Göteborg: Försäkringsrådgivare för kommande uppdrag i Göteborg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Försäkringsrådgivare för kommande uppdrag i Göteborg i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-11-15 // Varaktighet: Heltid

Vi på Amendo söker nu försäkringsrådgivare med tidigare erfarenhet för kommande uppdrag. Är du en person som trivs i en kundnära roll och har erfarenhet inom försäkring, försäljning och rådgivning? Då kan detta vara din nästa utmaning!
Arbetsbeskrivning
Som försäkringsrådgivare är din huvudsakliga uppgift att engagera dig i kundernas försäkringsbehov och erbjuda dem de bästa lösningarna. Detta innebär att du genomför bedömningar av kundernas riskprofiler, förklarar olika försäkringsalternativ och kommunicerar värdet av försäkringsprodukter på ett tydligt och effektivt sätt. Ditt mål är att bygga starka och långsiktigarelationer med kunderna och vägleda dem genom beslutsprocessen för att säkerställa att de har rätt försäkringsskydd.
Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker dig som:
- Har flera årsdokumenterad erfarenhet av en liknande roll inom försäkringsbranschen eller finansiella tjänster.- Har erfarenhet av försäljningmed en dokumenterad framgång i att uppnå försäljningsmål och leverera utmärkt kundservice.- Är en trygg kommunikatör med en lösningsorienterad inställning som trivs med att ta sig an utmaningar med kreativitet och beslutsamhet.- Är självmotiverad och en lagspelare som trivs i en snabb arbetsmiljö där multitasking är en naturlig del av vardagen.- Talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska.
Om AmendoAmendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin, Instagram, Facebook och TikTok!Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden.

Frågor och kontakt
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterareLina Johansson på lina.johansson@amendo.se. Varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Försäkringsrådgivare/Försäkringssäljare

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Försäkringsrådgivare/Försäkringssäljare.

Vi söker två Försäkringsrådgivare redo för nästa utmaning i Göteborg!

Läs mer Dec 20
Är du en erfaren rådgivare inom bank- eller försäkringsbranschen som brinner för långsiktiga kundrelationer? Vi söker två engagerade kandidater som vill bli en del av ett sammansvetsat team med höga ambitioner
Var? GöteborgNär? Så snart som möjligt, med hänsyn till uppsägningstidAnställningsform?Rekrytering till vår kund
I rollen kommer du bl.a. att:
Förvalta och utveckla befintliga kundrelationer
Arbeta med rådgivning och försäljning av helhetslösningar inom företagsförsäkringar
Skapa trygghet och värde för företagskunder genom professionella och långsiktiga lösningar

Vi söker dig som:
Har erfarenhet från bank- eller försäkringsbranschen
Är relationsskapande, förtroendeingivande och målinriktad
Värderar laganda och är en teamspelare som lyfter andra

Låter detta som rätt nästa steg för dig i karriären? Din inställning och personlighet kommer vara avgörande för din framgång.Välkommen in med din ansökan så pratar vi mer! Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut.Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida!
careers.deltaconsulting.se

Vid frågor, kontakta Klara Hägg på klara@deltaconsulting.se.Välkommen med din ansökan!
Om Delta ConsultingVi på Delta Consulting är specialister på ekonomi-, bank-, och finanspersonal. Vår vision är att skapa lyckligare arbetsplatser.I vårt arbete hjälper vi våra kandidater att ta nästa steg i karriären samtidigt som vi hjälper våra kunder att hitta rätt person. Vi förmedlar både permanenta anställningar och temporära anställningar i form av uthyrning och interim.
Vår verksamhet styrs av våra tre ledord: noggrannhet, långsiktighet och positiv förändring. Oavsett om du är i början av din karriär eller en erfaren CFO är vi din självklara samarbetspartner när det är dags för en ny utmaning.

Ansök nu

Försäkringsrådgivare sökes för kommande uppdrag i Göteborg

Läs mer Nov 29
Är du enperson som trivs i en kundnära roll och har erfarenhet inom försäkring, försäljning och rådgivning?Nu söker vi på Amendo digsom är i början av din karriär inom försäkring och dig som har flera års erfarenhet som försäkringsrådgivareoch är redo för en ny utmaning!
Arbetsbeskrivning
Som försäkringsrådgivare är din huvudsakliga uppgift att engagera dig i kundernas försäkringsbehov och erbjuda dem de bästa lösningarna. Detta innebär att du genomför bedömningar av kundernas riskprofiler, förklarar olika försäkringsalternativ och kommunicerar värdet av försäkringsprodukter på ett tydligt och effektivt sätt. Ditt mål är att bygga starka och långsiktigarelationer med kunderna och vägleda dem genom beslutsprocessen för att säkerställa att de har rätt försäkringsskydd.
Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker dig som:
- Nyligen har påbörjat din karriär inom försäkring och vill fortsätta att utvecklas inom branschen.
- Har flera årsdokumenterad erfarenhet av en liknande roll inom försäkringsbranschen eller finansiella tjänster.- Har erfarenhet av försäljningmed en dokumenterad framgång i att uppnå försäljningsmål och leverera utmärkt kundservice.- Är en trygg kommunikatör med en lösningsorienterad inställning som trivs med att ta sig an utmaningar med kreativitet och beslutsamhet.- Är självmotiverad och en lagspelare som trivs i en snabb arbetsmiljö där multitasking är en naturlig del av vardagen.- Talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska.
Om AmendoAmendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin, Instagram, Facebook och TikTok!Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden.

Frågor och kontakt
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterareLina Johansson på lina.johansson@amendo.se. Varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Exportfinansieringslots Göteborg

Läs mer Apr 16
Är du en driven ekonom som gillar många företagskontakter? Har du en god lokal förankring i region Västra Götaland och Halland? Har du dessutom ett intresse för svenskt företagande och finansieringsfrågor? Nu söker vi en exportfinansieringslots för anställning vid behov och på timme.

Vi erbjuder dig
Som medarbetare på Exportkreditnämnden bidrar du till vårt uppdrag att främja svensk export och svenska företags internationalisering.

Det här är en arbetsplats med samhällsviktiga och utvecklande arbetsuppgifter i en global miljö. På EKN får du möjlighet att utvecklas, utmanas och bidra med din kompetens

Vårt arbetsklimat präglas av engagemang och kundfokus. Här välkomnas du av 170 erfarna kollegor, som drivs av att möjliggöra fler och säkra exportaffärer och att göra svåra marknader tillgängliga för svenska företag.

Våra kontor är belägna centralt. Läs gärna mer om våra https://www.ekn.se/om-ekn/jobba-hos-oss/vi-erbjuder-dig/.

Dina framtida arbetsuppgifter
Som exportfinansieringslots är du EKN:s förlängda arm och förmedlar EKN:s budskap till företag och Exportfrämjare främst inom region Västra Götaland och Halland. Du har en aktivt uppsökande roll med fokus på att öka företagens och andra aktörers kännedom om EKN:s erbjudanden i regionen. Du har många kontakter med svenska exportföretag inom SME segmentet men även med företag som är i tidiga faser.

Som exportfinansieringslots förväntas du ha en god lokal förankring och i din roll gör du många företagsbesök och träffar finansiärer samt andra aktörer. Företagen är främst inom segmenten teknikindustri, Saas bolag, medtech samt impact bolag med fokus på tidiga bolag i tillväxtfas.
I arbetet ingår att utveckla samarbete med potentiella kunder, etablera nya kontaktytor och hitta nya affärsmöjligheter. Det innebär också att presentera EKN:s tjänster i möten med företag, underleverantörer och exportfrämjare samt att representera EKN vid event, mässor och andra relevanta forum. Du har tät kontakt med våra kunder och i tjänsten förekommer resor inom Sverige, främst inom regionen.

Ditt framtida team
Affärsområdet SME och Midcorp har kontor på fem orter i Sverige och arbetar med företag som omsätter upp till 5 miljarder kronor samt lokala bankkontor i landet. Kunderna finns i alla branscher och över hela Sverige. Arbetet inom affärsområdet kännetecknas av många kundkontakter och ett högt flöde av internationella affärer som kräver snabba beslut. Arbetet sker i ett nära samarbete med EKN:s jurister och landriskanalytiker. Flödesaffärerna dominerar men affärsområdet hanterar även stora och komplexa affärer, ingen affär är för liten eller för stor. Affärerna varierar i längd och komplexitet och finns på alla marknader. Inom affärsområdet arbetar ca. 40 medarbetare främst kundansvariga underwriters.

Din bakgrund
Du har en gedigen arbetslivserfarenhet från startup samt finansierings- och investeringsverksamhet och/eller industriföretag. Du behöver ha en god lokal förankring inom region Västra Götaland. Du har en akademisk utbildning inom ekonomi.

Det är meriterande om du har minst ca fem års arbetslivserfarenhet från att ha arbetat med tillväxtbolag och kapitalanskaffning liksom erfarenhet från styrelseuppdrag. Ditt ansvarsområde kommer att bestå av företag främst inom segmenten teknikindustri, Saas bolag, medtech samt impact bolag varför vi ser det som meriterande att du har gedigen erfarenhet från dessa branscher.

Egenskaper
Du är utåtriktad, drivande och har förmåga att självständigt lösa uppgifter. Arbetet ställer höga krav på ansvarstagande, analytisk förmåga, flexibilitet och samordningsförmåga. Du kommer att ha många kontakter och behöver ha en god samarbetsförmåga samt kunna skapa, utveckla och bibehålla goda relationer med partners och kunder. Du har en hög servicenivå såväl externt som internt, samt ett stort engagemang och en vilja att aktivt bidra till att utveckla verksamheten vidare. Vi förväntar oss att du har ett genuint intresse för svenskt företagande.

Arbetet ställer krav på hög kommunikations- och presentationsförmåga i tal och skrift samt mycket goda kunskaper i svenska och engelska.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt

Timanställning vid behov, omfattning ca 15–20%. med placering i Göteborg. Befattningen medför resor främst inom region Västra Götaland. Körkort är ett krav.

Vi baserar vår rekrytering på kompetens. Det innebär att vi noggrant definierar vilka kvalifikationer som efterfrågas och sedan utgår från dem genom hela rekryteringsprocessen.

I denna rekrytering använder vi oss av urvalsfrågor som du svarar på i samband med att du skickar in din ansökan. Dina svar kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör.

Arbetsprover och arbetspsykologiska tester kan komma att tillämpas i rekryteringen.

För mer information
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att ringa Greger Leijonhufvud, regionansvarig. Frågor om anställningsvillkor besvaras av Johanna Vikman, HR-specialist, facklig representant är Philip Bergling, Saco. Samtliga nås på telefon 08-788 00 00.

Sista ansökningsdag är den 4 maj, 2025.

Välkommen med din ansökan!


Vi undanber oss säljsamtal gällande rekryteringslösningar och annonseringskanaler, då vi har valt samarbetspartners för denna rekrytering.




Om EKN
EKN har regeringens uppdrag att främja svensk export och svenska företags internationalisering, genom att erbjuda garantier för betalning och finansiering, tillsammans med rådgivning om affärsstruktur och riskhantering. Tjänsterna ger en större säkerhet, ökad konkurrenskraft och fler möjligheter till lyckade exportaffärer.

Ansök nu

Insurance Broker till ledande bolaginom finansiell rådgivning

Läs mer Nov 8
Är du en erfaren Insurance Broker med hög arbetsmoral och ett stort kundfokus? Vi söker dig som vill arbeta med komplexa försäkringslösningar och vara en nyckelspelare i ett snabbväxande team.

Plats: GöteborgStart:Start så snart som möjligt, med hänsyn till uppsägningstid
Om rollen:
Som Insurance Broker kommer du att ha huvudansvar för större kunder med höga krav på expertis och service. Du har troligen en specialisering inom områden som olyckor, egendomar eller finansiella riktlinjer och är van vid att hantera komplexa försäkringslösningar för både nationella och internationella bolag. Rollen präglas av kundfokus, entreprenörsanda och en vilja att ständigt förbättra och utveckla våra tjänster.
Din profil:
Du sätter alltid kunden i fokus och drivs av att skapa värde för dem. Du trivs även i en miljö med höga ambitioner och får energi av att leverera ett gott resultat. Med ett stark arbetsmoral tar du ansvar för dina uppdrag och har en naturlig känsla för ”affären”.
Vi söker dig som:
Har minst 5 års erfarenhet inom skadeförsäkring och riskanalys, gärna från en internationell miljö
Har tidigare arbetat inom mäkleri eller försäljning
Har en högskoleexamen
Är flytande i svenska och har mycket goda kunskaper i engelska



Låter det intressant?Tveka inte att skicka in din ansökan via vår hemsida. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut. Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida!
careers.deltaconsulting.se
Vid frågor, kontakta Olle Olsson på olle@deltaconsulting.se eller 070-402 84 22.Välkommen med din ansökan!

Om Delta ConsultingVi på Delta Consulting är specialister på ekonomipersonal. Vår vision är att skapa lyckligare arbetsplatser.
Vi jobbar dagligen med att skapa möten mellan ekonomer och företag där ekonomer jobbar. I vårt arbete hjälper vi våra kandidater att ta nästa steg i karriären samtidigt som vi hjälper våra kunder att hitta rätt person. Vi förmedlar både permanenta anställningar och temporära anställningar i form av uthyrning och interim.
Vår verksamhet styrs av våra tre ledord: noggrannhet, långsiktighet och positiv förändring. Oavsett om du är i början av din karriär eller en erfaren CFO är vi din självklara samarbetspartner när det är dags för en ny utmaning.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Amendo Bemanning & Rekrytering AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Amendo Bemanning & Rekrytering AB .

Jurist till Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän

Försäkringstjänsteman
Läs mer Apr 17
Arbetsbeskrivning – Bolagsjurist med fokus på försäkringsjuridik och dataskydd
Vi söker en engagerad Bolagsjurist som vill ha en nyckelroll i vårt arbete med försäkringsjuridik och dataskydd. I denna roll blir du ett viktigt juridiskt stöd i verksamheten och säkerställer att våra processer håller hög kvalitet.
Du kommer att arbeta nära affärsområdet för sakförsäkring och riskbedömning och ingå i gruppen ledningsstöd. 
Utöver försäkringsjuridik ser vi gärna att du har kunskap inom dataskydd, då du kommer ha ett övergripande ansvar för dataskyddsområdet. 
Du har ett kvalitetsansvar för dataskyddsfrågor där du har en viktig funktion både vad gäller större projekt såväl som hantering av kundärenden och verksamhetsnära frågor.
Bolaget har en tydlig innovationsagenda, och du får möjlighet att bidra inom spännande områden såsom AI och robotisering.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Ge löpande juridiskt stöd till verksamheten inom försäkringsjuridik och affärsrelaterade rättsområden.
Bidra med juridisk kompetens i innovations- och produktutvecklingsprocesser.
Driva och koordinera intern styrning, kontroll och kvalitetsarbete inom sakförsäkring.
Ansvara för hantering av personuppgiftsbiträdesavtal och stödja avtalsansvariga vid frågor.
Delta i projekt för att säkerställa att dataskyddsarbetet sker med hög kvalitet.
Ta fram och utveckla processer och arbetsinstruktioner inom dataskydd och försäkringsjuridik.


Vem är du?
Vi söker dig som har en juristexamen från högskola eller universitet och några års erfarenhet av arbete med dataskyddsjuridik och försäkringsjuridiska frågor. Har du dessutom erfarenhet från bank eller annan finansiell verksamhet är det meriterande.
Du har en god analytisk förmåga, ett strukturerat arbetssätt och en lösningsorienterad approach. Du kommer att driva frågor självständigt och att leda utvecklingsarbete, samtidigt som du värdesätter gott samarbete och är en lagspelare som sprider energi omkring dig. Högt ansvarstagande, stark kommunikativ förmåga och ett eget driv är avgörande för att lyckas i rollen. Du trivs med att arbeta både strategiskt och operativt och har en naturlig förmåga att bygga förtroende och samarbeta över olika affärsområden.
Eftersom Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän är ett bolag i ständig utveckling med ett starkt fokus på digitalisering ser vi att du har en nyfiken inställning till ny teknik och dess utmaningar. Vidare ser vi att utöver god kunskap inom dataskydd och regelefterlevnad, har du en prestigelös inställning och en förmåga att kommunicera komplexa juridiska frågor på ett tydligt och pedagogiskt sätt.
Vi tror på att glädje och resultat går hand i hand – och ser fram emot att ha dig med på vår resa!

Om Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän
Vi har hjärtat hos våra kunder och medarbetare. Hos oss blir du en del av en varm och inkluderande kultur och vi strävar efter att skapa en arbetsmiljö där alla mår bra och kan prestera på topp över tid.
Du blir en värdefull lagspelare i vårt team på Ledningsstöd, ett härligt gäng som består av 9 st medarbetare. Inom teamet strävar vi gemensamt efter att leverera hög kvalitet i allt vi gör, vara varandras bollplank och ha roligt tillsammans.
Vad får du mer hos oss?
Fast månadslön och ett attraktivt förmånspaket som bland annat innehåller bank och försäkringsrabatter, friskvårdsbidrag, lunchsubvention och sjukvårdsförsäkring
En härlig arbetsmiljö i fina lokaler i centrala Göteborg (Gårda) 
Flexibla arbetstider som inkluderar möjlighet till hemarbete
Vara med och bidra till en kultur som fokuserar på hållbar prestation, hälsa och inkludering
Stora utvecklingsmöjligheter och uppmuntran att engagera dig i projekt som ditt hjärta slår för lite extra
Vara med och bidra till en positiv och hållbar samhällsutveckling


Om Amendo
Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin, Instagram, Facebook och TikTok! Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden.
Rekryteringsprocessen
I denna rekrytering samarbetar Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän med Amendo Bemanning och Rekrytering. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Heléne Hansson, helene.hansson@amendo.se. 
I rekryteringsprocessen görs tester och bakgrundskontroller på slutkandidater för att få en helhetsbild av dig som kandidat och din lämplighet för den tjänst du sökt. Bakgrundskontrollerna hanteras av extern part.
Då vi träffar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, 23 April 2025, är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!
#LI-HH1
#legal

Ansök nu

Bolagsjurist till Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän

Försäkringstjänsteman
Läs mer Mar 26
Arbetsbeskrivning – Bolagsjurist med fokus på försäkringsjuridik och dataskydd
Vi söker en engagerad Bolagsjurist som vill ha en nyckelroll i vårt arbete med försäkringsjuridik och dataskydd. I denna roll blir du ett viktigt juridiskt stöd i verksamheten och säkerställer att våra processer håller hög kvalitet.
Du kommer att arbeta nära affärsområdet för sakförsäkring och riskbedömning och ingå i gruppen ledningsstöd.
Utöver försäkringsjuridik ser vi gärna att du har kunskap inom dataskydd, då du kommer ha ett övergripande ansvar för dataskyddsområdet.
Du har ett kvalitetsansvar för dataskyddsfrågor där du har en viktig funktion både vad gäller större projekt såväl som hantering av kundärenden och verksamhetsnära frågor.
Bolaget har en tydlig innovationsagenda, och du får möjlighet att bidra inom spännande områden såsom AI och robotisering.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Ge löpande juridiskt stöd till verksamheten inom försäkringsjuridik och affärsrelaterade rättsområden.
Bidra med juridisk kompetens i innovations- och produktutvecklingsprocesser.
Driva och koordinera intern styrning, kontroll och kvalitetsarbete inom sakförsäkring.
Ansvara för hantering av personuppgiftsbiträdesavtal och stödja avtalsansvariga vid frågor.
Delta i projekt för att säkerställa att dataskyddsarbetet sker med hög kvalitet.
Ta fram och utveckla processer och arbetsinstruktioner inom dataskydd och försäkringsjuridik.


Vem är du?
Vi söker dig som har en juristexamen från högskola eller universitet och några års erfarenhet av arbete med dataskyddsjuridik och försäkringsjuridiska frågor. Har du dessutom erfarenhet från bank eller annan finansiell verksamhet är det meriterande.
Du har en god analytisk förmåga, ett strukturerat arbetssätt och en lösningsorienterad approach. Du kommer att driva frågor självständigt och att leda utvecklingsarbete, samtidigt som du värdesätter gott samarbete och är en lagspelare som sprider energi omkring dig. Högt ansvarstagande, stark kommunikativ förmåga och ett eget driv är avgörande för att lyckas i rollen. Du trivs med att arbeta både strategiskt och operativt och har en naturlig förmåga att bygga förtroende och samarbeta över olika affärsområden.
Eftersom Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän är ett bolag i ständig utveckling med ett starkt fokus på digitalisering ser vi att du har en nyfiken inställning till ny teknik och dess utmaningar. Vidare ser vi att utöver god kunskap inom dataskydd och regelefterlevnad, har du en prestigelös inställning och en förmåga att kommunicera komplexa juridiska frågor på ett tydligt och pedagogiskt sätt.
Vi tror på att glädje och resultat går hand i hand – och ser fram emot att ha dig med på vår resa!

Om Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän
Vi har hjärtat hos våra kunder och medarbetare. Hos oss blir du en del av en varm och inkluderande kultur och vi strävar efter att skapa en arbetsmiljö där alla mår bra och kan prestera på topp över tid.
Du blir en värdefull lagspelare i vårt team på Ledningsstöd, ett härligt gäng som består av 9 st medarbetare. Inom teamet strävar vi gemensamt efter att leverera hög kvalitet i allt vi gör, vara varandras bollplank och ha roligt tillsammans.
Vad får du mer hos oss?
Fast månadslön och ett attraktivt förmånspaket som bland annat innehåller bank och försäkringsrabatter, friskvårdsbidrag, lunchsubvention och sjukvårdsförsäkring
En härlig arbetsmiljö i fina lokaler i centrala Göteborg (Gårda)
Flexibla arbetstider som inkluderar möjlighet till hemarbete
Vara med och bidra till en kultur som fokuserar på hållbar prestation, hälsa och inkludering
Stora utvecklingsmöjligheter och uppmuntran att engagera dig i projekt som ditt hjärta slår för lite extra
Vara med och bidra till en positiv och hållbar samhällsutveckling


Om Amendo
Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin, Instagram, Facebook och TikTok! Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden.
Rekryteringsprocessen
I denna rekrytering samarbetar Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän med Amendo Bemanning och Rekrytering. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Heléne Hansson, helene.hansson@amendo.se.
I rekryteringsprocessen görs tester och bakgrundskontroller på slutkandidater för att få en helhetsbild av dig som kandidat och din lämplighet för den tjänst du sökt. Bakgrundskontrollerna hanteras av extern part.
Då vi träffar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, 23 April 2025, är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

SEB i Göteborg söker kundservicerådgivare till telefonbanken!

Privatekonomisk rådgivare
Läs mer Mar 20
Arbetsbeskrivning Nu söker vi kundservicerådgivare till SEB 24|7 i Göteborg. Det kommer att vara flera starter för tjänsten under våren, och kommande starter sker i maj samt juni.
Arbetet innebär att ta emot inkommande telefonsamtal gällande olika typer av bankärenden där du kommer att hjälpa kunderna digitalt via telefon. Tjänsten kommer inledas med en längre utbildningsplan som innefattar både teoretiska och praktiska moment för att ge de bästa förutsättningarna till att lyckas i rollen.
På vår telefonbank är du SEB:s ansikte utåt och har en av de viktigaste rollerna för våra kunder. Vi eftersträvar en kultur där kunden verkligen står i centrum, där tillgänglighet, service och affär är våra ledstjärnor tillsammans med ett fokus på ständig förändring och utveckling.
Tjänsten är på heltid, du kan alltså inte vara student. Du behöver även vara flexibel då arbetstiderna varierar mellan dag och kväll, med möjlighet att önska sitt schema.

Kvalifikationer och egenskaper Vi söker dig som är en god kommunikatör som vill ge varje kund en positiv upplevelse av SEB. Din omgivning skulle beskriva dig som energigivande, samarbetsvillig och engagerad. Du har lätt för att lära dig nya saker, är bra på problemlösning och nyfiken på vår digitala utveckling. Du har även ett stort intresse för bank och finans samt ser långsiktigt på tjänsten hos SEB.
För att bli aktuell i rollen ser vi att du har:
- Erfarenhet av service, gärna från kundtjänst via telefon eller liknande arbete - God telefon- och datorvana - Flytande i såväl svenska som engelska i tal och skrift - Gymnasial utbildning med högskoleförberedande examen (inriktning ekonomi) - Genuint intresse av bank/finans
Meriterande är:
- Relevant högskoleutbildning inom ekonomi - Tidigare arbetserfarenhet inom bank, finans eller liknande arbete - Swedsec licens för Bolån
Om SEB På SEB är vi övertygade om att inkludering och mångfald är avgörande för att kunna bygga starka och bra team för att vårt företag ska vara hållbart för framtiden. Vi strävar efter att ha en inkluderande och värderingsdriven kultur där vi alla känner oss uppskattade, respekterade och involverade oavsett bakgrund, erfarenhet, tro, kön, ålder och varifrån vi kommer.
Bra personer känner ofta andra bra personer. Dela gärna annonsen om du har en vän skulle älska det här jobbet och delar SEBs värderingar. Kunderna först, engagemang, enkelhet och samarbete. Helt enkelt, service i världsklass! För mer inspiration om hur det är att jobba på 24|7: www.sebgroup.com/career https://www.youtube.com/embed/HT7cHydrJSU?rel=0&showinfo=0 Information kring rekryteringsprocessen När du söker tjänsten ber vi dig svara på ett antal frågor och det är viktigt att du svarar på dessa utifrån bästa förmåga.
Som en del av rekryteringsprocessen genomförs bakgrundskontroller både av oss och av SEB. Du kommer även att bli ombedd att visa ett utdrag från belastningsregistret.
Frågor och kontakt Vi väljer ut kandidater löpande, därmed är du välkommen med din ansökan redan idag.
I den här rekryteringen samarbetar SEB med Amendo. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår Talent Acquisition Manager: Mathilda Carlbom mathilda.carlbom@amendo.se
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Senior Ekonom med start omgående till längre konsultuppdrag

Redovisningsekonom
Läs mer Feb 6
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som brinner för ekonomi och vill vara en nyckelspelare i ett dynamiskt företag med stora utvecklingsmöjligheter i Göteborg. Som Senior Ekonom kommer du att ha en central roll på vår kunds ekonomiavdelning och bidra till bolagets fortsatta tillväxtresa. Vi ser gärna att du kan starta uppdraget omgående.
Uppdraget
Ditt uppdrag blir att ansvara för hela det ekonomiska flödet - från löpande bokföring till strategisk analys. Du kommer att hantera allt från kund- och leverantörsreskontra och lön till Årsbokslut, årsredovisningar och projektuppföljning blir en naturlig del av din vardag.Du ska vara bekväm med att ifrågasätta nuvarande processer och komma med konstruktiva förbättringsförslag. Vår kund söker en ekonom som inte bara ser siffror utan vill bidra till verksamhetens utvecklingspotential och de söker dig som vill vara med på den resan.
Kvalifikationer och egenskaper
Du har 5-7 års erfarenhet inom ekonomiområdet och är van vid system som Visma 2000, Visma Lön. Erfarenhet från lagerbokföring vid bokslut är ett plus. Vi värdesätter en person som är prestigelös, handlingskraftig, självgående och har ett genuint intresse för ekonomistyrning.
Konsultuppdraget kan leda till anställning hos kund efter ca ett år.
Detta får du som konsult på AmendoVår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Som konsult på Amendo får en trygg, hållbar och kompetensdriven arbetsgivare med ett välkänt varumärke. Du tilldelas även en branschkunnig Talent Consultant Manager på Amendo som du som konsult alltid kan vända dig till. Vidare ser vi också till att du får en såväl spännande som långsiktig utveckling i din konsultroll.
Som konsult hos oss på Amendo får du tillgång till vår förmånsportal Benify. I denna portal kan du nyttja ditt friskvårdsbidrag, men även ta del av såväl deals som rabatter på tjänster och varor som vi tror skapar mervärde i livet - såsom hjälp i hemmet, träningsaktiviteter och upplevelser. Om AmendoAmendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin, Instagram, Facebook och TikTok!
Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden.Frågor och kontaktVid frågor och funderingar är du välkommen att kontakta Amendos Talent Consultant Manager Heléne Hansson, helene.hansson@amendo.se
Då vi träffar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Eftersom det är start omgåendevill vi hadin ansökan senast sön 16 feb.

Ansök nu

Skadereglerare till försäkringsbolag i Göteborg/Sundsvall

Skadereglerare
Läs mer Dec 23
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi dig som vill fortsätta din resa inom försäkring och arbeta inom skadereglering påett av de större försäkringsbolagen på marknaden.Placering för rollen är Göteborg eller Sundsvall.
I rollen som skadereglerare kommer du självständigt hantera och bedöma ärenden utifrån gällande försäkringsvillkor och rutiner där målet är att kunderna ska få snabb och rätt hjälp. Du kommer hanteraoch ha kontaktvia telefon och digitala kanaler med kunder, rådgivare och juristersamt ha ettnära samarbete med övriga kollegor i teamet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av:
• Skadereglera inom specifikt försäkringsområde vilket innefattar både kundkontakt och administration/handläggning.• Samla in underlag, utreda och bedöma ärenden.• Hantera kundkontakter via telefon och digitala kanaler.• Säkerställa att skaderegleringen sker i enlighet med gällande regelverk.
Som konsult blir du anställd av Amendo och uthyrd till vår kund. Att arbeta som konsult är en fantastisk möjlighet att bygga på din erfarenhet, utveckla ditt nätverk och lära känna olika företag inom ekonomi, bank, finans och försäkring.Vi erbjuder en trygg anställning med kollektivavtal och personalförmåner.
Kvalifikationer och egenskaperVi söker dig som drivs av att ge bästa möjliga service mot kund och hjälpa kunderna att lösa deras olika problem. Du har god analytisk förmåga och arbetar med stort engagemang och fokus på kunden. Du trivs med att hantera varierande uppgifter och ärenden, inger snabbt förtroende och arbetar bra tillsammans med andra.Du är en teamplayer som delar med dig av kunskap och erfarenheter till dina kollegor, samtidigt som du självständigt kan utföra dina arbetsuppgifter effektivt och med kvalité. Arbetet innebär att du stundtals möter människor i svåra situationer så en viktig del är att vara bekväm och trygg med att fatta egna beslut och agera på ett positivt och kundvänligt sätt
Hos oss får du möjlighet att arbeta på ett välkänt försäkringsbolag med ett starkt varumärke samt med varierande och utmanande uppgifter i en positiv miljö.
Vi ser att du som söker även har:
Meriterande med relevant erfarenhet inom försäkring ellerskadereglering.Erfarenhet av kvalificerad administration samt kundkontakt.God kommunikativ förmåga både muntligen och skriftligen. Flytande i såväl svenska som engelska i tal och skrift. Gymnasial utbildning.
Detta får du som konsult på AmendoVår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Som konsult på Amendo får en trygg, hållbar och kompetensdriven arbetsgivare med ett välkänt varumärke. Du tilldelas även en branschkunnig Talent Consultant Manager på Amendo som du som konsult alltid kan vända dig till. Vidare ser vi också till att du får en såväl spännande som långsiktig utveckling i din konsultroll.
Som konsult hos oss på Amendo får du tillgång till vår förmånsportal Benify. I denna portal kan du nyttja ditt friskvårdsbidrag, men även ta del av såväl deals som rabatter på tjänster och varor som vi tror skapar mervärde i livet - såsom hjälp i hemmet, träningsaktiviteter och upplevelser. Om AmendoAmendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin, Instagram, Facebook och TikTok!
Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden.Frågor och kontaktVid frågor och funderingar är du välkommen att kontakta Amendos Talent Consultant Manager Lina Johansson, lina.johansson@amendo.se.Då vi träffar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Kundservicemedarbetare till Ziklo Bank

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Apr 8
Arbetsbeskrivning För Ziklo Banks (tidigare Volvofinans Bank) räkning söker vi nu engagerade kundservicemedarbetare med erfarenhet av service och kundkontakt som brinner för att uppnå en hög kundnöjdhet. Kanske är du nyexaminerad och söker dig mot bankvärlden, eller har erfarenhet av kundservice och letar efter din nästa utmaning? Du kommer att ingå i ett team av dedikerade och kunniga kollegor som gemensamt strävar mot att uppnå goda resultat. Tjänsten inleds med en introduktion för att skapa bästa möjliga förutsättningar för dig att uppnå framgång inom din roll. Vi söker dig som är ansvarstagande, ödmjuk, och noggrann. Likaså är det viktigt att du är en lagspelare som är engagerad i ditt arbete. Arbetstiderna är förlagda dagtid, vardagar. Tillträde för tjänsten är 9 juni. Som konsult blir du anställd av Amendo och uthyrd till vår kund. Arbetsuppgifter - Vara behjälplig och ge bästa möjliga service i samtal över telefon med företagets kunder, partners och återförsäljare - Administrativa uppgifter gällande kundärenden - Hantera olika ärenden som fakturafrågor, bilfinansiering och krediter till vägledning i app och digitala plånböcker - Skapa ett mervärde för kunderna genom att erbjuda tilläggstjänster för att leverera ännu bättre upplevelse och service Kvalifikationer och egenskaper Vi söker dig som: - Har en avslutad gymnasial utbildning - Har obehindrade språkkunskaper i svenska och engelska i tal och skrift - Har goda kunskaper inom MS Officepaketet - Har tidigare erfarenhet av en serviceinriktad roll Det är meriterande om: - Du har erfarenhet inom försäljning - Du har erfarenheter av att jobba med service kopplat till finansiella produkter och tjänster - Du har en avslutad eftergymnasial utbildning kopplad till ekonomi Om Ziklo
Ziklo Bank är ett techbolag med banklicens vars verksamhet präglas av mobilitet och hållbarhet. Vi har en historia av att hjälpa miljontals svenskar samt företag att uppnå friheten att röra sig. Vi erbjuder ett brett utbud av finansierings- och betaltjänster tillsammans med våra samarbetspartners.
Ziklo Bank är hela Sveriges mobilitetsbank som accelererar omställningen till smartare resor och transporter. Våra innovativa bank- och betaltjänster gör övergången till framtidens mobilitet så snabb och enkel som möjligt. Genom att styra våra erbjudanden i rätt riktning hjälper vi våra kunder att växla över till renare fordon och nya transportsätt. Ziklos roll är att göra det möjligt för fler att köra eldrivna bilar och lastbilar, men också att erbjuda fler alternativ som bilpooler, kollektivtrafik och mixad mobilitet för kortare resor.
Vi bryr oss om våra anställda och därför är en hälsosam och drogfri arbetsplats viktigt för oss. Drogtest förekommer vid nyanställning då vi värnar om att alla våra anställda har ett gott och drogfritt arbetsliv.
Detta får du som konsult på Amendo Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Som konsult på Amendo får en trygg, hållbar och kompetensdriven arbetsgivare med ett välkänt varumärke där vi erbjuder en trygg anställning med kollektivavtal och personalförmåner. Du tilldelas även en branschkunnig Talent Consultant Manager på Amendo som du som konsult alltid kan vända dig till. Vidare ser vi också till att du får en såväl spännande som långsiktig utveckling i din konsultroll.
Som konsult hos oss på Amendo får du tillgång till vår förmånsportal Benify. I denna portal kan du nyttja ditt friskvårdsbidrag, men även ta del av såväl deals som rabatter på tjänster och varor som vi tror skapar mervärde i livet - såsom hjälp i hemmet, träningsaktiviteter och upplevelser. Om Amendo Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin, Instagram, Facebook och TikTok!
Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden.
Frågor och kontakt Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Amendos Talent Recruitment and Business Manager Lina Johansson på lina.johansson@amendo.se. Då vi träffar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu