Göteborg: Rekryteringsassistent sökes på deltid

Hitta ansökningsinfo om jobbet Rekryteringsassistent sökes på deltid i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-10-01 // Varaktighet:

Junior Talent Acquisition Manager
Vi växer och söker nu en personer som vill stötta vår bemanning/rekryteringsaffär och vill vara med och bidra till vår tillväxtresa! Du bör vara en person som gillar att ta kontakt med människor och drivs av resultat av ditt goda arbete. Placering i Stockholm eller Göteborg.


Din vardag


I rollen som rekryteringsassistent på Prowork så är du vår första kontakt till våra kandidater, du stöttar våra rekryterare och konsultchefer i rekryteringsprocessen vilket innefattar search, screening av CV:n, , telefonintervjuer och referenstagning. Du driver flera rekryteringsprocesser parallellt tillsammans med dina kollegor. Du ges stort eget ansvar och har goda möjligheter att påverka både din egen och Proworks utveckling.


Vad vi söker


Vi söker efter en person som vill jobba extra vid sidan om sina studier, du har ett brinnande intresse för rekrytering och människor. Dessutom bör du vara en lagspelare med ett strukturerat och lösningsinriktat fokus. Vi värderar självständighet högt och förmågan att kunna driva processer framåt med bra kvalité.


Prowork
Prowork är ett nischat rekrytering och bemanningsföretag specialiserade mot industri- bygg och fastighetsbranschen, och är idag belägna i både Stockholm, Göteborg och Malmö. Vi som jobbar på Prowork andas våra värdeord Engagemang, Service och Kontinuitet, vilket vi visar för både mot våra kunder men framför allt mot våra kandidater. Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Malin Blomqvist.
Varmt välkommen med din ansökan om detta låter som något skulle passa för dig. Tillträde sker enligt överenskommelse.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Researcher, rekrytering

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Researcher, rekrytering.

Recruitment Assistant

Läs mer Maj 29
Vi är New Minds – vi tror på olikheter. Vilken egenskap, bakgrund eller erfarenhet du än bidrar med tror vi att du kommer att göra oss bättre och vassare i jakten på att hitta unga IT-talanger. Vi är drömmare och realister, singlar och vabbare, partypinglor och soffpotatisar och en massa annat. Chansen är stor att du trivs hos oss, vem du än är.
Är du en person som intresserad av rekrytering, eller kanske av IT och teknik? Då har du chansen att fåpraktisk erfarenhetatt kombinera dina studier med. Vi ser gärna att du har minst ett år kvar av dina studier.New Minds är det personliga rekryteringsföretaget som funkar som en brygga mellan utbildning och arbetsliv för unga ingenjörer. Vi träffar kandidater på ett förutsättningslöst möte där vi pratar om teknisk kompetens, drömföretaget och utvecklingsmöjligheter. Med kandidatens preferenser i fokus ser vi till vårt stora nätverk av partnerföretag för att hitta den perfekta matchningen. Vi har vårt huvudkontor i centrala Göteborg och ett kontor i Stockholm.
Nu söker Team New Minds fler rekryteringsassistenter för att fortsätta växa, och kunna hjälpa fler drivna studenter att hitta sina drömjobb. Häng med på vår bolagsresa, där vi försöker förändra hur branschen ser på rekrytering; genom att sätta kandidaten först.
Arbetsuppgifter
I arbetet som rekryteringsassistent kommer du hjälpa oss finna nya kandidater främst via telefon. Det är viktigt att du är orädd, strukturerad och tycker om att ta kontakt och lära känna nya personer. Målet är att attrahera fler kandidater genom att öka medvetandet kring oss och våra tjänster.
Vi erbjuder
Utöver marknadsmässig lön och en härlig arbetsplats på Avenyn på Göteborg så får du god insyn i hur rekryteringsföretag arbetar och bra arbetslivserfarenheter att ta lärdom av till livet efter studierna. Vi erbjuder även grymma kollegor, löparklubb, utvecklingsmöjligheter i tillväxtbolag, lunchträning, jobba med några av världens ledande företag - listan kan göras lång, men visst låter det härligt?
Vi på New Minds vill vara så flexibla som möjligt och ser inga problem med att anpassa arbetsbelastningen efter dina studier. Dock räknar vi med att du genomsnittligt kan jobba minst två halvdagar i veckan, gärna frånvårt kontor men med möjlighet att jobba hemifrån.
Tjänsten i korthet: Ca 10h i veckan
Ansvarar för första delen i urvalsprocessen genom telefonintervjuer
Krav: Goda kunskaper i svenska och engelska
Start: Omgående eller augusti/september. Intervjuer kommer ske löpande

Kom och jobba med oss och ta oss till nästa nivå!

Ansök nu

People Operations (HR) Coordinator

Läs mer Maj 2
People Operations (HR) Coordinator

Are you a junior HR professional in the beginning or your career or perhaps about to finish your studies and enter work life? Then we have an interesting opportunity for you!
At Clinton Marine Survey, we are now looking for a People Operations (HR) Coordinator with a passion for people and HR practice. You will work from our office in Frihamnen with walking distance to the city centre and a spectacular view of the Gothenburg harbour!
About us
Clinton Marine Survey was founded in 2015 with the ambition and purpose of bringing cost effective solutions to the offshore survey industry. We offer high quality hydrographic and geophysical surveys for navigation, dredging operations, charting, marine construction for renewable energy and more.
At Clinton we offer opportunities for personal development in a dynamic environment. We are a team of 86 dedicated employees offering customized solutions for project specific requirements and client needs.

Scope of work
As People Operations Coordinator at Clinton Marine Survey, you will receive various tasks within the HR-field. The main scope will be to ensure that the administration of personnel-related documentation is up to date, managed and communicated according to internal routines. You will also have the responsibility for talent acquisition and recruitment, in collaboration with managers and Head of People Operations.
The position also includes, but is not limited to:
Personnel administration including pension, insurance, benefits, certificates and more
On- and offboarding
Support in compliance management including policies, procedures, collective agreement and applicable labor law
Participate in employer branding initiatives and manage internal and external social channels
Event coordination – plan and administrate team building activities and student fairs
Office management – maintain office safety, efficiency and appreciation by managing office facilities and activities
Participate in activities related to the systematic work environment management

You will report and work close to the Head of People Operations.
Who we are looking for
To thrive in this role, you need to have a service-minded orientation whenproviding your support to our employees and managers. Collaboration is at the heart of what we do, and thereforeyour communication skills will be importantwhen interacting with internal- and external stakeholders. Your attention to details will ensure accuracy in documentation and compliance with legal requirements. Confidentiality is alsokey in this role, as you'll be handling information with discretion and integrity.
Requirements:
A bachelor’s degree in Human Resource Management or equivalent field
Professional proficiency level in English and Swedish, spoken and written
EU citizenship or a valid EU work permit

Merits (not mandatory):
Experience from working in the following systems:Heartpace, Winningtemp, Teamtailor, Benefits by Söderberg & Partners, Alva Labs,LinkedIn Recruiter
Experience from the offshore industry
Work relatedexperience within recruitment, talent acquisition and/or HR administration


Location: Our office at Frihamnen 16B Gothenburg, Sweden.
Working time: Fulltime, 40 hours per week

Our offers to you
At Clinton you become part of a supportive and dedicated team who have fun together and build on each other’s ideas. We offer a workplace for you to grow and to stay. Employees are offered a generous benefit package including flexible work hours, a reduction of 40 work hours per year, a wellness benefit of 5000 SEK/year, team building initiatives and more. We prioritize employee satisfaction and invest in your competence development and well-being!
Our recruitment process
The recruitment process consists of several evaluation steps to ensure a qualitative process. First a phone interview for us to learn more about your ambitions and for you to get to know Clinton and our offers better, followed by online tests and a competence-based interview with the department manager. The aim of the process is for you to learn about the content of the role and for us to evaluate if you have the right profile for the position. You can read more about our recruitment process at the career page: https://career.clinton.se/pages/our-recruitment-process-cms
The application will be open until the 26th of May 2024. Candidate selection is ongoing, please hand in your application as soon as possible.
We are looking forward reading your application!
We kindly ask not to be contacted for external recruitment services for this recruitment process.

Ansök nu

HR-student för praktik till vårterminen

Läs mer Sep 10
Är du student och letar efter en praktikplats? Är du intresserad av att få praktisk erfarenhet av rekrytering och lära dig mer om HR-frågor? Nu erbjuder vi på Uniflex i Göteborg praktikplatser.

Uniflex arbetar med bemanning- och rekryteringstjänster av kollektivanställda såväl som tjänstemän, och nu söker vi en till två praktikanter. Vi är flexibla med din praktikperiod, men skriv i din ansökan när din praktik är förlagd.

Du kommer att vara en del av en arbetsgrupp som har ett stort affärsfokus, engagemang, positiv anda och teamkänsla. Som praktikant hos oss får du en inblick i ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag. Du får möjlighet att lära dig hela rekryteringsprocessen och andra delar av HR processer.

Om tjänsten
Som praktikant kommer du att få vara med i vårt dagliga arbete där du får vara delaktig i hela rekryteringsprocessen. Du kommer även att få följa med på kundbesök och när vi besöker våra medarbetare.

Din planerade praktikperiod avser vi gärna är minst 4-6 veckor. Praktiken är förlagd dagtid måndag-fredag. Efter din praktikperiod finns det goda möjligheter att arbeta som Rekryteringsassistent på timmar under resterande studieperiod och sedan som heltidsanställd efter avslutade studier.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Du kommer exempelvis att stötta och självständigt utföra följande arbetsuppgifter:
- Annonsering
- Search
- Intervjuer
- Urval och matchning
- Referenstagning
- Skriva kandidatpresentationer till våra kunder
- Administration kopplat till personal

Vem är du?
Vi välkomnar dig som studerar personalvetare, beteendevetenskap, ekonomi, försäljning eller likvärdig utbildning och är intresserad av rekryterings och bemanningsbranschen. Vi söker dig som har:
- Intresse för rekrytering, människor och affärer
- God förmåga att kommunicera samt skapa och vårda relationer
- Förmåga att självständigt strukturera, organisera och utveckla ditt arbete
- Vill arbeta inom bemanningsbranschen efter examen

Om verksamheten
Eventuella namngivna referenter bör ha kännedom om att de finns i dina ansökningshandlingar.

Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering. Uniflex finns i Sverige, Norge och Finland. I Sverige är vi drygt 3 000 anställda och finns på ett 40 tal orter. Vi är medlemmar i Almega Kompetensföretagen samt Byggföretagen och har kollektivavtal med LO, Byggnads, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt ISO 45001.

På Uniflex ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi följande:

• Kollektivavtal
• Tjänstepension
• Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner
• Försäkringar
• Marknadsmässig lön
• Karriär och utveckling

Vi söker ständigt efter nya kollegor som arbetar i enighet med våra värderingar affärsfokus, engagemang, glädje och ansvarstagande.

Ansök nu

Rekryteringsassistent

Läs mer Feb 19
Till en av våra kunder söker vi nu en rekryteringsassistent på 50%. Vår kund sitter i samma kontorsbyggnad som oss.

Studerar du på universitet och drömmer om att utvecklas som rekryterare?

Vill du jobba för ett snabbväxande och innovativt företag som värdesätter relationer, både externt och internt?

Vill du arbetat i ett företag med stark teamkänsla och där allas, oavsett arbetsroll, bidrag värderas lika?

Då har du hittat rätt... välkommen till A-hub!

A-hub är ett expansivt och innovativt företag inom rekryterings och bemanningsbranschen. På A-hub tror vi på ständig utveckling, där vi hjälper våra kunder att utvecklas men även våra medarbetare på A-hub. Vi tror på att anpassa utvecklingen efter individen och hos oss blir du hörd, sedd och får den utveckling som du behöver för att accelerera din karriär inom rekrytering.

Vi är nu på jakt efter dig som vill utvecklas inom rekrytering i en deltids-roll på 50% som rekryteringsassistent!

OM TJÄNSTEN

En av våra kunder behöver vår hjälp med att rekrytera fler konsulter till sina uppdrag.

- Granskning och urval av ansökningar

- Annonsskrivning/administration

- Search i interna och externa kanaler

- Telefonavstämningar och intervjuer med kandidater

- Referenstagning

Du erbjuds stor flexibilitet och eget ansvar i rollen där vår ambition är att det ska passa din livssituation på bästa sätt i samband med dina studier. Arbetsuppgifterna anpassas på individnivå och på sikt kommer det även finnas möjlighet att ta större ansvar i vissa processer.

VEM ÄR DU?

- Du har erfarenhet från rekryterings/konsultbranschen som assistent, researcher eller likande.

- Studerar relevant utbildning för tjänsten, exempelvis personalvetare, beteendevetare, ekonomi eller motsvarande på universitet/högskola

- Tidigare arbetslivserfarenhet av rekrytering inom IT/teknik är meriterande

- Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelsk

Vi sätter stor vikt vid dina personliga egenskaper där vi gärna ser att du har/är:

- God samarbets- och kommunikationsförmåga - Du kommer dagligen samarbeta och kommunicera både internt och externt

- Självgående och ansvarstagande - Du kan själv ta nödvändiga beslut och tar ansvar för dina arbetsuppgifter

- Ihärdig - Du triggas av en utmaning och ger inte upp i första steget!

- Orädd - Du räds inte att slängas ut i nya områden och arbetsuppgifter

- Initiativtagande - Du är den som alltid tar action helt enkelt!

DU ERBJUDS

En spännande och utvecklande tjänst där du får möjligheten att vara en viktig del i bolagets tillväxt tillsammans med ett lag av erfarna och hungriga kollegor. Du kommer arbeta som konsult hos en av våra kunder men vara placerad på vårt kontor.

Vi präglas av en kultur som andas framåtanda.

ÖVRIG INFORMATION OM TJÄNSTEN

Start: Enligt överenskommelse

Omfattning: Du behöver ha möjlighet att arbeta 20 timmar i veckan.

Placering: Göteborg Sisjön på plats

Lön: Timbaserad, 160kr/h

Start: 1 Mars

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Prowork Bemanning AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Prowork Bemanning AB .

Vi söker säljare inom rental till Göteborg, för kommande uppdrag!

Account manager
Läs mer Okt 7
Vi söker dig med erfarenhet av byggbranschen med ett brett nätverk av platschefer, inköpsavdelning eller andra beslutfattande funktioner. Gärna att du har kunskap av maskiner och byggutrustning men detta är inget krav.
Du kan således ha sålt maskiner som andra produkter som används inom branschen men till en person som kan påverka och ta beslut om inköp / inhyrning. Du har fler års erfarenhet av uppsökande och relationsbaserad försäljning och trivs i rollen.
I denna tjänst är det viktigt med ett brett socialt nätverk men självklart att du tycker försäljning är roligt!
Företaget som söker säljare är ett väletablerat rentalbolag som levererar bygg och industrilösningar.
Skicka in din ansökan idag!

Ansök nu

Platschef inom bygg sökes till kommande projekt

Platschef, bygg
Läs mer Okt 7
Platschef inom bygg sökes till kommande uppdrag!
Vi söker en engagerad och erfaren platschef inom bygg till kommande uppdrag i Göteborgsområdet.

Dina arbetsuppgifter
Planera och leda projekt i samarbete med projektledare
Följa upp tidsplaner och fördela resurser
Medverka till projektets tekniska och ekonomiska genomförande
Delta vid framtagande av tidsplaner och utföra arbetsberedningar
Ansvara för materialinköp
Ansvara för dokumentation och följa interna riktlinjer och krav

Dina egenskaper & kvalifikationer
Byggteknisk utbildning
Erfarenhet av att leda byggprojekt eller entreprenadverksamhet
Goda kunskaper inom teknik, ledarskap och planering
B-körkort

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper, framför allt är det viktigt att du är en duktig planerare, vågar fatta beslut och är en god ledare för ditt bygglag.

Detta är ett framtida uppdrag och startar inom kort, så tveka inte att skicka in en ansökan redan idag!

Ansök nu

Platschef inom anläggning sökes till kommande projekt.

Platschef, bygg
Läs mer Okt 7
Platschef inom anläggning sökes till kommande uppdrag!
Vi söker en erfaren och ansvarsfull platschef inom anläggning till kommande uppdrag i Göteborgsområdet.
Dina arbetsuppgifter:
Ansvara för genomförandet av projekt
Fullt ansvar för personal och ekonomi
Upprätthålla tät dialog med kunder
Rapportera till entreprenadchefen

Dina egenskaper & kvalifikationer:
Flera års erfarenhet av anläggningsprojekt
Van vid att hantera tidsplaner och ekonomi.
Ansvarsfull, arbetsvillig och har lätt för att samarbeta med andra.
Händig, engagerad och initiativtagande
Behärskar svenska i tal och skrift
B-körkort

Detta är ett framtida uppdrag som kommer bli aktuellt inom kort, så tveka inte att skicka in en ansökan redan idag!

Ansök nu

Arbetsledare inom anläggning sökes till kommande projekt

Arbetsledare, anläggning
Läs mer Okt 7
Arbetsledare inom anläggning sökes till kommande uppdrag!
Vi söker en erfaren och handlingskraftig arbetsledare inom anläggning till kommande uppdrag i Göteborgsområdet.
Dina arbetsuppgifter:
Leda och fördela det dagliga arbetet på plats
Samordna personal och underentreprenörer
Ansvara för planering och styrning
Använda produktionsplan, produktionskalkyl och inköpsplaner som stöd
Samarbeta tätt med platschefen

Dina egenskaper & kvalifikationer:
Flera års erfarenhet av att driva anläggningsprojekt
Praktisk erfarenhet av mark-/och eller anläggningsarbete
Vana att jobba med ekonomiplaner och tidplaner
Driven och ambitiös med ett strukturerat och resultatdrivet arbetssätt
B-körkort

Detta är ett framtida uppdrag som kan komma att bli aktuellt inom kort, så tveka inte att skicka in en ansökan redan idag!

Ansök nu

Vi söker säljare inom rental till Göteborg för kommande uppdrag!

Fältsäljare/Utesäljare
Läs mer Okt 7
Vi söker dig med erfarenhet av byggbranschen med ett brett nätverk av platschefer, inköpsavdelning eller andra beslutfattande funktioner. Gärna att du har kunskap av maskiner och byggutrustning men detta är inget krav.
Du kan således ha sålt maskiner som andra produkter som används inom branschen men till en person som kan påverka och ta beslut om inköp / inhyrning. Du har fler års erfarenhet av uppsökande och relationsbaserad försäljning och trivs i rollen.
I denna tjänst är det viktigt med ett brett socialt nätverk men självklart att du tycker försäljning är roligt!
Företaget som söker säljare är ett väletablerat rentalbolag som levererar bygg och industrilösningar.
Skicka in din ansökan idag!

Ansök nu