Göteborg: Administratör inom logistik till Göteborg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Administratör inom logistik till Göteborg i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-10-01 // Varaktighet: Heltid

Har du ett intresse för kvalitets- och utvecklingsfrågor och vill arbeta med trafikledning? Sök redan idag!
Om uppdraget
Vår kund som är verksam inom återvinning och avfallshantering söker en administrativ trafikplanerare omgående, på heltid. Uppdraget startar i november och pågår till slutet av maj 2025, med möjlighet till förlängning. Arbetstiderna kan komma att variera då trafikledningen är bemannad kl. 06:00-17:00, arbetstiderna som du kommer utgå ifrån ärvarannan vecka 06-14.30 eller 06.30-15.00.Placeringsort: Göteborg.kommer utgå ifrå
Detta är ett konsultuppdrag via Bemannia.
Dina arbetsuppgifter
Rollen som trafikledare innebär att du trafikleder ett eller flera av driftområdena inom affärsområde logistik.Denna roll gäller verksamhetsåtervinning, alltså planering för hämtning av avfallsfraktioner som glas, metall, plast, pappersförpackningar med mera.Du har ett nära samarbete med chaufförer, kundserviceavdelningen, driftchefer, gruppledare och till viss del bolagets kunder för att uppnå optimal planering samt en logistiskt och affärsmässigt effektiv produktion.
Exempel på arbetsuppgifter:
Ge stöd till både arbetsledning och chaufförer i fråga om uppdragens utförande
Ge förslag till och genomföra förbättringar och förändringar för att ständigt öka kvaliteten
Administrativa uppgifter samt daglig uppföljning av rapporterade uppdrag i syfte att uppnå korrekt inrapportering och ett effektivt arbetssätt

Dina kvalifikationer
Befattningen innebär många olika kontaktytor såväl internt som externt. Därför ser vi att du är prestigelös, lyhörd och har mycket god kommunikations- och samarbetsförmåga. Du har en positiv framtoning, är trygg i dig själv och kan både fatta och förmedla beslut. Vidare är du ansvarstagande och lösningsorienterad.
Du har intresse av att arbeta med kvalitets- och utvecklingsfrågor, och bidrar gärna med både dina idéer och kunskaper i arbetet med ständiga förbättringar. Du har självklart ett intresse för miljö och miljöfrågor.
Krav för tjänsten:
Godkänd gymnasieexamen
1-2 års erfarenhet inom logistik
Goda IT-kunskaper och behärskar Officepaketet
Du talar lättförståelig svenska och uttrycker dig väl både i tal och skrift

Meriterande för tjänsten:
Erfarenhet av arbete som transport- eller/trafikledare med goda omdömen
Vana att arbeta i EDP och i BF-bud

Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 4oktober 2024.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Alicia Belila, alicia.belila@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 072 881 30 00
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Administrativ assistent

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Administrativ assistent.

Administratör till eftermarknadsavdelningen

Läs mer Sep 19
VERKSAMHETSBESKRIVNING
Easy-Laser AB är ett världsledande företag som utvecklar, tillverkar och säljer laserbaserade mätinstrument för industriellt bruk. Vi hanterar hela kedjan från idé till färdig produkt internt. Tillsammans med våra återförsäljare löser vi mät- och uppriktningsproblem för användare i mer än 70 länder runt om i världen. På Easy-Laser AB ger vi arbetsmiljö-, jämställdhets- och mångfaldsfrågor hög prioritet och vi strävar efter att alla medarbetare skall få utnyttja sin potential. Vi finns i trevliga lokaler i ett expansivt område i Mölndal och vi är idag ca 85 medarbetare. Företaget ingår i den stabila och framgångsrika Indutradekoncernen.
UPPDRAGET
Vi söker dig som vill arbeta med en omväxlande tjänst där du har stort eget ansvar att driva ditt arbete. Du har täta kontakter med främst globala återförsäljare men ävenslutkunder. Internt samarbetar du brett men främst med servicekoordinator, produktspecialist, tekniker i serviceverkstaden samt vår innesäljare i vårt tyska dotterbolag.
I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:
• Serviceorderhantering - registrering, leveransbevakning, skeppning/export/tullhantering och fakturering
• Uthyrningsadministration – Uppbyggnad av processer och systemstöd. Planering, bokning, offert, uppföljning
• Löpande dialog med distributörer - offerter och kostnadsförslag
• Orderhantering Servicecenter - ansvara för hela orderprocessen av reservdelar och inventarier till våra globala Servicecenter.
• Vara delaktig i att ständigt hitta förbättringsåtgärder och effektiva sätt att arbeta.
FÖRVÄNTNINGAR
Vi söker dig som har en god samarbetsförmåga och gillar att jobba i ett högt tempo med varierande arbetsuppgifter.
Vi söker dig som:
• Har några års erfarenhet av en liknande tjänst.
• Behärskar svenska och engelska både skriftligt och muntligt.
• Mycket goda datakunskaper krävs, främst i Officepaketet.
Meriterande är om du har:
• Kunskap om tullhantering och leveransvillkor.
• Erfarenhet av RamBase eller liknande affärssystem.
• Ytterligare språkkunskaper
• Någon typ av teknisk kompetens/intresse.
Du trivs i en roll med högt tempo. Du vill bidra med din noggrannhet, lösningsförmåga och struktur, samtidigt som du får ta stort ansvar för att saker och ting blir gjorda. Att vara en positiv, kommunikativ och prestigelös lagspelare som har lätt för att samarbeta med andra och hjälpa till där det behövs är en självklarhet för dig.
EASY-LASER ERBJUDER
Easy-Laser AB har en stark position på marknaden. Vi är ett familjärt företag där det är viktigt att alla har möjlighet att bidra. Hos oss finns goda möjligheter för dig som medarbetare att utvecklas och växa. Vi erbjuder en glad och god stämning och engagerade kollegor. Du kommer att få möjlighet att arbeta i en internationell miljö med olika kulturer. Vi sitter i moderna lokaler i Mölndal.
Tjänstgöringsgrad: HeltidPlacering: MölndalTillträde: Enligt överenskommelseLön och förmåner: Marknadsmässig lön. Kollektivavtal (Teknikavtalet) tjänstepension, sjukvårdsförsäkring, friskvårdsbidrag och friskvårdstid, vinstdelningssystem, flextid, subventionerad massage mm.
ANSÖKAN
Välkommen med din ansökan, CV och personligt brev så snart som möjligt, dock senast den 31 oktober. Löpande urval tillämpas.

Ansök nu

Administratör till vår eftermarknadsavdelning

Läs mer Okt 1
VERKSAMHETSBESKRIVNING
Easy-Laser AB är ett världsledande företag som utvecklar, tillverkar och säljer laserbaserade mätinstrument för industriellt bruk. Vi hanterar hela kedjan från idé till färdig produkt internt. Tillsammans med våra återförsäljare löser vi mät- och uppriktningsproblem för användare i mer än 70 länder runt om i världen. På Easy-Laser AB ger vi arbetsmiljö-, jämställdhets- och mångfaldsfrågor hög prioritet och vi strävar efter att alla medarbetare skall få utnyttja sin potential. Vi finns i trevliga lokaler i ett expansivt område i Mölndal och vi är idag ca 85 medarbetare. Företaget ingår i den stabila och framgångsrika Indutradekoncernen.
UPPDRAGET
Vi söker dig som vill arbeta med en omväxlande tjänst där du har stort eget ansvar att driva ditt arbete. Du har täta kontakter med främst globala återförsäljare men ävenslutkunder. Internt samarbetar du brett men främst med servicekoordinator, produktspecialist, tekniker i serviceverkstaden samt vår innesäljare i vårt tyska dotterbolag.
I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:
• Serviceorderhantering - registrering, leveransbevakning, skeppning/export/tullhantering och fakturering
• Uthyrningsadministration – Uppbyggnad av processer och systemstöd. Planering, bokning, offert, uppföljning
• Löpande dialog med distributörer - offerter och kostnadsförslag
• Orderhantering Servicecenter - ansvara för hela orderprocessen av reservdelar och inventarier till våra globala Servicecenter.
• Vara delaktig i att ständigt hitta förbättringsåtgärder och effektiva sätt att arbeta.
FÖRVÄNTNINGAR
Vi söker dig som har en god samarbetsförmåga och gillar att jobba i ett högt tempo med varierande arbetsuppgifter.
Vi söker dig som:
• Har några års erfarenhet av en liknande tjänst.
• Behärskar svenska och engelska både skriftligt och muntligt.
• Mycket goda datakunskaper krävs, främst i Officepaketet.
Meriterande är om du har:
• Kunskap om tullhantering och leveransvillkor.
• Erfarenhet av RamBase eller liknande affärssystem.
• Ytterligare språkkunskaper
• Någon typ av teknisk kompetens/intresse.
Du trivs i en roll med högt tempo. Du vill bidra med din noggrannhet, lösningsförmåga och struktur, samtidigt som du får ta stort ansvar för att saker och ting blir gjorda. Att vara en positiv, kommunikativ och prestigelös lagspelare som har lätt för att samarbeta med andra och hjälpa till där det behövs är en självklarhet för dig.
EASY-LASER ERBJUDER
Easy-Laser AB har en stark position på marknaden. Vi är ett familjärt företag där det är viktigt att alla har möjlighet att bidra. Hos oss finns goda möjligheter för dig som medarbetare att utvecklas och växa. Vi erbjuder en glad och god stämning och engagerade kollegor. Du kommer att få möjlighet att arbeta i en internationell miljö med olika kulturer. Vi sitter i moderna lokaler i Mölndal.
Tjänstgöringsgrad: HeltidPlacering: MölndalTillträde: Enligt överenskommelseLön och förmåner: Marknadsmässig lön. Kollektivavtal (Teknikavtalet) tjänstepension, sjukvårdsförsäkring, friskvårdsbidrag och friskvårdstid, vinstdelningssystem, flextid, subventionerad massage mm.
ANSÖKAN
Välkommen med din ansökan, CV och personligt brev så snart som möjligt, dock senast den 4 oktober. Löpande urval tillämpas.

Ansök nu

Säljstöd / Koordinator

Läs mer Aug 21
Advisera Göteborg är ett dynamiskt företag som drivs av två seniora säljare med omfattande erfarenhet inom försäljning och affärsutveckling. Vårt fokus ligger på att skapa starka kundrelationer och driva affärstillväxt. För att optimera tid och möjliggöra fortsatt tillväxt söker vi nu en driven, mångsidig och engagerad kollega som kan stötta oss i det dagliga arbetet. Tjänsten är en nyutformad roll där vi ser fram emot att välkomna en ny kollega att bli en del av vårt fantastiska team!
Din roll som säljstöd/kontorskoordinator:
Rollen som Säljstöd/Kontorsansvarig innebär brett ansvar för de administrativa och operativa uppgifter som kommer med att driva ett företag. Du kommer att vara en nyckelperson i vårt team och ha en central roll i att underlätta och effektivisera ledningens arbete. Rollen är delad, vilket innebär en säljstödsfunktion till våra befintliga kunder i kombination med att stötta ledningen med administrativa uppgifter. Du kommer kliva in i ett team av 8 härliga kollegor som älskar sälj och service. Kontoret influeras av en positiv stämning och av personligheter som hela tiden vill fortsätta utvecklas.
För att matcha rollen hos oss tror vi att du är utåtriktad och att service faller dig naturligt, både med externa och interna kontakter. Du är den där kollegan som alltid har en plan, en lista och en stark förmåga att organisera. Har du en positiv attityd, vilja att utvecklas och en pragmatisk inställning till problemlösning så har du goda möjligheter att passa in hos oss samt få möjlighet att utvecklas i rollen och i bolaget.
Arbetsuppgifter:
Kundhantering (Säljstöd): Assistera vid upprätthållandet av kundrelationer genom att följa upp leads, hantera kundförfrågningar och se till att kunddata är uppdaterad i CRM-systemet.
Offert- och avtalsarbete (Säljstöd): Hjälpa till att förbereda och sammanställa offerter och avtal, samt säkerställa att de skickas ut i tid och följs upp på ett strukturerat sätt.
Personalstöd: Assistera vid onboarding av nya medarbetare och personaladministration.
Projektstöd: Stödja projektledning och uppföljning av deadlines.
Koordinering: Hjälpa till med att planera och koordinera möten, resor och evenemang och afterworks för teamet.
Kommunikation: Vara en kontaktpunkt för externa leverantörer, kunder och samarbetspartners.
Kontorsansvar: Se till att kontoret fungerar smidigt, inklusive beställning av kontorsmaterial och koordinering av tjänster som städning, underhåll, service på bilar, byte av däck etc.

Kvalifikationer:
Erfarenhet av någon administrativ och koordinerande roll, gärna i en säljorganisation.
Erfarenhet av försäljning & Service.
Datorkunskap, inklusive erfarenhet av Office-paketet (Word, Excel, PowerPoint, Kenote).
Förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ.
Mycket god organisationsförmåga och detaljorientering.
Utmärkta kommunikationsfärdigheter, både muntligt och skriftligt.
Utbildningsbakgrund inom exempelvis Försäljning & Service (Meriterande).

Varför Advisera:
Möjlighet till professionell & personlig utveckling i ett expanderande bolag.
AW:s, personalkonferenser och härlig gemenskap.
Förmåner & friskvårdsbidrag.

Om Advisera:
Advisera grundades 2016 och har sedan dess vuxit till cirka 30 medarbetare med kontor i Malmö, Göteborg och Stockholm. Vår målsättning och vision är att etablera oss som en ledande företagspartner inom IT & Säkerhet, Telefoni & Växel, Företagsförsäkringar och Finansiella Produkter. Advisera har tillstånd från Finansinspektionen.
Genom Adviserametoden har vi skapat en unik företagskultur. Denna metod, kombinerad med vårt entreprenöriella driv, formar tydliga strategier och mål för fortsatt expansion. Adviserametoden främjar en kreativ och stimulerande arbetsmiljö, och vi söker ständigt efter drivna och kompetenta medarbetare.
På Advisera värderar vi personlighet och inställning högst. Vi tror att med rätt intresse, driv och engagemang har man potential att växa in i rollen. Tveka inte att söka, även om du inte uppfyller alla kriterier. Vi rekryterar löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor, vänligen kontakta Jenny@advisera.se. På grund av GDPR tar vi inte emot ansökningar via mejl utan hänvisar dig till att söka via vår karriärsida.
Varmt välkommen med din ansökan!
Sökord: Sälj, säljstöd, administration, support, kontorsansvarig, koordinator, säljkoordinator, kontorskoordinator.

Ansök nu

SPONTANANSÖKAN GUIDE

Läs mer Jul 5
För dig som läser detta vill vi på Netjobs Group AB informera om att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida, inte via e-post eller telefon. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/spontanansokan-guide-1. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Projektadministratör till Trafikverket

Läs mer Aug 6
Vi söker Projektadministratör till Trafikverket i Göteborg.
Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Centio Consulting Group AB och arbeta som konsult.
Tjänsten är på heltid.
Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga.
Uppdraget

Vi söker en vikarie resurskonsult som projektadministratör till avdelning Västlänken och projektstaben. Ditt uppdrag blir främst att stödja projekt Haga i alla förekommande arbetsuppgifter så att de genomförs och dokumenteras.Arbete i övriga projekt inom avdelningen Västlänken kan dock förekomma.Uppdraget består av följande:Projektadministratörens övergripande uppgifter är att tillsammans med ytterligare en projektadministratör biträda och stödja projektledaren i att hantera hela projektets administrativa verksamhet.
I arbetsuppgifterna ingår främst att:- Hantera fakturor (bokföring) i systemet CDI- Skicka inbjudningar/kallelser och ta emot anmälningar- Planera och boka konferenser, aktiviteter och program- Stödja i diarieföring och arkivering- Säkerställa att administrativa rutiner i ledningssystemet följs samt bidra tillatt utveckla den administrativa hanteringen i projekten- Administrera och skriva minnesanteckningar/protokoll vid projektets möten- Koordinera behörighetsansökningar till Trafikverkets system/program- Introducera/informera ny personal i projektet- Granska CV, koordinering av godkännandeprocess samt ansvara för resurs och kompetensmöten med entreprenören- Följa upp när en brandövning/kontroll av utrustning har utförts- Hantera bemyndiganderedovisning i systemet BMR- Följa upp avtal inför att optioner utlöses i Proceedo- Kontorsansvarig, beställningar till kontoret- Arbetsleda receptionist- Beställa skyddsutrustning, personlig datautrustning, varselkläder mm tillprojektmedlemmar- Hantera och koordinera upprättande av SUA avtal, registerkontroller samtanmälan till säkerhetsutbildning- Utbilda, instruera entreprenörer/projektörer i administrativa rutiner, arbetssätt, system etc- Delta i startmöten med nya entreprenörer/projektörer- Delta i krisledning- Stödja andra projektadministratörer vid behov

Krav (OBS, obligatoriska)

• Högskoleutbildning inom stadsförvaltning alternativt utbildning och erfarenhet somTrafikverket bedömer som likvärdig.
• Minst 5 års erfarenhet av att ha arbetat som projektadminstratör/projektingenjör.
• Har erfarenhet från arbete i dokumenthanteringssystemen SharePoint eller motsvarande system.
• Mycket god kunskap i Svenska och Engelska.
Meriterande
Konsulten har erfarenhet av infrastrukturprojekt i byggskedet.


Om oss
Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt.
Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov.
Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet.
För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst.
Läs gärna mer om oss på centio.se.
Vänligen skicka ditt CV på svenska.
Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Bemannia AB (Publ.)

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Bemannia AB (Publ.) .

Lärarvikarier till grundskolor i Göteborg

Grundlärare, 4-6
Läs mer Aug 28
Vi söker nu engagerade vikarier till ett flexibelt extrajobb på grundskolor runt om i Göteborg.
Om uppdraget
Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag med 35 års erfarenhet av bemanning och rekrytering. Vi har i nuläget avtal med bland annatGöteborgs stad, Kungälvs kommun, Lilla Edets kommun, Mölndals stad och Orust kommun för att stötta upp med engagerade vikarier till deras kommunala för- och grundskolor.
Dina arbetsuppgifter
Som lärarvikarie ersätter du skolans ordinarie personal vid frånvaro, oftast av akut karaktär samt kortare vakanser. Du behöver vara förberedd på att bokas på arbete med kort varsel, oftast samma morgon. Du ansvarar för- och leder undervisningen i enlighet med den planering som ordinarie lärare överlämnar.
Dina kvalifikationer
Avslutad gymnasieexamen eller motsvarande.
Tidigarearbetslivsfarenhet inom förskola/grundskola/gymnasium.
Du ska kunna arbeta minst två vardagar per vecka och vara bekväm med att bokas till pass samma morgon.

För att passa i rollen som lärarvikarie är du en tydlig ledare men också en god lagspelare och en bra förebild.Du har ävenett brinnande engagemang för arbete med barn och unga.
Är du utbildad lärare, studerar du till att bli lärare eller har duerfarenhet av undervisning är detta meriterande.

Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia ser vi till att du blir matchad med rätt uppdrag. Som anställd hos oss genomgår du en introduktionsutbildning där du får verktyg för att leda och lära andra. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökanSök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Vi tar inte emot ansökningar via mejl, har du däremot frågor går det bra att vända sig till vikarie@bemannia.se alternativt 08-122 00 450 under kontorstid.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Interimchef till Göteborgs Stad.

Enhetschef, offentlig förvaltning
Läs mer Aug 26
Nu söker vi en erfaren chef till ett spännandeuppdrag på 8 månader med start omgående!
Om uppdraget
Uppdraget är ett konsultuppdrag via Bemannia på 100% med start 24-09-23 tom 25-04-30. Du kommer att vara placerad på enhetens kontor i Göteborg.
Drift och teknik som du kommer att arbeta förhar som övergripande uppdrag att stötta den löpande förvaltningen i frågor rörande tekniskt stöd kopplat till underhålls- och reparationsarbeten. Enheten förvaltar ett stort antal av Göteborgs Stads anläggningar bestående av sport, is,simhallar ochfriskvårdsanläggningar.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att ansvara för en grupp på ca 26 personerinom professionerna samordnare, drifttekniker, fastighetstekniker, elingenjör, larmtekniker, säkerhetsplanerare och styringenjör. Du kommer bland annat att arbeta med enhetensekonomi och arbetsmiljöfrågor.Dina kvalifikationer
Du ska ha erfarenhet av chefserfarenhet från drifts-leverans eller serviceorganisation.
Minst 5 års erfarenhet som chef med budget-och personalansvar.
Minst ett liknande uppdrag som chef under de senaste 2 åren.
God svenska i tal och skrift.

Meriterande
Erfarenhet av arbete inom offentlig sektor.

Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 6/9.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Anna Radhe. anna,radhe@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 0708934700
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Lärarvikarier till grundskolor i Göteborg

Grundlärare, 4-6
Läs mer Okt 3
Vi söker nu engagerade vikarier till ett flexibelt extrajobb på grundskolor runt om i Göteborg.
Om uppdraget
Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag med 35 års erfarenhet av bemanning och rekrytering. Vi har i nuläget avtal med bland annatGöteborgs stad, Kungälvs kommun, Lilla Edets kommun, Mölndals stad och Orust kommun för att stötta upp med engagerade vikarier till deras kommunala för- och grundskolor.
Dina arbetsuppgifter
Som lärarvikarie ersätter du skolans ordinarie personal vid frånvaro, oftast av akut karaktär samt kortare vakanser. Du behöver vara förberedd på att bokas på arbete med kort varsel, oftast samma morgon. Du ansvarar för- och leder undervisningen i enlighet med den planering som ordinarie lärare överlämnar.
Dina kvalifikationer
Avslutad gymnasieexamen eller motsvarande.
Tidigarearbetslivsfarenhet inom grundskola/gymnasium.
Du ska kunna arbeta minst två vardagar per vecka och vara bekväm med att bokas till pass samma morgon.

För att passa i rollen som lärarvikarie är du en tydlig ledare men också en god lagspelare och en bra förebild.Du har ävenett brinnande engagemang för arbete med barn och unga.
Är du utbildad lärare, studerar du till att bli lärare eller har duerfarenhet av undervisning är detta meriterande.

Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia ser vi till att du blir matchad med rätt uppdrag. Som anställd hos oss genomgår du en introduktionsutbildning där du får verktyg för att leda och lära andra. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökanSök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Vi tar inte emot ansökningar via mejl, har du däremot frågor går det bra att vända sig till vikarie@bemannia.se alternativt 08-122 00 450 under kontorstid.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

HR-specialist till Göteborg!

HR-specialist/HR-advisor
Läs mer Okt 3
Vill du arbeta i en bred roll där du får stötta, coacha och utmana chefer inom samtliga HR- områden? Trivs du att arbeta i en stödfunktion där du vill bidra till att våra chefer och medarbetare får bästa förutsättningar för att lyckas? Då kanske du är den HR-specialist som vi söker!
Om uppdraget
Vi söker nu en HR-specialist till en HR-avdelning hos vår kund i Göteborg. Du kommer att arbeta under kontorstider med utgångspunkten av 08:00-16:30. Arbetet är på 100% och utgår från kundens lokaler. Starten för uppdraget är den 11 novemberoch beräknas pågå till den 30 april 2025, med eventuell möjlighet till förlängning!
Uppdraget är ett konsultuppdrag via Bemannia.
Dina arbetsuppgifter
Övergripande arbetsuppgifter som innefattar din roll som HR-specialist innebär att vara ett konsultativt strategiskt och operativt HR-stöd till chefer, inom områden rehabilitering och arbetsrätt. Stora delar av arbetet kommer att ha sin fokus på att arbeta med arbetsrätt och stötta i frågor kopplat till detta. Utöver detta kommer du att:
Arbeta med löpande ärendehantering inom personalärenden vid kundens verksamheter
I övrigt ingår eventuellt också att arbeta med andra uppgifter eller projekt som är aktuella inom HRDina kvalifikationer
Har universitets eller högskoleutbildning inom personal-och arbetslivsfrågor eller annan likvärdig utbildning
Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
God erfarenhet av kvalificerat brett HR-arbete kopplat till någon av de nämnda HR-processer (arbetsmiljö, rekrytering, rehabilitering, kompetensförsörjning, ledarutveckling, lönebildning, samverkan m.m)
Kunskaper om HR-system (exempelvis Personec, TimeCare med flera)
God kännedom om lagar, förordningar och avtal på området

För att lyckas och trivas i rollen som HR-specialist hos oss är du trygg att ge stöd inom hela HR- området och att du har vana att navigera i arbetsrättslig lagstiftning. Du är generös med din erfarenhet, kunskap och tid. Du är även prestigelös och vill bidra till ett gott arbetsklimat.
Meriterande
Tidigare arbetat inom offentlig verksamhet
Kunskap om systemet IA, Adato, Visma Recruit

Vad vi erbjuder digSom konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökanSök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på telefon 08-84 53 00.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Redovisningsekonom till ett bostadsbolag i Västra Götaland

Redovisningsekonom
Läs mer Okt 8
Nu söker vi en erfaren redovisningsekonom till ett uppdrag i Göteborg med start i november och fram till sista februari 2025.
Om uppdraget
Uppdraget är ett konsultuppdrag via Bemannia med start 1/11 - 2024 tom 28/2- 2025. Du kommer att vara placerad på enhetens kontor i Göteborg och det kommer att finnas möjlighet till distansarbete.
Dina arbetsuppgifter
I rollen kommer du att leda och kvalitetssäkra redovisningsarbetet, samordna årsbokslutet och årsredovisningsarbetet. Du kommer vidaresköta kommunikation med revisorer men också stötta avdelningen med löpande redovisning, månadsavstämningar och rapportering till koncernen. I arbetet ingår även att beräkna och bedöma nedskrivningar och skatt, upprätta rutinbeskrivningar och utveckla arbetsuppgifter.

Dina kvalifikationer
Ekonomiutbildning från högskola, universitet med inriktning redovisning eller en erfarenhet som bedöms motsvara detta.
Erfarenhet av att haarbetat med K3 regelverket i större fastighetsbolag.
Erfarenhet av att ha dialog med revisorer och rapportera in underlag till dem.
Upprättat årsredovisningar, beräkna skatt, överavskrivningar och nedskrivningar.
Erfarenhet av Agresso
Svenska flytande i såväl tal som skrift



Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 14/10.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Anna Radhe, anna.radhe@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 0708934700
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Vi söker en noggrann administratör till uppdrag i Göteborg!

Administratör
Läs mer Okt 9
Är du en noggrann administratör med erfarenhet av personal- och löneadministration? Är du dessutomserviceinriktad och trivs med att ha många bollar i luften så är detta ett perfekt uppdrag för dig! Välkommen med din ansökan nedan.
Om uppdraget
Vi söker nu en administratör till ett uppdrag åt vår kund i Göteborg. Uppdraget är en heltidstjänst (100%) och pågår under perioden241015-250331. Kunden är verksam inom offentlig sektor och i denna roll får du möjlighet att arbeta för invånarnas trivsel. Arbetet sker på plats i kundens lokaler i centrala Göteborg.
Detta är ett konsultuppdrag via Bemannia med placering hos kund.
Dina arbetsuppgifter
I denna roll är dina främsta arbetsuppgifter atthantera personaladministration i personal- och lönesystemet Personec, lägga beställningar och hantera fakturor i Proceedo. Andra förekommande arbetsuppgifter är följande:
Sköta administrativa rutiner
Planera och samordna
Arbeta utifrån fastlagda rutiner
Vara ett operativt stöd för verksamheten
Formulera brev, protokoll, dokumentation med mera
Hantera återkommande arbetsuppgifter (tex kopiering, sortering och posthantering)
Hantera många kontakter med anställda och allmänhet
Göra enklare beräkningar, sammanställningar och diagram
Göra kalenderbokningar, mötesbokningar och utföra reseplanering
Fatta egna beslut utifrån redan kända handlingsalternativ
Projektplanering och uppföljning av projekt
Skriva protokoll och andra dokument efter anvisningar om sakinnehåll

Dina kvalifikationer
Gymnasium eller likvärdig utbildning
Minst ett års erfarenhet av personal- och lönesystem inklusive hantering av frånvaro och placeringsscheman för minst 50 medarbetare
Erfarenhet avpersonaladministration i förhållande till kollektivavtal
Minst ett års erfarenhet av inköp- och fakturahantering inom medelstor organisation
Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som administratör/assistent
Mycket goda kunskaper i MS office eller likvärdigt
Kommunicerar obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift

För att passa i denna roll ser vi att du ärsjälvständig, initiativtagande, har god kommunikativ förmåga samt god samarbetsförmåga.
Meriterande
Erfarenhet av administrativt arbete inom offentlig verksamhet

Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2024-10-11
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jaqueline Shafig,jaqueline.shafig@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på072 175 50 00
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu