Göteborg: Ekonomiansvarig till nytänkande bolag

Hitta ansökningsinfo om jobbet Ekonomiansvarig till nytänkande bolag i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-12-06 // Varaktighet: Heltid

Vill du ta nästa steg i din karriär och arbeta i en bred och strategisk roll där du ansvarar för olika kunders ekonomifunktioner och bidrar till deras långsiktiga utveckling? Vi söker nu en ekonomiansvarig som vill vara med och driva och utveckla ekonomiprocesserna för flera spännande företag inom varierande branscher. Här erbjuds du möjligheten att göra en konkret skillnad genom att säkerställa kvalitet och effektivitet i deras ekonomiska flöden.

Om rollen
Som ekonomiansvarig blir du ansvarig för ekonomiarbetet för flera av bolagets kunder. Din roll innebär att hantera allt från löpande bokföring och rapportering till skatt- och momsdeklarationer samt löneadministration. Genom ditt arbete bidrar du till kundernas affärsutveckling och stöder dem i beslut kring likviditetsplanering, projektkalkyler och kostnadsuppföljning. Rollen innefattar att du självständigt hanterar flera kundbolag från olika branscher, där du fungerar som en förlängd och strategisk partner, vilket frigör kundernas tid att fokusera på sin kärnverksamhet.

Om dig
Vi söker dig som är analytisk, självgående och noggrann i ditt arbetssätt, med en tydlig affärsmässig inställning. Du är van vid att driva ekonomiprocesser självständigt och strävar efter att förbättra och effektivisera verksamheters ekonomiska funktion. Med ett starkt driv och initiativförmåga arbetar du proaktivt och bidrar till kundens tillväxt. Din kommunikativa förmåga och engagemang skapar trygghet och mervärde för de företag du samarbetar med.

Skallkrav
• Minst 2 års relevant erfarenhet inom ekonomi och administration
• Relevant eftergymnasial utbildning
• Flytande svenska i tal och skrift

Meriterande
• Erfarenhet av arbete i Fortnox
• Erfarenhet av arbete i Monitor

Om kundföretaget
Kundföretaget erbjuder omfattande ekonomiska tjänster till företag i olika branscher. Med sin modell fungerar de som en heltäckande ekonomifunktion som tar ansvar för hela ekonomiflödet, så att kunderna kan fokusera på sin kärnverksamhet. Som ekonomiansvarig i detta bolag spelar du en avgörande roll i att stötta kunderna med expertis inom ekonomiska och administrativa frågor. Här erbjuds du stora möjligheter till utveckling och att vara delaktig i bolagets tillväxt.

Om Framtiden
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.

För denna tjänst kommer du initialt vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över till kundföretaget.

Villkor
• Placering: Göteborg
• Omfattning: Heltid
• Startdatum: Enligt överenskommelse

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så skicka in din ansökan redan idag!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Ekonomiledare

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Ekonomiledare.

Ekonomiansvarig Interim för omgående tillsättning

Läs mer Jan 22
För kunds räkning söker vi nu en ekonomiansvarig för en interimroll i cirka 1 år på heltid.
Vi söker dig som:
Älskar att arbeta med människor och passar in i vårt team.
Har erfarenhet av löpande bokföring och resultatredovisning.
Besitter kunskap och erfarenhet inom HR-relaterade frågor, inklusive avtal och lönehantering.
Har bred erfarenhet av affärssystemet M3 är ett krav
Tidigare erfarenhet från ekonomiroll i fabrik, gärna controlling
Har du dessutom jobbat nära eller med HR-frågor ser vi detta som ett stort plus


Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Sköta all bokföring och redovisning i enlighet med gällande lagar och förordningar.
Löpande rapportera resultat till ledningen för att säkerställa god insyn i företagets ekonomiska situation.
Hantera alla personalfrågor med ett människo-centrerat tillvägagångssätt, samtidigt som du ser till att allt sköts enligt gällande avtal och regelverk.

Tillsättning omgående

Ansök nu

Finance & Growth Business Partner

Läs mer Dec 19
OM OSS.
twoday är en gemenskap av nära 3 000 experter i norra Europasom brinner för att göra skillnad. Vår mission? Att med vår drivkraft, anpassningsförmåga och ett stort hjärta arbeta för att skapa positiva förändringar idag samtidigt som vi förbereder våra kunder, samhället och oss själva för vad morgondagen har att erbjuda.
Vi hjälper både offentlig och privat sektor att förverkliga sina digitala visioner. Genom dataanalys, design ochmjukvaruutvecklingskapar vi skräddarsydda lösningar för våra kunder och hjälper dematt växa, förändras och ligga steget före.
Hos oss i Göteborg hittar du ett väl sammansvetsat gäng som hjälper varandra och våra kunder att nå framgång varje dag. DEL AV LEDNINGSGRUPPEN OCH ETT NORDISKT TEAM.
Som Finance & Growth Business Partner kommer du att spela en avgörande roll för vår verksamhet i Sverige. Du blir en del av den svenska ledningsgruppen, där du representerar Finance & Growth, och fungerar som den centrala kontaktpunkten för våra svenska operationer. Utöver dina kollegor på den svenska marknaden så har du ett team inom Financesom är utspridda överDanmark, Norge och Finland.Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:
Analysera finansiella data för att identifiera trender, utmaningar och möjligheter. Dina insikter kommer att vägleda oss i att förstå nuläget och vilka åtgärder som behövs för att förbättra resultaten.
Leda budgeterings- och prognosprocesser med fokus på noggrannhet och framtidsinriktad planering.
Samarbeta med team över hela organisationen och stötta beslutsfattande med tydliga och konkreta finansiella insikter. Du analyserar lönsamhet, identifierar förbättringsområden och hjälper ledare att prioritera rätt.
Ansvara för månadsbokslut, inklusive intäktskontroller och rapportering, och säkerställa att siffrorna är korrekta och godkända.
Följa upp projektens finansiella resultat, analysera marginaler och identifiera risker för att skydda och förbättra resultaten.
Bidra till att utveckla och genomföra långsiktiga strategiska planer i samarbete med ledningen, med fokus på att säkerställa ekonomisk hållbarhet.

VEM DU ÄR.
Vi tror att du är en strategisk och analytisk person som trivs med att omvandla data till konkreta insikter och åtgärder. Du är en samarbetsinriktad problemlösare som gillar att arbeta nära både team och ledare.
För att lyckas i rollen har du:
En kandidatexamen inom ekonomi, redovisning eller ett relaterat område (en avancerad examen eller certifiering som CPA eller CFA är meriterande).
Minst fem års erfarenhet av finansiell ledning, gärna från en liknande bransch.
Starka kommunikativa färdigheter och förmågan att förklara finansiella koncept på ett tydligt sätt. Talar och skriver svenska samt engelska obehindrat.
Erfarenhet av budgetering, prognoser och analys av projektens ekonomiska prestanda.
God vana vid finansiella system och verktyg samt en vilja att driva kontinuerliga förbättringar.

VÅRT ERBJUDANDE.
När du blir en del av oss får du en unik möjlighet att påverka och växa inom en av Nordeuropas ledande Data & AI-drivna digitala företag. Hos oss kan du förvänta dig:
Ett dynamiskt och samarbetsinriktat arbetsklimat där du jobbar med ambitiösa, omtänksamma och kreativa kollegor.
Möjligheter till utveckling och karriärväxt i en miljö som värdesätter innovation, initiativförmåga och lärande.
En kultur som värnar om ditt välmående, balans mellan arbete och privatliv, och personlig utveckling.
Ett riktigt härligt och socialt kontori Göteborg, på Kungsportsavenyen 1, samt möjligheten att arbeta från annan plats.

VAD DU KAN FÖRVÄNTA DIG.
Vår rekryteringsprocess är uppdelad i tre delar och utgår från en kompetensbaserad rekryteringsmodell. Första steget är en intervju med vår Talent Acquisition Specialist. Nästa steg är en intervju med vår Country Managersamt en avstämningmed det nordiska Finance-teamet. Sista steget är att ta referenser, för att sedan kunnaerbjuda tjänsten till den kandidat vi tror är mest lämpad för rollen.Vi önskar tillsätta rollen så snart som möjligt, som senast i slutet av februari 2025.Intervjuprocessen kommer att påbörjas i januari 2025.Är du redo att ta nästa steg i karriären? Skicka in din ansökan redan idag! Vi hanterar ansökningar löpande, så vänta inte för länge.Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Ekonomiansvarig till Markbolaget

Läs mer Dec 10
Är du en noggrann och prestigelös person som trivs i en bred och varierande roll? Vill du bli en del av ett familjärt företag där varje insats gör skillnad? Markbolaget söker nu en engagerad och självgående ekonomiansvarig – är det dig vi letar efter?

Din framtida arbetsgivare
Hos oss får du inte bara en arbetsplats – du blir en del av en kultur där alla bidrar till framgången tillsammans, vi arbetar med hållbarhet och miljö i fokus, samtidigt som vi strävar efter att alltid leverera högsta kvalitet. Här får du möjligheten att utvecklas och växa i ett företag som vågar tänka stort och siktar högt.

Vi är ett familjärt företag med runt 35 medarbetare som nyligen har flyttat in i helt nya, moderna lokaler precis norr om Bäckebol med utsikt över Göta Älv där vi tillsammans skapar hållbara och kvalitativa lösningar för markentreprenader i Göteborgsregionen.

Mer info om oss finner du på www.markbolaget.se

Vad erbjuder rollen?
Rollen som ekonomiansvarig är både operativ och omväxlande, med möjlighet att påverka och förbättra företagets ekonomiska processer. Du arbetar självständigt med en bredd av arbetsuppgifter, samtidigt som du får nära stöd från företagets revisorer och kollegor. Detta är en roll där din strukturerade och ansvarsfulla natur kommer till sin rätt.

Exempel på arbetsuppgifter:
• Ansvara för löpande bokföring och förberedelse av bokslut.
• Sköta fakturering, betalningar och månadsavstämningar.
• Administrera löner
• Övervaka och utveckla företagets ekonomisystem
• Administrera hyresavtal och stötta i försäkringsfrågor.
• Praktiskt stöd i vardagen, exempelvis koordinering av hyresgäster och småinköp.
• Övervaka och utveckla projektredovisningen för deras projekt.


Vem är du?
För att trivas i rollen tror vi att du är noggrann, ansvarstagande och har ett starkt eget driv. Du är lösningsorienterad och trivs i en varierande roll där samarbete och flexibilitet är en del av vardagen. En vilja att lära sig nytt och bidra till utveckling och förbättringar är viktigt, särskilt i företagets pågående digitaliseringsarbete.
Markbolaget söker någon som värdesätter att arbeta i ett mindre företag där varje insats har betydelse och där arbetsuppgifterna kan variera från administrativa till mer praktiska – alltid med en prestigelös inställning.

Krav:
• Tidigare erfarenhet som Ekonomiansvarig eller liknande roll
• Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift
• Körkort (B)


Meriterande:
• Erfarenhet av Fortnox
• Erfarenhet inom byggbranschen och projektredovisning


Om Team Effektiv
Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del.

Till dig som kandidat vill vi ge det lilla extra, med en bra upplevelse genom hela rekryteringsprocessen, vilket vår utmärkelse Årets Rekryteringsföretag är ett kvitto på. Effektivs värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag.

Detta är en direktrekrytering, vilket innebär att Effektiv ansvarar för rekryteringsprocessen och du kommer att bli anställd direkt hos kundföretaget.


Varmt välkommen med din ansökan
Låter tjänsten intressant? Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Intervjuer kommer att ske löpande. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Markus Nordbring på markus@effektiv.se

Sökord
Ekonomi, bygg, mark, redovisning

Ansök nu

Ekonomiansvarig till nytänkande bolag!

Läs mer Dec 6
Vill du ta nästa steg i din karriär och arbeta i en bred och strategisk roll där du ansvarar för olika kunders ekonomifunktioner och bidrar till deras långsiktiga utveckling? Vi söker nu en ekonomiansvarig som vill vara med och driva och utveckla ekonomiprocesserna för flera spännande företag inom varierande branscher. Här erbjuds du möjligheten att göra en konkret skillnad genom att säkerställa kvalitet och effektivitet i deras ekonomiska flöden.

Om rollen
Som ekonomiansvarig blir du ansvarig för ekonomiarbetet för flera av bolagets kunder. Din roll innebär att hantera allt från löpande bokföring och rapportering till skatt- och momsdeklarationer samt löneadministration. Genom ditt arbete bidrar du till kundernas affärsutveckling och stöder dem i beslut kring likviditetsplanering, projektkalkyler och kostnadsuppföljning. Rollen innefattar att du självständigt hanterar flera kundbolag från olika branscher, där du fungerar som en förlängd och strategisk partner, vilket frigör kundernas tid att fokusera på sin kärnverksamhet.

Om dig
Vi söker dig som är analytisk, självgående och noggrann i ditt arbetssätt, med en tydlig affärsmässig inställning. Du är van vid att driva ekonomiprocesser självständigt och strävar efter att förbättra och effektivisera verksamheters ekonomiska funktion. Med ett starkt driv och initiativförmåga arbetar du proaktivt och bidrar till kundens tillväxt. Din kommunikativa förmåga och engagemang skapar trygghet och mervärde för de företag du samarbetar med.

Skallkrav
• Minst 2 års relevant erfarenhet inom ekonomi och administration
• Relevant eftergymnasial utbildning
• Flytande svenska i tal och skrift

Meriterande
• Erfarenhet av arbete i Fortnox
• Erfarenhet av arbete i Monitor

Om kundföretaget
Kundföretaget erbjuder omfattande ekonomiska tjänster till företag i olika branscher. Med sin modell fungerar de som en heltäckande ekonomifunktion som tar ansvar för hela ekonomiflödet, så att kunderna kan fokusera på sin kärnverksamhet. Som ekonomiansvarig i detta bolag spelar du en avgörande roll i att stötta kunderna med expertis inom ekonomiska och administrativa frågor. Här erbjuds du stora möjligheter till utveckling och att vara delaktig i bolagets tillväxt.

Om Framtiden
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.

För denna tjänst kommer du initialt vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över till kundföretaget.

Villkor
• Placering: Göteborg
• Omfattning: Heltid
• Startdatum: Enligt överenskommelse

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så skicka in din ansökan redan idag!

Ansök nu

Ekonomiansvarig till nytänkande bolag!

Läs mer Nov 1
Vill du ta nästa steg i din karriär och arbeta i en bred och strategisk roll där du ansvarar för olika kunders ekonomifunktioner och bidrar till deras långsiktiga utveckling? Vi söker nu en ekonomiansvarig som vill vara med och driva och utveckla ekonomiprocesserna för flera spännande företag inom varierande branscher. Här erbjuds du möjligheten att göra en konkret skillnad genom att säkerställa kvalitet och effektivitet i deras ekonomiska flöden.

Om rollen
Som ekonomiansvarig blir du ansvarig för ekonomiarbetet för flera av bolagets kunder. Din roll innebär att hantera allt från löpande bokföring och rapportering till skatt- och momsdeklarationer samt löneadministration. Genom ditt arbete bidrar du till kundernas affärsutveckling och stöder dem i beslut kring likviditetsplanering, projektkalkyler och kostnadsuppföljning. Rollen innefattar att du självständigt hanterar flera kundbolag från olika branscher, där du fungerar som en förlängd och strategisk partner, vilket frigör kundernas tid att fokusera på sin kärnverksamhet.

Om dig
Vi söker dig som är analytisk, självgående och noggrann i ditt arbetssätt, med en tydlig affärsmässig inställning. Du är van vid att driva ekonomiprocesser självständigt och strävar efter att förbättra och effektivisera verksamheters ekonomiska funktion. Med ett starkt driv och initiativförmåga arbetar du proaktivt och bidrar till kundens tillväxt. Din kommunikativa förmåga och engagemang skapar trygghet och mervärde för de företag du samarbetar med.

Skallkrav
• Minst 2 års relevant erfarenhet inom ekonomi och administration
• Relevant eftergymnasial utbildning
• Flytande svenska i tal och skrift

Meriterande
• Erfarenhet av arbete i Fortnox
• Erfarenhet av arbete i Monitor

Om kundföretaget
Kundföretaget erbjuder omfattande ekonomiska tjänster till företag i olika branscher. Med sin modell fungerar de som en heltäckande ekonomifunktion som tar ansvar för hela ekonomiflödet, så att kunderna kan fokusera på sin kärnverksamhet. Som ekonomiansvarig i detta bolag spelar du en avgörande roll i att stötta kunderna med expertis inom ekonomiska och administrativa frågor. Här erbjuds du stora möjligheter till utveckling och att vara delaktig i bolagets tillväxt.

Om Framtiden
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.

För denna tjänst kommer du initialt vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över till kundföretaget.

Villkor
• Placering: Göteborg
• Omfattning: Heltid
• Startdatum: Enligt överenskommelse

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så skicka in din ansökan redan idag!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Framtiden i Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Framtiden i Sverige AB .

Utvecklare i C++ för hårdvarunära utveckling till Veracio/Minalyze!

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Mar 21
Nytt
Har du en utbildning inom inbyggda system och vill jobba hårdvarunära i C++? Är du en självgående person med tekniskt intresse som vill jobba med utveckling framåt för Minalyze produkter som analyserar mineraler- och stenprover? Sök tjänsten som utvecklare redan idag!

Om rollen som utvecklare:
I rollen som utvecklare kommer du förbättra och förnya Minalyze scanners genom att jobba med programmering hårdvarunära. Minalyze, som numera är en del av företaget Veracio, analyserar mineral- och stenprover från borrkärnor. De använder en avancerad teknik där de scannar mineraler och sten för att identifiera dess innehåll. Du som utvecklare ska förstå och vara med i framtagande av drivrutiner, utvecklingsprojekt samt support för att bidra till Minalyze genomslag i industrin.

På kontoret i Sävedalen är ni ett team på 7 personer med varierande roller. Det finns andra utvecklare, data scientist och geologer. Ni arbetar nära varandra för att tillsammans hitta lösningar i projekten. Minalyze har hög kompetens hos sina medarbetare och arbetet de gör har gjort dem revolutionerande branschen. Utöver ditt team på kontoret har du även daglig kontakt med resterande team i USA och Australien. Det kan förekomma resor till Alingsås där tillverkningen sker.

Arbetsuppgifter:
•Support för scanners ute på fält.
•Förbättringsprojekt.
•Utvecklingsprojekt för nuvarande scanners.
•Utvecklingsprojekt för framtida scanners.

Denna position erbjuder en dynamisk och stimulerande arbetsmiljö där du kommer att få möjlighet att växa och utvecklas inom ett tekniskt avancerat område. Din passion för teknik, din förmåga att arbeta självständigt och utforska nya idéer kommer att vara avgörande för din framgång i rollen.

I rollen som utvecklare söker vi dig som har:
Vi söker dig som är en driven utvecklare med minst 1 års erfarenhet och kunskap inom ROS (Robot Operating System). I rollen kommer du att arbeta med att utveckla programvara för inbyggda system och närliggande hårdvara, med fokus på optimering av prestanda och effektivitet. Du kommer vara en del av ett team som arbetar med att säkerställa en sömlös integration mellan mjukvara och maskinvara. Denna position erbjuder en spännande möjlighet att växa och utvecklas inom en tekniskt avancerad miljö med inriktning på robotik och automatisering.

Skallkrav
•YH/högskoleexamen inom programmering, elektronik, mekatronik eller inom annat relevant område.
•Minst 1 års arbetsfarenhet inom C++ utveckling, eller C++ utveckling i annan professionell miljö.
•Kunskap inom ROS.
•Svenska & engelska, tal & skrift.
•Intresse för elektronik så som Arduino, Rasberry Pi eller liknande.

Meriterande
•Kunskap inom gruvindustrin eller geologiska områden.
•Erfarenhet av egna projekt med Arduino eller Raspberry Pi.
•Erfarenhet av webutveckling.
•Körkort B.

Som personen söker vi dig som är självgående men trivs att arbeta i team. Du ser lösningar på problem och tycker det är roligt med varierande arbetsuppgifter. Du bör ha ett intresse för elektronik och vara en nyfiken person som inte är rädd för att fråga dina kollegor om hjälp.

Om Minalyze och Veracio:
Minalyze, som numera är en del av Veracio, är ett internationellt teknikföretag i framkant av digitalisering, analys och visualisering av geologiska prover. Detta företag är banbrytande inom gruvindustrin genom att forma morgondagens prospekteringsprocess som utvecklar och producerar avancerade analytiska instrument för geologisk datainsamling och relaterad programvara för datavisualisering. Veracio tillhandahåller snabba och tillförlitliga elementaranalyser av stora volymer borrprover till prospekterings- och gruvföretag. Detta möjliggörs genom mobila analysinstrument utvecklade för att klara tuffa miljöer. Veracio ökar tillgängligheten till proverna med hjälp av en molnplattform som förbättrar arbetsflöden samt minskar påverkan på miljön.

Om Framtiden AB:
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos Veracio.

Rekryteringsprocess:
Låter tjänsten intressant?

För att söka tjänsten skickar du in CV och personligt brev via länken.
Rekryteringsprocessen för det här jobbet består för dig som kandidat av följande steg: telefonintervju, intervju, referenstagning och intervju samt kodtest på plats hos Veracio.
Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!

Vi ser fram emot din ansökan!

Villkor
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid, tillsv.
Arbetstid: Mån-fre, kl.9-18, flex.
Ort: Göteborg.

Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Ansök nu

Teknisk säljare inom digitala lösningar

Internationell säljare/Exportsäljare
Läs mer Mar 18
Vill du driva försäljning av digitala lösningar, utveckla affären och bygga långsiktiga kundrelationer? Vi söker nu en affärsdriven teknisk säljare som kan identifiera nya affärsmöjligheter och ta affärer i mål.

Om rollen
Vi söker en driven teknisk säljare som vill arbeta med digitala lösningar för kösystem och kundflödeshantering. I rollen ansvarar du för hela säljprocessen – från att identifiera och analysera kundens behov till att bygga relationer och driva affärer i mål. Du kontaktar nya kunder, bokar möten och skapar affärsmöjligheter, samtidigt som du utvecklar befintliga kundrelationer och hjälper dem att maximera nyttan av produkten.

Arbetet innebär både kortare och längre säljcykler där du guidar kunder genom processen, från första kontakt till implementering av en skräddarsydd lösning. Du bygger din egen pipeline, arbetar strategiskt med nykundsbearbetning och skapar långsiktiga samarbeten med företag där effektiva boknings- och flödeshanteringssystem är avgörande.

Om dig
Vi ser att du är en driven och ambitiös säljare som tar initiativ och trivs med att självständigt skapa affärsmöjligheter. Du har erfarenhet av försäljning och en god teknisk förståelse, vilket gör att du snabbt kan sätta dig in i produkternas funktion och deras värde för kunden. Du är proaktiv, lösningsorienterad och skicklig på att bygga långsiktiga kundrelationer.

Skallkrav
• Minst tre års erfarenhet av försäljning inom relevant område
• Flytande svenska och engelska i tal och skrift
• B-körkort och möjlighet att resa 1–2 dagar i veckan

Meriterande
• Erfarenhet av lösningsförsäljning
• God förståelse inom ekonomi och affärsanalys
• Bakgrund inom SaaS eller mjukvaruförsäljning

Om Renovotec
Renovotec specialiserar sig på digitala lösningar för kundhantering, genom kösystem och bokningssytem som inkluderar både hårdvara och molntjänster. Renovotecs lösningar bidrar till bättre kund- och patientupplevelse och genererar insikter och underlag för resursoptimering.

Kunderna finns till stor del inom hälsa- och sjukvård samt inom detaljhandel där Renovotec arbetar nära med teknikpartners som bland annat Qmatic & Elo, vilket gör att de kan erbjuda lösningar som är smidiga och kompatibla med modern programvara. Det lilla teamet i centrala Göteborg arbetar tätt tillsammans och fokuserar på att leverera effektiva och användarvänliga lösningar för den nordiska marknaden.

Om Framtiden
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och hjälper människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att matcha rätt talanger med rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.

Till denna roll kommer du bli direktanställd av Renovotec.

Villkor
Placering: Göteborg
Omfattning: Heltid 8-17
Start: Omgående enligt överenskommelse
Övrigt: Resor förekommer i tjänsten

Rekrytering sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag!

Ansök nu

UPS-tekniker – Förse framtiden med stabil kraft

Servicetekniker, elektronik
Läs mer Mar 21
Nytt
Om rollenHar du ett tekniskt intresse och vill arbeta med avancerade tekniska lösningar som säkerställer kontinuerlig strömförsörjning till kritiska system? Vi söker nu en UPS-tekniker som kan hantera både montering, installation, felsökning och programmering av UPS-enheter (Uninterruptible Power Supply) för att säkerställa att viktiga verksamheter, som sjukhus, industri och datahallar, har en oavbruten strömförsörjning.
Som UPS-tekniker kommer du att vara en nyckelperson som säkerställer att UPS-systemen fungerar optimalt. Du kommer att ha ansvar för att installera, underhålla och felsöka system som används för att förhindra avbrott vid strömavbrott. Eftersom detta är en roll där du kommer att arbeta självständigt, är det viktigt att du har god teknisk förståelse och kan hantera både praktiskt och teoretiskt arbete.
Dina arbetsuppgifter inkluderar:
•Montering och inställning av UPS-enheter – Du kommer att ansvara för att sätta upp enheter som säkerställer kontinuerlig strömförsörjning vid eventuella avbrott.
•Underhåll och service – Genomför regelbundet underhåll för att säkerställa att enheterna fungerar när de behövs som mest.
•Felsökning – Diagnostisera och åtgärda tekniska problem med batterier, kommunikation eller mjukvara för att säkerställa systemets funktion.
•Reparationsarbete – Om några trasiga komponenter upptäcks, genomför reparation eller byte av delar.
•Proaktiv analys – Analysera systemets data för att upptäcka potentiella problem innan de uppstår och optimera systemets prestanda.
•Programmering – Stor del av ditt arbete handlar om programmering och justering av systeminställningar, där du bland annat ställer in parametrar och kopplar upp batterier för att säkerställa korrekt funktion.
Du kommer att arbeta självständigt och utgår hemifrån, men har också tillgång till närmsta kontor för support. I rollen kommer du att ha löpande kundkontakt för att säkerställa att varje installation uppfyller de krav som ställs. Du kommer att vara en del av ett team men kan ibland vara den enda tekniken på din ort.

Vi söker dig med
För att lyckas i denna roll söker vi dig som har en stark teknisk kompetens, är självgående och har ett praktiskt och lösningsorienterat arbetssätt. Du trivs med att arbeta självständigt och har en förmåga att snabbt sätta dig in i tekniska problem för att hitta rätt lösningar. Det är även viktigt att du har en god förståelse för programmering och systeminställningar, då det kommer vara en stor del av ditt arbete. Du kommer även behöva klara en bakgrundskontroll för att kunna gå vidare.
Skallkrav:
•Gymnasieutbildning inom teknik, helst elprogrammet eller motsvarande.
•Minst 1-2 års erfarenhet inom teknikerarbetet, gärna som servicetekniker.
•Flytande svenska och engelska, i både tal och skrift.
•Körkort B.
•Stort tekniskt intresse och praktiskt lagd.
•Förmåga att resa i arbetet.
Meriterande erfarenheter:
•Längre erfarenhet
•Bakgrund som elektriker
Du erbjuds
•En självständig roll med stort ansvar, där du får använda din tekniska kompetens och bidra till att hålla kritiska system igång.
•Flexibla arbetstider – Du utgår hemifrån och har möjlighet att planera din arbetsdag och resa effektivt.
•Utvecklingsmöjligheter – Stora chanser att vidareutbilda dig inom UPS-teknik och andra relevanta områden.
•Friskvårdsbidrag och andra förmåner för att du ska må bra både på och utanför jobbet.
•Ett innovativt arbetsklimat – Du får arbeta med ny teknik och vara en del av ett företag som ständigt utvecklas.

Om vår kundVår kund är en av de ledande aktörerna inom tekniska lösningar för kritisk strömförsörjning och installation av UPS-enheter. Företaget är känt för att leverera högkvalitativa och pålitliga system till sina kunder som är verksamma inom bland annat datahallar, sjukhus och industrier. Företaget erbjuder ett professionellt och utvecklande arbetsklimat där medarbetarna ges stor frihet under ansvar och möjlighet att växa inom sitt område.

Om Framtiden AB
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och strävar efter att göra skillnad i människors liv. Vi vill hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega, och gör detta genom att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.

Rekryteringsprocess
Rekryteringsprocessen består av följande steg:
•Urval och telefonintervjuer.
•Intervju med oss på Framtiden.
•Slutintervju med kunden.
•Referenstagning.
•Anställning och introduktion.

Villkor
•Heltidstjänst med möjlighet att arbeta hemifrån eller från kontor.
•Arbetstid: 8-17 med flexibel planering.
•Lön: Enligt överenskommelse, baserat på erfarenhet och kvalifikationer.
•Friskvårdsbidrag och förmåner ingår.

Vill du vara med och säkerställa att samhällets viktigaste verksamheter får kontinuerlig strömförsörjning? Tveka inte att skicka in din ansökan och bli en del av vårt team!

Ansök nu

Processingenjör till attraktivt bolag!

Processingenjör, kemiteknik
Läs mer Feb 10
Har du en bakgrund inom papper- och massaindustrin och vill nu ta dig an en ny utmaning? Välkommen med din ansökan till tjänsten som processingenjör!

Arbetsuppgifter:
Som senior processingenjör kommer du att spela en nyckelroll hos vår kund, verksam med projekt inom massa- och pappersindustrin. Du kommer att ansvara för att optimera massbalanser och styra flöden för att säkerställa effektiv produktion. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar bland annat:
• Massbalansering: Analysera och optimera massbalanser för att förbättra produktionsprocesser
• Flödesstyrning: Säkerställa att produktionsflödena är effektiva och pålitliga.
• Driftsättning: Leda driftsättningsprojekt och säkerställa att nya system och processer integreras smidigt i produktionen.

Bolaget erbjuder stor flexibilitet gällande arbetsplats, vilket innebär att du kan arbeta både på kontoret och på distans beroende på projektens behov. Resor förekommer periodvis under projektens gång.


Din profil:
• Minst 3 års erfarenhet av liknande uppgifter inom papper- och massaindustrin.
• Relevant eftergymnasial utbildning.

Vi tror att du som söker har en tidigare erfarenhet inom branschen och nu vill ta dig an nästa utmaning! Du är ödmjuk som person och samarbetar väl i projektgrupp såväl som individuellt. För rätt person ges stor frihet under ansvar och goda möjligheter till utveckling!


Om bolaget:
Mer information ges vid intervjutillfället.


Om oss:
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du inledningsvis vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ges möjlighet att övergå i direktanställning hos kundföretaget.


Villkor:
Start: Snarast eller enligt ök
Omfattning: Heltid
Ort: Göteborg

Vi tillämpar löpande urval varpå tjänsten kan komma att vara tillsatt innan sista ansökningsdag.

Ansök nu

UPS-tekniker – Förse framtiden med stabil kraft

Servicetekniker, elektronik
Läs mer Feb 10
Om rollenHar du ett tekniskt intresse och vill arbeta med avancerade tekniska lösningar som säkerställer kontinuerlig strömförsörjning till kritiska system? Vi söker nu en UPS-tekniker som kan hantera både montering, installation, felsökning och programmering av UPS-enheter (Uninterruptible Power Supply) för att säkerställa att viktiga verksamheter, som sjukhus, industri och datahallar, har en oavbruten strömförsörjning.
Som UPS-tekniker kommer du att vara en nyckelperson som säkerställer att UPS-systemen fungerar optimalt. Du kommer att ha ansvar för att installera, underhålla och felsöka system som används för att förhindra avbrott vid strömavbrott. Eftersom detta är en roll där du kommer att arbeta självständigt, är det viktigt att du har god teknisk förståelse och kan hantera både praktiskt och teoretiskt arbete.
Dina arbetsuppgifter inkluderar:
•Montering och inställning av UPS-enheter – Du kommer att ansvara för att sätta upp enheter som säkerställer kontinuerlig strömförsörjning vid eventuella avbrott.
•Underhåll och service – Genomför regelbundet underhåll för att säkerställa att enheterna fungerar när de behövs som mest.
•Felsökning – Diagnostisera och åtgärda tekniska problem med batterier, kommunikation eller mjukvara för att säkerställa systemets funktion.
•Reparationsarbete – Om några trasiga komponenter upptäcks, genomför reparation eller byte av delar.
•Proaktiv analys – Analysera systemets data för att upptäcka potentiella problem innan de uppstår och optimera systemets prestanda.
•Programmering – 80% av ditt arbete handlar om programmering och justering av systeminställningar, där du bland annat ställer in parametrar och kopplar upp batterier för att säkerställa korrekt funktion.
Du kommer att arbeta självständigt och utgår hemifrån, men har också tillgång till närmsta kontor för support. I rollen kommer du att ha löpande kundkontakt för att säkerställa att varje installation uppfyller de krav som ställs. Du kommer att vara en del av ett team men kan ibland vara den enda tekniken på din ort.

Vi söker dig med
För att lyckas i denna roll söker vi dig som har en stark teknisk kompetens, är självgående och har ett praktiskt och lösningsorienterat arbetssätt. Du trivs med att arbeta självständigt och har en förmåga att snabbt sätta dig in i tekniska problem för att hitta rätt lösningar. Det är även viktigt att du har en god förståelse för programmering och systeminställningar, då det kommer vara en stor del av ditt arbete.
Skallkrav:
•Gymnasieutbildning inom teknik, helst elprogrammet eller motsvarande.
•Minst 1-2 års erfarenhet inom teknikerarbetet, gärna som servicetekniker.
•Flytande svenska och engelska, i både tal och skrift.
•Körkort B.
•Stort tekniskt intresse och praktiskt lagd.
•Förmåga att resa i arbetet.
Meriterande erfarenheter:
•Längre erfarenhet
•Bakgrund som elektriker
Du erbjuds
•En självständig roll med stort ansvar, där du får använda din tekniska kompetens och bidra till att hålla kritiska system igång.
•Flexibla arbetstider – Du utgår hemifrån och har möjlighet att planera din arbetsdag och resa effektivt.
•Utvecklingsmöjligheter – Stora chanser att vidareutbilda dig inom UPS-teknik och andra relevanta områden.
•Friskvårdsbidrag och andra förmåner för att du ska må bra både på och utanför jobbet.
•Ett innovativt arbetsklimat – Du får arbeta med ny teknik och vara en del av ett företag som ständigt utvecklas.

Om vår kundVår kund är en av de ledande aktörerna inom tekniska lösningar för kritisk strömförsörjning och installation av UPS-enheter. Företaget är känt för att leverera högkvalitativa och pålitliga system till sina kunder som är verksamma inom bland annat datahallar, sjukhus och industrier. Företaget erbjuder ett professionellt och utvecklande arbetsklimat där medarbetarna ges stor frihet under ansvar och möjlighet att växa inom sitt område.

Om Framtiden AB
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och strävar efter att göra skillnad i människors liv. Vi vill hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega, och gör detta genom att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.

Rekryteringsprocess
Rekryteringsprocessen består av följande steg:
•Urval och telefonintervjuer.
•Intervju med oss på Framtiden.
•Slutintervju med kunden.
•Referenstagning.
•Anställning och introduktion.

Villkor
•Heltidstjänst med möjlighet att arbeta hemifrån eller från kontor.
•Arbetstid: 7-16 med flexibel planering.
•Lön: Enligt överenskommelse, baserat på erfarenhet och kvalifikationer.
•Friskvårdsbidrag och förmåner ingår.

Vill du vara med och säkerställa att samhällets viktigaste verksamheter får kontinuerlig strömförsörjning? Tveka inte att skicka in din ansökan och bli en del av vårt team!

Ansök nu

Utvecklare i C++ för hårdvarunära utveckling till Veracio/Minalyze!

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Feb 4
Har du en utbildning inom inbyggda system och vill jobba hårdvarunära i C++? Är du en självgående person med tekniskt intresse som vill jobba med utveckling framåt för Minalyze produkter som analyserar mineraler- och stenprover? Sök tjänsten som utvecklare redan idag!

Om rollen som utvecklare:
I rollen som utvecklare kommer du förbättra och förnya Minalyze scanners genom att jobba med programmering hårdvarunära. Minalyze, som numera är en del av företaget Veracio, analyserar mineral- och stenprover från borrkärnor. De använder en avancerad teknik där de scannar mineraler och sten för att identifiera dess innehåll. Du som utvecklare ska förstå och vara med i framtagande av drivrutiner, utvecklingsprojekt samt support för att bidra till Minalyze genomslag i industrin.

På kontoret i Sävedalen är ni ett team på 7 personer med varierande roller. Det finns andra utvecklare, data scientist och geologer. Ni arbetar nära varandra för att tillsammans hitta lösningar i projekten. Minalyze har hög kompetens hos sina medarbetare och arbetet de gör har gjort dem revolutionerande branschen. Utöver ditt team på kontoret har du även daglig kontakt med resterande team i USA och Australien. Det kan förekomma resor till Alingsås där tillverkningen sker.

Arbetsuppgifter:
•Support för scanners ute på fält.
•Förbättringsprojekt.
•Utvecklingsprojekt för nuvarande scanners.
•Utvecklingsprojekt för framtida scanners.

Denna position erbjuder en dynamisk och stimulerande arbetsmiljö där du kommer att få möjlighet att växa och utvecklas inom ett tekniskt avancerat område. Din passion för teknik, din förmåga att arbeta självständigt och utforska nya idéer kommer att vara avgörande för din framgång i rollen.

I rollen som utvecklare söker vi dig som har:
Vi söker dig som är en driven utvecklare med minst 1 års erfarenhet och kunskap inom ROS (Robot Operating System). I rollen kommer du att arbeta med att utveckla programvara för inbyggda system och närliggande hårdvara, med fokus på optimering av prestanda och effektivitet. Du kommer vara en del av ett team som arbetar med att säkerställa en sömlös integration mellan mjukvara och maskinvara. Denna position erbjuder en spännande möjlighet att växa och utvecklas inom en tekniskt avancerad miljö med inriktning på robotik och automatisering.

Skallkrav
•YH/högskoleexamen inom programmering, elektronik, mekatronik eller inom annat relevant område.
•Minst 1 års arbetsfarenhet inom C++ utveckling, eller C++ utveckling i annan professionell miljö.
•Kunskap inom ROS.
•Svenska & engelska, tal & skrift.
•Intresse för elektronik så som Arduino, Rasberry Pi eller liknande.

Meriterande
•Kunskap inom gruvindustrin eller geologiska områden.
•Erfarenhet av egna projekt med Arduino eller Raspberry Pi.
•Erfarenhet av webutveckling.
•Körkort B.

Som personen söker vi dig som är självgående men trivs att arbeta i team. Du ser lösningar på problem och tycker det är roligt med varierande arbetsuppgifter. Du bör ha ett intresse för elektronik och vara en nyfiken person som inte är rädd för att fråga dina kollegor om hjälp.

Om Minalyze och Veracio:
Minalyze, som numera är en del av Veracio, är ett internationellt teknikföretag i framkant av digitalisering, analys och visualisering av geologiska prover. Detta företag är banbrytande inom gruvindustrin genom att forma morgondagens prospekteringsprocess som utvecklar och producerar avancerade analytiska instrument för geologisk datainsamling och relaterad programvara för datavisualisering. Veracio tillhandahåller snabba och tillförlitliga elementaranalyser av stora volymer borrprover till prospekterings- och gruvföretag. Detta möjliggörs genom mobila analysinstrument utvecklade för att klara tuffa miljöer. Veracio ökar tillgängligheten till proverna med hjälp av en molnplattform som förbättrar arbetsflöden samt minskar påverkan på miljön.

Om Framtiden AB:
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos Veracio.

Rekryteringsprocess:
Låter tjänsten intressant?

För att söka tjänsten skickar du in CV och personligt brev via länken.
Rekryteringsprocessen för det här jobbet består för dig som kandidat av följande steg: telefonintervju, intervju, referenstagning och intervju samt kodtest på plats hos Veracio.
Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!

Vi ser fram emot din ansökan!

Villkor
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid, tillsv.
Arbetstid: Mån-fre, kl.9-18, flex.
Ort: Göteborg.

Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Ansök nu