Göteborg: Linjechef till Estrella

Hitta ansökningsinfo om jobbet Linjechef till Estrella i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2025-04-16 // Varaktighet: Heltid

Är du en inspirerande ledare som älskar att motivera ditt team till att nå fantastiska resultat? Vill du vara en del av ett dynamiskt och passionerat team som brinner för produktion? Då har vi den perfekta möjligheten för dig! Hos oss på Estrella söker vi nu en Linjechef som kommer att spela en avgörande roll i vår produktionsverksamhet. Låter det intressant? Tveka inte utan ansök idag!

Välkommen till Estrella - ett av Sveriges största varumärken inom snacks. Estrella tog snacksen till Sverige när vi 1957 startade den första produktionen av chips och popcorn. Idag omsätter Estrella AB ca 1,2 Mdkr och har ca 250 anställda. Fabriken och huvudkontoret ligger i Angered utanför Göteborg och potatislagret i Kistinge utanför Halmstad. Estrella ägs av Intersnack Group - ett familjeägt snacksföretag med huvudkontor i Düsseldorf. Koncernen har över 15 000 anställda i 45 fabriker världen över och en omsättning på 4,2 miljarder euro. Estrellas vision är att tillverka de godaste snacksen och vara det schysstaste företaget - med miljö, hälsa, samhälle och våra anställda i fokus. Vi levererar goda nyheter som sätter guldkant på svenska folkets krispiga stunder. Stora som små. Låt stunderna börja. Läs gärna mer om oss här: Om Estrella - Estrella

 

Om rollen

Som Linjechef är du en av fyra linjechefer i vår produktion. Du ansvarar för vår chipsprocess där potatisen tvättas, skivas och friteras. Du kommer ansvara för ett team på 2–3 tjänstemän och ca 20 operatörer. Du rapporterar till Produktionschef och arbetar på plats på fabriken i Angered.

Estrella står inför en tillväxtresa där du som Linjechef har en viktig roll att få medarbetarna ombord. Efterfrågan på snacks har varit stor de senaste åren och vi är mitt i en spännande utvecklingsresa där vi tar initiativ för att stärka vår kapacitet och optimera vårt arbete.

Exempel på arbetsuppgifter:

Ansvar för personal och resursplanering, arbetsmiljö, drift, budget och resultat.
Leda och driva linjeverksamheten utefter våra interna processystem.
Ansvar för teamets arbets- och utvecklingsplaner samt prestationsuppföljningar
Driva ständiga förbättringar
Coacha och vägleda teamet genom närvaro i produktion





Din profil och personlighet

Vi söker dig som är en trygg och tydlig ledare med vana att coacha och motivera dina medarbetare till fina prestationer. Vi söker dig som är engagerad, duktig på samarbete och har intresse för siffror och analys av data. För den här rollen ser vi att du behöver ta ansvar, vara strukturerad och hålla riktningen mot målen. Förutom detta har du:

Erfarenhet från liknande roll som linjechef, avdelningschef eller liknande operativ roll med produktionsansvar inom tillverkande industri, meriterande från livsmedel eller läkemedelsbranschen.
Erfarenhet av budget och resultatansvar
Erfarenhet av förändringsledning
Gymnasieutbildning, meriterande med eftergymnasial utbildning
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift
Mycket goda systemkunskaper, även inom Microsoft Officepaketet.
Meriterande med erfarenhet av Lean, Six Sigma, revisionsarbete, produktionsplanering, kunskaper i Excel, ledarskapsutbildning, arbetsmiljöutbildning.


  

Mer om Estrella och vårt erbjudande

Hos oss kommer du till ett härligt gäng och en fin kultur. Vi månar om våra anställda och erbjuder förutom en marknadsmässig lön även kollektivavtal, arbetstidsförkortning, möjlighet till massage, gym och har en egen chipsbutik.

Hos oss blir du en del i ett av Europas största snacksföretag. Du får möjlighet att jobba i en internationell organisation som samtidigt har stark lokal förankring. Vi värdesätter dina idéer och initiativ, stöttar dig med tydliga mål som är väl förankrade i vår vision. Estrella är en arbetsplats där samarbete och gemenskap värderas högt. Du blir också en del av ett företag som bryr sig om alla sina medarbetares välbefinnande och som förstår att balansen mellan arbete och fritid är grundläggande för framgång.

Våra värderingar är viktiga för oss. De agerar som ledstjärnor för hur vi arbetar och definierar vår kultur:





Omtanke
Initiativkraft
Samarbete
Kundnytta
Smakglädje





Låter det intressant?

I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. För att säkerställa en objektiv och icke-diskriminerade rekrytering kommer du att få svara på urvalsfrågor samt göra arbetspsykologiska tester om du går vidare i denna process. Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig Rekryteringskonsult Jenny Mellberg på jenny.mellberg@wise.se. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas omgående.

Varmt välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Produktionschef, tillverkning

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Produktionschef, tillverkning.

Teknisk Projektledare med säljfokus

Läs mer Maj 8
Vill du vara länken mellan teknik, kund och affär? Har du ett öga för både detaljer och helhetsperspektiv? Då kan detta vara nästa steg i din karriär!
Vi söker nu en engagerad Teknisk Projektledare med säljfokus som vill vara med och driva våra affärer från offert till leverans – och vidare. I denna roll kombinerar du teknisk förståelse med affärsmannaskap och får en nyckelroll i både projektledning och kundrelationer.
Dina arbetsuppgifter:
Arbeta med offertframtagning och teknisk försäljning av våra produkter


Ansvara för försäljning av standardprodukter


Genomföra kommersiella och tekniska upphandlingar


Utföra kundbesök och bygga långsiktiga relationer


Hålla i projektmöten med kund från start till leverans


Kalla till och leda interna projektmöten


Följa upp projektstatus löpande


Sammanställa slutdokumentation, hantera övertagandeprotokoll och följa upp eventuella restpunkter efter leverans

Din profil:
Teknisk bakgrund med erfarenhet inom maskinteknik, industriella investeringsprojekt eller teknisk försäljning


Du är nyfiken, lyhörd och ser möjligheter i varje kunddialog


Har ett tydligt entreprenörstänk och trivs i en dynamisk och växande organisation


Gillar att arbeta i team där fokus ligger på lönsamhet och kvalitet, inte bara volym


Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift


God datorvana och erfarenhet av att arbeta strukturerat i olika system


B-körkort är ett krav


Kunskap om Maskindirektivet och CE-märkning är starkt meriterande

Ansök nu

Teamledare till DFDS i Arendal!

Läs mer Mar 26
Om tjänsten
Vi söker en engagerad person till rollen som stödjer vår gruppchef genom att operativt prioritera och fördela dagliga arbetsuppgifter för att uppnå våra mål inom områden som säkerhet, arbetsmiljö, kvalitet och produktivitet. I denna position kommer du att ta ledarskap, engagera medarbetare och organisera arbetsuppgifterna inom verksamheten på vår tvättanläggning samt i produktion. Du kommer att vara aktiv i att främja engagemang bland medarbetarna och vara en katalysator för förbättringar och kvalitetsinitiativ.
Huvudsakliga ansvarsområden
Prioritera och fördela teamets dagliga operativa arbetsuppgifter.
Introducera och utbilda nya medarbetare i teamet.
Representera teamet i möten med andra avdelningar för att främja samarbete.
Säkerställa att överenskomna tjänster utförs med hög kvalitet och effektivitet.
Identifiera avvikelser i processer och erbjuda förbättringsförslag till gruppchefen.
Rapportera eventuella brister i utrustning och rutiner som påverkar säkerheten.
Aktivt delta i avdelningens arbete med ständiga förbättringar och leda förbättringsinitiativ.
Utföra operativa arbetsuppgifter för teamet när det behövs.
Engagera dig aktivt i företagets arbete inom kvalitet, säkerhet, miljö och arbetsmiljö.
Hålla dig uppdaterad om gällande avtal och villkor med kunden.
Hantera administrativa uppgifter i relevanta system.

Din profil
Vi söker en passionerad och strukturerad individ som är intresserad av processflöden, effektiviseringar och personalutveckling. Du har en tydlig och rak kommunikationsstil och behåller samtidigt fokus på viktiga detaljer när du ser helheten.
Kvalifikationer och krav
Erfarenhet truckkörning
Relevant erfarenhet från tillverkningsindustri
Tidigare erfarenhet av arbetsledning.
Engagerad och lyhörd person.
Motiverad att driva utveckling och förbättring.
Erfarenhet av personalansvar.
Ansvarsfull och självgående.
Personlig lämplighet är av största vikt för oss.


Om du tror att du har de egenskaper och erfarenheter som krävs för att lyckas i denna roll, ser vi fram emot din ansökan. Välkommen att vara en del av vårt team i Göteborg och hjälpa oss att upprätthålla vår höga standard av leverans och kvalitet.
Ambulerandekonsult:
Du är anställd av oss på DFDS Professionals men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss DFDS Professionals för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde. Urval sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdagen.
Vi har självklart kollektivavtal. Vi värnar om din hälsa och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på gymkort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Kontaktuppgifter Har du frågor om rekryteringsprocessen eller något annat som berör anställningen är du varmt välkommen att kontakta oss på: dfdsprofessionals@dfds-group.com Rekryteringsarbetet sker löpande.
Det går ej att ansöka via mail.
DFDS Group
DFDS Group har 10 000 anställda i 25 länder och tillhandahåller frakt- och logistiktjänster i Europa med årliga intäkter på 2,0 miljarder EUR. DFDS grundades 1866, har sitt huvudkontor i Köpenhamn och är noterat på Nasdaq Copenhagen. I Sverige har DFDS cirka 1 000 anställda.
DFDS Professionals
DFDS Professionals är en rekryterings- och bemanningstjänst inom DFDS Group med ambitionen att vara det naturliga valet inom industri och logistikbranschen i Sverige. Vi tillhandahåller kompetenta och engagerade konsulter och bemanningslösningar samt hjälper vårt breda utbud av kunder att rekrytera rätt talang för framtiden. Vi erbjuder värde till våra kunder genom flexibla affärsmodeller, erfarna medarbetare och operativ kunskap. Sökord DFDS | Göteborg | Transport | Logistik | Teamledare | Terminal

Ansök nu

Nu söker vi Produktionschef till Axess Logistics i Göteborg

Läs mer Maj 7
Axess Logistics är Nordens ledande aktör inom fordonslogistik – med en historia som sträcker sig tillbaka till 1960-talet.
Vi hanterar hela logistikkedjan för import och distribution av fordon i Skandinavien, och erbjuder tjänster som terminalhantering, transport, lagring och PDI. Med hög kapacitet, teknisk expertis och anläggningar i Rosersberg, Göteborg och Malmö är vi den enda kontakt våra kunder behöver – från import till färdig leverans.
Kvalitets- och miljöarbetet är en självklar del av vår verksamhet. Vi levererar rätt kvalitet i rätt tid och arbetar ständigt för att minska vår miljöpåverkan. Axess Logistics är certifierade enligt ISO 9001 och ISO.
Produktionschef med helhetsansvar för två anläggningar i Göteborg
Vill du axla en nyckelroll i en verksamhet där förändring står i fokus och ledarskap verkligen gör skillnad? Har du erfarenhet av att bygga upp, leda och vidareutveckla organisationer? Då kan det här vara din nästa utmaning – vi söker nu en produktionschef för våra två anläggningar i Göteborg.
Om rollen
Som Produktionschef har du ett helhetsansvar för våra två siter i Göteborg – Göteborg Nord, med fokus på lagerhållning och distribution, och Göteborg Syd, som är specialiserad på ombyggnation och anpassningar av utrustning och fordon. Du driver både den operativa och strategiska utvecklingen av verksamheten och ansvarar för ekonomi, arbetsmiljö och organisationsutveckling. I rollen ingår också att leda den kommande sammanslagningen av de två enheterna.
Dina huvudsakliga ansvarsområden:
P&L- och arbetsmiljöansvar för båda anläggningarna
Operativ och strategisk ledning av verksamheten
Kommersiellt ansvar för befintliga och nya kontrakt, inklusive kundrelationer och Account Management
Uppbyggnad av en ny organisation och teamledning
Driva och leda förändringsarbete, inklusive sammanslagning av verksamheter
Arbeta med utveckling och digitalisering av processer

Vi söker dig som har:
Gedigen erfarenhet av att leda organisationer i förändring, gärna med ansvar för omstrukturering eller uppbyggnad av nya team
Vana av att fatta tuffa beslut, inklusive hantering av personalfrågor såsom uppsägningar
Förmåga att kombinera ett långsiktigt strategiskt perspektiv med ett operativt driv
Erfarenhet från logistik eller annan bransch med flera intressenter (kund, personal, ledning) är meriterande
Akademisk examen, exempelvis inom industriell ekonomi eller motsvarande
God förståelse för processutveckling och digitalisering

Som ledare är du:
Trygg och tydlig med stark integritet
Beslutsför och handlingskraftig i föränderliga situationer
Motiverande och kommunikativ – du får människor med dig i förändring
Strukturerad, ansvarstagande och prestigelös

Om verksamheten i Göteborg
Göteborg Nord erbjuder moderna lösningar för lager och distribution, medan Göteborg Syd är ett specialiserat nav för ombyggnation av utrustning och fordon – en så kallad heavy conversions centre. Totalt omfattar verksamheten idag ca 35 medarbetare, varav 7 tjänstemän. Inhyrd personal förekommer inte för tillfället. Rollen innebär ett tydligt ansvar för att forma framtidens organisation och skapa långsiktig stabilitet och effektivitet.

Om Boxflow
Boxflow grundades 2018 och har verksamhet i Halmstad, Göteborg, Stockholm, Västerås Helsingborg, Malmö, Kristianstad och Perstorp. Boxflow erbjuder tjänster inom Tredjepartslogistik, Consulting inom logistik samt uthyrning av personal inom logistik och industri. Boxflow har haft en stadig tillväxt sedan start och beräknas omsätta över 500 miljoner 2025 med fler än 1100 anställda.

Ansök nu

Underhållschef till SHT Smart High-Tech i Torslanda

Läs mer Jan 27
Om SHT Smart High-Tech AB
SHT Smart High-Tech AB är ett innovativt och växande företag som utvecklar grafenförstärkta material för effektiv värmehantering. Våra material är avgörande för att möjliggöra utvecklingen av högpresterande elektronik som är mindre, snabbare och lättare – samtidigt som den uppfyller hållbarhetskraven för framtidens teknik. Vi fokuserar på att kyla elektronik, processorer, grafikkort, LED-komponenter och andra värmekänsliga produkter.
Våra unika lösningar inkluderar bland annat Thermal Interface Material (TIM), en del av GT-produktserien, som effektivt leder värme både vertikalt och horisontellt. TIM möjliggör integrering i avancerade applikationer för AI, datacenter, telekom, datorer och fordonsindustrin.
Vi samarbetar med världsledande företag och levererar våra produkter till marknader som EU, USA, Kina, Japan, Sydkorea och Sydostasien.
Vår vision är att bli en av de ledande leverantörerna av nanobaserade material och lösningar för värmehantering och bidra till ett hållbart samhälle.
Om rollen
Som Underhållschef hos SHT Smart High-Tech får du ett operativt och strategiskt ansvar för att säkerställa en hög tillförlitlighet i vår produktionsanläggning. Du leder underhållsteamet och ansvarar för både förebyggande och avhjälpande underhåll. Du ska optimera och digitalisera underhållsprocesser för att maximera effektiviteten och minimera driftstopp.
Du kommer att samarbeta nära med både produktions- och teknikavdelningarna för att säkerställa att underhållsaktiviteterna är i linje med våra övergripande mål. I rollen ingår också att följa upp nyckeltal för kontinuerlig förbättring och rapportera direkt till vår Produktionschef.
Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar:
- Leda och utveckla underhållsteamet för att säkerställa effektiv drift och hög tillgänglighet i produktionen.
- Planera och genomföra förebyggande och avhjälpande underhåll för att maximera maskinernas livslängd och säkerställa hög produktivitet.
- Optimera underhållsprocesserna för att förbättra effektiviteten och minska driftstopp.
- Samarbeta med övriga avdelningar för att uppnå gemensamma mål och identifiera förbättringsmöjligheter.
- Analysera och följa upp nyckeltal för att driva kontinuerlig förbättring och säkerställa att underhållsarbetet är kostnadseffektivt och av hög kvalitet.
- Säkerställa tillgång på rätt material genom att hantera inköp och lager av underhållsmaterial och reservdelar.
- Implementera digitala lösningar för att förbättra underhållsplanering, uppföljning och dokumentation.
- Ansvara för att alla underhållsaktiviteter följer säkerhets- och hållbarhetspolicyer.
Vem vi söker
Vi söker dig som har en stark ledarbakgrund inom underhåll och som har förmågan att leda och utveckla ett team. Du har god erfarenhet av att arbeta med förebyggande underhåll och har ett strukturerat och lösningsorienterat arbetssätt. För att lyckas i rollen bör du också ha:
- Minst 5 års erfarenhet som underhållschef eller i en liknande ledande roll inom tillverkningsindustrin.
- Erfarenhet av att leda underhållsteam och att säkerställa driftssäkerheten i en produktionsmiljö.
- Erfarenhet av förebyggande underhållssystem och förmåga att utveckla dessa för att optimera underhållsarbete och maskinernas livslängd.
- Utbildning inom relevant teknikområde ex maskin- eller elektroingenjör.
- Förmåga att arbeta strukturerat och lösningsorienterat för att hantera komplexa utmaningar.
- Förståelse för de ekonomiska aspekterna av underhåll inklusive kostnadskontroll och budgethantering.
- Goda kunskaper i svenska och engelska, då du kommer att samarbeta med både lokala och internationella team.
Vad vi erbjuder
Hos SHT Smart High-Tech får du möjlighet att vara med och bygga framtidens teknologi i en innovativ och växande organisation. Vi erbjuder:
- En operativ ledarroll med stort ansvar i ett teknikdrivet företag.
- Ett mångkulturellt och dynamiskt arbetsklimat där dina ledaregenskaper gör skillnad.
- Möjligheten att påverka och utveckla underhållsstrategier för att stödja produktionens och företagets tillväxt.
Denna rekrytering görs i samarbete med Unik Logistik, som ansvarar för rekryteringsprocessen och kontakten med kandidaterna.
Unik Logistik är en kompetenspartner inom logistik och tillverkning. Med fokus på kvalitet framför kvantitet erbjuder vi skräddarsydda lösningar för att möta våra kunders specifika behov, från personaluthyrning till rekrytering och konsultation.
Är du redo att ta nästa steg?
Vill du vara en central del av ett snabbt växande företag och skapa framgång i en globalt orienterad organisation? Då är detta rollen för dig!
Ansök redan idag och bli en del av SHT Smart High-Tech – där innovation möter verklighet.

Ansök nu

Operations Manager till Plasman i Simrishamn - fokus Automotive

Läs mer Maj 8
Vill du spela en nyckelroll i en verksamhet där innovation, kvalitet och hållbarhet står i fokus? På Plasman i Simrishamn söker vi nu en engagerad Operations Manager som vill ta ett helhetsansvar för vår produktion och driva arbetet med effektivitet, leveranssäkerhet och kontinuerliga förbättringar.

Rekryteringen utförs i samarbete med Jefferson Wells, men du blir direkt anställd av Plasman i Simrishamn. Notera att annonsen går ut på fler orter, men det är bara placering i Simrishamn.

I den nya organisationen kommer du att ansvara för att leda och utveckla vår produktionsverksamhet, som omfattar de olika avsnitten formsprutning, montering, målning och lackering.
Med cirka 215 medarbetare har du det största personalansvaret i verksamheten. Du leder produktionen genom ett väletablerat team av arbetsledande funktioner, vilket ger dig ett starkt operativt stöd i det dagliga arbetet och skapar goda förutsättningar för ett närvarande och effektivt ledarskap.

Ditt uppdrag är att tillsammans med teamet höja både resultat och arbetsglädje - varje dag. Du rapporterar direkt till Plant Manager som också sitter i Simrishamn.

Dina huvudsakliga ansvarsområden

* Leda och följa upp daglig produktion samt analysera nyckeltal och avvikelser.
* Säkerställa hög OEE (Overall Equipment Effectiveness) genom att driva arbetet med maskinutnyttjande, tillgänglighet, kvalitet och prestanda.
* Ansvara för leveranssäkerhet - rätt produkt i rätt tid till rätt kvalitet.
* Arbeta med strukturerad uppföljning och förbättringsarbete enligt LEAN.
* Utveckla och stötta ditt ledarteam för att skapa en kultur av ansvar, engagemang och ständig utveckling.
* Säkerställa efterlevnad av arbetsmiljö- och säkerhetskrav inom produktionen.
* Samarbeta nära andra avdelningar, såsom teknik, kvalitet och logistik, för att optimera helheten i produktionsflödet.
* Vara en aktiv medlem i ledningsgruppen och bidra strategiskt till företagets långsiktiga utveckling och affärsmål.



Vi söker dig
Du har med dig erfarenhet från en liknande chefsroll, gärna inom fordonsindustrin eller en annan tekniskt avancerad tillverkningsmiljö. Med minst 5-10 års dokumenterad ledarerfarenhet är du van att ta ett helhetsansvar för större team i en komplex organisation. Du har lett både direktrapporterande chefer och medarbetare i större skala, och du trivs i rollen som tydlig, närvarande och utvecklingsinriktad ledare.

* Din vardag har präglats av högt ställda krav på produktivitet, kvalitet och leveranssäkerhet - och du vet hur man skapar resultat genom struktur, kommunikation och delaktighet.
* Har teknisk utbildning, gärna som civil- eller högskoleingenjör.
* Har dokumenterad erfarenhet av att arbeta med OEE, LEAN, 5S och KPI-styrning.
* Är en tydlig och närvarande ledare som bygger förtroende och får människor att utvecklas och prestera tillsammans. En stark individ som skapar och sprider positiv energi. Svenska i tal och skrift är ett krav.
* Har god analytisk förmåga, arbetar strukturerat och driver förändringsarbete med energi och fokus.

Därför ska du välja Plasman
Hos Plasman i Simrishamn på vackra Österlen tillverkar och lackerar vi formsprutade plastdetaljer till fordonsindustrin. Bland de internationella kunderna finns bland annat Scania, Volvo Cars, Volvo Trucks och BMW-koncernen.
Plasman har även verksamhet i Göteborg, där bland annat det europeiska huvudkontoret är beläget, medan det globala huvudkontoret ligger i Kanada.

* Du får stor möjlighet att påverka både arbetssätt, kultur och resultat.
* Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö i ett internationellt företag med stark lokal närvaro.
* Hos oss är laganda, ansvarstagande och förbättringsvilja centrala värden.
* Vi investerar i våra medarbetare och tror på långsiktigt ledarskap.

Redo att ta nästa steg i din karriär och vara med och forma framtidens produktion? Ansök direkt via www.jeffersonwells.se För mer information om rollen kontakta gärna Headhunter Thomas Andersson på Jefferson Wells på 070-276 9953.
Välkommen med din ansökan - vi ser fram emot att lära känna dig.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Wise Professionals AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Wise Professionals AB .

Group Business Controller

Business controller
Läs mer Maj 16
About the position

As Group Business Controller with MacGregor, you’ll have a global scope within all business lines and divisions. You oversee the budget process including coordinating and providing guidelines, planning and consolidating. This includes a lot of different stake holders and deadlines to manage and requires good skills in collaboration, planning and prioritization.

As the Group Business Controller you are an expert in making sense of, analyzing and presenting large and complex data. You’ll be challenging the business in new ways of forecasting, modelling and have a great impact in driving the business forward. You will also be responsible for the monthly management reporting working closely with the VP of finance. Key responsibilities includes:

Monthly management reporting
Oversee the financial planning, budget & forecasting
Development of current processes and reporting methods
Drive Actions to improve forecasting
Analysis and financial modelling


About you

We are looking for an ambitious and driven person who wants to grow with the company. As the Group Business Controller you will work close to the management team and be able to impact the company as it continues to pioneer within its new context as a stand alone company.

You have experience from budgeting and reporting and are used to managing large data sets, preferably from an engineering / industrial company background. In addition, you are a great communicator and project leader, used to navigating in an international organization with lots of entities. Currently MacGregor is working in SAP, HFM, Qlik Sense and Google BigQuery. As the Group Business Controller you thrive in leveraging technology to your advantage in analytics, visualization and reporting.

You are a person who likes to bring new ideas to the table and are not afraid to challenge and drive improvements. As the Group Business Controller you will work and co-ordinate activities on an international group level and previous experience from leading projects in that context is required.

We are looking for someone with:

About 5-8 years of relevant experience in Business Controlling, Management Consulting or similar roles
A degree in finance, business, accounting or a related field
Professional proficiency in English. Professional proficiency in Swedish is meritorious.
Strong communication and collaboration skills
Data-saviness and strong analytical skills


 

About MacGregor

MacGregor is a global company that operates in 30 countries with 2000 employees. We provide sustainable cargo and load handling with a strong portfolio of products, services, and solutions to the maritime and offshore industries. Our solutions are found in over half of the world's merchant fleet.



We believe MacGregor is a great place to work and we are looking for innovators with an international mindset to join our team and help us create lifetime value for our customers. We offer our employee benefits such as collective agreement, insurances, pension, wellness benefits and Benify.

 

Additional information

The position is a full time permanent employment starting as soon as possible. The office is located in Göteborg.

 

How to apply

MacGregor is collaborating with EQonomy/Wise professionals in this recruitment. If we’ve caught your interest – Please apply through the button below where you’ll be asked to submit your CV (English) or LinkedIn profile. We value your privacy and handle all personal information according to GDPR – which is also why we can’t handle any applications via email.

If you advance through the process, you’ll get to do our tests. We are gathering as much information as possible in the beginning of the process to be able to provide an objective, fair and precise selection process as possible. If you got any questions regarding this recruitment please contact the recruiter in charge, Jonatan Lundberg, via Jonatan.lundberg@eqonomy.se.

We are really looking forward to hear from you!

Ansök nu

Senior Lönespecialist med erfarenhet av Agda

Löneadministratör/Lönekonsult
Läs mer Maj 16
Vi söker en erfaren och självgående lönespecialist för ett konsultuppdrag hos vår kund. Uppdraget startar omgående och pågår till augusti med möjlighet till förlängning. Tjänsten är på heltid (37,5 timmar per vecka). Vår kund har sitt kontor i trevliga lokaler, beläget i närheten av Göteborg. Det finns möjlighet att arbeta upp till två dagar per vecka hemifrån.

Ditt uppdrag

Som lönespecialist kommer du att:

Hantera lönekörningar ax till limpa i Agda
Stötta vid komplexa lönefrågor, särskilt kopplade till kollektivavtal, lokala överenskommelser och schemalagda arbetstider
Utföra manuella korrigeringar och kontroller av löneunderlag
Samarbeta nära med HR-teamet och bidra till en smidig lönehantering


Din bakgrund

Vi söker dig som har flera års erfarenhet av lönehantering och är van att arbeta självständigt genom hela löneprocessen. Du har god kunskap i Agda och känner dig trygg i att tolka och tillämpa olika kollektivavtal. Din inställning är prestigelös och du tar gärna initiativ för att hitta lösningar när det behövs.

Som person är du noggrann, strukturerad och har lätt för att hantera både detaljer och förändringar i ett högt tempo. Du trivs i en roll där du samarbetar nära med andra men samtidigt tar ansvar för dina egna leveranser.

När du blir en av oss

Som konsult hos oss lovar vi den bästa tiden i din karriär. Du kommer från dag ett att komma in i ett sammanhang som ger dig en snabb utveckling i karriären, samtidigt som du får vara med och påverka framtidens arbetsplatser. Välkommen till en värld full av möjligheter! Läs mer om livet som konsult vi oss här!

Nyfiken på att veta mer?

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Talent Acquisition Specialist Gabriella Olaison (gabriella.olaison@wise.se) och Konsultchef Ida Asmar (ida.asmar@wise.se).

Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad matchning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald i bakgrund, erfarenhet och synsätt berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation med ledstjärnorna nyfiken – modig – proffsig.

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Ansök nu

Relationship-oriented Executive Assistan to MacGregor

Chefssekreterare
Läs mer Maj 15
About the role

As Executive Assistant to the Deputy President of MacGregor, you will play a central role in creating the conditions for efficient leadership in a global context. This is a highly independent role where you act as the right hand for the Deputy President, a trusted partner, and a proactive gatekeeper.

You will be responsible for calendar management, travel bookings, and supporting the coordination of leadership meetings and board commitments. You ensure smooth processes and are always one step ahead – whether it’s handling logistics across time zones, preparing board meetings, or coordinating internal events.

This is a fast-paced role with a broad scope where you will support, in addition to the Deputy President, also other management team members with varying administrative tasks. You’ll be based in Gothenburg, but the position includes collaboration with international stakeholders and adapting to a global rhythm, including occasional support outside regular hours.

Main responsibilities

·      Full responsibility for the Deputy President’s calendar

·      Booking and managing complex international travel, hotels, and transfers

·      Planning and coordinating board meetings and related logistics

·      Supporting management team meetings (not attending), including administration, invites, and logistics

·      Assisting other management team members with travel and admin needs as needed

·      Coordinating lunches, dinners, and meeting arrangements for the board and management team

·      Taking a lead role in organizing internal events such as face-to-face management meetings

We are looking for someone who:

·      Is structured, action-oriented, and thrives in a fast-paced environment

·      Takes initiative and always thinks one step ahead

·      Is a strong communicator who enjoys building relationships and working in networks

·      Is tech-savvy and has excellent IT skills

·      Brings energy, a positive mindset, and high integrity to everything you do

Your background:

·      At least 5 years of experience working as an Executive Assistant, preferably in a global or fast-paced setting

·      Relevant post-secondary education (Bachelor’s degree or 2-year qualification)

·      Fluent in English – both written and spoken

·      Experience with digital calendar tools, and administrative systems

·      Comfortable supporting senior executives with a high level of discretion

About MacGregor

MacGregor was founded in 1937 in England and has since grown into a world-leading provider of cargo and cargo handling solutions for the maritime and offshore industry. With operations in 30 countries and around 2,000 employees, MacGregor is a truly global company – combining strong industrial tradition with modern innovation.

We are proud of our long-standing roots, our technical excellence, and our down-to-earth, committed people. At MacGregor, we create solutions that make the sea more accessible, safe, and more manageable for those who rely on it every day.

Interested?

This recruitment is being handled by The Pace/Wise Professionals. Please note that it is mandatory to submit your CV in English, submit your application as soon as possible, as we review applications continuously. If you have any questions, don’t hesitate to reach out to the responsible Recruitment Consultant, Stephanie Grammenidis Hagman, at stephanie.grammenidis@thepace.se. 

Apply today and become part of a company with a strong legacy and a bold future.

Ansök nu

Exekutiv Assistent till kund i Göteborg

VD-sekreterare
Läs mer Apr 29
Vi på The Pace - Wise Professionals söker för kunds räkning en Exekutiv Assistent för ett omgående uppdrag i Göteborg. Detta är ett spännande och ansvarsfullt uppdrag som sträcker sig över minst 6 månader med stora möjligheter till övertag.

Start: Omgående

Plats: Göteborg

Uppdragets längd: Minst 6 månader med stor möjlighet till övertag

Om rollen

Som Exekutiv Assistent kommer du att vara en nyckelperson i det dagliga arbetet och stötta en högt uppsatt chef eller ledningsgrupp med en rad administrativa och organisatoriska uppgifter. Du kommer att vara involverad i planering, koordinering och genomförande av diverse aktiviteter, samt fungera som en länk mellan olika avdelningar och externa partners.

Dina arbetsuppgifter inkluderar bland annat:

Kalenderhantering och mötesbokningar
Resebokningar och logistik
Förberedelser och support inför möten
Kommunicera och koordinera med interna och externa parter
Hantera konfidentiella och viktiga dokument
Administrativa uppgifter och projektstöd


Vi söker dig som

Har erfarenhet av att arbeta som Exekutiv Assistent eller i liknande roller
Är strukturerad, effektiv och trivs med att arbeta i en dynamisk miljö
Har mycket goda kunskaper i Office-paketet och andra relevanta verktyg
Har god kommunikativ förmåga i svenska och engelska, både i tal och skrift
Är en problemlösare och har förmågan att hantera flera arbetsuppgifter samtidigt


Vad vi erbjuder

Ett intressant och utvecklande uppdrag hos en av våra kunder i Göteborg
Ett uppdrag på minst 6 månader, med goda chanser till övertag
Stöd från The Pace - Wise Professionals under hela uppdraget
En chans att arbeta i ett professionellt och dynamiskt team


När du blir en av oss

Som konsult hos The Pace erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos The Pace ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

The Pace är specialister på rekrytering och konsultuthyrning inom Business Administration och tillsätter bland annat roller som Administrativ Chef, VD- och Ledningsassistent, Executive Assistant, Office Manager, Projektkoordinator, Administratör och Sälj-, Jurist- och Kontorsassistent. Vi kan erbjuda dig som kandidat ett brett nätverk av svenska och internationella företag med behov av duktiga administratörer. The Pace är ett affärsområde inom Wise Professionals och vi finns med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Köpenhamn. Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje.

Om du vill veta mer Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är kandidatansvarig Emma Rehn (emma.rehn@wise.se) och Konsultchef Emilie Runnegård Shawwaf (emilie.runnegard@thepace.se) .

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så vänta därför inte med att skicka in din ansökan! 

Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Regional Controller

Controller
Läs mer Apr 14
Location: Hisings Kärra, Gothenburg (flexible hybrid solution)

Travel: Business travel required occasionally

Employment type: 6-month consulting assignment through Wise Professionals/Eqonomy, with a strong potential for permanent placement

Start date: As soon as possible!

About the position

As a Regional Controller at Kärcher, you will act as a business partner and provide key financial insights with the purpose of making overall improvements. You will work closely with the regional CFO and other internal stakeholders and the result of your work will identify areas for improvement, support decision-making by challenging business plans and strengthen the organization’s performance. You will oversee, optimize and streamline financial processes for the Nordic countries, create and ensure high-quality reporting and communicate insights. A key part of your role will be to strengthen internal cooperation due to financial and business insights. You will also be involved in projects due to the exciting journey Kärcher carries out. 

Examples of Responsibilities

·      Analyze financial performance and provide key insights through What-if analyses and business cases supporting the business.

·      Act as a key financial business partner, collaborating across functions and regions, and supporting sales and service departments.

·      Challenge and review budgets, forecasts, and business plans for cost and profit centers.

·      Drive cost-saving initiatives while increasing transparency around profitability.

·      Develop, create, and ensure high-quality financial reports while maintaining standardized reporting practices.

·      Ensure compliance and accuracy through internal audits and standardized reporting.

·      Utilize financial tools such as SAP and SAC Analyzer to support reporting and decision-making.

·      Optimize and improve financial processes, with a strong focus on budgeting, forecasting, and financial reporting.

About You

We are seeking You who thrives in an international, commercial environment. You possess strong analytical skills and together with great communication skills, you have the ability to simplify and effectively convey clear financial insights to various stakeholders. You value strong and healthy relationships with colleagues. You communicate great in English at a professional level and proficiency in Swedish is advantageous but not a requirement.

Given the company’s recent digital transformation, experience with multiple financial systems and tools is highly valued.

Our candidate probably has a university degree in Finance or Economics and experience as a Business Controller, ideally from a commercial or product company or perhaps manufacturing industry.

Additionally, we value:

A business-oriented mindset who moves along with the business and goals.
A proactive approach to identifying both opportunities as risks.
The ability to work flexibly, zooming in on details while maintaining a strategic perspective along with a strong capacity to adapt to change.

About Kärcher

Where do we come from?

Our company was established in 1935 by Alfred Kärcher. The creativity, commitment and loyalty of our employees are the basis of our success. Today we are still a family-owned company with over 14 000 employees in 130 nations. In the Nordic region (Denmark, Finland, Norway, and Sweden), we are approximately 250 employees working together.

Our fields of action

We are the leading manufacturer of commercial, industrial and consumer cleaning equipment and technologies. Our brand is powerful, refreshing, and straightforward. We aim to make people's everyday routines easier, better, and more sustainable. That’s why we develop cutting-edge, efficient, and powerful cleaning concepts and solutions.

Work at Kärcher - A place where you want to stay! You can read more about us at www.kaercher.com

The consultant role

As a consultant with Wise Professionals, you will receive a salary aligned with industry standards, along with healthcare, pension benefits, and coverage under our collective agreement. You will also have a dedicated Consultant Manager who will follow you throughout the assignment. Your security and well-being in your role are our top priorities.

Wise Professionals is a Recruitment Agency designing sustainable recruitment solutions for some of Sweden’s strongest brands and together with employers and candidates who sets high demands in their professional development. We are a part of Wise Group located with Offices in Stockholm, Gothenburg and Malmoe.

Want to Know More?

Feel free to contact us if you have any questions about the position or the recruitment process. The persons responsible for this assignment are Talent Acquisition Specialist Hanna Linde (hanna.linde@wise.se) and Consulting Manager Lisa Kayser (lisa.kayser@wise.se). Please note that we do not accept applications via email.

We review applications continuously, and since this assignment is due to start as soon as possible, the process moves quickly. This means the position may be filled before the application deadline, so don’t wait to submit your application!

We look forward to hearing from you!

Ansök nu

Junior ekonomiassistent sökes till stort företag i Göteborg!

Ekonomiassistent
Läs mer Maj 9
Detta är ett konsultuppdrag via Wise Professionals/Eqonomy med önskvärd start i maj. För dig som tar examen till sommaren finns möjlighet att börja på deltid för att sedan axla upp till heltid under juni. Uppdragsperioden sträcker sig till mars 2026, med god chans till förlängning. 

Din roll

Till vår kund som är ledande inom sin bransch söker vi nu en ekonomiassistent. Du kommer ingå i ett tryggt och prestigelöst team som består av 12 personer i olika åldrar.

Här får du verkligen möjlighet att växa om du visar engagemang och initiativ så finns alla möjligheter att utvecklas och påverka. Nya idéer uppmuntras och förbättringsarbete är en naturlig del av vardagen. Som konsult blir du en självklar del av teamet! Kulturen är inkluderande och social – med gemensamma luncher, anordnade träningspass och andra roliga initiativ tillsammans med kollegorna.

Dina arbetsuppgifter

I den här rollen får du möjlighet att arbeta brett inom ekonomi. Under sommaren ligger fokus på leverantörsreskontra och enklare stöttning inom redovisning, medan du till hösten även kommer att stötta kundreskontran i samband med ett systembyte.

Exempel på arbetsuppgifter:

Hantera leverantörsbetalningar
Arbeta med inkassoärenden och betalningspåminnelser
Skicka vidare fakturor inom organisationen
Besvara mejl från interna funktioner och externa kunder
Kontera fakturor
Arbete kring anläggningstillgångar


Din bakgrund och personlighet

Vi söker dig som är i slutet av dina studier inom ekonomi, eller nyligen har tagit examen från universitet eller högskola. Du har hunnit samla på dig viss erfarenhet från sommarjobb eller deltidsarbete inom ekonomi – exempelvis inom kund- eller leverantörsreskontra, eller enklare redovisningsuppgifter.

Vi tror att du är noggrann och strukturerad, och att du trivs med att leverera arbete med hög kvalitet. Du är snabb på att sätta dig in i nya uppgifter och uppskattar ett sammanhang där man hjälps åt och lär av varandra. Du är lyhörd, ödmjuk och kommunikativ. Har du dessutom ett öga för förbättringar och ett intresse för att tänka nytt, så är det mer än välkommet.

När du blir en av oss

Som konsult hos oss lovar vi den bästa tiden i din karriär. Du kommer från dag ett att komma in i ett sammanhang som ger dig en snabb utveckling i karriären, samtidigt som du får vara med och påverka framtidens arbetsplatser. Välkommen till en värld full av möjligheter!

Läs mer om livet som konsult via oss här!

Om du vill veta mer

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Talent Acquisition Specialist, Hanna Linde (hanna.linde@wise.se) och Konsultchef, Lisa Kayser (lisa.kayser@wise.se).

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Observera att vi pga GDPR inte tar emot ansökningar via mail.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu