Göteborg: Konsultchef till DFDS Professionals

Hitta ansökningsinfo om jobbet Konsultchef till DFDS Professionals i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2025-01-22 // Varaktighet: Heltid

Vill du vara med på en spännande resa, i ett dedikerat team på ett företag där vi erbjuder de bästa bemannings- och rekryteringslösningarna inom branschen? Då har du kommit rätt!
DFDS Professionals är en rekryterings- och bemanningstjänst inom DFDS Group med ambitionen att vara det naturliga valet inom industri och logistikbranschen i Sverige. Vi tillhandahåller kompetenta och engagerade konsulter.
Vi erbjuder även skräddarsydda bemanningslösningar samt hjälper vårt breda utbud av kunder att rekrytera rätt talang för framtiden. Vi erbjuder värde till våra kunder genom flexibla affärsmodeller, erfarna medarbetare och operativ kunskap.
Om tjänsten
Du kommer att ansvara för hela samarbetet med kunder inom området transport, från att förstå kundens behov, bygga förtroende och leverera mot höga förväntningar. För att kunna utveckla och öka försäljningen kommer nätverkande och att bygga starka och hållbara professionella relationer vara en viktig del av din roll.
Lika viktigt är ditt personalansvar där du leder, coachar, inspirerar och utvecklar våra medarbetare som arbetar som konsulter. Ditt personalansvar löper genom hela medarbetarresan. Allt från att rekrytera, anställa, introducera till att utveckla och behålla. Du kommer att äga hela rekryteringsprocessen och ansvara för att matcha rätt kandidat mot kundens behov. Det viktigaste är att du skapar engagemang och bygger ett starkt team som vill leverera.
I denna roll kommer ingen dag att vara den andra lik och du kommer att behöva agera och fatta beslut dagligen samtidigt som du behöver har förmågan att arbeta proaktivt. Gillar du att blanda operativa arbetsuppgifter med affärsutveckling är du helt rätt för jobbet!
Du kommer utgå ifrån DFDS Professionals kontor i Arendal, och kommer ha kollegor i Göteborg, Jönköping och Borås.
Vem är du?
För att lyckas och trivas i rollen behöver du ha ett starkt inre driv, uppskatta samarbete och nätverkande samt vara bekväm med att fatta beslut. Du är van vid att arbeta självständigt och ta eget ansvar. Rollens komplexitet och dess innehåll kräver förmågan att prioritera och hitta kreativa lösningar.
Du motiveras av försäljning och att nå goda resultat samtidigt som du ger förstklassig service till kunderna. Du har ett proaktivt förhållningssätt och ser alltid till att lyssna på kunders, medarbetares och potentiella kandidaters behov. Viktigast av allt är att du är en inspirerande och kommunikativ ledare med ett lösningsorienterat och coachande mindset.
Krav
Erfarenhet av schemaläggning av chaufförer
Kunskap om regler kring chaufförers kör- och vilotider
Körkort och tillgång till egen bil
God kommunikationsförmåga på svenska och engelska

Meriterande för tjänsten
Akademisk bakgrund inom Personalvetenskap eller liknande
Tidigare erfarenhet från en liknande roll
Kan använda fler språk än Svenska och Engelska


Vad erbjuder vi?
Du erbjuds ett jobb fullt av variation och möjligheter att utvecklas, både professionellt och som person. Du kommer att få tydliga mål om vad du förväntas åstadkomma, ett oberoende mandat och de resurser som behövs för att lyckas. Du kommer att ingå i ett ambitiöst team som har roligt på jobbet. På DFDS möter du en organisation med stor passion och mycket hjärta med fantastiska möjligheter för rätt person att växa.

Kontaktuppgifter
Låter jobbet intressant? Vänta inte med att skicka in din ansökan då rekryteringsarbetet sker löpande. Alla ansökningar kommer att behandlas konfidentiellt.
För eventuella frågor angående tjänsten, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Antonia Wahlstedt på anwah@dfds.com.
Vi ser fram emot din ansökan
DFDS Group
DFDS Group har 14 000 anställda i över 20 länder och tillhandahåller frakt- och logistiktjänster i Europa med årliga intäkter på 3,7 miljarder EUR. DFDS grundades 1866, har sitt huvudkontor i Köpenhamn och är noterat på Nasdaq Copenhagen. I Sverige har DFDS cirka 1 000 anställda.
SökordDFDS | Göteborg | Transport | Logistik | Bemanning| Konsultchef| Lastbilschaufför

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Personalansvarig

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Personalansvarig.

Konsultchef till DFDS Professionals!

Läs mer Jan 29
Vill du vara med på en spännande resa, i ett dedikerat team på ett företag där vi erbjuder de bästa bemannings- och rekryteringslösningarna inom branschen? Då har du kommit rätt!
DFDS Professionals är en rekryterings- och bemanningstjänst inom DFDS Group med ambitionen att vara det naturliga valet inom industri och logistikbranschen i Sverige. Vi tillhandahåller kompetenta och engagerade konsulter.
Vi erbjuder även skräddarsydda bemanningslösningar samt hjälper vårt breda utbud av kunder att rekrytera rätt talang för framtiden. Vi erbjuder värde till våra kunder genom flexibla affärsmodeller, erfarna medarbetare och operativ kunskap.
Om tjänsten
Du kommer att ansvara för hela samarbetet med kunder inom området transport, från att förstå kundens behov, bygga förtroende och leverera mot höga förväntningar. För att kunna utveckla och öka försäljningen kommer nätverkande och att bygga starka och hållbara professionella relationer vara en viktig del av din roll.
Lika viktigt är ditt personalansvar där du leder, coachar, inspirerar och utvecklar våra medarbetare som arbetar som konsulter. Ditt personalansvar löper genom hela medarbetarresan. Allt från att rekrytera, anställa, introducera till att utveckla och behålla. Du kommer att äga hela rekryteringsprocessen och ansvara för att matcha rätt kandidat mot kundens behov. Det viktigaste är att du skapar engagemang och bygger ett starkt team som vill leverera.
I denna roll kommer ingen dag att vara den andra lik och du kommer att behöva agera och fatta beslut dagligen samtidigt som du behöver har förmågan att arbeta proaktivt. Gillar du att blanda operativa arbetsuppgifter med affärsutveckling är du helt rätt för jobbet!
Du kommer utgå ifrån DFDS Professionals kontor i Arendal, och kommer ha kollegor i Göteborg, Jönköping och Borås.
Vem är du?
För att lyckas och trivas i rollen behöver du ha ett starkt inre driv, uppskatta samarbete och nätverkande samt vara bekväm med att fatta beslut. Du är van vid att arbeta självständigt och ta eget ansvar. Rollens komplexitet och dess innehåll kräver förmågan att prioritera och hitta kreativa lösningar.
Du motiveras av försäljning och att nå goda resultat samtidigt som du ger förstklassig service till kunderna. Du har ett proaktivt förhållningssätt och ser alltid till att lyssna på kunders, medarbetares och potentiella kandidaters behov. Viktigast av allt är att du är en inspirerande och kommunikativ ledare med ett lösningsorienterat och coachande mindset.
Krav
Tidigare erfarenhet av bemanningsbranschen
Körkort och tillgång till egen bil
God kommunikationsförmåga på svenska och engelska

Meriterande för tjänsten
Akademisk bakgrund inom Personalvetenskap eller liknande
Kan använda fler språk än Svenska och Engelska
Kunskap omregler kring chaufförers kör- och vilotider


Vad erbjuder vi?
Du erbjuds ett jobb fullt av variation och möjligheter att utvecklas, både professionellt och som person. Du kommer att få tydliga mål om vad du förväntas åstadkomma, ett oberoende mandat och de resurser som behövs för att lyckas. Du kommer att ingå i ett ambitiöst team som har roligt på jobbet. På DFDS möter du en organisation med stor passion och mycket hjärta med fantastiska möjligheter för rätt person att växa.

Kontaktuppgifter
Låter jobbet intressant? Vänta inte med att skicka in din ansökan då rekryteringsarbetet sker löpande. Alla ansökningar kommer att behandlas konfidentiellt.
För eventuella frågor angående tjänsten, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Antonia Wahlstedt på anwah@dfds.com.
Vi ser fram emot din ansökan
DFDS Group
DFDS Group har 14 000 anställda i över 20 länder och tillhandahåller frakt- och logistiktjänster i Europa med årliga intäkter på 3,7 miljarder EUR. DFDS grundades 1866, har sitt huvudkontor i Köpenhamn och är noterat på Nasdaq Copenhagen. I Sverige har DFDS cirka 1 000 anställda.
SökordDFDS | Göteborg | Transport | Logistik | Bemanning| Konsultchef| Lastbilschaufför

Ansök nu

Konsultchef till DFDS Professionals!

Läs mer Jan 22
Vill du vara med på en spännande resa, i ett dedikerat team på ett företag där vi erbjuder de bästa bemannings- och rekryteringslösningarna inom branschen? Då har du kommit rätt!
DFDS Professionals är en rekryterings- och bemanningstjänst inom DFDS Group med ambitionen att vara det naturliga valet inom industri och logistikbranschen i Sverige. Vi tillhandahåller kompetenta och engagerade konsulter.
Vi erbjuder även skräddarsydda bemanningslösningar samt hjälper vårt breda utbud av kunder att rekrytera rätt talang för framtiden. Vi erbjuder värde till våra kunder genom flexibla affärsmodeller, erfarna medarbetare och operativ kunskap.
Om tjänsten
Du kommer att ansvara för hela samarbetet med kunder inom området transport, från att förstå kundens behov, bygga förtroende och leverera mot höga förväntningar. För att kunna utveckla och öka försäljningen kommer nätverkande och att bygga starka och hållbara professionella relationer vara en viktig del av din roll.
Lika viktigt är ditt personalansvar där du leder, coachar, inspirerar och utvecklar våra medarbetare som arbetar som konsulter. Ditt personalansvar löper genom hela medarbetarresan. Allt från att rekrytera, anställa, introducera till att utveckla och behålla. Du kommer att äga hela rekryteringsprocessen och ansvara för att matcha rätt kandidat mot kundens behov. Det viktigaste är att du skapar engagemang och bygger ett starkt team som vill leverera.
I denna roll kommer ingen dag att vara den andra lik och du kommer att behöva agera och fatta beslut dagligen samtidigt som du behöver har förmågan att arbeta proaktivt. Gillar du att blanda operativa arbetsuppgifter med affärsutveckling är du helt rätt för jobbet!
Du kommer utgå ifrån DFDS Professionals kontor i Arendal, och kommer ha kollegor i Göteborg, Jönköping och Borås.
Vem är du?
För att lyckas och trivas i rollen behöver du ha ett starkt inre driv, uppskatta samarbete och nätverkande samt vara bekväm med att fatta beslut. Du är van vid att arbeta självständigt och ta eget ansvar. Rollens komplexitet och dess innehåll kräver förmågan att prioritera och hitta kreativa lösningar.
Du motiveras av försäljning och att nå goda resultat samtidigt som du ger förstklassig service till kunderna. Du har ett proaktivt förhållningssätt och ser alltid till att lyssna på kunders, medarbetares och potentiella kandidaters behov. Viktigast av allt är att du är en inspirerande och kommunikativ ledare med ett lösningsorienterat och coachande mindset.
Krav
Erfarenhet av schemaläggning av chaufförer
Kunskap om regler kring chaufförers kör- och vilotider
Körkort och tillgång till egen bil
God kommunikationsförmåga på svenska och engelska

Meriterande för tjänsten
Akademisk bakgrund inom Personalvetenskap eller liknande
Tidigare erfarenhet från en liknande roll
Kan använda fler språk än Svenska och Engelska


Vad erbjuder vi?
Du erbjuds ett jobb fullt av variation och möjligheter att utvecklas, både professionellt och som person. Du kommer att få tydliga mål om vad du förväntas åstadkomma, ett oberoende mandat och de resurser som behövs för att lyckas. Du kommer att ingå i ett ambitiöst team som har roligt på jobbet. På DFDS möter du en organisation med stor passion och mycket hjärta med fantastiska möjligheter för rätt person att växa.

Kontaktuppgifter
Låter jobbet intressant? Vänta inte med att skicka in din ansökan då rekryteringsarbetet sker löpande. Alla ansökningar kommer att behandlas konfidentiellt.
För eventuella frågor angående tjänsten, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Antonia Wahlstedt på anwah@dfds.com.
Vi ser fram emot din ansökan
DFDS Group
DFDS Group har 14 000 anställda i över 20 länder och tillhandahåller frakt- och logistiktjänster i Europa med årliga intäkter på 3,7 miljarder EUR. DFDS grundades 1866, har sitt huvudkontor i Köpenhamn och är noterat på Nasdaq Copenhagen. I Sverige har DFDS cirka 1 000 anställda.
SökordDFDS | Göteborg | Transport | Logistik | Bemanning| Konsultchef| Lastbilschaufför

Ansök nu

Assistansansvarig

Läs mer Feb 6
Vilka är Passal Assistans?


Vi är ett bolag som jobbar med personlig assistans och vi startade år 2000 med visionen att få människor med funktionsvariationer att känna sig fria. Vi jobbar hårt på att vara bäst på service, rekrytering och juridik för att den personliga assistansen ska vara så bra som möjligt för den assistansberättigade samt personerna i dennes närhet.

Om tjänsten:
Vi söker en engagerad assistansansvarig med placering i Göteborg. Som assistansansvarig är du ansvarig för ett antal av Passals assistansberättigade kunder. I arbetet ingår personalansvar för personliga assistenter som arbetar hos våra kunder. Arbetet är varierande där du är länken och stödet mellan kunder och assistenter. Du kommer att arbeta självständigt men har ett flertal kollegor och stödfunktioner som tillsammans arbetar tätt för att utveckla och stärka Passals assistanser.

Arbetsuppgifterna består främst av:
- Tät kontakt med kunder och assistenter. 
- Kundvård och coachning gällande kundernas arbetsledarroll. Personalansvar och coachning av assistenterna i deras      yrkesroll.
- Planering av assistanserna du ansvarar för; schemaläggning, semesterplanering samt se till så det finns tillräckligt med assistenter knutna till kunden. 
- Personalmöten, medarbetarsamtal och lönesättning.
- Arbetsmiljöansvar och ekonomisk uppföljning av assistanserna.  

Tjänsten är ett föräldravikariat på 75% med möjlighet till utökning på sikt. Fast månadslön. Tillträde som tidigast 1 april 2025 eller enligt överenskommelse. Föräldravikariatet sträcker sig som längst tom 2026-09-01. Vi tillämpar löpande urval och provanställning på 6 månader. Sista ansökningsdag för tjänsten är 2025-02-28. I samband med anställning kommer Passal Assistans göra en rutinmässig kontroll av belastningsregister.

Vem är du?
Du som söker rollen som assistansansvarig ska ha lätt för att kommunicera, skapa och bibehålla goda relationer. Du bör vara flexibel, ansvarstagande och verkligen tycka om människor och problemlösning, samt ha en naturlig servicekänsla. Du är strukturerad och sätter alltid människan i centrum. Eftersom arbetet innebär ledarskap på distans ser vi det som viktigt att du inspireras av att leda och du bör känna dig trygg i den rollen.

Vi söker dig med lämplig högskoleutbildning t.ex. socionom, personalvetare eller annan utbildning som bedöms likvärdig. Det är en fördel om du har tidigare erfarenhet av arbete med människor samt arbete inom personlig assistans. Du utgår från vårt kontor som är beläget i centrala Göteborg och i arbetet ingår hembesök hos kunder som bor i Göteborg med omnejd, det är därför ett krav att ha B-körkort. Arbetstiden är till största delen förlagd till dagtid under vardagar, men kvällsmöten kan förekomma utifrån kundernas behov. Vi hoppas att du som söker, med din bakgrund och din kompetens, kan bidra till att öka vår mångfald.

På Passal Assistans blir du del av en arbetsplats som präglas av prestigelöshet, kompetens, hjärta och stort engagemang. Varje anställd har ett stort inflytande på vart vi är på väg och hur vi kommer dit. På våra kontor i Göteborg, Karlstad och Krisitnehamn är vi tillsammans 25 tjänstemän och vi har ca 450 anställda assistenter. Som anställd på Passal erbjuds du friskvårdsbidrag och reflektionstid under arbetstid.

Välkommen med din ansökan!
Annonsens ref.nr: 10050
Ansvarig rekryterare: Sandra Widenberg
Tel: 010-707 78 06

Ansök nu

Konsultchef

Läs mer Dec 11
Arena Personal söker nu ytterligare en medarbetare till vårt kontor i Göteborg. Som Konsultchef hos oss erbjuds du en omväxlande vardag där relationer till såväl kunder, konsulter och kandidater ligger till grund för en stor del av arbetet. Här kommer du arbeta med konsulter främst på arbetarsidan (blue collar) inom lager, transport och logistik och få förmånen att möta många olika typer av kompetenser och verksamheter i vardagen. Även visst ansvar över tjänstemän förekommer.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
· Personalansvar/coaching
· Daglig kundkontakt med kontinuerliga kundbesök
· Hantera rekryteringsprocesser från start till mål
· Matchning mellan konsult och kunduppdrag
· Försäljning
Din profil
Vi är en arbetsplats som värnar om teamwork, har högt i tak där vi tillsammans jobbar för att expandera och utveckla vår affär. Vi söker därför dig med stort engagemang och driv som naturligt smittar av sig på både kollegor och konsulter för att vi på ett professionellt och smidigt sätt ska kunna leverera en service i toppklass till våra kunder. Du bör vara trygg i din roll som ledare och kunna fatta snabba och smarta beslut.
För att passa i denna roll ser vi att du är en driven och engagerad. Du är kommunikativ mot både kunder och kollegor. Vidare är du lösningsorienterad och trivs med att ha många bollar i luften samtidigt. Du besitter relevant erfarenhet av personalansvar och kundkontakt, samt har ett starkt affärsfokus.
Krav för tjänsten- Relevant utbildning- Innehar B-körkort- Flytande i svenska och engelska i både tal och skrift- Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av liknande jobb, samt har arbetat i Intelliplan eller liknande CRM-system.
Hos Arena Personal finns goda utvecklingsmöjligheter inom koncernen där vi gärna ser att du vill vara med och utvecklas tillsammans med oss. Med det sagt är dina tankar och idéer varmt välkommet för att bidra till vår gemensamma företagsutveckling. För oss är det viktigt att våra anställda trivs och mår bra. Som anställd hos oss erbjuder vi därför bland annat:
· Friskvårdsbidrag
· Marknadsmässig lön
· Friskvårdstimmar 2h/veckan
· Kollektivavtal
· Tjänstepension
· Fantastiska kollegor
Tjänsten avser att tillsättas så snart som möjligt.

Ansök nu

Personalplanerare till kund i Göteborg

Läs mer Jan 20
Om tjänsten

Vi söker nu dig som vill arbeta som personalplanerare. Som personalplanerare är du en del av funktionen Workforce Planning, som även innefattar tjänsterna Workforce Administrator och Workforce Partner. Workforce Planning är en del av Operations. I rollen hanterar och administrerar du planeringen av personal för produktionens samtliga avdelningar. Branschen är dynamisk och påverkas ofta av yttre faktorer, vilket gör din roll avgörande för operativ problemlösning, planering och löpande administration. Du kommer att ha ett stort kontaktnät inom organisationen och samarbeta med planerare, chefer, medarbetare och bemanningspartner.

I rollen som personalplanerare ansvarar du för att säkerställa bemanningen för alla skift samt tillhörande administration. 

Huvudsakliga arbetsuppgifterna inkluderar:
- Planering och fördelning av personal med hänsyn till kompetens och behov
- Frånvarohantering
- Beställning av bemanningspersonal och daglig kontakt med bemanningspartner
- Lönegrundande administrering i tidrapporteringssystem
- Löpande avrapportering till övriga delar av organisationen
- Support för medarbetare och chefer

Detta är en tjänst på 100% med varierande arbetstid. Arbetstiden är ena veckan förlagd mellan 05:00-14:00 och andra veckan mellan 08:00-17:00. Arbetet är platsbundet och kräver tillgång till egen bil. Funktionen har hög arbetsbelastning inför röda dagar och helgdagar, därför är ledigheter inte är möjliga under klämdagar eller i anslutning till dessa. Tjänsten är ett konsultuppdrag med start vid årsskiftet.

Om dig

Vi söker dig som har stor erfarenhet av administration, ett starkt intresse för personalfrågor och goda datorkunskaper, särskilt i Excel. Erfarenhet av personalplanering, gärna inom logistik och transport, är meriterande. Vi söker en person med ett naturligt ansvarstagande, som trivs i en föränderlig miljö och föredrar att arbeta i ett högt tempo med flera projekt samtidigt. Du bör ha ett starkt engagemang, vara en god samarbetspartner och ha lätt för att kommunicera. Kännedom om kollektivavtal, samt lagar som LAS, ATL och SemL, är meriterande. God förmåga att uttrycka sig på svenska och engelska i tal och skrift är ett krav.

Viktigt för rollen är: 
- Rätt inställning och ett genuint intresse
- Stresstålig och ansvarstagande i pressade och utmanande situationer
- Mycket goda kunskaper i Excel
- God kommunikatör på både svenska och engelska
- Flexibilitet och förmåga att hantera förändringar i arbetsmiljön

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi utvärderar sökande löpande och positionen kan därmed fyllas innan ansökningstiden löper ut.

Kontaktuppgifter

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Enna Dedagic via enna.dedagic@adecco.se 

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se 

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från DFDS Professionals AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från DFDS Professionals AB .

Pallreparatör till DFDS Logistics Contracts i Arendal

Träarbetare/Snickare
Läs mer Mar 18
Om DFDS Logistics Contracts DFDS Logistics Contracts är en är en fullservice-terminal inom kontraktslogistik belägen i Arendal, nära Göteborgs hamn. Terminalens verksamhet består bland annat av cross-dockhantering och hantering och lagring av emballage.
Om tjänsten Som pallreparatör arbetar du på terminalens snickeri och reparerar skador på använda pallar och pallkragar. Arbetet sker med hjälp av olika verktyg såsom spikpistol, kofot, hammare och tigersåg. Viss del truckkörning förekommer också.
Arbetstider: 06:20-15:05 måndag-fredag, detta är en visstidsanställning med möjlighet till förlängning. Om dig Du har tidigare erfarenhet av ett manuellt arbete, gärna inom snickeri eller reparation. Du gillar att veta vad som förväntas av dig när du kommer till jobbet och drivs av att arbeta i ett högt tempo. Du är aktiv som person och gillar att arbetsuppgifterna är fysiskt krävande. Krav för tjänsten
Grundläggande kunskaper i svenska och engelska
Truckkort
Erfarenhet av att hantera verktyg som spikpistol och kofot.
Van vid ett fysiskt krävande arbete


Ambulerandekonsult:
Du är anställd av oss på DFDS Professionals men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss DFDS Professionals för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde. Urval sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdagen.
Vi har självklart kollektivavtal. Vi värnar om din hälsa och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på gymkort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Kontaktuppgifter Har du frågor om rekryteringsprocessen eller något annat som berör anställningen är du varmt välkommen att kontakta oss på: dfdsprofessionals@dfds-group.com Rekryteringsarbetet sker löpande.
Det går ej att ansöka via mail.
DFDS Group
DFDS Group har 10 000 anställda i 25 länder och tillhandahåller frakt- och logistiktjänster i Europa med årliga intäkter på 2,0 miljarder EUR. DFDS grundades 1866, har sitt huvudkontor i Köpenhamn och är noterat på Nasdaq Copenhagen. I Sverige har DFDS cirka 1 000 anställda.
DFDS Professionals
DFDS Professionals är en rekryterings- och bemanningstjänst inom DFDS Group med ambitionen att vara det naturliga valet inom industri och logistikbranschen i Sverige. Vi tillhandahåller kompetenta och engagerade konsulter och bemanningslösningar samt hjälper vårt breda utbud av kunder att rekrytera rätt talang för framtiden. Vi erbjuder värde till våra kunder genom flexibla affärsmodeller, erfarna medarbetare och operativ kunskap. Sökord DFDS | Göteborg | Transport | Logistik |

Ansök nu

Rederiagentur inom sjölogistik - söker Import Sales Manager

Speditionstjänsteman
Läs mer Feb 4
Rederiagentur inom linjefartyg söker Import Sales Manager
Är du intresserad av sjöfart- och logistikbranschen och vill växa i yrkesområdet? Trivs du med stort eget ansvar och söker en omväxlande roll med många kontaktvägar? Då kan detta vara rätt nästa steg för dig!
Dina arbetsuppgifter
Vår kund är en diversifierad transporttjänstleverantör och sitter i centrala Göteborg där koncernen dagligen anordnar transporter inom land, sjö och flyg till kunder från hela världen. På företaget får du en stor plats i ett litet team som alltid strävar efter att hitta den mest optimala lösningen till sina kunder.
I rollen som Import Sales Manager ges du möjligheten att bygga långsiktiga relationer med kunder samt hjälpa dem att hitta den bästa lösningen.
Du kommer jobba mot såväl nationella som internationella kunder från Kina, Indien, Australien, Danmark, Estland med mera där du har hand om hela transportkedjan och ansvar för att utveckla långsiktiga relationer. Du blir närmsta kontaktperson för både kunder och leverantörer samt finns behjälplig vid frågor löpande under transportprocessen. Du har affären i fokus och säkerställer att du planerar transporter ur både kvalitativt och kostnadseffektivt perspektiv. Kommunikationen sker huvudsakligen via e-post men också över telefon på såväl svenska som engelska.
I dina arbetsuppgifter ingår:
Koordinera transportlösningar utifrån kundens behov
Bygga och utveckla hållbara, långsiktiga kundrelationer inom ett brett spektrum av branscher och segment.
Estimera kostnader och skicka offerter
Ha daglig kontakt med kunder och samarbetspartners/leverantörer
Uppföljning av statistik, planering och utveckling

Tjänsten är på heltid och placerat på kontor i centrala Göteborg. Du kommer arbeta kontorstider måndag-fredag med möjlighet till flextid, hemarbete och ett förmånligt sommarschema.
Om dig
Vi söker dig som har ett stort intresse för sjöfartsbranschen. Vi tror att du är en relationsskapande person som är lika driven av att göra affärer som att hjälpa människor att hitta smarta lösningar. När du brinner för en produkt eller tjänst, märks det i sättet du kommunicerar med kunden - det är en genuin känsla som genomsyrar ditt arbete. Tidigare erfarenheter inom spedition/logistik/fartygsklarering är starkt meriterande.
För att passa i rollen är det viktigt att du trivs med att jobba självständigt och ta ett helhetsansvar för dina ärenden. Kunderna kommer från olika delar av världen där förväntningar och affärsspråk varierar. Därför har du god kommunikativ förmåga och är bra på att tackla olika personlighetstyper.
Vidare är du serviceminded och anstränger dig för att leverera bra lösningar till kunden. Ofta behöver du hantera flera ärenden parallellt, därför är det viktigt att vara stresstålig, kunna strukturera och prioritera samtidigt som du behåller noggrannhet.
Direktrekrytering:
Under den här rekryteringsprocessen samarbetar Företaget med DFDS Professionals. Tjänsten är en direktrekrytering till Företaget. Urval sker löpande och tjänsten kan kommas att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Tjänsten är en heltidsanställning med tillträde enligt överenskommelse.
Kontaktuppgifter Har du frågor om rekryteringsprocessen eller något annat som berör anställningen är du varmt välkommen att kontakta oss på: dfdsprofessionals@dfds-group.com Rekryteringsarbetet sker löpande.
Det går ej att ansöka via mail.
DFDS Professionals
DFDS Professionals är en rekryterings- och bemanningstjänst inom DFDS Group med ambitionen att vara det naturliga valet inom industri och logistikbranschen i Sverige. Vi tillhandahåller kompetenta och engagerade konsulter och bemanningslösningar samt hjälper vårt breda utbud av kunder att rekrytera rätt talang för framtiden. Vi erbjuder värde till våra kunder genom flexibla affärsmodeller, erfarna medarbetare och operativ kunskap. Sökord DFDS | Göteborg | Transport | Logistik | Spedition | Sjöspeditör | Ocean Freight | Import Sales Manager | Shipping | Sjöfartsagent

Ansök nu

Säljinriktad Sjöspeditör till expansiv kund i Göteborg

Speditör
Läs mer Feb 4
Säljinriktad sjöspeditör till expansiv kund i Göteborg
Är du intresserad av sjöfart- och logistikbranschen och vill växa i rollen som Sjöspeditör? Tycker du om problemlösning och att bygga långsiktiga kundrelationer? Sök då rollen redan idag!
Dina arbetsuppgifter
DFDS Professionals söker nu en engagerad och säljinriktad Sjöspeditör till vår kund i Göteborg. Vår kund är en diversifierad transporttjänstleverantör och sitter i centrala Göteborg där koncernen dagligen anordnar transporter inom land, sjö och flyg till kunder från hela världen. På företaget får du en stor plats i ett litet team som alltid strävar efter att hitta den mest optimala lösningen till sina kunder.
Som Sjöspeditör har du den övergripande kontrollen över kundens godsflöde och daglig kontakt med våra kunder och leverantörer. Du ansvarar för dina egna kunduppdrag - sjösändningar från bokning till slutfakturering. Du har regelbundna kontakter med vår kunds nätverk runt om i världen och nära samarbete med kollegor, leverantörer och kundrepresentanter. Du blir del av ett team med kunniga kollegor som är måna om den nära kundrelationen.
I dina arbetsuppgifter ingår:
- Aktivt arbete med kundrelation och att ge vår kund riktigt god service - Planering och bokning av transport - Leveransbevakning/avvikelserapportering - Utfärdande av transportdokument - Fakturering samt kostnadskontroll - Delta i kund- och leverantörsmöten - Bidra till teamets utveckling och förbättring av arbetssätt, rutiner och processer
Tjänsten är på heltid och placerat på kontor i centrala Göteborg. Du kommer arbeta kontorstider måndag-fredag med möjlighet till flextid, hemarbete och ett förmånligt sommarschema.
Om dig
Vi söker dig som har ett stort intresse för sjöfartsbranschen. Vi tror att du är en relationsskapande person som är lika driven av att göra affärer som att hjälpa människor att hitta smarta lösningar. Tidigare erfarenheter inom spedition/logistik/fartygsklarering är starkt meriterande.
I rollen förväntas du ta ansvar och självständigt driva ditt arbete framåt, samtidigt som du trivs av att arbeta i team. Du motiveras av att agera problemlösande och anstränger dig för att leverera effektiva lösningar med hög kvalitet. Som person är du öppen inför förändringar och har lätt för att anpassa dig efter nya situationer.
Du har en förmåga att handla och agera snabbt. Därtill trivs du i en dynamisk roll inom fartygsbranschen där det ofta sker förändringar. Rollen innebär många kontaktytor på daglig basis och din känsla för service och kommunikation är viktig. I botten har du ett uttalat affärsmannaskap.
Företaget erbjuder dig:
Ett varierande arbete hos vår kund i en internationell miljö med goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Tjänsten omfattas av kollektivavtal, försäkringar samt generöst friskvårdsbidrag.
Direktrekrytering:
Under den här rekryteringsprocessen samarbetar Företaget med DFDS Professionals. Tjänsten är en direktrekrytering till Företaget. Urval sker löpande och tjänsten kan kommas att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Tjänsten är en heltidsanställning med tillträde enligt överenskommelse.
Kontaktuppgifter Har du frågor om rekryteringsprocessen eller något annat som berör anställningen är du varmt välkommen att kontakta oss på: dfdsprofessionals@dfds-group.com Rekryteringsarbetet sker löpande.
Det går ej att ansöka via mail.
DFDS Professionals
DFDS Professionals är en rekryterings- och bemanningstjänst inom DFDS Group med ambitionen att vara det naturliga valet inom industri och logistikbranschen i Sverige. Vi tillhandahåller kompetenta och engagerade konsulter och bemanningslösningar samt hjälper vårt breda utbud av kunder att rekrytera rätt talang för framtiden. Vi erbjuder värde till våra kunder genom flexibla affärsmodeller, erfarna medarbetare och operativ kunskap.
Sökord DFDS | Göteborg | Transport | Logistik | Spedition | Sjöspeditör | Ocean Freight | Import Sales Manager | Shipping | Sjöfartsagent

Ansök nu

Logistics Expert inom Sjölogistik till kund i Göteborg

Transportsamordnare
Läs mer Feb 3
Vi söker en Logistics Expertmed inriktning på sjöimport till kund i Göteborg!
Om rollen
Rollen innebär att du har ett heltäckande kundansvar som medför täta kontakter med kunder och leverantörer. I det dagliga arbetar du i grupp med dina kollegor.
Vår kund är ett modernt företag som har ansvarsfull logistik, digitalisering och medarbetare som sina tre fokusområden. Du erbjuds en kreativ arbetsmiljö där du får mycket utrymme eftersom man befinner sig i stark utveckling och dem strävar hela tiden efter förbättring och effektivisering i allt de gör.
Detta är en direktrekrytering där du blir anställd hos vår kund iGöteborg. Tjänsten är en tillsvidareanställning.
Arbetsuppgifter
Som Logistics Expoertär du med och driver den dagliga transportplaneringen för våra kunder för sjöimport. I arbetet ingår kontakt med alla parter i leveranskedjan från kunder till åkerier, terminaler och andra leverantörer.
Dina arbetsuppgifter är bland annat:
För förfrågningar ta fram transportlösningar för varje enskilt fall.
Ta fram kostnader genom kontakter med leverantörer.
Daglig kontakt med kunder och samarbetspartners.
Uppföljning och kontinuerlig kontroll av alla transporter Scanlog utför.
Administrativa uppgifter som rapporter, fakturering och allokering av leverantörsfakturor.
Ordna med importförtullning för våra kunder.
Hantera reklamationer.

Om dig
Viktigast av allt är din personliga inställning, viljan och drivet att skapa ett bra ekonomiskt resultat, du behöver ha en hög flexibilitet för att hantera en ständigt föränderlig verksamhet och kunna fatta snabba beslut. Rollen innebär många kontaktytor på daglig basis och din känsla för service och kommunikation är viktig. I botten har du ett uttalat affärsmannaskap.
Dina kunskaper i svenska och engelska är mycket goda. Fler språk är meriterande.
Om anställningen
Har du frågor om rekryteringsprocessen eller något annat som berör anställningen är du varmt välkommen att kontakta oss på: dfdsprofessionals@dfds-group.com Vi träffar kandidater löpande och tjänsten kan komma att vara tillsatt föra sista ansökningsdag. Så välkommen med din ansökan redan idag! Vi tar inte emot ansökningar via mail.SökordDFDS | Göteborg | Transport | Logistik | Logistics Specialist| Sjöspeditör| Export

Ansök nu

DFDS Professionals söker Fartygsagent till kund i Göteborg

Transportplanerare
Läs mer Jan 30
DFDS Professionals söker nu en engagerad fartygsagent till vår kund i Göteborg. Företaget tillhör en ledande koncern som levererar shippingservice till rederier och operatörer över hela världen.
Om tjänsten
I rollen som Fartygsagent får du en unik möjlighet till ett spännande och omväxlande arbete. Du kommer tillsammans med dina kollegor sköta kontakterna med rederier, fartyg och terminaler. Arbetet omfattar kontorsarbete, rapportering till myndigheter, dokumenthantering och besök ombord på inneliggande fartyg, tullklarering av fartyg och dess last.
Tjänsten är på heltid med arbetstider kl 8.00-16.30. Arbetet innefattar också jourtjänstgöring kvällar och helger efter schema.
Om dig
Vi söker dig som har ett stort intresse för sjöfartsbranschen. Tidigare erfarenheter inom spedition/logistik/fartygsklarering är meriterande men är inget krav.
I rollen förväntas du ta ansvar och självständigt driva ditt arbete framåt, samtidigt som du trivs av att arbeta i team. Du motiveras av att agera problemlösande och anstränger dig för att leverera effektiva lösningar med hög kvalitet. Som person är du öppen inför förändringar och har lätt för att anpassa dig efter nya situationer.
Du har en förmåga att handla och agera snabbt. Därtill trivs du i en dynamisk roll inom fartygsbranschen där det ofta sker förändringar.Det förväntas att du är flexibel med att arbeta obekväma arbetstider några dagar i månaden för att vara behjälplig vid fartygsanlöp.

Krav för tjänsten
B-körkort
Svenska och engelska språket i tal och skrift
Tidigare erfarenhet inom sjöfartsbranschen/spedition/logistik/fartygsklarering


Direktrekrytering:
Under den här rekryteringsprocessen samarbetar kunden med DFDS Professionals. Tjänsten är en direktrekrytering till ”Kunden”. Urval sker löpande och tjänsten kan kommas att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Tjänsten är en heltidsanställning med tillträde enligt överenskommelse.
KontaktuppgifterHar du frågor om rekryteringsprocessen eller något annat som berör anställningen är du varmt välkommen att kontakta oss på: dfdsprofessionals@dfds-group.comRekryteringsarbetet sker löpande.
Det går ej att ansöka via mail.
DFDS Group
DFDS Group har 10 000 anställda i 25 länder och tillhandahåller frakt- och logistiktjänster i Europa med årliga intäkter på 2,0 miljarder EUR. DFDS grundades 1866, har sitt huvudkontor i Köpenhamn och är noterat på Nasdaq Copenhagen. I Sverige har DFDS cirka 1 000 anställda.
DFDS Professionals
DFDS Professionals är en rekryterings- och bemanningstjänst inom DFDS Group med ambitionen att vara det naturliga valet inom industri och logistikbranschen i Sverige. Vi tillhandahåller kompetenta och engagerade konsulter och bemanningslösningar samt hjälper vårt breda utbud av kunder att rekrytera rätt talang för framtiden. Vi erbjuder värde till våra kunder genom flexibla affärsmodeller, erfarna medarbetare och operativ kunskap.SökordDFDS | Göteborg | Transport | Logistik |Sjöfart | Fartygsagent | Skeppsmäklare

Ansök nu

DFDS Professionals söker Sjöspeditör till kund i Göteborg

Trafikplanerare, transportföretag
Läs mer Jan 30
Vi söker en Sjöspeditörmed inriktning på sjöimport till kund i Göteborg!
Om rollen
Rollen innebär att du har ett heltäckande kundansvar som medför täta kontakter med kunder och leverantörer. I det dagliga arbetar du i grupp med dina kollegor.
Scanlog är ett ungt och modernt företag som har ansvarsfull logistik, digitalisering och medarbetare som sina tre fokusområden. Du erbjuds en kreativ arbetsmiljö där du får mycket utrymme eftersom Scanlog är i stark utveckling och dem strävar hela tiden efter förbättring och effektivisering i allt de gör.
Detta är en direktrekrytering där du blir anställd hos Scanlog i Göteborg. Tjänsten är en tillsvidareanställning.
Arbetsuppgifter
Som Logistics Specialist är du med och driver den dagliga transportplaneringen för Scanlogs kunder för sjöimport. I arbetet ingår kontakt med alla parter i leveranskedjan från kunder till åkerier, terminaler och andra leverantörer.
Dina arbetsuppgifter är bland annat:
För förfrågningar ta fram transportlösningar för varje enskilt fall.
Ta fram kostnader genom kontakter med leverantörer.
Daglig kontakt med kunder och samarbetspartners.
Uppföljning och kontinuerlig kontroll av alla transporter Scanlog utför.
Administrativa uppgifter som rapporter, fakturering och allokering av leverantörsfakturor.
Ordna med importförtullning för våra kunder.
Hantera reklamationer.

Om dig
Viktigast av allt är din personliga inställning, viljan och drivet att skapa ett bra ekonomiskt resultat, du behöver ha en hög flexibilitet för att hantera en ständigt föränderlig verksamhet och kunna fatta snabba beslut. Rollen innebär många kontaktytor på daglig basis och din känsla för service och kommunikation är viktig. I botten har du ett uttalat affärsmannaskap.
Dina kunskaper i svenska och engelska är mycket goda. Fler språk är meriterande.
Om anställningen
Detta är en rekrytering där du blir anställd hos Scanlog i Göteborg. Tjänsten är en tillsvidareanställning. I denna rekrytering samarbetar Scanlog med DFDS Professionals.
Har du frågor om rekryteringsprocessen eller något annat som berör anställningen är du varmt välkommen att kontakta oss på: dfdsprofessionals@dfds-group.com Vi träffar kandidater löpande och tjänsten kan komma att vara tillsatt föra sista ansökningsdag. Så välkommen med din ansökan redan idag! Vi tar inte emot ansökningar via mail.SökordDFDS | Göteborg | Transport | Logistik | Logistics Specialist| Sjöspeditör| Export

Ansök nu