Göteborg: Produktionscontroller med uppdrag som lokal huvudadministratör

Hitta ansökningsinfo om jobbet Produktionscontroller med uppdrag som lokal huvudadministratör i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2025-02-04 // Varaktighet: Heltid

Göteborgs Stads förskoleförvaltning ansvarar för utbildning och omsorg för cirka 25 000 barn i närmare 360 kommunala förskolor. Förvaltningen har cirka 7000 medarbetare som tillsammans arbetar med barnens lärande och utveckling i centrum. Förskoleförvaltningen söker dig som vill vara med att utveckla en trygg och lärorik förskola för alla barn.
Hos oss ger du barnen möjligheter till en bra framtid, varje dag! Välkommen till världens viktigaste jobb. Du är Göteborg.

Följ gärna vår resa på LinkedIn: https://se.linkedin.com/company/förskoleförvaltningen-göteborgs-stad

ARBETSUPPGIFTER
Rollen som produktionscontroller med uppdrag lokal huvudadministratör kräver att du trivs med att ta egna initiativ och driva arbetet i Time Care-systemen framåt. Det är ett mycket självständigt arbete med varierande arbetsuppgifter. En del av arbetet består av att löpande ha kontakt med och stödja chefer, administratörer, bemanningsenhet och ledningsgrupper.

Uppdraget innebär bland annat att:
• vara system- och behörighetsansvarig för Time Care Pool och Time Care Planering.
• att ha ett övergripande ansvar och support för att arbetet med systemen.
• se till att systemet dagligen fungerar för bemanning, rektorer och administratörer.
• vara en av förvaltningens kontaktpersoner i Time Care systemen.
• tillsammans med andra, ta fram en förvaltningsövergripande bemannings- och schemaprocess.

Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsplats där du kan utvecklas och där vi arbetar tillsammans för bästa möjliga verksamhet.

Vi arbetar i trevliga lokaler på Gamlestads torg 5 som du lätt når med buss och spårvagn. På vårt kontor arbetar vi utifrån ett aktivitetsbaserat arbetssätt vilket ger större frihet att välja arbetsutrymme utifrån arbetsuppgifternas syfte. Ibland får du delta i möten på våra övriga mötescenter i staden.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• minst gymnasieexamen och gärna eftergymnasial utbildning inom till exempel inom administration-, personal- eller löneområdet.
• erfarenhet av uppdrag som lokal huvudadministratör, systemadministratör i Time Care-systemen eller motsvarande.
• minst ett års erfarenhet av kontinuerlig användning av Personec, som lägst i en yrkesroll motsvarande chefsstöd.
• kunskaper och erfarenhet av schemaläggning samt allmänna bestämmelser (AB).
• har förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift i svenska språket.

Det är meriterande om du har:
• kunskap om verksamhet inom förskola och/eller grundskola.
• dokumenterad god erfarenhet av att samarbeta och stötta chefer samt att arbeta självständigt.
• kunskaper och erfarenhet av strategisk personalplanering.

Personliga kompetenser:
Du kommer att arbeta tätt både med verksamheten och dina kollegor och behöver därför kunna arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå uppsatta mål. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att framföra lösningar på olika problem som du ställs inför. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat.

Du tar initiativ, sätter i gång aktiviteter och uppnår resultat oavsett om du arbetar ensam eller tillsammans med andra. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt samt ser till att arbetet slutförs i tid och följer upp resultatet. Du har förmågan att på ett effektivt sätt identifiera och analysera kärnan i problem samt föreslår möjliga lösningar på ett pedagogiskt och tydligt sätt.

Det viktigaste av allt är att du är engagerad och motiverad i rollen och öppen att lära nytt och utveckla såväl verksamheten som dig själv. Du trivs i utmaningen att vara med från början och skapa nya rutiner och arbetssätt.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd.

I denna rekrytering kommer vi inte att efterfråga ett personligt brev som ansökningshandling. Istället kommer du som söker att svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område.

Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida.

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Personaladministratör/Personalassistent

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Personaladministratör/Personalassistent.

People & Culture Service & Experience Officer

Läs mer Nov 14
As the People & Culture Officer/Specialist, you will join our Global P&C Service and Experience Team. Our team plays a critical role in delivering a positive employee experience and enabling Cochlear's culture and business priorities. Service & Experience is the first point of contact for all P&C enquires that relate to employee lifecycle processes, programs, and policies. The People & Culture Officer/Specialist is responsible for providing a high quality, efficient and consistent P&C service to employees and people managers in Cochlear.


What you'll do

As a part of the EMEA based Service & Experience team you will support the Nordic countries but also get the opportunity to have wider international experience in collaboration with colleagues, managers and other members of the global Service & Experience team. This role is a temporary position with a planned end date of April 2026. The role will be placed in Gothenburg where all other People and Culture departments are also represented. You will be a central person when it comes to a variety of People & Culture related questions and with the right drive and ambition there is few places to have a better learning opportunity. Your task will include topics as below with support and guidance from local and regional People & Culture colleagues:

Key Responsibilities:

* Be the first point of contact for all P&C enquiries and work closely with the other P&C functions to respond with agreed standards and service levels
* Provide timely advice and guidance to employees and managers on all matters relating to the employee lifecycle processes, programs and policies
* Ensure enquiries are actioned, resolved and tracked in accordance with documented processes
* Proactively build relationships and engagement within business areas, building confidence and awareness as the first point of contact for P&C enqueries
* Work closely with the different P&C functions, our Finance department and your colleagues across the world
* Manage our HCM-System Workday for all employee lifecycle activities, including:
* Set-up of new employees and preparation of the onboarding process
* Support employees and managers with system issues
* Action all employment status changes
* Provide accurate workforce administration and documentation
* Ensure that all the data in the system is entered correctly and validated (either via self-service of the employees) or by own data entries
* Payroll preparation, processing and coordination with external payroll providers and payroll governance owners
* Communicate with the local authorities on all legal aspects of the employee lifecycle
* Support cyclical P&C activities and provide administration support for P&C projects and programs
* Proactively identify and contribute to process and service improvements

Requirements

* Bachelor's degree in Human Resources, Business Administration, or equivalent
* Up to 12 months experience in working in a shared service environment, HR admin, payroll coordination role for relevant countries
* Ability to deliver a high level of customer service - timely, accurate and professional
* Ability to interpret policies, processes, and work instructions
* Proficiency in navigating and maintaining data in systems such as an HCM, CRM or case management system, ideally Workday
* Proficiency in the Microsoft Suite of products especially Excel
* Display a high degree of accuracy and attention to detail when working with data.
* Demonstrate strong written and verbal English communication skills and other language(s) relevant to location
* Ability to prioritise and work to tight deadlines
* Ability to work autonomously but use good judgment to escalate matters and work with other stakeholders to resolve queries where appropriate
* Ability to work collaboratively within a team and with other stakeholders in a broader region and global surrounding



Development Value of this role

* Understanding of key P&C processes including payroll and how they support the employee lifecycle
* Involvement in building and maintaining a professional and efficient customer facing team
* Opportunity to work across business unit portfolios and organisational boundaries in a global business
* Opportunity to assist in the design and implementation of process improvement initiatives



What's in it for you?

In this role you will have a fantastic opportunity to get practical experience and insights in the full People & Culture organization. You will have the opportunity to work in a Global, Regional and Local context with colleagues on all levels. In the Gothenburg office (actually located in the amazing art of nature in Mölnlycke) you will have close collaboration with all departments connected to our products and services as well as a People & Culture team that works in close collaboration to share experience and guidance as well as a good laugh on a daily basis.

Ansök nu

Systemadministratör

Läs mer Nov 11
Vi är inte som andra fastighetsbolag. Vi är Balder. Mycket av det vi gör är konkret och synligt. Vi bygger, utvecklar och förvaltar fastigheter att bo, arbeta och att umgås i. Men för att vi ska kunna göra det behöver vi se till att allting fungerar även bakom kulisserna. Vill du vara med och bidra till att vårt HR-system fungerar optimalt och stödjer verksamheten på bästa sätt?
Vi söker nu en systemadministratör som kan göra ovan möjligt!
Om rollen: I denna roll ansvarar du för flera centrala områden inom systemhantering och administration inom ramen för HR. Du kommer att ansvara för att samordna och implementera nya funktioner i vårt HR-system i syfte att kontinuerligt förbättra arbetet med våra HR-processer. En viktig del i arbetet är att förmedla, uppdatera och utbilda våra HR-partners så att de kan använda systemet på ett så effektivt sätt som möjligt. Du ansvarar även för att dokumentera systemkonfigurationer, rutiner och processer för att säkerställa struktur och kontinuitet.
Du kommer att vara en del av ett engagerat HR-team där ständiga förbättringar är en självklarhet. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en miljö där utveckling och innovation är i fokus.
Vi söker dig som: Har ett stort intresse för system och optimering samt en stark vilja att förbättra och kvalitetssäkra processer. Med ett strukturerat och lösningsorienterat arbetssätt tar du dig an arbetsuppgifter självständigt och bidrar med idéer för att effektivisera arbetet. Vi ser att du har arbetat med liknande uppgifter sedan tidigare och erfarenhet av HR-system är meriterande. Du behärskar svenska flytande i både tal och skrift.
Låter detta som en tjänst för dig?Kul! Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan redan idag. Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning. Placering vårt huvudkontor i Göteborg, arbete på plats fem dagar i veckan.
I denna process ber vi dig att inte skicka med personligt brev, utan att du i stället besvarar våra urvalsfrågor. Vi använder oss av rekryteringstester för att hjälpa oss att göra ett så bra och objektivt urval som möjligt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterare Matina Khosravian på matina.khosravian@balder.se.
Hjärtligt välkommen att bli en del av oss!
#LI-MK1

Ansök nu

Praktikplats inom administration

Läs mer Jan 30
Är du en strukturerad och noggrann person som vill få praktisk erfarenhet inom administration? Vi söker nu en engagerad praktikant som vill utvecklas i en administrativ roll och bidra till vårt team!
Om rollen som praktikant inom administration kommer du att få en bred inblick i administrativa arbetsuppgifter och möjlighet att utveckla dina färdigheter i en professionell miljö.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera:
Administrera och organisera arbetsuppgifter
-Hantering av e-post och korrespondens
-Telefon- och kundmottagning
-Bokning av möten och hantering av kalendrar
-Arkivering och dokumenthantering
-Fakturering och ekonomiadministration
-Inköp och beställning av kontorsmaterial
-Protokollföring vid möten
-Kontakt med leverantörer och samarbetspartners
-Uppdatering av register och databaser
-Stöd vid rekrytering
-Kvalitetssäkring och uppföljning av interna processer
Vem är du?
Är noggrann, strukturerad och har en god administrativ förmåga
Har en god kommunikationsförmåga i både tal och skrift
Är självgående och tar initiativ
Har grundläggande kunskaper i Office-paketet


Vad vi erbjuder
En möjlighet att få praktisk erfarenhet av administrativa uppgifter
En lärorik praktik i en professionell och trevlig arbetsmiljö i centrala Göteborg
Möjlighet att utvecklas och få insyn i hur administration fungerar i vår verksamhet
Låter det intressant? Skicka in din ansökan med CV och en kort beskrivning av varför du är intresserad av praktiken.
Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Personaladministratör, Göteborg

Läs mer Jan 22
Vi söker nu en erfaren personaladministratör för ett konsultuppdrag på cirka 12 månader (med möjlighet till överrekrytering) inom tjänstesektorn. Är du en strukturerad och lösningsorienterad person med erfarenhet av personaladministration? Då kan detta vara rollen för dig!
Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden som personaladministratör
I denna roll kommer du att stötta flera bolag inom koncernen med administrativa uppgifter kopplat till personalfrågor. Du blir en viktig del av ekonomifunktionen och kommer att ha många kontaktytor, både internt och externt.
Exempel på arbetsuppgifter:
Administration för att möjliggöra tidrapportering och systemaccess för medarbetare.
Hantering av utlägg och kontroll av tidrapporter.
Stötta chefer i personalrelaterade frågor kring semester, pension, försäkringar och friskvård.
Administrativt stöd till ekonomifunktionen, inklusive månadsrapporter och uppföljning av antal anställda.
Övriga administrativa uppgifter vid behov.

Lönehanteringen är outsourcad, men viss kontakt med löneleverantör och hantering av lönefiler kan förekomma.
Kvalifikationer och erfarenhet
Erfarenhet av personaladministration, gärna från tjänstesektorn.
Förmåga att arbeta självständigt och strukturerat i en roll med flera kontaktytor.
Stark administrativ och kommunikativ förmåga.



Personliga egenskaper
För att trivas i rollen ser vi att du är prestigelös och har en hjälpsam inställning. Du arbetar strukturerat och noggrant samtidigt som du är flexibel och anpassningsbar. Då rollen innebär många kontaktytor är det viktigt att du är kommunikativ och trivs med samarbete.
Förutom ett intressant jobb erbjuder Meritmind:
• Kollektivavtal
• Förmåner genom?Benify som är vår förmånsportal
• Friskvårdsbidrag
• Kompetensutveckling, konsultfrukostar, nätverksträffar och andra sociala aktiviteter
Om Meritmind
Meritmind är Sveriges ledande konsult- och rekryteringsbolag inom ekonomiområdet. Med ett stort nätverk av skarpa ekonomikonsulter och träffsäkra rekryteringar hjälper Meritmind människor och företag att lyckas inom ekonomiområdet varje dag. 25 års erfarenhet har gjort oss till en ledstjärna – för verksamheter i behov av expertis och för ekonomer som värdesätter utveckling och omtanke. Från våra kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala, Linköping, Västerås och Jönköping sysselsätter vi 450 personer och verkar över hela Sverige.
Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Jenny Österberg 0739-427480, jenny.osterberg@meritmind.se eller Talent acquisition specialist Sofia Skyvell på 0701-660871, sofia.skyvell@meritmind.se
Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Se till att namn och kontaktuppgifter finns med i ditt CV. Det är endast möjligt att bifoga ett dokument.
Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande konsultprocess. Detta innebär bland annat att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i denna process.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen)
Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från GÖTEBORGS KOMMUN

Nedan visas andra jobb i Göteborg från GÖTEBORGS KOMMUN .

Sommarvikariat inom boendestöd - sydvästra Göteborg

Stödassistent
Läs mer Jan 29
Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Då utvecklas vi och kan delta i samhället. Personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett gott och självständigt liv. Ett liv som alla andra.
Med 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi fattar beslut om och arbetar inom boende med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning. Vi arbetar aktivt med att utveckla och sprida kunskap inom Göteborgs Stad och till andra. På så sätt blir vi alla bättre på att förstå behov och ge rätt stöd. Tillsammans ser vi till att fler kan leva ett gott och självständigt liv som alla andra.
Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker sommarvikarier till våra tre boendestödsenheter i Sydväst!

I tjänsten som boendestödjare kommer du att ge stöd, service och omvårdnad till vuxna med psykiska, intellektuella och neuropsykiska funktionsnedsättningar. Stödet ges inom alla livsområden och sker oftast i den enskildes hem. Uppdraget syftar till att motivera och stärka varje persons egna resurser. Stödet utgår från genomförandeplaner som är gjorda tillsammans med brukarna.

I arbetet ingår att tillsammans med våra brukare bistå i alla sysslor som utförs i ett hem, myndighetskontakter samt att lotsa och visa arenor i närmiljön och stödja brukaren för en meningsfull fritid eller sysselsättning. I det dagliga arbetet ingår samarbete med kollegor inom enheten och med viktiga kontakter utanför hemmet, samt social dokumentation, och delegerande sjukvårdsinsatser. I arbetet kommer du att få stöd via metodhandledare och teamträffar.

Tjänsterna är på dagtid, dagtid kväll och vissa på helg.

KVALIFIKATIONER
Det är meriterande om du är utbildad eller har en pågående utbildning till stödassistent, stödpedagog, undersköterska, socionom, psykolog eller liknande. Det är även meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta inom funktionsstöd samt om du har körkort B.
Har du även erfarenhet av någon av följande metoder: AKK (alternativ och kompletterande kommunikation), LAB (lågaffektivt bemötande), Motiverande samtal, eller ESL (Ett självständigt liv) och Tydliggörande pedagogik så är detta till din fördel.

För att kunna föra dokumentation behöver du behärska det svenska språket i tal och skrift vilket innebär ett krav på godkända betyg i Svenska 1, Svenska som andra språk 1 eller motsvarande. Du som inte uppfyller kvalifikationskraven i svenska 1 eller svenska som andra språk 1 kan komma att erbjudas att göra ett språktest genom testanvändaren Educateit.

Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och gruppens arbetsuppgifter. Du tänker på de vi är till för och deras bästa. Du är uppmärksam och öppen för att förstå andra människors behov, känslor och åsikter. Du anpassar sättet att förmedla ditt budskap till mottagaren och uppmuntrar till dialog, delaktighet och engagemang. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt.

ÖVRIGT
Bifoga studieintyg eller examensbevis på
efterfrågad utbildning
Urval och intervjuer påbörjas under ansökningstiden.

I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.
Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig:
- Trygg anställning med goda anställningsvillkor
- Heltid med möjlighet till deltid
- Introduktion vid nyanställning
- Kompetensutveckling
- Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

Vid arbete i den enskildes hem:
Före erbjudande om anställning ber vi dig uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister. Beställt utdrag ska vara oöppnat.
Du ska själv begära ett utdrag från polisens belastningsregister. Detta görs via e-tjänst eller med hjälp av en blankett som finns på polisens hemsida (Blankett för begäran om registerutdragför enskild person)
Använd inte e-tjänsten om du har skyddad identitet utan använd då lämplig blankett i stället.
https://etjanster.polisen.se/eregisterutdrag/utdrag

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Två lärare i matematik sökes till Burgårdens gymnasium

Lärare i gymnasieskolan
Läs mer Feb 5
Vår vision är att Göteborg ska vara en internationellt ledande utbildnings- och kunskapsstad. Utbildningsförvaltningen i Göteborg bedriver verksamhet inom kommunal gymnasieskola, vuxenutbildning, yrkeshögskola, anpassad gymnasieskola, komvux som anpassad utbildning, studie- och yrkesvägledning, modersmål samt skolutveckling.

I vårt arbete har vi ett tydligt elevfokus som sätter kunskap och färdigheter i ett sammanhang där inre motivation, medskapande och lust att lära är viktiga ingredienser. Vi arbetar utifrån alla människors lika värde och rättigheter. Tillsammans skapar vi en arbetsmiljö där både elever och medarbetare är delaktiga och verkar för varandras framgång.

ARBETSUPPGIFTER
På Burgården utbildar vi för verkligheten, och precis som i verkligheten är vår skola en myllrande värld, med massor av inriktningar, människor och möten. Vi är en mångkulturell skola med ca 1250 elever från alla stadsdelar och kranskommuner. Vi erbjuder yrkesprogram, högskoleförberedande program och introduktionsprogram. Här rör sig framtidens frisörer, modedesigners och djurvårdare tillsammans med natur-/samhällsvetare, undersköterskor, barnskötare och stöd-/elevassistenter.
Hos oss får du möjlighet att växa i ditt yrke och vara en viktig del av vår utvecklingsresa för att bli en ännu bättre skola. Vi jobbar med öppet sinne, stort hjärta och yrkesstolthet som smittar. Tillsammans skapar vi en arbetsmiljö där både elever och medarbetare är delaktiga och verkar för varandras framgång.

Vi söker nu två lärare i matematik till Burgårdens gymnasium. Du kommer undervisa och arbeta med elevgrupper som under sin gymnasietid förbereds inför yrkesarbete eller högskoleutbildning. Din roll, utöver att undervisa, är att också stötta eleverna som mentor genom att ha kunskap om deras behov, följa deras studier och vara delaktig i målet att de skall nå gymnasieexamen. Som mentor bygger du relation med elev och har kontakt med vårdnadshavare.

I samarbete med skolledning och kollegor bidrar du till att skapa goda förutsättningar för att skolans elever ska trivas, utvecklas och nå sina mål. Tillsammans med arbetslaget blir du en del av en helhet där vi tillsammans arbetar för att eleverna skall nå sin fulla potential både i skolan och i sin yrkesutövning.
Du kommer också ingå i en lärgrupp med fokus på utveckling samt ett ämneslag med mycket erfarna och kompetenta lärare i matematik.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är behörig lärare och har lärarlegitimation i matematik på gymnasienivå. Tidigare erfarenhet av att arbeta som lärare på grundskola eller gymnasiet samt behörighet och legitimation i ytterligare något ämne är meriterande.

För att lyckas i rollen som lärare på Burgården bidrar du till andras lärande och du skapar goda förutsättningar för att lärande ska kunna ske. Du brinner för att hjälpa elever att strukturera sitt arbete och utveckla sin potential. Du har tålamod och förståelse för alla individers olika förutsättningar. Du är också duktig på att differentiera din undervisning för att eleven ska nå sina mål. Du uppmuntrar till dialog, delaktighet och engagemang och är bra på att bygga goda relationer med eleverna.

Som medarbetare är du flexibel och självgående, men trivs också med att jobba i team med övriga kollegor. På Burgårdens gymnasium är vi i starten med att utveckla matematikundervisningen. I detta utvecklingsarbete kommer du vara en viktig del tillsammans med dina matematikkollegor.

ÖVRIGT
Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt id och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige.

Med hänvisning till lagarna som reglerar registerkontroll så måste den som erbjuds denna tjänst uppvisa utdrag ur belastningsregistret innan anställningsavtal kan upprättas.

Till de tjänster där det finns krav på utbildning kommer du som går vidare i rekryteringsprocessen att få lämna in underlag som styrker din utbildning, t.ex. legitimation eller examensbevis. Du kan även bifoga dem direkt i din ansökan.

Ansök nu

Fastighetstekniker- kyla

Kyltekniker
Läs mer Feb 7
Nytt
Stadsfastighetsförvaltningen skapar miljöer där livet får ta plats genom att planera, bygga, hyra in, förvalta och utveckla lokaler och utemiljöer för Göteborgs Stads verksamheter. Varje dag är hundratusentals göteborgare verksamma i förskolor, skolor, vård- och omsorgsboenden och andra lokaler som vi sköter om.
Gemensamt med stadsmiljöförvaltingen, exploateringsförvaltningen och stadsbyggnadsförvaltningen har vi ett samordnat ansvar för stadsutvecklingen i Göteborgs stad. Detta innebär en delad ansvarsfördelning och roller utifrån skeden: planering; genomförande och förvaltning med mål att bidra till en sammanhållen, effektiv och transparent stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv i staden.

ARBETSUPPGIFTER
Avdelningen drift och underhåll ansvarar för tillsyn, reparation samt drift av områdena utemiljö, byggnad och installationer över tid med god teknisk status och nöjda hyresgäster. Detta uppnås genom ett nära samarbete med hyresgäster, förvaltningens övriga avdelningar samt andra organisationer i staden. Avdelningen ansvarar för att genomförandet av besiktningar som myndigheter kräver samt bidrar till utvecklingen av energisparåtgärder. Vi utför de uppdrag som beställs av våra hyresgäster.

Dina arbetsuppgifter:
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bli att ansvara för våra kylärenden i de storkök vi förvaltar inom Göteborgs stad. Du ansvarar för övervakning av felanmälningar för området kyla i vårt fastighetssystem och planerar och åtgärdar dessa ärenden.

Övriga arbetsuppgifter:
• Återställa larm och övervakning i vårt
styrsystem
• Utföra viss typ av service gällande kyla i våra
storkök.
• Följa upp garantiärenden
• Informera och utbilda personal på plats hur
man sköter kyl/frys rum
• Underhållsbedöma våra kylsystem
• Vara behjälplig i sakfrågor gällande kyla till
dina kollegor
• Bistå i arbetet med utfasning av viss
köldmedia
• Vara med och teckna och förvalta serviceavtal
gällande kylmaskiner
• Delta vid driftoptimering av kylmaskiner
• Övervakning av felanmälningar vårt
fastighetssystem samt planering och
åtgärdande av de ärenden.

KVALIFIKATIONER
Vem söker vi?
Vi söker dig med ett starkt teknikintresse och tidigare erfarenhet som certifierad kyltekniker med arbete inom varukyla som uppfyller svensk standard. För denna tjänst behöver du ha relevant gymnasieutbildning, kunskaper inom el samt kylcertifikat. Vi ser de som meriterande om kunskaper inom CO2. Vidare innehar du B- körkort
och är van vid att arbeta vid dator och i olika system.

Du bör ha en passion för reparation och felsökning samt god social förmåga för att hantera daglig kontakt med hyresgäster och leverantörer. För att lyckas i rollen behöver du vara tydlig och transparent i din kommunikation där du anpassar ditt budskap efter mottagare, målgrupp och situation. Du har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål där du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten. Du är mån om att ditt arbete blir korrekt och grundligt utfört och du kontrollerar och följer upp ditt arbete för att säkerställa att det håller en hög kvalitet.

Vi ser fram emot din ansökan och möjligheten att välkomna dig till vårt team!


ÖVRIGT
Vi erbjuder en arbetsplats i utveckling och med framåtanda. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vi arbetar i trevliga lokaler och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Stadsfastigheter arbetar för ett hållbart arbetsliv där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ett rikt liv också utanför arbetet. Vi erbjuder dig ett utvecklings- och innovationsklimat som ger dig goda möjligheter till karriärutveckling. Inom förvaltningen tillämpar vi ett tillitsbaserat ledarskap som grundar sig i den inkluderande arbetsplatsen.
Vi strävar efter att ha en jämn fördelning mellan kvinnor och män och en spridning när det gäller ålder på vår förvaltning. Vi vill att vår arbetsplats ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.

Ansök nu

Skadereglerare återkrav/regress

Skadereglerare
Läs mer Feb 7
Nytt
Kretslopp och vatten är till för göteborgarna. Vi ansvarar för att några av Göteborgs viktigaste samhällstjänster fungerar, alla dygnets timmar, hela året runt. Genom arbetet med vatten, avlopp och avfall bidrar Kretslopp och vatten till att skapa ett kretsloppssamhälle som möjliggör för göteborgarna att leva hållbart. Vår vision är ”Vi gör det lätt att leva hållbart” och vårt jobb är viktigt på riktigt.
Göteborg växer som aldrig förr. Vi arbetar med att säkra dricksvattenförsörjningen till staden genom att bygga och underhålla staden under marken. Vi påverkar och planerar för byggandet av ett Göteborg som ska klara morgondagens klimatutmaningar. Vi arbetar även med att se till att det avfall som göteborgarna genererar samlas in och behandlas på rätt sätt. Vi arbetar långsiktigt med göteborgarens medvetenhet och beteende kring kretslopp och användningen av dricksvatten.
Vi är en taxefinansierad förvaltning med stor fackkunskap med cirka 500 anställda. Inom organisationen har vi kompetens för att lösa vårt uppdrag – både när vi planerar och utför arbetet.
Delar du vår vision och vill veta mer om oss? Besök gärna www.goteborg.se/kretsloppochvatten eller följ oss på Facebook eller Linkedin.

ARBETSUPPGIFTER
Tycker du om att samarbeta med människor och lösa komplexa problem, samtidigt som du får vara med och göra något viktigt för Göteborg? Vi söker nu en skadereglerare med inriktning mot återkrav till Kretslopp och vatten!

Som skadereglerare med inriktning mot återkrav hos oss arbetar du med att utreda, samordna och administrera skadestånd för att återkräva ersättning när vi har drabbats av kostnader orsakade av både utom- samt inomkontraktuella aktörer.

I dina arbetsuppgifter ingår också löpande ekonomisk uppföljning samt vidareutveckling av rutiner och arbetssätt kring skadereglering. Du kommer arbeta tätt med både chefer, driftpersonal, jurist och ingenjörer.

Enheten som du tillhör ansvarar förutom skadereglering även för VA-anslutningsärenden, VA-juridiska frågor, byggkontroll, olje- och fettavskiljarärenden samt fakturering. Vi har ett nära samarbete inom avdelningen och arbetar tätt tillsammans med driftavdelningarna och förvaltningar och bolag i Göteborgs stad.

Arbetet sker över både dator och telefon då du har kontakt. Vi utgår från vårt aktivitetsbaserade huvudkontor i Alelyckan och arbetar 8-16:30 med flextid.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:

• Eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer är lämplig för arbetsuppgifterna
• Erfarenhet av arbete inom skadereglering med inriktning mot återkrav
• Erfarenhet inom skadeståndsrätt
• Mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift
• God förmåga att använda olika databaser och digitala kartor

Det är meriterande om du även har:

• Teknisk förståelse för bygg- och anläggningsarbeten främst inom VA och VA-installationer
• Erfarenhet av byggnadsbesiktning
• Erfarenhet av offentlig verksamhet

Som skadereglerare behöver du kunna anpassa din kommunikation efter mottagare och situation och uttrycka kärnan i ett argument på ett tydligt och effektivt sätt. Vi utgår även från att du är van vid att arbeta på ett strukturerat och effektivt sätt så att ditt arbete blir utfört med kvalité.

Varmt välkommen med din ansökan!


ÖVRIGT
Som anställd på Kretslopp och vatten kommer du att bli krigsplacerad inom ramen för Kretslopp och vattens roll i totalförsvaret.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Speciallärare till Burgården anpassad gymnasieskola

Speciallärare
Läs mer Feb 3
Vår vision är att Göteborg ska vara en internationellt ledande utbildnings- och kunskapsstad. Utbildningsförvaltningen i Göteborg bedriver verksamhet inom kommunal gymnasieskola, vuxenutbildning, yrkeshögskola, anpassad gymnasieskola, komvux som anpassad utbildning, studie- och yrkesvägledning, modersmål samt skolutveckling.

I vårt arbete har vi ett tydligt elevfokus som sätter kunskap och färdigheter i ett sammanhang där inre motivation, medskapande och lust att lära är viktiga ingredienser. Vi arbetar utifrån alla människors lika värde och rättigheter. Tillsammans skapar vi en arbetsmiljö där både elever och medarbetare är delaktiga och verkar för varandras framgång.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en speciallärare till Burgården anpassad gymnasieskola. Vi är en trivsam anpassad gymnasieskola i centrala Göteborg med en kompetent personalgrupp och ändamålsenliga lokaler. Våra elever läser inom anpassad gymnasieskolas nationella program. Eleverna är på olika utvecklingsnivåer, med olika bakgrund och har olika förutsättningar.

Som lärare är du ansvarig för den pedagogiska planeringen och undervisningen inom de gymnasiegemensamma ämnena. Du kommer att arbeta ämnesintegrerat mellan gymnasiegemensamma ämnen och yrkesinriktade ämnen inom programmet. Tillsammans med enhetens övriga pedagoger, assistenter, elevhälsopersonal och skolledning arbetar ni gemensamt med skolans övergripande verksamhetsfrågor och pedagogiska utveckling. Självklart alltid med elevernas utveckling och måluppfyllelse i fokus. Du skall vara studiehandledare (mentor) för elever och arbeta systematiskt med elevernas måluppfyllelse utifrån formativ bedömning.

Jobbet som lärare för elever på den anpassade gymnasieskolans nationella program är både roligt och utvecklande och passar dig som är trygg i dig själv, har en stabil grund att stå på och gillar att arbeta med ett brett perspektiv kring elevernas förmågor. Du behöver kunna möta din omgivning med en positiv inställning och humor. Vi erbjuder dig möjligheten till en ansvarsfull och utvecklande roll i nära samarbete med kompetenta kollegor. Tjänsten passar dig med ett genuint intresse för målgruppen och som ser individens möjligheter.

Är du nyfiken eller har frågor, tveka inte att höra av dig till skolans rektor Robin.
Läs mer om oss på www.ag.goteborg.se

KVALIFIKATIONER
Legitimerad speciallärare med inriktning mot intellektuell funktionsnedsättning. Du har pedagogisk erfarenhet av arbete med elevgruppen. Du har ämneskompetens för att undervisa i samtliga gymnasiegemensamma ämnen inom anpassad gymnasieskolas nationella program. Erfarenhet av undervisning inom något estetiskt ämne är meriterande.

Kännedom och kunskap om elevgruppen är en förutsättning. Du ska ha erfarenhet av att arbeta med tydliggörande pedagogik. Arbetet kräver god kompetens i de vanliga digitala verktygen. Du är van att arbeta med extra anpassningar och dokumentation.

Du har god samarbetsförmåga, är flexibel och lyhörd samt har en mycket god organisationsförmåga. Du är öppen för att arbeta ämnesintegrerat inom programmet.

För oss är det viktigt med ett respektfullt bemötande. Du har förmågan att skapa goda relationer och kommunicera såväl med elever, vårdnadshavare, rektor samt övrig personal.

ÖVRIGT
Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt id och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige.

Med hänvisning till lagarna som reglerar registerkontroll så måste den som erbjuds denna tjänst uppvisa utdrag ur belastningsregistret innan anställningsavtal kan upprättas.

Till de tjänster där det finns krav på utbildning kommer du som går vidare i rekryteringsprocessen att få lämna in underlag som styrker din utbildning, t.ex. legitimation eller examensbevis. Du kan även bifoga dem direkt i din ansökan.

Ansök nu

Sommarpraktikant Alelyckans vattenverk

Maskintekniker, vattenverk
Läs mer Feb 5
Kretslopp och vatten är till för göteborgarna. Vi ansvarar för att några av Göteborgs viktigaste samhällstjänster fungerar, alla dygnets timmar, hela året runt. Genom arbetet med vatten, avlopp och avfall bidrar Kretslopp och vatten till att skapa ett kretsloppssamhälle som möjliggör för göteborgarna att leva hållbart. Vår vision är ”Vi gör det lätt att leva hållbart” och vårt jobb är viktigt på riktigt.
Göteborg växer som aldrig förr. Vi arbetar med att säkra dricksvattenförsörjningen till staden genom att bygga och underhålla staden under marken. Vi påverkar och planerar för byggandet av ett Göteborg som ska klara morgondagens klimatutmaningar. Vi arbetar även med att se till att det avfall som göteborgarna genererar samlas in och behandlas på rätt sätt. Vi arbetar långsiktigt med göteborgarens medvetenhet och beteende kring kretslopp och användningen av dricksvatten.
Vi är en taxefinansierad förvaltning med stor fackkunskap med cirka 500 anställda. Inom organisationen har vi kompetens för att lösa vårt uppdrag – både när vi planerar och utför arbetet.
Delar du vår vision och vill veta mer om oss? Besök gärna www.goteborg.se/kretsloppochvatten eller följ oss på Facebook eller Linkedin.

ARBETSUPPGIFTER
På avdelningen för dricksvattenproduktion arbetar vi dygnet runt med att säkerställa att Göteborgarna alltid har ett gott och säkert dricksvatten i sina kranar. I våra två vattenverk och i våra kontrollrum sker en ständig övervakning, kontroll och uppföljning av vår driftverksamhet.

Under sommaren erbjuder vi sommarjobb i verksamheten och du kommer då att tillsammans med driftpersonalen utföra dagliga uppgifter inom drift och underhåll. Det kan handla om övervakning, provtagning och inventering. Arbetet är varierande och lärorikt både praktiskt och teoretiskt.

För att passa hos oss behöver du vara nyfiken och flexibel och trivas lika bra framför datorn som ute i anläggningen och delta i åtgärder på plats. Vi arbetar tillsammans och du är beredd att rycka in där det behövs.

Tjänsten är en visstidsanställning med normalarbetstiden mån-fre 07:00-15:30.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är pågående student på ingenjörsutbildning efter årskurs 2, med inriktning samhällsbyggnad, maskinteknik eller liknande högskoleutbildning.
För att bli framgångsrik i rollen ser vi att du är motiverad och har ett starkt engagemang för ditt arbete, samt att du tar initiativ och ansvar för dina arbetsuppgifter

B-körkort är meriterande.
Ingen erfarenhet krävs.

Tjänsten är säkerhetsklassad och förutsätter godkänd registerkontroll från Säpo och svenskt medborgarskap.

ÖVRIGT
Som anställd på Kretslopp och vatten kommer du att bli krigsplacerad inom ramen för Kretslopp och vattens roll i totalförsvaret.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu