Göteborg: Junior CAD-konstruktör till LUE Engineering

Hitta ansökningsinfo om jobbet Junior CAD-konstruktör till LUE Engineering i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2025-01-02 // Varaktighet: Heltid

Har du en utbildning inom CAD-konstruktion? Söker du en arbetsplats med platt organisation och korta beslutsvägar där du verkligen får vara med och påverka? Då ska du läsa vidare om möjligheten hos LUE Engineering!
Om tjänsten
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos LUE Engineering.
Om företaget
LUE Engineering tar hand om allt från planering och konceptutformning till projektledning och implementering. Med över 20 års erfarenhet och bred kunskap inom konstruktion, tillverkning och montering är de en pålitlig partner för avancerade tekniska lösningar. De är experter på driftsäkra lösningar med skarp precision inom exempelvis mekanikkonstruktion, pneumatik och FEM. Exempel på projekt är att de varit med och utvecklat en termisk vakuumkammare (TVAC) som används för att testa utrusning som ska utså påfrestningar på höga höjder och i rymden. På LUE Engineering är de stolta över att vara det mindre företaget där varje individ spelar en avgörande roll för den gemensamma framgången – varje persons kompetens och engagemang är nyckeln till att leverera resultat till sina kunder.
Arbetsuppgifter
I rollen som junior CAD-konstruktör ansvarar du för att utveckla och optimera högprecisionskomponenter och maskinsystem genom detaljerade 3D-modeller och ritningar i SolidWorks. Du skapar konstruktioner från grunden baserat på specifika krav, där du fastställer dimensioner, toleranser och materialval för att möta både tekniska och funktionella specifikationer. Arbetet inkluderar djupgående analys av designens tillverkningsbarhet och optimering för att säkerställa kostnadseffektiv produktion. I rollen ingår också att utföra simuleringar och hållfasthetsberäkningar som stöd för dina konstruktioner och att revidera designen baserat på feedback från tillverkning och andra ingenjörsteam. Du samarbetar nära projektteamet för att säkerställa att alla tekniska lösningar uppfyller produktionsstandarder och kvalitetssäkringskrav.
Utveckla och optimera högprecisionskomponenter och maskinsystem genom 3D-modeller och ritningar i SolidWorks
Skapa konstruktioner baserat på krav, liksom fastställa dimensioner, toleranser och materialval
Analys av designens tillverkningsbarhet och optimering för att säkerställa kostnadseffektiv produktion
Utföra simuleringar och hållfasthetsberäkningar och revidera designen utifrån feedback
Nära samarbete med projektteamet

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
YH-examen eller akademisk examen innehållande CAD-konstruktion eller annan likvärdig relevant utbildning
Något års arbetslivserfarenhet inom CAD-konstruktion är meriterande
Kunskaper i SolidWorks 3D är meriterande
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
B-körkort

Vi tror att du som säker tjänsten är en person som trivs med att ta ansvar för dina egna arbetsuppgifter och att du är duktig på att driva processer framåt. Du har en väl utvecklad problemlösningsförmåga och trivs med att lösa problem, men du är också bekväm med att be om hjälp när uppgiften kräver det för att komma vidare i ditt arbete. Du har ett strukturerat angreppssätt när du arbetar och du värdesätter att skapa och hålla en struktur i ditt arbete. Vidare trivs du att samarbeta med andra för att få fram den bästa lösningen, oavsett om det är kollegor eller kunder.

Övrig information
Start: Enligt överenskommelsePlats: LindomeLön: Enligt överenskommelse
Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.
Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vårsupport genom att maila tillinfo@bravura.se eller ringa tillnummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.Sista ansökningsdatum är 2025-01-31.
Välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Civilingenjör, konstruktion, maskin

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Civilingenjör, konstruktion, maskin.

Mechanical Design Engineer - CREO CAD

Läs mer Mar 18
Techster Solutions befinner i dagsläget sig i en spännande tillväxtfas och söker nu fler kollegor, inledningsvis dig med minst 5+ års erfarenhet och som kan stärka teamet.
Du kan förvänta dig en omväxlande miljö, dagarna kan se väldigt olika ut - men en sak är säkert, här får du använda dina kompetenser och sätter själv gränsen för hur mycket du vill utvecklas. Som ett kunskapsbolag är det viktigt för oss att våra specialister delar med sig av sin kompetens och får kollegorna att växa.
Job Description: Mechanical Design Engineer
We are seeking a Mechanical Design Engineer with experience in the CREO CAD system. Familiarity with the Volvo KOLA system is preferred. The ideal candidate will be social, humble, and curious, with a passion for exploring new ideas and solutions. A strong focus on finding the best possible solution to challenges—taking into account factors such as cost, ease of installation, producibility, and sustainability—is essential. Fluency in English is a must.
Responsibilities: Develop design engineering documentation, including drawings and CAD modules.
Mature product designs within the CREO CAD system.
Redesign existing models (e.g., small area redesigns).
Design components in CAD and create assemblies of CAD models.
Detect, report, and resolve packaging conflicts.
Ensure quality and readiness of designs before release.
Define how to use drawings as a basis for verifying the product's geometrical properties.
Produce technical drawings that clearly define a product.
Senior Level Responsibilities: Apply advanced knowledge typically gained through education and work experience.
Support and mentor junior team members and peers.
Act as a role model for lifelong learning, sharing knowledge, and developing others as a trainer or coach.
Continue developing a T-shaped profile—deepening expertise in your discipline while broadening your skills across other areas.
Develop influence and work confidently within the wider Volvo Group network.
Clearly articulate how your work creates value within your part of the Technical Development/Business Area (TD/BA).

If you are someone who thrives in a collaborative environment, enjoys solving complex problems, and is committed to continuous learning, we would love to hear from you.



Ansökan Tror du att du är Techster Solutions nästa stjärna? Tveka då inte att skicka in din ansökan redan nu. Urval sker löpande och tillträde sker enligt överenskommelse.
Arbetsplats och kulturVi är ett entreprenördrivet IT företag, med både produktkunskap och försäljning (Techster AB) och konsultativa tjänster (Techster Solutions AB). Det innebär att vi är mycket öppna för nya tekniska lösningar, kunskapsutbyte och ständigt lärande. Att ha roligt och samtidigt behålla den familjära andan utan hierarkier är lika viktigt.
Vi vill skapa det konsultbolag som du alltid velat jobba för, men kanske inte hittat ännu. Redan idag har vi en blandning av seniora och yngre medarbetare, såväl som män och kvinnor. Det vill vi fortsätta att bygga på. Så välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Junior mekanikkonstruktör till LUE Engineering

Läs mer Jan 22
Vill du ha frihet under ansvar där du får möjlighet att forma din arbetsvardag? Värderar du samarbete och att få utvecklas kompetensmässigt tillsammans med kollegor? Som mekanikkonstruktör på LUE Engineering erbjuds du chansen att vara delaktig i ett familjärt företag och bidra till deras och kundernas utveckling framåt.
Om tjänsten
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos LUE Engineering.
Om företaget
LUE Engineering består av ingenjörer som brinner för teknik. Det började som en konsultfirma inom konstruktion som under åren utvecklats till ett företag som idag erbjuder tekniska helhetslösningar med produktion i egna lokaler. Med skarp precision och hög kvalitet skräddarsyr LUE Engineering driftsäkra lösningar hela vägen från planering, koncept till konstruktion och driftsättning. De har en bred kundportfölj däribland Automotive- och Medtechbolag som är två starka kundgrupper. Företaget är familjärt där teknikintresse och nära sammanhållning präglar organisationen. Här startas veckan gemensamt över en kopp kaffe där ni tillsammans planerar och går igenom arbetsveckan. De består av åtta medarbetare som arbetar i rollerna konstruktörer, montörer och automationsingenjörer. Nu söker de efter deras nya kollega som vill vara en viktig pusselbit i en spännande tillväxtresa!
Arbetsuppgifter
I rollen som mekanikkonstruktör medverkar du i hela kedjan från uppstartsmöte med kund, konstruktion, materialinköp och förse montörer med dokumentation för montering av din konstruktion. Du arbetar in-house mot olika projekt därmed får du möjligheten att få en bred kunskap inom olika branscher. Beroende av storlek på den mekaniska konstruktionen ansvarar du för antingen delar av eller på sikt hela projektet. I dina arbetsuppgifter ingår viss kundkontakt, konstruktion av kundanpassade lösningar i Solidworks 3D samt att bidra till en god samverkan mellan kollegor för att nå slutgiltig leverans till kund. Du framställer mekanisk konstruktion där innovativa och kreativa idéer uppmuntras och utmynna i en ny eller uppdaterad produkt. Slutligen erbjuds en gedigen introduktion med löpande stöttning av erfarna kollegor genom din utveckling.
Ta fram 3D-modeller till ditt projekt, efter dialog med kund och projektkollegor
Hitta och förbättra tekniska koncept som i grova drag definierats i projektets inledande fas
Du tar fram inköpsunderlag samt ta fram dokumentation för det som berör montörer i projektet

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
Högskole- eller civilingenjörsexamen med inriktning maskinteknik eller motsvarande
Kunskap inom 3D-modellering, gärna inom SolidWorks
Du har ett tekniskt intresse eller bakgrund inom ett tekniskt arbete
Du har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
Du har B-körkort

I rollen som mekanikkonstruktör arbetar du tätt ihop med ditt team, därför det är viktigt att du uppskattar att jobba tillsammans med andra. Du motiveras av att agera problemlösande och du har intresset samt förmågan att fördjupa dig i komplexa problem. Därtill strävar du efter att hjälpa dina kunder på ett lösningsorienterat sätt. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och har förmågan att strukturera och prioritera rätt saker. Du är uppmärksam på detaljer och upptäcker sådant som andra ofta missar. I ditt arbete är du grundlig och du tycker om att göra saker ordentligt.

Övrig information
Start: Enligt överenskommelsePlats: LindomeLön: Enligt överenskommelse
Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.
Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vårsupport genom att maila tillinfo@bravura.se eller ringa tillnummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.Sista ansökningsdatum är 2025-01-31.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Mechanical Design Engineer

Läs mer Dec 12
Techster Solutions befinner i dagsläget sig i en spännande tillväxtfas och söker nu fler kollegor, inledningsvis dig med minst 2+ års erfarenhet och som kan stärka teamet.
Du kan förvänta dig en omväxlande miljö, dagarna kan se väldigt olika ut - men en sak är säkert, här får du använda dina kompetenser och sätter själv gränsen för hur mycket du vill utvecklas. Som ett kunskapsbolag är det viktigt för oss att våra specialister delar med sig av sin kompetens och får kollegorna att växa.
Rollbeskrivning:
What You Will DoAs a Design/CAD Engineer within the Vehicle Product & Release team in the Energy Management department, you will play a crucial role in the hardware development. You will work with issues related to current production as well as new projects covering quality, cost and technology. You will work close to the other team members, collaborate with different interfaces within VCC and work close with suppliers.Key Responsibilities• Design Engineering: Focus on hardware development and addressing production issues.• Packaging Work: Ensuring components fit well within the vehicle design.• Part Number Administration: Managing part numbers in Volvo's systems.• Releasing Documentation: Creating and releasing 2D drawings and 3D models.• Collaboration: Working closely with both internal teams and suppliers.Required Qualifications• Education: Bachelor’s degree in engineering or equivalent experience.• Experience: Minimum of 2 years in product development.• Technical Skills:o Proficiency in Catia (CAD software).o Strong understanding of vehicle components and systems.• Language Skills: Fluent in English, both spoken and written.• Additional Knowledge: Familiarity with design in plastics and electrical components is a plus. Previous experience at Volvo is beneficial.Personal Qualities• Organized: Methodical and structured in approach.• Communication: Strong skills in conveying ideas and educating others.• Curiosity and Drive: Eager to learn and innovate.• Team Player: Ability to work independently and collaboratively as part of a development team.• Customer Focused: Prioritizes the needs and satisfaction of customers.

Ansökan Tror du att du är Techster Solutions nästa stjärna? Tveka då inte att skicka in din ansökan redan nu. Urval sker löpande och tillträde sker enligt överenskommelse.
Arbetsplats och kulturVi är ett entreprenördrivet IT företag, med både produktkunskap och försäljning (Techster AB) och konsultativa tjänster (Techster Solutions AB). Det innebär att vi är mycket öppna för nya tekniska lösningar, kunskapsutbyte och ständigt lärande. Att ha roligt och samtidigt behålla den familjära andan utan hierarkier är lika viktigt.
Vi vill skapa det konsultbolag som du alltid velat jobba för, men kanske inte hittat ännu. Redan idag har vi en blandning av seniora och yngre medarbetare, såväl som män och kvinnor. Det vill vi fortsätta att bygga på. Så välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Mekanikkonstruktör - Produktutveckling

Läs mer Okt 8
Därför är detta jobb för dig:
På Knightec i Göteborg arbetar drygt 100 teknikingenjörer. Vi huserar i Citygatedär vi från 34:e våningenbedriver projekt och satellitaffärer. Som anställd hos oss kommer du arbeta ute hos våra kunderalternativt in-house. Då vi har kontor över hela Sverige och ett väl fungerande samarbete internt, både över region och affärsområde, finns goda möjligheter för dig att arbeta med kunder både i regionen och hela landet. Därigenom får du även chansatt breddaditt kontaktnät.
Hos Knightec är din utveckling vår utveckling. Det vi erbjuder dig är inte en förutbestämd väg. Vi gör saker lite annorlunda. Du styr din egen utveckling, oavsett vilken väg du vill gå. Oavsett om du i framtiden vill arbeta tekniknära med elektrifiering, tunga fordon, har ledarambitioner, eller vill bli expert inom ett specifikt område, kommer vi att vara där för att hjälpa dig att nå dit. Din utveckling är vår utveckling, och vi stöttar dig oavsett vilken väg du väljer att gå.
Du kommer att omges av människor som bryr sig. Inte bara om projektet och tekniken utan om varandra. Vi gör det som ett team. Det är vägen framåt.
Arbetsuppgifter:
Du kommer arbeta med konstruktion i produktutvecklingsprojekt
Arbeta tillsammans med experter från olika discipliner och säkerställ att designlösningarna är både innovativa och praktiskt genomförbara.
Ansvara för att driva, planera och koordinera konstruktionsarbetet för att nå uppsatta projektmål.

Kvalifikationer:
Du har en utbildningsbakgrund inom maskinteknik och har arbetat som mekanikkonstruktör i minst 4 år.
Goda kunskaper i CAD
Erfarenhet eller intresse av tunga fordon, försvar, MedTech eller elektrifiering är mycket meriterande.
Som person gillar du attbrottas med knepiga tekniska utmaningar, att analysera och bryta ner dessa för att tillsammans med teamet nå den bästalösningen.
Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska.

Vad vi erbjuder:
På Knightec får du arbeta i en innovativ och stöttande miljö som främjar din personliga utveckling genom spännande projekt och utbildningar. Vi värdesätter mångfald och våra medarbetare representerar över40 nationaliteter, vilketbidrar till en dynamisk och inkluderande arbetsplats. En sprudlande kultur som grundas i att vara nyfiken, jobba tillsammans och dela kunskap.
Med en hybrid arbetsmodell främjar vi balansen mellan arbete och privatliv, och erbjuder konkurrenskraftiga förmåner för ditt välbefinnande och din ekonomiska trygghet.
En spännande resa med Knightec Group
Vi på Knightec går nu samman med vårt systerbolag Semcon och bildar Knightec Group. Tillsammans blir vi den ledande aktören i norra Europa inom produkt- och digital tjänsteutveckling – hur häftigt är inte det? Vårt gemensamma erbjudande blir både bredare och djupare, vilket gör att vi kan ta oss an stora, strategiska kundprojekt på högsta nivå av innovation och komplexitet. För våra medarbetare innebär detta fantastiska möjligheter till kompetensutveckling och karriärvägar. Låter detta som platsen för dig? Häng med oss på denna spännande resa!
Ansökningsprocessen:
Skicka gärna in din ansökan med CV och personligt brev. Ansökningsperioden är öppen tillsvidare.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Bravura Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Bravura Sverige AB .

Chemical Manager till Chemgroup

Säljkonsulent
Läs mer Mar 19
Vill du kombinera teknisk expertis med affärsutveckling? Som Chemical Manager hjälper du företag att hantera kemikalier säkert, följa lagkrav och utveckla nya möjligheter. Du fungerar som rådgivare, utbildare och kontaktperson mot Chemgroups kunder, där du bidrar till både säkerhet och hållbarhet.


Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Chemgroup.
Om företaget
En naturlig partner för hållbar kemikaliehantering.
Chemgroup är en leverantör som finns tillgängliga som en del av kundernas team. De är en partner som tar hand om allt inom kemikaliehantering så att företag kan ägna sig åt sin kärnverksamhet. På så vis skapar Chemgroup en säkrare process och en mer effektiv och hållbar produktion.
Chemgroup AB har under hösten 2024 bildats efter en sammanslagning av Sisource och Chemgroup Scandinavia. Tillsammans stärker de sitt erbjudande och erbjuder en komplett helhetslösning inom kemikaliehantering; från strategi och inköp till systemlösningar för uppföljning och dokumentation. Här får du chansen att bli en viktig del av ett dynamiskt tillväxtföretag. Du välkomnas till en familjär arbetsmiljö där medarbetarna värnar om varandra och där skratt aldrig är långt borta. Tillsammans med dina kollegor får du dessutom möjligheten att göra en verklig skillnad, med mätbara resultat – Chemgroup bidrar till en bättre värld!

Arbetsuppgifter

I rollen som Chemical Manager arbetar du med att bedöma risker med kemikalier och ta fram åtgärdsplaner för att hantera dessa på ett säkert sätt. Du fungerar också som kontaktperson mot kunder, myndigheter och tillsynsorgan, där du hjälper till att säkerställa att företaget följer lagar och regler inom kemikalieområdet. En viktig del av jobbet är att utveckla affärsmöjligheter genom att bygga och stärka relationer med kunder. Du ger teknisk rådgivning och stöd i olika projekt, där du hjälper företag att följa lagkrav och hantera kemikalier på ett säkert och hållbart sätt.
Dessutom håller du utbildningar inom kemikaliehantering och lagstiftning, där du delar med dig av din kunskap och hjälper företag att arbeta mer säkert och effektivt med kemikalier. Rollen är en mix av tekniskt arbete, rådgivning och affärsutveckling, där du både stödjer kunder och bidrar till en säkrare och mer hållbar kemikaliehantering.

Expertis och rådgivning inom REACH, CLP, arbetsmiljölagstiftning, RoHS, SCIP m.fl.
Kontaktperson gentemot kunder, myndigheter och tillsynsorgan för att hantera frågor relaterade till kemikalielagstiftningen
Affärsutveckling genom att identifiera och utveckla nya affärsmöjligheter samt bygga och underhålla långsiktiga relationer med kunder


Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
Avslutad utbildning inom kemi, miljövetenskap, hållbarhet, EHS eller liknande
Arbetslivserfarenhet från en teknisk affärsinriktad roll, exempelvis som projektledare eller säljare
B-körkort samt körvana
Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift
Befattningen kräver att du genomgår och godkänns i en bakgrundskontroll. för befattningar med krav på säkerhetsklassplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap


Som person tar du stort ägandeskap för dina arbetsuppgifter, utförandet av dessa och säkerställer att arbetet blir slutfört i tid och till hög kvalitet. Du är bra på att sätta upp och hålla tidsramar samt att strukturera och prioritera rätt saker i ditt arbete. Vidare trivs du i kontakt med kunder, har en god social förmåga och är duktig på att bygga långsiktiga relationer. Därtill har du en positiv inställning och tycker om att ha många kontaktytor. I samarbete med kund bidrar du med idéer och nya perspektiv och du tycker att det är stimulerande att ständigt vara med och bidra till förbättringar av processer och rutiner, både hos kund och internt.

Övrig information
Start: Enligt överenskommelse Plats: Göteborg, Linköping eller Stockholm Lön: Enligt överenskommelse
Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.
Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till info@bravura.se eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
#Specialist

Ansök nu

Anbudsansvarig till Utetjänst i Kungsbacka

Arbetsledare, anläggning
Läs mer Feb 10
Har du en bakgrund inom anbud och produktion och vill ha en roll där du blir en nyckelperson i organisationen? Vi söker dig som trivs i en roll med eget ansvar, som har stort eget driv och som är redo att utvecklas i din yrkesroll!
Om tjänsten
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Utetjänst i Kungsbacka.
Om företaget
Utetjänst i Kungsbacka är specialiserade på att projektera, utföra och samordna entreprenader inom alla typ av markarbeten i Göteborg med omnejd. De utför alla typer av mark- och anläggningsprojekt för såväl kommersiella som offentliga uppdragsgivare inom grundläggning, VA-arbeten, gatubyggnationer, finplaneringar och planteringar samt lekplatsbesiktning. De är ISO-certifierade inom kvalitet, miljö och arbetsmiljö. Exempel på nyligen avslutade projekt är SMHI:s nya forskningslokaler på Nya Varvet, Parkhusen i västra Göteborg och Stuveriet på Masthugget.
Arbetsuppgifter
I rollen som anbudsansvarig har du en nyckelroll där du både samordnar och driver arbetet kring anbud och inköp för mark- och anläggningsprojekt. Du har det övergripande ansvaret för att ta fram och förvalta anbud, där du utvärderar vilka projekt som passar er bäst och presenterar konkurrenskraftiga anbud. Du ansvarar också för inköp där du arbetar strategiskt och operativt för att säkerställa effektiva lösningar för projekten. Här har du ett nära samarbete med kalkylingenjören, till vem du också fördelar arbetsuppgifter till. En del av ditt ansvar är även att bevaka marknaden och hålla dig uppdaterad om branschtrender och leverantörer. Vidare erbjuds du möjlighet att påverka både arbetssätt och metodik då tjänsten tidigare varit fördelad mellan flera personer. Då företaget är en mindre organisation kommer du att ha täta samarbeten med andra funktioner, vilket snabbt ger dig en bred förståelse för hela verksamheten. I ditt dagliga arbete kommer du att använda verktygen Elecosoft Bidcon och Asta Powerproject.
Samordna och driva arbetet kring anbud och inköp för mark- och anläggningsprojekt
Övergripande ansvar för att ta fram, förvalta och utvärdera anbud
Strategiskt och operativt arbete kring inköp och leverantörer
Nära samarbete med kalkylingenjör liksom andra funktioner i organisationen
Bevaka marknaden och branschtrender
Arbetet sker i Elecosoft Bidcon och Asta Powerproject

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
Erfarenhet av mark och anläggning
Kunskaper inom AB och ABT samt entreprenadjuridik och AMA
B-körkort

Vi tror att du som person tar stort ägandeskap för dina ansvarsuppgifter och självständigt driver ditt arbete framåt. Som person har du ett stort intresse för affärer, verksamheten i sin helhet och har förmågan att förstå affärsmässiga principer med fokus på god lönsamhet och tillväxt. Du är duktig på att sätta upp och hålla tidsramar och är mån om att arbeta till dess resultat är uppnådda. Vidare är du strukturerad i ditt arbetssätt då du är mån om att göra ett bra arbete. Det är viktigt för dig att vara noggrann med detaljer i det dagliga arbetet och du lämnar inget ogjort.
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse Plats: Mölndal Lön: Enligt överenskommelse Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Laboratorieingenjör inom kemi till Essity

Kemiingenjör
Läs mer Feb 10
Har du erfarenhet av kemiskt laboratoriearbete från studierna och är redo att ta ditt första steg i karriären? Söker du en dynamisk miljö där du arbetar i flera projekt i nära samarbete med andra i samma roll? Hos Essity får du möjlighet att utveckla dina kunskaper genom att arbeta med välkända varumärken i en global organisation!
Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i minst sex månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Essity. Det finns möjligheter till förlängning av uppdraget.
Om företaget
Essity är ett ledande globalt hygien- och hälsobolag. De ökar människors välbefinnande genom sina produkter och tjänster och arbetar med att på ett hållbart sätt utveckla, producera, marknadsföra och sälja förstklassiga produkter inom hygien och hälsa. Essitys försäljning sker i cirka 150 länder och de har omkring 46 000 medarbetare världen över. Tjänsten är placerad på Essitys kontor i centrala Mölndal.
Arbetsuppgifter
Som laboratorieingenjör har du en vardag med både praktiska utmaningar och teoretiskt arbete. Du kommer vara den som planerar och utför labbtester på nya produkter samt presenterar och analyserar resultatet. Ungefär hälften av din tid kommer att spenderas i laboratoriet och med analyser, där den andra halvan ägnas åt att skriva rapporter och göra analytiska beräkningar. Som ny erbjuds du en gedigen introduktion där du deltar i projekt för att lära dig de olika metoderna, samtidigt som du samarbetar nära med både juniora och seniora laboratorieingenjörer. Avdelningen har regelbundna möten och ett tätt samarbete mellan kollegorna, både i det dagliga arbetet och under olika projekt.
Planera och utföra labbtester på nya produkter
Presentera och analysera resultat
Varierade projekt och metodiker
Tätt samarbete med både juniora och seniora kollegor

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
Universitet- eller högskoleexamen inom kemi eller kemiteknik
Erfarenhet av laboratoriearbete
Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska

Vi tror att du som söker tjänsten är en person som trivs med att variera det abstrakta och komplexa arbetet med praktiskt laboratoriearbete. Du har en öppenhet för förändringar och trivs i en dynamisk miljö, där du snabbt kan ändra ditt förhållningssätt och se utmaningar i förändrade förutsättningar. Vidare är du noggrann och värdesätter en hög kvalitetsstandard och har förmågan att skapa och upprätthålla din struktur i arbetet. Vi tror också att du trivs du i en miljö där du i hög grad planerar ditt dagliga arbete samt dina projekt och att du motiveras av att driva ditt arbete framåt. Då avdelningen har ett tätt samarbete är du också en person som har förmåga och intresse av att samarbeta med andra.
Övrig information
Start: Omgående Plats: Mölndal Lön: Enligt överenskommelse
Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.
Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till info@bravura.se eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Sista ansökningsdatum är 2025-02-28.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Anbudsansvarig till Utetjänst i Kungsbacka

Civilingenjör, anläggning
Läs mer Feb 10
Har du en bakgrund inom anbud och produktion och vill ha en roll där du blir en nyckelperson i organisationen? Vi söker dig som trivs i en roll med eget ansvar, som har stort eget driv och som är redo att utvecklas i din yrkesroll!
Om tjänsten
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Utetjänst i Kungsbacka.
Om företaget
Utetjänst i Kungsbacka är specialiserade på att projektera, utföra och samordna entreprenader inom alla typ av markarbeten i Göteborg med omnejd. De utför alla typer av mark- och anläggningsprojekt för såväl kommersiella som offentliga uppdragsgivare inom grundläggning, VA-arbeten, gatubyggnationer, finplaneringar och planteringar samt lekplatsbesiktning. De är ISO-certifierade inom kvalitet, miljö och arbetsmiljö. Exempel på nyligen avslutade projekt är SMHI:s nya forskningslokaler på Nya Varvet, Parkhusen i västra Göteborg och Stuveriet på Masthugget.
Arbetsuppgifter
I rollen som anbudsansvarig har du en nyckelroll där du både samordnar och driver arbetet kring anbud och inköp för mark- och anläggningsprojekt. Du har det övergripande ansvaret för att ta fram och förvalta anbud, där du utvärderar vilka projekt som passar er bäst och presenterar konkurrenskraftiga anbud. Du ansvarar också för inköp där du arbetar strategiskt och operativt för att säkerställa effektiva lösningar för projekten. Här har du ett nära samarbete med kalkylingenjören, till vem du också fördelar arbetsuppgifter till. En del av ditt ansvar är även att bevaka marknaden och hålla dig uppdaterad om branschtrender och leverantörer. Vidare erbjuds du möjlighet att påverka både arbetssätt och metodik då tjänsten tidigare varit fördelad mellan flera personer. Då företaget är en mindre organisation kommer du att ha täta samarbeten med andra funktioner, vilket snabbt ger dig en bred förståelse för hela verksamheten. I ditt dagliga arbete kommer du att använda verktygen Elecosoft Bidcon och Asta Powerproject.
Samordna och driva arbetet kring anbud och inköp för mark- och anläggningsprojekt
Övergripande ansvar för att ta fram, förvalta och utvärdera anbud
Strategiskt och operativt arbete kring inköp och leverantörer
Nära samarbete med kalkylingenjör liksom andra funktioner i organisationen
Bevaka marknaden och branschtrender
Arbetet sker i Elecosoft Bidcon och Asta Powerproject

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
Erfarenhet av mark och anläggning
Kunskaper inom AB och ABT samt entreprenadjuridik och AMA
B-körkort

Vi tror att du som person tar stort ägandeskap för dina ansvarsuppgifter och självständigt driver ditt arbete framåt. Som person har du ett stort intresse för affärer, verksamheten i sin helhet och har förmågan att förstå affärsmässiga principer med fokus på god lönsamhet och tillväxt. Du är duktig på att sätta upp och hålla tidsramar och är mån om att arbeta till dess resultat är uppnådda. Vidare är du strukturerad i ditt arbetssätt då du är mån om att göra ett bra arbete. Det är viktigt för dig att vara noggrann med detaljer i det dagliga arbetet och du lämnar inget ogjort.
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse Plats: Mölndal Lön: Enligt överenskommelse Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

System Engineer

Civilingenjör, el-tele
Läs mer Feb 7
Are you passionate about technology and eager to shape the products of the future? Do you thrive in a fast-paced environment where innovative ideas turn into real solutions? We’re looking for a skilled Systems Engineer to join our team and bring technical expertise, creativity, and a holistic mindset to the table.
About the role
This is a consulting assignment with good opportunities for an employment at the company. In this role, you will initially be employed by Bravura, and it is stated that the company intends to offer you employment with them in the long term.
About the company
The company is anonymous at an initial stage, but you will receive more information during the recruitment process.
Responsibilities
As a Systems Engineer, you will be responsible for designing and developing complex systems with a strong understanding of electronics, software, and system topologies. You will work closely with customers and suppliers to translate their needs into well-defined technical requirements, ensuring that all solutions meet high-quality standards.
Collaboration is key, as you will engage with developers and testers to create user-friendly and efficient systems. Staying up to date with emerging technologies will be an important aspect of your role, allowing you to apply innovative solutions to real-world challenges. You will also be responsible for managing multiple projects simultaneously, ensuring smooth progression and effective problem-solving in a dynamic and fast-moving environment.
Education, experience and personal qualities
Education in mechatronics, electrical engineering, or similar.
Experience in system design with knowledge of electronics, embedded software or Android development.
Ability to see the big picture and navigate technical complexities.
Strong problem-solving skills, being able to tackling challenges.
Fluent in English and skilled in working with cross fucntional teams.

We are looking for a driven and structured individual who thrives in a dynamic environment. You take initiative and demonstrate flexibility in tackling new challenges. Adaptability is key, as you will work with various technologies and projects. Collaboration is also essential, and we value a team player with strong communication skills. Above all, you have a genuine passion for technology and a desire to create innovative solutions.
Other information
Start: According to agreement Location: Gothenburg Salary: According to agreement
We use a competency-based methodology in all recruitment processes to ensure unbiased selection. We also work with ongoing selection, which means that we take down the advertisement when enough candidates have applied. If you are suitable for the position, we will contact you for an initial telephone interview. Regardless of whether you proceed in the process or not, you will receive feedback on your application.
If you have any questions about the position or your application, you are welcome to contact the responsible recruiter Navid Parsa at 070 - 434 17 71 or navid.parsa@bravura.se We recommend that you submit your application immediately as we make an ongoing selection. Welcome with your application!

Ansök nu

Säljare till Telia start 3 Mars

Abonnemangsförsäljare
Läs mer Feb 5
Har du en naturlig förmåga för service och är nyfiken på att arbeta med försäljning? Motiveras du även av att arbeta mot uppsatta mål i en roll där du får chans att påverka din egen lön genom provision? Rollen som säljare passar dig som vill ha roligt på jobbet, och samtidigt ha möjlighet att utvecklas på ett stort företag!
Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 12 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Telia. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget samt överrekrytering till Telia på sikt.
Uppdragstiden blir en ömsesidig testperiod där du som konsult har samma trygghet som en anställd. För dig som är ny på arbetsmarknaden är konsultuppdrag ett bra sätt att testa olika uppdrag, knyta kontakter och bygga upp ett konkurrenskraftigt cv.
Läs gärna mer om hur det är att jobba som konsult på Telia:https://www.bravura.se/karriar/telia/
Om företaget
Telia Company är ett kommunikationsföretag inom IT- och telekom. De hjälper företag och privatpersoner att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Sverige har en bredbandsinfrastruktur i världsklass med väl utbyggda fibernät och just nu moderniserar Telia hela mobilnätet med förstärkt 4G och 5G. Med cirka 21 000 medarbetare i sju länder, varav 4 700 kollegor i Sverige, erbjuder Telia den bästa uppkopplingen i de bästa näten och fortsätter att investera för ett mer digitalt och hållbart samhälle.
Digitaliseringen har kopplat samman människor och låter oss prata, lyssna, titta, läsa och tycka, nästan var i världen vi än befinner oss. Nationer, företag och individer möts över gränser och kontinenter, dygnet runt och året om. Telia Company tillhandahåller grunderna i det digitala samhället som är avgörande för att skapa en bättre framtid.
Välkommen till Telia, bättre nät, bättre upplevelser!
Arbetsuppgifter
I rollen som säljare hanterar du inkommande samtal och frågor från Telias privatkunder via telefon. I början på anställningen kommer du hantera service-samtal från privatkunder för att utveckla dina kunskaper kring Telias produkter och tjänster. När du kan detta är målet att du istället tar emot Telias beställa-samtal som berör frågor gällande en beställning eller leverans av en produkt. Din huvudsakliga uppgift är att lyssna in till kundens behov och erbjuda bästa möjliga service. Därtill är försäljning en naturlig del av varje samtal där du förväntas informera om Telias tjänsteutbud och erbjuda kunden tilläggstjänster.
Du arbetar mot uppsatta mål och har möjlighet att påverka din lön genom ett bonussystem. Provisionen är något vi ser växer månad för månad och du har mycket goda möjligheter att kunna nå 16.000kr i månaden efter 6 arbetade månader.
Vid start erbjuds du en teoretisk samt praktisk utbildning där du kommer få alla verktyg för att bli trygg i din roll som säljande kundtjänstmedarbetare. Du har löpande dialog med din närmsta chef för att få stöttning samt utvecklas inom service och försäljning.
• Svara på inkommande samtal från kunder
• Hitta lösningar på kunders frågor och problem
• Hitta försäljningsmöjligheter genom att göra behovsanalyser och se över tjänsteutbud

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
• Avslutad gymnasieutbildning
• Goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift
• Meriterande med tidigare arbetslivserfarenhet, gärna från kundbemötande och/eller försäljning
Vi tror att du som söker tjänsten är en person som har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du sätter kunden i fokus och är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. För att trivas i rollen ser vi att du aktivt söker nya utmaningar, sätter upp höga mål för dig själv och arbetar hårt för att uppnå dessa. Vidare behåller du din motivation trots utmaningar och arbetar tills resultat är uppnådda. Du tar egna initiativ i arbetet och trivs i en social roll med ett varierat arbetstempo.
Övrig information
Start: 3 MarsPlats: GöteborgLön:Fast lön + provision
Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.
Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vårsupport genom att maila tillinfo@bravura.se eller ringa tillnummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
Sista ansökningsdatum är 2025-02-12

Ansök nu