Göteborg: Erfaren & serviceinriktad cafémedarbetare till Sjöboa i Fiskebäck

Hitta ansökningsinfo om jobbet Erfaren & serviceinriktad cafémedarbetare till Sjöboa i Fiskebäck i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2025-01-21 // Varaktighet: Heltid

Vill du jobba i en varm och trivsam miljö? Då är du välkommen till vårt charmiga café!
Cafe Sjöboa har sina mysiga lokaler i Fiskebäck. Här kan gästerna äta en lätt lunch eller bara ta en kopp kaffe samtidigt som de kan njuta av havsutsikten alla dagar året runt. Vi söker nu eftermedarbetare som vill arbeta brett inom med allt från beredning av mat till att serva våra kunder i kassan med flera uppgifter och bidra till på heltid eller deltid.
Om arbetet
På Sjöboa serverar vi enklare luncher, bland annat räksmörgåsar, sallader och varma smörgåsar. I arbetet igår att planera och förbereda, tillaga och presentera maten på ett tilltalande sätt. Arbetet sker tillsammans med andra som arbetar i kök och servering. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar:
Tillredning av enkla rätter och fika
Bakning och förberedelser
Kundservice och kassahantering
Hålla caféet rent och snyggt

Vem är du?
Vi söker dig som älskar att baka goda kakor, brygga perfekt kaffe och skapa minnesvärda upplevelser för våra gäster. Vi söker främst dig som har erfarenhet av liknande arbete. Du som söker behöver vara minst 18 år då tjänsten innebär arbete i både kök och servisen. För att trivas och lyckas i rollen hos oss tror vi att du är ansvarstagande, serviceminded och stresstålig. Vi arbetar i team så din förmåga att samarbeta är av stor vikt. I denna rekrytering kommer vi lägga fokus på dina personliga egenskaper samt goda referenser från ditt yrkesliv.
Det är meriterande om du har en praktisk utbildning inom bageri, konditori eller utbildning inom livsmedelshantering.
Vad kan vi erbjuda dig?
Vi erbjuder dig ett roligt och omväxlande arbete! Hos oss kommer du bli en del av ett härligt gäng på fyra anställda samt Lena och Stefan. Vi är ett mindre familjärt företag där vi bryr oss om varandra och det råder korta beslutsvägar. Vårt Café har en rofylld och härlig omgivning.
Om Sjöboa
Café Sjöboa grundades av Lena Börjesson som äger och driver Sjöboa tillsammans med hennes man Stefan. Hos oss står kundens önskemål och krav i fokus. Hög kvalitet och professionell service kännetecknar hela vår verksamhet. Läs gärna mer om oss på www.sjoboa.com/
Välkommen med din ansökan!
Snabbfakta
Företag: Café Sjöboa AB
Tjänst: Cafémedarbetare (heltid)
Lön: Enligt överenskommelse
Arbetstider: Enligt överenskommet schema (dag/kväll och helg)
Tillträde: Omgående
Placeringsort: Fiskebäck
Sista ansökningsdag: 2025-02-28
Ansökan: Vi arbetar med löpande urval så ansök omgående! Ansökan sker endast genom www.adwisehr.se. Rekryteringen sker i samarbete med AdwiseHR men Alicia Börjesson är ansvarig för rekryteringen, önskas därför ytterligare information om tjänsten är du välkommen att ta kontakt med Alicia Börjesson på alicia@sjoboa.com. Alla ansökningshandlingar behandlas konfidentiellt och i enlighet med GDPR.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Konditoribiträde

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Konditoribiträde.

Sommarjobb Kafébiträde

Läs mer Apr 5
Om arbetet som Kafébiträde
Tjänsten gäller från och med Juni - Aug 2025 på 75%
Vi söker en serviceinriktad och entusiastisk person för rollen som Kafébiträde på deltid. Det innebär daglig kontakt med kunder och förmågan att skapa en välkomnande atmosfär. Arbetsuppgifterna innefattar att servera kaffe, baka enklare godsaker och säkerställa att Kaféet är organiserat och inbjudande.
Ansvarsområden inom kaféet Förbereda och servera kaffe och andra drycker.
Ansvara för kassahantering och kundbetalningar.
Baka och förbereda lättare Kafémenyer såsom smörgåsar och bakverk.
Hålla Kaféet rent och välorganiserat för att skapa en trevlig upplevelse för kunderna.
Bemöta kunderna på ett vänligt och hjälpsamt sätt samt ge service med ett leende.
Efterfrågade kvalifikationer och egenskaper Erfarenhet av att arbeta i en kafé- eller restaurangmiljö är meriterande men inte ett krav.
Förmåga att hantera stress och arbete i en snabb miljö.
Stark kommunikations- och samarbetsförmåga.
Noggrannhet och ansvarskänsla i utförandet av arbetsuppgifter.
Flexibilitet och positiv attityd mot varierande arbetsuppgifter.
Bor i Göteborg.
Född mellan 2007 och 2003.
Flytande svenska samt goda engelskakunskaper
Serviceinriktad
Arbetsvillkor och förmåner Möjligheten att utveckla kundservicefärdigheter och lära sig mer om kafédrift.
En inkluderande och stödjande arbetsmiljö där alla uppmuntras att bidra med idéer.
Arbeta i ett dynamiskt och kreativt företag med stark teamkänsla.

Om du känner att denna spännande roll som Kafébiträde passar dig, ser vi fram emot din ansökan!

Ansök nu

Cafébiträde

Läs mer Dec 20
På Kafé Magasinet finns alltid något för alla, några njuter av en kaffe i vårt orangeri eller delar en pizza på vår uteservering.Från tidiga morgnar till sena nätter är det alltid full fart hos oss!
Vi söker dig som har en genuin servicekänsla, är positiv, kvalitetsmedveten och älskar att jobba när det är fullt hus. Med ditt härliga humör och genuina servicekänsla tar du hand om både gäster och kollegor på ett fantastiskt sätt.
Du kommer att bli en del av ett tight och energifullt team som tillsammans tar sig an utmaningar och pushar varandra till att alltid göra sitt bästa för gästen och varandra.
Du kommer främst att arbeta med frukost och lunchserveringen vilket gör att du alltid kommer få en bra start på dagen med en fantastisk stämning, så gillar du att vara med där det händer så är detta helt rätt för dig!
Omfattning: Heltid
Lön: Efter överenskommelse
Sista ansökningsdag: Urval sker löpande
www.Kafémagasinet.se

Ansök nu

Cafébiträde sökes till Göteborgs äldsta konditori - Tillsvidare 100%

Läs mer Apr 16
Ahlströms konditori grundades 1901 och har sedan dess varit ett begrepp i Göteborg. Till oss har många generationer göteborgare vallfärdat genom åren för att smaka färska bakverk och smörgåsar av högsta kvalité. Helt enkelt för att få det där lilla extra! Allt produceras för hand, av de bästa råvaror, på våningen ovanför konditoriet. Vi är stolta över vår hantverkstradition och är måna om att föra den vidare.
Nu söker vi en positiv lagspelare som vill bli en del av vårt team!
Som person är du positiv, ansvarstagande och serviceinriktad. Du är inte rädd att ta i när det väl behövs och trivs att arbeta under högt tempo. Att du arbetar medvetet för att varje gäst lämnar butiken nöjd är en förutsättning. Du förväntas även vara en god arbetskamrat och bidra till en trevlig arbetsmiljö.
Du har tidigare erfarenhet av försäljning och service. Har du arbetat som konditoribiträde är det meriterande. Dock lägger vi störst vikt vid personlig lämplighet och hur du skulle passa in med resten av vår härliga personal.
Arbetet innefattar försäljning av bröd, bullar, tårtor och allt som hör ett konditori till. Även diskarbete, servering över disk, kassahantering samt en del lättare matlagning förekommer.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%. Arbetstiderna är varierande med 4 veckors rullande schema.
Skicka ditt CV och personliga brev till jobb@ahlstromskonditori.se.
Vi behöver tillsätta tjänsten snarast. Tveka därför inte att maila in ditt CV och personliga brev redan nu.

Ansök nu

Cafebiträde till Fred´s Göteborg

Läs mer Apr 2
Brinner du för service, god mat och mötet med människor?
Fred’s Food & Coffee i Göteborg söker dig som vill arbeta extra som cafébiträde – en energispridare med känsla för detaljer och ett hjärta för hållbarhet och trivsel.
Välkommen till Fred’sFred’s är mer än bara ett café. Vi är en del av Nordic Wellness-familjen, och vårt fokus ligger på välmående, kvalitet och medvetna val. Hos oss ska varje gäst känna sig välkommen – oavsett om de kommer för en kaffe, en nyttig wrap eller bara en stunds lugn.
Vi erbjuder en plats där smak möter omtanke, där det lilla mötet kan göra stor skillnad – och där vår passion för både människor och mat står i centrum.
Om rollenSom cafébiträde är du en viktig del av Fred’s upplevelse. Du möter gäster med glädje, håller ordning bakom disken och bidrar till en inbjudande miljö. Du hoppar in extra vid behov – dagtid, kvällar och helger – och stöttar teamet där det behövs som mest.
Dina arbetsuppgifter: Förbereda och servera mat, dryck och kaffe Skapa ett varmt och välkomnande bemötande Se till att caféet är rent, snyggt och inbjudande Hjälpa till med enklare beställningar och påfyllning Vara en ambassadör för Fred’s filosofi: omtanke, medvetenhet och lokal kvalitet
Vi söker dig som: Har fyllt 18 år Är flexibel och kan arbeta extra, särskilt under kvällar och helger Har energi, ansvarskänsla och en känsla för service Gillar att arbeta i ett högt tempo där ingen dag är den andra lik Har ett öga för detaljer och sprider positiv stämning
Tidigare erfarenhet från café, butik eller restaurang är ett plus – men det viktigaste är att du har rätt attityd och en vilja att utvecklas.
Det här får du hos oss: En varm och inspirerande arbetsmiljö Kaffe och mat med kvalitet och omtanke Ett engagerat och hjälpsamt team Möjlighet att växa inom Fred’s eller Nordic Wellness
AnsökanVi rekryterar löpande – så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi bakgrundskontroller, och genom att skicka in din ansökan godkänner du att en sådan kan utföras. Vi är anslutna till HRF:s kollektivavtal – för trygga villkor och schyssta arbetsförhållanden
Bli en del av Fred’s – där varje arbetsdag handlar om att mötas, växa och må bra.

Ansök nu

VILL DU JOBBA SOMMARENS HETASTE EVENT - ANSÖK NU!

Läs mer Apr 23
Nytt
SOMMARENS MEST SPÄNNANDE JOBB: BLI EN DEL AV PARTILLE CUP & GOTHIA CUP 2025!
Om jobbet:
Drömmer du om ett sommarjobb med fart, glädje och internationell atmosfär? Nu har du chansen! Vi söker energiska personer till världens största ungdomsturneringar - Partille Cup (handboll) och Gothia Cup (fotboll) där över 50 000 deltagare från hela världen samlas i Göteborg!
Som en del av vårt dynamiska team kommer du att:
Arbeta i en internationell miljö
Uppleva pulsen från sportens värld samtidigt som du levererar förstklassig service
Skapa minnesvärda upplevelser för unga idrottare och besökare
Få värdefull erfarenhet inom event och service

Säsongen kickar igång i juni och når sin höjdpunkt under sommarens intensiva veckor 27-29. Utöver dessa spännande turneringar samarbetar vi med en mängd andra kunder inom besöksnäringen - från företagsevent till restauranger och hotell. Varje arbetsdag bjuder på nya utmaningar och möjligheter!
Vi söker dig som:
Älskar att sprida positiv energi och ge strålande service Trivs när tempot är högt och stämningen på topp Kan hålla många bollar i luften (bokstavligt talat!) Är flexibel och kan anpassa dig till olika roller och situationer.
Tidigare erfarenhet från service, event eller restaurang är meriterande men din attityd och personlighet väger tyngst!
Bli en del av sommarens största event!
Under Partille Cup och Gothia Cup förvandlas hela Göteborg till ett sprudlande nav av internationell ungdomsidrott. Här får du:
Möta människor från hela världen
Bidra till unga idrottares drömevenemang
Jobba i en energifylld miljö där glädje och gemenskap står i centrum

Exempel på arbetsområden:
Kassa, kiosk och foodcourt, servering och försäljning på arenor, mat- och dryckesservering vid turneringsområden.
Vi söker dig som:
Brinner för att leverera service i världsklass
Är social, utåtriktad och genuint gillar att möta nya människor
Har en vinnande attityd, är ödmjuk och prestigelös
Trivs med teamarbete och ständig utveckling
Har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% (studier, annat arbete etc.)

I rekryteringsprocessen prioriterar vi din personliga lämplighet. För att trivas i rollen ser vi att du är en äkta lagspelare som gillar att vara mitt i händelsernas centrum och förstår vikten av förstklassig service.
Om Carotte Academy
I Carotte Academy utbildar vi personal inom besöks- och servicenäringen genom en kostnadsfri utbildning. I introduktionsutbildningen får du som ny i branschen de teoretiska och praktiska grundkunskaper som krävs för att kunna arbeta med service hos Carotte Staff.
Om oss
Carotte Staff är bemanningsföretaget inom Carotte Group som hjälper våra kunder med allt från nyckelpositioner och andra tjänster på heltid till korta deltidsuppdrag. Vi skräddarsyr uppdragen efter våra kunders behov och drivs av att förstå varje kunds specifika behov på djupet. Carotte Staff är specialiserade på roller inom servicebranschen och besöksnäringen med fokus på personal inom hotell, konferens och event. Vårt moderbolag Carotte har över 40 års erfarenhet av att arbeta med service och vi har under åren blivit experter på att rekrytera och utbilda personal som alltid gör det lilla extra.
ÖVRIG INFORMATION
Start: Omgående
Omfattning: Extra vid behov
Lön: Timlön
Placering: Göteborg
Sök till sommarens mest dynamiska jobb nu genom att klicka på "Ansök här!" Vi tar inte emot ansökningar via mejl men har du frågor är du välkommen att kontakta mig på: adam@carotte.se

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från AdwiseHR i Väst AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från AdwiseHR i Väst AB .

Säljare – Industriella Lösningar & Energieffektivisering

Utesäljare
Läs mer Apr 22
Vill du arbeta med hållbar teknik som gör skillnad? Swedish Exergy AB söker nu en driven säljare som vill hjälpa industrin bli mer energieffektiv och klimatsmart genom att vara med och skapa affärer med verklig påverkan i den gröna omställningen.
Om tjänsten
Som säljare hos Swedish Exergy AB blir du en viktig person i vår affärsutveckling. Du ansvarar för att hitta nya affärsmöjligheter, skapa och vårda relationer med industrikunder och presentera våra lösningar utifrån ett behovs- och värdebaserat perspektiv. Tillsammans med vårt tekniska team kommer du att utforska kundernas behov och aktivt bidra till att forma lösningar som gör skillnad. Rollen erbjuder en internationell prägel med både nationella och globala kontakter, vilket också innebär en del affärsresor.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Bearbeta nya marknader, hitta potentiella kunder, boka & genomföra kundmöten samt följa upp prospekts/leads/offerter
Bidra till långsiktiga kundrelationer
Presentera våra lösningar på ett affärsmässigt och kundnära sätt där både kostnadsnytta och hållbarhetsfokus lyfts
Arbeta nära vårt teknik- och projektteam för att skapa relevanta erbjudanden
Delta i mässor, nätverk och branschevent



Som säljare på Swedish Exergy kommer du arbeta nära VD, marknadsansvarig samt sälj- och marknadskoordinator för att tillsammans utveckla och förvalta företagets försäljning. Du kommer rapportera direkt till VD.
Vem är du?
Vi söker en erfaren B2B-säljare med dokumenterad framgång, gärna inom sektorerna teknisk industri, energi eller anläggning. Vi söker dig som besitter utmärkta kommunikativa färdigheter, är proaktiv, agerar väl i team, visar prov på initiativförmåga och har en strukturerad arbetsmetodik. Förmåga att etablera nya kontakter och utveckla långsiktiga relationer är essentiellt, liksom en stark lyhördhet för kundens och omgivningens behov. Tjänsten kräver en problemlösande attityd, god samarbetsförmåga och förmåga att bygga förtroende på alla nivåer. Ett utpräglat kundfokus samt förmåga att självständigt och strukturerat driva sitt arbete är grundläggande för att lyckas i denna roll.
Dina kvalifikationer:
Eftergymnasial utbildning med inriktning industri, teknik, energi eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
Några års erfarenhet av B2B-försäljning – gärna mot teknisk industri, energi eller anläggning
God kommunikativ förmåga – du är trygg i mötet med beslutsfattare
Intresse för teknik, miljö och affärer
Svenska och engelska i tal och skrift
B-körkort och möjlighet att resa



Swedish Exergy är bra på att utbilda inom deras teknik, så i denna rekrytering kommer fokus ligga på din erfarenhet av teknisk försäljning samt dina personliga egenskaper, vilket du bör kunna styrka med goda och relevanta referenser.
Om Swedish Exergy AB:
Swedish Exergy AB är ett svenskt innovationsföretag med säte i Göteborg med fokus på industriell torkning och indunstning. I över 40 år har vi levererat avancerade och energieffektiva anläggningar och lösningar till industrin med vår egenutvecklade Exergy®-teknik. Våra system används världen över inom bland annat livsmedel, biomassa, kemikalier och papper, och bidrar till minskad energiförbrukning, lägre utsläpp och förbättrad produktion. Våra projekt spänner mellan 20 till 300 MSEK. Swedish Exergy AB är ett expansivt och komplett teknikföretag med både internationella och lokala kunder, vi har bland annat varit med och byggt några av världens största anläggningar för produktionen av bio-bränsle. Gå gärna in på www.swedishexergy.com för mer information. Som stöd i vår affärsutveckling har vi en egen FOU anläggning i Bäckhammar där vi jobbar med utvärdering av kunders produkter och applikationer samt teknikdemonstration.
Vad kan Swedish Exergy erbjuda dig?
Företaget erbjuder dig en spännande roll i ett mindre tillväxtbolag med internationella kontaktytor! Du kommer få arbeta med frihet under ansvar utifrån uppsatta mål, med möjlighet att både påverka och utveckla ditt arbetssätt inom ditt kompetensområde. Du kommer ha en viktig roll för Swedish Exergys fortsatta tillväxtresa, du kommer ingå i ett positivt team med framåtanda och med korta beslutsvägar. Swedish Exergys energieffektiva lösningar minskar vårt klimatavtryck och på så sätt kan vi tillsammans bidra till en mer hållbar framtid!
En roll i ett svenskt spetsteknikföretag med unik produkt, global räckvidd och hållbarhetsfokus
Stor möjlighet att påverka affärsutvecklingen
Internationella kundkontakter och spännande projekt
Stöd från tekniska experter och engagerade kollegor
Friskvård, personalbil och flexibla arbetsvillkor



Välkommen med din ansökan!
Snabbfakta:?
Företag: Swedish Exergy AB
Tjänst: Säljare
Omfattning: Heltid
Tillträde: Efter överenskommelse
Placeringsort: Swedish Exergy AB, Gamla Rambergsvägen 34, 417 10 Göteborg
Sista ansökningsdag: 2025-05-31
Ansökan: Vi arbetar med löpande urval så ansök omgående! Ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt och i enlighet med GDPR. Ansökan sker endast via www.adwisehr.se. Frågor om tjänsten? Kontakta Prem Verma, VD, på +46702133992 eller via e-post prem.verma@swedishexergy.com

Ansök nu

Affärsutvecklingskonsult till Ventura Global (Remote/deltid)

Affärsutvecklare
Läs mer Apr 22
Är du en egenföretagare som söker en flexibel deltidsmöjlighet inom försäljning? Vill du komplettera din nuvarande verksamhet med ett givande partnerskap inom vetenskaplig och industriell innovation? Då kan detta vara det perfekta uppdraget för dig.
Ventura Global söker en erfaren och driven Business Development Consultant för att representera deras finansieringslösningar i Norden. Det här är en unik möjlighet att samarbeta med tillverkare av högteknologisk vetenskaplig utrustning och laboratorieinstrument, och hjälpa dem öka sin försäljning genom skräddarsydda finansiella lösningar.
Som Ventura Globals nordiska Business Development Consultant kommer du att spela en nyckelroll i att stärka och expandera Ventura Globals närvaro i regionen. Ditt fokus kommer ligga på att bygga strategiska relationer med leverantörer inom industri, laboratorie- och vetenskaplig utrustning samt erbjuda innovativa finansieringslösningar till deras kunder – inklusive FoU-, kvalitetskontroll-, CRO- och diagnostiklaboratorier inom branscher såsom läkemedel, life science, livsmedel & dryck samt miljötestning. De flesta kundkontakter sker på distans via e-post och videomöten (Teams/Zoom), vilket ger dig flexibiliteten att styra över din egen tid. Du arbetar självständigt, men som en del av ett litet och stöttande team på fyra personer, med kontinuerligt stöd från Ventura Globals ledning. Huvudsakliga ansvarsområden:
Marknadsföra Ventura Globals produkter och tjänster.
Upprätthålla och utöka affärsrelationer med leverantörer av vetenskapliga instrument och laboratorieutrustning.
Presentera och förhandla förslag till kunder som är intresserade av Ventura Globals lösningar.
Aktivt söka efter återförsäljningsmöjligheter för begagnad utrustning – en andra möjlighet att generera provisioner på samma utrustning som tidigare hyrts.



Din profil
Vi söker dig som är entreprenöriell och har ett tydligt fokus på resultat och långsiktig framgång. Du är nyfiken på utveckling, tar gärna till dig ny teknik och har lätt för att skapa och utveckla relationer. Du trivs i sociala sammanhang och du har god förmåga att bygga långsiktiga relationer. För att lyckas i rollen behöver du ha ett konsultativt förhållningssätt till försäljning, där du förstår kundens behov och matchar dem med skräddarsydda lösningar. Med en kombination av affärsmässighet och strategiskt tänkande arbetar du självständigt för att skapa nya affärsmöjligheter och öka kundbasen för norden.
Dina kvalifikationer:
Universitetsexamen i ekonomi, marknadsföring/försäljning eller teknisk utbildning med erfarenhet av försäljning.
Tidigare erfarenhet av försäljning eller service av laboratorieinstrument, alternativt kunskap om andra högteknologiska produkters försäljningscykler.
Grundläggande kunskaper av finansiella begrepp och/eller vilja att lära sig nödvändiga begrepp och kunskaper.
Goda kunskaper i officepaketet.
Goda kunskaper i något nordiskt språk och flytande i engelska i tal och skrift är ett krav.
B-körkort är ett krav för tjänsten.
Bekväm med ett deltidsuppdrag.



Vad kan Ventura Global erbjuda dig?
Ventura Global erbjuder dig ett flexibelt och spännande uppdrag i en internationell miljö, där du får bidra till att förstärka vår position och förbättra våra resultat i Norden. Sedan 2011 har Ventura Global verkat inom en specialiserad marknad med fokus på vetenskapliga instrument för forskning, kvalitetskontroll, miljöövervakning och diagnostik. Du kommer att arbeta nära några av världens ledande tillverkare och bli en del av ett erfaret och engagerat team.
Om Ventura Global
Ventura Global erbjuder skräddarsydda lösningar för inköp, uppgradering och användning av främst vetenskaplig utrustning. Detta underlättar köp eller utbyte, uppgradering eller förlängning av användningen av instrumenteringen under kontrakt. Denna teknologiska förnyelsecykel skapar också unika möjligheter att förvärva begagnad utrustning till attraktiva villkor, optimal där toppmodern utrustning inte krävs och där budgeten är begränsad.
Välkommen med din ansökan!
Snabbfakta
Företag: Ventura Global
Placering: Skandinavien (Distans)
Typ: Deltid, flexibelt uppdrag
Tjänst: Affärsutvecklingskonsult
Lön: Provisionsbaserad
Omfattning: Förhandlas med VD, men max 50%.
Tillträde: Enligt överenskommelse
Sista ansökningsdag: 2025-05-31
Ansökan: Ansökan sker endast via www.adwisehr.se och vi arbetar med löpande urval, så ansök omgående! Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att höra av dig till Ann-Charlotte Bjurbäck på 073-7771869. Alla ansökningshandlingar behandlas konfidentiellt och i enlighet med GDPR.

Ansök nu

Erfaren & serviceinriktad cafémedarbetare till Sjöboa i Fiskebäck!

Kafébiträde/Konditoribiträde
Läs mer Apr 3
Vill du jobba i en varm och trivsam miljö? Då är du välkommen till vårt charmiga café!
Cafe Sjöboa har sina mysiga lokaler i Fiskebäck. Här kan gästerna äta en lätt lunch eller bara ta en kopp kaffe samtidigt som de kan njuta av havsutsikten alla dagar året runt. Vi söker nu eftermedarbetare som vill arbeta brett inom med allt från beredning av mat till att serva våra kunder i kassan med flera uppgifter och bidra till på heltid eller deltid.
Om arbetet
På Sjöboa serverar vi enklare luncher, bland annat räksmörgåsar, sallader och varma smörgåsar. I arbetet igår att planera och förbereda, tillaga och presentera maten på ett tilltalande sätt. Arbetet sker tillsammans med andra som arbetar i kök och servering. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar:
Tillredning av enkla rätter och fika
Bakning och förberedelser
Kundservice och kassahantering
Hålla caféet rent och snyggt

Vem är du?
Vi söker dig som älskar att baka goda kakor, brygga perfekt kaffe och skapa minnesvärda upplevelser för våra gäster. Vi söker främst dig som har erfarenhet av liknande arbete. Du som söker behöver vara minst 18 år då tjänsten innebär arbete i både kök och servisen. För att trivas och lyckas i rollen hos oss tror vi att du är ansvarstagande, serviceminded och stresstålig. Vi arbetar i team så din förmåga att samarbeta är av stor vikt. I denna rekrytering kommer vi lägga fokus på dina personliga egenskaper samt goda referenser från ditt yrkesliv.
Det är meriterande om du har en praktisk utbildning inom bageri, konditori eller utbildning inom livsmedelshantering.
Vad kan vi erbjuda dig?
Vi erbjuder dig ett roligt och omväxlande arbete! Hos oss kommer du bli en del av ett härligt gäng på fyra anställda samt Lena och Stefan. Vi är ett mindre familjärt företag där vi bryr oss om varandra och det råder korta beslutsvägar. Vårt Café har en rofylld och härlig omgivning.
Om Sjöboa
Café Sjöboa grundades av Lena Börjesson som äger och driver Sjöboa tillsammans med hennes man Stefan. Hos oss står kundens önskemål och krav i fokus. Hög kvalitet och professionell service kännetecknar hela vår verksamhet. Läs gärna mer om oss på www.sjoboa.com/
Välkommen med din ansökan!
Snabbfakta
Företag: Café Sjöboa AB
Tjänst: Cafémedarbetare (heltid)
Lön: Enligt överenskommelse
Arbetstider: Enligt överenskommet schema (dag/kväll och helg)
Tillträde: Omgående
Placeringsort: Fiskebäck
Sista ansökningsdag: 2025-02-28
Ansökan: Vi arbetar med löpande urval så ansök omgående! Ansökan sker endast genom www.adwisehr.se. Rekryteringen sker i samarbete med AdwiseHR men Alicia Börjesson är ansvarig för rekryteringen, önskas därför ytterligare information om tjänsten är du välkommen att ta kontakt med Alicia Börjesson på alicia@sjoboa.com. Alla ansökningshandlingar behandlas konfidentiellt och i enlighet med GDPR.

Ansök nu

MASKINBYGGARE / MEKANISK MONTÖR

Maskinbyggare
Läs mer Apr 3
Som maskinbyggare på Albo System är du med och bygger våra egenutvecklade maskiner innehållande mekanik, el och hydraulik. Det är ett omväxlande arbete med montering från start till färdig maskin. Du utgår från ritningsunderlag och bygger utifrån vår egen konstruktion. De flesta maskiner är unika vilket innebär att en del problemlösning ingår och ibland installationer ute hos kund.
Vem är du?
Som person vill du få saker gjort. Du har ett stort tekniskt intresse och någon form av verkstadsbakgrund. Du är praktiskt lagd och gillar teknik och att skruva.
Din bakgrund kan vara exempelvis som maskinbyggare, mekaniker, mekanikmontör, maskinmontör, verkstadsmekaniker eller servicetekniker. Vi tror att du har utbildning inom något av områdena el, teknik, mekanik eller motsvarande. Meriterande om du även har erfarenhet av PLC-programmering. Du behärskar svenska och engelska.
Om Albo System Sweden AB
Albo System är specialister och innovationsledare inom utveckling och tillverkning av pallvändare under varumärket Albo System®. Produkterna används för vändning av material i olika produktionsprocesser inom industrin, samt konditionering av staplar med ark av papper, kartong, wellpapp och plåt. Albo System är ett litet företag med 10 anställda som jobbar nära ihop även om det mesta av arbetat på daglig basis utförs självständigt.
Många av våra kunder är förpackningstillverkare och tryckerier och större delen maskinerna exporteras. Mer info finns på www.albo.se.
Vad kan Albo erbjuda dig?
Rätt person har stora möjligheter att få utvecklas och ta stort ansvar i ett mindre företag. Tjänsten är på heltid 100% du får samarbeta med kompetenta och trevliga kollegor som kommer stödja dig i din roll. Hos Albo System Sweden AB erbjuds du marknadsmässiga anställningsvillkor.
Välkommen med din ansökan!

Snabbfakta
Uppdragsgivare: Albo System Sweden AB
Tjänst: Maskinbyggare
Tillträde: Omgående, efter överenskommelse
Vi arbetar med löpande urval så ansök omgående! Önskar du ytterligare information om tjänsten är du välkommen att ta kontakt med Jonas Larsson, VD, Albo System Sweden AB 0707-780005 jonas.larsson@albo.se.
Vi på Albo samarbetar med AdwiseHR inom rekrytering.

Ansök nu

Teknikintresserad Serviceingenjör till Novalent AB

Serviceingenjör, kemiteknik
Läs mer Apr 1
Är du en teknikentusiast som tycker om att lösa utmaningar? Då är detta ett arbete för dig! Novalent tillhandahåller avancerad teknik för att separera atomer och molekyler, och här får du arbeta med världsledande företag nära den svenska forskareliten. Kunderna finns bland annat inom läkemedelsindustrin, miljölaboratorier, universitet, institut och sjukhus, och du kommer därför få träffa många olika typer av företag och kulturer. Novalent är i en stark tillväxtfas och utökar nu teamet i Göteborg med en serviceingenjör som drivs av att ge kunderna bästa möjliga service!
Som serviceingenjör kommer du arbeta brett inom teknik med bland annat elektronik, mekatronik, IT och Optik – en sann dröm för den teknikintresserade! Du kommer till största del att arbeta ute hos Novalents kunder i västra delen av landet, med allt från förebyggande underhåll, felsökningar, installationer och kalibreringar. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter;
Till största del självständigt planera, rapportera, dokumentera och utföra arbetsuppgifterna på ett effektivt sätt med hjälp av det egenutvecklade CRM-systemet.
Genomföra service-, reparations- och valideringsarbeten ute hos kunder.
Installera mjukvaror till system
Säkerställa att den utrustning vi levererar fungerar enligt leverantörens specifikationer.
Ge support till kunder via telefon, mail, Teams.
Marknadsföra och skapa offerter för servicekontrakt till befintliga kunder.



Vem är du?
För att lyckas i rollen ser vi att du har erfarenhet av liknande arbete och ett starkt tekniskt intresse. Du gillar att lösa tekniska problem och är nyfiken på att lära dig ny teknik. Du kommer vara Novalents ansikte utåt därav behöver du som person vara relationskapande, initiativtagande och serviceinriktad. För att trivas i rollen som serviceingenjör behöver du kunna arbeta självständigt samtidigt som rollen också ställer krav på att du är kommunikativ och flexibel, då du kommer möta olika professioner i olika miljöer.
Dina kvalifikationer
Minst 2 års erfarenhet från liknande arbete, meriterande med arbete mot kemisk- eller medicinteknisk analysutrustning.
Eftergymnasial teknisk utbildning inom ex. mekatronik, medicinteknik eller motsvarande alt. gedigen erfarenhet som motsvarar utbildning.
Kunskaper inom automation är meriterande.
Möjlighet att resa ca 20 dagar per år.
God datavana och kunskaper i Officeprogrammen, särskilt Excel.
B-körkort
Behärskar svenska och engelska i tal och skrift

I denna rekrytering kommer fokus ligga både på din arbetslivserfarenhet och dina personliga egenskaper, vilket du bör kunna styrka med goda och relevanta referenser.
Vad kan Novalent AB erbjuda dig?
Som anställd hos Novalent kommer du ingå i ett härligt team med kompetenta kollegor. Du kommer att få jobba med svensk forskarelit och dessutom få regelbunden utbildning i den senaste tekniken ute hos leverantörer runt om i Europa. Novalent är en platt organisation och det råder korta beslutsvägar, där det finns möjlighet att utvecklas inom många olika kompetensområden. De tror på ett närvarande ledarskap och att ge förtroende, tillit och trygghet till sina medarbetare.
Mer information om Novalent AB
Novalent har 30 års erfarenhet inom området provberedning och kemisk analysteknik. Novalent arbetar med två affärsområden; Kovalent och Genetec. De sitter i trivsamma lokaler i Västra Frölunda och har ett brett spektrum av spännande och världsledande kunder. Läs gärna mer på www.novalent.se
Välkommen med din ansökan!
Jobbfakta
Företag: Novalent AB
Tjänst: Serviceingenjör
Placeringsort: Göteborg
Omfattning: Heltid.
Övernattningar: Cirka 20 per år.
Ansökan: Vi arbetar med löpande urval så ansök omgående! Ansökan sker endast via www.adwisehr.se Önskas ytterligare information om tjänsten är du välkommen att ta kontakt med Marie Ekwall på 0707- 17 76 72. Ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt och i enlighet med GDPR.

Ansök nu

Teknisk säljare med affärssinne till Biotech Fluidics

Internationell säljare/Exportsäljare
Läs mer Apr 1
Är du affärsmässigt lagd med passion för teknik och vetenskap? Biotech Fluidics är en världsledande distributör av vätskeflödeskomponenter för vetenskapliga ändamål, med syfte att hjälpa sina kunder att göra sitt analys- och processarbete mer effektivt och tillförlitligt. De är ett tillväxtföretag som flerfaldigt utnämnts till Superföretag av Bisnode/Dun & Bradstreet. Med dotterbolag i USA och Japan agerar de med hela världen som marknad. Vill du vara med och bidra till företagets fortsatta framgångssaga?
I rollen som affärsutvecklare på Biotech Fluidics är ditt uppdrag att utveckla och fördjupa relationen med kunder och bidra till att utveckla deras tekniska expertis. Din uppgift blir att lyssna in kundernas utmaningar och behov för att sedan hjälpa till att finna anpassade lösningar. Arbetet innebär både att matcha och modifiera befintliga instrument och lösningar mot kunders behov, samt att identifiera nya behov av produkter för fortsatt utveckling. Du har en viktig uppgift att bidra till företagets omvärldsbevakning av trender på respektive marknader och delge informationen internt. Du kommer uppmuntras att framföra dina synpunkter till utformning av försäljningsmaterial och synlighet i marknadsföringskanaler.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Presentera och demonstrera nya produkter, möjligheter och funktionaliteter till kunder och affärspartners.
Stödja kunder och kollegor med tekniska frågor och produktinformation.
Ha löpande dialog med kunder och leverantörer gällande frågor kring teknik och leverans.
Planera/delta på mässor, både som besökare och utställare.
Bidra till Biotech Fluidics omvärldsbevakning med avseende på nya produkter och affärsmodeller, och omsätta dessa till nytta för företaget.
Vara delaktig i utformning av marknadsföringsmaterial.
Offertarbete och uppföljning av dessa.
Ha löpande dialog med säljrepresentanter i dotterbolagen i USA och Japan.
Vara delaktig i företagets utvecklingsprojekt.

Vem är du?
Du har en passion och förståelse för att få den tekniska utrustningen att fungera på ett praktiskt och effektivt sätt. Eftersom Biotech Fluidics skräddarsyr sina produkter, så lägger vi stor vikt vid din förmåga att lyssna och kunna sätta dig in i kundernas tekniska utmaningar för att hitta innovativa och passande lösningar. Biotech Fluidics är ett mindre bolag till antalet anställda, därför är det viktigt att du som person är lyhörd och har lätt att samarbeta med andra. Du är motiverad och sätter upp höga mål som du arbetar strukturerat efter att nå. Du blir en nyckelspelare i företagets utveckling och omvärldsbevakning, det är därför viktigt att du är affärsmässigt lagd och sätter kunden i fokus.
Dina kvalifikationer:
Minst 2 års arbetslivserfarenhet av relevant teknisk försäljning.
Eftergymnasial utbildning med naturvetenskaplig inriktning (kemi, biologi, fysik) alt. motsvarande arbetslivserfarenhet.
Starkt teknisk intresse och förståelse för vetenskapliga instrument.
Du har god system- och datavana, särskilt i Excel. Erfarenhet av Visma admin 2000, Lime, power BI samt labbdatasystem är meriterande.
Möjlighet och intresse av att resa i tjänsten några gånger per år.
Kommunicerar obehindrat i både tal och skrift på engelska samt goda kunskaper i svenska.
Innehar B-körkort och har tillgång till bil.

I denna rekrytering kommer fokus ligga både på din arbetslivserfarenhet och dina personliga egenskaper, vilket du bör kunna styrka med goda och relevanta referenser.
Om Biotech Fluidics AB
Biotech Fluidics är världsledande inom avgasning av vätskor i flöde samt en ledande distributör av vätskeflödeskomponenter för vetenskapliga ändamål. Deras avgasningslösningar sparar industrin både tid och pengar genom att undvika produktionsstörningar orsakade av bubblor. De skräddarsyr lösningar för sina kunder som ex. kan vara instrumenttillverkare, serviceföretag eller återförsäljare av vetenskapliga instrument. Kunderna är allt från små utvecklingsbolag till de ledande globala tillverkarna. Med dotterbolag i USA och Japan agerar Biotech Fluidics med hela världen som marknad. Biotech Fluidics är ett tillväxtföretag som flerfaldigt utnämnts till Superföretag av Bisnode/Dun & Bradstreet. Läs mer på www.Biotechfluidics.com
Vad kan Biotech Fluidics erbjuda dig?
Biotech Fluidics erbjuder dig en omväxlande roll i ett mindre tillväxtbolag med internationella kontaktytor. Huvudkontoret ligger på Onsalahalvön med trevliga lokaler omgiven av vacker natur. Du kommer få arbeta med frihet under ansvar med möjlighet att både påverka och utveckla ditt arbetssätt inom ditt kompetensområde. Du kommer ha en viktig roll för Biotech Fluidics fortsatta tillväxtresa, där du kommer ingå i ett positivt team med framåtanda och med korta beslutsvägar. Du kommer få insyn och god förståelse för hela verksamheten, där alla fyller en viktig funktion för att de tillsammans ska kunna leverera högpresterande teknik till kunder över hela världen. De är måna om sin personal och ger både marknadsmässig lön och förmåner.
Välkommen med din ansökan!
Snabbfakta:
Företag: Biotech Fluidics AB
Tjänst: Teknisk säljare med affärssinne till Biotech Fludics
Omfattning: Heltid
Tillträde: Efter överenskommelse
Placeringsort: Onsala, Kungsbacka
Sista ansökningsdag: 2025-04-30
Ansökan: Vi arbetar med löpande urval så ansök omgående! Ansökan sker endast via www.adwisehr.se Önskas ytterligare information om tjänsten kontakta Marie Ekwall på AdwiseHR AB, 0707 17 76 72. Ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt i enlighet med GDPR.

Ansök nu