Göteborg: Finsktalande kredithandläggare och kundservicemedarbetare sökes till Lea

Hitta ansökningsinfo om jobbet Finsktalande kredithandläggare och kundservicemedarbetare sökes till Lea i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-10-25 // Varaktighet: Heltid

Om rollen
Nu söker vi dig som vill vara en del av en ny spännande resa då norska Lea bank etablerar sig i Göteborg.
Lea bank är en bank med innovativa och användarvänliga lösningar för finansiering, betalning och sparande. Banken erbjuder en heldigital tjänst i syfte att underlätta för kunderna att hantera sina ekonomiska ärenden. Med digitala låneprocesser, enkla och användarvänliga produkter har Lea bank tagit en tydlig position på den nordiska marknaden och har i dagsläget verksamhet på 4 marknader i Norge, Finland, Sverige och Spanien.
Som kredithandläggare ochkundservicemedarbetare på bankenkommer du att ha en varierad och dynamisk arbetsdag där du balanserar kundservice med regelefterlevnad och riskhantering. Du kommer att arbeta brett inom banken och samverka med olika avdelningar, från kreditbedömning och kundhantering till operativa uppgifter och rapportering.Du kommer att besvara frågor via telefon, e-post och chatt, samt hantera diverse banktjänster och ärenden. Din insats bidrar direkt till att skapa en smidig och positiv kundupplevelse.
Arbetstiderna är varierande mellan 08:00–17.00 måndag till fredag. Du kommer att påbörja din nya roll med en utbildning för att kunna skapa dig rätt förutsättningar för att lyckas i din roll och utvecklas på ditt nya arbete. Start 1 november.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Behandling av kreditansökningar/lån.
Samla in dokumentation och utföra kundkännedom vid onboarding av kunder (PEP, penningtvätt, bedrägeri).
Hantera kundförfrågningar i flera olika kanaler som mail, chatt och telefon.
Säkerställa en bra dialog med bankens olika samarbetspartners.

Vi söker dig som:
Har en stark känsla för service och vill skapa goda långsiktiga relationer med dina kunder.
Är resultatorienterad med ett intresse för försäljning.
Har en god kommunikativ förmåga och är van vid att arbeta med både telefon och digitala kanaler.
Är lösningsorienterad, strukturerad och trivs i ett stundtals högt arbetstempo.
Har tidigare erfarenhet av kundservice eller försäljning, gärna inom bank, försäkring eller inom servicebranschen.
Talar och skriver obehindrat på finska ochengelska/svenska.

Meriterande:
Erfarenhet av banksektorn eller liknande bransch.
Kunskap om finansiella produkter och tjänster.
Erfarenhet av CRM-system och digitala kundserviceverktyg.
Kunskap om kreditkort och lån.

Som konsult går du ut på uppdrag hos vår kund och hjälper dem under ett projekt, ett tidsbegränsat behov eller när de av annan anledning behöver extra kompetens. Du får möjlighet att bidra med dina erfarenheter och samtidigt utveckla och bredda din egen kompetens från olika arbetsplatser. Våra konsultuppdrag kan vara både längre och kortare och ibland finns även möjlighet att bli överrekryterad till kundföretaget. Vi erbjuder en trygg anställning med kollektivavtal och personalförmåner.
Detta får du som konsult på AmendoVår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Som konsult på Amendo får en trygg, hållbar och kompetensdriven arbetsgivare med ett välkänt varumärke. Du tilldelas även en branschkunnig Talent Consultant Manager på Amendo som du som konsult alltid kan vända dig till. Vidare ser vi också till att du får en såväl spännande som långsiktig utveckling i din konsultroll.
Som konsult hos oss på Amendo får du tillgång till vår förmånsportal Benify. I denna portal kan du nyttja ditt friskvårdsbidrag, men även ta del av såväl deals som rabatter på tjänster och varor som vi tror skapar mervärde i livet - såsom hjälp i hemmet, träningsaktiviteter och upplevelser. Om AmendoAmendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin, Instagram, Facebook och TikTok!
Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden.Frågor och kontaktVid frågor och funderingar är du välkommen att kontakta Amendos Talent Consultant Manager Lina Johansson, lina.johansson@amendo.seDå vi träffar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Kundtjänstmedarbetare

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Kundtjänstmedarbetare.

Vi söker kundservicemedarbetare till PostNord!

Läs mer Apr 23
Nytt
Vi letar nu efter nya stjärnor som vill arbeta med kundservice för Postnord på vårat kontor, Teleperformance Göteborg (Backa). Detta är en heltidstjänst med startdatum: 2025-05-19.
Om tjänsten
Hos Postnord arbetar du med att hantera inkommande samtal där du analyserar problem och på ett snabbt, engagerat och pedagogiskt sätt löser kundernas ärenden. Ditt fokus kommer ligga på att besvara, och hjälpa Postnords kunder med deras frågor kring t.ex. spårning av paket, frågor om borttappade föremål, och allmänna frågor kring postutdelning. Genom jobbet får du bra möjligheter att utveckla dina förmågor inom kundbemötande, att kommunicera pedagogiskt och koncist, arbeta målinriktat och att ha ett bra samarbete med kollegor – perfekta erfarenheter att få med sig i ryggsäcken!
Öppettider:
Måndag-Fredag 08:00-18:15 (Under högtidsperioden kan ev. öppettiderna komma att justeras något, till exempel att de utökas till kl. 20).

Vi på Teleperformance erbjuder dig:
Betald utbildning
Lön och förmåner enligt kollektivavtal
Friskvårdsbidrag
En glad och energifylld arbetsplats
Goda utvecklingsmöjligheter inom karriären


Vi söker dig som
Har ett stort intresse för att hjälpa människor och underlätta deras vardag. För att trivas i rollen ser vi att du är serviceminded, professionell och noggrann. Du har förståelse och kan anpassa dig efter kundens behov samtidigt som du med säkerhet vägleder till en lösning. Du har även en god förmåga att ta ansvar och motiveras av samt är positivt inställd till att söka efter lösningar. Vi ser även att du trivs med ett stillasittande arbete i öppet kontorslandskap. 
För att trivas på Teleperformance
Du uppskattar att jobba på en energifylld arbetsplats och ser gärna problem som en spännande utmaning. Teleperformance är ett snabbt växande företag där individer som skapar resultat har goda möjligheter till avancemang både i Sverige och internationellt, du motiveras och värderar därför personlig utveckling.
VIKTIG INFORMATION
När du sökt tjänsten så kommer du få tillgång till en digital intervju med chat-roboten Hubert som tar ca 10-15 minuter. Vi ser gärna att du svarar på intervjun inom 48 timmar för att snabbt komma vidare i processen. Kolla gärna denna artikel innan intervjun för tips och tricks: https://my.hubert.ai/advice-before-hubert-interview/sv-se
Syftet med Hubert-intervjun är att vi vill ge alla kandidater möjligheten att berätta mer om sig själva samt för oss att säkerställa att alla kandidater blir bedömda på samma sätt, oavsett kön, ålder och etnicitet.
Du kommer därefter bli kontaktad av en av våra rekryterare.

Ansök nu

Jobba med kundservice för PostNord i Göteborg

Läs mer Apr 15
Är du lösningsorienterad, hjälpsam och tävlingsinriktad? Då kan ett jobb på PostNords kundservice vara något för dig! Här får du chansen att hjälpa inringande kunder att spåra paket och lösa problem.
Bli en del av ett stort och sammansvetsat team som tillsammans jobbar för att nå mål och tävla mot andra avdelningar. Kontoret som är helt nytt ligger med tillgång till bra kommunikationer vid Backaplan i Göteborg. PostNords kundservice har öppet måndag till fredag 8–20:15 och du blir schemalagd på heltid mellan dessa tider.
Vem är du? Du är engagerad och har hög arbetsmoral
Är social och vill arbeta med kundbemötande
Trivs med att arbeta i team
Har en fullständig gymnasieexamen
Vad får du? Fullt betald utbildning & stora utvecklingsmöjligheter
Bli en del av ett stort sammansvetsat team
Heltidsanställning måndag till fredag
Anställningen är hos Teleperformance

PostNord erbjuder kommunikations- och logistiklösningar till, från och inom Norden. Framåt väntar en spännande resa och vi hoppas att du vill vara med och stärka Postnords position inom e-handel och leverans – samt visa att de levererar service i världsklass. 
Inför anställning genomförs en bakgrundskontroll.
Vi tillsätter med omgående start så tveka inte att inkomma med din ansökan!

Ansök nu

Vi söker kundservicemedarbetare till ett världsledande möbelföretag!

Läs mer Apr 14
Trivs du att arbeta inom servicebranschen och har en känsla för kundbemötande och problemlösning? Då är det dig vi söker!
Vi söker flera personer till tjänsten med startdatum 2025-05-05 till Teleperformance, Göteborg. 
Vad vi erbjuder dig:
Många interna utvecklingsmöjligheter
Personalaktiviteter, event och roliga tävlingar
En spännande och glädjefylld arbetsplats med fantastiska kollegor!
Friskvårdsbidrag, Edenred-kortet samt andra förmåner
Lön enligt kollektivavtal
Tjänsterna vi kan erbjuda ligger på 100%
Betald utbildning vid start av tjänsten


Om tjänsten:
Tjänsten är på heltid och du arbetar med att hantera inkommande samtal där du analyserar problem och på ett snabbt, engagerat och pedagogiskt sätt löser kundernas ärenden
Meriterande om du tidigare jobbat inom olika typer av programvara samt trivs med multitasking
Genom jobbet får du bra möjligheter att utveckla dina förmågor kring problemlösning, att kommunicera pedagogiskt och koncist, arbeta målinriktat och att ha ett bra samarbete med kollegor – perfekta erfarenheter att få med sig i ryggsäcken!
Du arbetar på vårat kontor i Göteborg
Öppettider:
Måndag-Fredag: 08:00-20:00
Lördag-Söndag: 9.30 - 18.00

Vi söker dig som:
Har gått ut gymnasiet med godkända betyg i samtliga kärnämnen
Du tar service på allvar, älskar att interagera med människor via telefon och mail och vill göra någon annans dag lite enklare!
Du har goda datorkunskaper
Du talar och skriver flytande i svenska samt engelska

Som person är du förmodligen lugn, mogen och har ett naturligt intresse av att hjälpa andra. Att överträffa våra kunders förväntningar är vårt mål varje dag och vi ser gärna att du brinner för att göra det lilla extra. Du uppskattar att jobba på en energifylld arbetsplats och ser gärna problem som en spännande utmaning. 
I rekryteringsprocessen genomför vi obligatoriska bakgrundskontroller på samtliga kandidater och gymnasiebetyg krävs. Det krävs även att du är flytande i svenska i både tal och skrift. Som en del av rekryteringsprocessen kommer du även att få genomföra olika typer av kompetenstester. Observera att vi rekryterar löpande och rekryteringsprocessen kan komma att avslutas innan slutdatum om alla tjänster hunnit bli tillsatta.
VIKTIG INFORMATION
När du sökt tjänsten så kommer du få tillgång till en digital intervju med chat-roboten Hubert som tar ca 10-15 minuter. Vi ser gärna att du svarar på intervjun inom 48 timmar för att snabbt komma vidare i processen. Kolla gärna denna artikel innan intervjun för tips och tricks: https://my.hubert.ai/advice-before-hubert-interview/sv-se
Syftet med Hubert-intervjun är att vi vill ge alla kandidater möjligheten att berätta mer om sig själva samt för oss att säkerställa att alla kandidater blir bedömda på samma sätt, oavsett kön, ålder och etnicitet.
Du kommer därefter bli kontaktad av en av våra rekryterare.

Ansök nu

Engagerat kundserviceproffs inom energibranschen

Läs mer Apr 9
Har du energibranschen i ryggsäcken och administrativa färdigheter, kundfokus och högt engagemang? Samtidigt som du vill vara en viktig funktion på ett kommersiellt företag som har hög tillväxttakt. Vi på Progressio letar för vår samarbetspartner Eneas Services AB efter en strukturerad och effektiv kollega som har administrativa färdigheter, ett öga för detaljer och gillar att utveckla processen. Är det du? Då ska du läsa vidare.
ROLLEN Arbetet inom kundservice är du säljavdelningens högra hand när det kommer till energibranschen. Du hjälper säljarna med avtalsgranskning och hantering av kundavtal, samt tar över den dagliga dialogen med leverantörer och företagskunder vi mail och telefon. Du är digitalt kunnig och har lätt att navigera i vårt backloggsystem. Samtidigt som du är van vid att säkerställa leverans på ett smidigt och enkelt sätt. Att hantera kunder och dess frågor gör du på ett professionellt och pålitligt sätt. Viktig aspekt är att ligga steget före och behålla nuvarande kunder där stor vikt ligger i winback & turns.
DET HÄR ÄR DU - Har en bakgrund inom energibranschen - Du har en stor drivkraft samt egen motivation - Du är proaktiv och lösningsorienterad - Du har en exceptionellt öga för kundservice - Du är flexibel mellan arbetsuppgifter och har god prioriteringsförmåga - Är en teamplayer VI ERBJUDER - En dynamisk arbetsmiljö med fantastiska kollegor - Möjlighet att växa och utvecklas inom företaget - Möjlighet till remotejobb - En arbetsplats där dina idéer och initiativ värdesätts OM ARBETSGIVAREN VENI Energy Group, Eneas’ moderbolag, grundades 1995 och har tagit positionen som Nordens ledande aktör inom samköps- och energitjänster. Vi skapar värde för över 50 000 företag och hanterar kraftinköp för 12 TWh per år. Koncernen består idag av över 500 anställda och har kontor i: Norge: Drammen och Trondheim. Sverige: Göteborg och Östersund. Finland: Hämeenlinna och Tampere. Tyskland: Biblis. Spanien: Malaga. VENI Energy Group är en koncern med fokus på hållbarhet, mångfald, god lönsamhet, snabb tillväxt och höga ambitioner för vidare utveckling. Vi arbetar genom våra kärnvärden: kundfokus, engagemang och pålitlighet. Eneas Services AB, en del av VENI Energy Group, har sitt kontor i Mölndal, Sverige. Här arbetar mer än 15 anställda med fokus på kunskapsdelning och trivsel. VID FRÅGOR KRING TJÄNSTEN Magnus Olsson magnus@progressioswe.se TJÄNSTEN 100% tillsvidare anställning med 6 månaders provanställning Lön efter överrenskommelse Övriga förmåner med friskvård, pension osv. Tillträde: 1 februari Lön 30-35 000 kr/månad

Ansök nu

Vi söker en innesäljare/kundsupport till vårt kontor i Göteborg

Läs mer Apr 8
Har du tidigare erfarenhet av förstklassigt kundbemötande och försäljning via telefon? Drivs du av att jobba efter uppsatta mål? Vill du vara del av en organisation i rörelse där du har en nyckelroll gentemot kunderna? Då ska du söka denna tjänst idag!
I din roll som Innesäljare/Kundsupport på HomeMaid arbetar du främst med att erbjuda våra kunder en förstklassig service via telefon och mejl. Du tar emot inkommande förfrågningar rörande HomeMaids tjänster och sköter tillkommande administration samt jobbar med bland annat uppsökande försäljning via telefon.
ARBETSUPPGIFTER
Arbeta med nykundsbearbetning
Arbeta aktiv med merförsäljning till såväl befintliga som gamla kunder.
Arbeta med uppsökande försäljning via telefon
Supportera kunder via telefon och mejl.
Hantera kundärenden såsom av-och ombokningar, kundklagomål, enklare skadeärenden samt avlasta övriga kollegor i av- och ombokningar av tjänster.

PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER För att trivas i rollen som Kundsupport/Innesäljare har du tidigare erfarenhet av att arbeta serviceinriktat och kundorienterat. Du har en naturlig fallenhet för att alltid göra det lilla extra samt en flexibilitet som hjälper dig hantera perioder med högre belastning. Du trivs med telefonen som främsta arbetsredskap och har en förmåga att hantera olika arbetsmoment samtidigt utan att tumma på kvaliteten. Du tycker om när det händer mycket och din vilja att utvecklas samt din nyfikenhet hjälper dig framåt. Självklart gillar du att jobba mot uppsatta säljmål.
Viktigt för tjänsten är att du:
Är inkluderande och respektfull i kontakt med olika människor
Är lösningsorienterad och glädjespridande
Har dokumenterad erfarenhet från försäljning och service, med fördel via telefon
Har god dator- och systemvana, med fördel erfarenhet från LIME och Tengella
Kan flytande svenska och har goda kunskaper i engelska i både tal och skrift.

OM TJÄNSTEN Tjänsten är placerad i Göteborg och arbetstiderna är främst förlagda dagtid 08.00 - 17.00 måndag till fredag, men andra arbetstider kan förekomma.
Placering: Göteborg Anställning: Heltid, med 6 månaders provanställning Tillträde: Enligt överenskommelse
Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Sedan mitten av 90-talet har HomeMaids medarbetare hjälpt tusentals kunder till en renare, mer trivsam vardag genom att serva med hemstädning, företagsstädning, fastighetsstäd, fönsterputs och mycket mer. Detta är den enkla, tydliga idé på vilken HomeMaid grundades 1997: Att göra vardagen lättare för sina kunder. Det visade sig snabbt vara ett framgångskoncept. Sedan 2000 ligger huvudkontoret i Halmstad, men HomeMaid finns idag från Skåne i söder till Sundsvall i norr. Bolaget är börsnoterat sedan november 2005. Som medlem i Almegas branschorganisation för hushållsnära tjänster driver vi frågan om försäkringar, pensionsavtal och trygghet på arbetet. Vi har självklart kollektivavtal och bygger tillsammans med våra ca 1000 medarbetare en bra värderingsstyrd arbetsplats med visionen Bättre tillsammans. Läs gärna mer på homemaid.se/jobba hos oss.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Amendo Bemanning & Rekrytering AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Amendo Bemanning & Rekrytering AB .

Jurist till Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän

Försäkringstjänsteman
Läs mer Apr 17
Arbetsbeskrivning – Bolagsjurist med fokus på försäkringsjuridik och dataskydd
Vi söker en engagerad Bolagsjurist som vill ha en nyckelroll i vårt arbete med försäkringsjuridik och dataskydd. I denna roll blir du ett viktigt juridiskt stöd i verksamheten och säkerställer att våra processer håller hög kvalitet.
Du kommer att arbeta nära affärsområdet för sakförsäkring och riskbedömning och ingå i gruppen ledningsstöd. 
Utöver försäkringsjuridik ser vi gärna att du har kunskap inom dataskydd, då du kommer ha ett övergripande ansvar för dataskyddsområdet. 
Du har ett kvalitetsansvar för dataskyddsfrågor där du har en viktig funktion både vad gäller större projekt såväl som hantering av kundärenden och verksamhetsnära frågor.
Bolaget har en tydlig innovationsagenda, och du får möjlighet att bidra inom spännande områden såsom AI och robotisering.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Ge löpande juridiskt stöd till verksamheten inom försäkringsjuridik och affärsrelaterade rättsområden.
Bidra med juridisk kompetens i innovations- och produktutvecklingsprocesser.
Driva och koordinera intern styrning, kontroll och kvalitetsarbete inom sakförsäkring.
Ansvara för hantering av personuppgiftsbiträdesavtal och stödja avtalsansvariga vid frågor.
Delta i projekt för att säkerställa att dataskyddsarbetet sker med hög kvalitet.
Ta fram och utveckla processer och arbetsinstruktioner inom dataskydd och försäkringsjuridik.


Vem är du?
Vi söker dig som har en juristexamen från högskola eller universitet och några års erfarenhet av arbete med dataskyddsjuridik och försäkringsjuridiska frågor. Har du dessutom erfarenhet från bank eller annan finansiell verksamhet är det meriterande.
Du har en god analytisk förmåga, ett strukturerat arbetssätt och en lösningsorienterad approach. Du kommer att driva frågor självständigt och att leda utvecklingsarbete, samtidigt som du värdesätter gott samarbete och är en lagspelare som sprider energi omkring dig. Högt ansvarstagande, stark kommunikativ förmåga och ett eget driv är avgörande för att lyckas i rollen. Du trivs med att arbeta både strategiskt och operativt och har en naturlig förmåga att bygga förtroende och samarbeta över olika affärsområden.
Eftersom Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän är ett bolag i ständig utveckling med ett starkt fokus på digitalisering ser vi att du har en nyfiken inställning till ny teknik och dess utmaningar. Vidare ser vi att utöver god kunskap inom dataskydd och regelefterlevnad, har du en prestigelös inställning och en förmåga att kommunicera komplexa juridiska frågor på ett tydligt och pedagogiskt sätt.
Vi tror på att glädje och resultat går hand i hand – och ser fram emot att ha dig med på vår resa!

Om Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän
Vi har hjärtat hos våra kunder och medarbetare. Hos oss blir du en del av en varm och inkluderande kultur och vi strävar efter att skapa en arbetsmiljö där alla mår bra och kan prestera på topp över tid.
Du blir en värdefull lagspelare i vårt team på Ledningsstöd, ett härligt gäng som består av 9 st medarbetare. Inom teamet strävar vi gemensamt efter att leverera hög kvalitet i allt vi gör, vara varandras bollplank och ha roligt tillsammans.
Vad får du mer hos oss?
Fast månadslön och ett attraktivt förmånspaket som bland annat innehåller bank och försäkringsrabatter, friskvårdsbidrag, lunchsubvention och sjukvårdsförsäkring
En härlig arbetsmiljö i fina lokaler i centrala Göteborg (Gårda) 
Flexibla arbetstider som inkluderar möjlighet till hemarbete
Vara med och bidra till en kultur som fokuserar på hållbar prestation, hälsa och inkludering
Stora utvecklingsmöjligheter och uppmuntran att engagera dig i projekt som ditt hjärta slår för lite extra
Vara med och bidra till en positiv och hållbar samhällsutveckling


Om Amendo
Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin, Instagram, Facebook och TikTok! Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden.
Rekryteringsprocessen
I denna rekrytering samarbetar Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän med Amendo Bemanning och Rekrytering. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Heléne Hansson, helene.hansson@amendo.se. 
I rekryteringsprocessen görs tester och bakgrundskontroller på slutkandidater för att få en helhetsbild av dig som kandidat och din lämplighet för den tjänst du sökt. Bakgrundskontrollerna hanteras av extern part.
Då vi träffar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, 23 April 2025, är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!
#LI-HH1
#legal

Ansök nu

Bolagsjurist till Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän

Försäkringstjänsteman
Läs mer Mar 26
Arbetsbeskrivning – Bolagsjurist med fokus på försäkringsjuridik och dataskydd
Vi söker en engagerad Bolagsjurist som vill ha en nyckelroll i vårt arbete med försäkringsjuridik och dataskydd. I denna roll blir du ett viktigt juridiskt stöd i verksamheten och säkerställer att våra processer håller hög kvalitet.
Du kommer att arbeta nära affärsområdet för sakförsäkring och riskbedömning och ingå i gruppen ledningsstöd.
Utöver försäkringsjuridik ser vi gärna att du har kunskap inom dataskydd, då du kommer ha ett övergripande ansvar för dataskyddsområdet.
Du har ett kvalitetsansvar för dataskyddsfrågor där du har en viktig funktion både vad gäller större projekt såväl som hantering av kundärenden och verksamhetsnära frågor.
Bolaget har en tydlig innovationsagenda, och du får möjlighet att bidra inom spännande områden såsom AI och robotisering.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Ge löpande juridiskt stöd till verksamheten inom försäkringsjuridik och affärsrelaterade rättsområden.
Bidra med juridisk kompetens i innovations- och produktutvecklingsprocesser.
Driva och koordinera intern styrning, kontroll och kvalitetsarbete inom sakförsäkring.
Ansvara för hantering av personuppgiftsbiträdesavtal och stödja avtalsansvariga vid frågor.
Delta i projekt för att säkerställa att dataskyddsarbetet sker med hög kvalitet.
Ta fram och utveckla processer och arbetsinstruktioner inom dataskydd och försäkringsjuridik.


Vem är du?
Vi söker dig som har en juristexamen från högskola eller universitet och några års erfarenhet av arbete med dataskyddsjuridik och försäkringsjuridiska frågor. Har du dessutom erfarenhet från bank eller annan finansiell verksamhet är det meriterande.
Du har en god analytisk förmåga, ett strukturerat arbetssätt och en lösningsorienterad approach. Du kommer att driva frågor självständigt och att leda utvecklingsarbete, samtidigt som du värdesätter gott samarbete och är en lagspelare som sprider energi omkring dig. Högt ansvarstagande, stark kommunikativ förmåga och ett eget driv är avgörande för att lyckas i rollen. Du trivs med att arbeta både strategiskt och operativt och har en naturlig förmåga att bygga förtroende och samarbeta över olika affärsområden.
Eftersom Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän är ett bolag i ständig utveckling med ett starkt fokus på digitalisering ser vi att du har en nyfiken inställning till ny teknik och dess utmaningar. Vidare ser vi att utöver god kunskap inom dataskydd och regelefterlevnad, har du en prestigelös inställning och en förmåga att kommunicera komplexa juridiska frågor på ett tydligt och pedagogiskt sätt.
Vi tror på att glädje och resultat går hand i hand – och ser fram emot att ha dig med på vår resa!

Om Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän
Vi har hjärtat hos våra kunder och medarbetare. Hos oss blir du en del av en varm och inkluderande kultur och vi strävar efter att skapa en arbetsmiljö där alla mår bra och kan prestera på topp över tid.
Du blir en värdefull lagspelare i vårt team på Ledningsstöd, ett härligt gäng som består av 9 st medarbetare. Inom teamet strävar vi gemensamt efter att leverera hög kvalitet i allt vi gör, vara varandras bollplank och ha roligt tillsammans.
Vad får du mer hos oss?
Fast månadslön och ett attraktivt förmånspaket som bland annat innehåller bank och försäkringsrabatter, friskvårdsbidrag, lunchsubvention och sjukvårdsförsäkring
En härlig arbetsmiljö i fina lokaler i centrala Göteborg (Gårda)
Flexibla arbetstider som inkluderar möjlighet till hemarbete
Vara med och bidra till en kultur som fokuserar på hållbar prestation, hälsa och inkludering
Stora utvecklingsmöjligheter och uppmuntran att engagera dig i projekt som ditt hjärta slår för lite extra
Vara med och bidra till en positiv och hållbar samhällsutveckling


Om Amendo
Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin, Instagram, Facebook och TikTok! Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden.
Rekryteringsprocessen
I denna rekrytering samarbetar Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän med Amendo Bemanning och Rekrytering. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Heléne Hansson, helene.hansson@amendo.se.
I rekryteringsprocessen görs tester och bakgrundskontroller på slutkandidater för att få en helhetsbild av dig som kandidat och din lämplighet för den tjänst du sökt. Bakgrundskontrollerna hanteras av extern part.
Då vi träffar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, 23 April 2025, är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

SEB i Göteborg söker kundservicerådgivare till telefonbanken!

Privatekonomisk rådgivare
Läs mer Mar 20
Arbetsbeskrivning Nu söker vi kundservicerådgivare till SEB 24|7 i Göteborg. Det kommer att vara flera starter för tjänsten under våren, och kommande starter sker i maj samt juni.
Arbetet innebär att ta emot inkommande telefonsamtal gällande olika typer av bankärenden där du kommer att hjälpa kunderna digitalt via telefon. Tjänsten kommer inledas med en längre utbildningsplan som innefattar både teoretiska och praktiska moment för att ge de bästa förutsättningarna till att lyckas i rollen.
På vår telefonbank är du SEB:s ansikte utåt och har en av de viktigaste rollerna för våra kunder. Vi eftersträvar en kultur där kunden verkligen står i centrum, där tillgänglighet, service och affär är våra ledstjärnor tillsammans med ett fokus på ständig förändring och utveckling.
Tjänsten är på heltid, du kan alltså inte vara student. Du behöver även vara flexibel då arbetstiderna varierar mellan dag och kväll, med möjlighet att önska sitt schema.

Kvalifikationer och egenskaper Vi söker dig som är en god kommunikatör som vill ge varje kund en positiv upplevelse av SEB. Din omgivning skulle beskriva dig som energigivande, samarbetsvillig och engagerad. Du har lätt för att lära dig nya saker, är bra på problemlösning och nyfiken på vår digitala utveckling. Du har även ett stort intresse för bank och finans samt ser långsiktigt på tjänsten hos SEB.
För att bli aktuell i rollen ser vi att du har:
- Erfarenhet av service, gärna från kundtjänst via telefon eller liknande arbete - God telefon- och datorvana - Flytande i såväl svenska som engelska i tal och skrift - Gymnasial utbildning med högskoleförberedande examen (inriktning ekonomi) - Genuint intresse av bank/finans
Meriterande är:
- Relevant högskoleutbildning inom ekonomi - Tidigare arbetserfarenhet inom bank, finans eller liknande arbete - Swedsec licens för Bolån
Om SEB På SEB är vi övertygade om att inkludering och mångfald är avgörande för att kunna bygga starka och bra team för att vårt företag ska vara hållbart för framtiden. Vi strävar efter att ha en inkluderande och värderingsdriven kultur där vi alla känner oss uppskattade, respekterade och involverade oavsett bakgrund, erfarenhet, tro, kön, ålder och varifrån vi kommer.
Bra personer känner ofta andra bra personer. Dela gärna annonsen om du har en vän skulle älska det här jobbet och delar SEBs värderingar. Kunderna först, engagemang, enkelhet och samarbete. Helt enkelt, service i världsklass! För mer inspiration om hur det är att jobba på 24|7: www.sebgroup.com/career https://www.youtube.com/embed/HT7cHydrJSU?rel=0&showinfo=0 Information kring rekryteringsprocessen När du söker tjänsten ber vi dig svara på ett antal frågor och det är viktigt att du svarar på dessa utifrån bästa förmåga.
Som en del av rekryteringsprocessen genomförs bakgrundskontroller både av oss och av SEB. Du kommer även att bli ombedd att visa ett utdrag från belastningsregistret.
Frågor och kontakt Vi väljer ut kandidater löpande, därmed är du välkommen med din ansökan redan idag.
I den här rekryteringen samarbetar SEB med Amendo. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår Talent Acquisition Manager: Mathilda Carlbom mathilda.carlbom@amendo.se
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Senior Ekonom med start omgående till längre konsultuppdrag

Redovisningsekonom
Läs mer Feb 6
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som brinner för ekonomi och vill vara en nyckelspelare i ett dynamiskt företag med stora utvecklingsmöjligheter i Göteborg. Som Senior Ekonom kommer du att ha en central roll på vår kunds ekonomiavdelning och bidra till bolagets fortsatta tillväxtresa. Vi ser gärna att du kan starta uppdraget omgående.
Uppdraget
Ditt uppdrag blir att ansvara för hela det ekonomiska flödet - från löpande bokföring till strategisk analys. Du kommer att hantera allt från kund- och leverantörsreskontra och lön till Årsbokslut, årsredovisningar och projektuppföljning blir en naturlig del av din vardag.Du ska vara bekväm med att ifrågasätta nuvarande processer och komma med konstruktiva förbättringsförslag. Vår kund söker en ekonom som inte bara ser siffror utan vill bidra till verksamhetens utvecklingspotential och de söker dig som vill vara med på den resan.
Kvalifikationer och egenskaper
Du har 5-7 års erfarenhet inom ekonomiområdet och är van vid system som Visma 2000, Visma Lön. Erfarenhet från lagerbokföring vid bokslut är ett plus. Vi värdesätter en person som är prestigelös, handlingskraftig, självgående och har ett genuint intresse för ekonomistyrning.
Konsultuppdraget kan leda till anställning hos kund efter ca ett år.
Detta får du som konsult på AmendoVår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Som konsult på Amendo får en trygg, hållbar och kompetensdriven arbetsgivare med ett välkänt varumärke. Du tilldelas även en branschkunnig Talent Consultant Manager på Amendo som du som konsult alltid kan vända dig till. Vidare ser vi också till att du får en såväl spännande som långsiktig utveckling i din konsultroll.
Som konsult hos oss på Amendo får du tillgång till vår förmånsportal Benify. I denna portal kan du nyttja ditt friskvårdsbidrag, men även ta del av såväl deals som rabatter på tjänster och varor som vi tror skapar mervärde i livet - såsom hjälp i hemmet, träningsaktiviteter och upplevelser. Om AmendoAmendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin, Instagram, Facebook och TikTok!
Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden.Frågor och kontaktVid frågor och funderingar är du välkommen att kontakta Amendos Talent Consultant Manager Heléne Hansson, helene.hansson@amendo.se
Då vi träffar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Eftersom det är start omgåendevill vi hadin ansökan senast sön 16 feb.

Ansök nu

Skadereglerare till försäkringsbolag i Göteborg/Sundsvall

Skadereglerare
Läs mer Dec 23
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi dig som vill fortsätta din resa inom försäkring och arbeta inom skadereglering påett av de större försäkringsbolagen på marknaden.Placering för rollen är Göteborg eller Sundsvall.
I rollen som skadereglerare kommer du självständigt hantera och bedöma ärenden utifrån gällande försäkringsvillkor och rutiner där målet är att kunderna ska få snabb och rätt hjälp. Du kommer hanteraoch ha kontaktvia telefon och digitala kanaler med kunder, rådgivare och juristersamt ha ettnära samarbete med övriga kollegor i teamet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av:
• Skadereglera inom specifikt försäkringsområde vilket innefattar både kundkontakt och administration/handläggning.• Samla in underlag, utreda och bedöma ärenden.• Hantera kundkontakter via telefon och digitala kanaler.• Säkerställa att skaderegleringen sker i enlighet med gällande regelverk.
Som konsult blir du anställd av Amendo och uthyrd till vår kund. Att arbeta som konsult är en fantastisk möjlighet att bygga på din erfarenhet, utveckla ditt nätverk och lära känna olika företag inom ekonomi, bank, finans och försäkring.Vi erbjuder en trygg anställning med kollektivavtal och personalförmåner.
Kvalifikationer och egenskaperVi söker dig som drivs av att ge bästa möjliga service mot kund och hjälpa kunderna att lösa deras olika problem. Du har god analytisk förmåga och arbetar med stort engagemang och fokus på kunden. Du trivs med att hantera varierande uppgifter och ärenden, inger snabbt förtroende och arbetar bra tillsammans med andra.Du är en teamplayer som delar med dig av kunskap och erfarenheter till dina kollegor, samtidigt som du självständigt kan utföra dina arbetsuppgifter effektivt och med kvalité. Arbetet innebär att du stundtals möter människor i svåra situationer så en viktig del är att vara bekväm och trygg med att fatta egna beslut och agera på ett positivt och kundvänligt sätt
Hos oss får du möjlighet att arbeta på ett välkänt försäkringsbolag med ett starkt varumärke samt med varierande och utmanande uppgifter i en positiv miljö.
Vi ser att du som söker även har:
Meriterande med relevant erfarenhet inom försäkring ellerskadereglering.Erfarenhet av kvalificerad administration samt kundkontakt.God kommunikativ förmåga både muntligen och skriftligen. Flytande i såväl svenska som engelska i tal och skrift. Gymnasial utbildning.
Detta får du som konsult på AmendoVår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Som konsult på Amendo får en trygg, hållbar och kompetensdriven arbetsgivare med ett välkänt varumärke. Du tilldelas även en branschkunnig Talent Consultant Manager på Amendo som du som konsult alltid kan vända dig till. Vidare ser vi också till att du får en såväl spännande som långsiktig utveckling i din konsultroll.
Som konsult hos oss på Amendo får du tillgång till vår förmånsportal Benify. I denna portal kan du nyttja ditt friskvårdsbidrag, men även ta del av såväl deals som rabatter på tjänster och varor som vi tror skapar mervärde i livet - såsom hjälp i hemmet, träningsaktiviteter och upplevelser. Om AmendoAmendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin, Instagram, Facebook och TikTok!
Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden.Frågor och kontaktVid frågor och funderingar är du välkommen att kontakta Amendos Talent Consultant Manager Lina Johansson, lina.johansson@amendo.se.Då vi träffar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Kundservicemedarbetare till Ziklo Bank

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Apr 8
Arbetsbeskrivning För Ziklo Banks (tidigare Volvofinans Bank) räkning söker vi nu engagerade kundservicemedarbetare med erfarenhet av service och kundkontakt som brinner för att uppnå en hög kundnöjdhet. Kanske är du nyexaminerad och söker dig mot bankvärlden, eller har erfarenhet av kundservice och letar efter din nästa utmaning? Du kommer att ingå i ett team av dedikerade och kunniga kollegor som gemensamt strävar mot att uppnå goda resultat. Tjänsten inleds med en introduktion för att skapa bästa möjliga förutsättningar för dig att uppnå framgång inom din roll. Vi söker dig som är ansvarstagande, ödmjuk, och noggrann. Likaså är det viktigt att du är en lagspelare som är engagerad i ditt arbete. Arbetstiderna är förlagda dagtid, vardagar. Tillträde för tjänsten är 9 juni. Som konsult blir du anställd av Amendo och uthyrd till vår kund. Arbetsuppgifter - Vara behjälplig och ge bästa möjliga service i samtal över telefon med företagets kunder, partners och återförsäljare - Administrativa uppgifter gällande kundärenden - Hantera olika ärenden som fakturafrågor, bilfinansiering och krediter till vägledning i app och digitala plånböcker - Skapa ett mervärde för kunderna genom att erbjuda tilläggstjänster för att leverera ännu bättre upplevelse och service Kvalifikationer och egenskaper Vi söker dig som: - Har en avslutad gymnasial utbildning - Har obehindrade språkkunskaper i svenska och engelska i tal och skrift - Har goda kunskaper inom MS Officepaketet - Har tidigare erfarenhet av en serviceinriktad roll Det är meriterande om: - Du har erfarenhet inom försäljning - Du har erfarenheter av att jobba med service kopplat till finansiella produkter och tjänster - Du har en avslutad eftergymnasial utbildning kopplad till ekonomi Om Ziklo
Ziklo Bank är ett techbolag med banklicens vars verksamhet präglas av mobilitet och hållbarhet. Vi har en historia av att hjälpa miljontals svenskar samt företag att uppnå friheten att röra sig. Vi erbjuder ett brett utbud av finansierings- och betaltjänster tillsammans med våra samarbetspartners.
Ziklo Bank är hela Sveriges mobilitetsbank som accelererar omställningen till smartare resor och transporter. Våra innovativa bank- och betaltjänster gör övergången till framtidens mobilitet så snabb och enkel som möjligt. Genom att styra våra erbjudanden i rätt riktning hjälper vi våra kunder att växla över till renare fordon och nya transportsätt. Ziklos roll är att göra det möjligt för fler att köra eldrivna bilar och lastbilar, men också att erbjuda fler alternativ som bilpooler, kollektivtrafik och mixad mobilitet för kortare resor.
Vi bryr oss om våra anställda och därför är en hälsosam och drogfri arbetsplats viktigt för oss. Drogtest förekommer vid nyanställning då vi värnar om att alla våra anställda har ett gott och drogfritt arbetsliv.
Detta får du som konsult på Amendo Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Som konsult på Amendo får en trygg, hållbar och kompetensdriven arbetsgivare med ett välkänt varumärke där vi erbjuder en trygg anställning med kollektivavtal och personalförmåner. Du tilldelas även en branschkunnig Talent Consultant Manager på Amendo som du som konsult alltid kan vända dig till. Vidare ser vi också till att du får en såväl spännande som långsiktig utveckling i din konsultroll.
Som konsult hos oss på Amendo får du tillgång till vår förmånsportal Benify. I denna portal kan du nyttja ditt friskvårdsbidrag, men även ta del av såväl deals som rabatter på tjänster och varor som vi tror skapar mervärde i livet - såsom hjälp i hemmet, träningsaktiviteter och upplevelser. Om Amendo Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin, Instagram, Facebook och TikTok!
Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden.
Frågor och kontakt Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Amendos Talent Recruitment and Business Manager Lina Johansson på lina.johansson@amendo.se. Då vi träffar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu