Göteborg: Logistiker

Hitta ansökningsinfo om jobbet Logistiker i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2025-04-15 // Varaktighet: Heltid

Arbetsbeskrivning
Har du ett öga för detaljer, gillar att ha många bollar i luften och brinner för att få flöden att fungera smidigt? Då kan du vara den vi söker! Just nu letar vi efter Logistikkoordinatorer som vill vara med och utveckla våra kunders logistikfunktioner – hjärtat i deras verksamhet.

Ansvarsområden
Som Logistikkoordinator kommer du att ansvarar för att planera, samordna och optimera transporter och lagerflöden – från beställning till leverans. Det innebär daglig kontakt med både leverantörer, kunder och interna avdelningar, och en viktig roll i att säkerställa att allt flyter på som det ska.
Planera och koordinera transporter och leveranser


Dina arbetsuppgifter:
Optimera flöden och kostnader inom lager och distribution
Säkerställa god kommunikation med leverantörer och speditörer
Arbeta med order- och lagersystem samt rapportering
Följa upp KPI:er och arbeta proaktivt med förbättringar


Kvalifikationer
Vi söker dig som:
Har erfarenhet av logistik, supply chain eller transportplanering
Är strukturerad, lösningsorienterad och har god kommunikativ förmåga
Trivs i en dynamisk miljö där tempot är högt
Har god systemvana (t.ex. ERP, Excel)
Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.
Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Produktionstekniker, maskin/verkstad

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Produktionstekniker, maskin/verkstad.

Produktionstekniker / Kvalitetstekniker

Läs mer Maj 28
ElectroHeat Sweden AB är ett företag med högt engagemang och en sprudlande framtidstro. Vi är en av Skandinaviens ledande tillverkare av industriugnar och levererar både inom Norden som globalt. Vi arbetar i projektform där allt vi tillverkar är kundanpassat.
Om tjänsten.
Du kommer ha en omväxlande roll där ditt uppdrag är att effektivisera vår tillverkning och höja vår kvalitet. Vi tror att framtidens Produktions - och kvalitetstekniker använder AI som sitt främsta verktyg för att generera instruktioner, analysera avvikelser mm. 
Generell erfarenhet
Som Produktionstekniker arbetar du produktionsnära med att hitta slöserier och driva förbättringsarbeten
Som Kvalitetstekniker är du ansvarig för att hantera våra kvalitetsavvikelser 
Du arbetar du med att standardisera arbetssätt, inspektera och testa produkter under produktionen
Du coachar vår produktionspersonal i kvalitetskontrollmetoder

Meriterande
CAD-vana

Personlig profil
Tekniskt intresserad
Digitalt nyfiken, inte rädd för att prova nya verktyg
Uppskattar variation och att ställas inför nya utmaningar
Viktigast av allt är att du är självgående och initiativrik. I en liten organisation behöver du kunna komma framåt på egen hand
Utbildning
Vi tror att du är nybliven ingenjör inom maskinteknik, eller gått en yrkesutbildning inom produktionsteknik.

Om ElectroHeat.
Electro Heat Sweden AB är en familjeägt företag, grundat 1975, och drivs nu av andra generationen. Vi har en ung ledning som sätter högt värde i att vara ett modernt industriföretag.  I våra lokaler i Göteborg tillverkar vi industriugnar till Nordens ledande industriföretag. En betydande del av vår produktion exporteras inom Norden och globalt. Våra ugnar integreras ofta med kompletta automationssystem och vi egenutvecklar även avancerade ugnar med vakuumteknik. Företaget har ca 35 anställda som bidrar gemensamt till ett stabilt och lönsamt bolag.

Ansök nu

Junior Produktionstekniker till globalt företag i Göteborg

Läs mer Maj 23
Har du ett stort tekniskt intresse och trivs med att arbeta praktiskt? Vill du bli en del av ett världsledande företag där du får använda och utveckla dina kunskaper inom produktion? Vi söker en driven och nyfiken medarbetare som vill växa i ett engagerat och erfaret team!
Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att företaget har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och företaget en bra  möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete. 
Om företaget
Vi kan per idag inte säga vilket företag det är till men vi kommer givetvis att berätta det under processens gång, som senast när vi ses på intervju. Det vi kan berätta är att det är ett globalt företag men som samtidigt är väldigt familjärt, på kontoret i Göteborg är de 20 personer som arbetar.
Arbetsuppgifter
Som produktionstekniker arbetar du med att producera sensorer och ställdon samt hantera de komponenter som monteras ihop. Arbetet är självständigt och varierande, med uppgifter som spänner över områden som sensorer, kretskort och laserdioder.
Du arbetar på kontoret i Göteborg, där produkterna tillverkas och sedan skickas ut till kunder världen över. Teamet består av dig och tre andra kollegor, du får en gedigen introduktion som pågår under hela ditt första år. Efter introduktionsåret kommer du att ta dig an egna projekt, vilket också innebär att du kommer att resa internationellt några gånger per år, då kunderna finns utanför Sverige.
Elektronisk och mekanisk montering av komponenter
Felsökning
Reparation och installation av utrustning

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
Gymnasial utbildning inom el/teknik eller motsvarande erfarenhet
Tekniskt intresse 
Arbetslivserfarenhet inom mekanisk/elektronisk montering eller service/fält- tekniker är meriterande men inget krav
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska
B-körkort

Som person är du noggrann, flexibel och systematisk samt har en god förmåga att prioritera. Vidare har du ett tekniskt intresse tillsammans med att du är strukturerad och engagerad i ditt arbete och ser vikten av att ditt arbete håller hög kvalitet. Vidare är du bra på att kommunicera och är inte rädd för att skapa nya kontakter. Fortsättningsvis har du en öppen inställning till andra människor och ser ett värde i att samarbeta. Slutligen föredrar du att driva ditt eget arbete framåt och du är van vid att ta ansvar för dina arbetsuppgifter. 
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse Plats: Göteborg Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.
Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till info@bravura.se eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

testtekniker

Läs mer Jun 9
Arbetsbeskrivning
Är du noggrann, tekniskt lagd och trivs med att felsöka och analysera? Vill du arbeta praktiskt med funktionstester i en innovativ miljö där hållbar teknik står i fokus?
PowerCell söker nu en testtekniker till sitt team i Göteborg. Här får du möjlighet att arbeta med avancerad bränslecellsteknik i en framtidsbransch där kvalitet och precision är avgörande.


Tjänsten inleds på dagtid, men kan övergå till tvåskift (dag/kväll) längre fram.


Välkommen med din ansökan redan idag! Urval och intervjuer sker löpande.
Tjänsten är en konsultroll via Randstad, med stor möjlighet till övergång till PowerCell för rätt person.

Ansvarsområden
I rollen som testtekniker kommer du att arbeta med funktionstestning och felsökning av färdigbyggda bränslecellsmoduler innan leverans. Du kopplar upp systemen, genomför tester enligt instruktion, dokumenterar resultat och rapporterar avvikelser. Du samarbetar tätt med produktion, kvalitet och teknik.


Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Genomföra funktionstester enligt rutiner och instruktioner.
Bedöma testresultat mot givna referensvärden
Felsöka vid avvikelser, exempelvis sensorfel eller felkopplingar
Arbeta med dokumentation i system (testdata och avvikelserapporter)
Tätt samarbete med teamledare och andra funktioner vid behov


Kvalifikationer
Tidigare erfarenhet som testtekniker eller liknande roll där du arbetat med felsökning inom produktion eller testmiljö. 
God datorvana och förmåga att hantera IT- och testdokumentationssystem
Svenska och engelska i tal och skrift
Förståelse för el, elektronik eller mätteknik

Meriterande:
Kunskaper inom sensorsystem, signalflöden eller kretsscheman
Tidigare erfarenhet från testmiljö inom industri eller energisystem

Vi söker dig som har erfarenhet från en teknisk roll inom produktion, test eller elektronikmontage. Du är noggrann, strukturerad och analytisk i ditt arbetssätt, och har ett öga för detaljer.

Erfarenhet
Testutrustning
Testteknik
Felsökning
Elektronisk testutrustning
Tillverkningsteknik


Om företaget

Powercell Sweden AB (publ)
At PowerCell Group, we are decarbonizing industries. We design, develop and manufacture hydrogen electric fuel cells and systems for aviation, propulsion, stationary, and marine applications. Our fuel cell systems have unparalleled power density, and the only emissions are water and heat. At our headquarters, located in Gothenburg, more than 150 employees work hard to deliver zero-emission solutions to customers around the world. We are growing fast and are always looking for new colleagues to add to our innovative, friendly, and ambitious culture.

Ansök nu

Produktionstekniker till BoMek Verkstads AB

Läs mer Maj 27
Planera, bered och kvalitetssäkra svensk tillverkning i världsklass! 

Vill du arbeta med högteknologisk tillverkning i ett företag där kvalitet, yrkesstolthet och kundfokus står i centrum? BoMek Verkstads AB söker nu en produktionstekniker som vill ta helhetsansvar för tillverkningsberedningen, från planering till verifiering och bidra till att våra produkter håller högsta klass.
 
Om Bomek
BoMek Verkstads AB är en etablerad aktör inom legotillverkning med lång erfarenhet av skärande bearbetning och svetsning av metalliska material. Vi levererar avancerad mekanik till flera svenska börsnoterade företag inom verkstadsindustri, laseroptik, medicinteknik och annan finmekanik.

Vår styrka ligger i att kombinera gediget hantverkskunnande med en modern och högteknologisk maskinpark. Genom vårt breda nätverk erbjuder vi även värme- och ytbehandling, och vi är certifierade enligt ISO 9001. Vår verksamhet vilar på kvalitet, flexibilitet, service och leveranssäkerhet – och våra medarbetare är navet i allt vi gör.
 
Om rollen
Som produktionstekniker får du en central roll i vår verksamhet. Du ingår i ett engagerat tekniskt team där ni tillsammans ansvarar för att planera, bereda och kvalitetssäkra våra tillverkningsprocesser. Du arbetar i nära samarbete med både produktion, teknik och marknad, och följer arbetet hela vägen, från kundförfrågan till verifierad leverans.
 
Du kommer att arbeta med att:
Planera och strukturera tillverkningsflöden för nya och befintliga produkter
Ta fram tillverkningsunderlag, instruktioner och fixturer
Utföra CNC-beredning i CAM-system där vi använder Edgecam och Esprit Edge. Vid cad beredning använder vi Solid Works och Designer för att säkerställa optimal maskinbearbetning
Stötta produktionen vid införande av nya jobb och processer
Verifiera tillverkningsberedningar och arbeta nära operatörer för att säkerställa kvalitet och genomförbarhet
Delta i offertarbete genom att ta fram kalkyler och tekniska lösningar
Driva förbättringsinitiativ kopplade till teknik, kvalitet och effektivitet


Det här är en varierad roll med stort eget ansvar där du får arbeta både praktiskt och analytiskt, där du verkligen får göra skillnad tillsammans med ditt team.
 
Vi söker dig som har: 
Några års erfarenhet av produktionsteknik inom mekanisk verkstad
God kunskap om skärande bearbetning
Erfarenhet av CAM-beredning, gärna multioperationssvarvar och god ritningsförståelse
Ett lösningsorienterat och kostnadsmedvetet arbetssätt
Förmåga att arbeta strukturerat, självständigt och i nära samarbete med andra
Behärskar svenska i tal och skrift
 
Vi erbjuder dig:
En varierad och utvecklande roll med stort inflytande på teknik och arbetssätt
En viktig plats i ett engagerat och kunnigt tekniskt team där vi stöttar varandra
Ett företag med korta beslutsvägar, höga ambitioner och stark framtidstro
Möjlighet att påverka och förbättra våra produktionsflöden
Goda förutsättningar för kompetensutveckling i takt med din roll

 
Vad händer när du har sökt tjänsten?
I denna rekrytering samarbetar BoMekGroup med OnePartnerGroup. För frågor och liknande är du välkommen att ta kontakt med Rebecka Svensson på rebecka.svensson@onepartnergroup.se.

I denna process jobbar vi med löpande urval och tillsättning, vilket betyder att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. När du har visat ditt intresse matchar vi din ansökan med tjänsten och vi kontaktar dig via mail eller telefon för återkoppling. I processen kommer sedan urval genom intervjuer, referenstagning och bakgrundskontroll ingå för de kandidater som utifrån matchning med tjänstens kravprofil går vidare till kommande steg. För oss är det viktigt att ta del av din upplevelse när du har sökt en tjänst hos oss. Därför skickar vi ut en kort enkät när du har sökt tjänsten och när processen är avslutad.

Gällande ansökan så sker det via annonsen på OnePartnerGroups hemsida, vi hanterar inte ansökningar via mail på grund av GDPR.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Randstad AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Randstad AB .

Application Database Specialist to Data Foundation group

Databasadministratör
Läs mer Jun 13
Job description
For this position, you need to have at least 5 years experience from Mongo DB and AWS (cloud and on prem.) As an Application Database Specialist, you will be part of a team of specialists in the Database area.

Responsibilities
• You will be involved in managing Postgre, MongoDB, and Oracle Databases both on cloud AWS and on prem. This includes Daily operation, tuning, capacity planning and consolidation.
• With development knowledge you will be involve in new development /enhancement along with product development team and supporting them with runtime activities
• You will be involved in discussion with the different projects regarding their needs and guide them to a suitable solution.
• You will be working together with the Domain Architect to create new solutions and secure our deliveries.
• You will work with traditional DBA tasks and at the same time contribute to improve our database platform
• You will be helping with automation, quality, stability and security with regards to our databases

Qualifications
• Good Experience in handling Postgre & MongoDB database in production. (Mandatory skill at least 3 years hands-on managing PROD systems)
• Good Experience handling database in AWS (Amazon web Services) and good cloud engineering knowledge (Mandatory skill)
• Advanced working knowledge and experience working with relational databases, query authoring () and/or good knowledge of MongoDB.
• Ability to work independently and drive activities.
• Development Experience in Database area will have added advantage.
• Experience in implementing changes to larger database environments
• Knowledge of monitoring tools outside of CloudWatch is an advantage
• Ability to leveraging best practices in continuous integration and delivery is an advantage
• Experience in handling On-Call support

About the company

Randstad
At Randstad, we see the possible in people. With business all over Sweden and in all areas of expertise, we help people find work that feels good, where they get the opportunity to develop and realize their true potential.

With close to 600 000 employees in 38 countries, Randstad is the global leader in the HR services industry. Our mission is to become the world’s most valued working life partner. By combining our passion for people with the power of today’s technology, we support people and organizations in realizing their true potential. We call it Human Forward.

Ansök nu

Receptionist deltid

Kontorsreceptionist
Läs mer Maj 21
Arbetsbeskrivning
Tycker du om att möta människor i en varierande roll, har ett högt servicetänk och trivs bra med att arbeta både självständigt och tillsammans med kollegorna? Är du dessutom flexibel och initiativtagande? Då har vi ett uppdrag till dig.
Vi på Randstad söker just nu nya medarbetare inom reception i Göteborg på deltid.
Vi söker dig som har ett högt servicetänk och som binner för mötet med människor. För att trivas i denna roll tror vi att du är en person som är lyhörd och välkomnande. Vidare är du en positiv och glad medarbetare som sprider energi till personer i din omgivning. Du är en person som trivs med att dagarna inte ser likadana ut och har lätt för att prioritera när förutsättningarna ändras.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Möta och erbjuda service till besökare.
Besvara inkommande samtal i växeln.
Post- och budhantering.
Ha ett öga på kontorets öppna ytor, fruktkorgar, kaffe- och kopieringsmaskiner.
Möbleringar inför konferenser.
Göra utskrifter och enklare beställningar.


Kvalifikationer
Gymnasieexamen.
Annan huvudsaklig sysselsättning om minst 50% (studier, annat arbete, pensionär eller liknande).
Goda kunskaper i såväl svenska som engelska i både tal och skrift.
Goda datakunskaper.
Erfarenhet av att arbeta i reception är starkt meriterande.


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Data Engineer

Data Warehouse specialist
Läs mer Maj 8
Job description
Randstad Digital are now looking for an experienced Data Engineer to join the IT- team at Constructor. Your focus will be on designing, implementing, and maintaining data solutions within the Azure ecosystem as well as data visualization in PowerBI. You will join an ongoing long term migration project which after the initial phase will shift focus to maintenance and continuous improvements. The position requires occasional short travels.


Constructor is part of Gonvarri Material Handling, a family of brands that can trace its roots back to 1856. Besides Constructor; Stålteknik, Kasten and Dexion are also members of the family.
The team at Constructor is welcoming and its nine colleagues are specialized in different focus areas. On site in Gothenburg you’ll find most of your colleagues but you will also have colleagues and stakeholders on other sites in Sweden and some parts of Europe. 
Constructor offers a competitive salary package, health care contribution, reduction of working hours and a hybrid workplace. Free parking right outside the building and bus and tram stops are nearby if public transportation is preferred.
Constructor is a global, growing company with a digital journey that offers many opportunities for career growth and development.


Please apply at www.randstad.se, before 2025-06-15. If you have questions, please contact Carolina, carolina.klockaregullesjo@randstad.se. 


For Randstad, it is important that all competence and skills in the labor market are utilized. We welcome all applicants and strive for diversity.


Randstad Digital specializes in the field of IT and digital enablement, and is part of Randstad, a global talent leader with the vision to be the world’s most equitable and specialized talent company. Headquartered in the Netherlands, Randstad operates in 39 markets and has approximately 40,000 employees. With this global network, in combination with our strong local foundation, we can offer a wide range of varied and developing assignments and jobs for you who are a specialist in IT. As a partner for talent and through our distinct specialization, we help people secure meaningful roles, develop relevant skills and find purpose and belonging in their workplace

Responsibilities
Your responsibilities will mostly relate to data engineering with an important understanding of Power BI and is divided into three focus areas: Data Engineering, Cloud Engineering and Business Intelligence.


Data Engineering Tasks:
- Data Ingestion pipelines
- Data Modeling and Schema Design
- Data Quality and Governance
- Performance Optimization
- Platform security
- Roles and accesses



Cloud Engineering Tasks:
Infrastructure Setup and Maintenance
CI/CD Pipelines
Monitoring and Troubleshooting



Business Intelligence Tasks
Maintain and monitor the performance of the Power BI platform and collaborate with the business teams to improve current reports and develop new reports.


Qualifications
We are looking for candidates with 3+ years of experience of data engineering and a higher education within data engineering or similar.


Technical skills required: 
and Python
Kimball modelling concepts
Azure services, including Azure Data Factory, Azure Databricks and Azure Data Lake Storage.
Experience with DevOps ways of working.
Experience with dbt.
Familiarity with Power BI as enterprise reporting tool.



To fit in with the cooperative and helpful team at Constructor you need to be communicative, curious and a team player. This position has many points of interaction with stakeholders throughout the organization which requires presentation skills and meeting management as well as networking and relationship building. To qualify for the position you need to be fluent in English and preferably Swedish.

Experience
Data Warehousing
Data Warehousing and Business Intelligence (DWBI)
Sql Data Warehouse
Microsoft Business Intelligence
Azure Data Lake
Azure Data Factory
Power BI
Python (Programming Language)
DevOps


About the company

Randstad
At Randstad, we see the possible in people. With business all over Sweden and in all areas of expertise, we help people find work that feels good, where they get the opportunity to develop and realize their true potential. With close to 600 000 employees in 38 countries, Randstad is the global leader in the HR services industry. Our mission is to become the world’s most valued working life partner. By combining our passion for people with the power of today’s technology, we support people and organizations in realizing their true potential. We call it Human Forward.

Ansök nu

Embedded SW developer

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Apr 28
Job description
We are seeking a skilled Embedded Software Developer to contribute to the development of next-generation telematics products and services.
being a consultant
Randstad Digital is your career partner in IT and digital enablement. As a consultant with us, you get a competitive salary, benefits and collective agreements. Your consultant manager is always there for you and ensures that you get varying and developing assignments at different companies, within different industries. As your digital enablement partner, we apply our talent-first approach to accelerate your digital journey, helping you unleash your potential and unlock unseen opportunities.
about randstad digital
Randstad Digital specializes in the field of IT and digital enablement, and is part of Randstad, a global talent leader with the vision to be the world’s most equitable and specialized talent company. Headquartered in the Netherlands, Randstad operates in 39 markets and has approximately 40,000 employees. With this global network, in combination with our strong local foundation, we can offer a wide range of varied and developing assignments and jobs for you who are a specialist in IT. As a partner for talent and through our distinct specialization, we help people secure meaningful roles, develop relevant skills and find purpose and belonging in their workplace.





Responsibilities
As an Embedded Software Developer, you will:
Develop embedded software for Volvo’s telematics products.
Work with C++ development, software architecture, and system verification.
Collaborate in a Scrum team, taking on various tasks from the backlog.
Ensure seamless integration of embedded solutions with vehicle systems.
Contribute to automatic test development and software validation.
Apply agile methodologies and participate in continuous improvement efforts.



We are seeking a skilled Embedded Software Developer to contribute to the development of next-generation telematics products and services. The main product is an information system in an embedded environment that communicates with various vehicle systems and a back-office system. Key product features include Fleet Management, Uptime services, and other connected services. We use an agile approach and focus on continuous improvement. We are looking for a team player who is proactive, creative, and takes responsibility. Our Scrum teams work with C++ development, software architecture, subsystem verification, and requirements. Team members are expected to handle a variety of tasks from the backlog, while also specializing in specific competence domains.

Qualifications
Requirements:
Minimum 5+ years of experience in embedded software development.
Proficiency in C++17 and C++20.
Experience with Python and Embedded Linux.
Experience with automatic test development.
Master’s degree in electronics/computer engineering or equivalent.
Excellent spoken and written English.

Meritorious:
Scrum Master role experience.
Experience working in agile teams.
Knowledge of Yocto and software architecture.
Experience in Automotive or Telecommunications industries.
Networking (security and routing) knowledge.
Knowledge in the wireless connectivity domain.
Excellent spoken and written Swedish.
Experience with CommonApi and OpenSSL.


About the company

Randstad
At Randstad, we see the possible in people. With business all over Sweden and in all areas of expertise, we help people find work that feels good, where they get the opportunity to develop and realize their true potential. With close to 600 000 employees in 38 countries, Randstad is the global leader in the HR services industry. Our mission is to become the world’s most valued working life partner. By combining our passion for people with the power of today’s technology, we support people and organizations in realizing their true potential. We call it Human Forward.

Ansök nu

Kundtjänstmedarbetare

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Jun 11
Arbetsbeskrivning
Brinner du för att ge allra bästa service och trivs med att vara den som hjälper kunder att ta rätt beslut med hjälp av din kommunikativa förmåga? Har du tidigare erfarenhet av service och besvara kunders frågor via telefon, mail och chatt?
Vi på Randstad söker engagerade och serviceinriktade kundtjänstmedarbetare för kommande uppdrag i Göteborg. Vi ser att du har möjlighet att påbörja uppdraget i slutet av sommaren.
Som kundtjänstmedarbetare kommer du att vara en viktig del av deras verksamhet och hjälpa deras kunder med frågor och ärenden. I rollen som kundservicemedarbetare kommer du främst att arbeta med inkommande frågor från kunder via telefon, chatt och mail. Du kommer att vara en central kontaktyta för kunderna i rollen där du fokuserar på kommunikation och uppföljning.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Besvara inkommande samtal och e-post från kunder.
Hantera och lösa kundärenden på ett professionellt och effektivt sätt.
Ge information om produkter och tjänster.
Arbeta tillsammans med andra avdelningar för att säkerställa kundnöjdhet.
Bidra till att förbättra rutiner och processer.


Kvalifikationer
Har slutförd gymnasieexamen.
Har tidigare erfarenhet av kundservice eller liknande arbete.
Är kommunikativ och har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Är lösningsorienterad och har ett positivt förhållningssätt.
Är van att arbeta med dator och telefon som verktyg med god systemvana.
Har förmågan att hantera stressiga situationer på ett lugnt och effektivt sätt.


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Skjutstativsförare

Truckförare
Läs mer Apr 16
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi erfarna skjutstativsförare till flera av våra kunder i Göteborg! Vi söker dig som är ansvarstagande och driven med stort intresse för att jobba inom lager och logistik. Är du den vi söker ?

Ansvarsområden
Truckkörning
ordermottagning
orderplock

Välkommen med din ansökan omgående. Vi jobbar med löpande urval som innebär att uppdraget kan bli tillsatt innan ansökningstiden löpt ut. 
OBS! Vi tar ej emot ansökningar via mejl, ansök smidigt direkt på vår hemsida!

Kvalifikationer
I din roll som skjutstativsförare ingår även sedvanliga arbetsuppgifter inom lager och orderplockning. Du behöver vara vid god fysik då vissa typer lyft kommer att förekomma. Vi ser gärna att du är kommunikativ och samarbetsvillig då man ofta jobbar i team och mot uppsatta gemensamma mål. Svenska i tal som skrift är ett krav för tjänsten. Erfarenhet från truckkörning behörighet A & B är ett krav för tjänsten. 

Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu