Göteborg: HR Business Partner

Hitta ansökningsinfo om jobbet HR Business Partner i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2025-02-07 // Varaktighet: Heltid

ArbetsuppgifterVi söker en erfaren HR Business Partner som ska leda det strategiska HR-arbetet för Technology & Innovation samt Sales Sweden. Rollen innefattar även ett divisionsövergripande ansvar för Diversity & Inclusion (D&I).
Som HR Business Partner kommer du att samarbeta med seniora affärsledare för att utveckla och implementera HR-strategier som stärker verksamhetens tillväxt och produktivitet. Du blir en strategisk rådgivare i frågor som rör talent management, kompetensutveckling och organisationsförändringar. Dessutom ansvarar du för att driva och följa upp D&I-arbetet på divisionsnivå.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Samverka med affärsledare för att säkerställa att HR-strategier och initiativ stödjer verksamhetens mål och tillväxt.
Rådgiva och coacha ledare i frågor som rör ledarskap, organisationsutveckling och förändringsledning.
Driva talent management och stödja chefer i att bygga en stark talangpipeline.
Utveckla och implementera strategier för kompetensförsörjning och framtida konkurrenskraft inom ramen för workforce planning.
Leda och följa upp arbetet med Diversity & Inclusion, inklusive målformulering, KPI:er och konkreta initiativ.
Optimera organisationsstrukturer och förbättra produktiviteten genom HR-analyser och datadrivna insikter.
Driva och delta i affärs- och HR-relaterade projekt på både nationell och internationell nivå.
Vi söker dig som har: Minst 10 års erfarenhet av kvalificerat HR-arbete i en ledande och affärsnära roll.
En Akademisk examen inom HR, psykologi, företagsekonomi eller motsvarande.
Starkt affärssinne och erfarenhet av förändringsledning, gärna inom M&A.
Förmåga att arbeta effektivt i en komplex, matrisorganisation och påverka på olika nivåer.
Erfarenhet av att arbeta med fackliga parter samt myndigheter och branschorganisationer.
Förmåga att omsätta HR-strategi till konkreta åtgärder och driva parallella initiativ samtidigt.
Kommunicerar flytande på både svenska och engelska.


Personliga egenskaper För att lyckas i rollen ser vi att du är en strategisk och affärsdriven HR-partner med en hög grad av självständighet och initiativförmåga. Du har en naturlig förmåga att bygga förtroendefulla relationer på alla nivåer i organisationen och är skicklig på att påverka och driva förändring.
Företagspresentation Vår kund är ett svenskt multinationellt företag som tillverkar maskindrivna utomhusprodukter. De har en stark passion för innovation och miljöomsorg.
När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.
Lön Enligt överenskommelse.
Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start 01-04-2025 och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 28-02-2025 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som HR-specialist/HR-adviser

Nedan visas andra jobb i Göteborg som HR-specialist/HR-adviser.

HR Specialist

Läs mer Mar 21
Nytt
ArbetsuppgifterFör vår kund inom tillverkningsindustrin söker vi en erfaren HR Specialist med inriktning mot Compensation & Benefits. Denna roll innebär nära samarbete med olika avdelningar för att säkerställa att strategier för löner och förmåner stödjer verksamhetens mål. Rollen har ett globalt fokus och involverar arbete över flera marknader. Arbetsuppgifter är bland annat: Bevaka externa regelverk, trender och benchmark inom Compensation & Benefits-området. Förbättra och uppdatera interna system och riktlinjer för att säkerställa efterlevnad av bolagets servicemodell. Arbeta effektivt med AI och andra digitala verktyg för att optimera processer. Ge utbildning och specialiststöd inom Compensation & Benefits till HR och chefer. Vara produkt- och processägare för området Compensation & Benefits. Driva och delta i projekt och initiativ kopplade till ersättnings- och förmånssystem. Säkerställa att företagets ersättningssystem är konkurrenskraftigt, rättvist och i linje med affärsmålen.
Kvalifikationer Du har relevant utbildning.
Du har erfarenhet som HR-specialist med stark förståelse för området Compensation & Benefits.
Du har erfarenhet av löne- och förmånsadministration, inklusive pensioner, försäkringar, bonusar och andra anställdas belöningar.
Du har kunskap om lönestrukturer, arbetsvärdering och marknadsbenchmarking.
Du har kännedom om HRIS (Human Resources Information Systems) och verktyg för kompensationsanalys.
Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, i tal och skrift.
Personliga egenskaper
För att trivas i uppdraget som HR Specialist inom Comp & Ben krävs noggrannhet och god förmåga att kommunicera effektivt med både interna och externa parter. Det är också viktigt att vara analytisk, flexibel och ha god samarbetsförmåga.
Företagspresentation Vår kund är ett internationellt företag inom automotive och de skapar och utvecklar drivline lösningar för en global marknad. De är en banbrytande global leverantör och ligger i framkant med teknik och har tillverkningskapacitet på två kontinenter.
När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.
Lön Enligt överenskommelse.
Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start 14-apr-2025 och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 31-mar-2026 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters och arbeta som konsult hos vår spännande kund i Göteborg. Distansarbete är möjligt 2-3 dagar per vecka. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).

Ansök nu

Senior HRBP to a global company in the industrial technology sector

Läs mer Mar 21
Nytt
We are looking for a strategic and seasoned HR professional to step into a key role within a leading company in the industrial technology sector. As a Global HR Business Partner, you will drive HR strategy across both the Technology & Innovation function and the Swedish sales organization, while also leading Diversity & Inclusion efforts across the division.
Based in Jonsered, this full-time consulting assignment will run from April 1st 2025 to February 28th 2026, with possible extension.
About the roleIn this role, you will act as a trusted advisor to senior leaders, aligning HR strategy with business goals and fostering a culture of performance, inclusion, and continuous development. Reporting to senior leadership within both the business and HR, you will play a pivotal role in shaping the organization’s people agenda, with a broad international scope and responsibility.
Responsibilities Co-develop and align HR strategies with business goals in collaboration with senior leaders across Technology & Innovation and Sales Sweden
Act as a strategic advisor and coach on organizational and leadership challenges
Lead and coordinate divisional Diversity & Inclusion initiatives, driving measurable outcomes and follow-up
Guide talent management initiatives, building a robust talent pipeline aligned with future business needs
Support strategic workforce planning by identifying capability gaps and development needs
Coach and engage leaders on HR-related topics, fostering strong leadership behaviors and inclusive culture
Drive and contribute to global HR and business transformation projects
Leverage HR analytics to support strategic decisions on workforce planning, performance, and organizational development
About you
You are a senior HR professional with a proven track record of successfully partnering with business leaders in dynamic, matrixed, and global environments. With over a decade of experience, you bring strategic thinking, business acumen, and the ability to connect people strategies to tangible business outcomes. Your ability to influence across cultures and levels of an organization makes you a strong change driver, especially in contexts involving transformation or growth.
Experience and skills 10+ years of experience in senior HR roles, including strategic HR leadership
Master’s degree in HRM, Psychology, Business Administration, or a related field
Strong business acumen with experience in change management and preferably M&A
Proven ability to operate effectively across all organizational levels and in matrix environments
Experience working with unions, government bodies, and industry stakeholders
Ability to translate business strategy into actionable HR plans
Solid experience in leading D&I initiatives and organizational development programs
Fluent in both Swedish and English
About the assignment
For this assignment you will be hired as a full-time consultant by Digitalenta. We offer our consultants a generous package including healthcare allowance, insurance policy, paid vacation days and pension savings. In addition, you'll also have a dedicated consultant manager available throughout your employment with us, in addition to optional networking activities with our network of consultants.

Ansök nu

Talent & Sourcing Strategy Manager to WirelessCar AB

Läs mer Jan 31
Join WirelessCar’s Journey!
We are accelerating digital transformation in the automotive industry, bringing smart mobility solutions to over 100 million cars in the coming years. Join us in shaping the future with brands like Volkswagen, Volvo, and Jaguar Land Rover!
About the Role
We are looking for a driven, analytical, and business-oriented Talent & Sourcing Strategy Manager to develop and implement WirelessCar’s talent strategy, ensuring long-term business growth.In this role, you will play a key part in ensuring the company remains competitive in the global tech market, securing the right talent and capabilities to drive future growth.
Key Responsibilities:
Develop and implement WirelessCar’s talent strategy to secure business capabilities.
Conduct organizational readiness and risk assessments related to talent availability.
Collaborate with HR, Procurement, Finance, and Business Strategy teams.
Lead and optimize the Contingent Workforce program in Sweden, including supplier negotiations, contract management, compliance, and KPI follow-ups.
Drive global sourcing processes and develop future-focused talent strategies.
Act as a brand ambassador, positioning WirelessCar as an employer of choice for top IT talent.

Your Profile
Experience in talent and sourcing management within the IT sector.
Background in HR, Procurement, or Business Development.
Project management skills and ability to lead initiatives.
Strong communication & leadership abilities.
Knowledge of legal and financial aspects of contingent workforce management.
Fluent in English (spoken & written).

Why WirelessCar?
At WirelessCar, we foster innovation, collaboration, and flexibility in a dynamic, global environment. You will have the freedom to lead, inspire, and drive change in an agile, SAFE-inspired workplace. In this role, you will play a key part in ensuring the company remains competitive in the global tech market, securing the right talent and capabilities to drive future growth.
Interesting?Perfect! Attach your resume and answer some questions. Looking forward to see your application! Last day for application 10th of Feb 2025.

Ansök nu

Bransch- och föreningsansvarig Skaraborg

Läs mer Jan 13
Byggföretagen arbetar för en attraktiv, sund och säker bygg- och anläggningsbransch där företagen konkurrerar på schyssta villkor. Nu söker vi dig som har ett stort samhällsbyggarintresse, är bra på att skapa nätverk och har ett starkt eget driv!
Om jobbet
Våra medlemsföretag är organiserade i lokala byggföreningar som i sin tur tillhör fem geografiska regioner. Som bransch- och föreningsansvarig i Skaraborg tillhör du region Väst och driver arbetet i den lokala byggföreningen. Det innebär att du är sammankallande till träffar och styrelsemöten, är föreningens primära kontaktperson och skapar aktiviteter för medlemmarna. Du kommer att arbeta med att fånga upp medlemmarnas prioriterade frågor genom exempelvis samverkansgrupper, nätverk och företagsträffar för att sedan lyfta dessa i relevant forum. Arbetet är omväxlande och intressant i en dynamisk organisation. Ingen dag är den andra lik och du ställs ständigt inför nya utmaningar och spännande möten med människor.
Region Väst består av 15 medarbetare och du kommer att samverka med alla men särskilt nära de två andra kollegorna med motsvarande befattning. Kollegorna i regionen har olika ansvarsområden och kompetenser såsom exempelvis arbetsrätt, kompetensförsörjning, näringspolitik och hållbarhet.
Dina arbetsuppgifter är att
• driva föreningsarbetet genom att exempelvis kalla till och leda möten samt protokollföra och anordna stämma. Du är föredragande i Skaraborgs byggföreningsstyrelse och i de beslutade utskotten samt planerar, administrera och genomföra dess möten och aktiviteter.
• skapa lokala aktiviteter kopplat till våra fokusområden som omfattar kompetensförsörjning, sund konkurrens, kollektivavtal och arbetsrätt, säkerhet och klimatomställning.
• arrangerar medlemsaktiviteter så som nätverksträffar, föreläsningar och studiebesök.
• omsätta nationella och regionala mål till lokala aktiviteter.
• föra dialog med myndigheter och politiker kring våra fokusområden.
• tillsammans med kollegorna i regionen företräda Byggföretagen, den lokala byggföreningen och medlemsföretagen gentemot myndigheter, näringsliv, media, fackförbund och lärosäten.
• delta i olika samverkansgrupper och agerar tillsammans med medlemsföretagen för att driva Byggföretagens frågor lokalt.
• genom påverkansarbete förbättra medlemsföretagens lokala förutsättningar.
• samverka, planera aktiviteter och dela erfarenheter med andra bransch- och föreningsansvariga i organisationen.
Din profil
Vi ser gärna att du har erfarenhet från näringslivet, gärna byggsektorn, och av att leda och organisera grupper, möten och aktiviteter. Det är meriterande om du har kunskap om samhällsbyggnadssektorn och näringspolitik. För att lyckas i rollen är det viktigt att du har ett strukturerat arbetssätt, har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift samt att du är bra på att bygga nätverk och upprätthålla goda relationer.
Personliga egenskaper och tidigare uppdrag värdesätter vi högt samt en relevant utbildning inom exempelvis samhällsbyggnad, kommunikation, HR eller statsvetenskap.
Som blivande medarbetare är det också viktigt att du kan identifiera dig med organisationens värdeord glädje, engagemang och professionalism.
Vi erbjuder
Vi tillämpar förtroendearbetstid och har ett lägre arbetstidsmått än den normala fyrtiotimmarsveckan. Utöver det erbjuder vi friskvårdsbidrag, arbetstidsförkortning, sjukvårdsförsäkring samt gruppförsäkring.Vi har en distansarbetespolicy som innebär att du i överenskommelse med chef har möjlighet att arbeta på distans i viss utsträckning.
Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning och i övriga frågor gäller tjänstemannaavtalet mellan Byggföretagen och Ledarna, Sveriges Ingenjörer, Unionen.
Övrigt
Tjänsten är placerad på vårt regionkontor i Göteborg och/eller i Skövde.
Vid regionkontoret i Göteborg sitter man tillsammans med 17 Byggföretagen kollegor som arbetar för regionen, nationellt eller vår utbildningsverksamhet. En placering i Skövde innebär att man inte sitter tillsammans med några Byggföretagen kollegor, men eventuellt i samma lokaler som samarbetspartners.
Din ansökan
Låter det här som jobbet för dig? Skicka då din ansökan till oss senast den 9 februari 2025. Vi arbetar med löpande urval så tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatumet. Har du frågor angående tjänsten kan du kontakta regionchef Maria Strömberg, maria.stromberg@byggforetagen.se.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Jobbusters AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Jobbusters AB .

HR Specialist

HR-specialist/HR-advisor
Läs mer Mar 21
Nytt
ArbetsuppgifterFör vår kund inom tillverkningsindustrin söker vi en erfaren HR Specialist med inriktning mot Compensation & Benefits. Denna roll innebär nära samarbete med olika avdelningar för att säkerställa att strategier för löner och förmåner stödjer verksamhetens mål. Rollen har ett globalt fokus och involverar arbete över flera marknader. Arbetsuppgifter är bland annat: Bevaka externa regelverk, trender och benchmark inom Compensation & Benefits-området. Förbättra och uppdatera interna system och riktlinjer för att säkerställa efterlevnad av bolagets servicemodell. Arbeta effektivt med AI och andra digitala verktyg för att optimera processer. Ge utbildning och specialiststöd inom Compensation & Benefits till HR och chefer. Vara produkt- och processägare för området Compensation & Benefits. Driva och delta i projekt och initiativ kopplade till ersättnings- och förmånssystem. Säkerställa att företagets ersättningssystem är konkurrenskraftigt, rättvist och i linje med affärsmålen.
Kvalifikationer Du har relevant utbildning.
Du har erfarenhet som HR-specialist med stark förståelse för området Compensation & Benefits.
Du har erfarenhet av löne- och förmånsadministration, inklusive pensioner, försäkringar, bonusar och andra anställdas belöningar.
Du har kunskap om lönestrukturer, arbetsvärdering och marknadsbenchmarking.
Du har kännedom om HRIS (Human Resources Information Systems) och verktyg för kompensationsanalys.
Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, i tal och skrift.
Personliga egenskaper
För att trivas i uppdraget som HR Specialist inom Comp & Ben krävs noggrannhet och god förmåga att kommunicera effektivt med både interna och externa parter. Det är också viktigt att vara analytisk, flexibel och ha god samarbetsförmåga.
Företagspresentation Vår kund är ett internationellt företag inom automotive och de skapar och utvecklar drivline lösningar för en global marknad. De är en banbrytande global leverantör och ligger i framkant med teknik och har tillverkningskapacitet på två kontinenter.
När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.
Lön Enligt överenskommelse.
Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start 14-apr-2025 och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 31-mar-2026 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters och arbeta som konsult hos vår spännande kund i Göteborg. Distansarbete är möjligt 2-3 dagar per vecka. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).

Ansök nu

HR Support

Administratör
Läs mer Mar 17
ArbetsuppgifterÄr du i början av din karriär inom HR och letar efter en spännande möjlighet att utvecklas? Vi söker nu en junior HR Support som kommer att fungera som en viktig kontaktpunkt för medarbetare, HR Business Partners och chefer i HR-relaterade ärenden.
Som HR Support kommer du att ge förstklassig support genom att besvara HR-relaterade frågor via telefon och e-post. Du säkerställer att medarbetarna får snabb och korrekt information och arbetar proaktivt för att skapa smidiga självbetjäningslösningar. En del av ditt uppdrag blir att utveckla och underhålla en självbetjäningsportal eller intranät där medarbetarna enkelt kan komma åt HR-tjänster och information, såsom HR-policyer, personalförmåner, lönespecifikationer och uppdatering av personuppgifter.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:
Vara första kontaktpunkt för HR-relaterade frågor från medarbetare, HR Business Partners och chefer.
Besvara frågor via telefon och e-post och säkerställa snabb och professionell service.
Hantera och underhålla information på intranät och andra digitala plattformar.
Säkerställa att medarbetare har tillgång till uppdaterade HR-policyer, program och initiativ.
Stödja i administration kring löner, förmåner och personaluppgifter.


Vi söker dig som Är i början av din karriär och har en utbildning inom HR, ekonomi, administration eller motsvarande.
Har erfarenhet från att stödja i administration kring löner, förmåner och personaluppgifter.
Har grundläggande kunskaper kring HR-policys.
Har goda kunskaper i digitala verktyg och system, gärna erfarenhet av att hantera intranät eller självbetjäningsportaler.
Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.


Personliga egenskaper Vi söker en person som är serviceinriktad och har ett genuint intresse för att stödja och hjälpa andra. Du är nyfiken, initiativtagande och har en positiv inställning till problemlösning. Vidare är du flexibel och anpassningsbar, vilket gör att du trivs i en roll där arbetsuppgifterna kan variera. Din förmåga att samarbeta med olika delar av organisationen och bygga goda relationer är en viktig framgångsfaktor i denna roll.
När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.
Lön Enligt överenskommelse.
Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start 2025-04-01 och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2025-09-30 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund i Göteborg. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).

Ansök nu

Praktik inom HR & Rekrytering - Vårterminen 2025

Researcher, rekrytering
Läs mer Feb 4
Kickstarta din karriär hos oss på JobBusters i Göteborg!Är du student inom personalvetenskap eller motsvarande och söker praktisk erfarenhet inför framtida karriär inom HR? Vill du dessutom vara en del av ett litet, sammansvetsat team i en modern och inspirerande miljö mitt i centrala Göteborg? Då har vi den perfekta praktikplatsen för dig under våren 2025!Om praktikenHos oss på JobBusters får du en unik inblick i rekryterings- och bemanningsbranschen samtidigt som du utvecklar dina praktiska färdigheter. Under praktiken kommer du att arbeta nära både rekryterare och konsultchefer, vilket ger dig en god förståelse för HR-processer i allmänhet. Vi vill att din praktik ska vara lärorik och utvecklande, därför kommer du få varierande arbetsuppgifter samt möjlighet att ta egna initiativ.
Som praktikant hos oss kommer du bland annat att:Assistera i search och urval av kandidaterSkriva och publicera jobbannonserGenomföra telefonavstämningar och referenstagningarDelta i kunddialoger och konsultuppföljningarStötta i administrativa HR-processerDriva ett eget projekt under din praktikperiod som är relevant för din utbildning
Vi är ett härligt team på fyra personer i Göteborg och du kommer att bli väl omhändertagen av oss samt ha en dedikerad handledare som finns med dig genom hela praktikperioden.Om JobBustersJobBusters är ett personaluthyrnings- och rekryteringsföretag specialiserat på tjänstemän. Vi arbetar dagligen med att matcha rätt person med rätt position och strävar efter att skapa långsiktiga relationer med både kunder och kandidater. Vi värdesätter en positiv och stödjande arbetsmiljö där alla får chansen att växa.Vi söker dig som:Studerar personalvetenskap eller motsvarande på högskola/universitet Har ett stort intresse för rekrytering och bemanningÄr noggrann, serviceinriktad och självgående Har god kommunikationsförmåga och trivs med att arbeta både självständigt och i team Vill ta eget ansvar och driva ett projekt under din praktikperiodAnsökanLåter detta som något för dig? Skicka in din ansökan med CV och en kort beskrivning av varför du vill göra praktik hos oss!
Startdatum är flexibelt och anpassas efter när din utbildning tillåter. Praktiken är placerad på vårt kontor på Östra Hamngatan i centrala Göteborg. Vi tänker att du är på plats 2–3 dagar i veckan och har möjlighet att arbeta hemifrån resterande tid.
Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Strategisk inköpare

Inköpare
Läs mer Feb 3
Arbetsuppgifter
Vi söker en strategisk inköpare för vår kund inom fordonsindustrin i Göteborg.
Du kommer att vara en av de inköpare som tar ledningen i att driva avdelningen framåt. Som en av fem inköpare kommer du att ansvara för prototypdelar inom tunga lastbilar och transportlösningar. Dina huvudsakliga intressenter finns i Göteborg, medan dina leverantörer är baserade i Norden. Ditt inköpsansvar kommer att fokusera på att säkerställa och optimera leverantörsbasen för prototyper, samt att säkra avtal, utveckla best practice-inköpsprocesser, uppfylla ledtidskrav och mycket mer.
Du kommer också att driva kontinuerliga förbättringar i samarbete med intressenter och kollegor, vilket innebär att du får möjlighet att påverka produkterna. Med andra ord kommer du att stärka företagets konkurrensfördel genom att förstå både affärsbehoven och leverantörerna. Självklart kommer du även att utföra en del operativt arbete, så rollen innebär en bra mix!
Du har ett stort intresse för ny teknik men också för beprövade teknologier. Ditt fokus kommer att vara strategiskt, men ibland kommer du även att stödja genom att beställa delar från leverantörer.
Vår kund värdesätter handlingskraft, samarbete och tydlig kommunikation. Prototypinköparna ingår i ett team på tio personer där man arbetar tillsammans och stöttar varandra. De räknar med att du, liksom övriga, bidrar till detta! En viktig del av rollen är också att samverka och samarbeta med andra delar av företaget i relevanta forum.

Kvalifikationer Du har minst 5 års erfarenhet som strategisk inköpare (gärna inom plåt, gjutgods eller slangar).
Du har B-körkort.
Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift.
Meriterande: Teknisk bakgrund och/eller erfarenhet från fordonsindustrin.
Personliga egenskaper

Du är en stark och flexibel lagspelare som med ett naturligt driv vill utmana och förbättra. Du trivs med att arbeta med både större och mindre projekt och kan presentera dem på ett pedagogiskt sätt. Med en positiv inställning och hög energi är du redo att ta dig an nya utmaningar!

Företagspresentation Vår kund är en global industrikoncern som är ledande inom utveckling av innovativa och hållbara lösningar för transport- och infrastruktursektorn. Med en lång historia och starkt fokus på framtiden erbjuder de en dynamisk arbetsmiljö där teknik, samarbete och kvalitet står i centrum. Här ges du möjlighet att vara en del av en organisation som bidrar till en mer hållbar värld.
När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare.
Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.
Tillträde och ansökan
Heltid, 40h/v. Vår kund önskar start i början av mars och uppdraget förväntas löpa i till och med 2025-10-31 med chans till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund i Göteborg.
Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Ansök nu

Global Finance Process Owner

Redovisningsekonom
Läs mer Feb 3
Job DescriptionFor our client we are looking for a Global Finance Process Owner.
In this role, you will focus on the Record to Report processes, which covers a wide range of sub-processes in accounting, with the purpose to efficiently provide timely and accurate reports to management as support for decision making.
Assignment description and main responsibilities:
Process Leadership: Develop and optimize the Record to Report processes globally and continuously strive toward operational excellence
Documentation: Develop and improve process flow documentation
Automation & Innovation: Identify and implement automation opportunities together with internal stakeholders and digital teams to improve accuracy and reduce manual effort.
Compliance: Ensure processes adhere to internal controls, accounting standards, and regulatory requirements.
Project Involvement: Define and manage business requirements related to the Record to Report processes, contributing to finance and cross-functional projects. Act as the overall finance lead for new market establishments.
Data Governance: Establish and maintain governance over finance master data to ensure integrity and compliance.

Deliveries:
During the assignment period the company will go live with a S/4 Hana implementation for the principal entity. You will be a central person in the post go live activities.
You will report to the Global Finance Process Owner and will have three peers and one direct report.
Qualifications You hold a university degree in Business Administration (major in finance or accounting) or equivalent.
You have at least minimum 7-10 years of relevant experience from external audit and IFRS accounting roles.
You have strong Knowledge in ERP systems, and especially its finance modules.
You have a strong understanding of financial compliance - taxes, VAT, understanding of differences between local GAAP and IFRS.
You are fluent in English and Korean.
Meritorious: A good grasp of automotive operations.
Meritorious:The company is on an SAP journey; hence SAP experience will be highly valued.
Personal Qualities

The candidate should possess a confident and assertive personality, unafraid to advocate for your ideas and take responsibility, yet you remain receptive to different perspectives.

Company DescriptionOur client is a well-known brand in the automotive industry, developing electric performance at the forefront of a new era of mobility. The headquarters is in Gothenburg.
When you join JobBustersAs a consultant at JobBusters, you can feel secure with a collective agreement, available consultant managers and committed recruiters. As a consultant, you also get access to our network of exciting companies and clients! For us, it is important that you as a consultant feel comfortable, feel a sense of security and community with us as an employer. We offer an occupational pension, salary change and the option of flexpension.
You also get access to our benefits portal, where in addition to wellness allowance you have access to lots of discounts and offers in wellnes, home and leisure, transport, healthcare and much more! Your well-being is of the highest priority for us, and we therefore offer you as an employee Corporate Health Care to deal with all the challenges of everyday life, both at work and in private life.
Admission and Application
Full time position, 40h/week. The position will start as soon as possible, and the assignment is expected to run until 2025-07-17 with possibility of extension. For this assignment you will be employed by JobBusters and work as a consultant for our client in Gothenburg (some remote work allowed). Submit your application in English today, as interviews are ongoing.

Ansök nu