Göteborg: Göteborg Symfoniker - Sveriges Nationalorkester söker en Biträdande Orkeste

Hitta ansökningsinfo om jobbet Göteborg Symfoniker - Sveriges Nationalorkester söker en Biträdande Orkeste i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2025-02-03 // Varaktighet: Heltid

Göteborgs Symfoniker AB är ett helägt dotterbolag inom Västra Götalandsregionen. Verksamheten bedrivs i kulturminnesmärkta lokaler i Konserthuset vid Götaplatsen i Göteborg och är en av de största kulturinstitutionerna i Västra Götaland. I Konserthuset genomförs årligen ett stort antal evenemang i form av konserter och konferenser, såväl i egen regi som vid uthyrningar till externa arrangörer. Konserter med den egna orkestern, Göteborgs Symfoniker, utgör den huvudsakliga delen av konsertverksamheten. Göteborgs Symfoniker är Sveriges Nationalorkester, en orkester med internationell lyskraft.

Har du en gedigen bakgrund/erfarenhet av att arbeta inom en konstnärlig musikverksamhet, är driven av att arbeta med människor, vass på att planera och producera i en komplex miljö? Då kan detta jobb vara något för dig!

Om jobbet

Som biträdande orkesterchef inom GSO så rapporterar du till orkesterchefen, har dedikerade ansvarsområden och ingår i ett dynamiskt team med syfte att administrera avdelningens verksamhet och stötta våra musiker och sångare till att prestera på högsta nivå.

Din roll och ansvarsområden

• Huvudansvar för turnéplanering, i samarbete med administrativ orkesterassistent och med GSO:s planerings- och produktionsavdelning.
• Planerings- och processansvar för provspelningar till GSO, i samarbete med orkesterchef och operativ orkesterassistent.
• Biträdande personalansvar för GSO:s musiker, behovsstyrt.
• Personalansvar för GSO:s Vokalensemble, bestående av 12 korister (deltidsanställningar) och en kormästare. Kontaktperson för Symfoniska Kören.
• Agera som länk i relation till vår planerings- och produktionsavdelning.
• Medverka vid fackliga samverkansmöten och förhandlingar.
• Ansvar för introduktion av nyanställda i samarbete med operativ orkesterassistent.
• Biträda orkesterchefen i lednings- och personalfrågor vid behov.
• Andra uppgifter kopplade till avdelningens verksamhet och projekt inom avdelningen.

Vi söker dig som

• Har en utbildning och/eller motsvarande erfarenhet inom konstmusik/symfonisk verksamhet.
• Har erfarenhet av att arbeta med komplexa planeringsfrågor och/eller produktionsfrågor i en konstnärlig professionell miljö.
• Tycker om att arbeta med människor och ge dem de bästa förutsättningarna att utvecklas i sina uppgifter.
• Har utmärkt kommunikations- och samarbetsförmåga.
• Är väl förtrogen med systematiskt arbetsmiljöarbete.
• Har stor digital vana och lätt att sätta sig in i nya system.

Grundkrav är också att du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift och erfarenhet av att arbeta i Microsoft 365.

Meriterande kompetenser /erfarenheter är:

Erfarenhet av budgetansvar, ekonomistyrning, personalansvar, samverka med fackliga motparter.

Ansökan och kontakt

Välkommen med din ansökan senast den 20:e mars 2025.

Tillträde: augusti 2025 eller enligt överenskommelse.

Vi tar enbart emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.

Har du frågor om denna tjänst så kontakta

HR-chef Charlotte Arén, charlotte.aren@gso.se, 031-7265369

eller Orkesterchef Björn Lovén: bjorn.loven@gso.se, 070–7303131

Fackliga företrädare: Ida Rostrup, Symf. ida.rostrup@gso.se, 0709–758181

Kristian Karlstedt, Unionen. kristian.karlstedt@gso.se, 031–7265326

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Administrativ chef

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Administrativ chef.

Operativ Driftchef till Joyweek Göteborg

Läs mer Dec 17
Vill du vara en del av en expansiv resa och driva tillväxten av vår lokalvårdsverksamhet i Göteborg? Joyweek söker en driven och erfaren operativ driftchef för att leda vår lokalvård i västra Sverige. Detta är en ny och central roll för orten, som innebär stort ansvar med möjlighet att utveckla och driva verksamheten framåt.
Om rollenI rollen som operativ driftchef kommer du att ha ett helhetsansvar för vår lokalvård i Göteborg och Joyweeks västra region. Du kommer till en början att arbeta med våra nuvarande underleverantörer, med målet att bygga upp egen intern personalpool och fortsatt stabila samarbetspartners.
I rollen har du ett övergripande ansvar för leverantörer, personal, kvalitetssäkring och budget i regionen. Rollen innebär att leda samarbetet mellan olika funktioner såsom lokalvårdare, underleverantörer, kunder och vårt säljteam. Du ansvarar även för att utbilda personal, genomföra kvalitetsundersökningar och samordna dokumentation.
Dina arbetsuppgifter inkluderar:
Leda och samordna både egen personal och underleverantörsupplägg.
Ansvar för budget och säkerställa lönsamhet i regionen.
Kvalitetssäkra våra tjänster och säkerställa att vi överträffar kundernas förväntningar.
Ansvara för personalfrågor; inklusive rekrytering, schemaläggning, avvikelsehantering, frånvarohantering och utveckling.
Produktspecialist inom lokalvård mot avtalsansvariga kollegor i västra Sverige, delta i affärsmöten och kalkylera på uppdrag /affärsprospekt.
Utveckla och expandera lokalvårdsverksamheten i Göteborg.
Inom rollen förekommer resor till Joyweeks kunder & arbetsplatser.

Vi söker dig som har:
Minst 3 års erfarenhet som operativ driftchef eller i en liknande roll; med erfarenhet av både personal- och budgetansvar.
Erfarenhet från företagsservice- och lokalvårdsbranschen, inom privata företagssektorn.
Erfarenhet av att arbeta inom en stor organisation
Erfarenhet av budgetering och verksamhetsstyrning.
Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift
B-körkort

Din ProfilFör att lyckas i denna roll är du en självgående och målinriktad person med goda ledaregenskaper och relevant erfarenhet. Du är van att arbeta strategiskt och operativt. Du har erfarenhet av att leda team samt hantera flera olika funktioner samtidigt. Som person är du kommunikativ och har lätt för att bygga relationer, både internt och externt. Du brinner för kvalitet, hållbarhet och att utveckla team och processer.
Vad vi erbjuderDet här är en unik möjlighet att vara med och bygga upp Joyweeks interna lokalvårdsverksamhet i västra Sverige. Vi är en framåtlutad och expansiv organisation som värderar hållbarhet och hög kvalitet. Vi erbjuder en arbetsmiljö där du har stort inflytande och kan växa tillsammans med företaget. Förmåner som friskvårdsbidrag, rikslunchkort och friskvårdstimme ingår.
Citat från rekryterande chef"Detta är en ny och viktig roll för vår fortsatta expansion. Du kommer att vara med på en spännande resa och spela en avgörande roll i att bygga upp Joyweeks lokalvård i Göteborg. Som operativ driftchef har du driftansvar i västra regionen och det ger möjligheten att markant kunna påverka lokalvårdsverksamheten på Joyweek”
Om JoyweekSom en helhetsleverantör inom mjuka facility management-tjänster arbetar vi på Joyweek för att skapa genomtänkta, effektiva och framgångsrika kontor.
Genom vår vision av att skapa hållbara, glädjefyllda kontor där medarbetare trivs, presterar och väljer att vara skapar vi framtidens hållbara arbetsplats.
Vi är ca 175 medarbetare som tillsammans skapar de bästa förutsättningarna för våra 2350 kunder i Norden. Joyweek ägs av Verso Capital och har kontor i Stockholm, Oslo, Göteborg, Malmö & Linköping. https://www.joyweek.se/
Övrig informationStart: Enligt överenskommelseArbetstider: Heltid mån-fre, 8-17Plats: GöteborgAnställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning

Ansök nu

Operativ Driftchef till Joyweek Göteborg

Läs mer Dec 12
Vill du vara en del av en expansiv resa och driva tillväxten av vår lokalvårdsverksamhet i Göteborg? Joyweek söker en driven och erfaren operativ driftchef för att leda vår lokalvård i västra Sverige. Detta är en ny och central roll för orten, som innebär stort ansvar med möjlighet att utveckla och driva verksamheten framåt.
Om rollenI rollen som operativ driftchef kommer du att ha ett helhetsansvar för vår lokalvård i Göteborg och Joyweeks västra region. Du kommer till en början att arbeta med våra nuvarande underleverantörer, med målet att bygga upp egen intern personalpool och fortsatt stabila samarbetspartners.
I rollen har du ett övergripande ansvar för leverantörer, personal, kvalitetssäkring och budget i regionen. Rollen innebär att leda samarbetet mellan olika funktioner såsom lokalvårdare, underleverantörer, kunder och vårt säljteam. Du ansvarar även för att utbilda personal, genomföra kvalitetsundersökningar och samordna dokumentation.
Dina arbetsuppgifter inkluderar:
Leda och samordna både egen personal och underleverantörsupplägg.
Ansvar för budget och säkerställa lönsamhet i regionen.
Kvalitetssäkra våra tjänster och säkerställa att vi överträffar kundernas förväntningar.
Ansvara för personalfrågor; inklusive rekrytering, schemaläggning, avvikelsehantering, frånvarohantering och utveckling.
Produktspecialist inom lokalvård mot avtalsansvariga kollegor i västra Sverige, delta i affärsmöten och kalkylera på uppdrag /affärsprospekt.
Utveckla och expandera lokalvårdsverksamheten i Göteborg.
Inom rollen förekommer resor till Joyweeks kunder & arbetsplatser.

Vi söker dig som har:
Minst 3 års erfarenhet som operativ driftchef eller i en liknande roll; med erfarenhet av både personal- och budgetansvar.
Erfarenhet från företagsservice- och lokalvårdsbranschen, inom privata företagssektorn.
Erfarenhet av att arbeta inom en stor organisation
Erfarenhet av budgetering och verksamhetsstyrning.
Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift
B-körkort

Din ProfilFör att lyckas i denna roll är du en självgående och målinriktad person med goda ledaregenskaper och relevant erfarenhet. Du är van att arbeta strategiskt och operativt. Du har erfarenhet av att leda team samt hantera flera olika funktioner samtidigt. Som person är du kommunikativ och har lätt för att bygga relationer, både internt och externt. Du brinner för kvalitet, hållbarhet och att utveckla team och processer.
Vad vi erbjuderDet här är en unik möjlighet att vara med och bygga upp Joyweeks interna lokalvårdsverksamhet i västra Sverige. Vi är en framåtlutad och expansiv organisation som värderar hållbarhet och hög kvalitet. Vi erbjuder en arbetsmiljö där du har stort inflytande och kan växa tillsammans med företaget. Förmåner som friskvårdsbidrag, rikslunchkort och friskvårdstimme ingår.
Citat från rekryterande chef"Detta är en ny och viktig roll för vår fortsatta expansion. Du kommer att vara med på en spännande resa och spela en avgörande roll i att bygga upp Joyweeks lokalvård i Göteborg. Som operativ driftchef har du driftansvar i västra regionen och det ger möjligheten att markant kunna påverka lokalvårdsverksamheten på Joyweek”
Om JoyweekSom en helhetsleverantör inom mjuka facility management-tjänster arbetar vi på Joyweek för att skapa genomtänkta, effektiva och framgångsrika kontor.
Genom vår vision av att skapa hållbara, glädjefyllda kontor där medarbetare trivs, presterar och väljer att vara skapar vi framtidens hållbara arbetsplats.
Vi är ca 175 medarbetare som tillsammans skapar de bästa förutsättningarna för våra 2350 kunder i Norden. Joyweek ägs av Verso Capital och har kontor i Stockholm, Oslo, Göteborg, Malmö & Linköping. https://www.joyweek.se/
Övrig informationStart: Enligt överenskommelseArbetstider: Heltid mån-fre, 8-17Plats: GöteborgAnställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning

Ansök nu

Sektionschef för sektionen för lokalvård

Läs mer Mar 18
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Tja?nsten som sektionschef a?r placerad vid den nyinrättade sektionen för lokalvård som är en del av serviceenheten.Vid enheten samlaskompetens inom olika områden såsom lokalservice, säkerhet och AV-stöd. Vid enheten arbetar cirka 280 personer som tillsammans erbjuder expertstöd och levererar service och tja?nster till hela universitetet.  

Universitetet har lokalvård i egen regi, med uppdrag att säkerställa en ren och trivsam miljö för studenter och anställda. I sektionen finns drygt 120 medarbetare som städar cirka 300 000 kvm lokalyta. Det finns också sju lokalvårdssamordnare som samordnar det dagliga arbetet. Arbetet bedrivs med fokus på kvalitet, minimal miljöpåverkan och lokalvårdarens arbetsmiljö. Göteborgs universitet är miljöcertifierat enligt ISO 14001 och EMAS.  

Vi erbjuder dig en stimulerande chefstjänst med kompetenta och engagerade kollegor och medarbetare. Som anställd vid Göteborgs universitet får du?bra villkor kring?bland annat?semester, tjänstepension och föräldraledighet. Vi strävar efter en bra balans mellan jobb och fritid och?erbjuder möjlighet till distansarbete upp till två dagar i veckan under förutsättning av det är möjligt utifrån verksamhetens behov. Vi sitter i lokaler centralt i stan med goda kommunikationsmöjligheter och närheten till restauranger och affärer. 



Arbetsuppgifter 
Sektionen för lokalvård är en nyinrättad sektion som ersätter en tidigare organisation där lokalvården var uppdelad på fyra olika campussektioner. Du har budget-, personal- och arbetsmiljo?ansvar fo?r hela sektionen. Tjänsten innebär även att utveckla, leda, planera och följa upp sektionens verksamhet. Som sektionschef är du också tjänste- och processägare för tjänsten lokalvård. I din roll arbetar du strategiskt med fokus på utveckling da?r du har ansvar fo?r såväl sektionens leveranser som tillhörande processer. Du förväntas också bedriva ett nära samarbete med berörda delar av universitetet samt relevanta parter, till exempel andra lärosäten och leverantörer.  

Till dina ansvar som sektionschef hör också att: 


• ta fram en årlig lokalvårdsbudget med hjälp av fastighetssystemet Pythagoras 


• genomföra relevanta upphandlingar  


• säkerställa att giltiga avtal för verksamhetsområdet tecknas, efterlevs och följs upp 


• företräda sektionen i bygg- och lokalförändringsprojekt 


• omvärldsbevaka branschen och verksamhetsområdet 


• delta i olika nätverk och sammanslutningar, både internt och externt 


• utveckla och driva sektionens arbete med miljö och hållbarhet 


• kvalitetssäkra och följa upp sektionens leveranser 
 

Du rapporterar till enhetschefen och inga?r i enhetens ledningsgrupp där du bidrar till enhetens strategiska arbete. Som sektionschef kommer du att rekrytera en biträdande sektionschef till den nyinrättade sektionen. Lokalvårdens medarbetare är spridda över hela universitetet. I rollen som sektionschef förväntas du vara närvarande där medarbetarna finns, vilket innebär att du rör dig över hela området där universitetet har sin verksamhet. 
 

Kvalifikationer 
Vi so?ker dig som har relevant högskoleutbildning, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedo?mer likvärdig. Du har flera?rig erfarenhet av att arbeta som ledare. Du är analytisk, strukturerad och handlingskraftig samt har tidigare erfarenhet av ekonomi- och budgetansvar i en stor och komplex organisation. 

Du har ett genuint intresse för människor och tror på deras förmåga att vilja utvecklas och ta ansvar. Du jobbar med ett närvarande och utvecklande ledarskap. Du har la?tt att samarbeta och fo?rma?ga att etablera och vidmaktha?lla goda kontakter på olika niva?er, ba?de internt och externt.  

Fo?r tjänsten kra?vs även att du har:  


• flerårig erfarenhet av att arbeta med lokalvård 


• flerårig erfarenhet av att leda och planera lokalvård utifrån en ledarposition 


• erfarenhet av verksamhetsutveckling och förändringsledning i en stor och komplex organisation 


• kundperspektiv och god förmåga att bygga förtroende 


• erfarenhet av personal- och budgetansvar  


• god kommunikationsförmåga 


• kompetens inom området miljö och hållbarhet samt hur det kan tillämpas inom lokalvård 

 

Go?teborgs universitet a?r en internationell miljö varfo?r goda kunskaper i svenska och engelska i sa?va?l tal som skrift a?r en fo?rutsa?ttning. 

 

Det är meriterande om du har:  


• erfarenhet av att arbeta som chef för en större personalgrupp 


• erfarenhet av att arbeta med lokalvård inom offentlig sektor 


• erfarenhet av framtagande av lokalvårdsbudget med hjälp av ett fastighetssystem 


• erfarenhet av att driva projekt 


• PRYL, SRY eller motsvarande utbildning 


• ledarskapsutbildning 

 

 

Anställning 
Anställningen är en tillsvidareanställning med en omfattning av 100% (heltid) med placering vid serviceenheten, Göteborgs universitet, Göteborg. Tillträde för anställningen är 2025-06-01 eller enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.?? 


 

 

 

Ansökan 
Du söker anställningen via Göteborgs universitets hemsida.

Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.

Universitetet tillämpar individuell lönesättning.

Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Ansök nu

Kurdisktalande uppdragschef.

Läs mer Jan 29
Kurdisktalande uppdragschef till Humana Assistans
Arbetsuppgifter:
Som uppdragschef på Humana innehar du en mångsidig roll med två övergripande ansvarsområden. Dels är du ansvarig för att samordna den personliga assistansen för kunden, och dels är du arbetsgivare med personalansvar för kundens personliga assistenter. Du är spindeln i nätet och har en daglig interaktion med kunder, arbetsledare och personliga assistenter. Som uppdragschef spelar du en central roll för att säkerställa en högkvalitativ och samordnad personlig assistans för varje individuell kund.
Dina arbetsuppgifter är varierande men de huvudsakliga momenten innefattar:
Kundkontakt kring samordning av den personliga assistansen
Rekrytering, schemaläggning och tidrapportering
Kundmöten, personalmöten och årliga lönesamtal
Coachning och arbetsledning av personliga assistenter och arbetsledare
Social dokumentation och systematisk arbetsmiljöarbete
Myndighetskontakt med kommuner, Försäkringskassan etc

Vem är du?
Det är ett krav att du som söker kan kurdiska (sorani) då du kommer att arbeta mot våra kunder, vars modersmål är kurdiska. Det innebär att du behöver kunna kommunicera effektivt på kurdiska i både tal och skrift för att kunna tillhandahålla den bästa servicen och stödet till våra kunder. Det är meriterande om du även kan kommunicera på arabiska.
Vi söker dig som har en hög servicekänsla och ett positivt bemötande för att kunna etablera och upprätthålla långsiktiga och välfungerande relationer med både våra kunder och medarbetare. För oss är ett nära samarbete med kollegor en grundläggande princip. Det innebär att vi är öppna för att lyssna på varandras idéer, ger och tar emot konstruktiv feedback samt är redo att stödja och hjälpa varandra när det behövs. För att trivas i rollen som uppdragschef är det viktigt att du är stresstålig och har förmågan att behålla lugnet, även när arbetstempot är högt eller när oväntade situationer uppstår.
Det är en fördel om du har tidigare erfarenhet inom personlig assistans och/eller administrativt arbete. För att kunna transportera dig till och från våra kunder är B-körkort och körvana ett krav.
Om tjänsten:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde sker enligt överenskommelse men önskat startdatum är enligt överenskommelse. Din placeringsort kommer att vara något av våra kontor i Örebro eller Göteborg.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 22000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med goda anställningsvillkor. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del i detta arbete.
Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba hos oss påHumana https://www.humana.se/jobb
Vad händer nu?
Urval sker löpande, vilket innebär att tjänsten kan tillsättas före ansökningstidens utgång.
Kontakta oss gärna om du vill veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Göteborgs Symfoniker AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Göteborgs Symfoniker AB .

Kock

Kock, à la carte
Läs mer Jan 14
Göteborgs Symfoniker AB söker en kock till vår à la carterestaurang och evenemangsverksamhet

Göteborgs Symfoniker AB är ett helägt dotterbolag inom Västra Götalandsregionen. Verksamheten bedrivs i kulturminnesmärkta lokaler i Konserthuset vid Götaplatsen i Göteborg och är en av de största kulturinstitutionerna i Västra Götaland. I Konserthuset genomförs årligen ett stort antal evenemang i form av konserter och konferenser, såväl i egen regi som vid uthyrningar till externa arrangörer. Konserter med den egna orkestern, Göteborgs Symfoniker, utgör den huvudsakliga delen av konsertverksamheten. Göteborgs Symfoniker är Sveriges Nationalorkester, en orkester med internationell lyskraft.

Konserthuset har en à la carterestaurang med plats för ca 50 gäster, en vinbar samt flera foajébarer som är öppna i anslutning till konserter. Här serveras lunch på vardagar för orkestern, à la carte för konsertbesökare och ett caféutbud i våra foajébarer i samband med föreställning och vid flertalet tillfällen arrangeras större evenemang/konferenser i anslutning till våra salar, Stora Salen och Stenhammarsalen. Konserthusets serveringar har ett stort intresse för miljö vad gäller både mat och dryck. Mer om vår restaurang och vad vi erbjuder finner du på vår hemsida.

http://www.gso.se/konserthuset/restaurang-cafe/

Vi söker nu en kock som kan göra vår restaurang till en fantastisk upplevelse tillsammans med vår köksmästare och vår avdelning.
Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats där restaurangbesöket förgyller hela konstupplevelsen för gästen. Du jobbar med en hög standard på meny och ekologiska råvaror. Vi har ett större utbud viner och i anslutning till restaurangen en vinbar där vi säljer våra exklusiva viner och en mindre meny.

Kocken ingår i ett härligt team tillsammans med Publik & Evenemangschef, köksmästare, publik & serveringsansvariga och serviskollegor under kvällen. Publik & Evenemangschefen samt köksmästaren sätter ramar för vår verksamhet, inom dessa ramar har du som kock hos oss stor frihet att arbeta självständigt och kreativt. Du ska vara beredd att arbeta med förberedelser för många olika typer av arrangemang.

Förutom a la carte för våra konsertgäster arbetar vi även med större konferenser och evenemang där vi lagar mat till uppemot 1200 gäster. Arbetspassen förläggs dagtid, kvällstid och helger. Tjänsten är en 100 % anställning med flexibelt startdatum. Vi har kollektivavtal enligt Scen & film/Svensk Scenkonst.

Vi kallar till intervju löpande och som en del i rekryteringsprocessen ser vi att ni provjobbar hos oss.

Kvalifikationer

För att söka behöver du:

Ha 3 års dokumenterad erfarenhet av restaurangbranschen.

Ha minst 2 års erfarenhet av en à la carterestaurang.

Kunna jobba självständigt och ta initiativ.

Ha relevant utbildning.

Ha god samarbetsförmåga.

Det är meriterande om du även:

Erfarenhet av arbetsledning.

Vill du arbeta i en av Sveriges äldsta kulturinstitutioner, vara med och leverera service på hög nivå och skapa en fantastisk helhetsupplevelse för våra gäster? Varmt välkommen med din ansökan via denna sida!

Ansök nu

Foajépersonal till Konserthuset

Publikvärd
Läs mer Feb 4
Göteborgs Symfoniker AB är ett helägt dotterbolag inom Västra Götalandsregionen. Verksamheten bedrivs i kulturminnesmärkta lokaler i Konserthuset vid Götaplatsen i Göteborg och är en av de största kulturinstitutionerna i Västra Götaland. I Konserthuset genomförs årligen ett stort antal evenemang i form av konserter och konferenser, såväl i egen regi som vid uthyrningar till externa arrangörer. Konserter med den egna orkestern, Göteborgs Symfoniker, utgör den huvudsakliga delen av konsertverksamheten. Göteborgs Symfoniker är Sveriges Nationalorkester, en orkester med internationell lyskraft.

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en foajévärd som även i en förlängning kan axla rollen som foajéansvarig under driftpass inom snar framtid.

Som foajévärd är du Konserthusets ansikte utåt och ansvarar för att ge publiken en förstklassig service under hela deras konsertupplevelse. Du hjälper även cafépersonalen med servering under pauser. Vid en eventuell utrymning leder du tillsammans med ansvarig personal ut publiken och agerar snabbt vid nödsituationer.

Förutom klassiska konserter med Göteborgs Symfoniker förväntas du även arbeta vid uthyrningskonserter och konferenser. Arbetspassen är oftast förlagda på kvällar och helger med vissa undantag som förläggs dagtid, i regel mellan månaderna september och juni. Vi följer kollektivavtalet enligt Teaterförbundet/Svensk Scenkonst. Passen är vanligtvis 3–8 timmar långa, och du förväntas arbeta minst två till fyra pass per vecka.

Vi letar efter en person som är ansvarsfull, med stort fokus på noggrannhet, tydliga rutiner och samarbete.

I förlängningen som foajéansvarig leder du arbetet i foajén under evenemang, och är en viktig länk mellan foajén och övriga avdelningar under arbetspassen på plats i Konserthuset. Du ansvarar för att arbetsleda foajépersonalen, säkerställa att rutiner följs och att vi vidhåller vår höga servicenivå. Du har en helhetssyn över evenemanget för att se till att allt flyter smidigt och löser utmaningar som kan uppstå.

I rollen som foajéansvarig ingår även säkerhetsansvar där du förväntas vara bekväm att agera och leda vid nödsituationer, samt ha förmåga att analysera risker i förväg.

Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats där service och lagarbete står i fokus. Du möter förväntansfulla gäster och arbetar tillsammans med många trevliga kollegor. Vi lägger stor vikt vid personlighet och ser gärna att du är driftig och har ett positivt förhållningssätt för att passa in i vårt arbetslag.

På vår hemsida kan du läsa om vår orkester och Göteborgs Symfonikers verksamhet, som årligen lockar över 200 000 besökare. Arbetsplatsen ligger i kulturminnesmärkta lokaler i Konserthuset vid Götaplatsen i Göteborg. Göteborgs Symfoniker arbetar aktivt med miljöarbete i hela organisationen vilket självklart återspeglas även i vår restaurang, foajé och foajébarer.

Kvalifikationer

För att söka behöver du:

Dokumenterad erfarenhet av service och arbete med publik/stort antal gäster.

Förmåga att ta egna initiativ och god samarbetsförmåga.

Bekvämlighet med att agera i nödsituationer.

Förmåga att ge ett bra bemötande till våra gäster, vilket innebär god servicekänsla och att kunna göra dig förstådd på svenska.

Meriterande är om du:

Kan flera språk, eftersom vi även har en internationell publik.

Har erfarenhet av arbetsledning eller ansvar för andra inom serviceyrket.

Erfarenhet av arbete inom kulturbranschen.

Tillträde sker under mars 2025, enligt överenskommelse.

Vill du arbeta på en av Sveriges äldsta kulturinstitutioner, leverera service på hög nivå och skapa en fantastisk upplevelse för våra gäster? Varmt välkommen med din ansökan via denna sida!

Ansök nu

Cafépersonal till Konserthuset

Servitör, kafé och konditori/Servitris, kafé och konditori
Läs mer Jan 2
Göteborgs Symfoniker AB är ett helägt dotterbolag inom Västra Götalandsregionen. Verksamheten bedrivs i kulturminnesmärkta lokaler i Konserthuset vid Götaplatsen i Göteborg och är en av de största kulturinstitutionerna i Västra Götaland. I Konserthuset genomförs årligen ett stort antal evenemang i form av konserter och konferenser, såväl i egen regi som vid uthyrningar till externa arrangörer. Konserter med den egna orkestern, Göteborgs Symfoniker, utgör den huvudsakliga delen av konsertverksamheten. Göteborgs Symfoniker är Sveriges Nationalorkester, en orkester med internationell lyskraft.

Arbetsbeskrivning

Som cafépersonal på Konserthuset arbetar du i en dynamisk miljö och du är en del i att skapa en oförglömlig kväll för våra besökare. Du möter förväntansfulla gäster, både nya besökare och återkommande gäster.

I dina arbetsuppgifter ingår att erbjuda våra konsertgäster ett enklare barsortiment bestående av dryck, snacks samt smörgåsar innan och under paus på konserterna. Du ansvarar för din egen bar där du ser till att baren är påfylld och städad, du tar hand om våra gäster och förbereder inför pausen samt stänger baren och köket vid kvällens slut. Du arbetar både ensam och i team tillsammans med kollegor. Förutom ansvarig för caféförsäljningen är du även med vid utrymning vid en eventuell nödsituation och leder ut publiken säkert tillsammans med utrymningsansvarig.

Restaurang-verksamheten har ett stort intresse för miljö vad gäller både mat och dryck. Mer om vår restaurang och vad vi erbjuder finner du på vår hemsida.

Arbetspassen förläggs oftast kvällstid och helger med undantag för konferenspass som oftast läggs dagtid. Arbetspassen är normalt 3 - 6 timmar långa och du behöver kunna jobba minst två pass i veckan.

Kvalifikationer

Du som söker har dokumenterad erfarenhet av service inom café- eller restaurangbranschen. Att kunna ta egna initiativ och ha en god samarbetsförmåga är viktigt då vårt största fokus är våra gäster. Det innebär att du som söker har ett bra bemötande och en god känsla för service. Vi har en stor mångfald i vår publik så du behöver kunna göra dig förstådd på svenska och vi ser gärna att du kan flera språk. Du behöver vara bekväm att agera i en eventuell nödsituation.

Om du är kunnig inom mat och dryck eller har erfarenhet av att arbeta med konferens är det meriterande.

Vill du arbeta i en av Sveriges äldsta kulturinstitutioner, vara med och leverera service på hög nivå och skapa en fantastisk helhetsupplevelse för våra gäster? Varmt välkommen med din ansökan via denna sida!

Ansök nu

Scentekniker

Scentekniker
Läs mer Dec 16
Scentekniker sökes till Göteborgs Symfoniker/ Göteborgs Konserthus

Göteborgs Symfoniker AB är ett helägt dotterbolag inom Västra Götalandsregionen. Verksamheten bedrivs i kulturminnesmärkta lokaler i Konserthuset vid Götaplatsen i Göteborg och är en av de största kulturinstitutionerna i Västra Götaland. I Konserthuset genomförs årligen ett stort antal evenemang i form av konserter och konferenser, såväl i egen regi som vid uthyrningar till externa arrangörer. Konserter med den egna orkestern, Göteborgs Symfoniker, utgör den huvudsakliga delen av konsertverksamheten. Göteborgs Symfoniker är Sveriges Nationalorkester, en orkester med internationell lyskraft.

Om jobbet:

Är du en erfaren scentekniker med kunskap om arbete runt en symfoniorkester? Trivs du med att jobba i team och i en konstnärlig miljö? Då kan det vara dig vi söker till rollen som scentekniker.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% och arbetstiden är schemalagd både vardagar och helger samt dag- och kvällstid.

Din roll:

Göteborgs Symfoniker söker en scentekniker med orkesterfokus till Göteborgs Konserthus. Som scentekniker arbetar du tätt i ett team tillsammans med andra tekniker och ansvarar för att planera och genomföra dukning av podiet så att bästa möjliga förutsättningar ges till musiker, dirigent, solister samt övriga medverkande artister.

Exempel på arbetsuppgifter som kan ingå är t ex att utifrån givna förutsättningar och skisser duka för orkester på scen och foajéer inför olika konserter och evenemang, sköta omdukningar under repetitioner och konserter. Beroende på kunskapsnivå kan det även vara aktuellt att koppla upp och köra enklare ljud och ljus.

Vi söker dig som har:

• Stor erfarenhet av arbete med en symfoniorkester
• Grundläggande kunskap inom ljud- och ljusteknik (inget krav)
• Goda datorkunskaper och en vana att arbeta med olika digitala verktyg.
• En god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska.
• Det krävs att du har B-körkort.
• God samarbetsförmåga och social kompetens, förmåga att arbeta självständigt, ta egna initiativ, att prioritera och snabbt kunna anpassa dig till ändrade omständigheter.
• En stark kvalitetskänsla och god kommunikationsförmåga.
• Du är bekväm i att följa instruktioner och även kunna instruera och leda andra vid behov.
• Arbetet kräver en god fysik då det innebär tunga lyft.

Ansökan och kontakt:

Varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 15 januari genom att skicka in ditt CV. Vi tar enbart emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Har du frågor om tjänsten kan du kontakta teknisk chef Malin Ridderstad malin.ridderstad@gso.se eller 031–726 53 49. Fackliga företrädare är Kristian Karlstedt, Unionen kristian.karlstedt@gso.se eller 031–7265326 och Ida Rostrup, Symf ida.rostrup@gso.se eller 070–9758181.

Ansök nu

Ekonomiassistent sökes till Göteborgs Symfoniker/ Göteborgs Konserthus

Ekonomiassistent
Läs mer Dec 6
Ekonomiassistent sökes till Göteborgs Symfoniker/ Göteborgs Konserthus

Göteborgs Symfoniker AB är ett helägt dotterbolag inom Västra Götalandsregionen. Verksamheten bedrivs i kulturminnesmärkta lokaler i Konserthuset vid Götaplatsen i Göteborg och är en av de största kulturinstitutionerna i Västra Götaland. I Konserthuset genomförs årligen ett stort antal evenemang i form av konserter och konferenser, såväl i egen regi som vid uthyrningar till externa arrangörer. Konserter med den egna orkestern, Göteborgs Symfoniker, utgör den huvudsakliga delen av konsertverksamheten. Göteborgs Symfoniker är Sveriges Nationalorkester, en orkester med internationell lyskraft.

Om jobbet:

Till vår ekonomiavdelning söker vi nu en Ekonomiassistent som får möjlighet att jobba i en stimulerande och kreativ miljö.

Din roll:

Som Ekonomiassistent hos Göteborgs Symfoniker kommer du att ha en bred roll och ingå i ett team bestående av Ekonomichef och Verksamhetsekonom. Vi ser en kombinerad roll inom ekonomi, lön, administration och systemägande. Rollen ska förvalta och utveckla områden som leverantörsreskontra, systemstöd och processer samt vara kontaktperson till vår partner för outsourcing av löner. Initialt är tjänsten på deltid motsvarande 50%. Vi är ungefär 170 personer som blir dina kollegor. Din arbetsplats är på Konserthuset vid Götaplatsen mitt i Göteborg.

Vi söker dig som har:

• Kompetens inom redovisning (eftergymnasial utbildning eller liknande)
• Förståelse för lönearbete
• Systemförståelse
• Erfarenhet av administrativa uppgifter
• Intresse för processer och digital utveckling
• Förmåga att jobba proaktivt och lösningsfokuserat
• Erfarenhet av att utbilda medarbetare i digitala verktyg/rutiner
• Utmärkt kommunikations- och samarbetsförmåga
• Flexibilitet och kan hantera flera uppgifter samtidigt
• Stor förståelse för service och deadlines

Meriterande:

• Erfarenhet från lönearbete
• Erfarenhet av försystem
• Varit systemägare
• Kunskap inom Hogia, Flex HRM, Microsoft 365

Ansökan och kontakt:

Varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 15 januari genom att skicka in ditt CV. Vi tar enbart emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Har du frågor om tjänsten kan du kontakta rekryterande chef Charlotte Arén charlotte.aren@gso.se eller 031–7265369. Fackliga företrädare är Kristian Karlstedt, Unionen kristian.karlstedt@gso.se eller 031–7265326 och Ida Rostrup, Symf ida.rostrup@gso.se eller 070–9758181.

Ansök nu