Göteborg: Produktionsplanerare till Easy-Laser

Hitta ansökningsinfo om jobbet Produktionsplanerare till Easy-Laser i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2025-01-31 // Varaktighet: Heltid

Start: Februari/Mars

Plats: Kontoret i Mölndal

Arbetstid: Heltid, Kontorstid

Om rollen

Vi på The Pace – Wise Professionals söker nu en produktionsplanerare till vår kund Easy-Laser för ett konsultuppdrag på initialt 6 månader, med god möjlighet till förlängning eller övertag. Som produktionsplanerare på Easy-Laser får du en central roll i att säkerställa en effektiv produktionsprocess. Du kommer att arbeta nära flera funktioner inom företaget, som inköp, sälj, lager och logistik, för att uppnå hög servicegrad och en effektiv produktion.

I rollen förväntas du vara med och planera och prioritera produktionen utifrån försäljningsprognoser och kundordrar. Du kommer att delta i dagliga möten och ständigt hålla koll på förändringar för att kunna justera planeringen vid behov.

Huvuduppgifter inkluderar:

Produktionsplanering: Löpande planering och prioritering av produktionen baserat på kundordrar och försäljningsprognoser.
Schemaläggning av kundordrar: Bedömning av materialtillgång och leveranstider i samarbete med produktion och monteringspersonal.
Tillverkningsorder: Skapande av tillverkningsorder baserat på optimala lagersaldon och kundorder.
Produktstruktur: Uppdatering och vård av produktstrukturer i affärssystemet.
Förändringshantering: Medverka i ändringsärenden och säkerställa effektivt informationsflöde inom Supply Chain.


 

Om dig

Vi söker dig som har erfarenhet av produktionsplanering, materialplanering eller inköpsplanering. Du har god systemkännedom (ERP, MS Office) och en strukturerad, analytisk arbetsstil. Du har förmågan att arbeta självständigt och hantera flera ansvarsområden parallellt. Det är också viktigt att du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Kvalifikationer:

Dokumenterad erfarenhet inom produktionsplanering, materialplanering eller liknande.
God systemkännedom (ERP/IT-applikationer).
Förmåga att arbeta strukturerat och fatta egna beslut.
God kommunikationsförmåga på svenska och engelska.
Teknisk förståelse och erfarenhet av att arbeta med komplexa produkter.
Relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande erfarenhet är meriterande.


Om Easy-Laser

Easy-Laser är världsledande inom laserbaserade mätsystem och utvecklar högkvalitativa lösningar för mätning och uppriktningsbehov. Företaget levererar till kunder i över 80 länder och strävar efter att vara en innovativ och hå

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Produktionsplanerare, tillverkningsindustri

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Produktionsplanerare, tillverkningsindustri.

Produktionsplanerare Göteborg

Läs mer Jan 7
Har du erfarenhet från mekanisk verkstad och ett starkt intresse för både praktiskt och teoretiskt arbete? Vi söker nu en Produktionsplanerare som vill ta nästa steg i karriären och bidra till vår framgång genom att kombinera tekniskt kunnande med planeringsförmåga och strukturerat arbetssätt.
Om tjänsten
Som produktionsplanerare kommer du att spela en central roll i vår verksamhet. Arbetsuppgifterna är varierande och inkluderar både operativa och strategiska inslag. Exempel på ansvarsområden:
Planering och inköp: Effektiv hantering av order och inköp kopplat till produktionen.
Beredning och produktionsunderlag: Anpassa befintliga ritningar och modeller från slutkund för produktion.
Offertberäkning: Säkerställa konkurrenskraftiga och korrekta kalkyler för våra tjänster.
Kvalitetssäkring och uppföljning: Delta i underhåll och uppdatering av våra kvalitetssystem (ISO 9000 och 14000).
Produktionsuppföljning: Analysera och optimera processer för högsta effektivitet och kvalitet.

Programverktyg du kommer arbeta i
Microsoft 365
Axapta
Autodesk Fusion
Leanware

Vi söker dig som:
Har erfarenhet från mekanisk verkstad, gärna med kompetens inom fräsning, svarvning, bockning och montering.
Har en god förståelse för både teoretiska och praktiska delar av produktionen.
Är driven, serviceinriktad och trivs med att arbeta både operativt och administrativt.
Är strukturerad, ansvarstagande och har förmågan att leverera med hög kvalitet under tidspress.
Har kunskap eller erfarenhet av kvalitetssystem enligt ISO 9000 och 14000 (meriterande).

Vi värdesätter en prestigelös "doer"-attityd med förmågan att arbeta effektivt både i produktionen och på kontoret.

Ansök nu

Produktionsplanerare till Trafikverket

Läs mer Dec 20
Produktionsplanerare till Trafikverket – Västlänken

Är du en erfaren produktionsplanerare med en passion för stora infrastrukturprojekt?

Då söker vi dig till ett spännande konsultuppdrag inom Västlänken!

Om tjänsten
Vi söker en produktionsplanerare för ett konsultuppdrag på heltid. Du kommer att arbeta nära kunden, vilket kräver stor flexibilitet och samarbetsförmåga.

Dina arbetsuppgifter
Som produktionsplanerare kommer du att:

Utveckla och upprätthålla detaljerade tidplaner för projektering och produktion med hjälp av Primavera.
Utföra och dokumentera byggbarhetsanalyser i samarbete med projektgrupper.
Samordna och analysera produktionsplanering för att säkerställa effektiv resursanvändning och hålla tidplaner.
Identifiera och analysera projektets risker, samt föreslå åtgärder och hantera uppföljning.
Sammanställa rapporter för projektledningen, inklusive analys av avvikelser och rekommendationer för åtgärder.
Delta i framtagandet av förfrågningsunderlag med fokus på tidsplanering och uppföljning av entreprenörers arbete.

Kvalifikationer

För att lyckas i rollen behöver du:

En högskole- eller universitetsexamen inom bygg eller anläggning, eller annan likvärdig utbildning.
Minst 10 års erfarenhet av produktionsplanering, varav minst 5 år inom komplexa och stora infrastrukturprojekt i ledande befattning.
Erfarenhet av entreprenadjuridik (AB, ABT, ABK) och branschnormer som AMA och MER.
Minst 5 års erfarenhet av att arbeta med tidsplaneringssystem som Primavera eller Microsoft Project.
Minst 5 års erfarenhet av kalkylering och ekonomisk uppföljning i stora anläggningsprojekt.
Minst 5 års erfarenhet av byggbarhetsanalyser och riskhantering i komplexa infrastrukturprojekt.
Minst 3 års erfarenhet av arbete i stadsmiljö med komplexa infrastrukturella förhållanden.

Ansök nu!

Är du redo för en ny utmaning och vill vara med och forma framtidens infrastruktur? Skicka in din ansökan idag!



Uppdraget ska påbörjas senast 2025-03-03 men kan påbörjas 2025-02-17. Uppdraget pågår till 2027-02-28 med chans till förlängning ytterligare två år. Dvs. till 2029.



Arbetsplats på Trafikverkets kontor på Projekt Hagas projektkontor på Rosenlundsgatan 8 i Göteborg 5 dagar per vecka.

För frågor är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare på johan @ kraftsam.se

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Produktionsplanerare med arbetsledande ansvar till LIMAB, Göteborg

Läs mer Dec 17
LIMAB utvecklar, tillverkar och säljer beröringsfri mätutrustning baserad på laserteknologi till industriella applikationer. Försäljningen har ett stort internationellt fokus med en exportandel om ca 90%. Företaget är ett av de ledande inom sitt område med dotterbolag i USA, Tyskland och Storbritannien. LIMAB ingår sedan 2021 i koncernen Dacke Industri, ett Nordstjernan-bolag. 

Om tjänsten

Som produktionsplanerare hos oss får du en central roll i att planera och optimera produktionen av våra produkter. Du ansvarar för att förbereda och effektivisera tillverkningsprocessen med hjälp av vårt MPS-system Monitor och säkerställer en smidig produktionsplanering som möter våra höga kvalitetsstandarder. Tillsammans med vår produktionsingenjör kommer du att leda planeringen av nollserier och dokumentation, och du får en nära samverkan med andra avdelningar för att skapa helhet och effektivitet i vårt flöde.

I rollen ingår arbetsledande ansvar för fyra sensortekniker, vilket innebär att du blir en viktig länk i teamets dagliga arbete och utveckling. På sikt vill vi även att du tar dig an rollen som superuser för Monitor där du säkerställer att vi utnyttjar systemets olika verktyg optimalt för att underlätta och effektivisera vår produktionsverksamhet. I den här tjänsten ingår du i vår produktionsavdelning, utgår från LIMAB:s huvudkontor i Almedal och rapporterar till produktionschef, Åse Rosenblad. 







Vi söker dig som

har en teknisk utbildning från gymnasiet eller yrkeshögskola. Det här är inte ditt första jobb inom produktionsplanering utan du har några års arbetslivserfarenhet från en liknande roll. Du är obehindrad i det svenska och engelska språket och har en mycket god vana av att arbeta i MPS-system. Om du har jobbat i Monitor tidigare är det ett stort plus. 

För att trivas i den här rollen ser vi att du är en kommunikativ, strukturerad och ansvarsfull person som gärna tar egna initiativ. Du trivs i en roll där du får växla mellan att jobba självständigt och att samarbeta tillsammans med dina kollegor. 

Vi erbjuder dig

möjlighet att få ta ett stort eget ansvar och du kommer få jobba med produktionsplanering tillhörande spännande teknik på ett företag som har kunder över hela världen. Här kan du utveckla både ditt tekniska kunnande och dina ledaregenskaper i en stimulerande och samarbetsinriktad miljö. Vi har ett gott anseende i branschen, starka värderingar och en härlig laganda. Vi är under stark tillväxt.

Din ansökan

I den här rekryteringen samarbetar LIMAB med Jerrie. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult, Jonna Berglöv på jonna.berglov@jerrie.se. Du ansöker med bifogat CV på jerrie.se. Urval sker löpande så ett tips är att söka tjänsten så snart som möjligt, dock senast den 13 januari.

Ansök nu

Produktionsplanerare till Spännande Bolag!

Läs mer Okt 2
Trivs du i att arbeta med många kontaktytor i en övergripande, bred roll? Har du en utbildning riktad mot produktionsekonomi eller produktionsplanering? Då är detta en tjänst för dig. Välkommen med din ansökan redan idag - vi tillämpar löpande urval!





OM TJÄNSTEN: 

Vi söker nu efter en produktionsplanerare till vår kund och divisionen du kommer tillhöra producerar bland annat komponenter till antenner och mikrovågsprodukter. Idag består teamet av erfarna produktionsplanerare som arbetar med kundordrar i IFS från förfrågan till leverans och ansvarar för produktionsrelaterade frågor i olika projekt. Du kommer ha många kontaktytor och jobba i tät dialog med bland annat projektledare och produktionspersonal.

Du kommer exempelvis att:

Vara en central punkt i olika projekt kring alla produktionsrelaterade frågor.
Arbeta med lång- och kortsiktig produktionsplanering.
Bereda och följa upp ordrar i IFS.
Ansvara för att ta fram prognoser och rapporter kring produktionsrelaterade frågor.





VI SÖKER DIG SOM:
Har en YH- eller högskoleutbildning inom exempelvis ekonomi och produktionsteknik eller industriell ekonomi.
Har 1-3 års arbetslivserfarenhet från en liknande roll inom förslagsvis produktionsplanering.
Besitter god förståelse för produktionsprocesser och delprojektledning.
Tidigare har arbetat i IFS, SAP eller ett liknande affärssystem.
Obehindrat talar och skriver på engelska och svenska, då båda språken kommuniceras internt såväl som externt.


Stor vikt kommer att läggas vid personligheten och vi tror att du som söker är en kommunikativ person som trivs i att arbeta med många kontaktytor. Vidare ser vi att du är en driven, serviceinriktad och positiv person som har lätt för att ta ett helikopterperspektiv och se helheten i olika projekt. 





OM ANSTÄLLNINGEN:

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du till en början kommer vara anställd av Friday. Anställningen är tidsbegränsad i 6 månader med möjlighet till förlängning.





ÖVRIG INFORMATION:
Omfattning: Heltid.
Placering: Göteborg.
Start: Omgående.
Rekryteringsansvarig: Hanna Lejon.
Lön: Fast månadslön.


Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urval- och intervjufasen.





OM FRIDAY:

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strä

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Wise Professionals AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Wise Professionals AB .

Administratörer till The Pace i Göteborg

Backofficepersonal
Läs mer Nov 26
Vi vill göra dig uppmärksam på att det här är en annons där du har möjlighet att anmäla ditt intresse för att arbeta som konsult via The Pace i Göteborg. Annonsen är inte kopplat till något skarpt uppdrag.

Är du redo för din nästa utmaning i arbetslivet? Vi arbetar med roller brett inom administration i olika branscher och vill komma i kontakt med dig som är nyfiken på ett nytt arbete. På The Pace erbjuder vi både korta och längre konsultuppdrag där du som konsult är anställd hos oss men arbetar dagligen ute hos någon av våra kunder. Som konsult har du nära dialog med en konsultchef där ni har kontinuerliga uppföljningar under uppdragets gång.

Ett urval av roller vi arbetar med:

Office Coordinator
Office Manager
Koordinator
Administratör
Executive Assistant


Ett urval av branscher vi arbetar med:

Bank och finans
Branschorganisationer
Retail
Läkemedelsbranschen
Byggbranschen






Din bakgrund

Vi söker dig som har erfarenhet inom service, administration och/eller support och som är redo för nya erfarenheter. Som person är du framåt, driven och nyfiken samt har goda systemkunskaper och har lätt för att sätta sig in i nya system.

Du är flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift.

När du blir en av oss

Som konsult hos The Pace erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos The Pace ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

The Pace är specialister på rekrytering och konsultuthyrning inom Business Administration och tillsätter bland annat roller som Administrativ Chef, VD- och Ledningsassistent, Executive Assistant, Office Manager, Projektkoordinator, Administratör och Sälj-, Jurist- och Kontorsassistent. Vi kan erbjuda dig som kandidat ett brett nätverk av svenska och internationella företag med behov av duktiga administratörer. The Pace är ett affärsområde inom Wise Professionals och vi finns med kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö. Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje.

Om du vill veta mer Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är kandidatansvarig Emma Rehn (emma.rehn@wise.se)  och konsultchef Philip Alfredsson (philip.alfredsson@thepace.se)

Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Executive Assistant till spännande kund

VD-sekreterare
Läs mer Mar 21
Nytt
Placering: Göteborg

Bolag: Ledande inom medicinteknik

Om rollen

Vi söker en driven och organiserad Executive Assistant för att stödja ledningsgruppen på vårt innovativa företag inom medicinteknik. Som Executive Assistant kommer du att vara en nyckelspelare i att säkerställa att vardagliga administrativa uppgifter flyter på smidigt och effektivt. Du kommer att hantera bland annat resor, kalendersamordning och utlägg, vilket gör att din förmåga att hålla ordning och vara proaktiv är avgörande för att lyckas i denna roll.

Arbetsuppgifter

Resor: Organisera och boka resor, inklusive flyg, hotell och transport. Säkerställa att alla reserelaterade detaljer är på plats i god tid före resor.
Kalenderhantering: Ansvara för att hålla ordning på chefens kalender och boka möten, samt påminnelser om viktiga deadlines och aktiviteter.
Utläggshantering: Hantera och administrera utläggsrapporter och säkerställa att alla utgifter följer företagets rutiner.
Övriga administrativa uppgifter: Stödja ledningsgruppen vid behov och hantera dagliga administrativa uppgifter för att underlätta arbetsflödet.


Kvalifikationer

Erfarenhet från en liknande roll, gärna inom en internationell och tekniskt avancerad miljö.
Starka organisatoriska färdigheter och förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt.
Utmärkta kommunikativa färdigheter på svenska och engelska.
Goda kunskaper i Microsoft Office och andra relevanta administrativa verktyg.
Erfarenhet av att hantera resor och utlägg.


Vad vi erbjuder

Ett utvecklande arbete i ett framgångsrikt och expansivt företag inom medicinteknik.
Möjligheter att vara en del av ett dynamiskt team där varje dag är en ny utmaning.
Konkurrenskraftiga förmåner och en positiv arbetsmiljö.


När du blir en av oss

Som konsult hos The Pace erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos The Pace ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

The Pace är specialister på rekrytering och konsultuthyrning inom Business Administration och tillsätter bland annat roller som Administrativ Chef, VD- och Ledningsassistent, Executive Assistant, Office Manager, Projektkoordinator, Administratör och Sälj-, Jurist- och Kontorsassistent. Vi kan erbjuda dig som kandidat ett brett nätverk av svenska och internationella företag med behov av duktiga administratörer. The Pace är ett affärsområde inom Wise Professionals och vi finns med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Köpenhamn. Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje.

Om du vill veta mer Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är kandidatansvarig Emma Rehn (emma.rehn@wise.se) och Konsultchef Emilie Runnegård Shawwaf (emilie.runnegard@thepace.se) .

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Regional Controller

Controller
Läs mer Mar 19
Location: Hisings Kärra, Gothenburg (flexible hybrid solution)

Travel: Business travel required occasionally

Employment type: 6-month consulting assignment through Wise Professionals/Eqonomy, with a strong potential for permanent placement

Start date: As soon as possible!

About the position

As a Regional Controller at Kärcher, you will act as a business partner and provide key financial insights with the purpose of making overall improvements. You will work closely with the regional CFO and other internal stakeholders and the result of your work will identify areas for improvement, support decision-making by challenging business plans and strengthen the organization’s performance. You will oversee, optimize and streamline financial processes for the Nordic countries, create and ensure high-quality reporting and communicate insights. A key part of your role will be to strengthen internal cooperation due to financial and business insights. You will also be involved in projects due to the exciting journey Kärcher carries out. 

Examples of Responsibilities

·      Analyze financial performance and provide key insights through What-if analyses and business cases supporting the business.

·      Act as a key financial business partner, collaborating across functions and regions, and supporting sales and service departments.

·      Challenge and review budgets, forecasts, and business plans for cost and profit centers.

·      Drive cost-saving initiatives while increasing transparency around profitability.

·      Develop, create, and ensure high-quality financial reports while maintaining standardized reporting practices.

·      Ensure compliance and accuracy through internal audits and standardized reporting.

·      Utilize financial tools such as SAP and SAC Analyzer to support reporting and decision-making.

·      Optimize and improve financial processes, with a strong focus on budgeting, forecasting, and financial reporting.

About You

We are seeking You who thrives in an international, commercial environment. You possess strong analytical skills and together with great communication skills, you have the ability to simplify and effectively convey clear financial insights to various stakeholders. You value strong and healthy relationships with colleagues. You communicate great in English at a professional level and proficiency in Swedish is advantageous but not a requirement.

Given the company’s recent digital transformation, experience with multiple financial systems and tools is highly valued.

Our candidate probably has a university degree in Finance or Economics and experience as a Business Controller, ideally from a commercial or product company or perhaps manufacturing industry.

Additionally, we value:

A business-oriented mindset who moves along with the business and goals.
A proactive approach to identifying both opportunities as risks.
The ability to work flexibly, zooming in on details while maintaining a strategic perspective along with a strong capacity to adapt to change.

About Kärcher

Where do we come from?

Our company was established in 1935 by Alfred Kärcher. The creativity, commitment and loyalty of our employees are the basis of our success. Today we are still a family-owned company with over 14 000 employees in 130 nations. In the Nordic region (Denmark, Finland, Norway, and Sweden), we are approximately 250 employees working together.

Our fields of action

We are the leading manufacturer of commercial, industrial and consumer cleaning equipment and technologies. Our brand is powerful, refreshing, and straightforward. We aim to make people's everyday routines easier, better, and more sustainable. That’s why we develop cutting-edge, efficient, and powerful cleaning concepts and solutions.

Work at Kärcher - A place where you want to stay! You can read more about us at www.kaercher.com

The consultant role

As a consultant with Wise Professionals, you will receive a salary aligned with industry standards, along with healthcare, pension benefits, and coverage under our collective agreement. You will also have a dedicated Consultant Manager who will follow you throughout the assignment. Your security and well-being in your role are our top priorities.

Wise Professionals is a Recruitment Agency designing sustainable recruitment solutions for some of Sweden’s strongest brands and together with employers and candidates who sets high demands in their professional development. We are a part of Wise Group located with Offices in Stockholm, Gothenburg and Malmoe.

Want to Know More?

Feel free to contact us if you have any questions about the position or the recruitment process. The persons responsible for this assignment are Talent Acquisition Specialist Hanna Linde (hanna.linde@wise.se) and Consulting Manager Lisa Kayser (lisa.kayser@wise.se). Please note that we do not accept applications via email.

We review applications continuously, and since this assignment is due to start as soon as possible, the process moves quickly. This means the position may be filled before the application deadline, so don’t wait to submit your application!

We look forward to hearing from you!

Ansök nu

Product Area Coordinator

Administratör
Läs mer Mar 18
Placering: Göteborg, Fiskhamnsgatan.

Detta är ett konsultuppdrag som börjar omgående och pågår initialt under hela 2025, med eventuell möjlighet till förlängning eller övertag av kunden.

Ansvarsområden

Tillsammans med Product Area Specialist säkerställa hög kvalitet i administration, material och leveransprecision.
Koordinera tillgängliga volymer med möjliga avsättningar, med hänsyn till kvalitet och logistikkostnader.
Ge stöd till företaget och kunder, inklusive hantering av leverans- och fakturafrågor.
Planera och följa upp leveranser.
Registrera order och beställningar i affärssystemet, skapa fakturor, genomföra avräkningar och fördela intäkter.
Följa upp lager av olika materialslag.
Genomföra leveransavstämningar både internt och externt.
Driva förbättringsprojekt inom avdelningen och agera som extern projektresurs.
Utveckla processer genom dagligt förbättringsarbete.


 

Kompetenser och egenskaper

Nyfiken, kommunikativ, problemlösare, flexibel och strukturerad.
Förmåga att prioritera, ta egna initiativ och komma med idéer på förbättringar.


Krav

Minst två års erfarenhet av administrativt arbete och erfarenhet av logistik.
Upp till två års högskoleutbildning eller annan utbildning på eftergymnasial nivå.
Kunskaper i MS 365, särskilt Excel, och erfarenhet av att arbeta i affärssystem.
Svenska och engelska i tal och skrift.


Meriterande

Arbetslivserfarenhet inom ekonomi.
Utbildning inom ekonomi eller logistik.


Teamet består av 12 personer som är utspridda i Göteborg, Stockholm, Halmstad och Jönköping. Det inkluderar notifikationskoordinatorer, sales and operations planners och produktområdeskoordinatorer. Ett härligt gäng som stöttar varandra och vill ta affären framåt.

Om Stena Recycling

Vi på Stena Recycling erbjuder helhetslösningar inom återvinning och cirkulära tjänster över hela landet. Våra kunder finns representerade i många branscher – allt från detaljhandel, fordonsindustri och tillverkande industri till verkstadsindustri, kommunal verksamhet och sjukhus. Vi har en viktig roll att spela i industrins och samhällets omställning mot ett mer cirkulärt förhållningssätt. Nu söker vi dig som vill vara med och bidra till den utvecklingen!

Läs mer om Stena Recycling här.

När du blir en av oss

Som konsult hos The Pace erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos The Pace ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

The Pace är specialister på rekrytering och konsultuthyrning inom Business Administration och tillsätter bland annat roller som Administrativ Chef, VD- och Ledningsassistent, Executive Assistant, Office Manager, Projektkoordinator, Administratör och Sälj-, Jurist- och Kontorsassistent. Vi kan erbjuda dig som kandidat ett brett nätverk av svenska och internationella företag med behov av duktiga administratörer. The Pace är ett affärsområde inom Wise Professionals och vi finns med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Köpenhamn. Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje.

Om du vill veta mer Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är kandidatansvarig Emma Rehn (emma.rehn@wise.se) och Konsultchef Emilie Runnegård Shawwaf (emilie.runnegard@thepace.se) .

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Hållbarhetsstrateg till kund norr om Göteborg

Administratör
Läs mer Mar 18
Start: Omgående eller enligt överenskommelse.

Tjänstens längd: Långsiktigt fokus – för rätt person finns möjlighet till förlängning eller övertag.

Omfattning: Heltid

Plats: Norr om Göteborg. Något flexibelt gällande placering.

Dina arbetsuppgifter

Som Hållbarhetsstrateg kommer du att ansvara för att utveckla och implementera hållbarhetsstrategier och CSR-initiativ för att stärka kundens långsiktiga hållbarhetsarbete. Du kommer att arbeta nära andra avdelningar och bidra till att sätta mål och följa upp hållbarhetsmål.

Vi söker dig som är:

En doer: Du har en praktisk och hands-on inställning till hållbarhetsarbete och gillar att driva projekt framåt.
Projektledare: Du har erfarenhet av att leda projekt och koordinera aktiviteter inom hållbarhetsområdet.
Driven: Du är självgående och har en stark vilja att skapa resultat.
Engagerad: Du brinner för hållbarhet och CSR och ser fram emot att bidra till att göra skillnad.


Kvalifikationer

Erfarenhet av att arbeta med hållbarhetsstrategier och CSR.
Starka projektledningsförmågor och erfarenhet av att leda projekt inom hållbarhet.
En passion för hållbarhetsfrågor och ett engagemang för att utveckla och genomföra långsiktiga strategier.


Vi erbjuder:

En möjlighet att arbeta på en spännande och framåtsträvande arbetsplats.
Långsiktigt och utvecklande uppdrag med möjlighet till förlängning eller övertag för rätt person.
Möjlighet att göra skillnad genom hållbarhetsarbete och CSR-initiativ.


När du blir en av oss

Som konsult hos The Pace erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos The Pace ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

The Pace är specialister på rekrytering och konsultuthyrning inom Business Administration och tillsätter bland annat roller som Administrativ Chef, VD- och Ledningsassistent, Executive Assistant, Office Manager, Projektkoordinator, Administratör och Sälj-, Jurist- och Kontorsassistent. Vi kan erbjuda dig som kandidat ett brett nätverk av svenska och internationella företag med behov av duktiga administratörer. The Pace är ett affärsområde inom Wise Professionals och vi finns med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Köpenhamn. Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje.

Om du vill veta mer Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är kandidatansvarig Emma Rehn (emma.rehn@wise.se) och Konsultchef Emilie Runnegård Shawwaf (emilie.runnegard@thepace.se)

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Kvalitetsutvecklare till Stena Recycling AB i Göteborg

Administrativ utvecklare
Läs mer Mar 13
Tjänsten är tänk att tillträdas under våren 2025. Du kommer att utgå från kundens kontor strax utanför kärnan av centrum.

Ditt uppdrag

Som kvalitetsutvecklare är din roll mångfacetterad och du bidrar framför allt till att bolaget kan behålla och utveckla sitt ISO certifierade ledningssystem enligt 9001, 14001 och 45001. Arbetets fokus är på ständiga förbättringar och omfattar revisionsarbete, planering, utbildning, projektledning, dataanalys och rapportering samt stöd i kundkontakter, process- och verksamhetsutveckling.

Du kommer att planera, koordinera och delta i både interna och externa revisioner. Du säkerställer bolagets kvalitetsarbete, samordnar ledningssystem för miljö och arbetsmiljö, samarbetar med systemadministratör och kollegor på koncernnivå. Vidare kommer du att vara representant i beredningsgruppen för produktcertifikat och delta i kundkravsgruppen för att stötta andra affärsområden och se till att besvara frågor om kvalitetsarbetet.

Din roll

Rollen innefattar också att informera organisationen löpande om pågående aktiviteter, Du kommer även att vara ansvarig för att utveckla och förbättra arbetsprocesser enligt koncernens riktlinjer och behov.

Exempel på konkreta arbetsuppgifter:

Göra planer för, koordinera och medverka vid, revision
Analysera statistik och kanalisera förbättringsarbete
Sammanställa underlag för ledningens genomgång, månadsrapporter och presentationsmaterial för ledningsgrupp, i syfte att informera/rapportera hur verkningsfullt kvalitetsarbetet är
Koordinera och samarbeta med andra kollegor för att hantera avvikelser, driva förbättringsarbete och sprida lärdomar
Stötta verksamheten i processutveckling och framtagande av rutiner och instruktioner
Driva och medverka i projekt och uppdrag


Din bakgrund 

För att lyckas i rollen som Kvalitetsutvecklare ser vi att du har tidigare erfarenhet från en liknande roll där du har haft ansvar för att driva och samordna ISO 9001-arbetet. Du gillar att sätta dig in i nytt material, har god vana att jobba självständigt och driva dina processer och gemensamma projekt framåt. Du är bekväm med att hantera mycket data och Excel är en god samarbetspartner i vardagen. Din sociala förmåga gör att du gillar att samarbeta, både internt och externt. Som person är du driven och intresserad, nyfiken och inlyssnande. Du har ett starkt intresse kopplat till miljö, arbetsmiljö, kvalitet och hållbarhetsarbete. Du är analytiskt lagd och trivs med statistik, räds inte att arbeta i flera olika system. En framgångsfaktor för rollen är du känner dig trygg att fatta egna beslut samt har en god planeringsförmåga för att nå dina och bolagets mål.

Du är flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Det är meriterande om du har en relevant högskoleutbildning.
Det är meriterande om du har jobbat med ledningssystem för miljö och arbetsmiljö enligt ISO 14001 respektive 45001.
Det är meriterande om du kommer från tillverkande, verkstads- eller processindustri.


Om Stena Recycling: 

Vi på Stena Recycling erbjuder helhetslösningar inom återvinning och cirkulära tjänster över hela landet. Våra kunder finns representerade i många branscher – allt från detaljhandel, fordonsindustri och tillverkande industri till verkstadsindustri, kommunal verksamhet och sjukhus. Vi har en viktig roll att spela i industrins och samhällets omställning mot ett mer cirkulärt förhållningssätt. Nu söker vi dig som vill vara med och bidra till den utvecklingen!

Läs mer om Stena Recycling här.

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är kandidatansvarig Emma Rehn (emma.rehn@thepace.se) och Emilie Runnegård Shawwaf (emilie.runnegard@thepace.se).

Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu