Göteborg: Hr & löneadministratör

Hitta ansökningsinfo om jobbet Hr & löneadministratör i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2025-02-07 // Varaktighet: Deltid

Företagspresentation Har du erfarenhet av löneadministration samt HR och söker ett varierat deltidsuppdrag? Vill du arbeta i en dynamisk verksamhet där du får en nyckelroll i att stötta chefer och säkerställa en smidig löneprocess? Då kan detta vara rätt uppdrag för dig!
Vår kund är en expansiv verksamhet inom servicebranschen med en bred personalstyrka och en flexibel arbetsmiljö. Företaget erbjuder en stimulerande arbetsplats där du får möjlighet att arbeta självständigt och vara en viktig del i HR- och lönehanteringen.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden Som Löne- och HR-administratör kommer du att ha en central funktion i att hantera löneprocesser, stötta chefer i personalfrågor och säkerställa att arbetsrättsliga riktlinjer efterföljs. Uppdraget är på deltid och löper över cirka 6 månader med goda chanser till ytteligare 6 månaders förlängning.
Dina arbetsuppgifter inkluderar:
- Kontroll och hantering av löner och löneunderlag
- Uppföljning av arbetstider och avtal enligt gällande riktlinjer
- Stöd till chefer i frågor kring arbetsmiljö, rehabilitering och personalhantering
- Säkerställa korrekt hantering av sjukfrånvaro, övertid och andra arbetsrättsliga aspekter
- Administration av anställningsavtal
- Rekryteringsstöd vid behov

Du kommer att samarbeta nära ledningen och ha en rådgivande roll gentemot cheferna i organisationen.

Din profil Vi söker dig som är självgående, strukturerad och proaktiv. Du är trygg i din kompetens och van vid att arbeta med både löne- och HR-frågor. Vi ser gärna att du har en pedagogisk och coachande inställning.
Skallkrav:
- Minst 2 års erfarenhet av löne- och HR-administration
- Eftergymnasial utbildning inom lön alt ekonomi/HR
- Erfarenhet av lönesystem
- Goda kunskaper i svenska och engelska
Meriterande:

- Erfarenhet av löne- och HR-administration i större bolag inom privat sektor
- Kunskap om gällande kollektivavtal inom servicebranschen

Bli en del av Unik Resurs – Din karriär och utveckling är vår prioritet! Vi värderar varje individs unika kompetens och engagemang. På Unik Resurs strävar vi efter att inte bara vara din arbetsgivare, utan en partner i din karriärsutveckling. Vi är ett team och genom regelbundna avstämningar jobbar vi tillsammans för att du både ska utvecklas och trivas i din roll som konsult.

Vårt erbjudande:

- Fast månadslön: Hos oss får du ekonomisk stabilitet med en konkurrenskraftig och pålitlig månadslön.
- Trygga anställningsvillkor: Vi följer kollektivavtal och erbjuder förmånliga försäkringar för din trygghet och välbefinnande.
- Personlig och professionell utveckling: Du kommer att ha kontinuerlig kontakt med din Konsultchef, som finns där för att ge både personlig support och professionell coachning.
- Unikt nätverk: Som en del av Unik Resurs är du aldrig ensam. Du blir en del av ett nätverk av professionella, där samarbete och stöd står i centrum.
- Kompetensutveckling genom Unik Academy: Vi investerar i din framtid genom kontinuerlig utbildning och utvecklingsmöjligheter via vår Unik Academy.

Vi välkomnar dig att ta nästa steg i din karriär med oss på Unik Resurs. Ansök idag för att bli en del av vårt engagerade och framåtsträvande team!

Ansök redan idag! Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.
Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;
Rebecca Pontmark och nås på rebecca.pontmark@unikresurs.se eller på 070 410 63 97.

Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs!Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
#LI-Onsite, #LI-Hybrid eller #LI-Remote.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Löneadministratör

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Löneadministratör.

Interim Lönekonsult

Läs mer Jan 16
Är du en erfaren lönekonsult? Vi söker Interim Lönekonsulter för framtida uppdrag hos våra kunder.


Letar du efter nya möjligheter som interim lönekonsult? Vi söker dig som vill arbeta med varierande och utmanande uppdrag hos välrenommerade företag.
Som en del av vårt nätverk får du möjlighet att arbeta med:
Lönekörning och hantering av skatter, pensioner och arbetsgivaravgifter.
Kollektivavtal och arbetsrättsliga frågor.
Implementering och optimering av lönesystem.

Vi söker dig som har:
Minst 3 års erfarenhet av lönehantering.
Goda kunskaper i lönesystem (t.ex. Hogia, Visma, Agda).
Ett noggrant, strukturerat och lösningsorienterat arbetssätt.

Vad vi erbjuder:
Flexibilitet att välja uppdrag som passar din erfarenhet och livssituation.
Möjlighet att utvecklas genom spännande projekt i olika branscher.
Professionellt stöd under hela uppdraget.

Anmäl dig till vårt nätverk idag och bli en del av en dynamisk grupp konsulter som gör skillnad! Fyll i vårt formulär och vi kontaktar dig inom kort.

Ansök nu

Löneadministratör till DB Schenker

Läs mer Dec 20
Har du erfarenhet av löneadministration och är van att arbeta med både tjänstemän och kollektivanställda? Trivs du i en roll där struktur, noggrannhet och samarbete står i fokus? Vi söker dig som är tillgänglig för ett uppdrag på minst 6 månader och som vill få in foten på DB Schenker.
Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag som startar 1 marspå heltid som varar i 6månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos DB Schenker. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget.
Om företaget
DB Schenker, som ingår i en global koncern, arbetar med att leverera logistiktjänster världen över. De erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter och konsulttjänster till att leverera lager- och logistiklösningar. Efter nästan 100 års verksamhet är de marknadsledande på den svenska marknaden. Som medarbetare blir du en del av ett globalt logistiknätverk med över 72 000 kollegor över hela världen, varav ca 4 000 på ett 50-tal orter i Sverige. För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. DB Schenker arbetar aktivt med arbetsmiljö-, jämställdhet- och mångfaldsfrågor samt uppmuntrar och stödjer alla medarbetare i företaget som vill utvecklas och ta större ansvar. Du arbetar på huvudkontoret i Mölndal och du tillhörHR- och löneavdelningen.Totalt är ni sju i din grupp som arbetar på plats på kontoret.
Arbetsuppgifter
I rollen som löneadministratör kommer du att arbeta brett med löneadministration och samtidigt vara ett stöd för våra chefer i olika personalrelaterade frågor. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter omfattar hantering av nyanställningar, avslut och löneutbetalningar, där du säkerställer att både detaljer och helheten fungerar smidigt. Du blir en viktig del av årscykeln för lönehantering och ansvarar för att bidra till rapporteringen inom koncernen. Rollen är serviceinriktad och kräver både god samarbetsförmåga och förmåga att bygga starka relationer, då du fungerar som en viktig länk mellan cheferna och den centrala lönefunktionen. Du får ett eget ansvarsområde med cirka 600 löner, vilkaär jämnt fördelade mellan tjänstemän och kollektivanställda, vilket ger dig både variation och bredd i ditt arbete.
Självständigt arbete som löneadministratör för cirka 600 löner
Fördelade mellan tjänstemän och kollektivanställda

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
Erfarenhet av löneadministration och är van vid att arbeta med både tjänstemän och kollektivanställda
Fördel om du tidigare har arbetat på ett mellanstort bolag med ett större löneunderlag
God datorvana

Som person är du strukturerad och noggrann, med ett naturligt öga för detaljer. Samtidigt är du serviceinriktad och har en god kommunikativ förmåga, vilket gör att du trivs i en roll där samarbete och relationer står i fokus. Du är självgående och ansvarstagande, med ett driv att leverera hög kvalitet och att alltid hitta de bästa lösningarna för verksamheten.
Övrig information
Start: 1 marsPlats: GöteborgLön: Enligt överenskommelseVi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.
Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till info@bravura.se eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
Sista ansökningsdatum är 2025-01-19

Ansök nu

Ekonomi och Löneadministratör

Läs mer Mar 18
Är du en noggrann och ansvarstagande ekonom med erfarenhet av löneadministration och leverantörsreskontra? Vill du vara en del av ett engagerat team där du får arbeta brett inom ekonomi och lön? Då kan denna tjänst vara något för dig!



Om tjänsten


Vi söker en ekonom och löneadministratör som vill arbeta i en kombinerad roll där du ansvarar för både löneadministration och leverantörsreskontra. Ekonomiavdelningen består av tre personer där du blir en viktig pusselbit.


Om oss


BHS Logistics är ett medelstort, familjeägt transportföretag beläget i Danmark, Sverige och Spanien som är specialiserat på logistik och transportlösningar för våra kunder. Vi har ett dedikerat team som arbetar tillsammans för att säkerställa effektiva och pålitliga transportlösningar i hela Europa.


Arbetsuppgifter


Lön


Hantering av hela löneprocessen i löneprogrammet Flex applikations
Hantering av reseräkningar, tjänstebilar, pensioner, försäkringar och andra personalförmåner
Stöd till medarbetare i lönerelaterade frågor

Leverantörsreskontra


Registrering och kontering av leverantörsfakturor i Exflow
Betalning av leverantörsfakturor
Avstämningar och uppföljning av leverantörsskulder
Kontakt med leverantörer gällande fakturor och betalningar
Delta i förbättringsarbete av rutiner och processer inom ekonomiavdelningen

Kvalifikationer


Dokumenterad utbildning inom ekonomi och lönehantering
Minst 3 års erfarenhet av likdanande arbetsuppgifter
Goda kunskaper i Excel är meriterande
Kunskap i Flex applikations eller liknande löneprogram, fakturahanteringssystemet Exflow samt Microsoft Business Central är meriterande
Digitalt mogen och nyfiken på att fortsätta digitalisera ekonomi processer
God svenska och engelska i tal och skrift

Vi erbjuder


En bred roll i ett växande speditionsbolag med engagerade kollegor
Flexibla arbetstider och möjlighet till hybridarbete
Sjukvårdsförsäkring och maximalt friskvårdsbidrag

Om du har frågor kontakta Hulda-Lena Berlund - hlbe@bhslogistics.com


Application deadline:
Ongoing

Ansök nu

Payroll Consultant - Hogia

Läs mer Mar 19
Azets är en internationell koncern som tillhandahåller tjänster och rådgivning inom lön, ekonomi och HR, vi är i dagsläget 350+ medarbetare i Sverige och 9000 + globalt. Med det förvärv vi avser att göra till sommaren kommer vi välkomna ytterligare 270 kollegor i Sverige. Är du nyfiken på löneoutsourcing med goda möjligheter att påverka din egen karriärutveckling? Härligt, då välkomnar vi dig till vårt varma Hogia team. 



Azets är en internationell koncern som tillhandahåller tjänster och rådgivning inom lön, ekonomi och HR, vi är i dagsläget 350+ medarbetare i Sverige och 9000 + globalt. Med det förvärv vi avser att göra till sommaren kommer vi välkomna ytterligare 270 kollegor i Sverige. Är du nyfiken på löneoutsourcing med goda möjligheter att påverka din egen karriärutveckling? Härligt, då välkomnar vi dig till vårt varma Hogia team. 

Som Payroll Consultant på Azets får du möjlighet att arbeta i en roll där kvalitet och effektivitet går hand i hand. Vi har byggt ett av Sveriges mest automatiserade och effektiva arbetssätt för lönehantering, vilket innebär att du som expert kan fokusera på det som verkligen gör skillnad – att säkerställa att lönerna levereras korrekt, i tid och enligt kundens behov.

Huvudsakliga ansvarsområden: 
* Kvalitetssäkring av löneleverans för svenska kunder, där du säkerställer att alla processer löper smidigt och enligt överenskommelse. 
* Automatisering av delar av löneprocessen, vilket gör att du kan arbeta mer effektivt och bidra till ytterligare förbättringar i våra arbetsflöden. 
* Kundkontakt och rådgivning, där du ger löne- och HR-relaterat stöd både till kundens kontaktperson och ibland även till anställda direkt. 
* Ansvar för din egen portfölj av kunder, där du säkerställer en hög servicenivå, upprätthåller goda relationer och driver löneleveransen enligt uppsatta mål. 

Vi söker dig som har: 
* Minst två års erfarenhet från självständigt lönearbete, och gärna erfarenhet av att arbeta som konsult. 
* Goda kunskaper i engelska, då vi arbetar internationellt och du kommer att ha kontakt med kollegor och kunder på engelska. 
* Erfarenhet av Hogia och Excel är meriterande, men framför allt söker vi en person som är bekväm med att arbeta i digitala system och som vill bidra till automatiseringen av löneprocessen. 
* Ett teamfokus där du gärna stöttar dina kollegor och hjälper till att skapa en bra arbetsmiljö. 

Azets erbjuder dig 

Azets är ett modernt, väletablerat företag som värnar om våra medarbetares välmående och utveckling. Därför erbjuder vi alla våra konsulter: 
* En fantastisk utvecklingsresa inom branschen med möjlighet att fördjupa sig i någon av våra grenar inom vårt kompetens-träd (System, kund, HR mm) 
* Förmånen att kostnadsfritt auktorisera dig som lönekonsult hos SRF för att ytterligare stärka din position på marknaden. 
* Smarter working – ett arbetssätt som ger dig flexibilitet att arbeta både hemifrån och på kontoret för en bra balans mellan arbete och privatliv 
* Hälsofrämjande aktiviteter, massage på kontoret, schysst friskvårdsbidrag och massa roliga teamaktiviteter 

Bli en del av Amazing Azets 

Placering är antingen på vårt kontor i Solna (Stockholm) eller i Göteborg, tillträde innan eller efter sommaren. Vi kallar till intervjuer löpande så vänta inte med din ansökan. Har du några funderingar innan du söker? 

Vid frågor, kontakta Arlinda Binaku, Consultant Manager arlinda.binaku@azets.com eller Caroline Bergendahl, Talent Acquisition caroline.bergendahl@azets.com  

#LI-Hybrid

Ansök nu

Löneadministratör

Läs mer Mar 20
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet som löneadministratör, men även ett intresse för ekonomi? Har du tidigare erfarenhet av att tolka kollektivavtal? Då har vi tjänsten för dig!
Just nu söker vår kund i Göteborg en löneadministratör under en period av 4-6 månader under en övergångsperiod för att säkerställa den löpande hanteringen för en effektiv och strukturerad löne- och ekonomihantering. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta att: 
Tillsammans med en kollega, löpande administrera och ha ansvar för bolagets lönehantering för cirka 220 medarbetare per månad. 
Vara behjälplig i diverse löne- och personalfrågor.
Skriva anställningsavtal, registrering av tjänstepension, statistikrapportering, sammanställa arbets- och tjänstgöringsintyg, ta fram LAS-listor med mera.
Löpande registrera och bokföra inkommande leverantörsfakturor. Vidare kan ytterligare arbetsuppgifter inom ekonomiavdelningen förekomma.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. 
Detta är ett konsultuppdrag på 80% i början av maj och kommer att fortlöpa under 4-6 månader. Förläggning av arbetstiden på 80% sker i samråd med ekonomichef (dock minst fyra dagar i veckan på plats).

Ansvarsområden
Tillsammans med en kollega, löpande administrera och ha ansvar för bolagets lönehantering för cirka 220 medarbetare per månad. 
Vara behjälplig i diverse löne- och personalfrågor.
Skriva anställningsavtal, registrering av tjänstepension, statistikrapportering, sammanställa arbets- och tjänstgöringsintyg, ta fram LAS-listor med mera.
Löpande registrera och bokföra inkommande leverantörsfakturor. Vidare kan ytterligare arbetsuppgifter inom ekonomiavdelningen förekomma.


Kvalifikationer
Vi söker en person med erfarenhet av:
Arbete med lön och personalfrågor i minst två år.
Att ha arbetat i löne- och personaladministrationsprogram, meriterade med erfarenhet av Hogia Lön Plus samt Hogia Personal.
Att arbeta utefter och förmågan att tolka kollektivavtal, meriterad HÖK/AB.
Att hantera ferielöneberäkning är meriterade
Mycket kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Goda kunskaper inom office paketet


Erfarenhet
Löneadministration

Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Unik Resurs i Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Unik Resurs i Sverige AB .

Komponentingenjör

Elektrotekniker
Läs mer Nov 29
Företagspresentation Är du en teknikentusiast som vill jobba med avancerade produkter i en innovativ miljö? Saab söker nu en driven komponentingenjör till teamet i Göteborg. Här får du en central roll i att utveckla framtidens tekniska lösningar – tillsammans gör vi skillnad!
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag som utvecklar innovativa lösningar för att öka säkerheten i samhället. Med kunder i över 100 länder skapar vi banbrytande teknik som skyddar människor och samhällen. Vårt affärsområde Saab Surveillance ansvarar för avancerade sensorer och systemlösningar som stöder samhällsviktiga funktioner, och vår arbetskultur präglas av samarbete, nyfikenhet och prestigelöshet. Hos oss får du möjligheten att växa i en miljö där tillit och innovation går hand i hand.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden Som komponentingenjör hos Saab får du en varierad och utvecklande roll där du ansvarar för att välja, kvalificera och dokumentera komponenter för våra högteknologiska produkter. Du arbetar nära våra leverantörer och projektteam för att säkerställa kvalitet och innovation.Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:
- Teknisk analys och bedömning av komponenter.
- Arbeta med nyutveckling och hantering av komponenter som är på väg att utgå (obsolescence).
- Uppdatera och underhålla komponentbibliotek och databaser.
- Genomföra materialdeklarationer och säkerställa hållbarhetskrav.
- Delta i parallella projekt och samarbeta med kollegor på flera platser, inklusive Göteborg, Huskvarna/Jönköping och Järfälla.
Du får möjlighet att bidra i en dynamisk miljö med avancerad teknik, där ditt arbete är avgörande för vår framgång.

Din profil Vi söker dig som älskar teknik och har en passion för att lösa problem på kreativa sätt. Du är analytisk, noggrann och strukturerad, samtidigt som du är en lagspelare med god kommunikationsförmåga. Du har förmågan att samarbeta effektivt i en internationell miljö och värdesätter kunskapsdelning.
Kvalifikationer:
- Ingenjörsutbildning (civilingenjör eller högskoleingenjör) inom datorprodukter, elektromekanik eller närliggande områden.
- Stark teknisk förståelse och intresse för komponentval och kvalificering.
- God förmåga att kommunicera på svenska och engelska, både i tal och skrift.
Meriterande:
- Erfarenhet av datorhårdvara.
- Erfarenhet av arbete med materialdeklarationer och komponentbibliotek.

Om anställningenTjänsten är en hyrrekrytering på 6 månader med anställning hos Unik Resurs med placering hos SAAB i Göteborg.Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. Vid befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering, finns krav på svenskt medborgarskap.

Bli en del av Unik Resurs – Din karriär och utveckling är vår prioritet! Vi värderar varje individs unika kompetens och engagemang. På Unik Resurs strävar vi efter att inte bara vara din arbetsgivare, utan en partner i din karriärsutveckling. Vi är ett team och genom regelbundna avstämningar jobbar vi tillsammans för att du både ska utvecklas och trivas i din roll som konsult.

Vårt erbjudande:

- Fast månadslön: Hos oss får du ekonomisk stabilitet med en konkurrenskraftig och pålitlig månadslön.
- Trygga anställningsvillkor: Vi följer kollektivavtal och erbjuder förmånliga försäkringar för din trygghet och välbefinnande.
- Personlig och professionell utveckling: Du kommer att ha kontinuerlig kontakt med din Konsultchef, som finns där för att ge både personlig support och professionell coachning.
- Unikt nätverk: Som en del av Unik Resurs är du aldrig ensam. Du blir en del av ett nätverk av professionella, där samarbete och stöd står i centrum.
- Kompetensutveckling genom Unik Academy: Vi investerar i din framtid genom kontinuerlig utbildning och utvecklingsmöjligheter via vår Unik Academy.

Vi välkomnar dig att ta nästa steg i din karriär med oss på Unik Resurs. Ansök idag för att bli en del av vårt engagerade och framåtsträvande team!

Ansök redan idag! Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.
Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;
Madeleine Sandberg och nås på 0704 10 63 98 eller på madeleine.sandberg@unikresurs.seDaniel Stålbäck och nås på 0730 42 31 22 eller på daniel.stalback@unikresurs.se

Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs!Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
#LI-Onsite

Ansök nu

DevOps-ingenjör med fokus på testramverk och testmiljöer

Civilingenjör, systemutveckling
Läs mer Nov 1
Företagspresentation Vill du arbeta med framtidens teknologi och säkerhetslösningar? Saab söker nu en engagerad DevOps-ingenjör till teamet i Göteborg!Hos Saab får du chansen att bli en nyckelperson inom DevOps-teamet. Här kommer du att bidra till utvecklingen av högteknologiska lösningar och arbeta för att säkerställa att mjukvaruprodukter levereras smidigt och effektivt från design till produktion. Du kommer att arbeta nära andra DevOps-team och utvecklingsavdelningar för att bygga, underhålla och förbättra testramverk och testmiljöer.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden Som DevOps-ingenjör kommer du att vara en central del av teamet och ansvarig för att:
- Samarbeta med utvecklings- och DevOps-team för att tillhandahålla och underhålla stabila och effektiva testramverk samt testmiljöer.
- Utveckla och förbättra automatiserade testramverkskomponenter för bygg- och testpipelines.
- Skapa och upprätthålla testramverk som säkerställer täckning inom säkerhet, prestanda och tillgänglighet.
- Implementera konfigurationshantering med hjälp av verktyg som Git och Jenkins.
- Optimera och övervaka systemets prestanda, med fokus på effektiv test- och distributionsprocess.
- Felsöka problem och optimera testramverk och testmiljöer för att säkerställa en smidig drift.
- Bidra till utvecklingen av CI/CD-pipelines och förbättra kontinuerlig integration och driftsättning.

Din profil Vi söker dig som är självgående, analytisk och lösningsorienterad, med en stark teknisk kompetens och kommunikationsförmåga. Du är noggrann och har en gedigen förståelse för DevOps-processer, särskilt inom testautomation och mjukvarupipelines.Kvalifikationer:
- Kandidatexamen inom datavetenskap, teknik eller ett närliggande område.
- 5–10 års erfarenhet av arbete som DevOps-ingenjör eller liknande.
- Kunskap om testramverk och erfarenhet av testautomatiseringsverktyg.
- Erfarenhet av containerisering och orkestrering, exempelvis med Docker och Kubernetes.
- Starka kunskaper inom skriptspråk (Python) och programmering (Golang).
- Utmärkt problemlösningsförmåga och noggrannhet i ditt arbete.
- God kommunikationsförmåga på svenska och engelska.
Meriterande
- Erfarenhet av CI/CD-verktyg och pipelines.
- Erfarenhet av prestandatester och säkerhetstester.

Om anställningenTjänsten är en hyrrekrytering på 6 månader med anställning först hos Unik Resurs med placering hos SAAB i Göteborg.Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. Vid befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering, finns krav på svenskt medborgarskap.

Bli en del av Unik Resurs – Din karriär och utveckling är vår prioritet! Vi värderar varje individs unika kompetens och engagemang. På Unik Resurs strävar vi efter att inte bara vara din arbetsgivare, utan en partner i din karriärsutveckling. Vi är ett team och genom regelbundna avstämningar jobbar vi tillsammans för att du både ska utvecklas och trivas i din roll som konsult.

Vårt erbjudande:

- Fast månadslön: Hos oss får du ekonomisk stabilitet med en konkurrenskraftig och pålitlig månadslön.
- Trygga anställningsvillkor: Vi följer kollektivavtal och erbjuder förmånliga försäkringar för din trygghet och välbefinnande.
- Personlig och professionell utveckling: Du kommer att ha kontinuerlig kontakt med din Konsultchef, som finns där för att ge både personlig support och professionell coachning.
- Unikt nätverk: Som en del av Unik Resurs är du aldrig ensam. Du blir en del av ett nätverk av professionella, där samarbete och stöd står i centrum.
- Kompetensutveckling genom Unik Academy: Vi investerar i din framtid genom kontinuerlig utbildning och utvecklingsmöjligheter via vår Unik Academy.

Vi välkomnar dig att ta nästa steg i din karriär med oss på Unik Resurs. Ansök idag för att bli en del av vårt engagerade och framåtsträvande team!

Ansök redan idag! Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.
Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;Madeleine Sandberg och nås på 0704 10 63 98 eller på madeleine.sandberg@unikresurs.seDaniel Stålbäck och nås på 0730 42 31 22 eller på daniel.stalback@unikresurs.se

Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs!Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
#LI-Onsite

Ansök nu

Produktionstekniker

Produktionstekniker, maskin/Produktionstekniker, verkstad
Läs mer Sep 24
Företagspresentation Är du en driven och nyfiken produktionstekniker med passion för tillverkning och förbättringsarbete? Vill du vara med och utveckla vår produktion till att bli ännu mer effektiv och kvalitetsinriktad? Då kan denna roll hos SAAB i Göteborg vara perfekt för dig!

Arbetsuppgifter och ansvarsområden Som produktionstekniker hos SAAB kommer du att spela en central roll i vår tillverkning. Du arbetar nära operatörer och tillverkningschefer och är en viktig del i att säkra ett smidigt och kvalitativt produktionsflöde. Du kommer att vara en del av ett större produktionsteknikerteam där ni samarbetar och stöttar varandra i dagliga utmaningar. Tillsammans strävar vi mot att leverera kvalitet från första exemplar.Du kommer att tillhöra gruppen Production Engineering & NPI, som består av ca 20 personer uppdelade i fem team. Din huvuduppgift blir att hantera produktionsrelaterade frågor inom det område du supporterar och att tillsammans med kollegorna utveckla och optimera våra processer.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Optimera tillverkningsflöden och processer för maximal effektivitet.
- Analysera mätetal och föreslå förbättringar.
- Säkerställa att nya moment och tekniker kan hanteras av operatörerna.
- Hantera avvikelser i tillverkningsprocessen.
- Delta i projekt som innebär att skapa och förbättra beredningar, instruktioner och avvikelserapporter.
- Support till operatörer och deltagande i operativa möten.
- Hantera och prioritera inkommande arbetspaket.
- Implementera och utveckla standardiserade arbetssätt för en effektiv produktion.

Din profil Du är en kommunikativ och strukturerad person som trivs i en dynamisk produktionsmiljö. Med din positiva och lösningsorienterade inställning tar du gärna initiativ till förbättringar och driver dina arbetsuppgifter framåt. Du har ett öga för både detaljer och helheten och kan planera och strukturera ditt arbete effektivt. Att samarbeta och skapa förtroende med kollegor och andra funktioner är en självklarhet för dig.

Kvalifikationer:
- Erfarenhet av produktionsteknik och tillverkningsprocesser.
- Förmåga att leda och strukturera ditt eget arbete.
- Kommunikativ och samarbetsinriktad.
- Affärsförståelse och kundfokus.
- Erfarenhet av renrumstillverkning är meriterande, särskilt hybridprodukter och processer som ballbonding och diebonding.

Om anställningenTjänsten är en hyrrekrytering på 6 månader med anställning först hos Unik Resurs med placering hos SAAB i Göteborg.Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. Vid befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering, finns krav på svenskt medborgarskap.

Bli en del av Unik Resurs – Din karriär och utveckling är vår prioritet! Vi värderar varje individs unika kompetens och engagemang. På Unik Resurs strävar vi efter att inte bara vara din arbetsgivare, utan en partner i din karriärsutveckling. Vi är ett team och genom regelbundna avstämningar jobbar vi tillsammans för att du både ska utvecklas och trivas i din roll som konsult.

Vårt erbjudande:

- Fast månadslön: Hos oss får du ekonomisk stabilitet med en konkurrenskraftig och pålitlig månadslön.
- Trygga anställningsvillkor: Vi följer kollektivavtal och erbjuder förmånliga försäkringar för din trygghet och välbefinnande.
- Personlig och professionell utveckling: Du kommer att ha kontinuerlig kontakt med din Konsultchef, som finns där för att ge både personlig support och professionell coachning.
- Unikt nätverk: Som en del av Unik Resurs är du aldrig ensam. Du blir en del av ett nätverk av professionella, där samarbete och stöd står i centrum.
- Kompetensutveckling genom Unik Academy: Vi investerar i din framtid genom kontinuerlig utbildning och utvecklingsmöjligheter via vår Unik Academy.

Vi välkomnar dig att ta nästa steg i din karriär med oss på Unik Resurs. Ansök idag för att bli en del av vårt engagerade och framåtsträvande team!

Ansök redan idag! Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.
Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam; Madeleine Sandberg och nås på 0704 10 63 98 eller madeleine.sandberg@unikresurs.seDaniel Stålbäck och nås på 0730 42 31 22 eller daniel.stalback@unikresurs.se

Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs!Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
#LI-Onsite

Ansök nu

Junior Mjukvaruutvecklare till Saab i Göteborg

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Sep 27
Företagspresentation Vi söker en engagerad och driven Junior Mjukvaruutvecklare som vill vara en del av vår kunds team hos Saab i Göteborg. Om du har ett intresse för IT-säkerhet, gillar att samarbeta i team och brinner för att utveckla smarta lösningar, är detta rollen för dig!

Arbetsuppgifter och ansvarsområden Dina arbetsuppgifter:
- Utveckla mjukvara enligt Saabs riktlinjer och praxis.
- Bidra till lösningar för hur funktioner ska designas och implementeras.
- Arbeta med nyutveckling, förbättringar och buggrättning av micro-services i Python och Golang.
- Utföra kodgranskningar och skriva enhetstester.
- Arbeta delvis med frontend-utveckling i Typescript.
- Implementera funktioner för att möta IT-säkerhetskrav.
- Använda verktyg för att visualisera data.
- Dela med dig av dina kunskaper och bidra till ett välfungerande team med en positiv attityd.

Din profil Vi söker dig som har: Magisterutbildning / Högskoleutbildning inom relevant område. Grundläggande kunskaper inom Python-utveckling. Det är meriterande om du även har erfarenhet av: Golang. Backend-utveckling och API-design. Att arbeta i en internationell miljö. Strukturerat arbetssätt och god analysförmåga. Erfarenhet av mjukvarusäkerhet. Goda kunskaper i engelska är ett krav, och vi ser gärna att du har ett starkt intresse för utveckling och IT-säkerhet. Vill du bli en del av ett spännande och innovativt företag där du får möjlighet att utvecklas inom mjukvaruutveckling och säkerhet? Ansök idag! Om anställningen Tjänsten är en hyrrekrytering på 6 månader med anställning först hos Unik Resurs med placering hos SAAB i Göteborg. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. Vid befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering, finns krav på svenskt medborgarskap.

Bli en del av Unik Resurs – Din karriär och utveckling är vår prioritet! Vi värderar varje individs unika kompetens och engagemang. På Unik Resurs strävar vi efter att inte bara vara din arbetsgivare, utan en partner i din karriärsutveckling. Vi är ett team och genom regelbundna avstämningar jobbar vi tillsammans för att du både ska utvecklas och trivas i din roll som konsult.

Vårt erbjudande:

- Fast månadslön: Hos oss får du ekonomisk stabilitet med en konkurrenskraftig och pålitlig månadslön.
- Trygga anställningsvillkor: Vi följer kollektivavtal och erbjuder förmånliga försäkringar för din trygghet och välbefinnande.
- Personlig och professionell utveckling: Du kommer att ha kontinuerlig kontakt med din Konsultchef, som finns där för att ge både personlig support och professionell coachning.
- Unikt nätverk: Som en del av Unik Resurs är du aldrig ensam. Du blir en del av ett nätverk av professionella, där samarbete och stöd står i centrum.
- Kompetensutveckling genom Unik Academy: Vi investerar i din framtid genom kontinuerlig utbildning och utvecklingsmöjligheter via vår Unik Academy.

Vi välkomnar dig att ta nästa steg i din karriär med oss på Unik Resurs. Ansök idag för att bli en del av vårt engagerade och framåtsträvande team!

Ansök redan idag! Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.
Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;
- Daniel Stålbäck och nås på 0730 42 31 22 eller daniel.stalback@unikresurs.se
- Madeleine Sandberg och nås på 0704 10 63 98 eller madeleine.sandberg@unikresurs.se

Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs!Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!

Ansök nu

Operativ inköpare till Saab i Göteborg

Inköpare
Läs mer Sep 5
Företagspresentation

Saab är en innovativ leverantör av flygplanssystem och har ett brett utbud av supportlösningar inom civil och militär luftfart. Medarbetarna på Saab har ett gemensamt uppdrag att skapa förutsättningar för ett tryggt samhälle genom att bygga jaktflygplan, undervattensteknik, avancerade vapensystem, cybersäkerhet eller toppmoderna flygledningssystem.Nu söker vi en Operativ Inköpare till Saab Surveillance.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Detta är en mycket interaktiv och en central stödjande roll inom Surveillance-inköpsorganisationen.
Huvudsakliga ansvarsområden för rollen är:
- Koordinera och administrera Saab-levererade komponenter (t.ex. EOL-komponenter) till leverantörer från inköp, inklusive transaktioner i IFS
- Koordinera och administrera försäljning av Saab-säkrade komponenter till leverantörer inklusive transaktioner i IFS
- Delta i processutveckling inom komponentdistribution i samverkan med intressenter
- Hantera konsignationslager inklusive transaktioner i IFS
- Driva processutveckling inom konsignationslösningar och stödja vid avtalsförhandlingar
- Ansvara för att följa upp och agera på definierade prestationsindikatorer
- Hantera intern komponentdistribution mellan anläggningar inklusive exportlicenser (DO, Distribution Orders)
- Hantera krav på levererade komponenter gentemot interna intressenter (lager)

Rollen är baserad i Göteborg men kommer att ha ansvar för alla anläggningar inom Surveillance (Sverige).

Din profil



Vi söker en strukturerad och kommunikativ person som är bra på administration. Rollen kommer att vara en blandning av att hantera IFS-transaktioner samt att koordinera materialförsörjning med kollegor och leverantörer.
Krav:
- Relevant utbildning inom inköp
- Minst 1 års erfarenhet inom inköp
- Goda kunskaper i svenska och engelska
- Kommunikativ
- Goda tekniska kunskaper

Meriterande:
- Erfarenhet av IFS

Ansök redan idag!
Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

Alexandra Linder och nås på 0707274979 eller på alexandra.linder@unikresurs.se

Väl mött!

Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!




Relaterade taggar: #LI-Onsite

Ansök nu