Göteborg: Teknisk systemförvaltare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Teknisk systemförvaltare i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-10-01 // Varaktighet: Heltid

Vi söker nu en teknisk systemförvaltare till ett föräldravikariat hos vår kund Akademiska Hus.

För att passa för rollen så kan du börja senast den 1 december och vara tillgänglig 100% under hela uppdragstiden, med önskad start den 1 november.

Arbetet kommer att utföras på plats i Akademiska Hus lokaler i Göteborg eller Stockholm, med möjlighet till distansarbete efter överenskommelse.

Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.

Arbetsuppgifter

Som Teknisk Systemförvaltare för IT-system inom byggprojekt kommer du att:


- Ansvara för den tekniska systemförvaltningen av vår systemportfölj inom byggprojekt, inklusive implementering av en ny projektportal.
- Driva avveckling av befintliga system, migrering av data och dokumentation samt säkerställa att funktionalitetskrav tillgodoses i den nya lösningen.
- Samordna och delta i planering och genomförande av systemförändringar och uppgraderingar, inklusive tester och hantering av teknisk support och incidenter.
- Utveckla systemförvaltningsplaner i samarbete med verksamheten och agera beställare mot leverantörer och interna IT-organisationen.
- Säkerställa att systemen uppfyller säkerhetskrav och har en stabil drift, inklusive backuprutiner och redundans.

Din profil och kvalifikationen


Vi söker dig som har:


- Erfarenhet av teknisk systemförvaltning och/eller erfarenhet av arbetssätt och systemanvändning inom byggprojekt.
- God IT-förståelse, inklusive systemkunskap och integrationer.
- Förmåga att omsätta verksamhetsbehov till digitala lösningar och att ge rådgivning kring tekniskt möjliga lösningar.
- Erfarenhet av projektledning och förmåga att driva tekniskt orienterade uppdrag, såsom migrering av dokument och avveckling av system.


Välkommen med din ansökan!
Vad vi erbjuder

På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Mathias Gyllander
+46 734159368
Mathias.Gyllander@centric.eu

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Finanskonsult

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Finanskonsult.

Digital verksamhetsutvecklare

Läs mer Sep 23
Är du en driven digital expert med ett starkt intresse för att hjälpa andra nå sin fulla potential? Som Digital verksamhetsutvecklare hos oss kommer du att ha en nyckelroll i att säkerställa att våra medarbetare får ut maximalt av M365-applikationerna. Genom strategisk utbildning och stöd bidrar du till en modern och effektiv arbetsplats där digitala verktyg blir en självklar del av vardagen.
Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.

Arbetsuppgifter
I denna spännande och viktiga roll kommer du att:
- Ge användarstöd och hantera supportärenden kopplade till M365, samtidigt som du ser till att eventuella problem löses snabbt och smidigt.
- Utveckla och leverera utbildningsprogram som stärker medarbetarnas digitala kompetens och hjälper dem att utnyttja M365 till fullo.
- Skapa och uppdatera användarvänligt utbildningsmaterial som gör det enkelt att förstå och använda de olika funktionerna i M365.
- Följa upp användarnas behov och ge stöd i att identifiera gemensamma utmaningar, så att utbildningarna kan anpassas och förbättras över tid.

Din profil och kvalifikationen
Vi söker dig som:
- Har en stark serviceinriktning och är van vid att lösa användarproblem med stor noggrannhet och engagemang.
- Är en skicklig pedagog med förmåga att förklara tekniska koncept på ett tydligt och lättillgängligt sätt, anpassat efter olika målgrupper.
- Har kunskap om M365 funktioner och gränssnitt, och håller dig uppdaterad om de senaste utvecklingarna och bästa praxis.
- Är van vid att ta fram och genomföra skräddarsydda utbildningsprogram som möter olika användares behov och förutsättningar.
- Är strukturerad, lösningsorienterad och har en förmåga att arbeta självständigt samtidigt som du samarbetar väl med andra.Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och bidra till vår framgång som Digital verksamhetsutvecklare, ser vi fram emot din ansökan!
Vad vi erbjuder

På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi sätter stort värde på att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande och roliga aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under trevliga och avslappnande former.
Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 380 anställda, och med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras kollektivavtal med Unionen.
Mathias Gyllander
+46 734159368
Mathias.Gyllander@centric.eu

Ansök nu

Bli IT-drifttekniker hos oss på Centric

Läs mer Sep 11
Vi söker nu dig som är en erfaren drifttekniker redo för nya spännande utmaningar hos en av våra kunder i Göteborg. För att lyckas och trivas i rollen som drifttekniker behöver du ha tidigare erfarenhet inom området och god kännedom om de system och verktyg som används dagligen. Om du har en bakgrund som IT-drifttekniker kan du vara precis den vi letar efter.
Som konsult på Centric erbjuder vi en trygg anställning där du får värdefull arbetslivserfarenhet genom uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling och hjälper dig att kontinuerligt samla nya kunskaper och erfarenheter. Det är en utmärkt möjlighet för dig som vill göra karriär.

Arbetsuppgifter

I rollen som IT-drifttekniker kommer du att ansvara för underhåll av kundens servrar, interna infrastruktur och applikationer. Du sköter den dagliga driften av kommunikations- och informationssystem, programvara, hårdvara och annan IT-utrustning för att identifiera och förebygga incidenter och driftstörningar.
 
Arbetet innefattar även administration av företagets IT-infrastruktur, övervakning av förbindelser mellan användare och hårdvara/mjukvara samt konfigurering, installation, underhåll och uppgradering av hård- och mjukvara. Du bidrar även med din expertis i projekt som rör drift och infrastruktur och deltar aktivt i incidentprocessen.

Din profil och kvalifikationen

Vi värdesätter din tekniska kompetens och personlighet. Vi förväntar oss att du är ansvarstagande och kan arbeta självständigt. Du motiveras av att förbättra processer och rutiner.
 
Krav:
- Cirka 3-5 års erfarenhet som drifttekniker
- Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
- Övergripande förståelse för större IT-infrastruktur
- Erfarenhet av Active Directory
- Erfarenhet av Windows Server
- Erfarenhet av VMware
- Erfarenhet av Microsoft 365
- Erfarenhet av Azure
- Erfarenhet av Backuphantering samt nätverk
 
Meriterande:
- Erfarenhet av Linux
- Erfarenhet av Powershell 
Vad vi erbjuder

På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
 
Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Alicia Mattsson
+46734159393
Alicia.Mattsson@centric.eu

Ansök nu

Underkonsultuppdrag inom nätverk och kommunikation till Göteborg Stad

Läs mer Aug 28
Äldre- samt vård- och omsorgsförvaltningen i Göteborgs Stad (ÄVO) söker nu en erfaren IT-konsult till avdelningen Kvalitet och utveckling, Enheten för Digitalisering och IT. 

Arbetsuppgifter
Som IT-konsult inom Äldre- samt vård- och omsorgsförvaltningen kommer du att spela en central roll i att stötta verksamheten inom IT-frågor, tekniska lösningar och infrastruktur. Du blir en nyckelresurs för att identifiera behov och möjligheter, förbättra service och tillgänglighet, samt säkerställa att de digitala lösningarna effektivt möter verksamhetens krav. Du kommer att arbeta operativt med enhetens uppdrag, samt bidra till att strukturera och överföra kunskap till övriga medarbetare på ett ordnat sätt.
Dina arbetsuppgifter
- Agera i en beställarfunktion med god förståelse för IT-infrastruktur, från robust fiber och fastighetsnät till trådlös datakommunikation.
- Stötta vid ny- och ombyggnationer genom att kravställa och koordinera IT-lösningar.
- Utveckla och realisera verksamhetslösningar i nära samarbete med leverantörer.
- Bidra till enhetens strategiska arbete och säkerställa effektivt nyttjande av resurser.

Din profil och kvalifikationen

- Erfarenhet av att arbeta i beställarfunktioner inom IT, inklusive hantering av serverinfrastruktur, licenshantering, och IT-säkerhet.
- God förståelse för hur kommunala verksamheter är organiserade och styrs, samt erfarenhet av arbete i politiskt ledda organisationer.
- Förmåga att snabbt sätta dig in i verksamhetens mål och värdegrund.
- Stark kommunikativ förmåga i svenska (tal och skrift), samt god presentations- och strukturförmåga.
- Vi söker dig som är flexibel, anpassningsbar och har en förmåga att presentera komplexa IT-lösningar på ett pedagogiskt sätt. Du trivs med att arbeta i en miljö där du får möjlighet att påverka och utveckla verksamheten.
Vad vi erbjuder
Du erbjuds en dynamisk arbetsmiljö där du får möjlighet att bidra till utvecklingen av enhetens viktiga verksamheter som omfattar hemtjänst, vård- och omsorgsboende samt kommunal hälso- och sjukvård. Här arbetar runt 10 000 medarbetare med att utföra 40 000 insatser varje dygn.
Mathias Gyllander
+46 734159368
Mathias.Gyllander@centric.eu

Ansök nu

Financial Adviser

Läs mer Sep 13
Nordea is a leading Nordic universal bank. We are helping our customers realise their dreams and aspirations - and we have done that for 200 years.

Job ID: 26101
Vi växer i Göteborg! Vår tillväxtresa fortsätter och nu söker vi flera Privatrådgivare till vårt fantastiska team. Har du passion för kundrelationer och mod att axla en spännande och utvecklande roll, så adderar vi kunskapen.
Nordea är en ledande bank i Norden som i 200 år verkat för att var en stark och personlig finansiell partner till våra kunder. Vår affär bygger på långsiktiga relationer med kunderna där vi kombinerar vår rådgivningskompetens med våra digitala lösningar för att på bästa sätt ta hand om kundens hela ekonomi. Som Privatrådgivare spelar du en viktig roll i att hjälpa kunderna agera och planera för framtiden.
Om tjänsten
Du ger personlig rådgivning i linje med Nordeas hållbarhetspolicy med inriktning på placeringar, sparande, försäkringar och finansiering. Kunderna möter du digitalt och fysiskt på våra bankkontor. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet finansiell rådgivning.
Dina fokusområden blir att:
* Tillsammans i teamet ansvara för att skapa hög tillgänglighet, tillit och kundnöjdhet, där du ser till att kunderna direkt får hjälp i den kanal som matchar deras individuella behov
* Aktivt arbeta tillsammans på kontoret för att attrahera nya kunder, samtidigt som du utvecklar relationer med befintliga kunder
* Med ett proaktivt arbetssätt fokusera på att upprätthålla och skapa tillväxt i kundens tillgångar och uppnå affärsresultat

Ta del av våra förmåner
Som anställd på Nordea ger vi dig även tillgång till en mängd olika fördelar och förmåner, allt från hälsa till en bra balans mellan jobb och fritid.
Här är ett urval av Nordeas förmåner:
* Personalbank - Personlig rådgivning och förmånliga priser på bankens produkter såsom bolån, försäkring mm
* Nordeas vinstandelsprogram - alla våra medarbetare får del av bankens årliga vinst i form av vinstandelar
* Nordea Learning - Vårt digitala företagsuniversitet med över 10 000 kurser där du som anställd har fri tillgång till lärande på och utanför arbetsplatsen
* Lunchförmån - Epassi kort
* Friskvårdsbidrag & rabatter via Benify för att främja hälsa och välmående

Vi söker totalt 10 nya Privatrådgivare. Tjänsterna är placerad i våra moderna lokaler på Kilsgatan i Göteborg, 10 mins promenad från Centralstationen.
Vem du är
Du brinner för relationer och vill vara med på vår tillväxtresa. Vi söker dig som har ett genuint intresse av vår affär och av att vinna kundernas förtroende och lojalitet.
Samarbete, Ägarskap, Passion och Mod är våra värderingar som du delar.
Du:
* Har förmågan att sätta dig in i kundens situation, och har en naturlig fallenhet för att bygga relationer med både kunder och kollegor
* Stimuleras av att skapa positiva kundupplevelser, där du på ett skickligt sätt kopplar samman kundens behov med våra produkter och tjänster
* Deltar aktivt för att bidra till god stämning, förbättring och utveckling tillsammans med kollegor
* Är strukturerad, anpassningsbar och tar till dig ny teknik som du använder i arbetet och i mötet med kunden
* Har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Det är meriterande att vara Swedsec licensierad eller ha flera års arbetslivserfarenhet av kundrelationer.
Stämmer det här in på dig – då är det dig vi vill ha som framtidens Privatrådgivare.
Nästa steg
Skicka in din ansökan senast den 29/09/2024. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Kajsa Frykman via kajsa.frykman@nordea.se eller Anna Gustafsson via anna.gustafsson@nordea.se.
För facklig information, kontakta Finansförbundet på finansforbundet@nordea.se eller SACO på saconordea@nordea.com.
I Nordea vet vi att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats. Det är vår djupa övertygelse att våra olika bakgrunder, erfarenheter, egenskaper och personligheter sammantaget gör oss bättre rustade för att hjälpa våra kunder och bidra till de samhällen vi verkar i. Så var den du är.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Centric Professionals AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Centric Professionals AB .

Driven Dynamics 365 Applikationsspecialist till Manta Marine Technologies

Webbdesigner
Läs mer Okt 7
Till vår kund Manta Marine Technologies söker vi en driven och erfaren Dynamics 365 applikationsspecialist för att stärka teamet. I denna roll kommer du att ansvara för integration och projektledning av företagets Dynamics 365-lösning. Du kommer att stödja slutanvändare, hantera anpassningar och tester, samt leda implementeringsprojekt.
Tjänsten är en rekrytering så anställningen blir direkt hos Manta Marine Technologies.

Arbetsuppgifter
Support och utbildning:
-
Ge slutanvändarutbildning och löpande support för effektiv användning av Dynamics 365.
-
Vara den primära kontaktpersonen för frågor och problem. Integration och projektledning:
-
Ansvara för integration av olika system och lösningar.
-
Styrning och hantering av integrationsprojekt. Anpassning och konfiguration:
-
Anpassa, konfigurera och designa lösningar för att möta specifika affärsbehov.
-
Förvalta befintliga och leda implementeringen av nya lösningar, inklusive datamigrering, användarutbildning och systemtestning.
-
Hantera och underhålla Dynamics 365, säkerställa datanoggrannhet, användarkontroll, mailkonfiguration och lösningsstruktur. Felsökning och support:
-
Hantering och felsökning av Power Automate-flöden samt samtliga interna systemlösningar.
-
Lösa buggar och felmeddelanden, assistera vid överlämningar och ge instruktioner till organisationen vid driftsättning av ny funktionalitet. Automatiserade processer:
-
Utveckla och hantera arbetsflöden med Power Automate. Samarbete och analys:
-
Samarbeta med olika intressenter för att analysera affärsprocesser och krav för våra skräddarsydda Dynamics 365-lösningar.
-
Utveckla och anpassa rapporter och dashboards för att ge insikter i kundservice, försäljning och projektverksamhet.

Din profil och kvalifikationen

-
Flera års erfarenhet av att arbeta med Dynamics 365 (CE, Sales, PSA/PO).
-
Erfarenhet av att arbeta i Power Platform (Power Automate).
-
Stark kommunikationsförmåga.
-
Problemlösningsförmåga för att felsöka problem, identifiera grundorsaker och implementera effektiva lösningar.
-
Talar och skriver obehindrat på engelska.
Vad vi erbjuder
Sedan 2010 har Manta Marine Technologies varit i framkant inom minskning av maritima utsläpp. De arbetar nära rederier, varv och marinarkitekter som partners i sina ansträngningar att driva förändringen mot hållbar sjöfart. Idag erbjuder Manta Marine en portfölj av gröna teknologier, såsom bränsleoptimeringssystem och nyckelfärdiga lösningar för landström. Manta Marine har sitt huvudkontor i Oslo, Norge, med kontor i Sverige, Polen och Kina. Vill du hjälpa Manta Marine Technologies att främja en hälsosam planet för framtida generationer? Sök då tjänsten redan idag!
Mathias Gyllander
+46 734159368
Mathias.Gyllander@centric.eu

Ansök nu

Arkitekt inom IT-infrastruktur

IT-arkitekt/Lösningsarkitekt
Läs mer Sep 27
Nu söker vi en arkitekt inom IT-infrastruktur till en av våra kunder i Göteborgsområdet. Tjänsten är något för dig som är redo att axla rollen som IT-arkitekt på ett bolag med hög produktionstakt. Här kommer du få goda möjligheter att utvecklas i arkitektrollen och samtidigt arbeta brett med alla typer av frågor inom IT-infrastruktur. Du kommer att vara en del av ett stabilt företag med hög trivselfaktor!
Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. 

Arbetsuppgifter

Du kommer att tillhöra IT-support och IT-driftsfunktionen inom bolaget. Du kommer exempelvis att arbeta med tekniska lösningar, system och frågor så som Windows Server och klient, IT-säkerhet, nätverksprodukter, backuplösningar, restore och disaster recovery, kringliggande IT-system, underhåll och utveckling.
Rollen som IT-arkitekt är mångsidig och varierande. I rollen kommer du att arbeta med den operativa IT-driften såväl såväl som med strategiska frågeställningar. Du kommer att fungera som bryggan mellan olika delar av IT-funktionen och användarna. I rollen ingår att arbeta löpande med olika typer av IT-infrastrukturprojekt, både nya och befintliga IT-lösningar och system. Exempelvis kommer du att arbeta med design och planering, fungera som rådgivare, arbeta med olika typer av införande, uppsättning samt löpande uppdateringar. Allt i nära samarbete med dina kollegor på IT, både i Sverige och utomlands. 

Din profil och kvalifikationen
Antingen är du redo att gå in i en roll som IT-arkitekt, eller så har du precis påbörjat resan. Här kommer din tekniska skicklighet och förmåga att se förbättrings- och utvecklingsbehov i en IT-miljö att komma väl till pass. För att vara rätt för rollen har du:
- Uppnått en senioritet inom IT-infrastruktur och har flera års erfarenhet av IT-infrastruktur.
- Arbetat brett och djupt med Windowsdrift, support, klient, nätverksadministration- och säkerhetsfrågor, kringliggande IT-system i en kritisk IT-miljö. 
- Utöver din arbetslivserfarenhet med dig för området relevanta utbildningar från arbetsliv eller högskola/universitet eller liknande.
- En vana att vara drivande och att arbeta operativt och strategiskt i olika typer av utvecklings- och införandeprojekt. 
- En förmåga att utmana befintliga strukturer och har en förmåga att se och genomdriva nödvändiga förändringar tillsammans med andra. 
- Tar ett stort ansvar kring ditt eget lärande och utveckling, för att helt enkelt kunna leverera lösningar som håller en riktigt hög kvalitetsnivå. 
- Flytande kunskaper i svenska och engelska. Du kommer att vara en del av ett kunnigt och engagerat gäng som alla är erfarna inom sitt område. Låter det intressant? Tveka inte att registrera din ansökan redan idag!
Vad vi erbjuder

På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi sätter stort värde på att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande och roliga aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under trevliga och avslappnande former.
Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 380 anställda, och med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras kollektivavtal med Unionen.
Linda Åkesson
+46 734 159 351
Linda.Akesson@centric.eu

Ansök nu

Bli Göteborgs bästa säljare tillsammans med oss!

Account manager
Läs mer Sep 25
Tänk att kunna komma ut till våra kunder och säga: vad behöver du hjälp med? Oavsett vad kunden svarar kommer du kunna lösa det. Oavsett om det handlar om konsultbehov, rekryteringsbehov, en helt egen servicedesk eller en hel kassalösning. Idag har Centric flera olika paket och vi tror stenhårt på ”One Centric” – där kommer du vara en viktig del av vår framgångsresa! Göteborg ligger för dina fötter!
Vi växer så det knakar i Göteborg och nu behöver vi stöttning av en driven säljare, en person med vilja att vara med i gänget, som driver och kan skapa sin egen agenda och älskar att arbeta i team. Du som älskar att gå först och är sådär skönt orädd – det är dig vi vill ha nu. All vår försäljning är dynamisk och att vara lösningsorienterad är något helt naturligt för dig!

Arbetsuppgifter

Ditt huvudfokus kommer vara att presentera Centric för våra nya kunder, jobba nära våra befintliga kunder där du tillsammans med konsultchef kommer vara synliga för att skapa bästa möjliga upplevelse. Du räds inte att ringa kalla samtal för att boka möten och du navigerar enkelt mellan inkommande ärenden där du vågar utmana, du vågar testa och du vågar vara precis lagom fräck. Det personliga mötet och att arbeta med telefonen är naturligt för dig.
Du kommer arbeta tillsammans resten av kontoret och här har vi på riktigt högt i tak, vi delar information, kunder och kandidater för att lösa de uppdrag vi stöter på. Vi älskar våra kunder och tror på kvalitet och passion i vårt hantverk. Vi vill ha kul, men vi vill också vinna. Du kommer att ingå i säljgruppen för Sverige där framgångar och utmaningar bollas för att vi ska bli ännu bättre imorgon!
Kundmöten är din viktigaste aktivitet. På så vis samlar du insikter om marknaden, förståelse för kunden och kan bemöta dagens eller morgondagens kunder på ett professionellt sätt.
Kortfattat ska du ansvara för att sälja in Centric som det självklara valet av konsult- och rekryteringsleverantör inom IT i Göteborg. När du fångat upp ett behov hos en kund handlar det om att lösa det på bästa sätt för kunden och för Centric. Ibland har vi redan kompetensen hos och då matchar du och kollegorna befintliga konsulter med kundens behov eller så hittar vi en ny stjärna att rekrytera till Centric som vi kan presentera till kunden. Matchningen mot kunden gör du och dina kollegor tillsammans.

Din profil och kvalifikationen

Vi vill att du har erfarenhet av IT, konsultbranschen och försäljning. Kan man önska allt? Kanske inte...viktigast är att du gillar försäljning och har en vilja att lyckas inom det. Har du IT-erfarenhet är det ett starkt plus för vi arbetar uteslutande med konsulter inom IT. Våra kunder kan ofta gå ganska tekniskt i våra möten. Det kan handla om allt från att prata om en hel verksamhets IT-strategi och dess utmaningar till att gå djupt i en kravprofil för en roll.
Vad vi erbjuder

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning. Vi erbjuder dig tillgång till kontinuerlig kompetensutveckling tillsammans med ett roligt gäng med mycket värme och humor. Vi är både professionella och personliga i våra relationer. Vi tillämpar flexibel arbetstid och arbetsplats samt har en genomtänkt onboardingprocess för att du ska få den bästa förutsättningen till att få en bra start hos oss.
Du erbjuds en stimulerande arbetsmiljö där din insats verkligen gör skillnad. Möjlighet att arbeta med spännande teknik och innovativa lösningar. Konkurrenskraftig lön och förmåner. Ett tight och stöttande team där vi hjälper varandra att växa och utvecklas.
Förutom att du kommer bli en del av vårt team i Göteborg så kommer du också att ha kollegor i Stockholm, Linköping, Malmö, Örebro och i Norge. Centric Professionals AB ingår i den holländska Centrickoncernen som är ett av Europas största privatägda tjänsteföretag med ca 4200 anställda i Europa.
Mathias Gyllander
+46 734159368
Mathias.Gyllander@centric.eu

Ansök nu

Digital verksamhetsutvecklare

Finanskonsult
Läs mer Sep 23
Är du en driven digital expert med ett starkt intresse för att hjälpa andra nå sin fulla potential? Som Digital verksamhetsutvecklare hos oss kommer du att ha en nyckelroll i att säkerställa att våra medarbetare får ut maximalt av M365-applikationerna. Genom strategisk utbildning och stöd bidrar du till en modern och effektiv arbetsplats där digitala verktyg blir en självklar del av vardagen.
Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.

Arbetsuppgifter
I denna spännande och viktiga roll kommer du att:
- Ge användarstöd och hantera supportärenden kopplade till M365, samtidigt som du ser till att eventuella problem löses snabbt och smidigt.
- Utveckla och leverera utbildningsprogram som stärker medarbetarnas digitala kompetens och hjälper dem att utnyttja M365 till fullo.
- Skapa och uppdatera användarvänligt utbildningsmaterial som gör det enkelt att förstå och använda de olika funktionerna i M365.
- Följa upp användarnas behov och ge stöd i att identifiera gemensamma utmaningar, så att utbildningarna kan anpassas och förbättras över tid.

Din profil och kvalifikationen
Vi söker dig som:
- Har en stark serviceinriktning och är van vid att lösa användarproblem med stor noggrannhet och engagemang.
- Är en skicklig pedagog med förmåga att förklara tekniska koncept på ett tydligt och lättillgängligt sätt, anpassat efter olika målgrupper.
- Har kunskap om M365 funktioner och gränssnitt, och håller dig uppdaterad om de senaste utvecklingarna och bästa praxis.
- Är van vid att ta fram och genomföra skräddarsydda utbildningsprogram som möter olika användares behov och förutsättningar.
- Är strukturerad, lösningsorienterad och har en förmåga att arbeta självständigt samtidigt som du samarbetar väl med andra.Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och bidra till vår framgång som Digital verksamhetsutvecklare, ser vi fram emot din ansökan!
Vad vi erbjuder

På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi sätter stort värde på att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande och roliga aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under trevliga och avslappnande former.
Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 380 anställda, och med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras kollektivavtal med Unionen.
Mathias Gyllander
+46 734159368
Mathias.Gyllander@centric.eu

Ansök nu

IT-supporttekniker - first line

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Sep 11
Till ett uppdrag hos en av våra kunder i Göteborg söker vi en engagerad IT-supporttekniker med erfarenhet från en strukturerad servicedesk och vana vid ärendehanteringssystem i företagsmiljö.
Som konsult på Centric får du en trygg anställning med möjlighet att samla värdefull arbetslivserfarenhet hos våra kunder i Göteborg. Du får stöd av din konsultchef som hjälper dig att ständigt utvecklas och fylla på med nya kunskaper. Detta är en utmärkt möjlighet att göra karriär inom IT.

Arbetsuppgifter
I rollen som IT-support är du den första kontaktpunkten för användare som behöver hjälp med IT-relaterade frågor eller problem. Genom att erbjuda support via telefon, e-post eller chatt kommer du att hantera grundläggande ärenden och säkerställa att användarna får snabb och effektiv hjälp.

Din profil och kvalifikationen

Krav:
- Erfarenhet från en strukturerad servicedesk i 6-12 månader.
- God kännedom om vanliga operativsystem.
- Tekniskt intresse för IT och förmåga att lösa olika IT-relaterade frågor.
- Utmärkt språkkunskap i svenska och engelska, både i tal och skrift.
- Praktisk arbetslivserfarenhet inom IT-supportområdet.
 
Meriterande:
- Utbildning inom IT på gymnasie- eller högskolenivå.
 
Som vår idealkandidat förväntar vi oss att du har en stark problemlösningsförmåga och är van vid att arbeta i en snabb och dynamisk miljö. Du bör vara kommunikativ, serviceinriktad och kunna ge tydlig och pedagogisk support till användare. Självständighet och förmågan att samarbeta med kollegor är också viktigt för oss.
Vad vi erbjuder

På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
 
Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Alicia Mattsson
+46734159393
Alicia.Mattsson@centric.eu

Ansök nu