Göteborg: Miljöinspektör

Hitta ansökningsinfo om jobbet Miljöinspektör i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-10-01 // Varaktighet: Heltid

Miljö- och klimatnämndens uppdrag är att vara drivande i stadens miljöarbete samt i skyddet av människors hälsa och miljön. I praktiken betyder det att miljöförvaltningen driver och samordnar stadens arbete inom den ekologiska dimensionen av hållbar utveckling och därunder stödjer och driver på arbetet med att genomföra stadens miljö- och klimatprogram och nyttjandet av stadens miljöledningssystem. Dessutom har vi i vår myndighetsroll ansvar för tillsyn, prövning och kontroll enligt bland annat miljöbalken, samt livsmedels-, alkohol- och tobakslagarna. Detta också med syfte att skydda människors hälsa och miljön. Mer information om miljöförvaltningen och Göteborgs stad hittar du på www.goteborg.se.

ARBETSUPPGIFTER
Är du den som vill bidra till att utveckla miljötillsynen tillsammans med nästan 70 inspektörskollegor? Nu söker vi dig som har gedigen erfarenhet av arbete som miljöinspektör för att stärka den samlade kompetensen på avdelningen för miljötillsyn.

Vi utvecklar löpande vårt arbetssätt för att den tillsyn vi bedriver ska ha så stor effekt som möjligt och stödja dem vi är till för. Du kommer arbeta på egen hand med stort eget ansvar men du arbetar även i team. Utifrån avdelningens verksamhetsmål har du stor frihet i hur du planerar ditt arbete. Hos oss är du en representant för en modern myndighet där vi är lyhörda och förändringsorienterade utifrån samhällets behov och förväntningar. Tillsynsinsatserna ska vara meningsfulla, så att de bidrar till att verksamhetsutövarna blir bättre på lagefterlevnad, egenkontroll och rapportering. God kommunikation och rättssäkerhet är viktiga byggstenar i vårt arbete.

Avdelningen består idag av tre enheter med olika team där du kan få möjlighet att arbeta med olika fokusområden och med olika tillsynsobjekt. Vår storlek är vår styrka! Hos oss får du med din erfarenhet goda möjligheter att fördjupa dig inom olika intresseområden och utveckla din och avdelningens kunskap tillsammans med många kunniga och engagerade arbetskamrater.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av arbete som miljöinspektör eller annan erfarenhet som bedöms likvärdigt, till exempel arbete med förorenade områden, miljökvalitetsnormer och vattenskydd samt miljöpåverkan från anmälnings- och tillståndspliktiga anläggningar. Du har en relevant akademisk utbildning inom miljö- och hälsoskydd samt djup kunskap om miljölagstiftning. Du har kunskap om vad myndighetsutövning innebär och hur förvaltningslagen stöder oss i det dagliga arbetet. Tjänsten kräver god svenska i tal och skrift samt god generell IT-kompetens. En viktig förutsättning för att kunna arbeta med tillsyn i fält är att du har B-körkort.

Du har förmåga att se samband och kan dra logiska slutsatser utifrån begränsad och/eller komplex information. Du har förmåga att delge myndighetsbeslut, såväl muntligt som skriftligt. Du uttrycker kärnan i ett argument på ett tydligt och effektivt sätt. Du anpassar din kommunikation efter mottagare, målgrupp och situation. Du har förmåga att arbeta tillsammans med kollegor för att utföra uppgifter och nå mål. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat.

Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten. Du kan anpassa din arbetstakt vid perioder av högre arbetsmängd, kan balansera olika krav och behåller lugnet i svåra situationer. Du skiljer på sak och person och kan ta välgrundade beslut under tidspress. Du tar ansvar för dina och de gemensamma arbetsuppgifterna med verksamhetens/brukarnas bästa i fokus. Du tar dina uppgifter på allvar, är mån om att slutföra det du påbörjat och ser till att arbetet blir utfört på rätt sätt.

Det är meriterande om du har erfarenhet av EDP Vision, kunskap om offentlig verksamhet samt erfarenhet av tillsyn enskilda avlopp.


ÖVRIGT
Vi gör löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Sista ansökningsdag är 20 oktober 2024

Vill du veta mer om oss och vad vi gör, besök gärna vår Linkedin-sida: https://www.linkedin.com/company/miljöförvaltningen-göteborgs-stad/mycompany/?viewAsMember=true

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Miljöinspektör

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Miljöinspektör.

Quality Advisor

Läs mer Maj 20
Quality Advisor - AstraZeneca - Gothenburg - 18-month assignment

Quality Advisor

AstraZeneca is a global, innovation-driven biopharmaceutical business that focuses on the discovery, development and commercialisation of prescription medicines for some of the world's most serious diseases. But we're more than one of the world's leading pharmaceutical companies. At AstraZeneca, we're proud to have a unique workplace culture that inspires innovation and collaboration. Here, employees are empowered to express diverse perspectives - and are made to feel valued, energised and rewarded for their ideas and creativity.

The arena
Are you interested in a challenging opportunity within the Development Quality function in one of the world's leading pharmaceutical companies?

The Development Quality function is responsible for quality oversight of the pharmaceutical development activities within AstraZeneca. We are now looking for a Quality Advisor with GMP focus to our Gothenburg team. AstraZeneca's pharmaceutical development organisations manage all facets of the process of turning a molecule into a medicine which can be safely and effectively used by patients. The Quality Advisor role has a broad range of responsibilities to ensure all internal and external requirements are fulfilled for the AstraZeneca projects in the development phase.
We have an exciting opportunity for an 18-month temporary assignment as Quality Advisor, in the Site Quality Gothenburg team, who'll be the prime source for quality & compliance advice and providing quality support to the science functions and throughout the drug development process chains.

This is a great opportunity for you who are strong in quality and like to work close to development, Good Manufacturing Practice and making sure quality is assured when delivering new products

The role
Working in the Site Quality team means you will work closely with the internal assets/facilities, teaming up with the pharmaceutical development functions and be involved in cross-business processes. To build strong relationships with these functions, knowing their business is key, to give support to projects and develop ways of working that builds for success.
The ability to interpret and trend compliance data to measure and improve quality standards is key. You will develop and maintain a knowledge of the quality regulations and guidelines applicable to your area and a deep scientific understanding of the products that you are supporting.
Whilst taking on your own specialist areas and making good quality decisions, you will be encouraged to think strategically and use your problem-solving skills to resolve any quality issues. You will participate and contribute to continuous improvement projects with the aim of standardising and simplifying our internal processes.

Typical Accountabilities:
- Responsible for quality release of manufactured Drug Product, Investigational Medicinal Product for clinical trials
- Support the pharmaceutical development functions with investigations of deviations, changes and other quality and compliance decisions in the development projects related to drug products
- Providing quality advice and approval of documentation related to equipment, facilities, IT systems and instruments e.g. maintenance, calibration, validation and change control
- Providing proactive quality advice to support the development, implementation and continuous improvement of GMP quality systems across the Clinical Supply functions and support implementation of agreed global standards
- Operate as part of a global organisation with an integrated mindset to create an organisation with common processes and ways of working

Minimum requirements - Education and Experience
-MSc in pharmacy or engineering (specialising in Pharmaceuticals) with at least 3 years' experience of working within a pharmaceutical GMP environment
-Demonstrates understanding of international quality systems regulations, concepts, industry practices to adopt best in class processes
-A comprehensive understanding of GMP regulations, the pharmaceutical development process and supply chain process would be advantageous.
-Experience of interacting effectively across interfaces and collaborating internally. Working in a fast-paced environment, meeting deadlines and balance multiple priorities. You are used to team work, networking and an experienced communicator, effectively interacting across interfaces and collaborations.
-Fluent in written and spoken English

As a person, you should have the ability to work in a fast-paced environment, meet deadlines, and balance multiple priorities. Independently motivated, detail-oriented, and "can-do" attitude as well as Excellent team-working and networking skills and encouraging team effectiveness are skills that you possess. We also believe you are a good communicator with experience of interacting effectively across interfaces collaborating internally.

About AstraZeneca Gothenburg Hub, Our stunning campus in Gothenburg is one of AstraZeneca's three strategic science centres. The site is home to over 2,500 employees, from 50 different nationalities. Gothenburg includes the complete range of functions, and as such offers plenty of development opportunities for a wide range of professionals. Our science teams in Gothenburg collaborate with academic and industry partners in Sweden and globally. And the site itself has been designed with collaboration in mind. From the Coffee Lab to exercise areas, we've built a series of environments where innovation can happen.



What you need to do now



If you're interested in this role, click 'apply now' to forward an up-to-date copy of your CV, or call us now.

If this job isn't quite right for you, but you are looking for a new position, please contact us for a confidential discussion on your career.

Ansök nu

Inspektör/utredare med inriktning osund konkurrens

Läs mer Aug 17
Miljö- och klimatnämndens uppdrag är att vara drivande i stadens miljöarbete samt i skyddet av människors hälsa och miljön. I praktiken betyder det att miljöförvaltningen driver och samordnar stadens arbete inom den ekologiska dimensionen av hållbar utveckling och därunder stödjer och driver på arbetet med att genomföra stadens miljö- och klimatprogram och nyttjandet av stadens miljöledningssystem. Dessutom har vi i vår myndighetsroll ansvar för tillsyn, prövning och kontroll enligt bland annat miljöbalken, samt livsmedels-, alkohol- och tobakslagarna. Detta också med syfte att skydda människors hälsa och miljön. Mer information om miljöförvaltningen och Göteborgs stad hittar du på www.goteborg.se.

ARBETSUPPGIFTER
Avdelningen för miljötillsyns uppdrag är att utföra myndighetsutövning genom tillsyn enligt främst miljöbalken, men även enligt andra lagstiftningar. Genom vårt uppdrag bidrar vi till en hållbar utveckling av staden och till en ekologiskt hållbar utveckling av näringslivet. Miljöförvaltningens uppdrag har under några år vuxit i omfattning. Bland annat tar förvaltningen nu krafttag mot verksamheter som bedriver osund konkurrens. Miljöförvaltningen arbetar tillsammans med andra myndigheter för att upptäcka och motarbeta fusk och osund konkurrens. Det gör att vi behöver fler inspektörer/utredare.

Olika typer av kriminalitet etablerar sig i skilda delar av vårt samhälle och skapar otrygghet. Miljöförvaltningen har tillsyn och kontroll på en mycket stor andel av olika verksamheter där osund konkurrens kan förekomma och är en viktig aktör i arbetet för att öka tryggheten för göteborgarna. Miljöförvaltningen förstärker nu sitt arbete för att skapa förutsättningar för ett tryggare samhälle. Det ska ske genom att på flera fronter motverka verksamheter som bedriver osund konkurrens.

Din placering är på avdelningen miljötillsyn som består av tre enheter med olika branschgrupper med runt sjuttio inspektörskollegor. Du kommer även arbeta ihop med inspektörer från avdelningen livsmedelskontroll och tillstånd som också är runt sjuttio till antal. Ditt arbete kommer huvudsakligen bestå av att bedriva tillsyn och kontroll på verksamheter som misstänks bedriva osund konkurrens och kriminell verksamhet.

Du utreder både ärenden och verksamheter själv och/eller tillsammans med dina kollegor i teamet som jobbar med osund konkurrens. Vi samverkar tillsammans med andra brottsbekämpande myndigheter som till exempel polisen och tullen. Du deltar i gemensamma tillsynsinsatser med andra myndigheter. Din erfarenhet och inriktning avgör inom vilka områden som du inledningsvis fokuserar på.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har flerårig erfarenhet som inspektör eller flerårig erfarenhet inom utredningsarbete och granskning inom ekonomi, juridik eller utredare inom brottsbekämpande verksamhet eller från annan flerårig erfarenhet som bedöms likvärdigt. Du har en relevant akademisk utbildning inom miljö- och hälsoskydd eller högskoleutbildning om minst 180 högskolepoäng (3 år) inom ekonomi , juridik eller annan relevant utbildning. Du har kunskap om vad myndighetsutövning innebär och hur förvaltningslagen stöder oss i det dagliga arbetet. En viktig förutsättning för att kunna arbeta med tillsyn i fält är att du har B-körkort. Viktiga kunskaper för de som arbetar mot osund konkurrens är;
- Tillsynsmetodik
- Utredningsmetodik inklusive bevissäkring och god dokumentation.
- Revisionsteknik
- God datorvana och erfarenhet av sökningar i databaser och administrativa system

Personliga egenskaper
Du som vi söker är en stabil och trygg person. Det krävs när arbetet går ut på att arbeta med tillsyn och prövning mot oseriösa verksamheter. Du behöver också känna dig trygg med den lagstiftning som du lutar dig emot och kunna stå emot den mentala pressen och eventuell otillåten påverkan, som kan ske under och efter tillsyn eller prövning.

Du är en driven person. En framgångsfaktor för att lyckas med sitt uppdrag är ett genuint intresse för uppgiften och ett starkt rättspatos.

Du är en samarbetsinriktad person. Att samarbeta brett är en stor del av ett framgångsrikt arbete mot osund konkurrens. Du kommer att det vill säga att kunna samarbeta internt med kollegor från andra avdelningar, med andra myndigheter och med andra aktörer för att få och dela information, underhålla nätverk, prioritera objekt och genomföra samverkansinsatser.

Du är en analytisk person. Du kan på ett effektivt sätt identifiera och analysera kärnan i ett problem och föreslå möjliga lösningar. Du har förmåga att se samband och kan dra logiska slutsatser utifrån begränsad och/eller komplex information.

Du är en nyfiken och kommunikativ person. En stor portion nyfikenhet underlättar ditt arbete. Det är ett grävande, kreativt arbete som kräver förmåga att kommunicera med olika målgrupper.

ÖVRIGT
Arbetet sker i huvudsak på dagtid och kvällar och helger kan förekomma.

Vill du veta mer om oss och vad vi gör, besök gärna vår Linkedin-sida: https://www.linkedin.com/company/miljöförvaltningen-göteborgs-stad/mycompany/?viewAsMember=true

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden.

Ansök nu

Developer Components Circularity - Car Service Operations

Läs mer Apr 25
Who are we?
Volvo Cars is a company on a mission; to bring traditional car manufacturing into a connected, sustainable and smart future.
Since 1927, we have been a brand known for our commitment to safety, creating innovative cars that make life less complicated for our consumers. In 2010, we decided to transform our business, resulting in a totally new generation of cars and technologies, as well as steady growth and record sales. Today, we’re expanding our global footprint in Europe, China and the US, and we’re on the lookout for new talent.
We are constantly pushing our own skills and abilities to drive change in the automobile industry like never before. We are looking for innovative, committed people to join us in this endeavour and create safe, sustainable and connected cars. We believe in the power of people and will challenge and support you to reach your full potential. Join us and be part of Volvo Cars’ journey into the future.

About us
The Battery Lifecycle Services Team (BLS) within Service Operations are a key contributor to delivering Volvo Cars’ sustainability commitments through the handling of EV batteries from Volvo Car retailers, R&D and production sites as well as supporting external partners. 
We aim to become a climate-neutral company through the importance of collaborating with our business partners and internal stakeholders to make an impact across the value chain. Through our Regional Battery Centers and together with the wider BLS team we strive ensure that batteries and components can be fully re-utilized and positively contribute to our circularity rather than using energy and precious resource in producing new. 
We work within an Agile framework and having a flexible mindset is key to how we work.
For us this is a ‘no brainer’ but putting ideas into action is really what makes a difference therefore we are now looking for a new team member to support our goals of creating a Circular Economy.
About the position 
You will work to increase circularity in battery materials back into our repair, re-use and repurposing flows. aiming for full value retention.
You will Measure, report, and provide a holistic view of the impacts of our circular business including with our recycling and collection partners.    
Main features / Outcomes of the role are to collaborate cross functionally within the ART together with other stakeholders across the company.

What you will do
•    Identify battery feedstock for establishing an operation to re-use components (R&D, production markets, etc.)
•    Identify battery component candidates for re-use 
•    Identify limitations and measurement methods for which components should and cannot be used
•    Measurement methods to ensure safety, compliance, financial value
•    Constraints, limitations  and inhibitors
•    Production requirements for establishing a component value retention E2E including facility requirements
•    Optimized Production flows including logistics
•    Business case to support establishing a facility
•    Identify risks and benefits

The position will be part of the Battery Value Management Team within Recycling but will have multiple touchpoints both across the ART and the wider company sustainability procurement and business stakeholders.
Do you fit the profile?
You should be highly knowledgeable in the sustainability field preferably with a strong understanding of HV batteries and know how to balance and merge environmental, social, and economic business aspects to shape the future of mobility.
You understand the CO2 performance of batteries by collecting the right set of data using relevant standards and methodologies. 
Ability to perform LCA’s to quantify the environmental impacts that arise from the various inputs and outputs, such as energy usage, emissions etc.
Proven track record in how to transform operations to become circular is meritorious.
You should be familiar with analyzing complex sustainability data to gain insights for business purposes and decision making.

You have a positive mindset with a ‘can do’ approach and willing to provide ideas and proposals. You have strong data management skills, take ownership, and have strong collaboration skills.

Is this the next step in your career?
Please apply no later than 2023-05-12 but please be aware that selections will be running continuously.
Should you have any questions about the position, you are welcome to contact Hiring Manager, elisabet.dokakis.stojanova@volvocars.com
Questions regarding the recruitment process, please contact Senior Recruiter, Pedram.yousefi@volvocars.com 

Please note due to GDPR we only accept applications via our Recruitment Tool.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från GÖTEBORGS KOMMUN

Nedan visas andra jobb i Göteborg från GÖTEBORGS KOMMUN .

Undersköterskor till nyöppnat korttidsboende

Undersköterska, vård- och specialavdelning och mottagning
Läs mer Okt 10
Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Då utvecklas vi och kan delta i samhället. Förvaltningen för funktionsstöd bedömer behov och ger stöd till de som har rätt till det. Personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett gott och självständigt liv. Ett liv som alla andra.
Med 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi fattar beslut om och arbetar inom boende med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning. Vi arbetar aktivt med att utveckla och sprida kunskap inom Göteborgs Stad och till andra. På så sätt blir vi alla bättre på att förstå behov och ge rätt stöd. Tillsammans ser vi till att fler kan leva ett gott och självständigt liv som alla andra.
Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.

ARBETSUPPGIFTER
I januari 2025 öppnar vi ett nytt korttidsboende på Byalagsgatan och söker nu fler kollegor till våra två enheter. Korttidsboendet som idag finns på Dalheimers hus har vuxit ur sina lokaler och ska i samband med en utökning av antalet platser flytta in i helt nyrenoverade lokaler på Hisingen.

Vår målgrupp är personer mellan 18 - 65 år som fått en skada i vuxen ålder och som beviljats bistånd att få komma hit. En stor del av personerna har en förvärvad hjärnskada, fysiska funktionsnedsättningar och/eller progredierande sjukdom som kräver ett stort stöd och omvårdnadsbehov. Det förekommer även att personerna lider av psykisk ohälsa eller tidigare haft missbruksproblematik. De personer som kommer till oss har ofta stora medicinska behov. Vi bedriver även vardagsrehabilitering för snabbare återhämtning.

Som undersköterska hos oss arbetar du med omvårdnad utifrån ett salutogent arbetssätt. Vi motiverar och stimulerar våra boenden utifrån deras individuella förutsättningar, behov och önskemål genom uppsatta mål och delaktighet till en meningsfull vardag. Som ett stöd för detta upprättar vi genomförandeplaner och arbetsbeskrivningar.

Tillsammans med dina kollegor är du en nyckelperson i nätverket runt den enskilde. En viktig roll som undersköterska är att vara kontaktperson till våra boende. Kontaktuppdraget innebär att vara ett stöd till den boende och att upprätta genomförandeplan tillsammans med den enskilde. Du och dina kollegor arbetar tvärprofessionellt med delegerade hälso- och sjukvårdsinsatser tillsammans med sjuksköterska, arbetsterapeut och fysioterapeut. På plats i verksamheten finns också stödpedagoger, administrativ personal och enhetschefer. Hos oss arbetar vi tillsammans i team.

Arbetsuppgifterna kan variera med allt från personlig omsorg, stöd i sociala aktiviteter i mån av tid och beroende på förutsättningar, stöttning runt måltider samt samverkan med anhöriga. Vi dokumenterar insatserna samt följer upp omsorgsarbetet med den enskilde, utför hälso- och sjukvårdande och rehabiliterande insatser på ordination från sjuksköterska, fysioterapeut och arbetsterapeut. Vi genomför obligatoriska delegeringsutbildningar för att medarbetarna ska få delegeringar. All social dokumentation sker digitalt.

Arbetsplatsen är varierande och utvecklande vilket ställer krav på både ett flexibelt och situationsanpassat arbetssätt.

Vi arbetar med Time Care på rullande schema dag, kväll och varannan helg.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har gjort en färdiggjord utbildning till undersköterska genom vård- och omsorgsprogrammet eller vård- och omsorgsprogrammet för vuxna.

Vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete med individer som har förvärvad hjärnskada samt erfarenhet av vardagsrehabilitering. Har du erfarenhet av arbete med personer med psykisk ohälsa och/eller missbruksproblematik ser vi även detta som meriterande.
Utöver detta ser vi det även som meriterande om du tidigare har arbetat på en korttidsenhet.

I rollen som undersköterska hos oss vill vi att du visar respekt och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll. Du utgår ifrån allas lika värde och skapar en god atmosfär i mötet med människor. Du har en öppen och positiv attityd då du har brukarens behov som utgångspunkt för ditt agerande.

Det är även viktigt att du har lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar och ny information. Du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt samt se möjligheter i förändringar.

Du behöver även ha en förmåga att kunna arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och för att nå mål. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten.

Stämmer detta in på dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Urval och intervjuer påbörjas under ansökningstiden.

I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.

Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig:
- Trygg anställning med goda anställningsvillkor
- Introduktion vid nyanställning
- Kompetensutveckling
- Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

Före erbjudande om anställning ber vi dig uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister. Beställt utdrag ska vara oöppnat.
Du ska själv begära ett utdrag från polisens belastningsregister. Detta görs via e-tjänst eller med hjälp av en blankett som finns på polisens hemsida (Blankett för begäran om registerutdrag för enskild person, utdrag nr 442.3).

Du kan endast skicka in din ansökan via vårt rekryteringssystem eftersom all hantering av personuppgifter skall ske enligt GDPR.

Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.

Ansök nu

Timvikarier sökes till grundskolor och anpassade grundskolor i Torslanda

Ämneslärare, 7-9
Läs mer Sep 9
I grundskoleförvaltningen har vi en trygg och tillitsfull kultur. Vi bryr oss om våra elever och varandra. Vi finns till för eleverna, vi samarbetar med vårdnadshavarna och varandra, och vi är öppna för nya tankar och idéer. Här skapar vi bra förutsättningar för den pedagogiska utvecklingen.

Bli en av oss!
Nu söker vi dig som har ett stort engagemang för att utveckla en modern verksamhet där vi har fokus på att:
• öka kvaliteten i undervisningen för att öka elevers lärande.
• skapa tydligare ansvar, styrning och ledning för att öka elevers kunskapsresultat.
• öka likvärdighet mellan skolor för att alla elever ska få tillgång till undervisning av hög kvalitet samt kompensera för deras olika förutsättningar.

Göteborgs grundskoleförvaltning är en av de största skolförvaltningarna i Sverige. Vi ansvarar för stadens kommunala skolor från förskoleklass till årskurs nio, anpassad grundskola, kulturskolan och fritidshemmen. I förvaltningen finns 138 kommunala grundskolor där nästan 47 000 elever varje dag går i skolan. Hela förvaltningen har cirka 9 700 medarbetare som gemensamt arbetar med att utveckla och ta hand om verksamheten - tillsammans banar vi väg för framtidens skola.

Följ gärna vår resa på Linkedin: https://www.linkedin.com/company/goteborgs-grundskoleforvaltning

ARBETSUPPGIFTER
Nu har vi ett ökat behov av timvikarier till våra grundskolor och anpassade grundskolor på Västra Hisingen (Torslanda, Björlanda, Säve).

Vi går igenom samtliga intresseanmälningar regelbundet och kontaktar dig om det är aktuellt. Vänligen notera att detta endast är en intresseanmälan.

ATT VARA TIMVIKARIE HOS BEMMANINGSENHETEN
Som timvikarie erbjuder vi dig ett omväxlande arbete med många nya möten. Framför allt får du ett meningsfullt arbete där du kan utvecklas och göra skillnad för våra elever. Bemanningsenheten ansvarar för att förmedla vikarier till Göteborgs Stads kommunala grundskolor och anpassade grundskolor.

Du lägger själv in de tider och dagar du kan arbeta i vårt bokningssystem och får därefter förfrågningar via sms.

TIMVIKARIE I GRUNDSKOLAN
I grundskolan erbjuder bemanningsenheten arbete i följande befattningar:

Lärare: Du bedriver undervisning i hel klass i olika ämnen (årskurs F-6) eller i särskilda ämnen (årskurs 7- 9). Ditt uppdrag är att vägleda eleverna samt bidra till elevernas kunskapsutveckling.

Lärare i fritidshem: Du arbetar med elever i fritidshemmen (årskurs F-6) innan skoldagen startar och efter att skoldagen slutat. Under skoltid är du med i klassrummet och stöttar ordinarie lärare.

Elevassistent: Du arbetar med elever i behov av särskilt stöd både i och utanför klassrummet. Det kan till exempel handla om läs- och skrivsvårigheter eller olika typer av funktionsnedsättningar.

TIMVIKARIE I ANPASSAD GRUNDSKOLA
I den anpassade grundskolan går elever som har en intellektuell funktionsnedsättning eller en förvärvad hjärnskada. Skolans uppgift är att ge elever förutsättningar att vara delaktiga i olika undervisningssituationer och vardagliga aktiviteter. Du kan arbeta med en specifik elev, en grupp elever eller med hela klassen. Som timvikarie assisterar du elever i behov av särskilt stöd. Det innebär att du vägleder elever i deras studier, är ett stöd för elever i klassrummet samt på utflykter. I uppdraget ingår även hygien- och omvårdnadsarbete, där du kan komma att hantera olika tekniska hjälpmedel.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har ett genuint intresse av att arbeta med barn och ungdomar. Oavsett vilken verksamhet du vill jobba inom har du i uppdrag att vara en god förebild, möta eleverna på deras nivå och agera lågaffektivt. Har du relevant utbildning och/eller arbetslivserfarenhet är det meriterande.

Du har ett flexibelt förhållningssätt till arbetstider eftersom arbetet kan innebära att du bokas med kort varsel. Hög anpassningsförmåga och lyhördhet är en förutsättning för att snabbt sätta sig in i nya miljöer och därmed kunna bidra till en fungerande verksamhet. Det är viktigt att du är ansvarsfull, initiativtagande, har en god samarbetsförmåga och kan sätta gränser när det behövs.

Svenska är det gemensamma arbetsspråket på våra skolor därför behöver du ha goda språkkunskaper i både tal och skrift.

Vänligen notera att detta endast är en intresseanmälan.

I denna rekrytering har vi valt att inte ta hänsyn till personligt brev.

ÖVRIGT
Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd.

Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida via länken nedan. Det går bra att beställa ett digitalt belastningsregister som kommer till din digitala brevlåda.

https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Har du skyddade personuppgifter och vill söka tjänsten? Kontakta Göteborgs Stads växel, Kontaktcenter på telefonnummer 031-365 00 00 och förklara ditt ärende så kopplas du vidare till ansvarig rekryterare på timrekryteringen. Fortsätt alltså inte med din ansökan här. För mer information, läs nedan:

https://skatteverket.se/omoss/jobbahososs/ledigajobb/hurvibehandlardinapersonuppgifter.4.8cd61f61691938ed1a1e89.html

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Ansök nu

Södra Skärgården söker timvikarier till hemtjänst & vård- och omsorgsboende

Undersköterska, hemtjänst, äldreboende och habilitering
Läs mer Okt 8
Vi är en ledande aktör inom hälsa vård och omsorg med höga ambitioner som erbjuder många möjligheter till utveckling. Vi söker dig som tillsammans med 10?000 kollegor vill vara med och göra det möjligt –?i både handling och bemötande. ?

Vi är i en framtidsbransch och därför är det viktigt att visa vad vi står för och vad du kan få uppleva om du blir en del av oss.?Det kommer bli en spännande resa mot världens bästa stad för ett långt och värdigt liv. Vi är Göteborg. Välkommen ombord!?

ARBETSUPPGIFTER
Är du ute efter en givande och spännande timanställning i kustnära miljö? Då är du på rätt ställe, vi i Göteborgs Södra Skärgård söker nu timvikarier till vårt vård- och omsorgsboende och hemtjänsten! Innan du läser vidare vill vi göra dig uppmärksam på att du behöver åka med personfärja från Saltholmen för att ta dig ut till arbetsplatsen. Kontrollera resvägen till Styrsö Bratten innan du söker denna tjänst. På hemsidan https://www.goteborg.com/platser/styrso finner du mer information om Styrsö.

Som timvikarie på bemanningsenheten Sydväst får du möjlighet till arbete med viss rörlighet och variation på både kortare och längre uppdrag. Vi erbjuder timvikariat inom vård- och omsorgsboende och hemtjänst. Ditt uppdrag innebär att hjälpa till med allt det som den äldre inte klarar av själv i vardagen. För oss är det viktigt att ha ett gott och respektfullt bemötande, där vi tillsammans arbetar för att ge den äldre ett meningsfullt liv.

Vi erbjuder dig ett arbete där du bidrar till de äldres välmående och livsglädje. Att arbeta inom äldreomsorg innebär att ge god omvårdnad och social omsorg till de äldre. I ditt arbete ingår bland annat praktisk hjälp med personlig hygien och omsorg, stöd vid måltider och aktiviteter, tvätt och städning med mera. Du utför även hälso- och sjukvårdsuppgifter efter instruktion och delegering från sjuksköterska.

Du väljer själv vilka dagar du vill vara tillgänglig för arbete genom att lägga in det i vårt bokningssystem. Du blir sedan inbokad på arbetspass utifrån verksamheternas behov. Vi söker dig som vill ha ett utvecklande extrajobb, där du får möjlighet att göra skillnad!

KVALIFIKATIONER
Vi ser gärna att du har relevant arbetserfarenhet och utbildning inom vård och omsorg. Du tycker om att arbeta med människor och sätter individen i fokus. För att arbeta hos oss krävs att du har fyllt 18 år- (Arbetsmiljöverkets föreskrift om minderårigas arbetsmiljö 2018:8).

Som timvikarie hos oss är det viktigt att du tar initiativ, kan arbeta självständigt samt har ett flexibelt förhållningssätt till arbetstider.

För att kunna genomföra arbetet på ett effektivt och säkert sätt med fokus på individens behov och önskemål krävs det att du har god kunskap i svenska språket i både tal och skrift då det kan förekomma viss dokumentation. För att arbeta inom hemtjänsten krävs det att du har körkort samt körvana och/eller cykelvana.

Du visar respekt och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll. Du utgår från allas lika värde och skapa en god atmosfär i mötet. Du har en öppen och positiv attityd då du har brukarens behov som utgångspunkt för ditt agerande.

För att kunna arbeta som timvikarie behöver du visa ett utdrag ur belastningsregistret. Belastningsregistret måste uppvisas personligt och oöppnat. För att beställa det går du in via polisens hemsida på denna länk: Kontrollera egna uppgifter, e-tjänst | Polismyndigheten (polisen.se)

Välkommen till ett intressant och stimulerande arbete där fokus ligger på att främja individens förutsättningar till egenkontroll i vardagen!

ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vi arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen erbjuder vi dig:
• Trygg anställning med goda anställningsvillkor
• Karriärmöjligheter
• Internutbildningar
• Spännande och meningsfulla arbetsuppgifter
• Introduktion vid nyanställning
• Heltid med möjlighet till deltid
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Undantag är om du har skyddade personuppgifter, då ska du inte skicka in din ansökan här. Kontakta istället rekryterande chef för att lämna in din ansökan på annat sätt. Du hittar kontaktuppgifterna i annonsen. Tänk också på att inte ange referenser med skyddad identitet i din ansökan.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

1:e Socialsekreterare till familjehemsenhet 2

Socialsekreterare
Läs mer Okt 11
Socialförvaltningen Hisingen är en del av socialtjänsten i Göteborgs Stad. Vi är en av fyra socialförvaltningar. Vi arbetar målmedvetet för att skapa en bättre vardag för invånarna på Hisingen.
Vi erbjuder stöd inom individ- och familjeomsorg, socialjour, hjälp vid missbruk och i integrationsfrågor. Vi arbetar även med fritidsverksamhet samt förebyggande arbete kring till exempel folkhälsoarbete, samhällsplanering, lokalt trygghetsarbete och integrationsfrågor.
Vill du ha ett viktigt och meningsfullt arbete där vi alla tillsammans utvecklar socialförvaltningen Hisingen. Välkommen med din ansökan!

ARBETSUPPGIFTER
Hisingens Familjehemsverksamhet arbetar med rekrytering, utredning, utbildning och handledning av uppdragstagare: familjehem, jourhem, kontakt- och stödfamiljer samt kontaktpersoner. Verksamheten består av två enhetschefer med ansvar för varsin enhet, fyra 1:e socialsekreterare, cirka 26 familjehemssekreterare samt fyra administratörer.

Vi söker nu en 1:e socialsekreterare med ansvar för en av våra familjehemssekreterargrupper på familjehemsenhet 2 där vi arbetar med fokus på familjehem där barn är placerade för stadigvarande vård.

Vår verksamhet har ett prioriterat och aktivt arbete kring att säkerställa att familjehemsvården är av god kvalité, att trygga de placerade barnens situation och att säkerställa att våra familjehem får det stöd de behöver. Vi har därför fått möjlighet att utöka vår verksamhet och ett viktigt och spännande utvecklingsarbete pågår där vi erbjuder delaktighet och inflytande.

Som 1:e socialsekreterare har du en central roll i att metodhandleda och stödja medarbetarna i deras dagliga arbete. Du ansvarar för att fördela ärenden, läsa utredningar och skriftliga underlag, samt hjälpa till att prioritera arbetsuppgifter. En del av ditt ansvar inkluderar att introducera nya medarbetare på ett strukturerat och pedagogiskt sätt. Du kommer även att följa upp statistik och implementera nya arbetssätt för att förbättra verksamheten. Ett viktigt fokus är att skapa ett positivt och stödjande arbetsklimat inom din grupp.

Du kommer också vara delaktig i att bedöma utredningar av nya familjehem, samt vägleda medarbetarna mot att arbeta mer självständigt genom ett coachande förhållningssätt. I rollen samarbetar du nära med enhetscheferna och övriga 1:e socialsekreterare för att driva utvecklingsfrågor inom familjehemsverksamheten.

Samverkan är en annan central del av din roll, där du aktivt deltar i samarbeten både på övergripande nivå och kring enskilda placerade barn och deras familjehem. Du arbetar även nära andra enheter inom förvaltningen för att säkerställa bästa möjliga stöd till målgruppen.

Vi lägger stor vikt vid att ge nya kollegor ett varmt välkomnande och en stark känsla av inkludering. Du har stöd av en erfaren grupp av kollegor med gedigen kunskap om familjehemsvård, samt tillgång till kontinuerlig utbildning inom både verksamhetsområdet och ledarskap. Extern handledning i grupp tillhandahålls också för att säkerställa att du har rätt verktyg för att lyckas i din roll.

Arbetet bedrivs under kontorstid.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en socionomexamen eller annan högskoleutbildning som bedöms likvärdig, samt ett genuint intresse för att arbeta med barn, unga och familjer. Du har flera års erfarenhet av socialt arbete med denna målgrupp, där erfarenhet av familjehemsvård är starkt meriterande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att utreda, stötta och tolka familjehem.

Uppdraget kräver också en god ledarskapsförmåga. Specifik utbildning inom familjehemsområdet, såsom Kälvestensmodellen, Ett hem att växa i är önskvärt likaså utbildning inom ledarskap och arbetsledning.

Du har god kännedom om gällande lagstiftning och regelverk inom det aktuella verksamhetsområdet. Ditt arbetssätt präglas av ett systemiskt, lösningsfokuserat och coachande förhållningssätt, där du aktivt bidrar till verksamhetens mål och utveckling.

I din yrkesroll är du trygg, stabil och har en hög grad av självinsikt. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och har förmåga att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är mån om att både dina egna och gemensamma uppgifter utförs med brukarnas bästa i fokus. Din förmåga att reflektera över och analysera komplexa situationer gör att du kan fatta välgrundade beslut, även under tidspress.

Vi söker dig som har lätt för att bygga och upprätthålla förtroendefulla relationer, både inom verksamheten och med externa samarbetspartners. Du är en god kommunikatör, både muntligt och skriftligt, och kan anpassa din kommunikation efter målgrupp och situation. Det är viktigt att du kan uttrycka dig väl på svenska, i både tal och skrift.

Ditt arbetssätt kännetecknas av ett stort engagemang för verksamhetsområdet. Ditt intresse för omvärldsbevakning gör att du aktivt håller dig uppdaterad och bidrar till verksamhetens utveckling. Du är lyhörd, prestigelös och har en förmåga att skapa och bidra till en arbetsmiljö som präglas av respekt, tillhörighet och meningsfullhet. Du tar ansvar för att skapa ett positivt arbetsklimat genom att vara en god förebild och visa respekt och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll.

Slutligen söker vi dig som arbetar effektivt även under press, kan hantera flera parallella krav och samtidigt bibehålla lugnet i stressiga eller svåra situationer. Du har en öppen och positiv attityd och sätter brukarens behov i fokus, där du genom ditt coachande och relationsskapande ledarskap bidrar till ökad motivation och teamkänsla hos dina kollegor.


ÖVRIGT
Vi undanber oss erbjudanden om kompetensförmedling, annonsering och rekryteringshjälp. I denna rekryteringsprocess är valet av rekryteringskanaler redan bestämt.

Ansök nu

Arrendehandläggare/markutredare

Lantmätare/Förrättningslantmätare
Läs mer Okt 9
Stadsmiljöförvaltningen har ett helhetsansvar för stadens offentliga rum och samlade framkomlighet. Vi arbetar för att skapa tillgängliga, attraktiva och levande stadsmiljöer och naturområden. Förvaltningen äger och förvaltar spårvagnsnätet i Göteborg. På förvaltningen arbetar cirka 900 personer.

Stadsmiljöförvaltningen är en del av de stadsutvecklingsförvaltningar som finns i Göteborgs Stad. Gemensamt arbetar vi med att skapa förutsättningar för en fungerande infrastruktur, bostäder och lokaler med kvalitet, en inbjudande offentlig miljö och verkar för att staden blir hållbar ur alla perspektiv.

ARBETSUPPGIFTER
Som arrendehandläggare hos stadsmiljöförvaltningen har du ett varierat uppdrag och bidrar till tillgängliga attraktiva och levande stadsmiljöer och naturområden. Du kommer fungera som en utredande och rådgivande funktion i frågor som berör markutredning, stadsutveckling, fastighetsrätt samt avtalsskrivande. Utöver detta kommer du också kommer genomföra lämplighetsbedömningar vid avtalsförfrågningar, förhandla avtalsvillkor och upprätta olika former av nyttjanderättsavtal.. Arbetet innebär mycket kontakter med allmänheten, andra förvaltningar, bolag samt olika myndigheter vilket innebär att du behöver ha en god servicekänsla och vara lösningsorienterad.

Vi erbjuder dig en arbetsplats med engagerade och kompetenta kollegor där du kommer arbeta såväl självständigt som tillsammans med andra.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har erfarenhet av arbete med fastighetsrätt. Du har läst lantmäteriprogrammet eller likvärdig utbildning inom fastighetsrätt. Arbetsuppgifterna kräver kunskap om jordabalken, och erfarenhet av praktisk avtalshantering. Vi värdesätter erfarenhet av förhandlingar och arbete med fastighetsfrågor samt erfarenhet av arbete inom en politiskt styrd organisation. Du bör vara van vid att använda geografiska informationssystem som ett arbetsverktyg. B-körkort är ett krav.

De interna och externa kontakterna kräver servicekänsla, samarbetsförmåga och att du är noggrann. Din arbetslivserfarenhet och utbildning har gett dig en stabil grund att stå på samt en praktisk erfarenhet. Som person gillar du att arbeta självständigt och själv initiera samt driva ditt arbete men ser också vikten av att tillsammans med andra komma fram till en lösning. Du är kommunikativ och relationsskapande samt innehar en hög professionell integritet. Du har lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
De närmsta två åren renoveras vår arbetsplats på Köpmansgatan 20 där alla stadsutvecklande förvaltningar kommer samlas. De nya lokalerna beräknas vara klara 2026. Under renoveringstiden har vi arbetsplatser på Åvägen i Gårda. Vi erbjuder en arbetsplats i en förvaltning där utveckling står i fokus, både internt hos oss och även i flertalet av de uppdrag vi bedriver i staden. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vi erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid (undantag på vissa avdelningar), friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Ett hållbart arbetsliv är viktigt för oss där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ditt privatliv. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.
Ansökningarna hanterar vi löpande och kan komma att bjuda in till intervjuer innan sista ansökningsdag.
Vill du veta mer om oss? Följ vår företagssida på LinkedIn:
https://www.linkedin.com/company/stadsmiljo-goteborgs-stad/

Ansök nu

Timvikarier till barn-och korttidsboende

Stödassistent
Läs mer Okt 4
Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Då utvecklas vi och kan delta i samhället. Förvaltningen för funktionsstöd bedömer behov och ger stöd till de som har rätt till det. Personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett gott och självständigt liv. Ett liv som alla andra.
Med 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi fattar beslut om och arbetar inom boende med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning. Vi arbetar aktivt med att utveckla och sprida kunskap inom Göteborgs Stad och till andra. På så sätt blir vi alla bättre på att förstå behov och ge rätt stöd. Tillsammans ser vi till att fler kan leva ett gott och självständigt liv som alla andra.
Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu timvikarier till våra barn- och korttidsboenden inom förvaltningen för funktionsstöd! Våra boenden är placerade i Centrum (Örgryte), Sydväst (Billdal, Fiskebäck och Högsbo) och på Hisingen (Torslanda och Backa).

På våra barn- och korttidsboenden bor barn och ungdomar med olika typer av funktionsvariationer. Vi har verksamheter som riktar in sig till barn och ungdomar med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar och utmanade beteenden. På dessa verksamheter kan det även förkomma självskadebeteenden.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att ge individuellt anpassat stöd och stöttning till brukarna. Arbetsuppgifter omfattar personlig hygien, omvårdnad samt stöttning i vardagen så som matlagning, städ samt genomförande av aktiviteter. Arbete med medicinsk utrustning så som sond, trach och peg förekommer. I samtliga verksamheter ingår pedagogiskt stöd samt dokumentation av individens utveckling. Vi arbetar med olika metoder på våra verksamheter, så som: LAB (lågaffektivt bemötande) och AKK (alternativ kompletterande kommunikation).

Arbetstiden är förlagd till dag och kväll, vardagar, helg och eventuellt även sovande jour eller vaken natt.

Som timvikarie täcker du upp för ordinarie personals korttidsfrånvaro. Du erbjuds en flexibel arbetstid förlagd dagtid, kvällstid eller natt på vardagar och helger. Du kan själv styra din arbetstid genom att själv lägga in din tillgänglighet och få förfrågningar därefter. Du kan även kombinera arbetet med studier, annan sysselsättning eller pension.

KVALIFIKATIONER
För att få arbeta som vikarie inom funktionsstöd behöver du ha fyllt 18 år, i enlighet med föreskrifterna om minderårigas arbetsmiljö (AFS 2012:3).
Det är ett krav att du har tidigare erfarenhet av arbete inom funktionsstödsområdet eller inom vård och omsorg. Om du tidigare arbetat med just barn eller ungdomar inom funktionsstödsområdet ser vi detta som mycket meriterande.

För att kunna föra dokumentation behöver du behärska det svenska språket i tal och skrift vilket innebär godkända betyg i Svenska 1 eller Svenska som andra språk 1. Du som inte uppfyller kvalifikationskraven i svenska 1 eller svenska som andra språk 1 kan komma att erbjudas att göra ett språktest genom testanvändaren Educateit.

Det är meriterande om du har fullgjord eller pågående utbildning inom området, till exempel som stödassistent, undersköterska alternativt en pågående eller avslutad akademisk utbildning inom hälso- och sjukvård, beteendevetenskap eller pedagogisk utbildning.

Utöver detta är det även meriterande om du har erfarenhet/kunskap av lågaffektivt bemötande (LAB), alternativ och kompletterande kommunikation (AKK), utmanande beteenden samt självskadebeteenden.
Vi ser det även som meriterande om du tidigare har arbetat med medicintekniska hjälpmedel så som trach, sondmatning eller peg.

Som vikarie inom funktionsstöd sätter du individen i fokus, har ett pedagogiskt förhållningssätt och ett genuint intresse för människor med olika typer av funktionsvariationer. Det är viktigt att du är lyhörd för individens behov för att kunna anpassa ditt bemötande i olika situationer. För oss är det önskvärt att du är ansvarsfull samt har ett flexibelt förhållningssätt.
Det är även mycket viktigt att du är stabil och trygg som person, har en god samarbetsförmåga och kan sätta gränser vid behov.

Känner du att ovanstående beskrivning stämmer in på dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Urval och intervjuer påbörjas under ansökningstiden.

I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.
Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig:
- Introduktion vid nyanställning
- Kompetensutveckling
- Friskvårdsbidrag & cykelbidrag

Före erbjudande om anställning ber vi dig uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister. Du ska själv begära ett utdrag från polisens belastningsregister. Du beställer ett digitalt registerutdrag som skickas till din digitala brevlåda. Detta gör du via länken: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.
Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan.

Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.

Ansök nu