Göteborg: Diagnostic Engineer till Innovativt bolag

Hitta ansökningsinfo om jobbet Diagnostic Engineer till Innovativt bolag i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-10-01 // Varaktighet: Heltid

i söker dig som vill driva utvecklingen av felsökningsstöd i framtidens teknik. I denna roll får du arbeta nära våra utvecklingsteam, skapa metoder för att felsöka maskiner och tolka felkoder, allt i en innovativ och samarbetsinriktad miljö. Har du erfarenhet av modern fordonsteknik och gillar att lösa komplexa problem? Skicka in din ansökan idag - vi tillämpar löpande urval.

OM TJÄNSTEN:
Vår kund är en en ledande aktör inom fordonsintustrin. Deras organisation strävar efter att förse marknaden med högkvalitativa produkter och enastående service. Som ny Diagnostic Engineer kommer du att ingå i avdelningen som har huvudfunktionen för att ta fram information och verktyg som används på eftermarknaden för drift, underhåll, felsökning och reparation av produkter inom bolaget. Avdelningen är involverade i utvecklingen av nya produkter inte bara i Sverige utan även internationellt. Du kommer att ingå i ett dynamiskt team som anpassar dig till nya arbetssätt och förbereder dig för framtiden.

Som Diagnostic Engineer arbetar du med att förbättra felsökningsstödet redan under designfasen. Du deltar aktivt i projekt som utvecklar ny teknik och tar fram metoder för att felsöka mjukvara samt tolka felkoder. Arbetet sker i nära samarbete med kollegor, vilket kräver god samarbetsförmåga och ett öppet förhållningssätt. Du behöver kunna ge och ta feedback och leverera enligt de planer ni gör upp tillsammans.

Vi SÖKER DIG SOM:
Har en högskole-civilingenjörsutbildning inom relevant område
Har goda kunskaper i engelska i både tal och skrift
Är analytisk lagd och trivs med att arbeta med problemlösning

Om ANSTÄLLNINGEN:

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer till en början att vara anställd av Friday. Ambitionen från Kunden och vår sida är att du efter 6-12 månader blir direktanställd hos kunden.

ÖVRIG INFO:
Omfattning: Heltid
Start: Omgående
Placering: Göteborg
Rekryteringsansvarig: Tuva Sandberg
Lön: Marknadsmässig


Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

OM FRIDAY:
Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag!

Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. 

Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Lednings- och organisationsutvecklare

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Lednings- och organisationsutvecklare.

Data Architect

Läs mer Mar 27
Techster Solutions befinner i dagsläget sig i en spännande tillväxtfas och söker nu fler kollegor, inledningsvis dig med minst 5+ års erfarenhet och som kan stärka teamet.
Du kan förvänta dig en omväxlande miljö, dagarna kan se väldigt olika ut - men en sak är säkert, här får du använda dina kompetenser och sätter själv gränsen för hur mycket du vill utvecklas. Som ett kunskapsbolag är det viktigt för oss att våra specialister delar med sig av sin kompetens och får kollegorna att växa.
Rollbeskrivning:
As an Application Database Specialist, you will be part of a team of specialists in the Database area. • You will be involved in managing Postgre, MongoDB, and Oracle Databases both on cloud AWS and on prem. This includes Daily operation, tuning, capacity planning and consolidation. • With development knowledge you will be involve in new development /enhancement along with product development team and supporting them with runtime activities • You will be involved in discussion with the different projects regarding their needs and guide them to a suitable solution. • You will be working together with the Domain Architect to create new solutions and secure our deliveries. Your profile: Below is the short summary about the ideal and successful candidate, in terms of hard and soft skills, personality and qualifications needed. • Experience in handling Postgre & MongoDB database in production. (Mandatory skill Postgre at least 3 years hands-on managing PROD systems) • Good Experience handling database in AWS (Amazon web Services) and good cloud engineering knowledge (Mandatory skill) • Good Experience in AWS CI/CD tools. • Good Knowledge of programming in python or typescript. • Ability to work independently and drive activities. • Development Experience in Database area will have added advantage. • Advanced working knowledge and experience working with relational databases, query authoring () as well as working familiarity with No Database. • Leveraging best practices in continuous integration and delivery • Experience in implementing changes to larger database environments • Knowledge of monitoring tools outside of CloudWatch is an advantage • Experience in handling On-Call support.

Ansökan Tror du att du är Techster Solutions nästa stjärna? Tveka då inte att skicka in din ansökan redan nu. Urval sker löpande och tillträde sker enligt överenskommelse.
Arbetsplats och kulturVi är ett entreprenördrivet IT företag, med både produktkunskap och försäljning (Techster AB) och konsultativa tjänster (Techster Solutions AB). Det innebär att vi är mycket öppna för nya tekniska lösningar, kunskapsutbyte och ständigt lärande. Att ha roligt och samtidigt behålla den familjära andan utan hierarkier är lika viktigt.
Vi vill skapa det konsultbolag som du alltid velat jobba för, men kanske inte hittat ännu. Redan idag har vi en blandning av seniora och yngre medarbetare, såväl som män och kvinnor. Det vill vi fortsätta att bygga på. Så välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Application Database Specialist

Läs mer Apr 13
Assignment Overview: Application Database Specialist
We are currently seeking an experienced Application Database Specialist to join a team of technical experts within the database domain. This role plays a critical part in ensuring robust, scalable, and high-performing database services across both cloud (primarily AWS) and on-prem environments. You will actively contribute to system reliability, optimization, development collaboration, and architectural decision-making.


Role Responsibilities
Take ownership of day-to-day operations and long-term performance planning for Postgre, MongoDB, and Oracle databases across both cloud-based (AWS) and on-premise infrastructure.
Provide performance tuning, capacity forecasting, and platform consolidation to ensure efficient database environments.
Support application development teams by contributing to programming, query optimization, and runtime issue resolution.
Participate in cross-functional dialogues to understand project requirements and provide guidance on scalable, maintainable database solutions.
Collaborate closely with domain architects to design innovative technical solutions that meet performance and compliance standards.
Play an active role in implementing best practices for CI/CD pipelines, with a strong focus on automation and cloud-native deployment.
Manage on-call responsibilities as part of a support rotation, ensuring rapid response and incident resolution.
Contribute to the continuous improvement of database-related processes, tools, and monitoring frameworks.

Candidate Profile
We are looking for a driven, analytical, and communicative individual who thrives in dynamic environments and demonstrates strong ownership. The ideal candidate is self-motivated, quality-focused, and eager to drive change through data and technology.
Core Requirements
At least 3 years of hands-on experience managing Postgre in production environments (required).
Proven experience working with MongoDB and Oracle databases in enterprise-grade systems.
Strong knowledge of AWS, including experience deploying and managing databases in cloud infrastructure.
Experience working with CI/CD tools and pipelines in an AWS DevOps environment.
Comfortable with at least one programming language, such as Python or TypeScript, especially for scripting and automation.
Solid skills in development, including writing complex queries and understanding relational database structures.
Familiarity with No concepts and experience in hybrid environments.
Knowledge of additional monitoring tools beyond AWS CloudWatch is considered a plus.
Previous exposure to on-call support responsibilities.

Technical Environment
Databases: Postgre (primary), MongoDB, Oracle
Cloud: AWS (mandatory), with experience in CI/CD toolchains
Programming: Python, TypeScript
Development & Deployment: CI/CD, , Web Services
Monitoring: CloudWatch (and other tools beneficial)

This is a role for someone who enjoys technical depth, thrives on problem-solving, and wants to work close to both architecture and development. If you are passionate about database technologies and cloud-native design, this opportunity will allow you to grow your impact in a collaborative and modern tech environment.
About Rasulson Consulting
Rasulson Consulting is a specialized staffing and recruitment firm focused on the IT sector. We collaborate with leading tech companies and innovative startups to provide exciting career opportunities for individuals passionate about digital development. With our deep technical expertise and extensive network, we efficiently match the right talents with the right assignments. At Rasulson Consulting, you’ll receive personalized guidance, regular feedback, and the chance to take the next step in your IT career.

Ansök nu

Diagnostic Engineer till Innovativt bolag!

Läs mer Okt 1
i söker dig som vill driva utvecklingen av felsökningsstöd i framtidens teknik. I denna roll får du arbeta nära våra utvecklingsteam, skapa metoder för att felsöka maskiner och tolka felkoder, allt i en innovativ och samarbetsinriktad miljö. Har du erfarenhet av modern fordonsteknik och gillar att lösa komplexa problem? Skicka in din ansökan idag - vi tillämpar löpande urval.

OM TJÄNSTEN:
Vår kund är en en ledande aktör inom fordonsintustrin. Deras organisation strävar efter att förse marknaden med högkvalitativa produkter och enastående service. Som ny Diagnostic Engineer kommer du att ingå i avdelningen som har huvudfunktionen för att ta fram information och verktyg som används på eftermarknaden för drift, underhåll, felsökning och reparation av produkter inom bolaget. Avdelningen är involverade i utvecklingen av nya produkter inte bara i Sverige utan även internationellt. Du kommer att ingå i ett dynamiskt team som anpassar dig till nya arbetssätt och förbereder dig för framtiden.

Som Diagnostic Engineer arbetar du med att förbättra felsökningsstödet redan under designfasen. Du deltar aktivt i projekt som utvecklar ny teknik och tar fram metoder för att felsöka mjukvara samt tolka felkoder. Arbetet sker i nära samarbete med kollegor, vilket kräver god samarbetsförmåga och ett öppet förhållningssätt. Du behöver kunna ge och ta feedback och leverera enligt de planer ni gör upp tillsammans.

Vi SÖKER DIG SOM:
Har en högskole-civilingenjörsutbildning inom relevant område
Har goda kunskaper i engelska i både tal och skrift
Är analytisk lagd och trivs med att arbeta med problemlösning

Om ANSTÄLLNINGEN:

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer till en början att vara anställd av Friday. Ambitionen från Kunden och vår sida är att du efter 6-12 månader blir direktanställd hos kunden.

ÖVRIG INFO:
Omfattning: Heltid
Start: Omgående
Placering: Göteborg
Rekryteringsansvarig: Tuva Sandberg
Lön: Marknadsmässig


Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

OM FRIDAY:
Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag!

Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. 

Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Ansök nu

Dataanalytiker sökes av Göteborgs Spårvägar

Läs mer Aug 15
Göteborgs Spårvägar har satt Göteborg i rörelse sedan 1879. Med 141 miljoner spårvagnsresor per år är vi idag den största operatören av kollektivtrafik i Göteborgsregionen. Vi arbetar varje dag, året om för att ge våra resenärer en trygg och säker resa till jobb, skola och fritid. Vill du följa med på vår kvalitetsutvecklingsresa till en spårvägsresa i världsklass?

ARBETSUPPGIFTER
Har du flerårig arbetslivserfarenhet av dataanalys och framtagande av prognoser, rapporter och underlag anpassade för olika målgrupper och vill använda din kunskap för att bidra till vår kvalitetsutvecklingsresa? Då kan du vara den vi söker!

Inom enheten fordonsförvaltning är vi åtta personer som arbetar som underhållplanerare, avtalsansvarig samt fordons- och depåspecialister. Vi ansvarar för vagnarnas och depåernas övergripande förvaltning tillsammans med tillgångarnas ägare Västtrafik. Uppdraget innebär att mäta, följa upp, utvärdera, planera och utföra olika åtgärder på vagnar och depåer. Vi är också ansvariga för att ta fram det underlag som behövs för att fatta informerade beslut kring tillgångarna i olika forum, både internt på Göteborgs Spårvägar och tillsammans med Västtrafik och Västfastigheter.

Vårt bolag är i en intensiv utvecklingsresa för att möta de krav som vi står inför och ska därför höja vår nivå avsevärt innan år 2027. Vi söker därför en dataanalytiker som kan hjälpa oss att bygga upp ett dataanalyssystem för att vi ska kunna samla vår data systematiskt och ta fram meningsfulla data för att upptäcka trender och skapa nya insikter som kan hjälpa oss att fatta de beslut som leder till en spårvägsresa i världsklass.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Identifiera områden där data skapar värde tillsammans med övriga intressenter
• Samla in, hantera och analysera relevant data
• Definiera, skapa och presentera KPI:er för att mäta planen
• Presentera resultat på ett ändamålsenligt sätt till intressenter genom visualiseringar, rapporter och presentationer
• Omvärldsbevaka ny teknik, trender och utvecklingar i området av dataanalys
• Använda olika verktyg och teknik för att ta fram meningsfulla data för djupgående analys
• Analysera data för att optimera produktion, skapa prognos och förbättra kundnöjdhet med mera

Vår avdelning Fordon och driftsäkring består av cirka 320 medarbetare. Avdelningen ansvarar för underhåll och reparation av samtliga spårvagnar samt driften av de depåer som nyttjas till uppdraget. Vi ansvarar även för den tekniska utvecklingen med tillhörande teknisk dokumentation.

Vi värnar om samarbete och prestigelöshet där kunskapsöverföring och ett stöttande klimat mellan oss kollegor ger goda förutsättningar för att lyckas med våra uppdrag. Arbetstiden är förlagd till helgfria vardagar, 40 timmar i veckan. Vi tillämpar flextid. När verksamheten tillåter finns viss möjlighet till distansarbete.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med starkt engagemang för ditt arbete som trivs med att driva förändringsarbete och pedagogiskt beskriva förändringar. Du är en stark analytiker med förmåga att dra logiska slutsatser utifrån begränsad eller komplex information och kan presentera dina resultat genom att anpassa din kommunikation efter mottagare, målgrupp och situation. I rollen samarbetar du med kollegor i hela organisationen varför du behöver god samarbetsförmåga med förståelse för det gemensamma uppdraget och vilja att bidra till helheten. Du behöver dessutom ta ansvar för dina arbetsuppgifter och arbeta strukturerat genom att använda tiden effektivt samt arbeta systematiskt, organiserat och metodiskt. Du ser till att arbetet slutförs och följer upp resultatet.

Du har också:
• Flerårig arbetslivserfarenhet av dataanalys och framtagande av prognoser, rapporter och underlag anpassade för olika målgrupper
• Erfarenhet av uppbyggnad och utveckling av dataanalys inom produktions- eller underhållsverksamhet
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift
• Avancerade kunskaper i Microsoft Office och Microsoft Access (specifikt Excel, VBA och Power Query)
• Avancerade kunskaper i datavisualiseringsverktyg såsom Power BI eller liknande
• God kunskap i programmeringsspråk såsom , Python, R eller liknande

Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av arbete inom dataanalys, underhåll eller produktion i verksamhet med tunga fordon, spårbunden trafik eller spårinfrastruktur
• Erfarenhet av att driva förändringsarbete

För en rättvis och fördomsfri rekryteringsprocess använder vi oss sig av webbaserade urvalstester i rekryteringsprocessen. Var därför extra uppmärksam på din e-post då det är så vi kontaktar dig.

Vi är en drogfri arbetsplats och tillämpar alltid drogtest vid nyanställning. Ett godkänt sådant är krav för anställning.

Sex månaders provanställning tillämpas.

Låter det fortfarande intressant? Varmt välkommen att skicka in din ansökan.

ÖVRIGT
Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem, www.offentligajobb.se

Till annonsförsäljare och bemannings- och rekryteringsföretag:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Göteborgs Spårvägar har upphandlade avtal.

Efter avslutad rekryteringsprocess kan vi komma och kontakta dig via mail för att få feedback via enkät.

http://www.goteborgssparvagar.se/

Ansök nu

Modellerare inom samhällets hållbara omställning

Läs mer Jul 12
Vill du aktivt bidra till utvecklingen mot ett hållbart samhälle? Tror du liksom vi att ett systemanalytiskt förhållningssätt, stort fokus på att skapa samverkan och processer tillsammans med effektivt nyttjande av resurser och energi, är nyckelfrågor för att nå dit?

I så fall kan vi nu erbjuda dig möjligheten att söka en tjänst på RISE med fokus på systemdynamisk modellering.

Om oss
I enheten Industriell omställning skapar och använder vi modeller både för att utforska möjligheter, kommunicera kunskap, guida beslutsfattare och för att resonera kring problemställningar kopplade till naturresursförvaltning, vatten och energifrågor. Vi designar, analyserar och utvärderar också olika tekniska lösningar med fokus på hur dessa integreras i större system, både industriprocesser och större system som industriell symbios eller urban infrastruktur.

Du kommer att ingå i ett team bestående av 16 medarbetare som i uppdrag samarbetar brett med industri, offentlig sektor, akademi och inte minst med våra många kollegor inom RISE. Teamets erfarenhet spänner från nyutexaminerade till mycket erfarna forskare och ingenjörer som arbetar med området resurseffektivitet i industri och samhälle, med fokus på innovativa lösningar för ökad hållbarhet.

Om rollen
Hos oss kommer du att arbeta med att bygga upp och använda simuleringsmodeller för olika syften. I rollen som modellerare kommer du främst att använda programvaran Stella Professional/Architect, men gruppen använder även simuleringsverktyg som Aspen One Engineering, SuperPro Designer, Umberto och Open Source-program samt egenutvecklade verktyg. Projektens karaktär som du kommer arbeta med varierar stort; från akademiska samarbeten i form av forskningsprojekt, till direkta uppdrag åt industrin, såsom kartläggningar, beräkningar och analyser. Projekten spänner över hela innovationskedjan från forskning och utveckling till kvalitetssäkring och strategiskt hållbarhetsarbete. Inom RISE är vi övertygade om att mångfald bidrar till en innovativ miljö där vi tillsammans utmanar gränser och utvecklar ny kunskap och kompetens för framtiden.

Placeringsort: Göteborg eller Lund 

Vem är du?
Vi söker dig som vill bidra till ett hållbart samhälle utifrån effektiv resurs- och energianvändning. Du har ett driv och intresse för att förstå komplexa systemfrågeställningar och för att bygga och använda datorbaserade modeller. Krav för rollen är utbildning eller erfarenhet inom systemdynamisk modellering inklusive förmåga att resonera utifrån systemtänkande när det gäller komplexa problem. Utbildning eller motsvarande erfarenhet inom programmering är meriterande, exempelvis Python eller R. Vidare ser vi att du har stort intresse av samverkan, att utforska nya perspektiv och arbeta i medskapandeprocesser tillsammans med olika aktörer, både inom RISE och externt.

Stor vikt kommer att läggas vid kunskap om och intresse för att utvecklas inom datorbaserad modellering/simulering av komplexa sociotekniska system med fokus på energi- och resurseffektivitet. Det är även viktigt att du är en lagspelare som vill bidra till enhetens långsiktiga utveckling. Som deltagare i projekt behöver du kunna arbeta självständigt, ta egna initiativ och ha förmåga att skapa goda relationer samt kommunicera problemställningar och resultat på ett tydligt sätt i både tal och skrift. Vi tror att du är relativt nyutexaminerad ingenjör eller naturvetare med stort intresse för hållbarhetsfrågor och i din utbildning har kurser inom miljösystemanalys, socio-tekniska system, ekosystemteknik eller miljöstrategi ingått. Varierande bakgrunder, perspektiv och kompetenser ser vi som en styrka.

Vad erbjuder vi?
Vi erbjuder en arbetsplats där det finns stor kompetens inom en mängd områden, från Arbetsmiljö till Öltillverkning. Vi lovar dig en spännande resa där du tillsammans med alla andra engagerade och kompetenta kollegor på RISE bidrar med smarta lösningar på den omfattande omställning som krävs för att nå en hållbar framtid för både industri och övriga delar av samhället. Är du intresserad av att vara med på denna resa? Då hoppas vi att få träffa dig och diskutera vidare om vad Vi gör och vad Du brinner för och hur Vi Tillsammans ska fortsätta framåt!

Välkommen med din ansökan!
Låter detta spännande och du vill veta mer så är du välkommen att kontakta enhetschef Jessica Benson, 010-516 65 89. Sista ansökningsdag är 20 augusti 2024. Ansökningstiden är längre på grund av semesterperiod och urval och intervjuer kommer ske efter sista ansökningsdatum.  

Våra fackliga representanter är: Ulf Nordberg, SACO, +46 10 516 69 59 och Linda Ikatti, Unionen +46 10 516 51 61.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Friday Väst AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Friday Väst AB .

Onshore Survey Engineer till Internationellt Bolag

Serviceelektriker, installation
Läs mer Apr 24
Hos vår kund arbetar ett unikt team av entusiaster med möjlighet att synliggöra det osynliga. Vill du ta dig an en tekniskt och varierad hands-on roll där du får ansvar för avancerad geofysisk mätutrustning? Som Onshore Survey Engineer blir du en nyckelspelare i deras team i Göteborg. Läs vidare och skicka in din ansökan redan idag då vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN:

Vår kund verkar inom offshoreindustrin för marina bottenkarteringar med syfte att kartlägga bottnar inför byggandet av marin infrastruktur, inspektioner av pipelines och andra marina strukturer på och i botten, runt om i Europa. Tjänsten är placerad på företagets huvudkontor i Göteborg, Nya Varvet.

Som Onshore Survey Engineer ansvarar du för underhåll och service av deras geofysiska mätutrustning, inklusive ROTV-system. Du kommer att genomföra noggranna förkontroller innan utrustningen skickas ut till projekt samt efterkontroller när den återvänder, allt för att säkerställa att allt är i toppskick och korrekt dokumenterat.

I rollen ingår även kontakt med leverantörer samt att samordna reparationer och kalibreringar. Du kommer att spela en viktig roll i att hålla deras system välfungerande och redo för fältarbete.

Några av arbetsuppgifter kommer att vara:

Arbeta nära med surveyingenjörsteamet för att säkerställa att all geofysisk mätutrustning underhålls enligt förväntad standard
Se till att verkstaden är i gott skick och ändamålsenlig
Genomföra förkontroller och efterkontroller på deras mätutrustning
Hålla dokumentation och certifikat uppdaterade
Stödja offshore-verksamheten med teknisk vägledning
Stödja logistik- och upphandlingsteamet
Genomföra grundläggande felsökning på elektronisk utrustning

VI SÖKER DIG SOM HAR:
Har tidigare arbetslivserfarenhet av felsökning på elektrisk utrustning och/eller utbildning inom el- och elektronik.
Talar och skriver obehindrat på engelska då detta språk används i din dagliga kommunikation med dina kollegor och kunder.
Goda datorkunskaper.


Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För att trivas i rollen behöver du ha en stark uppmärksamhet på detaljer och kvalitet. Du är noggrann och alltid strävar efter att leverera på högsta nivå. Du har förmågan att ta ansvar för ditt arbete och engagerar dig helhjärtat för att uppnå resultat. Du har en förmåga att planera din tid och att prioritera uppgifter. Som person är du driven och proaktiv, och kan arbeta självgående. Du har ett kritiskt tänkande och visar gärna initiativ för att lösa problem och förbättra processer. Samtidigt är du en lagspelare som trivs i samarbete med andra, samtidigt som du har förmågan att arbeta effektivt på egen hand.

OM ANSTÄLLNINGEN:

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer till en början att vara anställd av Friday. Ambitionen från vår kund och vår sida är att du får anställning hos vår kund.

ÖVRIG INFO:
Omfattning: Heltid
Start: Omgående
Placering: Göteborg
Rekryteringsansvarig: Evelina Ogheden
Lön: Marknadsmässig månadslön


Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

OM FRIDAY:

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. 

Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Ansök nu

Erfaren Utvecklare inom Machine Learning till internationellt bolag!

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Apr 24
Är du en person som har erfarenhet inom machine learning och några års arbetslivserfarenhet inom området? Vill du arbeta i en internationell miljö med innovativ teknik på ett familjärt bolag? Då kan tjänsten som Erfaren Utvecklare inom Machine Learning vara något för dig!

OM TJÄNSTEN:

Som Utvecklare inom Machine Learning hos kundföretaget kommer du att ingå i ett mellanstort team men arbeta tvärfunktionellt och nära övriga team inom test, integration och mjukvaruutveckling. I rollen kommer du att arbeta med att utveckla och optimera lösningar inom maskininlärning och AI, med särskilt fokus på neurala nätverk. Arbetet innefattar utveckling av metodik för maskininlärning, insamling och träning av data, samt hur man optimerar prestandan – exempelvis genom att skapa snåla nätverk anpassade för begränsad datorkraft. Det är en teknisk och praktisk roll där du kommer att arbeta väldigt tätt med en kollega med samma roll.

I rollen som Utvecklare inom Machine Learning arbetar du huvudsakligen med Python, men lösningarna konverteras även till C för att kunna köras på inbyggda system. Utöver det tekniska arbetet är du således även involverad i datasamling, testning och hela utvecklingsprocessen. Rollen innebär också kundkontakt, där du deltar i presentationer och demon av lösningarna.

VI SÖKER DIG SOM:
Har en avslutad civilingenjörsexamen inom teknisk fysik, mjukvaruutveckling eller motsvarande område.
Har minst 5 års arbetslivserfarenhet av arbete med machine learning, AI, neurala nätverk eller likvärdigt i en liknande roll.
Mycket goda kunskaper i Python och C++.
Har goda kunskaper i både svenska och engelska då båda språken används inom kontaktytor internt såväl som externt.


Det inte nödvändigt, men meriterande om du har:

Tidigare arbetslivserfarenhet inom fordonsindustrin.


För att trivas i rollen tror vi att du är en stark lagspelare som kan samarbeta effektivt med andra. Du har utmärkta kommunikationsförmågor och kan arbeta självständigt och med eget initiativ. Du bör vara villig att ta fullt ansvar för ditt arbete och vara nyfiken på att lära dig och utvecklas inom företaget.

OM ANSTÄLLNINGEN:

Detta är en direktrekrytering vilket innebär att Friday hanterar och ansvarar för rekryteringsprocessen, men att du blir anställd direkt hos vår kund.

ÖVRIG INFO:
Omfattning: Heltid.
Start: September/oktober 2025.
Placering: Göteborg.
Lön: Marknadsmässig månadslön.


Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Vi tar inte emot ansökningar via mail.

OM FRIDAY:

Detta ska alltid stå med: Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag!

Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik.

Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Ansök nu

Teknisk Säljare med Kunskap inom Pumpar!

Innesäljare
Läs mer Feb 28
Har du erfarenhet av att leverera teknisk expertis? Har du dessutom erfarenhet av viskositet och pumpar? Kanske har du praktisk erfarenhet och vill ta klivet in i en administrativ och kommunikativ roll? Då kan rollen som Teknisk Säljare inom Fyllningsteknik till vår kund i Göteborg vara något för dig! Välkommen in med din ansökan!

OM TJÄNSTEN:

Som Teknisk Säljare blir du en del av ett innovativt bolag där du kommer ges möjlighet att ta ansvar för hela din portfölj av återförsäljare. Du kommer att agera teknisk expert inom området viskositet, pumpar och andra komponenter för vår kunds återförsäljare där du genom din expertis guidar och föreslår funktioner och produkter för optimal funktion hos slutkund. Du kommer bland annat supportera specifika lösningar för enskild och hel produkt, men även skapa offerter och underlag samt hantera offertförfrågningar. I rollen kan det även förekomma kortare resor inom Europa.

VI SÖKER DIG SOM:
Har 3-5 års erfarenhet av arbete i livsmedel - och/eller kemiindustrin.
Har genom din arbetslivserfarenhet mycket goda kunskaper om pumpar, viskositet och andra komponenter inom fyllningsteknik.
Drivs av att skapa relationer och bidra med din tekniska kompetens.
Har B-körkort.
Talar och skriver flytande på svenska och engelska, då båda språken kommuniceras såväl internt som externt i det dagliga arbetet.


Utöver det kommer stor vikt att läggas vid personlighet där vi ser att du som söker är en naturlig lagspelare som ställer upp för ditt team. Du trivs med breda kontaktytor och har förmåga att leverera kunskap och rådgiva inom komplexa områden. Vidare tror vi också att du är öppen, flexibel och positiv.

OM ANSTÄLLNINGEN

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du de första 6-12 månaderna kommer att vara anställd av Friday. Ambitionen är att du sedan blir direktanställd hos kunden. 

ÖVRIG INFO:
Omfattning: Heltid
Start: Omgående/Enligt överenskommelse med hänsyn till uppsägningstid.
Placering: Göteborg.
Kontaktperson: Sophie Tisell.
Lön: Marknadsmässig.


Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi tillämpar löpande urval av kandidater och att annonsen kan komma att stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals - och intervjufasen.

OM FRIDAY:

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag!

Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik.

Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Ansök nu

Teknisk Utesäljare till Innovativt Bolag i Göteborg!

Utesäljare
Läs mer Feb 20
Brinner du för försäljning och att skapa relationer? Har du dessutom ett stort tekniskt intresse och vill utvecklas i ett innovativt bolag? Då kan rollen som Teknisk Utesäljare vara något för dig! Välkommen in med din ansökan!

OM TJÄNSTEN:

Som Teknisk Utesäljare hos vår kund ges du möjlighet att bygga en karriär som teknisk säljare genom att bland annat bearbeta ditt säljdistriskt. Du kommer ges möjlighet att växa in i din roll och på sikt få ta ett helhetsansvar för din portfölj av kunder. Vidare kommer du som Teknisk Utesäljare även få strukturera dina arbetsuppgifter och dagar på egen hand, därför tror vi att du som person är självgående och trygg. I rollen ges du även möjlighet att bearbeta nya såväl som återkommande kunder samt genomföra möten per telefon och på plats ute hos kund. I rollen förekommer resor, i form av resor över dagen och ibland övernattning. 

VI SÖKER DIG SOM:
Har en för rollen relevant, avklarad utbildning inom försäljning på YH/Högskolenivå alternativ motsvarande genom arbetslivserfarenhet.
1-2 års erfarenhet av utesälj inom B2B i ett tekniskt bolag.
Drivs av att skapa relationer och som brinner för försäljning.
Har B-körkort.
Talar och skriver flytande på svenska och engelska, då båda språken kommuniceras såväl internt som externt i det dagliga arbetet.


Utöver det kommer stor vikt att läggas vid personlig lämplighet där vi ser att du som söker är en prestigelös och positiv lagspelare som gärna delar kunskaper och erfarenheter med ditt team. Vidare tror vi också att du är en naturlig relationsskapare som inger trygghet och agerar professionellt. Vi tror också att du drivs av försäljning och ser möjligheter. Du förväntas även dokumentera ditt arbete vilket ställer krav på god struktur.

OM ANSTÄLLNINGEN

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du de första 6-12 månaderna kommer att vara anställd av Friday. Ambitionen är att du sedan blir direktanställd hos kunden. 

ÖVRIG INFO:
Omfattning: Heltid
Start: Omgående/Enligt överenskommelse med hänsyn till uppsägningstid.
Placering: Göteborg.
Kontaktperson: Sophie Tisell.
Lön: Marknadsmässig.


Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi tillämpar löpande urval av kandidater och att annonsen kan komma att stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals - och intervjufasen.

OM FRIDAY:

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag!

Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik.

Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Ansök nu

Operativ Inköpare till Ledande Bolag

Inköpare
Läs mer Apr 23
Har du ett intresse för inköp och trivs i en koordinerande roll? Har du en eftergymnasial utbildning inom inköp eller likvärdigt område och vill komma till ett bolag med goda möjligheter till karriärsutveckling? Då ska du läsa vidare.

OM TJÄNSTEN:

Friday söker för kunds räkning en Operativ Inköpare. Vår kund är ett ledande bolag inom kem- och smörjmedel beläget i Hindås. I rollen kommer du få en central roll i ett team om 8 personer, med goda möjligheter till karriärsutveckling. I tjänsten som Operativ Inköpare kommer du dels arbeta administrativ, dels ha en tät dialog med både externa och interna kontaktytor. Du kommer att ansvara för att både lägga inköpsorders, ta emot reklamationer och ha dialog med leverantörer samt med produktion och produktionsplanerare. Du kommer även att bevaka ordrarna där du också kommer att ha ett tätt samarbete med innesäljare.

Exempel på arbetsuppgifter:

Hantera inköps-, lager- och logistiksfrågor.
Vara ansvarig för lagerhållning på 3PL lager där en viktig del är att optimera beställningspunkter och EOQ.
Utföra RFQ på internförfrågningar.
Analysera inköpsbehov.
Skapa inköpsorder och skicka dessa till leverantör.
Leveransbevakning.
Underhåll av pris och leverantörsinfo i affärssystemet.
Ansvara för den operativa dialogen med leverantör gällande leveranser, order, prognoser etc.
Koordinering med leverantör vid förändringar (produkt, leveranser etc).
Medverka vid regelbundna uppföljningsmöten med leverantörer.
Hantera reklamationer mot leverantör.
Attest av fakturor.
Säkerställa rutiner i ledningssystemet inom ditt område.
Samarbete med innesälj och övriga avdelningar på bolaget.

VI SÖKER DIG SOM:
Har en eftergymnasial utbildning inom inköp, supply chain, industriell ekonomi eller likvärdigt område.
Har erfarenhet av inköp och/eller förhandlingar.
Har goda datorkunskaper.
Är noggrann, driven och självgående.
Är flytande i både svenska och engelska i både tal och skrift.


Det är meriterande om du:

Har arbetslivserfarenhet inom materialplanering, inköp, supply chain eller likvärdigt område.
Har arbetat med Microsoft Dynamics.


Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet där vi tror att du är strukturerad, noggrann och kommunikativ. Du har lätt för att prata med olika personer och att samarbeta. Vi ser vidare att du även är självgående och tar stort ansvar för ditt arbete samtidigt som du gärna arbetar i ett nä

Ansök nu

Teknisk support och produktansvarig inom oljebranschen

Produktutvecklare
Läs mer Feb 13
Är du i startskottet på din karriär och vill vara en viktig del av ett familjeföretag som utvecklar produkter för en hållbar framtid? Vi söker en Supportfunktion Produktansvarig som kommer att spela en nyckelroll i vår kunds verksamhet. Här får du chansen att arbeta nära både kunder och vårt teknikteam för att säkerställa att oljeavskiljningssystem är utvecklade och uppfyller kraven gällande lagar och miljökrav, samtidigt som du bidrar till en hållbar och säker hantering av förorenat vatten.

Om rollen:
Som Produktansvarig kommer du vara vårt tekniska stöd mot kunder och samarbetspartners. Du ska ha både tekniskt kunnande och en förmåga att ge högkvalitativ support via både telefon och e-post. Du kommer att vara en viktig del av vårt team och få möjlighet att utvecklas i rollen. En dag på jobbet innebär att ta emot tekniska och kvalitetsmässiga frågor, felsöka, testa och ta fram lösningar, samt vara en del av vårt kvalitetsarbete och produktutveckling.

Vi söker dig som:
Har en högskoleutbildning inom teknik, data, elektro eller likvärdig utbildning.
Har kunskap inom linux , C och C++.
Har en teknisk förståelse och gillar att jobba både med elektronik och kunddialog.
Har en analytisk och lösningsorienterad inställning, samt trivs med att självständigt utreda och lösa problem.
Behärskar engelska och svenska flytande då det kommuniceras externt.
Trivs i en platt organisation med nära samarbete mellan kollegor och avdelningar.

Om kundföretaget:

Kunden är verksam inom In-line mätning och övervakning av olje- och kemikaliehalt i förorenat vatten. Vår kund har en lång tradition av att utveckla system som är noggrant utformade för varje enskild applikation i nära samarbete med kunderna. Varje lösning anpassas efter kundens specifika krav, där vi utnyttjar vår mångåriga erfarenhet inom design och utveckling.



ANSTÄLLNINGEN
Tjänsten är en direktrekrytering till vår kund.

ÖVRIG INFO
Omfattning: Heltid
Start: Enligt överenskommelse
Placering: Göteborg
Kontaktuppgifter: Caroline Jänsby
Lön: Marknadsmässig


Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

OM FRIDAY
Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag!

Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. 

Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Ansök nu