Göteborg: Strategisk inköpare sökes

Hitta ansökningsinfo om jobbet Strategisk inköpare sökes i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2025-03-17 // Varaktighet: Heltid

Har du en universitetsutbildning inom ekonomi eller inköp och minst två års erfarenhet som inköpare? Söker du en dynamisk och utmanande roll där du kommer att ha möjlighet att uppleva personlig tillväxt och utveckling av dina färdigheter? Läs då gärna vidare!
Om tjänsten
Vi på Perido söker en strategisk inköpare till vår kund, en global jätte inom bilindustrin. Kontoret är beläget i Göteborg.
Dina arbetsuppgifter
I denna roll ansvarar du för strategiskt inköpsarbete genom att initiera och driva upphandling och kostnadsreduktion, utveckla och implementera segmentstrategin inom ansvarsområdet samt driva strategiska inköpsaktiviteter inom varukategorin.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Etablera processer för leverantörsrelationshantering samt mål/program för kontinuerliga förbättringar
Förhandla avtal och samordna leverantörsintegrationsplaner med interna intressenter
Övervaka marknadsdynamik som påverkar material/tjänsters tillgänglighet och/eller prissättning
Samarbeta med interna intressenter för att identifiera inköpsbehov, utveckla inköps-/marknadsprofiler, identifiera marknadstrender och definiera acceptabla servicenivåer
På en högre nivå kan rollen även innebära att driva transformationsinitiativ såsom digitalisering och hållbarhet

Dina egenskaper
Vi tror att du som söker är en kommunikativ person som trivs i en roll där du får arbeta över flera kontaktytor och upprätthålla kontakten till ett flertal leverantörer. Du är målinriktad, strukturerad, effektiv och ser till att uppgifter blir gjorda i tid. Du har en förmåga att driva förändring, är flexibel och en god kommunikationsförmåga.
Låter detta som en beskrivning av dig? Då tycker vi att du ska skicka in din ansökan redan idag!
Kvalifikationer:
Minst 2 års erfarenhet av liknande roll
Universitetsexamen inom ekonomi eller inköp
Flytande svenska och engelska i såväl tal som skrift

Meriterande:
Arbetat med indirekta inköp

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till och med 2025-12-31. Start omgående.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35136 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.
Om Perido
Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Inköpare

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Inköpare.

Inköpare till Moberg Bil // Göteborg

Läs mer Jun 2
Moberg Bil är inte bara Göteborgs största aktör inom köp och försäljning av begagnade bilar – vi är också en av Sveriges topp 10 inom branschen. Med en ny anläggning på gång trampar vi gasen i botten för att fördubbla försäljningen och sikta mot en miljard i omsättning! Nu letar vi, tillsammans med Oddwork, efter en driven och ansvarstagande inköpare som vet hur man hittar bilar till bäst pris. Är du redo att gasa igång? Om rollen Som inköpare hos oss blir du en del av vårt inköpsteam på tre personer och direktrapporterar till försäljningschef. Din uppgift? Se till att vi alltid har rätt bilar på lager! Du kommer att:
Arbeta aktivt med inbyten, värdering och prissättning av begagnade bilar.
Ha direktkontakt med våra kunder (privatpersoner och företag) och bilhandlare.
Delta i auktioner och bevaka vagnparksförsäljningar.
Bygga relationer med företag för att säkra och följa upp värderingar och inköp.
Analysera marknaden, granska offerter från leverantörer, hålla koll på bilauktioner och fatta smarta inköpsbeslut.
Samarbeta tätt med teamet, team-leader och Försäljningschef för att optimera affärerna.

Vem är du? Du är en säljare i själen och vet precis hur man stänger en affär på bästa sätt. Du älskar att arbeta och trivs i ett högt tempo – ju mer det händer, desto mer kommer du till din rätt. Som tävlingsinriktad och driven brinner du för att överträffa dina egna mål och göra affärer, samtidigt som du bidrar till teamets gemensamma framgång. Här får du chansen att ta ansvar, skapa förtroende och leverera resultat – precis som du gillar! Vi ser att du har:
Erfarenhet som säljare eller inköpare i bilbranschen.
Stort intresse och teknisk kunskap om bilar.
Erfarenhet av transportbilar är ett extra plus.
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift.
Körkort, ett krav hos oss.

Varför välja Moberg Bil? Hos oss blir du en nyckelspelare i ett snabbväxande team där innovation, ansvar och strävan efter att alltid bli bättre går hand i hand. Vår kultur är varm, hjärtlig och fylld med både driv och humor – vi tycker nämligen att jobbet ska vara roligt! På Moberg Bil kommer du att få ta plats, utvecklas och verkligen göra skillnad på vår resa mot att bli den självklara platsen för begagnade bilar i Sverige. START:Enligt överenskommelse PLATS:Göteborg OMFATTNING:Heltid LÖN:Fast lön + provision KONTAKT:Head of Recruitment Delivery Ellinor Hellberg,ellinor@oddwork.se(för frågor, ej ansökningar) SISTA ANSÖKNINGSDATUM:Urval sker löpande Är du redo att få upp farten ytterligare i karriären? Hoppa in och ansök – och låt oss göra den här resan tillsammans! Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in iOddworksvärld genom attklicka häreller hitta fler karriärmöjligheterhär.

Ansök nu

Spontanansökan till Technogarden i Göteborg

Läs mer Maj 27
Uppdragsinnehåll
Vi är experter inom Engineering, Supplychain, IT samt Life Science. Har du erfarenhet från någon eller några av dessa områden och är intresserad av nya möjligheter och utmaningar? Skicka då in en spontanansökan så tar vi gärna kontakt om vi tror att din profil och kompetens kan matcha med våra kunders behov.

Ansök nu

Senior Strategisk Inköpare – Göteborg

Läs mer Apr 15
Vi söker nu en Strategisk Inköpare till vår kund inom tillverkningsindustrin, med fokus på att stötta ett team inom chassi-inköp.
I rollen kommer du att ansvara för att hantera det dagliga inköpsarbetet, säkerställa leverantörsprestanda gällande kvalitet och leverans, samt aktivt driva kostnadsoptimeringsinitiativ. Du får en nyckelroll i att implementera både segment- och leverantörsstrategier, i nära samarbete med relevanta intressenter inom organisationen. Du kommer även att arbeta med upphandling kopplad till nya projektlanseringar, samt stötta inköp inom olika direktmaterialkategorier. Kvalifikationer:
• Dokumenterad erfarenhet av inköp, gärna inom direktmaterial eller fordonsrelaterad industri • Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift • God förmåga att samarbeta och förhandla
Skicka in din ansökan redan idag! Observera att ditt CV behöver vara på engelska. Tillträde och ansökan:
Startdatum: 05 maj 2025 Slutdatum: 31 dec 2025 Sista ansökningsdagen: 23 apr 2025 Ort: Göteborg Kontaktperson: 0790 062 711 Urval och intervjuer sker löpande!
Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher.
Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

Ansök nu

Operativ Inköpare

Läs mer Apr 8
Operativ Inköpare – Elektronik & KretskortOm uppdraget
Har du erfarenhet av operativt inköp och vill snabbt kliva in i ett högpresterande team inom tillverkande industri? Nu söker vi en operativ inköpare till ett uppdrag där du får arbeta nära både leverantörer och interna funktioner – med fokus på elektronik och kretskort.
Du blir en viktig del av ett dynamiskt inköpsteam där samarbete, flexibilitet och ansvar står i centrum. Uppdraget är ett kortsiktigt tillskott under en frånvaroperiod, vilket innebär att du snabbt behöver bli självgående i en tempofylld miljö.
Dina arbetsuppgifter:
- Hantera inköpsorder och uppföljning gentemot leverantörer inom elektronik och kretskort


- Daglig koordinering och samordning med både interna avdelningar och externa parter


- Bidra till ett välfungerande flöde och leveranssäkerhet


- Arbeta nära projekt-, operativa och strategiska inköpare i teamet

Vi söker dig som har:

- 1–3 års erfarenhet av operativt inköp, gärna inom tillverkande industri


- God vana av inköpsorder och leverantörsarbete


- Erfarenhet av logistik eller produktionsplanering är ett plus


- Eftergymnasial utbildning inom inköp eller logistik (meriterande)


- Stark samarbetsförmåga och trivs i gränssnittsroller Plats: Göteborg Uppdragsperiod: Omgående - Året ut Arbetsmodell: På plats hos kund Säkerhetsprövning krävs innan start

Varför detta uppdrag?
Detta är en möjlighet för dig som vill utvecklas inom inköp i en teknisk miljö, bidra direkt i den dagliga verksamheten och få inblick i avancerade produktionsflöden. Du får arbeta i ett engagerat och kunnigt team – i hjärtat av svensk industri.
Är du tillgänglig och redo att bidra direkt? Skicka in din ansökan redan idag – uppdraget tillsätts löpande!

Ansök nu

Operativ inköpare – Elektronik & kretskort (junior)

Läs mer Apr 4
ArbetsuppgifterVi söker nu en operativ inköpare till ett uppdrag hos vår kund inom tillverkande industri.
Som operativ inköpare ansvarar du för orderflödet gentemot leverantörer inom den aktuella varugruppen/kategorin – i detta fall elektronik och kretskort. Rollen innebär primärt hantering av inköpsorder och relaterade aktiviteter kopplade till den egna leverantörsbasen. Du kommer även att koordinera och samordna på daglig basis med både interna och externa gränssnitt.
Teamet du arbetar i består av operativa, projekt- och strategiska inköpare. Du blir en del av ett professionellt sammanhang där erfarenhetsutbyte och gemensamt ansvar är en självklar del av vardagen. Uppdraget är ett tillskott under en frånvaroperiod och innebär att du snabbt kliver in och bidrar i ett högt tempo.
Kvalifikationer Du har en eftergymnasial utbildning inom inköp eller logistik.
Du har mellan 1–3 års erfarenhet av operativt inköpsarbete, gärna inom tillverkande industri.
Du har god vana av att arbeta med inköpsorder och leverantörskontakter.
Meriterande: Erfarenhet av logistik eller produktionsplanering.
Personliga egenskaper

För att lyckas i uppdraget som Operativ Inköpare så ser vi att du är engagerad och strukturerad i ditt arbetssätt. Du har förmågan att bygga varaktiga och långsiktiga relationer med leverantörer och interna kunder. Det är också viktigt att du tycker det är enkelt och roligt att samarbeta, både med medarbetare och med leverantörer.

FöretagspresentationVår kund är ett av de starkaste varumärkena inom svensk industri och har kunder i över 100 länder. Här kommer du vara en del i att skapa förutsättningar för ett tryggt samhälle.
När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.
Tillträde och ansökan
Heltid, 40h/v. Vår kund önskar start omgående. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund i Göteborg. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.
För att arbeta hos vår kund krävs det att du är svensk medborgare samt att du blir godkänd i en säkerhetsintervju. Vår kund kan i enstaka fall godkänna dubbla medborgarskap.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Perido AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Perido AB .

Senior tech-rekryterare sökes!

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Jun 10
Brinner du för att hitta topptalanger inom tech? Har du flera års erfarenhet av att rekrytera till tekniska roller – gärna inom fordonsindustrin? Då väntar en spännande möjlighet som kan bli nästa viktiga steg i din karriärresa!
Om tjänsten
Perido söker en senior tech-rekryterare för en tjänst hos en av våra kunder, ett företag inom fordonsindustrin. Tjänsten är en heltidstjänst belägen i Göteborg.
Dina arbetsuppgifter
Som senior teknisk rekryterare blir du en viktig del av Talent Acquisition-teamet, där du bidrar till att hitta toppkompetens världen över och stödjer företagets fortsatta tillväxt. Vi söker dig som har erfarenhet av att rekrytera både mjukvaru- och hårdvaruingenjörer, är van vid att bygga upp starka talangpipelines och har förmågan att kommunicera väl inom tekniska områden.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Samarbeta med seniora intressenter och leda teknisk rekrytering
Implementera rekryteringsstrategier i linje med affärsmålen
Leda globala projekt och vara mentor åt juniora teammedlemmar
Samarbeta med PX och ekonomiavdelningen för att förbättra processer
Stötta rekryteringar på direktörsnivå

Dina egenskaper
Vi tror att du har en stark personlig drivkraft för att leverera resultat, en innovativ inställning och bra kommunikativa färdigheter, även på engelska. En annan viktig egenskap är din förmåga att känna och förstå människor, samt att givetvis ha en uppenbar känsla för hur de kan kopplas till en specifik tjänst. Vi tror att du är skicklig på att utveckla andra genom att ge ärlig och empatisk feedback. Slutligen ser du fram emot ett verka i en internationell miljö där processerna kan vara snabba och krävande, vilket ställer krav på att du effektivt tar dig an uppgifterna.
Är det dig som vi söker efter?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Eftergymnasial utbildning
Minst 3+ års erfarenhet av rekrytering/sökning inom teknikroller
Erfarenhet av rekrytering inom fordonsindustrin
Utmärkta kommunikativa färdigheter i både tal och skrift på engelska

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till och med 2025-12-31. Start omgående.
Ansökan
Ansökan görs via vår hemsida perido.se. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information du behöver.
De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35292 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1300 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

Ansök nu

Brottsförebyggande samordnare/koordinator sökes!

Administratör
Läs mer Jun 10
Är du en strukturerad och noggrann person redo för ett nytt uppdrag? Vi på Perido söker dig som har en akademisk utbildning inom samhällsvetenskapliga ämnen. Kan det vara dig vi söker? Skicka in en ansökan redan idag!
Om tjänsten
Vi på Perido söker nu dig som jobba som brottsförebyggande samordnare/koordinator hos vår kund som ansvarar för kollektivtrafiken i Västsverige. Genom att utveckla och erbjuda hållbara resor och smarta tjänster vill kundföretaget vara det självklara valet när du reser. Du utgår från kontoret beläget i Göteborg.
Dina egenskaper
För att lyckas i rollen tror vi att du är en noggrann och serviceinriktad person som inte har något emot att ta egna initiativ. Du är strukturerad och har lätt för att planera, följa upp och driva processer framåt – ofta med flera parallella arbetsuppgifter. Eftersom rollen innebär att arbeta med komplexa frågor inom förebyggande arbete, krävs att du är analytisk, lösningsorienterad och har ett strategiskt helhetsperspektiv.
Är du vår nästa stjärna?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Akademisk utbildning inom samhällsvetenskapliga ämnen gärna med inriktning kriminologi eller motsvarande erfarenhet
God systemvana
Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift

Meriterande:
Tidigare erfarenhet av socialt arbete, arbete inom politiskt styrda organisationer eller arbete inom infrastruktur och kollektivtrafik

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till och med 2027-08-30. Start 2025-09-15.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35313 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.
Om Perido
Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

Ansök nu

Delivery Lead sökes!

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Jun 10
Trivs du i en dynamisk miljö där du får ta ansvar, leda processer och samarbeta tätt med olika intressenter? Är du strukturerad, analytisk och har ett öga för både helhet och detaljer? Då kan det här vara uppdraget för dig!
Om tjänsten
Vi på Perido söker nu en Delivery Lead inom Talent Acqusition (TA) till vår kund, ett väletablerat företag inom fordonsindustrin. Detta är en heltidstjänst belägen i Göteborg.
Dina arbetsuppgifter
Som Delivery Lead ansvarar du för att leda rekryteringsleveransen inom ett specifikt affärsområde. Du är huvudkontakt mot verksamheten, säkerställer resursplanering, bygger kandidatpipelines och följer upp statistik och KPI:er. Du skapar och implementerar rekryteringsstrategier, driver datadrivna beslut och samarbetar nära TA-ledning, HR och affärsstakeholders. Rollen innebär också att du bidrar till gemensamma TA-projekt och säkerställer att arbetet är i linje med företagets employer branding-strategi.
Dina egenskaper
För att trivas och lyckas i rollen som Delivery Lead inom Talent Acquisition tror vi att du är en person som kombinerar stark drivkraft med ett genuint engagemang för människor och affär.
Du är strukturerad, analytisk och har ett öga för både helhet och detaljer. Du gillar att arbeta datadrivet och kan omsätta insikter till konkreta åtgärder. Samtidigt har du en hög grad av flexibilitet, trivs i förändring och är inte rädd för att testa nytt. Sist men inte minst: din positiva inställning, nyfikna attityd och starka servicementalitet kommer att ta dig långt i det här teamet!
Är du vår nästa stjärna?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Eftergymnasial utbildning
Erfarenhet av rekrytering inom FoU (Forskning och Utveckling) och teknik är avgörande, tillsammans med en förmåga att bygga pipelines och omvandla data, mätvärden och insikter till effektiva TA-strategier
Gedigen förståelse för aktuella rekryteringsmetoder och trender men som ändå har en nyfikenhet att lära sig och växa inom detta område
Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift

Meriterande:
Tidigare erfarenhet av ledarroller

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag i sex månader. Start hösten 2025.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35293 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.
Om Perido
Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

Ansök nu

Erfaren kommunikatör sökes till Trafikverket! - Gbg

Informatör/Kommunikatör
Läs mer Jun 5
Vill du arbeta brett med kommunikation i en roll där du både får tänka strategiskt och agera operativt? Här erbjuds du en möjlighet att driva kommunikationsinsatser från analys och planering till genomförande och uppföljning – med fokus på att skapa verklig effekt. Kort sagt: Trafikverket söker en kommunikationsspecialist med huvudfokus projektkommunikation! Är det dig de söker?
Om tjänsten
En av Peridos många kunder är Trafikverket, en myndighet som arbetar med att underlätta vardagen för invånare och företagare i hela Sverige genom att forma infrastrukturen. Nu hjälper vi till med att hitta en erfaren kommunikatör, där du kommer att ingå i ett hängivet och positivt team med kollegor som är spridda över hela landet. Ditt arbete kan ske från kontoret i Norrköping eller Göteborg, med möjlighet att arbeta några dagar i veckan på distans. Eftersom resor ingår i tjänsten krävs även B-körkort.
Dina arbetsuppgifter
I den här rollen kommer du framför allt arbeta med kommunikation i något av myndighetens större projekt, men också med andra investerings- och underhållsåtgärder.
Exempel på arbetsuppgifter:
Arbete med såväl strategisk som operativ kommunikation, proaktivt och reaktivt
Analys, planering, samordning, genomförande och uppföljning av kommunikationsaktiviteter utifrån önskad effekt
Budskapsutformning, produktion, kanalval, publicering i olika kanaler
Planera och bidra i genomförande av evenemang som t.ex. samråd
Identifiera, bedöma och prioritera kommunikationsbehov, kommunikativa risker och möjligheter
Arbeta integrerat med intern och extern kommunikation
Bidra till utvecklingen av Trafikverkets kommunikativa förmåga genom exempelvis rådgivning
Samverkan med både interna och externa intressenter

Dina egenskaper
Vi söker en självständig person med initiativförmåga som har lätt för att samarbeta, skapa relationer och vinna förtroende med en stark egen drivkraft att söka information, är trygg i rollen som kommunikationsspecialist och har förståelse för kommunikationsuppdraget. Du är vass både på att genomföra självständigt arbete och genomföra leveranser tillsammans med andra. Du har goda kunskaper inom digital kommunikation och sociala medier, liksom förståelse för varumärkesbyggande. Du har arbetat rådgivande i kommunikationsfrågor och har förmågan att omsätta dina insikter i konkreta leveranser. Dessutom har du erfarenhet av att skapa och anpassa innehåll för olika målgrupper och kanaler, med mycket god språklig förmåga på svenska.
Låter detta som en spännande tjänst?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Högskoleutbildning om minst 120 hp inom medie- och kommunikationsvetenskap och minst fem (5) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
Minst tre (3) års erfarenhet under de senaste fem (5) åren av strategiskt och operativt kommunikationsarbete
Minst ett (1) års erfarenhet av press- och mediefrågor
Minst ett (1) års erfarenhet av webbpublicering i Optimizely (tidigare episerver)
Minst ett (1) års erfarenhet av att producera rörligt material för webb och sociala kanaler
Goda kunskaper om digital kommunikation och sociala medier
Kunskaper om varumärkesbyggande
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt goda kunskaper i redigeringsverktyg (exempelvis Indesign, Photoshop m.fl.)
Kunskap om klarspråk
Erfarenhet av analys, planering, produktion, genomförande och uppföljning av kommunikation
Erfarenhet av att arbeta rådgivande i kommunikationsfrågor, med förmåga att omsätta det till leverans och i handling
Erfarenhet av att arbeta med, skriva och målgruppsanpassa innehåll i olika kanaler, med god språkbehandling på svenska
B-körkort, då det ingår resor i arbetet
Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som i skrift

Meriterande:
Minst ett (1) års erfarenhet av kommunikationsarbete inom samhällsbyggnadsfrågor
Minst ett (1) års erfarenhet av att arbeta i en offentligt styrd verksamhet eller annan stor organisation
Minst ett (1) års erfarenhet av kommunikationsarbete i samverkan med andra aktörer

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag i 6 månader, med möjlighet till förlängning upp till totalt 17 månader. Start 2025-08-06.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35306 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

Ansök nu

Management Assistant sökes!

Chefssekreterare
Läs mer Jun 4
Har du gedigen erfarenhet som chefsassistent alternativt flera års erfarenhet i en liknande stödjande roll? Har du utmärkta analytiska färdigheter och en förmåga att planera och prioritera med ett flexibelt sinne och hög integritet? Då kan det vara precis dig vi söker!
Om tjänsten
Vi på Perido söker nu en Management Assistant till vår kund, ett välkänt företag inom fordonsindustrin. Du utgår från kontoret beläget i Göteborg.
Dina arbetsuppgifter
Din huvudsakliga uppgift är att arbeta som chefsstöd. Du jobbar med andra ord nära din chef och du kommer vara involverad i allt som rör den dagliga verksamheten. Ditt stöd omfattar alla affärsrelaterade uppgifter för att säkerställa ett så smidigt och effektivt arbetsflöde som möjligt.
Du kommer att vara en möjliggörare för att dagarna ska planeras så effektivt som möjligt och fungera som en länk mellan interna och externa affärsrelationer genom att hantera chefens e-post, kalenderkoordinering, agendor, townhalls och presentationsmaterial. Du kommer även att planera och koordinera möten, besök och evenemang, resor, tidrapportering och andra administrativa uppgifter som ingår i det administrativa grunduppdraget.
Dina egenskaper
Proaktivitet och en serviceinriktad inställning är nyckelfaktorer för att lyckas i denna roll. Vi söker dig som gillar att arbeta självständigt såväl som i team. För att lyckas i rollen är det viktigt att du är trygg i din yrkesroll och tydlig i din kommunikation. Dina utmärkta kommunikationsfärdigheter, både skriftliga och muntliga, hjälper dig att arbeta effektivt och tryggt samt samarbeta med olika intressenter på olika nivåer. Vi uppmuntrar ett nyfiket och positivt förhållningssätt samt en stark vilja att lära!
Låter detta som en spännande tjänst?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan på engelska, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Du har gedigen erfarenhet som chefsassistent eller åtminstone flera års erfarenhet i en liknande stödjande roll
Du har förmågan att planera och prioritera med ett flexibelt sinne och hög integritet
Utmärkta analytiska färdigheter
Du behärskar alla Microsoft Office-program
Utmärkta kommunikationsfärdigheter, både i skrift och muntligt på svenska och engelska

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till och med 2025-11-30. Start 2025-06-23.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35303 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.
Om Perido
Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

Ansök nu

Accounting Specialist to automotive company

Redovisningsekonom
Läs mer Jun 3
Do you have a genuine passion for accounting and a talent for turning numbers into valuable insights? Do you enjoy working with payroll and pension accounting at a high level of complexity – and making a real impact in a large organization? Then this opportunity could be the perfect fit for you.
About the position
Perido is looking for an Accounting Specialist for our client, a well-known and major international company in the automotive industry. The culture within this company creates an environment of constant improvement: to share knowledge with each other, to give and ask for feedback, and to encourage the employees to take personal responsibility for continuous learning and development. The position is located in Gothenburg.
Your daily tasks
You will play a key role in ensuring compliance and insightful payroll and pension accounting. Your responsibilities will include:
Ensuring payroll and social expenses including pensions are posted in accordance with IFRS and Swedish GAAP
Performing independent analysis to support internal stakeholders
Leading improvements in accounting processes for increased efficiency
Preparing annual report notes related to pensions and personnel costs
Handling tax return components related to payroll and pensions
Ensuring timely payments of payroll and withholding taxes
Representing the Payroll and Pension team in various forums
Challenging existing routines for smarter ways of working
Sharing knowledge and supporting colleagues to strengthen the team’s expertise
Providing support in solving complex accounting challenges

Your characteristics
You are a team player with a strong drive, a proactive mindset, and an eye for both the big picture and the fine details. You thrive in a dynamic environment, are open to change, and enjoy working independently as much as collaboratively. With strong problem-solving skills and a positive attitude, you’re able to build strong relationships, contribute to continuous development, and effectively communicate your expertise.
Could this be the opportunity you've been waiting for? We look forward to reading your application!
Qualifications:
Academic degree in accounting
At least 4 years of advanced experience in accounting
At least 2 years of experience from a finance department
Solid knowledge of IFRS and Swedish GAAP
Advanced skills in SAP and Excel
Excellent communication skills in both Swedish and English

Meritorious:
Experience working with payroll and pension accounting in a large organization
Participation in business system transformations or accounting model changes

Contract type and hours
Full-time, consulting assignment until 2026-03-31. Start 2025-06-01.
Application
Please apply through our website at perido.se/lediga-jobb/. Simply click the "Apply" button in the job advertisement, fill in your details, and upload your CV. We recommend submitting your application as soon as possible, as the selection process is ongoing. Please note that some details about the assignment and/or client company may have been deliberately disclosed in the advertisement. If your profile matches what the client is looking for and you are contacted by a recruiter, you will receive all the information you need.
You can find answers to most questions or concerns at perido.se/vanliga-fragor/. If you still haven't found the answer you are looking for, you are most welcome to contact us at fraga@perido.se and one of our Recruitment Communicators will answer you. Always enter the reference number 35241 in the subject line. Please note that we only accept applications through our website and that we are unable to provide updates on your application status.
About Perido
Why is our company named Perido? The name comes from the Latin word Peridoneus, which means 'well-matched'. Perido is a consulting and recruitment company specializing in the white-collar sector, dedicated to helping you take the next step in your career. Our vision is to ensure that everyone thrives and feels engaged at work. We have grown steadily since our founding in 2003 and now have over 1,500 employees across the country, including around fifty internal staff at our headquarters in Stockholm and Gothenburg. As a Perido consultant, you’ll play a key role in our organization, growing alongside us while strengthening our clients' businesses with your skills. Please visit our website www.perido.se for more information.

Ansök nu