Göteborg: Supply Chain Manager

Hitta ansökningsinfo om jobbet Supply Chain Manager i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2025-03-31 // Varaktighet: Heltid

Från hjärtat av Göteborg erbjuder Svenska Mässan Gothia Towers allt från stora mässor och event till oförglömliga hotell- och restaurangupplevelser. Vår verksamhet innefattar många starka varumärken som tillsammans skapar en unik och attraktiv mötesplats där vi varje år välkomnar nästan två miljoner besökare. Som medarbetare hos oss jobbar du tillsammans med ett stort, engagerat och sammansvetsat gäng och är med och utvecklar vår verksamhet, både nu och för framtiden.



Vill du vara en nyckelperson i att skapa effektiva och kostnadseffektiva leveranskedjor? Svenska Mässan Gothia Towers söker en driven och organiserad Supply Chain Manager som kommer att ha ansvar för att säkerställa att våra leveranser sker snabbt, effektivt och med högsta kvalitet.

Om rollen

Som Supply Chain Manager kommer du att ha ett övergripande ansvar för planering, schemaläggning och koordinering av alla steg i leveranskedjan till vårt hotell och våra restauranger.  Du kommer vara chef över avdelningen Supply med idagsläget 12 medarbetare. Du rapporterar till Culinary Executive Chef Fredrik Andersson.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:Planering och Koordinering

- Ansvara för att planera och koordinera alla steg i leveranskedjan, inklusive hantering av vårt inköpssystem Fresh X, lagerhållning samt intern och extern distribution.

Inköp och Leverantörshantering

- Säkerställa att företaget har de rätta förutsättningarna i FreshX för sina råvaror och produkter. 

- Stödja vid diskussioner om priser och leveransvillkor.

- Bevaka klippköp och identifiera möjligheter för större volymköp som gynnar företaget.

Logistik och Transport

- Övervaka transporten av varor från leverantörer till lager och vidare till kunder.

- Hantera transportkostnader och effektivitet för att optimera leveranskedjan.

Lagerhantering

-  Säkerställa att rätt mängd varor finns i lager för att möta efterfrågan utan att skapa överlager eller brist.

Kostnadskontroll

- Arbeta för att hålla kostnaderna nere genom att hitta effektiva lösningar och undvika onödiga utgifter i varje steg av leveranskedjan.

Dataanalys och Rapportering

- Använda data för att analysera och förbättra processerna.

- Rapportera resultat och prestationer till ansvarig chef för kontinuerlig förbättring.

Vem är du?

Vi söker en person med relevant högskoleutbildning inom logistik, ekonomi eller liknande områden, som har minst tre års erfarenhet av att arbeta inom supply chain management eller relaterade områden. Vi ser att du har erfarenhet av att hantera inköp, leverantörshantering och lagerhantering, samt har god förmåga att arbeta med dataanalys och rapportering. Vidare krävs erfarenhet av att hantera logistik och transport, samt en förmåga att identifiera risker och utveckla strategier för att hantera dessa.

Vi erbjuder dig en möjlighet att bidra till en dynamisk arbetsmiljö där du får möjlighet att arbeta både strategiskt och operativt med logistik och försörjningskedjan. Vi söker en person som är självgående, ansvarstagande och trivs med att driva projekt framåt. Det är viktigt att du har en stark vilja att förbättra processer och effektivisera arbetet, samtidigt som du är en bra kommunikatör som kan samarbeta effektivt med både interna team och externa partners.

Är du dessutom strukturerad, analytisk och har en stark problemlösningsförmåga så har du hamnat rätt. Vi tror att du kommer att trivas i en miljö där du får möjlighet att utvecklas och göra skillnad genom att förbättra och optimera våra processer och arbetssätt.

Goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav. Har du dessutom en bakgrund från hotell- och restaurangverksamhet, ses detta som meriterande.

Varför skall du välja oss?

Vi är ett stort och sammansvetsat team med positiva och sociala kollegor. Med mycket glädje, mod och engagemang jobbar vi tätt ihop för att ge den bästa helhetsupplevelsen till våra miljontals besökare. Varje dag. Året om. Det är roligt att gå till jobbet eftersom vi får bidra till att skapa den mest attraktiva mötesplatsen i Europa. I vår dynamiska verksamhet finns mycket erfarenhet och kunskap inom olika yrkesområden. Eftersom vi har så många olika verksamheter finns ett stort antal möjligheter som kan sträcka sig över en hel karriär. 

Information om tjänsten

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%. Provanställning sex månader tillämpas. Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta Culinary Executive Chef Fredrik Andersson, mailto:fredrik.andersson@gothiatowers.com

Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så vänta inte med att skicka in din ansökan. Startdatum 1 juni eller enligt överenskommelse. 

Varmt välkommen med din ansökan!



Bli en del av vår värld – det är här vi skapar upplevelser för livet. Läs mer om oss på www.svenskamassan.se och www.gothiatowers.com.

Inom Svenska Mässan Gothia Towers strävar vi efter en mångfald hos våra medarbetare och vi arbetar aktivt för att främja en inkluderande kultur. Våra kärnvärden - engagemang, samarbete och mod - är grunden för vår verksamhet och genomsyrar allt vi gör både internt och externt.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Arbetsledare, lager

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Arbetsledare, lager.

Teamledare inom Lager och Logistik – Landvetter

Läs mer Jun 11
Om tjänsten 
Är du en driven och engagerad ledare med erfarenhet inom lager- och logistikbranschen? Vill du ta nästa steg i din karriär och arbeta i en dynamisk och utvecklande miljö? DFDS Professionals söker nu teamledare för uppdrag till vår kund i Landvetter.
Arbetsuppgifter
Som teamledare hos vår kund kommer du att ha en viktigt roll i verksamheten och ansvara för:
Ledarskap och Teamutveckling
Bygga och leda ett effektivt team inom lager och logistik.
Utveckla teamets kompetens och potential för att möta framtidens krav.
Samarbete och Kommunikation
Samarbeta med olika avdelningar för att säkerställa en smidig arbetsprocess.
Kommunicera och implementera förändringar på ett tydligt och effektivt sätt.

Om dig
Vi söker dig som har:
Erfarenhet av ledarskap inom lager och logistik.
Stark problemlösningsförmåga och strategiskt tänkande.
Förmåga att arbeta i en föränderlig och snabbt växande miljö.
Utbildning inom lagerhantering eller erfarenhet inom relaterat område (meriterande).

Anställningsform - Tjänsten är ett konsultuppdrag via DFDS Professionals.
Rekryteringsprocess 
Som en del av vår rekryteringsprocess använder vi Hubert AI för initiala intervjuer samt Assessios personlighetstest. Detta hjälper oss att säkerställa en objektiv och träffsäker bedömning av din potential och arbetsstil.
Ambulerandekonsult:
Du är anställd av oss på DFDS Professionals men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss DFDS Professionals för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde. Urval sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdagen.
Vi har självklart kollektivavtal. Vi värnar om din hälsa och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på gymkort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om rekryteringsprocessen eller något annat som berör anställningen är du varmt välkommen att kontakta oss på: dfdsprofessionals@dfds-group.com Rekryteringsarbetet sker löpande.
Det går ej att ansöka via mail.
Sökord DFDS | Göteborg | Transport | Logistik | Ledare | Landvetter

Ansök nu

Team Manager till vår terminal i Härryda!

Läs mer Maj 26
Om Instabee I slutet av 2022 grundades Instabee efter kombinationen av Budbee, Instabox och Porterbuddy. Instabee erbjuder miljontals konsumenter över hela Europa med smidiga leveranser och är på väg att bli den ledande partnern till den europeiska e-handelsmarknaden. Alltid med kunden i fokus. På Instabee är du välkommen precis som du är, så länge du drivs av att ständigt utmana marknaden tillsammans med oss. Vi letar nu efter ännu en Team Manager till vår terminal i Härryda.
Om rollen I rollen som Team Manager i Härryda kommer ditt fokus att vara på våra medarbetare som varje dag arbetar för att sortera och leverera våra paket. Du kommer att ha personalansvar som bland annat innebär uppföljning av KPI:er och medarbetarnas kompetensutveckling. Rollen är både operativ och strategisk för att driften av terminalen ska fungera optimalt. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta:

Personalansvar samt kompetensutveckling och medarbetarsamtal.


Schemaläggning och bemanningsplanering.


Säkerställa så att verksamheten fortskrider utan hinder genom att noggrant se till så att gods kommer in och ut ur terminalen enligt tidtabell.


Kontinuerligt följa upp, utvärdera och förbättra processer och kvalitet.


Stöd till övriga funktioner som verksamheten kräver.


Dina arbetstider:

Dina arbetstider kan eventuellt variera måndagar till fredagar mellan 05:00-24:00


Någon enstaka söndag kan också inträffa


Om dig som söker Vi tror att du som Team Manager är en naturlig problemlösare som sporras av utmaningar och har förmågan att motivera teamet omkring dig och är ett föredöme för både övriga ledare och medarbetare. Som person är du uthållig och har en nyfikenhet på att lära dig nya saker. Du är även en god kommunikatör med förmåga att ta beslut och skapa klarhet och struktur i en snabbrörlig organisation.

Tidigare erfarenhet av ledande roll med personalansvar.


Du har förståelse för att plötsliga avvikelser i arbetet kan förekomma, därför lägger vi stort värde vid flexibilitet och en förmåga att prioritera och prestera i en snabbrörlig miljö.


Tidigare erfarenhet av schemaläggning samt att arbeta enligt KPI:er.


Flytande i svenska och engelska, både muntligt och i skrift.


B-Körkort.


Övrigt Denna rekryteringsprocess består av personlighets- och logiktest via Alva Labs samt bakgrundskontroll via Verifiera för granskning av tidigare offentliga kriminalregister. Resultatet är offentlig information som hanteras konfidentiellt. Detta är obligatoriskt för alla rekryteringsprocesser på Instabee i Sverige.

Ansök nu

Operativ Teamledare till lagerdrift

Läs mer Jun 9
Teamledare till Exertis lager – Driv den dagliga driften framåt

Vi söker en teamledare till vårt lager som vill ta ansvar för den dagliga driften och leda teamet mot gemensamma mål.
I den här rollen är du en närvarande ledare som säkerställer att arbetet flyter på enligt plan, med fokus på struktur, tydlig kommunikation och god arbetsmiljö. Du är trygg i din roll och tar beslut när det behövs. Du ser också värdet i att skapa ett inkluderande klimat där alla trivs och presterar.
Om du har erfarenhet av operativ lagerverksamhet och gillar att vara nära verksamheten, då kan det här vara helt rätt för dig.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Samordna det dagliga arbetet på lagret med ett positivt och stödjande förhållningssätt.
• Inspirera och motivera ditt team för att stärka lagandan och nå gemensamma mål.
• Identifiera och hantera risker på arbetsplatsen, samtidigt som du arbetar proaktivt med förbättringsförslag.
• Arbeta tillsammans med andra Teamledare och avdelningar för att säkerställa ett smidigt och effektivt flöde på lagret.
• Säkerställa att alla arbetsmiljörutiner följs och skapa en trygg och harmonisk arbetsplats.

Vem är du?
För att trivas och lyckas i rollen som Teamledare hos oss, tror vi att du:
• Har erfarenhet av att leda personal i den dagliga driften inom lager eller liknande verksamhet.
• Har en god kommunikationsförmåga och tycker om att arbeta i team, där samarbete och gemenskap är viktigt.
• Har en förmåga att hantera förändringar och utmaningar med lugn och struktur.
• Är lösningsorienterad och drivs av att skapa förbättringar och utveckling på arbetsplatsen.

Vi erbjuder en trygg anställning med goda villkor och fokus på både arbetsmiljö och utveckling:
• Lön enligt kollektivavtal. Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.
• Hos oss får du en trygg arbetsmiljö med förmåner som friskvårdsbidrag samt tillgång till gym och massage på arbetsplatsen mot bruttolöneavdrag.

Hos Exertis Nordics blir du en del av en öppen och varm företagskultur med fokus på både personlig och professionell utveckling. Vi erbjuder anställning i en dynamisk organisation som arbetar med framtidens teknik och spännande produkter. Här finns stora möjligheter att växa och utvecklas, med många exempel på interna karriärvägar. Låter detta som en spännande möjlighet för dig? Skicka in din ansökan redan idag!

Ansökan
Vi ser fram emot att få din ansökan. Urval och intervjuer sker löpande, och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
Sista ansökningsdag: 2025-06-19. Ansök via formuläret nedan - vi tar inte emot ansökningar via mejl.
Har du frågor om tjänsten kontaktar du Herman Granli herman.granli@exertis.se

Vilka är vi?
Exertis Nordics är en av Nordens största och snabbast växande distributörer av IT- och Pro AV-produkter, konfigurationstjänster, Säkerhet & Övervakning samt är en av Nordens största tillverkare av datorer. Vårt huvudkontor och lager finns i Göteborg, med lokalkontor i Stockholm, och Umeå i Sverige, Sandefjord i Norge, Helsingfors i Finland samt Köpenhamn i Danmark. Vi samarbetar med över 250 leverantörer och mer än 4 000 återförsäljare över hela Norden. Sedan 2014 ingår företaget i Exertis Group, en av Europas största distributörer av teknologi, med en omsättning på nära 75 miljarder SEK.

Ansök nu

Arbetande lageransvarig

Läs mer Jun 5
Vi söker en driven och noggrann Lageransvarig som vill ta nästa steg i sin karriär. I denna roll kommer du att vara ansvarig för det dagliga flödet av inkommande och utgående leveranser samt ge administrativt stöd när det gäller beställningar och leveranser.
Placering: Göteborg
Omfattning:Heltid
Arbetsuppgifter:
Hantera inkommande leveranser
Boka rätt transportlösningar
Skicka ut öppna order på bekräftad leveransdatum.
Enkel montering av produkter.

Vem är du?
Vi söker dig som har ett intresse för logistik och har tidigare erfarenhet av arbete inom lager och administration. Du är lösningsorienterad, strukturerad och noggrann, och trivs med att arbeta både självständigt och i team. Vidare är du kommunikativ och serviceinriktad.


Kvalifikationer:
Minst några års erfarenhet av lagerjobb.
Kunskap i Office 365.
Kommunikativ på både svenska och engelska, både i tal och skrift.
Service- och kund fokuserad.

Ansök nu

Teamledare till vår kund i Göteborg | Heltid

Läs mer Maj 14
Är du på jakt efter ett heltidsjobb som ständigt bjuder på nya utmaningar och som dessutom kontinuerligt utmanar dina kunskaper? Just nu söker vi på Manpower en Teamledare till en terminal i Göteborg. Då kan det här vara din nästa utmaning! Välkommen med din ansökan till oss på Manpower!

Den här bemanningen är ett samarbete mellan oss på Manpower och vår kund. Du kommer att bli anställd av Manpower men arbeta på plats hos kund.

Om jobbet som Teamledare

Som Teamledare kommer du att vid behov få arbeta med vanliga arbetsuppgifter som tillhör en terminalverksamhet och samtidigt leda en grupp, vi söker en person som har ett gott ledarskap som skapar bra relationer i arbetsgruppen och kan leda gruppen mot ett tydligt mål.

Arbetsuppgifter som kan förekomma:

* Ledning av arbetsgrupp
* Terminalarbete
* Truckkörning, främst skjutstativ eller motvikt
* Lastning och lossning av gods, en hel del arbete förekommer utomhus
* En del administrativa arbetsuppgifter.

En del arbete sker manuellt vilket kräver god fysik samt att man är bekväm att jobba med kroppen.

Arbetstiderna är förlagda på dagskift, mån-fre, 06:20-15:05

Övrigt

* Placeringsort: Göteborg
* Arbetstider: Dagskift
* Anställningsform: Heltid, 6 månaders visstidsanställning med god chans till förlängning

Är du vår nästa stjärna?

Den här tjänsten passar dig som har tidigare erfarenhet av en ledande roll och som trivs och har erfarenhet inom logistik. Det är också viktigt att du tar ansvar för ditt arbete. Det dagliga arbetet kräver att du är stresstålig, är självgående och har en genuin vilja att göra ett bra jobb!

Vi söker dig som

* Haft en ledande roll tidigare
* Har truckkort A1-A4 samt B1-B4
* Har god förståelse för svenska i tal och skrift
* Har god förståelse för engelska i tal och skrift
* Har Truckerfarenhet i arbete efter utförd truckutbildning, gärna av skjutstativ (B3) alternativt motvikt (B1)

Det är även meriterande om du har

* jobbat med liknande arbetsuppgifter tidigare
* har körkort och tillgång till bil

I enlighet med vår kunds krav så genomför vi i denna rekryteringsprocess en bakgrundkontroll i brotts- och belastningsregistret inför en eventuell anställning.

Erbjudande

Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på olika uppdrag hos våra kunder. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor.

Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.

Om ambulerande-rollen

Som konsult hos oss får du möjligheten att möta nya utmaningar, skapa nya kontakter och bredda din erfarenhet genom att arbeta på olika spännande uppdrag hos våra kunder inom ett geografiskt område.

Sök tjänsten idag!

Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Cecilia Natvig, via mejl: cecilia.natvig@manpower.se. Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående men notera att vi INTE tar emot ansökningar via mail.

Påminnelse inför ansökan

För att vi ska kunna granska din ansökan på bästa sätt ber vi dig att tydligt beskriva din tidigare arbetslivserfarenhet. Ange dina tidigare arbetsplatser, din titel och tidsperioden för varje arbete. Om du även har arbetat åt ett bemanningsföretag tidigare, vill vi gärna veta det också.

Om Manpower

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Svenska Mässan Gothia Towers AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Svenska Mässan Gothia Towers AB .

Nattreceptionist på deltid, varannan helg

Nattreceptionist/Nattportier
Läs mer Maj 8
Gothia Towers är en plats för möten och upplevelser för människor från hela världen. Ett fyrstjärnigt hotell med 1200 smakfullt inredda rum och magnifik utsikt över staden samt flera populära restauranger och barer med något för alla smaker. Här finns över 40 000 kvadratmeter upplevelseyta för fest, evenemang, show, konferens och kongress – allt under ett tak. Gothia Towers är en del av Svenska Mässan Gothia Towers.



Vi söker nu en receptionist på natten med hög ansvarskänsla och passion för service till vår Front Office.

Kvalifikationer och personlighet

Vi letar efter dig med erfarenhet från servicebranschen och som tidigare har arbetat i reception. Tidigare erfarenhet från nattarbete samt kunskaper i hotellsystemet Opera Cloud är meriterande.

Vi tror att tjänsten passar dig som antingen studerar eller har en annan huvudsaklig arbetssysselsättning på deltid.

Som person har du ett gediget och naturligt intresse för människor, är handlingskraftig och har lätt för att samarbeta, både med gäster och kollegor. Vi söker dig som har ett högt engagemang och som trivs med att jobba i team. Vi ser att du är driven, strukturerad och noggrann. Du gillar att ge service, är lyhörd för vad gästen vill ha och har en varm och välkomnande personlighet. Du tycker om att arbeta i ett högt tempo och kan ta tag i arbetsuppgifter där det behövs. Du talar flytande svenska och bör även ha goda kunskaper i engelska i tal och skrift.

Arbetsuppgifter

I tjänsten som nattreceptionist arbetar du bland annat med specifika nattrutiner såsom databackuper, fakturahantering och viss redovisning, till i reception förekommande arbetsuppgifter såsom in- och utcheckning, parkering av gästers bilar samt telefonväxel.

Nattetid är man vanligtvis tre till fyra receptionister i receptionen och man ansvarar för både Gothia Towers och Upper House. Förutom receptionist är du även nattetid hotellets Guest Service, Housekeeping och allt-i-allo, man gör helt enkelt det som behöver göras för att gästerna skall få en så bra vistelse som möjligt. Körkort B (manuell växel) är ett krav och man skall känna sig bekväm med att köra våra gästers bilar.

Som nattreceptionister skall vi precis som dagreceptionister vara varma och välkomnande mot våra gäster. Tillsammans med hotellets säkerhetsvakt säkerställer nattreceptionisterna även att hotellet nattetid är en säker plats att vistas på för alla gäster.

Tjänstgöringsgrad och arbetstid

Tjänstgöringsgrad är 23,68 % med schemalagd arbetstid varannan helg (fredag och lördag natt). Arbetstiden på natten är kl. 22:30-07:30.

Vi erbjuder en tillsvidaretjänst med 6 månaders provanställning.

Vi ser gärna att du är tillgänglig för ökad sysselsättning över sommaren.

Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta: Lovisa Svan, Front Office Manager, lovisa.svan@gothiatowers.com, 031-750 88 09

Vi kallar löpande till intervju och tillsättning kan ske innan sista ansökningsdatum så vänta inte med din ansökan.

Vi ser fram emot din ansökan!

Från hjärtat av Göteborg erbjuder Svenska Mässan Gothia Towers allt från stora mässor och event till oförglömliga hotell- och restaurangupplevelser. Vår verksamhet innefattar många starka varumärken som tillsammans skapar en unik och attraktiv mötesplats där vi varje år välkomnar nästan två miljoner besökare. Som medarbetare hos oss jobbar du tillsammans med ett stort, engagerat och sammansvetsat gäng och är med och utvecklar vår verksamhet, både nu och för framtiden. Inom Svenska Mässan Gothia Towers strävar vi efter en mångfald hos våra medarbetare och vi arbetar aktivt för att främja en inkluderande kultur. Bli en del av vår värld – det är här vi skapar upplevelser för livet.

Läs mer om oss på www.svenskamassan.se och www.gothiatowers.com.

Ansök nu

Serveringspersonal till Banquet & Event

Servitör/Servitris
Läs mer Apr 3
Från hjärtat av Göteborg erbjuder Svenska Mässan Gothia Towers allt från stora mässor och event till oförglömliga hotell- och restaurangupplevelser. Vår verksamhet innefattar många starka varumärken som tillsammans skapar en unik och attraktiv mötesplats där vi varje år välkomnar nästan två miljoner besökare. Som medarbetare hos oss jobbar du tillsammans med ett stort, engagerat och sammansvetsat gäng och är med och utvecklar vår verksamhet, både nu och för framtiden.



Vill du bli en del av vår dynamiska arbetsplats? Vi behöver stärka vårt team på Banquet & Event med fler serveringspersonal.

Om rollen

Vi tar oss an spännande utmaningar varje dag - året runt. Syftet varierar; gästerna vill utvecklas, utbildas, skratta, dansa, underhållas men framförallt vill de njuta av god mat och dryck tillsammans! Ena stunden arbetar vi med en bankett eller mässa för många tusentals gäster för att i nästa servera ett mindre sällskap en matupplevelse utöver det vanliga. Vi är ett stort team som tillsammans arbetar för att ge den bästa helhetsupplevelsen till våra gäster. Allt händer här, och det är en spännande drift där ingen dag är den andra lik. 

Detta är ett perfekt tillfälle för dig som vill ha ett jobb vid sidan av annan sysselsättning eller studier.

Vem är du?

Du som söker är utåtriktad, social, ansvarstagande och engagerad. Du tycker om att ge förstklassig service och jobbar bäst som en del av ett större team. Arbetet är varierande och vi ser gärna att du besitter serveringskunskaper både från bordsservering för större sällskap och event såsom mingel, buffé samt café/food truck-verksamhet. Meriterande är också barristakunskap, barkunskap, fatservering samt kassavana. Arbetstiderna är förlagda alla dagar i veckan inklusive helger och kvällstid. 

För att kunna möta våra gästers frågor och ge hög service ser vi att du kan uttrycka dig obehindrat i tal på svenska eller engelska.

Varför ska du välja oss?

Vi är ett stort och sammansvetsat team med positiva och sociala kollegor. Med mycket glädje, mod och engagemang jobbar vi tätt ihop för att ge den bästa helhetsupplevelsen till våra miljontals besökare. Varje dag. Året om. Det är roligt att gå till jobbet eftersom vi får bidra till att skapa den mest attraktiva mötesplatsen i Europa. I vår dynamiska verksamhet finns mycket erfarenhet och kunskap inom olika yrkesområden. Eftersom vi har så många olika verksamheter finns ett stort antal möjligheter som kan sträcka sig över en hel karriär.

Information om tjänsten

Tjänsten är en anställning på enstaka dagar. För att söka denna tjänst behöver du inte skicka in ditt CV eller personliga brev. I denna ansökningsprocess kommer du istället få besvara ett ansökningsformulär med ett antal frågor baserade på vår kravprofil för tjänsten. Om du går vidare i rekryteringsprocessen kommer du sedan bli kallad på intervju. Du kommer till ansökningsformuläret genom att klicka på ”sök jobbet”.

Urval och intervjuer för rekryteringen sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, så skicka in din ansökan redan idag!   

Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta vår Banquet Event Manager Josefin Welander; josefin.welander@gothiatowers.com

Hoppas du vill vara med på vår resa? Välkommen med din ansökan!

 



Bli en del av vår värld – det är här vi skapar upplevelser för livet. Läs mer om oss på www.svenskamassan.se och www.gothiatowers.com.

Inom Svenska Mässan Gothia Towers strävar vi efter en mångfald hos våra medarbetare och vi arbetar aktivt för att främja en inkluderande kultur. Våra kärnvärden - engagemang, samarbete och mod - är grunden för vår verksamhet och genomsyrar allt vi gör både internt och externt.

Ansök nu

Inför sommaren 2025 söker vi en Staffplanner

Backofficepersonal
Läs mer Mar 31
Från hjärtat av Göteborg erbjuder Svenska Mässan Gothia Towers allt från stora mässor och event till oförglömliga hotell- och restaurangupplevelser. Vår verksamhet innefattar många starka varumärken som tillsammans skapar en unik och attraktiv mötesplats där vi varje år välkomnar nästan två miljoner besökare. Som medarbetare hos oss jobbar du tillsammans med ett stort, engagerat och sammansvetsat gäng och är med och utvecklar vår verksamhet, både nu och för framtiden.



Om rollen

Just nu söker vi en kollega över sommaren till teamet Staffing inom Operation, Staff & Services (OSS) som tillsammans med sina kollegor i teamet har det värdefulla uppdraget att säkerställa rätt bemanning, vid rätt tidpunkt och på rätt plats för avdelningar inom Operations - Hotel, Food & Beverage, Services.

OSS Staffing schemalägger, planerar och optimerar bemanning för verksamheter såsom, housekeeping, mässor, banketter, kongresser, publika restauranger, frukost på våra två hotell och våra julbord mm.

I rollen som staffplanner krävs stor skicklighet i schemaläggning, såväl i låg- som högintensiva perioder. Då verksamheten styrs utefter beläggning kan antalet medarbetare skilja betydligt från vecka till vecka. Vi bemannar idag medarbetare såsom; cafébiträde, serveringspersonal, bartenders, hovmästare, housekeepers, kockar och sous chefs.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är korrekt schemaläggning enligt de kollektivavtal och lagar som gäller. Du optimerar bemanning med tydliga synergier över avdelningarna med rätt kompetens på rätt plats då detta är avgörande för att driften ska nå optimal service till våra gäster. Vi stödjer våra enhetschefer med bl.a. anställningsavtal, samt är delaktig i utbildningsinsatser. Vi är en trygg verksamhet med ett genuint värdskap, mottagande och bemötande av våra medarbetare.

Vem är du?

För att trivas och lyckas hos oss har du flera års erfarenhet av liknande roll, gärna inom hotell och restaurang. Meriterande är om du har erfarenhet av Quinyx, eller annat system för personalplanering. Du behöver även vara väl insatt i HRF- och Unionens kollektivavtal.

Du är en mycket god administratör samtidigt som du har förmågan att se helhet och dess synergier. Som person är du bra på att arbeta i grupp men är även självgående, strukturerad, ordningsam samt flexibel. Du är social som person, duktig på att skapa goda relationer samt trivs med många kontaktytor. Vidare är du en person som uppskattar framåtanda och effektivisering samt har lätt för systemhantering.

Varför skall du välja oss?

Vi är ett stort och sammansvetsat team med positiva och sociala kollegor. Med mycket glädje, mod och engagemang jobbar vi tätt ihop för att ge den bästa helhetsupplevelsen till våra miljontals besökare. Varje dag. Året om. Det är roligt att gå till jobbet eftersom vi får bidra till att skapa den mest attraktiva mötesplatsen i Europa. I vår dynamiska verksamhet finns mycket erfarenhet och kunskap inom olika yrkesområden. Eftersom vi har så många olika verksamheter finns ett stort antal möjligheter som kan sträcka sig över en hel karriär.

Information om tjänsten

Tjänsten är visstidsanställning under sommaren på heltid inom avtalsområdet Visita Unionen. Arbetstider är förlagda vardagar samt kvällar och helger. Varmt välkommen med din ansökan snarast, sista ansökningsdag är den 20 april. Intervjuer kommer dock hållas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag- så vänta inte med att skicka in din ansökan. Har du frågor om tjänsten, vänligen kontakta Mathias Sjöö, Staffing Manager mathias.sjoo@gothiatowers.com

Bli en del av vår värld – det är här vi skapar upplevelser för livet. Läs mer om oss på www.svenskamassan.se och www.gothiatowers.com.

Inom Svenska Mässan Gothia Towers strävar vi efter en mångfald hos våra medarbetare och vi arbetar aktivt för att främja en inkluderande kultur. Våra kärnvärden - engagemang, samarbete och mod - är grunden för vår verksamhet och genomsyrar allt vi gör både internt och externt.

Ansök nu

Bartender sökes till till restaurang Heaven 23

Bartender
Läs mer Mar 26
Mat, cocktails och vimmel med himmelsk höjd. Här kan du njuta av modern matlagning baserat på årstidens skafferi med milsvid utsikt över Göteborg. Heaven 23 är en del av Gothia Towers.



Är du redo för en ny utmaning? Vill du bli en del av vårt härliga gäng? Då kan detta vara rollen för dig.

Vi söker en bartender till vårt team på Heaven 23!

Om rollen

Som bartender hos oss är du huvudsakligt ansvarig för servering till gästerna i våra barer Heaven 23 och Upper House. Du ansvarar för att skapa och servera dryck till våra gäster utifrån önskemål och ge gästerna en härlig upplevelse genom trevligt bemötande och service utöver det vanliga.

Vi har ett stort utbud av cocktails, blandade med finess, för alla smakriktningar. Syrligt, sött eller bara friskt och fräscht. Vi både kan och älskar klassikerna:

Hantverk, kunskap och lyhördhet

Som Bartender kommer du att få jobba som en del av ett team och samarbeta både med servispersonal och andra Bartenders, men även med vår Supervisor Bar och Restaurangchef. Tillsammans med Supervisor Bar ansvarar ni för att skapa en trivsam och trevlig miljö i barerna samt driva och utveckla barerna framåt för att våra barer ska fungera så optimalt som möjligt.

Vem är du?

För att lyckas i rollen ser vi att du har minst tre års arbetslivserfarenhet som bartender samt god kassavana. Du har gymnasieutbildning, talar och skriver svenska obehindrat samt har goda kunskaper i engelska. Vi söker dig som är flexibel, har ett öppet sinne, är lyhörd och uppmärksam mot vad som händer runtomkring dig, är bra på att skapa goda relationer och gillar att jobba som en del av ett team. Du är passionerad kring ditt arbete, är prestigelös och sätter gästernas upplevelse i första rummet. Som person är du glad, positiv och social samtidigt som du är ordentlig, självständig och tar ansvar för dina arbetsuppgifter.

Varför ska du välja oss?

Vi är ett stort och sammansvetsat team med positiva och sociala kollegor. Med mycket glädje, mod och engagemang jobbar vi tätt ihop för att ge den bästa helhetsupplevelsen till våra miljontals besökare. Varje dag. Året om. Det är roligt att gå till jobbet eftersom vi får bidra till att skapa den mest attraktiva mötesplatsen i Europa. I vår dynamiska verksamhet finns mycket erfarenhet och kunskap inom olika yrkesområden. Eftersom vi har så många olika verksamheter finns ett stort antal möjligheter som kan sträcka sig över en hel karriär.

Information om tjänsten

Anställningsform: tillsvidareanställning, provanställning 6 månader tillämpas.

Schema: Blandat dag, kvällar och helger

Vi går igenom ansökningarna löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Startdatum enligt överenskommelse. Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta Restaurant Manager Pernilla Nilsson; Pernilla.nilsson@gothiatowers.com

Du är anställd av Svenska Mässan Gothia Towers och kan komma att arbeta även på andra avdelningar.

Varmt välkommen med din ansökan!



 



Från hjärtat av Göteborg erbjuder Svenska Mässan Gothia Towers allt från stora mässor och event till oförglömliga hotell- och restaurangupplevelser. Vår verksamhet innefattar många starka varumärken som tillsammans skapar en unik och attraktiv mötesplats där vi varje år välkomnar nästan två miljoner besökare. Som medarbetare hos oss jobbar du tillsammans med ett stort, engagerat och sammansvetsat gäng och är med och utvecklar vår verksamhet, både nu och för framtiden. Inom Svenska Mässan Gothia Towers strävar vi efter en mångfald hos våra medarbetare och vi arbetar aktivt för att främja en inkluderande kultur. Bli en del av vår värld – det är här vi skapar upplevelser för livet.

Läs mer om oss på www.svenskamassan.se och www.gothiatowers.com.

Ansök nu

Inför sommaren 2025 söker vi engagerade bokningsagenter till Inhouse Sales

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Feb 5
Gothia Towers är en plats för möten och upplevelser för människor från hela världen. Ett fyrstjärnigt hotell med 1200 smakfullt inredda rum och magnifik utsikt över staden samt flera populära restauranger och barer med något för alla smaker. Här finns över 40 000 kvadratmeter upplevelseyta för fest, evenemang, show, konferens och kongress – allt under ett tak. Gothia Towers är en del av Svenska Mässan Gothia Towers.



Nu inför sommaren söker vi glada, positiva och strukturerade bokningsagenter med säljinriktning som älskar att skapa upplevelser och som ser framemot att fylla Gothia Towers & Upper House med förväntansfulla gäster!

Beskrivning av rollen

Med passion och känsla tar du hand om de gäster som önskar besöka oss och ser till att deras vistelse blir en upplevelse de sent kommer att glömma!

I många fall är bokningsagenten den första kontakten våra gäster har med vårt fantastiska företag, så det gäller att göra ett riktigt gott första intryck genom att vara glad, positiv och tillmötesgående med en s k "can do"-attityd!

Du kommer att ingå i ett glatt och engagerat team som jobbar brett och tar hand om bokning av alltifrån bord på någon av våra väldigt populära restauranger och spabesök på vårt fantastiska Upper House Spa till hotellrum på något av våra två hemtrevliga hotell; Gothia Towers & Upper House.

De huvudsakliga arbetsuppgifterna är:

- Besvara inkommande förfrågningar via telefon, mejl & chatt
- Jobba med en aktiv upplevelseförsäljning och merförsäljning
- Optimering av våra restauranger och Upper House Spa
- Försäljning av hotellrum, spa och restaurang

Vi söker dig som:

- Är strukturerad och har en stark känsla för service, genom erfarenhet från arbete inom hotell, restaurang och/eller spa
- Har ett starkt säljfokus och tidigare erfarenheter av försäljning
- Älskar att jobba i team och är handlingskraftig
- Är glad, positiv och tillmötesgående mot både gäster och kollegor!
- Har lätt för att skratta och älskar att ha roligt på jobbet!
- Är van att navigera i en digital miljö med flera system 

Starkt meriterande är erfarenhet av bokningssystemen Opera, WaiterAid och/eller Book4Time.

Tjänsterna är visstidsanställningar över sommaren 2025 på 100% med start i maj-juni t o m 17 augusti.

Tjänsten innebär även visst kvälls- och helgarbete enligt schema.

Välkommen med din ansökan senast 13 april, men tänk på att rekrytering sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan!

Anställningens omfattning

Heltid

Kontakt

Mattias Nybom

Inhouse Sales Manager - Rooms, Restaurants, Spa & Show

Tel: 031-708 81 82

Mail: mattias.nybom@gothiatowers.com

 

Varmt välkommen med din ansökan!

 



Från hjärtat av Göteborg erbjuder Svenska Mässan Gothia Towers allt från stora mässor och event till oförglömliga hotell- och restaurangupplevelser. Vår verksamhet innefattar många starka varumärken som tillsammans skapar en unik och attraktiv mötesplats där vi varje år välkomnar nästan två miljoner besökare. Som medarbetare hos oss jobbar du tillsammans med ett stort, engagerat och sammansvetsat gäng och är med och utvecklar vår verksamhet, både nu och för framtiden. Inom Svenska Mässan Gothia Towers strävar vi efter en mångfald hos våra medarbetare och vi arbetar aktivt för att främja en inkluderande kultur. Bli en del av vår värld – det är här vi skapar upplevelser för livet.

Läs mer om oss på www.svenskamassan.se och www.gothiatowers.com.

Ansök nu