Göteborg: Ekonomiansvarig till Markbolaget

Hitta ansökningsinfo om jobbet Ekonomiansvarig till Markbolaget i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-12-10 // Varaktighet: Heltid

Är du en noggrann och prestigelös person som trivs i en bred och varierande roll? Vill du bli en del av ett familjärt företag där varje insats gör skillnad? Markbolaget söker nu en engagerad och självgående ekonomiansvarig – är det dig vi letar efter?

Din framtida arbetsgivare
Hos oss får du inte bara en arbetsplats – du blir en del av en kultur där alla bidrar till framgången tillsammans, vi arbetar med hållbarhet och miljö i fokus, samtidigt som vi strävar efter att alltid leverera högsta kvalitet. Här får du möjligheten att utvecklas och växa i ett företag som vågar tänka stort och siktar högt.

Vi är ett familjärt företag med runt 35 medarbetare som nyligen har flyttat in i helt nya, moderna lokaler precis norr om Bäckebol med utsikt över Göta Älv där vi tillsammans skapar hållbara och kvalitativa lösningar för markentreprenader i Göteborgsregionen.

Mer info om oss finner du på www.markbolaget.se

Vad erbjuder rollen?
Rollen som ekonomiansvarig är både operativ och omväxlande, med möjlighet att påverka och förbättra företagets ekonomiska processer. Du arbetar självständigt med en bredd av arbetsuppgifter, samtidigt som du får nära stöd från företagets revisorer och kollegor. Detta är en roll där din strukturerade och ansvarsfulla natur kommer till sin rätt.

Exempel på arbetsuppgifter:
• Ansvara för löpande bokföring och förberedelse av bokslut.
• Sköta fakturering, betalningar och månadsavstämningar.
• Administrera löner
• Övervaka och utveckla företagets ekonomisystem
• Administrera hyresavtal och stötta i försäkringsfrågor.
• Praktiskt stöd i vardagen, exempelvis koordinering av hyresgäster och småinköp.
• Övervaka och utveckla projektredovisningen för deras projekt.


Vem är du?
För att trivas i rollen tror vi att du är noggrann, ansvarstagande och har ett starkt eget driv. Du är lösningsorienterad och trivs i en varierande roll där samarbete och flexibilitet är en del av vardagen. En vilja att lära sig nytt och bidra till utveckling och förbättringar är viktigt, särskilt i företagets pågående digitaliseringsarbete.
Markbolaget söker någon som värdesätter att arbeta i ett mindre företag där varje insats har betydelse och där arbetsuppgifterna kan variera från administrativa till mer praktiska – alltid med en prestigelös inställning.

Krav:
• Tidigare erfarenhet som Ekonomiansvarig eller liknande roll
• Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift
• Körkort (B)


Meriterande:
• Erfarenhet av Fortnox
• Erfarenhet inom byggbranschen och projektredovisning


Om Team Effektiv
Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del.

Till dig som kandidat vill vi ge det lilla extra, med en bra upplevelse genom hela rekryteringsprocessen, vilket vår utmärkelse Årets Rekryteringsföretag är ett kvitto på. Effektivs värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag.

Detta är en direktrekrytering, vilket innebär att Effektiv ansvarar för rekryteringsprocessen och du kommer att bli anställd direkt hos kundföretaget.


Varmt välkommen med din ansökan
Låter tjänsten intressant? Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Intervjuer kommer att ske löpande. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Markus Nordbring på markus@effektiv.se

Sökord
Ekonomi, bygg, mark, redovisning

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Ekonomiledare

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Ekonomiledare.

Ekonomiansvarig Interim för omgående tillsättning

Läs mer Jan 22
För kunds räkning söker vi nu en ekonomiansvarig för en interimroll i cirka 1 år på heltid.
Vi söker dig som:
Älskar att arbeta med människor och passar in i vårt team.
Har erfarenhet av löpande bokföring och resultatredovisning.
Besitter kunskap och erfarenhet inom HR-relaterade frågor, inklusive avtal och lönehantering.
Har bred erfarenhet av affärssystemet M3 är ett krav
Tidigare erfarenhet från ekonomiroll i fabrik, gärna controlling
Har du dessutom jobbat nära eller med HR-frågor ser vi detta som ett stort plus


Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Sköta all bokföring och redovisning i enlighet med gällande lagar och förordningar.
Löpande rapportera resultat till ledningen för att säkerställa god insyn i företagets ekonomiska situation.
Hantera alla personalfrågor med ett människo-centrerat tillvägagångssätt, samtidigt som du ser till att allt sköts enligt gällande avtal och regelverk.

Tillsättning omgående

Ansök nu

Finance & Growth Business Partner

Läs mer Dec 19
OM OSS.
twoday är en gemenskap av nära 3 000 experter i norra Europasom brinner för att göra skillnad. Vår mission? Att med vår drivkraft, anpassningsförmåga och ett stort hjärta arbeta för att skapa positiva förändringar idag samtidigt som vi förbereder våra kunder, samhället och oss själva för vad morgondagen har att erbjuda.
Vi hjälper både offentlig och privat sektor att förverkliga sina digitala visioner. Genom dataanalys, design ochmjukvaruutvecklingskapar vi skräddarsydda lösningar för våra kunder och hjälper dematt växa, förändras och ligga steget före.
Hos oss i Göteborg hittar du ett väl sammansvetsat gäng som hjälper varandra och våra kunder att nå framgång varje dag. DEL AV LEDNINGSGRUPPEN OCH ETT NORDISKT TEAM.
Som Finance & Growth Business Partner kommer du att spela en avgörande roll för vår verksamhet i Sverige. Du blir en del av den svenska ledningsgruppen, där du representerar Finance & Growth, och fungerar som den centrala kontaktpunkten för våra svenska operationer. Utöver dina kollegor på den svenska marknaden så har du ett team inom Financesom är utspridda överDanmark, Norge och Finland.Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:
Analysera finansiella data för att identifiera trender, utmaningar och möjligheter. Dina insikter kommer att vägleda oss i att förstå nuläget och vilka åtgärder som behövs för att förbättra resultaten.
Leda budgeterings- och prognosprocesser med fokus på noggrannhet och framtidsinriktad planering.
Samarbeta med team över hela organisationen och stötta beslutsfattande med tydliga och konkreta finansiella insikter. Du analyserar lönsamhet, identifierar förbättringsområden och hjälper ledare att prioritera rätt.
Ansvara för månadsbokslut, inklusive intäktskontroller och rapportering, och säkerställa att siffrorna är korrekta och godkända.
Följa upp projektens finansiella resultat, analysera marginaler och identifiera risker för att skydda och förbättra resultaten.
Bidra till att utveckla och genomföra långsiktiga strategiska planer i samarbete med ledningen, med fokus på att säkerställa ekonomisk hållbarhet.

VEM DU ÄR.
Vi tror att du är en strategisk och analytisk person som trivs med att omvandla data till konkreta insikter och åtgärder. Du är en samarbetsinriktad problemlösare som gillar att arbeta nära både team och ledare.
För att lyckas i rollen har du:
En kandidatexamen inom ekonomi, redovisning eller ett relaterat område (en avancerad examen eller certifiering som CPA eller CFA är meriterande).
Minst fem års erfarenhet av finansiell ledning, gärna från en liknande bransch.
Starka kommunikativa färdigheter och förmågan att förklara finansiella koncept på ett tydligt sätt. Talar och skriver svenska samt engelska obehindrat.
Erfarenhet av budgetering, prognoser och analys av projektens ekonomiska prestanda.
God vana vid finansiella system och verktyg samt en vilja att driva kontinuerliga förbättringar.

VÅRT ERBJUDANDE.
När du blir en del av oss får du en unik möjlighet att påverka och växa inom en av Nordeuropas ledande Data & AI-drivna digitala företag. Hos oss kan du förvänta dig:
Ett dynamiskt och samarbetsinriktat arbetsklimat där du jobbar med ambitiösa, omtänksamma och kreativa kollegor.
Möjligheter till utveckling och karriärväxt i en miljö som värdesätter innovation, initiativförmåga och lärande.
En kultur som värnar om ditt välmående, balans mellan arbete och privatliv, och personlig utveckling.
Ett riktigt härligt och socialt kontori Göteborg, på Kungsportsavenyen 1, samt möjligheten att arbeta från annan plats.

VAD DU KAN FÖRVÄNTA DIG.
Vår rekryteringsprocess är uppdelad i tre delar och utgår från en kompetensbaserad rekryteringsmodell. Första steget är en intervju med vår Talent Acquisition Specialist. Nästa steg är en intervju med vår Country Managersamt en avstämningmed det nordiska Finance-teamet. Sista steget är att ta referenser, för att sedan kunnaerbjuda tjänsten till den kandidat vi tror är mest lämpad för rollen.Vi önskar tillsätta rollen så snart som möjligt, som senast i slutet av februari 2025.Intervjuprocessen kommer att påbörjas i januari 2025.Är du redo att ta nästa steg i karriären? Skicka in din ansökan redan idag! Vi hanterar ansökningar löpande, så vänta inte för länge.Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Ekonomiansvarig till nytänkande bolag!

Läs mer Dec 6
Vill du ta nästa steg i din karriär och arbeta i en bred och strategisk roll där du ansvarar för olika kunders ekonomifunktioner och bidrar till deras långsiktiga utveckling? Vi söker nu en ekonomiansvarig som vill vara med och driva och utveckla ekonomiprocesserna för flera spännande företag inom varierande branscher. Här erbjuds du möjligheten att göra en konkret skillnad genom att säkerställa kvalitet och effektivitet i deras ekonomiska flöden.

Om rollen
Som ekonomiansvarig blir du ansvarig för ekonomiarbetet för flera av bolagets kunder. Din roll innebär att hantera allt från löpande bokföring och rapportering till skatt- och momsdeklarationer samt löneadministration. Genom ditt arbete bidrar du till kundernas affärsutveckling och stöder dem i beslut kring likviditetsplanering, projektkalkyler och kostnadsuppföljning. Rollen innefattar att du självständigt hanterar flera kundbolag från olika branscher, där du fungerar som en förlängd och strategisk partner, vilket frigör kundernas tid att fokusera på sin kärnverksamhet.

Om dig
Vi söker dig som är analytisk, självgående och noggrann i ditt arbetssätt, med en tydlig affärsmässig inställning. Du är van vid att driva ekonomiprocesser självständigt och strävar efter att förbättra och effektivisera verksamheters ekonomiska funktion. Med ett starkt driv och initiativförmåga arbetar du proaktivt och bidrar till kundens tillväxt. Din kommunikativa förmåga och engagemang skapar trygghet och mervärde för de företag du samarbetar med.

Skallkrav
• Minst 2 års relevant erfarenhet inom ekonomi och administration
• Relevant eftergymnasial utbildning
• Flytande svenska i tal och skrift

Meriterande
• Erfarenhet av arbete i Fortnox
• Erfarenhet av arbete i Monitor

Om kundföretaget
Kundföretaget erbjuder omfattande ekonomiska tjänster till företag i olika branscher. Med sin modell fungerar de som en heltäckande ekonomifunktion som tar ansvar för hela ekonomiflödet, så att kunderna kan fokusera på sin kärnverksamhet. Som ekonomiansvarig i detta bolag spelar du en avgörande roll i att stötta kunderna med expertis inom ekonomiska och administrativa frågor. Här erbjuds du stora möjligheter till utveckling och att vara delaktig i bolagets tillväxt.

Om Framtiden
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.

För denna tjänst kommer du initialt vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över till kundföretaget.

Villkor
• Placering: Göteborg
• Omfattning: Heltid
• Startdatum: Enligt överenskommelse

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så skicka in din ansökan redan idag!

Ansök nu

Ekonomiansvarig till nytänkande bolag!

Läs mer Nov 1
Vill du ta nästa steg i din karriär och arbeta i en bred och strategisk roll där du ansvarar för olika kunders ekonomifunktioner och bidrar till deras långsiktiga utveckling? Vi söker nu en ekonomiansvarig som vill vara med och driva och utveckla ekonomiprocesserna för flera spännande företag inom varierande branscher. Här erbjuds du möjligheten att göra en konkret skillnad genom att säkerställa kvalitet och effektivitet i deras ekonomiska flöden.

Om rollen
Som ekonomiansvarig blir du ansvarig för ekonomiarbetet för flera av bolagets kunder. Din roll innebär att hantera allt från löpande bokföring och rapportering till skatt- och momsdeklarationer samt löneadministration. Genom ditt arbete bidrar du till kundernas affärsutveckling och stöder dem i beslut kring likviditetsplanering, projektkalkyler och kostnadsuppföljning. Rollen innefattar att du självständigt hanterar flera kundbolag från olika branscher, där du fungerar som en förlängd och strategisk partner, vilket frigör kundernas tid att fokusera på sin kärnverksamhet.

Om dig
Vi söker dig som är analytisk, självgående och noggrann i ditt arbetssätt, med en tydlig affärsmässig inställning. Du är van vid att driva ekonomiprocesser självständigt och strävar efter att förbättra och effektivisera verksamheters ekonomiska funktion. Med ett starkt driv och initiativförmåga arbetar du proaktivt och bidrar till kundens tillväxt. Din kommunikativa förmåga och engagemang skapar trygghet och mervärde för de företag du samarbetar med.

Skallkrav
• Minst 2 års relevant erfarenhet inom ekonomi och administration
• Relevant eftergymnasial utbildning
• Flytande svenska i tal och skrift

Meriterande
• Erfarenhet av arbete i Fortnox
• Erfarenhet av arbete i Monitor

Om kundföretaget
Kundföretaget erbjuder omfattande ekonomiska tjänster till företag i olika branscher. Med sin modell fungerar de som en heltäckande ekonomifunktion som tar ansvar för hela ekonomiflödet, så att kunderna kan fokusera på sin kärnverksamhet. Som ekonomiansvarig i detta bolag spelar du en avgörande roll i att stötta kunderna med expertis inom ekonomiska och administrativa frågor. Här erbjuds du stora möjligheter till utveckling och att vara delaktig i bolagets tillväxt.

Om Framtiden
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.

För denna tjänst kommer du initialt vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över till kundföretaget.

Villkor
• Placering: Göteborg
• Omfattning: Heltid
• Startdatum: Enligt överenskommelse

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så skicka in din ansökan redan idag!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från AB Effektiv Göteborg

Nedan visas andra jobb i Göteborg från AB Effektiv Göteborg .

Produktionsmedarbetare inom livsmedel

Maskinoperatör, konservering
Läs mer Feb 5
Vi söker nu för kunds räkning efter produktionsmedarbetare som vill ansluta sig till deras team inom livsmedelsproduktion. Om du likt vi tycker att kvalitet, säkerhet och noggrannhet är viktigt, kan du vara den person vi söker. Vi ser fram emot att höra från dig, varmt välkommen med din ansökan!

Om företaget
Vår kund är en livsmedelsproducent med en flexibel verksamhet. De är i grund och botten ett familjeföretag och deras produkter går idag att hitta i både matbutik och restaurang. Produktionen är belägen i Partille strax utanför Göteborg!

Vad erbjuder rollen?
I rollen som produktionsmedarbetare hos vår kund kommer du att medverka i produktionen av livsmedel och underhålla maskiner. Även blanda recept, alltså förberedning och påfyllning av material och ingredienser. Du kommer även att packa, sätta etiketter och se över slutprodukt, samt göra kvalitetskontroller. Rollen innebär också att rapportera kvalitetsavvikelser och säkerställa att produkterna håller en hög standard. I en miljö som denna är det viktigt att kunna följa produktionsinstruktioner och säkerhetsföreskrifter noggrant. Du förväntas bidra till att upprätthålla en ren och säker arbetsmiljö.

Arbetstider: Dags-och kvällsskift - det är viktigt att du är flexibel och kan variera mellan båda skiften olika veckor:
Omfattning: Heltid, Visstidsanställning med goda chanser att gå över till kund.

Vem är du?
För att trivas i rollen som produktionsmedarbetare tror vi att du gillar att delta aktivt i arbetslaget och kommunicerar effektivt med kollegor. Du har en förmåga att följa instruktioner och rutiner, du är noggrann och uppmärksam på detaljer. Detta är en fysisk roll där tyngre lyft kan förekomma. Vi letar efter dig som har erfarenhet av arbete inom livsmedelsproduktion eller relaterat område.

Krav:
- Tidigare erfarenhet av produktion
- Flytande svenska i tal och skrift.
- Avklarad gymnasieexamen.

Meriterande:
Truckkort
Bil och körkort

Vår kund lägger stor vikt vid personlig lämplighet och platserna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor kring rollen är du välkommen att kontakta oss!

Om Team Effektiv
Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del.

Vi har en sportslig attityd mot våra konsulter och erbjuder schyssta villkor samt kollektivavtal. Vi vill ge de bästa förutsättningarna till dig som blir en del av Team Effektiv. Detta har lett till att Effektiv är en attraktiv arbetsgivare, vilket våra konsultundersökningar och våra utmärkelser Årets Rekryteringsföretag samt Årets Karriärföretag är ett bevis på. Företagets värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag.

För den här tjänsten kommer du inledningsvis att vara anställd via Effektiv och uthyrd som konsult till kundföretaget med chans till förlängning/övertag av kund.


Sökord
Produktion, Produktionsmedarbetare, Livsmedel, Skift, Göteborg, Partille, Heltid

Ansök nu

Truckförare till Kungälv

Truckförare
Läs mer Feb 4
Vi söker dig – en erfaren och engagerad truckförare som är redo för ett spännande uppdrag på vår kunds däcklager i Kungälv! Uppdraget startar kring slutet av mars och sträcker sig från 6-8 veckor, med möjlighet till förlängning för den som visar framfötterna.
Har du erfarenhet av att hantera motviktstruck och skjutstativ, med fokus på effektivitet, precision och säkerhet? Då kan du vara den vi letar efter! Välkommen med din ansökan redan idag!

Om företaget
Vår kund är ett däcklager i Kungälv.

Vad erbjuder rollen?
Arbetet innebär till största del:
- Lossning och lastning av däckprodukter.
- Orderplockning och förberedelse för leverans.
- Lagerhållning och organisering.
- Upprätthålla och rapportera eventuella problem eller skador.
- Följa arbetsinstruktioner och säkerhetsriktlinjer noggrant.

Krav:
- Erfarenhet av truckkörning, Motviktstruck och Skjutstativ.
- Flytande i svenska, tal och skrift.
- B-körkort och tillgång till bil.

Meriterande:
- Tidigare erfarenhet av att arbeta under däcksäsong.


Vem är du?
För att passa in i rollen bör du ha omfattande erfarenhet av att köra motviktstruck och skjutstativ i lagermiljö. Erfarenhet av arbete med däck eller liknande produkter är starkt meriterande. Noggrannhet är av yttersta vikt då du kommer att hantera och förflytta däckprodukter på lagret. Förmåga att arbeta i högt tempo och hantera logistiska utmaningar är nödvändigt för att lyckas i denna roll. Säkerhet är av hög prioritet på vårt lager, så du måste ha en stark förståelse för säker truckkörning och följa alla säkerhetsföreskrifter.

Arbetstiden kommer att variera. Dagtid är från kl. 07:00 till 16:00, måndag till torsdag, och kl. 07:00 till 15:00 på fredagar. Kvällstid är från kl. 13:00 till 20:00, måndag till fredag.
Start: Slutet av mars månad.


Om Team Effektiv
Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del.

Vi har en sportslig attityd mot våra konsulter och erbjuder schyssta villkor samt kollektivavtal. Vi vill ge de bästa förutsättningarna till dig som blir en del av Team Effektiv. Detta har lett till att Effektiv är en attraktiv arbetsgivare, vilket våra konsultundersökningar och våra utmärkelser Årets Rekryteringsföretag samt Årets Karriärföretag är ett bevis på. Företagets värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag.

För den här tjänsten kommer du inledningsvis att vara anställd via Effektiv och uthyrd som konsult till kundföretaget med chans till förlängning/övertag av kund.


Varmt välkommen med din ansökan
Om du är en erfaren truckförare med hög noggrannhet och snabbhet, och har förmågan att anpassa dig till varierande arbetstider, så är du välkommen att söka detta konsultuppdrag!

Sökord
Truckförare, Motviktstruck, Skjutstativstruck, Heltid, Kungälv, Göteborg, Däcklager

Ansök nu

Studenter till produktion i Partille

Lagerarbetare
Läs mer Feb 5
Vi söker nu studenter för en kund inom livsmedelsproduktion som vill bli en del av deras team. Om du värdesätter kvalitet, säkerhet och noggrannhet, kan du vara den vi letar efter. Har du en annan sysselsättning på minst 50% och vill jobba extra, främst på dagtid? I så fall är du varmt välkommen med din ansökan!


Om företaget
Vår kund är en flexibel livsmedelsproducent som grundar sig i familjetraditioner. Deras produkter finns idag i både livsmedelsbutiker och restauranger. Produktionsanläggningen ligger i Partille, strax utanför Göteborg.

Vad erbjuder rollen?
Som produktionsmedarbetare hos vår kund kommer du att övervaka livsmedelsproduktionen och underhålla maskiner. Du ansvarar för att blanda recept, förbereda och fylla på material och ingredienser. Dessutom kommer du att köra truck, packa, plocka, ta emot leveranser, sätta etiketter och kontrollera slutprodukten, samt utföra kvalitetskontroller. Rollen innebär också att rapportera eventuella kvalitetsavvikelser och säkerställa att produkterna håller hög standard. I denna miljö är det viktigt att noggrant följa produktionsinstruktioner och säkerhetsföreskrifter. Du förväntas bidra till att upprätthålla en ren och säker arbetsmiljö.

Vem är du?
För att trivas i denna roll ser vi att du gillar att aktivt bidra till arbetslaget och kommunicera effektivt med kollegor. Du har en god förmåga att följa instruktioner och rutiner, är noggrann och har öga för detaljer. Rollen är fysisk och kan innebära tyngre lyft. Erfarenhet inom livsmedelsproduktion eller relaterade områden är meriterande, men inte ett krav.

Krav:
• Flytande svenska i tal och skrift.
• Avslutad gymnasiexamen.
• Annan sysselsättning på minst 50%.
• Tillgänglighet för minst 2 dagar i veckan samt heltid under sommaren.
• Möjlighet att arbeta enligt angivna arbetstider, vilket kan kräva bil och körkort.

Arbetstiderna varierar:
Dagtid Måndag - Fredag kl. 05:54-14:30.
Kväll Måndag - Torsdag kl 14:20 - 23:46, Fredag kl 14:20- 19:06.

Meriterande:
- Tidigare erfarenhet inom livsmedelsproduktion.
- Erfarenhet från lager/produktion.
- Truckkort A och B.
Urval och intervjuer sker löpande, och tjänsterna kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor om rollen är du varmt välkommen att kontakta oss!


Om Team Effektiv
Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del.

Vi har en sportslig attityd mot våra konsulter och erbjuder schyssta villkor samt kollektivavtal. Vi vill ge de bästa förutsättningarna till dig som blir en del av Team Effektiv. Detta har lett till att Effektiv är en attraktiv arbetsgivare, vilket våra konsultundersökningar och våra utmärkelser Årets Rekryteringsföretag samt Årets Karriärföretag är ett bevis på. Företagets värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag.

För den här tjänsten kommer du att vara anställd via Effektiv och uthyrd som konsult till kundföretaget.



Sökord
Deltid, Extrajobb, Student, Lager Produktion, Livsmedelsproduktion, Göteborg, Partille, Dagtid

Ansök nu

CNC-operatör inom plasttillverkning

Plastarbetare
Läs mer Feb 3
Är du en erfaren CNC-operatör på jakt efter nya utmaningar? Trivs du i ett mindre team i en verksamhet där man arbetar tillsammans för att nå höga kvalitetsmål? Om du dessutom ser fram emot en arbetsplats där du får bidra med dina specialistkunskaper och arbeta i en mer varierande roll, så är det just dig vi letar efter. Varmt välkommen med din ansökan!

Om företaget
Vår kund är ett etablerat företag inom plastbearbetning och tillverkning. Deras expertis sträcker sig över olika plastmaterial och de tillverkar både tekniskt avancerade komponenter och etiskt tilltalade konsumentprodukter till kunder i en mängd olika branscher.
Verksamheten befinner sig i Kungälvsområdet.

Vad erbjuder rollen?
Tjänsten innebär brett arbete som operatör. Du ansvarar för att ställa in maskiner utefter ställscheman samt löpande kvalitetskontroller. Här arbetar du mycket med platta skivor av plast och många små serier. Du plockar själv ihop det material du behöver, ställer in maskiner, kvalitetskontrollerar och löser problem utmed vägen. Här får du alltså möjlighet att jobba med hela flödet, och inte endast övervakning eller specifika längre serier.
Du arbetar i ett mindre team där ni tillsammans tar ansvar för att arbetet blir gjort i tid. Här arbetar man främst med produkter av plexiglas och polykarbonat. Man skapar tillsammans produkter till belysningsindustrin, maskinluckor till industri och medicinteknik men även inom inredning och båtrutor m.m .

Villkor:
Omfattning: Heltid
Start: Omgående, enligt överenskommelse.
Arbetstider: Dagtid, måndag-fredag.


Vem är du?
Vi letar efter dig som har god tidigare erfarenhet som CNC-operatör, främst gällande bearbetning av plast. Du bör ha god teknisk förståelse samt förmåga att lära av ritningar och delvis arbeta i CAD. Som person har du en positiv inställning och vill bidra till samt växa med det lilla teamet. Våra kunder har höga kvalitets- och leveranskrav, vilket innebär att du som söker bör vara en person med öga för detaljer och ordning och reda.

Krav:
- Tidigare erfarenhet som CNC-operatör.
- Flytande svenska i tal och skift.

Meriterande:
- Tidigare erfarenhet av att arbeta med plast.
- Tidigare erfarenhet av att arbeta i CAD.


Om Team Effektiv
Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del.
Till dig som kandidat vill vi ge det lilla extra, med en bra upplevelse genom hela rekryteringsprocessen, vilket vår utmärkelse Årets Rekryteringsföretag är ett kvitto på. Effektivs värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag.


Varmt välkommen med din ansökan
Vi går igenom ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista annonseringsdatum, så varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt. Tack!

Ansök nu

Underhållstekniker med förrådsansvar

Underhållsmekaniker
Läs mer Feb 3
Vi söker en ansvarstagande och serviceinriktad Underhållstekniker som kommer att sköta verksamhetens förrådsutrymme. Här får du möjlighet att själv påverka hur arbetet utförs och bidra till smidiga och effektiva arbetsprocesser. Låter detta som en roll som passar dig?

Varmt välkommen med din ansökan!

Om företaget
Lecor Stålteknik grundades 1965 och är idag ett av landets ledande företag inom kvalificerade stålkonstruktioner. Verksamheten bedrivs från Rollsbo i Kungälv där vi fogar över ca 7000 kvm modern verkstadsyta. Lecor Stålteknik ägs sedan 2022 av EAB. Vi är ca 35 kollegor i verksamheten. Vi är verksamma inom stålkonstruktioner som arenor, brobyggnad, industriprojekt, byggstommar, tillbyggnader, offshore samt marina projekt, etc. Vi är kvalitetssäkrade enligt SS-EN-1090 för stålkonstruktioner och CE-märkning, ISO-3834 för svetsning och kvalité. Samtliga certifieringar enligt högsta utförandeklass.

På Lecor kommer du till en arbetsplats med varierande arbetsuppgifter, delvis på grund av vår flexibla produktion men också då vi hjälper varandra och får prova och lära nytt. Här får du möjlighet att påverka din arbetsdag och arbetsplats när smarta förbättringar som vi tillsammans tror på, kan verkställas genom korta beslutsvägar.

Vad erbjuder rollen?
I rollen som Underhållstekniker får du ett varierat arbete med både praktiska och administrativa uppgifter. Du ansvarar för att förrådsutrymmet i verksamheten fungerar smidigt och ser till att produktionspersonalen alltid har tillgång till rätt material, verktyg och utrustning när det behövs. Du utför reparationer och underhåll på verkstadens maskiner och fordon, inklusive truckar, viss ventilationsutrustning, CNC-maskiner och el-utrustning, och säkerställer att allt är i gott skick.

Du får möjlighet att utveckla och förbättra förrådsarbetet genom att planera inköp, följa upp förbrukning och hålla koll på lagerstatus. Dessutom tar du emot och hanterar leveranser samt inlevererar detta i förrådet. Rollen passar dig som trivs med att ha en central funktion i verksamheten med många kontaktytor, och som vill bidra till en effektiv och välfungerande arbetsmiljö.

Arbetstiden är förlagd måndag-fredag dagtid.

Vem är du?
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av lagerarbete, men viktigast är att du har kunskap om maskiner, hur de fungerar och hur de repareras. Har du dessutom arbetat med svetsmaskiner, CNC-maskiner eller svarv är det starkt meriterande. För att passa i rollen har du en teknisk eller mekanisk bakgrund, och en god förmåga att uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift. Du är också van att arbeta med datorer, framför allt i Excel och Officepaketet/MS365. För rollen krävs att du har Truckkort A1-4 samt B-körkort

Som person är du ordningsam, noggrann och arbetar självständigt. Du har lätt för att ta egna initiativ till förbättringar och brinner för att ge god service till dina kollegor. Du är en kommunikativ lagspelare som trivs med att samarbeta med olika typer av människor. Här har du chansen att utvecklas i en roll där dina färdigheter verkligen kommer till sin rätt!

Meriterande:
- Truckkort B6
- Traverskort

Om Team Effektiv
Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del.

Vi har en sportslig attityd mot våra konsulter och erbjuder schyssta villkor samt kollektivavtal. Vi vill ge de bästa förutsättningarna till dig som blir en del av Team Effektiv. Detta har lett till att Effektiv är en attraktiv arbetsgivare, vilket våra konsultundersökningar och våra utmärkelser Årets Rekryteringsföretag samt Årets Karriärföretag är ett bevis på. Företagets värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag.

För den här tjänsten kommer du inledningsvis att vara anställd via Effektiv och uthyrd som konsult till Lecor, med chans till förlängning eller övertag.


Sökord
Kungälv, Maskinreparatör, verkstad, mekaniker, produktion, svets, CNC, tekniker, underhåll, underhållstekniker, Lecor

Ansök nu

Leveransplanerare till Anticimex

Leveransbevakare
Läs mer Jan 21
Vill du göra skillnad i en dynamisk roll där din planeringsförmåga skapar hälsosamma miljöer? Anticimex söker en strukturerad och serviceinriktad leveransplanerare som säkerställer att våra tekniker är på rätt plats vid rätt tid. Här får du kombinera samarbete, kundkontakt och hållbara lösningar i ett företag som satsar på innovation och utveckling.
Varmt välkommen med din ansökan!

Om företaget
Anticimex är det moderna serviceföretaget som tack vare förebyggande åtgärder, ny teknik och hållbara lösningar skapar hälsosamma miljöer för både företag och privatpersoner runt om i världen. Vi ska vara bäst på det vi gör, fortsätta driva utvecklingen i branschen samt alltid ge våra kunder professionell och personlig service.

Vad erbjuder rollen?
Leveransplanerarens roll och ansvar är att säkerställa att vi levererar våra uppdrag enligt de avtal vi har med våra kunder. Du planerar våra teknikers tid och uppdrag så rätt kompetens används på rätt plats och tid. Rätt planering och beläggningsgrad för våra tekniker leder till en hög servicenivå gentemot våra kunder. Till din hjälp har du vårt effektiva, digitala ruttplaneringssystem där du även övervakar och hanterar avvikelser och ändringar/prioriteringar.

Du kommer också arbeta med:

• Tät kontakt via telefon med både kunder och våra tekniker för att optimera vår leverans
• Boka in leveranser och kundbesök samt administrera dem
• Säkerställa rätt grunddata och avtalsinformation om våra kunder
• Informera medarbetare om förändring i planeringen - lång- och kortsiktig

Start: Omgående
Arbetstider: Kontorstider


Vem är du?
• Du arbetar strukturerat och är organiserad, men även flexibel och öppen för tvära kast
• Trivs i en snabb och kundorienterad arbetsmiljö
• Hög social kompetens och trivs i ett arbetsklimat som bygger på samarbete
• Några års arbetslivserfarenhet inom service och bekväm med Office-paketet
• Kan svenska och engelska, men gärna fler språk
• God lokalkännedom i Göteborg med omnejd

Är detta din perfekta match?
Hos Anticimex får du:
• En stimulerande arbetsmiljö med goda möjligheter till personlig utveckling och fortlöpande intern utbildning
• Frihet att ta ansvar och möjlighet att påverka
• Engagerat ledarskap

Om Team Effektiv
Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del.

Vi har en sportslig attityd mot våra konsulter och erbjuder schyssta villkor samt kollektivavtal. Vi vill ge de bästa förutsättningarna till dig som blir en del av Team Effektiv. Detta har lett till att Effektiv är en attraktiv arbetsgivare, vilket våra konsultundersökningar och våra utmärkelser Årets Rekryteringsföretag samt Årets Karriärföretag är ett bevis på. Företagets värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag.

För den här tjänsten kommer du att vara anställd via Effektiv och uthyrd som konsult till Anticimex under en tidsbegränsad period med god chans till förlängning.


Sökord
Anticimex, administration, leverans, koordinator, kundtjänst, planering, Mölndal, Göteborg

Ansök nu