Göteborg: Aktivitetsledare till Aventi i Göteborg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Aktivitetsledare till Aventi i Göteborg i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2025-02-04 // Varaktighet: Deltid

På Aventi skapar vi möten mellan människor. Möten och events som inspirerar och engagerar så att de går rakt in i hjärtat och ger minnen för livet. Genom 20 års erfarenhet skapar vi starka team och hjälper våra kunder att nå sina mål. Vill du vara med i vårt team?Vem är det vi söker?Du är en passionerad och engagerad person som älskar att få andra att trivas. Du står gärna inför en grupp för att instruera eller underhålla och du har inga problem att arbeta eftermiddag/kväll och ibland även helger.
Vi söker dig som- Är positiv och älskar att ge energi- Ser lösningar framför problem- Är lyhörd, kommunikativ och serviceinriktad- Är van vid att hantera människor i olika situationer
Framför allt älskar du att leverera på topp!
Vad arbetar våra aktivitetsledare med?Som aktivitetsledare på Aventi arbetar man både på våra större event och våra mindre aktiviteter. Kunden står alltid i centrum och det är din uppgift att vara med och se till att våra kunder får en upplevelse utöver det vanliga. Ibland kan det handla om att jobba självständigt och ibland tillsammans med härliga kollegor.
Arbetsuppgifterna kan bland annat vara- Tävlingsledare i en mångkamp- Programledare i en quiz- Arbeta med grupputveckling- Värd/värdinna på ett event
Läs mer om våra aktiviteter här aventi.se/aktiviteter/
Vad kan vi erbjuda dig?Som anställd på Aventi får du vara med och leverera professionell galenskap när den är som bäst. Du erbjuds variation i ditt arbete, frihet under ansvar och du tillhör ett tight team som alla vill samma sak - leverera event i toppklass!
Läs mer om oss på vår hemsida www.aventi.se
Tillträde: Uppstartsträff 28 april, intervjuer sker 19-20 mars.
Anställningsform: Intermittent anställning (behovsanställning), alt. konsult via eget bolag.
Körkort: Meriterande
Låter tjänsten intressant? Välkommen med din ansökan, vi kontaktar kandidater löpande. Skicka gärna in en video i din ansökan!
För tjänsten som aktivitetsledare genomför vi en bakgrundskontroll på alla slutkandidater. Genom att ansöka godkänner du att vi genomför bakgrundskontroll på dig. För vidare frågor om bakgrundskontroll, vänligen kontakta ansvarig rekryterare.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Eventproducent

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Eventproducent.

Marknads- och Eventkoordinator med digital spetskompetens sökes till led...

Läs mer Feb 3
Ansvarsområden
Vi söker en driven och organiserad individ med spetskompetens inom digital marknadsföring för rollen som Marknads- och Eventkoordinator. I denna roll kommer du att vara en central del av vår planering och genomförande av mässor och arrangemang samt utveckla engagerande digitala marknadsföringskampanjer.
Dina primära arbetsuppgifter kommer att inkludera:
Eventplanering och projektledning Planera och projektleda hela eventprocessen, från initiala möten med mässhallar och utställare till slutförande av arrangemanget.
Koordinera referensgrupper samt ansvara för registreringsprocesser.
Säkerställa att scener, sceninnehåll och aktiviteter under mässan är välplanerade och genomförs enligt plan.
Agera projektledare på plats under mässorna och bistå med problemlösning.
Digital marknadsföring och innehållsskapande Genomföra och analysera annonseringskampanjer på Meta och LinkedIn för att uppnå mätbara resultat.
Hantera och uppdatera vår WordPress-sida samt skapa rörligt innehåll för sociala medier.
Använda Google Analytics, UTM-taggning och genomföra avancerad e-postmarknadsföring med verktyg som Apsis eller Mailchimp.
Skapa engagerande och målgruppsanpassad textproduktion och copywriting.

Kvalifikationer och erfarenhet
Relevant utbildning inom marknadsföring, eventhantering eller liknande område.
Erfarenhet av att planera och genomföra evenemang, helst inom mässor eller stora arrangemang.
Spetskompetens i digital marknadsföring med bevisade resultat inom annonsering och innehållsskapande.
Vana vid att använda digitala verktyg och plattformar såsom WordPress, Meta, LinkedIn och Mailchimp.
God kommunikationsförmåga och en problemlösningsorienterad attityd.

Om företaget
Vi är en ledande aktör inom vår bransch och stolta över att leverera förstklassiga arrangemang och marknadsföring. Vårt team är dynamiskt och framåtblickande, med ett starkt fokus på innovation och effektivitet i allt vi gör.
Ansökan
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Skicka in din ansökan så snart som möjligt för att inte missa denna spännande möjlighet!

Ansök nu

Meeting & Event Coordinator till Pigalle

Läs mer Okt 29
De glada 20-talet, champagne som flödar, lyxiga textiler och trumpetmusik som ylar. Kliv in på Pigalle och känn alla dina sinnen beröras. Pampiga eventlokaler, unika rum och murriga restaurang Atelier på översta plan. Hos oss får du plats att vara dig själv, utrycka dig själv och utmana dig. Hos oss får du verkligen känna dig speciell och att livet alltid kan ha en guldkant.
Vi skapar upplevelser i världsklass, minnen för livet och en arbetsplats att vara riktigt stolt över och vi lever våra värdeord i allt vi gör. Att vara Passionerad, Professionell, Lekfull & Personlig är vad som gör oss unika och vad som får oss att växa
Pigalle söker nu en M&E Koordinator (Meeting, Event & Inhouse operations Coordinator) till vårt team. I denna roll kommer du att ansvara för planering och genomförande av möten och evenemang samt bidra till ökad merförsäljning.Du kommer att samordna med olika avdelningar och säkerställa att alla detaljer är i linje för att skapa minnesvärda och sömlösa upplevelser för våra gäster.Du rapporterar till vår Meeting, Event Manager och arbetar tätt för att följa nyckeltal tillsammans med både vårt drift- och kommersiella-team.
En av rollens viktigaste uppgift är att verka för ett samarbete mellan alla avdelningar som kommer i kontakt med gäster i segmentet möten och event (både F&B & M&E). Säkerställa information och att den är tillgänglig och gemensam för alla.
Vid lägre bokningsläge arbetar M&E Coordinator likt andra kollegor över gränser och på andra avdelningar. På Pigalle är vi alla hotellmedarbetare. Alltså att stötta, samarbeta och hjälpa kollegor, andra avdelningar om så skulle behövas.
Meeting & Event Coordinator skall ha som mål att M&E-avdelningen levererar i toppklass på alla plan och att bokaren/arrangören och gästerna lämnar huset med viljan om att komma tillbaka.
Vem är du?
För att passa som Meeting & Event Coordinator hos oss bör du ha erfarenhet av att planera och genomföra möten och evenemang med fokus på driften från start till mål och uppföljning. Du är strukturerad, noggrann och har en stark servicekänsla. Vidare är du självgående och trivs med att arbeta i en dynamisk miljö där det ständigt händer saker.
Nödvändiga färdigheter & erfarenheter: Minst 2 års erfarenhet av koordinering av möten och event
Utmärkt kommunikations- och organisationsförmåga
Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
Förmåga att hantera flera pågående projekt samtidigt
God samarbetsförmåga och lösningsorienterad inställning
Systemvana och erfarenhet av att arbeta med olika IT-system
Kreativitet och känsla för detaljer
Erfarenhet av försäljning och kundservice
Huvudsakliga arbetsuppgifter: Planera och genomföra möten och event från början till slut
Samordna med team och leverantörer för att säkerställa framgångsrika event
Upprätthålla starka relationer med klienter och erbjuda förstklassig service
Hantera alla logistiska aspekter; från bokningar till efterföljande uppföljningar
Kontinuerligt sträva efter att förbättra gästupplevelsen
Om tjänsten
Anställningsform: 100% tillsvidareTillträde och lön: Lön enligt avtal och tillträde enligt överenskommelse
Om processen:
Vi kommer kalla till intervjuer löpande, sista ansökningsdag 15 November
Uppfyller du inte alla exakt alla krav i annonsen? Tveka inte att skicka in en ansökan ändå, vi är beredda att överväga sökande med närliggande arbetslivserfarenhet och utbildning.
Hos oss får du en arbetsplats med utvecklingsmöjligheter, både inom huset liksom inom ESS Group. Vi jobbar ständigt med att utveckla våra medarbetare med hjälp av interna utbildningar inom ledarskap, stresshantering och mycket mer. Som medarbetare hos oss får du tillgång till extremt fina rabatter på våra destinationer och restauranger runt om i Norden. Vi ställer dessutom till med festligheter och andra roliga aktiviteter för att hålla samman teamet. Utöver det får du en säker anställning, friskvårdsbidrag samt otroliga kollegor som kanske till och med blir dina vänner för livet!

Ansök nu

Praktik Vetenskapsfestivalen

Läs mer Okt 10
Göteborg & Co:s mål är att få fler att upptäcka och välja Göteborg. Det görs genom att i bred samverkan leda och driva utvecklingen av Göteborg som hållbar destination så att alla som lever och verkar här gynnas av en växande besöksnäring. Göteborg & Co är en del av Göteborgs Stad. Läs mer på goteborgco.se.

ARBETSUPPGIFTER
Göteborg & Co söker två praktikanter till verksamheten Internationella Vetenskapsfestivalen Göteborg med inriktning programarbete och konceptutveckling. Vetenskapsfestivalen verkar för att erbjuda forskning och vetenskap på ett lättillgängligt sätt genom en årlig festival som riktar sig till allmänhet, skola och lärare. Beroende på sökandes kvalifikationer och intressen, kan du bland annat vara delaktig i följande arbetsuppgifter:
• Delta i verksamhetens varierande dagliga arbetsuppgifter; administration, samverkansmöten, textbearbetning, etc.
• Arrangera en eller flera egna programpunkter; programarbete från research och omvärldsanalys till konceptutveckling, vara med vid kontakt med medverkande och genomförande.
• Vårt pop up-science center Experimentverkstaden; kreativt programarbete och vara med och skapa workshopstationer, relationsskapande kontakter och samverkansmöten.
• Vetenskapsfestivalens Lärarprogram under våren; vara delaktig vid planeringsarbete, upplägg, digitala sändningar, administration samt praktiska uppgifter inför och under genomförandet.

Med reservation för att uppgifter tillkommer och/eller faller bort om förutsättningarna för evenemanget förändras under praktikperioden. Bärbar dator och mobil tillhandahålls. Flexibel kontorsplats. Möjlighet till delvist hemarbete. Festivalgenomförandet är 1-11 april 2025.


KVALIFIKATIONER
Du som söker praktikplatsen måste ha praktik eller LIA som en del av din utbildning eller komma genom Arbetsförmedlingen eller motsvarande. Du har relevant erfarenhet/utbildning inom något eller några av följande områden: projektledning, evenemang, kulturproduktion, pedagogik eller pågående relevant utbildning.

Vi söker dig som är intresserad av att arbeta med event med ledord som kreativitet, trovärdighet och hållbarhet. Du ska kunna tänka kreativt kring programinslag och koncept och kunna se föreningar inom kultur och vetenskap. Du ska vara bekväm med att samverka inom olika grupperingar, vara flexibel och beredd på att anpassa dig efter verksamhetens olika situationer. Du ska kunna föra dig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska och för att trivas på praktikplatsen bör du vara noggrann, social och vara beredd på att organisationen i perioder har intensiva arbetstoppar i samband med genomförande. Du trivs med att arbeta både i team och självständigt och kan ta eget ansvar.

Ansökan
Vi söker två personer med intresse för evenemang och populärvetenskap och som har relevant utbildning och/eller arbetslivserfarenhet. Praktikperioden är minst två månader och som längst en termin. Företrädelsevis önskad praktikperiod är dec-maj.

Du ansöker genom att skicka in:
• CV
• Personligt brev
• Önskad eller möjlig praktikperiod
• Specificera genom vad du söker praktik
Vid frågor maila Kennet Sundberg kennet.sundberg@goteborg eller Kajsa Ottis kajsa.ottis@goteborg.com

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Evenemangs ansvarig

Läs mer Aug 18
Eventfixare sökes till Cosmopolitan på Avenyn!
Är du en kreativ och energisk person med en passion för att skapa minnesvärda upplevelser? Vi på Cosmopolitan, Avenyns trendigaste restaurang och bar, söker nu en Eventfixare som kan sätta den rätta stämningen på våra fredags- och lördagskvällar!
Vad vi söker:
Kreativitet: Du älskar att skapa unika temakvällar och events som våra gäster kommer att prata om långt efteråt.
Erfarenhet: Du vet hur man skapar en atmosfär som får folk att vilja stanna kvar hela kvällen, (ålder minst 18år)
Flexibilitet: Arbetet gäller främst kvällar och helger, så det är viktigt att du kan anpassa dig efter våra öppettider.
Social förmåga: Du är en naturlig nätverkare, flitig med sociala medier och älskar att möta nya människor.



Dina arbetsuppgifter:
Planera och genomföra spännande events varje fredag och lördag i vår restaurang/bar
Samarbeta med vårt barteam för att säkerställa att varje kväll blir en succé.
Säkerställa att varje detalj, från musik till dekoration, bidrar till en oförglömlig upplevelse.



Vad vi erbjuder:
Möjligheten att arbeta på en av Avenyns mest trendiga restauranger.
En kreativ och inspirerande arbetsmiljö.
Goda möjligheter att utvecklas inom eventplanering och gästfrihet.



Bli en del av vårt fantastiska team!
Välkommen till Cosmopolitan – där varje kväll är en upplevelse!
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Aventi AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Aventi AB .