Göteborg: Finance & Growth Business Partner

Hitta ansökningsinfo om jobbet Finance & Growth Business Partner i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-12-19 // Varaktighet: Heltid

OM OSS.
twoday är en gemenskap av nära 3 000 experter i norra Europasom brinner för att göra skillnad. Vår mission? Att med vår drivkraft, anpassningsförmåga och ett stort hjärta arbeta för att skapa positiva förändringar idag samtidigt som vi förbereder våra kunder, samhället och oss själva för vad morgondagen har att erbjuda.
Vi hjälper både offentlig och privat sektor att förverkliga sina digitala visioner. Genom dataanalys, design ochmjukvaruutvecklingskapar vi skräddarsydda lösningar för våra kunder och hjälper dematt växa, förändras och ligga steget före.
Hos oss i Göteborg hittar du ett väl sammansvetsat gäng som hjälper varandra och våra kunder att nå framgång varje dag. DEL AV LEDNINGSGRUPPEN OCH ETT NORDISKT TEAM.
Som Finance & Growth Business Partner kommer du att spela en avgörande roll för vår verksamhet i Sverige. Du blir en del av den svenska ledningsgruppen, där du representerar Finance & Growth, och fungerar som den centrala kontaktpunkten för våra svenska operationer. Utöver dina kollegor på den svenska marknaden så har du ett team inom Financesom är utspridda överDanmark, Norge och Finland.Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:
Analysera finansiella data för att identifiera trender, utmaningar och möjligheter. Dina insikter kommer att vägleda oss i att förstå nuläget och vilka åtgärder som behövs för att förbättra resultaten.
Leda budgeterings- och prognosprocesser med fokus på noggrannhet och framtidsinriktad planering.
Samarbeta med team över hela organisationen och stötta beslutsfattande med tydliga och konkreta finansiella insikter. Du analyserar lönsamhet, identifierar förbättringsområden och hjälper ledare att prioritera rätt.
Ansvara för månadsbokslut, inklusive intäktskontroller och rapportering, och säkerställa att siffrorna är korrekta och godkända.
Följa upp projektens finansiella resultat, analysera marginaler och identifiera risker för att skydda och förbättra resultaten.
Bidra till att utveckla och genomföra långsiktiga strategiska planer i samarbete med ledningen, med fokus på att säkerställa ekonomisk hållbarhet.

VEM DU ÄR.
Vi tror att du är en strategisk och analytisk person som trivs med att omvandla data till konkreta insikter och åtgärder. Du är en samarbetsinriktad problemlösare som gillar att arbeta nära både team och ledare.
För att lyckas i rollen har du:
En kandidatexamen inom ekonomi, redovisning eller ett relaterat område (en avancerad examen eller certifiering som CPA eller CFA är meriterande).
Minst fem års erfarenhet av finansiell ledning, gärna från en liknande bransch.
Starka kommunikativa färdigheter och förmågan att förklara finansiella koncept på ett tydligt sätt. Talar och skriver svenska samt engelska obehindrat.
Erfarenhet av budgetering, prognoser och analys av projektens ekonomiska prestanda.
God vana vid finansiella system och verktyg samt en vilja att driva kontinuerliga förbättringar.

VÅRT ERBJUDANDE.
När du blir en del av oss får du en unik möjlighet att påverka och växa inom en av Nordeuropas ledande Data & AI-drivna digitala företag. Hos oss kan du förvänta dig:
Ett dynamiskt och samarbetsinriktat arbetsklimat där du jobbar med ambitiösa, omtänksamma och kreativa kollegor.
Möjligheter till utveckling och karriärväxt i en miljö som värdesätter innovation, initiativförmåga och lärande.
En kultur som värnar om ditt välmående, balans mellan arbete och privatliv, och personlig utveckling.
Ett riktigt härligt och socialt kontori Göteborg, på Kungsportsavenyen 1, samt möjligheten att arbeta från annan plats.

VAD DU KAN FÖRVÄNTA DIG.
Vår rekryteringsprocess är uppdelad i tre delar och utgår från en kompetensbaserad rekryteringsmodell. Första steget är en intervju med vår Talent Acquisition Specialist. Nästa steg är en intervju med vår Country Managersamt en avstämningmed det nordiska Finance-teamet. Sista steget är att ta referenser, för att sedan kunnaerbjuda tjänsten till den kandidat vi tror är mest lämpad för rollen.Vi önskar tillsätta rollen så snart som möjligt, som senast i slutet av februari 2025.Intervjuprocessen kommer att påbörjas i januari 2025.Är du redo att ta nästa steg i karriären? Skicka in din ansökan redan idag! Vi hanterar ansökningar löpande, så vänta inte för länge.Vi ser fram emot att höra från dig!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Ekonomiledare

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Ekonomiledare.

Ekonomiansvarig Interim för omgående tillsättning

Läs mer Jan 22
För kunds räkning söker vi nu en ekonomiansvarig för en interimroll i cirka 1 år på heltid.
Vi söker dig som:
Älskar att arbeta med människor och passar in i vårt team.
Har erfarenhet av löpande bokföring och resultatredovisning.
Besitter kunskap och erfarenhet inom HR-relaterade frågor, inklusive avtal och lönehantering.
Har bred erfarenhet av affärssystemet M3 är ett krav
Tidigare erfarenhet från ekonomiroll i fabrik, gärna controlling
Har du dessutom jobbat nära eller med HR-frågor ser vi detta som ett stort plus


Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Sköta all bokföring och redovisning i enlighet med gällande lagar och förordningar.
Löpande rapportera resultat till ledningen för att säkerställa god insyn i företagets ekonomiska situation.
Hantera alla personalfrågor med ett människo-centrerat tillvägagångssätt, samtidigt som du ser till att allt sköts enligt gällande avtal och regelverk.

Tillsättning omgående

Ansök nu

Ekonomiansvarig till Markbolaget

Läs mer Dec 10
Är du en noggrann och prestigelös person som trivs i en bred och varierande roll? Vill du bli en del av ett familjärt företag där varje insats gör skillnad? Markbolaget söker nu en engagerad och självgående ekonomiansvarig – är det dig vi letar efter?

Din framtida arbetsgivare
Hos oss får du inte bara en arbetsplats – du blir en del av en kultur där alla bidrar till framgången tillsammans, vi arbetar med hållbarhet och miljö i fokus, samtidigt som vi strävar efter att alltid leverera högsta kvalitet. Här får du möjligheten att utvecklas och växa i ett företag som vågar tänka stort och siktar högt.

Vi är ett familjärt företag med runt 35 medarbetare som nyligen har flyttat in i helt nya, moderna lokaler precis norr om Bäckebol med utsikt över Göta Älv där vi tillsammans skapar hållbara och kvalitativa lösningar för markentreprenader i Göteborgsregionen.

Mer info om oss finner du på www.markbolaget.se

Vad erbjuder rollen?
Rollen som ekonomiansvarig är både operativ och omväxlande, med möjlighet att påverka och förbättra företagets ekonomiska processer. Du arbetar självständigt med en bredd av arbetsuppgifter, samtidigt som du får nära stöd från företagets revisorer och kollegor. Detta är en roll där din strukturerade och ansvarsfulla natur kommer till sin rätt.

Exempel på arbetsuppgifter:
• Ansvara för löpande bokföring och förberedelse av bokslut.
• Sköta fakturering, betalningar och månadsavstämningar.
• Administrera löner
• Övervaka och utveckla företagets ekonomisystem
• Administrera hyresavtal och stötta i försäkringsfrågor.
• Praktiskt stöd i vardagen, exempelvis koordinering av hyresgäster och småinköp.
• Övervaka och utveckla projektredovisningen för deras projekt.


Vem är du?
För att trivas i rollen tror vi att du är noggrann, ansvarstagande och har ett starkt eget driv. Du är lösningsorienterad och trivs i en varierande roll där samarbete och flexibilitet är en del av vardagen. En vilja att lära sig nytt och bidra till utveckling och förbättringar är viktigt, särskilt i företagets pågående digitaliseringsarbete.
Markbolaget söker någon som värdesätter att arbeta i ett mindre företag där varje insats har betydelse och där arbetsuppgifterna kan variera från administrativa till mer praktiska – alltid med en prestigelös inställning.

Krav:
• Tidigare erfarenhet som Ekonomiansvarig eller liknande roll
• Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift
• Körkort (B)


Meriterande:
• Erfarenhet av Fortnox
• Erfarenhet inom byggbranschen och projektredovisning


Om Team Effektiv
Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del.

Till dig som kandidat vill vi ge det lilla extra, med en bra upplevelse genom hela rekryteringsprocessen, vilket vår utmärkelse Årets Rekryteringsföretag är ett kvitto på. Effektivs värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag.

Detta är en direktrekrytering, vilket innebär att Effektiv ansvarar för rekryteringsprocessen och du kommer att bli anställd direkt hos kundföretaget.


Varmt välkommen med din ansökan
Låter tjänsten intressant? Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Intervjuer kommer att ske löpande. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Markus Nordbring på markus@effektiv.se

Sökord
Ekonomi, bygg, mark, redovisning

Ansök nu

Ekonomiansvarig till nytänkande bolag!

Läs mer Dec 6
Vill du ta nästa steg i din karriär och arbeta i en bred och strategisk roll där du ansvarar för olika kunders ekonomifunktioner och bidrar till deras långsiktiga utveckling? Vi söker nu en ekonomiansvarig som vill vara med och driva och utveckla ekonomiprocesserna för flera spännande företag inom varierande branscher. Här erbjuds du möjligheten att göra en konkret skillnad genom att säkerställa kvalitet och effektivitet i deras ekonomiska flöden.

Om rollen
Som ekonomiansvarig blir du ansvarig för ekonomiarbetet för flera av bolagets kunder. Din roll innebär att hantera allt från löpande bokföring och rapportering till skatt- och momsdeklarationer samt löneadministration. Genom ditt arbete bidrar du till kundernas affärsutveckling och stöder dem i beslut kring likviditetsplanering, projektkalkyler och kostnadsuppföljning. Rollen innefattar att du självständigt hanterar flera kundbolag från olika branscher, där du fungerar som en förlängd och strategisk partner, vilket frigör kundernas tid att fokusera på sin kärnverksamhet.

Om dig
Vi söker dig som är analytisk, självgående och noggrann i ditt arbetssätt, med en tydlig affärsmässig inställning. Du är van vid att driva ekonomiprocesser självständigt och strävar efter att förbättra och effektivisera verksamheters ekonomiska funktion. Med ett starkt driv och initiativförmåga arbetar du proaktivt och bidrar till kundens tillväxt. Din kommunikativa förmåga och engagemang skapar trygghet och mervärde för de företag du samarbetar med.

Skallkrav
• Minst 2 års relevant erfarenhet inom ekonomi och administration
• Relevant eftergymnasial utbildning
• Flytande svenska i tal och skrift

Meriterande
• Erfarenhet av arbete i Fortnox
• Erfarenhet av arbete i Monitor

Om kundföretaget
Kundföretaget erbjuder omfattande ekonomiska tjänster till företag i olika branscher. Med sin modell fungerar de som en heltäckande ekonomifunktion som tar ansvar för hela ekonomiflödet, så att kunderna kan fokusera på sin kärnverksamhet. Som ekonomiansvarig i detta bolag spelar du en avgörande roll i att stötta kunderna med expertis inom ekonomiska och administrativa frågor. Här erbjuds du stora möjligheter till utveckling och att vara delaktig i bolagets tillväxt.

Om Framtiden
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.

För denna tjänst kommer du initialt vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över till kundföretaget.

Villkor
• Placering: Göteborg
• Omfattning: Heltid
• Startdatum: Enligt överenskommelse

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så skicka in din ansökan redan idag!

Ansök nu

Ekonomiansvarig till nytänkande bolag!

Läs mer Nov 1
Vill du ta nästa steg i din karriär och arbeta i en bred och strategisk roll där du ansvarar för olika kunders ekonomifunktioner och bidrar till deras långsiktiga utveckling? Vi söker nu en ekonomiansvarig som vill vara med och driva och utveckla ekonomiprocesserna för flera spännande företag inom varierande branscher. Här erbjuds du möjligheten att göra en konkret skillnad genom att säkerställa kvalitet och effektivitet i deras ekonomiska flöden.

Om rollen
Som ekonomiansvarig blir du ansvarig för ekonomiarbetet för flera av bolagets kunder. Din roll innebär att hantera allt från löpande bokföring och rapportering till skatt- och momsdeklarationer samt löneadministration. Genom ditt arbete bidrar du till kundernas affärsutveckling och stöder dem i beslut kring likviditetsplanering, projektkalkyler och kostnadsuppföljning. Rollen innefattar att du självständigt hanterar flera kundbolag från olika branscher, där du fungerar som en förlängd och strategisk partner, vilket frigör kundernas tid att fokusera på sin kärnverksamhet.

Om dig
Vi söker dig som är analytisk, självgående och noggrann i ditt arbetssätt, med en tydlig affärsmässig inställning. Du är van vid att driva ekonomiprocesser självständigt och strävar efter att förbättra och effektivisera verksamheters ekonomiska funktion. Med ett starkt driv och initiativförmåga arbetar du proaktivt och bidrar till kundens tillväxt. Din kommunikativa förmåga och engagemang skapar trygghet och mervärde för de företag du samarbetar med.

Skallkrav
• Minst 2 års relevant erfarenhet inom ekonomi och administration
• Relevant eftergymnasial utbildning
• Flytande svenska i tal och skrift

Meriterande
• Erfarenhet av arbete i Fortnox
• Erfarenhet av arbete i Monitor

Om kundföretaget
Kundföretaget erbjuder omfattande ekonomiska tjänster till företag i olika branscher. Med sin modell fungerar de som en heltäckande ekonomifunktion som tar ansvar för hela ekonomiflödet, så att kunderna kan fokusera på sin kärnverksamhet. Som ekonomiansvarig i detta bolag spelar du en avgörande roll i att stötta kunderna med expertis inom ekonomiska och administrativa frågor. Här erbjuds du stora möjligheter till utveckling och att vara delaktig i bolagets tillväxt.

Om Framtiden
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.

För denna tjänst kommer du initialt vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över till kundföretaget.

Villkor
• Placering: Göteborg
• Omfattning: Heltid
• Startdatum: Enligt överenskommelse

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så skicka in din ansökan redan idag!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från twoday INSIKT AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från twoday INSIKT AB .

Service Delivery Manager

Projektledare, IT
Läs mer Dec 20
OM OSS
twoday är en gemenskap av nära 3 000 experter i norra Europa som brinner för att göra skillnad.Vår mission? Att med vår drivkraft, anpassningsförmåga och ett stort hjärta arbeta för att skapa positiva förändringar idag samtidigt som vi förbereder våra kunder, samhället och oss själva för vad morgondagen har att erbjuda.
Vi hjälper både offentlig och privat sektor att förverkliga sina digitala visioner. Genom dataanalys, design och mjukvaruutveckling skapar vi skräddarsydda lösningar för våra kunder och hjälper dem att växa, förändras och ligga steget före.
Hos oss i Göteborg hittar du ett väl sammansvetsat gäng som hjälper varandra och våra kunder att nå framgång varje dag.OM ROLLEN
Som Service Delivery Manager kommer du att leda utvecklingen och tillväxten av vår löneutbetalningstjänst (LUT), en lösning som idag används av ledande banker för att underlätta smidiga löneutbetalningar till sina företagskunder.
Som Service Delivery Manager kommer du även att:
Få möjligheten att leda och forma en flagshipprodukt i en växande sektor.
Driva strategiska initiativ som förbättrar produktens värdeerbjudande och säkerställer att den möter kundernas föränderliga behov.
Navigera komplexa banklandskap och skapa starka relationer med intressenter inom finansvärlden genom din goda kommunikativa förmåga.
Samarbeta med teamet i Uppsala och Stockholm för att forma och genomföra en produktstrategi som driver tillväxt.
Bygga och leda ett högpresterande team i takt med att produktens efterfrågan och teamets behov växer.


DINA ERFARENHETER
Du har en stabil bakgrund inom finansiella tjänster eller relaterade områden, med dokumenterad erfarenhet av att arbeta med eller inom banksektorn.
Erfarenhet avatt utveckla och skala upp produkter, med ett praktiskt och entreprenöriellt tankesätt.
Stark kommunikationsförmåga, särskilt inom finansiella institutioner.
Bonus: Erfarenhet av att hantera juridiska avtal och kontrakt inom banksektorn.
Du trivs i en dynamisk, samarbetsinriktad miljö och är angelägen om att bygga och leda ett team.

VÅRT ERBJUDANDENär du blir en del av oss på twodayfår du en unik möjlighet att påverka och växa inom en av Nordeuropas ledande Data & AI-drivna digitala företag. Hos oss kan du förvänta dig:
Ett dynamiskt och samarbetsinriktat arbetsklimat där du jobbar med ambitiösa, omtänksamma och kreativa kollegor.
Möjligheter till utveckling och karriärväxt i en miljö som värdesätter innovation, initiativförmåga och lärande.
En kultur som värnar om ditt välmående, balans mellan arbete och privatliv, och personlig utveckling.
Ett riktigt härligt och socialt kontor i Göteborg, på Kungsportsavenyen 1, samt möjligheten att arbeta från annan plats.

REKRYTERINGSPROCESSEN
Vår rekryteringsprocess är uppdelad i tre delar och utgår från en kompetensbaserad rekryteringsmodell. Första steget är en intervju med vår Talent Acquisition Business Partner. Nästa steg är en intervju med rekryterande chef och/eller representanter från teamet. Sista steget är att referenstagning, för att sedan kunna erbjuda tjänsten till den kandidat vi tror är mest lämpad för rollen. Vi önskar tillsätta rollen så snart som möjligt och intervjuprocessen kommer påbörjas i januari 2025. Vi hanterar ansökningar löpande, så vänta inte för länge med att ansöka.Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu