Göteborg: Administratv koordinator

Hitta ansökningsinfo om jobbet Administratv koordinator i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2025-02-04 // Varaktighet: Heltid

Om oss

Forskning och Utveckling (FoU) primär och nära vård inom Västra Götalandsregionen stimulerar, stödjer och initierar forskning och utveckling samt utvecklar den vetenskapliga kompetensen hos anställda inom offentlig och privat driven primärvård.

Vår verksamhet bidrar till att vården i Västra Götalandsregionen (VGR) är evidensbaserad och säker.

Vi vänder oss till?chefer och medarbetare inom verksamheterna som tillhör Regionhälsan, Närhälsan samt privata vårdcentraler och rehabenheter med avtal enligt Vårdval. Vi bistår medarbetare inom dessa verksamheter med vetenskaplig handledning och undervisning i hur man planerar och genomför en forskningsstudie eller innovationsprojekt och ger råd om hur man kan söka medel för att genomföra ett projekt.

FoU primär och nära vård verkar inom olika geografiska områden i VGR och har lokala kontor i Borås, Göteborg, Skövde och Vänersborg. Varje lokalkontor arbetar både i sitt närområde och i samverkan med övriga FoU-kontor, andra FoU-verksamheter och lärosäten såväl regionalt, nationellt som internationellt. Vi är en del av Regionområde FoUUI primär och nära vård; en sammanhållen stödresurs för forskning, utbildning, utveckling, innovation och implementering av ny kunskap och nya arbetssätt inom primär och nära vård. 

Om arbetet

Som administrativ koordinator inom FoU primär och nära vård i Göteborg och Södra Bohuslän?arbetar du på kontoret i Göteborg där du kommer att vara administrativt stöd i verksamhetens aktiviteter och arbetsuppgifterna varierar från serviceuppgifter till självständiga uppdrag.

I din roll kommer du, att tillsammans med chef, planera och boka in personalmöten där du tar mötesanteckningar. Du ansvarar för verksamhetens inköp, fakturahantering och reseadministration. Utöver detta är du lokal IT-administratör samt arkiv-, dokument och biblioteksansvarig. Du kommer även att vara administrativt stöd i Lokala FoU-rådet i Göteborg och Södra Bohuslän där du tillsammans med rådets ordförande och sekreterare planerar, koordinerar och ansvarar för det administrativa arbetet. Det innebär att du bland annat förbereder och sammanställer material, diarieför handlingar och för protokoll.  
Du deltar i eventhantering vilket bland annat innebär lokalbokning och beställning av förtäring.

Om dig

Vi söker dig som är intresserad av att vara en del av FoU primär och nära vård och vill bidra till att verksamheten utvecklas och uppnår fastställda mål. Du har relevanta kunskaper inom administration, digitalisering, olika administrativa databasbaserade program/system och planeringsverktyg. Vi tror att du som söker har flera års erfarenhet av självständigt administrativt arbete, gärna inom offentlig förvaltning.

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta som LITA (lokal IT-administratör) och är van vid dokumenthantering i SharePoint. För oss är det viktigt att du har intresse och vilja att vara en administrativ resurs inom VGR:s FoU-verksamhet. Erfarenhet inom vård och/eller FoU-miljöer är meriterande.

Som person är du ansvarstagande, utåtriktad och flexibel. Vi lägger stor vikt vid att du som person kan arbeta både självständigt och i team, har organisations- och planeringsförmåga. Du har god kommunikativ förmåga i svenska i såväl tal som skrift. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. 

Villkor

Placering i Göteborg. Tjänsten är en tidsbegränsad anställning till och med 25-12-31.

Vi genomför urval och intervjuer löpande under ansökningsperioden, så vänta inte med din ansökan.

Varmt välkommen med din ansökan! 
Om Regionhälsan

Förvaltningen Regionhälsan omfattar regiongemensamma vårdverksamheter och hälsofrämjande nära vård. Nära 1900 medarbetare jobbar för att invånarna ska må bra. När du blir en del av oss är du med och utvecklar verksamheten.

Regionhälsan har en värdegrund som tagits fram tillsammans med förvaltningens chefer och medarbetare. Värdegrunden utgår ifrån tre värdeord; Tillit, engagemang och kvalitet. Vi arbetar aktivt för att värdegrunden ska vara känd och fungera som en viktig grundpelare i Regionhälsan.

Vi ser mångfald som positivt och tycker att våra olikheter är en tillgång.

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt.
Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare.


Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate.




Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.


Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Administrativ assistent

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Administrativ assistent.

Fordonsadministratör till DFDS Professionals

Läs mer Jan 22
Om tjänstenI den här rollen kommer du att hantera administrativt arbete kopplat till fordon och bidra till effektiv hantering och uppföljning av underhåll, besiktigningar och säkerställaandra relaterade dokument. Arbetet sker till stor del i excelså det är till fördel om du är van vid att använda det i ditt dagliga arbete.
Vi erbjuder ett konsultuppdrag via DFDS Professionals ochsöker någon som kan börja omgående. För rätt person kan det i framtiden finnas möjlighet till anställning direkt hos kundföretaget.
Arbetstider: måndag - fredag kl. 8-17
Om dig

Du är självgående och har förmågan att ta egna initiativ
Du har ett öga för detaljer och arbetar noggrant
Du är strukturerad och kan hantera flera uppgifter samtidigt


Krav för tjänsten
Tidigare erfarenhet av en administrativ tjänst
Har erfarenhet av att arbeta i Excel och andra administrativa system
Talar och skriver svenska och engelska obehindrat


Ambulerandekonsult:
Du är anställd av oss på DFDS Professionals men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss DFDS Professionals för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde. Urval sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdagen.
Vi har självklart kollektivavtal. Vi värnar om din hälsa och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på gymkort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
KontaktuppgifterHar du frågor om rekryteringsprocessen eller något annat som berör anställningen är du varmt välkommen att kontakta oss på: dfdsprofessionals@dfds-group.comRekryteringsarbetet sker löpande.
Det går ej att ansöka via mail.
DFDS Group
DFDS Group har 14 000 anställda i över 20 länder och tillhandahåller frakt- och logistiktjänster i Europa med årliga intäkter på 3,7 miljarder EUR. DFDS grundades 1866, har sitt huvudkontor i Köpenhamn och är noterat på Nasdaq Copenhagen. I Sverige har DFDS cirka 1 000 anställda.
DFDS Professionals
DFDS Professionals är en rekryterings- och bemanningstjänst inom DFDS Group med ambitionen att vara det naturliga valet inom industri och logistikbranschen i Sverige. Vi tillhandahåller kompetenta och engagerade konsulter och bemanningslösningar samt hjälper vårt breda utbud av kunder att rekrytera rätt talang för framtiden. Vi erbjuder värde till våra kunder genom flexibla affärsmodeller, erfarna medarbetare och operativ kunskap.SökordDFDS | Göteborg | Transport | Logistik |

Ansök nu

Finsktalande Customer Care Specialist - Göteborg!

Läs mer Dec 6
Om rollen
Som Customer Care Specialist är du ansiktet utåt för vår kund. Din roll är att skapa enastående kundupplevelser genom att möta konsumenternas behov på ett personligt och professionellt sätt.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:
Kommunicera med kunder via telefon, chatt och e-post för att ge lösningar och stöd med hög servicenivå.
Analysera och förstå kundens behov för att erbjuda hållbara lösningar.
Samarbeta med kollegor och andra avdelningar för att säkerställa bästa möjliga kundupplevelse.

Arbetet sker i skift mellan morgon och kväll. Vår kund värdesätter det personliga samarbetet och tror starkt på fördelarna med att arbeta på plats på kontoret i Lindholmen.

Vad vi söker hos dig
Vi letar efter en lösningsorienterad och flexibel person med en "doer"-attityd som trivs i ett högt tempo och snabbt kan anpassa sig till nya situationer.
För att lyckas i uppdraget söker vi dig med:
Erfarenhet av att hantera kundklagomål och frågor på ett professionellt och positivt sätt.
Förmåga att bygga förtroende genom empati och lyhördhet gentemot kundens behov.
Utmärkta kommunikationsfärdigheter, både muntligt och skriftligt.
Flytande kunskaper i finska och engelska.


Vad vi erbjuder
Hos vår kund får du möjlighet att utvecklas både professionellt och personligt:
Gedigen introduktion och utbildning kring produkter och tjänster.
En engagerande och inkluderande arbetsmiljö med fokus på samarbete.
Möjligheten att bli en expert inom ditt område och bidra till att förbättra kundupplevelser.


Praktisk information:
Plats: Lindholmen, Göteborg
Uppdragsperiod: 13 januari 2025 -29 juni 2025
Omfattning:100% Heltid (skiftarbete inklusive kvällar och helger)
Sista ansökningsdag: 13 december

Är detta nästa steg för dig? Ansök idag och bli en del av vår kunds spännande resa! Vi ser fram emot att höra från dig.
Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher.
Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

Ansök nu

Fraktkoordinator

Läs mer Jan 31
Hos vår kund spelar du en central roll i företagets dagliga verksamhet. Din huvuduppgift är att hantera frakt- och orderadministration för att säkerställa att kunderna får sina leveranser i tid och med hög kvalitet. Utöver detta kommer du att stödja kontorsadministrationen samt ekonomifunktionen. Vi söker en självgående och engagerad kollega som trivs med mångsidiga arbetsuppgifter och som vill vara en del av deras dynamiska team.

Dina arbetsuppgifter
Boka frakt och upphämtning hos olika speditörer
Utfärda diverse frakt och exportdokument
Kundkontakt i samband med leveranser
Beställa kontorsmaterial samt hantera viss del av marknadsföringsmaterial
Fakturahantering
Support för säljavdelningen genom att generera enklare offerter och administrativt stöd
Samarbeta nära olika interna avdelningar för att säkerställa orderns resa från produktion, leverans till fakturering
Se till att kontorets lokaler är välkomnande och administrera inköp av kaffe, fika med mera samt anordna frukost på fredagar

Vi söker dig som har
Gymnasieutbildning
Några års erfarenhet inom order-, frakt- eller administrationsarbete
Har ett starkt intresse och engagemang i att leverera bra service internt och externt
God kommunikativ förmåga
Talar och skriver flytande svenska och engelska


För att trivas i denna rollen tror vi att du trivs i en koordinerande roll men många interna och externa kontaktytor. Du är serviceminded, problemlösande och trivs i en roll där dina dagar är varierande. Vi tror att du är person som är lyhörd, fungerar väl i grupp och du tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter.

Om anställningen
Tjänsten är en direktanställning hos vår samarbetspartner.

Adress: Hisingen

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid

Omfattning: Heltid, kontorstider

Kontaktperson: Elsa Jonasson



Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Om OIO
Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

Ansök nu

Management Coordinator sökes till fordonsgigant

Läs mer Feb 7
Nytt
Är du en strukturerad och kommunikativ person med erfarenhet av administration och inköp? Vill du arbeta i en dynamisk miljö inom fordonsbranschen och stötta ledningsteamet i en globalt ledande organisation?
Om tjänsten
Perido letar efter en Management Coordinator till vår kund, ett framgångsrikt fordonsföretag baserat i Göteborg, där denna tjänst också är placerad. Företaget är en global ledande aktör inom fordonsindustrin med fokus på innovation och hållbarhet.
Dina arbetsuppgifter
Ansvara för att underhålla och uppdatera ledningsteamets agenda med särskilt fokus på labbdrift
Stödja ledningsaktiviteter genom administrativa uppgifter, inklusive grundläggande kostnadsuppföljning, främst för avdelningsdirektör och en gruppchef
Planera och samordna möten samt säkerställa uppföljning av åtgärdspunkter kopplade till upphandlingar och projektleveranser inom avdelningen
Underlätta kommunikation och samordna aktiviteter mellan olika avdelningar

Dina egenskaper
Du har en stark organisatorisk förmåga och god kommunikationsförmåga, vilket gör dig effektiv på att strukturera och samordna arbetsuppgifter. Med erfarenhet av administrativa supportroller och upphandling av komponenter har du utvecklat en god förståelse för processer och samarbete inom olika verksamhetsområden. Du är van vid att hantera flera uppgifter samtidigt och arbetar metodiskt för att säkerställa noggrannhet och effektivitet, även under tidspress. Dessutom har du en hög integritet och hanterar konfidentiell information med stor diskretion. Genom ditt proaktiva arbetssätt underlättar du samarbetet mellan avdelningar och affärsområden, vilket bidrar till en smidig och välfungerande verksamhet.
Är du den vi söker? Skicka in din ansökan på svenska eller engelska så snart som möjligt!
Kvalifikationer:
Relevant utbildning
Erfarenhet av administrativa supportroller och upphandling av komponenter
Utmärkt kommunikationsförmåga på engelska och svenska, i tal och skrift

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till och med 2025-09-05. Start 2025-02-18.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35062 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.
Om Perido
Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

Ansök nu

Executive Assistant sökes!

Läs mer Feb 7
Nytt
Är du en strukturerad och proaktiv Executive Assistant som trivs i en dynamisk miljö? Vi söker dig som är lösningsorienterad, kommunikationsstark och har en naturlig förmåga att balansera operativa uppgifter med strategiskt stöd. Hos vår kund får du en nyckelroll där du arbetar nära ledningen, hanterar konfidentiell information med hög integritet och bidrar till att skapa effektiva processer. Vill du vara med och göra skillnad? Då kan detta vara nästa steg för dig!
Om tjänsten
Vi på Perido söker en mycket driven Executive Assistant till vår kund, en stor aktör och ett välkänt namn inom fordonsindustrin. Tjänsten är placerad på kundens kontor i Göteborg.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som Executive Assistant kommer du att arbeta med många varierade arbetsuppgifter. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar:
Hantering av kalender, e-post och resor för Vice President (VP)
Hantering av den funktionella/regionala kalendern och SharePoints
Koordinering, bokning och inbjudningar till möten samt förberedelse av agendor
Agendahantering och anteckningstagning vid ledningsgruppsmöten och andra nyckelmöten (om överenskommet)
Hantering och skapande av kommunikationsmaterial, t.ex. presentationer, nyhetsbrev och sociala medier
Samarbete med assistenter och nyckelintressenter inom bolaget
Kontinuerligt driva och granska aktiviteter kopplade till ledningens agenda
Identifiera, prioritera och lyfta fram ämnen och frågor som kräver VP:s uppmärksamhet, tillsammans med förslag på lösningar
Driva egna projekt eller uppgifter i överenskommelse med VP

Dina egenskaper
Vi söker dig som har ett proaktivt och strukturerat tankesätt, är nyfiken och motiveras av utmaningar. Du är lösnings- och serviceorienterad och har förmågan att arbeta självständigt med VP, där du både fungerar som en förlängd arm och en grindvakt. Du kan balansera dagliga operativa uppgifter med strategisk koordinering för att stödja den funktionella och regionala agendan. Dessutom har du en god kommunikativ förmåga, är skicklig i både tal och skrift samt har hög integritet och trygghet i att hantera konfidentiellt material.
Låter detta som en beskrivning av dig? Då tycker vi att du ska skicka in din ansökan redan idag!
Kvalifikationer:
Förmåga att balansera dagliga operativa uppgifter med strategisk koordinering för att stödja den funktionella/regionala agendan och aktiviteter
Djup kunskap i Office 365
God kommunikativ förmåga på engelska och svenska i både tal och skrift

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag i 12 månader. Start 2025-03-03.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35061 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.
Om Perido
Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från VÄSTRA GÖTALANDSREGIONEN

Nedan visas andra jobb i Göteborg från VÄSTRA GÖTALANDSREGIONEN .

ST-läkare i psykiatri

ST-läkare
Läs mer Feb 7
Nytt
Tillsammans utvecklar vi Sahlgrenska Universitetssjukhuset för en hållbar framtid. Vi ställer om hälso- och sjukvården med målet att vara Europas ledande universitetssjukhus 2032. Tillsammans med patienterna arbetar vi för kvalitet, tillgänglighet, patientsäkerhet, forskning, utbildning och innovation – i ett sammanhållet hälso- och sjukvårdssystem i Västra Götalandsregionen. Vår vision och våra mål tar sikte mot en vård av yttersta kvalitet, där patienten alltid är i fokus. Vi erbjuder hälso- och sjukvård lokalt och regionalt, men också högspecialiserad vård till patienter i hela landet och utomlands. Våra medarbetare är vår styrka och de bidrar i kunskapsutbyten nationellt och internationellt. Med digitala verktyg och nya arbetssätt kan vi förenkla vardagen på sjukhuset och erbjuda en modern, tillgänglig och effektiv vård av högsta kvalitet.



Vill du börja din specialisttjänstgöring (ST) eller är du redan ST i psykiatri och vill använda din kompetens för att göra skillnad på riktigt? Gillar du att arbeta i ett komplext juridiskt och kliniskt sammanhang? Är du redo att utmana dig själv och vill du vara med och utforma framtidens rättspsykiatri?

Då är det dig vi söker!

Om oss

Vår vision är att bli Sveriges ledande rättspsykiatriska klinik.

För att nå dit behöver vi dig som är beredd på att ge det lilla extra genom att investera i dig själv och i vår verksamhet. Vi som jobbar här tror på människors lika värde och rätten till en andra chans. Vi driver verksamheten framåt genom att alltid ha rehabiliteringsprocessen i fokus och se till våra patienters bästa.

Verksamheten är kopplad till CELAM (Centrum för Etik, Juridik och Mental hälsa), en forskningsenhet placerad vid Rågården. Det ger oss unika möjligheter att göra skillnad genom att integrera senaste forskning och utveckling inom rättspsykiatrisk vård i vården av våra patienter. Vårt mål är att arbeta och skapa förutsättningar för bästa möjliga verksamhets- och kompetensutveckling, med en evidensbaserad praktik i världsklass som följd.

Ta chansen! Gör ST-tjänst och arbeta därefter som psykiater på en av Sveriges största rättspsykiatriska kliniker.

Vi brinner för kompetensutveckling och erbjuder vidareutbildning och handledning för våra medarbetare. Vi kommer uppmuntra dig till subspecialisering i rättspsykiatri.

Arbetsuppgifter

Verksamhet Rättspsykiatri bedriver individanpassad specialistvård och består av sju enheter. Sex av dessa är heldygnsvårdenheter, där fem enheter vårdar patienter dömda till rättspsykiatrisk vård och en enhet vårdar anhållna, häktade och fängelsedömda patienter med behov av akutpsykiatrisk vård. Utöver heldygnsvårdsenheterna finns en öppenvårdsmottagning som följer upp patienter efter utskrivning från slutenvård.

Som ST-läkare följer du patienten genom hela rehabiliteringsprocessen. I arbetsuppgifterna ingår att behandla och habilitera/rehabilitera patienter med omfattande psykiatrisk problematik såsom psykossjukdom ofta med samsjuklighet som ADHD, autismspektrumstörning, intellektuella funktionsnedsättningar och missbruk.

I tjänsten ingår det att delta vid patientens team, delta vid riskbedömningar och förvaltningsrättsförhandlingar. Handledning av erfarna rättspsykiatriker erbjuds.

Om dig

Du som söker ska ha läkarlegitimation och brinna för psykiatri. Är du redan specialist i allmänmedicin eller har du forskningserfarenhet är det meriterande. 

Är du redo att arbeta med juridik och psykiatri i en komplex verksamhet där dubbla uppdrag om vård och samhällsskydd styr? Vågar du utmana dig själv? Är du engagerad, driven och har viljan att lära och utvecklas och har du kompetensen att arbeta självständigt? Är du lyhörd och pedagogisk och brinner för frågor kring psykiatrins utveckling och håller dig uppdaterad med det senaste inom området? Är du trygg som person? Stämmer detta in på dig? Då är du varmt välkommen att söka tjänsten hos oss!

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet, flexibilitet och god samarbetsförmåga.

Intervjuer sker löpande under ansökningstiden. 

Välkommen med din ansökan!  

Möt några av våra medarbetare - Sahlgrenska Universitetssjukhuset

Vid eventuell rekrytering av sjuksköterskor/läkare med utländsk legitimation/specialistbevis föregås den aktuella tjänsten av process för att uppfylla kraven för svensk legitimation/specialistbevis.
Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt.
Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare.


Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate.




Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.


Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

Ansök nu

Sjuksköterska sökes till Psykiatrisk mottagning autism

Sjuksköterska, psykiatrisk vård
Läs mer Feb 7
Nytt
Tillsammans utvecklar vi Sahlgrenska Universitetssjukhuset för en hållbar framtid. Vi ställer om hälso- och sjukvården med målet att vara Europas ledande universitetssjukhus 2032. Tillsammans med patienterna arbetar vi för kvalitet, tillgänglighet, patientsäkerhet, forskning, utbildning och innovation – i ett sammanhållet hälso- och sjukvårdssystem i Västra Götalandsregionen. Vår vision och våra mål tar sikte mot en vård av yttersta kvalitet, där patienten alltid är i fokus. Vi erbjuder hälso- och sjukvård lokalt och regionalt, men också högspecialiserad vård till patienter i hela landet och utomlands. Våra medarbetare är vår styrka och de bidrar i kunskapsutbyten nationellt och internationellt. Med digitala verktyg och nya arbetssätt kan vi förenkla vardagen på sjukhuset och erbjuda en modern, tillgänglig och effektiv vård av högsta kvalitet.



Om verksamheten

Verksamhetsområde Neuropsykiatri är ett av fem vuxenpsykiatriska verksamhetsområden inom Sahlgrenska Universitetssjukhuset (SU) med ansvar för patienter med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar, ätstörningar, dövpsykiatri,
minnesstörningar, Huntingtons sjukdom och äldrepsykiatrisk heldygnsvård.

Verksamheten är
forskningsintensiv i dagsläget med fokus på kognitionsstörande sjukdomar hos vuxna,
befolkningsstudier rörande äldres hälsa, suicidforskning samt forskning inom autism och ätstörningar.

Psykiatrisk mottagning autism är en öppenvårdsmottagning som vänder sig till personer med autism och psykiatrisk samsjuklighet. Det innebär ett brett spektrum såsom ADHD, depression, ångest, OCD med mera. Vi tar inte emot patienter med intellektuell funktionsnedsättning, mer avancerade beroendetillstånd eller psykossjukdom. De flesta patienter som remitteras till oss kommer från olika psykiatriska mottagningar inom SU. 

Vår mottagning är relativt nyöppnad, vi öppnade för patienter i oktober 2024, det pågår därför ett intensivt utvecklingsarbete med att hitta formerna för hur vi mest effektivt möter behoven från vår målgrupp.

Arbetet är baserat på teamsamverkan och för närvarande arbetar det läkare, psykologer, kuratorer, arbetsterapeut och administratör. Vi söker nu dig som är sjuksköterska och är villig att ta en aktiv del i att utveckla verksamheten tillsammans med oss andra.

Arbetsuppgifter

Då patienternas funktionsnivå är väldigt varierande har vi redan nu identifierat en grupp patienter med behov av extra stödinsatser. Vi planerar därför att införa arbete utifrån metoden FACT (Flexible Assertiv Community Treatment) riktad mot den patientgrupp som har mer komplex problematik. I detta arbete kommer du att vara en viktig person. För övrigt kommer dina arbetsuppgifter att vara behovsstyrda och därmed omväxlande. Det kan handla om:
uppföljningar av medicininsättning/medicinändringar, provtagning, samtal omkring levnadsvanor och stöd till patienter vid försök till förbättringar av desamma, hålla kontakt med/stötta boendepersonal, anhöriga och hemsjukvårdspersonal vid behov.

Om dig

Du ska vara legitimerad sjuksköterska och känna dig bekväm med målgruppen det vill säga personer med autism. Specialistutbildning i psykiatri eller arbetslivserfarenhet från psykiatri är meriterande. Tidigare erfarenheter av att arbeta med FACT/RACT eller som Case-manager är även det meriterande.

Vi tror att du som börjar hos oss är genuint intresserad av psykiatri och särskilt av autism. Du är engagerad, noggrann och vill tillsammans med dina kollegor i teamet skapa den bästa vården för patienterna. Du är stabil och trygg i dig själv och tycker är viktigt att skapa och vårda förtroendefulla relationer med både patienter, kollegor, närstående, vårdgrannar och socialtjänst.

Varmt välkommen med din ansökan!

Möt några av våra medarbetare - Sahlgrenska Universitetssjukhuset

Vid eventuell rekrytering av sjuksköterskor/läkare med utländsk legitimation/specialistbevis föregås den aktuella tjänsten av process för att uppfylla kraven för svensk legitimation/specialistbevis.
Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt.
Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare.


Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate.




Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.


Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

Ansök nu

Kardiolog/Specialistläkare inom kardiologi till Högsbo Närsjukhus

Specialistläkare
Läs mer Feb 7
Nytt
Sjukhusen i väster är en förvaltning inom Västra Götalandsregionen och består av fyra sjukhus –

Alingsås lasarett, Angereds närsjukhus, Högsbo närsjukhus och Kungälvs sjukhus. Cirka 3000 medarbetare arbetar varje dag hos oss för att ge en god och säker specialistsjukvård av högsta kvalitet.

Högsbo närsjukhus erbjuder en spännande arbetsplats där du får möjlighet att arbeta efter nya arbetssätt och där du kommer att vara en viktig del i införandet av nya innovativa arbetsformer för nära vård. Högsbo närsjukhus är ett så kallat smart sjukhus där vi kombinerar innovativa arbetssätt med framtidens IT-stöd för att möjliggöra vård med hög kvalitet med patienten i fokus. På sjukhuset finns dagkirurgiskt centrum, specialistcentrum med radiologi och provtagning för vuxna och barn. Högsbo närsjukhus är en viktig del i utvecklingen av närsjukvården i Göteborgsområdet.



Är du en engagerad kardiolog som brinner för att göra skillnad i människors liv? Vi söker nu en erfaren och driven kollega till vår mottagning för att bli en del av vårt kompetenta och omtänksamma team!

Om oss
Högsbo närsjukhus öppnade upp sin verksamhet i slutet på 2023 då personalen flyttade ifrån Frölunda specialistsjukhus till det nybyggda och moderna Högsbo närsjukhus.

Till Verksamhet Medicin på Högsbo närsjukhus hör öppenvårdsmottagningen för hjärta och diabetes. Vi samverkar nära våra kollegor i andra verksamhetsområden på Högsbo, såväl som våra medicinkollegor på övriga sjukhustomter i förvaltningen.

Hjärtmottagningen består av läkare, sjuksköterskor, undersköterskor, dietist och medicinska sekreterare. Vi delar lokaler och arbetar nära våra kollegor på rehab där vi får hjälp ifrån fysioterapeuter, arbetsterapeut och kurator. Vi arbetar teambaserat och värnar om patientkontinuitet och ett bra arbetsklimat.

Vem söker vi?
Vi söker ytterligare kardiolog till vår hjärtmottagning. Arbetet är mycket blandat och utvecklande. Du får en möjlighet att följa patienten på hela resan ifrån remiss till utredning, behandling och uppföljning. På mottagningen genomförs en rad utredningar där UCG, Holter-undersökningar och arbetsprov är vanligt förekommande. På Högsbo arbetar vi aktivt med kontinuitet och läkardriven mottagning. Då du utför en stor del av hjärtultraljuden självständigt, så är detta en tjänst för dig som vill utveckla din förmåga inom UCG.  

Arbetsuppgifter

Kardiologisk specialistvård, enbart öppenvård, måndag-fredag.
Verka för att diagnostik och behandling sker enligt gällande riktlinjer och rekommendationer.
Vara lättillgänglig för konsultation i frågor som rör kardiovaskulära tillstånd.
Möjlighet till att arbeta hemifrån någon dag i veckan genom att ha digitala besök och remissbedömningar.
Möjlighet finns med förenad anställning med slutenvårdsuppdrag på något av våra systersjukhus, Alingsås lasarett eller Kungälvs sjukhus.

Kvalifikationer

Legitimerad läkare med specialistkompetens inom kardiologi är ett krav.
Dokumenterad erfarenhet av att utföra UCG-undersökningar och stort intresse att utvecklas inom detta.
Förmåga att arbeta både självständigt och i team är ett krav.
God social kompetens och samarbetsförmåga är ett krav.
Goda språkkunskaper i svenska i tal och skrift är ett krav.

Villkor
Tillsvidareanställning 100%.

Anställningsintervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden.

Varmt välkommen med din ansökan!
Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt.
Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare.


Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate.




Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.


Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

Ansök nu

Ortopedingenjör - nu söker vi dig till Ortopedteknik!

Ortopedingenjör
Läs mer Feb 7
Nytt
Tillsammans utvecklar vi Sahlgrenska Universitetssjukhuset för en hållbar framtid. Vi ställer om hälso- och sjukvården med målet att vara Europas ledande universitetssjukhus 2032. Tillsammans med patienterna arbetar vi för kvalitet, tillgänglighet, patientsäkerhet, forskning, utbildning och innovation – i ett sammanhållet hälso- och sjukvårdssystem i Västra Götalandsregionen. Vår vision och våra mål tar sikte mot en vård av yttersta kvalitet, där patienten alltid är i fokus. Vi erbjuder hälso- och sjukvård lokalt och regionalt, men också högspecialiserad vård till patienter i hela landet och utomlands. Våra medarbetare är vår styrka och de bidrar i kunskapsutbyten nationellt och internationellt. Med digitala verktyg och nya arbetssätt kan vi förenkla vardagen på sjukhuset och erbjuda en modern, tillgänglig och effektiv vård av högsta kvalitet.



Om vår verksamhet

Ortopedteknik är Skandinaviens största enhet inom området, med uppgift att försörja patienter i Göteborgsregionen med ortopedtekniska hjälpmedel.

Verksamheten har cirka 52 anställda. Vår huvudenhet ligger i nya lokaler på Falkenbergsgatan 3 där även produktionen är förlagd men vi bemannar dagligen sjukhusen i Storgöteborg. Vi arbetar tvärprofessionellt och ingår i flera teamverksamheter.

Det pågår en stor satsning inom scanning och 3D-printing inom verksamheten. Idag printar vi ortoser, proteshylsor och anpassade komponenter för till exempel armprotes samt fräser inlägg.

Om arbetet

I arbetet ingår bland annat besök av patienter med olika behov av hjälpmedel så som inlägg, skor, ortoser, korsetter och proteser. Allt detta sker på huvudenheten men även på sjukhusen runtom i Göteborg. I arbetet ingår även att delta i olika rehabiliteringsgrupper efter ett schema.

Forskning och utveckling är en del av arbetet för att uppfylla SU:s övergripande mål att vara ett ledande universitetssjukhus och att skapa värde för patienterna. Du kan söka forskning- och utvecklingsmedel på Sahlgrenska och i regionen och vi uppmuntrar att kombinera en tjänst hos oss med forskning och utveckling.

Om dig och dina kvalifikationer

Du är legitimerad ortopedingenjör och har ortopedingenjörsutbildning från Hälsohögskolan i Jönköping eller motsvarande utbildning och erfarenhet. Du har erfarenhet av att träffa patienter med behov av ortopedtekniska hjälpmedel. Det är meriterande om du har erfarenhet av att träffa patienter med behov av olika sorters ortoser.

Som person är du serviceinriktad, initiativrik, flexibel och ansvarstagande. Stor vikt kommer att läggas vid personliga kvaliteter. 

Varmt välkommen med din ansökan!

Möt några av våra medarbetare - Sahlgrenska Universitetssjukhuset
Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt.
Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare.


Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate.




Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.


Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

Ansök nu

Semestervikariat - Transportarbetare (Göteborg Sahlgrenska)

Sjukhusvaktmästare
Läs mer Feb 3
Försörjningsförvaltningen är en förvaltning inom Västra Götalandsregionen. Verksamheten bedrivs i hela Västra Götaland med fokus på försörjning och logistik till regionens olika verksamheter. Vi utvecklar och levererar bland annat tjänster inom måltider, tvätt, läkemedelsnära produkter och hjälpmedel, samt lagerhåller och distribuerar produkter.





Nu söker vi semestervikarier inför sommaren 2025.

Varmt välkommen med din ansökan senast 2 mars.

Arbetsbeskrivning - Transportarbetare

Som transportarbetare träffar du många nya människor i ett arbete där det händer mycket. Arbetet innebär främst transporter av gods, mat, post, textilier och avfall inom sjukhuset. Du erbjuds variation och utveckling då vi även hjälper till med annan service som gör det enkelt för vården att fokusera på sin kärnverksamhet.

Arbetstiderna för tjänsten är dagtid samt kväll. Även helgarbete förekommer. 

För att lyckas i rollen som transportarbetare behöver du:

vara social och hjälpsam
arbeta bra tillsammans med andra
trivas med att anpassa dig utifrån vad som händer
vara ansvarsfull och ha ordningssinne

Du har en utbildning på gymnasienivå alternativt en pågående gymnasieutbildning där du läser sista året, då du behöver vara 18 år för att arbeta hos oss. Du kommunicerar väl på svenska då du kommer ha dialog med kunder och arbetskamrater samt följa skriftliga och muntliga arbetsinstruktioner. Om du har lärt dig svenska via SFI behöver du som lägst ha klarat SFI kurs D, plus att du har erfarenhet av att praktisera svenska språket, till exempel via praktikplats.

Din IT-kunskap är grundläggande; du kan använda smartphone, mejla och söka information på nätet. Du kommer att gå och stå en stor del av din arbetsdag. B-körkort är ett krav.

Truckkort samt tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, lagerarbete eller annat servicearbete är meriterande.

Vårt erbjudande

Internlogistik är ett område inom Försörjningsförvaltningen som ansvarar för den sjukhusinterna distributionen av bland annat textilier, post, gods, läkemedel och förbrukningsartiklar. Vi finns på regionens största sjukhus och är cirka 230 medarbetare. Vi erbjuder dig en utvecklande arbetsplats där du får introduktion, utbildning och bra anställningsvillkor. Läs gärna mer om fördelarna med att arbeta inom Västra Götalandsregionen längre ner i annonsen.

Övrigt

Vi hanterar ansökningarna löpande och kommer även att genomföra kortare intervjuer via teams inför slutliga intervjuer. Frågor om tjänsten hanteras av Anders Bergqvist, Enhetschef för Internlogistik på Sahlgrenska sjukhuset.

Vi ser fram emot din ansökan!
Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt.
Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare.


Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate.




Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.


Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

Ansök nu

Upphandlare till Västtrafik

Upphandlare
Läs mer Jan 30
Vill du vara med och utveckla kollektivtrafiken i Västra Götaland? Vi söker nu en engagerad upphandlare till vårt team på Västtrafik.

Har du ett stort intresse för upphandling och kollektivtrafik? Då kan du vara den vi söker!

Västtrafik ansvarar för kollektivtrafiken i Västra Götaland. Varje dag reser 410 000 personer med oss. Det är ett uppdrag som är viktigt i det stora och det lilla, för varje enskild resenär och för att vår region ska utvecklas. Västtrafik ägs av Västra Götalandsregionen.

Rollen:

Som upphandlare hos oss är du en nyckelperson i att driva utvecklingen av kollektivtrafiken. Du kommer att genomföra upphandlingar inom olika områden, såsom IT-system, teknisk utrustning och andra tjänster som rör kollektivtrafiken. Du arbetar självständigt som projektledare och stödjer organisationen genom hela upphandlingsprocessen, från behovsanalys till avtalsskrivning. Du ansvarar för att gällande upphandlingslagstiftning efterlevs och fungerar som rådgivare i avtalsfrågor och leverantörsförhandlingar.

Vem är du?

Du har ett genuint intresse för upphandling, kollektivtrafik och samhällsfrågor. Du är bra på att planera och organisera ditt arbete och driver dina projekt framåt på ett tydligt och resultatorienterat sätt. Du är lösningsfokuserad och har en god problemlösningsförmåga. Du har lätt för att se helheten och omsätta analyser och mål i strategiska affärsupplägg. Du har också god samarbetsförmåga och är lyhörd och lätt att samarbeta med.

Kvalifikationer:

- Akademisk utbildning inom upphandling, ekonomi, inköp, statsvetenskap, juridik eller motsvarande erfarenhet.
- Kunskap och eller erfarenhet inom offentlig upphandling och avtalsrätt.
- Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.
- Erfarenhet av att arbeta med affärer inom offentlig sektor eller privata bolag är meriterande.
- Erfarenhet av projekt- eller processledning är en fördel.

Västtrafik som arbetsplats:
Vi är många som jobbar på Västtrafik, med olika bakgrund och kompetens. Gemensamt har vi ett stort engagemang och en gemensam vision, en framtid där hållbart resande är en norm. Det händer alltid mycket hos oss. Vi växer och utvecklas i samklang med vad våra resenärer och samhället kräver av oss. Vi är vakna och nyfikna och i ständig förändring. Samtidigt har vi en arbetsplats med möjlighet till utveckling och fördjupning som erbjuder trygghet, stabilitet och goda förmåner.

Villkor och ansökan: Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse. Placeringsort är Göteborg och vissa resor kan förekomma. Tjänsten kan komma att placeras i säkerhetsklass. Välkommen med din ansökan senast den 2 mars 2025. Har du frågor kring tjänsten, kontakta Michaela Shaw, Avdelningschef Upphandling, via mejl: michaela.shaw@vasttrafik.se eller telefon: 010-434 59 02.

Ansök nu