Göteborg: Utesäljare till Tapwell

Hitta ansökningsinfo om jobbet Utesäljare till Tapwell i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2025-01-29 // Varaktighet: Heltid

Är du en relationsskapare som trivs i en självständig och flexibel roll? Vill du representera högkvalitativa produkter och vara en del av ett framgångsrikt företag som är ledande inom designad badrums- och köksinredning? Tapwell söker nu en engagerad utesäljare som vill utveckla långsiktiga kundrelationer och bidra till företagets tillväxt.
Om tjänsten
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Tapwell.
Om företaget
Tapwell är ett svenskt, privatägt företag som säljer designad badrums- och köksarmaturer av hög kvalitet via återförsäljare i Norden. Tapwell grundades 1999 och har idag ca 35 anställda i Sverige. Hela koncernen, där Tapwell är moderbolag, omsätter 800 MSEK och sysselsätter drygt 100 personer. Koncernen har, med sina varumärken Tapwell, Haven, Bricmate och ROOH en ledande ställning i Norden inom designade produkter för badrum och kök.
Haven erbjuder svenska badrumsmöbler som tillverkas i Oskarström, utanför Halmstad. Här kombineras skandinavisk design med inslag av Japandi, där trä och mjuka färger sätter prägel på produkterna och skapar en harmonisk och stilren känsla.
Bricmate är specialiserad på granitkeramik för hela hemmet. Allt från väggar och golv till bänkskivor. Här inspireras vi från arkitektur, material och form från hela världen, men har det nordiska uttrycket som bas.
ROOH är duschväggar tillverkade av kvalitetsmaterial i halländska Oskarström. Designat för skandinaviska hemmet Lansering Q1 2025.
Arbetsuppgifter
I rollen som utesäljare ansvarar du för att sälja Tapwells sortiment till köksbutiker i västra och södra Sverige. Du arbetar aktivt med att bygga och utveckla långsiktiga kundrelationer samt identifiera nya affärsmöjligheter. Som utesäljare säkerställer du att Tapwells produkter och lösningar uppfyller kundernas behov genom att erbjuda professionell rådgivning och skräddarsydda lösningar. Du håller dig uppdaterad om Tapwells sortiment och relevanta branschregler, samtidigt som du strävar efter att ständigt utveckla din produktkunskap.
Resor är en naturlig del av arbetet då du i huvudsak besöker dina kunder ute i butik. Du utgår från hemmet och planerar självständigt dina kundbesök, möten och resor för att maximera din produktivitet och nå dina försäljningsmål. Du deltar även på mässor och håller i produktutbildningar. Du erbjuds en gedigen introduktion för att skapa förståelse för Tapwells produkter, arbetssätt och företagskultur.
Arbetsuppgifter:
• Försäljning av Tapwells produkter till köksbutiker
• Bygga och upprätthålla långsiktiga kundrelationer
• Hålla produktutbildningar och delta på branschmässor
• Självständig planering av kundbesök och resor
• Följa upp och rapportera försäljningsresultatUtbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
• Erfarenhet från en kundnära och serviceorienterad roll
• Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
• B-körkort
• Erfarenhet från branschen och arbete mot återförsäljare är meriterande
Som utesäljare har du daglig kontakt med kunder och bygger långsiktiga relationer genom att skapa förtroende och anpassa dig efter deras behov. Du trivs i en självständig roll där du planerar din vecka och arbetsdag för att nå dina mål. Med en strukturerad arbetsstil prioriterar och organiserar du effektivt för att leverera hög kvalitet. Som person är du social och lyhörd, uppskattar att samarbeta och ser möjligheter i varje kundmöte. Med ditt driv och engagemang tar du ägandeskap för att skapa framgångsrika resultat.
Övrig information
Start: Omgående eller enligt överenskommelse Plats: Södra och västra Sverige (tjänsten innebär resande och Tapwell erbjuder en tjänstebil) Lön: Enligt överenskommelse
Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.
Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vårsupport genom att maila tillinfo@bravura.se eller ringa tillnummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Utesäljare

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Utesäljare.

L-Bakery söker en säljare till dagligvaruhandel i Göteborg

Läs mer Mar 18
Vill du arbeta som säljare mot dagligvaruhandel? L-Bakery söker nu en engagerad och självgående säljare som vill vara med att etablera deras laktos- och glutenfria produkter i större utsträckning på den svenska marknaden.
Om rollen Som säljare hos L-Bakery kommer du att ansvara för att sälja in och marknadsföra våra produkter till dagligvaruhandeln. Du bygger långsiktiga relationer med butikspersonal, driver försäljning och säkerställer att våra produkter har en framträdande plats i butik.
Dina ansvarsområden och arbetsuppgifter kommer bland annat att vara:
Besöka och utveckla samarbetet med dagligvaruhandel inom ditt distrikt
Säkerställa synlighet och tillgänglighet för våra produkter i butik
Genomföra kampanjer och aktiviteter för att driva försäljning
Bygga goda relationer med butikschefer och butikspersonal
Analysera försäljningsresultat och identifiera tillväxtmöjligheter

Vi söker dig som har:
Erfarenhet av försäljning inom dagligvaruhandeln (meriterande men inget krav)
Är driven, självgående och trivs med att arbeta mot uppsatta mål
Har ett intresse för bageriprodukter och matbranschen
Är en skicklig relationsbyggare och trivs i mötet med kunder
Har B-körkort och kan resa inom distriktet

Vi erbjuder:
Möjlighet att representera ett starkt varumärke med produkter av hög kvalitet
En roll där du får stor frihet under ansvar
Konkurrenskraftig lön och förmåner
En dynamisk och utvecklande arbetsmiljö
Möjlighet till att vara med på en expansiv resa

Ansökan I denna rekrytering samarbetar L-Bakery med Rubino Rekrytering För frågor om tjänsten, kontakta ansvarig rekryteringskonsult Elin Gustafsson, +46 73 503 41 42, eller Hanne Rubino, +46 739 015 911. Urval sker löpande, så skicka in din ansökan så snart du kan.
Om oss L-Bakery AB är dotterbolag till den finska bolaget Laitilan Leipä Oy som grundades 1974. Idag har Laitilan Leipä Oy två bagerier, varav ett är helt dedikerat till glutenfria produkter. Sortimentet består enbart av hållbara bakverk. Alla produkter är laktosfria, och vissa är även mjölkfria. Vi har en nationell verksamhet i Finland och sysselsätter totalt 40 personer.
Förra året expanderade Laitilan Leipä Oy till den svenska marknaden under varumärket L-Bakery, där vi levererar våra unika produkter till livsmedelsbutiker. Vårt fokus på att tillgodose kunders behov av kosthållningar har skapat stort intresse, vilket ger oss en stabil grund för fortsatt expansion.

Ansök nu

Relationsbyggande och teknisk säljare

Läs mer Jan 29
Har du en passion för teknik och försäljning? Vill du vara med och skapa långsiktiga kundrelationer samtidigt som du tar ansvar för att utveckla nya affärer? RZ INM i Göteborg söker nu en tekniskt drivande säljare med fokus på nykundsbearbetning – en unik möjlighet att bli en viktig del av ett företag med en spännande framtid.
Om rollen
Som teknisk säljare hos oss kommer du att spela en nyckelroll i företagets tillväxtresa. Vi söker dig som älskar att bygga relationer och samtidigt har ett starkt driv för att hitta nya kunder och möjligheter. Ditt ansvar sträcker sig från att identifiera och bearbeta nya kunder till att säkerställa att vi levererar värde och kvalitet i alla led.
Dina arbetsuppgifter kommer att inkludera:
Prospektering av nya kunder: Identifiera och kontakta potentiella kunder för att utöka vår kundbas.
Offerter & upphandlingar: Skapa och hantera konkurrenskraftiga erbjudanden.
Kommunikation med intressenter: Säkerställa tydlig och effektiv dialog med kunder och samarbetspartners.
Relationsbyggande: Bygga långsiktiga och starka kundrelationer genom personlig service och teknisk rådgivning.
Produktmatchning: Identifiera kundens behov och matcha dem med rätt lösningar ur vårt produktutbud.
Uppföljning & support: Följa upp affärer och säkerställa att våra kunder får bästa möjliga service.

Din profil
Vi söker dig som är en erfaren relationsbyggare med teknisk förståelse och en stark försäljningsdrivkraft. För att lyckas i rollen tror vi att du har:
Gedigen erfarenhet av relationsskapande försäljning.
Grundläggande kunskap inom tillverkningsindustrin och förståelse för ritningslära.
Förmåga att uttrycka dig flytande på svenska och engelska, i både tal och skrift.
Van att arbeta med olika affärssystem och hantera administrativa uppgifter.
B-körkort – då resor till kunder är en naturlig del av arbetet.

Som person är du självgående, målmedveten och trivs med att arbeta i en dynamisk miljö där du får möta nya utmaningar. Du drivs av att hitta lösningar som gör skillnad för våra kunder och har en naturlig förmåga att skapa förtroende.

Ansök nu

Säljare Solceller till Amperebolaget i Västra Götaland

Läs mer Jan 20
Är du en energisk säljare som älskar att vinna, trivs med frihet under ansvar och brinner för att skapa långsiktiga kundrelationer? Amperebolaget växer och söker nu fler fältsäljare inom solceller, vindturbiner och batterilagringför privatpersoner i Västra Götaland!
Om rollen
Som fältsäljare hos oss på Amperebolaget kommer du att ansvara för att kontakta och besöka nya kunder samt genomföra säljaktiviteter i områden med potential för försäljning. Du kommer aktivt att driva försäljningen via telefon ochdörrknackning och delta på event och mässor för att synliggöra varumärket och boka in nya kunder. Utöver detta kommer du också att upprätthålla relationen med befintliga kunder för att skapa framtida referenser och överträffa deras förväntningar.
Vem är du?
Vi tror att du har en stark inre drivkraft, gillar att arbeta självständigt och är van vid att själv planera dina dagar. Du älskar att träffa nya människor, bygga relationer och är inte rädd för att ta egna initiativ. Med erfarenhet av försäljning, gärna inom B2C och direktförsäljning, är du säker i din roll och kan driva försäljningen mot uppsatta mål. För att lyckas tror vi att du har:
Några års erfarenhet av B2C, gärna inom branscher som vänder sig mot hemmet som exempelvis försäljning av solceller, larm, värmepumpar, tak etc
Erfarenhet av uppsökande försäljning, antingen via telefon eller ute på fältet
B-körkort och egen bil (du får bra ersättning)
Flytande svenska i tal och skrift
Förmåga att jobba några kvällar i veckandå våra kunder är hemma

Vi tror också att du har ett gott sinne för humor och trivs i en familjär och positiv företagskultur. Tidigare erfarenhet av solceller är meriterande, men vi lär dig gärna produkten – säljandet kan du redan.
Vad vi erbjuder
Fast generös lön ochprovisions-modell
Frihet att planera dina arbetsdagar och vara en del av en växande organisation
Stöd från ett team som träffas en gång i veckan på vårt kontor i Uni3 på Lindholmen i Göteborg, för att utvärdera veckan och ha roligt tillsammans
Kontinuerlig utbildning och utveckling inom försäljning, solceller och vindturbiner

Hur du ansöker:
I denna rekrytering samarbetar Amperebolaget med Rubino Rekrytering. Frågor om tjänsten besvaras av ansvarig rekryteringskonsult Hanne Rubino, mail: hanne@rubino.se eller mobil: +46 739 015 911. Intervjuer sker löpande och vi tillsätter tjänsterna så snart vi hittar rätt person.
Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av Ampere-familjen!
Om Amperebolaget
Vi levererar högkvalitativa solcellssystem och småskalig vindkraft till privatpersoner, bostadsrättsföreningar och mindre kommersiella anläggningar. Vi fokuserar på att ge våra kunder långsiktig avkastning och ettunderhållsfritt ägande genom hållbara och effektiva energilösningar. Läs mer på www.amperebolaget.se

Ansök nu

Sales Manager till KRAHN NORDICS

Läs mer Jan 13
Vill du skapa framtidens kundlösningar inom Coatings & Construction?
Hos KRAHN Nordics får du möjligheten att bygga upp marknaden och etablera långsiktiga kundrelationer inom Coatings & Construction. Vi söker en Sales Manager som vill bidra till vår tillväxtresa i Norden och Baltikum. Se hit, om du älskar försäljning, brinner för att skapa värde och gillar en flexibel arbetsmiljö!
OM TJÄNSTEN
Som Sales Manager hos oss har du ett helhetsansvar för affärer, strategi och produktportföljen inom segmentet Coatings & Construction. Din roll innebär att:
Bygga och utveckla långsiktiga kundrelationer inom Norden och Baltikum.
Identifiera nya affärsmöjligheter.
Genomföra behovsanalyser hos kund för att erbjuda anpassade lösningar.
Omvärldsbevaka och ha bra koll på både marknad och trender.
Samarbeta, inte bara internt utan också med kunder och leverantörer.
Delta på internationella mässor och samverka med kollegor från Europa.

Rollen erbjuder stor frihet under ansvar, med flexibilitet att arbeta hemifrån vid behov, samtidigt som vi värdesätter närvaro på kontoret i Göteborg för att stärka samarbetet i teamet. Cirka 50 % av din tid är du ute på kundbesök i din region.
OM DIG
För att lyckas i rollen vill vi att du har:
Framgångsrikt jobbat med försäljning av produkter inom Coatings & Construction.
En teknisk förståelse för specialkemikalier.
Förmåga att arbeta självständigt och driva affärsprocesser från start till avslut.
Ett strategiskt tänk och kan ta ansvar för din marknad.
Flytande engelska och svenska. Ytterligare nordiska språk är ett plus.

Vi letar efter en kommunikativ och resultatorienterad person som trivs i en dynamisk miljö. Du är nyfiken, initiativrik och engagerad, och du värdesätter samarbete samtidigt som du kan ta egna beslut.
ANSÖKAN
Låter det här som en spännande möjlighet? I den här rekryteringen samarbetar Krahn Nordics med Committo. Välkommen att skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval och intervjuer sker löpande.
För frågor om tjänsten, kontakta Linda Samuelsson på +46 702163752 eller maila linda.samuelsson@committo.se Vi ser fram emot att höra från dig!
OM KRAHN NORDICS
KRAHN Nordics is a market leading chemical distributor, supplying customised formulations and raw materials across a range of industries. We work together with our customers, utilising our know-how, expertise, innovation and technical excellence to enhance their capabilities in new and existing markets.
KRAHN Nordics is part of KRAHN Chemie, a global chemical distribution company with a history spanning over 100 years. The company’s core competence is the sales, marketing and distribution of speciality chemicals, blends and formulations, working alongside world class suppliers and manufacturers to deliver the very best and most flexible solutions for its customers.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Bravura Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Bravura Sverige AB .

Chemical Manager till Chemgroup

Säljkonsulent
Läs mer Mar 19
Vill du kombinera teknisk expertis med affärsutveckling? Som Chemical Manager hjälper du företag att hantera kemikalier säkert, följa lagkrav och utveckla nya möjligheter. Du fungerar som rådgivare, utbildare och kontaktperson mot Chemgroups kunder, där du bidrar till både säkerhet och hållbarhet.


Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Chemgroup.
Om företaget
En naturlig partner för hållbar kemikaliehantering.
Chemgroup är en leverantör som finns tillgängliga som en del av kundernas team. De är en partner som tar hand om allt inom kemikaliehantering så att företag kan ägna sig åt sin kärnverksamhet. På så vis skapar Chemgroup en säkrare process och en mer effektiv och hållbar produktion.
Chemgroup AB har under hösten 2024 bildats efter en sammanslagning av Sisource och Chemgroup Scandinavia. Tillsammans stärker de sitt erbjudande och erbjuder en komplett helhetslösning inom kemikaliehantering; från strategi och inköp till systemlösningar för uppföljning och dokumentation. Här får du chansen att bli en viktig del av ett dynamiskt tillväxtföretag. Du välkomnas till en familjär arbetsmiljö där medarbetarna värnar om varandra och där skratt aldrig är långt borta. Tillsammans med dina kollegor får du dessutom möjligheten att göra en verklig skillnad, med mätbara resultat – Chemgroup bidrar till en bättre värld!

Arbetsuppgifter

I rollen som Chemical Manager arbetar du med att bedöma risker med kemikalier och ta fram åtgärdsplaner för att hantera dessa på ett säkert sätt. Du fungerar också som kontaktperson mot kunder, myndigheter och tillsynsorgan, där du hjälper till att säkerställa att företaget följer lagar och regler inom kemikalieområdet. En viktig del av jobbet är att utveckla affärsmöjligheter genom att bygga och stärka relationer med kunder. Du ger teknisk rådgivning och stöd i olika projekt, där du hjälper företag att följa lagkrav och hantera kemikalier på ett säkert och hållbart sätt.
Dessutom håller du utbildningar inom kemikaliehantering och lagstiftning, där du delar med dig av din kunskap och hjälper företag att arbeta mer säkert och effektivt med kemikalier. Rollen är en mix av tekniskt arbete, rådgivning och affärsutveckling, där du både stödjer kunder och bidrar till en säkrare och mer hållbar kemikaliehantering.

Expertis och rådgivning inom REACH, CLP, arbetsmiljölagstiftning, RoHS, SCIP m.fl.
Kontaktperson gentemot kunder, myndigheter och tillsynsorgan för att hantera frågor relaterade till kemikalielagstiftningen
Affärsutveckling genom att identifiera och utveckla nya affärsmöjligheter samt bygga och underhålla långsiktiga relationer med kunder


Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
Avslutad utbildning inom kemi, miljövetenskap, hållbarhet, EHS eller liknande
Arbetslivserfarenhet från en teknisk affärsinriktad roll, exempelvis som projektledare eller säljare
B-körkort samt körvana
Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift
Befattningen kräver att du genomgår och godkänns i en bakgrundskontroll. för befattningar med krav på säkerhetsklassplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap


Som person tar du stort ägandeskap för dina arbetsuppgifter, utförandet av dessa och säkerställer att arbetet blir slutfört i tid och till hög kvalitet. Du är bra på att sätta upp och hålla tidsramar samt att strukturera och prioritera rätt saker i ditt arbete. Vidare trivs du i kontakt med kunder, har en god social förmåga och är duktig på att bygga långsiktiga relationer. Därtill har du en positiv inställning och tycker om att ha många kontaktytor. I samarbete med kund bidrar du med idéer och nya perspektiv och du tycker att det är stimulerande att ständigt vara med och bidra till förbättringar av processer och rutiner, både hos kund och internt.

Övrig information
Start: Enligt överenskommelse Plats: Göteborg, Linköping eller Stockholm Lön: Enligt överenskommelse
Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.
Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till info@bravura.se eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
#Specialist

Ansök nu

Anbudsansvarig till Utetjänst i Kungsbacka

Arbetsledare, anläggning
Läs mer Feb 10
Har du en bakgrund inom anbud och produktion och vill ha en roll där du blir en nyckelperson i organisationen? Vi söker dig som trivs i en roll med eget ansvar, som har stort eget driv och som är redo att utvecklas i din yrkesroll!
Om tjänsten
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Utetjänst i Kungsbacka.
Om företaget
Utetjänst i Kungsbacka är specialiserade på att projektera, utföra och samordna entreprenader inom alla typ av markarbeten i Göteborg med omnejd. De utför alla typer av mark- och anläggningsprojekt för såväl kommersiella som offentliga uppdragsgivare inom grundläggning, VA-arbeten, gatubyggnationer, finplaneringar och planteringar samt lekplatsbesiktning. De är ISO-certifierade inom kvalitet, miljö och arbetsmiljö. Exempel på nyligen avslutade projekt är SMHI:s nya forskningslokaler på Nya Varvet, Parkhusen i västra Göteborg och Stuveriet på Masthugget.
Arbetsuppgifter
I rollen som anbudsansvarig har du en nyckelroll där du både samordnar och driver arbetet kring anbud och inköp för mark- och anläggningsprojekt. Du har det övergripande ansvaret för att ta fram och förvalta anbud, där du utvärderar vilka projekt som passar er bäst och presenterar konkurrenskraftiga anbud. Du ansvarar också för inköp där du arbetar strategiskt och operativt för att säkerställa effektiva lösningar för projekten. Här har du ett nära samarbete med kalkylingenjören, till vem du också fördelar arbetsuppgifter till. En del av ditt ansvar är även att bevaka marknaden och hålla dig uppdaterad om branschtrender och leverantörer. Vidare erbjuds du möjlighet att påverka både arbetssätt och metodik då tjänsten tidigare varit fördelad mellan flera personer. Då företaget är en mindre organisation kommer du att ha täta samarbeten med andra funktioner, vilket snabbt ger dig en bred förståelse för hela verksamheten. I ditt dagliga arbete kommer du att använda verktygen Elecosoft Bidcon och Asta Powerproject.
Samordna och driva arbetet kring anbud och inköp för mark- och anläggningsprojekt
Övergripande ansvar för att ta fram, förvalta och utvärdera anbud
Strategiskt och operativt arbete kring inköp och leverantörer
Nära samarbete med kalkylingenjör liksom andra funktioner i organisationen
Bevaka marknaden och branschtrender
Arbetet sker i Elecosoft Bidcon och Asta Powerproject

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
Erfarenhet av mark och anläggning
Kunskaper inom AB och ABT samt entreprenadjuridik och AMA
B-körkort

Vi tror att du som person tar stort ägandeskap för dina ansvarsuppgifter och självständigt driver ditt arbete framåt. Som person har du ett stort intresse för affärer, verksamheten i sin helhet och har förmågan att förstå affärsmässiga principer med fokus på god lönsamhet och tillväxt. Du är duktig på att sätta upp och hålla tidsramar och är mån om att arbeta till dess resultat är uppnådda. Vidare är du strukturerad i ditt arbetssätt då du är mån om att göra ett bra arbete. Det är viktigt för dig att vara noggrann med detaljer i det dagliga arbetet och du lämnar inget ogjort.
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse Plats: Mölndal Lön: Enligt överenskommelse Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Laboratorieingenjör inom kemi till Essity

Kemiingenjör
Läs mer Feb 10
Har du erfarenhet av kemiskt laboratoriearbete från studierna och är redo att ta ditt första steg i karriären? Söker du en dynamisk miljö där du arbetar i flera projekt i nära samarbete med andra i samma roll? Hos Essity får du möjlighet att utveckla dina kunskaper genom att arbeta med välkända varumärken i en global organisation!
Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i minst sex månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Essity. Det finns möjligheter till förlängning av uppdraget.
Om företaget
Essity är ett ledande globalt hygien- och hälsobolag. De ökar människors välbefinnande genom sina produkter och tjänster och arbetar med att på ett hållbart sätt utveckla, producera, marknadsföra och sälja förstklassiga produkter inom hygien och hälsa. Essitys försäljning sker i cirka 150 länder och de har omkring 46 000 medarbetare världen över. Tjänsten är placerad på Essitys kontor i centrala Mölndal.
Arbetsuppgifter
Som laboratorieingenjör har du en vardag med både praktiska utmaningar och teoretiskt arbete. Du kommer vara den som planerar och utför labbtester på nya produkter samt presenterar och analyserar resultatet. Ungefär hälften av din tid kommer att spenderas i laboratoriet och med analyser, där den andra halvan ägnas åt att skriva rapporter och göra analytiska beräkningar. Som ny erbjuds du en gedigen introduktion där du deltar i projekt för att lära dig de olika metoderna, samtidigt som du samarbetar nära med både juniora och seniora laboratorieingenjörer. Avdelningen har regelbundna möten och ett tätt samarbete mellan kollegorna, både i det dagliga arbetet och under olika projekt.
Planera och utföra labbtester på nya produkter
Presentera och analysera resultat
Varierade projekt och metodiker
Tätt samarbete med både juniora och seniora kollegor

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
Universitet- eller högskoleexamen inom kemi eller kemiteknik
Erfarenhet av laboratoriearbete
Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska

Vi tror att du som söker tjänsten är en person som trivs med att variera det abstrakta och komplexa arbetet med praktiskt laboratoriearbete. Du har en öppenhet för förändringar och trivs i en dynamisk miljö, där du snabbt kan ändra ditt förhållningssätt och se utmaningar i förändrade förutsättningar. Vidare är du noggrann och värdesätter en hög kvalitetsstandard och har förmågan att skapa och upprätthålla din struktur i arbetet. Vi tror också att du trivs du i en miljö där du i hög grad planerar ditt dagliga arbete samt dina projekt och att du motiveras av att driva ditt arbete framåt. Då avdelningen har ett tätt samarbete är du också en person som har förmåga och intresse av att samarbeta med andra.
Övrig information
Start: Omgående Plats: Mölndal Lön: Enligt överenskommelse
Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.
Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till info@bravura.se eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Sista ansökningsdatum är 2025-02-28.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Anbudsansvarig till Utetjänst i Kungsbacka

Civilingenjör, anläggning
Läs mer Feb 10
Har du en bakgrund inom anbud och produktion och vill ha en roll där du blir en nyckelperson i organisationen? Vi söker dig som trivs i en roll med eget ansvar, som har stort eget driv och som är redo att utvecklas i din yrkesroll!
Om tjänsten
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Utetjänst i Kungsbacka.
Om företaget
Utetjänst i Kungsbacka är specialiserade på att projektera, utföra och samordna entreprenader inom alla typ av markarbeten i Göteborg med omnejd. De utför alla typer av mark- och anläggningsprojekt för såväl kommersiella som offentliga uppdragsgivare inom grundläggning, VA-arbeten, gatubyggnationer, finplaneringar och planteringar samt lekplatsbesiktning. De är ISO-certifierade inom kvalitet, miljö och arbetsmiljö. Exempel på nyligen avslutade projekt är SMHI:s nya forskningslokaler på Nya Varvet, Parkhusen i västra Göteborg och Stuveriet på Masthugget.
Arbetsuppgifter
I rollen som anbudsansvarig har du en nyckelroll där du både samordnar och driver arbetet kring anbud och inköp för mark- och anläggningsprojekt. Du har det övergripande ansvaret för att ta fram och förvalta anbud, där du utvärderar vilka projekt som passar er bäst och presenterar konkurrenskraftiga anbud. Du ansvarar också för inköp där du arbetar strategiskt och operativt för att säkerställa effektiva lösningar för projekten. Här har du ett nära samarbete med kalkylingenjören, till vem du också fördelar arbetsuppgifter till. En del av ditt ansvar är även att bevaka marknaden och hålla dig uppdaterad om branschtrender och leverantörer. Vidare erbjuds du möjlighet att påverka både arbetssätt och metodik då tjänsten tidigare varit fördelad mellan flera personer. Då företaget är en mindre organisation kommer du att ha täta samarbeten med andra funktioner, vilket snabbt ger dig en bred förståelse för hela verksamheten. I ditt dagliga arbete kommer du att använda verktygen Elecosoft Bidcon och Asta Powerproject.
Samordna och driva arbetet kring anbud och inköp för mark- och anläggningsprojekt
Övergripande ansvar för att ta fram, förvalta och utvärdera anbud
Strategiskt och operativt arbete kring inköp och leverantörer
Nära samarbete med kalkylingenjör liksom andra funktioner i organisationen
Bevaka marknaden och branschtrender
Arbetet sker i Elecosoft Bidcon och Asta Powerproject

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
Erfarenhet av mark och anläggning
Kunskaper inom AB och ABT samt entreprenadjuridik och AMA
B-körkort

Vi tror att du som person tar stort ägandeskap för dina ansvarsuppgifter och självständigt driver ditt arbete framåt. Som person har du ett stort intresse för affärer, verksamheten i sin helhet och har förmågan att förstå affärsmässiga principer med fokus på god lönsamhet och tillväxt. Du är duktig på att sätta upp och hålla tidsramar och är mån om att arbeta till dess resultat är uppnådda. Vidare är du strukturerad i ditt arbetssätt då du är mån om att göra ett bra arbete. Det är viktigt för dig att vara noggrann med detaljer i det dagliga arbetet och du lämnar inget ogjort.
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse Plats: Mölndal Lön: Enligt överenskommelse Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

System Engineer

Civilingenjör, el-tele
Läs mer Feb 7
Are you passionate about technology and eager to shape the products of the future? Do you thrive in a fast-paced environment where innovative ideas turn into real solutions? We’re looking for a skilled Systems Engineer to join our team and bring technical expertise, creativity, and a holistic mindset to the table.
About the role
This is a consulting assignment with good opportunities for an employment at the company. In this role, you will initially be employed by Bravura, and it is stated that the company intends to offer you employment with them in the long term.
About the company
The company is anonymous at an initial stage, but you will receive more information during the recruitment process.
Responsibilities
As a Systems Engineer, you will be responsible for designing and developing complex systems with a strong understanding of electronics, software, and system topologies. You will work closely with customers and suppliers to translate their needs into well-defined technical requirements, ensuring that all solutions meet high-quality standards.
Collaboration is key, as you will engage with developers and testers to create user-friendly and efficient systems. Staying up to date with emerging technologies will be an important aspect of your role, allowing you to apply innovative solutions to real-world challenges. You will also be responsible for managing multiple projects simultaneously, ensuring smooth progression and effective problem-solving in a dynamic and fast-moving environment.
Education, experience and personal qualities
Education in mechatronics, electrical engineering, or similar.
Experience in system design with knowledge of electronics, embedded software or Android development.
Ability to see the big picture and navigate technical complexities.
Strong problem-solving skills, being able to tackling challenges.
Fluent in English and skilled in working with cross fucntional teams.

We are looking for a driven and structured individual who thrives in a dynamic environment. You take initiative and demonstrate flexibility in tackling new challenges. Adaptability is key, as you will work with various technologies and projects. Collaboration is also essential, and we value a team player with strong communication skills. Above all, you have a genuine passion for technology and a desire to create innovative solutions.
Other information
Start: According to agreement Location: Gothenburg Salary: According to agreement
We use a competency-based methodology in all recruitment processes to ensure unbiased selection. We also work with ongoing selection, which means that we take down the advertisement when enough candidates have applied. If you are suitable for the position, we will contact you for an initial telephone interview. Regardless of whether you proceed in the process or not, you will receive feedback on your application.
If you have any questions about the position or your application, you are welcome to contact the responsible recruiter Navid Parsa at 070 - 434 17 71 or navid.parsa@bravura.se We recommend that you submit your application immediately as we make an ongoing selection. Welcome with your application!

Ansök nu

Säljare till Telia start 3 Mars

Abonnemangsförsäljare
Läs mer Feb 5
Har du en naturlig förmåga för service och är nyfiken på att arbeta med försäljning? Motiveras du även av att arbeta mot uppsatta mål i en roll där du får chans att påverka din egen lön genom provision? Rollen som säljare passar dig som vill ha roligt på jobbet, och samtidigt ha möjlighet att utvecklas på ett stort företag!
Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 12 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Telia. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget samt överrekrytering till Telia på sikt.
Uppdragstiden blir en ömsesidig testperiod där du som konsult har samma trygghet som en anställd. För dig som är ny på arbetsmarknaden är konsultuppdrag ett bra sätt att testa olika uppdrag, knyta kontakter och bygga upp ett konkurrenskraftigt cv.
Läs gärna mer om hur det är att jobba som konsult på Telia:https://www.bravura.se/karriar/telia/
Om företaget
Telia Company är ett kommunikationsföretag inom IT- och telekom. De hjälper företag och privatpersoner att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Sverige har en bredbandsinfrastruktur i världsklass med väl utbyggda fibernät och just nu moderniserar Telia hela mobilnätet med förstärkt 4G och 5G. Med cirka 21 000 medarbetare i sju länder, varav 4 700 kollegor i Sverige, erbjuder Telia den bästa uppkopplingen i de bästa näten och fortsätter att investera för ett mer digitalt och hållbart samhälle.
Digitaliseringen har kopplat samman människor och låter oss prata, lyssna, titta, läsa och tycka, nästan var i världen vi än befinner oss. Nationer, företag och individer möts över gränser och kontinenter, dygnet runt och året om. Telia Company tillhandahåller grunderna i det digitala samhället som är avgörande för att skapa en bättre framtid.
Välkommen till Telia, bättre nät, bättre upplevelser!
Arbetsuppgifter
I rollen som säljare hanterar du inkommande samtal och frågor från Telias privatkunder via telefon. I början på anställningen kommer du hantera service-samtal från privatkunder för att utveckla dina kunskaper kring Telias produkter och tjänster. När du kan detta är målet att du istället tar emot Telias beställa-samtal som berör frågor gällande en beställning eller leverans av en produkt. Din huvudsakliga uppgift är att lyssna in till kundens behov och erbjuda bästa möjliga service. Därtill är försäljning en naturlig del av varje samtal där du förväntas informera om Telias tjänsteutbud och erbjuda kunden tilläggstjänster.
Du arbetar mot uppsatta mål och har möjlighet att påverka din lön genom ett bonussystem. Provisionen är något vi ser växer månad för månad och du har mycket goda möjligheter att kunna nå 16.000kr i månaden efter 6 arbetade månader.
Vid start erbjuds du en teoretisk samt praktisk utbildning där du kommer få alla verktyg för att bli trygg i din roll som säljande kundtjänstmedarbetare. Du har löpande dialog med din närmsta chef för att få stöttning samt utvecklas inom service och försäljning.
• Svara på inkommande samtal från kunder
• Hitta lösningar på kunders frågor och problem
• Hitta försäljningsmöjligheter genom att göra behovsanalyser och se över tjänsteutbud

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
• Avslutad gymnasieutbildning
• Goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift
• Meriterande med tidigare arbetslivserfarenhet, gärna från kundbemötande och/eller försäljning
Vi tror att du som söker tjänsten är en person som har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du sätter kunden i fokus och är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. För att trivas i rollen ser vi att du aktivt söker nya utmaningar, sätter upp höga mål för dig själv och arbetar hårt för att uppnå dessa. Vidare behåller du din motivation trots utmaningar och arbetar tills resultat är uppnådda. Du tar egna initiativ i arbetet och trivs i en social roll med ett varierat arbetstempo.
Övrig information
Start: 3 MarsPlats: GöteborgLön:Fast lön + provision
Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.
Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vårsupport genom att maila tillinfo@bravura.se eller ringa tillnummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
Sista ansökningsdatum är 2025-02-12

Ansök nu