Göteborg: CONSULTANT MANAGER TILL FRIDAY I GÖTEBORG

Hitta ansökningsinfo om jobbet CONSULTANT MANAGER TILL FRIDAY I GÖTEBORG i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-10-01 // Varaktighet: Heltid

Long for tomorrow! Ja precis så vill vi att känslan ska vara. Att du längtar och är lite nyfiken på vad morgondagen ska erbjuda. Vi utgår ifrån övertygelsen om att människor som är på rätt plats har en större sannolikhet att nå sin fulla potential. Vi är också övertygade om att människor på rätt plats gör morgondagen värd att längta efter.

Friday är talangföretaget med fullt fokus på morgondagens IT- och techstjärnor. Vi brinner för att sätta kandidaten i fokus och strävar mot vår vision “A world where people look forward to go to work everyday.” Du kommer att arbeta med personer som har lång erfarenhet av branschen och ett stort engagemang av att utveckla medarbetare. Det är en bra plats för dig som vill utvecklas och växa både professionellt - men även personligt.

På Friday lägger vi stolthet i vår kvalité, kunskap, hängivenhet och strävan efter att överträffa våra kunder och kandidaters förväntningar. Tillsammans tar vi oss an de utmaningar vi ställs inför och firar de framgångar vi når tillsammans. 




TJÄNSTEN:

Att arbeta som Consultant Manager på Friday innebär att du arbetar i en bred roll där du får ta ett stort ansvar för samtliga delar av ditt arbete. I grunden handlar det om att bygga förtroende och goda relationer med kandidater, konsulter och kunder. I rollen får du sätta ditt avtryck och hitta kreativa lösningar och ta de initiativ du ser behövs för att utveckla och förbättra samarbeten. Du arbetar bland annat med:

Hela rekryteringsprocessen från kravprofil, search, karriärsmöte, urval, intervjuer och kvalitetssäkring till anställning
Löpande coachning och uppföljning av dina konsulter som du är närmsta chef för
Tät dialog och samarbete med dina kundkontakter
Proaktivt arbete med att träffa kandidater på karriärsmöten


Professionalism, affärsmässighet och relationsskapande är nyckeln till vår framgång. Det gör du genom att agera partner och specialist till våra kunder, kandidater och konsulter i tätt samarbete med övriga kollegor.

Vad kännetecknar Friday som arbetsplats?

Samarbeten är hela nyckeln till vår framgång
Respekt, dedikation och god stämning är nyckelorden
Frihet under ansvar med flexibilitet och hållbarhet i fokus


Vad får du som anställd på Friday utöver ett meningsfullt arbete och bra kollegor?

Goda utvecklingsmöjligheter, vi är bara precis i starten på vår resa och du kommer att vara en viktig del för att utveckla Friday Syd framåt.
Bra lagprestationer belönas på Friday. Du erbjuds en fast månadslön och teambaserad månatlig bonus. 
Konkurrenskraftiga villkor gällande försäkring, friskvård & pension

FORMELLA KRAV:

Även om det inte är de formella kraven utan dig som person som är i fokus för oss så har vi ändå några som vi tro kommer att ge dig bättre förutsättningar att lyckas.

Du har en relevant eftergymnasial examen inom exempelvis personalvetenskap, ekonomi eller likvärdigt.
Arbetslivserfarenhet av rekrytering och/eller ledarskap.
Behärskar svenska obehindrat i tal och skrift och behärskar engelska väl i tal och skrift då språken kommuniceras internt likväl externt.
Innehar B-körkort.

PRAKTISK INFORMATION:

Startdatum: Enligt överenskommelse

Anställningsform: Tillsvidareanställning med inledande provanställning

Placering: Kungsportsavenyen 10, Göteborg

Kontaktperson: Sophie Tisell, sophie.tisell@friday.se

Låter det spännande? Sök via länken! Vi ser fram emot din ansökan.

OM OSS:

Friday är bemannings- och rekryteringsföretaget som startades 2018, med ambitionen att erbjuda en bättre tjänst för både kandidater och kunder. Vi har gedigen erfarenhet av kompetensförsörjning inom IT och Teknik. Och vi delar ett gemensamt intresse för människor.

För oss är det viktigt att kunna erbjuda våra kandidater möjligheter utifrån vad de själva värdesätter. Vi vill helt enkelt få fler att hitta rätt och vår målsättning är att alla ska se fram emot att gå till jobbet varje dag.

Friday har kontor i Göteborg, Stockholm, Malmö, Örebro och Linköping. Varje år genomför vi flera tusen karriärmöten som matchas med såväl globala företag som startups inom IT och Teknik.

Friday är en del av U Group.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Rekryterare/Rekryteringskonsult

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Rekryterare/Rekryteringskonsult.

Talent Acquisition Specialist

Läs mer Apr 25
Nytt
Assignment Overview
We are currently looking for a Senior Talent Acquisition Specialist on behalf of our client in Gothenburg. This assignment is ideal for someone with a strategic mindset, deep recruitment expertise, and the ability to partner effectively with senior stakeholders across global corporate functions.
You will be a key player in driving end-to-end recruitment, providing strategic support, and ensuring delivery of top-tier talent in a fast-paced, international setting.
Key Responsibilities Act as a trusted recruitment advisor to hiring managers within global corporate functions.
Manage full-cycle recruitment processes: job intake, sourcing, screening, interviewing, and offer negotiations.
Ensure recruitment practices support diversity, equity, and inclusion goals.
Develop and maintain proactive talent pipelines through direct search and networking.
Leverage recruitment analytics to evaluate performance and improve processes.
Required Qualifications Minimum 5 years of full-cycle recruitment experience, with at least 2 years in corporate or functional hiring.
Strong background in sourcing and headhunting, especially for senior and hard-to-fill roles.
Experience working in international and matrixed organizations.
Fluent in both Swedish and English, spoken and written.
Proficiency in recruitment systems and data-driven approaches.
Personal Qualities Excellent interpersonal and stakeholder management skills.
Organized and able to manage multiple ongoing processes independently.
Commercially aware, with a consultative and strategic approach.
Analytical, proactive, and solutions-focused.
Additional Information
Start Date: 2 June 2025 End Date: 28 February 2026 Location: Onsite in Gothenburg, Sweden Scope: 100%

Ansök nu

Talent Acquisition Specialist

Läs mer Apr 25
Nytt
Din nya roll I denna roll kommer du att arbeta nära ledare inom olika globala funktioner för att attrahera och rekrytera kvalificerade kandidater till nyckelroller. Du ansvarar för hela rekryteringsprocessen – från behovsanalys till signering – och agerar rådgivare och partner till chefer i rekryteringsfrågor. Uppdraget är placerat i Göteborg och erbjuder en spännande möjlighet att arbeta i en dynamisk, internationell och matrisorganiserad verksamhet.
Dina huvudsakliga ansvarsområden:

Vara ett strategiskt och operativt stöd till rekryterande chefer inom globala funktioner.


Leda och driva hela rekryteringsprocessen – från kravprofil och annonsering till search, intervjuer och anställningserbjudande.


Säkerställa inkluderande och mångfaldsmedvetna processer i linje med företagets strategi.


Bygga och underhålla talangpooler genom proaktiv search och nätverkande – både regionalt och globalt.


Använda data och nyckeltal för att förbättra processer och leveranskvalitet.



För att bli framgångsrik i denna roll behöver du Minst 5 års erfarenhet av fullcykelrekrytering, varav minst 2 år med fokus på funktionella/corporate roller.
Vara van att arbeta med svårrekryterade och komplexa tjänster, gärna på mellan- till seniornivå.
Ha erfarenhet av att arbeta i matrisorganisationer och internationella miljöer.
Ha gedigen erfarenhet av search och headhunting.
Vara flytande i svenska och engelska i tal och skrift. Andra språk är meriterande.


Vem är du?Du är trygg i dialogen med seniora beslutsfattare och har en mycket god kommunikativ förmåga. Du arbetar självständigt och strukturerat och trivs i en miljö där du hanterar flera rekryteringsprocesser samtidigt. Med ett konsultativt och affärsdrivet arbetssätt ser du möjligheter snarare än hinder och agerar snabbt när det behövs. Du är dessutom innovativ och nyfiken, med en stark vilja att ständigt utveckla och förbättra arbetssätt och processer.
Välkommen med din ansökan Anställningens omfattning: 100% Anställningsform: Tidsbegränsad anställning Lön: Enligt överenskommelse/skriv ut lön Start: 2025-06-02 Slut: 2026-02-28, med möjlighet till förlängning Utvalda förmåner: Kollektivavtal, Friskvårdsbidrag, Benifex med mera I din ansökan: säkerställ att det tydligt framgår att du är kvalificerad utefter kundens önskade kvalifikationer
Bra att känna till!Vi går igenom ansökningarna löpande. Då processerna i konsultvärlden ofta går snabbt kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdatum – vänta därför inte med att skicka in din ansökan!
Du behöver inte skriva ett personligt brev utan i stället ber vi dig svara på urvalsfrågorna i samband med ansökan.

Ansök nu

???? Talent Acquisition Specialist – Göteborg

Läs mer Apr 24
Är du en vass rekryterare med skarp näsa för talang och sugen på att jobba i en internationell miljö där du verkligen gör skillnad? Då är det här giget för dig! Vi letar efter en senior Talent Acquisition Specialist till ett längre konsultuppdrag i Göteborg – ett uppdrag där du får jobba nära ledningen och sätta ditt avtryck i företagets globala tillväxtresa
  Senior roll inom global rekrytering Start: Juni 2025
Vad du kommer att göra:I din roll som nyckelperson i vårt TA-team kommer du att:
Vara rådgivande partner till chefer inom flera globala funktioner Äga hela rekryteringsprocessen – från kravprofil till signering Säkerställa en inkluderande och kvalitativ rekryteringsupplevelse Bygga talangpooler och nätverk – både lokalt och globalt Jobba datadrivet och bidra till smartare arbetssätt och bättre resultat
Vi söker dig som: Har minst 5 års erfarenhet av helhetsrekrytering – inklusive headhunting Är van vid att jobba med komplexa roller på medior till senior nivå Trivs i internationella och matrisstyrda organisationer Talar och skriver flytande svenska och engelska Är affärsdriven, lösningsorienterad och konsultativ i din approach
Vem är du?Du är självgående, strukturerad och har en fantastisk förmåga att driva flera processer samtidigt – utan att tappa fokus. Du är lyhörd men tydlig och har lätt för att skapa förtroende hos både kandidater och chefer. En riktig people person med skarp fingertoppskänsla!
Om uppdraget: Start: 2 juni 2025 Längd: T.o.m. 28 februari 2026 Omfattning: Heltid Placering: På plats i Göteborg Distansarbete: Ej möjligt
Låter det som dig?Skicka in din ansökan redan idag Vi intervjuar löpande – så vänta inte!
Vi ser fram emot att höra från dig!

Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher.
Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

Ansök nu

Senior Rekryterare - Göteborg

Läs mer Apr 23
Vi söker en erfaren och strategisk rekryteringsspecialist för att driva och optimera rekryteringsinsatser för vår kunds globala företagsfunktioner. I denna roll kommer du att arbeta nära avdelningschefer för att identifiera och rekrytera exceptionell talang i en snabb och internationell miljö. Dina ansvarsområden kommer att inkludera:
• Fungera som rådgivare inom rekrytering och strategisk partner till rekryterande chefer inom olika globala affärsområden. • Hantera hela rekryteringsprocessen – från kravprofil till sourcing, urval, intervjuer och förhandling av anställningserbjudanden. • Främja inkluderande rekryteringspraxis i linje med organisationens övergripande mål för mångfald och talangutveckling. • Bygga upp och underhålla talangpooler genom proaktivt arbete och globalt nätverkande. • Använda rekryteringsdata och nyckeltal (KPI:er) för att ständigt förbättra processer och säkerställa rekryteringsleverans av hög kvalitet.
Kompetenskrav & Erfarenhet:
• Minst 5 års erfarenhet av rekrytering i hela processen, inklusive minst 2 år med fokus på rekrytering inom företags- eller stödfunktioner. • Dokumenterad framgång i rekrytering av svårrekryterade eller seniora roller. • Vana vid att arbeta i internationella och matrisorganiserade verksamheter. • Gedigen kunskap inom sourcing, inklusive erfarenhet av direktsearch/headhunting. • Fullständig språkkunskap i svenska och engelska, både i tal och skrift; ytterligare språkkunskaper är meriterande.
Övriga Egenskaper:
• Utmärkta sociala färdigheter och god kommunikativ förmåga, trygg i samarbete med seniora intressenter. • Självgående och strukturerad – har lätt för att hantera flera parallella rekryteringsprocesser. • Affärsdriven och rådgivande – kan kombinera strategiskt tänkande med operativt genomförande. • Kreativ och lösningsorienterad – ser möjligheter i utmaningar och agerar beslutsamt.
Observera att CV ska skickas in på engelska.
Start och Ansökan: Startdatum: 2025-06-01 Slutdatum: 2026-02-28 Omfattning: 100% Sista ansökningsdag: 2025-04-30 Plats: Göteborg Kontaktperson: 0790 062 711
Urval och intervjuer sker löpande!
Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher.
Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

Ansök nu

Bli vår nästa Rekryteringsassistent på deltid i Göteborg!

Läs mer Apr 16
Är du vår framtida rekryteringsassistent med passion för människor och utveckling? Vill du vara med på vår spännande resa i ett dedikerat team och ett företag där vi erbjuder de bästa bemannings- och rekryteringslösningarna på marknaden?
Om tjänsten
Vi letar efter vår nästa stjärna som vill kombinera HR-studier med arbete, cirka 2 dagar i veckan samt över sommaren i Göteborg. Du kan kombinera arbete på kontoret och hemifrån beroende på arbetsuppgifter.
Som rekryteringsassistent är du mycket involverad i DFDS Professionals rekryteringsprocesser och aktiviteter. Dina uppgifter inkluderar att kontakta potentiella kandidater, schemalägga intervjuer och stötta konsultchefer under rekryteringsprocessen.
Ansvarsområden
Utföra rekryteringsuppgifter som att schemalägga intervjuer och referenstagning
Arbeta nära konsultcheferna för att upprätthålla kandidatinsamling enligt plan
Förbereda och publicera jobbannonser
Screena kandidater i vårt rekryteringsverktyg, genomföra bakgrundskontroller och verifiera deras kvalifikationer och erfarenhet
Assistera vid intervjuer online och på plats
Följa upp med kandidater under rekryteringsprocessen
Hjälpa nya talanger med onboarding-processen, inklusive att förbereda dokument, arbetskläder samt koordinera med kund
Under sommaren finns det även möjlighet att vikariera som konsultchef 

Vem är du? 
För att trivas i rollen behöver du vara positiv och ha en bra samarbetsförmåga. Du ska vara bekväm med att arbeta självständigt och ha ett lösningsorienterat mindset.
Du gillar att bygga relationer och arbeta mot mål, samtidigt som du ger bra service till kunder. Att vara proaktiv och lyhörd för andras behov är viktigt.
 
Krav för tjänsten
Pågående studier på 100% inom HR, ekonomi eller relevant område
God datorkunskap
God kommunikationsförmåga på svenska och engelska
Förmåga att arbeta självständigt samt som en del av ett team
Körkort och tillgång till bil


Ansökan Ansök med ditt CV samt skriv ett personligt brev om varför du skulle passa i denna roll – vi tar ej emot ansökningar via e-post.
Kontaktuppgifter Har du frågor om rekryteringsprocessen eller något annat som berör anställningen är du varmt välkommen att kontakta Operations Manager Antonia Wahlstedt på anwah@dfds.com.

DFDS | HR | Rekrytering | HR-Administration | Recruitment | Göteborg | Deltid

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Friday Väst AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Friday Väst AB .

Onshore Survey Engineer till Internationellt Bolag

Serviceelektriker, installation
Läs mer Apr 24
Hos vår kund arbetar ett unikt team av entusiaster med möjlighet att synliggöra det osynliga. Vill du ta dig an en tekniskt och varierad hands-on roll där du får ansvar för avancerad geofysisk mätutrustning? Som Onshore Survey Engineer blir du en nyckelspelare i deras team i Göteborg. Läs vidare och skicka in din ansökan redan idag då vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN:

Vår kund verkar inom offshoreindustrin för marina bottenkarteringar med syfte att kartlägga bottnar inför byggandet av marin infrastruktur, inspektioner av pipelines och andra marina strukturer på och i botten, runt om i Europa. Tjänsten är placerad på företagets huvudkontor i Göteborg, Nya Varvet.

Som Onshore Survey Engineer ansvarar du för underhåll och service av deras geofysiska mätutrustning, inklusive ROTV-system. Du kommer att genomföra noggranna förkontroller innan utrustningen skickas ut till projekt samt efterkontroller när den återvänder, allt för att säkerställa att allt är i toppskick och korrekt dokumenterat.

I rollen ingår även kontakt med leverantörer samt att samordna reparationer och kalibreringar. Du kommer att spela en viktig roll i att hålla deras system välfungerande och redo för fältarbete.

Några av arbetsuppgifter kommer att vara:

Arbeta nära med surveyingenjörsteamet för att säkerställa att all geofysisk mätutrustning underhålls enligt förväntad standard
Se till att verkstaden är i gott skick och ändamålsenlig
Genomföra förkontroller och efterkontroller på deras mätutrustning
Hålla dokumentation och certifikat uppdaterade
Stödja offshore-verksamheten med teknisk vägledning
Stödja logistik- och upphandlingsteamet
Genomföra grundläggande felsökning på elektronisk utrustning

VI SÖKER DIG SOM HAR:
Har tidigare arbetslivserfarenhet av felsökning på elektrisk utrustning och/eller utbildning inom el- och elektronik.
Talar och skriver obehindrat på engelska då detta språk används i din dagliga kommunikation med dina kollegor och kunder.
Goda datorkunskaper.


Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För att trivas i rollen behöver du ha en stark uppmärksamhet på detaljer och kvalitet. Du är noggrann och alltid strävar efter att leverera på högsta nivå. Du har förmågan att ta ansvar för ditt arbete och engagerar dig helhjärtat för att uppnå resultat. Du har en förmåga att planera din tid och att prioritera uppgifter. Som person är du driven och proaktiv, och kan arbeta självgående. Du har ett kritiskt tänkande och visar gärna initiativ för att lösa problem och förbättra processer. Samtidigt är du en lagspelare som trivs i samarbete med andra, samtidigt som du har förmågan att arbeta effektivt på egen hand.

OM ANSTÄLLNINGEN:

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer till en början att vara anställd av Friday. Ambitionen från vår kund och vår sida är att du får anställning hos vår kund.

ÖVRIG INFO:
Omfattning: Heltid
Start: Omgående
Placering: Göteborg
Rekryteringsansvarig: Evelina Ogheden
Lön: Marknadsmässig månadslön


Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

OM FRIDAY:

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. 

Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Ansök nu

Erfaren Utvecklare inom Machine Learning till internationellt bolag!

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Apr 24
Är du en person som har erfarenhet inom machine learning och några års arbetslivserfarenhet inom området? Vill du arbeta i en internationell miljö med innovativ teknik på ett familjärt bolag? Då kan tjänsten som Erfaren Utvecklare inom Machine Learning vara något för dig!

OM TJÄNSTEN:

Som Utvecklare inom Machine Learning hos kundföretaget kommer du att ingå i ett mellanstort team men arbeta tvärfunktionellt och nära övriga team inom test, integration och mjukvaruutveckling. I rollen kommer du att arbeta med att utveckla och optimera lösningar inom maskininlärning och AI, med särskilt fokus på neurala nätverk. Arbetet innefattar utveckling av metodik för maskininlärning, insamling och träning av data, samt hur man optimerar prestandan – exempelvis genom att skapa snåla nätverk anpassade för begränsad datorkraft. Det är en teknisk och praktisk roll där du kommer att arbeta väldigt tätt med en kollega med samma roll.

I rollen som Utvecklare inom Machine Learning arbetar du huvudsakligen med Python, men lösningarna konverteras även till C för att kunna köras på inbyggda system. Utöver det tekniska arbetet är du således även involverad i datasamling, testning och hela utvecklingsprocessen. Rollen innebär också kundkontakt, där du deltar i presentationer och demon av lösningarna.

VI SÖKER DIG SOM:
Har en avslutad civilingenjörsexamen inom teknisk fysik, mjukvaruutveckling eller motsvarande område.
Har minst 5 års arbetslivserfarenhet av arbete med machine learning, AI, neurala nätverk eller likvärdigt i en liknande roll.
Mycket goda kunskaper i Python och C++.
Har goda kunskaper i både svenska och engelska då båda språken används inom kontaktytor internt såväl som externt.


Det inte nödvändigt, men meriterande om du har:

Tidigare arbetslivserfarenhet inom fordonsindustrin.


För att trivas i rollen tror vi att du är en stark lagspelare som kan samarbeta effektivt med andra. Du har utmärkta kommunikationsförmågor och kan arbeta självständigt och med eget initiativ. Du bör vara villig att ta fullt ansvar för ditt arbete och vara nyfiken på att lära dig och utvecklas inom företaget.

OM ANSTÄLLNINGEN:

Detta är en direktrekrytering vilket innebär att Friday hanterar och ansvarar för rekryteringsprocessen, men att du blir anställd direkt hos vår kund.

ÖVRIG INFO:
Omfattning: Heltid.
Start: September/oktober 2025.
Placering: Göteborg.
Lön: Marknadsmässig månadslön.


Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Vi tar inte emot ansökningar via mail.

OM FRIDAY:

Detta ska alltid stå med: Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag!

Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik.

Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Ansök nu

Teknisk Säljare med Kunskap inom Pumpar!

Innesäljare
Läs mer Feb 28
Har du erfarenhet av att leverera teknisk expertis? Har du dessutom erfarenhet av viskositet och pumpar? Kanske har du praktisk erfarenhet och vill ta klivet in i en administrativ och kommunikativ roll? Då kan rollen som Teknisk Säljare inom Fyllningsteknik till vår kund i Göteborg vara något för dig! Välkommen in med din ansökan!

OM TJÄNSTEN:

Som Teknisk Säljare blir du en del av ett innovativt bolag där du kommer ges möjlighet att ta ansvar för hela din portfölj av återförsäljare. Du kommer att agera teknisk expert inom området viskositet, pumpar och andra komponenter för vår kunds återförsäljare där du genom din expertis guidar och föreslår funktioner och produkter för optimal funktion hos slutkund. Du kommer bland annat supportera specifika lösningar för enskild och hel produkt, men även skapa offerter och underlag samt hantera offertförfrågningar. I rollen kan det även förekomma kortare resor inom Europa.

VI SÖKER DIG SOM:
Har 3-5 års erfarenhet av arbete i livsmedel - och/eller kemiindustrin.
Har genom din arbetslivserfarenhet mycket goda kunskaper om pumpar, viskositet och andra komponenter inom fyllningsteknik.
Drivs av att skapa relationer och bidra med din tekniska kompetens.
Har B-körkort.
Talar och skriver flytande på svenska och engelska, då båda språken kommuniceras såväl internt som externt i det dagliga arbetet.


Utöver det kommer stor vikt att läggas vid personlighet där vi ser att du som söker är en naturlig lagspelare som ställer upp för ditt team. Du trivs med breda kontaktytor och har förmåga att leverera kunskap och rådgiva inom komplexa områden. Vidare tror vi också att du är öppen, flexibel och positiv.

OM ANSTÄLLNINGEN

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du de första 6-12 månaderna kommer att vara anställd av Friday. Ambitionen är att du sedan blir direktanställd hos kunden. 

ÖVRIG INFO:
Omfattning: Heltid
Start: Omgående/Enligt överenskommelse med hänsyn till uppsägningstid.
Placering: Göteborg.
Kontaktperson: Sophie Tisell.
Lön: Marknadsmässig.


Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi tillämpar löpande urval av kandidater och att annonsen kan komma att stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals - och intervjufasen.

OM FRIDAY:

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag!

Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik.

Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Ansök nu

Teknisk Utesäljare till Innovativt Bolag i Göteborg!

Utesäljare
Läs mer Feb 20
Brinner du för försäljning och att skapa relationer? Har du dessutom ett stort tekniskt intresse och vill utvecklas i ett innovativt bolag? Då kan rollen som Teknisk Utesäljare vara något för dig! Välkommen in med din ansökan!

OM TJÄNSTEN:

Som Teknisk Utesäljare hos vår kund ges du möjlighet att bygga en karriär som teknisk säljare genom att bland annat bearbeta ditt säljdistriskt. Du kommer ges möjlighet att växa in i din roll och på sikt få ta ett helhetsansvar för din portfölj av kunder. Vidare kommer du som Teknisk Utesäljare även få strukturera dina arbetsuppgifter och dagar på egen hand, därför tror vi att du som person är självgående och trygg. I rollen ges du även möjlighet att bearbeta nya såväl som återkommande kunder samt genomföra möten per telefon och på plats ute hos kund. I rollen förekommer resor, i form av resor över dagen och ibland övernattning. 

VI SÖKER DIG SOM:
Har en för rollen relevant, avklarad utbildning inom försäljning på YH/Högskolenivå alternativ motsvarande genom arbetslivserfarenhet.
1-2 års erfarenhet av utesälj inom B2B i ett tekniskt bolag.
Drivs av att skapa relationer och som brinner för försäljning.
Har B-körkort.
Talar och skriver flytande på svenska och engelska, då båda språken kommuniceras såväl internt som externt i det dagliga arbetet.


Utöver det kommer stor vikt att läggas vid personlig lämplighet där vi ser att du som söker är en prestigelös och positiv lagspelare som gärna delar kunskaper och erfarenheter med ditt team. Vidare tror vi också att du är en naturlig relationsskapare som inger trygghet och agerar professionellt. Vi tror också att du drivs av försäljning och ser möjligheter. Du förväntas även dokumentera ditt arbete vilket ställer krav på god struktur.

OM ANSTÄLLNINGEN

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du de första 6-12 månaderna kommer att vara anställd av Friday. Ambitionen är att du sedan blir direktanställd hos kunden. 

ÖVRIG INFO:
Omfattning: Heltid
Start: Omgående/Enligt överenskommelse med hänsyn till uppsägningstid.
Placering: Göteborg.
Kontaktperson: Sophie Tisell.
Lön: Marknadsmässig.


Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi tillämpar löpande urval av kandidater och att annonsen kan komma att stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals - och intervjufasen.

OM FRIDAY:

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag!

Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik.

Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Ansök nu

Operativ Inköpare till Ledande Bolag

Inköpare
Läs mer Apr 23
Har du ett intresse för inköp och trivs i en koordinerande roll? Har du en eftergymnasial utbildning inom inköp eller likvärdigt område och vill komma till ett bolag med goda möjligheter till karriärsutveckling? Då ska du läsa vidare.

OM TJÄNSTEN:

Friday söker för kunds räkning en Operativ Inköpare. Vår kund är ett ledande bolag inom kem- och smörjmedel beläget i Hindås. I rollen kommer du få en central roll i ett team om 8 personer, med goda möjligheter till karriärsutveckling. I tjänsten som Operativ Inköpare kommer du dels arbeta administrativ, dels ha en tät dialog med både externa och interna kontaktytor. Du kommer att ansvara för att både lägga inköpsorders, ta emot reklamationer och ha dialog med leverantörer samt med produktion och produktionsplanerare. Du kommer även att bevaka ordrarna där du också kommer att ha ett tätt samarbete med innesäljare.

Exempel på arbetsuppgifter:

Hantera inköps-, lager- och logistiksfrågor.
Vara ansvarig för lagerhållning på 3PL lager där en viktig del är att optimera beställningspunkter och EOQ.
Utföra RFQ på internförfrågningar.
Analysera inköpsbehov.
Skapa inköpsorder och skicka dessa till leverantör.
Leveransbevakning.
Underhåll av pris och leverantörsinfo i affärssystemet.
Ansvara för den operativa dialogen med leverantör gällande leveranser, order, prognoser etc.
Koordinering med leverantör vid förändringar (produkt, leveranser etc).
Medverka vid regelbundna uppföljningsmöten med leverantörer.
Hantera reklamationer mot leverantör.
Attest av fakturor.
Säkerställa rutiner i ledningssystemet inom ditt område.
Samarbete med innesälj och övriga avdelningar på bolaget.

VI SÖKER DIG SOM:
Har en eftergymnasial utbildning inom inköp, supply chain, industriell ekonomi eller likvärdigt område.
Har erfarenhet av inköp och/eller förhandlingar.
Har goda datorkunskaper.
Är noggrann, driven och självgående.
Är flytande i både svenska och engelska i både tal och skrift.


Det är meriterande om du:

Har arbetslivserfarenhet inom materialplanering, inköp, supply chain eller likvärdigt område.
Har arbetat med Microsoft Dynamics.


Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet där vi tror att du är strukturerad, noggrann och kommunikativ. Du har lätt för att prata med olika personer och att samarbeta. Vi ser vidare att du även är självgående och tar stort ansvar för ditt arbete samtidigt som du gärna arbetar i ett nä

Ansök nu

Teknisk support och produktansvarig inom oljebranschen

Produktutvecklare
Läs mer Feb 13
Är du i startskottet på din karriär och vill vara en viktig del av ett familjeföretag som utvecklar produkter för en hållbar framtid? Vi söker en Supportfunktion Produktansvarig som kommer att spela en nyckelroll i vår kunds verksamhet. Här får du chansen att arbeta nära både kunder och vårt teknikteam för att säkerställa att oljeavskiljningssystem är utvecklade och uppfyller kraven gällande lagar och miljökrav, samtidigt som du bidrar till en hållbar och säker hantering av förorenat vatten.

Om rollen:
Som Produktansvarig kommer du vara vårt tekniska stöd mot kunder och samarbetspartners. Du ska ha både tekniskt kunnande och en förmåga att ge högkvalitativ support via både telefon och e-post. Du kommer att vara en viktig del av vårt team och få möjlighet att utvecklas i rollen. En dag på jobbet innebär att ta emot tekniska och kvalitetsmässiga frågor, felsöka, testa och ta fram lösningar, samt vara en del av vårt kvalitetsarbete och produktutveckling.

Vi söker dig som:
Har en högskoleutbildning inom teknik, data, elektro eller likvärdig utbildning.
Har kunskap inom linux , C och C++.
Har en teknisk förståelse och gillar att jobba både med elektronik och kunddialog.
Har en analytisk och lösningsorienterad inställning, samt trivs med att självständigt utreda och lösa problem.
Behärskar engelska och svenska flytande då det kommuniceras externt.
Trivs i en platt organisation med nära samarbete mellan kollegor och avdelningar.

Om kundföretaget:

Kunden är verksam inom In-line mätning och övervakning av olje- och kemikaliehalt i förorenat vatten. Vår kund har en lång tradition av att utveckla system som är noggrant utformade för varje enskild applikation i nära samarbete med kunderna. Varje lösning anpassas efter kundens specifika krav, där vi utnyttjar vår mångåriga erfarenhet inom design och utveckling.



ANSTÄLLNINGEN
Tjänsten är en direktrekrytering till vår kund.

ÖVRIG INFO
Omfattning: Heltid
Start: Enligt överenskommelse
Placering: Göteborg
Kontaktuppgifter: Caroline Jänsby
Lön: Marknadsmässig


Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

OM FRIDAY
Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag!

Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. 

Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Ansök nu