Göteborg: Framtida CFO – här kommer din chans

Hitta ansökningsinfo om jobbet Framtida CFO – här kommer din chans i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2025-02-04 // Varaktighet: Heltid

Är du en ambitiös och nyfiken person som ser dig själv som en framtida CFO? Vill du få en unik inblick i ledningsgruppens arbete, bygga ett starkt nätverk och skaffa erfarenheter som ger din karriär en skjuts framåt? Då är detta din chans!
Vi söker nu en tillförordnad Exekutiv Assistent som fram till årsskiftet får arbeta tätt ihop med vår CFO. Detta är mer än en traditionell assistentroll – det är en möjlighet att utvecklas, påverka och få en smak av strategiskt ledarskap i en stor organisation.
Om rollen
I denna nyckelroll kommer du att:
Stötta CFO och ledningsgruppen inom ekonomi och säkerhetsskydd.
Få insyn i affärsbeslut, finansiell planering och bolagsstyrning.
Planera, koordinera och effektivisera arbetet inom ekonomi- och finansfunktionen.
Hantera och organisera möten, presentationer och nyckeldokumentation.
Bygga relationer internt och externt som kan öppna dörrar för din framtid.

Vi är väldigt sugna på att välkomna dig så snart som möjligt – det här är inte rätt jobb för dig som har uppsägningstid eller andra skäl att vänta. Tjänsten är på heltid och vi behöver dig fram till årsskiftet (självklart kan du vara ledig några veckor i sommar om du vill). Du är placerad på RISE huvudkontor, på Chalmersområdet i Göteborg.
Vem är du?
Du har en akademisk examen i Ekonomi och/eller Management.
Du är i början av din karriär men har redan visat framfötterna inom ekonomi, finans eller management.
Du är analytisk, strukturerad och har ett stort intresse för affärsutveckling.
Du har förmågan att hantera komplex information och dra slutsatser som skapar värde.
Du är IT-driven och duktig i outlook, excel, powerpoint och word.
Du uttrycker dig obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift.
Du ser detta som en unik möjlighet att utvecklas mot en framtida ledarroll.

Varför ska du söka?
Det här är en språngbräda för dig som vill göra karriär inom ekonomi och finans.
Du får en plats i centrum av verksamhetens strategiska arbete.
Du skapar relationer och erfarenheter som kan bli avgörande för din framtid.

Är vi rätt för varandra?
Inom RISE gillar vi olika och vi är övertygade om att mångfald bidrar till en innovativ miljö där vi tillsammans utmanar gränser och utvecklar ny kunskap och kompetens för framtiden. Vi lovar dig inte ett lätt jobb men vi kan lova en spännande resa där vi tillsammans med engagerade och kompetenta kollegor bidrar till en hållbar framtid och till att säkra ett försprång i den globala konkurrensen. Vill du vara med?
Välkommen med din ansökan
Låter detta intressant och du vill veta mer är du välkommen att kontakta rekryterande chef Robert Casselbrant, +46 73 661 72 42. Sista ansökningsdag är 17 februari 2025.
Våra fackliga representanter är Ingemar Petermann, SACO, 010-2284122 respektive Linda Ikatti, Unionen, +46 10 516 51 61.
Ansök nu och låt framtiden börja idag!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Ekonomiassistent

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Ekonomiassistent.

Ekonomiassistent till snabbväxade företag i Göteborg

Läs mer Feb 7
Nytt
Är du en självgående ekonomiassistent med erfarenhet av fakturahantering, bankavstämning och löneadministration? Trivs du i en dynamisk och digital arbetsmiljö där du får arbeta både självständigt och i team? Då kan detta vara rollen för dig!
Var? Göteborg När? Omgående Anställningsform? Konsultuppdrag via Delta Consulting Hybirdmöjlighet: 1–2 dagar på kontoret
Om rollen
Vi söker en tillgänglig ekonomiassistent som vill arbeta i ett snabbväxande och digitalt bolag. Du kommer att hantera löner, bankavstämningar och fakturaflöden samt säkerställa att ekonomiadministrationen fungerar smidigt. En viktig del av rollen är att kunna arbeta och kommunicera via digitala verktyg.
Arbetsuppgifter
Fakturahantering i Medius
Bankavstämning i NetSuite
Löneadministration i Visma Lön
Posthantering och administration
Kundsupport och hantering av errorlistor
Kontering och periodisering

Vi söker dig som har
Minst 3 års erfarenhet av ekonomiassistentroller
Förståelse för kontering och periodisering
Erfarenhet av fakturaflöden och ekonomisystem
Förmåga att arbeta självständigt och asynkront
Meriterande med erfarenhet av NetSuite och digitala arbetsmiljöer


Har vi ringat in din person? Kul! Din inställning och personlighet kommer vara avgörande för din framgång.
Välkommen in med din ansökan så pratar vi mer. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut. Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida!
careers.deltaconsulting.se
Vid frågor, kontakta Erik Lagerblad på erik@deltaconsulting.se Välkommen med din ansökan!
Om Delta Consulting Vi på Delta Consulting hjälper våra kunder med rätt kompetens för långsiktig framgång och våra kandidater att ta nästa steg i karriären - oavsett om de är nyexaminerade, en specialist eller en erfaren ledare! Vi gör skräddarsydda konsult- & rekryteringslösningar för varje behov.
Delta Consulting har specialiserade team internt som arbetar proaktivt och jobbar inom följande områden: - Ekonomi & Lön - Bank, Finans & Försäkring - Administration & Kundsupport Vår vision är ’att skapa lyckligare arbetsplatser’ och vår Logga (Delta = ?) representerar positiv förändring. Genom våra värderingsgrunder vill vi skapa positiv förändring i medarbetares vardag, som ska mynna ut i förhöjt välmående, högre produktivitet, ökat värdeskapande och mer framgångsrika organisationer.

Ansök nu

Ekonomi- och löneassistent till Ågrenska

Läs mer Feb 7
Nytt
Om Ågrenska
Ågrenska är en unik, utvecklande mötesplats och ett nationellt kompetenscentrum. Vi bedriver olika verksamheter utifrån ett helhetsperspektiv för barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättningar, deras anhöriga samt professionella. Ågrenska ägs av Ågrenska Stiftelsen som är en icke vinstdrivande organisation. Läs mer på www.agrenska.se
Är du en noggrann och utvecklingsorienterad person med ett intresse för ekonomi och löneadministration som vill vara med och göra skillnad?
Vi söker nu en ekonomi- och löneassistent till Ågrenska som är ett stiftelseägt aktiebolag med särskild vinstbegränsning, vilket innebär att vårt överskott återinvesteras i vår verksamhet. Vår organisation är värderingsdriven och fokuserar på långsiktig hållbarhet och positiv påverkan. Nu söker vi dig som vill bli en del av vårt ekonomiteam och bidra till vår fortsatta utveckling.
Om tjänsten
Du kommer att ingå i en enhet om fyra personer som arbetar med lön, redovisning och ekonomisk analys. Tjänsten är placerad på Lilla Amundön, en vacker och rofylld plats strax söder om Göteborg, där du får möjlighet att arbeta i en inspirerande och naturskön miljö.
Som ekonomi- och löneassistent kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara att hantera löneberedning, tillhörande administration och rapportering. Du ansvarar även för reskontra och bankhantering, samt för andra ekonomiadministrativa uppgifter som stödjer vårt dagliga arbete. I rollen får du en central position där du samarbetar tätt med kollegor och bidrar till att säkerställa en effektiv och korrekt ekonomihantering inom vårt företag.
Vem är du som söker?
Vi söker dig som har en god förståelse för ekonomiska processer och som trivs i en administrativ roll. Du är noggrann, ansvarsfull och har en förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt. Vi ser att du har några års praktisk erfarenhet inom lönehantering och redovisning samt har god förmåga att arbeta i olika system kopplade till ekonomi och lön, vi arbetar i Hogia lön och Hogia ekonomi idag.
Du har en gymnasial utbildning i ekonomi eller likvärdig YH-utbildning samt vidareutbildning eller kurser inom löneadministration.
Egenskaper vi värdesätter:
Noggrannhet och struktur
Förmåga att arbeta självständigt och ta initiativ
Utvecklingsorienterad och positiv inställning till lärande
God kommunikativ förmåga, både muntligt och skriftligt
Grundläggande kunskaper i Excel och ekonomisystem

Vad erbjuder vi?
En stimulerande arbetsmiljö i en värderingsdriven organisation
Möjligheter till personlig och professionell utveckling
Flexibla arbetstider och möjlighet till deltid om så önskas
Friskvårdbidrag och friskvårdstid i form av två extra lediga dagar/år
Gratis parkering
Tjänstepension och försäkringar via kollektivavtal

Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning
Vid frågor om tjänsten kontakta gärna:
Susanne Nilausen, ekonomichef 0703-30 45 34 / susanne.nilausen@agrenska.se (på semester under vecka 7)
Lisa Åhrman, HR Business Partner 0738-45 58 98 / lisa.ahrman@agrenska.se
Vi ser fram emot att höra från dig, varmt välkommen med din ansökan!
Inför anställningen kräver vi att du uppvisar utdrag från belastningsregistret. Ansök gärna om detta redan nu via nedan länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/
Inför anställningen har vi tagit ställning till rekryteringsvägar och tillvägagångssätt. Vi undanbeder oss därför eventuella erbjudanden och kontakter med rekryteringsföretag annonstjänster eller liknande.

Ansök nu

Student inom ekonomi och administration till Eltel

Läs mer Feb 3
Söker du ett extrajobb där du arbetar utifrån din tillgänglighet? Vill du få chansen att samla arbetslivserfarenhet inom ekonomi och administration? Hos Eltel erbjuds du en varierad roll med möjlighet att arbeta mot två avdelningar!
Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag på deltid med start omgående som är fortlöpande. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Eltel.
Om företaget
Eltel Networks är en ledande aktör inom byggnation, installation och underhåll av fibernät, kopparnät och aktiv utrustning. De arbetar med flera av landets största operatörer inom telekom och hjälper sina kunder med design, planering, byggnation, installation och underhåll. Dessa lösningar lägger grunden för dagens uppkopplade samhälle och bidrar till en grönare omställning. Eltel Networks är inne i en expansiv fas och söker därför medarbetare som vill vara en viktig del i deras expansion.
Arbetsuppgifter
Som administratör erbjuds du en varierad roll där du stöttar både faktura- och behörighetsavdelningen med administrativa uppgifter. På fakturaavdelningen granskar du avtal, hanterar kontering och attest, skickar fakturor, justerar avvikelser och ser över tilläggsarbeten. Du har också kontakt med tekniker, projektörer och kunder för att sammanställa underlag, reda ut avvikelser och komplettera information. På behörighetsavdelningen ser du till att rätt personer har tillgång vid rätt tidpunkt, du administrerar behörigheter som nycklar, kort och access, säkerställer att de är giltiga när de behövs och avslutar dem efter uppdragets slut.
Tjänsten omfattar cirka 20 timmar per månad, där du arbetar halv- eller heldagar beroende på din tillgänglighet. Arbetspassen på fakturaavdelningen är främst förlagda till de sista veckorna i månaden medan passen på behörighetsavdelningen är mer oregelbundna och beror på när Eltel får in projekt från kunder. Bokning av pass sker i dialog med närmaste chef via ett schemaläggningsverktyg. Arbetspass på ekonomiavdelningen kan genomföras på distans efter introduktion medan passen på behörighetsavdelningen utförs på Eltels kontor i Eriksberg.
Administration för faktura- och behörighetsavdelningen
Granska avtal, hanterar kontering och attest, skickar fakturor, justerar avvikelser och ser över tilläggsarbeten
Säkerställer access genom behörigheter för nycklar, kort och access, säkerställer tidsperiod för giltighet
Arbetspass för ekonomiavdelningen genomföras antigen på distans eller på Eltels kontor
Arbetspass för behörighetsavdelningen genomförs på Eltels kontor

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
Pågående högskolestudier med examen tidigast VT-2027, gärna inom ekonomi
Tidigare erfarenhet av arbetsuppgifter inom ekonomi eller administration är meriterande
Obehindrade kunskaper i svenska i både tal och skrift

Du som söker är en person som tar ansvar för dina arbetsuppgifter, utförandet av dessa och säkerställer att alla blir slutförda i tid. Du ser värdet av att planera och driva ditt arbete framåt och ber om hjälp när det krävs. Då du förstår vikten av struktur och ordning i ditt arbete är du metodisk, systematisk och planerar uppgifterna innan du sätter igång. Du är uppmärksam på detaljer och upptäcker sådant som andra ofta missar. I ditt arbete är du grundlig och du tycker om att göra saker ordentligt.
Övrig information
Start: Enligt överenskommelsePlats: Eriksberg och/eller distansLön: Enligt överenskommelse
Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.
Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vårsupport genom att maila tillinfo@bravura.se eller ringa tillnummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.Sista ansökningsdatum är 2025-02-14.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Student inom ekonomi till Stanley Black & Decker

Läs mer Feb 3
Söker du ett extrajobb där du arbetar utifrån din tillgänglighet? Vill du få chansen att samla arbetslivserfarenhet inom ekonomi där du arbetar detaljinriktat och administrativt? Hos Stanley Black & Decker erbjuds du en spännande roll med stor frihet!
Om tjänsten

Det här är ett konsultuppdrag på deltid med start omgående till året ut med möjligheter till förlängning. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Stanley Black & Decker.

Om företaget
Stanley Black & Decker tillhandahåller innovativa verktyg och smarta lösningar till såväl professionella användare som konsumenter inom bland annat förvaring, konstruktion och tillverkning. De strävar efter att göra livet enklare för sina kunder och användare och har sedan starten 1843 vuxit till ett globalt företag. Stanley Black & Decker sysselsätter närmare 60 000 medarbetare globalt och är verksamma i fler än 175 länder. För verksamheten i Norden arbetar 150 personer och huvudkontoret är lokaliserat i Mölndal.
Arbetsuppgifter
I den här rollen agerar du länk mellan Stanley Black & Deckers olika kontor och deras avdelning för leverantörsfakturor där du också har kontakt med leverantörers ekonomiavdelningar. Du hanterar inkommande betalningskrav, obetalda fakturor och ser till att rätt information når teamet för snabb och smidig hantering i deras system. Du har också hand om posten som rör fakturor och säkerställer att de skickas vidare korrekt. Ditt arbete innebär nära samarbete med deras kontor, främst i Sverige men även i andra länder, och du har en kontinuerlig dialog med Finance-avdelningen för att lösa frågor som kan dyka upp kring fakturor. Frågorna kan variera, och du blir en nyckelperson i att se till att allt flyter på.
Tjänsten omfattar cirka 16 timmar per vecka, där du arbetar halv- eller heldagar beroende på din tillgänglighet. En önskad utgångspunkt är att du, om möjligt, arbetar heldagar på kontoret på torsdagar. Övriga arbetstimmar förläggs i början av veckan och kan utföras antingen på kontoret eller på distans.
Hanterar inkommande betalningskrav, obetalda fakturor och förmedlar ekonomiskt underlag
Hanterar posten och skickar vidare fakturor
Nära samarbete med kontoret i Sverige men även andra kontor i Norden
Dialog med Finance-avdelningen för att hantera frågor som dyker upp

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
Pågående högskolestudier inom med examen tidigast VT-2026, gärna inom ekonomi
Goda kunskaper i Office-paketet
Obehindrade kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift

Vi tror att du som söker tjänsten är en person som tar ansvar för dina arbetsuppgifter och att du själv har förmågan att strukturera ditt angreppssätt och driva ditt arbete vidare. Du är bekväm med att söka information på egen hand och kan agera på dina beslut för hur en arbetsuppgift bäst genomförs. Vidare motiveras du av att driva ditt arbete framåt och du kan komma med nya infallsvinklar och idéer till uppgifterna du arbetar med. Du har också förmågan att hålla och skapa struktur i ditt arbete och kan prioritera rätt saker.
Övrig information
Start: OmgåendePlats: Mölndal och distansLön: Enligt överenskommelse
Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.
Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vårsupport genom att maila tillinfo@bravura.se eller ringa tillnummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.Sista ansökningsdatum är 2025-02-14.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Interim Ekonomiassistent

Läs mer Jan 16
Söker du interimuppdrag som Ekonomiassistent? Hör av dig till oss!


Är du en noggrann och serviceinriktad ekonomiassistent som trivs med administrativa arbetsuppgifter? Vi söker Interim Ekonomiassistenter för framtida uppdrag hos våra kunder.
Som Interim Ekonomiassistent kommer du att:
Hantera leverantörs- och kundreskontra.
Utföra enklare bokföring och kontoavstämningar.
Sköta fakturahantering och betalningar.
Bidra till att säkerställa en smidig och effektiv ekonomiadministration.

Vi söker dig som har:
Minst 2 års erfarenhet av arbete som ekonomiassistent.
God vana vid ekonomisystem och Excel.
Ett strukturerat och lösningsorienterat arbetssätt.

Vad vi erbjuder:
Du får möjlighet att arbeta med varierande uppdrag och bygga vidare på din karriär inom ekonomi.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från RISE Research Institutes of Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från RISE Research Institutes of Sweden AB .

Enhetschef Människocentrerad AI

Enhetschef, offentlig förvaltning
Läs mer Feb 6
Nytt
Vill du precis som vi, vara med och forma morgondagens mobilitet, i ett alltmer digitaliserat samhälle? Är du en engagerad och coachande ledare som gillar att lyfta dina medarbetare och tillsammans med dem säkerställa att vår expertis når ut och gör verklig skillnad? Drivs du av att skapa en hållbar och etisk framtid där AI används på bästa möjliga sätt? Har du ett intresse för att utforska hur människor och AI kan förstå varandra och utvecklas tillsammans?
Låter detta spännande så söker vi nu en Enhetschef Människocentrerad AI som tillhör avdelningen Mobilitet och System. Inom avdelningens sex enheter bedrivs tillämpad forskning som undersöker möjligheterna och konsekvenserna av digital teknik och framtidens mobilitet. I den pågående omställningen mot ökad automatisering, digitalisering, tjänstefiering, och elektrifiering finns det många obesvarade frågor, och outforskade möjligheter som vi med stort engagemang tar oss an tillsammans med våra kunder och partners för att skapa en hållbar framtid.
Om ossEnheten Människocentrerad AI bedriver tillämpad forskning med målsättningen att möjliggöra en automatisering med människans perspektiv i fokus. Enheten arbetar tvärdisciplinärt där beteendevetenskap och etik möter spetskunskaper inom AI och autonoma fordon.
Enheten adresserar bland annat fyra kunskapsområden:
Samverkan mellan Människa och AI (HMI)
Datanalys och förklarande AI (XAI)
Upplevelsen av autonoma fordonssystem (ADAS)
Säkerhet i AI-baserade system

Vår forskning tillämpar olika forskningsmetoder och sker i nära samverkan med aktörer inom transport- och fordonssektorn. Huvuddelen av våra projekt är finansierade av forskningsfinansiärer men vi ökar successivt andelen av direktfinansierade projekt.
Enheten har nära samarbete med olika universitet och högskolor.
Om rollen I rollen som enhetschef kommer du att leda en grupp på cirka 16 engagerade medarbetare, med placering i Stockholm, Göteborg och Lund. I ditt uppdrag ingår att skapa en arbetsmiljö där dina medarbetare har de bästa förutsättningarna för att lyckas och utvecklas. Vidare tar du ledning i att skapa en kultur där samarbete och innovation står i centrum.
Med ett starkt externt fokus arbetar du nära både medarbetare och kunder för att säkerställa att vår kunskap tillämpas på ett sätt som bidrar till ett hållbart och automatiserat samhälle, med mobilitet som ditt huvudområde.
Som enhetschef ansvarar du för medarbetarutveckling, budget och att vidareutveckla vårt erbjudande, samtidigt som du hjälper oss att ta nästa steg inom RISE mission och vision. Du har en viktig roll i att säkra att enheten har relevanta projekt och uppdrag samt finansiering för dessa. Du rapporterar till avdelningschefen och ingår i avdelningens ledningsgrupp, där du bidrar till både strategisk utveckling och operativ framdrift.
Placeringsort är Kista i Stockholm eller Göteborg och del resor kan förekomma. Vi arbetar enligt ett hybridarbetssätt, vilket ger våra medarbetare flexibiliteten att arbeta både på kontoret och hemifrån.
Befattningen kan komma att bli placerad i säkerhetsklass, vilket innebär att säkerhetsprövning kan komma att ske i framtiden.
Vem är du? För att lyckas i rollen som enhetschef tror vi att du är en naturlig ledare och förebild som får dina medarbetare att prestera på bästa sätt. Du är lyhörd, drivs av att skapa nytta och engagerar dina medarbetare genom ett inspirerande och modigt ledarskap. Du coachar dem i att uppnå tydliga resultat i samverkan med resten av organisationen, samtidigt som du har förmågan att skapa en kultur där samarbete och innovation står i fokus. Vi lägger stor vikt vid att du är en lagspelare med uttalad samarbetsförmåga. Vidare är du affärsmannamässig och inger förtroende hos såväl kunder som medarbetare och med en stark vision för hur transport och digitalisering kan bidra till framtidens hållbara samhälle.
För att lyckas i rollen ser vi att du uppfyller följande krav:
Relevant universitetsutbildning inom transport och/eller digitalisering, gärna på forskarnivå
Erfarenhet från forskning och transportområdet
En hög domänförståelse inom transport och digitalisering
Kommunicerar på svenska och engelska obehindrat, i både tal och skrift

Det är meriterande om du har:
Tidigare ledarerfarenhet
Erfarenhet av att leda forsknings- och/eller utvecklingsprojekt
Ett etablerat nätverk inom näringsliv, offentlig sektor samt akademin

Är vi rätt för varandra?Inom RISE gillar vi olika och vi är övertygade om att mångfald bidrar till en innovativ miljö där vi tillsammans utmanar gränser och utvecklar ny kunskap och kompetens för framtiden. Vi lovar dig inte ett lätt jobb men vi kan lova en spännande resa där vi tillsammans med engagerade och kompetenta kollegor bidrar till en hållbar framtid och till att säkra ett försprång i den globala konkurrensen. Vill du vara med på resan?
Välkommen med din ansökan!I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringsbolaget Jefferson Wells. Låter det intressant och du vill veta mer är du välkommen att höra av dig rekryteringskonsult Mark Ferrer; mark.ferrer@jeffersonwells.se
I RISE rekryteringsprocesser efterfrågar vi inte ett personligt brev. Istället ber vi dig besvara ett antal urvalsfrågor som hjälper oss att bättre förstå din kompetens och erfarenhet i relation till den utlysta tjänsten. Sista ansökningsdag är den 2 mars, 2025. Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningsperioden.
Våra fackliga representanter är Ingemar Petermann, SACO 010 228 41 22 och Linda Ikatti, Unionen, 010-5165161.
Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes vänligen då vi lyder under Lagen om offentlig upphandling.

Ansök nu

Chef till Prototypande samhälle

Utvecklingschef
Läs mer Jan 30
Om ossVi på Prototypande samhälle arbetar med humanistisk driven forskning, där teknik och människor möts. Vi driver och möjliggör samhällsomställning genom bland annat interaktionsdesign, affärsutveckling och innovationsprocesser. Personerna i avdelningen representerar en rad expertiser och domäner som tillsammans bildar en helt unik sammansättning för att möta de komplexa samhällsutmaningar vi gemensamt står inför.
Prototypande samhälle är en avdelning på divisionen Digitala System på RISE. Avdelningen består av ca 135 personer som finns på nio orter runt om i landet, från Piteå i norr till Lund i söder. Den är fördelad på tolv olika operativa enheter med enhetschefer. Tillsammans utgör ni denledningsgrupp som du leder.
Vi söker nu en ledare som kan vara en central drivkraft i vår fortsatta utveckling. Du kommer att spela en viktig roll i att leda vårt arbete med att utforska det okända, bygga innovativa lösningar i samarbete med andra och skapa värde i en tid präglad av osäkerhet och snabb förändring. Om rollen I denna roll kommer du att navigera mellan olika aktörer och ekosystem – från näringsliv och offentlig sektor till forskningsvärlden – och fungera som en katalysator för förändring. Du leder din avdelningsledningsgrupp och tillsammans definierar ni både den strategiska inriktningen och leder den dagliga verksamheten. Du tar även en aktiv roll i divisionens ledningsgrupp och verkar för att skapa samarbeten på hela RISE även utanför divisionen. Som chef leder du verksamheten ekonomiskt och har både personal- och budgetansvar. Du involverar och coachar dina chefer för att nå önskade resultat och stärka innovationsförmågan. Du rapporterar till Divisionschef, och resor förekommer kontinuerligt i tjänsten. Placeringsort är Göteborg eller Stockholm. Vi utgår idag från ett hybridarbetssätt där de flesta medarbetare väljer att dela sin arbetstid mellan kontoret och hemarbetsplatsen. Befattningen kan komma att bli placerad i säkerhetsklass, vilket innebär att du kan behöva genomgå en säkerhetsprövning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen nu eller längre fram. Vem är du? Du har förmågan att förstå och hantera komplexa samhällsutmaningar och bistå våra partners i att utveckla strategiska lösningar som främjar hållbar samhällstransformation. För att lyckas i rollen krävs att du har: • En bred och mångfacetterad bakgrund från både näringslivet och offentlig sektor, gärna inom forskning, samhällsutveckling eller innovation
• Är en erfaren och empatisk ledare som kan vägleda team och samarbetspartners genom osäkerhet och komplexitet. Du har gedigen erfarenhet från chefsrollen med formellt personalansvar
• En universitetsexamen, fördel med master eller disputerad men inget krav
• Kunskap och erfarenhet av att leda en verksamhet med ekonomisk styrning, personal- och budgetansvar.
• En stark strategisk förmåga och kan arbeta både operativt och på en övergripande nivå för att skapa långsiktig förändring
• Är engagerad i att skapa hållbar samhällsutveckling och har ett genuint intresse för digitaliseringens möjligheter
Som person är du en innovativ och relationsbyggande person som värdesätter samarbete. Du har en nyfikenhet, öppenhet och ett mod som engagerar och utvecklar din omgivning. Du har ett ledarskap där man får lov att testa och misslyckas för att lära sig. Du är lyhörd och kommunikativ samt jobbar aktivt för att skapa en trygg och tillitsfull arbetsmiljö. Är vi en bra match? På Protypande samhälle får du en unik möjlighet att vara med och forma framtidens samhälle genom att möjliggöra och skapa projekt som bidrar till verklig förändring. Här får du arbeta i en dynamisk och kreativ miljö, där du har möjlighet att påverka och leda viktiga samhällsförändringsinitiativ. Du blir en del av en organisation som är på frammarsch och som spelar en central roll i Sveriges innovationssystem och samhällstransformation. Välkommen med din ansökan! Låter detta intressant och du vill veta mer är du välkommen att kontakta rekryterande chef, Divisionschef på Digitala system, Daniel Karlsson på daniel.karlsson@ri.seeller HR-chef Sandra Hesselmar på sandra.hesselmar@ri.se. Sista ansökningsdag är 20 februari och urval och intervjuer sker löpande under och efter ansökningsperioden. Sök utan personligt brev! Våra fackliga representanter är: Ingemar Petermann, SACO, +46 10 228 41 22 och Linda Ikatti, Unionen, +46 10 516 51 61.

Ansök nu

Framtida CFO – här kommer din chans!

Ekonomiassistent
Läs mer Feb 4
Är du en ambitiös och nyfiken person som ser dig själv som en framtida CFO? Vill du få en unik inblick i ledningsgruppens arbete, bygga ett starkt nätverk och skaffa erfarenheter som ger din karriär en skjuts framåt? Då är detta din chans!
Vi söker nu en tillförordnad Exekutiv Assistent som fram till årsskiftet får arbeta tätt ihop med vår CFO. Detta är mer än en traditionell assistentroll – det är en möjlighet att utvecklas, påverka och få en smak av strategiskt ledarskap i en stor organisation.
Om rollen
I denna nyckelroll kommer du att:
Stötta CFO och ledningsgruppen inom ekonomi och säkerhetsskydd.
Få insyn i affärsbeslut, finansiell planering och bolagsstyrning.
Planera, koordinera och effektivisera arbetet inom ekonomi- och finansfunktionen.
Hantera och organisera möten, presentationer och nyckeldokumentation.
Bygga relationer internt och externt som kan öppna dörrar för din framtid.

Vi är väldigt sugna på att välkomna dig så snart som möjligt – det här är inte rätt jobb för dig som har uppsägningstid eller andra skäl att vänta. Tjänsten är på heltid och vi behöver dig fram till årsskiftet (självklart kan du vara ledig några veckor i sommar om du vill). Du är placerad på RISE huvudkontor, på Chalmersområdet i Göteborg.
Vem är du?
Du har en akademisk examen i Ekonomi och/eller Management.
Du är i början av din karriär men har redan visat framfötterna inom ekonomi, finans eller management.
Du är analytisk, strukturerad och har ett stort intresse för affärsutveckling.
Du har förmågan att hantera komplex information och dra slutsatser som skapar värde.
Du är IT-driven och duktig i outlook, excel, powerpoint och word.
Du uttrycker dig obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift.
Du ser detta som en unik möjlighet att utvecklas mot en framtida ledarroll.

Varför ska du söka?
Det här är en språngbräda för dig som vill göra karriär inom ekonomi och finans.
Du får en plats i centrum av verksamhetens strategiska arbete.
Du skapar relationer och erfarenheter som kan bli avgörande för din framtid.

Är vi rätt för varandra?
Inom RISE gillar vi olika och vi är övertygade om att mångfald bidrar till en innovativ miljö där vi tillsammans utmanar gränser och utvecklar ny kunskap och kompetens för framtiden. Vi lovar dig inte ett lätt jobb men vi kan lova en spännande resa där vi tillsammans med engagerade och kompetenta kollegor bidrar till en hållbar framtid och till att säkra ett försprång i den globala konkurrensen. Vill du vara med?
Välkommen med din ansökan
Låter detta intressant och du vill veta mer är du välkommen att kontakta rekryterande chef Robert Casselbrant, +46 73 661 72 42. Sista ansökningsdag är 17 februari 2025.
Våra fackliga representanter är Ingemar Petermann, SACO, 010-2284122 respektive Linda Ikatti, Unionen, +46 10 516 51 61.
Ansök nu och låt framtiden börja idag!

Ansök nu

Affärsinnovationsexpert - designmetodik, företagsledning & cirkulär ekonomi

Affärsutvecklare
Läs mer Jan 31
Om oss RISE är Sveriges forskningsinstitut och är statligt ägt. Vårt uppdrag är att verka för hållbar tillväxt i Sverige genom att stärka näringslivets konkurrenskraft och förnyelse samt bidra till en innovativ utveckling av samhället. Den rekryterande enheten på RISE heter Affärsdesign och har sedan 2013 arbetat med kunskapsbyggande inom cirkulär affärsmodellsinnovation inom områdena design, affärsekosystem och affärsinnovation. Vår utgångspunkt är att resursproduktiva cirkulära affärsmodeller kan katalysera konkurrenskraftig hållbar omställning och därmed radikalt minska klimat- och miljöpåverkan i samhället. Vi tror att inspirerande framgångsexempel på verkligt hållbara cirkulära affärsmodeller är den snabbaste vägen att bidra till hållbar omställning. För att kombinera en vetenskaplig utgångspunkt med praktisk tillämpning är vi är en blandning av disputerade forskare och erfarna företagsledare och konsulter. Gruppen sitter i Göteborg, Stockholm och Lund. Du kommer att jobba bortom enheten med många olika delar av RISE.
Hållbart värdeskapande – vår grundidé Digitalisering och hållbarhetstrender öppnar nya affärsmöjligheter genom att bättre utnyttja befintliga produktvärden, både ekonomiskt och miljömässigt. Produkter ersätts idag inte främst för att de är utslitna, utan för att användaren tröttnar på utseende, prestanda, eller för att nya regleringar eller ny teknik gör nya produkter mer attraktiva. Vi tror på en framtid där producent och säljare tar produktansvar och inte gör det till kundens problem när externa faktorer åldrar förra årets produktgeneration i förtid. Vi ser att såväl kund som producent ofta kan tjäna på att ekonomiskt värde bättre tas till vara på i redan producerade komponenter, material och produkter. Genom att accelerera skapandet av dessa affärsmöjligheter katalyserar vi näringslivets konkurrenskraft och hållbar utveckling.
Om rollenDina huvuduppgifter blir att hjälpa oss bygga upp och utveckla vår verksamhet Circular business lab för att katalysera svensk näringslivs omställning till cirkulära affärsmodeller för ökad konkurrenskraft. Tjänsten innehåller inledningsvis främst säljmöten, processledning och affärsekosystemorkestrering och kommer att växa med din och organisationens utveckling.
Tjänsten är på deltid, 50% och placeringsort är Göteborg (Sven hultins plats 5).
Vem är du?Vi söker en senior expert på affärsdesign med djup kunskap inom affärsinnovation, processledning, designmetoder, cirkulär ekonomi, finansiering, delningsekonomi, tjänstefiering och business casing. Du har examen inom relevant område såsom design och/eller ekonomi.Du har erfarenhet från entreprenörskap eller som VD, strategisk rådgivning som namnkunnig konsult och från innovationssystemet. Vidare har du erfarenhet av att bygga finansiella modeller för cirkulär ekonomi. Du är mycket kunnig inom cirkulär omställning med erfarenhet från att praktiskt stödja och driva omställning av företag och organisationer. För att lyckas i rollen har du förmåga att kommunicera flytande i tal och skrift på både svenska och engelska.Erfarenhet från bank är meriterande.
Välkommen med din ansökan!Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef, Marcus Linder, +46 70 874 51 85. I RISE rekryteringsprocesser efterfrågar vi inte ett personligt brev. Istället ber vi dig besvara ett antal urvalsfrågor som hjälper oss att bättre förstå din kompetens och erfarenhet i relation till den utlysta tjänsten. Sista ansökningsdag är 14 februari, 2025. Urval kan komma ske löpande under ansökningsperioden.
Våra fackliga representanter är Ingemar Petermann SACO 010-2284122 och Linda Ikatti, Unionen 010-5165161.
#LI-DNI

Ansök nu

Researcher in Applied Mechanics

Utvecklingsingenjör, maskin
Läs mer Dec 18
Are you looking for a new challenge in the realm of mechanical engineering? Do you have a curious and creative mind, eager to learn and to find new solutions across disciplines? Then RISE has an interesting job for you!

About us
We offer you an attractive workplace at a truly polytechnic research institute.

Our department has one of the largest experimental mechanics facilities in Sweden for R&D and commercial assignments related to material characterization, mechanical reliability, structural mechanics, and standardized testing.

The scientific expertise in our unit Mechanical Research and Innovation in Borås and Göteborg ranges from mechanical reliability, characterization of material properties and quality assurance of simulation models, to rock and soil mechanics, and large structures in steel and concrete.

We are now looking for a researcher to join our team in Gothenburg.

About the role
You will work with the conception, planning and execution of a wide range of research and development projects, as well as contributing with your expertise in industrial consultancy projects.

You will be part of the team around at least one of our two research areas: Mechanics and Reliability that is focused on material characterization, mechanical reliability and life evaluation, validation methodology and uncertainty quantification (VVUQ); Building and Infrastructure that is focused on concrete and steel structures, rock mechanics, monitoring and assessment of existing structures. Your focus will be mechanical reliability in industrial applications, including fatigue, statistical modelling and reliability of mechanical systems, material properties, numerical modelling and uncertainty quantification.

You are expected to take initiative and individual responsibility for the tasks at hand, but you are also part of a team, in close collaboration with your colleagues, including our experienced engineers and technicians in the lab. You will work closely with external project partners and industrial clients, as well as with colleagues in other parts of RISE.

The placement for this position is Gothenburg.

Who are you?
You have a PhD in mechanical engineering or related areas, such as engineering physics or applied mathematics & statistics. Expertise in solid and structural mechanics is required, including numerical modelling skills. Experience in applying machine learning methods to mechanical applications and previous industrial experience are meritorious.

As a person you are well organized and have an interest in creating new business and projects, but also an ability to develop existing ones. You are open to collaboration and enjoy working in and contributing to a team, but you are also comfortable working independently. You bring energy to the team and contribute actively to the development of a stimulating research environment.

You have excellent communication skills in English, preferably also in Swedish.

What we offer
At RISE, we want you to succeed and feel good! Together with your colleagues you contribute to a sustainable future and to securing a leading position for Swedish industry and research globally. You will work in a dynamic environment that gives you development opportunities both professionally and personally. We can't promise you an easy job, but we can offer you many committed and enthusiastic colleagues and some exciting industrial and societal challenges.

Do you want to be a part of the future? Welcome to RISE.

Welcome with your application
The closing date for applications is January 19, 2025. Interviews may be conducted throughout the application period. If you have any questions, you are welcome to contact Ola Widlund, Unit Director, +46-(0)10-516 50 17

Our union representatives are Linda Ikatti, Unionen, 010-5165161 and Ingemar Petermann, SACO, 010-2284122.

Ansök nu

Forskare inom Maritim logistik

Logistikingenjör
Läs mer Dec 20
Vill du bli en del av Sveriges största maritima forskningsmiljö inom logistik? Är du nyfiken på att utforska såväl samhällsfrågor som industrins behov? Då har vi rätt tjänst för dig!

Om oss
Vi bedriver världsledande tillämpad maritim forskning inom flera områden såsom maritim logistik, hydrodynamik, vindframdrift och forskning inom försvarsrelaterade frågor.

Vi tar ansvar både för kunskaps- och metodutveckling för en hållbar maritim framtid. Vi söker nu dig som tillsammans med flera erfarna forskare vill ta en ledande roll i omställningen av sjöfarten.

Logistik är en ny enhet inom den maritima avdelningen på RISE. Enheten har ingått i Maritim forskning och nu växer vi och gör en satsning inom logistik. Vårt mål är att alltid ligga i framkant och möta kunders och andra intressenters behov utifrån en kombination av erfarenhet, nyfikenhet och nytänkande. Vi är ett internationellt team med personer från flera olika länder och med en bra mix av ålder och kön. De flesta har placering i Göteborg men det finns möjlighet att bo och arbeta från annan ort. Vi utgår idag från ett hybridarbetssätt där de flesta medarbetare väljer att dela sin arbetstid mellan kontoret och hemarbetsplatsen.

Om rollen
Du kommer arbeta som forskare och projektledare i nationella och internationella forskningsprojekt med inriktning mot maritim logistik. I rollen ingår både ledning av små samt stora projekt, ledning av delprojekt/arbetspaket och utförande av specifika projektuppgifter. Du kommer vara involverad i hela processen, från projektidé och ansökan av offentliga medel till genomförande och spridning av resultat. Spridning av resultat sker både genom skriftliga rapporter, vetenskapliga artiklar, populärvetenskapligt material och presentationer på konferenser eller seminarier. Det kommer finnas stor möjlighet att vara med och forma projekt och projektteam. Du kommer samarbeta både med externa partners i forskningsprojekt och med olika interna funktioner. Tyngden i tjänsten är på forskning med du kommer även arbeta i kommersiella uppdrag direkt mot industrin.

Tjänsten innebär resor nationellt och internationellt. Exempelvis har vi kontinuerligt flera pågående EU-projekt som innebär deltagande på projektmöten eller presentationer på seminarier/konferenser. Då vi ibland arbetar i säkerhetsklassade projekt kan säkerhetsprövning komma att ske längre fram.

Vem är du?
Vi söker dig som är forskare inom logistik eller supply chain management och som vill utveckla ny kunskap inom maritim logistik. Du är en disputerad forskare. Som forskare ser vi gärna att du har erfarenhet av både kvantitativ och kvalitativ forskningsmetodik. Vi ser att du har ett intresse för industrins behov och det är meriterande om du har erfarenhet från industrin och har arbetat med logistik, t.ex. inom sjöfarten, intermodala transporter eller hamnutveckling. Du har drivit egna projekt och deltagit i internationella sådana. Du har också erfarenhet av att ansöka om offentlig finansiering och att leda och delta i publikationer till konferenser och vetenskapliga journaler. Du har under åren byggt upp ett forskningsnätverk inom logistik.

Som person är du nyfiken på att utforska såväl samhällsfrågor som industrins behov. Du tar ett stort ansvar i att driva projektarbetet framåt samt se nya projektmöjligheter. Vidare är du kommunikativ, relationsbyggande och har god samarbetsförmåga. Det är krav på flytande engelska i tal och skrift och det är meriterande om du talar svenska.

Är vi rätt för varandra?
Vill du bli en del av en världsledande maritim forskningsenhet? RISE Maritima avdelning är i stark frammarsch och tillsammans med engagerade och kompetenta kollegor kommer du bidra till en hållbar maritim framtid. Vi är en mycket diversifierad grupp med internationell expertis som innehåller flera olika nationella ursprung. Hos får du både stora möjligheter till påverkan samt goda möjligheter att bygga ditt nätverk inom branschen!

Välkommen in med din ansökan!
Låter detta intressant och du vill veta mer är du välkommen är du välkommen att kontakta Vendela Santén, Strategic Manager Maritime Logistics, +46730729179 eller Christian Finnsgård, Head of Research, +46730729156. Sista ansökningsdag är 15 januari 2024 och urval och intervjuer sker löpande under och efter ansökningsperioden.

Våra fackliga representanter är: Ingemar Petermann, SACO, +46 10 228 41 22 och Linda Ikatti, Unionen, +46 10 516 51 61.

Ansök nu