Göteborg: Teknisk innesäljare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Teknisk innesäljare i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-10-01 // Varaktighet: Heltid

Vi rekryterar nu en engagerad och lösningsfokuserad teknisk Innesäljare till vår verksamhet i Göteborg!
Är du nyfiken på en framtidsbransch där det finns mycket jobb framöver? Då hoppas vi att du vill vara med på vår resa mot att bli den mest attraktiva arbetsgivaren inom vår bransch.
Har du kunskap från en liknande roll inom teknik, älskar långsiktiga kundrelationer och tekniska lösningar? Då tror vi att rollen som innesäljare hos oss på Norvatek kan passa dig!
Du kommer att vara en mycket viktig del i vår verksamhet och agerar som länken mellan kund/utesäljare/projektledare/konstruktör. Du ansvarar för orderberedning samt för att offerter tas fram. I rollen ingår att vara delaktig i kalkyleringsarbetet samt anbudsframtagande. Vi erbjuder allt från standard till mer komplexa stationer, lösningar, renoveringar samt entreprenader. Du ges också möjlighet att göra sambesök med både säljare och projektledare. Du ingår i ett säljteam på 9 personer och du rapporterar till försäljningschef, Emil Staxäng.
I dina arbetstuppgifter ingår bl.a:
Teknisk support, samordning av frågor mellan kunder och utesäljare
Orderberedning
Offertskrivning
Kontakt med kollegor inom Projektledning, Konstruktion samt Produktion
Uppföljning av offerter både självständigt och tillsammans med våra utesäljare



Vem söker vi?
Vi söker dig som tidigare arbetat som innesäljare, ordermottagare eller säljsupport med teknisk inriktning, gärna inom bygg, projekt eller VA. Alternativt har du erfarenhet från nämnda branscher, samt är en person som är strukturerad och uppskattar att jobba med kunder på daglig basis.
Som person kännetecknas du av stark personlig drivkraft med hög energinivå och en vilja att leverera resultat. Du är engagerad, har förmågan att hålla i flera projekt samtidigt och tar initiativ att driva från början till avslut. Du har lätt för att skapa kontakt både internt och externt. Du är bra på att förmedla ett budskap och du är också lyhörd och har mod att tänka nytt. Du är noggrann, strukturerad och har en förståelse för att kultur och miljö i ett tillväxtbolag kräver prestigelöst ansvarstagande och handlingskraft. Du behärskar både svenska och engelska i både tal och i skrift och du behärskar Officepaketet, framför allt Excel, väl.




"På dagarna är jag är ute och träffar våra kunder som består av personer på kommunens VA-avdelning, VA-entreprenörer och VA-konsulter. En del av jobbet är uppsökande men eftersom vi jobbar i en produktiv bransch finns det mycket att göra och våra kunder kommer också till oss för att få hjälp att lösa VA-problem. Min vardag består till stor del av att vara teknisk support för kunder så jag skulle nog inte säga att det är ett vanligt säljjobb. I arbetet ingår till exempel att dimensionera pumpstationer och tryckstegringsanläggningar och att lämna offert på förfrågningar och upphandlingar. En stor sak jag uppskattar med mitt jobb är friheten att styra över min vardag, att träffa många olika och trevliga kunder, samt att jobbet är omväxlande och stimulerande."
- Olle Bertilsson, distriktsäljare

"Norvatek har en platt organisation, med hög teamkänsla som präglas av samarbete, nyfikenhet och en vilja att påverka och göra skillnad. Vi erbjuder en arbetsplats med högt i tak, frihet under ansvar och ett företag i ständig utveckling.
I min roll som chef har jag tre ledord som jag jobbar efter- Lyhörd - Engagerad - Tillgänglig"
- Emil Staxäng, Försäljningschef


Norvatek erbjuder
Norvatek erbjuder en platt, prestigelös organisation med framåtblick och med nära till beslut. Tillsammans kan vi göra skillnad för både samhället och miljön. Inom Norvatek brinner vi för att leverera rätt tekniska lösningar med rätt kvalitet till våra kunder inom VA-branschen. Att arbeta hos oss är inspirerande och utmanande och tillsammans nyttjar vi varandras kompetens i ett prestigelöst samarbete. Vår personals hälsa är viktig för oss, och därför erbjuder vi friskvårdsbidrag.Kontakt och ansökan
Ansöker gör du genom ansökningsknappen, där du bifogar CV och personligt brev. Ansvarig för denna rekrytering är Försäljningschef Emil Staxäng, emil.staxang@norvatek.se. Frågor besvaras även av Ulrika Stevrell, HR Uniwater, ulrika.stevrell@uniwater.se. Observera att vi endast tar emot ansökan via ansökningsknappen. Då vi arbetar med löpande urval ser vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.
Välkommen i gänget!
Om företaget
Norvatek är en del av Uniwater - en av Nordens ledande koncerner inom VA-tekniska lösningar. Med dotterbolagens expertis och kompetens erbjuder Uniwater AB heltäckande VA-lösningar till den nordiska marknaden. Koncernen omsätter ca 1,5 mdkr och är ca 500 anställda. Dotterbolag inom koncernen är ABAT, ASB VA-automation, AVVATech, Aquasvea, Dala Kommunalteknik, ELVA, Emendo, 4-pipes, IBAB, IBECO, Kudsk, Lauridsen, Nordiska VA Teknik, Proco Services, Rostfria VA-system, Svanesunds rör och Tonisco. Tillsammans bildar områdena en unik bredd av specialisttjänster och produkter för utveckling av VA-infrastruktur.
Vatten och avlopp är ett av de viktigaste kretsloppen som får samhället och din vardag att fungera. Norvateks pumpstationer finns på nyckelpositioner i infrastrukturen och ser till att vatten kommer fram till hushåll och industrier. Andra pumpstationer pumpar spillvatten, eller avloppsvatten som vi säger i dagligt tal, till reningsverken.
Vi kan säga att vi jobbar mot tyngdlagen. Där vatten inte kan rinna av sig själv använder vi pumpar för öka trycket och transportera det vidare. Fundera några sekunder på hur vardagen såg ut innan det fanns en infrastruktur för vatten och avlopp. Just det. En stor del av arbetet varje dag gick till att hämta friskt vatten eller göra sig av med förorenat. På Norvatek tycker vi det är fantastiskt att arbeta med något som gör livet så mycket lättare för så många människor varje dag. Läs gärna mer om oss på www.norvatek.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Innesäljare

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Innesäljare.

Sales Development Representative till MaintMaster //Göteborg

Läs mer Sep 19
Är du en relationsbyggare av rang redo att axla en central roll inom försäljning? Är du känd som the smooth talker i din vänskapskrets? Kan din varma personlighet förvandla kalla leads till nya affärsmöjligheter? Vill du vara med och utveckla vårt etablerade bolag med internationell närvaro? Känner du nu att det här var fööör många frågor på raken och att du bara vill köra igång och visa oss vad du går för? Ja, då är du redan halvvägs till anställd!
Din utmaning (om du antar den)
Förvandla kalla samtal till varma leads. Innan du passar över till vårt lag av säljare.
Charma kunder. Så bra att de bjuder in dig till sina bröllop. (Eller åtminstone till sina LinkedIn-nätverk.)
Prospektera och agera navet i vår säljprocess. Genom att söka, nätverka och bygga en lista med potentiella kunder.
Nå KPI:er. Oavsett om det handlar om att boka möten, skapa nya kontakter eller kvalificera leads, vet du hur du når (och slår) målen – vecka in och vecka ut.
Överleva CRM-systemet. Skämt åsido – du älskar ju struktur! Med din noggrannhet ser du till att systemet är ständigt uppdaterat med korrekt information.


Vi söker dig som:
Är en människokännare – du vet hur man pratar med folk utan att låta som ett manus eller en reklamfilm klockan 3 på morgonen.
Är envis med en positiv inställning – ett "nej" är bara ett ”inte än” när det kommer till försäljning, det vet ju du.
Har humor med glimten i ögat – för vi är också roliga och livet är för kort för tråkiga konversationer.
Är flytande i svenska och engelska – extra glada blir vi om du även bemästrar ytterligare ett nordiskt språk, kanske finska?
Besitter tidigare erfarenhet – inom liknande roll. Med andra ord vet du hur det är att gå på niten ibland och ta nya tag imorgon.
Har en koppling till vår bransch – det är inte ett måste, men definitivt värt en liten guldstjärna i kanten!

The perks
Generöst friskvårdsbidrag – använd det till gym, yoga, eller den där pilateskursen du alltid "glömmer” att anmäla dig till (vi dömer inte).
Betald träningstid – 2 h träning på arbetstid. Yep, vi betalar dig för att nå personbästa i både marklyft och inbokade möten.
30 dagar semester – du läste rätt. Typ en hel månad utan att höra ordet "pipeline."
Vägledning av vår seniora säljcoach – vår vassa säljchef Henrik lovar att bjussa på sina bästa knep och framgångshistorier.
Get-togethers och AW:s – för att stärka den goda andan träffas vi hela gänget, alla 75 personer från olika hörn av världen, under tre dagar varje år för en stor get-together. Utöver det kan du räkna med och annan AW också.

Om oss Med över 20 års erfarenhet inom en rad olika industrier, från livsmedelsproduktion till fordonsindustrin, hjälper vi företag att digitalisera och optimera sitt underhåll. Vi erbjuder ett molnbaserat system som är både flexibelt och lätt att integrera med befintliga lösningar – vilket betyder mindre huvudvärk och fler sömlösa arbetsflöden för våra kunder. Vi gillar helt enkelt att göra komplicerade saker enkla, utan att tappa bort det viktigaste på vägen: människorna. Hos oss får du vara en del av ett team som tror på innovation och enkelhet i en härlig företagskultur där alla bidrar till att skapa en bättre arbetsdag, både för våra kunder och oss själva.
Är du vår nästa kollega? Redo att ta MaintMaster till nästa nivå och bli en del av ett hjälpsamt, omtänksamt team? Sök nu – så tar vi en kaffe och pratar framtid!
START: Enligt överenskommelse PLATS: Göteborg OMFATTNING: Heltid LÖN: Fast lön KONTAKT: Head of Recruitment Delivery, Ellinor Hellberg, ellinor@oddwork.se (för frågor om tjänsten, ej ansökningar) SISTA ANSÖKNINGSDATUM: Urval sker löpande
Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in iOddworksvärld genom att klicka här eller hitta fler karriärmöjligheter här.

Ansök nu

Digital Sales Rep med inriktning inköp

Läs mer Sep 18
Kvdbil är Sveriges största marknadsplats för begagnade bilar, årligen säljer vi runt 26 000 bilar.När vi går till jobbet varje dag gör vi det med stävan om att jobba mot en schysstare bilbransch – med ärlighet och transparens. Vi drivs av att ge god service och hitta lösningar som underlättar våra kunders bilaffärer. Och kul på jobbet, det har vi mycket av!
Vill du vara med och leverera försäljning av högsta klass?Nu söker vi förstärkning till Digital Sales med fokus på försäljning och inköp!
Om jobbet
I din roll som inköpare på Kvdbilkommer du primärt att arbeta med att sälja in våra tjänster till fordonsägare, både privat och företag.
Du kommer arbeta med attbearbeta leads för införsäljning av auktionsuppdrag eller rena inköp.
Rollen innebärockså att arbeta med ingående telefonsamtal från presumtiva kunder samt att vara behjälplig med övriga arbetsuppgifter inom avdelningen Digital Sales.
Arbetstiden är som utgångspunkt måndag till fredag, där vissa kvällspass kan förekomma.
Din profil
Vi söker dig som har direkt eller indirekt erfarenhet från bilbranschen, antingen i en säljande roll och/eller som inköpare.
Vi ser gärnaatt du har bilvärderingsvana,ett genuint intresse för försäljning samt att dutycker om ett varierande arbete med mycket kund- och personkontakter.
Du har hög initiativförmåga, älskar att göra affärer, har en egen motor och drivs av att ta egna beslut och hittar rätt väg vid varje givet tillfälle.
Telefon- & datorvana, en kommunikativpersonlighet och att dukan svenska i tal och skrift är en självklarhet. Har du ytterligare språkkunskaper ses det som en merit.
Så är det att jobba på Kvdbil
Hos oss är du expert på ditt område, men behöver inte vara bäst på allt. Du är en del av en organisation full med kunskap och kollegor som har din rygg när du behöver det. Här arbetar du under ett tillitsbaserat ledarskap bredvid kollegor med många olika bakgrunder, erfarenheter, åldersgrupper och personligheter.
Väx med oss
Vi är ett företag i ständig förändring där vi har snabba beslutsvägar med möjlighet att göra sin röst hörd och vara med och påverka. För dig som drivs av att ständigt kunna utvecklas och verka i en föränderlig vardag finns rum för att växa inom bolaget. Vi har många kollegor som gjort karriär internt och vuxit i både ansvar och expertis under åren.
Hos oss får du marknadsmässig lön, är anställd under kollektivavtal och får ta del av ett attraktivt förmånspaket med tillhörande försäkringar.Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som vi inleder med sex månaders provanställning. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
För frågor om tjänsten kontakta Jens Hansson, Manager Digital Sales,via mejl jens.hansson@kvdbil.se.
Vi behandlar ansökningarna löpande, så sök tjänsten redan idag!
Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Skicka ansökan". Ansökningar per e-post kan vi tyvärr inte beakta.
I den här rekryteringen har vi valt annonsering och kanaler och tackar därför vänligen men bestämt nej till direktkontakt med försäljare och rekryteringsföretag.
Urvalsarbetet kan kompletteras med personlighets- och logiktester och/eller bakgrundskontroll.

Ansök nu

Mötesbokare

Läs mer Sep 4
Jobbbeskrivning
Är du student med en termin kvar av dina studier och ivrig att börja samla på dig erfarenhet redan nu? Drömmer du om att bli en del av ett framgångsrikt säljteam, lära dig grunderna i försäljning och efter dina studier kliva in i en rådgivarroll riktad mot företag? Om svaret är ja, är din plats hos Advisera, tillsammans med branschens toppsäljare!"Vi värderar högt ansvarsfulla, drivna och serviceinriktade individer! För att du ska trivas i rollen ser vi att du är en person som aldrig vill sluta utvecklas, vill vara med på Adviseras framgångsresa och tillsammans bygga ett engagerat och framgångsrikt sälj-team.
Om Advisera:
Advisera grundades 2016 och har sedan dess vuxit till cirka 30 medarbetare med kontor i Malmö, Göteborg och Stockholm. Vår målsättning och vision är att etablera oss som en ledande företagspartner inom IT- & Säkerhet, Telefoni & Växel, Företagsförsäkringar och Finansiella Produkter. Advisera har tillstånd från Finansinspektionen.
Genom Adviserametoden har vi skapat en unik företagskultur. Denna metod, kombinerad med vårt entreprenöriella driv, formar tydliga strategier och mål för fortsatt expansion. Adviserametoden främjar en kreativ och stimulerande arbetsmiljö, och vi söker ständigt efter drivna och kompetenta medarbetare.
Din roll som Mötesbokare / Junior Företagsrådgivare:
Advisera erbjuder en arbetsplats med tydliga mål och utarbetade arbetsmetoder. Det ger mycket goda förtjänstmöjligheter. Fokus ligger på prospektering och mötesbokning av både nya och befintliga kunder.
Tjänsten ger dig möjlighet vara med på en spännande resa. Du har stor möjlighet till personlig utveckling i ett ledande och expanderande bolag. Rollen innebär stort eget ansvar och du har frihet att påverka din egen vardag.
Några ord från chefen: ”I Göteborgsteamet präglas vår dag av en stark gemenskap där säljsamtal, glädje och ständig utveckling är kärnan. Vi blir bättre för varje dag. ”
Arbetsuppgifter:
Hos oss inleder du din anställning med en introduktion och utbildning som ger dig en grundläggande kännedom om våra olika produkter och tjänster. Efter utbildningen kommer du successivt att börja boka möten åt våra Företagsrådgivare.Din huvudsakliga uppgift är mötesbokning, men du kommer också att lära dig om hela försäljningsprocessen; prospektering, mötesbokning, kundmöte, behovsanalys, analys, presentation av lämplig lösning för kunden, signering, implementering, drift och uppföljning.
Personliga egenskaper:
Du brinner för försäljning och att lyckas med affärer
Du har god kommunikativ förmåga och känner dig bekväm med kundkontakt både över telefon och i personliga möten
Är socialt kompetent med hög moral och etik
Är affärsdriven, förtroendeingivande och pedagogisk


Vi ser gärna att du:
Studerar relevant utbildning ochhar en temin kvar avdina studier
Serviceinriktad och strävar efter att ständigt överträffa förväntningar
Strukturerad, målinriktad och affärsdriven
Innehar B-körkort
Har utbildningsbakgrund inom t.ex. ekonomi, juridik eller försäljning


På Advisera värderar vi personlighet och inställning högst. Vi tror att med rätt intresse, driv och engagemang har man potential att växa in i rollen. Tveka inte att söka, även om du inte uppfyller alla kriterium.
Vi rekryterar löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor, vänligen kontakta Jenny@advisera.se.
Välkommen med din ansökan!
Sökord: Säljare, Rådgivare, Företagsrådgivare, Försäljning, Account Manager, B2B, Business to Business

Ansök nu

Konsultuppdrag innesäljare för kunds räkning

Läs mer Sep 2
PS Partner söker en innesäljare till ett konsultuppdrag hos vår kund. Uppdraget är på 100% i 6 månaders tid.
Vi letar efter digsom brinner för att utveckla affärer och försäljning! Som älskar att arbeta med människor! Någon som vill arbeta på ett företag som verkligen gör skillnad!Är det Dig vi letar efter?
Du kommer att:- Via telefonsamtal, digitala möten och mejl, skapa affärer med hjälp av kundens produkter som i sin tur stärker ekonomin hos dina framtida kunder- På ett affärsmässigt och proffsigt sätt engagera de människor du har kontakt med.- I dialog med Säljledare löpande planera och presentera ditt arbete.- Logga dina besök och ditt arbete löpande i vårt affärssystem.- Planera och genomföra dina kontakter/samtal enligt företagets säljstrategi och mötesstrategi.- Bygga så väl stora som små affärer med hjälp av vår produktportfölj.- Med företagets mål som grund optimera försäljningen- Löpande logga/koppla dina kontakter/samtal i Outlook och uppdatera kundinformation i vårt system.- På ett affärsmässigt och proffsigt sätt engagera de människor du har kontakt med.För att lyckas i rollen krävs det att du är affärsmässig, driven och resultatorienterad. Du har ett stort intresse att utvecklas och du kan komplettera ditt driv och din vinnarskalle med ett hjärtligt engagemang tillsammans med dina kollegor. Som person är du prestigelös, lösningsorienterad, trivs med att arbeta självständigt och tar dig gärna an nya utmaningar och arbetsuppgifter. Du är inspirerande som person och trivs som bäst när du träffar kunden.

Det är bra om du har- Erfarenhet från försäljning.- Goda kunskaper i Microsoft Officepaketet.- Goda kunskaper i svenska tal och skrift.

AnsökanSkicka in din ansökan/intresseanmälan så snart som möjligt, vi arbetar med ett löpande urval. Har du några frågor är du varmt välkommen att kontakta Arvid Petersson 0761779488

Ansök nu

Konsultuppdrag innesäljare för kunds räkning

Läs mer Okt 2
PS Partner söker en innesäljare till ett konsultuppdrag hos vår kund. Uppdraget är på 100% i 6 månaders tid.
Vi letar efter digsom brinner för att utveckla affärer och försäljning! Som älskar att arbeta med människor! Någon som vill arbeta på ett företag som verkligen gör skillnad!Är det Dig vi letar efter?
Du kommer att:- Via telefonsamtal, digitala möten och mejl, skapa affärer med hjälp av kundens produkter som i sin tur stärker ekonomin hos dina framtida kunder- På ett affärsmässigt och proffsigt sätt engagera de människor du har kontakt med.- I dialog med Säljledare löpande planera och presentera ditt arbete.- Logga dina besök och ditt arbete löpande i vårt affärssystem.- Planera och genomföra dina kontakter/samtal enligt företagets säljstrategi och mötesstrategi.- Bygga så väl stora som små affärer med hjälp av vår produktportfölj.- Med företagets mål som grund optimera försäljningen- Löpande logga/koppla dina kontakter/samtal i Outlook och uppdatera kundinformation i vårt system.- På ett affärsmässigt och proffsigt sätt engagera de människor du har kontakt med.För att lyckas i rollen krävs det att du är affärsmässig, driven och resultatorienterad. Du har ett stort intresse att utvecklas och du kan komplettera ditt driv och din vinnarskalle med ett hjärtligt engagemang tillsammans med dina kollegor. Som person är du prestigelös, lösningsorienterad, trivs med att arbeta självständigt och tar dig gärna an nya utmaningar och arbetsuppgifter. Du är inspirerande som person och trivs som bäst när du träffar kunden.

Det är bra om du har- Erfarenhet från försäljning.- Goda kunskaper i Microsoft Officepaketet.- Goda kunskaper i svenska tal och skrift.

AnsökanSkicka in din ansökan/intresseanmälan så snart som möjligt, vi arbetar med ett löpande urval. Har du några frågor är du varmt välkommen att kontakta Arvid Petersson 0761779488

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Intenso Teknikrekrytering AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Intenso Teknikrekrytering AB .

Support- och offertingenjör

Produktionsingenjör, maskin
Läs mer Aug 20
Support- och offertingenjör till Göteborg
Har du ett stort tekniskt intresse och vill hjälpa våra kunder att hitta optimala lösningar för sina applikationer? Vill du jobba med teknik i framkant, världsledande produkter och ha ett nära samarbete med våra kunder inom processindustrin? Då kan rollen som support- och offertingenjör vara något för dig!
Vi erbjuder
Som support- och offertingenjör får du ett givande arbete på en trygg arbetsplats där alla jobbar för samma sak, en nöjd kund. Vi är 10 personer som sitter i öppna och ljusa lokaler i Västra Frölunda där alla har ett eget kontor. Genom tjänsten erbjuds du privat sjukvårdsförsäkring och vi har bonussystem, friskvårdsbidrag och flexibla arbetstider. Vi månar om balansen mellan arbete och fritid och har 37,5 h arbetsvecka.


Vad tycker Petrus Henriksson, försäljningsingenjör, om livet på John Crane?
"Det som lockade mig till John Crane för sex år sedan var den intressanta och komplexa produkt vi själva tillverkar. Jag stortrivs här. Det är en stor variation mellan sälj och support och jag får jobba med många intressanta kunder. "


Vad har Maria Krebs, kontorschef, att säga om tjänsten och företaget?
"Jag har tidigare jobbat inom processindustrin och sökte mig till John Crane då jag gillar branschen. Dessutom är det roligt att jobba hos en leverantör med premiumprodukter. Vår framtidsvision är att vara en global marknadsledare när det gäller att designa, tillverka, installera och underhålla lösningar för roterande utrustning för att säkerställa effektiv, säker och miljömässigt hållbar drift för processindustrin.
John Crane erbjuder kvalitetsprodukter och vi får jobba med fantastiska kunder över hela Sverige. Vi har också mycket samarbete med duktiga kollegor på John Crane-kontor i andra länder. "


Om rollen
Som support- och offertingenjör levererar du effektiv teknisk support till vårt försäljningsteam och hjälper våra kunder med förslag till bästa möjliga tekniska och kommersiella lösning. Du har nära kontakt med våra kunder som finns över hela Sverige och du bygger även ett stort nätverk inom John Crane globalt för att vi tillsammans ska kunna hjälpa kunderna på bästa sätt.
I rollen ingår att:
Komma med förslag på tekniska lösningar för våra kunder
Ta fram offerter och teknisk dokumentation
Prissätta renoveringar i vår verkstad
Följa upp kundärenden
Sambesök med sälj och service ute på plats hos kunderna

Våra kunder är välkända processindustrier inom papper & massa, kemisk industri, läkemedelsindustri och energiföretag, olja & gas, gruvor och allmän industri.
Om dig
Eftersom tjänsten innebär att ge snabb och högkvalitativ service i kombination med teknisk dokumentation behöver du vara serviceorienterad och drivande samtidigt som du är noggrann och ordningsam.
Högskoleingenjör inom maskinteknik eller annan motsvarande teknisk utbildning
Kanske arbetar du idag som maskin- eller processingenjör och/eller har en materialbakgrund
Kan läsa tekniska ritningar, instruktioner och dokumentation
Flytande svenska och engelska är ett krav, både i tal och i skrift
Meriterande med erfarenhet av roterande utrustning som pumpar, omrörare, kompressorer, axelkopplingar och filtersystem
Erfarenhet av SAP eller annat affärssystem är meriterande



Kontakt och ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringskonsult Maria Ahlén, 0708-490288, och Mattias Lyckberg, 0733-336080, på Intenso Teknikrekrytering.
Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt.
Välkommen med din ansökan!
Om John Crane
John Crane designar, tillverkar och utför service på mekaniska tätningar, axelkopplingar, filtersystem och tillhörande produkter till processindustrier inom papper & massa, kemisk industri, läkemedelsindustri och energiföretag, olja & gas, gruvor och allmän industri. John Crane Sverige har sitt huvudsäte i Göteborg. Vid huvudkontoret finns försäljningsavdelning, teknisk supportavdelning, orderhantering, service, utbildnings- och renoveringsverksamhet samt lager. John Crane är ett globalt företag som funnits på marknaden i mer än 100 år. Idag har John Crane 6 000 anställda i 50 länder.
Läs mer på www.johncrane.se.

Ansök nu

Senior Automationsingenjör 800xA

Automationsingenjör, elkraft
Läs mer Okt 2
Senior Automationsingenjör 800xA till Mölndal
Vill du vara med och påverka omvandlingen av samhället och industrin för en mer produktiv och hållbar framtid? På ABB får du göra detta samtidigt som du arbetar i ett bolag som värnar som sina medarbetare och erbjuder dig unika möjligheter.
Vi erbjuder
Som automationsingenjör hos oss blir du en del av Process Industries projektverksamhet i Sverige som fortsätter växa. Divisionen ingår i affärsområdet Process Automation och har kunder inom främst papper och massa-, metall- och gruvindustrin i Sverige. Vi har en rikstäckande verksamhet med kunder från norr till söder och jobbar även ihop med våra globala kollegor.
Du får arbeta i projekt med hög automationsteknisk komplexitet där du ständigt utvecklas tillsammans med extremt kunniga och engagerade kollegor, där erfarenhet och kunskapsdelning är en stor del av vår kultur.
ABB erbjuder goda utbildnings- och karriärmöjligheter. Som en del av ABB får du möjlighet till flexibelt arbete med frihet att välja bäst lämpad arbetsplats. Utöver detta erbjuder vi bland annat friskvårdsbidrag, idrottsaktiviteter, extra föräldralön, hälsoundersökning, arbetstidsförkortning samt förmånsportal Benify med privata rabatter och erbjudanden.


Vad har Lina Bjelkenäs, Technical Manager, Process Industries, att säga om tjänsten och företaget?
"Jag valde att arbeta på ABB då jag sökte en arbetsgivare med spännande utmaningar och utvecklingsmöjligheter samt en vision jag tror på. Det tycker jag att ABB lever upp till. Jag står för ABBs arbete och vad vi tillsammans bidrar med i världen, och jag tycker det är spännande och utvecklande att få vara med så nära teknikens utveckling.
Framtidsvisionen för vår avdelning är att växa de närmaste åren, för att säkerställa att vi lokalt hänger med i teknik- och tjänsteutvecklingen och kan erbjuda den till våra kunder i södra Sverige. ABB fortsätter att vara med och bidra till en mer hållbar och resurseffektiv framtid inom våra teknikområden elektrifiering och automation."
Vad har Johan Eknestedt, Senior Project Engineer, att säga om tjänsten och företaget?
"Jag genomförde praktik på ABB och blev anställd 2011 efter min yrkesutbildning till automationsingenjör. Jag sökte aktivt till just ABB då företaget verkade intressant, globalt och i linje med min utbildning.
Att arbeta på ABB är väldigt roligt, trivsamt och utmanande. Vi är en härlig grupp människor som jobbar tillsammans, vi hjälps alla åt och drar åt samma håll. Vi är ständigt under utveckling tillsammans med våra egna produkter, kunder och branschen i helhet.
ABB är en flexibel arbetsplats med många fördelar. Några av dessa är möjligheten till att jobba hemifrån och förlägga sina uppdrag att samspela med privatlivet."
Läs mer om livet på ABB.
https://career.masterhelp.se/abb


Ansvarsområde och arbetsuppgifter
Som senior automationsingenjör får du en viktig roll som täcker många områden i vår verksamhet. Du förväntas hålla dig uppdaterad om nya teknologier samtidigt som du behärskar stora delar av den befintliga lösningsportföljen och funktionaliteten i 800xA.
Du kommer också:
Samarbeta med sälj och kunder i tidiga behovsanalyser och lösningsframtagningar
Vara med och genomföra eller stötta kollegor som implementerar eller underhåller lösningar
Delta i produktutvecklingsprocessen i en roll som förmedlare av kundkrav & behov samt ge återkoppling på det som utvecklas
Vara tongivande i gruppen genom att stötta och utvärdera lösningsalternativ och hur man gör rent praktiskt
Utmana och utvärdera nya sätt att göra saker, bidra med nya tankesätt och erfarenheter
Vara en förebild och inspiration för hur vi jobbar

Din profil
Du är en driven person som trivs i en ledande roll där du får vara självgående, ta ansvar och initiativ. Du är målinriktad, kommunikativ, van att arbeta i team och har en god samarbetsförmåga. Som person sätter du kunden i fokus och har en förmåga att bygga goda relationer såväl internt som externt. Du har flera års arbetslivserfarenhet inom automation, och några av dem inom 800xA.
Kvalifikationer
Erfarenhet av ABB Ability System 800xA inom applikation, systeminstallation och uppgraderingar
Kunskap och kännedom om nya standarder och initiativ liknande Namur 150, OPC UA, Modular Automation, IT/OT
Flytande kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift
B-körkort
Meriterande med erfarenhet av äldre ABB system eller andra fabrikat, konverteringar eller topologier
Meriterande med erfarenhet av att agera lösningsarkitekt, delta i stora projekt tidigt eller agera strategisk rådgivare åt kund
Meriterande med kunskaper inom cyber security, windowsdomäner, virtualisering, elkonstruktion och instrumentering, entreprenadjuridik och ekonomi

Du delar ABB:s grundläggande värderingar kring säkerhet och integritet, vilket innebär att du är riskmedveten och tar ansvar för dina egna handlingar samtidigt som du känner ansvar för dina kollegor och affärsverksamheten.
Kontakt och ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringskonsult Tina Kervall, 0720–762334, på Intenso Teknikrekrytering.
Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt.
Välkommen med din ansökan!
Om ABB
ABB är ledande inom teknik för elektrifiering och automation och möjliggör en mer hållbar och resurseffektiv framtid. Företagets lösningar kopplar samman ingenjörskunnande och mjukvara för att optimera hur saker tillverkas, flyttas, drivs och styrs. Med avstamp i mer än 140 års expertis driver ABB:s ca 105 000 medarbetare nya innovationer som påskyndar den industriella omställningen.

Ansök nu

Mekanikkonstruktör till Göteborg

Kvalitetsingenjör, kemiteknik/Kvalitetstekniker, kemiteknik
Läs mer Sep 30
Mekanikkonstruktör till Göteborg
Som mekanikkonstruktör hos oss blir du en del av ett ledande och snabbväxande miljöteknikföretag med fokus på avancerad processteknik för rening av luftburna föroreningar och odörkontroll. Våra produkter och anläggningar ligger i teknikens framkant och våra kunder finns inom många olika industrier, exempelvis livsmedel, biogas, avlopp och avfall.
Vi erbjuder
Som mekanikkonstruktör hos Centriair får du arbeta med intressanta och utvecklande uppgifter i spännande och innovativa kundspecifika projekt. Vi värdesätter lagarbete för att driva på innovativa lösningar utan att kompromissa med kvalitet, säkerhet och etik. Som mekanikkonstruktör är du med och bidrar till vår fortsatta framgång med hög tillväxt och fortsatt teknikutveckling.
Vi erbjuder vidare en omväxlande och kreativ arbetsmiljö där våra medarbetare ges stort eget ansvar, har stor möjlighet att påverka och erbjuds goda möjligheter att utvecklas tillsammans med bolaget.


Vad har Daniel Sundvall, Team Leader – Engineering, att säga om företaget?
"Att jobba på Centriair innebär att man jobbar i ett litet företag med korta beslutsvägar, man har som anställd möjligheten att vara med och påverka hur vi lägger upp vårt arbete och skapa rutiner för hur vi kommer att jobba framöver. För rätt person finns dessutom goda möjligheter för personlig utveckling inom bolaget.
Att trivas på jobbet är en förutsättning för att göra ett bra jobb, hela företaget genomsyras av en god gemenskap där ingen lämnas utanför oavsett befattning. Utöver det vardagliga snacket vid kaffemaskinen eller i lunchrummet med kollegor anordnas trivselaktiviteter några gånger per år, såväl som egna medarbetares initiativ till en AW eller någon annan rolig aktivitet."
Om tjänsten
Som mekanikkonstruktör hos oss ingår du i ett dynamiskt team, där vi arbetar i projektform och i nära samarbete med andra ingenjörsdiscipliner samt projekt- och serviceorganisation. Som mekanikkonstruktör arbetar du med utveckling, förbättring och anpassning av våra system för industriell processgasrening. Du ges möjlighet att konstruera hela system där det är viktigt att tänka på helheten och att det ska fungera i praktiken. Mycket av ingående komponenter är i rostfritt stål och plåt. Vi arbetar i 3D Cad Solid Works. I rollen har du även nära dialog med våra underleverantörer där kvalitetsgranskning är en viktigt del.


Vad har Henrik Törnmalm, automationsingenjör, att säga om tjänsten och företaget?
"Arbetet är spännande och utmanande, man får lära sig hela tiden för att klara utmaningarna. När vi möts av kunder som ställer höga krav får man verkligen utmana sig själv. Det är spännande när vi har mer komplicerade processer som kräver en del programmering.
För mig som gillar teknik är det kul att leverera nya projekt hela tiden och därav alltid ha möjlighet att använda den senaste tekniken. Man får vara med hela vägen, från design till driftsättning och får direkt respons på allt man gjort i projektet. "


Din profil
Vi söker dig med erfarenhet av arbete som mekanikkonstruktör och som har arbetat med projektleveranser. Du trivs i en roll där du får möjlighet att påverka och jobba med helheten från tidigt skede till installation. Rollen kräver samarbete både internt och mot leverantörer och kund så vi ser att du uppskattar kontakt med människor och är kommunikativ. Du är strukturerad och noggrann med egenkontroll och kan driva på ditt eget arbete.
Teknisk utbildning eller motsvarande erfarenhet
Några års erfarenhet som mekanikkonstruktör, gärna inom processindustrin eller anläggningskonstruktion
Meriterande om du har arbetat med tunnplåtskonstruktioner
Kunskaper i Solidworks eller liknande 3D-Cad system
Svenska är meriterande



Kontakt och ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringskonsult Maria Ahlén, 0708-490288 och Josefine Petersson, 0702-501429 på Intenso Teknikrekrytering.
Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt.
Välkommen med din ansökan!
Om Centriair
Centriair är ett svenskt företag grundat 2007 som designar, utvecklar och levererar ledande lösningar för minskning av luftburna industriella utsläpp. Våra lösningar minskar utsläppen av skadliga organiska gaser och aerosoler såsom flyktiga organiska föreningar (VOC) såväl som lukter. Vi riktar oss framförallt mot segmenten industriell matproduktion, avfallsanläggningar, avloppsnätverk och biogasproduktion där direktiv och förordningar sätter stringenta krav. Vi differentierar oss på marknaden med teknologi och lösningar som ger högre reduktionseffektivitet, överlägsen kontinuerlig prestanda, lägre energiförbrukning, lägre total driftskostnad och minskat utrymmesbehov tillsammans med oöverträffad expertis inom vårt område. Detta har givit en stark tillväxt där vi nu gått in i nästa tillväxtfas. Företaget arbetar internationellt där huvudkontoret ligger i Sverige med dotterbolag i Tyskland och ett nätverk av agenter samt återförsäljare i Europa och Nordamerika.

Ansök nu

Drifttekniker / processoperatör till St1 Refinery

Processoperatör, kemisk industri
Läs mer Sep 24
Drifttekniker / processoperatör till St1 Refinery i Göteborg
Har du erfarenhet av eller utbildning inom driftteknik eller närliggande område och dessutom engagemang och en vilja att lära? Då kan denna roll vara något för dig!
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Som drifttekniker på St1 raffinaderi får du arbeta varierat med allt från kontroller, rondering, skötsel samt styrning av process- och tankanläggningar. Du erbjuds löpande utbildning och du ges möjlighet att växa och utvecklas som en grym drifttekniker.
Som drifttekniker arbetar du i kontinuerlig skiftgång och blir en viktig del i ett, av fem, väl sammansvetsade skiftlag. Arbetsuppgifterna varierar mellan kontrollrums- och utomhusarbete. Du kommer att arbeta med skötsel och drift av högautomatiserade processanläggningar samt processutrustning som kompressorer, pumpar, ugnar och ångpannor. De dagliga arbetsuppgifterna sker i samverkan med processingenjörer och underhållstekniker.
Kvalifikationer och erfarenhet
Vi letar efter dig som har en teknisk utbildning (till exempel kemiingenjör, sjöingenjör, maskinbefäl, YH-utbildning) eller likvärdig kompetens genom arbetslivserfarenhet. Du har tidigare erfarenhet från liknande processindustrier, samt vana att arbeta skift.
Personliga egenskaper
Som person är du öppen, positiv och flexibel samt gillar att samarbeta med andra. Då arbetsuppgifterna varierar tror vi att du lockas av att arbeta praktiskt med tekniska lösningar likväl som analytisk problemlösning framför processdataskärmar. Vår arbetsmiljö kräver ett aktivt HSM-arbete (hälsa, säkerhet, miljö) så vi ser också att du är en ansvarsfull person som alltid strävar efter att förbättra din och dina kollegors arbetsmiljö.
Vad erbjuder vi dig?
På St1 raffinaderi erbjuds du ett utvecklande och spännande arbete i en bransch i stor förändring. I arbetet mot vår vision, att vara den ledande producenten av CO2-medveten energi, har vi flertalet pågående forsknings- och utvecklingsprojekt som du har möjlighet att vara del av. Vår personal är viktig för oss, vi har många förmåner som uppskattas bland våra anställda.
Attraktiv bonus utöver din grundlön
Andel i företagets vinstandelsstiftelse
Utfyllnad av föräldraförsäkring vid barnledighet
Mycket bra träningsmöjligheter på siten, vi har ett nyrenoverat stort gym, uppvärmd pool och idrottshall
Friskvårdsbidrag
Subventionerad företagshälsovård
Subventionerad lunch
Subventionerade aktiviteter där vi hittar på roliga saker tillsammans

Placeringsort:
Tjänsten är placerad på vårt raffinaderi som är beläget på Hisingen, precis vid Älvsborgsbron.


Några ord från Linnea, Drifttekniker på St1 i Göteborg
"Jag har arbetat på ST1 i snart fyra år och det är ett intressant jobb med stora utvecklingsmöjligheter. Ingen dag är den andra lik och det blir aldrig tråkigt då det nästan inte finns någon begränsning i vad du kan lära dig."


På vår karriärsida kan du läsa mer om hur det är att arbeta hos oss: https://career.masterhelp.se/st1-refinery
Ansökan och kontakt:
För frågor om tjänsten, kontakta Helén Nygren, HR koordinator helen.nygren@st1.com. St1 Refinery har kollektivavtal med IKEM, Innovations- och kemiindustrierna i Sverige, https://www.ikem.se/Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt.
Vi ser fram emot att höra av dig - varmt välkommen med din ansökan!


Om St1 Refinery AB
Vi är ett nordiskt energibolag som vill vara med och driva energiomställningen och vår vision är att bli den ledande producenten och säljaren av CO?-medveten energi. För verksamheten i Sverige följer vi Sveriges klimatmål vilket innebär att vi senast 2045 ska ha nettonoll utsläpp. På vårt raffinaderi i Göteborg har vi ungefär 270 anställda med experter och specialister inom processindustrin med produktion och underhåll av anläggningen. Raffinaderiet är verksamt dygnet runt, året runt. Vi investerar stort i biogas och driver också två stora projekt för att tillverka avancerade biodrivmedel respektive elektrobränslen för flyget. Vi startade vår första gröna anläggning nyligen som producerar biodiesel och vi håller också på att anlägga en solcellspark i Göteborg. Läs mer på www.st1.com

Ansök nu

FPGA Developer

Frontend-utvecklare
Läs mer Sep 24
Embedded och FPGA Developer till Synective Labs
Synective Labs är ett av Sveriges ledande konsult och designhus inom FPGA och embedded utveckling. Nu förstärker vi ytterligare och söker en Embedded och FPGA Developer.
Hos oss får du jobba med avancerade lösningar i teknikens framkant. Antingen i en konsultroll ute hos våra kunder, eller i våra in-house projekt. Du blir en del av vårt team där din kompetens blir en viktig del för företagets fortsatta utveckling. Välkommen att läsa mer om Synective Labs på www.synective.se
Din profil
Hos oss och våra kunder arbetar vi oftast i team av varierande storlek, samarbete och gemensam progress är därför en självklarhet. Vi söker dig med ett brinnande intresse för avancerad teknikutveckling och relevant erfarenhet. För rollen som Embedded och FPGA Developer tror vi att du har en civilingenjörsexamen eller motsvarande erfarenhet.
Några meriterande erfarenheter är:
FPGA eller ASIC front end utveckling, med VHDL som huvudspråk
C / C++ programmering
Algoritmutveckling
Bild och signalbehandling



Vi erbjuder
I rollen som Embedded och FPGA Developer får du möjlighet att vidareutveckla din kompetens i intressanta och utmanande projekt. Här får du det ”lilla” företagets fördelar med transparens, snabba beslutsvägar och möjlighet att påverka. Samtidigt har vi efter drygt två decennier en väl etablerad marknadsposition, vi är här för att stanna.
Vi erbjuder självklart även ett konkurrenskraftigt kompensationspaket.
Vi är cirka 25 personer fördelade på våra kontor i Stockholm, Göteborg och Linköping. Vi är ett tight team med bra spridning i både kompetens och åldrar. Samarbete och trivselfaktor står högt på agendan, liksom kundnytta och ett väl fungerande företag.


Kontakt och ansökan
För frågor om tjänsten slå oss gärna en signal!
Kontakta Niklas Ljung, VD, på 0703 08 36 23 eller hör av dig via email: work@synective.se
Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt.
Välkommen med din ansökan!
Om företaget
Synective Labs is the leading provider of FPGA-related services in the Nordic region. We specialize in signal- and image processing, computational acceleration and embedded system design based primarily on FPGAs. We provide solutions and design services to customers within the telecom, med tech, defence and automotive markets. Synective Lab has an experienced team dedicated to deliver top value to our customers. We have offices in Stockholm, Gothenburg and Linköping. As a Synective employee you will be offered the opportunity to work with thrilling assignments and cutting-edge technology.?Visit our website?https://www.synective.se

Ansök nu