Göteborg: Specialistsäljare till SSG Standard Solutions Group

Hitta ansökningsinfo om jobbet Specialistsäljare till SSG Standard Solutions Group i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2025-01-23 // Varaktighet: Heltid

Med säkerhet och kompetens i fokus
I över 60 års tid har SSG samlat svensk industris främsta experter i kommittéer och nätverk för att hitta lösningar på branschens gemensamma utmaningar.
Idag är vi Nordens ledande leverantör av digitala tjänster för säkrare och mer hållbara arbetsplatser. Bland våra kunder finns över 400 av de största internationella industriföretagen, mer än 50 000 entreprenörer och vi levererar cirka 500 000 digitala säkerhetsutbildningar - varje år.
Vi välkomnar framtidens utmaningar och möjligheter. Med innovativ teknik lägger vi grunden för nya tjänster som gör internationell industri konkurrenskraftig. https://www.ssgsolutions.com/
Som Specialist Säljare på SSG Standard Solutions Group kommer du att fokusera på att sälja våra tekniska och mjukvarubaserade lösningar till industrin. Rollen innebär djupgående kunskap om våra tjänster och förmågan att kommunicera tekniska detaljer på ett enkelt och förståeligt sätt. Du kommer att arbeta nära kunder och hjälpa dem att se värdet av våra lösningar för att förbättra deras produktivitet, säkerhet och hållbarhet.
Arbetsuppgifter
Identifiera och bearbeta nya och befintliga kunder med fokus på tekniska lösningar och mjukvarutjänster.
Förklara och demonstrera våra tjänsters tekniska och affärsmässiga fördelar på ett enkelt och tydligt sätt.
Arbeta i nära samarbete med utvecklingsteamet för att anpassa lösningar efter kundernas specifika behov.
Driva hela försäljningsprocessen, från prospektering till avslut.
Bidra till utvecklingen av marknadsföringsmaterial och tekniska presentationer för att stödja försäljningsarbetet.

Kvalifikationer
2–5 års erfarenhet av teknisk försäljning eller försäljning av mjukvarubaserade lösningar.
Stark teknisk förståelse och förmåga att kommunicera tekniska detaljer på ett begripligt sätt.
Erfarenhet av att sälja komplexa lösningar eller produkter som kräver teknisk förståelse.
Förmåga att arbeta självständigt och ta ansvar för att driva affärer framåt.
Utmärkt kommunikations- och presentationsförmåga, både på svenska och engelska.

Personliga egenskaper
Noggrann och lösningsorienterad med en förmåga att förstå och möta kundens behov.
Nyfiken och engagerad, med en vilja att kontinuerligt lära sig om nya tekniska lösningar.
Kommunikativ och relationsbyggande med ett affärsmässigt fokus.
Teamorienterad och samarbetsvillig med förmåga att arbeta tvärfunktionellt.

Låter det intressant?
Perfekt. Sänd in din CV och svara på några frågor. Sista ansökningsdag är den 14 feb.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Systemsäljare

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Systemsäljare.

Mötesbokare / Lead generation specialist till Decerno

Läs mer Apr 9
Vi söker nu åt vår kund en relationsbyggande hunter.
Decerno är ett nischat bolag inom skräddarsydd systemutveckling, specialiserat på att skapa verksamhetskritiska IT-lösningar som verkligen gör skillnad. Med en passion för kvalitet och innovation bygger Decerno stabila och effektiva system som optimerar affärsprocesser och skapar konkurrensfördelar för sina kunder. Företaget är en del av Addnode Group och har en stark företagskultur där samarbete, hög teknisk kunskap och långsiktiga relationer står i fokus. När standardlösningar inte räcker – då levererar Decerno.
Är du en självgående, målfokuserad relationsskapare?
Drivs du av att arbeta självständigt?
Trivs du på en arbetsplats där en familjär stämning sätter tonen?
Van vid uppsökande kontaktskapande i flera olika kanaler?

Ligger detta i linje med vad du söker kommer du trivas på Decerno!
Vi erbjuder dig en dynamisk och flexibel roll där du får möjlighet att bidra till- och påverka utvecklingen i ett växande företag. Din ambition och dina goda resultat ger dig därför möjligheter att växa in i företaget. I rollen som mötesbokare/lead generation specialist arbetar du mot en individuell budget och rapporterar till Sales Executive som du kommer arbeta väldigt nära i ett team.
Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av uppsökande försäljning och/eller mötesbokning. Det är också en merit om du är van att på egen hand prospektera och söka upp intressanta företag. Du kommer ansvara för att tillräcklig mängd kundmöten och affärsmöjligheter från både nya och existerande prospekt kommer in i säljpipen.
Du uttrycker dig obehindrat på svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Dina arbetsuppgifter:
Prospektera, söka upp och boka in möten med beslutsfattare
Följa upp marknadskampanjer i syfte att skapa affärsmöjligheter
Följa upp aktiviteter som Decerno genomför, så som Webinarier, events och dylikt i syfte att boka möten med intressanta kunder
Ansvara för första delen av säljprocessen och hålla säljpipen fylld med affärsmöjligheter
Kontaktpersoner du kommer arbeta mot är primärt CEO och CFO
Du kommer arbeta i flera olika kanaler så som telefon, mail, LinkedIn och liknande

Om oss
Decerno omsätter cirka 250 Mkr och är totalt 150 anställda med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Uppsala. Decerno arbetar både mot privata- och offentliga företagskunder och fokuserar främst på verksamhetssystem, AI-baserade system och Applikationssäkerhet. Som kunder finns flera stora och namnkunniga varumärken inom flertalet olika branscher.
I denna rekryteringsprocess samarbetar Decerno med Sales Collective.
Intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan, vi ser fram emot att träffa dig!

START: Augusti/september
PLATS: Vasagatan Göteborg
OMFATTNING: Heltid
LÖN: Marknadsmässig fast lön med kollektiv årsbonus
FÖRMÅNER: Sjukvårdsförsäkring, 30 dagars semester, Friskvårdsbidrag m.m.
KONTAKT: Rekryteringsansvarig Anders Welander
Ansökan sker via formuläret
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2025-05-31 - löpande intervjuer - ansökningar bearbetas och tillsätts löpande, ansök idag!

Ansök nu

B2B-Säljare - Frihet, god provision & välmående

Läs mer Mar 28
Är du en driven och tävlingsinriktad säljare som brinner för att göra affärer? Har du erfarenhet av B2B-försäljning och vill vara en del av ett företag där du har möjlighet att påverka din egen framgång? Då kan detta vara din rätt karriärsteg för dig.

Om rollen
Vi söker en självgående och initiativrik B2B-säljare som vill vara med och driva försäljningen av kassasystem. Du kommer att arbeta med fältförsäljning, boka dina egna möten och driva affärer från första kontakt till avslut. Här får du en fri roll där resultat premieras och där du har möjlighet att påverka din egen inkomst och utveckling

Vi erbjuder Fast garantilön om 30 000 kr + provision (5 000 kr per sålt kassasystem)
Milersättning för egen bil och möjlighet till tjänstebil vid goda resultat
Flexibilitet – efter att du visat resultat kan du styra ditt eget upplägg
Tydlig karriärväg – hos oss belönas prestation
Utbildningsmaterial och stöd för att snabbt komma in i rollen
iPhone och laptop ingår i tjänsten
Vem är du? Du har tidigare erfarenhet av B2B-försäljning och gillar att arbeta med fältförsäljning
Du är tävlingsinriktad och resultatorienterad, gärna med idrottsbakgrund
Du är självgående och tar initiativ för att driva din egen framgång
Du kommunicerar flytande på svenska och andra språk som turkiska eller arabiska är meriterande
Du har B-körkort och tillgång till egen bil (milersättning utgår)
Arbetsdagens upplägg Mötesbokning och uppföljning för att bygga upp din kundportfölj
Genomföra kundmöten och skapa långsiktiga affärsrelationer
Driva försäljningen framåt, följa upp med företag som du har i säljprocessen

Arbetstider är 09:00 - 17:00, måndag - fredag.
Om du känner att det här kan vara rätt för dig får du gärna skicka in ditt CV och personligt brev så hörs vi!
Om du har några frågor eller funderingar kan du kontakta Emil Voxby på emil@submitbemanning.se, eller ringa på 076-724 61 67.

Ansök nu

Pre Sales Representative

Läs mer Dec 16
Är du en driven och målmedvetenlagspelare som älskar att leverera resultat? Kanske har du en bakgrund som butikssäljare och är nu redo att ta nästa kliv. Eller så saknar du säljerfarenhet, men har visat på stort driv, teamspirit och tävlingsgnista inom exempelvis idrotten sedan tidigare.Oavsett bakgrund - vi blickar nu framåt och letar efter dig som har rätt attityd, vilja och förmåga att ta dig an utmaningen som vår nästa Pre Sales Representative!
Om rollen
Som Pre Sales Representative blir du en viktig kugge i vårtteam, där du får kombinera din energi och ambition med nya utmaningar inom B2B. Du arbetar nära både sälj- och marknadsteamet för att identifiera nya affärsmöjligheter och skapa värde för våra kunder. Du kommer främst bearbeta kontakter i Sverige ochNorge, men kommer även få möjlighet att vidga arbetet utanför Norden. Rollen kommer ge dig en bra grund att stå på om du vill utvecklas somAccount Manager på sikt.
Vi söker dig som inte bara är redo att lära dig, utan också vill bidra med dina idéer, din person och dina perspektiv.
Vad du kommer att göra Bygga relationer och generera leads: Aktivt ringa kalla samtal för att initiera och vårda kundrelationer.
Följa upp leads via vårt CRM-system HubSpot, t.ex. kunder som visat intresse via vår hemsida.
Långsiktig bearbetning av prospekt för att bygga en stark säljpipeline.

Utveckla och stödja säljprocesser: Ansvara för enklare säljprocesser och se till att våra kunder får en smidig och trygg kundupplevelse.
Samarbeta med marknadsteamet för att planera kampanjer och events för marknaderna i Sverige och Norge.

Tänka nytt och bidra med idéer: Utmana traditionella säljmetoder och hitta nya kreativa sätt att nå våra mål.
Bidra med dina tankar för att kontinuerligt förbättra våra arbetssätt.

Är detta du?
Vi söker dig som är i början av din karriär inom försäljning och vill utvecklas i en roll där du gör skillnad.Vi har högt tempo hos oss och har höga förväntningar på varandra. Det fina är att vi drivs av att lyckas tillsammans!
Erfarenhet och kompetens: Erfarenhet av kundkontakt inom B2C, t.ex. som butikssäljare eller i en annan kundnära roll är meriterande men inte avgörande.
Flytande svenska eller norska samt goda kunskaper i engelska är nödvändigt för rollen.
God vana att hantera kommunikation viae-mail och telefon.
Tidigare erfarenhet av CRM-system som HubSpot är meriterande, men inget krav.

Personliga egenskaper: Du är en resultatorienterad och uthållig person som gillar att jobba mot mål.
Du har en stark vilja att lära dig och växa inom B2B-försäljning.
Du inger förtroende och bygger goda relationer med kollegor och kunder.
Du trivs i en dynamisk miljö och bidrar gärna med dina idéer och förslag.

Vad vi erbjuder En fantastisk möjlighet att ta klivet in i SAAS och B2B-världen.
Stöttning och coachning för att du ska kunna utvecklas och växa i rollen.
En arbetsplats där innovation, utveckling ochsamarbete står i centrum.
Förmånligt pensions- och försäkringserbjudande
30 dagars semester.
Generöst friskvårdsbidrag.
Kontor centralt belägeti Göteborg.


Varför Winningtemp?
Det enkla svaret är meningsfullhet. Winningtemps digitala plattformfrämjar välmående för människor på arbetsplatser världen över - det är meningsfullt på riktigt att vara med och skapa detta tillsammans! Våra värderingar - Passion; Results Together; Curiosity;Responsibility - är ord som på ett bra sätt beskriver våra medarbetare. Vi har olika erfarenheter och bakgrund, men drivs av en gemensam passion för produkten och att med nyfikenhet och stort eget ansvarskapa resultat tillsammans.Läs mer om oss här: Team Success Platform | Winningtemp
Vi hanterar kandidater löpande så skicka in din ansökan redan idag!

Ansök nu

Senior Account Executive

Läs mer Apr 4
Are you a driven and passionate sales professional eager to make a tangible impact? We’re looking for an experienced Account Executive to join our team and drive growth across key markets. In this pivotal role, you will drive revenue, build strategic relationships, and position Eliq’s solutions with clients in the utility industry. If you’re excited about our mission to make sense of the world’s energy data, this is your chance to make a difference and be a part of our growth journey.
This role in our team
This is no ordinary role; to grow our presence within Europe, we are looking for a passionate, dynamic B2B Account Executive to accelerate growth in key markets. You’ll be responsible for:
Achieving revenue targets and closing deals by aligning Eliq´s products with the needs of Enterprise target companies in the utilities industry. Structuring and negotiating mutually beneficial deals with prospects/customers
Continuously prospecting to maintain a strong pipeline
Building long-term, trusted relationships with key customers
Sharing learnings gained in the field with internal GTM stakeholders
Suggesting process improvements or doubling-downs that will maximize sales performance

Who you are:
You want to be able to make an impact and not have your ideas filtered through multiple layers of bureaucracy
4+ years of experience in enterprise SaaS sales in a tech company
Able to close large, complex deals using a consultative, value-based approach
Builder of strong relationships with business and tech decision makers
Excellent English communication skills (Any other language at a business level is of great value).

Willingness to relocate if outside of Sweden.
About Eliq:
Eliq is a leading company in the energy insights space ?, serving 30+ utilities across 13 European markets. Founded in 2015, Eliq is a VC-backed business with approximately 40 employees. We are dedicated to improving the way energy is used by making sense of the world’s energy data, enabling businesses to build digital energy products and users to avoid energy wastage. Join us in fast-tracking the planet’s ????transition to net zero.


Why join us?
Be part of a company with big ambitions and the opportunity to directly influence its growth trajectory.
Attractive OTE package with basic salary and paid holidays.
Work in an international setting and contribute to impactful solutions in the energy industry.

Please apply with your CV and cover letter in English.
Privacy Notice: Your personal data will be processed in accordance with our Privacy Policy. By applying for this position, you agree to the processing of your personal data as described. For more details, please review our full privacy policy.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Ps Partner AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Ps Partner AB .

Försäljningschef Interim

Försäljningschef
Läs mer Apr 24
Nytt
Är du en driven och strategisk individ med erfarenhet av försäljning och ledarskap? Vi letar nu efter en erfaren Försäljningschef Interim som kan kliva in och leda vår kunds säljteam under en period från sommaren till dec 2025. I denna roll kommer du ha möjlighet att på ett meningsfullt sätt påverka vår försäljningsstrategi och resultat.
Ansvarsområden för Försäljningschef Interim Vidarutveckla och arbeta aktivt med försäljningsstrategier för att nå målen
Stödja säljteamet i att uppnå sina individuella och kollektiva försäljningsmål
Analysera marknadstrender för att identifiera nya affärsmöjligheter
Säkerställa en hög kundnöjdhet genom kontinuerlig feedback och förbättringar
Delta i strategisk planering och förbättring av interna processer
Kvalifikationer och erfarenheter Beprövad erfarenhet som försäljningschef eller i liknande ledarskapsroll
Stark förmåga att motivera och leda ett team i en ofta föränderlig och snabb miljö
Erfarenhet av att arbetat med B2B försäljning
Kunna analysera data för att fatta informerade affärsbeslut
Utmärkt kommunikationsförmåga, både muntligt och skriftligt, på svenska och engelska
Erfarenhet av bygg/entreprenad är meriterande
Vad som erbjudes
Du kommer att arbeta i en viktig roll hos kunden där din insats bidrar till försäljningstillväxt och kundnöjdhet. En öppen och inkluderande arbetskultur där dina idéer och initiativ värderas högt. Start innan sommaren med förväntat slut dec 2025.

Ansök nu

Servicekoordinator till Prominent

Planeringskontorist
Läs mer Apr 22
Har du struktur i ryggraden och gillar variation i ditt arbete? Trivs du med kundkontakt, teknik och ett högt tempo? Vi söker dig som vill koordinera och utveckla vår serviceverksamhet i rollen som Servicekoordinator.
Som Servicekoordinator på Prominent AB är du den som får vår serviceavdelning att snurra. Du ansvarar för att boka, planera och följa upp våra teknikers arbete i Sverige, Danmark och Norge. Du har daglig kontakt med våra kunder och ser till att varje serviceuppdrag blir effektivt, professionellt och lönsamt.
Du kommer också skapa serviceofferter och följa upp våra serviceavtal – och därigenom bidra till ökad försäljning och kundnöjdhet. Rollen kräver både struktur, driv och ett genuint intresse för teknik och människor.
Huvudarbetsuppgifter
Planera och koordinera servicebesök
Ha daglig kontakt med kunder och tekniker
Skapa och följa upp serviceofferter
Optimera rutter och schemaläggningar
Se till att serviceorder hanteras i tid och med rätt information
Samarbeta med säljare och tekniker för bästa möjliga leverans

För att trivas hos oss i rollen tror vi att du;
Har erfarenhet av serviceplanering, koordinering eller teknisk administration
Har tekniskt intresse och trivs i en roll med mycket kontakt
Är strukturerad, noggrann och gillar att ha koll på detaljer
Kommunicerar klart och tydligt – både i tal och skrift
Är en lagspelare som tar ansvar och gillar att lösa problem

Hos Prominent får du arbeta i en framtidsbransch med starkt hållbarhetsfokus. Du blir en viktig kugge i ett mindre, dedikerat team där din insats gör skillnad varje dag. Vi erbjuder frihet under ansvar, möjligheten att arbeta på distans, och ett öppet klimat där idéer välkomnas.
Låter det som du? Perfekt – registrera ditt CV så tittar vi på det. Har du frågor, kontakta Anna Petersson anna.petersson@pspartner.se. Sista ansökningsdag 7 maj 2025.

Ansök nu

Sales Manager för kunds räkning

Internationell säljare/Exportsäljare
Läs mer Apr 13
Har du erfarenhet av teknisk försäljning inom fordonsindustrin och drivs av att skapa långsiktiga affärsrelationer? 
I denna roll ansvarar du för att utveckla och expandera försäljningen av produkter och tjänster inom fordonsindustrin. Du kommer att arbeta nära både befintliga och nya kunder för att säkerställa framgångsrika affärer, hantera komplexa förhandlingar och anpassa erbjudanden efter marknadens behov.
Dina ansvarsområden Utveckla och driva försäljning inom fordonsindustrin med fokus på OEMs och Tier 1-leverantörer.
Bygga och vårda långsiktiga kundrelationer samt identifiera nya affärsmöjligheter.
Leda komplexa förhandlingar och hantera strategiska avtal.
Säkerställa samarbete mellan interna affärsområden och internationella enheter.
Stötta tekniska diskussioner och anpassa lösningar efter kundens behov.
Din profil Ingenjörsexamen inom industriell ekonomi, maskinteknik eller liknande.
3–10 års erfarenhet av försäljning inom industrisektorn, gärna fordonsindustrin.
Stark förståelse för tekniska produkter och produktutveckling.
Förmåga att delta i tekniska diskussioner och förstå kundens behov.
Flytande svenska och engelska är ett krav.
Kunskaper i spanska, franska, tyska eller kinesiska är meriterand
Affärsdriven, resultatorienterad och kommunikativ.
Starkt strategiskt och analytiskt tänkande.
Relationsskapande och van att samarbeta internationellt.
Vår kund erbjuder
Vår kund erbjuder en dynamisk arbetsmiljö med stora möjligheter att påverka och utvecklas inom en ledande aktör i branschen. Här får du chansen att arbeta i en internationell kontext, driva spännande projekt och göra skillnad.
Låter detta som en roll för dig?  Perfekt, sänd in din CV. För frågor kontakta rekryteringskonsult Anna Petersson anna.petersson@pspartner.se

Ansök nu

Talent & Sourcing Strategy Manager to WirelessCar AB

HR-specialist/HR-advisor
Läs mer Jan 31
Join WirelessCar’s Journey!
We are accelerating digital transformation in the automotive industry, bringing smart mobility solutions to over 100 million cars in the coming years. Join us in shaping the future with brands like Volkswagen, Volvo, and Jaguar Land Rover!
About the Role
We are looking for a driven, analytical, and business-oriented Talent & Sourcing Strategy Manager to develop and implement WirelessCar’s talent strategy, ensuring long-term business growth.In this role, you will play a key part in ensuring the company remains competitive in the global tech market, securing the right talent and capabilities to drive future growth.
Key Responsibilities:
Develop and implement WirelessCar’s talent strategy to secure business capabilities.
Conduct organizational readiness and risk assessments related to talent availability.
Collaborate with HR, Procurement, Finance, and Business Strategy teams.
Lead and optimize the Contingent Workforce program in Sweden, including supplier negotiations, contract management, compliance, and KPI follow-ups.
Drive global sourcing processes and develop future-focused talent strategies.
Act as a brand ambassador, positioning WirelessCar as an employer of choice for top IT talent.

Your Profile
Experience in talent and sourcing management within the IT sector.
Background in HR, Procurement, or Business Development.
Project management skills and ability to lead initiatives.
Strong communication & leadership abilities.
Knowledge of legal and financial aspects of contingent workforce management.
Fluent in English (spoken & written).

Why WirelessCar?
At WirelessCar, we foster innovation, collaboration, and flexibility in a dynamic, global environment. You will have the freedom to lead, inspire, and drive change in an agile, SAFE-inspired workplace. In this role, you will play a key part in ensuring the company remains competitive in the global tech market, securing the right talent and capabilities to drive future growth.
Interesting?Perfect! Attach your resume and answer some questions. Looking forward to see your application! Last day for application 10th of Feb 2025.

Ansök nu

PLC Programmerare

Automationsingenjör, maskin
Läs mer Jan 27
Med rötter från Sandblom & Stohne och Gylling Component har Gycom en historia som sträcker sig hela vägen tillbaka till 1926. I dag är vi en del av Enequi-koncernen. Gycom agerar integratör inom industriell automation och energidesign. Vi erbjuder anpassade automationslösningar som effektiviserar och optimerar våra kunders processer. Våra lösningar skapar förutsättningar för lönsamhet samt att vi aktivt bidrar till en hållbar framtid. Våra system används i dag av välrenommerade företag över hela världen. Gycom tillsammans med Enequi Group utgör ett glatt och trevligt gäng på 25 personer och omsätter runt 100 MSEK. Vi har kontor i Göteborg och Stockholm.
Läs gärna mer på www.gycom.com
Gycom söker dig som vill utvecklas vidare inom PLC programmering. Vi går från utmaning till idé genom analys och lösning med beslutsamhet och stor energi. På Gycom fockusera vi på kunden och är lyhörda på vad våra kunder vill.
Huvudarbetsuppgifter:• Driver och styr dina egna projekt med kunder.• Vidareutveckla Gycom's egna produkter och lösningar• Levererar projekt med hög kvalité• Nära samarbete med övriga kollegor, automationsingenjörer• Driftsättning och FAT-tester hos kund
Vem är du?Vi söker dig som har goda kunskaper inom PLC-programmering och HMI. Vi erbjuder en spännande tjänst där du får vara med och vidareutveckla vår mjukvaruplattform och vara en aktiv del i intressanta kundprojekt. Du trivs med att ha direktkontakt med kunder samt att ingå i ett framgångsrikt och produktivt team. Vi tror att du ären nyfiken och driven person som gärna vill utveckla sig själv och kan resa både nationellt och internationellt.
Kompetens & erfarenhet:
- Bred erfarenhet inom industriell programmering.- Förståelse att tyda, läsa och följa elritningar.- Erfarenhet och kunskaper av lågspänningsprodukter som förekommer i elskåp.- Goda språkkunskaper i både tal och skrift för engelska och svenska.- Erfarenhet ifrån följande mjukvaror: Codesys, TIA portal, GX Works, E-Designer eller liknande mjukvara.- Arbetat med någon av hårdvara ifrån Eaton, ABB, Mitsubishi, Beijer eller liknande PLC/HMI.- B-körkort.
Har du erfarenhet av följande är det meriterande:- Erfarenhet av olika typer av elkonstruktion.- Arbetat med ElProCAD- Erfarenhet från fastighetsstyrning.
Gycom erbjuder förmånsbil enligt företagets bil policy.
Låter det intressant?
Perfekt, sänd med ditt CV och svara på frågorna. För frågor om tjänsten, kontakta Arvid Petersson. arvid.petersson@pspartner.se

Ansök nu

Automationsingenjör till Gycom

Automationsingenjör, maskin
Läs mer Jan 24
Med rötter från Sandblom & Stohne och Gylling Component har Gycom en historia som sträcker sig hela vägen tillbaka till 1926. I dag är vi en del av Enequi-koncernen.Gycom agerar integratör inom industriell automation och energidesign. Vi erbjuder anpassade automationslösningar som effektiviserar och optimerar våra kunders processer. Våra lösningar skapar förutsättningar för lönsamhet samt att vi aktivt bidrar till en hållbar framtid. Våra system används i dag av välrenommerade företag över hela världen. Gycom tillsammans medEnequi Group utgör ett glatt och trevligt gäng på 25 personer och omsätter runt 100 MSEK. Vi har kontor i Göteborg och Stockholm.Läs gärna mer på www.gycom.com
Vi söker dig som vill utvecklas vidare inom PLC programmering och automation. På Gycom går vi från utmaning till idé genom analys och lösning med beslutsamhet och stor energi samtidigt somvi fockusera på kunden och är lyhörda på vad våra kunder vill. Huvudarbetsuppgifter:
- Driver och styr dina egna projekt med kunder - Vidareutveckla Gycom's egna produkter och lösningar - Levererar projekt med hög kvalité - Nära samarbete med övriga kollegor, automationsingenjörer - Driftsättning och FAT-tester hos kundVem är du? Vi söker dig som har goda kunskaper inom PLC-programmering och HMI. Vi erbjuder en spännande tjänst där du får vara med och vidareutveckla vår mjukvaruplattform och vara en aktiv del i intressanta kundprojekt. Du trivs med att ha direktkontakt med kunder samt att ingå i ett framgångsrikt och produktivt team. Vi tror att du är en nyfiken och driven person som vill utveckla sig själv och kan resa både nationellt och internationellt.

Kompetens och erfarenhet- Bred erfarenhet inom industriell programmering.- Bra förståelse att rita, tyda, läsa och följa el-ritningar.- Erfarenhet och kunskaper av lågspänningsprodukter som förekommer i elskåp.- Goda språkkunskaper i både tal och skrift för engelska och svenska.- Erfarenhet och goda kunskaper i ElProCad eller liknande program.- Erfarenhet ifrån följande mjukvaror: Codesys, TIA portal, GX Works, E-Designer ellerliknande mjukvara.- Arbetat med någon av hårdvara ifrån Eaton, ABB, Mitsubishi, Beijer eller liknande PLC/HMI.- B-körkort.
Har du erfarenhet av följande är det meriterande: - Erfarenhet av olika typer av elkonstruktioner. - Arbetat med Eplan.- Erfarenhet av fastighetsstyrning. Gycom erbjuder förmånsbil enligt företagets bil policy. Låter det intressant? Perfekt, sänd med ditt CV och svara på frågorna. För frågor om tjänsten, kontakta Arvid Petersson, arvid.petersson@pspartner.se

Ansök nu