Göteborg: Operational Software Asset Manager

Hitta ansökningsinfo om jobbet Operational Software Asset Manager i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2025-04-09 // Varaktighet: Heltid

Vår kund är på en kraftig tillväxtresa inom samhällsnyttiga projekt. På denna resa spelar IT en väsentlig roll och de är nu i behov av en Operational Software Asset Manager ”OPSAM”.
Syftet med ”OPSAM”-rollen hos vår kund är att hantera och optimera administrationen av programvarulicenser. Hålla reda på licensavtal och rättigheter för hanterade programvaruavtal. Detta inkluderar även synlighet för licenskostnader och omfördelning där det är tillämpligt.
OPSAM är ansvarig för all administration av programvaruinköp och licenshantering i samband med detta.
Huvudsakliga ansvarsområden:
Management av programvaruinköp
Administrera och hantera i dialog med intressenter för att köpa och förnya programvarulicenser
Vid behov delta i förhandlingar med leverantör
Deltaga i dialoger om förnyelse av licenser
Rapportera och förbereda kommande förnyelser för intressenter.

Du kommer även arbeta med:
Registrering av avtal och licensrättigheter i SAM-verktyg, för att säkerställa att korrekt information om licenspositionen finns tillgänglig
Hantera licensinköp och förnyelser
Säkerställa registrering av avtal och licenser
Förberedelse av licensförnyelser
Konsolidering av avtal
Kostnadsfördelning
Administration av inköpsorder
Utvärdera och kontinuerligt förbättra processerna för licenshantering
Registrera och underhålla licensavtal och rättigheter i SAM-verktyg. Stöd och underhåll av flytande licenser i SAM-verktyg.
Rådgivning och stöd i licensadministration.
Rapportera kommande licensförnyelser
Rapportera licenskostnader

Övrigt:
En stimulerande arbetsmiljö erbjuds med möjligheter till utveckling.
Möjlighet att arbeta med moderna teknologier och lösningar.
Säkerhetsprövning krävs och du behöver vara svensk medborgare.
Heltidstjänst, arbetstiderna är helgfria vardagar samt beredskap enligt särskilt schema efter nödvändig inskolning.
Placeringen för denna tjänst är Linköping
Kollektivavtal
Ansökan ska vara på svenska
Plats: Göteborg
Detta är en projektanställning hos NXT Interim Göteborg AB för ett års uthyrd konsult som kan komma att förlängas och erbjudas en fastanställning. Vi tillämpar kollektivavtal. Detta är en konsultroll med placering i en försvarshemlig miljö, vilket ställer höga krav på säkerhet och integritet. Säkerhetsprövning är ett krav för denna tjänst, och du måste vara svensk medborgare för att kvalificera dig.
Låter detta som ett intressant uppdrag?
Sök redan idag! Vi behöver din ansökan, inkluderat CV, på svenska. Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan då anbudstiden är kort.
NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag inom konsult- och rekryteringsbranschen. Vi arbetar inom HR, IT, Ekonomi, Sälj och Marknad och har över 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter förmåner som sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller vardagen.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Systemförvaltare

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Systemförvaltare.

Financial System Specialist

Läs mer Apr 29
Är du på jakt efter en roll där du får kombinera teknik och ekonomi – och samtidigt förbättra arbetssätt med hjälp av smarta systemlösningar? Gillar du att utveckla effektiva processer med tekniska lösningar och ekonomiskt fokus? Om du drivs av att påverka och självständigt leda projekt framåt, har vårt Finance-team en spännande möjlighet för dig! 
Group Financial Control söker nu en Financial System Specialist med fokus på att utveckla och förvalta systemstöd i våra ekonomiska processer. 
TJÄNSTEN 
I rollen som Financial System Specialist hos oss på Alektum Group erbjuds du en spännande möjlighet där du kommer få driva, utveckla och effektivisera vår hantering av ekonomiska och operationella processer på koncernnivå. Du kommer ha en stödjande och mycket påverkande roll i det förändrings- och utvecklingsarbete som sker inom ekonomiområdet och företaget i stort. 
Du är en del av ett team på cirka 25 personer som arbetar med verksamhetsuppföljning, bokföring och system i koncernens svenska och europeiska bolag. Du rapporterar till Director Group Accounting. 
I rollen ingår bland annat följande: 
Leda och driva utvecklingsprojekt tillsammans med Financial Control teamet.  
Medverka till att identifiera koncernens utmaningar i våra olika system, påvisa och driva igenom förbättringsområden. 
Aktivt delta i utveckling och förvaltning av vårt BI-system (Qlik Sense) och affärssystemet Microsoft BC.   
Agera som ekonomiavdelningens kravställare mot organisationens IT-experter i olika utvecklingsprojekt.  
Medverka i vårt löpande arbete att automatisera och effektivisera processer inom ekonomiområdet både i Sverige och i Europa. 
Kontrollera och kvalitetssäkra bokföring/systeminställningarna i våra olika bolag och utbilda användare vid behov. 

VEM SÖKER VI? 
För att axla rollen som Financial System Specialist är du en person som trivs med att arbeta självständigt, är nyfiken och tycker om att driva och implementera förändringsprocesser på internationell nivå. Du har ett starkt intresse för systemteknik och samtidigt god förståelse för ekonomi och redovisning.  
Det viktigt att du har förmågan att prioritera, driva projekt i mål och arbeta strukturerat. Duär en duktig kommunikatör som har lätt för att samarbeta med kollegor på alla nivåer och över landsgränser. Du är flexibel och vågar möta förändring och förändringsarbete med en positiv inställning i en fartfylld miljö. 
Vi söker dig som har: 
En akademisk relevant utbildning inom systemutveckling och/eller systemekonomi.
God systemförståelse och ett intresse för att arbeta med tekniska lösningar.
Mycket god förståelse för redovisning och ekonomiska flöden.
Grundläggande kunskaper i .
Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift.

Meriterande:  
Erfarenhet från NOVA, Qlik Sense och Microsoft BC.
Erfarenhet av att arbeta i internationell kontext.
Erfarenhet av olika typer av ekonomisystem, gärna med fokus på implementation, utbildning av personal samt projektuppföljning och utvärdering.
VAD ERBJUDER VI DIG? 
Vi på Alektum vet att våra medarbetare är nyckeln till vår framgång. Här blir du en viktig del av ett engagerat team, med en trivsam arbetsmiljö där du kan växa och där din insats verkligen gör skillnad. Vi arbetar efter våra key behaviours där collaboration, customer focus, personal accountability och simplicity är centrala värden. Vår kultur kännetecknas av gemenskap, innovation och driv men framförallt glädje och viljan att tillsammans påverka samhället till det bättre. På huvudkontoret i Göteborg sitter vi i ljusa, moderna lokaler med bra pendlingsmöjligheter – nära till både kollegor och centrum. 
INTRESSERAD? - VÄLKOMMEN ATT ANSÖKA!  
Välkommen med din ansökan senast den 16 maj 2025. Tjänsten är en tillsvidareanställning med start omgående eller enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande, vilket gör att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.   
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef, Anna Viotti, Director Group Accounting, anna.viotti@alektumgroup.com. 
För mer information om rekryteringsprocessen kontakta Azra Semic, Talent Acquisition Specialist, azra.semic@alektumgroup.com 
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Cloud Architect

Läs mer Jan 14
We seek a senior Cloud Architect to help us deliver value to our customers in a consultancy role.
Qualifications and skills required
In-depth knowledge of AWS, Aliyun and Azure services, including compute, storage, networking, database, security, and management tools.In-depth knowledge of the automotive domain including telecommunications, telematics and infotainment, both on-board and off-board.Strong understanding of cloud architecture principles, including microservices, serverless computing, containers, and hybrid cloud.Proficiency in scripting and automation using languages such as Python, PowerShell, or Bash.Experience with container orchestration platforms like Kubernetes and containerizationtechnologies like Docker.Familiarity with CI/CD pipelines, version control systems, and agile development methodologies.Proficiency in message queue technologies such as Kafka and MQTT.Excellent problem-solving skills and the ability to troubleshoot complex issues in a distributed cloud environment.Strong communication and interpersonal skills, with the ability to effectively collaborate with diverse teams and stakeholders.Fluent in English and Chinese languages, both spoken and written.
Personal attributes
You are the kind of person that thrives in an environment where everything is not set and gets inspired from defining and implementing solutions. You are pragmatic, self-driven, curious, and flexible.
• Excellent communication skills• Comfortable with navigating ambiguous and evolving situations• Proactive, self-starter and ability to manage multiple tasks effectively• A team-oriented approach and with a flexible mindset------------------------------------------------------------------------------------------
Logikfabriken is a consultancy company by and for talented, engaged, and fun people in tech.
Our ambition is to become Sweden's best and most inspiring employer.
Together, we create opportunities and move the company forward.
Spending time together is something we value, which is why we go to two conferences per year, arrange talks, after-work events, and many other fun activities.
In addition to the above, we believe in fair compensation and transparency.That’s why everyone at Logikfabriken has the same conditions, set their salary, pension, parental pay, number of vacation days, and other benefits.Our model is flexible and secure, and in most cases provides a substantial salary increase.Here you can see for yourself what you could earn: Calculate your salary
We are also passionate about sustainability. Since 2017, Logikfabriken has been climate-neutral and constantly works to reduce our footprint.

Ansök nu

Applikationstekniker/DevOps

Läs mer Maj 15
Bli en del av framtidens digitala sjukvård - gör skillnad med Nexer!
Nexer har, efter vunnen upphandling med Inera, fått i uppdrag att utveckla och effektivisera den samhällsnyttiga digitala tjänsten 1177.se. Nu söker vi dig som vill vara med på denna resa och som varje dag vill känna att du åstadkommer skillnad och bidrar till en samhällsviktig funktion i jobbet du gör.
Om rollen
Vi söker dig som brinner för support och som vill vara med och skapa stabilitet och långsiktighet i Ineras digitala lösningar.
Möjligheten att arbeta som applikationstekniker i detta team erbjuds i Göteborg, Alingsås och Lidköping.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Huvudansvarig för förvaltning- och supportteamet och bidra till långsiktiga och stabila lösningar för kund inom sjukvården
Arbeta med supportärenden och felsökning för att säkerställa stabilitet och kontinuitet
Bygga nära kundrelationer och bidra med idéer som stödjer Ineras långsiktiga mål

Dina kvalifikationer
Minst 10 års erfarenhet av teknisk support/förvaltning
Starka färdigheter inom problemlösning och felsökning (ofta mha loggar)
Erfarenhet att jobba med ServiceNow och ITIL
Ett genuint intresse för IT och teknik i allmänhet
Bra samarbets- och kommunikationsförmåga
Flytande kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift
Arbetet sker under ordinarie kontorstider (8-17). Införstådd i att beredskap på kvällar och helger förekommer (Servicetid 07:00-22:00).
Sist men inte minst behöver du vara driven, engagerad och nyfiken

Kompetenser och teknologier
Microsoft
Erfarenhet av DevOps, Kubernetes, Docker
Programmeringsbakgrund (t.ex Java, .NET) Meriterande
Erfarenhet av DB2
Erfarenhet av ElasticSearch/Kibana/Grafana Ansökan Du är varmt välkommen att söka tjänsten genom att skicka in din ansökan här nedan. Enligt GDPR hanterar vi inte ansökningar via e-post men har du frågor om tjänsten eller Nexer är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare, Cornelia Holmbäck på cornelia.holmback@nexergroup.com #LI-CH1

Ansök nu

Systemförvaltare IT-stöd lön och HR-processer

Läs mer Maj 13
Intraservice levererar tjänster och digital infrastruktur som hjälper medarbetare och chefer i Göteborgs Stad att arbeta smart och effektivt. På så vis gör vi det enklare att arbeta i staden och skapar förutsättningar för en god service till göteborgarna. Vi har en central roll i stadens digitalisering och automatisering och våra kunder är Göteborgs alla förvaltningar och bolag.
Vi är drygt 700 medarbetare som arbetar i centrala Göteborg. Hoppas du vill bli en av oss!
Mer information: http://www.goteborg.se/intraservice

ARBETSUPPGIFTER
Vi är Göteborg! Nu behöver vi dig som vill göra jobbet enklare för chefer och medarbetare i Göteborgs Stad. Trivs du med att lösa problem och vill arbeta med ett hela-staden-perspektiv, utifrån de behov som finns? Vill du vara en del av ett positivt team där verksamhetsstöd och kundnytta står i fokus? Då har vi jobbet för dig!

För att Göteborgs Stads medarbetare ska få en så bra service som möjligt, arbetar vi inom verksamhetsområde HR bland annat med att förstå verksamheternas behov och utifrån det förvalta och utveckla kommungemensamma HR-applikationer och applikationsplattformar. Vi ger verksamheterna expertsupport och kravställer mot leverantörer.

På enheten HR-systemförvaltning är vi 20 systemförvaltare som arbetar med de olika HR-applikationerna. Ett fokusområde för oss är att jobba vidare med automatisering och förenkling av processer och IT-stöd och du kommer att vara med och bidra till fortsatt utveckling av service och stöd kring vår nuvarande löneapplikation Personec P samt ytterligare ett HR system.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som systemförvaltare för IT-stöd inom lön- och HR-processer kommer bland annat att vara:
• ha kontakt med leverantörer angående supportärenden, uppgraderingar och utvecklingsfrågor
• leda/genomföra acceptanstester avseende nya versioner
• analysera incidenter/supportärenden både internt och externt och föreslå förbättringar
• underhålla och se till att systemen stödjer aktuella HR-processer och tjänster
• kommunicera kring förändringar och nya modulers funktionalitet i systemet med övriga på Intraservice
• delta i utredningar avseende t.ex. nya tillämpningar inom området
• medverka i användarforum och intressegrupperingar och utvecklingsprojekt
• hantera driftsfrågor i samarbete med driftsorganisationen på Intraservice
• arbeta för att säkerställa informationssäkerhet och efterlevnad av GDPR i våra IT-stöd.

Specifika arbetsuppgifter för Personec P är att planera och genomföra lönebearbetningar/körningar löpande under månaden samt medverka vid konfigurering av Personec P.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom HR- eller IT-området och/eller motsvarande kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig . Du har erfarenhet och god vana av att arbeta med olika IT-system. Du har därtill yrkeserfarenhet av arbete inom lön- och HR-området som omfattar kunskap i löne- och avtalsfrågor samt HR-processer.

Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet och kunskap inom specifika HR-områden då våra IT-stöd stödjer bland annat arbetsmiljö- och hälsa, rekrytering, rehabilitering, utbildning, personaluppföljning och LAS-hantering med mera.
Följande är även meriterande:
• erfarenhet av arbete med systemförvaltning av lönesystem eller annat HR-system
• kompetens inom Personec P
• erfarenhet av arbete inom service och support
• kunskaper inom de lagar och avtal som styr HR-området.

Du är en drivande person som tar egna initiativ och som slutför det du påbörjat. Du är kommunikativ med god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift. Då tjänsten innehåller många kontaktytor, både internt och externt, behöver du vara skicklig på att samarbeta och upprätthålla goda relationer. Du trivs med att arbeta både självständigt och i grupp. Du arbetar strukturerat och har en god analytisk förmåga, som gör att du hittar lösningar på problem när dessa uppstår. Vi ser gärna att du är en utvecklingsorienterad person som motiveras av att lära dig nya saker och utvecklas och själv kommer med nya idéer och tar initiativ till förbättringar.

ÖVRIGT
Som medarbetare på Intraservice delar du självklart Göteborgs Stads förhållningssätt: vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt. På Intraservice arbetar du i en kunskapsorganisation som ständigt utvecklas. Hos oss finns en hög grad av komplexitet och bredd samt många spännande uppdrag och roller. Mycket av det vi gör handlar om stora volymer, där du är med och bidrar till samhällsnytta för stadens verksamheter och i förlängningen för medborgarna. Vi arbetar både verksamhetsbaserat och tillitsbaserat, erbjuder flexibel arbetstid och eftersträvar balans mellan arbete och privatliv. Hos oss får du flera friskvårdsförmåner såväl som andra förmåner. Vår strävan är att både idag och i framtiden vara en attraktiv arbetsgivare!

Vissa tjänster på Intraservice kan komma att innefattas av krigsplacering med allmän tjänsteplikt vid höjd beredskap eller krig.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Systemspecialist, IT Drift

Läs mer Maj 9
Stadsmiljöförvaltningen har ett helhetsansvar för stadens offentliga rum och samlade framkomlighet. Vi arbetar för att skapa tillgängliga, attraktiva och levande stadsmiljöer och naturområden. Förvaltningen äger och förvaltar spårvagnsnätet i Göteborg. På förvaltningen arbetar cirka 900 personer.

Stadsmiljöförvaltningen är en del av de stadsutvecklingsförvaltningar som finns i Göteborgs Stad. Gemensamt arbetar vi med att skapa förutsättningar för en fungerande infrastruktur, bostäder och lokaler med kvalitet, en inbjudande offentlig miljö och verkar för att staden blir hållbar ur alla perspektiv.

ARBETSUPPGIFTER
Verksamhetsområde IT består av 2 enheter, Drift och Infrastruktur med 7 medarbetare samt enheten Förvaltning och utveckling med 16 medarbetare. Vi driftar och förvaltar cirka 250 system.

I denna tjänst kommer du vara telefoniansvarig, förvalta våra telefonabonnemang samt telefoner, men också förvalta Microsoft365 och Sharepoint SE. Det ingår även paketering av program, inköp av IT-material, att ta fram rutiner, processer i ovan områden och stödja förvaltningen genom ITs ärendehanteringssystem (Servicedesk Plus). Detta med syfte att på kort och lång sikt med IT-verktyg öka kvaliteten i form av digitalisering, effektivitet och kundnytta/verksamhetsnytta. Du kommer även vara ett stöd till Driftledarna och deras objekt Digital arbetsplats samt Infrastruktur.

Vidare kommer du också att tillsammans med objektledare planera och genomföra aktiviteter i enlighet med systemförvaltningsplaner samt samordna med planerade större utvecklings- och digitaliseringsaktiviteter inom objekten digital arbetsplats och infrastruktur.


KVALIFIKATIONER
För tjänsten krävs:
• Yrkes- eller högskoleutbildning inom IT eller motsvarande erfarenhet från tidigare arbetsliv.
• Utbildning i ITIL Foundation V4
• 2 års erfarenhet att förvalta/hantera telefonitjänster
• 3 år erfarenhet från ärendehanteringssystem som t.ex. Servicedesk Plus eller ServiceNow
• 4 års erfarenhet av förvaltning/hantering av Microsoft Office samt Teams o Sharepoint
• Erfarenhet från systemförvaltning
• Erfarenhet av att dokumentera kunskapslösningar/rutiner
• Behärskar svenska i tal och skrift

Följande är meriterande:
• Erfarenhet av paketering av programvaror

Som person ser vi att du har en god förmåga att vara pedagogisk och serviceinriktad när du förmedlar budskap och anpassar det efter mottagare och situation. Du har inga problem att arbeta självständigt i ditt arbete där du på egen hand planerar, driver och genomför uppdrag på ett strukturerat sätt inom givna resursramar. Du motiveras av att lära dig nya saker och gillar att ta initiativ till förbättringar. Du har dessutom ett analytiskt och utredande förhållningssätt.

Välkommen med din ansökan.

ÖVRIGT
De närmsta två åren renoveras vår arbetsplats på Köpmansgatan 20 där alla stadsutvecklande förvaltningar kommer samlas. De nya lokalerna beräknas vara klara 2026. Under renoveringstiden har vi arbetsplatser på Postgatan och Lillhagsparken enligt ett roterande schema. Det innebär några månader på Postgatan och några månader på Lillhagsparken och gäller för större delen av förvaltningens tjänster.

Vi erbjuder en arbetsplats i en förvaltning där utveckling står i fokus, både internt hos oss och även i flertalet av de uppdrag vi bedriver i staden. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vi erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid (undantag på vissa avdelningar), friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Ett hållbart arbetsliv är viktigt för oss där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ditt privatliv. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.

Ansökningarna hanterar vi löpande och kan komma att bjuda in till intervjuer innan sista ansökningsdag.

Vill du veta mer om oss? Följ vår företagssida på LinkedIn:
https://www.linkedin.com/company/stadsmiljo-goteborgs-stad/

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från NXT Interim Göteborg AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från NXT Interim Göteborg AB .

IAM System Administrator

Systemadministratör
Läs mer Mar 31
Vår kund söker efter en IAM System Administrator!

Rollen innebär operationellt arbete och du kommer i ditt dagliga arbete ta ansvar för dem moment som finns inom ramen för IAM och stötta Identity Management i det dagliga arbetet med att skapa, hantera identiteter och konton under dess livscykel och den underliggande infrastrukturen. Du kommer att arbeta med FIM/MIM för att hantera den digitala identitet och dem olika konton som är knutna till dessa identiteter.
Genom att arbeta med underhåll genom regelbundna och schemalagda aktiviteter för att förebygga eventuella driftstörningar. Det innefattar incidenthantering, revisioner av regelefterlevnad, kapacitetshantering inom tjänsten.
Utöver löpande drift kommer du hjälpa till med att ta fram policy och driftdokumentation efter behov, samt se till att säkerhetskraven efterföljs. Du kommer även arbeta med förbättringar samt optimering av befintliga lösningar i den mån det finns behov och faller under tjänstens infrastruktur.
 
Exempel på arbetsuppgifter:
Administrering i FIM/MIM (Microsoftprodukter.)
Viss hantering av kan förekomma
Arbeta med incidenter som kommer in till gruppen (ITIL)
Vara med att arbeta med kort/uppgifter i vår Jiraboard (Agile WoW)
 
Ytterligare information
Plats: Jönköping
I rollen kan resor inom Sverige förekomma.
Detta är en projektanställning hos NXT Interim Göteborg AB för ett års uthyrd konsult som kan komma att förlängas. Vi tillämpar kollektivavtal. Detta är en konsultroll med placering i en försvarshemlig miljö, vilket ställer höga krav på säkerhet och integritet. Säkerhetsprövning är ett krav för denna tjänst, och du måste vara svensk medborgare för att kvalificera dig.
Låter detta som ett intressant uppdrag?
Sök redan idag! Vi behöver din ansökan, inkluderat CV, på svenska. Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan då anbudstiden är kort.
NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag inom konsult- och rekryteringsbranschen. Vi arbetar inom HR, IT, Ekonomi, Sälj och Marknad och har över 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter förmåner som sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller vardagen.

Ansök nu

Systemadministratör inom IAM

Systemadministratör
Läs mer Maj 7
Vår kund är på en kraftig tillväxtresa där it spelar en betydande roll och de är nu i behov av en Systemadministratör inom IAM för säker hantering av organisationens identiteter. Vår kund jobbar i verktyget Identity Manager från One Identity
Som konsult blir du en del av en dynamisk och innovativ arbetsplats som jobbar med agila arbetssätt.
Bakom kundens innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden, samt alla däremellan.
Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vår kund ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I deras vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Tillsammans skapar de trygghet för människor och samhällen.
Drivs du av att se dina idéer bli verklighet? Välkommen till en spännande och teknikintensiv värld.
Exempel på arbetsuppgifter
Utveckla arkitekturen för IAM-teamets områden
Utveckla och drifta IAM-verktyget Identity Manager
Hantera frågor och olika typer av ärenden i vårt ärendesystem
Samarbeta med övriga tekniska team för att tillsammans leverera hög-kvalitativa lösningar
Utveckla och underhålla vår dokumentation
Implementera och stödja digitala lösningar inom våra områden
Leverera utbildning och stöd till kollegor, i och utanför teamet
Utveckla och underhålla digitala strategier, planer och roadmaps tillsammans med resten av teamet

Din profil
Vår kund är i behov av engagerade och kunniga medarbetare i rollen för att stärka deras team och ta deras Identitetsplattform till nya höjder. Som person är du intresserad av att utvecklas och lära dig, du är nyfiken och tycker om att arbeta mot mål och fokusera på resultat.Skallkrav på erfarenhet
Identity and Access Management (IAM) som tjänstefunktion
IGA-verktyget Identity Manager från One Identity
Powershell
Relationsdatabaser/ T-
Katalogtjänster såsom Active Directory
Engelska och svenska. Flytande i tal och skrift

Meriterande är erfarenhet av
Windows Infrastruktur
LDAP / SAML / OAuth / OIDC
Single Sign-On
Federation
Azure

Villkor och omfattning
Detta är en visstidsanställning på heltid under ca två år hos NXT Interim Göteborg AB, med uppdrag och 100% placering hos vår kund i Göteborg.
Vi tillämpar kollektivavtal.
Distansarbete är mycket begränsat.
Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. 
Du behöver vara svensk medborgare.
 
Visst låter detta som ett intressant uppdrag?
Sök redan i dag eller kontakta oss så berättar vi gärna mer. Vi behöver en ansökan inkluderat CV på svenska som matchar vår kunds krav. Kunden kan fatta beslut tidigare än sista ansökningsdatum, urval och intervjuer sker löpande.

NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult och rekryteringsbranschen. Vi är verksamma inom HR, IT, Ekonomi, Sälj och Marknad och har över 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter bl.a sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller deras vardag. Vid anställning tillämpar vi kollektivavtal.

Ansök nu

Systemadministratör inom Nätverk

Nätverkstekniker
Läs mer Apr 14
Vill du vara en del av ett företag som arbetar för människors och samhällens trygghet?
Vår kund arbetar i en spännande och varierad miljö där de tillsammans verkar för att skapa de produkter och tjänster som behövs för att uppfylla detta. Till deras IT-avdelning söker vi nu en Systemadministratör inom Nätverk
I denna expansiva organisation här har du möjlighet att testa nytt, utbyta erfarenheter och upptäck vad du verkligen gillar att göra.
Din roll
Som systemadministratör inom nätverk arbetar du on-site med drift, utveckling och säkerställande av en robust nätverksinfrastruktur. Du blir en del av ett sammansvetsat team där samarbete och kunskapsdelning är en naturlig del av vardagen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Design, drift och underhåll av nätverksstrukturer
Säkerställande av nätverkssäkerhet och efterlevnad av säkerhetskrav
Felsökning och optimering av nätverksprestanda
Automatisering och effektivisering av arbetsflöden
Implementering av nya teknologier och lösningar
Teknisk rådgivning och deltagande i projekt

Din profil
Vi söker dig som har ett stort teknikintresse och en vilja att driva nätverkslösningar framåt. Du är analytisk, lösningsorienterad och trivs i en miljö där säkerhet och stabilitet står i fokus.
För att lyckas i rollen ser vi att du har: Relevant högskoleutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet
Minst 5 års erfarenhet av nätverksadministration
Erfarenhet av nätverksdesign, nätverkssäkerhet och drift
Certifiering och/eller erfarenhet av Cisco, Check Point, Fortinet, Citrix eller F5
Kunskap om scripting och automatisering
Förmåga att arbeta med och översätta säkerhetskrav till tekniska lösningar
God kommunikationsförmåga på svenska och engelska
B-körkort (resor mellan kontor kan förekomma)

Meriterande kompetenser:
Erfarenhet av arbete enligt ITIL och ISO 27001
Dokumenterad erfarenhet av NSX, Ansible och CyberArk
Erfarenhet av projektledning inom nätverk
 
Övrigt:
Plats: Göteborg eller Jönköping
Rollen är 100% på plats.
Detta är en projektanställning hos NXT Interim Göteborg AB för ett års uthyrd konsult som kan komma att förlängas. Vi tillämpar kollektivavtal. Detta är en konsultroll med placering i en försvarshemlig miljö, vilket ställer höga krav på säkerhet och integritet. Säkerhetsprövning är ett krav för denna tjänst, och du måste vara svensk medborgare för att kvalificera dig.
Låter detta som ett intressant uppdrag?
Sök redan idag! Vi behöver din ansökan, inkluderat CV, på svenska. Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan då anbudstiden är kort.
NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag inom konsult- och rekryteringsbranschen. Vi arbetar inom HR, IT, Ekonomi, Sälj och Marknad och har över 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter förmåner som sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller vardagen.

Ansök nu

Lösningsarkitekt Infrastruktur

IT-arkitekt/Lösningsarkitekt
Läs mer Mar 31
Vår kund söker en Exportkontroll som vill vara med och skapa dem bästa förutsättningarna genom IT!
I deras uppdrag ingår även att vara rådgivande till deras affärsområden i frågor som kombinerar exportkontroll och IT.
Utöver det arbetar dem också med att hantera komplexiteten i exportkontroll i förhållande till nya teknologier som molnbaserad databehandling och lagring (t.ex. Azure, AWS) och artificiell intelligens. Med den ökande användningen av moln och AI spelar deras team en avgörande roll i att utveckla och implementera exportkontrollpolicyer som säkerställer efterlevnad samtidigt som dem möjliggör innovation. Kund utökar aktivt deras kunskap inom moln och AI för att vara steget före och kunna ge bästa möjliga vägledning till deras IT-kollegor. 
Dem är engagerade i att ge IT-kollegor den kunskap och det stöd dem behöver för att navigera i det komplexa landskapet för exportkontroll i den digitala transformationens tidsålder.
 
Din profil:
Du gillar problemlösning och har sinne och goda färdigheter för både uppgiftens övergripande fokus och ända ner på detaljnivå. Att ta eget ansvar för ditt arbete är en självklarhet för dig och det gör du genom att du driver dina arbetsuppgifter på ett metodiskt och systematiskt sätt. En grundförutsättning för att lyckas i rollen är din vilja och förmåga att samarbeta med andra. Du är skicklig på att lyssna in och identifiera behov för att sen kunna stötta och vägleda på bästa möjliga sätt.

Ditt ansvar:
Vägleda och stötta organisationen 
Automatisering och implementering av IT-stödsystem
Exportkontrollklassificering av hårdvara, mjukvara och information genomförs i enlighet med lagar och förordningar
Tillståndsansökningar och rapporteringar mot svenska och utländska myndigheter
Forma tydliga riktlinjer och processer för exportkontroll
Bevaka och följa upp svenska och utländska exportkontrollbestämmelser

Krav:
Högskoleutbildning inom teknik eller juridik eller annan relevant utbildning
Erfarenhet och kunskaper inom exportkontroll
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift.

 
Meriterande:
Erfarenhet och kunskaper inom teknikområdena AI och Cloud
 
Övrigt:
Plats: Göteborg
I rollen kan resor inom Sverige förekomma.
Detta är en projektanställning hos NXT Interim Göteborg AB för ett års uthyrd konsult som kan komma att förlängas. Vi tillämpar kollektivavtal. Detta är en konsultroll med placering i en försvarshemlig miljö, vilket ställer höga krav på säkerhet och integritet. Säkerhetsprövning är ett krav för denna tjänst, och du måste vara svensk medborgare för att kvalificera dig.
Låter detta som ett intressant uppdrag?
Sök redan idag! Vi behöver din ansökan, inkluderat CV, på svenska. Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan då anbudstiden är kort.
NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag inom konsult- och rekryteringsbranschen. Vi arbetar inom HR, IT, Ekonomi, Sälj och Marknad och har över 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter förmåner som sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller vardagen.

Ansök nu

IT Business Analyst

Verksamhetskonsult, IT
Läs mer Apr 10
Drivs du av att se dina idéer bli verklighet? Välkommen till en spännande och teknikintensiv värld.

Om rollen:

Vi söker ytterligare IT Business Analysts med bred IT-kunskap, god affärsinsikt och intresse för förstudier och verksamhetsförändring med IT som bas. Det krävs gedigen kunskap om kravhantering i tidiga faser såväl som inför exempelvis upphandling, hantering av regulativa krav eller att kravställa funktioner.

Det pågår många förändringar inom företaget där IT Business Analysts behövs. Man är ett team som utgår från Group IT men agerar tillsammans med de olika verksamheterna inom företaget. Det innebär att uppdragen varierar stort i vad som görs, i tid och i utmaningar. Uppdragen handlar ofta om allt ifrån att omsätta förfrågningar till hanterbara uppdrag, genomföra en förstudie, starta upp och fånga in grundläggande krav för ett initiativ eller leda kravarbetet till verifierbara entydiga krav tillsammans med uppdragsgivare och kollegor. Här jobbar man tätt med arkitekter men också team-leads, Scrum master eller projektledare likaväl som SME:er från verksamheterna.

Din profil:

Du har utöver yrkesskicklighet antagligen en bred palett av verktyg för att hantera många olika situationer, kulturer och verksamheter. Du har tålamod och lätt att hålla igång en diskussion samtidigt som du leder den i mål. Du är strukturerad och tydlig med en planerad agenda och målsättning inför varje workshop. Du har lätt för att nätverka och ta vara på de idéer som kommer fram, men också en god förmåga att spendera rätt mängd tid på rätt sak med rätt prioritering. Samtidigt har du förmågan att skapa struktur, transparens och förenkla sammanhang i en komplex miljö.

Som person är du positiv, nyfiken, prestigelös och delar gärna med dig av din kunskap. Du är analytisk, förbättringsfokuserad och kommunikativ. Du gillar att jobba tillsammans med andra, men är också självgående när det behövs. Du har förmågan att arbeta i både helhets- och detaljperspektiv, vill förstå strategin och kopplar det du gör mot strategi och taktik. Du trivs med att vara spindeln i nätet, är flexibel och vågar ta egna initiativ. Du får saker att hända!

Du bör ha:

- Relevant akademisk examen eller motsvarande erfarenhet
- Arbetat som Business Analyst i större initiativ och verkat i gränslandet mellan verksamheten och IT
- Förmåga att nätverka och samarbeta med intressenter på olika nivåer
- Stor erfarenhet av att leda och driva workshops
- Stor erfarenhet att utveckla och ta fram nya processer
- Affärsdriv, gärna erfarenhet från att etablera nya kontor eller fabriker
- Kunskap inom agila metoder och ha tidigare erfarenhet av att arbeta agilt
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska

Övrigt:

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där företaget har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på svenskt medborgarskap.

I rollen blir du anställd som konsult hos NXT Interim Göteborg.
 
Visst låter detta som ett intressant uppdrag?
Sök redan i dag eller kontakta oss så berättar vi gärna mer. Vi behöver en ansökan inkluderat CV på svenska som matchar vår kunds krav. Kunden kan fatta beslut tidigare än sista ansökningsdatum, urval och intervjuer sker löpande.

NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult och rekryteringsbranschen. Vi är verksamma inom HR, IT, Ekonomi, Sälj och Marknad och har över 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter bl.a sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller deras vardag. Vid anställning tillämpar vi kollektivavtal.

Ansök nu

Nätverkstekniker

Nätverkstekniker
Läs mer Apr 1
Vi söker nu en erfaren nätverkstekniker till vår kund i Göteborg!
 
Om uppdraget: 
Vår kund står inför många spännande projekt och utmaningar. På denna resa spelar IT en otroligt stor roll. Data har aldrig varit så viktigt som det är idag och att kunna dela, samla och använda data är en huvudkomponent för vår kunds produktområden. 
I denna roll som nätverkstekniker kommer du tillhöra ett team där man gemensamt driver olika arbetsuppgifter inom olika områden. Till följd av detta är det viktigt att ha bred kunskap och ett stort intresse av att alltid fördjupa sina kunskaper inom nätverk. En del av uppdragen kommer bedrivas i projektform och i dessa kommer du ha möjlighet att sitta som teknisk rådgivare och om intresset finns kan du även delvist sitta som projektledare.
I tjänsten kommer du ansvara för drift, utveckling och uppgraderingar av system för att säkerställa att miljöerna följer de rekommenderade säkerhets- och funktionskraven som finns. Vår kund lägger även mycket vikt vid att du och dina kollegor ständigt ska sträva mot att ha en uppdaterad kunskap kring den senaste utvecklingen och BI inom området. Kvällsarbete kan förekomma i tjänsten för att utföra planerade serviceaktiviteter.

Exempel på arbetsuppgifter:
· I team bygga och förvalta nätverksstrukturen 
· Arbeta med ett högt säkerhetstänk och följa krav kring detta
· Jobba i både mindre och större uppdrag
 
Din profil:
Som person är det viktigt att du är vetgirig och känner ett driv av att bidra till verksamheten. För dig är IT troligtvis lika mycket en livsstil som ett jobb. Du har lätt för att växla mellan olika uppgifter och har en bra prioriteringsförmåga, där målet är ditt teams långsiktiga mål. Du bör gilla att samarbeta och bemöter andra människor med respekt och förståelse, då du på dagligt basis kommer integrera med både kollegor och kunder. Då du kommer ha kollegor som sitter i andra delar av världen är det viktigt att du är hanterar både svenska och engelska i både tal och skrift. Även B-körkort är ett krav då resor mellan vår kunds kontor kan förekomma.
Vi tror vidare att du är lösning- och projektorienterad, pedagogisk och är “service minded”. Vi ser gärna att du har minst 5 års erfarenhet inom nätverk, framförallt inom säkerhetsfunktioner, alternativt att du är väldigt hungrig och ivrig på att få utvecklas inom detta.
För att trivas i rollen ser vi gärna att du har:
· En relevant högskoleutbildning alternativt flera års erfarenhet av liknade arbete
· Certifiering och/eller erfarenhet av någon/några av Cisco, Checkpoint, Fortinet, Citrix och F5
· Erfarenhet av scripting och automatisering
· Erfarenhet av att leverera IT lösningar inom nätverk som en intern eller extern leverantör till flera kunder
· Kunna översätta säkerhetskrav som NIST och CMMC till andra tekniska lösningar
 
Vi ser det även som meriterande om du har:
· Erfarenhet av arbete enligt ITIL och ISO 27001
· Dokumenterad erfarenhet utav NSX, Ansible och CyberArk
· Arbetat utifrån project management processer och ramverk
Övrigt:
I den här rollen blir du anställd som konsult hos NXT Interim och förväntas arbeta heltid (40h/v) på vår kunds kontor i Göteborg eller Jönköping.Tjänsten kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där vår kund har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.
 
Visst låter detta som ett intressant uppdrag?
Sök redan i dag eller kontakta oss så berättar vi gärna mer. Vi behöver en ansökan inkluderat CV på svenska som matchar vår kunds krav. Kunden kan fatta beslut tidigare än sista ansökningsdatum, urval och intervjuer sker löpande.

NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult och rekryteringsbranschen. Vi är verksamma inom HR, IT, Ekonomi, Sälj och Marknad och har över 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter bl.a sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller deras vardag. Vid anställning tillämpar vi kollektivavtal.

Ansök nu