Göteborg: Orderaministratör till företag inom Supply Chain

Hitta ansökningsinfo om jobbet Orderaministratör till företag inom Supply Chain i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2025-04-08 // Varaktighet: Heltid

Letar du efter ett administrativt arbete med start omgående? Har du en vana av att hantera ordrar och administration och besitter ett intresse för logistik och/eller ekonomi? Är du tillgänglig kommande 4 månader så är detta tjänsten för dig!

OM TJÄNSTEN
Vi söker nu en administratör för ett föräldrarvikariat på 4 månader till välkänt bolag i Mölndal. Start förväntas vara omgående då behovet pågår till och med augusti. Detta uppdrag lämpar sig för dig som är en strukturerad person som uppskattar att ha många bollar i luften samtidigt. Du kommer bli del av ett mindre team på 3 personer där ni tillsammans arbetar för att nå företagets uppsatta mål.

Onboarding och upplärning kommer ske på plats på ett av företagets kontor som ligger i Mölndal. Här kommer du få sitta tillsammans med dina kollegor och både teoretiskt och praktiskt lära dig de förväntade arbetsuppgifterna. Då starten är omgående ser vi att du som söker inte har uppsägningstid längre än 2 veckor.

Du erbjuds
- Chansen att börja arbeta omgående och säkra upp arbete på heltid i sommar
- Möjlighet att få erfarenhet inom välkänt bolag inom Supply Chain

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Orderhantering
* Fakturahantering
* Administration kring kunders profiler i affärssystemet
* Supportera säljorganisationen med övrig administration


VI SÖKER DIG SOM
- Har en godkänd eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller logistik
- Talar och skriver svenska & engelska flytande
- Har goda kunskaper i Office-paketet, inklusive Excel
- Är tillgänglig hela utlysta perioden (april-augusti)
- Har vana av att arbeta administrativt

Det är meriterande om du har
- Arbetat med orderhantering sedan tidigare
- Arbetat inom logistik eller med fakturor

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Förändringsbenägen
- Ordningsam
- Ansvarstagande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Orderadministratör

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Orderadministratör.

Säljsupport / administratör

Läs mer Apr 24
Säljsupport / administratör till Göteborg / Jonsered
Vi söker nu en säljsupport / administratör till vårt kontor i Jonsered. Med våra totalt sex anställda i Sverige är vi det lilla familjära bolaget, men med ett stort moderbolag i ryggen. Vi är nu inne i ett expansivt skede där våra satsningar på långsiktiga samarbeten och nya marknader ger väldigt spännande resultat. Vi behöver därför stärka upp vårt team med en duktig och driven person som vill vara med på vår resa framåt när vår nuvarande kollega går vidare.
Turck tillhandahåller effektiva automationssystem med IoT lösningar inom produktion, logistik och processindustri. Med hjälp av avancerad teknik och innovation hjälper vi våra kunder med digitalisering av sina processer och logistiklösningar.
Arbetsuppgifter
Som säljsupport / administratör kommer du bli en viktig del av vår organisation och hantera både interna och externa kontakter. Du supporterar dina kollegor och har hand om kundorder, leveransbevakning och uppdateringar av produkter i vårt affärssystem. Tjänsten kommer till viss del att kunna anpassas efter dig som individ, utefter dina kunskaper och färdigheter.
Din bakgrund
Till rollen som säljsupport / administratör söker vi en mångsidig person som kan ansvara för och initiera såväl stora som små uppgifter. Arbetsuppgifterna kräver att du är noggrann och strukturerad med god planerings- och organisationsförmåga. Vidare har du ett flexibelt arbetssätt samt en god förmåga att ta egna initiativ.
Stort tekniskt intresse
Erfarenhet av servicerelaterade och/eller koordinerande yrken
Goda kunskaper av att ha arbetat i SAP och gärna Microsoft Dynamics Navision
Talar och skriver svenska och engelska obehindrat



Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser att rätt person för jobbet som säljsupport / administratör har lätt för att samarbeta, är strukturerad och har förmåga att fokusera på rätt saker, stort som smått. Vidare ser vi att du har god känsla för service och en vilja att ta ansvar. För att lyckas i rollen bör du ha ett analytiskt tänkande, vara social, utåtriktad och ha lätt att kommunicera med kunder och kollegor.
Vi erbjuder
Ett varierande arbete i ett multinationellt och stabilt företag där vi har fokus på kvalitet i allt vi gör. Vi arbetar mot gemensamma mål och du kommer få stöttande och engagerade kollegor. Du erbjuds en bred och stimulerande roll, där du kommer att få lära dig mycket, en roll som aldrig blir monoton.
Kontakt och ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringskonsult Josefine Petersson, 0702-501429, och Maria Ahlén, 0708-490288, på Intenso Teknikrekrytering.
Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt.
Välkommen med din ansökan!


Om företaget
Turck är en av de ledande tillverkarna inom industriell automation. Med cirka 4.700 anställda i över 30 dotterbolag samt säljpartners i ytterligare 60 länder är vi alltid nära dig. Tack vare våra digitala lösningar för effektiva automationssystem är vi en av pionjärerna inom Industry 4.0 och IIoT.

Ansök nu

Orderhanterare i Monitor

Läs mer Dec 17
För kunds uppdrag söker vi nu efter en person med god kunskap i Monitor som skall fungera som orderhanterare för en industri i Partille.
Tjänsten är ett vikariat och du blir anställd av oss på WRKFRC Bemanning.
Omgående tillsättning, start efter nyår.

Ansök nu

Orderpackare och administratör för vår webshop- EXTRAJOBB.

Läs mer Maj 5
Nu söker vi en person som ska ersätta vår extrajobbare Clara som går vidare i livet. Vi driver en webshop med silversmycken och behöver någon som kan komma in ca en gång i veckan 3-4 timmar och hjälpa oss att packa våra ordrar, i vissa perioder blir det ännu mer. Du ska också kunna svara på kundmail och hantera returer.
Vi söker dig som är noggrann (väldigt viktigt) och kan läsa instruktioner utan att tröttna. Ibland är det en del handpåläggning på våra ordrar och man måste vara vaken och alert för att packa dem.
Du som söker är troligen studerande på någon av våra universitet här i Göteborg och vill ha ett extrajobb. Eller är du egenföretagare och vill ha lite extra vid sidan. Det är av vikt att du faktiskt kan komma in och jobba regelbundet och att du kan jobba självständigt. Du kommer jobba från vårt kontor på Västra Hamngatan i centrala Göteborg.
Följande ser vi som ett extra plus:
Att du kan jobba i sommar ca 15-20h per vecka under veckorna 27 samt 29-32.
Att du har erfarenhet av någon typ av packning eller administration sen innan.
Att du har erfarenhet av kundservice.
Att du har erfarenhet eller intresse av webshop eller Paid ads-arbete. (meta och google ads)
Om du gillar att stå framför kameran, då vi ofta använder vår egen personal för att fota våra smycken.

Ansök nu

Administratör med försäljningsansvar

Läs mer Apr 22
Vårt dotterbolag söker nu en ny medarbetare! Till vårt dotterbolag Fruktproffsen i Norden AB söker vi nu en person som kan tackla en bred tjänst. För att lyckas i denna tjänsten tror vi att du är:
Orädd
Social
Driven
Lösningsorienterad
Teknisk



Fruktproffsen i Norden AB är ett företag som levererar fruktkorgar, presentkorgar, kaffe, Te med mera till företag via en abonnemangstjänst.
Arbetsuppgifter;


Administration
Kontakt med leverantörer
Inköp
leverans
kvalitè
Försäljning
Marknadsföring



Lön: 28 000 / månaden
Heltid: 100%
Utgångspunkt: Exportgatan 57B
Arbetstider enligt ök.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Academic Work Sweden AB .

Sommarjobb som Kundtjänstmedarbetare

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Maj 17
Är du studerande & söker en flexibel deltidsroll där du får utvecklas inom kundservice? Vill du arbeta heltid under sommaren? Vi söker nu en engagerad kundservicemedarbetare på deltid med möjlighet till utökat ansvar under sommarmånaderna.

OM TJÄNSTEN
Som kundservicemedarbetare blir du en viktig del av ett team där service, struktur och laganda står i fokus. Tjänsten är på deltid under terminerna med möjlighet till heltid under sommaren. Du kommer att hantera kundärenden via telefon och e-post och bidra till att våra kunder får en professionell och effektiv upplevelse – varje gång. Arbetet är förlagt 100% på plats på kontoret.
Rollen passar dig som har ett intresse för kundservice och administration, är lösningsorienterad och vill arbeta i en verksamhet som gör skillnad.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Hantera inkommande samtal, ordrar, leveranser, returer och reklamationer
* Ge rådgivning och service utifrån kundens behov
* Registrera avvikelser och returdokument i våra system
* Samarbeta internt och externt för att säkerställa bästa möjliga lösning
* Bidra med struktur, engagemang och ett positivt bemötande



VI SÖKER DIG SOM
- Studerar en eftergymnasial utbildning med minst 2 år kvar
- Är tillgänglig att jobba heltid under sommaren
- Har tidigare erfarenhet av kundservice eller annat serviceyrke
- Är noggrann, strukturerad och gillar att ha många bollar i luften
- Behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift
- Har god datorvana, framför allt i Office-paketet

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet inom sjukvård, medicin eller dietist
- Kunskaper i affärssystemet IFS

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Social
- Ansvarstagande
- Energisk

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Kalibreringstekniker till Raysafe!

Kalibreringsingenjör, tillverkningsindustri
Läs mer Maj 17
Är du student och vill du ha ett heltidsuppdrag inom teknik under våren/sommaren och samtidigt öppna dörren för ett långsiktigt extrajobb? Academic Work söker nu en kalibreringstekniker till RaySafe – en perfekt chans att få in foten i branschen. Start sker så snart som möjligt!

OM TJÄNSTEN
RaySafe är ett snabbväxande internationellt bolag som utvecklar, tillverkar och marknadsför instrument för mätning av röntgenstrålning. Deras produkter används både för kvalitetskontroll av röntgenapparater och för att skydda personal från strålning.

Nu söker Academic Work en student för ett tidsbegränsat heltidsuppdrag som kalibreringstekniker hos RaySafe. Du behöver ingen tidigare erfarenhet inom området – du får en gedigen introduktion och lär dig jobbet på plats av erfarna kollegor.

Omfattning och arbetstider:
- Start sker omgående
- De två första veckorna arbetar du heltid på dagtid, kl. 08.00-17.00, för introduktion och upplärning
- Därefter arbetar du heltid i sju veckor, med arbetstid kl. 15.30-22.00
- Totalt omfattar uppdraget nio veckor på heltid
- För rätt person finns goda möjligheter att fortsätta på deltid vid sidan av studierna efter detta uppdrag

Du erbjuds
- Meriterande arbetslivserfarenhet redan under dina studier
- Att bli en el av ett växande bolag som arbetar inom spännande områden

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Arbeta med testmätningar och kalibrering av strålningsinstrument
* Attestera instrument för service
* Kontrollera servicelappar
* Överlämna testrapporter till tekniker som åtgärdar eventuella brister


VI SÖKER DIG SOM
- Studerar på högskola eller universitet och har minst 1 år kvar av dina studier
- Är flytande i svenska i både tal och skrift
- Har möjlighet att arbeta heltid enligt ovanstående tider
- Har möjlighet att starta omgående
- Har någon typ av arbetslivserfarenhet
- Har goda kunskaper i svenska och engelska, då båda språken används i det dagliga arbetet

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Målmedveten
- Ordningsam
- Ansvarstagande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Studenter sök jobb som Produktionsmedarbetare!

Lagerarbetare
Läs mer Mar 28
Är du studerande idag och söker ett deltidsjobb vid sidan av dina studier? Hos vår kund får du möjligheten att stärka upp det befintliga produktionsteamet samtidigt som du drygar ut studentkassan.

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker nu ytterligare medarbetare till vår befintliga studentpool. Vår kund är en kvalificerad och kunnig livsmedelsproducent med flexibel verksamhet. Idag produceras det ca 100 ton majonnäs, senap och sås varje vecka och du hittar deras produkter hos bland annat matbutiker, restauranger, hamburgekedjor och bensinstationer. Du kommer att arbeta deltid och förväntas kunna ta minst ett till två pass i veckan och mer under sommar och jul. Arbetstiderna kommer delas upp i ett tidigt pass ca 06.00-14.25 och ett sent pass 14.20-23.46.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Paketering av varor
* Hantera blandningsmaskiner för majonnäs
* Arbeta på en flasklinje
* Hålla rent och städa undan till exempel tomma kartonger och burkar


VI SÖKER DIG SOM
- Studerar på eftergymnasial nivå i minst 1 år till
- Är tillgänglig att arbeta minst en till två dagar i veckan + mer under sommaren och julen
- Talar och skriver på svenska obehindrat då detta krävs i det dagliga arbetet
- Arbetet innebär hantering av livsmedel vilket ställer höga krav på hygien. Tjänsten kan även kräva att du är i god fysisk form

Det är meriterande om du har
- Har någon form av lager- eller produktionserfarenhet sedan tidigare
- Har en bakgrund inom restaurang, livsmedelshantering eller liknande
- Truck-kort

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Hjälpsam
- Ordningsam
- Ansvarstagande

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper, att du tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter, följer regler och rutiner samt har ett gott ordningssinne. Att jobba i produktion kräver stor noggrannhet och hjälpsamhet.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

HR Administrator to International HR Shared Service Center

HR-specialist/HR-advisor
Läs mer Maj 16
Are you passionate about HR operations and thrive in a dynamic, international environment? Our client is seeking a dedicated HR Administrator to join their HR Shared Service Center. In this role, you'll ensure smooth, efficient, and compliant delivery of HR services across various operational activities.

OM TJÄNSTEN
As an HR Administrator, you'll manage a broad range of HR processes, including employee and consultant data management, payroll, benefits, time management, organizational changes, HR support, and reporting. Your contributions will be vital in supporting the HR Shared Service Center's vision to provide world-class HR operations with a focus on precision, innovation, and employee satisfaction.

You are offered
- The chance to grow within a global company
- The opportunity to work with broad HR processes across Europe

ARBETSUPPGIFTER

Work tasks


* Administrate employee and consultant data (onboarding, changes, exits)
* Support payroll, compensation, and benefits processes
* Manage leave, absence, and time reporting
* Maintain and update organizational structures in HR systems
* Generate HR reports and provide data insights
* Ensure compliance with local labor laws and internal policies
* Collaborate with external vendors and internal stakeholders


VI SÖKER DIG SOM
- Has a degree in HR, Business Administration or a related field
- Has experience in HR operations or shared services
- Is familiar with payroll and HRIS systems
- Has knowledge of labor laws and GDPR
- Is detail-oriented and solution-driven
- Communicates fluently in English and German

It is meritorious if you have
- Speak Swedish fluently
- Have worked in SAP SuccessFactors

To succeed in the role, your personal skills are:
- Supportive
- Social
- Responsible

Our recruitment process

This recruitment process is handled by Academic Work and it is our client’s wish that all questions regarding the position is directed to Academic Work.

Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the next phase. The process includes two tests: one personality test and one cognitive test. The tests are tools to find the right talent for the right position, to enable equality, diversity, and a fair process.

Ansök nu

HR-administratör till internationellt HR Shared Service Center

HR-specialist/HR-advisor
Läs mer Maj 16
Är du en strukturerad och serviceinriktad person som vill bidra till effektiva och kvalitativa HR-processer på en internationell nivå? Vi söker nu en HR-administratör till vårt kunds HR Shared Service Center.

OM TJÄNSTEN
I rollen ansvarar du för att säkerställa korrekt hantering av personal- och konsultdata, löneadministration, förmåner, tids- och frånvarohantering samt stödja organisatoriska förändringar och rapportering. Du blir en viktig del i att leverera världsklassig HR-support med fokus på noggrannhet och innovation.

Du erbjuds
- En nyckelroll i ett internationellt HR Shared Service Center med fokus på precision och innovation
- En dynamisk och energisk arbetsgrupp som arbetar för att leverera världsklassig HR-service

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Hantera anställnings- och konsultdata, inklusive onboarding, ändringar och avslut
* Administrera löneprocesser och förmåner i samarbete med externa partners
* Sköta tids- och frånvaroregistrering samt säkerställa efterlevnad av lokala lagar
* Uppdatera och underhålla organisationsdata i HR-system
* Ta fram HR-rapporter och analysera data för att stödja beslutsfattande
* Säkerställa att alla processer följer gällande regelverk och interna policys
* Hantera ad hoc-förfrågningar och samverka med olika intressenter


VI SÖKER DIG SOM
- Har relevant utbildning inom HR, lön eller liknande område
- Har erfarenhet från HR Shared Services eller liknande operativ HR-roll
- Har kunskap inom löneadministration, HR-processer och HR-support
- Har goda kunskaper i HRIS- och tid- och lönehanteringssystem
- Är noggrann, analytisk och lösningsorienterad
- Är serviceinriktad med god kommunikativ förmåga på engelska & svenska tyska

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet att arbeta med SAP SuccessFactors

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Hjälpsam
- Social
- Ansvarstagande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Electrical Design Engineer to Breas!

Civilingenjör, konstruktion, elektronik
Läs mer Maj 15
Breas Medical is a global company committed to transforming the lives of individuals with respiratory conditions through advanced technology. Seize this opportunity to join the team at Breas as an Electrical Design Engineer and contribute to meaningful advancements in the field, making a real impact on the well-being of millions worldwide!

OM TJÄNSTEN
With a strong commitment to innovation and advanced technology, Breas designs and manufactures cutting-edge medical devices that help individuals breathe easier and live more fulfilling lives. Their products range from portable ventilators and sleep therapy devices to integrated respiratory care solutions. In this position you will work with a great range of products. For example VIVO - a new generation ventilator designed for personalized and comfortable non-invasive respiratory support for non-dependent patients with chronic breathing insufficiency.

Learn more about Breas by watching this video!

As an Electrical Design Engineer at Breas, you will belong to the R&D department and play a crucial role in the development and testing of these life-changing medical devices. You will get the chance to engage in all phases of new product introduction and development, including concept, specification, architecture, documentation, design, prototyping, test, risk analysis, manufacturing transfer and service support.

You are offered
- A supportive work culture that encourages learning and professional growth
- Collaboration with a motivated team and the possibility to contribute to the development of life-changing medical devices that improve patients' lives
- The opportunity to work close to the products, with the lab just across the hallway and production facilities in the same building

ARBETSUPPGIFTER

Work tasks


* Participate in the design of the overall electrical architecture
* Perform component selection and design in compliance with regulatory, standard, and safety requirements
* Work with PCB design, including schematic capture and layout, preferably using Altium Designer
* Provide expertise in electrical engineering to the team and investigate new technologies
* Write specifications, perform impact analysis, and participate in risk analysis
* Conduct testing, debugging, and root cause investigations


VI SÖKER DIG SOM
- Engineering degree from technical university with focus on electronic design
- Full professional proficiency in English
- Previous experience of working with Altium and simulation tools
- Good documentation and communication skills
- Ideally, you are located in or near Gothenburg/Mölnlycke to support a flexible and efficient start-up phase

It is meritorious if you
- Are fluent in swedish
- Have previous electronics design experience

Knowledge can be gained through education, experience or self-taught.

To succeed in the role, your personal skills are:
- Goal oriented
- Orderly
- Responsible

Our recruitment process

This recruitment process is handled by Academic Work and it is our client’s wish that all questions regarding the position is directed to Academic Work.

Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the next phase. The process includes two tests: one personality test and one cognitive test. The tests are tools to find the right talent for the right position, to enable equality, diversity, and a fair process.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Read more about Breas here!

Ansök nu