Göteborg: CONSULTANT MANAGER TILL FRIDAY I GÖTEBORG

Hitta ansökningsinfo om jobbet CONSULTANT MANAGER TILL FRIDAY I GÖTEBORG i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-10-01 // Varaktighet: Heltid

Long for tomorrow! Ja precis så vill vi att känslan ska vara. Att du längtar och är lite nyfiken på vad morgondagen ska erbjuda. Vi utgår ifrån övertygelsen om att människor som är på rätt plats har en större sannolikhet att nå sin fulla potential. Vi är också övertygade om att människor på rätt plats gör morgondagen värd att längta efter.

Friday är talangföretaget med fullt fokus på morgondagens IT- och techstjärnor. Vi brinner för att sätta kandidaten i fokus och strävar mot vår vision “A world where people look forward to go to work everyday.” Du kommer att arbeta med personer som har lång erfarenhet av branschen och ett stort engagemang av att utveckla medarbetare. Det är en bra plats för dig som vill utvecklas och växa både professionellt - men även personligt.

På Friday lägger vi stolthet i vår kvalité, kunskap, hängivenhet och strävan efter att överträffa våra kunder och kandidaters förväntningar. Tillsammans tar vi oss an de utmaningar vi ställs inför och firar de framgångar vi når tillsammans. 




TJÄNSTEN:

Att arbeta som Consultant Manager på Friday innebär att du arbetar i en bred roll där du får ta ett stort ansvar för samtliga delar av ditt arbete. I grunden handlar det om att bygga förtroende och goda relationer med kandidater, konsulter och kunder. I rollen får du sätta ditt avtryck och hitta kreativa lösningar och ta de initiativ du ser behövs för att utveckla och förbättra samarbeten. Du arbetar bland annat med:

Hela rekryteringsprocessen från kravprofil, search, karriärsmöte, urval, intervjuer och kvalitetssäkring till anställning
Löpande coachning och uppföljning av dina konsulter som du är närmsta chef för
Tät dialog och samarbete med dina kundkontakter
Proaktivt arbete med att träffa kandidater på karriärsmöten


Professionalism, affärsmässighet och relationsskapande är nyckeln till vår framgång. Det gör du genom att agera partner och specialist till våra kunder, kandidater och konsulter i tätt samarbete med övriga kollegor.

Vad kännetecknar Friday som arbetsplats?

Samarbeten är hela nyckeln till vår framgång
Respekt, dedikation och god stämning är nyckelorden
Frihet under ansvar med flexibilitet och hållbarhet i fokus


Vad får du som anställd på Friday utöver ett meningsfullt arbete och bra kollegor?

Goda utvecklingsmöjligheter, vi är bara precis i starten på vår resa och du kommer att vara en viktig del för att utveckla Friday Syd framåt.
Bra lagprestationer belönas på Friday. Du erbjuds en fast månadslön och teambaserad månatlig bonus. 
Konkurrenskraftiga villkor gällande försäkring, friskvård & pension

FORMELLA KRAV:

Även om det inte är de formella kraven utan dig som person som är i fokus för oss så har vi ändå några som vi tro kommer att ge dig bättre förutsättningar att lyckas.

Du har en relevant eftergymnasial examen inom exempelvis personalvetenskap, ekonomi eller likvärdigt.
Arbetslivserfarenhet av rekrytering och/eller ledarskap.
Behärskar svenska obehindrat i tal och skrift och behärskar engelska väl i tal och skrift då språken kommuniceras internt likväl externt.
Innehar B-körkort.

PRAKTISK INFORMATION:

Startdatum: Enligt överenskommelse

Anställningsform: Tillsvidareanställning med inledande provanställning

Placering: Kungsportsavenyen 10, Göteborg

Kontaktperson: Sophie Tisell, sophie.tisell@friday.se

Låter det spännande? Sök via länken! Vi ser fram emot din ansökan.

OM OSS:

Friday är bemannings- och rekryteringsföretaget som startades 2018, med ambitionen att erbjuda en bättre tjänst för både kandidater och kunder. Vi har gedigen erfarenhet av kompetensförsörjning inom IT och Teknik. Och vi delar ett gemensamt intresse för människor.

För oss är det viktigt att kunna erbjuda våra kandidater möjligheter utifrån vad de själva värdesätter. Vi vill helt enkelt få fler att hitta rätt och vår målsättning är att alla ska se fram emot att gå till jobbet varje dag.

Friday har kontor i Göteborg, Stockholm, Malmö, Örebro och Linköping. Varje år genomför vi flera tusen karriärmöten som matchas med såväl globala företag som startups inom IT och Teknik.

Friday är en del av U Group.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Rekryterare/Rekryteringskonsult

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Rekryterare/Rekryteringskonsult.

Junior rekryterare till växande konsultbolag!

Läs mer Okt 7
Tycker du att det är spännande att få vara med på en tillväxtresa och få vara med och skapa den bästa möjliga upplevelsen för både kandidater och anställda? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vilka är vi? Vi är ett teknikkonsultbolag som befinner oss på en spännande tillväxtresa i centrala Göteborg. Med stort engagemang bistår vi branschens största processindustrier med drivna och kompetenta ingenjörer. Nu söker vi en dig som tillsammans med vår HR-ansvarig ska ansvara för att finna och attrahera nyckelkompetens och bidra till vår fortsatta tillväxt.
Din roll Denna roll kombinerar rekrytering med en del administration och kontorsansvar, vilket gör att du får en bred och varierande arbetsdag. Vi erbjuder en nytänkande arbetsplats med högt i tak där våra kollegor har stort inflytande. I takt med vår expansion kommer du att få ta dig an nya och spännande ansvarsområden. Din huvuduppgift blir att driva hela rekryteringsprocessen, från annonsering, sourcing och urval till telefonintervjuer. Du erbjuds ett stort stöd i att komma in i rollen, från både närmsta HR-chef och övrig ledning. Utöver det kommer du även ha ansvar för kontoret och hantera uppgifter som:
- Stötta ledningsgruppen i personalärenden
- Administration kring nyanställningar, avtal och tidsrapportering
- Planering av företagsevent, AWs och kick-offer
- IT-administration kring datorer, licenser och e-postadresser
- Inköp och praktiska frågor kring kontoret
Vem är du? Rätt inställning går först! Tycker du rekrytering är intressant och vill fortsätta utvecklas inom området är det här rätt möjlighet för dig. Vi söker dig som kan arbeta självständigt, är initiativtagande och driver på processer. Rollen innebär mycket kontakt med kandidater i parallella processer vilket ställer krav på en god kommunikations- och koordinationsförmåga. Vi uppskattar att du har ett starkt servicefokus i allt du gör och att du hanterar utmaningar med en lösningsorienterad och positiv inställning.
Att vara flytande i både svenska och engelska är ett krav.
Tidigare erfarenhet av headhunting/sourcing i Linkedin Recruiter är meriterande men inget krav.
Urval sker löpande då tjänsten kan tillsättas tidigare än sista ansökningsdatum. Vid frågor är du välkommen att maila HR sanela.filipovic@nevita.se
Vad erbjuder vi?
Friskvårdsbidrag
Stående interndagar med gemensam frukost och valfri sportaktivitet
Tjänstepension
Kompetensutvecklingspaket
Flexibla tillvalsförmåner och inkludering i bonussystem

Ansök nu

Regionansvarig PS Xpress i Göteborg

Läs mer Sep 30
Vi på PS Xpress söker nu en regionansvarig som vill vara med och bygga bolag!

Om tjänsten:Vi söker nu en engagerad och resultatinriktad regionansvarig inom rekrytering och konsult som vill vara med och utveckla vår rekryterings verksamhet i Göteborg. I rollen som regionansvarig kommer du att ha det övergripande ansvaret för att driva och utveckla rekryteringsprocesser, samt bygga och underhålla kundrelationer. Du kommer också att coacha och bygga upp vårt rekryterings team inom regionen.
Ansvarsområden:
Ansvara för rekryteringsprocesser från start till mål för kunder.
Bygga starka och långsiktiga relationer med nya och befintliga kunder.
Utveckla strategier för att identifiera och attrahera talanger i regionen.
Leda och bygga upp ett team av rekryterare för att nå uppsatta mål.
Driva affärsutveckling och marknadsföring inom rekrytering i Göteborg.
Säkerställa att rekryteringsprocesserna är effektiva och följer bästa praxis

Möjligheter:
Driva affärsutveckling och kundansvar.
Bygga och underhålla relationer.
Få leda och coacha team.

Vi erbjuder:
En spännande och varierad roll med stort eget ansvar.
Möjligheter att påverka och utveckla rekryteringsverksamheten i Göteborg


AnsökanSkicka in din ansökan/intresseanmälan så snart som möjligt, vi arbetar med ett löpande urval. Har du några frågor är du varmt välkommen att kontakta Sandra Syrén Erikssonpå sandra@psxpress.se eller 0706780333

Ansök nu

TECH RECRUITER TILL NEXER TECH TALENT

Läs mer Sep 9
Är du initiativrik och utvecklingsdriven rekryterare med affärsfokus? Vi söker dig som har ett skarpt öga för att hitta rätt talanger som bidrar till affärens framgång. Hos oss arbetar dui en dynamisk miljö, där du får använda din förmåga att bygga starka relationer och nyttja din produktivitet. Bli en del av vårt engagerade team och forma framtidens framgångar. Ansök idag och ta chansen att bli en del av vårt engagerade team!
DIN VARDAGI rollensom Tech Recruiter hos Nexer Tech Talent kommer du ha en central roll i att forma våra talangers framtid genom att hitta rätt kompetens till våra skräddasydda talangprogram hos kunder så som Volvo, Boeing, Ziklo, Saab med flera. Du kommer ansvara för hela rekryteringsprocessen från kravprofil till urval, intervjuer och slutligt anställningsbeslut. Under rekryteringsprocessen samarbetar du tätt med både kunder och kollegor för att säkerställa en framgångsrik rekrytering. Med din expertis och ditt engagemang bidrar du till att skapa en flygande start i karriären för våra konsulter samtidigt som du bygger långsiktiga relationer med våra kunder.
Exempel på arbetsuppgifter:
Använda din kreativitet för att prospektera och identifiera kandidater och bygga upp nätverk av attraktiva kandidater.
Utföra kravspecifikationsmöten där du vid behov även vägleder och rådger kunden
Skapa annonser och leda engagerade och professionella intervjuer samt hantera utskick och analys av psykometriska tester
Utveckla och fördjupa kundrelationer


VEM ÄR DU?Hos Nexer Tech Talent är vi övertygande om att det som kommer leda till framgång ärdin passion för det du tar dig för, din handlingskraft och entreprenörsanda och inte minst din förmåga att matcha rätt kandidater med rätt kunder.Du har ett intresse för affärsmöjligheter, du är trygg i dig själv och trivs i en miljö med högt tempo. Då du kommer möta nya uppdrag, kandidater och kunder på daglig basis ser vi att ditt driv och din vetgirighet är det som gör att du lyckas i rollen.För att lyckas i rollen ser vi även att du har:
Erfarenhet av rekrytering
Erfarenhet av kundkontakt
Obehindrad i tal och skrift i det svenska och engelska språket

Meriterande om du har erfarenhet av rekrytering inom IT /Tech.
VILL DU VETA MER?Känner du att ovanstående låter intressant och passar väl in med dina erfarenheter och ambitioner? Då är du varmt välkommen att skicka in din ansökan nedan. I den här rekrytering samarbetar Nexer Tech Talent med Nexer Recruit. Vid frågor är du välkommen att kontakta Olivia Simonsson på +46735029819 alt. olivia.simonsson@nexergroup.com eller Malin Fogelin på +46760399800 alt. malin.fogelin@nexergroup.com
Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig skicka din ansökan så snart som möjligt.
OM NEXER TECH TALENTNexer Tech Talent är specialiserade på att ge nyexaminerade techtalanger en ultimat start på karriären genom talangprogram. Vi matchar talangers unika kompetens, personlighet och potential med ett uppdrag hos ett av Sveriges främsta bolag. Uppdraget varvas med en gedigen utbildning, mentorskap och sociala aktiviteter. Vi ger techtalanger en ultimat övergång mellan studier och arbetsliv och en brant utvecklingskurva mot en lovande framtid. Vi är en del av Nexer Group - ett techbolag med djupa rötter i svenskt entreprenörskap och innovation. Tillsammans är vi över 4500 medarbetare i 14 länder som i mer än 35 år hjälpt våra kunder att ligga steget före både strategiskt, teknologiskt och kommunikativt. Här kan du läsa mer om Nexer Tech Talent.

Ansök nu

TALENT ACQUISITION PARTNER

Läs mer Sep 5
Job DescriptionTo our client we are now looking for a Talent Acquisition Partner! In the role you willattract, identify, and secure top talent to support the company’s long-term strategic goals. In this role, you will collaborate closely with a team who is responsible for maintaining, updating, and implementing the recruitment processes. You will work alongside hiring managers to promote Equity, Diversity, and Inclusion, strengthen Employer Branding, and enhance the Candidate Experience.

As a Talent Acquisition Partner, you will also serve as a market expert, providing guidance to hiring managers on industry-specific trends and practices.

What you’ll do:
Collaborate with hiring managers to define selection criteria and establish process timelines.
Create compelling and inclusive job advertisements.
Source potential candidates through various online platforms (e.g., social media and professional networks).
Manage the entire recruitment process, including candidate screening, assessments, and interviews.
Champion initiatives related to employer branding, EDI, and candidate experience.
Organize and participate in job fairs and recruitment events.
Build and maintain long-term relationships with candidates, creating robust talent pools.
Administer new hire contracts and coordinate with service providers on work permits and related matters.
Actively participate in HR projects and continuously work on improving recruitment processes.
Qualifications You are proficient in using Applicant Tracking Systems (especially Teamtailor), social media, resume databases, and professional networks.
You have experience in full-cycle recruitment. Specific experience in Talent Acquisition or HR support is a plus.
You are fluent in English in speech and writing.
A bachelor's degree or relevant certification in Human Resources, Business Administration, or a related field is preferred.
Personal Qualities
To thrive in the role of Talent Acquisition Partner you have strong networking and relationship-bulding skills. You also have excellent communication skills and are good at negotiation. On top of that you are analytical and have great problem-solving skills.
Company DescripitionOur client is not a typical car company. They manufacture cars but their business idea is to make it easier for everyone to own and use a car. They therefore offer a subscription service that makes your life easier!
About JobBustersJobBusters is an authorized staffing and recruitment company targeting white-collar workers and was started in 2011. We at JobBusters care about our consultants and our goal is always to build long-term relationships with both consultants and clients. Our goal is always to match our clients' dream candidates with our candidates' dream jobs!
When you join JobBustersAs a consultant at JobBusters, you can feel secure with a collective agreement, available consultant managers and committed recruiters. As a consultant, you also get access to our network of exciting companies and clients! For us, it is important that you as a consultant feel comfortable, feel a sense of security and community with us as an employer. We offer an occupational pension, salary change and the option of flexpension. You also get access to our benefits portal, where in addition to wellness allowance you have access to lots of discounts and offers in wellnes, home and leisure, transport, healthcare and much more! Your well-being is of the highest priority for us, and we therefore offer you as an employee Corporate Health Care to deal with all the challenges of everyday life, both at work and in private life
SalaryAs agreed.
Admission and ApplicationFull time, office hours. Our client wishes to start around 2024-10-01and the assignment is expected to run until 2025-01-01 with possibility of extension. You will be employed by JobBusters as a consultant with our exciting client. Send in your application in English (preferably in Word format) as soon as possible, as interviews take place continuously.

Ansök nu

TECHNICAL RECRUITER - SENIOR

Läs mer Aug 21
Job DescriptionTo our client we are now looking for a Technical Recruiter!
In the role you will have the following key responsibilities:
Effectively partner with senior-level stakeholders, potentially across multiple areas of domain expertise.
Hold full accountability for full cycle recruitments including search.
Have proactive partnership with the team and greater TA team.
Be responsible for driving and executing on the TA strategy.
Build, maintain, and drive TA projects in a timely manner.
Coach/mentor more junior team members across the TA organisation.
Drive collaboration with PX Partners & Finance partners (with TA leads) to build process improvements for operational effectiveness based on data, beliefs and insights.
Be responsible for a diverse set of recruitments which may include leadership or senior roles in the business


QualificationsYou have at least 5 years experience of working as a Technical Recruiter.
You are fluent in English in speech and writing.
Experience from the automotive industry is meritorious.
Personal Qualities
To thrive in the role of Technical Recruiter you have great communication skills and can easily collaborate with others. You can influence others and bring ideas to life. You can also develop others by providing feedback with honesty and empathy.

Company DescripitonOur client is a well-known brand in the automotive industry and has been around for almost 100 years. This is a brand for people who care about other people and the world we live in. Here, they work proactively for a sustainable workplace and environment. Culture and diversity are also words that the client values. The headquarters is in Gothenburg.
About JobBustersJobBusters is an authorized staffing and recruitment company targeting white-collar workers and was started in 2011. We at JobBusters care about our consultants and our goal is always to build long-term relationships with both consultants and clients. Our goal is always to match our clients' dream candidates with our candidates' dream jobs!
When you join JobBustersAs a consultant at JobBusters, you can feel secure with a collective agreement, available consultant managers and committed recruiters. As a consultant, you also get access to our network of exciting companies and clients! For us, it is important that you as a consultant feel comfortable, feel a sense of security and community with us as an employer. We offer an occupational pension, salary change and the option of flexpension. You also get access to our benefits portal, where in addition to wellness allowance you have access to lots of discounts and offers in wellnes, home and leisure, transport, healthcare and much more! Your well-being is of the highest priority for us, and we therefore offer you as an employee Corporate Health Care to deal with all the challenges of everyday life, both at work and in private life
SalaryAs agreed.
Admission and ApplicationFull time, office hours. Our client wishes to start around 2024-09-02 and the assignment is expected to run until 2025-03-31 with possibility of extension. You will be employed by JobBusters as a consultant with our exciting client. Send in your application in English (preferably in Word format) as soon as possible, as interviews take place continuously.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Friday Väst AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Friday Väst AB .

Test & Service Engineer till företag inom fordonsindustrin!

Fordonsingenjör
Läs mer Okt 10
För kunds räkning söker vi nu en Test & Service Engineer som ska arbeta med motorutveckling på ett globalt fordonsbolag i Göteborg. Är du en ingenjör med stort intresse för motorer är detta en perfekt möjlighet för dig.

Om rollen:
Som Test- och Serviceingenjör kommer du att arbeta med motorutveckling och ingå i det så kallade Emissionsteamet, som består av fyra personer. Tillsammans med ditt team kommer du att utvärdera och testa motorerna efter kalibrering för att säkerställa att allt fungerar som det ska. Du kommer också att samarbeta nära med serviceteamet, vilket innebär att du får arbeta praktiskt och delta i själva monteringen av utrustningen. För den här rollen krävs det därför att du är en händig och praktiskt lagd person som inte tvekar att ta i och smutsa ned händerna.



Då teamet är relativt litet är det viktigt att du är en person som ser vad som behövs göra, kan tänka sig ta ledarpinnen i olika situationer och vågar säga vad man tycker vid möten.

Vi söker dig som:
Har en eftergymnasial utbildning inom elektronik, mekatronik, sjöingenjör
Har du kunskap av gaser är detta meriterande
Har du erfarenhet av mekaniskt arbete/något praktiskt hobby är det meriterande.
Talar och skriver obehindrat på svenska då språket används internt


Vidare kommer stort vikt läggas vid personlig lämplighet. För att du skall passa i rollen som Test & Service Engineer krävs det att du som person är konsultmässig, driven och nyfiken. Rollen kräver även att du är flexibel och har lätt för att samarbeta med olika personer i olika konstellationer. Vidare behöver du även vara kommunikativ och anpassa din kommunikation efter mottagaren.

OM ANSTÄLLNINGEN:
Detta är ett konsultuppdrag vilket betyder att du kommer vara anställd av oss på Friday med ambitionen om en överrekrytering till kunden efter 12 månader.



ÖVRIG INFO:
Omfattning: Heltid
Start: Snarast med hänsyn till uppsägningstid
Placering: Göteborg
Rekryteringsansvarig: Stina Högström


Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

OM FRIDAY:
Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Ansök nu

CAE- INGENJÖR TILL GLOBALT FÖRETAG INOM AUTOMOTIVE

Civilingenjör, teknisk fysik
Läs mer Okt 4
Har du en utbildning inom Teknisk fysik ett närliggande område? Är du dessutom intresserad av att arbeta i ett globalt företag med fokus på digital modellering och simulering? Vill du vara en del av ett tvärfunktionellt och Agilt team där innovation står i centrum? Då är denna tjänst något för dig!

OM TJÄNSTEN:
Vi på Friday söker nu en CAE- Ingenjör för vår kund, en global aktör inom fordonsindustrin. Du kommer att ingå i ett mindre team på fyra personer där du kommer att spela en viktig roll i utvecklingen av simuleringsplattformen hos en komplett bil som beräknar energiflöden i bilen.



Arbetsuppgifter:

Sitta med fysikalisk och mekanisk modulering
Koda industriella applikationer i Python
Ansvara för dina tilldelade uppgifter i det agila projektteamet och leverera enligt mål.

VI SÖKER DIG SOM:
Avklarad Civilingenjörsutbildning inom teknisk fysik eller likvärdig utbildning.
Kunskap av Python och C
Förståelse för fysikaliska system.
Behärskar engelska flytande, då språket kommuniceras internt.


Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet, där vi som person tror att du är kommunikativ, strukturerad och har en positiv attityd. Dessutom trivs du i en miljö där du får vara kreativ och bidra till innovation inom produktutveckling.

OM ANSTÄLLNINGEN:
Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer till en början att vara anställd av Friday. Anställningen är tidsbegränsad och sträcker sig 9 månader med möjlighet till förlängning.

ÖVRIG INFO:
Omfattning: Heltid
Start: Enligt överenskommelse
Placering: Göteborg.
Rekryteringsansvarig: Stina Högström
Lön: Fast månadslön.


Är du redo att ta nästa steg i din karriär och vara en del av ett globalt team? Tveka inte att skicka in din ansökan på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

OM FRIDAY:
Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag!

Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. 

Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Ansök nu

Projektutvecklare/Entreprenadsäljare till Fasadglas Bäcklin AB!

Innesäljare
Läs mer Sep 25
Har du erfarenhet av försäljning, projektutveckling och/eller projektledning inom byggnadsbranschen och vill arbeta med ett nytt limträbaserat fasadsystem med marknadens lägsta CO?-avtryck? Då ska du läsa vidare.

OM TJÄNSTEN:

Friday söker för Fasadglas räkning en Projektutvecklare/Entreprenadsäljare. Fasadglas är ett kunskapsdrivet företag med ambitionen att utveckla nya lösningar och koncept för framtidens byggindustri. Deras erbjudande omfattar hela kedjan från idéstadie och projektering, till produktion, byggnation och efterservice. Innovation, kvalitet och hållbarhet är nödvändigt där de tillsammans skapar hållbara resultat utöver det vanliga.

Kulturen hos Fasadglas präglas av en prestigelöshet och familjär stämning där du kommer att utgå från kontoret i centrala Göteborg vid Vera Sandbergs Allé inne på Chalmers Campus. På kontoret i Göteborg är man runt 20 personer, där du kommer ingå i ett team om 3–4 kollegor. Fasadglas har även kontor i Bromma i Stockholm och är totalt cirka 100 anställda. 

 

ARBETSUPPGIFTER:

I rollen kommer du att arbeta med försäljning av projekt för Fasadglas egenutvecklade system bARK Timber Facade System som ersätter aluminium med limträ, vilket minskar koldioxidavtrycket markant och samtidigt förbättrar U-värde. Säljprocesserna är ofta långa där du är delaktig från tidigt skede (förprojekteringsfas) till kontrakt. Försäljningen involverar vidare djup kunskap om produkten och hållbarhetsaspekter generellt. 

Som Projektutvecklare hamnar du vidare ofta i utvecklingsprocess av systemet som syftar till att förädla både produkten och det aktuella projektet. Målsättningen för utvecklingen av bARK-systemen har varit att halvera CO2-avtrycket på den kompletta fasaden och förbättra U-värde – utan att göra avkall på design. 



Exempel på arbetsuppgifter:

Införsäljning och projektutveckling av fasadsystemet bARK.
Vidareutveckla relationen med befintliga kunder samt nykundsbearbetning.
Ha en löpande dialog med flera olika kundgrupper och intressenter, både arkitekter, byggherrar samt generalentreprenörer.
Vara delaktig i tidig projektering till realisering av projekt.
Arbete med kalkylering och framtagning av kontrakt/avtal.
Förhandling.

VI SÖKER DIG SOM:
Har arbetslivserfarenhet av försäljning, projektutveckling och/eller projektledning inom byggnadsbranschen.
Har en god teknisk förståelse inom byggnadskonstruktion och stomsystem (betong, stål, trä).
Besitter en god förståelse för byggnadsbranschen och dess intressenter samt marknad.
Har kunskaper inom entreprenadjuridik.
Har en god datorvana och administrativ förmåga.
Är flytande i svenska och engelska i både tal och skrift då båda språken kommuniceras både internt och externt.


Det är meriterande om du:

Har arbetat med försäljning av fasadsystem.
Har erfarenhet av ytskikt (plåt/kakel/klinker).
Har kunskaper inom prefabricerade system.
Har arbetat som exempelvis snickare och/eller arbetsledare inom byggnadsbranschen.


Stor vikt kommer vidare att läggas vid personlig lämplighet där vi som person tror att du är prestigelös och självgående. Du är vidare kommunikativ och har ett starkt affärssinne. För att lyckas i rollen tror vi även att du är initiativrik och inte räds att söka egna svar. Du behöver även vara noggrann men samtidigt flexibel i din roll, med en vilja att lära och utvecklas inom företaget.

OM KUNDFÖRETAGET: 

Fasadglas Bäcklin AB har erbjudit innovation, kunskap och kvalitet sedan år 1913. Med över hundra år i branschen är Fasadglas en av de äldsta aktörerna på marknaden. Kärleken till hantverket och kunskapen har gått i arv i generationer. Det har format deras resa från det lokala glasmästeriet till idag – ett rikstäckande bolag med över 100 medarbetare verksamma inom områdena entreprenad, projekt- och systemutveckling, produktion, glasgrossist och service. Fasadglas har kontor i Stockholm och Göteborg samt produktionsanläggning i Hultsfred. Se mer om Fasadglas och bARK genom att klicka här.

OM ANSTÄLLNINGEN:

Detta är direktrekrytering vilket innebär att du kommer att bli direktanställd hos Fasadglas.

 

ÖVRIG INFORMATION:
Omfattning: Heltid
Start: Januari 2025
Placering: Göteborg, Vera Sandbergs Allé 5A
Kontaktperson: Sophie Tisell
Lön: Fast månadslön


Ansök genom att klicka på ”Sök tjänst”. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi tillämpar löpande urval av kandidater och att annonsen kan komma att stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals - och intervjufasen.

 

OM FRIDAY:

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. 

Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Ansök nu

Produktionsplanerare till Spännande Bolag!

Produktionsplanerare, tillverkningsindustri
Läs mer Okt 2
Trivs du i att arbeta med många kontaktytor i en övergripande, bred roll? Har du en utbildning riktad mot produktionsekonomi eller produktionsplanering? Då är detta en tjänst för dig. Välkommen med din ansökan redan idag - vi tillämpar löpande urval!





OM TJÄNSTEN: 

Vi söker nu efter en produktionsplanerare till vår kund och divisionen du kommer tillhöra producerar bland annat komponenter till antenner och mikrovågsprodukter. Idag består teamet av erfarna produktionsplanerare som arbetar med kundordrar i IFS från förfrågan till leverans och ansvarar för produktionsrelaterade frågor i olika projekt. Du kommer ha många kontaktytor och jobba i tät dialog med bland annat projektledare och produktionspersonal.

Du kommer exempelvis att:

Vara en central punkt i olika projekt kring alla produktionsrelaterade frågor.
Arbeta med lång- och kortsiktig produktionsplanering.
Bereda och följa upp ordrar i IFS.
Ansvara för att ta fram prognoser och rapporter kring produktionsrelaterade frågor.





VI SÖKER DIG SOM:
Har en YH- eller högskoleutbildning inom exempelvis ekonomi och produktionsteknik eller industriell ekonomi.
Har 1-3 års arbetslivserfarenhet från en liknande roll inom förslagsvis produktionsplanering.
Besitter god förståelse för produktionsprocesser och delprojektledning.
Tidigare har arbetat i IFS, SAP eller ett liknande affärssystem.
Obehindrat talar och skriver på engelska och svenska, då båda språken kommuniceras internt såväl som externt.


Stor vikt kommer att läggas vid personligheten och vi tror att du som söker är en kommunikativ person som trivs i att arbeta med många kontaktytor. Vidare ser vi att du är en driven, serviceinriktad och positiv person som har lätt för att ta ett helikopterperspektiv och se helheten i olika projekt. 





OM ANSTÄLLNINGEN:

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du till en början kommer vara anställd av Friday. Anställningen är tidsbegränsad i 6 månader med möjlighet till förlängning.





ÖVRIG INFORMATION:
Omfattning: Heltid.
Placering: Göteborg.
Start: Omgående.
Rekryteringsansvarig: Hanna Lejon.
Lön: Fast månadslön.


Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urval- och intervjufasen.





OM FRIDAY:

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strä

Ansök nu

Junior Inköpare till Rymdindustrin!

Inköpare
Läs mer Okt 2
Har du en eftergymnasial utbildning inom inköp och söker efter en spännande tjänst på ett expansivt bolag? Vi letar efter dig som vill arbeta i en bred roll och utveckla dina kunskaper. Välkommen in med din ansökan redan idag - vi tillämpar löpande urval!





OM TJÄNSTEN:

Vi söker nu efter en inköpare till vår kund som är verksam inom rymdindustrin och divisionen du kommer tillhöra producerar bland annat komponenter till antenner och mikrovågsprodukter. Idag består teamet av erfarna inköpare som arbetar med inköp av exempelvis mönsterkort, elektriska och mekaniska komponenter samt förbrukningsmaterial. Din roll blir kommunikativ och du kommer ha kontakt med bland annat olika inköpare och komponentingenjörer.

Du kommer exempelvis att:

Förbereda och utfärda leverantörsbeställningar
Arbeta med förfrågningar gällande offerter och förslag
Underhålla leverantörskontakten till befintliga leverantörer





VI SÖKER DIG SOM:
Har en YH- eller högskoleutbildning inom exempelvis inköp eller ekonomi.
Har god förståelse om kostnad och kvalitet.
Tidigare har arbetat i IFS, SAP eller något liknande affärssystem.
Obehindrat talar och skriver på engelska och svenska.





Det är meriterande om du:

Har erfarenhet från en liknande roll, kanske som extrajobb under studierna.


Stor vikt kommer att läggas vid personligheten och vi tror att du som söker är en kommunikativ person som trivs i att arbeta med många kontaktytor. Vidare ser vi att du är en lösningsorienterad, serviceinriktad och positiv person som tar ansvar för ditt eget arbete samtidigt som du gärna samarbetar med ditt team.





OM ANSTÄLLNINGEN:

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du till en början kommer vara anställd av Friday. Anställningen är tidsbegränsad i 6 månader med möjlighet till förlängning.





ÖVRIG INFORMATION:
Omfattning: Heltid.
Placering: Göteborg.
Start: Omgående.
Rekryteringsansvarig: Hanna Lejon.
Lön: Fast månadslön.


Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urval- och intervjufasen.





OM FRIDAY:

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framför allt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag!

Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Ansök nu