Göteborg: Manager Product Development till LIMAB, Göteborg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Manager Product Development till LIMAB, Göteborg i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2025-02-04 // Varaktighet: Heltid

Om tjänsten

I tjänsten som Manager Product Development kommer du vara med och utveckla och forma vår nya produktutvecklingsavdelning samtidigt som du själv också operativt deltar i utvecklingsarbetet. Från start kommer du leda ett kompetent utvecklingsteam som i dagsläget består av 6 personer men på sikt kommer avdelningen att växa. Tillsammans kommer ni säkerställa att våra framtida produkter utvecklas i linje med marknadens behov och tekniska framsteg. Du kommer att:

Bygga och utveckla en stark produktutvecklingsorganisation.
Ansvara för strategisk planering, budget och kompetensförsörjning.
Leda utvecklingen av framtidens mätsystem med fokus på innovation och kvalitet.
Säkerställa att produktutvecklingsprocesser efterlevs och förbättras.
Följa trender inom beröringsfri mätteknik och bidra till företagets produktstrategi.
Samarbeta med andra avdelningar och externa partners för att driva utvecklingsprojekt framåt.
Operativt delta i utvecklingsarbetet 


I den här tjänsten ingår du i vår ledningsgrupp, utgår från LIMAB:s huvudkontor i Almedal och rapporterar till VD, Lars Granlund.  

Vi söker dig som

Har civilingenjörsutbildning inom relevant område eller motsvarande i arbetslivserfarenhet. Du har flerårig erfarenhet av att leda, bygga och utveckla högpresterande team. Du har också erfarenhet av produktutveckling inom mjukvara, mekanik, elektronik eller automation. Vi ser att du har en mycket god förståelse för komplex produktutveckling och projektledning samt mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Har du dessutom erfarenhet inom optik och/eller mätteknik är det starkt meriterande.

För att trivas i den här rollen är du en strukturerad, prestigelös och kommunikativ ledare som gillar mixen av att jobba operativt och med strategiska frågor. Du är duktig på att driva processer och säkerställa att mål uppnås. Du har en motiverande ledarstil som inspirerar teamet till att utvecklas.

Vad vi erbjuder dig

Hos oss får du etablera och leda en helt ny produktutvecklingsavdelning. Detta är en unik möjlighet att påverka, strukturera och driva utvecklingsarbetet för våra laserbaserade mätsystem. Du kommer få leda och inspirera dina medarbetare och jobba med produktutveckling med spännande teknik på ett företag som har kunder över hela världen. Vi har ett gott anseende i branschen, starka värderingar och en härlig laganda. Vi är under stark tillväxt.

Din ansökan

I den här rekryteringen samarbetar LIMAB med Jerrie. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult, Jonna Berglöv på jonna.berglov@jerrie.se. Du ansöker med bifogat CV på jerrie.se. Urval sker löpande så ett tips är att söka tjänsten så snart som möjligt, dock senast den 23 feb.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Civilingenjör, produktion, elektronik

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Civilingenjör, produktion, elektronik.

Testingenjör-och Provningsingenjörer sökes!

Läs mer Jul 2
Vill du ta dig an en ny jobbutmaning till hösten? Har du ett starkt intresse för Teknik och vill utvecklas inom roller som Test- eller Provningsingenjör? Nu förbereder vi inför höstens rekryteringar och tar gärna ett karriärssamtal för att diskutera potentiella möjligheter för just dig! Välkommen in med din ansökan!

VAD VI KAN ERBJUDA DIG: 

Vi på Friday fungerar som en karriärspartner och är intresserade av att träffa dig med ett genuint intresse och kunskap inom IT- eller teknikområdet för att kunna matcha dig mot våra partnerföretag. Vi söker dig som är nyexaminerad eller som har något/några års erfarenhet inom IT- eller teknikbranschen. För att kunna matcha din kunskap, erfarenhet och önskemål jobbar vi med partnerföretag inom olika branscher, i olika storlekar och med olika teknikinriktningar. De finns placerade i hela västra Götaland. Vi erbjuder dig jobbmöjligheter inom bland annat medtech, fintech, automotive, aerospace, greentech och elektrifiering, inom det marina samt mycket mer!

VI SÖKER DIG SOM: 

Har en eftergymnasial utbildning inom Teknikområdet. Oavsett om du är nyexaminerad eller redo för nästa steg i karriären finns vi här för dig! 

Vidare bör du: 

Kunna tala och skriva obehindrat på svenska samt engelska då den stora majoriteten av våra partnerföretag använder båda språken internt samt externt. 
Ha ett tekniskt intresse samt lätt att förstå och ta till dig ny teknik, nya tillvägagångssätt samt metoder. 
Det är även meriterande om du har något hobbyprojekt såsom meckar med bilar, motorer eller likande.


Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet och vi tror att du är en driven och initiativtagande person som fungerar likväl i team som självständigt. Det är meriterande om du har hobbyprojekt att visa upp och/eller relevant arbetslivserfarenhet. 

ÖVRIG INFO: 

Ansök genom att klicka på ”Sök tjänst”. Om du har en profil som vi tror passar något eller några av våra partnerföretag kommer vi slå dig en signal så kan vi prata vidare. Därefter bjuder vi eventuellt in dig på ett första karriärssamtal där vi får lära känna varandra bättre! 

OM FRIDAY: 

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter. 

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! 

Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Ansök nu

Supportingenjör till provningsteam SEEL

Läs mer Jul 10
Vill du arbeta i en avancerad och spännande maskinpark med högteknologisk utrustning? Trivs du i en mindre organisation där du får stora möjligheter till att påverka och utveckla riktningen framåt? Då har du kommit rätt!
Om oss Swedish Electric Transport Laboratory, är en provningsanläggning för forskning och utveckling inom Automotive och elektromobilitet Bolaget ägs av Chalmers och RISE. Vi är i en tillväxtfas och finns på tre toppmoderna anläggningar i Säve Göteborg, Nykvarn och i Borås. Vi är idag runt 35 engagerade medarbetare i form av tekniker, ingenjörer, projektledare och forskare med olika bakgrund och expertområden. Placering är på SEEL i Säve där de flesta av dina kollegor arbetar men du kommer även supportera vårt andra kontor i Nykvarn. Här kan du läsa mer om oss: SEEL Swedish Electric Transport Laboratory
Om rollen I din roll hjälper du våra kunders provningsingenjörer och våra egna riggoperatörer att skapa den data som är vår leverans. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
Koppla in provobjekt och få kommunikation och sensorer att fungera med våra mätsystem.
Utföra avancerad felsökning och analys nödvändig för att kunna genomföra prov.
Effektivisera och förenkla gränssnitt mellan testobjekt och testutrustning inklusive mätteknik.
Implementera kommunikationsprotokoll utifrån god kännedom om fordonsindustrins behov.
Tillverka kommunikationskablar och sensorkablar för CAN, Lin, Ethernet, temp och trycksensorer.
Delta i verksamhetsplanering tvärdimensionellt och arbeta tillsammans med testingenjörer, forskare och kunders tekniska experter.

Vem är du? Som person är du strukturerad och analytisk. För att lyckas i rollen behöver du ha god problemlösningsförmåga och ett serviceinriktat arbetssätt. Du har lätt för att skapa relationer och bygga framgångsrika samarbeten. Du är dessutom kommunikativ och har god vana av kundkontakt.
Krav:
Du har ca 5 års erfarenhet av provning av drivlinor, elmotorer, inverter, batterier och transmissioner.
För tjänsten krävs en solid teknisk kompetens och erfarenhet från drivlineprovning hos OEM eller testhus.
God kännedom av kommunikationsprotokoll inom Automotive är viktig, likaså erfarenhet av mätteknik och provningsverksamhet inom Automotive.
Du har 5 års erfarenhet av verktyg som Inca och Canalyzer.
Körkort B är ett krav och du har goda kunskaper i både svenska och engelska såväl i tal som skrift.

Meriterande:
Erfarenhet av simulering samt körkort för lastbil och buss är meriterande.
Erfarenhet av AVLs PUMA system är meriterande.

Är vi rätt för varandra? Hos oss på SEEL får du arbeta på ett testcenter i världsklass. Du får ta del av olika kunder och marknaders teknik och utmaningar. Arbetet är både visionärt och hands-on vilket passar dig som gillar variation och bredd i sitt jobb. Du får möjlighet att arbeta tvärfunktionellt inom hela SEEL, där du kommer att kvalitetssäkra data och vara en del av den pågående industriomställningen. Hos oss blir du en del av ett sammansvetsat team som genomsyras av expertis, neutralitet och engagemang.
Välkommen med din ansökan! Låter detta spännande och vill veta mer är du varmt välkommen att kontakta rekryterande chef, David Ekholm +46 73 025 98 12. Sista ansökningsdag är den 15:e augusti 2025 och urval och intervjuer sker i augusti och september.  
Befattningen kan komma att bli placerad i säkerhetsklass, vilket innebär att säkerhetsprövning kan komma att ske i enlighet med säkerhetsskyddslagen.
Våra fackliga representanter är: Ingemar Petermann, SACO, +46 10 228 41 22 och Linda Ikatti, Unionen, +46 10 516 51 61.

Ansök nu

Director Complete Powertrain

Läs mer Jul 10
This is us, your new colleagues at Powertrain Engineering (PE)
We stand in front of significant challenges, where reducing transport emitted CO2 emissions is one of the biggest. We have transformed over the past years by simplifying and empowering our organization and way of working. As an integrated part of this we have high expectations to shorten development time and cost and drive innovation and employee engagement by leading technology and people.
The PE Sweden organization is having the full responsibility for Platform Center Heavy-Duty Engines, Transmissions, as well as Application Center Heavy-Duty Europe. We take the product ownership role and optimize complete powertrain systems through the usage of components tailored for each application.
We develop Internal Combustion Engines, transmissions and software products for both Electric and Conventional drivelines. Together with our colleagues around the world we take full system responsibility from cradle-to-grave. 
Who are we
The Complete Powertrain department is the cross functional range function at Powertrain, responsible for integration of system and components into a complete HD product delivery. We are responsible for the evolution of our products and services. We take product ownership by being the glue between the technology sections at PE SWE. 
Together, we strive for excellence in all that we do, combining our expertise in Data Analytics, System
Integration, Features Development, and Quality Assurance to deliver tailor-made technology solutions that drive business growth and customers success.
The organization has ~75 employees and consists of 8 groups and 4 other direct reports.

What will you do?

As Director for Complete Powertrain, you will be responsible for driving the development, delivery, and operational excellence of the HD Complete Powertrain products. Your key responsibilities include:

•    Acting as the Product Owner for the Heavy-Duty (HD) Complete Powertrain Products, ensuring alignment with customer and business needs.
•    Leading the HDP Project Management Office, ensuring effective project execution and delivery.
•    Driving cross-functional collaboration across GTX to support the full HDP portfolio, fostering strong alignment and teamwork.
•    Owning the complete software delivery for all HDP products, securing quality, performance, and customer satisfaction.
•    Leading simulation, data analysis, and system validation at the Complete Powertrain level, ensuring products meet technical and operational requirements.
•    Overseeing vehicle calibration and managing truck fleet operations for HDP products, ensuring optimal performance and operational efficiency.
•    Managing the HDP Maintenance Portfolio, including responsibility for the associated budget and resource allocation.
•    Coordinating the global community of Complete Powertrain Directors, fostering collaboration and knowledge sharing across regions.
•    Securing invoiced business with UD Trucks, Volvo Penta, and Volvo Construction Equipment, while improving test planning KPIs
•    Supporting the PE Sustainability Plan and Diversity, Equity & Inclusion (DEI) efforts, ensuring employees are engaged with and informed about PE Sweden’s performance and transformation initiatives.

Who are you? 

As an inspiring leader, you foster innovation and engagement by promoting collaboration, teamwork, and the development of your team members.
You possess a positive mindset and a can-do attitude, enabling you to identify opportunities and confidently challenge the status quo. With a structured approach, you quickly find common grounds and solutions, which will help you with your recommendations and decisions. 
You have a proven track record of effective collaboration in diverse team environments and are comfortable navigating ambiguity and adapting quickly to new directions. Your passion for sustainable powertrains and your drive to explore new technologies, combined with a focus on creating synergies, enable you to contribute to the development of the best complete product for our customers.

We also want you to have:

•    A Master’s degree in Engineering
•    Proven ability to successfully lead leaders and teams , both as a line manager and project manager
•    Experience in the automotive industry, specifically in forefront technology development or research within the Powertrain domain
•    Strong communication skills, with fluency in both spoken and written English

The last day to apply is the 24th of August.  Curious and want to know more? Contact me! I look forward to receiving your application!
Lars-Inge Grahn, Vice President Powertrain Engineering Sweden, lars-inge.grahn@volvo.com
Please note that due to summer vacations between Weeks 29–32, we will begin reviewing applications starting from 24th of  August. We kindly ask for your patience and understanding.

Ansök nu

Verification & Validation Engineer

Läs mer Feb 5
Polestar is an electric performance brand, determined to improve the society we live in. Our focus is on uncompromised design and technology. We constantly redefine the norm and challenge ourselves to shine. Passion and emotion drive us, electricity and innovation drive our cars. Our products are excellent, efficient, and entertaining.
In Polestar’s future, there is no room for shortcuts, excuses, or compromises. We are all in, dedicated on our ambition. Guiding our industry forward through pure, progressive performance.
Polestar is currently looking to recruit a Verification & validation Engineer.
Let us describe the challenge we offer.
Polestar is blazing a new trail, dedicating ourselves to the development and refinement of electric vehicle performance. Your experience as Verification & validation Engineer within Software Integration & Test Team would be invaluable to us both in component development and concept studies. If you are an innovative, open-minded person who believes that electrification is the future of the auto industry, we would like to hear from you.
What you’ll do:
The Polestar Software Integration and Test team is responsible for the design and development of Hardware-in-the-Loop (HIL) rigs ,box cars and the software testing of Electronic Control Units (ECUs). As a Verification & Validation Engineer, you will play a key role in designing and developing HIL rigs. Collaborating with your colleagues, you will perform HIL development and testing activities, establishing the necessary processes and workflows. Your duties will include setting up processes, defining ways of working, executing tests, and analysing results to ensure the highest quality and performance of our ECUs
Your responsibilities will be:
Design and develop automated test scripts and tools for test rigs
Collaborate with development teams to Design and Construct HILs according to needs
Support our internal customers in a way that makes HIL usage effective and successful.
Troubleshoot and resolve issues with the HIL infrastructure.
Propose solutions as well as bring support to define requirements to the present and future in the growing area of HIL.
Work with team to maintain and improve the automated testing infrastructure.
Maintain and improve the testing infrastructure with regards to simulations and plant models.
Keep up to date with industry trends and best practices in test automation and HIL development.

Who you are
To be a great fit for this position we believe you have a strong will to create the future of electric vehicles. As a person you are enthusiastic, motivated, well-organized and driven. You’re not afraid to try new approaches and out of the box methods. You have a good understanding of how you can apply your knowledge and modify models to current issues within the working area.
To be successful in this role, we believe you have:
M.sc or B.sc in Electronics, Software or equivalent university degree
Experience with HIL (Hardware-in-the-Loop) testing and simulation rigs, especially Vector based systems.
Experience with Agile development methodologies.
Experience in scripting language like: CAPL/Python
Experience in Automotive communication protocols (CAN/Flex ray/Ethernet)
Experience with design and development of "Test Solutions"
Excellent collaboration skills, with the ability to work effectively in a team environment.

At Polestar, you will be part of a cross-functional and international team, with English as a natural language for written and spoken communication. Since Polestar’s in a scale-up phase you thrive by working in a fast-paced environment.
People at Polestar
We know that a change is needed. We also know that each one of us can help bring about that change. Our commitment to becoming climate-neutral by 2040 is just as important to us as being inclusive, diverse, and innovative. Together, we are creating, collaborating and experimenting to usher in a new era of sustainable mobility.
We are an electric performance brand, determined to improve the society we live in.
If you believe you have what it takes to work at the heart of automotive innovation, then we look forward to reviewing your application.
At Polestar, the sky is not the limit.

Ansök nu

AOSP Senior Software Engineer

Läs mer Feb 5
The opportunity
We're currently looking for an AOSP Senior Software Engineer. Someone with a passion for electric mobility, an interest in technology, and a desire to create the change we know is needed.
The Infotainment Software team is a part of Connected Experience group in R&D and consists of specialists with broad expertise in Android Automotive OS. Currently the team is focused on development of a high-end infotainment system for the latest model of Polestar, which is not yet on the market. We’re committed to fostering our professional development with continuous learning, mentorship, and access to advanced tools and technologies.
This position is located in Gothenburg, Sweden. We believe in a hybrid model when it comes to remote and onsite work, knowing that both in-person collaboration and individual time to focus are needed. What matters most is that people get the time, and support, to do what needs to be done. And to enjoy doing it, of course.
The responsibilities
In this role, this candidate will be expected to develop and modify Android-based applications and services for automotive platforms. Working as a member of the Infotainment Software team, the candidate will be instrumental in working closely with our supplier to ensure smooth integration of components developed by them.
See below for a more thorough breakdown of the various tasks and areas you'll be responsible for:
Design and implementation of new features tailored to automotive requirements.
Identify and fix bugs in the applications, libraries, etc. ensuring reliability and stability.
Develop unit tests to ensure code quality and reliability.
Participate in code reviews to maintain high coding standards.
Collaborate with cross-functional teams, including integration team, UI/UX, and systems engineers, and external suppliers to deliver a high-performing and secure in-car experience.

The ideal candidate
In order to succeed in this role, and at Polestar in general, there are a few characteristics you'll need to have. Tenacity. Flexibility. Curiosity. The ability to take the initiative, to meet deadlines and requirements, and to abandon ideas when they're not feasible.
We are looking for an individual with strong communication and teamwork skills, capable of working cross-functionally with diverse teams to deliver complex, high-quality software. The ideal candidate is keen on innovations, forward-thinking, and values creativity, collaboration, and diverse perspectives. Flexibility in implementing new solutions is also essential, ensuring adaptability in a dynamic environment.
In addition, you'll need the following:
Degree qualified in Software Engineering, Computer Science, or similar.
Experience in AOSP development and Android internals.
Proven experience inbuilding or enhancing infotainment systems for automotive platforms.
Proficiency in Java, Kotlin, C++, and familiarity with embedded systems development using low-level programming.
Proficient in using development tools like Android Studio, Git, and GitHub.
Familiar or having experience with Vehicle Hardware Abstraction Layer (VHAL).
Familiar or having experience with Android Interface Definition Language (AIDL).
Experience in working with signals related to Flexray, SomeIP, IPCP, etc.
Hands-on experience in integrating Android apps and framework layer with platform; troubleshooting any miscommunication of interfaces and signals.

Polestar is an international company, with various backgrounds represented. English, therefore, is the language of written and spoken communication. And though we have a global presence, we maintain the growth-mindset. Change happens often at Polestar. But so does progress. Expect an accelerating, exciting environment.
The process
If the above matches your ambitions, be sure to apply. Applications for this position will initially close on 10th January 2025.
The Polestar journey is an electric one.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Jerrie AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Jerrie AB .

D365 CRM – Solution Specialist till Nord-Lock, Göteborg

Systemarkitekt
Läs mer Jul 11
Nord-Lock Group is a world leader in secure bolting solutions. With innovative products and extensive expertise, Nord-Lock Group has provided reliable and efficient solutions to customers across major industries since 1982. Our portfolio includes Nord-Lock wedge-locking washers, Expander system pivot pins, Superbolt mechanical tensioners, and Boltight hydraulic tensioning tools. With offices in over 30 countries and exporting more than 90% of our production, we offer local expertise and work closely with customers for applications where safety is paramount. Our mission is to protect human lives and our customers' investments. Nord-Lock Group is owned by Investment AB Latour and employs over 700 people.



Om rollen

Som D365 Functional Solution Specialist inom Customer Engagement har du ett helhetsansvar för att översätta verksamhetens behov till skalbara och långsiktiga CRM-lösningar i Dynamics 365 CE. Rollen kräver att du förstår både affärsprocesser och teknik och kan kombinera det för att skapa effektiva lösningar som stödjer allt från försäljning till kundvård.

Du samarbetar tätt med interna intressenter, externa leverantörer och kollegor i Business Systems teamet. Ditt uppdrag spänner över hela lösningskedjan – från förstudier, konfiguration och design till dokumentation, implementering, utbildning och förbättringsarbete. Du blir en viktig del av ett globalt team och kan förvänta dig internationella resor som en del av rollen. Exempel på dina ansvarsområden:



• Förstå och översätta affärsbehov till funktionella CRM-lösningar i Dynamics 365 CE

• Leda designworkshops och definiera end-to-end processflöden inom CRM

• Driva förstudier inför nya implementationer och utrullningar

• Designa och konfigurera standardfunktioner samt vägleda kring anpassningar

• Säkra att lösningar följer principer för arkitektur, datastyrning och säkerhet

• Samarbeta med affärsanalytiker, utvecklare och arkitekter för enhetlig lösningsleverans

• Stötta vid implementationer, testning och go-live samt supportera lösningen.

• Skapa och underhålla dokumentation, processkartor och konfigurationsguider

• Ge vägledning kring best practice inom försäljning, kundvård och CRM-processer

• Identifiera risker, begränsningar och förbättringsområden i befintliga system

• Bidra till Business Systems roadmap

Tjänsten är placerad på huvudkontoret i Göteborg och rapporterar till Business Systems Manager.

Vem du är

Vi ser att du har en relevant akademisk examen inom förslagsvis Business Administration, Industrial Engineering eller Computer science. Samt minst 7–10 års arbetslivserfarenhet, inklusive minst 5 år med djup erfarenhet och kunskap inom konfigurering och design av CRM-lösningar i D365 CE. Vi ser även att du har erfarenhet av att jobba inom applicerbara metodiker som exempelvis ITIL, PM3, Togaf och Lean. Du har djup förståelse för sälj- och kundprocesser och är van vid att kombinera funktionella behov med tekniska lösningar. Du är van att leda både mindre förbättringsinitiativ och större projekt i internationella miljöer. Du är obehindrad i engelska i tal och skrift.

Som person är du analytisk, lösningsorienterad och har lätt för att samarbeta över team och funktioner. Du trivs med att ta ansvar, leda workshops och coacha användare – men också att själv gräva ner dig i detaljer när det krävs. Du är nyfiken, strukturerad och drivs av att skapa lösningar som verkligen gör skillnad för verksamheten.

Vad vi erbjuder dig

Hos Nord-Lock får du en nyckelroll i ett globalt bolag där du får arbeta med framtidens CRM-lösningar i teknikens framkant. Du blir en del av ett engagerat team som skapar värde för både kunder och verksamhet – varje dag. Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö med stora möjligheter till både personlig och professionell utveckling.

Ansökan

I den här rekryteringen samarbetar Nord-Lock med Jerrie. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Jonna Berglöv på?jonna.berglov@jerrie.se. Pga. semestertider är Jonna tillgänglig för att svara på frågor från den 11 aug. Skicka in din ansökan via?jerrie.se senast den 8 sep?– urval sker löpande, så vänta inte för länge.

Ansök nu

D365 F&O Functional Solution Architect till Nord-Lock, Göteborg

Systemarkitekt
Läs mer Jul 11
Nord-Lock Group is a world leader in secure bolting solutions. With innovative products and extensive expertise, Nord-Lock Group has provided reliable and efficient solutions to customers across major industries since 1982. Our portfolio includes Nord-Lock wedge-locking washers, Expander system pivot pins, Superbolt mechanical tensioners, and Boltight hydraulic tensioning tools. With offices in over 30 countries and exporting more than 90% of our production, we offer local expertise and work closely with customers for applications where safety is paramount. Our mission is to protect human lives and our customers' investments. Nord-Lock Group is owned by Investment AB Latour and employs over 700 people.



Om rollen

Som D365 Functional Solution Architect blir du en viktig del av vårt globala Business Systems team och är du länken mellan verksamhetens behov och tekniska lösningar inom Dynamics 365 Finance & Operations. Rollen kräver en djup förståelse för tillverkning och supply chain, men också en teknisk förståelse för att kunna skapa skalbara och hållbara lösningar ur ett helhetsperspektiv från process och applikation till data och säkerhet. Du arbetar nära både interna intressenter och externa leverantörer och är delaktig i allt från kravinsamling, lösningsdesign och konfiguration till implementering, dokumentation och utbildning. Rollen omfattar både operativ problemlösning och långsiktig utveckling, och du förväntas ta ett aktivt ansvar för att leda arbetet i både förbättringsinitiativ och komplexa projekt. Då det är en global roll kommer resor över flera kontinenter som en naturlig del av arbetet. Exempel på dina ansvarsområden och arbetsuppgifter:



• Förstå och översätta verksamhetskrav till funktionella lösningar i Dynamics 365 F&O

• Leda funktionella designworkshops och definiera end-to-end processflöden

• Driva förstudier för nya implementationer och utrullningar

• Designa och konfigurera standardfunktionalitet i D365 F&O och vägleda kring behov av anpassning

• Samarbeta med affärsanalytiker, utvecklare och arkitekter för att säkerställa enhetlig leverans

• Stötta vid implementationer, testning och go-live samt agera supportera med din funktionella expertis.

• Skapa och underhålla dokumentation, processkartor och konfigurationsguider

• Genomföra marknadsanalyser och utvärderingar av nya teknologier och lösningar

• Identifiera förbättringsområden i befintliga system och processer

• Delta i utvecklingen av Business Systems roadmap

Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Göteborg och rapporterar till Business Systems Manager, Emma Blom.

Vem du är

Vi ser att du har en relevant akademisk examen inom förslagsvis Business Administration, Industrial Engineering eller Computer science. Samt minst 7–10 års arbetslivserfarenhet, varav minst 5 år med ERP-lösningar inom D365 F&O med djup förståelse inom tillhörande moduler (finance, SCM, manufacturing). Vi ser också att du har kunskap inom Power BI, CRM, EDI/System integration och eCommerce. Samt applicerbara metodiker som exempelvis ITIL, PM3 och Lean. Du har med andra ord en god teknisk förståelse men även affärssinne och en naturlig förmåga att se helheten. Du är obehindrad i engelska språket i tal och skrift.

Som person ser vi att du är kommunikativ och gärna samarbetar med andra och trivs med att både leda och bidra i tvärfunktionella team. Du har ett strategiskt tänk kombinerat med en "hands-on"-mentalitet, och du gillar att jobba nära verksamheten för att hitta de bästa lösningarna. Du drivs av att skapa värde, har ett strukturerat arbetssätt och trivs i en internationell och föränderlig miljö.

Vad vi erbjuder dig

Hos oss får du en nyckelroll i ett globalt bolag där du får arbeta med framtidens affärssystem i teknikens framkant. Du blir en del av ett engagerat team som strävar efter att skapa lösningar som gör verklig skillnad för vår verksamhet – varje dag. Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö med stora möjligheter till personlig och professionell utveckling.

Ansökan

I den här rekryteringen samarbetar Nord-Lock med Jerrie. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Jonna Berglöv på?jonna.berglov@jerrie.se. Pga. semestertider är Jonna tillgänglig för att svara på frågor från den 11 aug. Skicka in din ansökan via?jerrie.se senast den 1 sep?– urval sker löpande, så vänta inte för länge.

Ansök nu

Verksamhetschef till Norra Biskopsgårdens Fastighetsförvaltning, Göteborg

Fastighetschef/Fastighetsdirektör
Läs mer Jun 18
NBF, Norra Biskopsgårdens Fastighetsförvaltning, är en förening med 11 anställda som ägs av sju bostadsrättföreningar i norra Biskopsgården. Föreningarna består av drygt 1500 lägenheter uppdelade på 25 fastigheter. Läs gärna mer om oss på www.nb-fast.se

Arbetet

Som Verksamhetschef på NBF leder du arbetet inom förvaltningen vilket innebär budget-, resultat- och personalansvar för ett 10-tal medarbetare. Du ansvarar för den dagliga arbetsledningen och resursplaneringen där du har en coachande roll.

Dina dagliga arbetsuppgifter är varierande där du arbetar med både operativa och strategiska frågor inom fastighetsförvaltning och ledarskap. Du har ett gott stöd i ditt arbete av NBFs styrelse, som du även rapporterar till. Rollen innebär ett mycket nära samarbete med entreprenörer och samarbetspartners (NBF samarbetar bland annat med HSB).

Arbetsuppgifter och ansvarsområden:

Fullt personal-, budget- och resultatansvar.
Daglig arbetsledning och resursplanering.
Ta fram förfrågningsunderlag och upphandla entreprenörer.
Bedöma utvecklings- och underhållsbehov samt driva ombyggnads- och renoveringsprojekt i samarbete med externa projektledare.
Kontinuerlig kontakt med föreningarna för att stämma av vad de behöver och vad NBF kan hjälpa till med.
Delta på styrelsemöten och avlägga rapporter vad som hänt under månaden och vad som ska hända framåt.


Vem är du

Vi söker dig som är trygg i din roll som ledare och förvaltare. Du har minst fem års erfarenhet från en liknande roll i fastighetsbranschen och har tidigare haft både personal-, budget- och upphandlingsansvar. Vi tror att du har erfarenhet av att arbeta med bostadsrättsförvaltning samt övergripande koll på ekonomisk förvaltning. Du har relevant utbildningsbakgrund inom fastighetsförvaltning/ekonomi, talar och skriver god svenska och engelska (övriga språkkunskaper är meriterande) och god datavana.

Som person är du driven, självgående och strukturerad. Det är naturligt för dig att skapa och bibehålla goda relationer med föreningarnas styrelser, kollegor och entreprenörer. Du motiveras av att få din personalgrupp att arbeta mot samma mål och är bra på att skapa teamkänsla. Vidare har du hög social kompetens och lätt för att kommunicera både i tal och skrift. Eftersom NBF är ett mindre företag är det viktigt att du är prestigelös och tycker om att stötta där din kompetens behövs.

Placering för tjänsten är på NBFs kontor i norra Biskopsgården.

Ansökan

Låter det här som en roll för dig? Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev via jerrie.se. Urval och intervjuer påbörjas under vecka 33. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Cecilia Jarlsmark på 0723?05 33 43 eller cecilia.jarlsmark@jerrie.se (dock inte vecka 28-32 med anledning av semester). Varmt välkommen med din ansökan!

Observera att slutkandidat kommer att bli ombedd att lämna in ett utdrag ur belastningsregistret.

Ansök nu

Projektledare/Tillståndspecialist till Novar AB, Göteborg

Kontrollingenjör
Läs mer Jul 1
Novar är ett holländskt bolag inom förnybar energi som expanderar i Europa och har nu etablerat sig i Sverige. Bolaget är marknadsledande vad gäller utvecklingen av solparker i Holland och har kapitalstarka ägare som är långsiktiga i sitt ägande. Förutom etableringen i Sverige så växer Novar på den tyska och franska marknaden. Vill du vara med och driva övergången till förnybar energi och spela en nyckelroll i utvecklingen av framtidens solenergiparker på den svenska marknaden? 

Novar AB är ett bolag i stark tillväxt, som utvecklar och etablerar solenergiparker för att möta framtidens behov av ren energi. Vår mission är att skapa lösningar som minskar koldioxidutsläppen och ökar den förnybara energiproduktionen. Genom att kombinera teknik och affärsmannaskap bidrar vi till en hållbar framtid och en grönare värld. Vi söker en projektledare som ska driva vår tillståndsprocess fram till investeringsbeslut. Vi ser gärna att du brinner för hållbarhet, innovation och projektutveckling!

Om rollen

I rollen som projektledare ansvarar du för att driva våra tillståndsprocesser inom solkraft, från prospektering till tillståndsprövning. Du kommer även att vara involverad i miljöfrågor vid byggnation och i den långsiktiga förvaltningen. Rollen innebär många kontaktytor, samarbete och kommunikation, både internt och externt. I arbetsuppgifterna ingår bland annat 

Ansvar för tillståndsprövningar enligt miljöbalken och annan lagstiftning samt upprättande av tillstånds- och ansökningshandlingar 
Ansvar för att säkerställa att miljöaspekter lyfts fram i miljökonsekvensbeskrivningar (MKB) och tillståndshandlingar såsom landskapsanalyser, kulturmiljöutredningar, utredningar av olika naturvärden
Samordna kontakter och driva arbetet framåt med myndigheter, konsulter, jurister och allmänhet i samband med miljöprövning
Delta i samråd- och informationsmöten med allmänheten och andra intressenter.
Budgetuppföljning och delat budgetansvar (tillsammans med Commercial Manager) för projekten


Vi söker dig som

Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom miljövetenskap, juridik, samhällsplanering eller liknande och god kunskap vad gäller svensk miljölagstiftning. Du har minst ett par års erfarenhet vad gäller miljö- och tillståndsprövning inom förnybar energi och arbete med miljöbedömningar och tillståndsprocesser. Du är van vid att hantera komplexa projekt, kontakter med myndigheter, konsulter och andra intressenter, och har förmågan att driva processer framåt.

För att trivas i rollen behöver du vara självgående, analytisk, noggrann och lösningsorienterad. Du trivs med att arbeta i team med projektledare och du har en god kommunikativ förmåga och god förmåga att skapa relationer med andra. Rollen innebär mycket myndighetskontakt så du behöver ha mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Placering är på företagets kontor i centrala Göteborg.

Varför välja oss?

Novar arbetar med hela värdekedjan, från A till Ö. Vi tar fram tillstånd, hanterar nätinkoppling, finansiering, tar hand om byggnationen samt ägande och drift i +25 år. Här får du chansen att påverka och vara med på en resa mot en renare och mer hållbar värld. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där innovation och entreprenörskap värdesätts, och där ditt arbete gör verklig skillnad.

Låter det här som du? Skicka in din ansökan och bli en del av vår framtid!

Ansökan

I den här rekryteringen samarbetar Novar med rekryteringsföretaget Jerrie AB. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult, Martin Dahlberg på martin.dahlberg@jerrie.se alt 0763–170741. Du ansöker med bifogat CV via jerrie.se. Urval sker löpande. Processen kommer fortgå under sommaren men möjligheten att svara på frågor är begränsade vecka 28–31 pga semester. Vänligen sök tjänsten så snart som möjligt, dock senast den 17 augusti.

Ansök nu

Kundansvarig till L2 Fastigheter, Göteborg

Fastighetsförmedlare
Läs mer Jun 30
L2 Fastigheter är ett privatägt och entreprenöriellt fastighetsbolag med bas i Göteborg och verksamhet i Västsverige. Vår vision är att bidra till hållbar stadsutveckling genom aktiv förvaltning och förädling av fastigheter. Vi erbjuder moderna kontor, kontorshotell och bostäder med hög standard och långsiktiga ambitioner. Genom närhet till våra hyresgäster och ett starkt engagemang i våra projekt vill vi skapa miljöer där människor och företag kan växa. Läs gärna mer på www.l2fastigheter.se.

Om rollen

Som Kundansvarig hos oss arbetar du med hela uthyrningsprocessen – från första kontakt med potentiella kunder till visning, behovsanalys, förhandling och kontraktsskrivning. Du har även ett nära och löpande samarbete med våra befintliga hyresgäster och är med och utvecklar våra lokaler i takt med deras verksamheter.

En viktig del av rollen är att aktivt söka upp, bearbeta och bygga relationer med framtida kunder, ofta genom ett eget nätverk eller via marknadsinsatser. Du är även delaktig i omförhandlingar, hyresgästanpassningar och i att ta fram uthyrningsstrategier och koncept tillsammans med resten av teamet.

Hos oss får du stort ansvar – men också stor frihet att forma din roll och bidra till hur vi bygger bolaget vidare.

Vem är du?

Vi söker dig som har ett starkt eget driv, ett genuint affärsintresse och en förmåga att bygga långsiktiga relationer. Du tycker om att skapa värde för kunden och hitta kreativa lokallösningar som passar deras verksamhet – samtidigt som du har god koll på marknaden och gillar att få affärer i mål.

Vi ser gärna att du har:

Minst 2–4 års erfarenhet av kommersiell uthyrning
Förmåga att förstå kunders affär och matcha behov med lösningar i vårt bestånd
Vana att arbeta självständigt och ta initiativ
God förståelse för hyresavtal och relevanta lagar
Eftergymnasial utbildning inom fastighet, ekonomi eller försäljning är ett plus


Du uttrycker dig obehindrat på svenska och har god förmåga att kommunicera även på engelska.

Varför L2?

Hos oss får du vara med och påverka – på riktigt. Vi är ett litet, sammansvetsat team med stort engagemang och korta beslutsvägar. Här värdesätts initiativtagande, affärsmannaskap och vilja att bidra till helheten. Du får en nyckelroll i ett bolag där idéer snabbt kan bli verklighet, och där du är med och formar både din egen roll och företagets utveckling.



Ansökan

I den här rekryteringen samarbetar L2 Fastigheter med Jerrie. Vid frågor kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Cecilia Jarlsmark på

Ansök nu

Senior Redovisningsekonom till Infralogistic EQ, Göteborg

Redovisningsekonom
Läs mer Jun 9
Infralogistics EQ AB är ett servicecenter inom ILAB som erbjuder kvalificerade tjänster inom bla ekonomi, IT, HR och administration. ILAB är en koncern bestående av flera bolag inom infrastruktur.

Infralogistic EQ AB har erfarenhet av att leverera skräddarsydda lösningar som optimerar koncernens verksamhet och frigör resurser för kärnverksamheten. Vårt mål är att vara en pålitlig och flexibel partner för ILAB och bidra till deras framgång. Vi strävar efter att skapa långsiktiga relationer baserade på förtroende, transparens och samarbete.

I denna roll som senior redovisningsekonom kommer du att spela en viktig roll på vår ekonomiavdelning och vara vår specialist inom redovisning. Du kommer ingå i vårt härliga ekonomiteam som idag består av 19 medarbetare.

Vi är ett växande ekonomibolag inom koncernen som i dagsläget sköter och stöttar, helt eller delvis, ekonomin för våra bolag inom koncernen.

Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att inkludera:

Löpande redovisning, kontoavstämningar och analyser
Moms- och skattedeklarationer
Månads- och årsbokslut
Årsredovisningar enligt K3, kassaflödesanalyser och inkomstdeklarationer
Koncernrapportering inkl. avstämning av koncerninterna transaktioner
Stödja verksamheten i redovisningsfrågor
Delta och driva utveckling av processer och rutiner


Vem är du?

En trygg och erfaren redovisningsekonom som har eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Du jobbar självständigt med månad- och årsbokslut och har god kunskap i K3-regelverket, redovisning kopplat till holdingbolag samt håller dig nyfiket up-to-date gällande lagar och regler kopplat till redovisning och skatt. Du är strukturerad, noggrann och analytisk och har erfarenhet av att utveckla och effektivisera processer. Vi jobbar främst i systemet Visma.Net och ser gärna att du har god systemvana från detta ERP system och att du känner dig trygg i Excel. Svenska och engelska är ett krav i både tal och skrift. Vi ser gärna att du är en lagspelare som trivs med att samarbeta och dela med dig av din kunskap till kollegorna.

Vad vi erbjuder

En stimulerande arbetsmiljö där du kommer att ha möjlighet att ta stort ansvar i din roll som senior redovisningsekonom. Hos oss får man vara med och påverka och skapa rutiner och bygga stabiliteten för framtiden. Möjlighet att jobba i ett företag med korta beslutsvägar och med en prestigelös atmosfär.

Du kommer till ett härligt team som stöttar och hjälper varandra i vardagen och du hittar oss i moderna lokaler på Importgatan, Hisings-Backa. Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team och tillsammans fortsätta bygga en framgångsrik ekonomiavdelning!

Ansökan

Låter det som rätt tjänst för dig? Då ser vi fram emot ditt cv samt personligt brev. I den här rekryteringen samarbetar Infralogistic EQ med Jerrie. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Karin Kvist på 0723 33 88 26, karin.kvist@jerrie.se

Ansök nu