Göteborg: Serviceinriktad beräkningsingenjör till Pretec AB i Kungälv

Hitta ansökningsinfo om jobbet Serviceinriktad beräkningsingenjör till Pretec AB i Kungälv i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2025-01-21 // Varaktighet: Heltid

Har du ett brinnande teknikintresse och vill vara med och utveckla Pretecs teknikavdelning? Är du redo att ta nästa steg i karriären och göra skillnad i ett snabbväxande företag? Vi söker nu en beräkningsingenjör till en dynamisk, global och spännande roll.
Om tjänsten
Som beräkningsingenjör blir du en del av teknikavdelningen som idag består av två personer. Du kommer arbeta med att utveckla och underhålla Pretecs produktsortiment, och se till att den tekniska dokumentationen efterföljer lagar, standarder och kundkrav. Du ger teknisk support och är stöttepelare för säljare gällande tekniska frågor så som produktlösningar till kunder och tolkning av ritningsunderlag. Ditt fokusområde kommer vara mot marknadssegmentet Prefab, men arbete och stöttning mot övriga marknadssegment kommer också att ske. Teknikavdelningen stöttar även globalt i koncernen. Exempel på andra arbetsuppgifter:
Göra hållfasthetsberäkningar.
Framtagande/uppdateringar av dimensioneringsstöd åt konstruktörer samt support kring program.
Granska tekniska krav från kunder vid exempelvis upphandlingar.
Utveckling och underhåll av Pretecs beräkningsprogram.
På sikt koordinera och ansvara för egna produktutvecklingsprojekt.

Vem är du?
Vi söker dig som är självgående och kundfokuserad med god kommunikationsförmåga. Du är analytisk och har en god struktur i ditt arbete. För att lyckas i rollen ser vi att du har lätt för att samarbeta och vill vara delaktig i den strategiska planeringen för teknikavdelningen.
Dina kvalifikationer:
Utbildad civilingenjör inom byggnadsteknik eller liknande.
5 års yrkeslivserfarenhet med beräkningar inom byggteknik/byggkonstruktion. Meriterande med erfarenhet av beräkningar mot betongkonstruktioner och Prefab.
Du kan tolka och förstå standarder samt har kunskap om material och tillverkningsprocesser. Meriterande med kunskap om infästningar/lyft i betong,
God kunskap i mekaniska och materiella egenskaper, hållfastighetsberäkningar och ritningsläsning.
God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska

Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper vilka du bör kunna styrka med relevanta referenser.
Vad kan Pretec AB erbjuda dig?
En utmanande och utvecklande roll i både ett framgångsrikt och familjärt tillväxtbolag med korta beslutsvägar. Du kommer få goda möjligheter att påverka och utveckla ditt arbete inom ditt kompetensområde. Förutom härliga kollegor och en spännande roll kan Pretec erbjuda dig en inspirerande arbetsmiljö i nybyggda och moderna lokaler i Kungälv.
Om Pretec
Pretec AB är ett innovativt och framgångsrikt företag som levererar förstklassiga produkter och tjänster inom berg- och tunnelkonstruktion, stålbyggnad och prefab-industrin. Pretec AB grundades 2004 och har sedan dess utvecklat ett omfattande sortiment. Med över 3000 lagerförda artiklar, 60 anställda och en omsättning på 508 miljoner SEK år 2023, strävar Pretec efter att vara en ledande helhetsleverantör inom sitt nischsegment. Den generella byggmarknaden distribueras genom byggförhandlare, och försäljning sker huvudsakligen inom Sverige. Läs gärna mer på www.pretec.se
Välkommen med din ansökan!
Vi arbetar med löpande urval, i denna rekrytering kommer urval och intervjuer ske i samarbete med AdwiseHR. Ansökan sker endast genom www.adwisehr.se. Önskas ytterligare information om tjänsten är du välkommen att ta kontakt med rekryteringskonsult Marie Ekwall eller Kajsa Sundqvist på AdwiseHR AB, telefon 0707177672 eller 0735261517. Ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt och i enlighet med GDPR.
Snabbfakta:
Företag:?Pretec AB
Tjänst:?Beräkningsingenjör
Omfattning: Heltid
Lön: Fast månadslön
Tillträde:?Efter överenskommelse?
Placeringsort: Kungälv
Sista ansökningsdag: 2025-02-28

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Civilingenjör, byggnadskonstruktion

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Civilingenjör, byggnadskonstruktion.

BIM- och CAD-samordnare till INTEQ Solutions

Läs mer Mar 28
Är du en driven BIM- och CAD-samordnare och lockas av möjligheten att vara en nyckelspelare i projekt där avancerad design och ingenjörsarbete möts? Här får du möjlighet att arbeta med AVEVA:s verktygssvit som integrerar 1D, 2D och 3D i en och samma databas!

Om tjänsten

Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att INTEQ Solutions har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och INTEQ Solutions en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.
Uppdragstiden blir en ömsesidig testperiod där du som konsult har samma trygghet som en anställd. För dig som är ny på arbetsmarknaden är konsultuppdrag ett bra sätt att testa olika uppdrag, knyta kontakter och bygga upp ett konkurrenskraftigt CV. Läs mer om vad det innebär att vara konsult på Bravuras hemsida.

Om företaget
INTEQ Solutions AB är ett svenskt konsultföretag som grundades 2020 som är specialiserat på ingenjörs- och IT-tjänster inom industriprojekt. De erbjuder tjänster som implementering, utveckling och administration av ingenjörsverktyg samt rådgivning och metodutveckling omkring dessa verktyg med särskilt fokus på AVEVA:s verktygssvit med bl.a. AVEVA Diagrams, AVEVA Engineering och AVEVA E3D. Under räkenskapsåret 2024 hade INTEQ Solutions AB en omsättning på cirka 15,6 MSEK och sysselsatte 11 anställda.
Arbetsuppgifter
I rollen som BIM- och CAD-samordnare blir du en del av projektet genom hela livscykeln, från konceptskisser och tidig design till implementation och löpande stöd. I de första dialogerna med kunden är du behjälplig i att utvärdera behov, guida i metodval och bidra med teknisk expertis kring hur verktyg och system ska anpassas för projektets krav. Fokus ligger på att skapa en smidig, integrerad arbetsprocess som stödjer kundens långsiktiga strategi, vare sig det handlar om att bygga fabriker, fartyg eller andra komplexa anläggningar. Du kommer också att rådgöra kring licenshantering och projektupplägg, vilket är avgörande när kunder investerar i dessa omfattande och avancerade system. En stor del av jobbet handlar om att navigera mellan olika verktyg och förstå var gränserna går, till exempel vad som ska designas i AVEVA jämfört med andra program som CATIA eller Inventor. Målet är att optimera arbetsflödet och se till att rätt system används för rätt uppgift. Dessutom blir du en viktig rådgivare när det gäller att utveckla metoder och anpassningar som gör att systemen passar varje kunds unika behov.
Behjälplig i den initiala kunddialogen i att utvärdera behov, guida i metodval och bidra med teknisk expertis kring verktyg och system
Skapa en integrerad arbetsprocess som stödjer kundens långsiktiga strategi
Rådgöra kring licenshantering och projektupplägg,
Navigera mellan olika verktyg och förstå var gränserna går
Optimera arbetsflödet och se till att rätt system används för rätt uppgift
Rådgivare kring att utveckla metoder och anpassningar utifrån kundens behov

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
Eftergymnasial utbildning inom BIM- eller CAD-samordning
Några års erfarenhet av BIM- eller CAD-samordning
Det är meriterande med kunskaper inom AutoCAD, CADMATIC och TEKLA eller system för mekanisk detaljkonstruktion såsom CATIA och Inventor
B-körkort
Flytande kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
Svenskt medborgarskap

Vi tror att du som söker tjänsten är en person som tar ansvar för dina arbetsuppgifter och som på ett strukturerat arbetssätt driver dina egna processer framåt. Då du innehar en expertroll tror vi också du har förmågan att tänka abstrakt och komplext, vilket du har nytta av både som ansvarig för funktionen och som rådgivare. Vidare har du lätt för att skapa relation till nya personer och du tar gärna första steget i en dialog, vilket blir viktigt då du arbetar i flera projekt. Vi tror också du har förmågan att skapa och behålla struktur i ditt arbete och att du har förmågan att avgöra vad som ska prioriteras, liksom ta initiativ för att starta projekt eller dialoger.
Övrig information
Start: Efter sommaren Plats: Göteborg Lön: Enligt överenskommelse
Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.
Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till info@bravura.se eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
#Specialist

Ansök nu

Statiker / beräkningsingenjör till Heidelberg Materials

Läs mer Mar 24
Har du erfarenhet av beräkningar för betong och av stabilitetsberäkningar av större byggnader? Lockas du av möjligheten att arbeta i en självständig roll i nära samarbete med andra? Då ska du läsa vidare!

Om tjänsten

Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Heidelberg Materials har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Heidelberg Materials en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.
Uppdragstiden blir en ömsesidig testperiod där du som konsult har samma trygghet som en anställd. För dig som är ny på arbetsmarknaden är konsultuppdrag ett bra sätt att testa olika uppdrag, knyta kontakter och bygga upp ett konkurrenskraftigt CV. Läs mer om vad det innebär att vara konsult på Bravuras hemsida.

Om företaget
Heidelberg Materials Precast Contiga AB ingår i en koncern som är en av världens största byggmaterialproducenter och marknadsledande inom produktområdena ballast, cement och betong. Koncernen har cirka 55 000 medarbetare på över 3 000 platser i fler än 50 länder. Med verksamhet i Norrtälje, Uddevalla och Göteborg är de den största svenska producenten av prefabricerade stommar med egen tillverkning av både stålstommar och betongelement. Att ha både stålverkstad och betongelementfabrik bidrar till kostnadseffektiva helhetslösningar, stor flexibilitet, snabba leveranser och smidig produktionssamordning.
Hos Heidelberg Materials Precast Contiga AB får du vara med och bidra till ett funktionellt samhälle med ett starkt fokus på hållbarhet och långsiktighet. Heidelberg Materials Precast Contiga AB lägger stort fokus på att produkter och arbetsmetoder ska vara säkra, hållbara och ansvarsfulla i alla led. Deras enhet i Uddevalla är Sveriges största tillverkningsanläggning för prefabricerade betongelement.
Arbetsuppgifter
I rollen som statiker/beräkningsingenjör erbjuds du ett varierande arbete från komplexa stabilitetsberäkningar för större byggnader, där du bygger modeller, applicerar laster och analyserar hur strukturen reagerar, till mindre beräkningar för exempelvis håldäckselement. Du stöttar också konstruktörerna i deras val och agerar bollplank när frågor uppstår, även i projekt du själv inte dimensionerat. Din insats blir avgörande för att konstruktörerna ska kunna lösa andra delar av projektet smidigt. Rollen innebär många kontaktytor och varierande arbetsdagar. I större projekt är du involverad i ett team där du samarbetar med handläggare och projektörer, i mindre projekt kan du få ansvara för hela processen.
Genomför större beräkningar där du bygger statiska modeller, applicerar laster och analyserar strukturens reaktion, liksom mindre beräkningar för exempelvis håldäckselement
Stötta konstruktörer i deras val och i olika projekt
Breda kontaktytor och varierade arbetsdagar
Involverad i ett team med handläggare och projektörer i större projekt och ansvar för hela processen i mindre projekt

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
Flera års erfarenhet av beräkningar av betong och stabilitetsberäkningar av större byggnader
Kunskaper i StruSofts beräkningsprogram, såsom WIN-statik och FEM-Design
Det är meriterande med erfarenhet av dimensionering av betongelement och prefab-industrin
B-körkort

Som person är du hjälpsam och du ställer upp för att stötta andra, oavsett om det ingår i dina arbetsuppgifter eller inte. Du är mån om organisationen och kan sätta din egen agenda åt sidan för att bidra till organisationens framgång, samtidigt som du trivs med att driva din egen utveckling framåt genom ditt intresse för arbetet och viljan att agera problemlösande. I rollen blir kvalitén en viktig aspekt, därför är du grundlig och du tycker om att göra saker ordentligt med god framförhållning mot angivna tidsramar.
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse Plats: Göteborg eller Uddevalla Lön: Enligt överenskommelse
Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.
Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till info@bravura.se eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
#Specialist

Ansök nu

Erfaren Brokonstruktör

Läs mer Dec 13
Vill du vara med och forma framtiden inom Bro & Anläggningskonstruktion? Hos oss är det möjligt!Om ossInom sektionen Bro & Anläggningskonstruktion har WSP samlat företagets kompetens inom broteknik, vattenbyggnad och marina konstruktioner i alla faser från utredning, planering och projektering till byggande och förvaltning. Sektionen, som är bland de marknadsledande i Sverige, tillhör även de ledande i landet inom 3D-projektering och 3D-design.Sektionen Bro och Anläggning har för närvarande cirka 150 medarbetare fördelade över hela landet. Vi har ett starkt fokus på att ligga steget före och engagerar oss ofta i forsknings- och utvecklingsprojekt. Har du bra idéer så har WSP resurserna för att du ska kunna utveckla dem vidare.Nu söker vi dig som är driven och engagerad brokonstruktör och som brinner för kvalitén och tekniken i uppdragen.
Vi erbjuder Hos oss får du ett omväxlande arbete där du ansvarar för kvalitet och framdrift i konstruktionsarbetet. Du kommer till enarbetsplats med stort klimatengagemang och som arbetar med tydlig måluppföljning av klimatbesparande åtgärder i projekten. Hos oss får du vara med och påverka klimatet på riktigt.Här finns det möjlighetatt arbeta i uppdrag där vi nyttjar den globala kompetensen som kommer med att vara en del ett stort internationellt företag.Du ingår i ett team på 39 konstruktörer och projektörer placerade på orterna Göteborg, Malmö, Halmstad, och Jönköping.Avdelningen präglas av enhärlig gemenskap – senaste medarbetarenkäten visar att vi har väldigt bra relation till våra kollegor samt är en flexibel arbetsplats som prioriterar balansen mellan arbete och fritid.

AnsvarsområdenI rollen som erfaren konstruktör kommer du vara ansvarig och ledande i våra mest utmanande bro- och anläggningsuppdrag och vara mentor åt mindre erfarna kollegor. Du förväntas arbeta strategiskt med övergripande kvalitetsrutiner, men också ansvara för att vi följer WSPs kvalitetsrutiner i våra uppdrag. I rollen ingår även att bidra med teknisk kompetens i anbud och om intresse finns, vara delaktig och drivande i vårt interna arbete med teknikutveckling samt utvecklas till teknikansvarig eller uppdragsansvarig.
Exempel på spännande projekt som sektionen Bro- och Anläggningskonstruktion på WSP arbetar med just nu är nya slussar och omkringliggande byggnadsverk i Trollhättekanal, Norrbottniabanan, förstudie och rambeskrivning för ny Stenaterminal i Arendalshamnen Göteborg och nytt fyrspår i Uppsala.
Kvalifikationer
Civilingenjörsutbildning inom konstruktions- eller anläggningsteknik eller likvärdig
Du har mycket goda kunskaper inom engelska och/eller svenska i tal och skrift
Du har minst 5 års erfarenhet som bro- eller anläggningskonstruktör

Meriterande
Kunskaper i Sofistik eller Brigade
Haft rollen som konstruktionsansvarig i uppdrag

Sista ansökningsdagUrval sker löpande men vi vill gärna få in din ansökan senast den 2025-01-31.Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut så skicka din ansökan redan idag!Mer informationBesök gärna vår hemsida för mer information om vad WSP arbetar med och hur vi framtidssäkrar världen: www.wsp.com
KontaktGruppchef: Andreas Davidsson, andreas.davidsson@wsp.comRekrytering: Connie Larín, connie.larin@wsp.com

Kontakt från rekryteringsföretag, CV- och annonssäljare undanbedes.
WSP är ett av världens ledande konsultbolag och rådgivare inom samhällsutveckling. Vi erbjuder strategisk rådgivning, ingenjörstjänster och hållbara lösningar till våra kunder som verkar inom transport-, infrastruktur-, miljö-, klimat- och hållbarhets-, energi-, vatten-, byggnads- och gruvsektorn. Med 73 900 medarbetare över hela jorden samlar vi experter inom analys, teknik och miljö för att framtidssäkra våra städer, vår miljö och våra samhällen. Vi förenas i vårt gemensamma mål; att skapa positiva och långvariga samhällseffekter. En kultur av innovation, integritet och inkludering är kännetecknande för WSP.I Sverige är vi cirka 4 000 medarbetare.
Följ oss gärna på WSP Sverige (LinkedIn), WSP Sverige (Facebook), eller @wspsweden (Instagram) för en närmare inblick i vår verksamhet samt hur en dag i arbetet kan se ut för våra medarbetare.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från AdwiseHR i Väst AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från AdwiseHR i Väst AB .

Säljare – Industriella Lösningar & Energieffektivisering

Utesäljare
Läs mer Apr 22
Vill du arbeta med hållbar teknik som gör skillnad? Swedish Exergy AB söker nu en driven säljare som vill hjälpa industrin bli mer energieffektiv och klimatsmart genom att vara med och skapa affärer med verklig påverkan i den gröna omställningen.
Om tjänsten
Som säljare hos Swedish Exergy AB blir du en viktig person i vår affärsutveckling. Du ansvarar för att hitta nya affärsmöjligheter, skapa och vårda relationer med industrikunder och presentera våra lösningar utifrån ett behovs- och värdebaserat perspektiv. Tillsammans med vårt tekniska team kommer du att utforska kundernas behov och aktivt bidra till att forma lösningar som gör skillnad. Rollen erbjuder en internationell prägel med både nationella och globala kontakter, vilket också innebär en del affärsresor.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Bearbeta nya marknader, hitta potentiella kunder, boka & genomföra kundmöten samt följa upp prospekts/leads/offerter
Bidra till långsiktiga kundrelationer
Presentera våra lösningar på ett affärsmässigt och kundnära sätt där både kostnadsnytta och hållbarhetsfokus lyfts
Arbeta nära vårt teknik- och projektteam för att skapa relevanta erbjudanden
Delta i mässor, nätverk och branschevent



Som säljare på Swedish Exergy kommer du arbeta nära VD, marknadsansvarig samt sälj- och marknadskoordinator för att tillsammans utveckla och förvalta företagets försäljning. Du kommer rapportera direkt till VD.
Vem är du?
Vi söker en erfaren B2B-säljare med dokumenterad framgång, gärna inom sektorerna teknisk industri, energi eller anläggning. Vi söker dig som besitter utmärkta kommunikativa färdigheter, är proaktiv, agerar väl i team, visar prov på initiativförmåga och har en strukturerad arbetsmetodik. Förmåga att etablera nya kontakter och utveckla långsiktiga relationer är essentiellt, liksom en stark lyhördhet för kundens och omgivningens behov. Tjänsten kräver en problemlösande attityd, god samarbetsförmåga och förmåga att bygga förtroende på alla nivåer. Ett utpräglat kundfokus samt förmåga att självständigt och strukturerat driva sitt arbete är grundläggande för att lyckas i denna roll.
Dina kvalifikationer:
Eftergymnasial utbildning med inriktning industri, teknik, energi eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
Några års erfarenhet av B2B-försäljning – gärna mot teknisk industri, energi eller anläggning
God kommunikativ förmåga – du är trygg i mötet med beslutsfattare
Intresse för teknik, miljö och affärer
Svenska och engelska i tal och skrift
B-körkort och möjlighet att resa



Swedish Exergy är bra på att utbilda inom deras teknik, så i denna rekrytering kommer fokus ligga på din erfarenhet av teknisk försäljning samt dina personliga egenskaper, vilket du bör kunna styrka med goda och relevanta referenser.
Om Swedish Exergy AB:
Swedish Exergy AB är ett svenskt innovationsföretag med säte i Göteborg med fokus på industriell torkning och indunstning. I över 40 år har vi levererat avancerade och energieffektiva anläggningar och lösningar till industrin med vår egenutvecklade Exergy®-teknik. Våra system används världen över inom bland annat livsmedel, biomassa, kemikalier och papper, och bidrar till minskad energiförbrukning, lägre utsläpp och förbättrad produktion. Våra projekt spänner mellan 20 till 300 MSEK. Swedish Exergy AB är ett expansivt och komplett teknikföretag med både internationella och lokala kunder, vi har bland annat varit med och byggt några av världens största anläggningar för produktionen av bio-bränsle. Gå gärna in på www.swedishexergy.com för mer information. Som stöd i vår affärsutveckling har vi en egen FOU anläggning i Bäckhammar där vi jobbar med utvärdering av kunders produkter och applikationer samt teknikdemonstration.
Vad kan Swedish Exergy erbjuda dig?
Företaget erbjuder dig en spännande roll i ett mindre tillväxtbolag med internationella kontaktytor! Du kommer få arbeta med frihet under ansvar utifrån uppsatta mål, med möjlighet att både påverka och utveckla ditt arbetssätt inom ditt kompetensområde. Du kommer ha en viktig roll för Swedish Exergys fortsatta tillväxtresa, du kommer ingå i ett positivt team med framåtanda och med korta beslutsvägar. Swedish Exergys energieffektiva lösningar minskar vårt klimatavtryck och på så sätt kan vi tillsammans bidra till en mer hållbar framtid!
En roll i ett svenskt spetsteknikföretag med unik produkt, global räckvidd och hållbarhetsfokus
Stor möjlighet att påverka affärsutvecklingen
Internationella kundkontakter och spännande projekt
Stöd från tekniska experter och engagerade kollegor
Friskvård, personalbil och flexibla arbetsvillkor



Välkommen med din ansökan!
Snabbfakta:?
Företag: Swedish Exergy AB
Tjänst: Säljare
Omfattning: Heltid
Tillträde: Efter överenskommelse
Placeringsort: Swedish Exergy AB, Gamla Rambergsvägen 34, 417 10 Göteborg
Sista ansökningsdag: 2025-05-31
Ansökan: Vi arbetar med löpande urval så ansök omgående! Ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt och i enlighet med GDPR. Ansökan sker endast via www.adwisehr.se. Frågor om tjänsten? Kontakta Prem Verma, VD, på +46702133992 eller via e-post prem.verma@swedishexergy.com

Ansök nu

Affärsutvecklingskonsult till Ventura Global (Remote/deltid)

Affärsutvecklare
Läs mer Apr 22
Är du en egenföretagare som söker en flexibel deltidsmöjlighet inom försäljning? Vill du komplettera din nuvarande verksamhet med ett givande partnerskap inom vetenskaplig och industriell innovation? Då kan detta vara det perfekta uppdraget för dig.
Ventura Global söker en erfaren och driven Business Development Consultant för att representera deras finansieringslösningar i Norden. Det här är en unik möjlighet att samarbeta med tillverkare av högteknologisk vetenskaplig utrustning och laboratorieinstrument, och hjälpa dem öka sin försäljning genom skräddarsydda finansiella lösningar.
Som Ventura Globals nordiska Business Development Consultant kommer du att spela en nyckelroll i att stärka och expandera Ventura Globals närvaro i regionen. Ditt fokus kommer ligga på att bygga strategiska relationer med leverantörer inom industri, laboratorie- och vetenskaplig utrustning samt erbjuda innovativa finansieringslösningar till deras kunder – inklusive FoU-, kvalitetskontroll-, CRO- och diagnostiklaboratorier inom branscher såsom läkemedel, life science, livsmedel & dryck samt miljötestning. De flesta kundkontakter sker på distans via e-post och videomöten (Teams/Zoom), vilket ger dig flexibiliteten att styra över din egen tid. Du arbetar självständigt, men som en del av ett litet och stöttande team på fyra personer, med kontinuerligt stöd från Ventura Globals ledning. Huvudsakliga ansvarsområden:
Marknadsföra Ventura Globals produkter och tjänster.
Upprätthålla och utöka affärsrelationer med leverantörer av vetenskapliga instrument och laboratorieutrustning.
Presentera och förhandla förslag till kunder som är intresserade av Ventura Globals lösningar.
Aktivt söka efter återförsäljningsmöjligheter för begagnad utrustning – en andra möjlighet att generera provisioner på samma utrustning som tidigare hyrts.



Din profil
Vi söker dig som är entreprenöriell och har ett tydligt fokus på resultat och långsiktig framgång. Du är nyfiken på utveckling, tar gärna till dig ny teknik och har lätt för att skapa och utveckla relationer. Du trivs i sociala sammanhang och du har god förmåga att bygga långsiktiga relationer. För att lyckas i rollen behöver du ha ett konsultativt förhållningssätt till försäljning, där du förstår kundens behov och matchar dem med skräddarsydda lösningar. Med en kombination av affärsmässighet och strategiskt tänkande arbetar du självständigt för att skapa nya affärsmöjligheter och öka kundbasen för norden.
Dina kvalifikationer:
Universitetsexamen i ekonomi, marknadsföring/försäljning eller teknisk utbildning med erfarenhet av försäljning.
Tidigare erfarenhet av försäljning eller service av laboratorieinstrument, alternativt kunskap om andra högteknologiska produkters försäljningscykler.
Grundläggande kunskaper av finansiella begrepp och/eller vilja att lära sig nödvändiga begrepp och kunskaper.
Goda kunskaper i officepaketet.
Goda kunskaper i något nordiskt språk och flytande i engelska i tal och skrift är ett krav.
B-körkort är ett krav för tjänsten.
Bekväm med ett deltidsuppdrag.



Vad kan Ventura Global erbjuda dig?
Ventura Global erbjuder dig ett flexibelt och spännande uppdrag i en internationell miljö, där du får bidra till att förstärka vår position och förbättra våra resultat i Norden. Sedan 2011 har Ventura Global verkat inom en specialiserad marknad med fokus på vetenskapliga instrument för forskning, kvalitetskontroll, miljöövervakning och diagnostik. Du kommer att arbeta nära några av världens ledande tillverkare och bli en del av ett erfaret och engagerat team.
Om Ventura Global
Ventura Global erbjuder skräddarsydda lösningar för inköp, uppgradering och användning av främst vetenskaplig utrustning. Detta underlättar köp eller utbyte, uppgradering eller förlängning av användningen av instrumenteringen under kontrakt. Denna teknologiska förnyelsecykel skapar också unika möjligheter att förvärva begagnad utrustning till attraktiva villkor, optimal där toppmodern utrustning inte krävs och där budgeten är begränsad.
Välkommen med din ansökan!
Snabbfakta
Företag: Ventura Global
Placering: Skandinavien (Distans)
Typ: Deltid, flexibelt uppdrag
Tjänst: Affärsutvecklingskonsult
Lön: Provisionsbaserad
Omfattning: Förhandlas med VD, men max 50%.
Tillträde: Enligt överenskommelse
Sista ansökningsdag: 2025-05-31
Ansökan: Ansökan sker endast via www.adwisehr.se och vi arbetar med löpande urval, så ansök omgående! Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att höra av dig till Ann-Charlotte Bjurbäck på 073-7771869. Alla ansökningshandlingar behandlas konfidentiellt och i enlighet med GDPR.

Ansök nu

Erfaren & serviceinriktad cafémedarbetare till Sjöboa i Fiskebäck!

Kafébiträde/Konditoribiträde
Läs mer Apr 3
Vill du jobba i en varm och trivsam miljö? Då är du välkommen till vårt charmiga café!
Cafe Sjöboa har sina mysiga lokaler i Fiskebäck. Här kan gästerna äta en lätt lunch eller bara ta en kopp kaffe samtidigt som de kan njuta av havsutsikten alla dagar året runt. Vi söker nu eftermedarbetare som vill arbeta brett inom med allt från beredning av mat till att serva våra kunder i kassan med flera uppgifter och bidra till på heltid eller deltid.
Om arbetet
På Sjöboa serverar vi enklare luncher, bland annat räksmörgåsar, sallader och varma smörgåsar. I arbetet igår att planera och förbereda, tillaga och presentera maten på ett tilltalande sätt. Arbetet sker tillsammans med andra som arbetar i kök och servering. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar:
Tillredning av enkla rätter och fika
Bakning och förberedelser
Kundservice och kassahantering
Hålla caféet rent och snyggt

Vem är du?
Vi söker dig som älskar att baka goda kakor, brygga perfekt kaffe och skapa minnesvärda upplevelser för våra gäster. Vi söker främst dig som har erfarenhet av liknande arbete. Du som söker behöver vara minst 18 år då tjänsten innebär arbete i både kök och servisen. För att trivas och lyckas i rollen hos oss tror vi att du är ansvarstagande, serviceminded och stresstålig. Vi arbetar i team så din förmåga att samarbeta är av stor vikt. I denna rekrytering kommer vi lägga fokus på dina personliga egenskaper samt goda referenser från ditt yrkesliv.
Det är meriterande om du har en praktisk utbildning inom bageri, konditori eller utbildning inom livsmedelshantering.
Vad kan vi erbjuda dig?
Vi erbjuder dig ett roligt och omväxlande arbete! Hos oss kommer du bli en del av ett härligt gäng på fyra anställda samt Lena och Stefan. Vi är ett mindre familjärt företag där vi bryr oss om varandra och det råder korta beslutsvägar. Vårt Café har en rofylld och härlig omgivning.
Om Sjöboa
Café Sjöboa grundades av Lena Börjesson som äger och driver Sjöboa tillsammans med hennes man Stefan. Hos oss står kundens önskemål och krav i fokus. Hög kvalitet och professionell service kännetecknar hela vår verksamhet. Läs gärna mer om oss på www.sjoboa.com/
Välkommen med din ansökan!
Snabbfakta
Företag: Café Sjöboa AB
Tjänst: Cafémedarbetare (heltid)
Lön: Enligt överenskommelse
Arbetstider: Enligt överenskommet schema (dag/kväll och helg)
Tillträde: Omgående
Placeringsort: Fiskebäck
Sista ansökningsdag: 2025-02-28
Ansökan: Vi arbetar med löpande urval så ansök omgående! Ansökan sker endast genom www.adwisehr.se. Rekryteringen sker i samarbete med AdwiseHR men Alicia Börjesson är ansvarig för rekryteringen, önskas därför ytterligare information om tjänsten är du välkommen att ta kontakt med Alicia Börjesson på alicia@sjoboa.com. Alla ansökningshandlingar behandlas konfidentiellt och i enlighet med GDPR.

Ansök nu

MASKINBYGGARE / MEKANISK MONTÖR

Maskinbyggare
Läs mer Apr 3
Som maskinbyggare på Albo System är du med och bygger våra egenutvecklade maskiner innehållande mekanik, el och hydraulik. Det är ett omväxlande arbete med montering från start till färdig maskin. Du utgår från ritningsunderlag och bygger utifrån vår egen konstruktion. De flesta maskiner är unika vilket innebär att en del problemlösning ingår och ibland installationer ute hos kund.
Vem är du?
Som person vill du få saker gjort. Du har ett stort tekniskt intresse och någon form av verkstadsbakgrund. Du är praktiskt lagd och gillar teknik och att skruva.
Din bakgrund kan vara exempelvis som maskinbyggare, mekaniker, mekanikmontör, maskinmontör, verkstadsmekaniker eller servicetekniker. Vi tror att du har utbildning inom något av områdena el, teknik, mekanik eller motsvarande. Meriterande om du även har erfarenhet av PLC-programmering. Du behärskar svenska och engelska.
Om Albo System Sweden AB
Albo System är specialister och innovationsledare inom utveckling och tillverkning av pallvändare under varumärket Albo System®. Produkterna används för vändning av material i olika produktionsprocesser inom industrin, samt konditionering av staplar med ark av papper, kartong, wellpapp och plåt. Albo System är ett litet företag med 10 anställda som jobbar nära ihop även om det mesta av arbetat på daglig basis utförs självständigt.
Många av våra kunder är förpackningstillverkare och tryckerier och större delen maskinerna exporteras. Mer info finns på www.albo.se.
Vad kan Albo erbjuda dig?
Rätt person har stora möjligheter att få utvecklas och ta stort ansvar i ett mindre företag. Tjänsten är på heltid 100% du får samarbeta med kompetenta och trevliga kollegor som kommer stödja dig i din roll. Hos Albo System Sweden AB erbjuds du marknadsmässiga anställningsvillkor.
Välkommen med din ansökan!

Snabbfakta
Uppdragsgivare: Albo System Sweden AB
Tjänst: Maskinbyggare
Tillträde: Omgående, efter överenskommelse
Vi arbetar med löpande urval så ansök omgående! Önskar du ytterligare information om tjänsten är du välkommen att ta kontakt med Jonas Larsson, VD, Albo System Sweden AB 0707-780005 jonas.larsson@albo.se.
Vi på Albo samarbetar med AdwiseHR inom rekrytering.

Ansök nu

Teknikintresserad Serviceingenjör till Novalent AB

Serviceingenjör, kemiteknik
Läs mer Apr 1
Är du en teknikentusiast som tycker om att lösa utmaningar? Då är detta ett arbete för dig! Novalent tillhandahåller avancerad teknik för att separera atomer och molekyler, och här får du arbeta med världsledande företag nära den svenska forskareliten. Kunderna finns bland annat inom läkemedelsindustrin, miljölaboratorier, universitet, institut och sjukhus, och du kommer därför få träffa många olika typer av företag och kulturer. Novalent är i en stark tillväxtfas och utökar nu teamet i Göteborg med en serviceingenjör som drivs av att ge kunderna bästa möjliga service!
Som serviceingenjör kommer du arbeta brett inom teknik med bland annat elektronik, mekatronik, IT och Optik – en sann dröm för den teknikintresserade! Du kommer till största del att arbeta ute hos Novalents kunder i västra delen av landet, med allt från förebyggande underhåll, felsökningar, installationer och kalibreringar. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter;
Till största del självständigt planera, rapportera, dokumentera och utföra arbetsuppgifterna på ett effektivt sätt med hjälp av det egenutvecklade CRM-systemet.
Genomföra service-, reparations- och valideringsarbeten ute hos kunder.
Installera mjukvaror till system
Säkerställa att den utrustning vi levererar fungerar enligt leverantörens specifikationer.
Ge support till kunder via telefon, mail, Teams.
Marknadsföra och skapa offerter för servicekontrakt till befintliga kunder.



Vem är du?
För att lyckas i rollen ser vi att du har erfarenhet av liknande arbete och ett starkt tekniskt intresse. Du gillar att lösa tekniska problem och är nyfiken på att lära dig ny teknik. Du kommer vara Novalents ansikte utåt därav behöver du som person vara relationskapande, initiativtagande och serviceinriktad. För att trivas i rollen som serviceingenjör behöver du kunna arbeta självständigt samtidigt som rollen också ställer krav på att du är kommunikativ och flexibel, då du kommer möta olika professioner i olika miljöer.
Dina kvalifikationer
Minst 2 års erfarenhet från liknande arbete, meriterande med arbete mot kemisk- eller medicinteknisk analysutrustning.
Eftergymnasial teknisk utbildning inom ex. mekatronik, medicinteknik eller motsvarande alt. gedigen erfarenhet som motsvarar utbildning.
Kunskaper inom automation är meriterande.
Möjlighet att resa ca 20 dagar per år.
God datavana och kunskaper i Officeprogrammen, särskilt Excel.
B-körkort
Behärskar svenska och engelska i tal och skrift

I denna rekrytering kommer fokus ligga både på din arbetslivserfarenhet och dina personliga egenskaper, vilket du bör kunna styrka med goda och relevanta referenser.
Vad kan Novalent AB erbjuda dig?
Som anställd hos Novalent kommer du ingå i ett härligt team med kompetenta kollegor. Du kommer att få jobba med svensk forskarelit och dessutom få regelbunden utbildning i den senaste tekniken ute hos leverantörer runt om i Europa. Novalent är en platt organisation och det råder korta beslutsvägar, där det finns möjlighet att utvecklas inom många olika kompetensområden. De tror på ett närvarande ledarskap och att ge förtroende, tillit och trygghet till sina medarbetare.
Mer information om Novalent AB
Novalent har 30 års erfarenhet inom området provberedning och kemisk analysteknik. Novalent arbetar med två affärsområden; Kovalent och Genetec. De sitter i trivsamma lokaler i Västra Frölunda och har ett brett spektrum av spännande och världsledande kunder. Läs gärna mer på www.novalent.se
Välkommen med din ansökan!
Jobbfakta
Företag: Novalent AB
Tjänst: Serviceingenjör
Placeringsort: Göteborg
Omfattning: Heltid.
Övernattningar: Cirka 20 per år.
Ansökan: Vi arbetar med löpande urval så ansök omgående! Ansökan sker endast via www.adwisehr.se Önskas ytterligare information om tjänsten är du välkommen att ta kontakt med Marie Ekwall på 0707- 17 76 72. Ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt och i enlighet med GDPR.

Ansök nu

Teknisk säljare med affärssinne till Biotech Fluidics

Internationell säljare/Exportsäljare
Läs mer Apr 1
Är du affärsmässigt lagd med passion för teknik och vetenskap? Biotech Fluidics är en världsledande distributör av vätskeflödeskomponenter för vetenskapliga ändamål, med syfte att hjälpa sina kunder att göra sitt analys- och processarbete mer effektivt och tillförlitligt. De är ett tillväxtföretag som flerfaldigt utnämnts till Superföretag av Bisnode/Dun & Bradstreet. Med dotterbolag i USA och Japan agerar de med hela världen som marknad. Vill du vara med och bidra till företagets fortsatta framgångssaga?
I rollen som affärsutvecklare på Biotech Fluidics är ditt uppdrag att utveckla och fördjupa relationen med kunder och bidra till att utveckla deras tekniska expertis. Din uppgift blir att lyssna in kundernas utmaningar och behov för att sedan hjälpa till att finna anpassade lösningar. Arbetet innebär både att matcha och modifiera befintliga instrument och lösningar mot kunders behov, samt att identifiera nya behov av produkter för fortsatt utveckling. Du har en viktig uppgift att bidra till företagets omvärldsbevakning av trender på respektive marknader och delge informationen internt. Du kommer uppmuntras att framföra dina synpunkter till utformning av försäljningsmaterial och synlighet i marknadsföringskanaler.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Presentera och demonstrera nya produkter, möjligheter och funktionaliteter till kunder och affärspartners.
Stödja kunder och kollegor med tekniska frågor och produktinformation.
Ha löpande dialog med kunder och leverantörer gällande frågor kring teknik och leverans.
Planera/delta på mässor, både som besökare och utställare.
Bidra till Biotech Fluidics omvärldsbevakning med avseende på nya produkter och affärsmodeller, och omsätta dessa till nytta för företaget.
Vara delaktig i utformning av marknadsföringsmaterial.
Offertarbete och uppföljning av dessa.
Ha löpande dialog med säljrepresentanter i dotterbolagen i USA och Japan.
Vara delaktig i företagets utvecklingsprojekt.

Vem är du?
Du har en passion och förståelse för att få den tekniska utrustningen att fungera på ett praktiskt och effektivt sätt. Eftersom Biotech Fluidics skräddarsyr sina produkter, så lägger vi stor vikt vid din förmåga att lyssna och kunna sätta dig in i kundernas tekniska utmaningar för att hitta innovativa och passande lösningar. Biotech Fluidics är ett mindre bolag till antalet anställda, därför är det viktigt att du som person är lyhörd och har lätt att samarbeta med andra. Du är motiverad och sätter upp höga mål som du arbetar strukturerat efter att nå. Du blir en nyckelspelare i företagets utveckling och omvärldsbevakning, det är därför viktigt att du är affärsmässigt lagd och sätter kunden i fokus.
Dina kvalifikationer:
Minst 2 års arbetslivserfarenhet av relevant teknisk försäljning.
Eftergymnasial utbildning med naturvetenskaplig inriktning (kemi, biologi, fysik) alt. motsvarande arbetslivserfarenhet.
Starkt teknisk intresse och förståelse för vetenskapliga instrument.
Du har god system- och datavana, särskilt i Excel. Erfarenhet av Visma admin 2000, Lime, power BI samt labbdatasystem är meriterande.
Möjlighet och intresse av att resa i tjänsten några gånger per år.
Kommunicerar obehindrat i både tal och skrift på engelska samt goda kunskaper i svenska.
Innehar B-körkort och har tillgång till bil.

I denna rekrytering kommer fokus ligga både på din arbetslivserfarenhet och dina personliga egenskaper, vilket du bör kunna styrka med goda och relevanta referenser.
Om Biotech Fluidics AB
Biotech Fluidics är världsledande inom avgasning av vätskor i flöde samt en ledande distributör av vätskeflödeskomponenter för vetenskapliga ändamål. Deras avgasningslösningar sparar industrin både tid och pengar genom att undvika produktionsstörningar orsakade av bubblor. De skräddarsyr lösningar för sina kunder som ex. kan vara instrumenttillverkare, serviceföretag eller återförsäljare av vetenskapliga instrument. Kunderna är allt från små utvecklingsbolag till de ledande globala tillverkarna. Med dotterbolag i USA och Japan agerar Biotech Fluidics med hela världen som marknad. Biotech Fluidics är ett tillväxtföretag som flerfaldigt utnämnts till Superföretag av Bisnode/Dun & Bradstreet. Läs mer på www.Biotechfluidics.com
Vad kan Biotech Fluidics erbjuda dig?
Biotech Fluidics erbjuder dig en omväxlande roll i ett mindre tillväxtbolag med internationella kontaktytor. Huvudkontoret ligger på Onsalahalvön med trevliga lokaler omgiven av vacker natur. Du kommer få arbeta med frihet under ansvar med möjlighet att både påverka och utveckla ditt arbetssätt inom ditt kompetensområde. Du kommer ha en viktig roll för Biotech Fluidics fortsatta tillväxtresa, där du kommer ingå i ett positivt team med framåtanda och med korta beslutsvägar. Du kommer få insyn och god förståelse för hela verksamheten, där alla fyller en viktig funktion för att de tillsammans ska kunna leverera högpresterande teknik till kunder över hela världen. De är måna om sin personal och ger både marknadsmässig lön och förmåner.
Välkommen med din ansökan!
Snabbfakta:
Företag: Biotech Fluidics AB
Tjänst: Teknisk säljare med affärssinne till Biotech Fludics
Omfattning: Heltid
Tillträde: Efter överenskommelse
Placeringsort: Onsala, Kungsbacka
Sista ansökningsdag: 2025-04-30
Ansökan: Vi arbetar med löpande urval så ansök omgående! Ansökan sker endast via www.adwisehr.se Önskas ytterligare information om tjänsten kontakta Marie Ekwall på AdwiseHR AB, 0707 17 76 72. Ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt i enlighet med GDPR.

Ansök nu