Göteborg: Underhållstekniker till APL i Göteborg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Underhållstekniker till APL i Göteborg i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2025-02-03 // Varaktighet: Heltid

Är du en tekniker som har tidigare erfarenhet inom läkemedel eller livsmedelsindustrin och erfarenhet av tillhörande dokumentation? Är du därtill en noggrann person som tycker om variation mellan administration och arbete hands on maskiner? Nu söker vår kund APL efter enunderhållstekniker i Göteborg!
Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att företaget har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och företaget en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.
Om företaget
APL, Apotek Produktion & Laboratorier AB, är en av Europas största tillverkare av extemporeläkemedel. APL är också en etablerad kontraktstillverkare inom Life science i Skandinavien med resurser för utveckling, tillverkning och analys av läkemedel. APLs ca 500 medarbetare är verksamma vid fem tillverkningsenheter runt om i Sverige. APL har till uppgift att tillverka extemporeläkemedel som skräddarsys för den enskilde patienten. Många beredningar görs till barn och till patienter med olika typer av överkänslighet. APL bidrar till läkemedel som förbättrar och räddar liv.
Arbetsuppgifter
I rollen som underhållstekniker erbjuds du en varierad tjänst med goda utvecklingsmöjligheter på sikt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar att planera, samordna och genomföra förebyggande underhåll av utrustning, anläggning och mediasystem. Därtill ansvarar du för allmän fastighetsskötsel samt kalibrerar och validerar utrustning enligt underhållsplan och instruktioner. Vidare dokumenterar du planerat och utfört arbete i APL:s underhållssystem. Detta är en självständig roll där du är spindeln i nätet och agerar supporterande för samtliga avdelningar.
• Planera, samordna och genomföra förebyggande underhåll av utrustning, anläggning och mediasystem
• Kalibrera, validera och re-validera utrustning enligt underhållsplan och instruktioner
• Dokumentera planerat och utfört arbete i företagets underhållsystem

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
• Tidigare arbetslivserfarenhet som tekniker, meriterande inom läkemedel eller livsmedelsindustrin
• Meriterande med kunskaper inom GMP
• God dator och systemvana
• B-körkort och tillgång till egen bil
• Obehindrade kunskaper i svenska och engelska
För att trivas i rollen ser vi att du är en social person som trivs i mötet med andra och ser ett stort värde i att samarbeta. Du är uppmärksam, tillmötesgående och trivs i en stöttande roll där du får ge service till andra. Därtill dubbelkollar du ditt arbete noggrant och din förmåga att skapa och hålla en struktur gör att allt du lämnar ifrån dig håller hög kvalitet.

Övrig information
Start: Enligt överenskommelsePlats: GöteborgLön: Enligt överenskommelse
Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.
Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vårsupport genom att maila tillinfo@bravura.se eller ringa tillnummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
Sista ansökningsdatum är 2025-03-02

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Underhållsmekaniker

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Underhållsmekaniker.

Serviceingenjör

Läs mer Jan 28
För dig med ett stort tekniskt intresse finns nu möjligheten att bli en del av ett härligt gäng. I rollen som serviceingenjör bidrar du med din tekniska kompetens ut mot kund, och du ges även möjligheten att resa en del. Du blir en del av ett bolag med hög teknisk kompetens, där du har möjligheten att växa och utvecklas i rollen. Om du tycker att detta låter som ditt nästa steg ser vi fram emot din ansökan.
OM TJÄNSTEN
Företaget utvecklar och levererar katalytiska avgasreningssystem för fartygsmotorer. Deras kunder består av motortillverkare, varv och m.m runt om i världen. Genom sina lösningar bidrar bolaget till renare utsläpp och i förlängningen renare hav.
Här blir du en del av en platt organisation med mycket teknisk kompetens internt. På kontoret arbetar ca 5 personer, med roller som serviceingenjör, automationsingenjör m.m. Som serviceingenjör erbjuds du en bred och varierad roll, där du får ta stort ansvar i de processer du arbetar i.
DU ERBJUDS
* En roll där du erbjuds ta stort ansvar, och stora möjligheter till att få växa och
utvecklas i rollen
* Bli en del av ett bolag som bidrar till ett mer hållbart samhälle
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som serviceingenjör blir du en viktig länk mellan bolaget och deras kunder. Förutom att förbereda de komponenter som ska levereras, kommer du även att göra återkommande besök hos kunderna för att kontrollera funktionalitet och kvalitet på det som levererats.
I rollen ingår arbetsuppgifter såsom:
Support ut mot kunder, främst via mejl
Hantera inkommande reservdelsförfrågningar
Genomföra emissionsmätningar
Genomföra uppstart av nyinstallerade system som ska levereras ut till kunder
Återkommande kontroller av levererade system och produkter ute hos kunderna, vilket även medför en del resande i arbetet
I vissa fall även ladda ner nya programvaror ute hos kunderna eller vid leverans
Rapportera till projektledare

I rollen förekommer en del resande. I snitt är det en resa i månaden, där du ofta är borta ungefär 2-3 dagar. Vanligast är det att du reser inom Skandinavien och runt om i Europa. Iniatialt kommer du att ha med dig en kollega när du resor, men på längre sikt kan det innebära att man reser ensam i arbetet.
VI SÖKER DIG SOM
* Goda kunskaper i Word och Excel
* Obehindrad i svenska och engelska, i både tal och skrift
* Har en teknisk utbildning, alternativt relevant erfarenhet
* Har ett stort tekniskt intresse
* Har B-körkort
Det är meriterande om du har en marin utbildning, exempelvis sjöfartsutbildning
Som person är du:
• Initiativtagande
• Noggrann
• Problemlösande

ÖVRIG INFORMATION
Start: Omgående
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Placering: Göteborg, August Barks gata 30B

Ansök nu

Estrella, Underhållstekniker - Tvåskift

Läs mer Jan 16
Är du en lagspelare som brinner för hållbarhet och vill utvecklas i en dynamisk miljö? Vill du ha möjlighet att växa och forma en karriär inom ett snabbväxande snacksföretag? Då kan du vara den unika ingrediens vi söker till vårt Underhållsteam.
Vi söker nu en underhållstekniker med placering i Angered, strax utanför Göteborg.
Varför vi söker dig: Vi befinner oss i en expansiv fas med ökande efterfrågan på våra högkvalitativa snacks, och vi söker därför fler underhållstekniker för att stärka vårt team. Att arbeta hos oss innebär mer än att bara underhålla maskiner – det innebär att bli en viktig del av vårt framgångsrika och passionerade team. Vi ser fram emot att välkomna nya kollegor som delar vår passion för hållbarhet, snacks och säkerhet.
Ta chansen och bli vår nästa stjärna!
Vad du kommer att göra:
Säkerställa driftsäkerheten för vår produktionsutrustning genom både avhjälpande och förebyggande underhåll.
Utreda och åtgärda tekniska störningar och avvikelser.
Genomföra ombyggnads- och förbättringsarbeten på vår produktionsutrustning.
Delta i utvecklingsprojekt tillsammans med produktionsteamet.
Planera framtida underhållsarbeten och samverka med leverantörer.
Utbilda våra operatörer i hanteringen av teknisk utrustning.
Aktivt arbeta för en positiv utveckling av arbetsmiljön genom att utvärdera arbetsmiljöaspekter på produktionsutrustningen.

Vad du bidrar med:
Flerårig erfarenhet av underhållsarbete, gärna inom livsmedelsindustrin eller annan industri.
Gymnasieutbildning med inriktning mot industriautomation, el-styrning, mekanik, hydraulik eller motsvarande kunskaper.
Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Ytterligare språkkunskaper är ett plus.
En resultatinriktad och förbättringsorienterad attityd.
En naturlig förmåga att samarbeta effektivt i grupp och en tillmötesgående attityd.
Ansvarstagande för din professionella utveckling med en vilja att ständigt lära och utvecklas.
Flexibilitet och förmåga att prioritera om vid behov.
Ett strukturerat och säkerhetsmedvetet arbetssätt.

Vad vi erbjuder: Hos oss blir du en del av ett av Europas största snacksföretag, med möjligheten att arbeta i en internationell organisation som samtidigt har en stark lokal förankring. Vi värdesätter dina idéer och initiativ och stöttar dig med tydliga mål som är väl förankrade i vår vision. Estrella är en arbetsplats där samarbete och gemenskap värderas högt. Vi bryr oss om våra medarbetares välbefinnande och förstår vikten av balans mellan arbete och fritid.
Våra värderingar, som vägleder oss i vårt arbete och definierar vår kultur, är:
Omtanke
Initiativkraft
Samarbete
Kundnytta
Smakglädje

Välkommen att söka och bli en del av Estrellas engagerade team!

Om tjänstenArbetstider: 2 skift (varannan vecka dag, varannan vecka natt)

Ansök nu

Underhållstekniker - Helg, natt

Läs mer Jan 16
Är du en lagspelare som brinner för hållbarhet och vill utvecklas i en dynamisk miljö? Vill du ha möjlighet att växa och forma en karriär inom ett snabbväxande snacksföretag? Då kan du vara den unika ingrediens vi söker till vårt Underhållsteam.
Vi söker nu en underhållstekniker med placering i Angered, strax utanför Göteborg.
Varför vi söker dig: Vi befinner oss i en expansiv fas med ökande efterfrågan på våra högkvalitativa snacks, och vi söker därför fler underhållstekniker för att stärka vårt team. Att arbeta hos oss innebär mer än att bara underhålla maskiner – det innebär att bli en viktig del av vårt framgångsrika och passionerade team. Vi ser fram emot att välkomna nya kollegor som delar vår passion för hållbarhet, snacks och säkerhet.
Ta chansen och bli vår nästa stjärna!
Vad du kommer att göra:
Säkerställa driftsäkerheten för vår produktionsutrustning genom både avhjälpande och förebyggande underhåll.
Utreda och åtgärda tekniska störningar och avvikelser.
Genomföra ombyggnads- och förbättringsarbeten på vår produktionsutrustning.
Delta i utvecklingsprojekt tillsammans med produktionsteamet.
Planera framtida underhållsarbeten och samverka med leverantörer.
Utbilda våra operatörer i hanteringen av teknisk utrustning.
Aktivt arbeta för en positiv utveckling av arbetsmiljön genom att utvärdera arbetsmiljöaspekter på produktionsutrustningen.

Vad du bidrar med:
Flerårig erfarenhet av underhållsarbete, gärna inom livsmedelsindustrin eller annan industri.
Gymnasieutbildning med inriktning mot industriautomation, el-styrning, mekanik, hydraulik eller motsvarande kunskaper.
Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Ytterligare språkkunskaper är ett plus.
En resultatinriktad och förbättringsorienterad attityd.
En naturlig förmåga att samarbeta effektivt i grupp och en tillmötesgående attityd.
Ansvarstagande för din professionella utveckling med en vilja att ständigt lära och utvecklas.
Flexibilitet och förmåga att prioritera om vid behov.
Ett strukturerat och säkerhetsmedvetet arbetssätt.

Vad vi erbjuder: Hos oss blir du en del av ett av Europas största snacksföretag, med möjligheten att arbeta i en internationell organisation som samtidigt har en stark lokal förankring. Vi värdesätter dina idéer och initiativ och stöttar dig med tydliga mål som är väl förankrade i vår vision. Estrella är en arbetsplats där samarbete och gemenskap värderas högt. Vi bryr oss om våra medarbetares välbefinnande och förstår vikten av balans mellan arbete och fritid.
Våra värderingar, som vägleder oss i vårt arbete och definierar vår kultur, är:
Omtanke
Initiativkraft
Samarbete
Kundnytta
Smakglädje

Välkommen att söka och bli en del av Estrellas engagerade team!

Om tjänstenArbetstider: Helgskift, natt

Ansök nu

Estrella, Underhållstekniker - Helg, dag

Läs mer Jan 16
Är du en lagspelare som brinner för hållbarhet och vill utvecklas i en dynamisk miljö? Vill du ha möjlighet att växa och forma en karriär inom ett snabbväxande snacksföretag? Då kan du vara den unika ingrediens vi söker till vårt Underhållsteam.
Vi söker nu en underhållstekniker med placering i Angered, strax utanför Göteborg.
Varför vi söker dig: Vi befinner oss i en expansiv fas med ökande efterfrågan på våra högkvalitativa snacks, och vi söker därför fler underhållstekniker för att stärka vårt team. Att arbeta hos oss innebär mer än att bara underhålla maskiner – det innebär att bli en viktig del av vårt framgångsrika och passionerade team. Vi ser fram emot att välkomna nya kollegor som delar vår passion för hållbarhet, snacks och säkerhet.
Ta chansen och bli vår nästa stjärna!
Vad du kommer att göra:
Säkerställa driftsäkerheten för vår produktionsutrustning genom både avhjälpande och förebyggande underhåll.
Utreda och åtgärda tekniska störningar och avvikelser.
Genomföra ombyggnads- och förbättringsarbeten på vår produktionsutrustning.
Delta i utvecklingsprojekt tillsammans med produktionsteamet.
Planera framtida underhållsarbeten och samverka med leverantörer.
Utbilda våra operatörer i hanteringen av teknisk utrustning.
Aktivt arbeta för en positiv utveckling av arbetsmiljön genom att utvärdera arbetsmiljöaspekter på produktionsutrustningen.

Vad du bidrar med:
Flerårig erfarenhet av underhållsarbete, gärna inom livsmedelsindustrin eller annan industri.
Gymnasieutbildning med inriktning mot industriautomation, el-styrning, mekanik, hydraulik eller motsvarande kunskaper.
Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Ytterligare språkkunskaper är ett plus.
En resultatinriktad och förbättringsorienterad attityd.
En naturlig förmåga att samarbeta effektivt i grupp och en tillmötesgående attityd.
Ansvarstagande för din professionella utveckling med en vilja att ständigt lära och utvecklas.
Flexibilitet och förmåga att prioritera om vid behov.
Ett strukturerat och säkerhetsmedvetet arbetssätt.

Vad vi erbjuder: Hos oss blir du en del av ett av Europas största snacksföretag, med möjligheten att arbeta i en internationell organisation som samtidigt har en stark lokal förankring. Vi värdesätter dina idéer och initiativ och stöttar dig med tydliga mål som är väl förankrade i vår vision. Estrella är en arbetsplats där samarbete och gemenskap värderas högt. Vi bryr oss om våra medarbetares välbefinnande och förstår vikten av balans mellan arbete och fritid.
Våra värderingar, som vägleder oss i vårt arbete och definierar vår kultur, är:
Omtanke
Initiativkraft
Samarbete
Kundnytta
Smakglädje

Välkommen att söka och bli en del av Estrellas engagerade team!

Om tjänstenArbetstider: Helg, dagtid

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Bravura Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Bravura Sverige AB .

Chemical Manager till Chemgroup

Säljkonsulent
Läs mer Mar 19
Vill du kombinera teknisk expertis med affärsutveckling? Som Chemical Manager hjälper du företag att hantera kemikalier säkert, följa lagkrav och utveckla nya möjligheter. Du fungerar som rådgivare, utbildare och kontaktperson mot Chemgroups kunder, där du bidrar till både säkerhet och hållbarhet.


Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Chemgroup.
Om företaget
En naturlig partner för hållbar kemikaliehantering.
Chemgroup är en leverantör som finns tillgängliga som en del av kundernas team. De är en partner som tar hand om allt inom kemikaliehantering så att företag kan ägna sig åt sin kärnverksamhet. På så vis skapar Chemgroup en säkrare process och en mer effektiv och hållbar produktion.
Chemgroup AB har under hösten 2024 bildats efter en sammanslagning av Sisource och Chemgroup Scandinavia. Tillsammans stärker de sitt erbjudande och erbjuder en komplett helhetslösning inom kemikaliehantering; från strategi och inköp till systemlösningar för uppföljning och dokumentation. Här får du chansen att bli en viktig del av ett dynamiskt tillväxtföretag. Du välkomnas till en familjär arbetsmiljö där medarbetarna värnar om varandra och där skratt aldrig är långt borta. Tillsammans med dina kollegor får du dessutom möjligheten att göra en verklig skillnad, med mätbara resultat – Chemgroup bidrar till en bättre värld!

Arbetsuppgifter

I rollen som Chemical Manager arbetar du med att bedöma risker med kemikalier och ta fram åtgärdsplaner för att hantera dessa på ett säkert sätt. Du fungerar också som kontaktperson mot kunder, myndigheter och tillsynsorgan, där du hjälper till att säkerställa att företaget följer lagar och regler inom kemikalieområdet. En viktig del av jobbet är att utveckla affärsmöjligheter genom att bygga och stärka relationer med kunder. Du ger teknisk rådgivning och stöd i olika projekt, där du hjälper företag att följa lagkrav och hantera kemikalier på ett säkert och hållbart sätt.
Dessutom håller du utbildningar inom kemikaliehantering och lagstiftning, där du delar med dig av din kunskap och hjälper företag att arbeta mer säkert och effektivt med kemikalier. Rollen är en mix av tekniskt arbete, rådgivning och affärsutveckling, där du både stödjer kunder och bidrar till en säkrare och mer hållbar kemikaliehantering.

Expertis och rådgivning inom REACH, CLP, arbetsmiljölagstiftning, RoHS, SCIP m.fl.
Kontaktperson gentemot kunder, myndigheter och tillsynsorgan för att hantera frågor relaterade till kemikalielagstiftningen
Affärsutveckling genom att identifiera och utveckla nya affärsmöjligheter samt bygga och underhålla långsiktiga relationer med kunder


Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
Avslutad utbildning inom kemi, miljövetenskap, hållbarhet, EHS eller liknande
Arbetslivserfarenhet från en teknisk affärsinriktad roll, exempelvis som projektledare eller säljare
B-körkort samt körvana
Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift
Befattningen kräver att du genomgår och godkänns i en bakgrundskontroll. för befattningar med krav på säkerhetsklassplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap


Som person tar du stort ägandeskap för dina arbetsuppgifter, utförandet av dessa och säkerställer att arbetet blir slutfört i tid och till hög kvalitet. Du är bra på att sätta upp och hålla tidsramar samt att strukturera och prioritera rätt saker i ditt arbete. Vidare trivs du i kontakt med kunder, har en god social förmåga och är duktig på att bygga långsiktiga relationer. Därtill har du en positiv inställning och tycker om att ha många kontaktytor. I samarbete med kund bidrar du med idéer och nya perspektiv och du tycker att det är stimulerande att ständigt vara med och bidra till förbättringar av processer och rutiner, både hos kund och internt.

Övrig information
Start: Enligt överenskommelse Plats: Göteborg, Linköping eller Stockholm Lön: Enligt överenskommelse
Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.
Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till info@bravura.se eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
#Specialist

Ansök nu

Anbudsansvarig till Utetjänst i Kungsbacka

Arbetsledare, anläggning
Läs mer Feb 10
Har du en bakgrund inom anbud och produktion och vill ha en roll där du blir en nyckelperson i organisationen? Vi söker dig som trivs i en roll med eget ansvar, som har stort eget driv och som är redo att utvecklas i din yrkesroll!
Om tjänsten
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Utetjänst i Kungsbacka.
Om företaget
Utetjänst i Kungsbacka är specialiserade på att projektera, utföra och samordna entreprenader inom alla typ av markarbeten i Göteborg med omnejd. De utför alla typer av mark- och anläggningsprojekt för såväl kommersiella som offentliga uppdragsgivare inom grundläggning, VA-arbeten, gatubyggnationer, finplaneringar och planteringar samt lekplatsbesiktning. De är ISO-certifierade inom kvalitet, miljö och arbetsmiljö. Exempel på nyligen avslutade projekt är SMHI:s nya forskningslokaler på Nya Varvet, Parkhusen i västra Göteborg och Stuveriet på Masthugget.
Arbetsuppgifter
I rollen som anbudsansvarig har du en nyckelroll där du både samordnar och driver arbetet kring anbud och inköp för mark- och anläggningsprojekt. Du har det övergripande ansvaret för att ta fram och förvalta anbud, där du utvärderar vilka projekt som passar er bäst och presenterar konkurrenskraftiga anbud. Du ansvarar också för inköp där du arbetar strategiskt och operativt för att säkerställa effektiva lösningar för projekten. Här har du ett nära samarbete med kalkylingenjören, till vem du också fördelar arbetsuppgifter till. En del av ditt ansvar är även att bevaka marknaden och hålla dig uppdaterad om branschtrender och leverantörer. Vidare erbjuds du möjlighet att påverka både arbetssätt och metodik då tjänsten tidigare varit fördelad mellan flera personer. Då företaget är en mindre organisation kommer du att ha täta samarbeten med andra funktioner, vilket snabbt ger dig en bred förståelse för hela verksamheten. I ditt dagliga arbete kommer du att använda verktygen Elecosoft Bidcon och Asta Powerproject.
Samordna och driva arbetet kring anbud och inköp för mark- och anläggningsprojekt
Övergripande ansvar för att ta fram, förvalta och utvärdera anbud
Strategiskt och operativt arbete kring inköp och leverantörer
Nära samarbete med kalkylingenjör liksom andra funktioner i organisationen
Bevaka marknaden och branschtrender
Arbetet sker i Elecosoft Bidcon och Asta Powerproject

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
Erfarenhet av mark och anläggning
Kunskaper inom AB och ABT samt entreprenadjuridik och AMA
B-körkort

Vi tror att du som person tar stort ägandeskap för dina ansvarsuppgifter och självständigt driver ditt arbete framåt. Som person har du ett stort intresse för affärer, verksamheten i sin helhet och har förmågan att förstå affärsmässiga principer med fokus på god lönsamhet och tillväxt. Du är duktig på att sätta upp och hålla tidsramar och är mån om att arbeta till dess resultat är uppnådda. Vidare är du strukturerad i ditt arbetssätt då du är mån om att göra ett bra arbete. Det är viktigt för dig att vara noggrann med detaljer i det dagliga arbetet och du lämnar inget ogjort.
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse Plats: Mölndal Lön: Enligt överenskommelse Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Laboratorieingenjör inom kemi till Essity

Kemiingenjör
Läs mer Feb 10
Har du erfarenhet av kemiskt laboratoriearbete från studierna och är redo att ta ditt första steg i karriären? Söker du en dynamisk miljö där du arbetar i flera projekt i nära samarbete med andra i samma roll? Hos Essity får du möjlighet att utveckla dina kunskaper genom att arbeta med välkända varumärken i en global organisation!
Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i minst sex månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Essity. Det finns möjligheter till förlängning av uppdraget.
Om företaget
Essity är ett ledande globalt hygien- och hälsobolag. De ökar människors välbefinnande genom sina produkter och tjänster och arbetar med att på ett hållbart sätt utveckla, producera, marknadsföra och sälja förstklassiga produkter inom hygien och hälsa. Essitys försäljning sker i cirka 150 länder och de har omkring 46 000 medarbetare världen över. Tjänsten är placerad på Essitys kontor i centrala Mölndal.
Arbetsuppgifter
Som laboratorieingenjör har du en vardag med både praktiska utmaningar och teoretiskt arbete. Du kommer vara den som planerar och utför labbtester på nya produkter samt presenterar och analyserar resultatet. Ungefär hälften av din tid kommer att spenderas i laboratoriet och med analyser, där den andra halvan ägnas åt att skriva rapporter och göra analytiska beräkningar. Som ny erbjuds du en gedigen introduktion där du deltar i projekt för att lära dig de olika metoderna, samtidigt som du samarbetar nära med både juniora och seniora laboratorieingenjörer. Avdelningen har regelbundna möten och ett tätt samarbete mellan kollegorna, både i det dagliga arbetet och under olika projekt.
Planera och utföra labbtester på nya produkter
Presentera och analysera resultat
Varierade projekt och metodiker
Tätt samarbete med både juniora och seniora kollegor

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
Universitet- eller högskoleexamen inom kemi eller kemiteknik
Erfarenhet av laboratoriearbete
Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska

Vi tror att du som söker tjänsten är en person som trivs med att variera det abstrakta och komplexa arbetet med praktiskt laboratoriearbete. Du har en öppenhet för förändringar och trivs i en dynamisk miljö, där du snabbt kan ändra ditt förhållningssätt och se utmaningar i förändrade förutsättningar. Vidare är du noggrann och värdesätter en hög kvalitetsstandard och har förmågan att skapa och upprätthålla din struktur i arbetet. Vi tror också att du trivs du i en miljö där du i hög grad planerar ditt dagliga arbete samt dina projekt och att du motiveras av att driva ditt arbete framåt. Då avdelningen har ett tätt samarbete är du också en person som har förmåga och intresse av att samarbeta med andra.
Övrig information
Start: Omgående Plats: Mölndal Lön: Enligt överenskommelse
Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.
Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till info@bravura.se eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Sista ansökningsdatum är 2025-02-28.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Anbudsansvarig till Utetjänst i Kungsbacka

Civilingenjör, anläggning
Läs mer Feb 10
Har du en bakgrund inom anbud och produktion och vill ha en roll där du blir en nyckelperson i organisationen? Vi söker dig som trivs i en roll med eget ansvar, som har stort eget driv och som är redo att utvecklas i din yrkesroll!
Om tjänsten
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Utetjänst i Kungsbacka.
Om företaget
Utetjänst i Kungsbacka är specialiserade på att projektera, utföra och samordna entreprenader inom alla typ av markarbeten i Göteborg med omnejd. De utför alla typer av mark- och anläggningsprojekt för såväl kommersiella som offentliga uppdragsgivare inom grundläggning, VA-arbeten, gatubyggnationer, finplaneringar och planteringar samt lekplatsbesiktning. De är ISO-certifierade inom kvalitet, miljö och arbetsmiljö. Exempel på nyligen avslutade projekt är SMHI:s nya forskningslokaler på Nya Varvet, Parkhusen i västra Göteborg och Stuveriet på Masthugget.
Arbetsuppgifter
I rollen som anbudsansvarig har du en nyckelroll där du både samordnar och driver arbetet kring anbud och inköp för mark- och anläggningsprojekt. Du har det övergripande ansvaret för att ta fram och förvalta anbud, där du utvärderar vilka projekt som passar er bäst och presenterar konkurrenskraftiga anbud. Du ansvarar också för inköp där du arbetar strategiskt och operativt för att säkerställa effektiva lösningar för projekten. Här har du ett nära samarbete med kalkylingenjören, till vem du också fördelar arbetsuppgifter till. En del av ditt ansvar är även att bevaka marknaden och hålla dig uppdaterad om branschtrender och leverantörer. Vidare erbjuds du möjlighet att påverka både arbetssätt och metodik då tjänsten tidigare varit fördelad mellan flera personer. Då företaget är en mindre organisation kommer du att ha täta samarbeten med andra funktioner, vilket snabbt ger dig en bred förståelse för hela verksamheten. I ditt dagliga arbete kommer du att använda verktygen Elecosoft Bidcon och Asta Powerproject.
Samordna och driva arbetet kring anbud och inköp för mark- och anläggningsprojekt
Övergripande ansvar för att ta fram, förvalta och utvärdera anbud
Strategiskt och operativt arbete kring inköp och leverantörer
Nära samarbete med kalkylingenjör liksom andra funktioner i organisationen
Bevaka marknaden och branschtrender
Arbetet sker i Elecosoft Bidcon och Asta Powerproject

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
Erfarenhet av mark och anläggning
Kunskaper inom AB och ABT samt entreprenadjuridik och AMA
B-körkort

Vi tror att du som person tar stort ägandeskap för dina ansvarsuppgifter och självständigt driver ditt arbete framåt. Som person har du ett stort intresse för affärer, verksamheten i sin helhet och har förmågan att förstå affärsmässiga principer med fokus på god lönsamhet och tillväxt. Du är duktig på att sätta upp och hålla tidsramar och är mån om att arbeta till dess resultat är uppnådda. Vidare är du strukturerad i ditt arbetssätt då du är mån om att göra ett bra arbete. Det är viktigt för dig att vara noggrann med detaljer i det dagliga arbetet och du lämnar inget ogjort.
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse Plats: Mölndal Lön: Enligt överenskommelse Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

System Engineer

Civilingenjör, el-tele
Läs mer Feb 7
Are you passionate about technology and eager to shape the products of the future? Do you thrive in a fast-paced environment where innovative ideas turn into real solutions? We’re looking for a skilled Systems Engineer to join our team and bring technical expertise, creativity, and a holistic mindset to the table.
About the role
This is a consulting assignment with good opportunities for an employment at the company. In this role, you will initially be employed by Bravura, and it is stated that the company intends to offer you employment with them in the long term.
About the company
The company is anonymous at an initial stage, but you will receive more information during the recruitment process.
Responsibilities
As a Systems Engineer, you will be responsible for designing and developing complex systems with a strong understanding of electronics, software, and system topologies. You will work closely with customers and suppliers to translate their needs into well-defined technical requirements, ensuring that all solutions meet high-quality standards.
Collaboration is key, as you will engage with developers and testers to create user-friendly and efficient systems. Staying up to date with emerging technologies will be an important aspect of your role, allowing you to apply innovative solutions to real-world challenges. You will also be responsible for managing multiple projects simultaneously, ensuring smooth progression and effective problem-solving in a dynamic and fast-moving environment.
Education, experience and personal qualities
Education in mechatronics, electrical engineering, or similar.
Experience in system design with knowledge of electronics, embedded software or Android development.
Ability to see the big picture and navigate technical complexities.
Strong problem-solving skills, being able to tackling challenges.
Fluent in English and skilled in working with cross fucntional teams.

We are looking for a driven and structured individual who thrives in a dynamic environment. You take initiative and demonstrate flexibility in tackling new challenges. Adaptability is key, as you will work with various technologies and projects. Collaboration is also essential, and we value a team player with strong communication skills. Above all, you have a genuine passion for technology and a desire to create innovative solutions.
Other information
Start: According to agreement Location: Gothenburg Salary: According to agreement
We use a competency-based methodology in all recruitment processes to ensure unbiased selection. We also work with ongoing selection, which means that we take down the advertisement when enough candidates have applied. If you are suitable for the position, we will contact you for an initial telephone interview. Regardless of whether you proceed in the process or not, you will receive feedback on your application.
If you have any questions about the position or your application, you are welcome to contact the responsible recruiter Navid Parsa at 070 - 434 17 71 or navid.parsa@bravura.se We recommend that you submit your application immediately as we make an ongoing selection. Welcome with your application!

Ansök nu

Säljare till Telia start 3 Mars

Abonnemangsförsäljare
Läs mer Feb 5
Har du en naturlig förmåga för service och är nyfiken på att arbeta med försäljning? Motiveras du även av att arbeta mot uppsatta mål i en roll där du får chans att påverka din egen lön genom provision? Rollen som säljare passar dig som vill ha roligt på jobbet, och samtidigt ha möjlighet att utvecklas på ett stort företag!
Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 12 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Telia. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget samt överrekrytering till Telia på sikt.
Uppdragstiden blir en ömsesidig testperiod där du som konsult har samma trygghet som en anställd. För dig som är ny på arbetsmarknaden är konsultuppdrag ett bra sätt att testa olika uppdrag, knyta kontakter och bygga upp ett konkurrenskraftigt cv.
Läs gärna mer om hur det är att jobba som konsult på Telia:https://www.bravura.se/karriar/telia/
Om företaget
Telia Company är ett kommunikationsföretag inom IT- och telekom. De hjälper företag och privatpersoner att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Sverige har en bredbandsinfrastruktur i världsklass med väl utbyggda fibernät och just nu moderniserar Telia hela mobilnätet med förstärkt 4G och 5G. Med cirka 21 000 medarbetare i sju länder, varav 4 700 kollegor i Sverige, erbjuder Telia den bästa uppkopplingen i de bästa näten och fortsätter att investera för ett mer digitalt och hållbart samhälle.
Digitaliseringen har kopplat samman människor och låter oss prata, lyssna, titta, läsa och tycka, nästan var i världen vi än befinner oss. Nationer, företag och individer möts över gränser och kontinenter, dygnet runt och året om. Telia Company tillhandahåller grunderna i det digitala samhället som är avgörande för att skapa en bättre framtid.
Välkommen till Telia, bättre nät, bättre upplevelser!
Arbetsuppgifter
I rollen som säljare hanterar du inkommande samtal och frågor från Telias privatkunder via telefon. I början på anställningen kommer du hantera service-samtal från privatkunder för att utveckla dina kunskaper kring Telias produkter och tjänster. När du kan detta är målet att du istället tar emot Telias beställa-samtal som berör frågor gällande en beställning eller leverans av en produkt. Din huvudsakliga uppgift är att lyssna in till kundens behov och erbjuda bästa möjliga service. Därtill är försäljning en naturlig del av varje samtal där du förväntas informera om Telias tjänsteutbud och erbjuda kunden tilläggstjänster.
Du arbetar mot uppsatta mål och har möjlighet att påverka din lön genom ett bonussystem. Provisionen är något vi ser växer månad för månad och du har mycket goda möjligheter att kunna nå 16.000kr i månaden efter 6 arbetade månader.
Vid start erbjuds du en teoretisk samt praktisk utbildning där du kommer få alla verktyg för att bli trygg i din roll som säljande kundtjänstmedarbetare. Du har löpande dialog med din närmsta chef för att få stöttning samt utvecklas inom service och försäljning.
• Svara på inkommande samtal från kunder
• Hitta lösningar på kunders frågor och problem
• Hitta försäljningsmöjligheter genom att göra behovsanalyser och se över tjänsteutbud

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
• Avslutad gymnasieutbildning
• Goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift
• Meriterande med tidigare arbetslivserfarenhet, gärna från kundbemötande och/eller försäljning
Vi tror att du som söker tjänsten är en person som har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du sätter kunden i fokus och är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. För att trivas i rollen ser vi att du aktivt söker nya utmaningar, sätter upp höga mål för dig själv och arbetar hårt för att uppnå dessa. Vidare behåller du din motivation trots utmaningar och arbetar tills resultat är uppnådda. Du tar egna initiativ i arbetet och trivs i en social roll med ett varierat arbetstempo.
Övrig information
Start: 3 MarsPlats: GöteborgLön:Fast lön + provision
Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.
Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vårsupport genom att maila tillinfo@bravura.se eller ringa tillnummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
Sista ansökningsdatum är 2025-02-12

Ansök nu