Göteborg: Mei Rose Rooftop Bar & Bistro söker Souschef

Hitta ansökningsinfo om jobbet Mei Rose Rooftop Bar & Bistro söker Souschef i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2025-01-16 // Varaktighet: Heltid

Liseberg Grand Curiosa Hotel är en del av en helt ny plattform för våra gäster, varumärket Liseberg och för nya besöksanledningar till staden Göteborg. Nu söker vi dig som vill bidra till att forma gästernas hotellupplevelse! 



Stig in genom dörrarna till ett magiskt hotell som väcker nyfikenhet och äventyrslust med kuriositeter, knasigheter och märkvärdigheter i varje hörn! Ta hissen upp till åttonde våningen och följ med på en åktur till Hong Kongs neonblinkande bakgator och en smakresa genom Kinas rika matkultur.

Vi söker nu en dedikerad Souschef till Mei Rose. Restaurangen ligger på hotellets topfloor med en fantastisk takterrass och en utsikt över Lisebergsparken som förhöjer gästernas matupplevelse!
Om rollen:
Som souschef är du köksmästarens närmsta stöd och tar ansvar för planering och ledning vid hens frånvaro. Du har erfarenhet av a la carte och är involverad i inköp, personalplanering och kökets utveckling. Rollen innefattar även coachning och vägledning för både erfarna och nya medarbetare.

Vem är du?
Vi söker dig med gedigen a la carte-kunskap, ledarvana och erfarenhet av det asiatiska köket. Har du mer specifikt kunskap om just kinesisk matlagning är det meriterande. Du är en tålmodig och inspirerande ledare som kan utveckla såväl matkoncept som kollegor. Du arbetar strukturerat och effektivt i högt tempo och med god kommunikations- och samarbetsförmåga bidrar du till en positiv arbetsmiljö. Du är prestigelös, positiv och har förmågan att skapa stark teamkänsla. Din lyhördhet och initiativkraft bidrar till både måluppfyllelse och resultat.

Vad erbjuder vi?
En tjänst är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse. Arbetstiden styrs av verksamhetens behov, vilket innebär arbete på vardagar, helger och oftast kvällstid, med vissa avvikande öppettider. Tjänsten omfattas av HRF:s avtal.
Vi ser gärna sökande med olika bakgrund och erfarenheter då vi strävar mot en bred representation i organisationen. 



Har du frågor?
Kontakta gärna Restaurant Manager Jessica Hedberg på .


Rekrytering kommer att ske löpande, och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Visa gärna därför ditt intresse för tjänsten så snart som möjligt.

Vi ser varmt fram emot din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Souschef

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Souschef.

Souschef

Läs mer Feb 3
Levantine är en fransk bistro i hjärtat av Göteborg, där klassiska rätter och en avslappnad atmosfär skapar en inbjudande mötesplats för både vänner och familj. Menyn är inspirerad av traditionell fransk matlagning med inslag av New Yorks bistrokultur, och här serveras allt från Moules Frites och råbiff till Boeuf Bourguignon. Oavsett om det är en vardagsmiddag, en helgbrunch eller ett glas vin i baren är Levantine en plats för god mat, bra sällskap och en välkomnande stämning.
Om rollen
Som Souschef är du en central del av köksteamet och en viktig länk mellan kökets dagliga drift och den övergripande verksamheten. I nära samarbete med Kökschefen ansvarar du för att skapa en inspirerande arbetsmiljö, där kvalitet, effektivitet och arbetsglädje står i fokus. Du är med och säkerställer att matlagningen håller hög standard, att teamet arbetar mot gemensamma mål och att köket fungerar smidigt under service. Rollen innebär en balans mellan praktiskt arbete i köket och operativt ledarskap, där du är delaktig i både planering och utveckling.
Vem är du?
Vi söker dig som har en stark passion för matlagning och en naturlig fallenhet för att leda och inspirera andra. Du är ansvarstagande, flexibel och van vid att arbeta i ett högt tempo utan att kompromissa med kvaliteten. Med en lösningsorienterad inställning och en vilja att utvecklas tillsammans med ditt team bidrar du till att höja nivån i köket.
Dina arbetsuppgifter inkluderar:
Att tillsammans med Kökschefen leda köksteamet och skapa en positiv och motiverande arbetsmiljö.
Säkerställa att alla rätter håller hög kvalitet och följer uppsatta riktlinjer.
Delta i planering och organisering av köksdriften, inklusive schemaläggning och arbetsfördelning.
Ansvara för att hygien- och säkerhetsrutiner efterlevs enligt gällande föreskrifter.
Bidra till menyutveckling och arbeta aktivt för att optimera både smak och lönsamhet.
Stötta teamet under service och säkerställa ett effektivt arbetsflöde i köket.

Tjänsten är på heltid med start enligt överenskommelse. Vi letar efter dig som vill vara en del av ett starkt team, utvecklas i din roll och tillsammans med oss skapa fantastiska matupplevelser.
www.Levantine.se

Ansök nu

Rekrytering av Souschef till Koie Ramen

Läs mer Okt 3
Vi har fått i uppdrag av KOIE RAMEN att rekrytera en Souschef! Koie Ramen är en klassisk japansk ramen restaurang belägen i trendiga lokaler med öppet kök på Magasingatan i centrala Göteborg.
Koie Ramen kommer ursprungligen från Oslo där man driver ytterligare 3 restauranger. För dem är hantverket viktigt och de serverar alltid hemgjorda nudlar och närproducerade råvaror.
Vem är du?
Du är en ambitiös och driven kock med 2-4 års tidigare erfarenhet. Du vill utvecklas och är redo för att ta nästa steg i karriären. Vi ser att du har ett brinnande intresse för asiatisk matlagning och är öppen för att lära dig mer om en ny matkultur. Du har även dokumenterad kunskap och erfarenhet av kökshygien och hantering av olika livsmedel.
Det är en förutsättning att du kommunicerar väl på svenska och engelska då båda språken är representerade på arbetsplatsen. En utbildning och tidigare erfarenhet av asiatisk/japansk matlagning är meriterande, dock inget krav.
Vad får du? Koie Ramen erbjuder en härlig arbetsplats där du får möjlighet att utvecklas både som kock och ledare. Som souschef blir du kökschefens högra hand och ansvarig för driften när kökschefen inte är på plats.
Du har en viktig roll i den dagliga driften och tillsammans med kökschefen jobbar ni i ett litet team på 3-4 kockar. Du hjälper till med schemaläggning, inventering, öppning och stängning av restaurangen men är även med och gör mice-an-place samt ser till att arbetet i köket rullar på smidigt under service.
Restaurangen är öppen både för lunch och middag alla veckodagar, så tjänsten innefattar arbete under både under dag- och kvällstid, vardagar och helger.
Du erbjuds en tillsvidareanställning på 100% som inleds med 6 månaders provanställning och lön efter överenskommelse.
Efter avslutad rekryteringsprocess anställs du direkt av KOIE RAMEN och tjänsten tillträdes enligt överenskommelse.
Känner du att detta rollen just för dig? Då ser vi fram emot att få läsa din ansökan! Tjänsten kommer att tillsättas så snart vi hittar rätt person. Vid eventuella frågor om tjänsten vänligen maila till michael.abrahamsson@restaurangassistans.se All kommunikation och ansökningar går via RestaurangAssistans.

Ansök nu

Rekrytering av Souschef till Koie Ramen

Läs mer Okt 17
Vi har fått i uppdrag av KOIE RAMEN att rekrytera en Souschef! Koie Ramen är en klassisk japansk ramen restaurang belägen i trendiga lokaler med öppet kök på Magasingatan i centrala Göteborg.
Koie Ramen kommer ursprungligen från Oslo där man driver ytterligare 3 restauranger. För dem är hantverket viktigt och de serverar alltid hemgjorda nudlar och närproducerade råvaror.
Vem är du?
Du är en ambitiös och driven kock med 2-4 års tidigare erfarenhet. Du vill utvecklas och är redo för att ta nästa steg i karriären. Vi ser att du har ett brinnande intresse för asiatisk matlagning och är öppen för att lära dig mer om en ny matkultur. Du har även dokumenterad kunskap och erfarenhet av kökshygien och hantering av olika livsmedel.
Det är en förutsättning att du kommunicerar väl på svenska och engelska då båda språken är representerade på arbetsplatsen. En utbildning och tidigare erfarenhet av asiatisk/japansk matlagning är meriterande, dock inget krav.
Vad får du? Koie Ramen erbjuder en härlig arbetsplats där du får möjlighet att utvecklas både som kock och ledare. Som souschef blir du kökschefens högra hand och ansvarig för driften när kökschefen inte är på plats.
Du har en viktig roll i den dagliga driften och tillsammans med kökschefen jobbar ni i ett litet team på 3-4 kockar. Du hjälper till med schemaläggning, inventering, öppning och stängning av restaurangen men är även med och gör mice-an-place samt ser till att arbetet i köket rullar på smidigt under service.
Restaurangen är öppen både för lunch och middag alla veckodagar, så tjänsten innefattar arbete under både under dag- och kvällstid, vardagar och helger.
Du erbjuds en tillsvidareanställning på 100% som inleds med 6 månaders provanställning och lön efter överenskommelse.
Efter avslutad rekryteringsprocess anställs du direkt av KOIE RAMEN och tjänsten tillträdes enligt överenskommelse.
Känner du att detta rollen just för dig? Då ser vi fram emot att få läsa din ansökan! Tjänsten kommer att tillsättas så snart vi hittar rätt person. Vid eventuella frågor om tjänsten vänligen maila till michael.abrahamsson@restaurangassistans.se All kommunikation och ansökningar går via RestaurangAssistans.

Ansök nu

Vi söker en Souschef till våra restauranger Twentyfour Seven och West Coast

Läs mer Feb 3
Från hjärtat av Göteborg erbjuder Svenska Mässan Gothia Towers allt från stora mässor och event till oförglömliga hotell- och restaurangupplevelser. Vår verksamhet innefattar många starka varumärken som tillsammans skapar en unik och attraktiv mötesplats där vi varje år välkomnar nästan två miljoner besökare. Som medarbetare hos oss jobbar du tillsammans med ett stort, engagerat och sammansvetsat gäng och är med och utvecklar vår verksamhet, både nu och för framtiden.



Nu söker vi en engagerad och passionerad Souschef med uppdrag att ge våra gäster en fantastisk matupplevelse på våra restauranger West Coast & Twenty Four Seven

Om rollen 
Som Souschef arbetsleder du driften i köket.

Du har hand om inventeringar, inköp, egenkontroll och ser till att lagar och avtal följs. Du ansvarar för en god arbetsmiljö i köket, säkrar efterlevnad av fastställda koncept och kvalitetskrav. 

Som Souschef avlastar du även vår köksmästare med vissa administrativa uppgifter samt stöttar vid rekrytering och bemanning.? 

Vem är du? 
Vi söker dig som har ett brinnande intresse för matlagning och som alltid sätter gäster, kvalité, service och kollegor i fokus. Du är van att leda personal och ta stort ansvar i köket.  För att lyckas i rollen ser vi att du har utbildning inom hotell och restaurang med kockinriktning eller motsvarande samt arbetserfarenhet av liknande tjänst, minst 3 år med a la carte. Vi tror att du som söker har mycket goda kunskaper inom gastronomi, näringslära, köksekonomi och svinnhantering. Vidare har du en god förmåga att planera och strukturera arbetet effektivt. 

Som Souschef är du uppmärksam och lyhörd. Du gillar fartfyllda dagar, kan ta egna initiativ och är flexibel, kreativ och lösningsorienterad i din yrkesroll. Du ser din betydelse i nöjda gäster, är positiv och har lätt för att samarbeta och kommunicera. Du tar ansvar för att hålla en hög service- och kvalitetsnivå på det som du levererar. Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat och har god datavana.  

Din roll kräver ödmjukhet, mod och stort engagemang.  

Varför skall du välja oss? 

Vi är ett stort och sammansvetsat team med positiva och sociala kollegor. Med mycket glädje, mod och engagemang jobbar vi tätt ihop för att ge den bästa helhetsupplevelsen till våra miljontals besökare. Varje dag. Året om. Det är roligt att gå till jobbet eftersom vi får bidra till att skapa den mest attraktiva mötesplatsen i Europa. I vår dynamiska verksamhet finns mycket erfarenhet och kunskap inom olika yrkesområden. Eftersom vi har så många olika verksamheter finns ett stort antal möjligheter som kan sträcka sig över en hel karriär. 

Med ditt intresse och din kompetens vill vi att du blir en viktig del av att utveckla och driva våra kök tillsammans med vår köksmästare och vår Culinary Executive Chef Fredrik Andersson.? 

Information om tjänsten 
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% inom Unionens avtalsområde, med tillträde snarast möjligt.?Provanställning tillämpas. Arbetstiderna styrs av verksamhetens öppettider.? Urval och intervjuer för rekryteringen sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så sök tjänsten redan idag.? 

Vid frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta vår Culinary Executive Chef Fredrik Andersson, fredrik.andersson@gothiatowers.com 

Välkommen med din ansökan!

 



Bli en del av vår värld – det är här vi skapar upplevelser för livet. Läs mer om oss på www.svenskamassan.se och www.gothiatowers.com.

Inom Svenska Mässan Gothia Towers strävar vi efter en mångfald hos våra medarbetare och vi arbetar aktivt för att främja en inkluderande kultur. Våra kärnvärden - engagemang, samarbete och mod - är grunden för vår verksamhet och genomsyrar allt vi gör både internt och externt.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Liseberg AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Liseberg AB .

Talent Acquisition-administrator

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Mar 20
Liseberg är en av Nordens ledande turistattraktioner med 3,4 miljoner gäster årligen. Verksamheten består av nöjespark, restauranger, teatrar och boende, och sysselsätter omkring 530 årsanställda och knappt 3000 säsongsanställda. Liseberg omsätter årligen ca 1,4 miljard kronor och ingår i koncernen Stadshus AB som är helägt av Göteborgs Stad.


Funktion People & Culture samlar Lisebergs arbete med allt som rör medarbetare och medarbetarupplevelsen – från rekrytering och arbetsgivarvarumärkesfrågor till systemförvaltning och lön. Funktionen består av tre underavdelningar: HR, Medarbetarservice och Medarbetaresan.



Vi ger dig detta (och lite till!)

Att arbeta på Liseberg är att vara en del av en upplevelse.

Vi är på en spännande och utmanande resa mot att bli Sveriges bästa arbetsplats. Vår vision är att skapa värde för våra medarbetare och att bjuda in dem att vara med i processen. Vi har en stark och positiv företagskultur och tror på Service Profit Chain – om medarbetarna trivs, skapar de också det största värdet för Lisebergs gäster. Vi erbjuder ett vanligt jobb. Fast mer wiiie!

Så ser en vanlig dag ut

Som Talent Acquisition-administrator stöttar du vårt Talent Acquisition Team med att förse våra gästverksamheter och funktioner med nya Lisebergare att anställa. Dina arbetsuppgifter inkluderar:

- Delta och genomföra gruppintervjuer och enskilda intervjuer utifrån ett kompetensbaserat arbetssätt
- Rekryteringsadministration 

Passar vi ihop?

Hos oss på Liseberg är ensam inte stark. Att sätta kollegor och gäster i första rummet är en självklarhet för dig. Vi söker dig som delar våra värdeord: omtanke, kreativitet, säkerhet, kvalitet och glädje. Med dessa vill du vara med och skapa Liseberg.

Har du vad som krävs för åkturen?

- Läser HR eller personalvetenskap på heltid
- Är tillgänglig för jobb både på dagtid och kvällstid
- Har arbetat med rekrytering tidigare (meriterande)
- Har erfarenhet av gästbemötande, service eller restaurang- och hotellbranschen (meriterande)

För att trivas i tjänsten tror vi att du har tålamod, glöd och passion för rekrytering. Du har hög integritet och tar ett stort personligt ansvar. Du värdesätter ordning och reda och ser dig som en lagspelare som står stabilt på egna ben. Du har en vilja att bidra till ett öppet och transparent arbetssätt och en passion för att arbeta för och med människor på alla nivåer i organisationen.

Villkor

Tjänsterna är ett extra jobb med tillsättning till hösten eller enligt överenskommelse. Arbetstiderna är både förlagda dagtid och kvällstid främst på vardagar men helger kan förekomma. Tjänsten  ligger under Unionens avtalsområde.

Vi ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter då vi strävar mot en bred representation i organisationen. Vi rekryterar löpande och tar tacksamt emot din ansökan så snart som möjligt, senast den 10 april 2025.

Du är varmt välkommen att höra av dig om du har frågor om tjänsten till mailto:jobb.liseberg@liseberg.se

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Jobba på Lisebergs campingar under sommaren 2025 (säsongsanställning)

Stugvärd
Läs mer Jan 13
Liseberg är en av Nordens ledande turistattraktioner med 3,4 miljoner gäster årligen. Verksamheten består av nöjespark, restauranger, teatrar och boende, och sysselsätter omkring 530 årsanställda och knappt 3000 säsongsanställda. Liseberg omsätter årligen ca 1,4 miljard kronor och ingår i koncernen Stadshus AB som är helägt av Göteborgs Stad.




Vi har idag två campingverksamheter, Askims strand som har havet som närmsta granne och Lisebergsbyn som ligger precis vid Delsjöreservatet i Göteborg.

På båda campingarna jobbar receptionister och campingvärdar. Lisebergsbyn serverar även en fantastisk frukostbuffé till våra gäster. Kom och bli en del av vårt härliga gäng! 

Vill du jobba på Liseberg i sommar?
Hos oss får du arbeta med service när den är som bäst. På Liseberg arbetar du med likasinnade och får vänner för livet. Vi arbetar mot att hålla en hög nivå av service samtidigt som vi vill spegla alla våra gäster. Hos oss är alla välkomna. Vi jobbar ständigt med att nå olika typer av hållbarhetsmål både som arbetsplats och som turistattraktion.

Att vara Lisebergare

I rollen som Lisebergare är du med och gör skillnad både för våra gäster och dina kollegor. Hos oss kommer du tillhöra ett gott gäng av arbetskamrater, som tillsammans bidrar till gästernas helhetsupplevelse. På våra campingar möter du gäster från många olika delar av världen som bor hos oss för att uppleva vår nöjespark och Göteborg. Som Lisebergare hos oss vägleder du våra gäster genom hela deras vistelse från incheckning till utcheckning. Vi serverar frukost och ser till att alla rum, stugor och utomhusmiljöer är i gott skick. På Lisebergs campingar har du den unika möjligheten att påverka gästernas upplevelse av Liseberg redan innan de kommit till
nöjesparken - vi erbjuder service i världsklass!

Vem är du?
Vi tror att du levererar service av hög kvalitét även när tempot stundtals är högt. Du slutför det du åtagit dig och din teamkänsla som din naturliga drivkraft. Att vara en god kollega är för dig självklart och du är inte rädd för att ta initiativ i mötet med våra gäster. Du vill vara med och skapa Liseberg.

För att jobba på Liseberg är det ett krav att du har fyllt 18 år innan den 17 juni. Du bör även ha goda kunskaper i svenska samt viss kunskap av engelska då många av våra gäster inte kommunicerar på svenska. För vissa tjänster kan det vara ett krav eller meriterande med körkort.

Vi ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter då vi strävar mot en bred representation i organisationen.

Skicka oss en videohälsning – Din erfarenhet är viktig men din personlighet är viktigare

Vi får många CVn skickade till oss och de är en viktig del i vår urvalsprocess. Men oavsett hur kort eller långt ditt CV är, kommer din personlighet alltid varit avgörande för hur väl du kommer lyckas hos oss på Liseberg. Din glädje, omtanke och kreativitet kommer ta dig långt, troligtvis längre än ditt CV. Det är därför vi vill ha en videohälsning från dig. Håll det enkelt, personligt. Det är så vi vill ha det!

Övrig info

Tjänsterna är säsongsanställningar och tillsätts löpande inför och under säsongen. Utbildningar kan bli aktuellt före säsongsstart. Sommarsäsongen på camping börjar den 7 april och pågår till 28 september. Arbetstider varierar men arbete på dagtid, kvällar och helger är gemensamt för alla våra tjänster oavsett var på Liseberg du arbetar. På vår hemsida http://liseberg.se kan du läsa mer om oss som arbetsplats.

Vänta inte med att skicka in din ansökan! Välkommen att skicka in den redan idag.

Ansök nu

Liseberg Grand Curiosa Hotel söker Housekeepingmedarbetare vår/sommar 2025

Hotellstädare
Läs mer Jan 13
Liseberg är en av Nordens ledande turistattraktioner med 3,4 miljoner gäster årligen. Verksamheten består av nöjespark, restauranger, teatrar och boende, och sysselsätter omkring 530 årsanställda och knappt 3000 säsongsanställda. Liseberg omsätter årligen ca 1,4 miljard kronor och ingår i koncernen Stadshus AB som är helägt av Göteborgs Stad.




Har du tidigare erfarenhet av hotellstäd eller är nyfiken på städyrket och vill jobba på Liseberg Grand Curiosa Hotel i vår och sommar?

Nu söker vi dig som vill bidra till att forma gästernas hotellupplevelse under sommaren 2025! Brinner du för service? Längtar du efter nya utmaningar och är beredd att hugga i när det behövs? Då kanske du är vår nya hotellkollega!

Ett hotell som längtar efter att få skapa ännu mer magi tillsammans med just dig! Ett hotell som ser service som ett sant trolleritrick.

Ett hotell som söker sådana människor som du! Du som älskar att skapa magiska upplevelser för våra gäster – och dina arbetskompisar! Det här är ditt hotell, din arbetsplats!

Stig in genom dörrarna till ett magiskt hotell som väcker nyfikenhet och äventyrslust med kuriositeter, knasigheter och märkvärdigheter i varje hörn!

Arbetsuppgifter och kvalifikationer
På vår Housekeeping-avdelning får du som är serviceinriktad, noggrann och strukturerad möjlighet att ge extra guldkant på våra gästers besök. Housekeeping ansvarar för såväl rumsstäd - hotellrum och lokalstäd - hotellets allmänna ytor samt personalutrymmen. Genom att se till att våra hotellrum, allmänna ytor och personalutrymmen är rena och fräscha kan vår personal på Housekeeping-avdelningen göra avgörande skillnad för gästens och kollegors upplevelse. 

Vi ser gärna att du har erfarenhet inom både hotellstäd och lokalvård eller likande uppgifter inom städbranschen. Har du en städutbildning i ryggsäcken är det meriterande. Du har ett strukturerat och lösningsorienterat arbetssätt samt förmåga att kunna växla mellan helhetsperspektiv och detaljnivå. Du har lätt för att skapa och bibehålla goda relationer och samarbeten, såväl internt som externt och du lockas av möjligheten att vara med och påverka och utveckla verksamheten.

Vem är du?
Vi ser att du är en lojal lagspelare som inte är rädd för att ta ansvar, och att göra våra gäster nöjda och glada är din högsta prioritet. Att sätta kollegor och gäster i första rummet samt att skapa team-känsla med övriga delar av verksamheten är för dig en självklarhet. Hos oss på Liseberg Grand Curiosa är ensam inte stark, och vi tror att det är lagarbetet i vårt arbetssätt som leder till att gästernas upplevelse blir något utöver det vanliga. 

För att trivas hos oss brukar personliga egenskaper som att vara prestigelös, positiv och nyfiken på människor vara till god hjälp. Samarbetsförmåga, struktur, kreativitet och god kommunikationsförmåga är andra faktorer som brukar leda till framgång i vår företagskultur. Om du känner arbetsglädje och stolthet efter en intensiv och varierande arbetsdag- ja då tror vi att du kommer älska att jobba på Housekeeping-avdelningen på Liseberg Grand Curiosa Hotel!

Vi ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter då vi strävar mot en bred representation i organisationen.

Villkor
Tjänsterna är varierande och vi söker medarbetare som vill arbeta i olika omfattningar så som:

Deltid, endast en sommaranställning, endast arbete på helger, helger på våren och under sommaren samt timanställning. Därför ber vi dig nedan svara på frågorna om hur just du kan arbeta under 2025.

En del av våra tjänster med en lägre sysselsättningsgrad går oftast jättebra att kombinera med bl.a. studier. Tjänsterna tillsätts enligt överenskommelse. Arbetet kan var förlagt under dygnets alla timmar, vilket betyder att du arbetar på ett rullande schema inklusive helger. Tjänsten ligger under HRF:s avtalsområde.

Vi rekryterar löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Vi tar därför tacksamt emot din ansökan så snart som möjligt. Varmt välkommen att söka!

Du är varmt välkommen att höra av dig om du har frågor om tjänsten till Lisebergs rekrytering på: jobb.liseberg@liseberg.se alt. 031 766 86 14

Läs gärna mer om vårt hotell här: https://www.liseberg.se/grandcuriosa 

Vi ser varmt fram emot din ansökan!

Ansök nu

Mei Rose Rooftop Bar & Bistro söker erfarna cocktailbartenders

Bartender
Läs mer Jan 31
Vill du jobba på Mei Rose - Liseberg Grand Curiosa Hotel under våren och sommaren 2025?

Stig in genom dörrarna till ett magiskt hotell som väcker nyfikenhet och äventyrslust med kuriositeter, knasigheter och märkvärdigheter i varje hörn.

Ett hotell som längtar efter att få skapa ännu mer magi tillsammans med just dig. Ett hotell som ser service som ett sant trolleritrick. Ett hotell som söker sådana människor som dig. Du som älskar att skapa magiska upplevelser för våra gäster – och dina arbetskompisar. Det här är ditt hotell, din arbetsplats.

Om Mei Rose

Vi är en kinesisk restaurang som ligger på hotellets Top Floor på våning 8, där sharing är vårt koncept och där vi hämtar inspiration från Hong Kongs street food market. Följ med oss på en åktur genom de kinesiska smakerna och färgsprakande smakkonst! Här finns även grillkök & bar beläget på vår takterrass – där gästerna kan njuta som bäst av på sommaren och utsikten över Lisebergsparken.

Vem söker vi?

Just nu söker vi flera erfarna cocktailbartendrar till våra barer på Mei Rose. Vi söker efter just dig som har minst några års erfarenhet inom baryrket med inriktning av cocktails och viner.

Du ska tidigare ha arbetat mycket med cocktails och ha bred vin & dryckeskunskap, även a la carte service är ett stort plus då vi jobbar med bordsservering i våra barer där vi serverar både mat & dryck.

Detta infattar att som bartender hos oss jobbar man både ute och inne i bar & golv.

Du kommer att hantera kassan och ansvara för servering av mat och dryck, kan se helhetsbilden och du brinner för att ge varje gäst högklassig service, tar egna initiativ och är helt självgående.

Du har god teamkänsla, är flexibel, stresstålig med högt fokus på att arbeta rent och snyggt.

 

Övrig info
Tjänsterna är särskild visstidsanställning och tillsätts löpande inför och under säsongen. Arbetstiden påverkas av verksamhetens öppettider vilket betyder att din arbetstid framför allt kommer förläggas kvällar tisdag-lördag, med vissa utökade tider till exempel vid event eller högsäsong. Tjänsten ligger under HRF:s avtalsområde. Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Vi tar därför tacksamt emot din ansökan så snart som möjligt, senast den 30 mars. Varmt välkommen att söka!

Läs gärna mer om Mei Rose här: https://www.liseberg.se/grandcuriosa/mat-dryck/mei-rose/

Vi ser varmt fram emot din ansökan!

Ansök nu

Liseberg Grand Curiosa Hotel söker Front Office medarbetare - Sommar 2025

Hotellreceptionist
Läs mer Jan 24
Nu söker vi medarbetare till Front Office på Liseberg Grand Curiosa Hotel sommaren 2025!

Stig in genom dörrarna till ett magiskt hotell som väcker nyfikenhet och äventyrslust med kuriositeter, knasigheter och märkvärdigheter i varje hörn! 

Ett hotell som längtar efter att få skapa ännu mer magi tillsammans med just dig.

Ett hotell som ser service som ett sant trolleritrick. Ett hotell som söker sådana människor som du. Du som älskar att skapa magiska upplevelser för våra gäster – och dina arbetskompisar. Det här är ditt hotell, din arbetsplats. 

Vi söker dig som brinner för service, längtar efter nya utmaningar och är beredd att hugga i - är du den vi söker? 

Arbetsuppgifter och kvalifikationer
Som Front Office medarbetare är du högst delaktig i att hitta nya vägar och arbetssätt för hotellets receptionsarbete. Genom initiativtagande värdskap bidrar vi tillsammans med kunskap och energi till att såväl receptionen som hotellets shop, bagagehantering och lobby upplevs tillgänglig och trevlig för våra gäster att besöka. Genom att hålla oss uppdaterade kring vad som händer inom hela Lisebergs verksamhet, samt i övriga Göteborg stad kan vi guida och ta hand om våra gäster på ett sätt som gör att de känner sig trygga med att bo hos oss på Liseberg Grand Curiosa Hotel. 

Att sätta kollegor och gäster i första rummet samt att skapa team-känsla med övriga delar av verksamheten är för oss en självklarhet. Hos oss på Liseberg Grand Curiosa är ensam inte stark, och vi tror att det är lagarbetet i vårt arbetssätt som leder till att gästernas upplevelse blir något utöver det vanliga. 

Vem är du?
Vi söker dig som har en färdig treårig gymnasieutbildning. Har du en hospitality-utbildning i din ryggsäck är det extra meriterande. Vi ser att du har tidigare erfarenhet av arbete på hotell, gärna inom reception/Front Office. Har du erfarenhet av receptionsarbete inom stora verksamheter med mycket gästkontakt är även det meriterande. Front Office har ansvar för brand och säkerhet, så du behöver vara trygg i situationer som plötsligt kan uppstå. Du ska vara flytande i såväl svenska som engelska i både tal och skrift, vi värdesätter även om du har ytterligare språkkunskaper.

Personliga egenskaper
För att trivas hos oss brukar personliga egenskaper som att vara prestigelös, positiv och nyfiken på människor vara till god hjälp. Samarbetsförmåga, struktur, kreativitet och god kommunikationsförmåga är andra faktorer som brukar leda till framgång i vår företagskultur. Om du känner arbetsglädje och stolthet efter en intensiv och varierande arbetsdag- ja då tror vi att du kommer älska att jobba som Front Office medarbetare på Liseberg Grand Curiosa Hotel!

Villkor
Tjänsten är en särskild visstidsanställning med olika sysselsättningsgrader och tillsättning enligt överenskommelse. Arbetet kan var förlagt under dygnets alla timmar, vilket betyder att du arbetar på ett rullande schema inklusive helger. Vissa av tjänsterna inom Front Office är förlagda enbart nattetid. Tjänsten ligger under HRF:s avtalsområde.

Vi ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter då vi strävar mot en bred representation i organisationen.

Varmt välkommen att söka!

Du är välkommen att höra av dig om du har frågor om tjänsten till Lisebergs rekrytering på: jobb.liseberg@liseberg.se alt. 031 766 86 14

Läs gärna mer om hotellet här: https://www.liseberg.se/grandcuriosa

Ansök nu

Mei Rose Rooftop Bar & Bistro söker erfarna serviser

Servitör/Servitris
Läs mer Jan 31
Vill du jobba på Mei Rose - Liseberg Grand Curiosa Hotel under våren och sommaren 2025?

Stig in genom dörrarna till ett magiskt hotell som väcker nyfikenhet och äventyrslust med kuriositeter, knasigheter och märkvärdigheter i varje hörn.

Ett hotell som längtar efter att få skapa ännu mer magi tillsammans med just dig. Ett hotell som ser service som ett sant trolleritrick. Ett hotell som söker sådana människor som dig. Du som älskar att skapa magiska upplevelser för våra gäster – och dina arbetskompisar. Det här är ditt hotell, din arbetsplats.

Om Mei Rose

Vi är en kinesisk restaurang som ligger på hotellets Top Floor på våning 8, där sharing är vårt koncept och där vi hämtar inspiration från Hong Kongs street food market. Följ med oss på en åktur genom de kinesiska smakerna och färgsprakande smakkonst! Här finns även grillkök & bar beläget på vår takterrass – där gästerna kan njuta som bäst av på sommaren och utsikten över Lisebergsparken.

Vem söker vi?

Vi söker dig som har några års erfarenhet från a la carte servering i din ryggsäck. Du ska tidigare ha arbetat inom á la carte och ha bred vin & dryckeskunskap, även cocktailkunskap inom bar skulle vara ett plus. Du kommer att hantera kassan och ansvara för servering av mat och dryck, kan ta egen station på 30 gäster. Du brinner för att ge varje gäst högklassig service, tar egna initiativ och är helt självgående.

Du har god teamkänsla, stresstålig, flexibel och punktlig.

Övrig info
Tjänsterna är särskild visstidsanställningar och tillsätts löpande inför och under säsongen. Arbetstiden påverkas av verksamhetens öppettider vilket betyder att din arbetstid framför allt kommer förläggas kvällar tisdag-lördag, med vissa utökade tider till exempel vid event eller högsäsong. Tjänsten ligger under HRF:s avtalsområde. Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Vi tar därför tacksamt emot din ansökan så snart som möjligt, senast den 30 mars. Varmt välkommen att söka!

Här kan du läsa mer om Mei Rose: https://www.liseberg.se/grandcuriosa/mat-dryck/mei-rose/

Vi ser varmt fram emot din ansökan!

Ansök nu