Göteborg: Assistansansvarig

Hitta ansökningsinfo om jobbet Assistansansvarig i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2025-02-06 // Varaktighet: Deltid

Vilka är Passal Assistans?


Vi är ett bolag som jobbar med personlig assistans och vi startade år 2000 med visionen att få människor med funktionsvariationer att känna sig fria. Vi jobbar hårt på att vara bäst på service, rekrytering och juridik för att den personliga assistansen ska vara så bra som möjligt för den assistansberättigade samt personerna i dennes närhet.

Om tjänsten:
Vi söker en engagerad assistansansvarig med placering i Göteborg. Som assistansansvarig är du ansvarig för ett antal av Passals assistansberättigade kunder. I arbetet ingår personalansvar för personliga assistenter som arbetar hos våra kunder. Arbetet är varierande där du är länken och stödet mellan kunder och assistenter. Du kommer att arbeta självständigt men har ett flertal kollegor och stödfunktioner som tillsammans arbetar tätt för att utveckla och stärka Passals assistanser.

Arbetsuppgifterna består främst av:
- Tät kontakt med kunder och assistenter. 
- Kundvård och coachning gällande kundernas arbetsledarroll. Personalansvar och coachning av assistenterna i deras      yrkesroll.
- Planering av assistanserna du ansvarar för; schemaläggning, semesterplanering samt se till så det finns tillräckligt med assistenter knutna till kunden. 
- Personalmöten, medarbetarsamtal och lönesättning.
- Arbetsmiljöansvar och ekonomisk uppföljning av assistanserna.  

Tjänsten är ett föräldravikariat på 75% med möjlighet till utökning på sikt. Fast månadslön. Tillträde som tidigast 1 april 2025 eller enligt överenskommelse. Föräldravikariatet sträcker sig som längst tom 2026-09-01. Vi tillämpar löpande urval och provanställning på 6 månader. Sista ansökningsdag för tjänsten är 2025-02-28. I samband med anställning kommer Passal Assistans göra en rutinmässig kontroll av belastningsregister.

Vem är du?
Du som söker rollen som assistansansvarig ska ha lätt för att kommunicera, skapa och bibehålla goda relationer. Du bör vara flexibel, ansvarstagande och verkligen tycka om människor och problemlösning, samt ha en naturlig servicekänsla. Du är strukturerad och sätter alltid människan i centrum. Eftersom arbetet innebär ledarskap på distans ser vi det som viktigt att du inspireras av att leda och du bör känna dig trygg i den rollen.

Vi söker dig med lämplig högskoleutbildning t.ex. socionom, personalvetare eller annan utbildning som bedöms likvärdig. Det är en fördel om du har tidigare erfarenhet av arbete med människor samt arbete inom personlig assistans. Du utgår från vårt kontor som är beläget i centrala Göteborg och i arbetet ingår hembesök hos kunder som bor i Göteborg med omnejd, det är därför ett krav att ha B-körkort. Arbetstiden är till största delen förlagd till dagtid under vardagar, men kvällsmöten kan förekomma utifrån kundernas behov. Vi hoppas att du som söker, med din bakgrund och din kompetens, kan bidra till att öka vår mångfald.

På Passal Assistans blir du del av en arbetsplats som präglas av prestigelöshet, kompetens, hjärta och stort engagemang. Varje anställd har ett stort inflytande på vart vi är på väg och hur vi kommer dit. På våra kontor i Göteborg, Karlstad och Krisitnehamn är vi tillsammans 25 tjänstemän och vi har ca 450 anställda assistenter. Som anställd på Passal erbjuds du friskvårdsbidrag och reflektionstid under arbetstid.

Välkommen med din ansökan!
Annonsens ref.nr: 10050
Ansvarig rekryterare: Sandra Widenberg
Tel: 010-707 78 06

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Personalansvarig

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Personalansvarig.

Konsultchef till DFDS Professionals!

Läs mer Jan 29
Vill du vara med på en spännande resa, i ett dedikerat team på ett företag där vi erbjuder de bästa bemannings- och rekryteringslösningarna inom branschen? Då har du kommit rätt!
DFDS Professionals är en rekryterings- och bemanningstjänst inom DFDS Group med ambitionen att vara det naturliga valet inom industri och logistikbranschen i Sverige. Vi tillhandahåller kompetenta och engagerade konsulter.
Vi erbjuder även skräddarsydda bemanningslösningar samt hjälper vårt breda utbud av kunder att rekrytera rätt talang för framtiden. Vi erbjuder värde till våra kunder genom flexibla affärsmodeller, erfarna medarbetare och operativ kunskap.
Om tjänsten
Du kommer att ansvara för hela samarbetet med kunder inom området transport, från att förstå kundens behov, bygga förtroende och leverera mot höga förväntningar. För att kunna utveckla och öka försäljningen kommer nätverkande och att bygga starka och hållbara professionella relationer vara en viktig del av din roll.
Lika viktigt är ditt personalansvar där du leder, coachar, inspirerar och utvecklar våra medarbetare som arbetar som konsulter. Ditt personalansvar löper genom hela medarbetarresan. Allt från att rekrytera, anställa, introducera till att utveckla och behålla. Du kommer att äga hela rekryteringsprocessen och ansvara för att matcha rätt kandidat mot kundens behov. Det viktigaste är att du skapar engagemang och bygger ett starkt team som vill leverera.
I denna roll kommer ingen dag att vara den andra lik och du kommer att behöva agera och fatta beslut dagligen samtidigt som du behöver har förmågan att arbeta proaktivt. Gillar du att blanda operativa arbetsuppgifter med affärsutveckling är du helt rätt för jobbet!
Du kommer utgå ifrån DFDS Professionals kontor i Arendal, och kommer ha kollegor i Göteborg, Jönköping och Borås.
Vem är du?
För att lyckas och trivas i rollen behöver du ha ett starkt inre driv, uppskatta samarbete och nätverkande samt vara bekväm med att fatta beslut. Du är van vid att arbeta självständigt och ta eget ansvar. Rollens komplexitet och dess innehåll kräver förmågan att prioritera och hitta kreativa lösningar.
Du motiveras av försäljning och att nå goda resultat samtidigt som du ger förstklassig service till kunderna. Du har ett proaktivt förhållningssätt och ser alltid till att lyssna på kunders, medarbetares och potentiella kandidaters behov. Viktigast av allt är att du är en inspirerande och kommunikativ ledare med ett lösningsorienterat och coachande mindset.
Krav
Tidigare erfarenhet av bemanningsbranschen
Körkort och tillgång till egen bil
God kommunikationsförmåga på svenska och engelska

Meriterande för tjänsten
Akademisk bakgrund inom Personalvetenskap eller liknande
Kan använda fler språk än Svenska och Engelska
Kunskap omregler kring chaufförers kör- och vilotider


Vad erbjuder vi?
Du erbjuds ett jobb fullt av variation och möjligheter att utvecklas, både professionellt och som person. Du kommer att få tydliga mål om vad du förväntas åstadkomma, ett oberoende mandat och de resurser som behövs för att lyckas. Du kommer att ingå i ett ambitiöst team som har roligt på jobbet. På DFDS möter du en organisation med stor passion och mycket hjärta med fantastiska möjligheter för rätt person att växa.

Kontaktuppgifter
Låter jobbet intressant? Vänta inte med att skicka in din ansökan då rekryteringsarbetet sker löpande. Alla ansökningar kommer att behandlas konfidentiellt.
För eventuella frågor angående tjänsten, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Antonia Wahlstedt på anwah@dfds.com.
Vi ser fram emot din ansökan
DFDS Group
DFDS Group har 14 000 anställda i över 20 länder och tillhandahåller frakt- och logistiktjänster i Europa med årliga intäkter på 3,7 miljarder EUR. DFDS grundades 1866, har sitt huvudkontor i Köpenhamn och är noterat på Nasdaq Copenhagen. I Sverige har DFDS cirka 1 000 anställda.
SökordDFDS | Göteborg | Transport | Logistik | Bemanning| Konsultchef| Lastbilschaufför

Ansök nu

Konsultchef till DFDS Professionals!

Läs mer Jan 22
Vill du vara med på en spännande resa, i ett dedikerat team på ett företag där vi erbjuder de bästa bemannings- och rekryteringslösningarna inom branschen? Då har du kommit rätt!
DFDS Professionals är en rekryterings- och bemanningstjänst inom DFDS Group med ambitionen att vara det naturliga valet inom industri och logistikbranschen i Sverige. Vi tillhandahåller kompetenta och engagerade konsulter.
Vi erbjuder även skräddarsydda bemanningslösningar samt hjälper vårt breda utbud av kunder att rekrytera rätt talang för framtiden. Vi erbjuder värde till våra kunder genom flexibla affärsmodeller, erfarna medarbetare och operativ kunskap.
Om tjänsten
Du kommer att ansvara för hela samarbetet med kunder inom området transport, från att förstå kundens behov, bygga förtroende och leverera mot höga förväntningar. För att kunna utveckla och öka försäljningen kommer nätverkande och att bygga starka och hållbara professionella relationer vara en viktig del av din roll.
Lika viktigt är ditt personalansvar där du leder, coachar, inspirerar och utvecklar våra medarbetare som arbetar som konsulter. Ditt personalansvar löper genom hela medarbetarresan. Allt från att rekrytera, anställa, introducera till att utveckla och behålla. Du kommer att äga hela rekryteringsprocessen och ansvara för att matcha rätt kandidat mot kundens behov. Det viktigaste är att du skapar engagemang och bygger ett starkt team som vill leverera.
I denna roll kommer ingen dag att vara den andra lik och du kommer att behöva agera och fatta beslut dagligen samtidigt som du behöver har förmågan att arbeta proaktivt. Gillar du att blanda operativa arbetsuppgifter med affärsutveckling är du helt rätt för jobbet!
Du kommer utgå ifrån DFDS Professionals kontor i Arendal, och kommer ha kollegor i Göteborg, Jönköping och Borås.
Vem är du?
För att lyckas och trivas i rollen behöver du ha ett starkt inre driv, uppskatta samarbete och nätverkande samt vara bekväm med att fatta beslut. Du är van vid att arbeta självständigt och ta eget ansvar. Rollens komplexitet och dess innehåll kräver förmågan att prioritera och hitta kreativa lösningar.
Du motiveras av försäljning och att nå goda resultat samtidigt som du ger förstklassig service till kunderna. Du har ett proaktivt förhållningssätt och ser alltid till att lyssna på kunders, medarbetares och potentiella kandidaters behov. Viktigast av allt är att du är en inspirerande och kommunikativ ledare med ett lösningsorienterat och coachande mindset.
Krav
Erfarenhet av schemaläggning av chaufförer
Kunskap om regler kring chaufförers kör- och vilotider
Körkort och tillgång till egen bil
God kommunikationsförmåga på svenska och engelska

Meriterande för tjänsten
Akademisk bakgrund inom Personalvetenskap eller liknande
Tidigare erfarenhet från en liknande roll
Kan använda fler språk än Svenska och Engelska


Vad erbjuder vi?
Du erbjuds ett jobb fullt av variation och möjligheter att utvecklas, både professionellt och som person. Du kommer att få tydliga mål om vad du förväntas åstadkomma, ett oberoende mandat och de resurser som behövs för att lyckas. Du kommer att ingå i ett ambitiöst team som har roligt på jobbet. På DFDS möter du en organisation med stor passion och mycket hjärta med fantastiska möjligheter för rätt person att växa.

Kontaktuppgifter
Låter jobbet intressant? Vänta inte med att skicka in din ansökan då rekryteringsarbetet sker löpande. Alla ansökningar kommer att behandlas konfidentiellt.
För eventuella frågor angående tjänsten, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Antonia Wahlstedt på anwah@dfds.com.
Vi ser fram emot din ansökan
DFDS Group
DFDS Group har 14 000 anställda i över 20 länder och tillhandahåller frakt- och logistiktjänster i Europa med årliga intäkter på 3,7 miljarder EUR. DFDS grundades 1866, har sitt huvudkontor i Köpenhamn och är noterat på Nasdaq Copenhagen. I Sverige har DFDS cirka 1 000 anställda.
SökordDFDS | Göteborg | Transport | Logistik | Bemanning| Konsultchef| Lastbilschaufför

Ansök nu

Konsultchef

Läs mer Dec 11
Arena Personal söker nu ytterligare en medarbetare till vårt kontor i Göteborg. Som Konsultchef hos oss erbjuds du en omväxlande vardag där relationer till såväl kunder, konsulter och kandidater ligger till grund för en stor del av arbetet. Här kommer du arbeta med konsulter främst på arbetarsidan (blue collar) inom lager, transport och logistik och få förmånen att möta många olika typer av kompetenser och verksamheter i vardagen. Även visst ansvar över tjänstemän förekommer.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
· Personalansvar/coaching
· Daglig kundkontakt med kontinuerliga kundbesök
· Hantera rekryteringsprocesser från start till mål
· Matchning mellan konsult och kunduppdrag
· Försäljning
Din profil
Vi är en arbetsplats som värnar om teamwork, har högt i tak där vi tillsammans jobbar för att expandera och utveckla vår affär. Vi söker därför dig med stort engagemang och driv som naturligt smittar av sig på både kollegor och konsulter för att vi på ett professionellt och smidigt sätt ska kunna leverera en service i toppklass till våra kunder. Du bör vara trygg i din roll som ledare och kunna fatta snabba och smarta beslut.
För att passa i denna roll ser vi att du är en driven och engagerad. Du är kommunikativ mot både kunder och kollegor. Vidare är du lösningsorienterad och trivs med att ha många bollar i luften samtidigt. Du besitter relevant erfarenhet av personalansvar och kundkontakt, samt har ett starkt affärsfokus.
Krav för tjänsten- Relevant utbildning- Innehar B-körkort- Flytande i svenska och engelska i både tal och skrift- Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av liknande jobb, samt har arbetat i Intelliplan eller liknande CRM-system.
Hos Arena Personal finns goda utvecklingsmöjligheter inom koncernen där vi gärna ser att du vill vara med och utvecklas tillsammans med oss. Med det sagt är dina tankar och idéer varmt välkommet för att bidra till vår gemensamma företagsutveckling. För oss är det viktigt att våra anställda trivs och mår bra. Som anställd hos oss erbjuder vi därför bland annat:
· Friskvårdsbidrag
· Marknadsmässig lön
· Friskvårdstimmar 2h/veckan
· Kollektivavtal
· Tjänstepension
· Fantastiska kollegor
Tjänsten avser att tillsättas så snart som möjligt.

Ansök nu

Personalplanerare till kund i Göteborg

Läs mer Jan 20
Om tjänsten

Vi söker nu dig som vill arbeta som personalplanerare. Som personalplanerare är du en del av funktionen Workforce Planning, som även innefattar tjänsterna Workforce Administrator och Workforce Partner. Workforce Planning är en del av Operations. I rollen hanterar och administrerar du planeringen av personal för produktionens samtliga avdelningar. Branschen är dynamisk och påverkas ofta av yttre faktorer, vilket gör din roll avgörande för operativ problemlösning, planering och löpande administration. Du kommer att ha ett stort kontaktnät inom organisationen och samarbeta med planerare, chefer, medarbetare och bemanningspartner.

I rollen som personalplanerare ansvarar du för att säkerställa bemanningen för alla skift samt tillhörande administration. 

Huvudsakliga arbetsuppgifterna inkluderar:
- Planering och fördelning av personal med hänsyn till kompetens och behov
- Frånvarohantering
- Beställning av bemanningspersonal och daglig kontakt med bemanningspartner
- Lönegrundande administrering i tidrapporteringssystem
- Löpande avrapportering till övriga delar av organisationen
- Support för medarbetare och chefer

Detta är en tjänst på 100% med varierande arbetstid. Arbetstiden är ena veckan förlagd mellan 05:00-14:00 och andra veckan mellan 08:00-17:00. Arbetet är platsbundet och kräver tillgång till egen bil. Funktionen har hög arbetsbelastning inför röda dagar och helgdagar, därför är ledigheter inte är möjliga under klämdagar eller i anslutning till dessa. Tjänsten är ett konsultuppdrag med start vid årsskiftet.

Om dig

Vi söker dig som har stor erfarenhet av administration, ett starkt intresse för personalfrågor och goda datorkunskaper, särskilt i Excel. Erfarenhet av personalplanering, gärna inom logistik och transport, är meriterande. Vi söker en person med ett naturligt ansvarstagande, som trivs i en föränderlig miljö och föredrar att arbeta i ett högt tempo med flera projekt samtidigt. Du bör ha ett starkt engagemang, vara en god samarbetspartner och ha lätt för att kommunicera. Kännedom om kollektivavtal, samt lagar som LAS, ATL och SemL, är meriterande. God förmåga att uttrycka sig på svenska och engelska i tal och skrift är ett krav.

Viktigt för rollen är: 
- Rätt inställning och ett genuint intresse
- Stresstålig och ansvarstagande i pressade och utmanande situationer
- Mycket goda kunskaper i Excel
- God kommunikatör på både svenska och engelska
- Flexibilitet och förmåga att hantera förändringar i arbetsmiljön

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi utvärderar sökande löpande och positionen kan därmed fyllas innan ansökningstiden löper ut.

Kontaktuppgifter

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Enna Dedagic via enna.dedagic@adecco.se 

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se 

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Passal AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Passal AB .

25-årig tjej söker assistent nu och i sommar!

Personlig assistent
Läs mer Mar 18
Vem är jag?
Jag är en social och aktiv 25-årig tjej som pga min funktionsnedsättning Retts syndrom behöver mycket stöd och hjälp. Jag är rullstolsburen och behöver hjälp med allt det praktiska i mitt liv. Jag har inget verbalt tal och behöver därför hjälp med att tolka och kommunicera. Ibland använder jag kommunikationsverktyget PODD som är en slags ögonstyrd dator. Jag är en aktiv tjej som har många intressen och gillar när det händer saker! Bland annat ägnar jag mig åt ridning, att lyssna på musik, se på film eller varför inte en fika på stan! Jag bor tillsammans med mina föräldrar i Linnéstaden i centrala Göteborg.

Tjänstens upplägg
Arbetstider och omfattning: Extra vid behov nu och i sommar. Arbetstiderna på vardagar är 7-16, 13-19.30 alt 13-21 och på helger 10-18 alt 10-20.

Vem är du?
Det allra viktigaste i det här arbetet är att du är en aktiv person och gärna påhittig! Eftersom man kommunicerar genom PODD så är det meriterande om du har erfarenhet av det. Men det är inget krav, utan det viktigaste är att du är intresserad av att lära dig det. Eftersom det förekommer arbetspass på ridskola så kan du inte vara allergisk eller rädd mot hästar.

Passal Assistans erbjuder ett givande och varierat arbete med goda anställningsvillkor, utbildningar och friskvårdsbidrag. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar enligt kollektivavtal. Du kommer också få bra stöttning och kontakt med din assistansansvarig.

Passal Assistans arbetar med personlig assistans och drivs av personer med stort engagemang och lång erfarenhet av arbete med människor med funktionsvariation. På Passal Assistans är det viktigt att alla känner sig som en del av helheten, att alla inser sin betydelse. Vår vision är ett samhälle och en vardag där alla har friheten att leva fullt ut. Vi ser personlig assistans som en möjlighet att nå den visionen.

Välkommen med din ansökan!
Annonsens ref.nr: 2045
Ansvarig rekryterare: David Henriksson


.

Ansök nu

Rekryterare

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Mar 19
Vilka är Passal Assistans? 
Vi är ett bolag som jobbar med personlig assistans och vi startade år 2000 med visionen att få människor med funktionsvariationer att känna sig fria. Vi jobbar hårt på att vara bäst på service, rekrytering och juridik för att den personliga assistansen ska vara så bra som möjligt för den assistansberättigade samt personerna i dennes närhet.

Om tjänsten:
Passal Assistans söker nu en rekryterare på ett föräldravikariat. Tjänsten innebär ansvar för rekrytering av personliga assistenter till våra kunder i Västsverige. Som rekryterare driver du hela rekryteringsprocessen från start till mål. Uppgiften är att ta fram och matcha rätt kandidater med våra kunder. Utgångspunkten är våra kunders specifika önskemål och kravprofiler, därför ser också tjänsterna som du rekryterar till olika ut. Utöver det dagliga rekryteringsarbetet kommer du dessutom under ett par dagar per vecka att arbeta med tillsättning av sjukpass. Du är då inkopplad på vår sjuk-/akuttelefon och tar emot sjukanmälningar till pass som du administrerar och ringer in vikarier till. Arbetsplatsen är vårt trevliga kontor vid Lilla Bommen i centrala Göteborg.

Arbetsuppgifterna består främst av:
- Urval av kandidater
- Intervjuer (digitala och fysiska)
- Referenstagning
- Utforma annonser
- Onboarding av nyanställda
- Bidra till utvecklingen av våra rekryteringsprocesser
- Arbete med tillsättning av sjukluckor

Vem är du?

Kvalifikationer:
- Erfarenhet av rekrytering
- Vana vid att arbeta i högt tempo och driva flera processer parallellt
- Bra personkännare
- Strukturerad
- Flexibel och ha förmåga att "hugga tag" där det behövs
- Mycket god svenska i tal och skrift
- Examen alternativt studerande inom personalvetare, rekryterare eller socionom 

Eftersom du kommer att ha flera rekryteringar i gång samtidigt så krävs det att du arbetar strukturerat och har förmågan att kunna skifta mellan arbetsuppgifter med bibehållet fokus.  Rollen som rekryterare innebär tät kontakt med kandidater och kunder, det är i dessa kontakter viktigt att du är en god lyssnare och att du håller en hög servicenivå. Tidigare erfarenhet av personlig assistans är meriterande. Arbetet med vikarietillsättning kräver att du har förmågan att kunna arbeta lugnt och metodiskt samtidigt som du behöver kunna växla upp och fatta snabba beslut.

Arbetsomfattningen är på heltid och startar 2025-05-26 och sträcker sig till 2025-08-29. Arbetstiderna är kontorstid måndag-fredag. Fast månadslön. Sista ansökningsdag för tjänsten är 2025-04-18. 

Varmt välkommen med din ansökan redan idag, vi gör löpande urval!
Annonsens ref.nr: 12000
Ansvarig rekryterare: David Henriksson


.

Ansök nu

Engagerad personlig assistent sökes till mat- och konstälskare!

Personlig assistent
Läs mer Mar 18
.

Hej!  
 
Vem är jag?
Jag är en man på 40+, jag fick en stroke för drygt fyra år sen och söker nu en ny assistent som kan hjälpa mig i min vardag. Jag sitter i rullstol och pratar lite grötigt, men för den som lär känna mig så fungerar dock kommunikationen bra. Har ett stort intresse för mat och vin, konst och design och är lite lagom översocial. Är på jakt efter dig som kan hjälpa mig med vardagsbestyr och med mina olika intressen samt lite daglig träning för att hela tiden kunna utvecklas.
Jag jobbade tidigare som grafisk designer och försöker måla lite varje dag, så du kommer att få hjälpa mig med allt kring detta. Besök gärna min instagram: HG_in_art. Jag gillar också att ibland gå på fotbollsmatcher, mitt favoritlag är givetvis GAIS. I övrigt bor jag i hus i Askim, har sambo och en dotter på 4 år samt en ständigt hungrig katt.
 
Vem är du?
Du ska vara glad, positiv och tycka om att prata. Dessutom se möjligheter och hjälpa mig med tips & trix på hur jag kan göra saker själv. Utmana mig gärna och var inte rädd för att ta egna initiativ! Du ska hjälpa mig att kunna ta mitt ansvar som pappa, så jobbet innebär ibland att vi tex hämtar på förskolan. Det är bra om du har körkort men inget krav.

Tjänstens upplägg: 
Tjänstens omfattning är: vikarie vid behov.
Arbetstiderna är framförallt dagtid kl.08:00-17:00, ibland kvällspass. Tjänsten omfattar främst vardagar, men även helgpass kan förekomma.

Tjänstens tillträde är omgående. Vi arbetar med löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!
Passal Assistans erbjuder alla anställda anpassade utbildningar, friskvårdsbidrag mm.

Passal Assistans arbetar med personlig assistans och drivs av personer med stort engagemang och lång erfarenhet av arbete med människor med funktionsvariation. På Passal Assistans är det viktigt att alla känner sig som en del av helheten, att alla inser sin betydelse. Vår vision är ett samhälle och en vardag där alla har friheten att leva fullt ut. Vi ser personlig assistans som en möjlighet att nå den visionen.

Välkommen med din ansökan!

Annonsens ref.nr: 1131
Ansvarig rekryterare: David Henriksson

Ansök nu

Assistent sökes för ett givande arbete till 17-årig tjej i Göteborg!

Personlig assistent
Läs mer Mar 5
Vem är jag?


Jag är en tjej på 17 år som bor med min familj i centrala Göteborg, nära Liseberg. På grund av CP (cerebral pares) använder jag rullstol och behöver din hjälp för att göra min vardag smidigare. Jag har ett lite otydligt tal, men med tid och tålamod kommer vi att förstå varandra bra! Ditt arbetspass börjar med att du möter mig vid skolan när jag slutat, och sedan tar vi taxi hem tillsammans. På dagar då jag är ledig eller inte är i skolan, startar ditt arbetspass hemma hos mig. Jag tycker om att spela på min iPad och att umgås med min assistent - vi kommer ha kul tillsammans!

Vem är du?
Jag söker dig som är social, initiativrik och gärna i bra fysisk form eftersom vissa manuella förflyttningar kan behövas. Det är ett plus om du har erfarenhet som personlig assistent eller liknande, men det viktigaste är att vi trivs ihop och har roligt tillsammans! Eftersom jag gärna ser att du kan arbeta heldagar under skollov, passar detta jobb perfekt för en student.

Tjänstens upplägg:
Vardagar: 2-3 vardagskvällar per vecka. Det finns också möjlighet att jobba varannan helg.
Arbetstid: kl. vardag kl 15.00-20:30, helg kl 10.30-20.30.

Tjänstens tillträde är omgående. Passal Assistans erbjuder alla anställda anpassade utbildningar, friskvårdsbidrag mm. Vi arbetar med löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!

Passal Assistans arbetar med personlig assistans och drivs av personer med stort engagemang och lång erfarenhet av arbete med människor med funktionsvariation. På Passal Assistans är det viktigt att alla känner sig som en del av helheten, att alla inser sin betydelse. Vår vision är ett samhälle och en vardag där alla har friheten att leva fullt ut. Vi ser personlig assistans som en möjlighet att nå den visionen.

Välkommen med din ansökan!
Annonsens ref.nr: 2079
Ansvarig rekryterare: David Henriksson

Ansök nu

Kvinna i västra Göteborg söker glad och lättsam assistent!

Personlig assistent
Läs mer Mar 5
Vem är jag?


Jag är en kvinna som är 40 plus och bor i Fiskebäck, i västra Göteborg, och söker nu en ny personlig assistent på 80%. Jag har en omfattande funktionsnedsättning, är rullstolsburen och har epilepsi och medicineras via PEG. Jag behöver hjälp i alla vardagliga moment såsom vid förflyttningar, personlig hygien, mat och hjälp med att tolka mig då jag inte har verbalt tal. Dessutom behöver jag hjälp med hushållssysslor, matlagning och att vara med på olika aktiviteter. Som person är jag sympatisk och ger positiv energi till mina assistenter! Det kan också vara bra för dig att känna till att jag är kristen. 
 
Vem är du?
Det är fördel om du har tidigare erfarenhet av yrket och det är meriterande om du är utbildad undersköterska. Men det viktigaste är att personkemin oss emellan klaffar och att du är engagerad och bidrar med positiv energi! Det är ett krav att du inte röker.

Om tjänsten:
80%+ jour med blandade tider. Tiderna är 15.30-09.00, 10.30-15.30 samt 09.00-09.00 (dygnspass).

Tillträde omgående. Passal Assistans erbjuder ett givande och varierat arbete med goda anställningsvillkor, utbildningar och friskvårdsbidrag. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar enligt kollektivavtal. Du kommer också få bra stöttning och kontakt med ansvarig koordinator.

Passal Assistans arbetar med personlig assistans och drivs av personer med stort engagemang och lång erfarenhet av arbete med människor med funktionsvariation. På Passal Assistans är det viktigt att alla känner sig som en del av helheten, att alla inser sin betydelse. Vår vision är ett samhälle och en vardag där alla har friheten att leva fullt ut. Vi ser personlig assistans som en möjlighet att nå den visionen.

Varmt välkommen med din ansökan!
Annonsens ref.nr: 1132A
Ansvarig rekryterare: David Henriksson

Ansök nu

Aktiv 25-årig tjej söker personlig assistent!

Personlig assistent
Läs mer Feb 6
Vem är jag?
Jag är en social och aktiv 25-årig tjej som pga min funktionsnedsättning Retts syndrom behöver mycket stöd och hjälp. Jag är rullstolsburen och behöver hjälp med allt det praktiska i mitt liv. Jag har inget verbalt tal och behöver därför hjälp med att tolka och kommunicera. Ibland använder jag kommunikationsverktyget PODD som är en slags ögonstyrd dator. Jag är en aktiv tjej som har många intressen och gillar när det händer saker! Bland annat ägnar jag mig åt ridning, att lyssna på musik, se på film eller varför inte en fika på stan! Jag bor tillsammans med mina föräldrar i Linnéstaden i centrala Göteborg.

Tjänstens upplägg
Arbetstider och omfattning: Extra vid behov. Arbetstiderna på vardagar är 7-16, 13-19.30 alt 13-21 och på helger 10-18 alt 10-20.

Vem är du?
Det allra viktigaste i det här arbetet är att du är en aktiv person och gärna påhittig! Eftersom man kommunicerar genom PODD så är det meriterande om du har erfarenhet av det. Men det är inget krav, utan det viktigaste är att du är intresserad av att lära dig det. Eftersom det förekommer arbetspass på ridskola så kan du inte vara allergisk eller rädd mot hästar.

Passal Assistans erbjuder ett givande och varierat arbete med goda anställningsvillkor, utbildningar och friskvårdsbidrag. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar enligt kollektivavtal. Du kommer också få bra stöttning och kontakt med din assistansansvarig.

Passal Assistans arbetar med personlig assistans och drivs av personer med stort engagemang och lång erfarenhet av arbete med människor med funktionsvariation. På Passal Assistans är det viktigt att alla känner sig som en del av helheten, att alla inser sin betydelse. Vår vision är ett samhälle och en vardag där alla har friheten att leva fullt ut. Vi ser personlig assistans som en möjlighet att nå den visionen.

Välkommen med din ansökan!
Annonsens ref.nr: 2045
Ansvarig rekryterare: David Henriksson


.

Ansök nu