Göteborg: Senior Software Engineer

Hitta ansökningsinfo om jobbet Senior Software Engineer i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2025-01-27 // Varaktighet: Heltid

Job description
We are looking for a Senior Software Engineer to join the observability team at our client. The ideal candidate should have a solid background in software engineering, have developed serverless applications on AWS and have a proven track record at driving technical change within a larger organization.
 You will be implementing technical solutions to enable the observability standards to be met, but most importantly will evangelize the observability standards throughout the company.



Responsibilities
You should be comfortable to be in the center and talk with people, facilitate workshops, hold talks and be hands on in teams to help implement optimizations and tooling related to Observability.    

Qualifications
Must haves:
Proven experience in creating complex solutions in Python, Typescript or Java. Preferably all 3.
AWS
Self-driven
Strong ability to work strategically on a higher level than just as part of a developer team.
Fluent in English, both written and oral
located in Gothenburg or nearby since it´s valid to be visible in office - Tuesdays and Thursdays.

Nice to haves:
Serverless
ELK-Stack (Elasticsearch, Kibana, Logstash)
InfluxDB
Grafana
OTLP






About the company

Randstad
At Randstad, we see the possible in people. With business all over Sweden and in all areas of expertise, we help people find work that feels good, where they get the opportunity to develop and realize their true potential. With close to 600 000 employees in 38 countries, Randstad is the global leader in the HR services industry. Our mission is to become the world’s most valued working life partner. By combining our passion for people with the power of today’s technology, we support people and organizations in realizing their true potential. We call it Human Forward.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Systemförvaltare

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Systemförvaltare.

Financial System Specialist

Läs mer Apr 29
Är du på jakt efter en roll där du får kombinera teknik och ekonomi – och samtidigt förbättra arbetssätt med hjälp av smarta systemlösningar? Gillar du att utveckla effektiva processer med tekniska lösningar och ekonomiskt fokus? Om du drivs av att påverka och självständigt leda projekt framåt, har vårt Finance-team en spännande möjlighet för dig! 
Group Financial Control söker nu en Financial System Specialist med fokus på att utveckla och förvalta systemstöd i våra ekonomiska processer. 
TJÄNSTEN 
I rollen som Financial System Specialist hos oss på Alektum Group erbjuds du en spännande möjlighet där du kommer få driva, utveckla och effektivisera vår hantering av ekonomiska och operationella processer på koncernnivå. Du kommer ha en stödjande och mycket påverkande roll i det förändrings- och utvecklingsarbete som sker inom ekonomiområdet och företaget i stort. 
Du är en del av ett team på cirka 25 personer som arbetar med verksamhetsuppföljning, bokföring och system i koncernens svenska och europeiska bolag. Du rapporterar till Director Group Accounting. 
I rollen ingår bland annat följande: 
Leda och driva utvecklingsprojekt tillsammans med Financial Control teamet.  
Medverka till att identifiera koncernens utmaningar i våra olika system, påvisa och driva igenom förbättringsområden. 
Aktivt delta i utveckling och förvaltning av vårt BI-system (Qlik Sense) och affärssystemet Microsoft BC.   
Agera som ekonomiavdelningens kravställare mot organisationens IT-experter i olika utvecklingsprojekt.  
Medverka i vårt löpande arbete att automatisera och effektivisera processer inom ekonomiområdet både i Sverige och i Europa. 
Kontrollera och kvalitetssäkra bokföring/systeminställningarna i våra olika bolag och utbilda användare vid behov. 

VEM SÖKER VI? 
För att axla rollen som Financial System Specialist är du en person som trivs med att arbeta självständigt, är nyfiken och tycker om att driva och implementera förändringsprocesser på internationell nivå. Du har ett starkt intresse för systemteknik och samtidigt god förståelse för ekonomi och redovisning.  
Det viktigt att du har förmågan att prioritera, driva projekt i mål och arbeta strukturerat. Duär en duktig kommunikatör som har lätt för att samarbeta med kollegor på alla nivåer och över landsgränser. Du är flexibel och vågar möta förändring och förändringsarbete med en positiv inställning i en fartfylld miljö. 
Vi söker dig som har: 
En akademisk relevant utbildning inom systemutveckling och/eller systemekonomi.
God systemförståelse och ett intresse för att arbeta med tekniska lösningar.
Mycket god förståelse för redovisning och ekonomiska flöden.
Grundläggande kunskaper i .
Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift.

Meriterande:  
Erfarenhet från NOVA, Qlik Sense och Microsoft BC.
Erfarenhet av att arbeta i internationell kontext.
Erfarenhet av olika typer av ekonomisystem, gärna med fokus på implementation, utbildning av personal samt projektuppföljning och utvärdering.
VAD ERBJUDER VI DIG? 
Vi på Alektum vet att våra medarbetare är nyckeln till vår framgång. Här blir du en viktig del av ett engagerat team, med en trivsam arbetsmiljö där du kan växa och där din insats verkligen gör skillnad. Vi arbetar efter våra key behaviours där collaboration, customer focus, personal accountability och simplicity är centrala värden. Vår kultur kännetecknas av gemenskap, innovation och driv men framförallt glädje och viljan att tillsammans påverka samhället till det bättre. På huvudkontoret i Göteborg sitter vi i ljusa, moderna lokaler med bra pendlingsmöjligheter – nära till både kollegor och centrum. 
INTRESSERAD? - VÄLKOMMEN ATT ANSÖKA!  
Välkommen med din ansökan senast den 16 maj 2025. Tjänsten är en tillsvidareanställning med start omgående eller enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande, vilket gör att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.   
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef, Anna Viotti, Director Group Accounting, anna.viotti@alektumgroup.com. 
För mer information om rekryteringsprocessen kontakta Azra Semic, Talent Acquisition Specialist, azra.semic@alektumgroup.com 
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Cloud Architect

Läs mer Jan 14
We seek a senior Cloud Architect to help us deliver value to our customers in a consultancy role.
Qualifications and skills required
In-depth knowledge of AWS, Aliyun and Azure services, including compute, storage, networking, database, security, and management tools.In-depth knowledge of the automotive domain including telecommunications, telematics and infotainment, both on-board and off-board.Strong understanding of cloud architecture principles, including microservices, serverless computing, containers, and hybrid cloud.Proficiency in scripting and automation using languages such as Python, PowerShell, or Bash.Experience with container orchestration platforms like Kubernetes and containerizationtechnologies like Docker.Familiarity with CI/CD pipelines, version control systems, and agile development methodologies.Proficiency in message queue technologies such as Kafka and MQTT.Excellent problem-solving skills and the ability to troubleshoot complex issues in a distributed cloud environment.Strong communication and interpersonal skills, with the ability to effectively collaborate with diverse teams and stakeholders.Fluent in English and Chinese languages, both spoken and written.
Personal attributes
You are the kind of person that thrives in an environment where everything is not set and gets inspired from defining and implementing solutions. You are pragmatic, self-driven, curious, and flexible.
• Excellent communication skills• Comfortable with navigating ambiguous and evolving situations• Proactive, self-starter and ability to manage multiple tasks effectively• A team-oriented approach and with a flexible mindset------------------------------------------------------------------------------------------
Logikfabriken is a consultancy company by and for talented, engaged, and fun people in tech.
Our ambition is to become Sweden's best and most inspiring employer.
Together, we create opportunities and move the company forward.
Spending time together is something we value, which is why we go to two conferences per year, arrange talks, after-work events, and many other fun activities.
In addition to the above, we believe in fair compensation and transparency.That’s why everyone at Logikfabriken has the same conditions, set their salary, pension, parental pay, number of vacation days, and other benefits.Our model is flexible and secure, and in most cases provides a substantial salary increase.Here you can see for yourself what you could earn: Calculate your salary
We are also passionate about sustainability. Since 2017, Logikfabriken has been climate-neutral and constantly works to reduce our footprint.

Ansök nu

Applikationstekniker/DevOps

Läs mer Maj 15
Bli en del av framtidens digitala sjukvård - gör skillnad med Nexer!
Nexer har, efter vunnen upphandling med Inera, fått i uppdrag att utveckla och effektivisera den samhällsnyttiga digitala tjänsten 1177.se. Nu söker vi dig som vill vara med på denna resa och som varje dag vill känna att du åstadkommer skillnad och bidrar till en samhällsviktig funktion i jobbet du gör.
Om rollen
Vi söker dig som brinner för support och som vill vara med och skapa stabilitet och långsiktighet i Ineras digitala lösningar.
Möjligheten att arbeta som applikationstekniker i detta team erbjuds i Göteborg, Alingsås och Lidköping.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Huvudansvarig för förvaltning- och supportteamet och bidra till långsiktiga och stabila lösningar för kund inom sjukvården
Arbeta med supportärenden och felsökning för att säkerställa stabilitet och kontinuitet
Bygga nära kundrelationer och bidra med idéer som stödjer Ineras långsiktiga mål

Dina kvalifikationer
Minst 10 års erfarenhet av teknisk support/förvaltning
Starka färdigheter inom problemlösning och felsökning (ofta mha loggar)
Erfarenhet att jobba med ServiceNow och ITIL
Ett genuint intresse för IT och teknik i allmänhet
Bra samarbets- och kommunikationsförmåga
Flytande kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift
Arbetet sker under ordinarie kontorstider (8-17). Införstådd i att beredskap på kvällar och helger förekommer (Servicetid 07:00-22:00).
Sist men inte minst behöver du vara driven, engagerad och nyfiken

Kompetenser och teknologier
Microsoft
Erfarenhet av DevOps, Kubernetes, Docker
Programmeringsbakgrund (t.ex Java, .NET) Meriterande
Erfarenhet av DB2
Erfarenhet av ElasticSearch/Kibana/Grafana Ansökan Du är varmt välkommen att söka tjänsten genom att skicka in din ansökan här nedan. Enligt GDPR hanterar vi inte ansökningar via e-post men har du frågor om tjänsten eller Nexer är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare, Cornelia Holmbäck på cornelia.holmback@nexergroup.com #LI-CH1

Ansök nu

Systemförvaltare IT-stöd lön och HR-processer

Läs mer Maj 13
Intraservice levererar tjänster och digital infrastruktur som hjälper medarbetare och chefer i Göteborgs Stad att arbeta smart och effektivt. På så vis gör vi det enklare att arbeta i staden och skapar förutsättningar för en god service till göteborgarna. Vi har en central roll i stadens digitalisering och automatisering och våra kunder är Göteborgs alla förvaltningar och bolag.
Vi är drygt 700 medarbetare som arbetar i centrala Göteborg. Hoppas du vill bli en av oss!
Mer information: http://www.goteborg.se/intraservice

ARBETSUPPGIFTER
Vi är Göteborg! Nu behöver vi dig som vill göra jobbet enklare för chefer och medarbetare i Göteborgs Stad. Trivs du med att lösa problem och vill arbeta med ett hela-staden-perspektiv, utifrån de behov som finns? Vill du vara en del av ett positivt team där verksamhetsstöd och kundnytta står i fokus? Då har vi jobbet för dig!

För att Göteborgs Stads medarbetare ska få en så bra service som möjligt, arbetar vi inom verksamhetsområde HR bland annat med att förstå verksamheternas behov och utifrån det förvalta och utveckla kommungemensamma HR-applikationer och applikationsplattformar. Vi ger verksamheterna expertsupport och kravställer mot leverantörer.

På enheten HR-systemförvaltning är vi 20 systemförvaltare som arbetar med de olika HR-applikationerna. Ett fokusområde för oss är att jobba vidare med automatisering och förenkling av processer och IT-stöd och du kommer att vara med och bidra till fortsatt utveckling av service och stöd kring vår nuvarande löneapplikation Personec P samt ytterligare ett HR system.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som systemförvaltare för IT-stöd inom lön- och HR-processer kommer bland annat att vara:
• ha kontakt med leverantörer angående supportärenden, uppgraderingar och utvecklingsfrågor
• leda/genomföra acceptanstester avseende nya versioner
• analysera incidenter/supportärenden både internt och externt och föreslå förbättringar
• underhålla och se till att systemen stödjer aktuella HR-processer och tjänster
• kommunicera kring förändringar och nya modulers funktionalitet i systemet med övriga på Intraservice
• delta i utredningar avseende t.ex. nya tillämpningar inom området
• medverka i användarforum och intressegrupperingar och utvecklingsprojekt
• hantera driftsfrågor i samarbete med driftsorganisationen på Intraservice
• arbeta för att säkerställa informationssäkerhet och efterlevnad av GDPR i våra IT-stöd.

Specifika arbetsuppgifter för Personec P är att planera och genomföra lönebearbetningar/körningar löpande under månaden samt medverka vid konfigurering av Personec P.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom HR- eller IT-området och/eller motsvarande kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig . Du har erfarenhet och god vana av att arbeta med olika IT-system. Du har därtill yrkeserfarenhet av arbete inom lön- och HR-området som omfattar kunskap i löne- och avtalsfrågor samt HR-processer.

Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet och kunskap inom specifika HR-områden då våra IT-stöd stödjer bland annat arbetsmiljö- och hälsa, rekrytering, rehabilitering, utbildning, personaluppföljning och LAS-hantering med mera.
Följande är även meriterande:
• erfarenhet av arbete med systemförvaltning av lönesystem eller annat HR-system
• kompetens inom Personec P
• erfarenhet av arbete inom service och support
• kunskaper inom de lagar och avtal som styr HR-området.

Du är en drivande person som tar egna initiativ och som slutför det du påbörjat. Du är kommunikativ med god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift. Då tjänsten innehåller många kontaktytor, både internt och externt, behöver du vara skicklig på att samarbeta och upprätthålla goda relationer. Du trivs med att arbeta både självständigt och i grupp. Du arbetar strukturerat och har en god analytisk förmåga, som gör att du hittar lösningar på problem när dessa uppstår. Vi ser gärna att du är en utvecklingsorienterad person som motiveras av att lära dig nya saker och utvecklas och själv kommer med nya idéer och tar initiativ till förbättringar.

ÖVRIGT
Som medarbetare på Intraservice delar du självklart Göteborgs Stads förhållningssätt: vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt. På Intraservice arbetar du i en kunskapsorganisation som ständigt utvecklas. Hos oss finns en hög grad av komplexitet och bredd samt många spännande uppdrag och roller. Mycket av det vi gör handlar om stora volymer, där du är med och bidrar till samhällsnytta för stadens verksamheter och i förlängningen för medborgarna. Vi arbetar både verksamhetsbaserat och tillitsbaserat, erbjuder flexibel arbetstid och eftersträvar balans mellan arbete och privatliv. Hos oss får du flera friskvårdsförmåner såväl som andra förmåner. Vår strävan är att både idag och i framtiden vara en attraktiv arbetsgivare!

Vissa tjänster på Intraservice kan komma att innefattas av krigsplacering med allmän tjänsteplikt vid höjd beredskap eller krig.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Systemspecialist, IT Drift

Läs mer Maj 9
Stadsmiljöförvaltningen har ett helhetsansvar för stadens offentliga rum och samlade framkomlighet. Vi arbetar för att skapa tillgängliga, attraktiva och levande stadsmiljöer och naturområden. Förvaltningen äger och förvaltar spårvagnsnätet i Göteborg. På förvaltningen arbetar cirka 900 personer.

Stadsmiljöförvaltningen är en del av de stadsutvecklingsförvaltningar som finns i Göteborgs Stad. Gemensamt arbetar vi med att skapa förutsättningar för en fungerande infrastruktur, bostäder och lokaler med kvalitet, en inbjudande offentlig miljö och verkar för att staden blir hållbar ur alla perspektiv.

ARBETSUPPGIFTER
Verksamhetsområde IT består av 2 enheter, Drift och Infrastruktur med 7 medarbetare samt enheten Förvaltning och utveckling med 16 medarbetare. Vi driftar och förvaltar cirka 250 system.

I denna tjänst kommer du vara telefoniansvarig, förvalta våra telefonabonnemang samt telefoner, men också förvalta Microsoft365 och Sharepoint SE. Det ingår även paketering av program, inköp av IT-material, att ta fram rutiner, processer i ovan områden och stödja förvaltningen genom ITs ärendehanteringssystem (Servicedesk Plus). Detta med syfte att på kort och lång sikt med IT-verktyg öka kvaliteten i form av digitalisering, effektivitet och kundnytta/verksamhetsnytta. Du kommer även vara ett stöd till Driftledarna och deras objekt Digital arbetsplats samt Infrastruktur.

Vidare kommer du också att tillsammans med objektledare planera och genomföra aktiviteter i enlighet med systemförvaltningsplaner samt samordna med planerade större utvecklings- och digitaliseringsaktiviteter inom objekten digital arbetsplats och infrastruktur.


KVALIFIKATIONER
För tjänsten krävs:
• Yrkes- eller högskoleutbildning inom IT eller motsvarande erfarenhet från tidigare arbetsliv.
• Utbildning i ITIL Foundation V4
• 2 års erfarenhet att förvalta/hantera telefonitjänster
• 3 år erfarenhet från ärendehanteringssystem som t.ex. Servicedesk Plus eller ServiceNow
• 4 års erfarenhet av förvaltning/hantering av Microsoft Office samt Teams o Sharepoint
• Erfarenhet från systemförvaltning
• Erfarenhet av att dokumentera kunskapslösningar/rutiner
• Behärskar svenska i tal och skrift

Följande är meriterande:
• Erfarenhet av paketering av programvaror

Som person ser vi att du har en god förmåga att vara pedagogisk och serviceinriktad när du förmedlar budskap och anpassar det efter mottagare och situation. Du har inga problem att arbeta självständigt i ditt arbete där du på egen hand planerar, driver och genomför uppdrag på ett strukturerat sätt inom givna resursramar. Du motiveras av att lära dig nya saker och gillar att ta initiativ till förbättringar. Du har dessutom ett analytiskt och utredande förhållningssätt.

Välkommen med din ansökan.

ÖVRIGT
De närmsta två åren renoveras vår arbetsplats på Köpmansgatan 20 där alla stadsutvecklande förvaltningar kommer samlas. De nya lokalerna beräknas vara klara 2026. Under renoveringstiden har vi arbetsplatser på Postgatan och Lillhagsparken enligt ett roterande schema. Det innebär några månader på Postgatan och några månader på Lillhagsparken och gäller för större delen av förvaltningens tjänster.

Vi erbjuder en arbetsplats i en förvaltning där utveckling står i fokus, både internt hos oss och även i flertalet av de uppdrag vi bedriver i staden. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vi erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid (undantag på vissa avdelningar), friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Ett hållbart arbetsliv är viktigt för oss där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ditt privatliv. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.

Ansökningarna hanterar vi löpande och kan komma att bjuda in till intervjuer innan sista ansökningsdag.

Vill du veta mer om oss? Följ vår företagssida på LinkedIn:
https://www.linkedin.com/company/stadsmiljo-goteborgs-stad/

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Randstad AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Randstad AB .

Data Engineer

Data Warehouse specialist
Läs mer Maj 8
Job description
Randstad Digital are now looking for an experienced Data Engineer to join the IT- team at Constructor. Your focus will be on designing, implementing, and maintaining data solutions within the Azure ecosystem as well as data visualization in PowerBI. You will join an ongoing long term migration project which after the initial phase will shift focus to maintenance and continuous improvements. The position requires occasional short travels.


Constructor is part of Gonvarri Material Handling, a family of brands that can trace its roots back to 1856. Besides Constructor; Stålteknik, Kasten and Dexion are also members of the family.
The team at Constructor is welcoming and its nine colleagues are specialized in different focus areas. On site in Gothenburg you’ll find most of your colleagues but you will also have colleagues and stakeholders on other sites in Sweden and some parts of Europe. 
Constructor offers a competitive salary package, health care contribution, reduction of working hours and a hybrid workplace. Free parking right outside the building and bus and tram stops are nearby if public transportation is preferred.
Constructor is a global, growing company with a digital journey that offers many opportunities for career growth and development.


Please apply at www.randstad.se, before 2025-06-15. If you have questions, please contact Carolina, carolina.klockaregullesjo@randstad.se. 


For Randstad, it is important that all competence and skills in the labor market are utilized. We welcome all applicants and strive for diversity.


Randstad Digital specializes in the field of IT and digital enablement, and is part of Randstad, a global talent leader with the vision to be the world’s most equitable and specialized talent company. Headquartered in the Netherlands, Randstad operates in 39 markets and has approximately 40,000 employees. With this global network, in combination with our strong local foundation, we can offer a wide range of varied and developing assignments and jobs for you who are a specialist in IT. As a partner for talent and through our distinct specialization, we help people secure meaningful roles, develop relevant skills and find purpose and belonging in their workplace

Responsibilities
Your responsibilities will mostly relate to data engineering with an important understanding of Power BI and is divided into three focus areas: Data Engineering, Cloud Engineering and Business Intelligence.


Data Engineering Tasks:
- Data Ingestion pipelines
- Data Modeling and Schema Design
- Data Quality and Governance
- Performance Optimization
- Platform security
- Roles and accesses



Cloud Engineering Tasks:
Infrastructure Setup and Maintenance
CI/CD Pipelines
Monitoring and Troubleshooting



Business Intelligence Tasks
Maintain and monitor the performance of the Power BI platform and collaborate with the business teams to improve current reports and develop new reports.


Qualifications
We are looking for candidates with 3+ years of experience of data engineering and a higher education within data engineering or similar.


Technical skills required: 
and Python
Kimball modelling concepts
Azure services, including Azure Data Factory, Azure Databricks and Azure Data Lake Storage.
Experience with DevOps ways of working.
Experience with dbt.
Familiarity with Power BI as enterprise reporting tool.



To fit in with the cooperative and helpful team at Constructor you need to be communicative, curious and a team player. This position has many points of interaction with stakeholders throughout the organization which requires presentation skills and meeting management as well as networking and relationship building. To qualify for the position you need to be fluent in English and preferably Swedish.

Experience
Data Warehousing
Data Warehousing and Business Intelligence (DWBI)
Sql Data Warehouse
Microsoft Business Intelligence
Azure Data Lake
Azure Data Factory
Power BI
Python (Programming Language)
DevOps


About the company

Randstad
At Randstad, we see the possible in people. With business all over Sweden and in all areas of expertise, we help people find work that feels good, where they get the opportunity to develop and realize their true potential. With close to 600 000 employees in 38 countries, Randstad is the global leader in the HR services industry. Our mission is to become the world’s most valued working life partner. By combining our passion for people with the power of today’s technology, we support people and organizations in realizing their true potential. We call it Human Forward.

Ansök nu

Embedded SW developer

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Apr 28
Job description
We are seeking a skilled Embedded Software Developer to contribute to the development of next-generation telematics products and services.
being a consultant
Randstad Digital is your career partner in IT and digital enablement. As a consultant with us, you get a competitive salary, benefits and collective agreements. Your consultant manager is always there for you and ensures that you get varying and developing assignments at different companies, within different industries. As your digital enablement partner, we apply our talent-first approach to accelerate your digital journey, helping you unleash your potential and unlock unseen opportunities.
about randstad digital
Randstad Digital specializes in the field of IT and digital enablement, and is part of Randstad, a global talent leader with the vision to be the world’s most equitable and specialized talent company. Headquartered in the Netherlands, Randstad operates in 39 markets and has approximately 40,000 employees. With this global network, in combination with our strong local foundation, we can offer a wide range of varied and developing assignments and jobs for you who are a specialist in IT. As a partner for talent and through our distinct specialization, we help people secure meaningful roles, develop relevant skills and find purpose and belonging in their workplace.





Responsibilities
As an Embedded Software Developer, you will:
Develop embedded software for Volvo’s telematics products.
Work with C++ development, software architecture, and system verification.
Collaborate in a Scrum team, taking on various tasks from the backlog.
Ensure seamless integration of embedded solutions with vehicle systems.
Contribute to automatic test development and software validation.
Apply agile methodologies and participate in continuous improvement efforts.



We are seeking a skilled Embedded Software Developer to contribute to the development of next-generation telematics products and services. The main product is an information system in an embedded environment that communicates with various vehicle systems and a back-office system. Key product features include Fleet Management, Uptime services, and other connected services. We use an agile approach and focus on continuous improvement. We are looking for a team player who is proactive, creative, and takes responsibility. Our Scrum teams work with C++ development, software architecture, subsystem verification, and requirements. Team members are expected to handle a variety of tasks from the backlog, while also specializing in specific competence domains.

Qualifications
Requirements:
Minimum 5+ years of experience in embedded software development.
Proficiency in C++17 and C++20.
Experience with Python and Embedded Linux.
Experience with automatic test development.
Master’s degree in electronics/computer engineering or equivalent.
Excellent spoken and written English.

Meritorious:
Scrum Master role experience.
Experience working in agile teams.
Knowledge of Yocto and software architecture.
Experience in Automotive or Telecommunications industries.
Networking (security and routing) knowledge.
Knowledge in the wireless connectivity domain.
Excellent spoken and written Swedish.
Experience with CommonApi and OpenSSL.


About the company

Randstad
At Randstad, we see the possible in people. With business all over Sweden and in all areas of expertise, we help people find work that feels good, where they get the opportunity to develop and realize their true potential. With close to 600 000 employees in 38 countries, Randstad is the global leader in the HR services industry. Our mission is to become the world’s most valued working life partner. By combining our passion for people with the power of today’s technology, we support people and organizations in realizing their true potential. We call it Human Forward.

Ansök nu

Skjutstativsförare

Truckförare
Läs mer Apr 16
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi erfarna skjutstativsförare till flera av våra kunder i Göteborg! Vi söker dig som är ansvarstagande och driven med stort intresse för att jobba inom lager och logistik. Är du den vi söker ?

Ansvarsområden
Truckkörning
ordermottagning
orderplock

Välkommen med din ansökan omgående. Vi jobbar med löpande urval som innebär att uppdraget kan bli tillsatt innan ansökningstiden löpt ut. 
OBS! Vi tar ej emot ansökningar via mejl, ansök smidigt direkt på vår hemsida!

Kvalifikationer
I din roll som skjutstativsförare ingår även sedvanliga arbetsuppgifter inom lager och orderplockning. Du behöver vara vid god fysik då vissa typer lyft kommer att förekomma. Vi ser gärna att du är kommunikativ och samarbetsvillig då man ofta jobbar i team och mot uppsatta gemensamma mål. Svenska i tal som skrift är ett krav för tjänsten. Erfarenhet från truckkörning behörighet A & B är ett krav för tjänsten. 

Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Logistiker

Produktionstekniker, maskin/Produktionstekniker, verkstad
Läs mer Apr 15
Arbetsbeskrivning
Har du ett öga för detaljer, gillar att ha många bollar i luften och brinner för att få flöden att fungera smidigt? Då kan du vara den vi söker! Just nu letar vi efter Logistikkoordinatorer som vill vara med och utveckla våra kunders logistikfunktioner – hjärtat i deras verksamhet.

Ansvarsområden
Som Logistikkoordinator kommer du att ansvarar för att planera, samordna och optimera transporter och lagerflöden – från beställning till leverans. Det innebär daglig kontakt med både leverantörer, kunder och interna avdelningar, och en viktig roll i att säkerställa att allt flyter på som det ska.
Planera och koordinera transporter och leveranser


Dina arbetsuppgifter:
Optimera flöden och kostnader inom lager och distribution
Säkerställa god kommunikation med leverantörer och speditörer
Arbeta med order- och lagersystem samt rapportering
Följa upp KPI:er och arbeta proaktivt med förbättringar


Kvalifikationer
Vi söker dig som:
Har erfarenhet av logistik, supply chain eller transportplanering
Är strukturerad, lösningsorienterad och har god kommunikativ förmåga
Trivs i en dynamisk miljö där tempot är högt
Har god systemvana (t.ex. ERP, Excel)
Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.
Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Anestesi och Operationssjuksköterska

Anestesisjuksköterska
Läs mer Apr 14
Arbetsbeskrivning
Anestesi och Operationssjuksköterskor sökes för korta uppdrag hos privata kunder inom operativ verksamhet i Göteborg med omnejd



Ansvarsområden
Sedvanliga uppgifter vid operationsverksamhet

Kvalifikationer
2års erfarenhet från erhållen specialistutbildning inom Anestesi eller Operation
Erfarenhet från självständigt arbete


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.
Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Betongarbetare Ucklum 2025

Betongarbetare
Läs mer Apr 10
Arbetsbeskrivning
.Ser du dig själv som en händig lagspelare med fokus på lösningar och inte räds att hugga i. Har du erfarenhet och kunskaper från tillverkningsindustrin? Ser du dig som händig? Vill du få möjlighet att utvecklas inom ett företag som värdesätter teamkänsla och samarbete då är detta ett uppdrag där du kommer att trivas på. Vi på Randstad söker nu betongarbetare till kund i Ucklum. Arbetstiden är förlagd på dagtid, men kan komma att variera. Uppdragen ingår i vår uthyrningsverksamhet men för rätt person finns det efter en period goda chanser att bli rekryterad till företaget.

Ansvarsområden
Som betongarbetare kommer du att ingå i ett arbetslag där samarbete och kommunikation är framgångsfaktorer. Även självständigt arbete förekommer. Du kommer bland annat att arbeta med tillverkning av betongprodukter i efter ritning men också i färdiga former. Då arbetet är fysiskt krävs det att du trivs med att arbeta med kroppen, det förekommer inte nödvändigtvis så tunga lyft. Produktionen utförs i högt tempo så vi ser gärna att du trivs med högt tempo och inte räds att hugga i.

Kvalifikationer
Vi söker dig som trivs i en arbetsmiljö med fysiskt arbete och god laganda. Meriterande om du har erfarenhet av att arbeta efter ritningar. Du har en god kommunikativ förmåga och behärskar svenska i tal och skrift


Som person är du en lagspelare som gillar göra grovjobbet, lyhörd, flexibel, och tålmodig. Du har en positiv inställning, är självgående och är noggrann med tider och säkerhet. Det är även viktigt att kunna lyfta blicken och se ett större perspektiv samt att vara initiativtagande i sitt arbete.
Krav: 
Engagemang/vilja
Hög arbetsmoral
Erfarenheter/kunskaper av tillverkning
Svenska i tal och skrift
Körkort
Kunskap och förståelse i mätning

Meriterande:
Kunskaper ritningsläsning
Traverskort

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. 

Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.
Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu