Göteborg: Ekonom till Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen

Hitta ansökningsinfo om jobbet Ekonom till Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2025-02-04 // Varaktighet: Heltid

Vi är en ledande aktör inom hälsa vård och omsorg med höga ambitioner som erbjuder många möjligheter till utveckling. Vi söker dig som tillsammans med 10?000 kollegor vill vara med och göra det möjligt –?i både handling och bemötande. ?

Vi är i en framtidsbransch och därför är det viktigt att visa vad vi står för och vad du kan få uppleva om du blir en del av oss.?Det kommer bli en spännande resa mot världens bästa stad för ett långt och värdigt liv. Vi är Göteborg. Välkommen ombord!?

ARBETSUPPGIFTER
Söker du en utmaning som ekonom, där du kan omsätta din passion för siffror och coacha chefer till att fatta välgrundade beslut? Då kan den här rollen vara precis vad du söker!

Vår enhet stöttar cirka 370 chefer inom vår förvaltning. Som en del av våra team kommer du att spela en central roll i att säkerställa förvaltningens ekonomistyrning och se till att god ekonomisk hushållning tillämpas. Du kommer också att vara med och driva utvecklingen av stadens och förvaltningens ekonomiprocesser.

Vi söker dig som vill arbeta chefssnära, rådgivande och har fokus på att coacha och stödja verksamheten i ekonomisk planering, budgetering, uppföljning, prognos, analys och ekonomiska utredningar. Du kommer också att ha möjlighet att driva och utveckla arbetsuppgifterna inom budget- och analysarbete, uppföljningar, utredningar och projektarbete.

Denna roll ger dig också möjlighet att vara med och påverka och forma ekonomiavdelningens uppdrag, struktur, roller och arbetssätt. Detta är en fantastisk möjlighet för dig som vill vara med och bidra till ett större syfte samtidigt som du utvecklar din karriär.

Vi erbjuder trygga anställningsvillkor med bra förmåner. Vi vill att du ska ha en god arbetsmiljö med balans mellan jobb och fritid. Om du mår bra på jobbet, gör du också ett bättre jobb och ytterst blir det bättre bemötande och service för de vi är till för.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• Kandidatexamen inom ekonomi, minst 180 högskolepoäng.
• Tidigare erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete så som budget, prognos, uppföljning och analys.
• Erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet.


Det är meriterande om du har:
• Vidareutbildning inom ekonomi, gärna masterexamen.
• En fallenhet för och snabbt kan sätta dig i nya IT-system. Vi använder Unit4 Agresso, Proceedo, Hypergene samt Officepaketet, särskilt Excel.

Vi söker dig som är analytisk och har förmåga att se samband och kan dra logiska slutsatser utifrån begränsad och/eller komplex information. Du är ansvarsfull, tar dina uppgifter på allvar, är mån om att slutföra det du påbörjat och ser till att arbetet blir utfört på rätt sätt. Det är också viktigt att du är samarbetsinriktad, förstår det gemensamma uppdraget och bidrar till helheten. Du har förmåga att på ett pedagogiskt sätt förklara information för olika mottagare och ur olika perspektiv. Du uppmuntrar till dialog, delaktighet och engagemang.

I stället för personligt brev kommer du att svara på frågor om din kompetens och erfarenhet kopplat till tjänsten. Detta för en mer inkluderande och rättvis rekrytering.

Urval kommer att ske löpande under ansökningsperioden och intervjuer planeras att genomföras i slutet på vecka 8.

Välkommen med din ansökan redan idag!

ÖVRIGT
Vi är Sveriges största kommunala vård- och omsorgsaktör. Hos oss får du:

• En arbetsgivare som främjar lika rättigheter och möjligheter oavsett bakgrund eller yrkeskompetens
• Trygg anställning
• Meningsfulla arbetsuppgifter
• Karriärmöjligheter och kompetensutveckling
• Heltidsanställning med möjlighet till deltid
• Goda semestervillkor
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

Läs mer om våra förmåner här: https://goteborg.se/wps/portal/start/jobba-i-goteborgs-stad/sa-ar-det-att-jobba-hos-oss/formaner-och-lon

Du ansöker via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Har du skyddade personuppgifter? Ring rekryterande chef för att få reda på fler ansökningsalternativ istället för att skicka in en ansökan.

I denna rekrytering ansöker du utan personligt brev. När du söker kommer du få svara på frågor relevanta för tjänsten. Dina svar blir en viktig del av vårt urvalsarbete.

Vi undanber oss erbjudanden om kompetensförmedling, annonsering och rekryteringshjälp. I denna rekryteringsprocess är valet av rekryteringskanaler redan bestämt.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Förvaltningsekonom

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Förvaltningsekonom.

Ekonom | Jefferson Wells | Göteborg

Läs mer Feb 5
Är du en erfaren ekonom med bakgrund inom bostadsrättsföreningar och söker en ny utmaning? Vi på Jefferson Wells söker nu en ekonom för ett spännande långsiktigt uppdrag i Göteborg. I denna roll får du arbeta med budget, bokslut och redovisning samtidigt som du har nära kontakt med kunder. Låter det som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag!

Ort: Göteborg, möjlighet till hybrid arbete
Start: Snarast möjligt
Uppdrag: Långsiktigt konsultuppdrag med möjlighet till anställning hos kund
Övrig info: Viss flexibilitet att resa till Borås vid enstaka behov

Om rollen som ekonom
I denna roll kommer du att vara en viktig del av teamet och bidra till att hantera en ökad arbetsbelastning. Du kommer att arbeta brett inom ekonomi med fokus på bostadsrättsföreningar och ha mycket kundkontakt. Det är viktigt att du är stresstålig och kan hantera perioder med hög arbetsbelastning.

Dina arbetsuppgifter inkluderar bland annat:

* Budgetering, bokslut och redovisning
* Hantering av ekonomiska frågor kopplade till bostadsrättsföreningar
* Kundkontakt och support i ekonomiska ärenden
* Samarbete med teamet för att säkerställa leveranser

Vem vi söker
För att lyckas i rollen ser vi att du har erfarenhet av ekonomi och en bakgrund inom bostadsrättsföreningar. Vi söker dig som är serviceminded, stresstålig och van vid att arbeta i team.

Vi ser gärna att du har:

* Erfarenhet av budget, bokslut och redovisning
* Tidigare erfarenhet av arbete med bostadsrättsföreningar
* Erfarenhet av Agresso
* Förmåga att hantera hög arbetsbelastning och prioritera teamets leverans

Om Jefferson Wells
Jefferson Wells är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat kompetensförsörjning av chefer och specialister. Jefferson Wells unika expertis och branscherfarenhet gör att vi kan få verksamheter att växa och erbjuda en långsiktig karriärutveckling för våra kandidater. Jefferson Wells finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup. Med vårt omfattande nätverk kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb. Vi matchar dina färdigheter och karriärmål med några av Sveriges mest attraktiva verksamheter och varumärken, så att du kan uppnå dina karriärmål.

Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Urval sker löpande.

Ansök nu

Finansekonom till avdelningen finans och koncernredovisning.

Läs mer Jan 30
En hållbar stad öppen för världen. Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Hos oss jobbar du tillsammans med fler än 60 000 kollegor för ett gott liv för alla i vår stad. Vi skapar en bra vardag för boende, besökare och näringsliv och vi är stolta över att vara en av landets mest innovativa städer.

Stadsledningskontoret i Göteborgs Stad är kommunstyrelsens och kommunfullmäktiges förvaltning. Kontorets uppdrag är att stödja kommunstyrelsen i att leda, samordna och följa upp Göteborgs Stads verksamheter, ekonomi och övrig strategisk planering.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en kvalificerad finansekonom till vårt finansteam. Avdelningen finans och koncernredovisning är en av tre avdelningar inom området Planering, uppföljning, analys och ekonomi och består idag av 12 medarbetare. Avdelningen ansvarar för stadens finans- och redovisningsprocesser, säkerställer stadens betalningsförmåga och tryggar tillgången på kapital. Dessutom ansvarar avdelningen för stiftelseverksamheten för stadens anknutna stiftelser.

Vår arbetsplats präglas av dialog och samarbete och främjar ett hållbart arbetsliv med balans. Vi arbetar i trevliga lokaler vid Gustaf Adolfs torg och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Hos oss får du arbeta med utmanande och spännande uppdrag tillsammans med kunniga kollegor.

Finansteamet ansvarar för den finansiella samordningen i hela staden genom koncernbanken, för likviditetsplanering och skuldförvaltning. Därutöver ansvarar teamet för de finansiella tjänster som förvaltningar och bolag har behov av.

Uppdraget omfattar att arbeta med delar inom cashmanagement, regelefterlevnad och hållbarhet. Arbetsuppgifterna består i huvudsak av att ansvara för bank- och betaltjänster till stadens alla förvaltningar samt bolag och säkerställa drift och utveckling av våra betalflöden. Dessutom ingår att administrera bankkonton och medverka i behörighetsadministration samt säkerställa att lagar och regler följs kopplat till bank- och betaltjänster. Vidare att genomföra betalningar för koncernbanken och arbeta med likviditetshantering och skuldprognoser.

Utöver detta kommer du också att delta i hållbarhetsarbetet med stadens gröna obligationer och i arbetet med att organisera och följa upp koncernbankens totala projektrelaterade finansiering.

Arbetsuppgifterna kan variera över tid, du kommer att arbeta brett och vara en del av ett sammansvetsat team med hög kompetens.

Området och avdelningen arbetar i nära samverkan med stadens förvaltningar och bolag. Detta ger goda möjligheter till helhetssyn på Göteborgs Stad, dess organisation och verksamhet.

KVALIFIKATIONER
För uppdraget krävs att du har akademisk examen med inriktning mot ekonomi och/eller finans. Du har flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter från finans- och ekonomiavdelning. Det är en fördel om du har jobbat med hållbarhetsfrågor även om tyngdpunkten ligger på finans och bankfrågor.

I ditt arbete är du noggrann, ansvarstagande och självgående. I rollen ingår många kontakter, både internt och externt, och därför är din goda samarbets- och kommunikationsförmåga viktig. Vi tror att du är positiv, engagerad och serviceinriktad. Arbetet kräver god analytisk förmåga och därutöver att du har ett stort driv till att förbättra och utveckla rutiner, processer och arbetssätt.

Dessutom är du en van systemanvändare med erfarenhet av affärs- och treasurysystem, har goda kunskaper i Excel samt uttrycker dig väl i tal och skrift.

Välkommen med din ansökan!

Tjänsten kan komma att säkerhetsklassas.

ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för boende, besökare och näringsliv. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Vi på Stadsledningskontoret vill att alla våra medarbetare ska vara delaktiga i att skapa arbetsplatser som genomsyras av respekt, jämställdhet, medinflytande, arbetsglädje och utveckling.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Ekonom till Utbildningsförvaltningen

Läs mer Jan 17
Vår vision är att Göteborg ska vara en internationellt ledande utbildnings- och kunskapsstad. Utbildningsförvaltningen i Göteborg bedriver verksamhet inom kommunal gymnasieskola, vuxenutbildning, yrkeshögskola, anpassad gymnasieskola, komvux som anpassad utbildning, studie- och yrkesvägledning, modersmål samt skolutveckling.

I vårt arbete har vi ett tydligt elevfokus som sätter kunskap och färdigheter i ett sammanhang där inre motivation, medskapande och lust att lära är viktiga ingredienser. Vi arbetar utifrån alla människors lika värde och rättigheter. Tillsammans skapar vi en arbetsmiljö där både elever och medarbetare är delaktiga och verkar för varandras framgång.

ARBETSUPPGIFTER
Utbildningsförvaltningen är en av Göteborgs Stads största förvaltningar med en omsättning på ca 4 mdkr. Vi söker nu ekonom till enheten Ekonomi inom avdelningen Administration och Ekonomi. Ekonomienheten består av 14 medarbetare varav en gruppchef. Vi arbetar på plats på kontoret eller i verksamheten för att utveckla verksamhet och stötta verksamheten och varandra.

Enheten har det övergripande och sammanhållande ansvaret för ekonomistöd till verksamheten, redovisning, budget, uppföljning och prognos för hela Utbildningsförvaltningen.

I avdelningens uppdrag ingår att säkerställa och utveckla förvaltningens ekonomistyrning, effektivisera ekonomiprocesserna samt att se till att god redovisningssed tillämpas.

Som ekonom hos oss samarbetar du nära med både dina kollegor på enheten och med den verksamhet du stöttar.

Du kommer arbeta med verksamhetsområde YRGO som är en del av Vuxenutbildningen. Verksamheten finns på två adresser i Göteborg och har 9 rektorer/chefer med ansvar för ekonomi som behöver ditt stöd. Här möter du även flera olika personalkategorier, som har olika förförståelse för ekonomiska data och förutsättningar, varför stor vikt läggs vid personlig lämplighet och förmåga att förmedla och omvandla ekonomisk information till hur det påverkar i verksamheten.

Vi söker nu dig till vårt goa gäng som brinner för att arbeta med verksamheten och förmedla sambanden mellan ekonomi och verksamhet.

Tjänsten innebär att du framför allt kommer arbeta med:
• Budget
• Prognos
• Uppföljning
• Analys
• Bokslut
• Utrednings- och utvecklingsuppdrag

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är nyfiken på uppdraget, med fokus på verksamheten och vill utmana och utveckla både dig själv och den verksamhet du arbetar för.

Du bygger förtroendefulla relationer, skapar delaktighet och stöttar verksamheten i att nå sina mål.

Vi vill att du har högskoleutbildning inom ekonomi alternativt annan eftergymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi som förvaltningen bedömer likvärdig.

Vi ser gärna att du har minst tre års erfarenhet från kvalificerat ekonomiarbete, gärna från kommunsektorn och utbildningsområdet.

Det är meriterande om du har erfarenhet av att jobba processorienterat samt med stöd till verksamhetsansvariga.

Som person är du analytisk, strukturerad, och nyfiken. Det är viktigt att du trivs med att arbeta såväl strategiskt som mer detaljorienterat. Du är verksamhetsinriktad och bra på att ta initiativ. Vidare är du kommunikativ och serviceminded och tycker om att stödja organisationen och att arbeta med förbättringsarbete och problemlösning. I denna roll har du många interaktioner med övriga i organisationen och det är viktigt att du kan förklara resultat och interna processer på ett pedagogiskt sätt.
Du har god förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift och gillar att det tidvis är ett högt arbetstempo och att jobba mot deadlines är inget du känner dig främmande för. Du har stor vana och goda kunskaper i att arbeta i olika datasystem.

ÖVRIGT
Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt id och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige.

Med hänvisning till lagarna som reglerar registerkontroll så måste den som erbjuds denna tjänst uppvisa utdrag ur belastningsregistret innan anställningsavtal kan upprättas.

Till de tjänster där det finns krav på utbildning kommer du som går vidare i rekryteringsprocessen att få lämna in underlag som styrker din utbildning, t.ex. legitimation eller examensbevis. Du kan även bifoga dem direkt i din ansökan.

Ansök nu

Ekonom

Läs mer Dec 13
Har du ett starkt intresse för ekonomi och vill bidra med din kompetens i en miljö där du blir en viktig länk i en samhällsviktig verksamhet? 

Amf 4 söker nu en ekonom för placering vid ekonomifunktionen vid regementsstaben!

I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Verksamheten erbjuder stor variation och komplexitet. Våra anställda har ett flertal olika förmåner, bland annat tre timmar fysisk träning i veckan på arbetstid. Bra balans mellan arbete och fritid med flexibel arbetstid samt 28-35 semesterdagar beroende på din ålder. 

Om enheten

G8 (ekonomiavdelningen) tillhör Älvsborgs amfibieregementes (Amf 4) regementsstab. Avdelningen ansvarar för att samordna förbandets ekonomistyrning, budgetering samt uppföljning.

Huvudsakliga arbetsuppgifter 

Som ekonom hos oss kommer du tillsammans med övriga ekonomer arbeta med budgetering, prognoser och ekonomiska analyser. Du kommer dessutom att ansvara för fakturahantering med tillhörande uppföljning av kostnader. Du stöttar och hjälper chefer och medarbetare avseende ekonomifrågor. Du handleder och utbildar inom ekonomiområdet främst på individnivå, men också i mindre grupper. Utöver detta kommer du att arbeta med övrigt förekommande arbetsuppgifter på en ekonomiavdelning.

Exempelvis:


• Stödja vid budgetering, uppföljning och beslutsunderlag
• Framtagande av underlag för månadsrapportering
• Ta fram ekonomiska rapporter, kalkyler och nyckeltal
• Genomföra ekonomisk uppföljning och kontroll
• Allmän ekonomiadministration omfattande bl.a. fakturahantering och bokföringsunderlag
• Fakturering
• Stödja organisationen i ekonomirelaterade frågor

KRAV

Kvalifikationer 


• Universitets- eller högskoleutbildning inom ekonomi  
• God förmåga att kommunicera, i såväl tal som skrift på svenska
• Goda kunskaper i att arbeta i MS Office, särskilt i Excel
• Dokumenterad erfarenhet av ekonomiarbete

Personliga egenskaper

Vi söker dig som har ett brinnande intresse för ekonomi. Du är ansvarstagande, noggrann och har god analytisk förmåga. Du trivs bra i självständigt arbete inom eget ansvarsområde men kan även arbeta mot gemensamma mål i grupp. En förutsättning för att klara av arbetsuppgifterna på ett bra sätt är att du levererar resultat i rätt tid och med god precision även under tidspressade förhållanden. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. 

Meriterande


• Erfarenhet av Försvarsmaktens affärssystem 
• Dokumenterad erfarenhet av arbete med styrning av fakturaflöden, internkontroll, budgetering och prognosarbete.
• Flerårig dokumenterad erfarenhet av ekonomiarbete
• Dokumenterad erfarenhet från ekonomiarbete inom offentlig sektor

För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer vår värdegrund via vår hemsida).

 

Övrigt

Anställningsform: 100% Tillsvidareanställning, inleds med provanställning om 6 månader.

Arbetsort: Västra frölunda, Göteborg

Tillträdesdatum: Snarast enligt överenskommelse.

För upplysningar om befattningen kontakta: 

Jenny Karlsson ekonomichef, Amf 4, jenny.karlsson@mil.se

För information om rekryteringsprocessen kontakta:

Rekryteringskoordinator G1 Anna Ragnmark amf4-g1@mil.se

Fackliga företrädare:
SEKO  Kurt Ragnarsson, kurt.ragnarsson@mil.se   

OF Amf 4 Johan Dahlgren, of-amf@officersforbundet.se of-amf@mil.se    

Försvarsförbundet Anja Aghester, forsvarsforbundet-goteborg@mil.se  

SACO, saco-gbg@mil.se

Sista ansökningsdag

Välkommen med din ansökan senast 2024-12-30. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.

På Älvsborgs amfibieregemente, i centrala Göteborg, verkar vi där land möter hav och utgör en viktig länk mellan armé- och sjöstridskrafterna. Som återetablerat regemente med garnisonsansvar växer vi och är behov av fler kompetenta officerare, soldater och civila medarbetare som fortsätter utveckla förbandet till dess viktiga uppgift: Försvara Sveriges många kustnära skärgårdsområden samt skydda våra leder in till Skandinaviens största hamn i syfte att värna Sveriges strategiska import.

I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap.
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen.
Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från GÖTEBORGS KOMMUN

Nedan visas andra jobb i Göteborg från GÖTEBORGS KOMMUN .

Sommarvikariat inom boendestöd - sydvästra Göteborg

Stödassistent
Läs mer Jan 29
Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Då utvecklas vi och kan delta i samhället. Personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett gott och självständigt liv. Ett liv som alla andra.
Med 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi fattar beslut om och arbetar inom boende med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning. Vi arbetar aktivt med att utveckla och sprida kunskap inom Göteborgs Stad och till andra. På så sätt blir vi alla bättre på att förstå behov och ge rätt stöd. Tillsammans ser vi till att fler kan leva ett gott och självständigt liv som alla andra.
Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker sommarvikarier till våra tre boendestödsenheter i Sydväst!

I tjänsten som boendestödjare kommer du att ge stöd, service och omvårdnad till vuxna med psykiska, intellektuella och neuropsykiska funktionsnedsättningar. Stödet ges inom alla livsområden och sker oftast i den enskildes hem. Uppdraget syftar till att motivera och stärka varje persons egna resurser. Stödet utgår från genomförandeplaner som är gjorda tillsammans med brukarna.

I arbetet ingår att tillsammans med våra brukare bistå i alla sysslor som utförs i ett hem, myndighetskontakter samt att lotsa och visa arenor i närmiljön och stödja brukaren för en meningsfull fritid eller sysselsättning. I det dagliga arbetet ingår samarbete med kollegor inom enheten och med viktiga kontakter utanför hemmet, samt social dokumentation, och delegerande sjukvårdsinsatser. I arbetet kommer du att få stöd via metodhandledare och teamträffar.

Tjänsterna är på dagtid, dagtid kväll och vissa på helg.

KVALIFIKATIONER
Det är meriterande om du är utbildad eller har en pågående utbildning till stödassistent, stödpedagog, undersköterska, socionom, psykolog eller liknande. Det är även meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta inom funktionsstöd samt om du har körkort B.
Har du även erfarenhet av någon av följande metoder: AKK (alternativ och kompletterande kommunikation), LAB (lågaffektivt bemötande), Motiverande samtal, eller ESL (Ett självständigt liv) och Tydliggörande pedagogik så är detta till din fördel.

För att kunna föra dokumentation behöver du behärska det svenska språket i tal och skrift vilket innebär ett krav på godkända betyg i Svenska 1, Svenska som andra språk 1 eller motsvarande. Du som inte uppfyller kvalifikationskraven i svenska 1 eller svenska som andra språk 1 kan komma att erbjudas att göra ett språktest genom testanvändaren Educateit.

Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och gruppens arbetsuppgifter. Du tänker på de vi är till för och deras bästa. Du är uppmärksam och öppen för att förstå andra människors behov, känslor och åsikter. Du anpassar sättet att förmedla ditt budskap till mottagaren och uppmuntrar till dialog, delaktighet och engagemang. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt.

ÖVRIGT
Bifoga studieintyg eller examensbevis på
efterfrågad utbildning
Urval och intervjuer påbörjas under ansökningstiden.

I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.
Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig:
- Trygg anställning med goda anställningsvillkor
- Heltid med möjlighet till deltid
- Introduktion vid nyanställning
- Kompetensutveckling
- Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

Vid arbete i den enskildes hem:
Före erbjudande om anställning ber vi dig uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister. Beställt utdrag ska vara oöppnat.
Du ska själv begära ett utdrag från polisens belastningsregister. Detta görs via e-tjänst eller med hjälp av en blankett som finns på polisens hemsida (Blankett för begäran om registerutdragför enskild person)
Använd inte e-tjänsten om du har skyddad identitet utan använd då lämplig blankett i stället.
https://etjanster.polisen.se/eregisterutdrag/utdrag

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Två lärare i matematik sökes till Burgårdens gymnasium

Lärare i gymnasieskolan
Läs mer Feb 5
Vår vision är att Göteborg ska vara en internationellt ledande utbildnings- och kunskapsstad. Utbildningsförvaltningen i Göteborg bedriver verksamhet inom kommunal gymnasieskola, vuxenutbildning, yrkeshögskola, anpassad gymnasieskola, komvux som anpassad utbildning, studie- och yrkesvägledning, modersmål samt skolutveckling.

I vårt arbete har vi ett tydligt elevfokus som sätter kunskap och färdigheter i ett sammanhang där inre motivation, medskapande och lust att lära är viktiga ingredienser. Vi arbetar utifrån alla människors lika värde och rättigheter. Tillsammans skapar vi en arbetsmiljö där både elever och medarbetare är delaktiga och verkar för varandras framgång.

ARBETSUPPGIFTER
På Burgården utbildar vi för verkligheten, och precis som i verkligheten är vår skola en myllrande värld, med massor av inriktningar, människor och möten. Vi är en mångkulturell skola med ca 1250 elever från alla stadsdelar och kranskommuner. Vi erbjuder yrkesprogram, högskoleförberedande program och introduktionsprogram. Här rör sig framtidens frisörer, modedesigners och djurvårdare tillsammans med natur-/samhällsvetare, undersköterskor, barnskötare och stöd-/elevassistenter.
Hos oss får du möjlighet att växa i ditt yrke och vara en viktig del av vår utvecklingsresa för att bli en ännu bättre skola. Vi jobbar med öppet sinne, stort hjärta och yrkesstolthet som smittar. Tillsammans skapar vi en arbetsmiljö där både elever och medarbetare är delaktiga och verkar för varandras framgång.

Vi söker nu två lärare i matematik till Burgårdens gymnasium. Du kommer undervisa och arbeta med elevgrupper som under sin gymnasietid förbereds inför yrkesarbete eller högskoleutbildning. Din roll, utöver att undervisa, är att också stötta eleverna som mentor genom att ha kunskap om deras behov, följa deras studier och vara delaktig i målet att de skall nå gymnasieexamen. Som mentor bygger du relation med elev och har kontakt med vårdnadshavare.

I samarbete med skolledning och kollegor bidrar du till att skapa goda förutsättningar för att skolans elever ska trivas, utvecklas och nå sina mål. Tillsammans med arbetslaget blir du en del av en helhet där vi tillsammans arbetar för att eleverna skall nå sin fulla potential både i skolan och i sin yrkesutövning.
Du kommer också ingå i en lärgrupp med fokus på utveckling samt ett ämneslag med mycket erfarna och kompetenta lärare i matematik.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är behörig lärare och har lärarlegitimation i matematik på gymnasienivå. Tidigare erfarenhet av att arbeta som lärare på grundskola eller gymnasiet samt behörighet och legitimation i ytterligare något ämne är meriterande.

För att lyckas i rollen som lärare på Burgården bidrar du till andras lärande och du skapar goda förutsättningar för att lärande ska kunna ske. Du brinner för att hjälpa elever att strukturera sitt arbete och utveckla sin potential. Du har tålamod och förståelse för alla individers olika förutsättningar. Du är också duktig på att differentiera din undervisning för att eleven ska nå sina mål. Du uppmuntrar till dialog, delaktighet och engagemang och är bra på att bygga goda relationer med eleverna.

Som medarbetare är du flexibel och självgående, men trivs också med att jobba i team med övriga kollegor. På Burgårdens gymnasium är vi i starten med att utveckla matematikundervisningen. I detta utvecklingsarbete kommer du vara en viktig del tillsammans med dina matematikkollegor.

ÖVRIGT
Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt id och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige.

Med hänvisning till lagarna som reglerar registerkontroll så måste den som erbjuds denna tjänst uppvisa utdrag ur belastningsregistret innan anställningsavtal kan upprättas.

Till de tjänster där det finns krav på utbildning kommer du som går vidare i rekryteringsprocessen att få lämna in underlag som styrker din utbildning, t.ex. legitimation eller examensbevis. Du kan även bifoga dem direkt i din ansökan.

Ansök nu

Fastighetstekniker- kyla

Kyltekniker
Läs mer Feb 7
Nytt
Stadsfastighetsförvaltningen skapar miljöer där livet får ta plats genom att planera, bygga, hyra in, förvalta och utveckla lokaler och utemiljöer för Göteborgs Stads verksamheter. Varje dag är hundratusentals göteborgare verksamma i förskolor, skolor, vård- och omsorgsboenden och andra lokaler som vi sköter om.
Gemensamt med stadsmiljöförvaltingen, exploateringsförvaltningen och stadsbyggnadsförvaltningen har vi ett samordnat ansvar för stadsutvecklingen i Göteborgs stad. Detta innebär en delad ansvarsfördelning och roller utifrån skeden: planering; genomförande och förvaltning med mål att bidra till en sammanhållen, effektiv och transparent stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv i staden.

ARBETSUPPGIFTER
Avdelningen drift och underhåll ansvarar för tillsyn, reparation samt drift av områdena utemiljö, byggnad och installationer över tid med god teknisk status och nöjda hyresgäster. Detta uppnås genom ett nära samarbete med hyresgäster, förvaltningens övriga avdelningar samt andra organisationer i staden. Avdelningen ansvarar för att genomförandet av besiktningar som myndigheter kräver samt bidrar till utvecklingen av energisparåtgärder. Vi utför de uppdrag som beställs av våra hyresgäster.

Dina arbetsuppgifter:
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bli att ansvara för våra kylärenden i de storkök vi förvaltar inom Göteborgs stad. Du ansvarar för övervakning av felanmälningar för området kyla i vårt fastighetssystem och planerar och åtgärdar dessa ärenden.

Övriga arbetsuppgifter:
• Återställa larm och övervakning i vårt
styrsystem
• Utföra viss typ av service gällande kyla i våra
storkök.
• Följa upp garantiärenden
• Informera och utbilda personal på plats hur
man sköter kyl/frys rum
• Underhållsbedöma våra kylsystem
• Vara behjälplig i sakfrågor gällande kyla till
dina kollegor
• Bistå i arbetet med utfasning av viss
köldmedia
• Vara med och teckna och förvalta serviceavtal
gällande kylmaskiner
• Delta vid driftoptimering av kylmaskiner
• Övervakning av felanmälningar vårt
fastighetssystem samt planering och
åtgärdande av de ärenden.

KVALIFIKATIONER
Vem söker vi?
Vi söker dig med ett starkt teknikintresse och tidigare erfarenhet som certifierad kyltekniker med arbete inom varukyla som uppfyller svensk standard. För denna tjänst behöver du ha relevant gymnasieutbildning, kunskaper inom el samt kylcertifikat. Vi ser de som meriterande om kunskaper inom CO2. Vidare innehar du B- körkort
och är van vid att arbeta vid dator och i olika system.

Du bör ha en passion för reparation och felsökning samt god social förmåga för att hantera daglig kontakt med hyresgäster och leverantörer. För att lyckas i rollen behöver du vara tydlig och transparent i din kommunikation där du anpassar ditt budskap efter mottagare, målgrupp och situation. Du har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål där du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten. Du är mån om att ditt arbete blir korrekt och grundligt utfört och du kontrollerar och följer upp ditt arbete för att säkerställa att det håller en hög kvalitet.

Vi ser fram emot din ansökan och möjligheten att välkomna dig till vårt team!


ÖVRIGT
Vi erbjuder en arbetsplats i utveckling och med framåtanda. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vi arbetar i trevliga lokaler och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Stadsfastigheter arbetar för ett hållbart arbetsliv där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ett rikt liv också utanför arbetet. Vi erbjuder dig ett utvecklings- och innovationsklimat som ger dig goda möjligheter till karriärutveckling. Inom förvaltningen tillämpar vi ett tillitsbaserat ledarskap som grundar sig i den inkluderande arbetsplatsen.
Vi strävar efter att ha en jämn fördelning mellan kvinnor och män och en spridning när det gäller ålder på vår förvaltning. Vi vill att vår arbetsplats ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.

Ansök nu

Skadereglerare återkrav/regress

Skadereglerare
Läs mer Feb 7
Nytt
Kretslopp och vatten är till för göteborgarna. Vi ansvarar för att några av Göteborgs viktigaste samhällstjänster fungerar, alla dygnets timmar, hela året runt. Genom arbetet med vatten, avlopp och avfall bidrar Kretslopp och vatten till att skapa ett kretsloppssamhälle som möjliggör för göteborgarna att leva hållbart. Vår vision är ”Vi gör det lätt att leva hållbart” och vårt jobb är viktigt på riktigt.
Göteborg växer som aldrig förr. Vi arbetar med att säkra dricksvattenförsörjningen till staden genom att bygga och underhålla staden under marken. Vi påverkar och planerar för byggandet av ett Göteborg som ska klara morgondagens klimatutmaningar. Vi arbetar även med att se till att det avfall som göteborgarna genererar samlas in och behandlas på rätt sätt. Vi arbetar långsiktigt med göteborgarens medvetenhet och beteende kring kretslopp och användningen av dricksvatten.
Vi är en taxefinansierad förvaltning med stor fackkunskap med cirka 500 anställda. Inom organisationen har vi kompetens för att lösa vårt uppdrag – både när vi planerar och utför arbetet.
Delar du vår vision och vill veta mer om oss? Besök gärna www.goteborg.se/kretsloppochvatten eller följ oss på Facebook eller Linkedin.

ARBETSUPPGIFTER
Tycker du om att samarbeta med människor och lösa komplexa problem, samtidigt som du får vara med och göra något viktigt för Göteborg? Vi söker nu en skadereglerare med inriktning mot återkrav till Kretslopp och vatten!

Som skadereglerare med inriktning mot återkrav hos oss arbetar du med att utreda, samordna och administrera skadestånd för att återkräva ersättning när vi har drabbats av kostnader orsakade av både utom- samt inomkontraktuella aktörer.

I dina arbetsuppgifter ingår också löpande ekonomisk uppföljning samt vidareutveckling av rutiner och arbetssätt kring skadereglering. Du kommer arbeta tätt med både chefer, driftpersonal, jurist och ingenjörer.

Enheten som du tillhör ansvarar förutom skadereglering även för VA-anslutningsärenden, VA-juridiska frågor, byggkontroll, olje- och fettavskiljarärenden samt fakturering. Vi har ett nära samarbete inom avdelningen och arbetar tätt tillsammans med driftavdelningarna och förvaltningar och bolag i Göteborgs stad.

Arbetet sker över både dator och telefon då du har kontakt. Vi utgår från vårt aktivitetsbaserade huvudkontor i Alelyckan och arbetar 8-16:30 med flextid.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:

• Eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer är lämplig för arbetsuppgifterna
• Erfarenhet av arbete inom skadereglering med inriktning mot återkrav
• Erfarenhet inom skadeståndsrätt
• Mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift
• God förmåga att använda olika databaser och digitala kartor

Det är meriterande om du även har:

• Teknisk förståelse för bygg- och anläggningsarbeten främst inom VA och VA-installationer
• Erfarenhet av byggnadsbesiktning
• Erfarenhet av offentlig verksamhet

Som skadereglerare behöver du kunna anpassa din kommunikation efter mottagare och situation och uttrycka kärnan i ett argument på ett tydligt och effektivt sätt. Vi utgår även från att du är van vid att arbeta på ett strukturerat och effektivt sätt så att ditt arbete blir utfört med kvalité.

Varmt välkommen med din ansökan!


ÖVRIGT
Som anställd på Kretslopp och vatten kommer du att bli krigsplacerad inom ramen för Kretslopp och vattens roll i totalförsvaret.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Speciallärare till Burgården anpassad gymnasieskola

Speciallärare
Läs mer Feb 3
Vår vision är att Göteborg ska vara en internationellt ledande utbildnings- och kunskapsstad. Utbildningsförvaltningen i Göteborg bedriver verksamhet inom kommunal gymnasieskola, vuxenutbildning, yrkeshögskola, anpassad gymnasieskola, komvux som anpassad utbildning, studie- och yrkesvägledning, modersmål samt skolutveckling.

I vårt arbete har vi ett tydligt elevfokus som sätter kunskap och färdigheter i ett sammanhang där inre motivation, medskapande och lust att lära är viktiga ingredienser. Vi arbetar utifrån alla människors lika värde och rättigheter. Tillsammans skapar vi en arbetsmiljö där både elever och medarbetare är delaktiga och verkar för varandras framgång.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en speciallärare till Burgården anpassad gymnasieskola. Vi är en trivsam anpassad gymnasieskola i centrala Göteborg med en kompetent personalgrupp och ändamålsenliga lokaler. Våra elever läser inom anpassad gymnasieskolas nationella program. Eleverna är på olika utvecklingsnivåer, med olika bakgrund och har olika förutsättningar.

Som lärare är du ansvarig för den pedagogiska planeringen och undervisningen inom de gymnasiegemensamma ämnena. Du kommer att arbeta ämnesintegrerat mellan gymnasiegemensamma ämnen och yrkesinriktade ämnen inom programmet. Tillsammans med enhetens övriga pedagoger, assistenter, elevhälsopersonal och skolledning arbetar ni gemensamt med skolans övergripande verksamhetsfrågor och pedagogiska utveckling. Självklart alltid med elevernas utveckling och måluppfyllelse i fokus. Du skall vara studiehandledare (mentor) för elever och arbeta systematiskt med elevernas måluppfyllelse utifrån formativ bedömning.

Jobbet som lärare för elever på den anpassade gymnasieskolans nationella program är både roligt och utvecklande och passar dig som är trygg i dig själv, har en stabil grund att stå på och gillar att arbeta med ett brett perspektiv kring elevernas förmågor. Du behöver kunna möta din omgivning med en positiv inställning och humor. Vi erbjuder dig möjligheten till en ansvarsfull och utvecklande roll i nära samarbete med kompetenta kollegor. Tjänsten passar dig med ett genuint intresse för målgruppen och som ser individens möjligheter.

Är du nyfiken eller har frågor, tveka inte att höra av dig till skolans rektor Robin.
Läs mer om oss på www.ag.goteborg.se

KVALIFIKATIONER
Legitimerad speciallärare med inriktning mot intellektuell funktionsnedsättning. Du har pedagogisk erfarenhet av arbete med elevgruppen. Du har ämneskompetens för att undervisa i samtliga gymnasiegemensamma ämnen inom anpassad gymnasieskolas nationella program. Erfarenhet av undervisning inom något estetiskt ämne är meriterande.

Kännedom och kunskap om elevgruppen är en förutsättning. Du ska ha erfarenhet av att arbeta med tydliggörande pedagogik. Arbetet kräver god kompetens i de vanliga digitala verktygen. Du är van att arbeta med extra anpassningar och dokumentation.

Du har god samarbetsförmåga, är flexibel och lyhörd samt har en mycket god organisationsförmåga. Du är öppen för att arbeta ämnesintegrerat inom programmet.

För oss är det viktigt med ett respektfullt bemötande. Du har förmågan att skapa goda relationer och kommunicera såväl med elever, vårdnadshavare, rektor samt övrig personal.

ÖVRIGT
Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt id och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige.

Med hänvisning till lagarna som reglerar registerkontroll så måste den som erbjuds denna tjänst uppvisa utdrag ur belastningsregistret innan anställningsavtal kan upprättas.

Till de tjänster där det finns krav på utbildning kommer du som går vidare i rekryteringsprocessen att få lämna in underlag som styrker din utbildning, t.ex. legitimation eller examensbevis. Du kan även bifoga dem direkt i din ansökan.

Ansök nu

Sommarpraktikant Alelyckans vattenverk

Maskintekniker, vattenverk
Läs mer Feb 5
Kretslopp och vatten är till för göteborgarna. Vi ansvarar för att några av Göteborgs viktigaste samhällstjänster fungerar, alla dygnets timmar, hela året runt. Genom arbetet med vatten, avlopp och avfall bidrar Kretslopp och vatten till att skapa ett kretsloppssamhälle som möjliggör för göteborgarna att leva hållbart. Vår vision är ”Vi gör det lätt att leva hållbart” och vårt jobb är viktigt på riktigt.
Göteborg växer som aldrig förr. Vi arbetar med att säkra dricksvattenförsörjningen till staden genom att bygga och underhålla staden under marken. Vi påverkar och planerar för byggandet av ett Göteborg som ska klara morgondagens klimatutmaningar. Vi arbetar även med att se till att det avfall som göteborgarna genererar samlas in och behandlas på rätt sätt. Vi arbetar långsiktigt med göteborgarens medvetenhet och beteende kring kretslopp och användningen av dricksvatten.
Vi är en taxefinansierad förvaltning med stor fackkunskap med cirka 500 anställda. Inom organisationen har vi kompetens för att lösa vårt uppdrag – både när vi planerar och utför arbetet.
Delar du vår vision och vill veta mer om oss? Besök gärna www.goteborg.se/kretsloppochvatten eller följ oss på Facebook eller Linkedin.

ARBETSUPPGIFTER
På avdelningen för dricksvattenproduktion arbetar vi dygnet runt med att säkerställa att Göteborgarna alltid har ett gott och säkert dricksvatten i sina kranar. I våra två vattenverk och i våra kontrollrum sker en ständig övervakning, kontroll och uppföljning av vår driftverksamhet.

Under sommaren erbjuder vi sommarjobb i verksamheten och du kommer då att tillsammans med driftpersonalen utföra dagliga uppgifter inom drift och underhåll. Det kan handla om övervakning, provtagning och inventering. Arbetet är varierande och lärorikt både praktiskt och teoretiskt.

För att passa hos oss behöver du vara nyfiken och flexibel och trivas lika bra framför datorn som ute i anläggningen och delta i åtgärder på plats. Vi arbetar tillsammans och du är beredd att rycka in där det behövs.

Tjänsten är en visstidsanställning med normalarbetstiden mån-fre 07:00-15:30.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är pågående student på ingenjörsutbildning efter årskurs 2, med inriktning samhällsbyggnad, maskinteknik eller liknande högskoleutbildning.
För att bli framgångsrik i rollen ser vi att du är motiverad och har ett starkt engagemang för ditt arbete, samt att du tar initiativ och ansvar för dina arbetsuppgifter

B-körkort är meriterande.
Ingen erfarenhet krävs.

Tjänsten är säkerhetsklassad och förutsätter godkänd registerkontroll från Säpo och svenskt medborgarskap.

ÖVRIGT
Som anställd på Kretslopp och vatten kommer du att bli krigsplacerad inom ramen för Kretslopp och vattens roll i totalförsvaret.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu