Göteborg: Systemspecialist inom säkerhetsteknik till Göteborg Landvetter Airport

Hitta ansökningsinfo om jobbet Systemspecialist inom säkerhetsteknik till Göteborg Landvetter Airport i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2025-04-09 // Varaktighet: Heltid

Vi söker en systemspecialist som vill vara med och bidra till vår fortsatta framgång och utveckling. I rollen kommer du att arbeta med konfigurationsändringar, underhåll och säkerställa stabiliteten för våra teletekniska säkerhetssystem, såsom kameror, larm och passagesystem. Är du redo att vara en del av teamet som säkerställer toppklassigt flygplatsskydd? Skicka in din ansökan idag!

Vad innebär rollen?
Underhållsarbeten såsom uppdateringar av applikation och firmware.
Delta vid anläggningsprovningar.
Felsökning och felavhjälpning.
Delta vid driftsättningar av nya anläggningskomponenter (ny och ombyggnationer).
Upprätthållande och uppdatering av anläggningsdata tex larmtexter och grafik.
Samarbeta med andra discipliner inom företaget för att skapa önskad funktion.
Uppdatera och underhålla den teletekniska dokumentationen.
Konsultativt stöd internt.


Vem är du? Du trivs med komplexa problem och utmaningar, och har en naturlig förmåga att hitta lösningar. Du kommunicerar effektivt på både engelska och svenska och förstår vikten av strukturerade tidsplaner för att leverera i tid. Du tar initiativ, är flexibel och samarbetar gärna med kollegor och andra aktörer.
Utbildning på gymnasienivå eller yrkeshögskola, exempelvis inom IT, teknik eller el.
God teknisk kompetens för IT- och nätverkslösningar.
Kunskap inom IT-infrastruktur och nätverkskommunikation.
God teknisk kompetens i Microsoft .
Dokumenterad kunskap inom Pacom Unison, Bosch VMS, SHS Integra, ASSA Arx och/eller andra system.
Minst sju års dokumenterad arbetslivserfarenhet av driftsättning/programmering av teletekniska säkerhetsutrustning från Pacom/SHS och/eller Bosch.
Erfarenhet av Agila arbetssätt.
Erfarenhet av att efterleva regelverk och interna riktlinjer.
Goda kunskaper av systemintegrationer.


Vi värdesätter även om du har:
Säkerhetsutbildningar genom SSF.
Grundkurs eller likvärdig utbildning för Pacom Unison.
Grundkurs + likvärdig utbildning gällande Bosch IP-kameror.
Erfarenhet av installationsarbete av larm, passersystem och/eller kamerabevakningssystem.


Vad erbjuder vi dig? Vi erbjuder dig en omväxlande och glad arbetsplats där ingen dag är den andra lik. Visste du att på Swedavia får du bidrag till din arbetsresa om du åker kollektivt, elbil, cykel eller tillsammans med en kollega? Du har också möjlighet att semesterväxla och byta bort din semesterersättning mot lediga dagar. Du kan läsa mer om våra förmåner på Förmåner | Om Swedavia .
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta dan.fornes@swedavia.se
Sista ansökningsdag är den 30/4, urval sker löpande och annonsen kan stängas tidigare så tveka inte att söka redan idag!
Hur är det att arbeta på Swedavia? Vårt fokus är att möjliggöra hållbart resande och uppmuntra nytänkande för att skapa en välkomnande, trygg och inkluderande arbetsgemenskap där du kan växa och göra verklig skillnad – läs mer här! Jobba hos oss | Om Swedavia
Då flygplatser är en säkerhetsklassad verksamhet genomgår samtliga kandidater som går vidare i rekryteringsprocessen en bakgrundskontroll. För vissa tjänster även en säkerhetsprövning. Swedavia är även en drogfri arbetsplats med nolltolerans mot droger. Drogtester genomförs före anställning och sker slumpmässigt under anställningen.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Systemförvaltare

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Systemförvaltare.

Financial System Specialist

Läs mer Apr 29
Är du på jakt efter en roll där du får kombinera teknik och ekonomi – och samtidigt förbättra arbetssätt med hjälp av smarta systemlösningar? Gillar du att utveckla effektiva processer med tekniska lösningar och ekonomiskt fokus? Om du drivs av att påverka och självständigt leda projekt framåt, har vårt Finance-team en spännande möjlighet för dig! 
Group Financial Control söker nu en Financial System Specialist med fokus på att utveckla och förvalta systemstöd i våra ekonomiska processer. 
TJÄNSTEN 
I rollen som Financial System Specialist hos oss på Alektum Group erbjuds du en spännande möjlighet där du kommer få driva, utveckla och effektivisera vår hantering av ekonomiska och operationella processer på koncernnivå. Du kommer ha en stödjande och mycket påverkande roll i det förändrings- och utvecklingsarbete som sker inom ekonomiområdet och företaget i stort. 
Du är en del av ett team på cirka 25 personer som arbetar med verksamhetsuppföljning, bokföring och system i koncernens svenska och europeiska bolag. Du rapporterar till Director Group Accounting. 
I rollen ingår bland annat följande: 
Leda och driva utvecklingsprojekt tillsammans med Financial Control teamet.  
Medverka till att identifiera koncernens utmaningar i våra olika system, påvisa och driva igenom förbättringsområden. 
Aktivt delta i utveckling och förvaltning av vårt BI-system (Qlik Sense) och affärssystemet Microsoft BC.   
Agera som ekonomiavdelningens kravställare mot organisationens IT-experter i olika utvecklingsprojekt.  
Medverka i vårt löpande arbete att automatisera och effektivisera processer inom ekonomiområdet både i Sverige och i Europa. 
Kontrollera och kvalitetssäkra bokföring/systeminställningarna i våra olika bolag och utbilda användare vid behov. 

VEM SÖKER VI? 
För att axla rollen som Financial System Specialist är du en person som trivs med att arbeta självständigt, är nyfiken och tycker om att driva och implementera förändringsprocesser på internationell nivå. Du har ett starkt intresse för systemteknik och samtidigt god förståelse för ekonomi och redovisning.  
Det viktigt att du har förmågan att prioritera, driva projekt i mål och arbeta strukturerat. Duär en duktig kommunikatör som har lätt för att samarbeta med kollegor på alla nivåer och över landsgränser. Du är flexibel och vågar möta förändring och förändringsarbete med en positiv inställning i en fartfylld miljö. 
Vi söker dig som har: 
En akademisk relevant utbildning inom systemutveckling och/eller systemekonomi.
God systemförståelse och ett intresse för att arbeta med tekniska lösningar.
Mycket god förståelse för redovisning och ekonomiska flöden.
Grundläggande kunskaper i .
Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift.

Meriterande:  
Erfarenhet från NOVA, Qlik Sense och Microsoft BC.
Erfarenhet av att arbeta i internationell kontext.
Erfarenhet av olika typer av ekonomisystem, gärna med fokus på implementation, utbildning av personal samt projektuppföljning och utvärdering.
VAD ERBJUDER VI DIG? 
Vi på Alektum vet att våra medarbetare är nyckeln till vår framgång. Här blir du en viktig del av ett engagerat team, med en trivsam arbetsmiljö där du kan växa och där din insats verkligen gör skillnad. Vi arbetar efter våra key behaviours där collaboration, customer focus, personal accountability och simplicity är centrala värden. Vår kultur kännetecknas av gemenskap, innovation och driv men framförallt glädje och viljan att tillsammans påverka samhället till det bättre. På huvudkontoret i Göteborg sitter vi i ljusa, moderna lokaler med bra pendlingsmöjligheter – nära till både kollegor och centrum. 
INTRESSERAD? - VÄLKOMMEN ATT ANSÖKA!  
Välkommen med din ansökan senast den 16 maj 2025. Tjänsten är en tillsvidareanställning med start omgående eller enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande, vilket gör att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.   
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef, Anna Viotti, Director Group Accounting, anna.viotti@alektumgroup.com. 
För mer information om rekryteringsprocessen kontakta Azra Semic, Talent Acquisition Specialist, azra.semic@alektumgroup.com 
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Cloud Architect

Läs mer Jan 14
We seek a senior Cloud Architect to help us deliver value to our customers in a consultancy role.
Qualifications and skills required
In-depth knowledge of AWS, Aliyun and Azure services, including compute, storage, networking, database, security, and management tools.In-depth knowledge of the automotive domain including telecommunications, telematics and infotainment, both on-board and off-board.Strong understanding of cloud architecture principles, including microservices, serverless computing, containers, and hybrid cloud.Proficiency in scripting and automation using languages such as Python, PowerShell, or Bash.Experience with container orchestration platforms like Kubernetes and containerizationtechnologies like Docker.Familiarity with CI/CD pipelines, version control systems, and agile development methodologies.Proficiency in message queue technologies such as Kafka and MQTT.Excellent problem-solving skills and the ability to troubleshoot complex issues in a distributed cloud environment.Strong communication and interpersonal skills, with the ability to effectively collaborate with diverse teams and stakeholders.Fluent in English and Chinese languages, both spoken and written.
Personal attributes
You are the kind of person that thrives in an environment where everything is not set and gets inspired from defining and implementing solutions. You are pragmatic, self-driven, curious, and flexible.
• Excellent communication skills• Comfortable with navigating ambiguous and evolving situations• Proactive, self-starter and ability to manage multiple tasks effectively• A team-oriented approach and with a flexible mindset------------------------------------------------------------------------------------------
Logikfabriken is a consultancy company by and for talented, engaged, and fun people in tech.
Our ambition is to become Sweden's best and most inspiring employer.
Together, we create opportunities and move the company forward.
Spending time together is something we value, which is why we go to two conferences per year, arrange talks, after-work events, and many other fun activities.
In addition to the above, we believe in fair compensation and transparency.That’s why everyone at Logikfabriken has the same conditions, set their salary, pension, parental pay, number of vacation days, and other benefits.Our model is flexible and secure, and in most cases provides a substantial salary increase.Here you can see for yourself what you could earn: Calculate your salary
We are also passionate about sustainability. Since 2017, Logikfabriken has been climate-neutral and constantly works to reduce our footprint.

Ansök nu

Applikationstekniker/DevOps

Läs mer Maj 15
Bli en del av framtidens digitala sjukvård - gör skillnad med Nexer!
Nexer har, efter vunnen upphandling med Inera, fått i uppdrag att utveckla och effektivisera den samhällsnyttiga digitala tjänsten 1177.se. Nu söker vi dig som vill vara med på denna resa och som varje dag vill känna att du åstadkommer skillnad och bidrar till en samhällsviktig funktion i jobbet du gör.
Om rollen
Vi söker dig som brinner för support och som vill vara med och skapa stabilitet och långsiktighet i Ineras digitala lösningar.
Möjligheten att arbeta som applikationstekniker i detta team erbjuds i Göteborg, Alingsås och Lidköping.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Huvudansvarig för förvaltning- och supportteamet och bidra till långsiktiga och stabila lösningar för kund inom sjukvården
Arbeta med supportärenden och felsökning för att säkerställa stabilitet och kontinuitet
Bygga nära kundrelationer och bidra med idéer som stödjer Ineras långsiktiga mål

Dina kvalifikationer
Minst 10 års erfarenhet av teknisk support/förvaltning
Starka färdigheter inom problemlösning och felsökning (ofta mha loggar)
Erfarenhet att jobba med ServiceNow och ITIL
Ett genuint intresse för IT och teknik i allmänhet
Bra samarbets- och kommunikationsförmåga
Flytande kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift
Arbetet sker under ordinarie kontorstider (8-17). Införstådd i att beredskap på kvällar och helger förekommer (Servicetid 07:00-22:00).
Sist men inte minst behöver du vara driven, engagerad och nyfiken

Kompetenser och teknologier
Microsoft
Erfarenhet av DevOps, Kubernetes, Docker
Programmeringsbakgrund (t.ex Java, .NET) Meriterande
Erfarenhet av DB2
Erfarenhet av ElasticSearch/Kibana/Grafana Ansökan Du är varmt välkommen att söka tjänsten genom att skicka in din ansökan här nedan. Enligt GDPR hanterar vi inte ansökningar via e-post men har du frågor om tjänsten eller Nexer är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare, Cornelia Holmbäck på cornelia.holmback@nexergroup.com #LI-CH1

Ansök nu

Systemförvaltare IT-stöd lön och HR-processer

Läs mer Maj 13
Intraservice levererar tjänster och digital infrastruktur som hjälper medarbetare och chefer i Göteborgs Stad att arbeta smart och effektivt. På så vis gör vi det enklare att arbeta i staden och skapar förutsättningar för en god service till göteborgarna. Vi har en central roll i stadens digitalisering och automatisering och våra kunder är Göteborgs alla förvaltningar och bolag.
Vi är drygt 700 medarbetare som arbetar i centrala Göteborg. Hoppas du vill bli en av oss!
Mer information: http://www.goteborg.se/intraservice

ARBETSUPPGIFTER
Vi är Göteborg! Nu behöver vi dig som vill göra jobbet enklare för chefer och medarbetare i Göteborgs Stad. Trivs du med att lösa problem och vill arbeta med ett hela-staden-perspektiv, utifrån de behov som finns? Vill du vara en del av ett positivt team där verksamhetsstöd och kundnytta står i fokus? Då har vi jobbet för dig!

För att Göteborgs Stads medarbetare ska få en så bra service som möjligt, arbetar vi inom verksamhetsområde HR bland annat med att förstå verksamheternas behov och utifrån det förvalta och utveckla kommungemensamma HR-applikationer och applikationsplattformar. Vi ger verksamheterna expertsupport och kravställer mot leverantörer.

På enheten HR-systemförvaltning är vi 20 systemförvaltare som arbetar med de olika HR-applikationerna. Ett fokusområde för oss är att jobba vidare med automatisering och förenkling av processer och IT-stöd och du kommer att vara med och bidra till fortsatt utveckling av service och stöd kring vår nuvarande löneapplikation Personec P samt ytterligare ett HR system.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som systemförvaltare för IT-stöd inom lön- och HR-processer kommer bland annat att vara:
• ha kontakt med leverantörer angående supportärenden, uppgraderingar och utvecklingsfrågor
• leda/genomföra acceptanstester avseende nya versioner
• analysera incidenter/supportärenden både internt och externt och föreslå förbättringar
• underhålla och se till att systemen stödjer aktuella HR-processer och tjänster
• kommunicera kring förändringar och nya modulers funktionalitet i systemet med övriga på Intraservice
• delta i utredningar avseende t.ex. nya tillämpningar inom området
• medverka i användarforum och intressegrupperingar och utvecklingsprojekt
• hantera driftsfrågor i samarbete med driftsorganisationen på Intraservice
• arbeta för att säkerställa informationssäkerhet och efterlevnad av GDPR i våra IT-stöd.

Specifika arbetsuppgifter för Personec P är att planera och genomföra lönebearbetningar/körningar löpande under månaden samt medverka vid konfigurering av Personec P.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom HR- eller IT-området och/eller motsvarande kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig . Du har erfarenhet och god vana av att arbeta med olika IT-system. Du har därtill yrkeserfarenhet av arbete inom lön- och HR-området som omfattar kunskap i löne- och avtalsfrågor samt HR-processer.

Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet och kunskap inom specifika HR-områden då våra IT-stöd stödjer bland annat arbetsmiljö- och hälsa, rekrytering, rehabilitering, utbildning, personaluppföljning och LAS-hantering med mera.
Följande är även meriterande:
• erfarenhet av arbete med systemförvaltning av lönesystem eller annat HR-system
• kompetens inom Personec P
• erfarenhet av arbete inom service och support
• kunskaper inom de lagar och avtal som styr HR-området.

Du är en drivande person som tar egna initiativ och som slutför det du påbörjat. Du är kommunikativ med god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift. Då tjänsten innehåller många kontaktytor, både internt och externt, behöver du vara skicklig på att samarbeta och upprätthålla goda relationer. Du trivs med att arbeta både självständigt och i grupp. Du arbetar strukturerat och har en god analytisk förmåga, som gör att du hittar lösningar på problem när dessa uppstår. Vi ser gärna att du är en utvecklingsorienterad person som motiveras av att lära dig nya saker och utvecklas och själv kommer med nya idéer och tar initiativ till förbättringar.

ÖVRIGT
Som medarbetare på Intraservice delar du självklart Göteborgs Stads förhållningssätt: vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt. På Intraservice arbetar du i en kunskapsorganisation som ständigt utvecklas. Hos oss finns en hög grad av komplexitet och bredd samt många spännande uppdrag och roller. Mycket av det vi gör handlar om stora volymer, där du är med och bidrar till samhällsnytta för stadens verksamheter och i förlängningen för medborgarna. Vi arbetar både verksamhetsbaserat och tillitsbaserat, erbjuder flexibel arbetstid och eftersträvar balans mellan arbete och privatliv. Hos oss får du flera friskvårdsförmåner såväl som andra förmåner. Vår strävan är att både idag och i framtiden vara en attraktiv arbetsgivare!

Vissa tjänster på Intraservice kan komma att innefattas av krigsplacering med allmän tjänsteplikt vid höjd beredskap eller krig.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Systemspecialist, IT Drift

Läs mer Maj 9
Stadsmiljöförvaltningen har ett helhetsansvar för stadens offentliga rum och samlade framkomlighet. Vi arbetar för att skapa tillgängliga, attraktiva och levande stadsmiljöer och naturområden. Förvaltningen äger och förvaltar spårvagnsnätet i Göteborg. På förvaltningen arbetar cirka 900 personer.

Stadsmiljöförvaltningen är en del av de stadsutvecklingsförvaltningar som finns i Göteborgs Stad. Gemensamt arbetar vi med att skapa förutsättningar för en fungerande infrastruktur, bostäder och lokaler med kvalitet, en inbjudande offentlig miljö och verkar för att staden blir hållbar ur alla perspektiv.

ARBETSUPPGIFTER
Verksamhetsområde IT består av 2 enheter, Drift och Infrastruktur med 7 medarbetare samt enheten Förvaltning och utveckling med 16 medarbetare. Vi driftar och förvaltar cirka 250 system.

I denna tjänst kommer du vara telefoniansvarig, förvalta våra telefonabonnemang samt telefoner, men också förvalta Microsoft365 och Sharepoint SE. Det ingår även paketering av program, inköp av IT-material, att ta fram rutiner, processer i ovan områden och stödja förvaltningen genom ITs ärendehanteringssystem (Servicedesk Plus). Detta med syfte att på kort och lång sikt med IT-verktyg öka kvaliteten i form av digitalisering, effektivitet och kundnytta/verksamhetsnytta. Du kommer även vara ett stöd till Driftledarna och deras objekt Digital arbetsplats samt Infrastruktur.

Vidare kommer du också att tillsammans med objektledare planera och genomföra aktiviteter i enlighet med systemförvaltningsplaner samt samordna med planerade större utvecklings- och digitaliseringsaktiviteter inom objekten digital arbetsplats och infrastruktur.


KVALIFIKATIONER
För tjänsten krävs:
• Yrkes- eller högskoleutbildning inom IT eller motsvarande erfarenhet från tidigare arbetsliv.
• Utbildning i ITIL Foundation V4
• 2 års erfarenhet att förvalta/hantera telefonitjänster
• 3 år erfarenhet från ärendehanteringssystem som t.ex. Servicedesk Plus eller ServiceNow
• 4 års erfarenhet av förvaltning/hantering av Microsoft Office samt Teams o Sharepoint
• Erfarenhet från systemförvaltning
• Erfarenhet av att dokumentera kunskapslösningar/rutiner
• Behärskar svenska i tal och skrift

Följande är meriterande:
• Erfarenhet av paketering av programvaror

Som person ser vi att du har en god förmåga att vara pedagogisk och serviceinriktad när du förmedlar budskap och anpassar det efter mottagare och situation. Du har inga problem att arbeta självständigt i ditt arbete där du på egen hand planerar, driver och genomför uppdrag på ett strukturerat sätt inom givna resursramar. Du motiveras av att lära dig nya saker och gillar att ta initiativ till förbättringar. Du har dessutom ett analytiskt och utredande förhållningssätt.

Välkommen med din ansökan.

ÖVRIGT
De närmsta två åren renoveras vår arbetsplats på Köpmansgatan 20 där alla stadsutvecklande förvaltningar kommer samlas. De nya lokalerna beräknas vara klara 2026. Under renoveringstiden har vi arbetsplatser på Postgatan och Lillhagsparken enligt ett roterande schema. Det innebär några månader på Postgatan och några månader på Lillhagsparken och gäller för större delen av förvaltningens tjänster.

Vi erbjuder en arbetsplats i en förvaltning där utveckling står i fokus, både internt hos oss och även i flertalet av de uppdrag vi bedriver i staden. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vi erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid (undantag på vissa avdelningar), friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Ett hållbart arbetsliv är viktigt för oss där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ditt privatliv. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.

Ansökningarna hanterar vi löpande och kan komma att bjuda in till intervjuer innan sista ansökningsdag.

Vill du veta mer om oss? Följ vår företagssida på LinkedIn:
https://www.linkedin.com/company/stadsmiljo-goteborgs-stad/

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Swedavia AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Swedavia AB .

Avtalshandläggare till Göteborg Landvetter Airport

Organisationsjurist
Läs mer Apr 4
Nu har du möjlighet att vara med och bidra till Swedavias avtalsefterlevnad. Som Avtalshanläggare på Göteborg Landvetter Airport kommer du ansvara för att hantera och administrera avtal med våra leverantörer och partners. Du kommer att arbeta nära övriga avtalshandläggare på Swedavias övriga flygplatser, med våra jurister samt andra enheter för att säkerställa att alla avtal följer gällande lagar och regler. Vad innebär rollen?
Du som vår framtida Avtalshandläggare kommer primärt att arbeta med att föreslå, upprätta samt följa upp våra operativa avtal samt i förekommande fall inköpsavtal. Rollen innebär många kontaktytor med såväl interna som externa aktörer då vi är länken mellan verksamheten, processansvariga och andra samarbetspartners.
Du kommer även att ansvara för:
Ta fram alternativt granska avtal med leverantörer och partners.
Säkerställa att avtal följer interna riktlinjer och lagstiftning.
Att säkra input & kravställning i upphandlingar samt utforma delar av nya avtal
Hantera och uppdatera avtalsdatabasen.
Ge råd och stöd i avtalsfrågor till kollegor.
Aktiv i att utveckla avtal för att vara anpassat efter upp- och nedgångar samt förändrade krav i verksamheten
Ansvara för systematisk kvalitets- och kostnadsuppföljning av leverantörsavtal.
Att följa upp samt dokumentera avvikelser

Vem är du?
Vi ser att du som söker har utbildning inom juridik, compliance eller annan akademisk utbildning kopplat till regelefterlevnad alternativt erfarenhet som kan bedömas likvärdig. Du har flera års relevant erfarenhet av att ha arbetat med tolkning, kravställning, uppföljning och/ eller avtalsefterlevnad. Erfarenhet från flygplats, dess processer och flöden är meriterande.
Vi ser att du som söker trivs med att ha många kontaktytor och trivs att samarbeta brett såväl internt som externt. Du ser arbetet med att säkerställa kvalitet som en grundförutsättning och tar ansvar och ägandeskap för ditt område.
Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift är ett krav. Detta då Göteborg Landvetter är en internationell flygplats där kontakt med både partners eller leverantörer kan behöva ske på engelska. Du rapporterar till Flygplatschef.
Mycket goda kunskaper i Officepaketet är ett krav. Vad erbjuder vi dig?
Vi erbjuder dig en omväxlande och glad arbetsplats där ingen dag är den andra lik. Visste du att på Swedavia får du bidrag till din arbetsresa om du åker kollektivt, elbil, cykel eller tillsammans med en kollega? Du har också möjlighet att semesterväxla och byta bort din semesterersättning mot lediga dagar. Du kan läsa mer om våra förmåner på Förmåner | Om Swedavia
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Anna Strömwall på anna.stromwall@swedavia.se.
Sista ansökningsdag är den 4 maj. Vi ser fram emot din ansökan!
Hur är det att arbeta på Swedavia? Vårt fokus är att möjliggöra hållbart resande och uppmuntra nytänkande för att skapa en välkomnande, trygg och inkluderande arbetsgemenskap där du kan växa och göra verklig skillnad – läs mer här! Jobba hos oss | Om Swedavia
Då flygplatser är en säkerhetsklassad verksamhet genomgår samtliga kandidater som går vidare i rekryteringsprocessen en bakgrundskontroll. För vissa tjänster även en säkerhetsprövning. Swedavia är även en drogfri arbetsplats med nolltolerans mot droger. Drogtester genomförs före anställning och sker slumpmässigt under anställningen.

Ansök nu

Drift och servicetekniker - bagageanläggningen

Drifttekniker, data
Läs mer Dec 16
Vill du ha ett spännande extrajobb där teknik och problemlösning står i centrum? Vi söker nu engagerade service- och drifttekniker till bagageanläggningen för timanställning på Göteborg Landvetter Airport!
Det här är en unik möjlighet för dig som vill kombinera tekniskt kunnande med praktiskt arbete i en dynamisk miljö. Perfekt för dig som studerar eller har erfarenhet inom el, PLC-styrning och reglerteknik och vill arbeta främst semestertider men även helger och snabba inhopp året runt.
Tjänsten innebär operativ drift med skiftgång där varje pass är ca 10 timmar. Avdelningen är öppen mellan ca 03:00-00:30 alla dagar i veckan.
Vad innebär rollen?
Som service- och drifttekniker blir du en nyckelperson för att säkerställa att bagageanläggningen fungerar felfritt. Du kommer bland annat att:
Hantera akuta felavhjälpning/felsökningar, återställning utav larm samt förebyggande- och periodiskt underhåll.
Vara i kontakt med elinstallationer, styrsystem, mekanik och dess kringutrustning.
Arbeta både i kontrollrummet och lösa tekniska problem i bagageanläggningen

Tjänsten innebär även felavhjälpning av IT-utrustning i incheckning och gater och självincheckningskiosker.
Vem är du?
Vi söker dig som har goda tekniska kunskaper och relevant utbildning, exempelvis inom el, PLC styr och reglerteknik. Vi ser det som meriterande om du även besitter IT-kunskaper.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och som person är du:
Initiativrik, serviceinriktad och pålitlig.
Du är lyhörd och har lätt för att samarbeta
Du kan arbeta självständigt och kan fatta egna beslut.

Det är viktigt att du kan ta dig till och från flygplatsen med bil då flygbussarna ej trafikerar vid dessa oregelbundna tider som krävs. Ett tidigt pass kan börja redan kl. 03:00.Vad erbjuder vi?
Hos oss kommer du att få möjligheten ständigt lära dig nytt och att arbeta bakom kulisserna på flygplatsen med intressant teknik som är en viktig kugg i flygplatsmaskineriet.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen attkontakta rekrytering@swedavia.se
Sista ansökningsdag är den söndag 12 Januari 2025och vi ser fram emot din ansökan!
Hur är det att arbeta på Swedavia?Vårt fokus är att möjliggöra hållbart resande och uppmuntra nytänkande för att skapa en välkomnande, trygg och inkluderande arbetsgemenskap där du kan växa och göra verklig skillnad – läs mer här!Jobba hos oss | Om Swedavia
Då flygplatser är en säkerhetsklassad verksamhet genomgår samtliga kandidater som går vidare i rekryteringsprocessen en bakgrundskontroll. För vissa tjänsteräven en säkerhetsprövning.Swedavia är även en drogfri arbetsplats med nolltolerans mot droger. Drogtester genomförs före anställning och sker slumpmässigt under anställningen.

Ansök nu

Systemtekniker inom säkerhetsteknik

Serviceelektriker, installation
Läs mer Maj 5
Just nu söker vi en systemtekniker som vill arbeta med drift och underhåll av våra teletekniska säkerhetsanläggningar, såsom kameror, larm och passagesystem, på samtliga av Swedavias flygplatser!
Vad innebär rollen?
Utföra planerade underhållsarbeten t ex batteribyten och utbyte av trasig hårdvara.
Delta vid anläggningsprovningar.
Felsökning och felavhjälpning.
Upprätthållande och uppdatering av anläggningsdata tex larmtexter och grafik.
Samarbeta med andra discipliner inom företaget för att skapa önskad funktion.
Uppdatera och underhålla den teletekniska dokumentationen.
Konsultativt stöd internt.
Tjänsteresor och övernattning förekommer.
Beredskap/skiftgång förekommer.


Vem är du? Du är självständig och lösningsorienterad med god struktur i arbetet och förmåga att hålla tidsplaner. Du trivs med att arbeta i team, anpassar dig lätt till förändringar samt är noggrann med att dokumentationen är korrekt och uppdaterad. Vidare kommunicerar du effektivt på både engelska och svenska. Vidare har du:
Utbildning på gymnasienivå eller yrkeshögskola, exempelvis inom IT, teknik eller el.
God teknisk kompetens inom IT-lösningar, inklusive IT-infrastruktur och nätverkskommunikation.
Erfarenhet av arbete som inkluderar fysisk säkerhet och säkerhetssystem såsom larm, passersystem och/eller kamerabevakningssystem.
Dokumenterad kunskap inom Pacom Unison, Bosch VMS, SHS Integra, ASSA ARX och/eller andra system.
Minst fem års dokumenterad arbetslivserfarenhet inom installation av teletekniska säkerhetsutrustning från Pacom/SHS och/eller Bosch.
Erfarenhet av att efterleva regelverk och interna riktlinjer.
B-körkort.


Det är meriterande om du har:
Säkerhetsutbildningar genom SSF t ex. Certifierad behörig ingenjör inbrottslarm, Certifierad behörig ingenjör kamerabevakningssystem CCTV
Grundkurs eller likvärdig utbildning för Pacom Unison med Sentrion eller dess ersättnings hårdvara med fokus på systemets komponenter och på installation av dessa.
Grundkurs + likvärdig utbildning gällande Bosch IP-kameror (Camera fundamentals och Project fundamentals eller likvärdiga) med fokus på IP-kameror och transmissionsutrustning och på installation av dessa.

Vad erbjuder vi dig?
Vi erbjuder dig en omväxlande och glad arbetsplats där ingen dag är den andra lik. Du blir en del av ett team omkring 25 kollegor som tillsammans ständigt arbetar för att förbättra och utveckla våra processer och system.
Visste du att på Swedavia får du bidrag till din arbetsresa om du åker kollektivt, elbil, cykel eller tillsammans med en kollega? Du har också möjlighet att semesterväxla och byta bort din semesterersättning mot lediga dagar. Du kan läsa mer om våra förmåner på Förmåner | Om Swedavia
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta dan.fornes@swedavia.se
Sista ansökningsdag är den 26/5, urval sker löpande och annonsen kan stängas tidigare så tveka inte att söka redan idag!
Hur är det att arbeta på Swedavia? Vårt fokus är att möjliggöra hållbart resande och uppmuntra nytänkande för att skapa en välkomnande, trygg och inkluderande arbetsgemenskap där du kan växa och göra verklig skillnad – läs mer här! Jobba hos oss | Om Swedavia
Då flygplatser är en säkerhetsklassad verksamhet genomgår samtliga kandidater som går vidare i rekryteringsprocessen en bakgrundskontroll. För vissa tjänster även en säkerhetsprövning. Swedavia är även en drogfri arbetsplats med nolltolerans mot droger. Drogtester genomförs före anställning och sker slumpmässigt under anställningen.

Ansök nu

Lärare inom säkerhet på Swedavias flygplatser

Personalutbildare
Läs mer Apr 15
Vi söker en lärare inom säkerhet som vill vara med och bidra till vår fortsatta framgång och utveckling på en arbetsplats där säkerheten alltid kommer först. Är du redo att vara en del av teamet som säkerställer toppklassigt flygplatsskydd? Skicka in din ansökan idag!
Stationeringsort kan vara på någon av Swedavias 10 flygplatsorter. Läs mer om Swedavias flygplaster här Roll och uppdrag | Om Swedavia.
Vad innebär arbetet? I denna roll ansvarar du för utbildning av både ny och befintlig säkerhetspersonal på Swedavias flygplatser, som sträcker sig från Kiruna i norr till Malmö i söder. Eftersom utbildningarna kan genomföras på olika flygplatser ingår resor som en del av tjänsten. Ditt uppdrag omfattar att utbilda, utveckla och förmedla kunskap kopplad till luftfartsskydd inom Swedavia. Du ansvarar för utbildningsprogrammen, vilket innebär att både utforma och genomföra säkerhetsutbildningar. Det innefattar framtagning av kursmaterial samt planering och genomförande av utbildningar i både fysisk och digital form. Som säkerhetslärare är du en del av Airport Training, som är Swedavias utbildningsorganisation inom regelstyrd utbildning, där du utgör en av tre lärare inom luftfartsskydd. Våra kollegor inom Airport Training jobbar inom samtliga Swedavias flygplatser och har således olika geografiska stationeringsorter. Det förekommer även ett nära samarbete med våra Ämnesansvariga inom luftfartsskydd.
Vem är du? Vi söker dig som har:
Mycket god kunskap i svenska och engelska i tal och skrift
B-körkort
God kunskap i Microsoft Office-paketet
God kännedom om luftfartsskydd samt svensk och europeisk luftfart
Erfarenhet av arbete som lärare, instruktör eller med utbildning på annat sätt

Det är meriterande om du har:
Certifiering som instruktör av Transportstyrelsen inom luftfartsskydd
God förståelse av manualverk
Ett intresse av regelstyrd verksamhet

Vi ser att du som person har en stark pedagogisk förmåga, vilket är avgörande i rollen då en stor del av arbetet handlar om att utbilda och vägleda andra. Du kommer också att vara delaktig i att utveckla utbildningsmaterial, vilket kräver både kreativitet och ett stort ansvarstagande. Du är en samarbetsinriktad individ som gärna delar med dig av din kunskap, samtidigt som du är öppen för att lära av andra.
Vad erbjuder vi dig? En inkluderande arbetsmiljö där vi värdesätter mångfald och nya perspektiv med möjlighet att utvecklas och växa i din roll. Tjänsten erbjuder arbetsuppgifter där du får möjlighet att delta i arbetet med att driva en flygplats i toppklass med säkerheten som största fokus.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Jesper Fredmark, jesper.fredmark@swedavia.se
Sista ansökningsdag är söndag 11 maj, urval sker löpande och annonsen kan stängas tidigare så tveka inte att söka redan idag! Om Swedavia Det är här resan börjar. Swedavia vill göra mötet mellan människor enkelt och vi vill göra stora avstånd små. Vi bidrar till den tillgänglighet som Sverige behöver för att underlätta resande, affärer och möten. Via våra flygplatser kommer Sverige ut i världen och världen till Sverige. Vi vill att människor ska flyga med gott samvete och därför tar vi sikte på att vara världsledande i hållbarhet och på att driva flygplatser med minsta möjliga klimatpåverkan.
På vår hemsida:https://www.swedavia.se/om-swedavia/jobba-hos-oss/kan du läsa mer om vår rekrytering, hur en säkerhetsprövning går till och hur det är att jobba hos oss.
Varmt välkommen!

Ansök nu

Swedavia söker en Gruppchef fordonsunderhåll till Göteborg Landvetter Ai...

Transportchef
Läs mer Jan 24
Vi söker en erfaren och trygg ledare som vill ta ansvar för att leda vårt dedikerade och serviceinriktade team av fordonstekniker i en modern och välorganiserad verkstadsmiljö.
Hos oss blir du en del av ett positivt och kompetent team där flygsäkerhet, god arbetsmiljö och ordning alltid står i centrum. I rollen blir du en viktig nyckelperson för flygplatsens dagliga operativa drift.Du ansvarar för att leda och utveckla Swedavias fordonsverkstad på Landvetter flygplats med syftet att leverera fordonsunderhåll enligt fastställd underhållsplan och gällande regelverk. Ditt ansvar är att säkerställa att Swedavias ca 120 fordon på flygplatsen är i drift och redo att stödja den dagliga verksamheten.
I tjänsten rapporterar du till Enhetschef Fordon. Vad innebär rollen?
Leda och coacha ett team av fem fordonstekniker.
Planera och bereda verkstadsarbeten samt ansvara för inköp av reservdelar och verkstadsutrustning.
Framtagande av årlig underhållsplan förSwedavias fordon på Landvetter, samt löpande följa upp med avseende på genomförande och kostnader.
Driva och medverka i utvecklingsprojekt inom områden som t.ex.elektrifiering och digitalisering.
Övergripande ansvarig för verkstadens underhållsprocedurer.
Säkerställa en stabil och effektiv kommunikation mellan fordonsverkstaden och den operativa verksamheten.

Vem är du?Vi söker dig som är en erfaren och trygg ledare med en bakgrund inom tekniskt underhåll, gärna med inriktning på fordon. Du trivs med att ta ansvar och har förmågan att kombinera ett närvarande ledarskap med strategisk planering.
Vi ser gärna att du har:
Gymnasiekompetens, gärna kompletterad med relevant teknisk utbildning.
Dokumenterad erfarenhet av att leda team, med fokus på kommunikation.
Erfarenhet av att arbeta med underhållssystem, procedurer och leverantörskontakter.
God datorvana, särskilt i Officepaketet (erfarenhet av IFS är meriterande).
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
B-körkort (krav).

Erfarenhet av flygplatsdrift eller annan flygindustri som regleras av luftfartsmyndighet ser vi som meriterande.
För att lyckas i rollen behöver du vara självgående, snabblärd och kunna anpassa dig till verksamhetens utveckling. Du är en engagerad ledare med stark kommunikativ förmåga, som lyhört samarbetar för att bygga och upprätthålla goda relationer både inom och utanför teamet.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen attkontakta rekryterande chef Stefan Andersson, stefan.andersson@swedavia.se
Sista ansökningsdag är den 13 februari, varmt välkommen med din ansökan!
Hur är det att arbeta på Swedavia?Vårt fokus är att möjliggöra hållbart resande och uppmuntra nytänkande för att skapa en välkomnande, trygg och inkluderande arbetsgemenskap där du kan växa och göra verklig skillnad – läs mer här! Jobba hos oss | Om Swedavia
Då flygplatser är en säkerhetsklassad verksamhet genomgår samtliga kandidater som går vidare i rekryteringsprocessen en bakgrundskontroll. För vissa tjänsteräven en säkerhetsprövning.Swedavia är även en drogfri arbetsplats med nolltolerans mot droger. Drogtester genomförs före anställning och sker slumpmässigt under anställningen.

Ansök nu