Göteborg: Orderhanterare i Monitor

Hitta ansökningsinfo om jobbet Orderhanterare i Monitor i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-12-17 // Varaktighet: Heltid

För kunds uppdrag söker vi nu efter en person med god kunskap i Monitor som skall fungera som orderhanterare för en industri i Partille.
Tjänsten är ett vikariat och du blir anställd av oss på WRKFRC Bemanning.
Omgående tillsättning, start efter nyår.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Orderadministratör

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Orderadministratör.

Säljsupport / administratör

Läs mer Apr 24
Säljsupport / administratör till Göteborg / Jonsered
Vi söker nu en säljsupport / administratör till vårt kontor i Jonsered. Med våra totalt sex anställda i Sverige är vi det lilla familjära bolaget, men med ett stort moderbolag i ryggen. Vi är nu inne i ett expansivt skede där våra satsningar på långsiktiga samarbeten och nya marknader ger väldigt spännande resultat. Vi behöver därför stärka upp vårt team med en duktig och driven person som vill vara med på vår resa framåt när vår nuvarande kollega går vidare.
Turck tillhandahåller effektiva automationssystem med IoT lösningar inom produktion, logistik och processindustri. Med hjälp av avancerad teknik och innovation hjälper vi våra kunder med digitalisering av sina processer och logistiklösningar.
Arbetsuppgifter
Som säljsupport / administratör kommer du bli en viktig del av vår organisation och hantera både interna och externa kontakter. Du supporterar dina kollegor och har hand om kundorder, leveransbevakning och uppdateringar av produkter i vårt affärssystem. Tjänsten kommer till viss del att kunna anpassas efter dig som individ, utefter dina kunskaper och färdigheter.
Din bakgrund
Till rollen som säljsupport / administratör söker vi en mångsidig person som kan ansvara för och initiera såväl stora som små uppgifter. Arbetsuppgifterna kräver att du är noggrann och strukturerad med god planerings- och organisationsförmåga. Vidare har du ett flexibelt arbetssätt samt en god förmåga att ta egna initiativ.
Stort tekniskt intresse
Erfarenhet av servicerelaterade och/eller koordinerande yrken
Goda kunskaper av att ha arbetat i SAP och gärna Microsoft Dynamics Navision
Talar och skriver svenska och engelska obehindrat



Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser att rätt person för jobbet som säljsupport / administratör har lätt för att samarbeta, är strukturerad och har förmåga att fokusera på rätt saker, stort som smått. Vidare ser vi att du har god känsla för service och en vilja att ta ansvar. För att lyckas i rollen bör du ha ett analytiskt tänkande, vara social, utåtriktad och ha lätt att kommunicera med kunder och kollegor.
Vi erbjuder
Ett varierande arbete i ett multinationellt och stabilt företag där vi har fokus på kvalitet i allt vi gör. Vi arbetar mot gemensamma mål och du kommer få stöttande och engagerade kollegor. Du erbjuds en bred och stimulerande roll, där du kommer att få lära dig mycket, en roll som aldrig blir monoton.
Kontakt och ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringskonsult Josefine Petersson, 0702-501429, och Maria Ahlén, 0708-490288, på Intenso Teknikrekrytering.
Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt.
Välkommen med din ansökan!


Om företaget
Turck är en av de ledande tillverkarna inom industriell automation. Med cirka 4.700 anställda i över 30 dotterbolag samt säljpartners i ytterligare 60 länder är vi alltid nära dig. Tack vare våra digitala lösningar för effektiva automationssystem är vi en av pionjärerna inom Industry 4.0 och IIoT.

Ansök nu

Orderpackare och administratör för vår webshop- EXTRAJOBB.

Läs mer Maj 5
Nu söker vi en person som ska ersätta vår extrajobbare Clara som går vidare i livet. Vi driver en webshop med silversmycken och behöver någon som kan komma in ca en gång i veckan 3-4 timmar och hjälpa oss att packa våra ordrar, i vissa perioder blir det ännu mer. Du ska också kunna svara på kundmail och hantera returer.
Vi söker dig som är noggrann (väldigt viktigt) och kan läsa instruktioner utan att tröttna. Ibland är det en del handpåläggning på våra ordrar och man måste vara vaken och alert för att packa dem.
Du som söker är troligen studerande på någon av våra universitet här i Göteborg och vill ha ett extrajobb. Eller är du egenföretagare och vill ha lite extra vid sidan. Det är av vikt att du faktiskt kan komma in och jobba regelbundet och att du kan jobba självständigt. Du kommer jobba från vårt kontor på Västra Hamngatan i centrala Göteborg.
Följande ser vi som ett extra plus:
Att du kan jobba i sommar ca 15-20h per vecka under veckorna 27 samt 29-32.
Att du har erfarenhet av någon typ av packning eller administration sen innan.
Att du har erfarenhet av kundservice.
Att du har erfarenhet eller intresse av webshop eller Paid ads-arbete. (meta och google ads)
Om du gillar att stå framför kameran, då vi ofta använder vår egen personal för att fota våra smycken.

Ansök nu

Administratör med försäljningsansvar

Läs mer Apr 22
Vårt dotterbolag söker nu en ny medarbetare! Till vårt dotterbolag Fruktproffsen i Norden AB söker vi nu en person som kan tackla en bred tjänst. För att lyckas i denna tjänsten tror vi att du är:
Orädd
Social
Driven
Lösningsorienterad
Teknisk



Fruktproffsen i Norden AB är ett företag som levererar fruktkorgar, presentkorgar, kaffe, Te med mera till företag via en abonnemangstjänst.
Arbetsuppgifter;


Administration
Kontakt med leverantörer
Inköp
leverans
kvalitè
Försäljning
Marknadsföring



Lön: 28 000 / månaden
Heltid: 100%
Utgångspunkt: Exportgatan 57B
Arbetstider enligt ök.

Ansök nu

Orderaministratör till företag inom Supply Chain

Läs mer Apr 8
Letar du efter ett administrativt arbete med start omgående? Har du en vana av att hantera ordrar och administration och besitter ett intresse för logistik och/eller ekonomi? Är du tillgänglig kommande 4 månader så är detta tjänsten för dig!

OM TJÄNSTEN
Vi söker nu en administratör för ett föräldrarvikariat på 4 månader till välkänt bolag i Mölndal. Start förväntas vara omgående då behovet pågår till och med augusti. Detta uppdrag lämpar sig för dig som är en strukturerad person som uppskattar att ha många bollar i luften samtidigt. Du kommer bli del av ett mindre team på 3 personer där ni tillsammans arbetar för att nå företagets uppsatta mål.

Onboarding och upplärning kommer ske på plats på ett av företagets kontor som ligger i Mölndal. Här kommer du få sitta tillsammans med dina kollegor och både teoretiskt och praktiskt lära dig de förväntade arbetsuppgifterna. Då starten är omgående ser vi att du som söker inte har uppsägningstid längre än 2 veckor.

Du erbjuds
- Chansen att börja arbeta omgående och säkra upp arbete på heltid i sommar
- Möjlighet att få erfarenhet inom välkänt bolag inom Supply Chain

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Orderhantering
* Fakturahantering
* Administration kring kunders profiler i affärssystemet
* Supportera säljorganisationen med övrig administration


VI SÖKER DIG SOM
- Har en godkänd eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller logistik
- Talar och skriver svenska & engelska flytande
- Har goda kunskaper i Office-paketet, inklusive Excel
- Är tillgänglig hela utlysta perioden (april-augusti)
- Har vana av att arbeta administrativt

Det är meriterande om du har
- Arbetat med orderhantering sedan tidigare
- Arbetat inom logistik eller med fakturor

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Förändringsbenägen
- Ordningsam
- Ansvarstagande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från WRKFRC Bemanning & Rekrytering AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från WRKFRC Bemanning & Rekrytering AB .

Ekonom/redovisningsekonom

Ekonomiassistent
Läs mer Jun 10
Är du en trygg och driven ekonom som vill ta nästa steg?
Vi söker just nu ekonom till anställning hos kund. 
Flera olika kunder vill nu rekrytera ekonomer, allt från innovativa tillväxtbolag till etablerade koncerner. Har du erfarenhet av redovisning, rapportering eller ekonomistyrning? Då vill vi gärna komma i kontakt med dig!
Om rollen
Rollen som ekonom kan se olika ut beroende på uppdrag, men gemensamt är att du får arbeta i en viktig och central position där du bidrar till affärsnytta, struktur och insiktsfull analys. Du kan förvänta dig arbetsuppgifter inom områden som:
Löpande redovisning och avstämningar
Månads- och årsbokslut
Rapportering, budget och prognos
Skatte- och momsredovisning
Analys av resultat- och balansräkning
Intern kontroll och förbättring av ekonomiprocesser
Deltagande i projekt, digitaliseringsinitiativ eller ERP-implementationer

Uppdragen varierar i längd, omfattning och komplexitet – vi har behov både för permanenta och interimslösningar.
Vi söker dig som
Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, exempelvis som civilekonom eller motsvarande
Har minst 3 års erfarenhet inom ekonomi eller redovisning
Är självgående och trygg i din kompetens, samtidigt som du gärna samarbetar med andra
Har god systemvana och trivs i miljöer där struktur och utveckling går hand i hand
Kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift; engelska är ett plus

Meriterande erfarenheter:
Arbetat i koncernmiljö
Erfarenhet av projektredovisning, rapportering enligt K3 eller IFRS
Van vid att arbeta med Fortnox, SAP, Agresso, Visma, Planacy eller liknande system
Intresse för digitalisering och AI-stöd i ekonomiarbete


Låter det intressant?
Skicka in din ansökan redan idag – vi intervjuar löpande. Har du frågor om  våra uppdrag? Tveka inte att höra av dig!

Ansök nu

Underhållsansvarig

Underhållsmekaniker
Läs mer Jun 3
Vill du vara med och skapa ordning & reda? Har du jobbat som underhållstekniker och är redo för en ny utmaning? Då kan detta vara jobbet för dig! Nu söker Provexa en Underhållsansvarig som kan vara med och öka tillförlitlighet och livslängden på deras utrustning, samt förbättra underhållsarbetet genom att minska oplanerade driftstopp och sänka underhållskostnader. Målet är att successivt förflytta arbetet till ett proaktivt och planerat underhåll.

Vi ser att du kommer att:
Införa ett systematiskt och databaserat underhållsarbete
Utveckla samarbetet och kravställan på leverantörer
Driva en kulturell förändring där det proaktiva underhållsarbetet är ledstjärnan
Utöka kompetensen kring systematiskt underhåll, underhållssystem och databaserat underhållsarbete
Digitalisering av underhållsplanering och felrapportering

Prioriterade aktiviteter:
Införande av digitalt underhållssystem (CMMS): Dokumentation, planering och uppföljning.
Upprättande av förebyggande underhållsplaner: Planerade inspektioner och service.
Tydliga rutiner och arbetsflöden: Standardiserade processer för rapportering och åtgärder.
Utbildning och kompetensutveckling: Utbilda personal i förebyggande underhåll och systemanvändning.
Löpande uppföljning och KPI:er: Mätning av driftstopp, underhållskostnader och systemföljning.

Din profil:
Du har flera års erfarenhet av underhållsarbete, gärna från industriell verksamhet
Du har en utbildning med inriktning mot exempelvis elstyrning, mekanik, hydraulik eller industriautomation – eller motsvarande kompetens.
Du behärskar både svenska och engelska väl, i såväl tal som skrift, och ytterligare språkkunskaper ses som en fördel
Du har ett tydligt fokus på resultat och strävar ständigt efter att förbättra arbetssätt och processer.
Du samarbetar smidigt med andra och har en positiv, hjälpsam inställning.
Du tar ansvar för din egen yrkesmässiga utveckling och har en stark drivkraft att lära dig nytt och växa i rollen.
Du är flexibel och har lätt för att anpassa dig till förändrade förutsättningar eller omprioriteringar.
Du arbetar på ett organiserat och säkerhetsmedvetet sätt.

Ansök nu

Processtekniker

Kemitekniker
Läs mer Maj 28
Processtekniker för Kombiline hos Provexa Ytbehandling
Nu söker vi dig som är intresserad av en teknisk roll till Provexa ytbehandling. Som processtekniker på Kombiline arbetar du med processbaden. Dvs tillsätta kemi, göra analyser och förbereda baden.
Du övervakar de olika kemibaden och ser till att produktionen flyter smidigt. Du blir lite som en ”spelledare” för alla processer.
Provexa är en modern ytbehandlingsfabrik belägen i Gamlestaden, Göteborg. De arbetar med hög precision och säker hantering av kemi.

Om rollen
Som Processtekniker kommer dina arbetsuppgifter inkludera:
• Påfyllning av kemi i baden.
• Kalibrering av automatdoseringar.
• Justering av pH i kemiska processer.
• Tillsättning av nya och befintliga processer.
• Rengöring av processbad.
• Användning av digitala verktyg (iPad, dator).
• Säkerställande av att alla kontaktdon har optimal elektrisk ledningsförmåga.
• Tillsättning av metaller som nickel, koppar, silver och tenn.

Vi söker dig som:
• Är flexibel och tar initiativ.
• Har flytande kunskaper i svenska, både i tal och skrift.
• Har ett intresse för kemikalier. Du behöver inte vara expert, men bör vara villig att lära
dig och gärna ha baskunskaper inom kemi. 
• Har erfarenhet av att arbeta med Excel och digitala hjälpmedel som iPad och PC.
• Har god planeringsförmåga och är i god fysisk form.
• Är positiv och ambitiös

Anställningen inleds med 6 månader via WRKFRC som rekryteringsföretag, därefter goda chanser till tillsvidareanställning hos Provexa.

Ansök nu

Teknisk Projektledare med säljfokus

Civilingenjör, konstruktion, elektronik
Läs mer Maj 27
Vill du vara länken mellan teknik, kund och affär? Har du ett öga för både detaljer och helhetsperspektiv? Då kan detta vara nästa steg i din karriär!
Vi söker nu en engagerad Teknisk Projektledare med säljfokus som vill vara med och driva våra affärer från offert till leverans – och vidare. I denna roll kombinerar du teknisk förståelse med affärsmannaskap och får en nyckelroll i både projektledning och kundrelationer.
Dina arbetsuppgifter:
Arbeta med offertframtagning och teknisk försäljning av våra produkter


Ansvara för försäljning av standardprodukter


Genomföra kommersiella och tekniska upphandlingar


Utföra kundbesök och bygga långsiktiga relationer


Hålla i projektmöten med kund från start till leverans


Kalla till och leda interna projektmöten


Följa upp projektstatus löpande


Sammanställa slutdokumentation, hantera övertagandeprotokoll och följa upp eventuella restpunkter efter leverans

Din profil:
Teknisk bakgrund med erfarenhet inom maskinteknik, industriella investeringsprojekt eller teknisk försäljning


Du är nyfiken, lyhörd och ser möjligheter i varje kunddialog


Har ett tydligt entreprenörstänk och trivs i en dynamisk och växande organisation


Gillar att arbeta i team där fokus ligger på lönsamhet och kvalitet, inte bara volym


Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift


God datorvana och erfarenhet av att arbeta strukturerat i olika system


B-körkort är ett krav


Kunskap om Maskindirektivet och CE-märkning är starkt meriterande

Ansök nu

???? Sommarjobb i Arendal – Truckförare sökes! ????

Truckförare
Läs mer Maj 21
WRKFRC Bemanning & Rekrytering AB söker nu tre engagerade medarbetare för sommarjobb hos en av våra kunder i Arendal. Vi letar efter dig som vill ta chansen att arbeta i ett härligt team och bidra till ett smidigt lagerflöde under semestertider.
Arbetsperioder: Vecka 23 till 28 och vecka 33

Om tjänsten:
Du kommer främst att arbeta med skjutstativtruck, så det är viktigt att du har god erfarenhet och känner dig trygg i den rollen. Övriga arbetsuppgifter kan innefatta:
Orderplock & packning
Lastning & lossning av gods
Lagerstädning och andra förekommande uppgifter

Vem söker vi?
Vi letar efter personer som är:
Punktliga, ansvarsfulla och pålitliga
Prestigelösa och lösningsorienterade
Flexibla och gillar att hugga i där det behövs
Bekväma med svenska i tal och skrift (alla instruktioner sker på svenska)

Krav:
Truckkort enligt TLP10
Behörighet A1-A4 och B1-B4
Dokumenterad erfarenhet av truckkörning
Du är student (minst 50%) eller har ett annat deltidsarbete

Meriterande:
B-körkort och tillgång till egen bil

  
Skicka in din ansökan redan idag – vi intervjuar löpande!


Om WRKFRC
WRKFRC har med fokus på rätt kandidat på rätt plats supportat tillverkningsindustrin i väst Sverige sedan 2009. Vi är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsbolag, vilket betyder att vi följer kollektivavtal och kompetensförtagens stadgar.
Vi är idag cirka 120 konsulter inom området Industri & Logistik och i ständig tillväxt.

Ansök nu

CNC-operatör för fräs

CNC-operatör
Läs mer Maj 19
Nu söker vi dig som är erfaren CNC-operatör och som jobbat med fräs.
Du behöver vara en hejare på CAM-programmering och van att vara självständig i förberedelserna av jobb. Extra meriterande med erfarenhet av specifikt Tebis eller Fusion 360.
På RZ INM Mekaniska kommer du att ingå i ett tight team och ansvara för företagets fräsmaskiner. Det här är en tjänst för dig som brinner för programmering, problemlösning och vill arbeta med modern teknik i en stimulerande miljö.

Om rollen: På RZ INM Mekaniska arbetar du i stora och välutrustade lokaler med moderna fleraxliga CNC-maskiner. Produktionen fokuserar på små till medelstora serier, där du tar ansvar för hela processen – från ritning till färdig produkt. Du kommer att programmera i CAM-miljö och bidra till att omsätta kundspecifikationer till högkvalitativa produkter.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Programmering och körning av fleraxliga CNC-fräsar
Självständigt arbete från ritning till färdig produkt
Optimering av processer och arbetsflöden för effektiv produktion
Kvalitetskontroll och dokumentation av arbetet

Vi söker dig som:
Har gedigen erfarenhet av fleraxlig CNC-fräsning
Har god vana av programmering i CAM-system (gärna Tebis eller Fusion 360)
Trivs med att ta ansvar och arbeta självständigt
Är noggrann, lösningsorienterad och har ett starkt kvalitetsfokus
Behärskar svenska i tal och skrift

Du erbjuds: En trygg och utvecklande arbetsplats i ett expansivt företag med goda möjligheter att växa och ta ansvar. Arbetstiderna är dagtid med viss flexibilitet, vilket ger en bra balans mellan arbete och fritid.
Intresserad? Skicka in ditt CV redan idag! Vi arbetar med löpande urval och ser fram emot att höra från dig. Tillsättning Augusti.

Ansök nu