Göteborg: Sommarjobb: Junior Document Controller inom marina bottenkarteringar

Hitta ansökningsinfo om jobbet Sommarjobb: Junior Document Controller inom marina bottenkarteringar i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2025-02-04 // Varaktighet: Heltid

Är du student och vill ha ett spännande och lärorikt sommarjobb? Studerar du geovetenskap eller en annan högskoleutbildning och vill skaffa värdefull erfarenhet inom dokumenthantering på ett bolag som arbetar med marina bottenkarteringar? Då kan detta vara en möjlighet för dig!

OM TJÄNSTEN: 

Vår kund verkar inom offshoreindustrin för marina bottenkarteringar med syfte att kartlägga bottnar inför byggandet av marin infrastruktur, inspektioner av pipelines och andra marina strukturer på och i botten runt om i Europa. Sommarjobbet är placerat på företagets huvudkontor i Göteborg, Nya Varvet.

Det här är en tjänst för dig som studerar en eftergymnasial utbildning och vill skaffa dig praktisk erfarenhet inom dokumenthantering. Du är noggrann, strukturerad och trivs i en roll där kvalitet och kommunikation står i fokus.

Rollen innebär periodvis ett högt arbetstempo samtidigt som det ställs fortfarande krav på noggrannhet och kvalitét i arbetet. 



Arbetsuppgifter: 

Förbereda dokumenthanteringssystemet inför projektstart med mappstruktur, mallar så att respektive avdelning inom företaget kan föra in nödvändig dokumentation inför- och under pågående projekt.
Ansvara för att dokument når satta standarder och kvalitetskrav.
Ansvara för revisionsarbetet av rapporter och dokument mot kunder.
Sammanställa dokument och rapporter innan de kommuniceras med kunder.
Strukturera och sammanställa rapporter/dokument så att de uppfyller kundens krav.

VI SÖKER DIG SOM: 
Har en pågående högskoleutbildning inom geovetenskap, administration, eller annan för tjänsten relevant högskoleutbildning.
Har vana av att administrera och strukturera i ett dokumenthanteringssystem, starkt meriterande om du jobbat i Sharepoint.
Gillar att ge service mot såväl kunder som kollegor.
Har lätt för att lära dig nya arbetssätt och är flexibel i att hantera olika arbetsuppgifter samtidigt.
Talar och skriver flytande på både engelska och svenska.
Har datavana och lätt för att sätta dig in i olika system.
Har lätt för att förstå arbetsflöden kopplat till rollen.


Vi lägger stor vikt vid rätt person för rollen. Eftersom jobbet kräver att man följer specifika riktlinjer och dokumentkoder så ser vi gärna att du som person är strukturerad, noggrann och kvalitetsmedveten. Du är samtidigt kundfokuserad och gillar att kommunicera med kunder och interna avdelningar.



OM ANSTÄLLNINGEN: 
Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer att vara anställd av Friday och arbeta 100% hos kund.



ÖVRIG INFO: 
Omfattning: Sommar 2025.
Startdatum:Juni 2025
Placering: Göteborg, Nya Varvet (fantastiskt fina lokaler vid vattnet)
Rekryteringsansvarig: Gustav Widman, gustav.widman@friday.se
Lön: timlön


Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.



OM FRIDAY:
Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Backofficepersonal

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Backofficepersonal.

Engagerat kundserviceproffs inom energibranschen sökes

Läs mer Jan 10
Har du energibranschen i ryggsäcken och administrativa färdigheter, kundfokus och högt engagemang? Samtidigt som du vill vara en viktigfunktion på ett kommersielltföretag som har hög tillväxttakt.Vi på Progressio letar för vår samarbetspartnerEneas Services ABefter en strukturerad och effektiv kollega som haradministrativa färdigheter, ett öga för detaljer och gillar attutveckla processen.Är det du? Då ska du läsa vidare.
ROLLEN Arbetet inom kundserviceär du säljavdelningens högra hand när det kommer till energibranschen. Du hjälper säljarna med avtalsgranskning och hantering av kundavtal, samt tar över den dagliga dialogenmed leverantörer och företagskunder vi mail och telefon.Du är digitalt kunnig och har lätt att navigera i vårt backloggsystem. Samtidigt som du är van vid att säkerställa leverans på ett smidigt och enkelt sätt.Att hantera kunder och dess frågor gör du på ett professionellt och pålitligt sätt. Viktig aspekt är att ligga steget före och behålla nuvarande kunder där stor vikt ligger i winback & turns.
DET HÄR ÄR DU- Har en bakgrund inom energibranschen- Du har en stor drivkraft samt egen motivation- Du är proaktiv och lösningsorienterad- Du har en exceptionellt öga för kundservice- Du är flexibel mellan arbetsuppgifter och har god prioriteringsförmåga- Är en teamplayerVI ERBJUDER - En dynamisk arbetsmiljö med fantastiska kollegor- Möjlighet att växa och utvecklas inom företaget- Möjlighet till remotejobb- En arbetsplats där dina idéer och initiativ värdesättsOM ARBETSGIVARENVENI Energy Group, Eneas’ moderbolag, grundades 1995 och har tagit positionen som Nordens ledande aktör inom samköps- och energitjänster. Vi skapar värde för över 50 000 företag och hanterar kraftinköp för 12 TWh per år. Koncernen består idag av över 500 anställda och har kontor i: Norge: Drammen och Trondheim. Sverige: Göteborg och Östersund. Finland: Hämeenlinna och Tampere. Tyskland: Biblis. Spanien: Malaga.VENI Energy Group är en koncern med fokus på hållbarhet, mångfald, god lönsamhet, snabb tillväxt och höga ambitioner för vidare utveckling. Vi arbetar genom våra kärnvärden: kundfokus, engagemang och pålitlighet. Eneas Services AB, en del av VENI Energy Group, har sitt kontor i Mölndal, Sverige. Här arbetar mer än 15 anställda med fokus på kunskapsdelning och trivsel. VID FRÅGOR KRINGTJÄNSTENMagnus Olssonmagnus@progressioswe.seTJÄNSTEN100% tillsvidare anställning med 6 månaders provanställningLön efter överrenskommelseÖvriga förmåner med friskvård, pension osv.Tillträde: 1 februariLön 30-35 000 kr/månad

Ansök nu

KYC Officer

Läs mer Dec 20
Är du analytisk och intresserad av att göra skillnad inom finansiell trygghet? Vi söker nu en KYC Officer som vill bidra till att säkerställa hög kvalitet i vårt arbete med kundkännedom och riskhantering. Om du är strukturerad, detaljorienterad och tycker om att arbeta i en föränderlig miljö, är detta tjänsten för dig!

OM ROLLEN
Vi söker dig som vill vara en del av vårt AML Office och bidra till vårt arbete med att förebygga penningtvätt och finansiering av terrorism (AML/CFT).
Som KYC Officer ingår du i ett team om tolv kollegor och rapporterar till Chief AML Ester Sandgren. Du ansvarar du för att genomföra kundkännedomsåtgärder på bankens kunder. Arbetsuppgifterna utförs såväl självständigt som tillsammans med övriga medarbetare i teamet.
I din roll ingår bland annat att:
Gå igenom, granska och bedöma KYC dokumentation avseende privatkunder såväl som företagskunder
Analysera, utreda och bedöma risker förknippade med kunden, bland annat genom att utreda syfte och art, ägastruktur samt geografiska exponering
Samarbeta nära Norion Banks affärsområden och kundansvariga
Genom stickprov och kontroller säkerställa att Norion Bank uppfyller penningtvättsregelverket och bankens interna rutiner och riktlinjer
Lämna råd och delta i utformning av processer, rutiner och systemstöd för att bland annat säkerställa god kundkännedom

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med en provanställning i början, placerad på vårt huvudkontor i Göteborg.


OM DIG
Vi tror att du som vill arbeta tillsammans med oss är:
Social och sällskaplig, har hög tilltro till andra och gärna erbjuder andra din hjälp
Pådrivande, målorienterad och har en förmåga att slutföra uppgifter
Mycket organiserad, detaljorienterad och ser till att både du och andra följer riktlinjer
Analytisk
Affärsorienterad

För att trivas i rollen drivs du av vetgirighet och nyfikenhet med målet att motverka finansiell brottslighet. Du värdesätter ett högt arbetstempo i en föränderlig miljö, är van vid Office-paketet och har lätt för att sätta dig in i nya IT-system. Du är också bra på att uttrycka dig väl i tal och skrift (på såväl svenska som engelska). Det är meriterande om du behärskar finska.
Vi söker dig som har några års arbetslivserfarenhet inom den finansiella sektorn samt tidigare erfarenhet av arbete inom AML/CTF.
Det är meriterande om du har relevant eftergymnasial utbildning, gärna inom ekonomi eller juridik.


AFFÄRSOMRÅDET NORION BANK
Norion Bank är en affärsnära nordisk finansieringsbank, som är specialister på finansieringslösningar för medelstora företag och fastighetsbolag. Norion Bank erbjuder företags- och fastighetskrediter samt factoring och agerar som en stabil partner till bolag som vill ta nästa utvecklingssteg. Norion Bank finns på den svenska, norska, finska och tyska marknaden.


OM NORION BANK GROUP
Norion Bank Group är en affärsnära nordisk finansieringsbank. Genom koncernens varumärken Norion Bank, Walley och Collector erbjuds kundanpassade finansieringstjänster som möter distinkta kundbehov inom tre kundsegment: medelstora företag och fastighetsbolag, handlare och privatpersoner. Som specialist på finansieringslösningar är Norion Bank Group ett ledande komplement till traditionella storbanker, med visionen att vara den främsta nordiska finansieringsbanken inom de utvalda segmenten.
Norion Banks erbjudande omfattar företags- och fastighetskrediter samt factoring för medelstora företag och fastighetsbolag. Genom varumärket Walley erbjuds flexibla betal- och checkoutlösningar till handlare och privatpersoner. Varumärket Collector tillhandahåller privatlån och kreditkort till privatpersoner samt sparkonton för privatpersoner och företag. Norion Bank Group (tidigare Collector Bank) grundades 1999 och har kontor i Göteborg, Stockholm, Helsingborg, Oslo och Helsingfors. Verksamheten bedrivs genom Norion Bank AB (publ) som är noterat på Nasdaq Stockholm.


NORION BANKS ERBJUDANDE TILL DIG
För oss är det självklart att varje individs utveckling värdesätts högt vilket innebär ett stort fokus på självledarskap och kompetensutveckling. Gemenskap, innovation och modern arbetsmetodik är saker som kännetecknar Norion Bank Group. Vi erbjuder dig helt enkelt en organisation med snabba beslutsvägar, stor öppenhet och mycket energi.
Våra värdeord Affärsmässighet, Engagemang och Omtanke genomsyrar allt vi gör och som medarbetare hos oss blir du en del av vår starka företagskultur. Vi erbjuder dig ett spännande bolag med goda utvecklingsmöjligheter, löpande kompetensutveckling och gemensamma aktiviteter på och utanför arbetsplatsen.

Vi undanber oss kontakt med annonsörer, rekryteringsbolag samt konsultbolag i rekryteringen.


INTRESSERAD?
Härligt! Urval och intervjuer sker löpande, så ansök redan idag!
Har du frågor? Tveka inte att höra av dig till oss!
För frågor kring teamet och rollen – kontakta gärna Ester Sandgren, Chief AML på ester.sandgren@norionbank.se.
För frågor om oss som arbetsgivare eller rekryteringsprocessen, kontakta gärna Celie Weinhöfer, HR Business Partner på celie.weinhofer@norionbank.se.
Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

AML Officer

Läs mer Dec 20
Vill du bidra till vårt viktiga arbete mot finansiell brottslighet? Vi söker nu en AML Officer för att stärka vårt team inom arbetet mot penningtvätt och finansiering av terrorism. Om du trivs med ansvar, noggrannhet och vill vara en del av ett engagerat team, är detta rätt roll för dig!

OM ROLLEN
Vi söker dig som vill vara en del av vårt AML Office och bidra till vårt arbete med att förebygga penningtvätt och finansiering av terrorism (AML/CFT).
Som AML Officer ingår du i ett team om tolv kollegor och rapporterar till Chief AML Ester Sandgren. Du ansvarar du för att övervaka, upptäcka, utreda och rapportera avvikelser i kunders beteenden och transaktioner. Arbetsuppgifterna utförs såväl självständigt som tillsammans med övriga medarbetare i teamet.
I din roll ingår bland annat att:
Granska och utreda transaktioner i bankens monitoreringssystem
Motta och utreda internt eskalerade misstänkta ärenden
Rapportera misstänkta transaktioner till polismyndigheten
Vara kontakt och ansvara för förfrågningar från myndigheter med anledning av arbetet inom AML Office och säkerställa en god relation med brottsutredande myndigheter
Genom stickprov och kontroller säkerställa att Norion Bank uppfyller penningtvättsregelverket och bankens interna rutiner och riktlinjer
Lämna råd och delta i utformning av rutiner för att bland annat säkerställa god kundkännedom

I arbetet ingår även att vara delaktig i utveckling och kravställning av bankens IT- system och rutiner, vilket på sikt kan bli en väsentlig del av arbetet.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med en provanställning i början, placerad på vårt huvudkontor i Göteborg.


OM DIG
Vi tror att du som vill arbeta tillsammans med oss är:
Social och sällskaplig, har hög tilltro till andra och gärna erbjuder andra din hjälp
Pådrivande, målorienterad och har en förmåga att slutföra uppgifter
Mycket organiserad, detaljorienterad och ser till att både du och andra följer riktlinjer

För att trivas i rollen drivs du av vetgirighet och nyfikenhet med målet att motverka finansiell brottslighet. Du värdesätter ett högt arbetstempo i en föränderlig miljö, är van vid Office-paketet och har lätt för att sätta dig in i nya IT-system. Du är också bra på att uttrycka dig väl i tal och skrift (på såväl svenska som engelska).
Vi söker dig som har några års arbetslivserfarenhet inom den finansiella sektorn samt har tidigare erfarenhet av arbete inom AML/CTF.
Det är meriterande om du har relevant eftergymnasial utbildning, gärna inom ekonomi eller juridik.


AFFÄRSOMRÅDET NORION BANK
Norion Bank är en affärsnära nordisk finansieringsbank, som är specialister på finansieringslösningar för medelstora företag och fastighetsbolag. Norion Bank erbjuder företags- och fastighetskrediter samt factoring och agerar som en stabil partner till bolag som vill ta nästa utvecklingssteg. Norion Bank finns på den svenska, norska, finska och tyska marknaden.


OM NORION BANK GROUP
Norion Bank Group är en affärsnära nordisk finansieringsbank. Genom koncernens varumärken Norion Bank, Walley och Collector erbjuds kundanpassade finansieringstjänster som möter distinkta kundbehov inom tre kundsegment: medelstora företag och fastighetsbolag, handlare och privatpersoner. Som specialist på finansieringslösningar är Norion Bank Group ett ledande komplement till traditionella storbanker, med visionen att vara den främsta nordiska finansieringsbanken inom de utvalda segmenten.
Norion Banks erbjudande omfattar företags- och fastighetskrediter samt factoring för medelstora företag och fastighetsbolag. Genom varumärket Walley erbjuds flexibla betal- och checkoutlösningar till handlare och privatpersoner. Varumärket Collector tillhandahåller privatlån och kreditkort till privatpersoner samt sparkonton för privatpersoner och företag. Norion Bank Group (tidigare Collector Bank) grundades 1999 och har kontor i Göteborg, Stockholm, Helsingborg, Oslo och Helsingfors. Verksamheten bedrivs genom Norion Bank AB (publ) som är noterat på Nasdaq Stockholm.


NORION BANKS ERBJUDANDE TILL DIG
För oss är det självklart att varje individs utveckling värdesätts högt vilket innebär ett stort fokus på självledarskap och kompetensutveckling. Gemenskap, innovation och modern arbetsmetodik är saker som kännetecknar Norion Bank Group. Vi erbjuder dig helt enkelt en organisation med snabba beslutsvägar, stor öppenhet och mycket energi.
Våra värdeord Affärsmässighet, Engagemang och Omtanke genomsyrar allt vi gör och som medarbetare hos oss blir du en del av vår starka företagskultur. Vi erbjuder dig ett spännande bolag med goda utvecklingsmöjligheter, löpande kompetensutveckling och gemensamma aktiviteter på och utanför arbetsplatsen.

Vi undanber oss kontakt med annonsörer, rekryteringsbolag samt konsultbolag i rekryteringen.


INTRESSERAD?
Härligt! Urval och intervjuer sker löpande, så ansök redan idag!
Har du frågor? Tveka inte att höra av dig till oss!
För frågor kring teamet och rollen – kontakta gärna Ester Sandgren, Chief AML på ester.sandgren@norionbank.se.
För frågor om oss som arbetsgivare eller rekryteringsprocessen, kontakta gärna Celie Weinhöfer, HR Business Partner på celie.weinhofer@norionbank.se.
Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Extrajobb inom AML

Läs mer Dec 20
Är du noggrann, analytisk och söker ett extrajobb där du kan samla värdefull erfarenhet inom bank och finans? Vi söker nu en engagerad AML Officer på timbasis för att stötta vårt team i arbetet med att motverka penningtvätt och finansiering av terrorism (AML/CFT).
OM ROLLEN
Som AML Officer arbetar du nära vårt team för att upptäcka, utreda och förebygga finansiell brottslighet. Du får en viktig roll i att säkerställa att banken följer lagar och regelverk, samtidigt som du bygger din egen kompetens inom ett växande och betydelsefullt område.
På vår AML-avdelning arbetar vi engagerat för att säkerställa att Norion Bank följer de lagar och regler som finns för att motverka penningtvätt och finansiering av terrorism. Vi är ett team som värdesätter samarbete och lärande och ser fram emot att välkomna dig som vill vara med och bidra till vårt viktiga arbete.
I rollen ingår bland annat att:
Granska och analysera transaktioner i bankens monitoreringssystem
Utreda och dokumentera misstänkta ärenden som eskalerats internt
Utföra stickprov och kontroller för att säkerställa att banken följer gällande regelverk
Stötta i dokumentation och uppföljning av AML-relaterade processer

Arbetet utförs såväl självständigt som tillsammans med erfarna kollegor i teamet. Detta är en flexibel timanställning som kan anpassas efter din huvudsakliga sysselsättning.

OM DIG
Vi tror att du som vill arbeta tillsammans med oss är:
Social och sällskaplig, har hög tilltro till andra och gärna erbjuder andra din hjälp
Pådrivande, målorienterad och har en förmåga att slutföra uppgifter
Mycket organiserad, detaljorienterad och ser till att både du och andra följer riktlinjer

För att trivas i rollen drivs du av vetgirighet och nyfikenhet med målet att motverka finansiell brottslighet. Du värdesätter ett högt arbetstempo i en föränderlig miljö, är van vid Office-paketet och har lätt för att sätta dig in i nya IT-system. Du är också bra på att uttrycka dig väl i tal och skrift (på såväl svenska som engelska).
Vi söker dig som har arbetslivserfarenhet inom den finansiella sektorn.
Det är meriterande om du har relevant eftergymnasial utbildning, gärna inom ekonomi eller juridik och erfarenhetav arbete inom AML/CTF.


AFFÄRSOMRÅDET NORION BANK
Norion Bank är en affärsnära nordisk finansieringsbank, som är specialister på finansieringslösningar för medelstora företag och fastighetsbolag. Norion Bank erbjuder företags- och fastighetskrediter samt factoring och agerar som en stabil partner till bolag som vill ta nästa utvecklingssteg. Norion Bank finns på den svenska, norska, finska och tyska marknaden.


OM NORION BANK GROUP
Norion Bank Group är en affärsnära nordisk finansieringsbank. Genom koncernens varumärken Norion Bank, Walley och Collector erbjuds kundanpassade finansieringstjänster som möter distinkta kundbehov inom tre kundsegment: medelstora företag och fastighetsbolag, handlare och privatpersoner. Som specialist på finansieringslösningar är Norion Bank Group ett ledande komplement till traditionella storbanker, med visionen att vara den främsta nordiska finansieringsbanken inom de utvalda segmenten.
Norion Banks erbjudande omfattar företags- och fastighetskrediter samt factoring för medelstora företag och fastighetsbolag. Genom varumärket Walley erbjuds flexibla betal- och checkoutlösningar till handlare och privatpersoner. Varumärket Collector tillhandahåller privatlån och kreditkort till privatpersoner samt sparkonton för privatpersoner och företag. Norion Bank Group (tidigare Collector Bank) grundades 1999 och har kontor i Göteborg, Stockholm, Helsingborg, Oslo och Helsingfors. Verksamheten bedrivs genom Norion Bank AB (publ) som är noterat på Nasdaq Stockholm.
NORION BANKS ERBJUDANDE TILL DIG
För oss är det självklart att varje individs utveckling värdesätts högt vilket innebär ett stort fokus på självledarskap och kompetensutveckling. Gemenskap, innovation och modern arbetsmetodik är saker som kännetecknar Norion Bank Group. Vi erbjuder dig helt enkelt en organisation med snabba beslutsvägar, stor öppenhet och mycket energi.
Våra värdeord Affärsmässighet, Engagemang och Omtanke genomsyrar allt vi gör och som medarbetare hos oss blir du en del av vår starka företagskultur. Vi erbjuder dig ett spännande bolag med goda utvecklingsmöjligheter, löpande kompetensutveckling och gemensamma aktiviteter på och utanför arbetsplatsen.

Vi undanber oss kontakt med annonsörer, rekryteringsbolag samt konsultbolag i rekryteringen.

INTRESSERAD?
Kul! Urval och intervjuer sker löpande, så ansök redan idag!
Har du frågor? Tveka inte att höra av dig till oss!
För frågor kring teamet och rollen – kontakta gärna Ester Sandgren, Chief AML på ester.sandgren@norionbank.se.
För frågor om oss som arbetsgivare eller rekryteringsprocessen, kontakta gärna Celie Weinhöfer, HR Business Partner på celie.weinhofer@norionbank.se.
Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Tulladministratör till välkänt transportbolag

Läs mer Dec 18
Är du noggrann och har ett skarpt öga för detaljer? Får du ofta beröm för din samarbetsförmåga, men trivs också med att arbeta självständigt? Är du tillgänglig från mitten av januari och minst ett år framåt? Vi söker dig somtycker om administrativt arbete och vill bli en del av ett stort transport- och logistikföretag.
Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i minst 12månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos företaget. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget.
Om företaget
Företaget arbetar med att leverera logistiktjänster. De söker nu dig som vill bidra till effektiva logistiska flöden och nöjda kunder. Som tulladministratör blir du en del av ett team som präglas av nära samarbete och god gemenskap.
Arbetsuppgifter
Som tulladministratör arbetar dumed att hantera tulldeklarationer, transiteringar, intrastat, tillfällig lagring och fakturering. Du kommer att stödja företagets transportkunder genom att bidra med administrativ service och löpande hantering av uppgifter.
De flesta kundkontakterna sker internt inom organisationen, men kontakt med externa kunder förekommer. En del av arbetet innebär även att samarbeta med myndigheter, och det är därför viktigt att ha en vilja att lära sig och hålla sig uppdaterad om tullregler och lagstiftning.
Du blir en del av ett team på 15 personer som tillsammans arbetar mot målet att möta kundernas behov och förväntningar inom import och export. Denna roll passar dig som trivs med struktur, noggrannhet och att utvecklas inom tulladministration i en stöttande miljö.
Producera tulldeklarationer och administrativ service
Du blir en del av ett team på 15 personer

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
Gymnasieutbildning, meriterande med eftergymnasial utbildning som tullspecialist
Något års erfarenhet av administrativt arbete, meriterande om du arbetat i transportkedjan, exempelvis som bokningsadministratör alternativt att du arbetet med leveransvillkor genom logistik och/eller inköp
Goda kunskaper i Office365
Flytande i tal och skrift på svenska samt goda kunskaper i engelska


För att trivas i rollen är du självgående samtidigt som duuppskattar att arbeta stödjande, där du hjälper både kollegor och samarbetspartners. Du har ett lösningsorienterat och flexibelt förhållningssätt som gör att du ser möjligheter i förändringar. Noggrannhet och viljan att göra rätt från början är centralt, och även om arbetsbelastningen kan variera ligger fokus på struktur och detaljer. Din flexibilitet och naturliga förmåga att samarbeta och ge service bidrar till att skapa smidiga och effektiva processer.

Övrig information
Start: Mitten av januariPlats: Mölndal, GöteborgLön: Enligt överenskommelseVi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.
Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vårsupport genom att maila tillinfo@bravura.se eller ringa tillnummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
Sista ansökningsdatum är 2025-01-12

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Friday Väst AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Friday Väst AB .

Beräkningsingenjör till Lindner Scandinavia

Byggnadsingenjör
Läs mer Feb 6
Nytt
Vi söker nu en engagerad och driven beräkningsingenjör för vår kund Lindner Scandinavia. Är du intresserad av beräkning och är noggrann i ditt utförande? Då kan rollen som beräkningsingenjör vara något för dig!

OM TJÄNSTEN:

Friday söker för Lindner Scandinavias räkning en noggrann och strukturerad beräkningsingenjör. Fördelen med att arbeta hos Lindner Scandinavia är att du som beräkningsingenjör ständigt får nya utmaningar, vilket passar den som tycker det är viktigt med personlig utveckling för att trivas. Som beräkningsingenjör sitter du både med stora konstruktioner men arbetar också på detaljnivå. Konstruktionerna kan vara nya, innovativa eller speciallösningar. Utöver dina beräkningsuppgifter kommer du vara behjälplig vid konstruktiva frågor under produktion och installation samt ha en god dialog med projektörerna genom att pedagogiskt förklara statiken bakom olika lösningar.

Arbetsuppgifter:

Utföra statiska beräkningar för ett eller flera parallellt pågående projekt.
Vara uppdaterad i vilka normer och standarder som är aktuella inom kundernas arbetsområde.
Utföra egenkontroll i enlighet med checklistor.
Upprätta och kontinuerligt arbeta med beräkningsrapporten genom hela projektet.
Medverka i framtagning av offertberäkningar.
Aktivt verka för förbättringar av företagets produkter och metoder.

VI SÖKER DIG SOM:
Har en relevant högskole- eller universitetsutbildning inom samhällsbyggnad eller motsvarande.
Fastnat för beräkningsdelen under studierna och gärna fokuserat på detta i olika projektarbeten och liknande.
Har förmågan att grotta ner sig på detaljnivå för att ständigt hålla god kvalitet.
Är obehindrad i både svenska och engelska i både i tal och skrift.


Det är meriterande om du har:

Arbetslivserfarenhet från en arkitekt- eller byggkonsultfirma.
Sommarjobbat/extraarbetat i en liknande roll.

OM ANSTÄLLNINGEN:

Detta är ett konsultuppdrag på 6 månader där du kommer vara anställd av Friday. Om alla parter är nöjda med samarbetet finns goda möjligheter till överrekrytering.

ÖVRIG INFO:
Omfattning: Heltid
Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid.
Placering: Göteborg, Västra Frölunda
Rekryteringsansvarig: Gustav Widman, gustav.widman@friday.se
Fast månadslön


Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

OM KUNDFÖRETAGET:

Lindner SE startades 1965 i Arsnstorf, Tyskland och är en familjeägd koncern med 7200 anställda och en omsättning kring 1200 miljoner Euro. Koncernen är en av de världsledande inom byggnation av fasader, interiöra produkter och isolering. Dem ger råd, utvecklar, producerar och implementerar produkter och projekt för våra kunder -från mindre projekt till nyckelfärdiga lösningar. Lindner Scandinavia är en del av Lindner SE koncernen, beläget i Göteborg, som ansvarar för komplexa speciella exteriöra och interiöra konstruktioner i framförallt glas, trä, stål, aluminium och komposit i Norge, Danmark och Sverige. Högt kvalificerade och erfarna medarbetare inom projektering, 3D / BIM-design, kvalitetsledning och projektledning garanterar professionellt och tillfredsställande genomförande för alla projektdeltagare. Lindner Scandinavia AB ger sina kunder råd i ett tidigt skede, om det behövs. Läs gärna mer om Lindner Scandinavia här.

OM FRIDAY:

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Ansök nu

Python developer looking to work with cutting-edge AI solutions

Backend-utvecklare
Läs mer Feb 5
We are looking for a Python Developer, preferably with experience in web development. With our client, you’ll have the opportunity to develop your skills and work with groundbreaking advancements in machine learning and AI. Are you ready to challenge yourself, leverage your expertise, and be part of an industry transformation? Then we want to hear from you!

ABOUT THE POSITION

Get ready to dive into the world of machine learning and AI! As our client's Python expert, you will be the mastermind behind their web application. But it doesn’t stop there! You will also contribute your coding magic to other projects and algorithms, ensuring the highest possible quality in their codebase.

In this role, the primary focus will be on frontend development, driven by a robust backend.

We hope you’re not only passionate about coding but also about helping others grow and develop. Stay up to date with the latest technologies—the company continuously strives to improve its work with the best Python tools and techniques available!

WHO WE’RE LOOKING FOR
Post-secondary education in a relevant field.
Previous experience with Python for web applications or the ability to showcase strong personal projects.
Fluency in spoken and written English.


It is a plus if you have experience with:

Postgre and No databases.
Message brokers.
AWS.
Data analysis.


We place great emphasis on personal suitability. To thrive in this role, you need to be consultative, driven, and engaged. You should have a strong business mindset and the ability to quickly understand customer needs. You view every challenge as an opportunity and want to contribute to the company's growth. Sharing new ideas and communicating in a way that strengthens both the team and customer relationships comes naturally to you.

ABOUT THE EMPLOYMENT

This is a long-term assignment where you will start as a consultant through Friday, with the ambition for you to transition into direct employment with the client after a certain period.

ADDITIONAL INFORMATION
Scope: Full-time
Start date: As soon as possible
Location: Gothenburg
Recruitment contact: Stina Högström


Apply via the link below! Keep in mind that we review applications on an ongoing basis, and the advertisement may be closed before the position is filled if we proceed to the selection and interview stage.

ABOUT FRIDAY

By being a partner to both our candidates and clients, we strive to find the perfect match. We do this by truly getting to know our customers and candidates! While we ensure that skills and experience requirements align, we also focus on shared values and company culture.

Our passion is helping people find the right role, workplace, and environment within IT and technology. That’s why we founded Friday—to help you land a job that gives you that Friday feeling every day!

We primarily target individuals at the start of their careers or those currently studying at university within IT and technology. We firmly believe that people reach their full potential when they genuinely look forward to going to work every morning.

"Friday – every day"—how does that sound?

Ansök nu

Laboratorieingenjör inom Infektionshantering

Laboratorietekniker, kemi
Läs mer Feb 6
Nytt
Är du en ingenjör med ett starkt intresse för både praktiskt och teoretiskt arbete inom medicinteknik? Vill du vara en del av ett innovativt team som utvecklar framtidens lösningar inom infektionshantering och sårvård? Sök idag då urval sker löpande!

Om tjänsten
Som Laboratorieingenjör hos vår kund kommer du att spela en nyckelroll i vårt FoU-team inom Infektionshantering. Du arbetar tätt tillsammans med kollegor inom forskning och utveckling, marknad och tillverkning. Ditt uppdrag blir att planera, genomföra och analysera tester för både nya och befintliga material och produkter. Dessutom får du möjlighet att utveckla och implementera nya testmetoder för att möta våra kunders och verksamhetens behov.

Tjänsten innebär ett stort mått av självständighet där du förväntas genomföra och dokumentera analyser noggrant och metodiskt för att säkerställa kvalitet och säkerhet i produkterna. Du kommer också att arbeta i ett team, där du samarbetar med en teamleader och kollegor för att optimera arbetsflödet och uppnå våra kvalitetsmål.

Arbetsuppgifter
Planera, analysera och rapportera materialegenskaper.
Utvärdera och ge rekommendationer för nya och befintliga produkter.
Utveckla, verifiera och validera laboratorietestmetoder.
Underhålla laboratorieutrustning, testmetoder och dokumentation i vårt kvalitetssystem.
Samarbeta med externa testinstitut, universitet och standardiseringsorgan.
Delta i designkontroll- och metodutvecklingsprojekt.

Vi söker dig som
Har en kandidat inom ett relevant område eller flera års erfarenhet av laboratoriearbete.
Har grundläggande statistikkunskaper.
Har erfarenhet av designkontroll inom medicinteknik (meriterande).
Är strukturerad, analytisk och ansvarstagande.
Har ett stort intresse för materialtestning och utveckling.
Trivs med att arbeta i team och har en positiv inställning.
Är flexibel och hanterar nya utmaningar på ett lösningsorienterat sätt.

Om anställningen

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer till en början att vara anställd av Friday. Uppdraget är på 12 månader med möjlighet till förlängning.

Övrig info
Omfattning: Heltid
Start: Omgående
Placering: Göteborg
Lön: Marknadsmässig

Om Friday

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag!

Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. 

Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Ansök nu

UX/UI-Designer med kunskaper inom Mjukvaruutveckling till Fordonsbolag!

Användbarhetsdesigner
Läs mer Feb 4
Är du en kreativ och engagerad person? Har du dessutom erfarenhet av User Experience, User interface och frontendutveckling? Då kan rollen som UX/UI Designer vara något för dig! Vår kund erbjuder en spännande och utvecklande roll i en innovativ och stimulerande miljö! Välkommen in med din ansökan!

OM TJÄNSTEN:

Som UX/UI-Designer ges du möjlighet att genom undersökningar, användartester och wireframes kartlägga den aktuella kundgruppens önskemål och marknadens nu-läge. Du arbetar för att förstå användarens behov och beteende genom bland annat Service blueprint och User Mapping. Vidare kommer du i rollen även ges möjlighet att interaktivt och visuellt arbeta med produktens design, estetik och effekter i syfte att skapa en bättre användarupplevelse genom bland annat Design Thinking-processer. Hos vår kund ges du även chansen att bidra till utveckling och funktioner inom innovation och ny teknik.

VI SÖKER DIG SOM:
Har en avklarad kandidatexamen inom Interaction Design, Industridesign eller för tjänsten relevant område.
Har minst 2 års erfarenhet av UX och UI-design inom fordonsindustrin alternativt inom medtech.
Har kunskaper inom mjukvaruutveckling med tyngd i frontend.
Har kunskaper inom Figma och Adobe.
Talar och skriver obehindrat på engelska, då språket används internt och externt.


Det är meriterande men inget krav om du:

Talar och skriver obehindrat på svenska.


För att lyckas i din roll tror vi att du som söker är en kommunikativ och ansvarsfull person. För att trivas i rollen tror vi också att du är nyfiken och kreativ. Vidare ser vi även att du har förmåga att anta fler perspektiv i ditt arbete, trivs med att arbeta i team och är en naturlig lagspelare.

OM ANSTÄLLNINGEN

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du de första 6-12 månader kommer att vara anställd av Friday. Ambitionen är att du sedan blir direktanställd hos kunden. 

ÖVRIG INFO:
Omfattning: Heltid
Start: Omgående/Enligt överenskommelse med hänsyn till eventuell uppsägningstid.
Placering: Göteborg.
Kontaktperson: Sophie Tisell.
Lön: Marknadsmässig.


Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi tillämpar löpande urval av kandidater och att annonsen kan komma att stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals - och intervjufasen.

OM FRIDAY:

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag!

Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik.

Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Ansök nu

Kategoriansvarig Strategisk Inköpare till Tekniskt Bolag!

Inköpsingenjör
Läs mer Feb 5
Är du en analytisk och driven person? Har du dessutom erfarenhet av strategiskt inköp och elektronikprodukter? Då kan rollen som kategoriansvarig strategisk inköpare vara något för dig. Vår kund erbjuder en stimulerande och dynamisk miljö där du ges möjlighet att arbeta med komplex teknik. Välkommen in med din ansökan!





OM TJÄNSTEN:

Som kategoriansvarig strategisk inköpare kommer du att ges möjlighet att äga och driva din egna processer inom kategorin elektronikkomponenter. Du erbjuds arbete i en global miljö mot flera intressenter där du självständigt driver strategiska inköp genom bland annat analys av marknaden och leverantörer. Vidare kommer din roll även inkludera arbete med offerter, förhandlingar och avtal.

Du kommer bland annat att:

Driva strategiska och kategoriska inköpsaktiviteter.
Utvärdera leverantörsprestation och marknadsläget.
Fokusera på långsiktiga kostnadsstrukturer och optimering.
Granskning och förhandling av leverantörsavtal och kontrakt.
Koordinera och presentera underlag för interna och externa intressenter.





VI SÖKER DIG SOM:
Har en för rollen relevant och avklarad kandidatexamen.
Har minst 10 års erfarenhet av strategiskt inköp/kategoriinköp.
Har minst 5-7 års erfarenhet av elektronikkomponenter.
Har erfarenhet av arbete med förhandlingar och avtal.
Talar och skriver flytande på svenska och engelska, då båda språken kommuniceras såväl internt som externt i det dagliga arbetet.


För att lyckas i din roll tror vi att du som söker är en analytisk och lösningsorienterad person, där du är ansvarstagande, proaktiv och positiv. Vidare ser vi även att du är flexibel och har ett starkt teknisk intresse som driver dig till att skapa kommersiell framgång.





OM ANSTÄLLNINGEN:

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du de första 6-12 månader kommer att vara anställd av Friday. Ambitionen är att du sedan blir direktanställd hos kunden.

Denna tjänst kräver att du klarar en säkerhetsprövning enligt gällande bestämmelser om skydd av säkerhet. För befattningar som kräver säkerhetsgodkännande kan ytterligare skyldigheter avseende medborgarskap vara tillämpliga.

 

ÖVRIG INFO:
Omfattning: Heltid.
Start: Omgående/Enligt överenskommelse med hänsyn till uppsägningstid.
Placering: Göteborg.
Kontaktperson: Hanna Lejon.
Lön: Marknadsmässig.


Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi tillämpar löpande urval av kandidater och att annonsen kan komma att stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals - och intervjufasen.





OM FRIDAY:

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag!

Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Ansök nu

Customer Support Engineer till Aptiv

Serviceingenjör, elektronik
Läs mer Feb 5
Vi på söker nu en Customer Support Engineer för vår kund Aptiv. Är du analytisk, nyfiken och trivs med en roll där du får kombinera teknisk problemlösning med praktiskt arbete? Då kan detta vara en spännande möjlighet för dig!

Om rollen:
Som Customer Support Engineer hos Aptiv kommer du att arbeta på plats hos Volvo Cars i Torslanda, där du har en viktig roll i att analysera och hantera kvalitetsproblem kopplade till kablage. Rollen innebär att du både arbetar hands-on med att inspektera och analysera kablage direkt på bilar och produktionsmaterial, samt att du dokumenterar och kommunicerar dina fynd vidare till fabriken och andra intressenter.

Dina arbetsuppgifter inkluderar:

Analysera och felsöka kvalitetsproblem på kablage direkt på fordon och produktionsmaterial.
Säkerställa att kvalitetsfel hanteras effektivt genom att samla in information, ta bilder, analysera och skicka vidare underlag till Aptivs fabrik.
Arbeta praktiskt med inspektion och ibland demontering av kablage för att hitta grundorsaken till problem.
Kommunicera och samarbeta med Volvo Cars, Aptiv och Tier 1-leverantörer för att hitta lösningar och vid behov eskalera ärenden.
Dokumentera och spåra kvalitetsärenden i Excel och andra system.
Skapa enkla rapporter och presentationer i PowerPoint och Word för att presentera fynd och rekommenderade åtgärder.
Vara en tydlig och diplomatisk kontaktperson för kvalitetsfrågor och driva på lösningar genom proaktiv kommunikation.





Vi söker dig som:
Har en YH- eller högskoleutbildning inom teknik, IT eller liknande, samt någon form av arbetslivserfarenhet.
Har en analytisk och lösningsorienterad inställning, samt trivs med att självständigt utreda och lösa problem.
Är kommunikativ och diplomatisk, och kan hantera kunddialoger professionellt.
Behärskar engelska flytande – svenska är en fördel, och franska eller serbiska är meriterande.
Har grundläggande kunskaper i Excel, PowerPoint och Word, och kan skapa enklare rapporter och presentationer.
Har tekniskt intresse och förmåga att förstå tekniska problem, även om du inte behöver vara expert på fordon.
Är praktiskt lagd och inte rädd för att kavla upp ärmarna – du kommer att spendera en stor del av tiden ute i produktionen och på bilar.
Har gärna erfarenhet från fordonsindustrin, men det är inget krav.

Om kundföretaget:

Aptiv är ett ledande teknikföretag inom fordonsindustrin som utvecklar och tillverkar avancerade säkerhetssystem, elektriska distributionssystem och annan teknologi för framtidens fordon. Som en del av Aptivs team kommer du att arbeta i nära samarbete med Volvo Cars och andra ledande aktörer för att säkerställa högsta kvalitet på deras produkter.

ANSTÄLLNINGEN
Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer till en början att vara anställd av Friday i 12 månader. På sikt finns goda möjligheter till anställning hos kundföretaget.

ÖVRIG INFO
Omfattning: Heltid
Start: Enligt överenskommelse
Placering: Göteborg
Kontaktuppgifter: Mattias Isik
Lön: Marknadsmässig


Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

OM FRIDAY
Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag!

Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. 

Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Ansök nu