Göteborg: Spontanansökan för dig som vill jobba inom sälj/support/kundtjänst mm

Hitta ansökningsinfo om jobbet Spontanansökan för dig som vill jobba inom sälj/support/kundtjänst mm i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2025-01-14 // Varaktighet: Heltid

Om företaget
Känner du dig redo för nytt jobb, och har erfarenhet av försäljning, administration eller kundtjänst?
Skicka in din ansökan via länken så återkommer vi när vi har matchat din profil med rätt kund!

Tjänstebeskrivning
Vi söker dig som vill jobba med roller såsom säljare, kundtjänstmedarbetare, administratör eller liknande.

Arbetet kan innefatta arbetsuppgifter såsom:

- nykundsbearbetning och försäljning
- kundtjänst och uppföljning
- administration såsom orderadministration

I de flesta roller har du daglig kontakt med olika personer, såväl internt som externt. Arbete i olika affärssystem förekommer.

Ange gärna i din ansökan vilket typ av jobb som lockar dig mest - ju tydligare ansökan, desto bättre!

Kvalifikationer
Är du resultatorienterad, samarbetsvillig och kreativ samt har en stor arbetskapacitet och förmåga att inspirera andra? Då kan detta vara något för dig!

Vi ser vidare gärna att du har nåra års arbetslivserfarenhet inom områdena försäljning, administration och/eller kundtjänst. Kanske har du tidigare jobbat som exempelvis account manager, säljare eller receptionist? Eller inom kundsupport eller IT-support?

Har du dessutom ett intresse för kundkontakt och administration så är detta starkt meriterande.

Som person ser vi att du är du serviceinriktad och har god kommunikationsförmåga på svenska såväl som engelska.


Om NearYou
NearYou är ett rekryterings- och bemanningsföretag med kontor i 17 städer. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra i branschen till att också bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering.

Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig, oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi.

Läs gärna mer om oss på www.nearyou.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Kundtjänstmedarbetare

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Kundtjänstmedarbetare.

Kundrådgivare sökes till bilbranschen

Läs mer Mar 20
Vill du vara en del av en arbetsplats där bilkunskap, teknologi och kundfokus förenas? Här är din chans! Som kundrådgivare inom bilbranschen får du möjligheten att skapa minnesvärda kundupplevelser. Bli en del av bilrevolutionen och ansök idag för att ta nästa steg i din karriär!
OM FÖRETAGET
Vi söker en kundrådgivare till en ledande aktör inom bilbranschen. Företaget är en del av ett globalt nätverk inom försäljning och har en stark position på marknaden. De är dedikerade till att erbjuda högkvalitativa bilar och tjänster till kunderna, med stort fokus på att skapa förtroendefulla kundrelationer och leverera en premiumupplevelse vid både bilköp och verkstadstjänster. Dessutom är de engagerade i grön omställning och innovation inom bilindustrin. Med en stark närvaro inom bilbranschen är de en ledande aktör och fortsätter att vara drivande i branschens utveckling.
OM TJÄNSTEN
En av dina primära uppgifter är att förse kunder med sina förmånsbilar, där du inte bara överlämnar bilen utan skapar en minnesvärd upplevelse. Din förmåga att ge en engagerad demonstration och presentation av bilen är av avgörande betydelse för att skapa en wow-känslan hos kunden. Du skall besvara på frågor om bilmodellen och dess finesser och funktioner. Så kunskap om alla delar av bilen är värdefullt för att kunna erbjuda en komplett service. Vi strävar efter att varje presentation ska kännas exklusiv och präglad av premiumkvalitet.
Den andra delen av tjänsten arbetar man som kundrådgivare. Din huvudsakliga uppgift är att fungera som en pålitlig rådgivare genom hela kundresan, från förfrågan och beställning till leverans av produkten. Du förväntas kunna erbjuda högkvalitativ service och svara på frågor från både befintliga och potentiella kunder. Denna interaktion kan ske både i personliga möten och online via telefon och e-post.
Om du är redo för en spännande och varierande roll där ingen dag är den andra lik, så är detta rätt utmaning för dig!
VEM ÄR DU? Du har en förmåga att lyssna och förstå varje kunds individuella behov. Du genomför behovsanalyser och är lyhörd för varje kunds specifika situation för att leverera en utmärkande kundupplevelse. För att trivas och utmärka dig i denna roll är det viktigt med en kundfokuserad inställning och ett intresse för bilbranschen. Vi ser även att du kan agera proaktivt och vara bekväm med att möta och interagera med kunder, samtidigt som du effektivt besvarar deras frågor. Förmågan att vara snabbtänkt och lösa eventuella problem blir därför en central del av rollen. Ditt engagemang i att driva fram förbättringar kommer vara en betydande tillgång i denna roll, då tjänsten innefattar ständigt utvecklingsarbete. Så för att lyckas i rollen har du en god förmåga att ta initiativ och arbeta flexibelt
VI SÖKER DIG SOM
Har en fullständig gymnasieutbildning
Kommunicerar obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska
Har en god dator- och systemvana
Har manuellt B-körkort (krav)

Meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete inom service- och/eller bilbranschen.
PRAKTISK INFORMATION Arbetsgivare: Workz Uppdragsgivare: Mer info under intervjun Start: Omgående, enligt överenskommelse Omfattning: Heltid, tillsvidareanställning med inledande provanställning Arbetstider: Måndag till fredag, inom ramen för 07-17 Placering: Torslanda, Göteborg Lön: Individuell lönesättning, kollektivavtal tillämpas Kontakt: Vid frågor, mejla oss på rekrytering@workz.se
Vi erbjuder dig Workz erbjuder en grundlig utbildning inom kundservice och kundhantering. När du är klar blir du certifierad kundservicemedarbetare. Karriärmöjligheterna styrs av dina ambitioner och vi stödjer dig fullt ut i din utveckling. Vi erbjuder kollektivavtalsenliga villkor och en dedikerad chef som hjälper dig att växa.
Ansökan Vi genomför tester som första steg i rekryteringen. Testet skickas till din e-post efter ansökan och behöver slutföras för att gå vidare i processen.

Ansök nu

Customer Experience Agent

Läs mer Feb 6
Är du en positiv person med hög social kompetens som brinner för att ge service i världsklass? Då kanske detta är något för dig! Vi söker nu vår nästa stjärna till vår Kundtjänst i Göteborg. Vi erbjuder en stimulerande och bred roll där du ges möjlighet att utvecklas i en prestigelös atmosfär.

Vi ser att du är relationsskapande i ditt sätt att arbeta och kommunicera, vilket innebär att du har förmågan att skapa förtroende, är lyhörd och kan anpassa dig till olika personer på ett vänligt sätt. För att trivas och lyckas i rollen är du strukturerad, ansvarsfull och noggrann, då du ofta arbetar med parallella arbetsuppgifter. För tjänsten ser vi också att du är en problemlösare som uppmärksammar detaljer och motiveras av ett högt tempo.

Vidare söker dig som är nyfiken och initiativtagande, som brinner för kunden och vill bidra till att skapa långsiktiga relationer med våra kunder. Du ska tycka det är roligt att kommunicera med kunderna på ett personligt, engagerat och hjälpsamt sätt och förstå att din kommunikation med kunderna är avgörande i arbetet med att skapa beständiga kundrelationer.

Avslutningsvis är du en person som tycker om ett högt tempo med en vilja att ta tag i uppgifter högt som lågt, där du utmanar och hittar lösningar.

Som Customer Experience agent är du ett ansikte och röst utåt för Let’s deal och har en viktig funktion för att säkerställa att Let’s deal levererar genuin wow-service till våra kunder och partners. Utöver den dagliga hjälp du bistår våra kunder med på telefon, mail, chatt och sociala medier finns möjligheten att arbeta med andra projekt kopplat till hur vi förbättrar kundupplevelsen. Du hanterar tillsammans med dina kollegor administrationen kring kundernas alla ärenden.

I rollen som Customer experience agent på Lets deal kommer du ingå i ett litet team och rapporterar till ekonomichefen.

I din roll ingår:


- Hantering av kund- & partner relaterade uppgifter

- Identifiera och genomföra nödvändiga förändringar i våra kundtjänstkanaler

- Utveckla och genomföra kommunikationsstrategier för kundtjänst såsom win-back, automatiseringar och andra initiativ som syftar till att öka kundnöjdheten.

- Hantering av Klarna, ARN och andra kundrelaterade ärenden

- Samarbeta mellan avdelningar för att ingjuta kundcentrerat tänkande i hela organisationen och driva på förbättringar av kundupplevelsen.

Din profil


- Minst 3-5 års dokumenterat arbete i en roll med kundkontakter från exempelvis kundtjänst eller annan supportverksamhet

- Självgående, driven och van att ta eget ansvar för diverse relaterade arbetsuppgifter

- Kan snabbt få en bra överblick över en situation och med öga för detaljer

- God kommunikativ förmåga i tal och skrift

- Flytande språkkunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift, ett plus om du förstår och behärskar norska

- God systemvana, erfarenhet av Kundo och Oracle Netsuite är meriterande

Let’s deal erbjuder


- Glada och drivna kollegor

- En arbetsplats med stort fokus på trivsel, miljö.

- 4 Day Work Week, med möjlighet att vara lediga på fredagar

- Kick-offs, frukostar och annat kul

- Konkurrensmässiga löner och villkor, tjänstepension och friskvårdsbidrag.

- Let’s Deal är anslutna till kollektivavtal

Vill du utmanas i din yrkesroll och arbeta i en stark gemenskap där vi tar hand om varandra, samtidigt som vi visar varandra uppskattning, är vi rätt arbetsplats för dig! Kolla mer på www.letsdeal.se

Urval och intervjuer sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Varmt välkommen till oss!

Letsdeal.se startades i mars 2010 och är idag den ledande dealsajten i Norden.
De unga entreprenörerna Alexander Hars och Lars Karlsson ville skapa en digital tjänst som bland annat gjorde det möjligt för svenska konsumenter att göra snabba och bra deals på tjänster och produkter som matchade deras intressen. Oavsett hur billiga de må vara, var den lokala närheten i dealen viktig redan från start. Våra grundare trodde benhårt på idén – och det gjorde svenskarna (och senare norrmännen) också, för verksamheten växte snabbt.

Vår vision är att alla älskar en bra deal och vi vill inspirera fler att upptäcka och uppleva mer på ett lekfullt, positivt och spontant sätt. Vårt mål är att alla ska få uppleva en massa spännande deals på en och samma plats. En deal som adderar något oväntat till vardagen. Som håller vad den lovar och som är relevant för kunden – oavsett vem hen är eller var hen bor. Vi nöjer oss inte förrän vi nått dit. Och egentligen inte då heller. För då är det dags för nästa mål, och nästa.

I dagsläget är vi cirka 30 anställda i Sverige och Norge med kontor i Göteborg, Stockholm och Oslo. I slutet av 2021 förvärvades Lets deal av danska Deal Media Group ApS.

På Let’s deal händer det hela tiden något nytt, vi är modiga och vågar testa nya saker och är nyfikna på nya trender.

Företagskulturen har alltid varit en av våra stora framgångsfaktorer och Lets deal har alltid haft ambitionen att vara en attraktiv arbetsplats, både för befintlig och ny personal. Vi tror att genom nöjda och motiverade medarbetare ökar vår förmåga att utveckla vår verksamhet och nå våra gemensamma mål.

Vi är därför väldigt stolta att ha hakat på den senaste trenden för arbetsplatser - 4 Day Work Week. Ett arbetssätt som innebär att vi arbetar fokuserat från måndag till torsdag med möjlighet att vara lediga på fredagen.

Vi tror att genom att ändra vårt arbetssätt de dagar vi jobbar så kan vi öka vår effektivitet, närvaro och produktivitet. Vi tror att genom mindre stress hos våra anställda kan vi öka vår förmåga att prestera väl. Och för oss är det också viktigt att ha en hälsosam balans mellan arbete och fritid.

Ansök nu

Ta steget mot att bli en del av vårt team inom kundservice!

Läs mer Feb 5
Ta steget mot en karriär som gör skillnad – bli en del av vårt team som levererar service i världsklass!
Letar du efter en ny utmaning? Concentrix är ett globalt företag specialiserade inom teknologi och service som supporterar framtidens varumärken i över 70 länder. Vi arbetar med välkända företag - sådana du använder dig av varje dag - genom att förbättra deras verksamhet med ny, innovativ teknologi och lösningar.
Genom att skicka in din ansökan lämnar du ditt intresse för våra framtida tjänster, går du vidare i processen kommer vi att kontakta dig.
Om du vill utvecklas i din yrkesroll, inspireras av nya utmaningar och har ett genuint intresse för service, så uppmanar vi dig att anmäla ditt intresse till en av våra tjänster inom kundservice på vårt kontor i Göteborg Du kommer att vara del av en gemenskap av medarbetare som supporterar välkända varumärken inom bland annat tech, resebranschen, mode och hälsa.
Karriär och personlig utveckling
Vi kommer att se till att du får rätt utbildning, relevant utrustning samt kontinuerlig support i syfte att du ska lyckas i din nya roll. På Concentrix finns det goda karriärmöjligheter, ungefär 80% av våra ledare och chefer har blivit befordrade internt! Därtill erbjuder vi tillgång till karriärsutvecklingsprogram helt kostnadsfritt för att hjälpa dig att uppnå dina karriärsmål.
Detta ingår i tjänsten
Som kundservicemedarbetare i vårt team kommer du att arbeta i fina lokaler centralt i Göteborg. En vanlig dag i ditt arbete jobbar du sammansvetsat med ditt team och löser kunders problem genom främst inkommande samtal, men även förekommande mail. Du arbetar både självständigt och tillsammans med ditt team för att uppnå de uppsatta mål inom bland annat kundnöjdhet och samtalstid.
Du kommer att vara första kontaktperson för kunden där du hjälper dem att lösa frågor och problem på ett professionellt och serviceinriktat sätt. Arbetet innebär att hantera olika typer av ärenden som anpassas efter kundernas unika behov och situationer – från att ge vägledning och råd till att erbjuda lösningar som skapar värde och trygghet för kunden.
Vi har regelbundna tävlingar och events på kontoret. Du har även möjlighet att nyttja gymmet som finns i samma lokal, utan kostnad. Utöver detta erbjuder vi dig 3500kr per år i friskvårdsbidrag, kollektivavtal med Unionen samt möjlighet till bonus. Du kommer även att få en betald utbildning för att ge dig en stadig grund att stå på innan du börjar.
Dina kvalifikationer
Om du vill utvecklas inom kundbemötande och kundservice, kan du och Concentrix vara en bra match. Du behöver inte ha någon tidigare erfarenhet från detta område, men det är såklart meriterande. Du skall ha en stark vilja för att hitta en skräddarsydd och optimal lösning för varje kund. Utöver detta behöver du ha gått ut gymnasiet med godkända betyg i Svenska 1 och Engelska 5 samt kunna arbeta från vårt kontor på Johan Wilins gata 8.
Vad vi erbjuder dig
· Friskvårdsbidrag om 3500 kronor per år
· Tillgång till lokalens gym
· Vi erbjuder tillsvidareanställning på heltid, deltid samt timanställning. Vi tillämpar alltid 6 månaders provanställning
· Goda karriärsutvecklingsmöjligheter samt möjlighet att ta del av vårt interna karriärsprogram
· Betald grundutbildning
· Vi har kollektivavtal med Unionen, vilket för oss är en självklarhet så att du kan känna dig trygg i din anställning
· Teamaktiviteter både på och utanför arbetet för att göra jobbet roligare
· Möjlighet till prestationsbaserad bonus
· Kontinuerlig coaching för att stötta dig i din roll


Ytterligare information:
- Start: Löpande under 2025
- Anställningsform: Heltid, deltid eller timanställning tillsvidare. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
- Arbetstider: Varierat under öppettiderna mån-fre 08.30-22:00
- Tjänsten är på plats från kontoret i Göteborg.


Experience the best version of you!
Vi vill höra från dig om detta känns som rätt steg för dig i din karriär. Ansök redan idag och bli en del av oss på Concentrix.

Ansök nu

????Customer Care Agent – Göteborg????

Läs mer Jan 31
Om rollen
Som Customer Care Agent är du en nyckelspelare i kundresan och ser till att varje kund får den bästa möjliga upplevelsen. Du kommer att:
Kommunicera med kunder via telefon, mejl, chatt och sociala medier Hjälpa kunder med frågor om produkter, tjänster och support Koordinera assistans vid vägservice och bogsering Hantera och följa upp kundförfrågningar för att säkerställa hög servicekvalitet Identifiera förbättringsområden och bidra till utveckling av processer
Är du den vi söker?
Vi tror att du har:
Ett genuint intresse för kundservice och en vilja att skapa positiva kundupplevelser Tidigare erfarenhet av kundtjänst, service eller CRM-system Flytande svenska och engelska, både i tal och skrift En positiv inställning, hög arbetsmoral och en förmåga att arbeta i team Möjlighet att arbeta kvällar, helger och helgdagar
Plats: Göteborg (på plats) Uppdragsperiod: 3 mars 2025 – 29 juni 2025 Sista ansökningsdag: 3 februari 2025
Varför ska du söka?Hos oss får du möjligheten att arbeta i en snabbföränderlig, global miljö där innovation, kundupplevelse och kvalitet står i fokus. Här får du chansen att lära, växa och utvecklas – kanske till din nästa karriärmöjlighet inom företaget!
Ansök redan idag och ta nästa steg i din karriär!
Vänligen skicka in dina ansökningshandlingar på engelska!
Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher.
Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

Ansök nu

Customer Success Manager

Läs mer Jan 27
Precisely is a SaaS company operating in the legal technology space, offering a simple solution to a complex issue – contracts. By creating a single solution for all contract-related matters, we strive towards a future with less administration and more time for business.
Our Customer Success team plays a pivotal role in ensuring our users maximize the value of our platform. From seamless onboarding to fostering long-term partnerships, we’re dedicated to helping our customers achieve success. To continue strengthening our small but impactful team, we’re looking for a new Customer Success Manager to help deliver exceptional value to our customers.We’re looking for a Customer Success Manager to join our team—someone passionate about collaborating with customers, guiding them strategically toward their goals, and fostering strong, meaningful partnerships.
Important
Application Deadline: 2025-02-28
Interview Start: We will have ongoing interviews.
Salary Range:This role offers a salary range of 38.000 - 42.000 SEK
Assessment: After you apply, you will receive a link to complete an assessment test with Lemonaid.

Check out our career page for more on our hiring process and FAQs.
What we are looking for in our next Customer Success ManagerFirst and foremost, we are looking for someone who truly enjoys being the go-to person for customers. You’ll be joining a small team, which means big autonomy and plenty of opportunities to shape how we do Customer Success. You’ll have direct impact on customer retention and revenue growth as well as the freedom to drive creative initiatives that help improve our customers’ experiences.
What you will do Meet with customers regularly—both new and existing—to align on goals, identify opportunities for upselling, and prevent churn.
Onboard new customers from start to finish, setting up best practices and sharing technical know-how for maximum platform adoption.
Provide frontline support when necessary, jumping on chats and calls to resolve pressing issues or assist with product-related questions.
Collaborate with Sales on deals that need the extra voice of a Customer Success Manager to highlight product value and seal the deal.
Work closely with Product to share feedback and user insights that can help shape our roadmap and product improvements.
Organize internal meetings to align on customer health, weekly goals, and strategic initiatives within the CS team (including churn savings and upsell opportunities).
What we’d like you to have Experience in a customer-focused or customer success role.
Fluency in English (additional languages like Swedish, French, German, Spanish, or Finnish are a bonus!).
Strong relationship-building skills—whether it’s supporting a customer in crisis or planning a strategic initiative for a key account.
Curiosity & Learnability: We’re a dynamic scale-up, so being open to learning new tools, processes, and best practices is essential.
Organizational & Planning chops to manage multiple customer timelines, escalations, and internal syncs without dropping the ball.
Nice-to-have (but not required) Legal understanding, especially within contract management workflows.
Past ownership of a customer segment, product implementation, or relevant project that showcases your initiative.
B2B SaaS exposure - especially if you have prior experience in legal tech or contract management.
What we offer Full-time role based in Gothenburg (preferred). We offer a remote friendly culture, so you can combine working from home with working from our Gothenburg office.
30 days vacation to rest and recharge.
A small, close-knit team environment where your voice matters, and new ideas are encouraged.
The chance to grow into more strategic or technical responsibilities—like system ownership, specialized onboarding, or CS operations.
The satisfaction of making a real difference in how customers interact with and benefit from our product.
We put people first at Precisely
Here, you’ll have an opportunity to be yourself in an inclusive and open-minded environment where people genuinely care about each other. You’ll receive a high amount of autonomy, opportunities to develop, and every chance to leave your mark.
We embody our values in everything we do:
Strive for Development: We love curiosity, personal growth, and continuous learning.
Strength in Diversity: We welcome people from all backgrounds and value everyone’s unique perspective.
Trust in Data: We take a long-term view and let evidence guide our decisions.
Be Curious: We constantly challenge the status quo and aren’t afraid to step out of our comfort zone.
Allow for Creativity: We believe creativity fuels progress and innovation.
How We Hire
We care about crafting an inclusive and fair hiring process with minimal bias. We’re a bit nerdy about it, actually. We want you to feel at ease every step of the way, so we outline our process on our careers page for complete transparency.
Precisely is an equal opportunity employer. All employment decisions are made without regard to race, colour, national origin, ancestry, sex, gender, gender identity or expression, sexual orientation, age, genetic information, religion, disability, medical condition, pregnancy, marital or family status, or any other characteristic protected by law. Precisely also provides workplace accommodations for qualified individuals with disabilities.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från NearYou Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från NearYou Sverige AB .

Företag & Försäkring söker försäkringsförmedlare Liv

Försäkringsförmedlare/Försäkringsmäklare
Läs mer Dec 17
Om företaget
Arbetar du idag med liv/pensionsförsäkring eller kanske med bank/placeringar och är nyfiken på nya utmaningar? Vi på Företag & Försäkring står inför att expandera och söker därför en försäkringsförmedlare till vårt kontor i centrala Göteborg på Drakegatan 10. Vi söker dig med stora ambitioner, som vill ingå i vårt team av professionella lagspelare och som vill driva och utveckla framtidens försäkringsrådgivning.

Företag & Försäkring i Göteborg KB är en anknuten försäkringsförmedlare till Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän och Länsförsäkringar Halland. Vi är elva engagerade medarbetare som arbetar med försäkringsförmedling till företagskunder inom företags-, liv-, och motorförsäkring.


Tjänstebeskrivning
Som försäkringsförmedlare har du det övergripande ansvaret för försäljning och kundvård gentemot våra företagskunder. Du kommer att få ta över ett befintligt bestånd att förvalta och utveckla vidare, samt arbeta aktivt för att utveckla och behålla relationen mellan kunden och Företag & Försäkring. Dina arbetsuppgifter innebär även att vara behjälplig med rådgivning för kunder utöver dina egna.

Du erbjuds en dynamisk vardag där du ansvarar för att ha kontakt med företagskunder, överblicka deras situation och ge långsiktigt professionella förslag på helhetslösningar inom liv/pension. Rådgivning och försäljning av försäkringslösningar i vår regi handlar om att skapa trygghet och värde för kunden.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet från bank/försäkringsbranschen sedan tidigare och har siktet inställt på framgång, både för dig själv och för Företag & Försäkring. Vi söker dig som värderar långsiktiga kundrelationer. Som person är du relationsskapande, förtroendeingivande och har förmågan att bygga, utveckla och förvalta förtroendefulla och affärsmässiga relationer. Att arbeta mot uppsatta mål är något som du finner stimulerande och utmanande och du har förmågan att kunna driva affär från start till mål. Insursec och/eller livdiplom är meriterande.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 procent.


Vad erbjuder vi dig?
Som anställd hos oss erbjuds du konkurrenskraftig lön, sjukvårdsförsäkring, friskvårdsbidrag, inkluderande företagskultur och spännande aktiviteter tillsammans med kollegor.

Låter det intressant?
Denna tjänst annonseras i samarbete med NearYou, men processen sköts av Företag & Försäkring.

Välkommen att skicka din skriftliga ansökan med CV till kontaktperson Staffan Nordberg staffan.nordberg@lansförsakringar.se För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Staffan Nordberg 031–638083 eller Pär Isaksson 031–7021440. Ansökningarna behandlas löpande så ansök gärna redan idag. Sista ansökningsdagen för tjänsten är 2025-03-01.

Tjänstens tillträde är planerad till våren 2025.


Om NearYou
NearYou är ett rekryterings- och bemanningsföretag med kontor i 17 städer. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra i branschen till att också bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering.

Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig, oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi.

Läs gärna mer om oss på www.nearyou.se

Ansök nu

Företag & Försäkring söker innesäljare / förvaltare

Innesäljare
Läs mer Dec 17
Om företaget
Arbetar du idag med administration/försäljning/förvaltning och är nyfiken på nya möjligheter? Vi på Företag & Försäkring står inför att expandera och söker därför nu en ny medarbetare. Vi söker dig med stora ambitioner, som vill ingå som spindeln i nätet i vårt team av professionella lagspelare och som vill driva och utveckla framtidens försäkringsrådgivning.

Företag & Försäkring i Göteborg KB är en anknuten försäkringsförmedlare till Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän och Länsförsäkringar Halland. Vi är elva engagerade medarbetare som arbetar med försäkringsförmedling till företagskunder inom företags-, liv- och motorförsäkring.


Tjänstebeskrivning
Du kommer att få ta över ett befintligt bestånd att förvalta och utveckla vidare.

Parallellt med det är förväntningarna att du bidrar med att skapa nya affärer genom bearbetning av kundkontakter och hjälpa till med olika administrativa sysslor.

Tjänsten är inte begränsad till kontoret utan även kundbesök ute på marknaden kan komma att ske i förlängningen. Vi ser gärna att du har B-körkort.

Du erbjuds en dynamisk vardag där du ansvarar för att möta företagskunder, överblicka deras situation och ge långsiktigt kloka förslag på helhetslösningar. Rådgivning och försäljning av försäkringslösningar i vår regi handlar om att skapa trygghet och nytta för kunden. Tjänstens placering är på vårt kontor på Drakegatan 10 samt Furubergsvägen 3 i Särö.


Kvalifikationer
Vi söker dig som värderar långsiktiga kundrelationer. Som person är du relationsskapande, förtroendeingivande och har förmågan att bygga, utveckla och förvalta förtroendefulla och affärsmässiga relationer. Har du erfarenhet från försäkringsverksamhet är det meriterande. Insursec diplom är även det meriterande.

Tjänstens tillträde är planerad till våren 2025.


Vad erbjuder vi dig?
Som anställd hos oss erbjuds du konkurrenskraftig lön, sjukvårdsförsäkring, friskvårdsbidrag, inkluderande företagskultur och spännande aktiviteter tillsammans med kollegor.

Låter det intressant?
Denna tjänst annonseras i samarbete med NearYou, men processen sköts av Företag & Försäkring.

Välkommen att skicka din skriftliga ansökan med CV till kontaktperson Staffan Nordberg staffan.nordberg@lansförsakringar.se För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Staffan Nordberg 031–638083 eller Pär Isaksson 031–7021440. Ansökningarna behandlas löpande så ansök gärna redan idag. Sista ansökningsdagen för tjänsten är 2025-03-01.

Tjänstens tillträde är planerad till våren 2025.


Om NearYou
NearYou är ett rekryterings- och bemanningsföretag med kontor i 17 städer. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra i branschen till att också bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering.

Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig, oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi.

Läs gärna mer om oss på www.nearyou.se

Ansök nu

Spontanansökan för dig som vill jobba inom sälj/support/kundtjänst m.m.!

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Jan 14
Om företaget
Känner du dig redo för nytt jobb, och har erfarenhet av försäljning, administration eller kundtjänst?
Skicka in din ansökan via länken så återkommer vi när vi har matchat din profil med rätt kund!

Tjänstebeskrivning
Vi söker dig som vill jobba med roller såsom säljare, kundtjänstmedarbetare, administratör eller liknande.

Arbetet kan innefatta arbetsuppgifter såsom:

- nykundsbearbetning och försäljning
- kundtjänst och uppföljning
- administration såsom orderadministration

I de flesta roller har du daglig kontakt med olika personer, såväl internt som externt. Arbete i olika affärssystem förekommer.

Ange gärna i din ansökan vilket typ av jobb som lockar dig mest - ju tydligare ansökan, desto bättre!

Kvalifikationer
Är du resultatorienterad, samarbetsvillig och kreativ samt har en stor arbetskapacitet och förmåga att inspirera andra? Då kan detta vara något för dig!

Vi ser vidare gärna att du har nåra års arbetslivserfarenhet inom områdena försäljning, administration och/eller kundtjänst. Kanske har du tidigare jobbat som exempelvis account manager, säljare eller receptionist? Eller inom kundsupport eller IT-support?

Har du dessutom ett intresse för kundkontakt och administration så är detta starkt meriterande.

Som person ser vi att du är du serviceinriktad och har god kommunikationsförmåga på svenska såväl som engelska.


Om NearYou
NearYou är ett rekryterings- och bemanningsföretag med kontor i 17 städer. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra i branschen till att också bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering.

Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig, oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi.

Läs gärna mer om oss på www.nearyou.se

Ansök nu

Vi söker produktionsmedarbetare till Bakels

Livsmedelsarbetare, mejeri
Läs mer Jan 30
Om företaget
Bakels är en koncern med bolag världen över som producerar och distribuerar ett brett sortiment av innovativa ingredienser och funktionella lösningar. Våra ingredienser är utvecklade för att möta den lokala marknadens behov och används i bröd, bakverk, tårtor och konditorivaror.

Sedan 1904 har Bakels utvecklat, producerat och sålt bageriingredienser som hjälper bagare och konditorer över hela världen att öka sin försäljning, kvalitet och effektivitet.

Bakels Sweden finns i Sävenäs, i östra Göteborg och tillhör Bakels Group. På Bakels Sweden arbetar drygt 100 personer, varav ca 35 i produktionen.

Tjänstebeskrivning
I din roll som produktionsmedarbetare kommer du att jobba med varierande arbetsuppgifter inom livsmedelsproduktion. I arbetet kommer du att tillverka och förpacka halvfabrikat till livsmedelskunder, såsom bröd- och kaktillverkare.

Arbetsuppgifterna innefattar bland annat att:

· Satsa och blanda efter recept
· Hämta och fylla på med råvaror och material
· Övervaka processen
· Kontrollera maskiner såväl som produkter
· Arbete i affärssystem

Du kommer även att arbeta med truckkörning och paketering av färdiga produkter. I arbetet förekommer tunga lyft och manuell hantering. Arbetet innefattar vidare att jobba löpande med hygien och att hålla rent.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av arbete i produktionsmiljö. Vi ser även att du har erfarenhet av att jobba med livsmedel inom t.ex. produktion, kök eller restaurang. Du är en aktiv person som trivs med fysiskt tungt arbete.

Du behöver även ha:

· truckkort
· godkänd gymnasieutbildning
· mycket goda kunskaper i svenska och engelska

Som person är du ansvarstagande, noggrann, positiv och framåt. Du är en lagspelare som trivs med att arbeta i grupp och sätter laget före jaget.

Arbetstiderna är framförallt 2-skift, men även 3-skift kan förekomma.

Låter det intressant?
Tjänsten är ett konsultuppdrag via NearYou. Vi söker dig som kan börja omgående. Urval sker löpande så skicka din ansökan redan idag!
Har du frågor angående tjänsten hör av dig till konsultchef Therese Olofsson 0702-205131.

Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV.

Välkommen med din ansökan!

Om NearYou
NearYou är ett rekryterings- och bemanningsföretag med kontor i 17 städer. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra i branschen till att också bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering.

Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig, oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi.

Läs gärna mer om oss på www.nearyou.se

Ansök nu

Ekonomistudent som vill jobba extra på Estrella!

Ekonomiassistent
Läs mer Jan 20
Om företaget
Estrella är ett av Sveriges mest kända varumärken. Estrella etablerades redan 1957 och var då först i Sverige med att producera och sälja snacks. Idag omsätter Estrella AB närmare 1,2 miljard kronor och har 230 anställda. Fabriken och huvudkontoret ligger i Angered utanför Göteborg och Agrocentret ligger i Kistinge utanför Halmstad.

Vi tillverkar och säljer en mängd olika salta snacks så som chips, ostbågar, ringar, skruvar, nötter, popcorn, salta pinnar och dipmix. Vår strävan är att alltid tillverka de godaste snacksen, självklart med miljö och hälsa i fokus. - Varje dag ställer vi oss frågan; Finns det något godare? Idag ägs Estrella av Intersnack Group, ett av Europas största snacksföretag. Intersnack Group är ett familjeägt företag som endast arbetar med snacks och satsar på att bygga starka lokala varumärken. www.estrella.se

Tjänstebeskrivning
Tjänsten är på deltid, du förväntas att jobba 1-2 dagar/vecka under hela året och heltid på somrarna (juni, juli, augusti). Tjänsten startar så snart som möjligt.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av att registrera fakturor i Estrellas scanningssystem Ephesoft. Arbetet kommer även bestå av:
- Kontera fakturor som inte har PO
- Maila ut och begära PO på fakturor vid behov
- Göra bokföringsorder
- Registrera inbetalningar på banken
- Övriga arbetsuppgifter på en ekonomiavdelning kan förekomma


Kvalifikationer
Vi söker dig som studerar eftergymnasial utbildning inom ekonomi, och som vill ha ett meriterande deltidsarbete vid sidan om dina studier. Tjänsten kräver att du har grundläggande ekonomikunskaper och har du tidigare erfarenhet av arbete på ekonomiavdelning är det meriterande. Du ska känna dig trygg i att kunna hantera siffror samt ha en förståelse för system och flöden.

Som person är det viktigt att du är noggrann, ansvarsfull, serviceinriktad och har lätt för att samarbeta i grupp. Vi ser även att du är social, positiv och gillar högt arbetstempo. Du har lätt för att arbeta i system och har goda kunskaper i Officepaketet. Atmosfären på företaget är god och du kommer att mötas av trevliga och hjälpsamma kollegor.

Det är extra meriterande ifall du kan finska och engelska. Vi ser gärna att du har flera år kvar av dina studier då detta är ett långsiktigt uppdrag.


Låter det intressant?
Vi går igenom ansökningar löpande, så skicka gärna din ansökan idag. Detta är ett konsultuppdrag via NearYou där du jobbar hos vår kund Estrella.

Om NearYou
NearYou är ett rekryterings- och bemanningsföretag med kontor i 17 städer. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra i branschen till att också bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering.

Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig, oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi.

Läs gärna mer om oss på www.nearyou.se

Ansök nu

Erfaren redovisningskonsult på deltid till Velino

Redovisningskonsult
Läs mer Jan 30
Om företaget
Velino söker nu en engagerad och driven redovisningskonsult på deltid för att förstärka teamet. Velino är en mindre redovisningsbyrå som har funnits i tre år och har som mål att växa och bli fler framöver! De jobbar med både stora och små företag och många olika branscher. De erbjuder skräddarsydda löpande redovisningstjänster, och hanterar allt från fakturering och betalningar till rådgivning och upprättande av deklaration.

Här får du möjlighet till stor flexibilitet i arbetet och du kommer själv i hög grad kunna organisera och planera utförandet av dina arbetsuppgifter. Visst låter det som en spännande resa framöver – är du den vi söker?


Tjänstebeskrivning
I din roll som redovisningskonsult kommer du jobba med olika kunder och hjälpa dem med deras ekonomi.

Arbetsuppgifterna inkluderar huvudsakligen att:

• Hantera löpande redovisning för kunder
• Upprätta bokslut och årsredovisningar
• Sköta skattedeklarationer och andra rapporter
• Vara kundansvarig för del kunder
• Ge ekonomisk rådgivning och stöd till kunder

Geografiskt är arbetsplatsen placerad i Kungsbacka, centralt på ett företagshotell. Möjlighet finns självklart också att arbeta på distans efter överenskommelse.

Tjänsten är en tillsvidareanställning och initialt på deltid. Omfattning och andra förutsättningar diskuteras självklart under rekryteringsprocessens gång.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har minst 2–3 års erfarenhet av att jobba brett på en redovisningsbyrå. Vi ser att du kan göra alla förekommande moment på en redovisningsbyrå självständigt. Du behöver ha:

• Goda kunskaper inom redovisning och skatt
• Erfarenhet av bokföringsprogram och Excel
• Förmåga att arbeta självständigt såväl som i team
• God kommunikationsförmåga på svenska i tal såväl som skrift

Det är vidare starkt meriterande om du är auktoriserad, alternativt på väg att bli auktoriserad.


Vad erbjuder vi dig?
• Sju timmars arbetsdag för en bättre balans mellan arbete och fritid
• Möjlighet till vidareutbildning och kompetensutveckling
• En arbetsplats med ett gott socialt klimat och engagerade kollegor


Låter det intressant?
Denna tjänst annonseras i samarbete med NearYou, men intervjuer och anställning sker direkt hos Velino.

Urval sker löpande så skicka din ansökan redan idag genom att maila CV och personligt brev till jobb@velino.se.
Vi ser fram emot att höra från dig!


Om NearYou
NearYou är ett rekryterings- och bemanningsföretag med kontor i 17 städer. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra i branschen till att också bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering.

Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig, oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi.

Läs gärna mer om oss på www.nearyou.se

Ansök nu