Göteborg: Diagnostic Engineer till Innovativt bolag

Hitta ansökningsinfo om jobbet Diagnostic Engineer till Innovativt bolag i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-10-01 // Varaktighet: Heltid

i söker dig som vill driva utvecklingen av felsökningsstöd i framtidens teknik. I denna roll får du arbeta nära våra utvecklingsteam, skapa metoder för att felsöka maskiner och tolka felkoder, allt i en innovativ och samarbetsinriktad miljö. Har du erfarenhet av modern fordonsteknik och gillar att lösa komplexa problem? Skicka in din ansökan idag - vi tillämpar löpande urval.

OM TJÄNSTEN:
Vår kund är en en ledande aktör inom fordonsintustrin. Deras organisation strävar efter att förse marknaden med högkvalitativa produkter och enastående service. Som ny Diagnostic Engineer kommer du att ingå i avdelningen som har huvudfunktionen för att ta fram information och verktyg som används på eftermarknaden för drift, underhåll, felsökning och reparation av produkter inom bolaget. Avdelningen är involverade i utvecklingen av nya produkter inte bara i Sverige utan även internationellt. Du kommer att ingå i ett dynamiskt team som anpassar dig till nya arbetssätt och förbereder dig för framtiden.

Som Diagnostic Engineer arbetar du med att förbättra felsökningsstödet redan under designfasen. Du deltar aktivt i projekt som utvecklar ny teknik och tar fram metoder för att felsöka mjukvara samt tolka felkoder. Arbetet sker i nära samarbete med kollegor, vilket kräver god samarbetsförmåga och ett öppet förhållningssätt. Du behöver kunna ge och ta feedback och leverera enligt de planer ni gör upp tillsammans.

Vi SÖKER DIG SOM:
Har en högskole-civilingenjörsutbildning inom relevant område
Har goda kunskaper i engelska i både tal och skrift
Är analytisk lagd och trivs med att arbeta med problemlösning

Om ANSTÄLLNINGEN:

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer till en början att vara anställd av Friday. Ambitionen från Kunden och vår sida är att du efter 6-12 månader blir direktanställd hos kunden.

ÖVRIG INFO:
Omfattning: Heltid
Start: Omgående
Placering: Göteborg
Rekryteringsansvarig: Tuva Sandberg
Lön: Marknadsmässig


Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

OM FRIDAY:
Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag!

Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. 

Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Lednings- och organisationsutvecklare

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Lednings- och organisationsutvecklare.

Diagnostic Engineer till Innovativt bolag!

Läs mer Okt 1
i söker dig som vill driva utvecklingen av felsökningsstöd i framtidens teknik. I denna roll får du arbeta nära våra utvecklingsteam, skapa metoder för att felsöka maskiner och tolka felkoder, allt i en innovativ och samarbetsinriktad miljö. Har du erfarenhet av modern fordonsteknik och gillar att lösa komplexa problem? Skicka in din ansökan idag - vi tillämpar löpande urval.

OM TJÄNSTEN:
Vår kund är en en ledande aktör inom fordonsintustrin. Deras organisation strävar efter att förse marknaden med högkvalitativa produkter och enastående service. Som ny Diagnostic Engineer kommer du att ingå i avdelningen som har huvudfunktionen för att ta fram information och verktyg som används på eftermarknaden för drift, underhåll, felsökning och reparation av produkter inom bolaget. Avdelningen är involverade i utvecklingen av nya produkter inte bara i Sverige utan även internationellt. Du kommer att ingå i ett dynamiskt team som anpassar dig till nya arbetssätt och förbereder dig för framtiden.

Som Diagnostic Engineer arbetar du med att förbättra felsökningsstödet redan under designfasen. Du deltar aktivt i projekt som utvecklar ny teknik och tar fram metoder för att felsöka mjukvara samt tolka felkoder. Arbetet sker i nära samarbete med kollegor, vilket kräver god samarbetsförmåga och ett öppet förhållningssätt. Du behöver kunna ge och ta feedback och leverera enligt de planer ni gör upp tillsammans.

Vi SÖKER DIG SOM:
Har en högskole-civilingenjörsutbildning inom relevant område
Har goda kunskaper i engelska i både tal och skrift
Är analytisk lagd och trivs med att arbeta med problemlösning

Om ANSTÄLLNINGEN:

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer till en början att vara anställd av Friday. Ambitionen från Kunden och vår sida är att du efter 6-12 månader blir direktanställd hos kunden.

ÖVRIG INFO:
Omfattning: Heltid
Start: Omgående
Placering: Göteborg
Rekryteringsansvarig: Tuva Sandberg
Lön: Marknadsmässig


Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

OM FRIDAY:
Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag!

Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. 

Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Ansök nu

Dataanalytiker sökes av Göteborgs Spårvägar

Läs mer Aug 15
Göteborgs Spårvägar har satt Göteborg i rörelse sedan 1879. Med 141 miljoner spårvagnsresor per år är vi idag den största operatören av kollektivtrafik i Göteborgsregionen. Vi arbetar varje dag, året om för att ge våra resenärer en trygg och säker resa till jobb, skola och fritid. Vill du följa med på vår kvalitetsutvecklingsresa till en spårvägsresa i världsklass?

ARBETSUPPGIFTER
Har du flerårig arbetslivserfarenhet av dataanalys och framtagande av prognoser, rapporter och underlag anpassade för olika målgrupper och vill använda din kunskap för att bidra till vår kvalitetsutvecklingsresa? Då kan du vara den vi söker!

Inom enheten fordonsförvaltning är vi åtta personer som arbetar som underhållplanerare, avtalsansvarig samt fordons- och depåspecialister. Vi ansvarar för vagnarnas och depåernas övergripande förvaltning tillsammans med tillgångarnas ägare Västtrafik. Uppdraget innebär att mäta, följa upp, utvärdera, planera och utföra olika åtgärder på vagnar och depåer. Vi är också ansvariga för att ta fram det underlag som behövs för att fatta informerade beslut kring tillgångarna i olika forum, både internt på Göteborgs Spårvägar och tillsammans med Västtrafik och Västfastigheter.

Vårt bolag är i en intensiv utvecklingsresa för att möta de krav som vi står inför och ska därför höja vår nivå avsevärt innan år 2027. Vi söker därför en dataanalytiker som kan hjälpa oss att bygga upp ett dataanalyssystem för att vi ska kunna samla vår data systematiskt och ta fram meningsfulla data för att upptäcka trender och skapa nya insikter som kan hjälpa oss att fatta de beslut som leder till en spårvägsresa i världsklass.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Identifiera områden där data skapar värde tillsammans med övriga intressenter
• Samla in, hantera och analysera relevant data
• Definiera, skapa och presentera KPI:er för att mäta planen
• Presentera resultat på ett ändamålsenligt sätt till intressenter genom visualiseringar, rapporter och presentationer
• Omvärldsbevaka ny teknik, trender och utvecklingar i området av dataanalys
• Använda olika verktyg och teknik för att ta fram meningsfulla data för djupgående analys
• Analysera data för att optimera produktion, skapa prognos och förbättra kundnöjdhet med mera

Vår avdelning Fordon och driftsäkring består av cirka 320 medarbetare. Avdelningen ansvarar för underhåll och reparation av samtliga spårvagnar samt driften av de depåer som nyttjas till uppdraget. Vi ansvarar även för den tekniska utvecklingen med tillhörande teknisk dokumentation.

Vi värnar om samarbete och prestigelöshet där kunskapsöverföring och ett stöttande klimat mellan oss kollegor ger goda förutsättningar för att lyckas med våra uppdrag. Arbetstiden är förlagd till helgfria vardagar, 40 timmar i veckan. Vi tillämpar flextid. När verksamheten tillåter finns viss möjlighet till distansarbete.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med starkt engagemang för ditt arbete som trivs med att driva förändringsarbete och pedagogiskt beskriva förändringar. Du är en stark analytiker med förmåga att dra logiska slutsatser utifrån begränsad eller komplex information och kan presentera dina resultat genom att anpassa din kommunikation efter mottagare, målgrupp och situation. I rollen samarbetar du med kollegor i hela organisationen varför du behöver god samarbetsförmåga med förståelse för det gemensamma uppdraget och vilja att bidra till helheten. Du behöver dessutom ta ansvar för dina arbetsuppgifter och arbeta strukturerat genom att använda tiden effektivt samt arbeta systematiskt, organiserat och metodiskt. Du ser till att arbetet slutförs och följer upp resultatet.

Du har också:
• Flerårig arbetslivserfarenhet av dataanalys och framtagande av prognoser, rapporter och underlag anpassade för olika målgrupper
• Erfarenhet av uppbyggnad och utveckling av dataanalys inom produktions- eller underhållsverksamhet
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift
• Avancerade kunskaper i Microsoft Office och Microsoft Access (specifikt Excel, VBA och Power Query)
• Avancerade kunskaper i datavisualiseringsverktyg såsom Power BI eller liknande
• God kunskap i programmeringsspråk såsom , Python, R eller liknande

Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av arbete inom dataanalys, underhåll eller produktion i verksamhet med tunga fordon, spårbunden trafik eller spårinfrastruktur
• Erfarenhet av att driva förändringsarbete

För en rättvis och fördomsfri rekryteringsprocess använder vi oss sig av webbaserade urvalstester i rekryteringsprocessen. Var därför extra uppmärksam på din e-post då det är så vi kontaktar dig.

Vi är en drogfri arbetsplats och tillämpar alltid drogtest vid nyanställning. Ett godkänt sådant är krav för anställning.

Sex månaders provanställning tillämpas.

Låter det fortfarande intressant? Varmt välkommen att skicka in din ansökan.

ÖVRIGT
Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem, www.offentligajobb.se

Till annonsförsäljare och bemannings- och rekryteringsföretag:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Göteborgs Spårvägar har upphandlade avtal.

Efter avslutad rekryteringsprocess kan vi komma och kontakta dig via mail för att få feedback via enkät.

http://www.goteborgssparvagar.se/

Ansök nu

Modellerare inom samhällets hållbara omställning

Läs mer Jul 12
Vill du aktivt bidra till utvecklingen mot ett hållbart samhälle? Tror du liksom vi att ett systemanalytiskt förhållningssätt, stort fokus på att skapa samverkan och processer tillsammans med effektivt nyttjande av resurser och energi, är nyckelfrågor för att nå dit?

I så fall kan vi nu erbjuda dig möjligheten att söka en tjänst på RISE med fokus på systemdynamisk modellering.

Om oss
I enheten Industriell omställning skapar och använder vi modeller både för att utforska möjligheter, kommunicera kunskap, guida beslutsfattare och för att resonera kring problemställningar kopplade till naturresursförvaltning, vatten och energifrågor. Vi designar, analyserar och utvärderar också olika tekniska lösningar med fokus på hur dessa integreras i större system, både industriprocesser och större system som industriell symbios eller urban infrastruktur.

Du kommer att ingå i ett team bestående av 16 medarbetare som i uppdrag samarbetar brett med industri, offentlig sektor, akademi och inte minst med våra många kollegor inom RISE. Teamets erfarenhet spänner från nyutexaminerade till mycket erfarna forskare och ingenjörer som arbetar med området resurseffektivitet i industri och samhälle, med fokus på innovativa lösningar för ökad hållbarhet.

Om rollen
Hos oss kommer du att arbeta med att bygga upp och använda simuleringsmodeller för olika syften. I rollen som modellerare kommer du främst att använda programvaran Stella Professional/Architect, men gruppen använder även simuleringsverktyg som Aspen One Engineering, SuperPro Designer, Umberto och Open Source-program samt egenutvecklade verktyg. Projektens karaktär som du kommer arbeta med varierar stort; från akademiska samarbeten i form av forskningsprojekt, till direkta uppdrag åt industrin, såsom kartläggningar, beräkningar och analyser. Projekten spänner över hela innovationskedjan från forskning och utveckling till kvalitetssäkring och strategiskt hållbarhetsarbete. Inom RISE är vi övertygade om att mångfald bidrar till en innovativ miljö där vi tillsammans utmanar gränser och utvecklar ny kunskap och kompetens för framtiden.

Placeringsort: Göteborg eller Lund 

Vem är du?
Vi söker dig som vill bidra till ett hållbart samhälle utifrån effektiv resurs- och energianvändning. Du har ett driv och intresse för att förstå komplexa systemfrågeställningar och för att bygga och använda datorbaserade modeller. Krav för rollen är utbildning eller erfarenhet inom systemdynamisk modellering inklusive förmåga att resonera utifrån systemtänkande när det gäller komplexa problem. Utbildning eller motsvarande erfarenhet inom programmering är meriterande, exempelvis Python eller R. Vidare ser vi att du har stort intresse av samverkan, att utforska nya perspektiv och arbeta i medskapandeprocesser tillsammans med olika aktörer, både inom RISE och externt.

Stor vikt kommer att läggas vid kunskap om och intresse för att utvecklas inom datorbaserad modellering/simulering av komplexa sociotekniska system med fokus på energi- och resurseffektivitet. Det är även viktigt att du är en lagspelare som vill bidra till enhetens långsiktiga utveckling. Som deltagare i projekt behöver du kunna arbeta självständigt, ta egna initiativ och ha förmåga att skapa goda relationer samt kommunicera problemställningar och resultat på ett tydligt sätt i både tal och skrift. Vi tror att du är relativt nyutexaminerad ingenjör eller naturvetare med stort intresse för hållbarhetsfrågor och i din utbildning har kurser inom miljösystemanalys, socio-tekniska system, ekosystemteknik eller miljöstrategi ingått. Varierande bakgrunder, perspektiv och kompetenser ser vi som en styrka.

Vad erbjuder vi?
Vi erbjuder en arbetsplats där det finns stor kompetens inom en mängd områden, från Arbetsmiljö till Öltillverkning. Vi lovar dig en spännande resa där du tillsammans med alla andra engagerade och kompetenta kollegor på RISE bidrar med smarta lösningar på den omfattande omställning som krävs för att nå en hållbar framtid för både industri och övriga delar av samhället. Är du intresserad av att vara med på denna resa? Då hoppas vi att få träffa dig och diskutera vidare om vad Vi gör och vad Du brinner för och hur Vi Tillsammans ska fortsätta framåt!

Välkommen med din ansökan!
Låter detta spännande och du vill veta mer så är du välkommen att kontakta enhetschef Jessica Benson, 010-516 65 89. Sista ansökningsdag är 20 augusti 2024. Ansökningstiden är längre på grund av semesterperiod och urval och intervjuer kommer ske efter sista ansökningsdatum.  

Våra fackliga representanter är: Ulf Nordberg, SACO, +46 10 516 69 59 och Linda Ikatti, Unionen +46 10 516 51 61.

Ansök nu

BI-utvecklare Senior SÖKES!

Läs mer Jun 8
Vad erbjuder vi dig?
Månadslön: 55,000+ SEK + bonus, beroende på din expertis, erfarenhet och din prestation.
Tjänstepension och privat sjukvård tillgänglig dygnet runt.
Balans mellan arbete och privatliv: Möjlighet att arbeta med ett dynamiskt team.
Professionell utveckling: Möjlighet att arbeta med moderna tekniker och ständig professionell utveckling i en stödjande miljö samt nya utbildningar som vi erbjuder för uppdatering och förnyelse av nya certyfikat.
Trygga anställningar
Boende och resor erbjuds till resande konsulter



Uppdragsbeskrivning:
Uppdraget innebär att stödja Regionens BI-team med planerade aktiviteter. Ansvaret på utförande ligger på teamets objektförvaltare.
Aktiviteterna planeras och fördelas via TFS/DevOps av objektförvaltaren och innehåller uppdrag i hela underhålls- och utvecklingskedjan i Regionens BI-miljö.
Miljön består av ett 80-tal källor, ett Microsoft Data Warehouse med SSIS som ETL-verktyg, SSAS med tabulärmodeller (DAX), Master Data Services, PowerBI och SharePoint BI. Lösningen är On-Prem.
Angiven/angivna konsult/konsulter för uppdraget kommer att arbeta i teamet enligt dokumenterade mallar och utvecklingsprocesser. I uppdraget ingår även kompetensöverlämning till teamet på utförda uppdrag.

Nivå 3:
Kunskap - Relevant utbildning eller motsvarande kombinerat med expertkompetens inom offererat område. Erfarenhet - Har deltagit i komplexa uppdrag inom aktuellt område och genomfört uppdrag med mycket hög kvalitet. Ledning - Har stor vana och erfarenhet att verka i ledande befattningar inom sitt område (om relevant för rollen/uppdraget). Självständighet - Mycket stor.


Kvalifikationer:
Ska vara kompetensnivå 3
Ha minst 5 års dokumenterad erfarenhet av att ha arbetat med BI-utveckling i komplexa miljöer med On-Prem-lösningar.
Ha minst 1 års dokumenterad erfarenhet av BI-utveckling med hälso- och sjukvårdsdata hos offentlig kund.
Ha god kunskap och vara väl förtrogen med alla steg i utvecklingskedjan från inläsning till färdig rapport för att tillsammans med teamet komma fram till den bästa lösningen för inkommande och pågående uppdrag. Konsult ska ha god kunskap om följande:



Kimball datalagerdesign
SSIS
SSAS
DAX
PowerBI
Kunna behärska svenska väl i både tal och skrift



Meriterande Kvalifikationer:
Har kunskap om datalagerutveckling.
Har kunskap om tabulärmodeller.
Har erfarenhet av rapportutveckling.
Har erfarenhet av design och utveckling av komplexa BI-lösningar och datamodellering.



Språk Krav: Svenska.
Startdatum: Omgående efter avtalsssingering
Slutdatum: 2024-12-31
Plats: Gävle
Arbetstid: 100%
Möjlighet till förlängning: Möjlighet för Regionen till 6 + 6 månaders förlängning. Eventuell förlängning meddelas senast en (1) månad före avtalsperiodens utgång.


Klar att ansluta dig till vårt team?
Om du drivs av teknik och är motiverad av att ha en central roll i stödet som Javautvecklare, vill vi höra från dig! Ansök redan idag och ta nästa steg i din karriär tillsammans med oss!


Kontaktuppgifter:
E-post: consulting@technologist365.se
Telefon: 0760143613

Ansök nu

Hardware Design Engineer at Electromobility, Volvo Group

Läs mer Dec 4
Electromobility is changing the automotive world, and we are now looking for you who want to be part of this change happening in our industry! The Electromobility organization is responsible for the complete development lifecycle of our electric powertrains – from advanced engineering through product development into the maintenance phase. Together we drive the transition from conventional powertrains to electromobility based on cutting-edge engineering, state-of-the-art research, and well-proven technology within the Volvo Group. By joining us, you’ll be part of a global and diverse team of highly skilled professionals who work with passion, trust each other, and embrace change to stay ahead. We make our customers win.


About the role
Are you a solution-oriented team player with a holistic and open mindset? Then you might be the new colleague that our Electromobility component Development Team is searching for! As HW Design Engineer you will be involved in the complete process from initial requirements to development, verification, release, market introduction, maintenance and Advance engineering. In this role, you will have great use of your technical knowledge in the Electromobility products, systems and components as well as your knowledge of Agile methodology and DevOps. Here, you will have the opportunity to drive for results, challenging the current normal together with a diverse team, opportunity to work with advance and future technology. Join our exciting change journey today!


We are looking for an
… a solution and innovating-oriented team player with the ability to make decisions based on facts and engineering judgment. You embrace change and keep looking for better and new ways of doing things. For you, decisions are based upon facts and engineering judgement. Your action-oriented mindset helps to successfully drive for results and performance excellence in teams.


Requirements:
Msc degree in Mechatronics engineering, Physics, Mechanical Engineering
More than 4 years of experience in product development
Hand on experience on CAD/PLM, preferably design experience on casting, sheet metal and plastic parts
Experience on production methods
Proactive-reactive quality process knowledge (such as FMEA, 6 Sigma, 8D...)
Fundamental knowledge about CAE/CFD analysis, strong understanding on thermal analysis
Fundamental knowledge about vibration
Geometrical dimensioning and tolerance (GD&T)
Experience on PCB design
Verification and Validation experience
Supplier management experience is merit
Technical knowledge in the Electromobility products, systems and components
Experience within Electrical vehicle development, power supply system, charging system is merit
Fluent in English - verbal and written
Strong communication and problem-solving skills

Why Volvo Group Trucks Technology?
Welcome to a warm atmosphere where you will surround yourself with friendly colleagues and be a part of an emphatic management. Here, you will work where the future is – develop exciting products at the forefront of our industry. The Volvo Group drives prosperity through transport solutions, offering trucks, buses, construction equipment, power solutions for marine and industrial applications, financing, and services that increase our customers’ uptime and productivity. Founded in 1927, the Volvo Group is committed to shaping the future landscape of sustainable transport and infrastructure solutions. Countless career opportunities are offered across the group’s leading brands and entities that share a culture of Trust, Passion, High Performance, Change, and Customer Success.


Do you think we might be the perfect match, are you curious or do you have some questions? Don’t hesitate to contact us!
Curious to learn more about the job?
Please contact me!
Hiring manager; Shima Mazaheri
Mail; shima.mazaheri@volvo.com

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Friday Väst AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Friday Väst AB .

CONSULTANT MANAGER TILL FRIDAY I GÖTEBORG

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Okt 1
Long for tomorrow! Ja precis så vill vi att känslan ska vara. Att du längtar och är lite nyfiken på vad morgondagen ska erbjuda. Vi utgår ifrån övertygelsen om att människor som är på rätt plats har en större sannolikhet att nå sin fulla potential. Vi är också övertygade om att människor på rätt plats gör morgondagen värd att längta efter.

Friday är talangföretaget med fullt fokus på morgondagens IT- och techstjärnor. Vi brinner för att sätta kandidaten i fokus och strävar mot vår vision “A world where people look forward to go to work everyday.” Du kommer att arbeta med personer som har lång erfarenhet av branschen och ett stort engagemang av att utveckla medarbetare. Det är en bra plats för dig som vill utvecklas och växa både professionellt - men även personligt.

På Friday lägger vi stolthet i vår kvalité, kunskap, hängivenhet och strävan efter att överträffa våra kunder och kandidaters förväntningar. Tillsammans tar vi oss an de utmaningar vi ställs inför och firar de framgångar vi når tillsammans. 




TJÄNSTEN:

Att arbeta som Consultant Manager på Friday innebär att du arbetar i en bred roll där du får ta ett stort ansvar för samtliga delar av ditt arbete. I grunden handlar det om att bygga förtroende och goda relationer med kandidater, konsulter och kunder. I rollen får du sätta ditt avtryck och hitta kreativa lösningar och ta de initiativ du ser behövs för att utveckla och förbättra samarbeten. Du arbetar bland annat med:

Hela rekryteringsprocessen från kravprofil, search, karriärsmöte, urval, intervjuer och kvalitetssäkring till anställning
Löpande coachning och uppföljning av dina konsulter som du är närmsta chef för
Tät dialog och samarbete med dina kundkontakter
Proaktivt arbete med att träffa kandidater på karriärsmöten


Professionalism, affärsmässighet och relationsskapande är nyckeln till vår framgång. Det gör du genom att agera partner och specialist till våra kunder, kandidater och konsulter i tätt samarbete med övriga kollegor.

Vad kännetecknar Friday som arbetsplats?

Samarbeten är hela nyckeln till vår framgång
Respekt, dedikation och god stämning är nyckelorden
Frihet under ansvar med flexibilitet och hållbarhet i fokus


Vad får du som anställd på Friday utöver ett meningsfullt arbete och bra kollegor?

Goda utvecklingsmöjligheter, vi är bara precis i starten på vår resa och du kommer att vara en viktig del för att utveckla Friday Syd framåt.
Bra lagprestationer belönas på Friday. Du erbjuds en fast månadslön och teambaserad månatlig bonus. 
Konkurrenskraftiga villkor gällande försäkring, friskvård & pension

FORMELLA KRAV:

Även om det inte är de formella kraven utan dig som person som är i fokus för oss så har vi ändå några som vi tro kommer att ge dig bättre förutsättningar att lyckas.

Du har en relevant eftergymnasial examen inom exempelvis personalvetenskap, ekonomi eller likvärdigt.
Arbetslivserfarenhet av rekrytering och/eller ledarskap.
Behärskar svenska obehindrat i tal och skrift och behärskar engelska väl i tal och skrift då språken kommuniceras internt likväl externt.
Innehar B-körkort.

PRAKTISK INFORMATION:

Startdatum: Enligt överenskommelse

Anställningsform: Tillsvidareanställning med inledande provanställning

Placering: Kungsportsavenyen 10, Göteborg

Kontaktperson: Sophie Tisell, sophie.tisell@friday.se

Låter det spännande? Sök via länken! Vi ser fram emot din ansökan.

OM OSS:

Friday är bemannings- och rekryteringsföretaget som startades 2018, med ambitionen att erbjuda en bättre tjänst för både kandidater och kunder. Vi har gedigen erfarenhet av kompetensförsörjning inom IT och Teknik. Och vi delar ett gemensamt intresse för människor.

För oss är det viktigt att kunna erbjuda våra kandidater möjligheter utifrån vad de själva värdesätter. Vi vill helt enkelt få fler att hitta rätt och vår målsättning är att alla ska se fram emot att gå till jobbet varje dag.

Friday har kontor i Göteborg, Stockholm, Malmö, Örebro och Linköping. Varje år genomför vi flera tusen karriärmöten som matchas med såväl globala företag som startups inom IT och Teknik.

Friday är en del av U Group.

Ansök nu

Test & Service Engineer till företag inom fordonsindustrin!

Fordonsingenjör
Läs mer Okt 10
För kunds räkning söker vi nu en Test & Service Engineer som ska arbeta med motorutveckling på ett globalt fordonsbolag i Göteborg. Är du en ingenjör med stort intresse för motorer är detta en perfekt möjlighet för dig.

Om rollen:
Som Test- och Serviceingenjör kommer du att arbeta med motorutveckling och ingå i det så kallade Emissionsteamet, som består av fyra personer. Tillsammans med ditt team kommer du att utvärdera och testa motorerna efter kalibrering för att säkerställa att allt fungerar som det ska. Du kommer också att samarbeta nära med serviceteamet, vilket innebär att du får arbeta praktiskt och delta i själva monteringen av utrustningen. För den här rollen krävs det därför att du är en händig och praktiskt lagd person som inte tvekar att ta i och smutsa ned händerna.



Då teamet är relativt litet är det viktigt att du är en person som ser vad som behövs göra, kan tänka sig ta ledarpinnen i olika situationer och vågar säga vad man tycker vid möten.

Vi söker dig som:
Har en eftergymnasial utbildning inom elektronik, mekatronik, sjöingenjör
Har du kunskap av gaser är detta meriterande
Har du erfarenhet av mekaniskt arbete/något praktiskt hobby är det meriterande.
Talar och skriver obehindrat på svenska då språket används internt


Vidare kommer stort vikt läggas vid personlig lämplighet. För att du skall passa i rollen som Test & Service Engineer krävs det att du som person är konsultmässig, driven och nyfiken. Rollen kräver även att du är flexibel och har lätt för att samarbeta med olika personer i olika konstellationer. Vidare behöver du även vara kommunikativ och anpassa din kommunikation efter mottagaren.

OM ANSTÄLLNINGEN:
Detta är ett konsultuppdrag vilket betyder att du kommer vara anställd av oss på Friday med ambitionen om en överrekrytering till kunden efter 12 månader.



ÖVRIG INFO:
Omfattning: Heltid
Start: Snarast med hänsyn till uppsägningstid
Placering: Göteborg
Rekryteringsansvarig: Stina Högström


Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

OM FRIDAY:
Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Ansök nu

CAE- INGENJÖR TILL GLOBALT FÖRETAG INOM AUTOMOTIVE

Civilingenjör, teknisk fysik
Läs mer Okt 4
Har du en utbildning inom Teknisk fysik ett närliggande område? Är du dessutom intresserad av att arbeta i ett globalt företag med fokus på digital modellering och simulering? Vill du vara en del av ett tvärfunktionellt och Agilt team där innovation står i centrum? Då är denna tjänst något för dig!

OM TJÄNSTEN:
Vi på Friday söker nu en CAE- Ingenjör för vår kund, en global aktör inom fordonsindustrin. Du kommer att ingå i ett mindre team på fyra personer där du kommer att spela en viktig roll i utvecklingen av simuleringsplattformen hos en komplett bil som beräknar energiflöden i bilen.



Arbetsuppgifter:

Sitta med fysikalisk och mekanisk modulering
Koda industriella applikationer i Python
Ansvara för dina tilldelade uppgifter i det agila projektteamet och leverera enligt mål.

VI SÖKER DIG SOM:
Avklarad Civilingenjörsutbildning inom teknisk fysik eller likvärdig utbildning.
Kunskap av Python och C
Förståelse för fysikaliska system.
Behärskar engelska flytande, då språket kommuniceras internt.


Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet, där vi som person tror att du är kommunikativ, strukturerad och har en positiv attityd. Dessutom trivs du i en miljö där du får vara kreativ och bidra till innovation inom produktutveckling.

OM ANSTÄLLNINGEN:
Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer till en början att vara anställd av Friday. Anställningen är tidsbegränsad och sträcker sig 9 månader med möjlighet till förlängning.

ÖVRIG INFO:
Omfattning: Heltid
Start: Enligt överenskommelse
Placering: Göteborg.
Rekryteringsansvarig: Stina Högström
Lön: Fast månadslön.


Är du redo att ta nästa steg i din karriär och vara en del av ett globalt team? Tveka inte att skicka in din ansökan på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

OM FRIDAY:
Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag!

Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. 

Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Ansök nu

Projektutvecklare/Entreprenadsäljare till Fasadglas Bäcklin AB!

Innesäljare
Läs mer Sep 25
Har du erfarenhet av försäljning, projektutveckling och/eller projektledning inom byggnadsbranschen och vill arbeta med ett nytt limträbaserat fasadsystem med marknadens lägsta CO?-avtryck? Då ska du läsa vidare.

OM TJÄNSTEN:

Friday söker för Fasadglas räkning en Projektutvecklare/Entreprenadsäljare. Fasadglas är ett kunskapsdrivet företag med ambitionen att utveckla nya lösningar och koncept för framtidens byggindustri. Deras erbjudande omfattar hela kedjan från idéstadie och projektering, till produktion, byggnation och efterservice. Innovation, kvalitet och hållbarhet är nödvändigt där de tillsammans skapar hållbara resultat utöver det vanliga.

Kulturen hos Fasadglas präglas av en prestigelöshet och familjär stämning där du kommer att utgå från kontoret i centrala Göteborg vid Vera Sandbergs Allé inne på Chalmers Campus. På kontoret i Göteborg är man runt 20 personer, där du kommer ingå i ett team om 3–4 kollegor. Fasadglas har även kontor i Bromma i Stockholm och är totalt cirka 100 anställda. 

 

ARBETSUPPGIFTER:

I rollen kommer du att arbeta med försäljning av projekt för Fasadglas egenutvecklade system bARK Timber Facade System som ersätter aluminium med limträ, vilket minskar koldioxidavtrycket markant och samtidigt förbättrar U-värde. Säljprocesserna är ofta långa där du är delaktig från tidigt skede (förprojekteringsfas) till kontrakt. Försäljningen involverar vidare djup kunskap om produkten och hållbarhetsaspekter generellt. 

Som Projektutvecklare hamnar du vidare ofta i utvecklingsprocess av systemet som syftar till att förädla både produkten och det aktuella projektet. Målsättningen för utvecklingen av bARK-systemen har varit att halvera CO2-avtrycket på den kompletta fasaden och förbättra U-värde – utan att göra avkall på design. 



Exempel på arbetsuppgifter:

Införsäljning och projektutveckling av fasadsystemet bARK.
Vidareutveckla relationen med befintliga kunder samt nykundsbearbetning.
Ha en löpande dialog med flera olika kundgrupper och intressenter, både arkitekter, byggherrar samt generalentreprenörer.
Vara delaktig i tidig projektering till realisering av projekt.
Arbete med kalkylering och framtagning av kontrakt/avtal.
Förhandling.

VI SÖKER DIG SOM:
Har arbetslivserfarenhet av försäljning, projektutveckling och/eller projektledning inom byggnadsbranschen.
Har en god teknisk förståelse inom byggnadskonstruktion och stomsystem (betong, stål, trä).
Besitter en god förståelse för byggnadsbranschen och dess intressenter samt marknad.
Har kunskaper inom entreprenadjuridik.
Har en god datorvana och administrativ förmåga.
Är flytande i svenska och engelska i både tal och skrift då båda språken kommuniceras både internt och externt.


Det är meriterande om du:

Har arbetat med försäljning av fasadsystem.
Har erfarenhet av ytskikt (plåt/kakel/klinker).
Har kunskaper inom prefabricerade system.
Har arbetat som exempelvis snickare och/eller arbetsledare inom byggnadsbranschen.


Stor vikt kommer vidare att läggas vid personlig lämplighet där vi som person tror att du är prestigelös och självgående. Du är vidare kommunikativ och har ett starkt affärssinne. För att lyckas i rollen tror vi även att du är initiativrik och inte räds att söka egna svar. Du behöver även vara noggrann men samtidigt flexibel i din roll, med en vilja att lära och utvecklas inom företaget.

OM KUNDFÖRETAGET: 

Fasadglas Bäcklin AB har erbjudit innovation, kunskap och kvalitet sedan år 1913. Med över hundra år i branschen är Fasadglas en av de äldsta aktörerna på marknaden. Kärleken till hantverket och kunskapen har gått i arv i generationer. Det har format deras resa från det lokala glasmästeriet till idag – ett rikstäckande bolag med över 100 medarbetare verksamma inom områdena entreprenad, projekt- och systemutveckling, produktion, glasgrossist och service. Fasadglas har kontor i Stockholm och Göteborg samt produktionsanläggning i Hultsfred. Se mer om Fasadglas och bARK genom att klicka här.

OM ANSTÄLLNINGEN:

Detta är direktrekrytering vilket innebär att du kommer att bli direktanställd hos Fasadglas.

 

ÖVRIG INFORMATION:
Omfattning: Heltid
Start: Januari 2025
Placering: Göteborg, Vera Sandbergs Allé 5A
Kontaktperson: Sophie Tisell
Lön: Fast månadslön


Ansök genom att klicka på ”Sök tjänst”. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi tillämpar löpande urval av kandidater och att annonsen kan komma att stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals - och intervjufasen.

 

OM FRIDAY:

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. 

Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Ansök nu

Produktionsplanerare till Spännande Bolag!

Produktionsplanerare, tillverkningsindustri
Läs mer Okt 2
Trivs du i att arbeta med många kontaktytor i en övergripande, bred roll? Har du en utbildning riktad mot produktionsekonomi eller produktionsplanering? Då är detta en tjänst för dig. Välkommen med din ansökan redan idag - vi tillämpar löpande urval!





OM TJÄNSTEN: 

Vi söker nu efter en produktionsplanerare till vår kund och divisionen du kommer tillhöra producerar bland annat komponenter till antenner och mikrovågsprodukter. Idag består teamet av erfarna produktionsplanerare som arbetar med kundordrar i IFS från förfrågan till leverans och ansvarar för produktionsrelaterade frågor i olika projekt. Du kommer ha många kontaktytor och jobba i tät dialog med bland annat projektledare och produktionspersonal.

Du kommer exempelvis att:

Vara en central punkt i olika projekt kring alla produktionsrelaterade frågor.
Arbeta med lång- och kortsiktig produktionsplanering.
Bereda och följa upp ordrar i IFS.
Ansvara för att ta fram prognoser och rapporter kring produktionsrelaterade frågor.





VI SÖKER DIG SOM:
Har en YH- eller högskoleutbildning inom exempelvis ekonomi och produktionsteknik eller industriell ekonomi.
Har 1-3 års arbetslivserfarenhet från en liknande roll inom förslagsvis produktionsplanering.
Besitter god förståelse för produktionsprocesser och delprojektledning.
Tidigare har arbetat i IFS, SAP eller ett liknande affärssystem.
Obehindrat talar och skriver på engelska och svenska, då båda språken kommuniceras internt såväl som externt.


Stor vikt kommer att läggas vid personligheten och vi tror att du som söker är en kommunikativ person som trivs i att arbeta med många kontaktytor. Vidare ser vi att du är en driven, serviceinriktad och positiv person som har lätt för att ta ett helikopterperspektiv och se helheten i olika projekt. 





OM ANSTÄLLNINGEN:

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du till en början kommer vara anställd av Friday. Anställningen är tidsbegränsad i 6 månader med möjlighet till förlängning.





ÖVRIG INFORMATION:
Omfattning: Heltid.
Placering: Göteborg.
Start: Omgående.
Rekryteringsansvarig: Hanna Lejon.
Lön: Fast månadslön.


Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urval- och intervjufasen.





OM FRIDAY:

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strä

Ansök nu

Junior Inköpare till Rymdindustrin!

Inköpare
Läs mer Okt 2
Har du en eftergymnasial utbildning inom inköp och söker efter en spännande tjänst på ett expansivt bolag? Vi letar efter dig som vill arbeta i en bred roll och utveckla dina kunskaper. Välkommen in med din ansökan redan idag - vi tillämpar löpande urval!





OM TJÄNSTEN:

Vi söker nu efter en inköpare till vår kund som är verksam inom rymdindustrin och divisionen du kommer tillhöra producerar bland annat komponenter till antenner och mikrovågsprodukter. Idag består teamet av erfarna inköpare som arbetar med inköp av exempelvis mönsterkort, elektriska och mekaniska komponenter samt förbrukningsmaterial. Din roll blir kommunikativ och du kommer ha kontakt med bland annat olika inköpare och komponentingenjörer.

Du kommer exempelvis att:

Förbereda och utfärda leverantörsbeställningar
Arbeta med förfrågningar gällande offerter och förslag
Underhålla leverantörskontakten till befintliga leverantörer





VI SÖKER DIG SOM:
Har en YH- eller högskoleutbildning inom exempelvis inköp eller ekonomi.
Har god förståelse om kostnad och kvalitet.
Tidigare har arbetat i IFS, SAP eller något liknande affärssystem.
Obehindrat talar och skriver på engelska och svenska.





Det är meriterande om du:

Har erfarenhet från en liknande roll, kanske som extrajobb under studierna.


Stor vikt kommer att läggas vid personligheten och vi tror att du som söker är en kommunikativ person som trivs i att arbeta med många kontaktytor. Vidare ser vi att du är en lösningsorienterad, serviceinriktad och positiv person som tar ansvar för ditt eget arbete samtidigt som du gärna samarbetar med ditt team.





OM ANSTÄLLNINGEN:

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du till en början kommer vara anställd av Friday. Anställningen är tidsbegränsad i 6 månader med möjlighet till förlängning.





ÖVRIG INFORMATION:
Omfattning: Heltid.
Placering: Göteborg.
Start: Omgående.
Rekryteringsansvarig: Hanna Lejon.
Lön: Fast månadslön.


Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urval- och intervjufasen.





OM FRIDAY:

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framför allt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag!

Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Ansök nu