Göteborg: P2P/AP Redovisningsekonom - Göteborg

Hitta ansökningsinfo om jobbet P2P/AP Redovisningsekonom - Göteborg i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2025-04-25 // Varaktighet: Heltid

Till en av våra kunder inom industrisektorn söker vi nu en P2P Accountant / AP Accountant för ett spännande uppdrag i en internationell miljö.
I kundens P2P-team arbetar idag 22 medarbetare uppdelade i tre mindre grupper med olika fokusområden: fakturahantering, troubleshooting och betalningar. Teamet hanterar leverantörsreskontra och arbetar i flera olika ekonomisystem, bland annat SAP S/4HANA, SAP R3, Odoo, Erpnext och M3, beroende på enhetens behov. Gruppen ansvarar för att stötta AP-processer i Sverige, Norge, Danmark, Storbritannien, Finland och Nederländerna.
Detta är en möjlighet att bli en del av ett globalt företag med stark lokal förankring, där du får arbeta i ett erfaret och sammansvetsat team som driver effektivitet och kvalitet inom leverantörsreskontra. Dina ansvarsområden och arbetsuppgifter:
• Hantera och registrera leverantörsfakturor för de aktuella enheterna. • Vara ansvarig för att besvara förfrågningar inom leverantörsreskontra (AP). • Ansvara för bokslut och rapportering kopplat till AP-processen. • Säkerställa avstämning och uppföljning av GR/IR-poster (goods receipt/invoice receipt). • Ansvara för att underhålla och uppdatera leverantörsregister enligt interna riktlinjer. • Ha nära samarbete med både interna och externa intressenter. • Arbeta enligt företagets interna kontrollkrav och processer. • Ansvara för att hantera och genomföra utbetalningar. • Skapa betalningsförslag och följa upp att betalningar genomförs korrekt. • Besvara frågor från både verksamheten och leverantörer. • Följa upp och hantera processförbättringsinitiativ (PIs). • Bidra till standardisering och harmonisering av arbetsprocesser. • Stötta teamet i dess backup-struktur, vilket innebär att hjälpa till där det behövs för att säkerställa kontinuitet. Krav: • Erfarenhet av att arbeta med leverantörsreskontra (AP). • 3–5 års universitetsstudier inom ekonomi eller liknande område. • Tidigare vana av att arbeta i ekonomisystem samt MS Office; erfarenhet av SAP är meriterande. • Goda samarbets- och lagarbetsförmågor. • Erfarenhet av arbete i ett centralt finance service center ses som en fördel. • Förmåga att arbeta effektivt i multikulturella och globala team. • Problemlösningsorienterad och trivs med att hantera utmaningar. • Har förmågan och viljan att ifrågasätta och förbättra befintliga arbetssätt för att säkerställa korrekt redovisning och utveckla processer. • Flytande i både svenska och engelska, såväl i tal som skrift. Vänligen skicka in ditt CV på engelska. Tillträde och ansökan: Startdatum: 05 maj 2025 Slutdatum: 16 mar 2026 Sista ansökningsdagen: 29 apr 2025 Distansarbete: 25% Ort: Göteborg Kontaktperson: 0790 062 711 Urval och intervjuer sker löpande!
Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher.
Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Redovisningsekonom

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Redovisningsekonom.

Redovisningsekonom till SR Energy

Läs mer Maj 13
Letar du efter en arbetsplats där du kan utvecklas och samtidigt bidra till en hållbar framtid? SR Energy är ett energibolag som investerar långsiktigt i förnybar energi. Nu söker vi vår nästa kollega till ekonomiavdelning och du har möjlighet att ansluta som redovisningsekonom. Hos SR Energy blir du en del av en entreprenöriell och dynamisk organisation där arbetsmiljön präglas av en varm stämning och ett gott samarbetsklimat.
Låter det intressant? Skicka in din ansökan redan idag.


Om rollen
Som redovisningsekonom på SR Energy kommer du att ingå i en ekonomiavdelning om tre personer, där ett nära samarbete är en naturlig del av din vardag. Tillsammans har ni som grupp ett övergripande ansvar för bolagets redovisning- och bokslutsprocess och arbetar med löpande bokföring, månadsbokslut, skatter & moms, årsbokslut och årsredovisning för koncernens 15 bolag (vindkraftsparker). Ekonomiavdelningen som leds av CFO arbetar nära övriga organisationen och stöttar verksamheten med bl.a. projektuppföljning, i bolagets hållbarhetsarbete och dess rapportering och med markägarkontakter. Rollen innebär en stor bredd i arbetsuppgifter och här finns en möjlighet till utveckling för dig som önskar det på sikt.


Vem är du?
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande och något eller några års erfarenhet från liknande arbete. Du känner dig trygg i din grundläggande redovisningskunskap och är samtidigt nyfiken på att bredda din kompetensbank och erfarenhet. Har du varit delaktig i eller drivit hela bokslutsprocessen ses det som positivt. Du trivs att jobba i en roll där arbetsuppgifterna innebär att du följer hela processen.

Som person är du positiv, prestigelös och flexibel samt trivs med att arbeta i team samtidigt som du har dina egna ansvarsområden. Struktur kommer naturligt för dig och du har en god analytisk förmåga. Att hjälpa, ge energi och bidra till ett gott samarbete och god stämning faller sig naturligt för dig. Du är samtidigt beslutsam när det behövs. Du ser gärna många kontaktytor, har en god kommunikativ förmåga och tycker om att arbeta nära verksamheten.


Om SR Energy
SR Energy är Sveriges största vindkraftsproducent. Vi projekterar, bygger och förvaltar effektiva vindparker för ett långsiktigt ägande. Genom att fokusera på södra Sverige, bidrar vi där behovet av energi är som störst. Våra 216 vindkraftverk producerar varje år 2,3 TWh el, vilket motsvarar mer än behovet av hushållsel i Göteborg och Malmö. Under byggnation har vi ytterligare 0,4 TWh. SR Energy grundades 2005 och har idag 30 medarbetare på huvudkontoret i centrala Göteborg. Bolaget ägs av AMF, Alecta, KLP och Stena Adactum.

SR Energy är ett företag med god sammanhållning, hög kompetens och ett stort engagemang. Du ges möjlighet att arbeta med många varierande uppgifter och utvecklas inom ditt område. Om du dessutom trivs med att ägna dig åt friskvård finns goda möjligheter till gemensamma träningsaktiviteter. Du finner kontoret i fräscha och ljusa lokaler mitt i centrala Göteborg.

Besök www.srenergy.se för mer information.




Har vi väckt ditt intresse?
I den här rekryteringen samarbetar SR Energy med SEVR Finance Recruitment. Urval och intervjuer sker löpande så skicka därför gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor eller funderingar gällande rekryteringsprocessen eller kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Elin Lindén på telefon 0721-74 66 75 eller via elin.linden@sevr.se.
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Junior Group Accountant till Hexatronic Group

Läs mer Maj 9
Vill du arbeta med redovisning på koncernnivå i ett växande internationellt bolag? Då är det dig vi söker! Hexatronic Group är en global koncern som erbjuder lösningar och produkter för fiberoptisk kommunikation. Vi är ledande inom våra fokusområden Fiber Solutions, Harsh Environment och Data Center och arbetar med att möjliggöra den digitala infrastruktur som krävs för ett uppkopplat samhälle. Med verksamhet i över 20 länder är vi en pålitlig partner för kunder världen över. Läs mer om företaget på vår hemsida.
Om rollen
Idag består ekonomifunktionen av 7 kollegor, alla med olika ansvars- och expertisområden. Tack vare korta beslutsvägar och den prestigelöshet som råder inom hela Hexatronic, har du stor möjlighet att vara med och påverka rutiner och processer. Rollen är bred och innebär bl.a. att ta emot rapporter från våra dotterbolag, säkerställa balans och resultat, göra koncern och IFRS-justeringar. Totalt i koncernen finns det ca 40 operationella enheter.
Kontoret är beläget på Sofierogatan 3, med spårvagn och buss alldeles i närheten.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Löpande arbete med koncernens konsoliderings- och rapporteringsarbete
Stänga månads-och kvartalsrapporter samt delaktig vid framtagning av koncernens årsredovisning och delårsrapporter
Ha löpande dialog med våra legala enheter i redovisnings- och rapporteringsfrågor
Delaktig i utvecklingen och användarvänligheten i koncernrapporteringssystemet (Aaro)
Projektarbeten kopplat till ex IFRS, nya regelverk, redovisningsrutiner mm

Vem är du
Du är civilekonom eller motsvarande
Är trygg och självgående i din redovisning
Kunskaper inom koncernredovisning och IFRS
Kommunicerar på svenska och engelska i tal och skrift
Van Excelanvändare och system stark
Meriterande om du arbetat i Aaro eller annat liknande koncernrapporteringssystem
Meriterande om du arbetat i större och gärna internationell organisation

Vi är ett gott och hjälpsamt gäng på vårt växande kontor och tänker att din personlighet är en god blandning av analytisk, lättsam och med vilja att lära och dela med dig. Du är van att självständig driva ditt arbete framåt, lyfter blicken och trivs som bäst när dina arbetsuppgifter är varierande.
Vill du veta mer och ansöka?
I den här rekryteringen samarbetar Hexatronic Group med MPYA Finance. Har du frågor är du varmt välkommen att höra av dig till ansvariga rekryteringskonsulter Anette Zantelid tfn 0732-03 67 77 eller Linda Målberg tfn 0733-80 77 88. Din ansökan gör du via www.mpyafinance.se.
Vi ser fram emot din ansökan och vill även göra dig uppmärksam på att intervjuer till denna roll sker löpande, samt att tjänsten kan komma tillsättas innan annonsavslut.

Ansök nu

Redovisningsansvarig till Hexatronic Group

Läs mer Maj 9
Är du redovisaren som gillar att ha helhetsgrepp och jobba brett? Lockas du av att arbeta i ett växande internationellt bolag? Då är det dig vi söker! Hexatronic Group är en global koncern som erbjuder lösningar och produkter för fiberoptisk kommunikation. Vi är ledande inom våra fokusområden Fiber Solutions, Harsh Environment och Data Center och arbetar med att möjliggöra den digitala infrastruktur som krävs för ett uppkopplat samhälle. Med verksamhet i över 20 länder är vi en pålitlig partner för kunder världen över. Läs mer om företaget på vår hemsida.
Om rollen
Rollen som Redovisningsansvarig är bred och innebär ett helhetsansvar för redovisningen i två bolag och säkerställer att korrekta siffror kommer in till dina kollegor som arbetar med koncernredovisningen. Du är även behjälplig i budget-och prognosarbetet samt arbetar löpande med att effektivisera.
Tack vare korta beslutsvägar och den prestigelöshet som råder inom hela Hexatronic, har du stor möjlighet att vara med och påverka rutiner och processer. Idag består ekonomifunktionen av 7 kollegor, alla med olika ansvars- och expertisområden. Kontoret är beläget på Sofierogatan 3, med spårvagn och buss alldeles i närheten.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Löpande redovisning och avstämningar
Skatt- och momsredovisning
Ansvar för månadsbokslut, kvartalsbokslut och årsbokslut
Analys och upprättande av månadsrapport, rapportering i Aaro
Upprättande av årsredovisningar
Förbättring av interna arbetsprocesser, digitalisering av arbetsuppgifter och
optimering av flöden
Kontakt med myndigheter och revisorer
Stötta i budget- och prognosarbete
Avstämning av mellanhavanden mot koncerninterna bolag samt administratör av koncernens cashpool

Vem är du?
Du är civilekonom eller motsvarande
Är trygg och självgående i din redovisning
Kommunicerar på svenska och engelska i tal och skrift
Van Excelanvändare och systemstark
Meriterande om du arbetat i Monitor G5, D365, Pyramid, Aaro
Meriterande om du arbetat i större och gärna internationell organisation

Vi är ett gott och hjälpsamt gäng på vårt växande kontor och tänker att din personlighet är en god blandning av att vara noggrann, social och med vilja att lära och dela med dig. Du är van att självständig driva ditt arbete framåt, lyfter blicken och trivs som bäst när dina arbetsuppgifter är varierande.
Vill du veta mer och ansöka?
I den här rekryteringen samarbetar Hexatronic Group med MPYA Finance. Har du frågor är du varmt välkommen att höra av dig till ansvariga rekryteringskonsulter Anette Zantelid tfn 0732-03 67 77 eller Linda Målberg tfn 0733-80 77 88. Din ansökan gör du via www.mpyafinance.se.
Vi ser fram emot din ansökan och vill även göra dig uppmärksam på att intervjuer till denna roll sker löpande, samt att tjänsten kan komma tillsättas innan annonsavslut.

Ansök nu

Redovisningsspecialist / Accounting Specialist

Läs mer Maj 2
Din nya roll 
Vi söker nu en engagerad och driven Redovisningsspecialist / Accounting Specialist till vår kunds Payroll & Pension-team. Teamet ansvarar för löne- och pensionsredovisningen för 25 svenska juridiska enheter. Kontoret är beläget i Arendal, Göteborg.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Säkerställa att löner, ersättningar samt sociala kostnader inklusive pensioner bokförs korrekt i enlighet med IFRS och svensk redovisningsstandard (K3).
Självständigt analysera löne- och pensionsredovisningen för de juridiska enheterna för att ge stöd till intressenter.
Leda tilldelade delar av förbättringsarbetet inom redovisningsprocesserna för Payroll & Pension-teamet för att öka effektiviteten.
Ta fram notupplysningar för avsättningar för pensioner och liknande förpliktelser samt personalkostnader till årsredovisningen.
Förbereda delar av inkomstdeklarationen relaterade till löner och pensioner.
Upprätta månatliga skattedeklarationer samt säkerställa att arbetsgivaravgifter och avdragen skatt betalas i tid.
Kunna representera Payroll & Pension-teamet och ditt specialistområde i olika forum samt förmedla information till berörda intressenter.
Utmana och ifrågasätta befintliga rutiner för att bidra till effektivare arbetssätt.
Dela med dig av kunskap för att bygga och sprida kompetens inom teamet.
Stödja vid lösning av komplexa redovisningsfrågor.

Du kommer att bli en del av ett team med Accounting Specialists som är stolta över sitt arbete och levererar hög kvalitet inom sitt expertområde. Tätt samarbete med Group Accounting, Chief Accountants, business controllers, momsgrupp och externa intressenter är en naturlig del av vardagen för att kunna leverera ett bra stöd till verksamheten.

För att bli framgångsrik i denna roll behöver du Akademisk examen inom ekonomi, finans, redovisning eller annat relevant område
Minst 4 års gedigen erfarenhet inom redovisningsområdet
Minst 2 års erfarenhet från arbete inom en ekonomiavdelning
Goda kunskaper i IFRS och svensk redovisningsstandard (K3)
Avancerade kunskaper i SAP och Microsoft Excel
Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska, såväl i tal som i skrift
Vem är du?

Vi söker dig som har ett genuint intresse för redovisning och som trivs med att arbeta i ett team där samarbete och gemensamma mål står i fokus. Du har en positiv inställning, ett starkt driv och är van att ta egna initiativ. Med ett helhetsperspektiv och ett öga för detaljer är du proaktiv i ditt arbete och har en god analytisk förmåga.
Du är trygg i att fatta beslut och har en vilja att driva förändringsarbete framåt. Samtidigt delar du gärna med dig av din kunskap och erfarenhet till kollegor och bidrar till teamets utveckling. Du har god organisationsförmåga och är skicklig på att prioritera mellan olika arbetsuppgifter, även i perioder med högt tempo.
Som person är du flexibel och har en öppen inställning till att arbeta i en föränderlig miljö. Du är van att arbeta självständigt men ser också värdet i att bygga relationer och samarbeta med kollegor och intressenter i både nationella och internationella sammanhang.

Välkommen med din ansökan Anställningens omfattning: 100% Anställningsform: Tidsbegränsad anställning Start: Omgående. Slut: 2025-12-31 med chans till förlängning. Utvalda förmåner: Kollektivavtal, Friskvårdsbidrag, Benifex med mera I din ansökan: säkerställ att det tydligt framgår att du är kvalificerad utefter kundens önskade kvalifikationer.
Bra att känna till!Vi går igenom ansökningarna löpande. Då processerna i konsultvärlden ofta går snabbt kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdatum – vänta därför inte med att skicka in din ansökan!
Du behöver inte skriva ett personligt brev utan i stället ber vi dig svara på urvalsfrågorna i samband med ansökan.
FöretagspresentationVår kund är en global industrikoncern som är ledande inom utveckling av innovativa och hållbara lösningar för transport- och infrastruktursektorn. Med en lång historia och starkt fokus på framtiden erbjuder de en dynamisk arbetsmiljö där teknik, samarbete och kvalitet står i centrum. Här ges du möjlighet att vara en del av en organisation som bidrar till en mer hållbar värld.

Ansök nu

Financial Controller till Foxway

Läs mer Apr 30
Bli en del av Foxway som Financial Controller – och driv hållbar tech framåt!

Om du vill vara med och göra skillnad, på riktigt, är Foxway bolaget för dig. På Foxway skapar vi hållbara tekniska lösningar som gynnar både människor, företag och planeten. Vi växer snabbt och söker nu en Financial Controller som vill kombinera finansiellt ansvar med ett syfte som känns i hjärtat. Hos oss får du arbeta i en internationell miljö med engagerade kollegor som drivs av innovation, hållbarhet och samarbete. Placering på Lindholmen i Göteborg.

Vi ser fram emot din ansökan!
Om rollen
Som Financial Controller blir du en viktig del av vårt Accounting Team där du arbetar med både analys, redovisning och rapportering kopplat till några av våra nordiska bolag inom koncernen. Du kommer att få en bred och utvecklande roll där du arbetar nära såväl verksamhet som ledning. Vi erbjuder mycket frihet, men också ett stort gemensamt ansvar – för våra kunder, varandra och framtiden.

Tjänsten passar dig som trivs med ansvar, en social tillvaro och som gillar att förbättra processer – och framför allt dig som vill vara med och bygga något större än bara siffror. Du får möjlighet att bidra med både analys och insikt – i en vardag som präglas av samarbete över affärsområden, team och landsgränser. Du kommer in i ett bolag i tillväxt, där det finns stort utrymme att påverka, utveckla processer och växa i takt med verksamheten.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter i korthet:
Upprätta månads-, kvartals- och årsbokslut
Ansvara för årsredovisningar, deklarationer och rapportering
Ta fram analyser och rapporter
Prognostisera kassaflöde och stötta verksamheten i likviditetsplanering
Säkerställa intern kontroll och följsamhet mot regelverk och interna processer
Implementera och utveckla rutiner och arbetssätt inom redovisning och rapportering
Arbeta nära Business Controller med budget, prognoser och affärsnära uppföljning
Arbeta avdelningsövergripande för att driva processförbättringar
Förbättra och utveckla arbetet med rapport- och ERP-system såsom Power BI och Jeeves/Visma
Ad hoc analyser
Power BI


Som Financial Controller rapporterar du till Head of Finance & Accounting, som du också kommer att ha ett tätt samarbete med. Placering på Lindholmen i Göteborg. Resor i tjänsten kan förekomma.

Vem söker vi?
Vi söker dig som har en akademisk examen inom ekonomi och flera års erfarenhet av att arbeta som Financial Controller eller i en liknande roll inom revision, redovisning och/eller controlling. Du har en god förståelse för finansiella rapporter, prognoser och budgetarbete, och är van att arbeta i ERP-system. Har du dessutom erfarenhet av BI-verktyg är det mycket meriterande. Vidare tror vi att du trivs i en internationell miljö samt har goda kunskaper i svenska såväl som engelska, i tal och skrift.
Som person är du nyfiken, strukturerad och analytisk och trivs med att ta ansvar samt är bekväm med att arbeta såväl självständigt som i team. Befattningen har många olika kontaktytor, så det är avgörande att du är kommunikativ och lyhörd för att förstå och tillgodose olika perspektiv och behov. Du är flexibel, nyfiken och lösningsorienterad med en god förmåga att prioritera ditt arbete i en föränderlig miljö.

Om Foxway
We are pioneers in the tech industry, enabling a more circular way of using tech. With our vision of becoming the world's best as-a-service company enabling circular tech, Foxway has seamlessly empowered its customers to integrate environmental responsibility into their business operations. As a dynamic leader, we serve large organizations, the public sector, and consumer electronics resellers.
Headquartered in Sweden, we operate in eight European countries and serve customers worldwide. Founded in 2009, Foxway's rapid growth continues through strategic acquisitions, with an annual turnover ca SEK 7.4 billion in 2023. Driven by a dedicated team of ca 1,300 professionals we are enabling circular tech for everyone.
In 2023, Nordic Capital became a majority owner to further support Foxway’s strong growth journey. Our strategic plan includes securing the right leadership to scale operations globally, both organically and through acquisitions.
Discover how Foxway can transform your organization with circular IT solutions at www.foxway.com.
Har vi väckt ditt intresse?
I den här rekryteringen samarbetar Foxway med SEVR Recruitment. Vid frågor kontakta ansvarig rekryteringskonsult Elin Lindén på telefon 0721-74 66 75 eller via elin.linden@sevrt.se. Då vi arbetar löpande urval kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi rekommenderar dig därför att söka så snart som möjligt.
Varmt välkommen med din ansökan.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Sway Sourcing Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Sway Sourcing Sweden AB .

Digital produktchef - Göteborg

IT-strateg
Läs mer Maj 16
Som digital konsult inom specialprojekt kommer du att spela en nyckelroll inom området för grundläggande produkter. Du ansvarar för att driva tvärfunktionella digitala initiativ med strategisk påverkan, inklusive särskilda projekt. Du kommer att ansvara för att identifiera problem, ta fram lösningar samt presentera insikter. Arbetet innebär nära samarbete med ledningsgrupp och berörda intressenter samt att skapa samsyn inom organisationen. Rollen inkluderar även ansvar för portfölj- och ekonomistyrning av digitala satsningar. För att lyckas krävs god förmåga att berätta engagerande historier, skapa strategier och förmedla budskap tydligt till olika målgrupper.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Leda och genomföra specialprojekt genom att identifiera utmaningar, utveckla lösningar och kommunicera resultat på ett tydligt och kraftfullt sätt. • Omvandla komplex information till lättförståeliga berättelser, presentationer och strategiska förslag anpassade för olika intressenter. • Samarbeta med ledningen för att driva interna strategier framåt. • Stötta samsyn inom avdelningen och bidra till specialprojekts framgång genom att möjliggöra effektiv kommunikation och samordning. • Hantera ad-hoc-uppgifter på ett effektivt och proaktivt sätt för att möta deadlines och upprätthålla hög kvalitet. • Utföra interna undersökningar, analysera resultaten och omsätta dessa i förbättringsåtgärder. • Ansvara för portföljhantering och ekonomisk uppföljning inom Digital & IT-avdelningen för att säkra prioritering och framgångsrik leverans.
Kvalifikationer:
• Magisterexamen inom företagsekonomi, IT eller motsvarande • Mycket god kommunikativ förmåga på alla nivåer i organisationen • Enastående förmåga att organisera och hantera flera uppgifter samtidigt • Strukturerad och välorganiserad • Van att arbeta med portföljhantering och ekonomi • Analytisk med starkt fokus på datadrivet beslutsfattande • God förståelse för mjukvaruutveckling och agila arbetssätt
Övrig information:
Konsulter har möjlighet att ta semester under sommaren och kan börja senast i augusti 2025.
Vänligen skicka in ditt CV på engelska.
Tillträde och ansökan:
Startdatum: Från 1 juli 2025 Slutdatum: 30 november 2025 Sista ansökningsdag: 20 maj 2025 Distansarbete: 50% Ort: Göteborg Kontaktperson: 0790 062 711 Urval och intervjuer sker löpande!
Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher.
Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

Ansök nu

IT-supporttekniker till globalt företag i Göteborg!

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Maj 14
Letar du efter nästa spännande utmaning inom IT-support? Vill du arbeta i en global miljö med tekniskt avancerade produkter och bidra med din expertis i en viktig verksamhet? Då kan det här vara rätt roll för dig!
Uppdraget är hos ett internationellt företag med starkt fokus på innovation inom medicinteknik, hygien och hållbar hälsa, som gör skillnad i människors vardag världen över. Nu behöver de förstärka sin IT-avdelning med en konsult som har några års praktiskt erfarenhet.
Om rollenSom IT Supporttekniker kommer du att:

Arbeta med 2nd line support inom både mjukvara och hårdvara


Hantera ärenden kopplade till TENA SmartCare via Zendesk


Utföra firmware-uppgraderingar och övervaka enheter


Ge lösningar och svar till interna användare globalt


Samarbeta med 3rd line support för mer komplexa ärenden


Tidigare erfarenhet av medicintekniska produkter är starkt meriterande

 Vi söker dig som:
Har erfarenhet av teknisk support på mellannivå


Talar både svenska och engelska obehindrat 


Är lösningsorienterad, noggrann och kommunikativ


Trivs i en internationell arbetsmiljö


Kan arbeta 100% på plats i Mölndal

Viktig info
Uppdragsperiod: 2 juni 2025- 31 december 2025


Omfattning: Heltid, 100%


Plats: Onsite i Mölndal, Göteborg


Sista ansökningsdag: 16 maj 2025


Känner du igen dig i beskrivningen och är redo för nästa steg i din karriär? Välkommen med din ansökan! Har du frågor? Tveka inte att höra av dig till oss – vi ser fram emot att höra från dig!
Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher.
Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

Ansök nu

Konsultuppdrag i Göteborg: Capex Controller ????

Controller
Läs mer Maj 9
Vi söker en erfaren Capex Controller till ett spännande uppdrag hos en global aktör inom teknik- och fordonsindustrin. Uppdraget är placerat i Göteborg och passar dig som vill arbeta i en internationell miljö med högt tempo, nära ledningsfunktioner och finansiella beslutsfattare. Du kommer att bli en viktig del av ett senior team som arbetar med att utveckla och effektivisera finansiella processer kring investeringar.
Du ansvarar för konsoliderad capex-rapportering inklusive actuals, forecast och affärsplan. Rollen innefattar uppföljning av tillgångar, kassaflöden och vendor tooling samt utveckling av processer för capex-planering och rapportering.
Du samarbetar med olika delar av organisationen och förväntas kunna kommunicera finansiell information tydligt. Arbetet kräver självständighet, samarbetsförmåga och god prioriteringsförmåga i en föränderlig miljö.
Arbetsuppgifter
Ansvar för konsoliderad capex-rapportering inklusive actuals, forecast och affärsplan
Hantera och följa upp immateriella och materiella tillgångar samt kassaflöden
Kontrollera och säkerställa korrekt hantering av vendor tooling och tillgångar
Utveckla och etablera processer för capex-planering och rapportering
Bidra aktivt till utvecklingen av controlling-teamet
Utföra ad hoc-analyser vid behov

Kvalifikationer och erfarenhet
Kandidatexamen inom ekonomi eller liknande område
Minst åtta års erfarenhet av controlling, gärna inom fordonsindustrin
Mycket goda kunskaper i Excel
Starkt affärssinne och vana att arbeta tvärfunktionellt i globala team
God förmåga att tolka och kommunicera finansiell information till olika intressenter

Om uppdraget
Detta är ett konsultuppdrag på heltid med start omgående och en varaktighet på initialt sex månader. Placering är på uppdragsgivarens huvudkontor i Göteborg. 
Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher.
Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

Ansök nu

Senior HR Business Partner Göteborg

HR-konsult/PA-konsult
Läs mer Maj 8
Är du en erfaren HR-konsult som brinner för förändringsarbete, arbetsrätt och att coacha chefer till framgång? Nu söker vi en Senior HR Business Partner som vill vara en viktig spelare i ett globalt team med stort hjärta och höga ambitioner!
Om uppdragetI denna roll blir du en del av det svenska HR-teamet där du tillsammans med andra People & Culture Partners stöttar den lokala organisationen. Du kommer även att samarbeta tätt med den globala verksamheten inom D⁢ och Group People & Culture. Här uppmuntras idéer, perspektiv och samarbete – vi jobbar som ett team och når framgång tillsammans.
Ditt uppdragSom HRBP kommer du att arbeta brett inom HR men med särskilt fokus på:

Rehabilitering och prestationsfrämjande insatser


HR-stöd i omställning och förändringsarbete


Coachning av chefer i personalfrågor


Arbetsrätt och förhandlingar


Driva och utveckla interna HR-processer

Vem är du?
Vi söker dig som:
Har en relevant universitetsutbildning och flera års erfarenhet inom HR Har starka kommunikativa färdigheter på både svenska och engelska Är van att arbeta i globala organisationer och i föränderliga miljöer Har god kunskap inom arbetsrätt Är självgående, initiativrik och gillar att ta ägarskap Har erfarenhet av coachning, facilitering samt omorganisationer

Varför detta uppdrag?Det här är en fantastisk möjlighet för dig som vill göra skillnad i en organisation där människor, utveckling och samarbete står i centrum. Du får arbeta i en spännande internationell miljö där du får använda hela din HR-verktygslåda!

Praktisk information:.  Uppdragsperiod: 9 juni 2025 – 31 december 2025 Plats: Göteborg  Sista ansökningsdag: 15 maj 2025
Vi arbetar med löpande urval och intrevjuer så vänta inte med att skicka in din ansökan!
Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher.
Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

Ansök nu

Erfaren Upphandlare Göteborg!

Handläggare, offentlig förvaltning/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Maj 5
Vill du göra skillnad genom att skapa smarta, hållbara affärer inom offentlig sektor? Har du gedigen erfarenhet av upphandling och brinner för att dela med dig av din kunskap? Då är detta uppdraget för dig!
Om uppdragetVi söker nu en Tjänsteupphandlare med fokus på utbildning och handledning för ett spännande uppdrag i Göteborg. Rollen innebär att arbeta tätt med upphandlingsavdelningen och stötta både nya och erfarna upphandlare i pågående upphandlingar med särskilt fokus på lärande och utveckling.
Du kommer:

Genomföra upphandlingar som upphandlingsledare


Handleda och stötta andra i FKU:er och direktupphandlingar


Bidra till utveckling av mallar och processer


Delta i framtagande av beslutsunderlag och leda möten med interna och externa parter


Fungera som ett bollplank och kunskapsresurs inom upphandling



Vi söker dig som:
Har minst 7 års erfarenhet inom offentlig upphandling eller anbudsarbete


Är trygg i att driva upphandlingar självständigt


Har goda kunskaper i LoU eller LuF


Är van att arbeta projektbaserat och leda komplexa processer


Har pedagogiska färdigheter och ett genuint intresse av att utbilda andra


Kommunicerar flytande på svenska, både i tal och skrift


Har erfarenhet av MS Office och gärna Tendsign


Du är strukturerad, affärsorienterad och inspirerande med ett starkt driv och en vilja att skapa värde för andra.

Praktisk information:Placering: Göteborg med viss möjlighet till distansarbete
Uppdragsperiod: 02-Jun-2025 - 18-Dec-2025
Omfattning: 75 %-100%
Sista ansökningsdag: 19 maj 2025
Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher.
Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

Ansök nu

Collection Accounts Receivables Accountant - Gothenburg

Redovisningsekonom
Läs mer Apr 25
We are currently seeking a Collection AR Accountant on behalf of our client. The Collection Accounts Receivable Accountant plays a vital role in managing overdue receivables. The key responsibility is to ensure that payments from B2B clients are collected accurately and on time. Additionally, the role supports the Floor plan financing process by supplying partner banks with essential invoicing details.
Department: Treasury & Accounts Receivable
Reports to: AR Team Lead
Key Responsibilities:
• Reach out to B2B customers with overdue payments via phone and email • Monitor and manage receivables ageing reports • Address and resolve customer concerns and payment disputes • Enhance and optimize the collection and dunning processes • Provide invoice-related data to partner banks • Track and follow up on collections within the Floor plan financing workflow • Work closely with business units and AR colleagues on relevant matters • Contribute to ongoing process improvements and change initiatives within AR • Assist with maintaining up-to-date documentation of AR activities
Requirements:
• Bachelor's degree, equivalent qualification, or relevant work experience • Professional proficiency in English (written and spoken) • Experience working with SAP systems Personal Qualities: • Strong communication abilities • Solution-oriented mindset with a proactive approach • Skilled in customer relations and handling sensitive matters • Ability to perform well under pressure
Application & Start Date:
Start Date: As soon as possible End Date: December 31, 2025 Workload: Full-time, 100% Location: Gothenburg Remote/Onsite: Fully onsite Application Deadline: April 29, 2025 Contact Person: 0790 062 711 Selections and interviews are ongoing!
Sway Sourcing is an innovative recruitment partner specializing in matching the right talent with the right company – quickly and efficiently. Our core focus areas are Finance, Administration, HR, Marketing, and IT, but we also have the broad expertise and flexibility needed to deliver tailored recruitment solutions across all industries.
Although we are a relatively new player, we have already earned the trust of many of Sweden’s largest companies and operate both nationally and internationally. With offices in Sweden and Spain, we offer a unique combination of local expertise and global reach. Our strong network and deep industry insights make us the obvious partner for companies looking to stay ahead in their recruitment.

Ansök nu