Göteborg: Junior Inbound Coordinator

Hitta ansökningsinfo om jobbet Junior Inbound Coordinator i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2025-02-04 // Varaktighet: Heltid

___________________________________________________________________________________________

Häng med på resan med Jollyroom – e-handeln som startade år 2010 och nu dominerar Nordens marknad som den största onlinebutiken för barn- och babyprodukter. Vi strävar efter att erbjuda inte bara produkter, utan en total livsstilsupplevelse, för föräldrar i Europa.

Med över 2 miljoner nöjda kunder och ett sortiment som omfattar produkter för gravida, nyfödda och barn till 12 år, är vi inte bara en butik, vi är en destination för barnfamiljen. Vi brinner för att göra familjelivet enklare, roligare och mer inspirerande genom att erbjuda de bästa varumärkena och de senaste produkterna. Men vi nöjer oss inte där - vi är på en ständig resa mot att bli bäst i Europa. Vår nya bas, Campus Jollyroom strax utanför Göteborg, är en plats där innovation möter passion. Här huserar vårt stora, moderna kontor, toppmoderna lager på 55 000 kvm och ett showroom som tar kundupplevelsen till en ny nivå. Vi tror på att investera i våra 400 medarbetare, därför har vi även ett välutrustat stort personalgym på plats för att se till att vårt team är i toppform för att möta våra högt uppsatta mål.

Men det slutar inte där. Med fysiska butiker i Stockholm och Oslo expanderar vi vårt grepp över den europeiska marknaden. Vi är inte bara med i spelet - vi är här för att vinna. Och du kan vara en del av det här vinnande laget.

Vi letar ständigt efter talanger som delar vår passion och vår drivkraft att göra skillnad. Så om du är redo att vara en del av något stort, om du är hungrig efter utmaningar och redo att ta nästa steg i din karriär, då är Jollyroom platsen för dig.

Vill du utvecklas inom logistik som Junior Inbound Coordinator?
Som Junior Inbound Coordinator hos oss får du en unik möjlighet att lära dig och utvecklas inom logistikflödet – från inleveranser till lagerplanering. Vi erbjuder en spännande roll i en växande bransch, där du får chansen att bygga din erfarenhet och växa tillsammans med oss. Är du nyfiken, strukturerad och redo för nya utmaningar? Skicka in din ansökan redan idag!

Information om tjänsten
Som Junior Inbound Coordinator kommer du att få arbeta med och stödja planering av inleveranser och transporter till våra lager. Du får möjlighet att lära dig administrera material- och informationsflöden inom vår inköpslogistik. Du blir en viktig del i att säkerställa smidiga processer och en effektiv leveranskedja. Rollen innebär att utvecklas inom supply chain och att bidra till en positiv arbetsmiljö.

Arbetsuppgifter:

• Stödja hantering och planering av inleveransflödet, inklusive bil- och containertransporter.
• Daglig kontakt med transportörer, leverantörer och interna avdelningar.
• Samarbeta med inköp och logistik för att säkerställa smidiga processer.
• Lära dig administrera dokument, hantera avvikelser och följa upp servicemål och kvalitet.
• Delta i utveckling av rutiner och processer genom att analysera nyckeltal (KPI:er).
• Hjälpa till med leveransbevakning och uppföljning.

Vi söker dig som:

• Har en utbildning inom logistik, Supply Chain eller liknande
• Har goda kunskaper i Officepaketet.
• Kan uttrycka dig väl på både svenska och engelska i tal och skrift.
• Är analytisk, strukturerad och noggrann.

Vi söker dig som är engagerad och nyfiken på att lära dig. Du trivs i ett team, bidrar med positiv energi och är lösningsorienterad. Hos oss får du möjligheten att utvecklas i din karriär och ta steg mot en spännande framtid inom logistik.

Fördelar med att jobba hos oss:

• Gratis tillgång till nytt gym i Göteborg
• Kollektivavtal för alla anställda
• Fantastiska utvecklingsmöjligheter
• Stora möjligheter att påverka och ta egna initiativ
• Friskvårdsbidrag
• Personalrabatter

Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid (6 månaders provanställning tillämpas)
Placering: Sörredsvägen 111, Göteborg
Urval: Sker löpande

Blev du ännu mer nyfiken på Jollyroom? Glöm inte att följa oss på LinkedIn och Instagram!

På Jollyroom tror vi på att utveckla och behålla våra egna talanger. Förra året internrekryterade vi 51% av alla tjänster som tillsattes inom företaget. Hos oss får du en chans att växa och utvecklas tillsammans med oss.

Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll. Vi tar inte emot ansökningar vi mail, så skicka gärna in din ansökan via vår karriärsida. Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantör.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Logistiker

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Logistiker.

Logistikspecialist till Solution Design, Logent

Läs mer Dec 3
Är du vår nästa nyfikna och innovativa logistikspecialist?
Vi söker dig som älskar att skapa nya logistiklösningar eller förbättra och effektivisera befintliga processer. Hos oss får du chansen att vara en del av ett engagerat team där vi ständigt strävar efter att förbättra våra arbetssätt. Här arbetar vi tillsammans för att hitta smarta och hållbara lösningar, både i det stora och det lilla – och vi söker nu någon som delar vår passion för utveckling och förbättring.
Om rollen:I rollen som logistikspecialist kommer du att vara en nyckelperson för att utveckla våra logistikprocesser och identifiera förbättringsmöjligheter. Du kommer att använda din analytiska förmåga och kreativitet för att hitta lösningar som driver effektivitet och ökar produktiviteten – oavsett om det gäller att optimera flöden eller förbättra dagliga rutiner. Du tar initiativ och är alltid på jakt efter nya sätt att förbättra verksamheten, även när lösningen kan vara enklare än väntat.
Dina arbetsuppgifter inkluderar: • Utveckla och förbättra våra logistik- och produktionsflöden
• Designa och rita layouter för logistiklösningar och arbetsflöden
• Simulera flöden utifrån materialhanteringsutrustning (MHE) och automation
• Bygga kalkyler och business case för att säkerställa ekonomisk hållbarhet och effektivitet
• Analysera data för att förstå flaskhalsar och hitta innovativa lösningar som ökar effektiviteten
• Samarbeta med kollegor och ta vara på deras idéer för att gemensamt skapa förbättringar
• Vara en drivkraft i att tänka nytt, och utmana det invanda genom att söka innovation i både små och stora processer
Placering: Göteborgskontoret, Stora Badhusgatan
Vem är du?Vi söker dig som är nyfiken och engagerad, och som drivs av att göra skillnad. Du är inte rädd för att ställa frågor eller prova nya angreppssätt, och du förstår att förbättring ofta handlar om att hitta den smartaste – inte alltid den mest komplexa – lösningen. Du har ett naturligt intresse för logistik och produktion, och du tar gärna ansvar för att driva ditt arbete framåt.
För att lyckas i rollen kan du vara en nyexaminerad talang eller en erfaren logistikprofil. Oavsett var du befinner dig i din karriär är din nyfikenhet, kreativitet och analytiska förmåga det som gör att du kommer att trivas och utvecklas hos oss.
Vi tror att du: • Har en teknisk utbildning som civilingenjör med specialisering inom logistik, supplychain, produktion eller liknande
• Har erfarenhet av att arbeta med produktionslogistik, processoptimering eller effektivitetsförbättringar
• Har en analytisk ådra, kombinerat med en kreativ förmåga att se förbättringspotential
• Är en god lagspelare men också självständig och trygg i att ta egna initiativ
Vi erbjuder:En spännande roll fokuserad på utveckling i ett växande bolag med stor kunskap inom lager och logistik som har verksamhet på många marknader i norra Europa. Hos oss blir du en del av ett företag som värderar öppenhet för nya idéer och lösningar, där även de mest enkla förslag kan vara revolutionerande. Vi investerar i din personliga utveckling och ser till att du får de verktyg och den frihet du behöver för att lyckas i din roll.
Om Logent: Logent är marknadsledande inom kontraktslogistik i Norden med en unik metod och brett tjänsteutbud inom logistik. Vi är en oberoende logistikpartner med möjlighet att erbjuda verkliga helhetslösningar för hela logistikkedjan, där vår styrka är hanteringen och effektiviseringen av de processer som logistikintensiva företag behöver och använder sig av. Vårt erbjudande innefattar tjänster och branschlösningar inom våra tjänsteområden Warehousing, Production Logistics, Ports & Terminals, Transport Management, Customs samt Staffing & Recruitment. Vi har i dagsläget verksamhet i Sverige, Norge, Danmark samt Nederländernaoch sysselsätter totalt 3000 personer med omsättning på 2 miljarder. Läs mer på www.logent.se.
Ansök nu!Är du redo att ta din nyfikenhet och innovationsförmåga till nästa nivå? Skicka in din ansökan redan idag – vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team!Vi behöver din ansökan med CV och en beskrivning om varför just du är rätt person för tjänsten.Urvals- och intervjuarbete kommer att ske löpande, vi ser därför gärna din ansökan snarast möjligt. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen kontakta Thérèse Grivérus på mail therese.griverus@logent.se Vi behandlar inte ansökningar via mail pga GDPR.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Logistics Service Coordinator till WALLENIUS SOL

Läs mer Jan 10
Om tjänsten

Nu söker vi en Logistics Service Coordinator till vår partner WALLENIUS SOL som verkar inom sjöfart och är placerad i Göteborg. Rollen passar dig som har en utbildning inom internationell logistik och har hunnit få några års arbetslivserfarenhet, gärna från ett rederi eller som speditör. Som person tar du initiativ, är självgående, nyfiken och vill vara med och påverka till utvecklingsprojekt samt verksamheten. Om du vill jobba inom ett föränderligt spännande bolag där du får möjlighet att utvecklas i din roll kan den här tjänsten passa din profil.



Som Logistics Service Coordinator har du en god känsla för service där du ansvarar för att leverera bästa möjliga bemötandet till kunderna. Detta gör du genom att möta kundernas behov gällande transporter av gods och ansvarar för att boka laster på bolagets egna fartyg, hos andra rederier, men även gods som ska transporteras från dörr till dörr. Under processen ser du till att kunderna är informerade kring transporterna och har fått ta del av relevant dokumentation.

Vidare hanterar du fakturering, sköter tulldokument och tillhörande administration samt uppdateringar kring bland annat priser och rutter i bolagets affärssystem. Du bör trivas i en omväxlande miljö eftersom du ansvarar för att löpande under dagen ta emot inkommande samtal och hantera mejl från kunder. Du bidrar till verksamhetens gemensamma mål som är hög kundnöjdhet genom att vara lösningsorienterad och bemöta varje kund på ett pedagogiskt sätt. 



Sammanfattningsvis kommer du att:

Ansvara för bokningar i systemet
Förse kunder med relevant information och dokumentation kopplat till transporter
Hantera inkommande samtal och mejl från kunder
Hantera IMO dokument, manifest, tulldokument med tillhörande registrering i system för tull
Uppdatera relevant information i affärssystemet
Sköta fakturering
Vid behov agera back-up för avdelningarna System Support och Finance med kontering av fakturor

Vi söker dig som
Har en utbildning inom internationell logistik på högskolenivå, alternativt utbildning inom spedition eller motsvarande relevant utbildning
Har minst 1-3 års arbetslivserfarenhet från en liknande roll inom logistik eller spedition, stort plus om du tidigare har arbetat på ett rederi
Har erfarenhet från tull och projektlast är meriterande
Talar och skriver flytande svenska samt engelska
Har god datavana och systemförståelse, erfarenhet från CargoWise är meriterande


För att lyckas i rollen är du en skicklig kommunikatör och har en god samarbetsförmåga eftersom rollen innebär att hantera flertalet kontaktytor både externt och internt. Vidare har du en förmåga att hantera flera arbetsuppgifter parallellt och är flexibel inför att uppgifterna kan behöva prioriteras om beroende på inkommande ärenden. Vi ser gärna att du är en person som gärna engagerar sig och inte är rädd för att lägga fram nya idéer. Det är av vikt att du har förmågan att driva ditt eget arbete framåt och vill involvera sig i projekt/processer.

Om WALLENIUS SOL
WALLENIUS SOL är ett innovativt rederi med siktet inställt på en hållbar sjöfart. Bolaget arbetar med ständiga förbättringar i stort och smått för att minska deras miljöpåverkan, men också nya innovativa lösningar som påverkar branschen. Dem strävar alltid efter att tänja på gränserna för vad som är möjligt, evolution och revolution.



Deras medarbetare är deras viktigaste tillgång. Du erbjuds goda karriärmöjligheter och utveckling är en naturlig del inom bolaget. Hos WALLENIUS SOL hittar du kollegor som inte bara vill vara med i utvecklingen, utan också vill påverka den i rätt riktning.



Läs mer här på deras hemsida.

Om anställningen
Detta är en rekrytering där du blir anställd hos WALLENIUS SOL. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Omfattning: Heltid, kontorstider med möjlighet att jobba hemifrån 2 dagar i veckan
Start: Så snart som möjligt, enligt överenskommelse
Placering: Göteborg
Lön: Fast månadslön



Om OIO

Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

Ansök nu

Logistics Service Coordinator inom sjöfart

Läs mer Dec 12
Om tjänsten

Nu söker vi en Logistics Service Coordinator till vår partner som verkar inom sjöfart och är placerad i Göteborg. Rollen passar dig som har en utbildning inom internationell logistik och har hunnit få arbetslivserfarenhet, gärna från ett rederi eller som speditör. Som person tar du initiativ, är självgående, nyfiken och vill vara med och påverka till utvecklingsprojekt samt verksamheten. Om du vill jobba inom ett föränderligt spännande bolag där du får möjlighet att utvecklas i din roll kan den här tjänsten passa din profil.



Som Logistics Service Coordinator har du en god känsla för service där du ansvarar för att leverera bästa möjliga bemötandet till kunderna. Detta gör du genom att möta kundernas behov gällande transporter av gods och ansvarar för att boka laster på bolagets egna fartyg, hos andra rederier, men även gods som ska transporteras från dörr till dörr. Under processen ser du till att kunderna är informerade kring transporterna och har fått ta del av relevant dokumentation.

Vidare hanterar du fakturering, sköter tulldokument och tillhörande administration samt uppdateringar kring bland annat priser och rutter i bolagets affärssystem. Du bör trivas i en omväxlande miljö eftersom du ansvarar för att löpande under dagen ta emot inkommande samtal och hantera mejl från kunder. Du bidrar till verksamhetens gemensamma mål som är hög kundnöjdhet genom att vara lösningsorienterad och bemöta varje kund på ett pedagogiskt sätt. 



Sammanfattningsvis kommer du att:

Ansvara för bokningar i systemet
Förse kunder med relevant information och dokumentation kopplat till transporter
Hantera inkommande samtal och mejl från kunder
Hantera IMO dokument, manifest, tulldokument med tillhörande registrering i system för tull
Uppdatera relevant information i affärssystemet
Sköta fakturering
Vid behov agera back-up för avdelningarna System Support och Finance med kontering av fakturor

Vi söker dig som
Har en utbildning inom internationell logistik på högskolenivå, alternativt utbildning inom spedition eller motsvarande relevant utbildning
Har minst 1-2 års arbetslivserfarenhet från en liknande roll inom logistik eller spedition, stort plus om du tidigare har arbetat på ett rederi
Har erfarenhet från tull och projektlast är meriterande
Talar och skriver flytande svenska samt engelska
Har god datavana och systemförståelse, erfarenhet från CargoWise är meriterande


För att lyckas i rollen är du en skicklig kommunikatör och har en god samarbetsförmåga eftersom rollen innebär att hantera flertalet kontaktytor både externt och internt. Vidare har du en förmåga att hantera flera arbetsuppgifter parallellt och är flexibel inför att uppgifterna kan behöva prioriteras om beroende på inkommande ärenden. Vi ser gärna att du är en person som gärna engagerar sig och inte är rädd för att lägga fram nya idéer. Det är av vikt att du har förmågan att driva ditt eget arbete framåt och vill involvera sig i projekt/processer.



Om anställningen
Detta är en rekrytering där du blir anställd hos vår kund. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Omfattning: Heltid, kontorstider med möjlighet att jobba hemifrån 2 dagar i veckan
Start: Så snart som möjligt, enligt överenskommelse
Placering: Göteborg
Kontaktperson: Caroline Finlöf, caroline.finlof@oio.se
Lön: Fast månadslön



Om OIO

Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

Ansök nu

Sommarjobba på APM Terminals

Läs mer Jan 28
Studerar du logistik och söker ett meriterande sommarjobb och även deltid under skoltiden? Trivs du bra i en kommunikativ och ledande roll och tycker om att arbeta i ett högt arbetstempo? Då kan rollerna som Dispatcher eller Terminal Specialist på APM Terminals vara något för dig!

Om tjänsten
Vi söker nu dig som är i början av dina studier och vill arbeta som Dispatcher eller Terminal Specialist under sommaren hos APM Terminals. Avdelningen är en del av Operations hos APM Terminals Gothenburg.

Som Dispatcher ansvarar man för att: 
- Optimera lastning och lossning av containrar på de olika delarna i terminalen. 
- Uppnå maximal produktivitet till lägsta kostnad, alltid med fokus på säkerhet. 
Som Dispatcher har du en viktig roll när det kommer till att kommunicera väsentlig information till andra berörda parter såsom arbetsledare, kranmän, truckförare och kollegor på planeringsavdelningen.

Som Terminal Specialist ansvarar man för att: 
- Hantera avvikelser från OCR-systemet. 
- Säkerställa optimal användning av OCR-systemet, vägleda logistikoperatörerna 
- Arbeta proaktivt för att minska avvikelser och minimera manuell hantering av containrar.

I tjänsten kommer du att arbeta skift som kan variera mellan dag, kväll, natt och helg. APM Terminals ser gärna att du kan påbörja en introduktion till arbetet några gånger i veckan under våren 2025 för att sedan övergå till heltid från juni till augusti. Vi söker dig som efter anställningen vill fortsätta som extraanställd och tillhöra APMs studentpool.

Om dig
Vi söker dig som studerar inom logistik och/eller ekonomi och har som målsättning att jobba med logistik i framtiden. Vi ser gärna att du har ett analytiskt förhållningssätt och har lätt för att lära dig nya system. Då rollerna innebär att du jobbar med många parallella uppgifter i en stundvis tempofylld miljö är det väsentligt att du uppskattar ett högt arbetstempo och tycker om att arbeta proaktivt.

Det är meriterande om du har god kunskap och kännedom om hantering och flöden av gods i en containerterminal, men det absolut viktigaste är att du har ett intresse av logistik, inte tidigare erfarenheter. För att lyckas i tjänsten är det av vikt att du behärskar svenska så väl som engelska i tal och skrift. 

Viktigt för tjänsten är:
• Flytande svenska och engelska
• Att du har minst 1,5 år kvar av studierna
• Analytisk, kommunikativ och stresstålig

Körkort och tillgång till egen bil meriterande, då kollektivtrafiken är begränsad under sommaren.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. 
 

Övrigt
Tjänsterna är konsultuppdrag med planerad start på deltid under våren 2025 samt heltid juni-augusti. Därefter finns goda möjligheter att fortsätta växa inom APM Terminals och arbeta extra under studier. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Urval och intervjuer sker löpande, och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi uppmuntrar därför att du skickar in din ansökan omgående.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Enna Dedagic via enna.dedagic@adecco.se  

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se  

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Jollyroom AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Jollyroom AB .

Digital Engagement Coordinator

Marknadsförare
Läs mer Jan 16
___________________________________________________________________________________________

Häng med på resan med Jollyroom – e-handeln som startade år 2010 och nu dominerar Nordens marknad som den största onlinebutiken för barn- och babyprodukter. Vi strävar efter att erbjuda inte bara produkter, utan en total livsstilsupplevelse, för föräldrar i Europa.

Med över 2 miljoner nöjda kunder och ett sortiment som omfattar produkter för gravida, nyfödda och barn till 12 år, är vi inte bara en butik, vi är en destination för barnfamiljen. Vi brinner för att göra familjelivet enklare, roligare och mer inspirerande genom att erbjuda de bästa varumärkena och de senaste produkterna. Men vi nöjer oss inte där - vi är på en ständig resa mot att bli bäst i Europa. Vår nya bas, Campus Jollyroom strax utanför Göteborg, är en plats där innovation möter passion. Här huserar vårt stora, moderna kontor, toppmoderna lager på 55 000 kvm och ett showroom som tar kundupplevelsen till en ny nivå. Vi tror på att investera i våra 400 medarbetare, därför har vi även ett välutrustat stort personalgym på plats för att se till att vårt team är i toppform för att möta våra högt uppsatta mål.

Men det slutar inte där. Med fysiska butiker i Stockholm och Oslo expanderar vi vårt grepp över den europeiska marknaden. Vi är inte bara med i spelet - vi är här för att vinna. Och du kan vara en del av det här vinnande laget.

Vi letar ständigt efter talanger som delar vår passion och vår drivkraft att göra skillnad. Så om du är redo att vara en del av något stort, om du är hungrig efter utmaningar och redo att ta nästa steg i din karriär, då är Jollyroom platsen för dig.

Digital Engagement Coordinator – En helt ny roll hos oss på Jollyroom!

Är du en energifylld, kameravana och säljentusiast som älskar att prata och nå ut till människor? Vill du vara med och forma en helt ny roll där du får möjlighet att skapa och leda fantastiska live shopping-event och samarbeta med influencers? Då är detta rollen för dig!

Som Digital Engagement Coordinator kommer du ha en unik möjlighet att tillsammans med oss på Jollyroom utveckla denna roll från grunden. Vi söker dig som kan tala flytande norska, danska, finska eller tyska och som drivs av att engagera och inspirera våra kunder genom digitala kanaler. Hos oss får du chansen att använda din kreativitet och passion för marknadsföring varje dag.

Gillar du att stå i rampljuset, älskar försäljning och har massor av energi? Sök direkt idag! Tipps - varför inte kick-starta karriären hos oss med ett video-CV eller en video hälsning?

Dina ansvarsområden inkluderar bland annat:

• Ta hand om och leda live shopping-evenemang där du får glänsa framför kameran!
• Skapa och genomföra digital marknadsföringsstrategier som driver försäljning och engagemang.
• Organisera fantastiska event tillsammans med influencers (resor förekommer).
• Bygga relationer och samarbeten som gynnar både Jollyroom och influencern.
• Arbeta nära vårt kreativa team för att ta våra kampanjer till nästa nivå.
• Analysera resultat och siffror kopplat till kampanjer.

Vi på Jollyroom definierar oss som engagerade doers som trivs med att jobba mot högt uppsatta mål i en föränderlig miljö. Vi är modiga nog att testa oss fram för att nå våra mål, utmana oss och utvecklas. Vi söker dig som känner igen dig i den beskrivningen.

Vi söker dig som:

• Har vidareutbildat dig inom marknadsföring, försäljning, kommunikation eller liknande.
• Är en idéspruta som kan omvandla koncept till kampanjer.
• Älska att sälja och inspirera våra kunder i realtid.
• Känna dig bekväm med att prata och interagera på ett entusiasmerande sätt.
• Sprida din energi till hela vår gemenskap.
• Har ett glödande intresse för influencer marketing, live-shopping och gärna även barn- och babyproduktsvärlden
• Tala flytande norska, danska, finska eller tyska och nå ut till internationella marknader.

Vi ser fram emot att få in en ny kollega som är redo att ta sig an nya utmaningar och vara en del av vårt engagerade team!

Fördelar med att jobba hos oss:

• Gratis tillgång till nytt gym i Göteborg
• Kollektivavtal för alla anställda
• Fantastiska utvecklingsmöjligheter
• Stora möjligheter att påverka och ta egna initiativ
• Friskvårdsbidrag
• Personalrabatter

Start: Snarast möjligt
Omfattning: Heltid tillsvidare (startar med 6 månaders provanställning)
Placering: Göteborg, Sörredsvägen 111
Urval: Sker löpande

Blev du ännu mer nyfiken på Jollyroom? Glöm inte att följa oss på LinkedIn och Instagram!

Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.

Vi tar inte emot ansökningar vi mail, så skicka gärna in din ansökan via vår karriärsida.

Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantör.

Ansök nu

Lagermedarbetare

Lagerarbetare
Läs mer Jan 24
___________________________________________________________________________________________

Häng med på resan med Jollyroom – e-handeln som startade år 2010 och nu dominerar Nordens marknad som den största onlinebutiken för barn- och babyprodukter. Vi strävar efter att erbjuda inte bara produkter, utan en total livsstilsupplevelse, för föräldrar i Europa.

Med över 2 miljoner nöjda kunder och ett sortiment som omfattar produkter för gravida, nyfödda och barn till 12 år, är vi inte bara en butik, vi är en destination för barnfamiljen. Vi brinner för att göra familjelivet enklare, roligare och mer inspirerande genom att erbjuda de bästa varumärkena och de senaste produkterna. Men vi nöjer oss inte där - vi är på en ständig resa mot att bli bäst i Europa. Vår nya bas, Campus Jollyroom strax utanför Göteborg, är en plats där innovation möter passion. Här huserar vårt stora, moderna kontor, toppmoderna lager på 55 000 kvm och ett showroom som tar kundupplevelsen till en ny nivå. Vi tror på att investera i våra 400 medarbetare, därför har vi även ett välutrustat stort personalgym på plats för att se till att vårt team är i toppform för att möta våra högt uppsatta mål.

Men det slutar inte där. Med fysiska butiker i Stockholm och Oslo expanderar vi vårt grepp över den europeiska marknaden. Vi är inte bara med i spelet - vi är här för att vinna. Och du kan vara en del av det här vinnande laget.

Vi letar ständigt efter talanger som delar vår passion och vår drivkraft att göra skillnad. Så om du är redo att vara en del av något stort, om du är hungrig efter utmaningar och redo att ta nästa steg i din karriär, då är Jollyroom platsen för dig.

Just nu söker vi en lagermedarbetare, som vill ansluta till vårt redan fantastiska team på plats i Sörred. Som lagermedarbetare arbetar du tillsammans med vårt härliga team i en händelserik miljö med hög puls.

We work together, we are brave and we create value for the customer – är du med på matchen att bidra till Jollyrooms viktigaste syfte: att underlätta livet för barnfamiljen?

Som lagermedarbetare intar du en nyckelroll i vår logistikverksamhet och dina arbetsuppgifter kommer vara en spännande blandning av att ta emot leveranser och skicka ut produkter till våra kunder från våra två lager på Campus Jollyroom. Vi söker dig som är positiv, målinriktad och har en stark arbetskapacitet samt en förkärlek för fysiskt arbete. Vi som jobbar på Jollyroom trivs i en fartfylld atmosfär med höga ambitioner, och därför är det viktigt att du har energinivån och drivkraften som krävs. Tidigare erfarenhet från lagerarbete samt truckkörkort A, B, + D1 ger extra plus i kanten. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att ha arbetat på Jollyroom.

Upplägg och kontakt:
- Ansökan: Sker enbart via vår karriärssida. Vi tar inte emot ansökningar via mail.
- Omfattning: Heltid (40/veckan)
- Förmåner: Gratis tillgång till nytt gym, fredagsfika, frukt och personalrabatt
- Placering: Sörredsvägen 111, Torslanda/Göteborg
- Arbetstider: Måndag till fredag kl. 07:00-16:00
- Start: Omgående

Blev du ännu mer nyfiken på Jollyroom? Glöm inte att följa oss på LinkedIn och Instagram! Nedan finner du ett axplock av våra senaste nyheter:

Vi har byggt ett nytt JollyCampus i Göteborg -> https://www.helahisingen.se/jollyrooms-vd-bygger-campus-och-ar-inte-radd-for-amazon-vi-kan-ge-dem-en-match/

Vi har öppnat en butik i Oslo! -> https://www.dagenshandel.se/article/view/1020648/ny_butik_for_jollyroomvi_har_letat_efter_ratt_lokal_under_en_lang_tid

Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.

Vi arbetar löpande med rekryteringen, var gärna snabb med din ansökan.

Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantör.

Ansök nu

Tysktalande Kundserviceagent, vikariat

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Dec 9
___________________________________________________________________________________________

Häng med på resan med Jollyroom – e-handeln som startade år 2010 och nu dominerar Nordens marknad som den största onlinebutiken för barn- och babyprodukter. Vi strävar efter att erbjuda inte bara produkter, utan en total livsstilsupplevelse, för föräldrar i Europa.

Med över 2 miljoner nöjda kunder och ett sortiment som omfattar produkter för gravida, nyfödda och barn till 12 år, är vi inte bara en butik, vi är en destination för barnfamiljen. Vi brinner för att göra familjelivet enklare, roligare och mer inspirerande genom att erbjuda de bästa varumärkena och de senaste produkterna. Men vi nöjer oss inte där - vi är på en ständig resa mot att bli bäst i Europa. Vår nya bas, Campus Jollyroom strax utanför Göteborg, är en plats där innovation möter passion. Här huserar vårt stora, moderna kontor, toppmoderna lager på 55 000 kvm och ett showroom som tar kundupplevelsen till en ny nivå. Vi tror på att investera i våra 400 medarbetare, därför har vi även ett välutrustat stort personalgym på plats för att se till att vårt team är i toppform för att möta våra högt uppsatta mål.

Men det slutar inte där. Med fysiska butiker i Stockholm och Oslo expanderar vi vårt grepp över den europeiska marknaden. Vi är inte bara med i spelet - vi är här för att vinna. Och du kan vara en del av det här vinnande laget.

Vi letar ständigt efter talanger som delar vår passion och vår drivkraft att göra skillnad. Så om du är redo att vara en del av något stort, om du är hungrig efter utmaningar och redo att ta nästa steg i din karriär, då är Jollyroom platsen för dig.

Sprichst du fließend Deutsch und Schwedisch und willst mit auf Jollyrooms Reise in die Zukunft gehen, auf der unsere größten Ziele sind, Familien mit Kindern das Leben zu erleichtern und immer erstklassigen Service zu bieten? Dann bist du bei uns genau richtig!

Information om tjänsten
Vår tyska kundserviceavdelning behöver nu förstärkning för att ständigt ge absolut bästa service och alltid överträffa våra kunders förväntningar. Vi letar efter dig som drivs av att arbeta målinriktat med kunden i främsta fokus. Du är god kommunikativt och tillsammans med vårt härliga tyska team arbetar du lösningsorienterat för att på bästa sätt hjälpa våra kunder.

Arbetsuppgifter:

• Hjälpa våra svenska & tyska kunder via telefon, email, och sociala medier på tyska
• Retur- och reklamationshantering
• Vara delaktig i arbetet med att skapa rutiner inom service och utveckla avdelningen

Kvalifikationer:

• Flytande kunskaper i både skrift och tal i tyska och svenska
• Van vid kundbemötande och erfarenhet från serviceyrke, gärna inom kundservice
• Mycket god datavana och snabblärd i nya affärs- och kundvårdssystem

Fördelar med att jobba hos oss:

• Gratis tillgång till nytt gym i Göteborg
• Kollektivavtal för alla anställda
• Fantastiska utvecklingsmöjligheter
• Stora möjligheter att påverka och ta egna initiativ
• Friskvårdsbidrag
• Personalrabatter

Start: Januari 2024
Anställningsform: Vikariat, 1 år med möjlighet till förlängning
Omfattning: Heltid
Placering: Sörredsvägen 111 i Göteborg
Urval: Sker löpande

Blev du ännu mer nyfiken på Jollyroom? Glöm inte att följa oss på LinkedIn och Instagram!

Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.

Vi tar inte emot ansökningar vi mail, så skicka gärna in din ansökan via vår karriärsida.

Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantör.

Ansök nu

Flerspråkig kundserviceagent

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Dec 13
___________________________________________________________________________________________

Häng med på resan med Jollyroom – e-handeln som startade år 2010 och nu dominerar Nordens marknad som den största onlinebutiken för barn- och babyprodukter. Vi strävar efter att erbjuda inte bara produkter, utan en total livsstilsupplevelse, för föräldrar i Europa.

Med över 2 miljoner nöjda kunder och ett sortiment som omfattar produkter för gravida, nyfödda och barn till 12 år, är vi inte bara en butik, vi är en destination för barnfamiljen. Vi brinner för att göra familjelivet enklare, roligare och mer inspirerande genom att erbjuda de bästa varumärkena och de senaste produkterna. Men vi nöjer oss inte där - vi är på en ständig resa mot att bli bäst i Europa. Vår nya bas, Campus Jollyroom strax utanför Göteborg, är en plats där innovation möter passion. Här huserar vårt stora, moderna kontor, toppmoderna lager på 55 000 kvm och ett showroom som tar kundupplevelsen till en ny nivå. Vi tror på att investera i våra 400 medarbetare, därför har vi även ett välutrustat stort personalgym på plats för att se till att vårt team är i toppform för att möta våra högt uppsatta mål.

Men det slutar inte där. Med fysiska butiker i Stockholm och Oslo expanderar vi vårt grepp över den europeiska marknaden. Vi är inte bara med i spelet - vi är här för att vinna. Och du kan vara en del av det här vinnande laget.

Vi letar ständigt efter talanger som delar vår passion och vår drivkraft att göra skillnad. Så om du är redo att vara en del av något stort, om du är hungrig efter utmaningar och redo att ta nästa steg i din karriär, då är Jollyroom platsen för dig.

Är du flerspråkig och talar norska, finska, danska eller tyska flytande? Då kan det här vara möjligheten för dig!

Information om tjänsten
Vi på Jollyroom har som mål att göra livet enklare för barnfamiljer och erbjuder en kundservice i världsklass. För att lyckas behöver vi engagerade medarbetare som brinner för kundupplevelsen. Just nu söker vi dig som kan bemästra flera språk och bidra till att förstärka våra flerspråkiga team på plats i Göteborg. Om du har erfarenhet av att arbeta med kundservice och är lösningsorienterad, serviceinriktad och initiativtagande, kan du vara den vi söker. Skicka in din ansökan och bli en del av vårt vinnande team redan idag!

Arbetsuppgifter:

• Att leverera exceptionell kundsupport på ett effektivt sätt via telefon, e-post, sociala medier och chatt på norska, finska, danska eller tyska (och svenska).
• Skapa och upprätthålla starka kundrelationer genom att lyssna, förstå och erbjuda skräddarsydda lösningar.
• Samarbeta med teamet för att säkerställa att varje kundinteraktion är en positiv och smidig upplevelse.
• Delta i arbetet med att utveckla rutiner inom kundservice och bidra till avdelningens utveckling.

Kvalifikationer:

Vi söker dig som har flytande kunskaper i både tal och skrift i norska, finska, danska eller tyska och som är bekväm med att kommunicera på engelska. Eftersom vårt koncernspråk är svenska, är det också ett krav att du kan kommunicera obehindrat på svenska. Du har gärna tidigare erfarenhet från serviceyrken, kanske inom kundservice eller butik, och trivs med att ge professionell service. Dessutom har du en god datavana och en förmåga att snabbt sätta dig in i nya affärs- och kundvårdssystem, vilket gör dig till en viktig resurs i vårt team.

Fördelar med att jobba hos oss:

• Gratis tillgång till nytt gym i Göteborg
• Kollektivavtal för alla anställda
• Fantastiska utvecklingsmöjligheter
• Stora möjligheter att påverka och ta egna initiativ
• Friskvårdsbidrag
• Personalrabatter

Start: Omgående
Omfattning: Heltid
Placering: Sörredsvägen 111 i Göteborg
Urval: Sker löpande

Blev du ännu mer nyfiken på Jollyroom? Glöm inte att följa oss på LinkedIn och Instagram!

Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.

Vi tar inte emot ansökningar vi mail, så skicka gärna in din ansökan via vår karriärsida.

Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantör.

Ansök nu

Inbound Coordinator

Logistiker
Läs mer Feb 3
___________________________________________________________________________________________

Häng med på resan med Jollyroom – e-handeln som startade år 2010 och nu dominerar Nordens marknad som den största onlinebutiken för barn- och babyprodukter. Vi strävar efter att erbjuda inte bara produkter, utan en total livsstilsupplevelse, för föräldrar i Europa.

Med över 2 miljoner nöjda kunder och ett sortiment som omfattar produkter för gravida, nyfödda och barn till 12 år, är vi inte bara en butik, vi är en destination för barnfamiljen. Vi brinner för att göra familjelivet enklare, roligare och mer inspirerande genom att erbjuda de bästa varumärkena och de senaste produkterna. Men vi nöjer oss inte där - vi är på en ständig resa mot att bli bäst i Europa. Vår nya bas, Campus Jollyroom strax utanför Göteborg, är en plats där innovation möter passion. Här huserar vårt stora, moderna kontor, toppmoderna lager på 55 000 kvm och ett showroom som tar kundupplevelsen till en ny nivå. Vi tror på att investera i våra 400 medarbetare, därför har vi även ett välutrustat stort personalgym på plats för att se till att vårt team är i toppform för att möta våra högt uppsatta mål.

Men det slutar inte där. Med fysiska butiker i Stockholm och Oslo expanderar vi vårt grepp över den europeiska marknaden. Vi är inte bara med i spelet - vi är här för att vinna. Och du kan vara en del av det här vinnande laget.

Vi letar ständigt efter talanger som delar vår passion och vår drivkraft att göra skillnad. Så om du är redo att vara en del av något stort, om du är hungrig efter utmaningar och redo att ta nästa steg i din karriär, då är Jollyroom platsen för dig.

Vill du bli en nyckelspelare inom Inbound Coordinator?
Som Inbound Coordinator hos oss får du chansen att ta ett helhetsgrepp om logistikflödet, från inleveranser till lagerplanering och kvalitetssäkring. Vi erbjuder en dynamisk roll i en spännande och växande bransch. Är du strukturerad, problemlösande och redo för nya utmaningar? Vi ser fram emot din ansökan!

Information om tjänsten
Som Inbound Coordinator arbetar du huvudsakligen med planering av inleveranser och transporter till våra olika lager, samt att planera och administrera materialflödet och informationsflödet kopplat till vår inköpslogistik. Du kommer agera som en problemlösare för organisationen och att säkerställa alla parters förståelse för leveranskedjans processer, servicemål och nytta. Förväntan på tjänsten är att vara drivande för en effektiv och kostnadsmedveten leveranskedja och att nå uppsatta mål.

Arbetsuppgifter:

• Hantering och planering av Jollyrooms inleveransflöde som består av bil och container-trafik
• Daglig kontakt med transportörer och leverantörer samt angränsade interna avdelningar
• Samarbeta tätt med inköp och logistik för att säkerställa en smidig och effektiv leveranskedja
• Kontroll och administration av dokument, affärsdatasystem, avvikelser, servicemål, fakturering och kvalité i materialflödet
• Utveckling av processer och rutiner gentemot interna och externa parter genom att analysera nyckeltal (olika KPI:er)
• Leveransbevakning och uppföljning

Vi söker dig som:

• Har en utbildning inom logistik, Supply Chain eller liknande
• Goda kunskaper i Officepaketet
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på engelska och svenska
• God analytisk och matematisk förmåga
• God organisationsförmåga

Som person är du strukturerad och noggrann. Du gillar att ta eget ansvar, sporras av högt uppsatta mål och har en stor vilja att uppnå goda resultat. Du har en god problemlösande förmåga och är en stark lagspelare som bidrar med positiv energi till gruppen.

Fördelar med att jobba hos oss:

• Gratis tillgång till nytt gym i Göteborg
• Kollektivavtal för alla anställda
• Fantastiska utvecklingsmöjligheter
• Stora möjligheter att påverka och ta egna initiativ
• Friskvårdsbidrag
• Personalrabatter

Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid (6 månaders provanställning tillämpas)
Placering: Sörredsvägen 111, Göteborg
Urval: Sker löpande

Blev du ännu mer nyfiken på Jollyroom? Glöm inte att följa oss på LinkedIn och Instagram!

Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.

Vi tar inte emot ansökningar vi mail, så skicka gärna in din ansökan via vår karriärsida.

Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantör.

Ansök nu