Göteborg: Fraktadministratör till vår kund

Hitta ansökningsinfo om jobbet Fraktadministratör till vår kund i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2025-02-04 // Varaktighet: Heltid

Vår kund söker nu en strukturerad och noggrann kollega med erfarenhet inom orderhantering och logistik. Om du brinner för att säkerställa smidiga fraktprocesser och ge enastående service, då är detta din möjlighet att växa med företaget. Ansök nu och ta steget mot en spännande karriär!

OM TJÄNSTEN
Som Fraktadministratör hos vår kund kommer du vara en viktig länk i deras verksamhet. Du kommer att ta hand om frakt- och orderhantering, säkerställa att deras kunder får sina leveranser i tid och med hög kvalitet. Dessutom kommer du att vara delaktig i att stötta upp i deras kontorsadministration och ekonomifunktion. De söker en självgående och engagerad kollega som trivs med varierande arbetsuppgifter och som vill vara en del av deras dynamiska team.

Du erbjuds
- En mångsidig arbetsvardag med en bred variation av arbetsuppgifter
- Möjlighet att delta i en tillväxtresa hos ett företag med betydande potential för fortsatt utveckling och framgång
- En trivsam arbetsmiljö i ett nybyggt komplex, vilket skapar en dynamisk och inspirerande atmosfär på kontoret

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Bokning av frakt och upphämtning hos speditörer
* Utfärdande av diverse frakt- och exportdokument världen över
* Hantering av kommunikation kring transport, leverans och eventuella förseningar
* Ekonomisk hantering av kund- och leverantörsreskontra samt fakturering
* Diverse kontorsadministration såsom beställning av kontorsmaterial och ansvar för företagets fika/frukost


VI SÖKER DIG SOM
- Har en godkänd gymnasieutbildning
- Har tidigare arbetslivserfarenhet inom order/frakt/administration
- Har erfarenhet av frakt- och tulldokumentation
- Har ett stort intresse för service och vill bidra med intern stöttning på kontoret
- Är flytande i svenska och engelska i tal och skrift

Det är meriterande om du har
- En eftergymnasial utbildning inom orderhantering/logistik/ekonomi
- Erfarenhet av att arbeta i orderhanteringssystem

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Hjälpsam
- Ordningsam
- Ansvarstagande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Orderadministratör

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Orderadministratör.

Orderhanterare i Monitor

Läs mer Dec 17
För kunds uppdrag söker vi nu efter en person med god kunskap i Monitor som skall fungera som orderhanterare för en industri i Partille.
Tjänsten är ett vikariat och du blir anställd av oss på WRKFRC Bemanning.
Omgående tillsättning, start efter nyår.

Ansök nu

Commercial Coordinator till GPBM Industry

Läs mer Jan 2
Om tjänsten

Nu förstärker GPBM Industry sitt team i Göteborg med en ny kollega och söker en Commercial Coordinator till deras huvudkontor. Du kommer att bli en del av det nordiska säljteamet om 5 personer inom Industry division med cirka 40 medarbetare. Det är en mångsidig roll inom B2B-segmentet, där du blir huvudkontakt för att säkerställa kvalitet, kundnöjdhet och leveransprecision i hela leveranskedjan från order till leverans.

I ditt arbete kommer du att ta ansvar för orderhantering, prognoser, materialplanering, fakturering och löpande kundkommunikation. Du kommer även att stötta försäljningsavdelningen med kundrelaterade uppgifter som rör kommersiella villkor, produkter och projekt. 



Sammanfattningsvis kommer dina arbetsuppgifter innebära: 

Hantera kundorder och prognoser samt säkerställa att fakturering och betalningsuppföljning sker löpande.
Besvara inkommande kundförfrågningar via telefon och mejl.
Ha övergripande koll på tidsplaner, delmål och leveranser genom tätt samarbete med interna team, leverantörer och kunder.
Identifiera förbättringsmöjligheter för att öka den operativa effektiviteten.
Stötta sälj- och R&D-teamen med administrativa uppgifter.
Upprätthålla datakvalitet i CRM/ERP-system samt generera rapporter vid behov.

Vi söker dig som 
Har tidigare erfarenhet av orderhantering, kundservice eller administrativ roll inom B2B.
Tidigare arbetat i ett större CRM/ERP-system.
Kan visa på en stark serviceförmåga och resultat från lyckade kundsamarbeten. 
Är noggrann, strukturerad och trivs i ett högt tempo.
Talar och skriver flytande svenska samt engelska.


Vi ser att du agerar proaktivt med förmåga att prioritera rätt och hantera flera uppgifter samtidigt och du trivs med att arbeta nära flera avdelningar parallellt. Du är kommunikativ, social och håller dina stakeholders informerade om status i processer som berör dem. Nyfikenhet och mod är två viktiga egenskaper där du aktivt söker information, vågar ställa frågor och tar hellre initiativ än att avstå från att agera.



Hos GPBM Industry erbjuds du en dynamisk roll med varierande arbetsuppgifter och stort ansvar, där varje dag är unik. För att trivas bör du uppskatta att arbeta över teamgränser, lösa problem och bygga långsiktiga relationer. Engagemang, initiativförmåga och en vilja att utvecklas är viktiga egenskaper som bolaget värdesätter. Här kommer du få möjlighet att växa och bli en långsiktig del av företaget!



Vad Cebon kan erbjuda dig
En roll i ett entreprenörsdrivet bolag med stora tillväxtvisioner, där du får frihet under ansvar och möjlighet att både utvecklas och aktivt påverka.
En modern företagsmiljö med familjär kultur, platt organisation och närhet till din chef.  
Samarbete med kompetenta och trevliga kollegor som stödjer dig i din roll. 
Bred produktportfölj med välkända varumärken, lång branscherfarenhet och produktutveckling i framkant med stort fokus på ”green products” inom resp. affärsområde.
Löpande kompetensutveckling inom ditt område och möjlighet att utvecklas vidare inom bolaget när tillfälle ges. ”We make people grow” är ett viktigt ledord inom företaget.
Friskvårdsbidrag, hälsoapp, friskvårdsaktiviteter och möjlighet till förmånscykel. 
Möjlighet till visst distansarbete och arbete från bolagets hub-kontor i Mölndal, med majoritet av dagarna på HQ i Sörred. 
Välplanerad introduktion så att du kommer in i tjänsten på ett snabbt och bra sätt.  
Företaget är anslutet till Handelns tjänstemannaavtal, Unionen.

Om kundföretaget

Om Cebon Industry Division (GPBM Industry är en del)

Cebon Groups industridivision är en komplett leverantör av batterier och energilagringslösningar med över 35 års erfarenhet av att producera och distribuera produkter som uppfyller höga kvalitets- och säkerhetsstandarder. Med ett tydligt fokus på hållbarhet och skräddarsydda lösningar utvecklar vi anpassade energilösningar för unika applikationer. Cebon Industry Division strävar efter att vara den bästa partnern för OEM-industrin och MRO-aktiviteter inom områdena energilagring och batterier. Global förståelse, kombinerad med lokal expertis, gör att vi kan anpassa våra tjänster och lösningar för att möta kundernas förväntningar. Divisionen består av tre sub-divisioner: GPBM Industry, Sparq Technology och Exo Industry.



Om Cebon Group

Cebon Group grundades 1986 i Göteborg, Sverige, och är idag en företagskoncern som förvaltar och utvecklar varumärken och verksamheter inom säkerhets- och energilösningar. Vår portfölj inkluderar varumärken som GP Batteries, Housegard, Aqiila och Sparq, bland andra. Utöver detta erbjuder vi digitala e-handelslösningar och driver en Incubator-avdelning som fungerar både som investerare och initiativtagare för nya affärsprojekt. Under åren har vi etablerat en stark position på både konsument- och industrimarknaderna och är nu närvarande på den europeiska marknaden med dotterbolag i Norden, Italien och Frankrike, samt en global räckvidd. Vårt huvudkontor ligger i Göteborg. Koncernen har en omsättning på mer än 750 miljoner och sysselsätter cirka 135 personer, allt under ledning av utveckling, engagemang och ansvar. För mer information om koncernen: www.cebon.com, www.gpbmnordic.com.

För detaljer om industridivisionen: www.gpbmindustry.com, www.exoindustry.com, www.sparqtechnology.com.



Om rekryteringsprocessen och anställningen
Detta är ett rekryteringsuppdrag där OIO agerar som partner till GPBM Industry. Anställningsvillkor kommer att diskuteras direkt med GPBM Industry om du erbjuds tjänsten. Ansökningar behandlas löpande.



Omfattning: Heltid, kontorstider
Start: Enligt överenskommelse
Placering: Göteborg, Sörred
Kontaktperson: Caroline Finlöf
Lön: Fast månadslön

Ansök nu

Leveranskoordinator till Cloudgruppen

Läs mer Okt 4
Göteborg titta hit! Vi söker just nu nästa stjärna till vårt Customer Success-gäng.
Cloudgruppen är idag en av Sveriges ledande återförsäljare inom IT & kommunikationslösningar till företag. Tillsammans med marknadsledande leverantörer så kan vi erbjuda och förvalta en av de bästa helhetslösningarna för svenska företagare. Vi söker nu nya kollegor till vårt Göteborgskontor som vill vara med på en spännande resa och sätta avtryck i branschen.
Cloudgruppen består av ett hårt arbetande team med lång erfarenhet av telefoni och IT branschen. Vi bygger värde kring de smarta lösningar där ni som företag kan helt och hållet fokusera på er kärnverksamhet.
Liten som stor – vi värdesätter alla!Vi söker en passionerad och engagerad person till vår Customer Success-avdelning, som vill vara en del av vårt dynamiska team!Är du strukturerad, utåtriktad och vill lära dig mer om telefonväxlar? Cloudgruppen expanderar kraftigt, och nu söker vi en leveranskoordinator som vill utvecklas tillsammans med oss.Som leveranskoordinator kommer du att ha en viktig roll i att hjälpa våra kunder att uppnå sin fulla potential och maximera deras värde med våra produkter och tjänster. Du kommer att vara en nyckelspelare i driftsättningarna utav kundernas nya växellösningar, från beställning till driftsättning.Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar:
Kontakta kunderna för kunddatainsamling
Bygga upp kundens växellösning enligt deras behov och önskemål
Stötta kund fram till, och viss tid efter, driftsättning

Vi tror att det mesta går att lära sig det mesta så länge man är nyfiken och har den rätta viljan. Stor vikt kommer därför att läggas på personlig lämplighet, engagemang, driv och attityd.
Som person gillar du att arbeta i ett högt tempo och att lösa problem. Du brinner för att ge service av högsta grad och att leverera kvalitet i allt du gör. Du arbetar systematiskt, kommunicerar tydligt samt trivs med att jobba i ett team. Du har lätt för att se lösningar, tar ansvar för ditt arbete och utför det på ett noggrant sätt.Vi söker någon som har:
Stark kommunikationsförmåga både skriftligt och muntligt
Erfarenhet av att arbeta med kunder och att erbjuda enastående service
Förmåga att arbeta självständigt och i teammiljöer
En passion för att lämna kunden med wow-känsla efter varje interaktion
En positiv och lösningsorienterad inställning
Viktigast är att du är engagerad, ansvarsfull och gillar att lära dig nya saker
Du är strukturerad och noggrann, men också kreativ – du följer gärna rutiner, men tänker ut nya lösningar när det krävs.

Vi erbjuder en fast månadslön och förmåner, samt en spännande arbetsmiljö med möjlighet till personlig och professionell utveckling. Om du trivs med att arbeta i en snabbt föränderlig miljö där ingen dag är den andra lik, då kan detta vara rätt roll för dig!
Krav:
Du har god kommunikationsförmåga både muntligt och skriftligt på svenska och engelska
Du är en driven och målinriktad person som trivs med att jobba i en snabb rörlig miljö

Vi erbjuder:
Fast månadslön och förmåner
Mycket rolig och fin arbetsmiljö
Goda möjligheter till utveckling inom företaget
Grundlig utbildning och stöd för att lyckas i rollen
Heltid

Du ansöker enkelt genom att skicka in CV tillsammans med en motivering till varför vi är rätt matchning för varandra.
Rekrytering sker löpande så vänta inte med din ansökan. Vi ser fram emot att höra från just dig!

Ansök nu

Teknisk Innesäljare ATV Huset AB

Läs mer Jan 27
Har du tekniskt intresse, är serviceminded och vilja att utvecklas som innesäljare? Kanske har du erfarenhet från liknande tjänst, eller intresse för våra produkter och vill utvecklas.Nu finns en spännande möjlighet för dig som vill bli en del av oss på ATV Huset AB och vår fortsatta resa framåt. Läs mer om tjänsten och vem vi söker!
Teknisk InnesäljareI rollen som teknisk innesäljare kommer du hjälpa våra kunder till rätt produkt eller reservdel utifrån deras specifika behov och önskemål. Du kommer i huvudsak hjälpa kunderna via inkommande telefonsamtal, mail eller via vår chattfunktion på webbsidan. Du kommer också ha en viktig roll i att kommunicera rekommendationer men också ge feedback internt på nya produkter eller rapportera eventuella fel. Du kommer ingå i ett team som arbetar i nära samarbete med andra avdelningarinternt. Vi hjälper både privat- och företagskunder och lägger stor vikt vid att vara lösningsorienterade och servicefokuserade. Tjänsten är placerad på vårt kontor i Högsbo och arbetstiderna är måndag-fredag ca kl. 07:00-16:00, med flexibilitet enligt överenskommelse.
Vad erbjuder vi dig?Vi erbjuder dig en varierad arbetsroll där du får möjlighet att jobba med ett brett och varierat sortiment. Du blir en del av ett stabilt och framåtlutat bolag som är öppnaför nya idéer och testar kontinuerligt innovativa lösningar för att kunna fortsätta växa och utvecklas. Vi värnar om en inkluderande och lyhörd arbetsmiljö där vi ständigt arbetar för att utveckla och förbättra våra befintliga processer. Hos oss får du möjlighet att bidra till positiv utveckling och vara en del av ett team som stöttar varandra för gemensamma mål. Vi erbjuder friskvårdsbidrag och har kollektivavtal (Unionen).Vem söker vi?Vi söker dig som är trygg i dig själv och har intresse för tekniska produkter/reservdelar.Din främsta drivkraft är problemlösning,där du motiveras av att hitta lösningar utifrån kundens specifika behov. Som person är du lyhörd och har ett kreativt sinne och vågar tänka utanför ramarna.Du trivs att arbeta med telefon och dator som främsta arbetsredskap, och har en god kommunikativ och administrativ förmåga. För dig är det viktigt att vara en del av ett team där man tillsammans jobbar för att nå gemensamma mål. Det är en självklarhet för dig att man stöttar varandra och sträcker ut en hand till en kollega som behöver det.
ATV Huset ABATV Huset är marknadsledande inom försäljning av tillbehör och reservdelar till fyrhjulingar i de skandinaviska länderna- Sverige, Norge och Finland. Med många års erfarenhet i branschen har vi etablerat oss som det självklara valet för entusiaster och professionella användare i hela regionen. Vår långsiktiga vision är att fortsätta vara det självklara valet för alla fyrhjulsentusiaster i regionen. Vi arbetat ständigt för att uppfylla och överträffa detta löfte.
Krav
Erfarenhet från liknande roll
God datorvana
Erfarenhet av officepaketet (Excel)
Flytande svenska i tal och skrift

Meriterande
Erfarenhet att läsa sprängskisser
Erfarenhet av reservdelar till bilar/traktorer/motorcykel/moped/fyrhjuling
Norska eller finska i skrift


Varmt välkommen med din ansökan! Observera att vi jobbar med löpande urval vilket innebär att tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum.

Sista ansökningsdatum: 2025-03-05
Tillträde: Enligt överenskommelse
Tjänst: Heltid
Ort: Göteborg
Platsa ansvarar för rekryteringen av denna tjänst. Vid en anställning blir du anställd direkt av vår kund. Eventuella frågor hänvisas direkt till ansvarig rekryterare:
Evelina Löfberg, civ. ek, evelina.lofberg@platsa.se, 0733-28 18 60

Ansök nu

Fraktadministratör till vår kund!

Läs mer Feb 4
Vår kund söker nu en strukturerad och noggrann kollega med erfarenhet inom orderhantering och logistik. Om du brinner för att säkerställa smidiga fraktprocesser och ge enastående service, då är detta din möjlighet att växa med företaget. Ansök nu och ta steget mot en spännande karriär!

OM TJÄNSTEN
Som Fraktadministratör hos vår kund kommer du vara en viktig länk i deras verksamhet. Du kommer att ta hand om frakt- och orderhantering, säkerställa att deras kunder får sina leveranser i tid och med hög kvalitet. Dessutom kommer du att vara delaktig i att stötta upp i deras kontorsadministration och ekonomifunktion. De söker en självgående och engagerad kollega som trivs med varierande arbetsuppgifter och som vill vara en del av deras dynamiska team.

Du erbjuds
- En mångsidig arbetsvardag med en bred variation av arbetsuppgifter
- Möjlighet att delta i en tillväxtresa hos ett företag med betydande potential för fortsatt utveckling och framgång
- En trivsam arbetsmiljö i ett nybyggt komplex, vilket skapar en dynamisk och inspirerande atmosfär på kontoret

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Bokning av frakt och upphämtning hos speditörer
* Utfärdande av diverse frakt- och exportdokument världen över
* Hantering av kommunikation kring transport, leverans och eventuella förseningar
* Ekonomisk hantering av kund- och leverantörsreskontra samt fakturering
* Diverse kontorsadministration såsom beställning av kontorsmaterial och ansvar för företagets fika/frukost


VI SÖKER DIG SOM
- Har en godkänd gymnasieutbildning
- Har tidigare arbetslivserfarenhet inom order/frakt/administration
- Har erfarenhet av frakt- och tulldokumentation
- Har ett stort intresse för service och vill bidra med intern stöttning på kontoret
- Är flytande i svenska och engelska i tal och skrift

Det är meriterande om du har
- En eftergymnasial utbildning inom orderhantering/logistik/ekonomi
- Erfarenhet av att arbeta i orderhanteringssystem

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Hjälpsam
- Ordningsam
- Ansvarstagande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Academic Work Sweden AB .

System Safety Engineer to Tata Technologies!

Systemarkitekt
Läs mer Feb 7
Nytt
Are you an experienced engineer with a passion for system safety in automotive technologies? Do you want to be part of a global company shaping future vehicle programs? Tata Technologies is now seeking a System Safety Engineer to join their innovative team in Gothenburg, working on advanced vehicle development projects.

OM TJÄNSTEN
Tata Technologies is seeking a dedicated System Safety Engineer specializing in steering systems, requirement engineering, and system architecture. The role involves handling system safety deliverables, collaborating closely with suppliers, and ensuring compliance with ISO 26262 for system safety requirements.

You are offered
A dynamic and technically challenging work environment where you’ll collaborate with some of the world’s leading manufacturers. In addition to a competitive salary package, Tata Technologies offers:
- Private health insurance
- Paid parental leave
- Ongoing training through internal and external resources
- Flexible working hours (Flex Time)
- Pension plan
- 25 vacation days in addition to public holidays

VI SÖKER DIG SOM
- Holds a Swedish driver’s license (B)
- Holds a Bachelor’s degree in computer science, electrical, or mechatronics engineering
- Has a minimum of 3 years of relevant automotive systems experience
- Demonstrates expertise in requirement handling and system architecture
- Understands ISO 26262 and ASIL D requirements
- Is proficient with tools such as CANoe, CANalyzer, CANape, Simulink, and System Weaver (CarWeaver)

It is meritorious if you have
- Experience with diagnostics and UDS
- Knowledge of ASPICE frameworks.
- Familiarity with supplier collaboration processes
- VCC track licenses (T1/T2) are advantageous
Knowledge can be gained through education, experience or self-taught.

To succeed in the role, your personal skills are:
- Proactive
- Communicative
- Problemsolving
- Analytical

Our recruitment process

This recruitment process is handled by Academic Work and it is our client’s wish that all questions regarding the position is directed to Academic Work.

Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the next phase. The process includes two tests: one personality test and one cognitive test. The tests are tools to find the right talent for the right position, to enable equality, diversity, and a fair process.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Read more about Tata Technologies here!

Ansök nu

System Safety Engineer till Tata Technologies!

Systemarkitekt
Läs mer Feb 7
Nytt
Är du en erfaren ingenjör med ett stort intresse för systemsäkerhet inom fordonsbranschen? Vill du vara en del av ett globalt företag som formar framtidens fordonsprogram? Tata Technologies söker nu en System Safety Engineer till sitt innovativa team i Göteborg för att arbeta med avancerad fordonsutveckling.

OM TJÄNSTEN
Tata Technologies söker en engagerad System Safety Engineer med specialisering inom styrsystem, kravhantering och systemarkitektur. Rollen innebär att hantera systemsäkerhetsleveranser, samarbeta nära med leverantörer och säkerställa efterlevnad av ISO 26262 för systemsäkerhetskrav.

Du erbjuds

En dynamisk och tekniskt utmanande arbetsmiljö där du får samarbeta med några av världens ledande tillverkare. Förutom ett konkurrenskraftigt lönepaket erbjuder Tata Technologies:
- Privat sjukförsäkring
- Betald föräldraledighet
- Löpande utbildningar genom interna och externa resurser
- Flexibla arbetstider (Flex Time)
- Pensionsplan
- 25 semesterdagar utöver röda dagar

VI SÖKER DIG SOM
- Har svenskt körkort (B)
- Har en kandidatexamen i datavetenskap, elektroteknik eller mekatronik
- Har minst 3 års relevant erfarenhet av fordonsystem
- Visar expertis inom kravhantering och systemarkitektur
- Förstår ISO 26262 och ASIL D krav
- Är van vid verktyg som CANoe, CANalyzer, CANape, Simulink och System Weaver (CarWeaver)

Det är meriterande om du har:


* Erfarenhet av diagnostik och UDS
* Kunskap om ASPICE-ramverk
* Kännedom om leverantörssamarbetsprocesser
* VCC-spårlicenser (T1/T2) är fördelaktigt.


För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Proaktiv
- Kommunikativ
- Problemlösande
- Analytisk

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Tata Technologies här!

Ansök nu

Functional Safety Engineer at Tata Technologies!

Kvalitetsingenjör, elektronik/Kvalitetstekniker, elektronik
Läs mer Feb 7
Nytt
Are you an experienced engineer with a strong interest in functional safety within the automotive industry? Do you want to be part of a global company driving the development of tomorrow’s products? Tata Technologies is now seeking a Functional Safety Engineer to join their innovative team in Gothenburg and work on advanced vehicle development.

OM TJÄNSTEN
In this role, you will support the in-house software development of Battery Management Systems (BMS) Basic Software. You will play a key role in ensuring functional safety and compliance with ISO 26262 standards. The role involves participating in the development of the project safety plan, reviewing technical safety requirements, and leading verification strategies and safety analyses.

You are offered

A dynamic and technically challenging work environment where you’ll collaborate with some of the world’s leading manufacturers. In addition to a competitive salary package, Tata Technologies offers:
- Private health insurance
- Paid parental leave
- Ongoing training through internal and external resources
- Flexible working hours (Flex Time)
- Pension plan
- 25 vacation days in addition to public holidays

ARBETSUPPGIFTER

Work tasks


* Take part in developing and maintaining the Project Safety Plan
* Review Technical Safety Requirement and Support in Deriving the SW safety requirements to Autosar BSW
* Responsible to Create & Maintain the Software Verification Strategy for BSW
* Lead the Software safety analysis (FTA /FMEA) and provide feedback to the relevant stakeholders
* Track all the Safety activities/Artefacts to closure as per ISO26262-Part6
* Review of Safety Work products related to BSW


VI SÖKER DIG SOM
- Holds a Master’s or Bachelor’s degree in computer science, electronics, or electrical engineering
- Has 5-8 years experience in functional safety within the automotive industry
- Has experience in multicore Autosar architecture-based software development
- Possesses a strong understanding of software testing methodologies
- Demonstrates excellent communication skills spoken and written English and teamwork capabilities

It is meritorious if you have
- Experience with ISO 26262 Part 6
- Has knowledge of BSW and electric propulsion

Knowledge can be gained through education, experience or self-taught.

To succeed in the role, your personal skills are:
- Proactive
- Communicative
- Problemsolving
- Analytical

Our recruitment process

This recruitment process is handled by Academic Work and it is our client’s wish that all questions regarding the position is directed to Academic Work.

Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the next phase. The process includes two tests: one personality test and one cognitive test. The tests are tools to find the right talent for the right position, to enable equality, diversity, and a fair process.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Read more about Tata Technologies here!

Ansök nu

Functional Safety Engineer till Tata Technologies!

Kvalitetsingenjör, elektronik/Kvalitetstekniker, elektronik
Läs mer Feb 7
Nytt
Är du en erfaren ingenjör med ett stort intresse för funktionell säkerhet inom fordonsbranschen? Vill du vara en del av ett globalt företag som driver utvecklingen av morgondagens produkter? Tata Technologies söker nu en Functional Safety Engineer till sitt innovativa team i Göteborg för att arbeta med avancerad fordonsutveckling.

OM TJÄNSTEN
I denna roll kommer du att stödja den interna mjukvaruutvecklingen av Battery Management Systems (BMS) Basic Software. Du blir en nyckelspelare för att säkerställa funktionell säkerhet och efterlevnad av ISO 26262-standarder. Rollen innebär att delta i utvecklingen av projektets säkerhetsplan, granska tekniska säkerhetskrav samt leda verifieringsstrategier och säkerhetsanalyser.

Du erbjuds

En dynamisk och tekniskt utmanande arbetsmiljö där du får samarbeta med några av världens ledande tillverkare. Förutom ett konkurrenskraftigt lönepaket erbjuder Tata Technologies:
- Privat sjukförsäkring
- Betald föräldraledighet
- Löpande utbildningar genom interna och externa resurser
- Flexibla arbetstider (Flextid)
- Pensionsplan
- 25 semesterdagar utöver röda dagar

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Delta i utvecklingen och underhållet av projektets säkerhetsplan
* Granska tekniska säkerhetskrav och stötta i härledning av mjukvarusäkerhetskrav till Autosar BSW
* Ansvara för att skapa och underhålla Mjukvaru-Verifikationsstrategi för BSW
* Leda mjukvarusäkerhetsanalyser (FTA/FMEA) och ge feedback till relevanta intressenter
* Spåra alla säkerhetsaktiviteter/artefakter till slutförande enligt ISO26262-del 6
* Granska säkerhetsarbetsprodukter relaterade till BSW


VI SÖKER DIG SOM
- Har en magister- eller kandidatexamen i datavetenskap, elektronik eller elektroteknik
- Har 5-8 års erfarenhet av funktionell säkerhet inom fordonsindustrin
- Har erfarenhet av mjukvaruutveckling baserad på multicore Autosar-arkitektur
- Har en stark förståelse för mjukvarutestmetodologier
- Visar utmärkta kommunikativa färdigheter på engelska, både muntligt och skriftligt

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av ISO 26262 Part 6
- Kunskap om BSW och elektrisk drivning

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Proaktiv
- Kommunikativ
- Problemlösande
- Analytisk

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Tata Technologies här!

Ansök nu

Resident Test Engineer to Tata Technologies!

Utvecklingsingenjör, maskin
Läs mer Feb 7
Nytt
Are you a driven engineer with a passion for electric vehicles and testing future technologies? Do you want to be part of a global company making a difference in product development for leading manufacturers worldwide? Tata Technologies is now seeking a Resident Test Engineer to their team in Gothenburg. With Tata Technologies, you’ll have the opportunity to work on innovative projects within E-Propulsion and contribute to tomorrow’s sustainable mobility.

OM TJÄNSTEN
Tata Technologies is currently seeking an experienced and dedicated Resident Test Engineer specializing in E-Propulsion systems, including Inverter, Battery, and Charging. In this key role, you will lead and execute vehicle testing strategies, coordinate with both on-site and offshore teams, and ensure efficient organization and execution of test projects. The role requires hands-on experience in system testing, HIL/SIL setups, and in-depth knowledge of electric vehicle powertrain technology.

You are offered

A dynamic and technically challenging work environment where you’ll collaborate with some of the world’s leading manufacturers. In addition to a competitive salary package, Tata Technologies offers:


* Private health insurance
* Paid parental leave
* Ongoing training through internal and external resources
* Flexible working hours (Flex Time)
* Pension plan
* 25 vacation days in addition to public holidays


VI SÖKER DIG SOM
- Holds a Swedish driving license and T1 and T2 licenses
- Has extensive experience in system testing, including function and vehicle testing
- Is proficient in working with HIL/SIL test benches (DSPACE) and has strong expertise in the E-Propulsion areas
It is also essential that you have a solid understanding of testing tools such as Vector tools (Canalyzer, Canoe), debuggers, INCA, and experience with test automation tools like Vtest Studio and DSPACE Autodesk. Familiarity with UDS/Diagnostics, CI tools (Jenkins), and test automation frameworks is an advantage.

It is meritorious if you have
- Experience in the complete test development cycle, including ECU testing
- Knowledge of ISO 26262 functional safety requirements for electric vehicles
Knowledge can be gained through education, experience or self-taught.

To succeed in the role, your personal skills are:
- Proactive
- Communicative
- Problemsolving
- Analytical

Our recruitment process

This recruitment process is handled by Academic Work and it is our client’s wish that all questions regarding the position is directed to Academic Work.

Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the next phase. The process includes two tests: one personality test and one cognitive test. The tests are tools to find the right talent for the right position, to enable equality, diversity, and a fair process.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Read more about Tata Technologies here!

Ansök nu

Testingenjör till Tata Technologies!

Utvecklingsingenjör, maskin
Läs mer Feb 7
Nytt
För dig med T1 och T2 licenser och en passion för elfordon och testning av framtidens teknik, finns nu möjligheten att bli en del av ett globalt företag som gör skillnad i produktutveckling för världsledande tillverkare! Tata Technologies söker nu en Resident Test Engineer till deras team i Göteborg. Hos Tata Technologies får du möjlighet att arbeta nära innovativa projekt inom E-Propulsion och bidra till morgondagens hållbara mobilitet.

OM TJÄNSTEN
Tata Technologies söker nu en erfaren och engagerad Resident Test Engineer med specialisering inom E-Propulsion-system, inklusive Inverter, batteri och laddning. Du kommer att ha en nyckelroll i att leda och genomföra teststrategier för fordon, samarbeta med team både på plats och på distans, samt säkerställa att testprojekt organiseras och genomförs effektivt. Rollen innebär praktisk erfarenhet av systemtestning, HIL/SIL-uppsättningar samt djupgående förståelse för eldrivlineteknik inom elfordon.

Du erbjuds

En dynamisk och tekniskt utmanande arbetsmiljö där du får arbeta med några av världens ledande tillverkare. Förutom ett konkurrenskraftigt lönepaket erbjuder Tata Technologies även:
- Privat sjukförsäkring
- Föräldraledighet med betald föräldralön
- Fortbildning via interna och externa resurser
- Flexibla arbetstider och möjlighet till flextid
- Pensionsplan
- 25 semesterdagar utöver röda dagar

VI SÖKER DIG SOM
- Har ett europeiskt körkort och innehar T1 och T2 licenser (obligatoriskt)
- Har gedigen erfarenhet av systemtestning inom funktionstestning och fordonstestning
- Är van vid att arbeta med HIL/SIL-testbänkar (DSPACE) och har djupgående kompetens inom E-Propulsion-områdena.
- Har goda kunskaper inom testverktyg såsom Vector tools (Canalyzer, Canoe), debuggers, INCA, och erfarenhet av automatisering med verktyg som Vtest Studio och DSPACE Autodesk.

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av hela testutvecklingscykeln, inklusive ECU-testning
- Kunskaper inom ISO 26262 och funktionssäkerhet för elfordon
- Kännedom om UDS/Diagnostik, CI-verktyg (Jenkins) och testautomatiseringsramverk.:
Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Initiativtagande
- Kommunikativ
- Problemlösande
- Analytisk

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Tata Technologies här!

Ansök nu