Göteborg: Säljsupport / administratör

Hitta ansökningsinfo om jobbet Säljsupport / administratör i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2025-04-24 // Varaktighet: Heltid

Säljsupport / administratör till Göteborg / Jonsered
Vi söker nu en säljsupport / administratör till vårt kontor i Jonsered. Med våra totalt sex anställda i Sverige är vi det lilla familjära bolaget, men med ett stort moderbolag i ryggen. Vi är nu inne i ett expansivt skede där våra satsningar på långsiktiga samarbeten och nya marknader ger väldigt spännande resultat. Vi behöver därför stärka upp vårt team med en duktig och driven person som vill vara med på vår resa framåt när vår nuvarande kollega går vidare.
Turck tillhandahåller effektiva automationssystem med IoT lösningar inom produktion, logistik och processindustri. Med hjälp av avancerad teknik och innovation hjälper vi våra kunder med digitalisering av sina processer och logistiklösningar.
Arbetsuppgifter
Som säljsupport / administratör kommer du bli en viktig del av vår organisation och hantera både interna och externa kontakter. Du supporterar dina kollegor och har hand om kundorder, leveransbevakning och uppdateringar av produkter i vårt affärssystem. Tjänsten kommer till viss del att kunna anpassas efter dig som individ, utefter dina kunskaper och färdigheter.
Din bakgrund
Till rollen som säljsupport / administratör söker vi en mångsidig person som kan ansvara för och initiera såväl stora som små uppgifter. Arbetsuppgifterna kräver att du är noggrann och strukturerad med god planerings- och organisationsförmåga. Vidare har du ett flexibelt arbetssätt samt en god förmåga att ta egna initiativ.
Stort tekniskt intresse
Erfarenhet av servicerelaterade och/eller koordinerande yrken
Goda kunskaper av att ha arbetat i SAP och gärna Microsoft Dynamics Navision
Talar och skriver svenska och engelska obehindrat



Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser att rätt person för jobbet som säljsupport / administratör har lätt för att samarbeta, är strukturerad och har förmåga att fokusera på rätt saker, stort som smått. Vidare ser vi att du har god känsla för service och en vilja att ta ansvar. För att lyckas i rollen bör du ha ett analytiskt tänkande, vara social, utåtriktad och ha lätt att kommunicera med kunder och kollegor.
Vi erbjuder
Ett varierande arbete i ett multinationellt och stabilt företag där vi har fokus på kvalitet i allt vi gör. Vi arbetar mot gemensamma mål och du kommer få stöttande och engagerade kollegor. Du erbjuds en bred och stimulerande roll, där du kommer att få lära dig mycket, en roll som aldrig blir monoton.
Kontakt och ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringskonsult Josefine Petersson, 0702-501429, och Maria Ahlén, 0708-490288, på Intenso Teknikrekrytering.
Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt.
Välkommen med din ansökan!


Om företaget
Turck är en av de ledande tillverkarna inom industriell automation. Med cirka 4.700 anställda i över 30 dotterbolag samt säljpartners i ytterligare 60 länder är vi alltid nära dig. Tack vare våra digitala lösningar för effektiva automationssystem är vi en av pionjärerna inom Industry 4.0 och IIoT.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Orderadministratör

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Orderadministratör.

Orderhanterare i Monitor

Läs mer Dec 17
För kunds uppdrag söker vi nu efter en person med god kunskap i Monitor som skall fungera som orderhanterare för en industri i Partille.
Tjänsten är ett vikariat och du blir anställd av oss på WRKFRC Bemanning.
Omgående tillsättning, start efter nyår.

Ansök nu

Orderpackare och administratör för vår webshop- EXTRAJOBB.

Läs mer Maj 5
Nu söker vi en person som ska ersätta vår extrajobbare Clara som går vidare i livet. Vi driver en webshop med silversmycken och behöver någon som kan komma in ca en gång i veckan 3-4 timmar och hjälpa oss att packa våra ordrar, i vissa perioder blir det ännu mer. Du ska också kunna svara på kundmail och hantera returer.
Vi söker dig som är noggrann (väldigt viktigt) och kan läsa instruktioner utan att tröttna. Ibland är det en del handpåläggning på våra ordrar och man måste vara vaken och alert för att packa dem.
Du som söker är troligen studerande på någon av våra universitet här i Göteborg och vill ha ett extrajobb. Eller är du egenföretagare och vill ha lite extra vid sidan. Det är av vikt att du faktiskt kan komma in och jobba regelbundet och att du kan jobba självständigt. Du kommer jobba från vårt kontor på Västra Hamngatan i centrala Göteborg.
Följande ser vi som ett extra plus:
Att du kan jobba i sommar ca 15-20h per vecka under veckorna 27 samt 29-32.
Att du har erfarenhet av någon typ av packning eller administration sen innan.
Att du har erfarenhet av kundservice.
Att du har erfarenhet eller intresse av webshop eller Paid ads-arbete. (meta och google ads)
Om du gillar att stå framför kameran, då vi ofta använder vår egen personal för att fota våra smycken.

Ansök nu

Administratör med försäljningsansvar

Läs mer Apr 22
Vårt dotterbolag söker nu en ny medarbetare! Till vårt dotterbolag Fruktproffsen i Norden AB söker vi nu en person som kan tackla en bred tjänst. För att lyckas i denna tjänsten tror vi att du är:
Orädd
Social
Driven
Lösningsorienterad
Teknisk



Fruktproffsen i Norden AB är ett företag som levererar fruktkorgar, presentkorgar, kaffe, Te med mera till företag via en abonnemangstjänst.
Arbetsuppgifter;


Administration
Kontakt med leverantörer
Inköp
leverans
kvalitè
Försäljning
Marknadsföring



Lön: 28 000 / månaden
Heltid: 100%
Utgångspunkt: Exportgatan 57B
Arbetstider enligt ök.

Ansök nu

Orderaministratör till företag inom Supply Chain

Läs mer Apr 8
Letar du efter ett administrativt arbete med start omgående? Har du en vana av att hantera ordrar och administration och besitter ett intresse för logistik och/eller ekonomi? Är du tillgänglig kommande 4 månader så är detta tjänsten för dig!

OM TJÄNSTEN
Vi söker nu en administratör för ett föräldrarvikariat på 4 månader till välkänt bolag i Mölndal. Start förväntas vara omgående då behovet pågår till och med augusti. Detta uppdrag lämpar sig för dig som är en strukturerad person som uppskattar att ha många bollar i luften samtidigt. Du kommer bli del av ett mindre team på 3 personer där ni tillsammans arbetar för att nå företagets uppsatta mål.

Onboarding och upplärning kommer ske på plats på ett av företagets kontor som ligger i Mölndal. Här kommer du få sitta tillsammans med dina kollegor och både teoretiskt och praktiskt lära dig de förväntade arbetsuppgifterna. Då starten är omgående ser vi att du som söker inte har uppsägningstid längre än 2 veckor.

Du erbjuds
- Chansen att börja arbeta omgående och säkra upp arbete på heltid i sommar
- Möjlighet att få erfarenhet inom välkänt bolag inom Supply Chain

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Orderhantering
* Fakturahantering
* Administration kring kunders profiler i affärssystemet
* Supportera säljorganisationen med övrig administration


VI SÖKER DIG SOM
- Har en godkänd eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller logistik
- Talar och skriver svenska & engelska flytande
- Har goda kunskaper i Office-paketet, inklusive Excel
- Är tillgänglig hela utlysta perioden (april-augusti)
- Har vana av att arbeta administrativt

Det är meriterande om du har
- Arbetat med orderhantering sedan tidigare
- Arbetat inom logistik eller med fakturor

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Förändringsbenägen
- Ordningsam
- Ansvarstagande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Intenso Teknikrekrytering AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Intenso Teknikrekrytering AB .

Kvalitetsingenjör till Göteborg/Hillerstorp

Kvalitetsingenjör, maskin/Kvalitetstekniker, maskin
Läs mer Maj 5
Kvalitetsingenjör till Göteborg/Hillerstorp
Är du en person som brinner för kvalitetsarbete och som vill verka i en organisation där din insats gör skillnad? Som kvalitetsingenjör hos oss på Fameco får du en trygg och bred roll i en organisation som präglas av stor delaktighet och korta beslutsvägar. I den här rollen kan du antingen vara stationerad på vårt kontor i Göteborg eller i Hillerstorp.


Vad har Sören Edvardsson, QEHS manager, att säga om företaget?
"Jag har arbetat inom elektronikindustrin i många år och när det var dags att pröva något nytt sökte jag mig till Fameco. Jag gillar nya utmaningar och kände att Fameco kunde ge mig det. Storleken på företaget gör också att arbetsuppgifterna kan variera från dag till dag. Jag stortrivs här.
Vår största styrka inom företaget är vårt kamratskap. Vi är alla villiga att hjälpa varandra i olika situationer. Kreativiteten är hög i dem olika aktiviteter som genomförs för att höja stämningen på jobbet. Det är fritt för varje medarbetare att komma med idéer som vi kan utföra tillsammans."


?
Arbetsuppgifter
I rollen som kvalitetsingenjör ansvarar du för att systematiskt analysera och utveckla kvalitetsarbetet i verksamheten. Du arbetar proaktivt med kvalitetskontroller, rotorsaksanalyser och förbättringsåtgärder för att minimera avvikelser och säkerställa hög produktkvalitet. I rollen kommer du ha breda interna kontaktytor för att förebygga kvalitetsproblem samt stödja och utbilda kollegor inom området. Du kommer även ha nära dialog med våra kunder och leverantörer för att skapa ett utvecklande samarbete. Våra kunder finns idag inom Automotive (tunga sidan) samt inom övrig industri. Idag består teamet av ytterligare en kollega som är stationerade på vårt lager i Hillerstorp och du rapporterar till QEHS manager i Göteborg.
Dina arbetsuppgifter som kvalitetsingenjör är främst kopplade till att:
Genomföra och dokumentera kvalitetskontroller i produktionsflödet
Analysera kvalitetsdata och identifiera mönster samt rotorsaker till avvikelser
Hantera kund- och leverantörsreklamationer samt följa upp korrigerande och förebyggande åtgärder (CAPA)
Granska och säkerställer att PPAP dokumentation och produkter är enligt överenskommelse
Använda metoder som 8D, 5Why och FMEA för att driva kvalitetsförbättringar
Medverka vid interna och externa revisioner enligt ISO 9001, IATF 16949 eller andra relevanta standarder
Implementera och förbättra processer för SPC (Statistical Process Control) och MSA (Measurement System Analysis)





Vad har Emmanuel Kåveryd, teamledare för Delivery Service, att säga om tjänsten och företaget?
"Jag har jobbat på Fameco sedan 2017 och har sedan tidigare bland annat tio års erfarenhet som teamledare. Att arbeta på Fameco är omväxlande med olika typer av ärenden och arbetsuppgifter, och närheten till alla avdelningar gör att det är korta vägar för att fatta beslut.
Stämningen i teamet är bra. Vi har hand om alla kunder och leverantörer så det blir ett tätt samarbete där vi hjälper och täcker upp för varandra om någon är borta. Behöver man support från andra avdelningar så är de mycket hjälpsamma och det finns en stark vilja överlag att lösa eventuella utmaningar som kan dyka upp."


Din profil
För att lyckas och trivas i rollen som kvalitetsingenjör ser vi att du är initiativrik med hög problemlösningsförmåga vilket gör att du utifrån kvalitetsavvikelser tillsammans med andra bidrar till kvalitetsförbättringar. Vidare behöver du vara kommunikativ och bra på att hantera interna och externa relationer. Du är van att verka i en internationell miljö då våra kunder och leverantörer finns runt om i Europa. Du är strukturerad och noggrann och kan självständigt driva på arbetet framåt. Vi ser gärna att du har arbetat mot Automotive eller har förståelse för liknande kravställning.
Relevant eftergymnasial utbildning eller likvärdig erfarenhet
Erfarenhet av kvalitetsarbete inom tillverkningsindustrin eller annan relevant bransch
Bekant med verktyg som PPAP, FMEA, 8D, 5Why
Erfarenhet av att analysera kvalitetsdata och driva förbättringsåtgärder
Svenska och engelska i tal och skrift



Kontakt och ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringskonsult Cassandra Åkerblad, 0720-708970, och Maria Ahlén, 0708-490288, på Intenso Teknikrekrytering.
Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt.
Välkommen med din ansökan!
Om företaget
Fameco AB är en global leverantör av högkvalitativa C-parts såsom fästelement, tråd-, och plåtkomponenter. Fameco AB är den självklara partnern för alla tillverkare inom den tunga fordons-, och allmän industrin inkl. dess underleverantörer. Bland våra nuvarande kunder finns stora och välkända industrikoncerner, bland annat inom den tunga fordonsindustrin och vi är stolta över att ha en hög kundnöjdhet och en hög leveranssäkerhet. Fameco AB är en del av den globalt välkända Keller & Kalmbach-koncernen och vi har vårt kontor i Mölndal samt lager i Hillerstorp.?Läs mer på?www.fameco.se

Ansök nu

Serviceingenjör / Driftsättningsingenjör till Göteborg

Serviceingenjör, elkraft
Läs mer Apr 28
Serviceingenjör / Driftsättningsingenjör till Göteborg
Är du en teknikintresserad person som trivs med ett varierat arbete och mycket kundkontakter? PetroBio erbjuder dig en roll som serviceingenjör / driftsättningingenjör med mycket frihet under ansvar där du kommer att utvecklas brett inom avancerad brännarteknik.
Som resande serviceingenjör utgår du hemifrån men vi ser gärna att du bor i Göteborg med omnejd så att du har närhet till vårt kontor och kollegor.
Vi erbjuder
Hos oss får du en öppen och dynamisk arbetsplats med högt tempo och engagerade kollegor. Du får ett flexibelt arbete med långsiktig teknisk kompetensutveckling och för att ge dig rätt förutsättningar har vi en introduktionsplan om vår verksamhet och produktportfölj. Idag arbetar ca 30 personer i verksamheten varav ungefär en tredjedel är serviceingenjörer. Många av kollegorna har arbetat länge i företaget och delar gärna med sig av sin kompetens.
Arbetsuppgifter
Som serviceingenjör hos oss blir du en del av vårt duktiga serviceteam. Tillsammans ansvarar ni för driftsättning, underhåll och service av PetroBios egenutvecklade brännare och tillhörande utrustning för förbränning. Arbetet är i hög grad praktiskt och självständigt.
Dina resdagar ute på uppdrag sträcker sig oftast över 1–5 dagar. Du genomför också delar av servicen genom fjärrsupport, men större delen av din arbetstid är du ute hos våra kunder på fältet. Våra kunder finns främst i Skandinavien och Europa.


Vad säger Hampus Alfredsson, serviceingenjör, om hur det är att jobba på PetroBio?
"Jag har jobbat på PetroBio sedan 2017 och är utbildad sjöingenjör. Det som fick mig att välja yrket som serviceingenjör före sjön var fördelen med att komma hem varje helg och fortfarande få resa. Att jobba på PetroBio är varierande och utmanande på många plan vilket gör att den ena dagen aldrig är den andra lik.
Vi har en god stämning i teamet och de varierande arbetsuppgifterna gör att det inte finns någon typisk dag. Det mest stimulerande med tjänsten är resandet, de ständigt nya intrycken och att få ha roligt med sina kollegor. De främsta fördelarna är variationen och friheten. Jag utgår hemifrån och jag kan påverka mitt arbete till stor grad."
Läs mer om vad Hampus och hans kollegor har att säga om tjänsten och företaget på https://career.masterhelp.se/petrobio


Din profil
Högskoleutbildning, gärna sjöingenjör eller likvärdig utbildning inom relevant område såsom el, styr & regler eller automation
Tekniskt intresse och erfarenhet av tekniskt arbete inom el, mekanik, automation eller hydraulik
Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska, kunskaper i tyska är meriterande
Körkort behörighet B
Hanterar Word och Excel obehindrat och är van vid digitala miljöer
Har du erfarenhet av eller intresse inom programmering är det meriterande



Du är en ansvarstagande, metodisk problemlösare som drivs av att utföra ett bra arbete med hög servicenivå. Du planerar, strukturerar och levererar dina åtaganden med kunden i fokus. Du trivs i sociala sammanhang och bygger förtroende hos våra kunder.


Kontakt och ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringskonsult Maria Ahlén, 0708-490288 och Josefine Petersson, 0702-501429, på Intenso Teknikrekrytering.
Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt.
Välkommen med din ansökan!
Om företaget
PetroBio är ett ingenjörsföretag som grundades 1964 och har varit i Stena-familjens ägo under större delen av tiden fram till 2018, då det belgiska multinationella pannföretaget VYNCKE tog över ägandeskapet. PetroBio är ett högteknologiskt företag som tillhandahåller innovativa förbränningslösningar för fasta, flytande och gasformiga bränslen. PetroBio vill vara en ledande aktör i arbetet att ställa om till fossilfri kraft- och värmeproduktion. Som företag erbjuder vi dig frihet och förtroende att förverkliga dina idéer i praktiken. Med dig ombord vill vi driva på konverteringstakten av fossila bränslen.

Ansök nu

Processingenjör till Göteborg

Processingenjör, elkraft
Läs mer Apr 28
Processingenjör till Göteborg
Vi söker en erfaren och engagerad processingenjör till vårt teknikteam i Göteborg.
Vi erbjuder
Vi erbjuder en öppen och dynamisk arbetsplats där du tillsammans med engagerade kollegor får delta i den gröna energiomställningen med avancerad förbränningsteknik i framkant. Hos oss är allas insats avgörande vilket ger stor möjlighet att få vara med att påverka och utveckla våra processer och produkter. Du kommer att få variation i dina uppgifter och arbeta med många spännande energiprojekt i skandinavien och Europa med stort fokus på hållbarhet!


Vad säger Hans Elmeklo, teknik- och projektchef om hur det är att arbeta på PETROBIO?
"Jag sökte mig till PETROBIO då jag trivs bäst på en mindre arbetsplats, där beslutsvägarna är korta och man har stora möjligheter att påverka både sin egen roll och företagets utveckling. Att få vara del av en verksamhet inom energisektorn och bidra till bättre klimat och miljö känns också mycket motiverande.
Vi är med och bidrar i omställning till ett mer hållbart samhälle. Vår pulverbrännare är i världsklass och vårt mål är att ständigt utveckla dessa för att för att ha lägsta möjliga emissioner. Att arbeta på PETROBIO innebär att den ena dagen inte är den andra lik. Man måste vara beredd på att ibland hjälpa till och arbeta utanför sitt normala ansvarsområde vilket gör det varierande och stimulerande."


Arbetsuppgifter
Som processingenjör hos oss kommer du att arbeta med våra egenutvecklade brännare och tillhörande utrustning så som bränsleförvaring och beredning, pannor, rökgasrening. Du driver arbetet kring den processtekniska lösningen i projekt av varierande storlek och komplexitet, med huvudsakliga arbetsuppgifter som:
Processdesign av ny- och ombyggnationer
Dimensionering av processutrustning
Framtagning av tekniska specifikationer och kalkyler
R&D
Utformning av P&ID;
Tekniskt säljstöd
Kund och leverantörskontakt



Din profil
Vi söker en erfaren processingenjör med bakgrund inom process- eller energiindustrin. Du trivs i den mindre organisationen där du, självständigt och tillsammans med dina kollegor, får utrymme att driva på och utföra era uppgifter. Du har ett pragmatiskt förhållningsätt och trivs i en mindre organisation där ett gott samarbete värdesätts. Vidare är du noggrann, analytisk och har förmåga att arbeta med flera projekt parallellt.
Civilingenjör inom maskin-, energi eller kemiteknik, alternativt motsvarande arbetserfarenhet
Erfarenhet av att konstruera P&ID;
Vana av att arbeta i AutoCAD, gärna Plant-3D
Vana av att självständigt kunna driva på dina uppgifter
Goda kunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift



Kontakt och ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringskonsult Maria Ahlén, 0708-490288 och Josefine Petersson, 0702-501429, på Intenso Teknikrekrytering.
Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt.
Välkommen med din ansökan!


Om företaget
PETROBIO AB är ett ingenjörsföretag som grundades 1964 och har varit i Stena-familjens ägo under större delen av tiden fram till 2018, då det belgiska multinationella pannföretaget VYNCKE tog över ägandeskapet. PETROBIO är ett högteknologiskt företag som tillhandahåller innovativa förbränningslösningar för fasta, flytande och gasformiga bränslen. PETROBIO vill vara en ledande aktör i arbetet att ställa om till fossilfri kraft- och värmeproduktion. Som företag erbjuder vi dig frihet och förtroende att förverkliga dina idéer i praktiken. Med dig ombord vill vi driva på konverteringstakten av fossila bränslen.

Ansök nu

Projektledare till Partillebo AB

Civilingenjör, bygg
Läs mer Apr 8
Projektledare till Partillebo AB
Partillebo AB är ett kommunalt fastighetsbolag med 85 anställda, verksamma inom fastighetsbranschen och ägs till 100 procent av Partille Kommun. Vi äger, förvaltar, bygger och hyr ut bostäder och lokaler. Partillebo arbetar för att utveckla kommunen med fokus på ett varierat utbud av bostäder och lokaler som skapar trygghet och trivsel. Vi söker dig som vill bidra till vårt uppdrag och vår affärsidé - att vara en samhällsutvecklare med personlig service som affärsmässigt skapar, utvecklar och erbjuder hållbara boendemiljöer och lokaler.
Vår vision är ”Tillsammans skapar vi den bästa framtiden i Partille”.
Om rollen
Vi söker en projektledare som vill bidra till vårt uppdrag att skapa hållbara boendemiljöer och lokaler. Projekten som du kommer att arbeta med spänner över en bredd från bostäder, skolor, fastigheter för vård & omsorg till idrottshallar.
Vi driver våra projekt ur ett affärsmässigt perspektiv men har samtidigt fokus på samhällsnytta. Vi har en långsiktighet med allt vi gör och bygger med fokus på hållbarhet och för att förvalta på lång sikt.
Här får du chansen att jobba med erfarna kollegor inom fastighetsbranschen. Vi har en arbetsplats med härlig gemenskap där alla stöttar varandra, vilket gör det både trevligt och utvecklande att arbeta här.


Vad har Åsa Friis, chef projektavdelning, att säga om företaget?
"Jag sökte mig till Partillebo då jag tycker om de kommunala bolagens struktur eftersom de kombinerar samhällsnytta och affärsmässighet. Partillebo är lite unika eftersom vi har både bostäder och i stort sett alla samhällsfastigheter inom Partille, detta gör arbetet mycket varierat.
Partillebo är ett bolag i förändring som utvecklar verksamheten med stort fokus på hållbarhet. Det är ett lagom stort bolag, tillräckligt litet för att lära känna kollegorna men ändå så stort att vi har resurser att genomföra projekt. Vi har många roliga, varierande och ”samhällsnyttiga” projekt och vi kommer att fortsätta utveckla vårt bestånd både med nyproducerade bostäder/lokaler men också genom att omvandla och underhålla. Vi utvecklar även vårt arbete med hållbart byggande/förvaltning samt digitalisering."


Vad har Elcin Asgarov, Projektledare, att säga om tjänsten och företaget?
"Att jobba på Partillebo är både utvecklande och givande. Som projektledare får jag arbeta med olika typer av bygg- och renoveringsprojekt, där jag har ansvar för planering, genomförande och uppföljning.
En typisk dag som projektledare är varierande och fylld med både planering och praktiskt arbete. Jag börjar oftast dagen med att uppdatera mig på pågående projekt. Därefter kan jag ha möten med entreprenörer, konsulter eller kollegor för att diskutera framsteg, lösa eventuella problem och säkerställa att allt går enligt plan. Jag besöker ofta byggarbetsplatser för att följa upp arbetet, göra kontroller och ha dialog med både hantverkare och hyresgäster. Jag hanterar också administrativa uppgifter, såsom budgetuppföljning, tidsplanering och dokumentation av projekten.
Stämningen i mitt team är väldigt bra, vi stöttar varandra, delar med oss av kunskap och arbetar tillsammans för att lösa problem på ett effektivt sätt. Det finns en bra balans mellan professionalism och en avslappnad atmosfär, där vi kan ha roligt samtidigt som vi levererar bra resultat."


Arbetsuppgifter
Du kommer att leda projekt från idé till färdigställande, både ombyggnationer och nyproduktion, samt underhållsprojekt för befintliga fastigheter. Din roll innebär också att främja användningen av projektverktyg och digitaliseringsverktyg för att förbättra arbetsmetoder och effektivisera processerna.
Leda och driva projekt i olika skeden såväl nyproduktioner som ombyggnationer från idé till färdigställande
Leda och driva underhållsprojekt för befintliga fastigheter
Budgetera och upprätta investeringskalkyler
Delta i affärsmässiga bedömningar och beslut för projekten
Planera och upprätta tidplan
Handlägga och utvärdera anbud
Leda och driva konsultgrupper för framtagande av förfrågningshandlingar
Leda och driva arbetet med upphandlade entreprenörer
Din profilHögskoleingenjör eller yrkesutbildning inom bygg eller samhällsbyggnad, alternativt likvärdig utbildning
Erfarenhet från husbyggnadsprojekt i minst två faser med huvudfokus från program och framåt
Erfarenhet av projekt- och/eller projekteringsledning
Vana att arbeta med budget och ekonomisk uppföljning
Kunskaper inom entreprenadjuridik
Goda kunskaper inom Office-paketet



Som person värdesätter du etik och moral, är prestigelös, noggrann och initiativrik. Du är kommunikativ, jobbar gärna i team och har förmågan att se helheten. Du skapar motivation och engagemang för ett gott samarbete både internt och externt.


Kontakt och ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringskonsult Malou Magnusson, 0707-58 87 45, på Intenso Teknikrekrytering.
Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Drifttekniker / Processoperatör till St1 Refinery i Göteborg

Processoperatör kemisk industri
Läs mer Apr 1
Drifttekniker / Processoperatör till St1 Refinery i Göteborg
Har du erfarenhet eller utbildning inom driftteknik? Är du engagerad och vill lära dig mer? Vill du dessutom vara med på vår resa mot förnybar energi? Inom vår driftorganisation finns en framtagen kompetensutvecklingsmodell, som säkerställer din karriärsresa inom organisationen. Låter detta intressant? Då kan denna roll vara perfekt för dig!
Som drifttekniker på ett raffinaderi får du arbeta i en dynamisk och varierad miljö, med teknisk utveckling och samarbete, samt bidra till vår energiomställning. Arbetet innebär kontinuerlig skiftgång, vilket innebär att du kommer att arbeta under olika tider på dygnet, inklusive nätter och helger, för att säkerställa att raffinaderiet alltid är i drift. Du kommer att bli en viktig del av ett av våra fem väl sammansvetsade skiftlag, där varje lag arbetar tätt tillsammans för att upprätthålla hög standard och effektivitet i produktionen.
Arbetsuppgifter
Som drifttekniker på St1 raffinaderi kommer du att ha en central roll i att säkerställa att våra processer och system fungerar effektivt och säkert.
Dina arbetsuppgifter kommer att vara varierande och innefatta:
Övervakning och styrning: Du kommer att övervaka och styra våra automatiserade processanläggningar och utrustning via avancerade dataskärmar och kontrollsystem. Detta inkluderar att justera inställningar för att optimera produktionen och säkerställa hög kvalitet.
Kontroller och rondering: Du kommer att utföra regelbundna kontroller och ronderingar av anläggningar för att säkerställa funktion och upptäcka avvikelser i tid.
Felsökning och problemlösning: Du kommer att felsöka och åtgärda driftstörningar och tekniska problem, både praktiskt och analytiskt.
Underhåll och reparation: Du ansvarar för regelbundet underhåll och reparationer av maskiner och utrustning för att förebygga driftstörningar.
Säkerhetsarbete: Säkerheten är avgörande, och du kommer att delta aktivt i säkerhetsarbete, följa och förbättra rutiner och riktlinjer, samt förebygga olyckor och minimera risker.
Dokumentation och rapportering: Du dokumenterar arbetsuppgifter och resultat, samt rapporterar till överordnade. Detta inkluderar anteckningar om processförändringar, underhåll och incidenter.
Samarbete och kommunikation: Du samarbetar nära med drifttekniker, processingenjörer och underhållstekniker för smidig och effektiv drift. God kommunikation och samarbete är nyckeln till framgång i denna roll



Kvalifikationer och erfarenhet:
Vi söker dig som har en teknisk utbildning (exempelvis kemiingenjör, sjöingenjör, maskinbefäl, eller YH-utbildning) eller motsvarande kompetens genom arbetslivserfarenhet. Du har tidigare erfarenhet från liknande processindustrier och är van vid skiftarbete. För att kunna säkerställa säkerheten och effektiviteten i vår verksamhet är det nödvändigt att du behärskar svenska, både i tal och skrift. Detta krav grundar sig på att en korrekt och tydlig kommunikation är avgörande för att förebygga och hantera säkerhetsrelaterade situationer. Dessutom är B-körkort ett krav.
Personliga egenskaper:
Du är nyfiken, engagerad och driven, och du trivs med att arbeta tillsammans med andra för att uppnå gemensamma mål. Eftersom arbetsuppgifterna varierar, tror vi att du lockas av att arbeta praktiskt med tekniska lösningar och analytisk problemlösning framför processdataskärmar. Med en proaktiv inställning tar du gärna initiativ för att förbättra och optimera våra processer. Din tekniska expertis och ditt intresse för förnybar energi kommer att vara avgörande för din framgång hos oss. Vår arbetsmiljö kräver ett aktivt HSSE-arbete (Health, Safety, Security, and Environment), och därför söker vi en ansvarsfull person som konsekvent strävar efter att förbättra arbetsmiljön för både sig själv och sina kollegor.
Vad erbjuder vi dig?
På St1 raffinaderi får du ett utvecklande och spännande arbete i en bransch i stor förändring. Vi värdesätter vår personal och erbjuder många uppskattade förmåner utöver din grundlön:
Bonusprogram
Andel i företagets vinstandelsstiftelse
Utfyllnad av föräldraförsäkring vid barnledighet
Utmärkta träningsmöjligheter på plats, inklusive nyrenoverat gym, uppvärmd pool och idrottshall
Friskvårdsbidrag
Subventionerad företagshälsovård
Subventionerad lunch
Subventionerade aktiviteter där vi regelbundet gör roliga saker tillsammans



Placeringsort: Tjänsten är placerad på vårt raffinaderi på Hisingen, precis vid Älvsborgsbron.

Några ord från Linnea, Drifttekniker på St1 i Göteborg
"Jag har arbetat på ST1 i snart fyra år och det är ett intressant jobb med stora utvecklingsmöjligheter. Ingen dag är den andra lik och det blir aldrig tråkigt då det nästan inte finns någon begränsning i vad du kan lära dig."
På vår karriärsida kan du läsa mer om hur det är att arbeta hos oss: https://career.masterhelp.se/st1-refinery


Då St1 Refinery bedriver en samhällsviktig verksamhet genomförs alltid bakgrundskontroll inför ett anställningserbjudande. Vid intervju ska för Sverige godkänd ID-handling kunna uppvisas. ST1 Refinery är även till del ett säkerhetsklassat företag och en säkerhetsprövning med registerkontroll kan därför genomföras vid behov. Säkerhetsprövningen genomförs i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen.Vid en anställning hos ST1 Refinery följer en skyldighet att krigsplaceras.
Ansökan och kontakt:
För frågor om tjänsten, kontakta Helén Nygren, HR koordinator helen.nygren@st1.com. St1 Refinery har kollektivavtal med IKEM, Innovations- och kemiindustrierna i Sverige, https://www.ikem.se. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt.
Vi ser fram emot att höra av dig - varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu