Göteborg: Handledare /Jobbcoach i Göteborg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Handledare /Jobbcoach i Göteborg i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2025-02-04 // Varaktighet: Deltid

We are hiring !
MegaJobs är ett företag som erbjuder tjänster inom rusta och matcha, bemanning och rekrytering. Vi samarbetar med Arbetsförmedlingen för att hjälpa arbetssökande att få anställning eller fortsätta sina studier.


Vi söker nu en ytterligare kollega till vårt kontor i Göteborg som är redo att bli utmanad och växa i rollen som jobb coach, samtidigt som de studerar eller har annan huvudsaklig sysselsättning.


För att trivas och lyckas som jobb coach är det avgörande att du brinner för att stötta och motivera andra att nå sina arbetsmål. I denna roll kommer du att arbeta inom ramen för Arbetsförmedlingens upphandlade jobbmatchningstjänst ROM 2 (Rusta och Matcha).


Dina arbetsuppgifter kommer huvudsakligen att bestå av att genomföra individuella samtal, kontakta arbetsgivare och vägleda samt stödja arbetssökande att hitta arbete eller fortsätta sina studier. Vi värdesätter ett tydligt resultatfokus med målet att snabbt integrera deltagaren i egenförsörjning.


Vi söker dig som har en högskoleutbildning med minst 180 högskolepoäng inom områden som arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapi eller socionomi, samt minst två års arbetslivserfarenhet på heltid inom valfritt område.


Alternativt kan du ha minst ett års eftergymnasial utbildning på heltid samt minst tre års arbetslivserfarenhet på heltid inom något av de nämnda områdena.


Personlighetsmässigt är du noggrann, flexibel, kreativ och skicklig på kommunikation. Du har ett starkt resultatfokus och motiveras av att uppnå mål. Du trivs i en dynamisk miljö och kan arbeta både självständigt och i team. Din förmåga att inspirera och övertyga andra är viktig, och du är hjälpsam och självsäker. Du uppskattar mångfald och har förståelse för hur olikheter kan påverka människor. Dessutom har du mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift, samt goda kunskaper i engelska och mycket god datorvana.


Du är välkommen att skicka dina ansökningshandlingar via e-post till: sheima.qamar@megajobs.se #www.megajobs.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Jobbcoach/Utbildningscoach

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Jobbcoach/Utbildningscoach.

Jobbcoach Göteborg

Läs mer Jan 29
Vill du vara med och skapa verklig förändring i människors liv? Vi på Yrkescentrum söker en engagerad Jobbcoachsom vill matcha våra deltagare ut mot arbete eller utbildning inom Arbetsförmedlingens tjänst rusta och matcha 2.
Vi söker en person som har lätt för att knyta kontakter, som har mycket driv och engagemang och som arbetar resultatinriktat.
Viktigt för tjänsten:
Kommunikativ förmåga:
Du har lätt för att knyta kontakter
Du är kommunikativ, övertygande och trygg i möten med människor.
Du bygger förtroende och nätverk med både deltagare, företagskontakteroch kollegor
Du skriver och talar flytande svenska

Service och affärsfokus:
Du är resultatinriktad och trivs med att arbeta med höga kvalitetsstandarder.
Du tillämpar Yrkescentrums metoder och arbetssätt för att säkerställa en hög kvalitet på tjänsten.
Du är noggrann och strukturerad när det gäller att följa upp deltagarnas utveckling och säkerställa att de får rätt stöd för att nå sina mål.
Du har mycket goda kunskaper i att använda datorbaserade program så som ordbehandlings- och presentationsverktyg, epost och internet.

Struktur:
Du hanterar flera uppgifter samtidigt utan att tappa fokus och levererar alltid med kvalitet.
Du är självgående och har ett starkt driv att nå uppsatta mål.
Du är en prestigelös lagspelare som omsätter ord till handling.


Genom en fokuserad och individuell coachning hjälper vi våra deltagare att klarlägga behov och förutsättningar samt skapa de underlag som krävs för en effektiv marknadsföring av individen och dennes kompetens.
Därefter jobbar vi med att finnamöjligheter som passar den enskilda individen- oavsett om det gäller jobb eller utbildning. Företagskontakter är en viktig del i matchningen och du behöver kunna utveckla och vårda kontakter med arbetsgivare och utbildningsanordnare.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Genomföra individuella möten med deltagare för att stötta och vägledadem iderasprocesser.
Noggrant och korrekt sköta dokumentation kringindividens utveckling.
Hantera administration, planering och säkerställa leverans av hög kvalitet.
Utveckla befintliga kundkontakter och aktivt bearbeta nya företagskontakter.
Planera och genomföra föreläsningar och workshops.

Du kommer att arbeta som ensam ansvarigjobbcoach på kontoretmen ingår i ett hjälpsamt och stöttande team av jobbcoacherpå Yrkescentrums övriga kontor.
I rollen som jobbcoach bidrar du konkret till individens utveckling samtidigt som du får arbeta nära ditt lokala näringsliv. Vi ser positivt på sökande som har ambitionen att utvecklas inom företaget, men du måste redan nu uppfylla behörighetskraven för tjänsten.
Ansökningar som inte uppfyller kompetenskraven kommer inte att hanteras utan avvisas direkt.
Kompetenskrav
Du har minst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system)
Du har minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid.
Du behärskar det svenska språket i tal och skrift.

Anställningsvillkor:
Tjänstenär på 100%, fördelad på två kontor i Göteborg,med arbetstid mån-fre.
Inget distansarbete.
Tillträde i februari. Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.
Lön enligt kollektivavtal, individuell lönesättning.
Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Ansök nu

Jobbcoach inom TSL till Randstad Risesmart

Läs mer Dec 12
Blev du Coach för mysiga morgonmöten eller spännande titlar? Inte vi heller!Vi gjorde det för att vi brinner för att ge människor stöttning i val av nytt jobb eller studier, eller fortsättning på den karriär de har. Vi gjorde det för att vi vill arbeta med modern HR-service, människor och utveckling hos och tillsammans med våra kunder. Vi gjorde det för att vi vill hjälpa organisationer, team och chefer att bli en ännu bättre version av sig själva.Randstad RiseSmart stödjer organisationer och individer att se nya möjligheter, utvecklas och genomföra förändringar. Vi skräddarsyr projekt, program och workshops på grupp- och individnivå för våra kunder. Vi stödjer ledning, HR och chefer vid verksamhetsförändringar, att rätt kompetens stannar kvar i verksamheten och att förändringarna går så smidigt som möjligt. Vi hjälper medarbetare att utvecklas och planera sin karriär samt stöttar varje individs behov och mål.
Nu söker vi en erfaren omställningscoach som vill arbeta med jobbcoachning runt om i hela Göteborgs Län.
Som coach hos Randstad RiseSmart coachar och möter du individer främst inom vårt tjänsteområde; omställning. Du arbetar med hela processen från att kartlägga kompetens, motivation och utmaningar, till att sätta upp kortsiktiga och långsiktiga mål för hur en individ skall nå en lösning som de är nöjda med. Kort sagt får du ett mångfacetterat uppdrag med stort ansvar, där den ena dagen sällan är den andra lik.
vem är du och vad har du gjort tidigare?
Till den här tjänsten söker vi dig som har minst sju års arbetslivserfarenhet och minst tre års dokumenterad erfarenhet av en liknande roll med fokus på individuell jobbcoaching och/eller team- och ledarutveckling motsvarande heltid.
Du har avslutad universitets- eller högskoleutbildning inom arbetsliv, organisation och personalarbete, studie-och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut-eller socionomutbildning alternativt en utbildning i jobbcoachning.
Personliga egenskaper vi värdesätter är ett målinriktat, drivande och positivt förhållningssätt i både med- och motgång. Vi tror dessutom att du har god självkännedom och är trygg i dig själv och din kunskap, kunskap som du gärna delar med dig av.
Vi ser också att du är uthållig, resultatinriktad och modig.
Det är viktigt att du har en god kunskap om den lokala arbetsmarknaden samt goda kunskaper och utvecklade nätverk med olika företag i området.
Du skall också ha god kunskap och erfarenhet av andra system i samhället som kan vara relevanta för individer i omställning, exempelvis arbetslöshetsförsäkringen, olika former av vuxenutbildning, studiestöd etc.
Digitalisering präglar i hög grad vårt dagliga arbete därför är du digitalt och tekniskt mogen, och känner dig hemma med att både arbeta och tänka digitalt.

Då tjänsten omfattar resande i hela länet så är körkort ett krav samt tillgång till egen bil.
Du kommer att utgå från vårt kontor i Göteborg men vi värnar om flexibilitet i arbetslivet, därför finns möjlighet att delvis arbeta hemifrån.
information om ansökan, rekryteringsprocessen och kontaktpersonerNågot för dig? Då är du varmt välkommen att visa intresse för tjänsten. Vänligen observera att vi gör ett löpande urval i denna process, skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt givet det.Vår rekryteringsprocess består av ett par olika moment i form av intervjuer och bakgrundskontroller. En del kommunikation i processen kommer ske via mail, vi ber dig därför ha uppsikt på din inkorg efter att du skickat in din ansökan.
För frågor som rör tjänsten och dess innehåll är du varmt välkommen att vända dig till Anneli Giocondi, via: anneli.giocondi@randstadrisesmart.seVi ser mycket fram emot din ansökan!

Ansök nu

jobbcoach till randstad risesmart i göteborg

Läs mer Dec 6
Vill du vara med och göra skillnad? Vi på Randstad RiseSmart brinner för att hjälpa människor att hitta ett jobb som de trivs med. Vi har en stark tilltro till människors förmåga att utvecklas och ta ansvar för sig själva och sin prestation och vi hjälper inte bara våra deltagare att söka nytt jobb och komma på intervjuer, vi hjälper dem många gånger att ta kontroll över sitt yrkesliv.
Vi erbjuder skräddarsydda program på olika nivåer för att skapa den personliga upplevelse den som förlorat sitt arbete många gånger behöver för att hitta ny drivkraft och inspiration, detta gör vi med en framgångsrik kombination av "mänsklig touch" och modern teknik.Nu söker vi en engagerad jobbcoach till vår verksamhet i Göteborg som kommer jobba med att matcha och stötta deltagare inom arbetsförmedlingens tjänst “Rusta och Matcha”. Här kommer du att jobba med allt från att kartlägga kompetens, motivation och drivkrafter, skriva CV och brev, till att sätta upp kortsiktiga och långsiktiga mål för hur individer skall nå en lösning som känns helt rätt för dem. Du kommer matcha deltagare från dag ett och jobba i ett utåtriktat sammanhang med nära kontakt och samarbete med bland annat lokala företagsnätverk och utbildningsanordnare.
varför ska du jobba hos oss?På Randstad vet vi att våra medarbetare är vår absolut största tillgång och i utbyte mot ditt engagemang och den tid du spenderar tillsammans med oss erbjuder vi bland annat ett attraktivt förmånspaket och möjlighet till ständig utveckling genom bland annat en mängd interna utbildningar och en stor intern arbetsmarknad. Du kommer att trivas hos oss om du gillar att arbeta på ett värderingsstyrt och marknadsledande företag med kompetenta och prestigelösa kollegor som alla brinner för att göra skillnad. På riktigt. För oss är det viktigt att påverka vårt samhälle positivt, därför engagerar vi oss i arbetsmarknadsfrågor, donerar till välgörande ändamål samt erbjuder volontärarbete på arbetstid.
vem är du och vad har du gjort innan?
Du har eftergymnasial utbildning inom något av följande områden; psykologi, beteendevetenskap, arbetsterapi, socionomutbildning, samhällsvetenskap, pedagogik, juridik, sociologi, statsvetenskap, arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning eller företagsekonomi och vi ser gärna att du är certifierad coach enligt ICF/ICF-standard.
Du har minst två års arbetslivserfarenhet inom något av följande yrken eller arbetsuppgifter: arbetsledning med personalansvar, omställningsarbete för arbetssökande, Studie- och yrkesvägledning, Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration), Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor, Arbete med social- och gruppsykologi eller Karriärvägledning.
Tre års erfarenhet av jobbcoachning är mycket meriterande men inteobligatoriskt.
Då vi möter människor med olika bakgrund ser vi att du kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift. Det är starkt meriterande om du också är bekväm med att prata arabiska.

För att trivas och blomstra hos oss tror vi att du är en person som brinner för möten med människor från olika kulturer, branscher och yrken. Du är målinriktad, drivande och har ett positivt förhållningssätt i både med- och motgång. Du har god självkännedom, trygghet i dig själv och din kunskap (som du gärna delar med dig av) och ser möjligheter i alla situationer. Du har en stark tilltro till människors förmåga att utvecklas och ta ansvar för sig själva och sin prestation och du trivs med att tala inför grupper. Ödmjukhet, lyhördhet och mod är egenskaper som värderas högt. Vi tror också att du har väldigt god kännedom om den lokala arbetsmarknaden och du får gärna sitta på ett befintligt nätverk av arbetsgivarkontakter som dina deltagare kan dra nytta av.
placering och omfattningTjänsten omfattar ca 80%. Anställningen avser en tillsvidareanställning som kommer att inledas med en provanställning.Du kommer utgå från Randstads kontor i Göteborg men vi värnar om flexibilitet i arbetslivet, därför finns möjlighet att delvis arbeta hemifrån.
information om ansökan, rekryteringsprocessen och kontaktpersonerNågot för dig? Då är du varmt välkommen att visa intresse för tjänsten snarast. Notera att urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vår rekryteringsprocess består av ett par olika moment i form av intervjuer och tester och vi genomför kontroll av straffrättsligt register på samtliga slutkandidater samt en utökad bakgrundskontroll. En del kommunikation i processen kommer ske via mail, vi ber dig därför ha uppsikt på din inkorg efter att du skickat in din ansökan.
För frågor som rör tjänsten och dess innehåll är du varmt välkommen att vända dig till Desirée Harknäsvia: desiree.harknas@randstadrisesmart.se
Vi ser mycket fram emot din ansökan!

Ansök nu

Engagerad handledare till Rusta och Matcha Transeo AB

Läs mer Feb 5
Har du en passion för att hjälpa människor att hitta sin väg till arbete eller utbildning? Vill du arbeta i en dynamisk miljö där transparens, öppenhet och rätt intention står i fokus? Då kan du vara den vi söker! Hos Transeo arbetar du i en varm och inkluderande miljö där dina insatser verkligen gör skillnad. Vi tror på att hjälpa andra att växa och erbjuder en arbetsplats där utveckling och samarbete är en del av vardagen.
Om rollen
Som handledare hos oss kommer du att spela en central roll i att stötta och vägleda arbetssökande genom Rusta och Matcha-programmet. Du kommer att arbeta individuellt med deltagare, hjälpa dem att hitta jobb eller utbildningar och stötta dem i deras utveckling.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:
Kartläggning av deltagarnas kompetens och yrkesmål
Coacha och motivera deltagarna på deras väg till arbete eller studier
Skapa individuella handlingsplaner och följa upp framsteg
Nätverka med arbetsgivare för att skapa jobb- och praktikmöjligheter
Hålla individuella samtal och gruppaktiviteter
Skriva och administrera rapporter enligt krav från Arbetsförmedlingen

Vi söker dig som:
Har erfarenhet av jobbcoachning, arbetsmarknadsinsatser eller rekrytering
Har goda kunskaper om arbetsmarknaden och dess krav
Är en god lyssnare och har en förmåga att skapa förtroende
Är målinriktad och strukturerad i ditt arbete
Trivs i en roll där du får hjälpa människor att utvecklas
Har mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift

Din kompetens som handledare skall kunna påvisas genom ett av följande två alternativ:
Alternativ 1

Utbildning: Högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system). Leverantören avgör själv vilken studieinriktning som är mest lämplig för att nå målet med tjänsten.
Arbetslivserfarenhet: Minst två (2) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under två (2) år.
Alternativ 2

Utbildning: Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat. Med eftergymnasial utbildning räknas högskoleutbildning samt olika typer av yrkesutbildningar, till exempel kvalificerad yrkesutbildning, yrkeshögskoleutbildning, militära utbildningar och polisutbildning.
Arbetslivserfarenhet: Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter:
- Arbetsledning med personalansvar.
- Rekrytering.
- Omställningsarbete för arbetssökande.
- Studie- och yrkesvägledning.
- Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration).
- Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor.
- Arbete med social- och gruppsykologi.
- Karriärvägledning.
Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under tre (3) år.
Meriterande:
Erfarenhet av att arbeta inom Rusta och Matcha eller liknande förmedlingsinsatser
Kunskap i andra språk än svenska
Nätverk inom arbetsmarknaden

Ansökan:
Skicka ditt CV och personligt brev till jobbahos@transeo.nu. Vi genomför intervjuer löpande, så skicka in din ansökan redan idag!
Vid frågor om ansökan eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Tala Radwan på tala@transeo.nu.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från MegaJobs AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från MegaJobs AB .

Megajobs söker en marknadsförare i Göteborg

Marknadsförare
Läs mer Nov 11
Välkommen till MegaJobs - Din Trygga Partner på Arbetsmarknaden! www.megajobs.se


MegaJobs AB är ett dynamiskt och framtidsinriktat företag som har varit aktivt inom arbetsmarknaden sedan 2015. Med djup erfarenhet inom Rusta och Matcha i Göteborg, rekrytering och bemanning, är vi en pålitlig samarbetspartner för både arbetssökande och arbetsgivare. Vår ambition är att främja individuell utveckling och skapa långsiktiga resultat för både våra kunder och kandidater.


I denna roll kommer du att informera om, presentera och marknadsföra våra tjänster. Du kommer exempelvis att medverka vid olika evenemang, mässor och rekryterings träffar. Skriva och publicera artiklar och innehåll. Hantera sociala medier (LinkedIn, Facebook, Instagram, TikTok). Skapa innehåll för sociala medier och interagera med våra följare. Erfarenhet av matchnings tjänster är meriterande men inte ett krav. Du bör ha ett brett kontaktnät i de områden du arbetar i. Vi söker en drivande, säljande och relationsskapande person. Uppdraget är deltid/timanställning vid behov och på provision, med möjlighet till utökad tjänst vid goda resultat.

Ansök nu

Praktikplats inom Marknadsföring hos MegaJobs AB

Marknadsförare
Läs mer Okt 24
Proaktiv digital marknadsförare och kommunikatör i Göteborg
Kommun: Göteborg
Omfattning: Heltid
Varaktighet: 6 månader eller längre
Anställningsform: Praktik
Om företaget:
MegaJobs AB söker en driven och proaktiv praktikant inom digital marknadsföring och kommunikation. Vi erbjuder en spännande praktikplats där du får arbeta nära ledningen och bidra till både extern och intern kommunikation. Praktiken är en chans att utvecklas inom en bred roll och påverka företagets marknadsföringsprocesser.
Dina arbetsuppgifter kommer att innefatta:
Ansvara för innehåll på hemsidan och intranätet (SharePoint)
Skriva och publicera artiklar och innehåll
Hantera sociala medier (LinkedIn, Facebook, Instagram, TikTok)
Skapa innehåll för sociala medier och interagera med våra följare
Planera och följa upp publiceringskalendern
Skapa säljmaterial och presentationsmaterial
Hantera digital annonsering
Skicka nyhetsbrev till kunder
Sökmotoroptimering (SEO) och analys av webbstatistik
Delta vid mässor och utställningar

Vem är du?
Du studerar eller har nyligen avslutat en utbildning inom digital marknadsföring eller kommunikation. Du har en stor vilja att lära dig och utveckla dina färdigheter inom digitala kanaler och marknadsföring. Erfarenhet av CMS, sociala medier, och verktyg för digital annonsering är meriterande.
Ansökan:
Skicka in din ansökan via Platsbanken eller kontakta oss direkt på sheima.qamar@megajobs.se.
Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Jobbcoach i Göteborg

Jobbcoach/Utbildningscoach
Läs mer Maj 10
We are hiring !
MegaJobs är ett företag som erbjuder tjänster inom rusta och matcha, bemanning och rekrytering. Vi samarbetar med Arbetsförmedlingen för att hjälpa arbetssökande att få anställning eller fortsätta sina studier.


Vi söker nu en ytterligare kollega till vårt kontor i Göteborg som är redo att bli utmanad och växa i rollen som jobb coach, samtidigt som de studerar eller har annan huvudsaklig sysselsättning.


För att trivas och lyckas som jobb coach är det avgörande att du brinner för att stötta och motivera andra att nå sina arbetsmål. För att vara lämplig för rollen bör du ha en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% och vara intresserad av deltidsarbete. I denna roll kommer du att arbeta inom ramen för Arbetsförmedlingens upphandlade jobbmatchningstjänst ROM 2 (Rusta och Matcha).


Dina arbetsuppgifter kommer huvudsakligen att bestå av att genomföra individuella samtal, kontakta arbetsgivare och vägleda samt stödja arbetssökande att hitta arbete eller fortsätta sina studier. Vi värdesätter ett tydligt resultatfokus med målet att snabbt integrera deltagaren i egenförsörjning.


Vi söker dig som har en högskoleutbildning med minst 180 högskolepoäng inom områden som arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapi eller socionomi, samt minst två års arbetslivserfarenhet på heltid inom valfritt område.


Alternativt kan du ha minst ett års eftergymnasial utbildning på heltid samt minst tre års arbetslivserfarenhet på heltid inom något av de nämnda områdena.


Personlighetsmässigt är du noggrann, flexibel, kreativ och skicklig på kommunikation. Du har ett starkt resultatfokus och motiveras av att uppnå mål. Du trivs i en dynamisk miljö och kan arbeta både självständigt och i team. Din förmåga att inspirera och övertyga andra är viktig, och du är hjälpsam och självsäker. Du uppskattar mångfald och har förståelse för hur olikheter kan påverka människor. Dessutom har du mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift, samt goda kunskaper i engelska och mycket god datorvana.


Du är välkommen att skicka dina ansökningshandlingar via e-post till: sheima.qamar@megajobs.se #www.megajobs.se

Ansök nu

Proaktiv digital marknadsförare och kommunikatör i Göteborg

Marknadsförare
Läs mer Okt 13
Om tjänsten:
Du kommer att fungera som stöd för ledningen och den operativa verksamheten, och arbeta med både extern och intern kommunikation. Tjänsten är ny, vilket ger dig möjlighet att påverka rutiner, processer och arbetssätt.
Dina arbetsuppgifter kommer främst att innefatta:
• Ansvar för innehållet på hemsidan och intranätet (SharePoint).
• Skrivning och publicering av artiklar och innehåll.
• Ansvar för sociala medier - för närvarande LinkedIn, Facebook , Instgram och Tiktok.
· Produktion av innehåll för sociala medier.
· Kommunikation och interaktion med våra följare.
· Hantering av publiceringskalender.
• Varumärkesarbete och employer branding.
• Utveckling av mallar, säljmaterial och presentationsmaterial.
• Ansvar för digital annonsering.
• Skrivning och utskick av nyhetsbrev till våra kunder.
• Ansvar för sökoptimering av hemsidan, inklusive kontinuerliga förbättringar baserade på statistik och sökanalys.
• Deltagande vid mässor och utställningar.






Vem är du?


Du har en utbildning inom (digital) marknadsföring och/eller (digital) kommunikation från universitet, högskola eller yrkeshögskola. Vi förväntar oss att du har minst 3-5 års erfarenhet. För att lyckas i rollen behöver du bred erfarenhet inom digital marknadsföring och kommunikation, gärna med tidigare erfarenhet av arbetsuppgifterna och ansvarsområdena.
Rollen kräver att du har minst 2–3 års erfarenhet som ansvarig för ett företags digitala kanaler. Du bör ha erfarenhet av arbete med webbplats, intranät, CMS, Adobe Creative Suite, sociala medier, digital annonsering och verktyg för nyhetsbrev. Det är meriterande om du tidigare har arbetat med WordPress och SharePoint.
Vi ser positivt på erfarenhet av kommunikationsarbete inom en intern marknadsavdelning och/eller erfarenhet från en webbyrå och intresse för att ta steget över till kundsidan
Du trivs med att skriva texter och skapa fångande rubriker, främst på svenska men även på engelska. Om du även har erfarenhet av att delta i digitala utvecklingsprojekt är det ett plus.

Ansök nu

MegaJobs söker en Handledare/Jobbcoach till Göteborg

Jobbcoach/Utbildningscoach
Läs mer Okt 5
Om oss
MegaJobs är en effektiv aktör på arbetsmarknaden där vi erbjuder tjänster inom bland annat Rusta och Matcha ,bemanning rekrytering.
Inom ramen för vår verksamhet bedriver MegaJobs AB Rusta och Matcha uppdrag från Arbetsförmedlingen. Målet med denna insats är att hjälpa arbetssökande att få anställning eller fortsätta sina studier. Just nu söker vi en person som är redo att arbeta med detta uppdrag i Göteborg.
I rollen som jobb coach kommer du att ha ansvaret för att hjälpa våra deltagare att hitta arbete eller ta sig vidare till reguljära studier. Din huvudsakliga uppgift kommer att vara att ha kontakt med arbetsgivare, matcha deltagare med lediga tjänster, skapa nätverk med arbetsgivare och marknadsföra dina deltagares kompetenser.


Kvalifikationer:


Eftergymnasial utbildning och erfarenhet av Rusta & Matcha eller liknande uppdrag.
Bred företagskontakt och erfarenhet av att arbeta med företagsrelationer.
Våra förväntningar på dig:
Vi vill att du som söker jobbet som jobbcoach har en utåtriktad profil. Du bör trivas med att ta kontakt med arbetsgivare, använda telefonen som arbetsverktyg, presentera dina deltagares kompetenser och snabbt och effektivt lösa varje uppdrag för att hjälpa de arbetssökande att få anställning.


Vi tror att du har erfarenhet som exempelvis försäljare och är van vid att skapa långsiktiga relationer med företag, bygga nätverk och marknadsföra de kompetenser dina deltagare har. Som person är du kommunikativ, lösningsorienterad och motiveras av att uppnå resultat i ditt arbete. Det är en fördel om du redan har god kännedom om den lokala och regionala arbetsmarknaden i området samt har etablerade kontakter med arbetsgivare inom olika branscher.


Om tjänsten:
Det är en deltidsanställning (50%) med tillsvidareanställning, där de första sex månaderna utgör provanställning. Din arbetsplats kommer att vara i Göteborg. Tillträde sker enligt överenskommelse.

Ansök nu