Göteborg: Projektchef till Eltel i Göteborg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Projektchef till Eltel i Göteborg i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2025-01-24 // Varaktighet: Heltid

Eltel söker en projektchef som vill ta sig an utmaningen att utveckla vår verksamhet i distrikt Väst. Här får du möjligheten att arbeta med projekt som gör skillnad för framtidens kritiska nät och bidra till ett mer hållbart samhälle. Vår kultur präglas av omtanke om varandra, stort engagemang och ansvarstagande för att lösa uppdraget och vi hoppas du vill bli en del av vårt team. Välkommen med din ansökan till Isaksson Rekrytering!

Eltel är den ledande leverantören av tjänster för kritisk infrastruktur. Vi designar, planerar, bygger och säkrar driften av el- och kommunikationsnätverk i hela Sverige på uppdrag av våra kunder som i huvudsak är operatörer, nätägare och myndigheter. Vi är stolta över att skapa värde för våra kunder och för samhället i stort – vi på Eltel kombinerar kunskap och kompetens med en praktisk inställning till arbete. Vi har ambitionen att vara den bästa arbetsplatsen för dig som gillar utmaningar och som vill ta ett samhällsansvar. Vi söker nu fler engagerade människor som vill bli en del av vårt företag. För mer information besök vår hemsida: Always connected, always powered

Din roll som projektchef
Som projektchef är du en nyckelspelare i distrikt västs ledningsgrupp och arbetar nära distriktschef, avdelningschef och projektledare. Din uppgift är att leda projekt främst inom el- och kommunikationsnät med fokus på lönsamhet, kvalitet och att utveckla både teamet och arbetssättet. Distrikt Väst sträcker sig från Malmö i söder till Karlstad och Örebro i norr. Rollen omfattar tre huvudsakliga områden:

People – Ledarskap och utveckling Vara en förebild inom "Project Governance" och säkerställa att projekt drivs enligt våra riktlinjer och bästa praxis
Arbeta nära avdelningschef för att utveckla och stärka projektledare inom distriktet, både individuellt och som grupp
Kommunicera tydligt och rakt kring uppsatta mål och förväntningar för att skapa engagemang och leveranssäkerhet
Process – Operational Excellence Implementera och tillämpa gemensamma arbetsmetoder för att uppnå högsta effektivitet och kvalitet i våra projekt
Säkerställa att principerna för Operational Excellence följs, med målet att leverera pålitliga och effektiva kundleveranser
Driva en kultur av ständiga förbättringar där idéer diskuteras, delas och implementeras för att stärka både teamet och resultaten
Profit – Affär, kund och resultat Leverera projekt enligt specifikationer, i tid och med en kostnadseffektivitet som överträffar förväntningarna
Verka som en ambassadör för företaget genom att skapa affärsförståelse, engagemang och kundfokus i alla projekt
Bygga och upprätthålla goda relationer med kunder, leverantörer och kollegor, och representera företaget på ett professionellt sätt
Med din kombination av starkt ledarskap, operativt fokus och affärsmässighet kommer du att spela en central roll i att driva våra projekt framåt och bidra till både teamets och Eltels framgång!

Är du den vi söker?
Vi söker dig som har ett tryggt ledarskap och förmågan att få ditt team att arbeta mot gemensamma mål. Du är en god kommunikatör som kan samarbeta med olika typer av människor och skapa långsiktiga relationer. Din förmåga att tänka affärsmässigt och analysera situationer hjälper dig att ta kloka beslut och hitta lösningar. Dessutom har du en pedagogisk sida som gör att du kan förklara saker på ett enkelt och tydligt sätt, vilket uppskattas av både kollegor och samarbetspartners.

Vi söker dig som har följande kvalifikationer och erfarenheter: 8–10 års erfarenhet som projektledare/projektchef med påvisad lönsamhet och kvalitét i projekt
Högskoleutbildning med ekonomisk eller teknisk inriktning eller motsvarande
Erfarenhet/Intresse för personalansvar
Kund-, bransch- och marknadserfarenhet
Kontrakts- och avtalshantering
Goda kunskaper projektekonomi och projektstyrning
Kunskaper i entreprenadjuridik (BAS P+U, AB04, AB06)
Svenska och engelska i tal och skrift
Datakunskaper i Excel
B-körkort
Vi ser det om meriterande med EBR utbildning. Tjänsten är säkerhetsklassad och bakgrundskontroll kommer att genomföras.

Varför välja Eltel?
Hos oss blir du en del av ett företag som värderar säkerhet, god arbetsmiljö och en stark teamkänsla. Med över 20 års erfarenhet är vi en stabil arbetsgivare som tar ansvar för Sveriges kritiska infrastruktur. Vi erbjuder: Ett varierat arbete med mycket frihet och stort ansvar
Möjlighet att arbeta inom ett område som har en central roll i Sveriges omställning till hållbar energi
Goda utvecklingsmöjligheter inom en trygg och växande organisation
Stöd från erfarna kollegor och en beredare som hjälper till med tillstånd och andra förberedelser

Kontaktuppgifter och ansökan
I den här rekryteringen samarbetar vi med Isaksson Rekrytering Bemanning AB. Vi tillämpar referenstagning och bakgrundskontroll på slutkandidat. Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta ansvariga rekryteringskonsulter: Frida Lundqvist på 073-526 33 29 eller via frida@isakssonrekrytering.se
Svetlana Fedorova på 073-526 33 29 eller via svetlana@isakssonrekrytering.se
Vi ser fram emot din ansökan via hemsida www.isakssonrekrytering.se redan idag, då vi intervjuar kandidater löpande. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post.

Välkommen med din ansökan!

Isaksson Rekrytering Bemanning AB är ett auktoriserat bemanningsföretag och medlem av Kompetensföretagen inom Svenskt Näringsliv. Vi arbetar över hela Sverige med rekrytering och uthyrning av kompetent personal inom fastighet, bygg och teknik. För mer information, besök vår hemsida www.isakssonrekrytering.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Projektledare, bygg och anläggning

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Projektledare, bygg och anläggning.

Senior affärsutvecklare inom kommersiella fastigheter

Läs mer Feb 6
Platzer är ett av Göteborgs största och ledande fastighetsbolag inom kommersiella fastigheter. Vår resa är både kul och utmanande och för rätt person finns stora möjligheter att påverka och att vidareutvecklas. Vårt fastighetsbestånd är idag koncentrerat till ett antal spännande områden i och omkring Göteborg. Vi äger och utvecklar omkring 70 fastigheter med en total yta om cirka 975 000 kvm.
Drivs du av affärer och vill utveckla Göteborg? Då har du en fantastisk möjlighet! Vi söker nu en affärsutvecklare som vill driva, utveckla och optimera affärer för att bygga vidare på vår utvecklings- och investeringsportfölj.
Hos oss på Platzer blir du en del av ett team som arbetar strategiskt och operativt med våra större utvecklingsprojekt – från tidiga skeden av detaljplanearbete och konceptualisering till projektgenomförande och färdigställande av fastigheter. I denna roll tar du ett seniort ansvar för att säkra nya projekt och affärer.
Ditt uppdrag
Som affärsutvecklare hos oss kommer du att:
Driva affärsutveckling: utveckla projekt från idé till genomförande, upprätta investeringskalkyler och affärscase samt maximera värdetillväxten för befintliga och nya fastigheter.
Ansvara för områdesutveckling och maximera värdetillväxten i området för såväl befintliga fastigheter som nya affärer/projekt.
Bygga och utveckla relationer: hitta och förhandla affärs- och projektuppslag samt upprätta kontrakt med kunder och partners.
Ansvara och driva nya affärsmöjligheter, inklusive delaktighet i fastighetsförvärv och joint ventures tillsammans med övriga team.
Identifiera, utvärdera och paketera affärsupplägg med stöd av erforderliga marknadsanalyser och funktioner.
Rapportera och förbereda investeringsunderlag: presentera affärsförslag och projektuppföljningar för investeringsråd, koncernledning och styrelse.

Rollen ingår inom affärsområde utveckling och rapporterar till affärsområdeschef, i funktionen finns i dagsläget fyra kollegor som jobbar med projekt- och fastighetsutveckling, transaktion/värdering och affärsutveckling.
Din bakgrund
För att lyckas i rollen ser vi att du har:
Relevant utbildning: kandidatexamen eller högre inom fastighetsekonomi, affärsutveckling, företagsekonomi, samhällsbyggnad eller motsvarande.
Gedigen erfarenhet: minst 10 års erfarenhet av fastighetsutveckling och kommersiella fastighetsprojekt, gärna inom kontor, industri, logistik.
Djup förståelse för fastighetsaffärer: dokumenterad erfarenhet av att driva komplexa fastighetsutvecklingsprojekt (>500 mkr), hantera myndighetsprocesser och skapa investeringskalkyler.
Stark affärsmässig och analytisk förmåga: vana att omsätta affärsmöjligheter i kalkyler, analyser och affärsavtal.
Erfarenhet av förhandling: dokumenterad förmåga att förhandla komplexa affärsavtal och transaktioner.
Ett starkt branschnätverk: goda relationer med investerare, hyresgäster och entreprenörer är meriterande.
Kommunikativ förmåga: utmärkta skriftliga och muntliga kunskaper i svenska och engelska.

Vem är du?
På Platzer värdesätter vi öppenhet, samarbete och en hjälpsam miljö. Vi söker dig som:
Tar initiativ och driver affärer framåt
Är strategisk och långsiktig i ditt arbetssätt
Har ett affärsdrivet mindset och förmåga att identifiera och realisera nya affärsmöjligheter
Är en trygg ledare och teamspelare
Brinner för stads- och fastighetsutveckling och vill vara med och göra Göteborg till Europas bästa stad att arbeta i!

Varför Platzer?
Vi är ett bolag som bygger långsiktiga relationer och vill vara en drivande aktör för att utveckla Göteborg. Hållbarhet präglar allt vi gör, och vi söker dig som delar vår passion för att skapa värde för staden, kunderna och våra fastigheter.
Lite mer om oss som jobbar här
Hos oss får du goda möjligheter till att må bra och att utvecklas. Vi erbjuder stor flexibilitet såväl som kollektivavtal och marknadsmässiga villkor. Vi arbetar aktivt med hälsofrämjande aktiviteter och initiativ samt hittar på roliga saker tillsammans både under och efter arbetstid.
Vi är idag runt 90 personer på Platzer med olika bakgrund, erfarenhet och kompetens. Gemensamt har vi en stark drivkraft att vara med och utveckla vår stad – Göteborg!
Ansökan
I den här rekryteringen använder vi oss av ett löpande urval. Vänta därför inte för länge med att ansöka då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag 2025-02-26. Så länge annonsen ligger ute är tjänsten inte tillsatt.
Har du någrafrågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Karin Pull, HR-chef, via mail: karin.pull@platzer.se.
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Projektledare till Greenled AB

Läs mer Jan 30
Om Greenled
På uppdrag av Greenled söker vi på Asta Agency nu en driven och kommunikativ projektledare som vill vara med och forma framtidens belysningslösningar. Greenled är den ledande totalleverantören av belysningslösningar i Finland och har framgångsrikt etablerat sitt unika affärskoncept i Sverige. Med ett starkt fokus på smarta och energieffektiva lösningar hjälper Greenled företag och offentlig sektor att spara energi, pengar och miljö – samtidigt som säkerhet, trivsel och effektivitet ökar.
Med kontor i Stockholm och Göteborg och projekt i hela södra Sverige söker de nu en nyckelperson till sitt team som vill leda projekt från idé till verklighet och bidra till företagets fortsatta tillväxt.
Om tjänstenI rollen som projektledare hos Greenled har du en central position där du driver och utvecklar belysningsprojekt med fokus på södra Sverige. Du arbetar nära såväl säljteamet som installationsteamet och har en nyckelroll i att säkerställa att kundernas behov möts med hög kvalitet och precision.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:
Ansvara för hela projektets livscykel, från planering och installation till slutförande och uppföljning.
Kommunicera med kunder och interna team för att säkerställa att alla parter är informerade och nöjda.
Upprätta och följa upp installationsplaner samt koordinera resurser och tidsplaner.
Representera Greenled som företagets ansikte utåt mot kunder och samarbetspartners.
Säkerställa att projekt utförs enligt budget, tidplan och avtalade kvalitetskrav.

Du utgår från Göteborg och arbetar främst inom södra Sverige. Rollen inkluderar resor, med dagsturer och enstaka övernattningar.
Kvalifikationer och egenskaperFör att lyckas i rollen tror vi att du har en bakgrund som projektledare, gärna inom teknik, bygg eller installation. Du trivs med att arbeta i en varierad vardag och har lätt för att kommunicera och samarbeta med både kunder och kollegor.
Vi söker dig som:
Har erfarenhet av att leda projekt från start till mål och säkerställa kundnöjdhet.
Är en naturlig problemlösare med en lösningsorienterad och flexibel inställning.
Har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Kunskaper i finska är meriterande.
Har grundläggande förståelse för el och teknik.

Som person är du ansvarstagande och kommunikativ, med ett starkt driv att leverera hög kvalitet och bygga långsiktiga relationer.
Varför Greenled?Greenled erbjuder dig möjligheten att vara en del av ett framgångsrikt och växande företag som ligger i framkant inom belysningslösningar. Här får du:
En utvecklande roll där du gör skillnad för både kunder och miljö.
Möjlighet att arbeta i en flexibel miljö, där du kan utgå från kontoret, hemmet eller projektplatsen.
Förmåner som tjänstebil och konkurrenskraftig lön.
Delaktighet i internationella projekt med möjlighet att växa inom organisationen.

Hos Greenled får du arbeta i ett företag som satsar på innovation och hållbarhet och där varje medarbetare ges frihet under ansvar.
Övrig information
Vi tillämpar löpande urval i denna process vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi rekommenderar dig därför att ansöka så snart som möjligt!
Har du frågor eller funderingar kring Asta Agencys rekryteringsprocess, tveka inte att höra av dig till kandidat@astaagency.se.

Ansök nu

Projektledare - bostad

Läs mer Jan 14
Vi är Balder. Vi är en koncern som har kommit dit vi är idag med driv, engagemang, affärsmässighet och kunniga kollegor. Vi tror starkt på att ha viktig kompetens internt och söker nu projektledare till Göteborg som kommer att arbeta med vårt bostadsbestånd. Vad erbjuder vi dig? Som projektledare hos oss kommer du att spela en central roll i att driva och leda omfattande byggprojekt, inklusive stora bostadsprojekt såsom fasadrenoveringar, balkongarbeten och takrenoveringar, samt ombyggnadsprojekt för hyresgästanpassningar och underhållsprojekt. Från projektstart till slutförande säkerställer du att arbetet når överenskommen kvalitet, hålls inom budget och färdigställs i tid.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att inkludera:
Stöttning till förvaltning och uthyrning
Kalkylering och ekonomistyrning
Hantering av bygg- och installationstekniska frågor
Arbeten inom entreprenadjuridik

Vad erbjuder du oss? Vi ser att du som söker har relevant utbildning, förslagsvis inom bygg eller teknik samt har 5–7 års arbetslivserfarenhet av projektledning inom bygg- och/eller fastighetsbranschen. Vidare behöver du kunna behärska svenska i tal och skrift samt inneha manuellt B-körkort. Som person ser vi att du är prestigelös och har en god samarbetsförmåga i och med att tjänsten innefattar ett nära samarbete inom arbetsgruppen såväl som med förvaltningen. Tillsammans når vi våra mål! Du behöver även vara förtroendeingivande samt besitta en hög affärsmässighet på sådant sätt att du har förmågan att se till hyresgästers behov, hur en affär ser ut samt har en förståelse för vad våra respektive kunds intressen är. Vi skapar affärer som gynnar båda parter!
Låter detta som en tjänst för dig? Kul! Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan redan idag. Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning. Placering vårt huvudkontor i Göteborg, arbete på plats fem dagar i veckan.
I denna process ber vi dig inte skicka med personligt brev, utan vill i stället att du besvarar våra urvalsfrågor. Vi använder oss av rekryteringstester för att hjälpa oss göra ett så bra och objektivt urval som möjligt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterare Matina Khosravian påmatina.khosravian@balder.se.
Hjärtligt välkommen till en bransch full av möjligheter!

Ansök nu

Projektledare till Norvatek

Läs mer Apr 16
Projektledare?till Norvatek
Vi fortsätter att växa och behöver därför bli fler! Vi söker nu ytterligare en projektledare. Har du erfarenhet av projektledning, inom VVS eller som platschef/arbetsledare inom anläggningsprojekt? Trivs du med omväxlande arbetsuppgifter och tycker om att skapa möjligheter? Då kanske just du den vi söker!
Om tjänsten som projektledare:
Som projektledare leder du projekt inom Norvateks kompletta tjänste- och produktutbud som av VA-anläggningar, som exempelvis pumpstationer. Kunderna är främst kommuner och entreprenörer i hela Sverige, och ditt fokus kommer bli region väst, men på sikt även inkludera andra delar av Sverige.
Du fungerar som en länk internt mellan försäljning och produktion, men du har också nära kontakt med kommuner, markentreprenörer och konsulter där du självständigt ansvarar för att bygga relationer. Du finns med i hela processen - från projektering, inköp, design och konstruktion till prefabricering, montering, leverans och installation. Du ansvarar också för projektekonomin under tiden projektet pågår. Därefter är du naturligtvis kvar för rådgivning och service. Utöver våra produkter handlar en del av projekten även om renovering av pumpstationer vilket innebär en nära kontakt med kunderna.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Leda och följa upp tilldelade projekt och bevaka budget, kvalitet och tidplan
Problemlösning på olika nivåer Intern och extern kommunikation
Kundkontakter
Ta fram och granska projektdokumentation i samarbete med övriga interna avdelningar
Identifiera projektrisker och minimera dess konsekvenser
Bidra i vår dagliga strävan att utvecklas och bygga kultur för ständiga förbättringar

Arbetet utgår i första hand från Göteborg. Resor i tjänsten förekommer, dock i flesta fall över dagen.
Dina kunskaper
Vi tror att du har en bakgrund inom anläggningsbranschen, exempelvis har du tidigare arbetat som projektledare, platschef, VVS-ingenjör, VA/Markingenjör, byggledare eller arbetsledare.
Du har en eftergymnasial utbildning inom det tekniska området. En fördel är om det är inom VA alt. VVS-branschen och att du känner till byggbranschens entreprenadformer.
Mycket meriterande är om du har erfarenhet av att arbeta i anläggnings-, bygg eller VVS-entreprenader.
Du har god datavana samt erfarenhet av att jobba i affärssystem.
Du behöver kunna kommunicera på svenska i tal och skrift.

Dina egenskaper
Du är affärsorienterad med energi och passion för att hjälpa våra kunder. För att trivas i rollen bör du ha förmågan att jobba med flera saker parallellt och gilla att den ena dagen aldrig är den andra lik. Som person kännetecknas du av stark personlig drivkraft med hög energinivå och vilja att leverera resultat. Du är öppen och har lätt för att skapa kontakt både internt och externt och du är duktig på att förmedla ett budskap.
Då det är många moment att hålla reda på som projektledare är det viktigt att du är noggrann, strukturerad och engagerad. Du har förståelse för att kultur och miljö i ett tillväxtbolag kräver prestigelöst ansvarstagande och handlingskraft. Du är också lyhörd och har mod att tänka nytt och tar initiativ att driva från början till avslut. Våra värderingar som vägleder oss i vår arbetsvardag är Kunskap, Gemenskap och Kvalitet, dessa värderingar tycker vi är viktigt att du vill dela med oss.
Norvatek erbjuder
Norvatek erbjuder en platt, prestigelös organisation med framåtblick och med nära till beslut. Tillsammans kan vi göra skillnad. Inom Norvatek brinner vi för att leverera rätt tekniska lösningar med rätt kvalitet till våra kunder inom VA-branschen. Att arbeta hos oss är inspirerande och utmanande och tillsammans nyttjar vi varandras kompetens i ett prestigelöst samarbete. Vår personals hälsa är viktig för oss, och därför erbjuder vi bl.a. ett generöst friskvårdsbidrag. Välkommen in i gänget!
Kontakt och ansökan
Om du delar vårt engagemang och tycker att vi som företag verkar spännande, då ser vi fram emot just din ansökan. Vi hoppas att du vill vara med på vår resa mot att bli den mest attraktiva arbetsgivaren inom vår bransch.
Ansök gärna idag. Urval sker löpande.
Ansvarig för denna rekrytering är projektchef Anna Maria Isaksson, annamaria.isaksson@norvatek.se, men frågor besvaras även av Catrin Johansson, HR, catrin.johansson@norvatek.se
Välkommen med din ansökan!
Om Norvatek
Norvatek är en del av Uniwater - en av Nordens ledande koncerner inom vatteninfrastruktur / VA-tekniska lösningar. Med dotterbolagens expertis och kompetens erbjuder Uniwater AB heltäckande VA-lösningar till den europeiska marknaden. Koncernen omsätter ca 1,5 mdkr och har ca 500 anställda. Läs mer om bolaget på www.uniwater.se Vatten, avlopp och dagvatten är en del av de viktigaste kretsloppen som får samhället och din vardag att fungera. Norvateks pumpstationer finns på nyckelpositioner i infrastrukturen och ser till att vatten kommer fram till hushåll och industrier. att pumpstationer pumpar spillvatten, eller avloppsvatten som vi säger i dagligt tal, till reningsverken och dagvatten pumpas till magasin för att kunna sakta filterar ut i marken så att översvämningar kan minimeras Läs gärna mer om oss på?www.norvatek.se

Ansök nu

Projekt- och byggledare infrastruktur till SYSTRA AB i Göteborg

Läs mer Apr 24
Nytt
Vill du vara med och forma framtidens infrastruktur tillsammans med oss på SYSTRA? Hos oss får du möjlighet att utvecklas i en dynamisk miljö där du får möjlighet att leda och driva både stora och små infrastrukturprojekt. På våra kontor i västra Sverige arbetar ett engagerat team av projekt- och byggledare som stöttar varandra, utbyter erfarenheter och har kul på vägen! Vill du vara med? Sök tjänsten redan idag!
Så här säger några av våra medarbetare:
Jag trivs verkligen här på SYSTRA. I rollen som projekt- och byggledare får jag en varierad vardag, med kollegor utom och inom organisationen, och alltid ett bra stöd i frågor i vår PM-grupp. Jag har hittat hem. – Peter H
Gemenskapen på kontoret i kombination med att vara en nyckelperson ute i projekt gör att man trivs på SYSTRA. Frihet under ansvar är nyckelord. - Michael O

Som projekt- och byggledare och BPU är du en central del av projekten. Du kommer bidra som sakkunnig i tidiga skeden av nya projekt och med byggledning i pågående projekt. Du kommer leda och samordna frågor avseende produktionen inom entreprenaden och skapa förutsättningar för en effektiv och säker byggnation avseende tid, kostnad och innehåll.
Här får du en nyckelposition i en omväxlande och koordinerande roll med möjlighet att anpassa inriktning utifrån din profil och intressen.
Hos oss har du stor möjlighet att vara med och påverka samt utveckla vår verksamhet och kan beroende på din bakgrund och erfarenhet jobba i varierande järnvägs- och anläggningsprojekt i rollen som byggledare, BPU eller projektledare.
Om dig
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning om minst 2 år inom mark- och anläggning eller järnväg, samt minst 5 års erfarenhet från arbete som byggledare, BPU, projektledare, platschef/produktionschef, arbetsledare eller entreprenadingenjör. Det är en fördel om du har erfarenhet av arbete med projektledning inom VA eller certifiering betong klass 1. Vidare har du mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift, samt goda kunskaper i engelska. Eftersom resor i tjänst med bil kommer förekomma, är B- körkort ett krav.
Eftersom det är du som driver projekten från start till mål så söker vi dig som är handlingskraftig, lösningsorienterad samt har ett affärsmässigt förhållningssätt. Vi tror att du har ett stort teknikintresse, känner stort ansvar för ditt arbete och tar egna initiativ. Arbetet innebär många kontaktytor både internt och externt på olika nivåer vilket ställer krav på din kommunikativa förmåga. Du värdesätter goda relationer, har ett prestigelöst förhållningssätt och är duktig på att skapa samarbeten där fokus ligger på det gemensamma målet.
Vad kan vi erbjuda dig?
SYSTRA utvecklar innovativa lösningar för ett hållbart resande. Du blir en del av en organisation som tar ansvar för miljön, projekten och medarbetarna. Vi erbjuder tjänster inom transport, samhällsbyggnad och infrastruktur.
I Sverige är vi drygt 700 medarbetare. Vårt arbetsklimat präglas av framåtanda, kompetens och samarbete. Hos oss arbetar både erfarna och juniora medarbetare och vi månar om en hög grad av kunskaps- och erfarenhetsutbyte såväl inom som mellan teknikområdena.
Vi strävar efter att vara en arbetsplats där alla medarbetare trivs och mår bra – där du kan hålla en bra balans mellan jobb och fritid. Läs gärna mer om oss på vår webbsida, som finns länkad i annonsen.
Placeringsort och övrig information
Vi erbjuder en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Du kommer ha din bas på vårt kontor i Göteborg eller Karlstad men vi erbjuder också flexibiliteten att arbeta på distans några dagar i veckan. Resor i tjänsten kan förekomma.
Kontaktuppgifter
Jonas Andervik,?gruppchef PM
jandervik@systra.com


Johanna Ekman, Rekryteringspartner SYSTRA
jekman@systra.com
Ansökan
Urval kan komma att ske löpande så varmt välkommen med din ansökan redan idag.
Om SYSTRA Group
Med 11’000 medarbetare globalt är SYSTRA en av världens ledande aktörer inom infrastrukturlösningar. Hos oss arbetar engagerade ingenjörer och miljövetare inom till exempel väg & vatten, järnväg, höghastighetsjärnväg, tunnelbana, spårväg och bro. SYSTRA har bland annat designat cirka hälften av världens byggda och planerade höghastighetsjärnvägar och automatiserade tunnelbanor.
SYSTRA- confidence moves the world
Inför rekryteringsarbetet har SYSTRA noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Isaksson Rekrytering & Bemanning AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Isaksson Rekrytering & Bemanning AB .

Regionchef Syd till Svevia

Platschef, anläggning
Läs mer Feb 3
Regionchef Syd till Svevia – Led en strategiskt viktig region inom infrastruktur
Svevia är en av Sveriges ledande aktörer inom drift, underhåll och anläggning av vägar och infrastruktur. Vi söker nu en erfaren och affärsorienterad Regionchef Syd som vill ta ett helhetsansvar för att leda och utveckla vår verksamhet i en av våra mest dynamiska regioner. Det här är en nyckelroll med stora möjligheter att påverka Svevias framgång och framtid.  Vill du dela väg med oss? Välkommen med din ansökan till Isaksson Rekrytering!

Ditt uppdrag
Som Regionchef för Region Syd har du ett övergripande ansvar för att leda och utveckla verksamheten, med fokus på att säkerställa lönsamhet, stärka affären och skapa en trygg och engagerande arbetsmiljö för cirka 200 medarbetare. Regionen är uppdelad i fyra arbetschefsområden med verksamhet i Göteborg, Malmö och Linköping, och rollen kräver ett nära samarbete med arbetscheferna. Du leder regionens ledningsgrupp, har personalansvar för fyra arbetschefer och rapporterar direkt till divisionschefen. Du tillhör även divisions ledningsgrupp och är en viktig part i att fortsätta utveckla hela Svevias anläggningsaffär till Sveriges bästa anläggningsverksamhet. I din roll ansvarar du för att driva regionens strategiska arbete, utveckla och implementera affärsstrategier, samt stärka Svevias position på marknaden genom att identifiera och etablera nya affärsområden. Du säkerställer också att arbetet bedrivs med högsta fokus på arbetsmiljö, säkerhet och värderingsstyrt ledarskap. Rollen innebär resor inom regionen samt deltagande i möten och samarbeten på divisionsnivå i Stockholm.

Målsättningen med ditt uppdrag som en del av divisionens strategi: Utveckla regionen genom att skapa och säkerställa lönsamhet
Vrida om affären och ta oss in på nya marknader
Etablera och utöka arbetschefsområden i andra geografier
Fortsätta utveckla samarbetet inom divisionen och mellan Svevias olika affärsområden
Bidra till en stabil tillväxtresa på sikt
Är du den vi söker?
Vi söker dig som är en inspirerande och trygg ledare med en genuin förmåga att engagera och utveckla dina medarbetare. Du har ett affärsorienterat förhållningssätt och drivs av att bygga framgångsrika team som når sina mål tillsammans.
Svevias värdeord – engagemang, samarbete och ansvar – är centrala för dig, både i ditt ledarskap och i ditt dagliga arbete. Vi värdesätter ledarskap som präglas av tydlighet, kommunikation och ett starkt fokus på att skapa en arbetskultur där alla trivs och bidrar. För att lyckas i rollen tror vi att du ser kommunikation som ett nyckelverktyg för att bygga och utveckla din organisation. Du leder genom värderingar och är en förebild för det samarbete och ansvarstagande som Svevia står för. Hos oss kommer du få möjlighet att ta fram det bästa hos dina medarbetare och bidra till en gemensam framgång.

För att vara framgångsrik i rollen som Regionchef hos oss ser vi det som krav att du har: Teknisk högskoleutbildning eller har skaffat dig likvärdig kompetens på annat sätt
Branscherfarenhet och ansvarig för anläggningsverksamhet
Tidigare erfarenhet som arbetschef eller motsvarande befattning
Är vass inom ekonomi och affärsmannaskap
Kommunikativt och värderingsstyrt ledarskap
God datavana
Flytande svenska och engelska tal och skrift
B-körkort och möjlighet att resa inom regionen

En del av något större
Utifrån Svevias strategier, mål och värdegrund får du de förutsättningar som krävs för att göra skillnad och bidra till företagets utveckling. Beslutsvägarna är korta, det är lätt att påverka och göra sin röst hörd. Och hos oss står ledarskapet i fokus, vilket gör att du kontinuerligt får möjlighet att utvecklas i din roll. Och det är på riktigt! Vi månar om att vara en arbetsplats för alla. Att du ska leda genom dina medarbetare ser vi som en självklarhet. Det är som lag vi skapar framgång. Det är så vi gör affärer och genererar resultat.Det är så vi får stad och land att fungera. Besök vår hemsida för mer information: Svevia - Specialister på vägar och infrastruktur

Kontaktuppgifter och ansökan
I den här rekryteringen samarbetar vi med Isaksson Rekrytering Bemanning AB. Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta: Ira Isaksson på 070-485 75 59 eller via e-post: ira@isakssonrekrytering.se
Vi ser fram emot din ansökan via Isakssons hemsida: Isaksson Rekrytering Bemanning | Här finns möjligheterna Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. Intervjuer sker löpande, och vi tillämpar referenstagning och bakgrundskontroll inför en anställning.

Välkommen med din ansökan!

Isaksson Rekrytering Bemanning AB är ett auktoriserat bemanningsföretag och medlem av Kompetensföretagen inom Svenskt Näringsliv. Vi arbetar över hela Sverige med rekrytering och uthyrning av kompetent personal inom fastighet, bygg, infrastruktur, förnybar energi och teknik. För mer information, besök vår hemsida https://www.isakssonrekrytering.se

Ansök nu

Projektledare till Eltel Power – Göteborg/Malmö

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Apr 22
Vill du vara med och driva elektrifieringen av Sverige?
Eltel Power söker en engagerad projektledare som vill ta sig an utmaningen att etablera och utveckla vår verksamhet i distrikt Väst. Här får du möjligheten att arbeta med projekt som gör skillnad för framtidens energiförsörjning och bidra till ett mer hållbart samhälle. Hos oss är du en del av ett team som driver allt från planering till installation och driftsättning av nya el-anläggningar. Välkommen med din ansökan till Isaksson Rekrytering!

Eltel är den ledande leverantören av tjänster för kritisk infrastruktur. Vi designar, planerar, bygger och säkrar driften av el- och kommunikationsnätverk i hela Sverige på uppdrag av våra kunder som i huvudsak är operatörer, nätägare och myndigheter. Vi är stolta över att skapa värde för våra kunder och för samhället i stort – vi på Eltel kombinerar kunskap och kompetens med en praktisk inställning till arbete. Vi har ambitionen att vara den bästa arbetsplatsen för dig som gillar utmaningar och som vill ta ett samhällsansvar. Vi söker nu fler engagerade människor som vill bli en del av vårt företag. För mer information besök vår hemsida: Always connected, always powered

Ditt uppdrag
I rollen som projektledare har du ett helhetsansvar för dina projekt – från start till mål. Du leder projekt inom distributionsnätet, såsom kabel- och stationsprojekt, och är en nyckelspelare i att säkerställa att projekt levereras med hög kvalitet, inom budget och tidsramar. Projekten sträcker sig från mindre ombyggnationer till större nybyggnadsprojekt. Utöver detta förväntas du bidra till vår tillväxt genom att arbeta nära vår säljorganisation för att identifiera och säkra nya affärer inom nya marknader, exempelvis inom högspänningsprojekt och reservkraft för datacenter.

Dina arbetsuppgifter inkluderar: Projektledning inom distributionsnät, inklusive kabeldragning, nätstationer, kabelskåp och markåterställning
Samtidigt arbetar du nära vår säljorganisation för att identifiera och säkra nya affärer
Kontakter med kunder, underentreprenörer och andra intressenter
Ansvar för projektekonomi, framstegsrapportering och byggmöten med kunder
Hantera upphandling och skapa långsiktiga relationer med underentreprenörer
Utföra platsbesök för planering och uppföljning av projekt
Du kommer att rapportera till projektchef och ha stöd av en beredare som hjälper till med tillstånd och liknande arbetsuppgifter.

Varför välja Eltel Power?
Som projektledare hos oss får du möjlighet att bygga upp din roll och verksamheten från grunden. Vi erbjuder: Ett varierat arbete med mycket frihet och stort ansvar
Möjlighet att arbeta inom ett område som har en central roll i Sveriges omställning till hållbar energi
Goda utvecklingsmöjligheter inom en trygg och växande organisation
Stöd från erfarna kollegor och en beredare som hjälper till med tillstånd och andra förberedelser
Hos oss blir du en del av ett företag som värderar säkerhet, god arbetsmiljö och en stark teamkänsla. Med över 20 års erfarenhet är vi en stabil arbetsgivare som tar ansvar för Sveriges kritiska infrastruktur.

Är du den vi söker?
Vi söker dig som är affärsmässig, strukturerad och självgående med en förmåga att bygga goda relationer. Du har erfarenhet av att leda projekt och trivs med att arbeta både operativt och strategiskt.

Kvalifikationer: Relevant utbildning som civilingenjör, högskoleingenjör eller motsvarande, exempelvis elektriker.
6 års erfarenhet av projektledning inom eldistribution eller energidistribution
Goda kunskaper i projektekonomi och Excel
Kunskaper i entreprenadjuridik (EBR, AMA, BAS-U/BAS-P, ABT06, AB04).
Flytande svenska och engelska, i både tal och skrift
B-körkort.
Erfarenhet av reservkraft och högspänning är meriterande.
Tjänsten är säkerhetsklassad och bakgrundskontroll kommer att genomföras.

Kontaktuppgifter och ansökan
I den här rekryteringen samarbetar vi med Isaksson Rekrytering Bemanning AB. Vi tillämpar referenstagning och bakgrundskontroll på slutkandidat. Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta ansvariga rekryteringskonsulter: Frida Lundqvist på 073-526 33 29 eller via e-post: frida@isakssonrekrytering.se
Svetlana Fedorova på 073-526 33 29 eller via e-post: svetlana@isakssonrekrytering.se
Vi ser fram emot din ansökan via hemsida Isaksson Rekrytering Bemanning | Här finns möjligheterna redan idag, då vi intervjuar kandidater löpande. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post.

Välkommen med din ansökan!

Isaksson Rekrytering Bemanning AB är ett auktoriserat bemanningsföretag och medlem av Kompetensföretagen inom Svenskt Näringsliv. Vi arbetar över hela Sverige med rekrytering och uthyrning av kompetent personal inom fastighet, bygg och teknik. För mer information, besök vår hemsida www.isakssonrekrytering.se

Ansök nu

Platschef Anläggning Svensk Sjöentreprenad i Göteborg

Arbetsledare, anläggning
Läs mer Apr 22
Svensk Sjöentreprenad AB söker platschef till sin verksamhet i Göteborg.

Svensk Sjöentreprenad ( SSE ) är ett av landets största och äldsta marina anläggningsföretag och har varit verksamma inom undervattensentreprenader sedan mitten av 1980-talet. Till vår verksamhet i Göteborg söker vi nu en Projektledare som vill vara en del av företagets fortsatta tillväxt. Vill du vara med och bidra med din kunskap i komplexa anläggningsprojekt med marin karaktär och till ett hållbart samhällsbyggande? Välkommen med din ansökan idag!

Om verksamheten   
Svensk Sjöentreprenad AB är en del av MarCongruppen AB. Vi inriktar oss på nybyggnation, service, underhåll och utförande av projekt i anslutning till vatten. Inom detta område erbjuder vi byggnation och eller underhåll av bl.a. hamnar, kajer, bryggor, fyrar, broar, kraftverk m.m. genom ett unikt och mångårigt samarbete med anläggnings och förvaltande företag kan vi erbjuda ett brett kunnande inom dessa områden via våra verksamheter i Stockholm, Härnösand, Göteborg, Sölvesborg, Luleå och Malmö. Läs mer på: www.sse-ab.se

Om tjänsten
Vi söker Platschef med några års erfarenhet från betong/grundläggning/anläggning eller markverksamhet och som vill leda våra projekt i marin miljö. Den primära uppgiften är att driva våra projekt och leverera detta av hög kvalité till SSE kunder. Som platschef på SSE kommer du att driva hela processen i dina projekt. Rollen som platschef ger dig stora möjligheter att arbeta med olika typer av projekt med varierande inriktning och storlek. Du kommer också in i ett företag som aktivt satsar på att erbjuda medarbetarna utbildning och personlig utveckling. Arbetet är varierande med alltifrån att driva projekt inom renovering och nybyggnation av broar, kajer och sjöledningar till att tillsammans med våra erfarna dykare ta fram kostnadseffektiva lösningar för undervattensarbeten. Som platschef driver du dina projekt tillsammans med arbetsledare. Du driver processen, leder arbetet och har det ekonomiska ansvaret. Vidare kan det vara att ha flera projekt på gång samtidigt. Arbetet bedrivs i nära samarbete med övriga platschefer.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har några års erfarenhet i en ledande roll inom anläggning/betong/grundläggning. Meriterande om du har erfarenhet från marin verksamhet. Du är tekniskt kunnig inom anläggning och har god förståelse för projekteringsprocessen. Som person är du tydlig och har förmåga att hålla och skapa struktur. Vidare trivs du med många sociala kontaktytor och har en förmåga att skapa goda relationer. Därtill är du bra på att skapa engagemang och förtroende bland dem du samarbetar med. Du är kommunikativ och uttrycker dig väl i tal och skrift, såväl på svenska som engelska. 

Vi ser gärna att du har med dig följande:  God kunskap av anläggningprojekt.
 Kunskap i entreprenadjuridik (AMA, AB och ABT)
 Erfarenhet från projektledning.
 Du har goda ledaregenskaper
Vad kan Svensk Sjöentreprenad erbjuda dig?
Vi erbjuder dig goda utvecklingsmöjligheter som platschef där du får möjlighet att succesivt växa in i din roll och få mer ansvar och få större projekt med tiden. Du erbjuds att arbeta i ett spännande företag som präglas av en god teamkänsla och en familjär stämning. För att trivas i tjänsten ska du vara en person som utmanas och drivs av att arbeta såväl strategiskt som operativt. Du kommer att ingå i ett team av erfarna platschefer som arbetar med liknande utmaningar. Tjänsten är placerad på SSEkontor i Göteborg.

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Svensk Sjöentreprenad AB med Isaksson Rekrytering Bemanning AB. Urval och intervjuer kommer att ske löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. För frågor kring tjänsten hänvisas till ansvarig rekryterare, seniorkonsult Jonas Bessing, jonas@isakssonrekrytering.se, 0736-264750.

Isaksson Rekrytering Bemanning AB arbetar över hela Sverige med rekrytering och uthyrning av kompetent personal främst inom fastighet, teknik, energi, bygg samt ekonomi/administration. Isaksson Rekrytering och Bemanning är ett auktoriserat bemanningsbolag hos Almega-Bemanningsbolagen-Svenskt Näringsliv

Ansök nu

Platschef Anläggning Svensk Sjöentreprenad i Göteborg

Arbetsledare, anläggning
Läs mer Apr 14
Svensk Sjöentreprenad AB söker platschef till sin verksamhet i Göteborg.

Svensk Sjöentreprenad ( SSE ) är ett av landets största och äldsta marina anläggningsföretag och har varit verksamma inom undervattensentreprenader sedan mitten av 1980-talet. Till vår verksamhet i Göteborg söker vi nu en Projektledare som vill vara en del av företagets fortsatta tillväxt. Vill du vara med och bidra med din kunskap i komplexa anläggningsprojekt med marin karaktär och till ett hållbart samhällsbyggande? Välkommen med din ansökan idag!

Om verksamheten   
Svensk Sjöentreprenad AB är en del av MarCongruppen AB. Vi inriktar oss på nybyggnation, service, underhåll och utförande av projekt i anslutning till vatten. Inom detta område erbjuder vi byggnation och eller underhåll av bl.a. hamnar, kajer, bryggor, fyrar, broar, kraftverk m.m. genom ett unikt och mångårigt samarbete med anläggnings och förvaltande företag kan vi erbjuda ett brett kunnande inom dessa områden via våra verksamheter i Stockholm, Härnösand, Göteborg, Sölvesborg, Luleå och Malmö. Läs mer på: www.sse-ab.se

Om tjänsten
Vi söker Platschef med några års erfarenhet från betong/grundläggning/anläggning eller markverksamhet och som vill leda våra projekt i marin miljö. Den primära uppgiften är att driva våra projekt och leverera detta av hög kvalité till SSE kunder. Som platschef på SSE kommer du att driva hela processen i dina projekt. Rollen som platschef ger dig stora möjligheter att arbeta med olika typer av projekt med varierande inriktning och storlek. Du kommer också in i ett företag som aktivt satsar på att erbjuda medarbetarna utbildning och personlig utveckling. Arbetet är varierande med alltifrån att driva projekt inom renovering och nybyggnation av broar, kajer och sjöledningar till att tillsammans med våra erfarna dykare ta fram kostnadseffektiva lösningar för undervattensarbeten. Som platschef driver du dina projekt tillsammans med arbetsledare. Du driver processen, leder arbetet och har det ekonomiska ansvaret. Vidare kan det vara att ha flera projekt på gång samtidigt. Arbetet bedrivs i nära samarbete med övriga platschefer.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har några års erfarenhet i en ledande roll inom anläggning/betong/grundläggning. Meriterande om du har erfarenhet från marin verksamhet. Du är tekniskt kunnig inom anläggning och har god förståelse för projekteringsprocessen. Som person är du tydlig och har förmåga att hålla och skapa struktur. Vidare trivs du med många sociala kontaktytor och har en förmåga att skapa goda relationer. Därtill är du bra på att skapa engagemang och förtroende bland dem du samarbetar med. Du är kommunikativ och uttrycker dig väl i tal och skrift, såväl på svenska som engelska. 

Vi ser gärna att du har med dig följande:  God kunskap av anläggningprojekt.
 Kunskap i entreprenadjuridik (AMA, AB och ABT)
 Erfarenhet från projektledning.
 Du har goda ledaregenskaper
Vad kan Svensk Sjöentreprenad erbjuda dig?
Vi erbjuder dig goda utvecklingsmöjligheter som platschef där du får möjlighet att succesivt växa in i din roll och få mer ansvar och få större projekt med tiden. Du erbjuds att arbeta i ett spännande företag som präglas av en god teamkänsla och en familjär stämning. För att trivas i tjänsten ska du vara en person som utmanas och drivs av att arbeta såväl strategiskt som operativt. Du kommer att ingå i ett team av erfarna platschefer som arbetar med liknande utmaningar. Tjänsten är placerad på SSEkontor i Göteborg.

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Svensk Sjöentreprenad AB med Isaksson Rekrytering Bemanning AB. Urval och intervjuer kommer att ske löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. För frågor kring tjänsten hänvisas till ansvarig rekryterare, seniorkonsult Jonas Bessing, jonas@isakssonrekrytering.se, 0736-264750.

Isaksson Rekrytering Bemanning AB arbetar över hela Sverige med rekrytering och uthyrning av kompetent personal främst inom fastighet, teknik, energi, bygg samt ekonomi/administration. Isaksson Rekrytering och Bemanning är ett auktoriserat bemanningsbolag hos Almega-Bemanningsbolagen-Svenskt Näringsliv

Ansök nu

Projektledare till Eltel Power – Göteborg/Malmö

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Apr 10
Vill du vara med och driva elektrifieringen av Sverige?
Eltel Power söker en engagerad projektledare som vill ta sig an utmaningen att etablera och utveckla vår verksamhet i distrikt Väst. Här får du möjligheten att arbeta med projekt som gör skillnad för framtidens energiförsörjning och bidra till ett mer hållbart samhälle. Hos oss är du en del av ett team som driver allt från planering till installation och driftsättning av nya el-anläggningar. Välkommen med din ansökan till Isaksson Rekrytering!

Eltel är den ledande leverantören av tjänster för kritisk infrastruktur. Vi designar, planerar, bygger och säkrar driften av el- och kommunikationsnätverk i hela Sverige på uppdrag av våra kunder som i huvudsak är operatörer, nätägare och myndigheter. Vi är stolta över att skapa värde för våra kunder och för samhället i stort – vi på Eltel kombinerar kunskap och kompetens med en praktisk inställning till arbete. Vi har ambitionen att vara den bästa arbetsplatsen för dig som gillar utmaningar och som vill ta ett samhällsansvar. Vi söker nu fler engagerade människor som vill bli en del av vårt företag. För mer information besök vår hemsida: Always connected, always powered

Ditt uppdrag
I rollen som projektledare har du ett helhetsansvar för dina projekt – från start till mål. Du leder projekt inom distributionsnätet, såsom kabel- och stationsprojekt, och är en nyckelspelare i att säkerställa att projekt levereras med hög kvalitet, inom budget och tidsramar. Projekten sträcker sig från mindre ombyggnationer till större nybyggnadsprojekt. Utöver detta förväntas du bidra till vår tillväxt genom att arbeta nära vår säljorganisation för att identifiera och säkra nya affärer inom nya marknader, exempelvis inom högspänningsprojekt och reservkraft för datacenter.

Dina arbetsuppgifter inkluderar: Projektledning inom distributionsnät, inklusive kabeldragning, nätstationer, kabelskåp och markåterställning
Samtidigt arbetar du nära vår säljorganisation för att identifiera och säkra nya affärer
Kontakter med kunder, underentreprenörer och andra intressenter
Ansvar för projektekonomi, framstegsrapportering och byggmöten med kunder
Hantera upphandling och skapa långsiktiga relationer med underentreprenörer
Utföra platsbesök för planering och uppföljning av projekt
Du kommer att rapportera till projektchef och ha stöd av en beredare som hjälper till med tillstånd och liknande arbetsuppgifter.

Varför välja Eltel Power?
Som projektledare hos oss får du möjlighet att bygga upp din roll och verksamheten från grunden. Vi erbjuder: Ett varierat arbete med mycket frihet och stort ansvar
Möjlighet att arbeta inom ett område som har en central roll i Sveriges omställning till hållbar energi
Goda utvecklingsmöjligheter inom en trygg och växande organisation
Stöd från erfarna kollegor och en beredare som hjälper till med tillstånd och andra förberedelser
Hos oss blir du en del av ett företag som värderar säkerhet, god arbetsmiljö och en stark teamkänsla. Med över 20 års erfarenhet är vi en stabil arbetsgivare som tar ansvar för Sveriges kritiska infrastruktur.

Är du den vi söker?
Vi söker dig som är affärsmässig, strukturerad och självgående med en förmåga att bygga goda relationer. Du har erfarenhet av att leda projekt och trivs med att arbeta både operativt och strategiskt.

Kvalifikationer: Relevant utbildning som civilingenjör, högskoleingenjör eller motsvarande, exempelvis elektriker.
6 års erfarenhet av projektledning inom eldistribution eller energidistribution
Goda kunskaper i projektekonomi och Excel
Kunskaper i entreprenadjuridik (EBR, AMA, BAS-U/BAS-P, ABT06, AB04).
Flytande svenska och engelska, i både tal och skrift
B-körkort.
Erfarenhet av reservkraft och högspänning är meriterande.
Tjänsten är säkerhetsklassad och bakgrundskontroll kommer att genomföras.

Kontaktuppgifter och ansökan
I den här rekryteringen samarbetar vi med Isaksson Rekrytering Bemanning AB. Vi tillämpar referenstagning och bakgrundskontroll på slutkandidat. Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta ansvariga rekryteringskonsulter: Frida Lundqvist på 073-526 33 29 eller via e-post: frida@isakssonrekrytering.se
Svetlana Fedorova på 073-526 33 29 eller via e-post: svetlana@isakssonrekrytering.se
Vi ser fram emot din ansökan via hemsida Isaksson Rekrytering Bemanning | Här finns möjligheterna redan idag, då vi intervjuar kandidater löpande. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post.

Välkommen med din ansökan!

Isaksson Rekrytering Bemanning AB är ett auktoriserat bemanningsföretag och medlem av Kompetensföretagen inom Svenskt Näringsliv. Vi arbetar över hela Sverige med rekrytering och uthyrning av kompetent personal inom fastighet, bygg och teknik. För mer information, besök vår hemsida www.isakssonrekrytering.se

Ansök nu

Platschef Anläggning Svensk Sjöentreprenad i Göteborg

Arbetsledare, anläggning
Läs mer Apr 7
Svensk Sjöentreprenad AB söker platschef till sin verksamhet i Göteborg.

Svensk Sjöentreprenad ( SSE ) är ett av landets största och äldsta marina anläggningsföretag och har varit verksamma inom undervattensentreprenader sedan mitten av 1980-talet. Till vår verksamhet i Göteborg söker vi nu en Projektledare som vill vara en del av företagets fortsatta tillväxt. Vill du vara med och bidra med din kunskap i komplexa anläggningsprojekt med marin karaktär och till ett hållbart samhällsbyggande? Välkommen med din ansökan idag!

Om verksamheten   
Svensk Sjöentreprenad AB är en del av MarCongruppen AB. Vi inriktar oss på nybyggnation, service, underhåll och utförande av projekt i anslutning till vatten. Inom detta område erbjuder vi byggnation och eller underhåll av bl.a. hamnar, kajer, bryggor, fyrar, broar, kraftverk m.m. genom ett unikt och mångårigt samarbete med anläggnings och förvaltande företag kan vi erbjuda ett brett kunnande inom dessa områden via våra verksamheter i Stockholm, Härnösand, Göteborg, Sölvesborg, Luleå och Malmö. Läs mer på: www.sse-ab.se

Om tjänsten
Vi söker Platschef med några års erfarenhet från betong/grundläggning/anläggning eller markverksamhet och som vill leda våra projekt i marin miljö. Den primära uppgiften är att driva våra projekt och leverera detta av hög kvalité till SSE kunder. Som platschef på SSE kommer du att driva hela processen i dina projekt. Rollen som platschef ger dig stora möjligheter att arbeta med olika typer av projekt med varierande inriktning och storlek. Du kommer också in i ett företag som aktivt satsar på att erbjuda medarbetarna utbildning och personlig utveckling. Arbetet är varierande med alltifrån att driva projekt inom renovering och nybyggnation av broar, kajer och sjöledningar till att tillsammans med våra erfarna dykare ta fram kostnadseffektiva lösningar för undervattensarbeten. Som platschef driver du dina projekt tillsammans med arbetsledare. Du driver processen, leder arbetet och har det ekonomiska ansvaret. Vidare kan det vara att ha flera projekt på gång samtidigt. Arbetet bedrivs i nära samarbete med övriga platschefer.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har några års erfarenhet i en ledande roll inom anläggning/betong/grundläggning. Meriterande om du har erfarenhet från marin verksamhet. Du är tekniskt kunnig inom anläggning och har god förståelse för projekteringsprocessen. Som person är du tydlig och har förmåga att hålla och skapa struktur. Vidare trivs du med många sociala kontaktytor och har en förmåga att skapa goda relationer. Därtill är du bra på att skapa engagemang och förtroende bland dem du samarbetar med. Du är kommunikativ och uttrycker dig väl i tal och skrift, såväl på svenska som engelska. 

Vi ser gärna att du har med dig följande:  God kunskap av anläggningprojekt.
 Kunskap i entreprenadjuridik (AMA, AB och ABT)
 Erfarenhet från projektledning.
 Du har goda ledaregenskaper
Vad kan Svensk Sjöentreprenad erbjuda dig?
Vi erbjuder dig goda utvecklingsmöjligheter som platschef där du får möjlighet att succesivt växa in i din roll och få mer ansvar och få större projekt med tiden. Du erbjuds att arbeta i ett spännande företag som präglas av en god teamkänsla och en familjär stämning. För att trivas i tjänsten ska du vara en person som utmanas och drivs av att arbeta såväl strategiskt som operativt. Du kommer att ingå i ett team av erfarna platschefer som arbetar med liknande utmaningar. Tjänsten är placerad på SSEkontor i Göteborg.

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Svensk Sjöentreprenad AB med Isaksson Rekrytering Bemanning AB. Urval och intervjuer kommer att ske löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. För frågor kring tjänsten hänvisas till ansvarig rekryterare, seniorkonsult Jonas Bessing, jonas@isakssonrekrytering.se, 0736-264750.

Isaksson Rekrytering Bemanning AB arbetar över hela Sverige med rekrytering och uthyrning av kompetent personal främst inom fastighet, teknik, energi, bygg samt ekonomi/administration. Isaksson Rekrytering och Bemanning är ett auktoriserat bemanningsbolag hos Almega-Bemanningsbolagen-Svenskt Näringsliv

Ansök nu