Göteborg: Göteborgs domkyrkopastorat söker HR- och ekonomihandläggare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Göteborgs domkyrkopastorat söker HR- och ekonomihandläggare i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2025-02-04 // Varaktighet: Heltid

Göteborgs domkyrkopastorat består av sex församlingar i centrala Göteborg.

Här bor 75 000 människor, och 60 000 personer har sitt dagliga arbete i innerstaden. I Domkyrkopastoratet är ett 100-tal personer anställda.

-------------------------------------------------------

Göteborgs domkyrkopastorat söker 

HR– och ekonomihandläggare (100%) 

till pastoratets Verksamhets- och chefsstöd

------------------------------------------------------- 

Ditt uppdrag 

Vi söker dig som har en längre erfarenhet av praktiskt administrativt arbete inom ekonomi, lön och HR. Tjänsten ingår i pastoratets Verksamhets- och chefsstöd, som är stödfunktion till pastoratets alla församlingar, till Sjukhuskyrkan och Universitetskyrkan.

Tjänsten är heltid och omfattar både ekonomi (50%) och lön/HR (50%), där uppdraget inom ekonomi omfattar bland annat fakturahantering (leverantörs- och kundreskontra), löpande bokföring, kollekt- och kontanthantering. Du är också pastoratets kontaktperson och koordinator i kontakt med exempelvis Svenska kyrkans ekonomiservice och arbetar nära pastoratets ekonom/controller.

Ditt arbete inom HR-området omfattar bland annat lönehantering inkl. exempelvis schemaläggning. Du är vår kontaktperson till lönetjänstleverantör och vår interna lönehandläggare som genomför kontroll och tillser att lön utbetalas. Du sammanställer också underlag inom rekryteringar, anställningar och förbereder underlag exempelvis inför uppdateringar och skapande av policyer, personalhandbok m.m. Du stöttar HR-chefen vid rekryteringar och i andra HR-processer.

Rollen möjliggör verksamhetsutveckling och skall underlätta, förbättra och utveckla de interna processerna inom ekonomi- och HR-administrationen. Du kommer att ha en stor kontaktyta inom Domkyrkopastoratet och fångar upp aktuella frågor inom ditt område.

Dina kvalifikationer

Vi söker dig som

- har minst en eftergymnasial utbildning med inriktning på ekonomi/personaladministration/HR (eller annan utbildning som bedöms som likvärdig).
- Har minst 2 års erfarenhet från kvalificerat handläggningsarbete inom ekonomi- och löne-/personaladministration, gärna inom Svenska kyrkan
- Har en vana att arbeta med och tolka kollektivavtal, lagar och avtal
- Har kunskap i Microsoft 365 (ex. Teams), HRM Flex eller annat tidredovisnings- och lönesystem
- Har kunskap och praktisk erfarenhet av Eniac-Aveny eller annat ekonomisystem
- Har erfarenhet av arbete med rekryteringssystem/administration
- Goda kunskaper i svenska och engelska

Det är en fördel om du har erfarenhet av arbete inom Svenska kyrkan eller offentlig verksamhet och har kännedom om våra arbetsprocesser.

Du tycker om att arbeta inom olika arbetsområden och har en god förmåga att prioritera vad som är viktigt just nu och på lång sikt; du är trygg i dig själv och arbetar metodiskt, noggrant och strukturerat. Du bidrar med arbetsglädje och har ett gott och verksamhetsstöttande tankesätt. Du delar Svenska kyrkans värderingar. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Villkor och ansökan

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%. Eventuellt kan provanställning komma att tillämpas. Sista ansökningsdag är den 28 februari 2025. Urval sker löpande. Vänligen ange löneanspråk i din ansökan. Vid en eventuell anställning behöver du uppvisa utdrag ur belastningsregistret.  Tillträde snarast/efter överenskommelse.

Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta oss och vi ser fram emot din ansökan.

Övrigt

Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonseringar / rekryteringsstöd.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som HR-assistent

Nedan visas andra jobb i Göteborg som HR-assistent.

Praktik som Rekryteringsassistent till Wrknest Göteborg ????

Läs mer Dec 9
Om tjänsten
Vi på Wrknest söker enpraktikant som vill utvecklas inom rekrytering och personalarbete. Under din praktik kommer du att stötta vår stjärna Linn i Göteborg och få insikt i hela rekryteringsprocessen – från search till anställning. Detta är en unik möjlighet att kombinera teoretisk kunskap med praktiska erfarenheter i en dynamisk och inspirerande miljö.
Dina framtida arbetsuppgifterSom rekryteringsassistent kommer du att få möjlighet att arbeta med:
Att söka och identifiera kandidater genom olika kanaler.
Telefonintervjuer och första kontakt med kandidater.
Selektionsarbete och matchning av kandidater mot specifika tjänster.
Referenstagning och administrativ support kopplad till rekryteringsprocesserna.
Övriga ad hoc-uppgifter för att säkerställa en smidig och effektiv rekrytering.

Du kommer få stöd av Linn och övriga teamet (som sitter i Stockholm), samtidigt som du har möjlighet att påverka ditt arbete och utvecklas professionellt.
Vi söker dig somStuderar personalvetenskap eller ett närliggande område och har en praktikperiod inplanerad under 2025. Vi ser gärna att du är nyfiken, strukturerad och har ett genuint intresse för människor och matchning av kompetenser. Du trivs med att arbeta självständigt och samtidigt vara en del av ett team där samarbete är centralt.
Övrig information
Start: Praktikperiod under 2025, enligt överenskommelse med din utbildning.
Plats: Göteborg, med möjlighet till viss flexibilitet.
Omfattning: Praktik på heltid eller deltid, beroende på dina studier.

Om kundenWrknest är ett bemannings- och rekryteringsföretag som tänker nytt. Genom att sätta potential och utveckling i fokus matchar de rätt talang med rätt arbetsgivare. Som praktikant får du en inblick i hur de arbetar med moderna och personcentrerade rekryteringsprocesser.
Om WrknestPå Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se.

Ansök nu

HR Administratör till MSC Sweden

Läs mer Feb 5
HR-administratör hos MSC Vill du arbeta brett med HR-administration i en dynamisk och internationell miljö? Vi söker en strukturerad och serviceinriktad person för ett tidsbegränsat uppdrag hos oss på MSC!
Om rollen Som HR-administratör hanterar du löpande HR-administration och säkerställer att vår HR-data är uppdaterad och korrekt. Du är ett stöd till chefer och medarbetare i diverse vardagliga HR-frågor. Tjänsten är tidsbegränsad med start omgående och sträcker sig till och med augusti. Den kan vara heltid eller minst halvtid, beroende på vad som passar dig. Du rapporterar till HR-chefen.
Exempel på arbetsuppgifter
Administrera underlag för lön och hålla kontakt med extern löneleverantör
Hantera nyanställningar och avslut (dokumentation och administration i HR-system)
Uppdatera och underhålla personaldata
Sammanställa och rapportera KPI:er kopplade till HR & hållbarhet
Stötta chefer och medarbetare i HR-relaterade frågor (tolkning av anställningskontrakt, personalhandbok, semesterdagar etc.)

Vem vi söker Vi söker dig som har erfarenhet av HR-administration och trivs med att hantera flera processer samtidigt. Du är noggrann, strukturerad och har god systemvana. Tidigare erfarenhet av arbete med underlag för lön, HR-system och rapportering är meriterande. Som person är du kommunikativ och serviceinriktad.
Om MSC - Familjebolaget med tydliga värderingar
Som världens största rederi inom containerfrakt har MSC kontor i mer än 155 länder. Med tillgång till ett integrerat nätverk av resurser för väg, järnväg och sjötransport som sträcker sig över hela världen, är företaget stolt över att leverera global service med lokal kunskap. Det vi är mest stolta över är vårt globala team av dedikerade medarbetare.
På MSC får du mer än bara ett jobb. I hjärtat av vår verksamhet finns våra skickliga medarbetare som vi värnar om. Detta genom att erbjuda en trevlig arbetsmiljö i moderna kontorslokaler i Gårda men också genom att skapa en god sammanhållning på vår arbetsplats. Regelbundna gemensamma aktiviteter och bra förmåner är en självklarhet för oss.
Vi tar bara emot ansökningar via systemet, men ta gärna kontakta med Matilda Bolin, HR-Chef Sverige, på matilda.bolin@msc.com om du har några frågor.
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Löne- och HR-administratör på deltid

Läs mer Jan 7
Har du erfarenhet av löneadministration och HR-frågor och letar efter en roll där du kan växa? Vill du dessutom ha flexibiliteten att arbeta på deltid? Då har vi tjänsten för dig!

Just nu söker vi en Löne- och HR-administratör på deltid till en av våra kunder! Vår kund är ett Göteborgsbaserat företag med global närvaro som utvecklar toppmoderna testsystem för att verifiera prestanda hos trådlösa enheter. I din roll som Löne- och HR- administratör kommer dina primära arbetsuppgifter vara att hantera löneadministration samt stötta företaget i diverse HR-relaterade frågor. Det finns också möjlighet att utvecklas och ta större ansvar inom ekonomi och redovisning över tid.

Dina arbetsuppgifter kan exempelvis inkludera:
• Administration av löner, pensioner och försäkringar
• Hantering av tidrapporter, reseräkningar och andra lönerelaterade underlag
• Säkerställande av att löneutbetalningar sker korrekt och enligt gällande regler
• Administration av personalförmåner samt stöd i arbetsrättsliga frågor
• Bistå vid olika HR-relaterade uppgifter såsom rekrytering eller personalfrågor

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du blir anställd på StudentConsulting och arbetar som konsult hos kunden. Tjänsten är på 60%, med möjlighet till justering i överenskommelse med Bluetest. Arbetstiderna är förlagda på kontorstider. Du förväntas kunna starta omgående med placering i Göteborg på Lindholmen.

DETTA SÖKER VI

Detta söker vi:

Vi söker dig som:
• Har en relevant utbildning inom lön, HR eller ekonomi
• Har tidigare erfarenhet av löneadministration och personalfrågor
• Är flytande i både svenska och engelska, såväl i tal som skrift
• Har erfarenhet av att arbeta i lönesystem
• Har kunskap och erfarenhet av att tolka och tillämpa kollektivavtal

Meriterande är om du:
• Har erfarenhet av ekonomi och redovisning

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och ser gärna att du är noggrann, ansvarstagande och självgående. Du har ett intresse för att utvecklas inom området och du trivs med att arbeta strukturerat och effektivt. Du har också en god social kompetens och har lätt för att bygga relationer tillsammans med andra.

Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Vi ser fram emot att höra från dig!

OM FÖRETAGET

Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu

Talent Sourcer deltid till ALTEN

Läs mer Nov 29
Vi söker nu Talent Sourcers till ALTEN med placering på vårt huvudkontor i Göteborg. Ditt primära fokus i rollen kommer att vara sourcing och search av morgondagens talanger inom teknik och IT. Vi söker dig som är student och är tillgänglig omgående för start. Observera att tjänsten är tidsbegränsad och sträcker sig från januari – mars/april 2025. Tjänsten kan komma att förlängas vid behov.

Som person tror vi att du gillar att utmana dig själv, är tävlingsinriktad och trivs att jobba efter en tydlig målsättning. Vi tror att du är nyfiken i dialog med nya människor och strukturerad i ditt sätt att ta dig an dagen. Som student kommer att tillhöra vårt Talent Acquisition-team.


VI SER ATT DU:
Studerar till kandidat- eller masterexamen.
Studerar inom ekonomi, sälj eller liknande program.
Är flytande i svenska och engelska.
Har möjlighet att jobba deltid ca 15-20 timmar/veckan.

OM TJÄNSTEN

PLACERINGSORT: Göteborg

START: Omgående

OMFATTNING: Tidsbegränsad anställning

ERSÄTTNING: Timlön

OM ALTEN

ALTEN är ett av Europas största teknik- och IT-konsultföretag med över 57 000 anställda cirka 30 länder. Våra ingenjörer utför komplexa och mycket tekniska projekt genom hela produktutvecklingskedjan hos de främsta företagen inom flera olika branscher såsom Fordon, Försvar & Säkerhet, Energi, Industriell utrustning, Public service samt Life Sciences. I Sverige är vi cirka 1300 engagerade medarbetare med 9 kontor i 9 städer - från Lund i söder till Skellefteå i norr. ALTEN har för femte året i rad utsetts till en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare av Karriärföretagen, en utmärkelse för arbetsgivare som erbjuder unika karriär- och utvecklingsmöjligheter.

Välkommen in att läsa mer om oss på alten.se 

 

Urval sker löpande. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Domkyrkopastoratet

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Domkyrkopastoratet .

Komminister till Domkyrkan

Komminister
Läs mer Jan 31
Göteborgs domkyrkopastorat består av sex församlingar i centrala Göteborg.

Här bor 75 000 människor, och 60 000 personer har sitt dagliga arbete i innerstaden. I Domkyrkopastoratet är ett 100-tal personer anställda.

Domkyrkan är belägen mitt i Göteborgs hjärta och är en katedral med stort varierande utbud av gudstjänster, konserter, föredrag och mycket mer. Domkyrkan är en plats som har öppet 365 dagar per år och hit kommer hundratals människor varje dag av många olika anledningar; för att delta i gudstjänster, tända ljus, uppleva stillhet, be om hjälp, värma sig och beundra vårt vackra kyrkorum.

 

 Göteborgs domkyrkopastorat söker

 

Komminister med inriktning undervisning (100%)
 

med placering i Domkyrkoförsamlingen

 

Vi söker dig som vill bana väg för kyrkans framtid!

 

Vilka är vi

Göteborgs domkyrkoförsamlings arbetslag består av ca 15 glada, kreativa och drivna personer, och som längtar efter en kollega att samverka med. Vi finns mitt i det göteborgska vimlet, och tänker på oss själva som “den trevliga domkyrkan” med låga trösklar. Söndagens högmässa är vårt välbesökta nav, där människor i alla åldrar och bakgrunder samlas. Våra barn- och ungdomskörer samlar över 200 unga varje vecka, och hörs ofta i gudstjänster och konserter i katedralen.

Vi är en del av Göteborgs Domkyrkopastorat, och samverkar med de andra fem församlingarna i pastoratet på många olika sätt. Vårt specialuppdrag i pastoratet är just musik och kultur, vilket märks i såväl vardag som fest.

 

Ditt uppdrag

Du är vår präst som tillsammans med arbetslaget arbetar operativt och utvecklande med Domkyrkans undervisande uppdrag bland såväl körsångare i barn- och ungdomskörerna som med katekumener.

I tjänsten kommer du, utöver allmänna prästuppgifter såsom gudstjänst, kyrkliga handlingar och själavård, vara en av nyckelpersonerna i utveckling och förvaltande av det pedagogiska arbetet i församlingen. Hur kan katedralen vara en lärande gemenskap?

 

Dina kvalifikationer

För uppdraget krävs att du är prästvigd för tjänst i Svenska kyrkan samt har en gedigen erfarenhet som präst. Du har en god kännedom och förståelse för Domkyrkans liturgi och känner dig hemmastadd i den miljön. Domkyrkan har också en särprägel genom att vara biskopens kyrka.

Du är välförankrad i Svenska kyrkans tro och gudstjänstliv och brinner för att inkludera människor i gudstjänsten. Du är en duktig, gärna sjungande, liturg och en kunnig teolog med mycket god pedagogisk förmåga. Vi vill att du är en person som kan och vill förmedla tron och dess uttryck till såväl unga som äldre, och har erfarenhet och glädje i det.

Tjänsten kräver goda kunskaper i svenska och engelska, då Domkyrkans arbete även har en internationell prägel.

Högre teologisk examen är meriterande, liksom erfarenhet av körverksamhet.

 

Dina egenskaper

Du är en person som är trygg i dig själv och din tro. Du är en god förkunnare som bär en tydlighet i dina predikningar och kan möta olika åldrar i frågor kring existentiella frågor på ett öppet sätt. Du brinner lite extra för att undervisa, har både bred och djup bibelkunskap, och har både en pedagogisk och koordinerande förmåga att skapa struktur, ordning och tydlighet, samtidigt som du inte rädd för att ta en snabb boll. Du ser möjligheterna i både samarbete, ekumenik och öppenhet. Du är en jordnära och synlig representant för Svenska kyrkan med ett gott positivt driv och engagemang. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

 

Information om uppdraget

Tjänsten är en tillsvidareanställning och på heltid och eventuellt kan provanställning komma att tillämpas. Helgtjänstgöring förekommer främst i samband med högmässa, dop och vigslar. I det pastoratsgemensamma konfirmand- och ungdomsarbetet kan tjänstgöring på 3-veckorsläger under sommarhalvåret bli aktuellt.

Sista ansökningsdag är den 2025-02-28. Vänligen ange löneanspråk och gärna referenser i din ansökan. Urval sker löpande.

Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta oss och vi ser fram emot din ansökan!

 

Övrigt

Mer information om Domkyrkopastoratet och Domkyrkoförsamlingen:

Göteborgs domkyrkopastorat: https://www.svenskakyrkan.se/goteborgsdomkyrkopastorat

Domkyrkoförsamlingen: https://www.svenskakyrkan.se/gbgdomkyrko

Vi undanber oss erbjudanden från annonsörer och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Kyrkvaktmästare till Domkyrkan

Kyrkvaktmästare
Läs mer Jan 31
Göteborgs domkyrkopastorat består av sex församlingar i centrala Göteborg.

Här bor 75 000 människor, och 60 000 personer har sitt dagliga arbete i innerstaden.  I Domkyrko­pastoratet finns drygt 100 personer anställda inom ett stort antal professioner.

Domkyrkan är belägen mitt i Göteborgs hjärta och är en katedral med stort varierande utbud av gudstjänster, konserter, föredrag och mycket mer. Domkyrkan är en plats som har öppet 365 dagar per år och hit kommer hundratals människor varje dag av många olika anledningar; för att delta i gudstjänster, tända ljus, uppleva stillhet, be om hjälp, värma sig och beundra vårt vackra kyrkorum.

 

Göteborgs domkyrkopastorat söker

 

Kyrkvaktmästare (heltid, 100%)
 

med placering i Domkyrkoförsamlingen

 

Vilka är vi

Vi är ett arbetslag som arbetar inom olika professioner – allt från präst till kyrkvaktmästare, från diakoner till kyrkomusiker. Domkyrkans arbetslag har ett stort fokus på konserter och gudstjänster, och pastoratets kultur- och musikverksamhet koordineras härifrån. Kyrkvaktmästaren är självklart en nyckelperson i vårt arbetslag.

 

Ditt uppdrag

I kyrkvaktmästaruppdraget möter du många människor varje dag; Domkyrkan har över 1000 besökare dagligen och ligger mitt i Göteborgs hjärta. Då Domkyrkan även är ”biskopens kyrka” och är belägen mitt i Göteborgs hjärta har kyrkvaktmästaren ett större uppdrag i att vaka för ordning och struktur, inte bara i gudstjänster och aktiviteter utan även under kyrkans övriga öppettider. Du bistår i förberedelser inför (planering och praktisk förberedelse) och under gudstjänster, kyrkliga handlingar (dop, vigsel, begravning), konserter och andra kulturella evenemang. 

I arbetsuppgifterna ingår även annat inre och yttre fastighetsskötsel, akutunderhåll och verksamhetsvaktmästeri såsom ansvara för larm/ nycklar, lokalt SBA, säkerhetssystem, trådlösa nätverk och fastighetsfrågor för vissa frågor inom pastoratet.

Du samordnar leverantörer och är vår hantverkar-support samt posthantering. Du är ansvarig för den lokala tekniska utrustningen ex. ljud, ljus, projektorer m.m. Du har kontakt med och koordinerar uppgifter tillsammans med pastoratets fastighetstekniker i pastoratsgemensamma och lokala ärenden.

Du är Svenska kyrkans ansikte utåt och är införstådd med Svenska kyrkans traditioner och värderingar.

 

Dina kvalifikationer

Du har eftergymnasial utbildning inom fastighetsskötsel och/eller minst 5 års arbetslivserfarenhet inom hantverksyrke ex. fastighetsskötsel, vaktmästeri eller liknande.  Du har grundläggande kunskaper och intresse för ljudteknik och annan teknisk utrustning såsom ljus, lås- och larmsystem. Du har en vana att arbeta med digitala verktyg ex. SharePoint, teams, Microsoft Office, SBA. B-körkort. Du har ett logiskt säkerhetstänk för verksamheten.

Du ser till helheten och vad som behöver utföras på kort och lång sikt; du har ”ett öga för rummet”. Du arbetar förebyggande och gillar att planera. Du är noggrann och är ordningsam. Du ser situationer och behov; du är självgående, pålitlig, serviceinriktad och en god människokännare. Du är öppen för samarbeten även utanför det egna arbetsområdet, och du möter både ideella och besökare i vardagen. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Meriterande är om du också har erfarenhet av arbete i historiska byggnader/antikvarisk erfarenhet.

 

Information om uppdraget

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%. Provanställning om 6 månader tillämpas. Kväll- och helgtjänstgöring förekommer. Sista ansökningsdag är den 28 februari 2025. Urval sker löpande. Tillträde snarast. Du måste uppvisa utdrag ur belastningsregistret. Vänligen ange löneanspråk i din ansökan.

Välkommen med din ansökan snarast möjligt.

 

Övrigt

Mer information om Domkyrkopastoratet och Domkyrkoförsamlingen:

Göteborgs domkyrkopastorat: https://www.svenskakyrkan.se/goteborgsdomkyrkopastorat/om-goteborgs-domkyrkopastorat

Domkyrkoförsamlingen: https://www.svenskakyrkan.se/gbgdomkyrko

Vi undanber oss erbjudanden från annonsörer och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Göteborgs domkyrkopastorat söker Kommunikatör

Informatör/Kommunikatör
Läs mer Nov 7
Göteborgs domkyrkopastorat består av sex församlingar i centrala Göteborg.

Här bor 75 000 människor, och 60 000 personer har sitt dagliga arbete i innerstaden. I Domkyrkopastoratet är ett 100-tal personer anställda.

 -------------------------------------------------------

Göteborgs domkyrkopastorat söker

Kommunikatör (100%)

Till pastoratets Verksamhets- och Chefsstöd

-------------------------------------------------------

Uppdraget…

Som kommunikatör hos oss har du en nyckelroll i att nå ut med information om Svenska kyrkans och vårt pastorats uppdrag som kyrka och det erbjudande vi har till göteborgarna; Kyrkan är en plats där alla är välkomna! Det finns ett budskap om hopp, ljus och en framtidstro!

Du kommer att ansvara för Universitetskyrkans och Sjukhuskyrkans samt 4 församlingars medlemskommunikation i församlingarnas/pastoratets kanaler. Tillsammans med vår kommunikationsstrateg och övriga kommunikatörer kommer du att utveckla pastoratets externa och interna kommunikation. Uppdraget är också att skapa smidighet i kommunikationen; att inspirera, förenkla, utveckla och förankra interna kommunikationsrutiner förknippade med uppdraget/funktionen. Du arbetar med gemensam aktivitetskommunikation och tillsammans med församlingsherdarna ansvarar du för hur församlingskommunikationen och församlingarnas kommunikationskanaler ska se ut. Samtidigt som du kommer att vara en del av stödet till verksamheterna i kommunikationsfrågor (bl.a. med digitala och sociala medier) kommer du att arbeta tillsammans i gruppen verksamhets- och chefsstöd.

Vi söker dig som…

- har minst eftergymnasial utbildning, gärna högskola eller universitet inom kommunikations- eller marknadsföring inom digitala och sociala medier
- har ett par års erfarenhet av självständigt arbete i en funktion med fokus på produktion av information / kommunikation / redaktionellt arbete
- har mycket god vana och erfarenhet av arbete med digitala system och av att göra publikationer internt och externt; arbete med ex. In-Design, Photoshop, foto- och filmredigering samt verktyg såsom MSOffice, Microsoft 365
- har kunskap och erfarenhet av trycksaks- och webbhantering samt hantering av sociala medier och SEO
- har bra koll på digitala trender
- är en pedagogisk, driven och nyfiken person som ser möjligheter i att bygga både intern och extern kommunikation
- har mycket god förmåga att uttrycka dig väl på svenska både i tal och skrift
- delar Svenska kyrkans värderingar och är medlem i Svenska kyrkan
- har kunskap om kyrklig verksamhet, d v s erfarenhet från arbete i församling eller pastorat (meriterande/ önskvärt)

Villkor och ansökan

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%. Eventuellt kan provanställning komma att tillämpas. Sista ansökningsdag är den 7 december 2024. Urval sker löpande med intervjustart i november månad. Vänligen ange löneanspråk i din ansökan. Du måste uppvisa utdrag ur belastningsregistret.  Välkommen med din ansökan snarast möjligt.

Tjänsten söker du här; www.varbi.com

Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta oss och vi ser fram emot din ansökan.

Övrigt

Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonseringar/rekryteringsstöd.

Ansök nu

Göteborgs domkyrkopastorat söker Ekonom / Controller

Controller
Läs mer Nov 6
Göteborgs domkyrkopastorat består av sex församlingar i centrala Göteborg.

Här bor 75 000 människor, och 60 000 personer har sitt dagliga arbete i innerstaden. I Domkyrkopastoratet är ett 100-tal personer anställda.

-------------------------------------------------------

Göteborgs domkyrkopastorat söker 

Ekonom / Controller (100%) 

till pastoratets Verksamhets- och Chefsstöd

-------------------------------------------------------

Ditt uppdrag

Vi söker dig som är en erfaren ekonom/ controller som är en nyckelperson i pastoratets verksamhetsstöd. Du har en bred flora av ekonomi- och controlling uppgifter som bland annat innebär att du;

- leder och koordinerar årligt budgetarbete
- ansvarar för analyser och månatliga ekonomiska uppföljningar till kyrkoråd
- har god kontakt med pastoratets chefer och driver ekonomiska förbättringsprocesser
- har en aktiv roll vid bokslut och årsredovisningsarbetet
- bistår vid hantering av fonder / stiftelser och gåvomedel samt vid interna och externa revisioner
- har kontinuerlig kontakt med ekonom- och controlling funktioner på ”Servicebyrån”
- utbildar i redovisning och budgetering inom organisationen
- handhar en del löpande uppgifter inom redovisning, kontanthantering, kollekthantering och fakturering

Dina kvalifikationer

Vi söker dig som har en ekonomisk högskoleutbildning / ekonomexamen eller motsvarande – gärna med inriktning mot controllerfunktion eller förvaltningsekonomi. Du har erfarenhet av redovisning, controlling och förvaltning och har arbetat konsultativt inom breda ekonom- och / eller controlling-roller. Du är en person som har vana att arbeta självständigt med budget, bokslut, ekonomisk analys, styrning och uppföljning. Du tycker om det strategiska perspektivet. Du har längre erfarenhet av att arbeta med bokslut, budget och ekonomiska analyser. Du har en vana att arbeta i administrativa och ekonomisystem, i microsoft office och har mycket goda kunskaper i svenska.

Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom Svenska kyrkan, offentlig förvaltning, föreningsliv eller offentlig verksamhet och har god kännedom om våra arbetsprocesser. Har du arbetat med förvaltning av stiftelser, fonder och gåvomedel är det ett plus.

Du är en person som har förmåga att hantera arbetstoppar på ett bra sätt. Du är trygg, prestigelös och arbetar metodiskt och strukturerat. Du är en person som bidrar med arbetsglädje i arbetslaget och är en stabil klippa att luta sig emot när verksamheten behöver stöd i ekonomifrågor. Du delar Svenska kyrkans värderingar. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Villkor och ansökan

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%. Eventuellt kan provanställning komma att tillämpas. Sista ansökningsdag är den 7 december 2024. Urval sker löpande med intervjustart i november månad. Vänligen ange löneanspråk i din ansökan. Du måste uppvisa utdrag ur belastningsregistret.  Välkommen med din ansökan snarast möjligt.

Tjänsten söker du här; www.varbi.com

Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta oss och vi ser fram emot din ansökan.

Övrigt

Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonseringar / rekryteringsstöd.

Ansök nu

Göteborgs domkyrkopastorat söker diakon

Diakon
Läs mer Nov 22
Göteborgs domkyrkopastorat består av sex församlingar i centrala Göteborg.

Här bor 75 000 människor, och 60 000 personer har sitt dagliga arbete i innerstaden. I Domkyrkopastoratet är ett 100-tal personer anställda.

Göteborgs domkyrkopastorat söker

Diakon (100%) med placering i Johannebergs församling / Buråskyrkan

Vi söker dig som vill fortsätta att utveckla det diakonala arbetet i Göteborgs domkyrkopastorat och Johannebergs församling.

Vilka är vi

Buråskyrkan är en del av Johannebergs församling och karaktäriseras av ett rikt gudstjänstliv, med gudstjänstfirare i alla åldrar. I Domkyrkopastoratet har Johannebergs församling fått ett samordningsansvar för Mission. Som en viktig del av missionsarbetet har församlingen valt att fokusera på Alphakurser, såväl vanliga kurser och äktenskapskurser som mer nischade kurser riktade mot studenter, tonåringar och daglediga.

Ditt uppdrag

I din roll som diakon arbetar du med traditionella diakonala uppgifter i församlingen. Du är även en del av det pastoratsgemensamma diakonala arbetet med en gemensam diakonal mottagning i Domkyrkan. Det innebär att du, utöver kontaktbyggande med externa parter, kommer att ha god samverkan med andra diakoner inom pastoratet.

Med det stora antalet barnfamiljer och unga vuxna som har Buråskyrkan som sitt andliga hem, kommer tjänsten på ett självklart sätt adressera diakonala behov i de åldersgrupperna.

Du kan även komma att finnas med som resurs i de pastoratsgemensamma verksamheter riktade mot grundskolor och konfirmander, där pastoratet bl.a. varje år har populära sommarläger på lägergården Lyckebo.

Dina kvalifikationer

För tjänsten krävs att du är vigd diakon inom Svenska kyrkan och har en professionell arbetslivserfarenhet i arbete med barn och ung. Meriterande är erfarenhet från diakonalt arbete riktat mot barn och familjer, samt psykisk ohälsa.

Dina egenskaper

Du är väl förankrad i den kristna tron. Du kan arbeta både självständigt och i samverkan med kollegor och med andra aktörer utanför kyrkan, vilket förutsätter att du har en god kommunikativ förmåga och du har ett tillitsfullt förhållningssätt i mötet med människor. Du är lyhörd och trygg så att du kan fatta egna beslut och orientera dig i svåra situationer. Du har ett intresse och driv för samverkan, delaktighet och arbete med ideella. Du har vana av att tjänstgöra i söndagens gudstjänst och att leda andakter. 

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Information om uppdraget

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%. Provanställning om 6 månader tillämpas.

Tjänstgöring på sena eftermiddagar och kvällar kan förekomma ett par gånger per vecka för kvällsförlagd församlingsverksamhet samt för att kunna finnas tillgänglig för samtalsstöd för yrkesarbetande.

Helgtjänstgöring förekommer främst i samband med gudstjänster samt i det pastoratsgemensamma konfirmandarbetet där det även kan bli fråga om ett 3-veckors läger på sommaren.

Sista ansökningsdag är den 1 december 2024. Urval sker löpande. Vänligen ange löneanspråk i din ansökan.

Du måste uppvisa utdrag ur belastningsregistret.

Välkommen med din ansökan snarast möjligt.

Tjänsten söker du här; www.varbi.com

Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta oss och vi ser fram emot din ansökan.

Övrigt

Vi undanber oss erbjudanden från annonsörer och rekryteringsföretag.

Ansök nu