Göteborg: Outbound Planner för omgående start

Hitta ansökningsinfo om jobbet Outbound Planner för omgående start i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2025-05-02 // Varaktighet: Heltid

Vi söker nu dig som är tillgänglig för omgående start och vill bli del av ett tekniskt företag i framkant. Här får du möjlighet att arbeta i en dynamisk miljö, hantera spännande utmaningar och utvecklas inom supply chain. Vi söker en driven och engagerad person till rollen som Outbound Planner där du kommer att vara en viktig del i arbetet för att skapa en effektiv och smidig hantering av orderflödet.

För bästa matchning är det en förutsättning att du kan börja arbeta omgående, samt att du är tillgänglig för heltidsarbete under kommande tre månader då uppdraget är tänkt att pågå. Uppdraget kan komma att förlängas efter den initiala perioden på tre månader.

Om tjänsten
I ditt arbete kommer du att hantera en stor orderstock och i nära samarbete med lager arbeta för att hantera volymerna som kommer in via systemet. Med målet om att ha ett så jämnt fördelat orderflöde på månaden som möjligt arbetar du för att löpande släppa order till plock/pack. Du tar hänsyn till den kapacitet kollegorna på lagersidan har och arbetar även för att lösa problem samt planera in artiklar som blivit försenade eller måste prioriteras med kort varsel.

Som Junior Outbound Planner kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att inkludera:

Ta emot order och koordinera dessa för plock och pack.
Kontinuerlig dialog med lager för att säkerställa en effektiv hantering av orderflödet.
Ansvara för att jämnt fördela orderstocken över månaden i syfte att optimera leveransprocessen.
Samarbeta med kollegor i teamet och på andra avdelningar för att lösa eventuella problem som kan uppstå under hanteringen av orderflödet.

Vi söker dig som
Har en relevant utbildning inom logistik/supply chain på minst YH-nivå.
Har tidigare arbetat i en logistik-/planeringsrelaterad roll, gärna i producerande verksamhet (exempelvis materialplanerare, produktionsplanerare etc).
Tidigare arbetat i en roll som innefattat samarbete över teamgränser och externa kontakter.
Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift.


För att lyckas i rollen som Outbound Planner krävs att du är lösningsorienterad och trivs med att arbeta i en fartfylld miljö. Du har förmågan att hantera stora flöden och bibehålla lugnet även under stressiga situationer. Dessutom har du en god förmåga att skapa och underhålla relationer, både internt och externt. Att du dessutom besitter en "can do-inställning" kommer vara centralt för att lyckas i ditt dagliga arbete.

Om anställningen
Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd som konsult hos OIO. Uppdraget är tänkt att pågå under minst tre månader, därefter finns möjlighet till förlängning. Anställningen kommer att inledas med en introduktion där du som ny får gå bredvid erfarna kollegor och möjlighet att driva din egen utveckling.

Omfattning: Heltid, kontorstider 7-16 med viss flex
Start: Omgående
Placering: Göteborg
Kontaktperson: Dino Segetalo


Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Om OIO
Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Produktionsplanerare, tillverkningsindustri

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Produktionsplanerare, tillverkningsindustri.

Produktionsingenjör till spännande bolag

Läs mer Maj 7
Har du ett par års erfarenhet av produktionsteknik och vill vara en del av ett innovativt bolag i teknikens framkant? Vill du vara med och bidra till att optimera produktionsmiljön i ett globalt bolag? Vi söker dig som har ett intresse för teknik och produktion och vill jobba med komplexa produkter. Varmt välkommen med din ansökan redan idag - vi tillämpar löpande urval!

OM TJÄNSTEN:

Som Produktionsingenjör kommer du att ingå i ett mellanstort team bestående av såväl juniora som erfarna produktionstekniker. Teamet ansvarar för att säkra produkternas kvalitet och funktion samt supporterar metodstöd, utför arbetsmiljörelaterade åtgärder och arbetar med ständiga förbättringar inom hela produktionen. I rollen som Produktionsingenjör arbetar du således med fokus på att optimera och utveckla kundens produktionsmiljö. Du arbetar med att genomföra förbättringar för att öka effektivitet och säkerställa kvalitet, stöttar samt bevakar utveckling inom produktion.

Arbetsuppgifter:

Sammanställa och genomföra utbildningar för personalen inom produktionen.
Ansvara för teknisk övervakning av miljön inom produktionsanläggningen.
Bidra till arbete med layouter vid genomförande av förändringar i produktionsmiljön.
Dokumentera nya samt förändrade tillverkningslayouter i CAD.
Utveckla och implementera standardiserade arbetssätt inom produktionen.

VI SÖKER DIG SOM:
Har ett par års erfarenhet av arbete i en liknande roll inom produktionsteknik/logistik.
Har en eftergymnasial teknisk utbildning inom produktionsteknik eller likvärdigt område.
Besitter analytisk förmåga och kan identifiera åtgärder och aktiviteter.
Kan tyda och förstå ritningar samt teknisk dokumentation.
Har kunskaper i CAD-mjukvara.
Talar och skriver flytande svenska och engelska då båda språken används i det dagliga arbetet.


Det är meriterande men om du:

Har erfarenhet från komplex tillverkning, produktionsteknik eller produktutveckling.


Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet och för att lyckas i rollen tror vi att du besitter en god kommunikativ förmåga, då personliga möten är en central del i arbetet. Du är nyfiken, positiv och kan planera ditt arbete utifrån verksamhetens behov. Du främjar ett öppet, förtroendefullt och innovativt klimat i din gruppering såväl som i samarbete med operatörer och andra funktioner. Du är strukturerad, nyfiken och positiv och ser utmaningar i stället för problem.

OM ANSTÄLLNINGEN:

Detta är ett konsultuppdrag, vilket innebär att du kommer att vara anställd av Friday.

ÖVRIG INFO:
Omfattning: Heltid.
Placering: Göteborg.
Start: Omgående/Enligt överenskommelse.
Kontaktperson: Lina Lindroth
Lön: Fast månadslön.

OM FRIDAY:

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Ansök nu

Produktionsplanerare till Easy-Laser

Läs mer Jan 31
Start: Februari/Mars

Plats: Kontoret i Mölndal

Arbetstid: Heltid, Kontorstid

Om rollen

Vi på The Pace – Wise Professionals söker nu en produktionsplanerare till vår kund Easy-Laser för ett konsultuppdrag på initialt 6 månader, med god möjlighet till förlängning eller övertag. Som produktionsplanerare på Easy-Laser får du en central roll i att säkerställa en effektiv produktionsprocess. Du kommer att arbeta nära flera funktioner inom företaget, som inköp, sälj, lager och logistik, för att uppnå hög servicegrad och en effektiv produktion.

I rollen förväntas du vara med och planera och prioritera produktionen utifrån försäljningsprognoser och kundordrar. Du kommer att delta i dagliga möten och ständigt hålla koll på förändringar för att kunna justera planeringen vid behov.

Huvuduppgifter inkluderar:

Produktionsplanering: Löpande planering och prioritering av produktionen baserat på kundordrar och försäljningsprognoser.
Schemaläggning av kundordrar: Bedömning av materialtillgång och leveranstider i samarbete med produktion och monteringspersonal.
Tillverkningsorder: Skapande av tillverkningsorder baserat på optimala lagersaldon och kundorder.
Produktstruktur: Uppdatering och vård av produktstrukturer i affärssystemet.
Förändringshantering: Medverka i ändringsärenden och säkerställa effektivt informationsflöde inom Supply Chain.


 

Om dig

Vi söker dig som har erfarenhet av produktionsplanering, materialplanering eller inköpsplanering. Du har god systemkännedom (ERP, MS Office) och en strukturerad, analytisk arbetsstil. Du har förmågan att arbeta självständigt och hantera flera ansvarsområden parallellt. Det är också viktigt att du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Kvalifikationer:

Dokumenterad erfarenhet inom produktionsplanering, materialplanering eller liknande.
God systemkännedom (ERP/IT-applikationer).
Förmåga att arbeta strukturerat och fatta egna beslut.
God kommunikationsförmåga på svenska och engelska.
Teknisk förståelse och erfarenhet av att arbeta med komplexa produkter.
Relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande erfarenhet är meriterande.


Om Easy-Laser

Easy-Laser är världsledande inom laserbaserade mätsystem och utvecklar högkvalitativa lösningar för mätning och uppriktningsbehov. Företaget levererar till kunder i över 80 länder och strävar efter att vara en innovativ och hå

Ansök nu

Produktionsplanerare Göteborg

Läs mer Jan 7
Har du erfarenhet från mekanisk verkstad och ett starkt intresse för både praktiskt och teoretiskt arbete? Vi söker nu en Produktionsplanerare som vill ta nästa steg i karriären och bidra till vår framgång genom att kombinera tekniskt kunnande med planeringsförmåga och strukturerat arbetssätt.
Om tjänsten
Som produktionsplanerare kommer du att spela en central roll i vår verksamhet. Arbetsuppgifterna är varierande och inkluderar både operativa och strategiska inslag. Exempel på ansvarsområden:
Planering och inköp: Effektiv hantering av order och inköp kopplat till produktionen.
Beredning och produktionsunderlag: Anpassa befintliga ritningar och modeller från slutkund för produktion.
Offertberäkning: Säkerställa konkurrenskraftiga och korrekta kalkyler för våra tjänster.
Kvalitetssäkring och uppföljning: Delta i underhåll och uppdatering av våra kvalitetssystem (ISO 9000 och 14000).
Produktionsuppföljning: Analysera och optimera processer för högsta effektivitet och kvalitet.

Programverktyg du kommer arbeta i
Microsoft 365
Axapta
Autodesk Fusion
Leanware

Vi söker dig som:
Har erfarenhet från mekanisk verkstad, gärna med kompetens inom fräsning, svarvning, bockning och montering.
Har en god förståelse för både teoretiska och praktiska delar av produktionen.
Är driven, serviceinriktad och trivs med att arbeta både operativt och administrativt.
Är strukturerad, ansvarstagande och har förmågan att leverera med hög kvalitet under tidspress.
Har kunskap eller erfarenhet av kvalitetssystem enligt ISO 9000 och 14000 (meriterande).

Vi värdesätter en prestigelös "doer"-attityd med förmågan att arbeta effektivt både i produktionen och på kontoret.

Ansök nu

Produktionsplanerare till Trafikverket

Läs mer Dec 20
Produktionsplanerare till Trafikverket – Västlänken

Är du en erfaren produktionsplanerare med en passion för stora infrastrukturprojekt?

Då söker vi dig till ett spännande konsultuppdrag inom Västlänken!

Om tjänsten
Vi söker en produktionsplanerare för ett konsultuppdrag på heltid. Du kommer att arbeta nära kunden, vilket kräver stor flexibilitet och samarbetsförmåga.

Dina arbetsuppgifter
Som produktionsplanerare kommer du att:

Utveckla och upprätthålla detaljerade tidplaner för projektering och produktion med hjälp av Primavera.
Utföra och dokumentera byggbarhetsanalyser i samarbete med projektgrupper.
Samordna och analysera produktionsplanering för att säkerställa effektiv resursanvändning och hålla tidplaner.
Identifiera och analysera projektets risker, samt föreslå åtgärder och hantera uppföljning.
Sammanställa rapporter för projektledningen, inklusive analys av avvikelser och rekommendationer för åtgärder.
Delta i framtagandet av förfrågningsunderlag med fokus på tidsplanering och uppföljning av entreprenörers arbete.

Kvalifikationer

För att lyckas i rollen behöver du:

En högskole- eller universitetsexamen inom bygg eller anläggning, eller annan likvärdig utbildning.
Minst 10 års erfarenhet av produktionsplanering, varav minst 5 år inom komplexa och stora infrastrukturprojekt i ledande befattning.
Erfarenhet av entreprenadjuridik (AB, ABT, ABK) och branschnormer som AMA och MER.
Minst 5 års erfarenhet av att arbeta med tidsplaneringssystem som Primavera eller Microsoft Project.
Minst 5 års erfarenhet av kalkylering och ekonomisk uppföljning i stora anläggningsprojekt.
Minst 5 års erfarenhet av byggbarhetsanalyser och riskhantering i komplexa infrastrukturprojekt.
Minst 3 års erfarenhet av arbete i stadsmiljö med komplexa infrastrukturella förhållanden.

Ansök nu!

Är du redo för en ny utmaning och vill vara med och forma framtidens infrastruktur? Skicka in din ansökan idag!



Uppdraget ska påbörjas senast 2025-03-03 men kan påbörjas 2025-02-17. Uppdraget pågår till 2027-02-28 med chans till förlängning ytterligare två år. Dvs. till 2029.



Arbetsplats på Trafikverkets kontor på Projekt Hagas projektkontor på Rosenlundsgatan 8 i Göteborg 5 dagar per vecka.

För frågor är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare på johan @ kraftsam.se

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från OIO Väst AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från OIO Väst AB .

Säljare på deltid till Newbody Family

Telefonförsäljare
Läs mer Jun 11
Om tjänsten

Nu söker vi tillsammans med vår partner Newbody Family förstärkning till säljteamet. Tjänsten passar dig som studerar idag och vill jobba deltid som innesäljare under studierna. Arbetstiden kommer att vara förlagd på eftermiddagar och tidiga kvällar, det kan även förekomma helger. Det är meriterande om du tidigare har jobbat i ett callcenter eller liknande och därmed är van vid utgående samtal. Kanske har du dessutom en bakgrund inom idrotten och är van att jobba mot uppsatta mål? Vi söker dig som vill komma in i ett spännande bolag till en avdelning som genomgår en försändringsresa och vill utvecklas vid sidan av studierna.



I rollen som innesäljare kommer du att kontakta kunder som har lämnat in intresseanmälan, där du gör en gedigen behovsanalys och sätter en strategi tillsammans med kunden. Vidare kommer du att jobba med uppföljande samtal i form av coachande samtal tillsammans med kunder under deras försäljningsprocess. Ditt jobb är att se till att det blir en affär men även skapa ett lyckat samarbete under processen. I rollen som innesäljare kommer du även att ringa tidigare kunder där du följer upp tidigare försäljningsprocess och nuläge, där du är skicklig på att skapa nya säljmöjligheter. För att lyckas i rollen ser vi att du är målmedveten och drivs av att jobba mot tydliga KPI:er samt följa upp dessa tillsammans med din närmaste ledare.



Du kommer att tillhöra ett team av innesäljare, utesäljare och kundsupport. För att du ska få bästa möjliga förutsättningar kommer det att vara en gedigen utbildningsplan där du får lära dig produkterna, processerna och bolaget men även få inblick i andra avdelningars arbete.



Dina arbetsuppgifter innebär bland annat:

Ringa utgående samtal till kunder som har lämnat in intresseanmälan på hemsidan
Lägga upp en plan/strategi tillsammans med kunder
Löpande uppföljning med dina kunder i form av coachingsamtal under försäljningsperioden
Kontakta tidigare kunder för att öka försäljningsmöjligheterna
Sköta tillhörande administration i systemet
Följa upp uppsatta KPI:er tillsammans med din närmaste ledare

Vi söker dig som
Studerar på universitet/högskola eller YH-utbildning
Har tidigare erfarenhet från en tidigare roll inom försäljning där du är van vid utgående samtal med kunder
Vana eller driv av att jobba mot tydliga KPI:er
Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska


Det är extra meriterande om du:

Har tidigare koppling till föreningslivet
Har en idrottsbakgrund


För att lyckas i rollen är du initiativtagande och är trygg i att använda telefonen som ditt främsta verktyg. Du har en grundförståelse för att identifiera kundens behov och anpassar dig i samtalet efter vilken kund du pratar med. Du gillar att jobba mot mål och har en vilja att ständigt förbättras i ditt försäljningsarbete. Vidare har du en god förmåga till struktur där du planerar och organiserar ditt arbete på ett effektivt sätt och är flexibel i att omprioritera om det behövs. Du jobbar ansvarstagande i dina arbetsuppgifter och driver arbetet tillsammans med kunden framåt genom löpande dialog. Vi kommer att lägga stor vikt i din personliga mognad och att du är en person som bidrar med nytänk i kombination med en stark målinriktning. 



Om Newbody Family
Målet med Newbody Family är att alla skolklasser och föreningar ska uppnå sina mål och drömmar. Vem som helst får inte sälja deras produkter för att tjäna pengar – utan bara klasser och klubbar. Deras kontor och lager ligger i Askim i Göteborg och dem är omkring 50 medarbetare. Där arbetar människor med olika bakgrund, erfarenheter och kompetenser. Deras gemensamma nämnare är att dem brinner för att uppfylla drömmar hos föreningar och skolklasser. Deras arbetsmiljö präglas av glädje, gemenskap och familjekänsla. Drivkraften inom bolaget är att ständigt utvecklas.



Läs mer om Newbody Family här.

Om anställningen
Detta är ett konsultuppdrag med anställning hos OIO inledningsvis under 6 månader. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Omfattning: Deltid, måndag-torsdag med viss flexibilitet utifrån studier.
Arbetstider: Kan vara t.ex 16:00-19:00 eller 17:00-20:00. Helger kan förekomma.
Start: Omgående alternativt efter sommaren, senast start v. 31.
Placering: Sisjön, Göteborg
Lön: Timlön



Om OIO

Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

Ansök nu

Säljare på deltid till Newbody Family

Telefonförsäljare
Läs mer Jun 11
Om tjänsten

Nu söker vi tillsammans med vår partner Newbody Family förstärkning till säljteamet. Tjänsten passar dig som studerar idag och vill jobba deltid som innesäljare under studierna. Arbetstiden kommer att vara förlagd på eftermiddagar och tidiga kvällar, det kan även förekomma helger. Det är meriterande om du tidigare har jobbat i ett callcenter eller liknande och därmed är van vid utgående samtal. Kanske har du dessutom en bakgrund inom idrotten och därmed är van att jobba mot uppsatta mål? Vi söker dig som vill komma in i ett spännande bolag till en avdelning som genomgår en försändringsresa och vill utvecklas vid sidan av studierna.



I rollen som innesäljare kommer du att kontakta kunder som har lämnat in intresseanmälan, där du gör en gedigen behovsanalys och sätter en strategi tillsammans med kunden. Vidare kommer du att jobba med uppföljande samtal i form av coachande samtal tillsammans med kunder under deras försäljningsprocess. Ditt jobb är att se till att det blir en affär men även skapa ett lyckat samarbete under processen. I rollen som innesäljare kommer du även att ringa tidigare kunder där du följer upp tidigare försäljningsprocess och nuläge, där du är skicklig på att skapa nya säljmöjligheter. För att lyckas i rollen ser vi att du är målmedveten och drivs av att jobba mot tydliga KPI:er samt följa upp dessa tillsammans med din närmaste ledare.



Du kommer att tillhöra ett team av innesäljare, utesäljare och kundsupport. För att du ska få bästa möjliga förutsättningar kommer det att vara en gedigen utbildningsplan där du får lära dig produkterna, processerna och bolaget men även få inblick i andra avdelningars arbete.



Dina arbetsuppgifter innebär bland annat:

Ringa utgående samtal till kunder som har lämnat in intresseanmälan på hemsidan
Lägga upp en plan/strategi tillsammans med kunder
Löpande uppföljning med dina kunder i form av coachingsamtal under försäljningsperioden
Kontakta tidigare kunder för att öka försäljningsmöjligheterna
Sköta tillhörande administration i systemet
Följa upp uppsatta KPI:er tillsammans med din närmaste ledare

Vi söker dig som
Studerar på universitet/högskola eller YH-utbildning
Har tidigare erfarenhet från en tidigare roll inom försäljning där du är van vid utgående samtal med kunder
Vana eller driv av att jobba mot tydliga KPI:er
Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska


Det är extra meriterande om du:

Har tidigare koppling till föreningslivet
Har en idrottsbakgrund


För att lyckas i rollen är du initiativtagande och är trygg i att använda telefonen som ditt främsta verktyg. Du har en grundförståelse för att identifiera kundens behov och anpassar dig i samtalet efter vilken kund du pratar med. Du gillar att jobba mot mål och har en vilja att ständigt förbättras i ditt försäljningsarbete. Vidare har du en god förmåga till struktur där du planerar och organiserar ditt arbete på ett effektivt sätt och är flexibel i att omprioritera om det behövs. Du jobbar ansvarstagande i dina arbetsuppgifter och driver arbetet tillsammans med kunden framåt genom löpande dialog. Vi kommer att lägga stor vikt i din personliga mognad och att du är en person som bidrar med nytänk i kombination med en stark målinriktning. 



Om Newbody Family
Målet med Newbody Family är att alla skolklasser och föreningar ska uppnå sina mål och drömmar. Vem som helst får inte sälja deras produkter för att tjäna pengar – utan bara klasser och klubbar. Deras kontor och lager ligger i Askim i Göteborg och dem är omkring 50 medarbetare. Där arbetar människor med olika bakgrund, erfarenheter och kompetenser. Deras gemensamma nämnare är att dem brinner för att uppfylla drömmar hos föreningar och skolklasser. Deras arbetsmiljö präglas av glädje, gemenskap och familjekänsla. Drivkraften inom bolaget är att ständigt utvecklas.



Läs mer om Newbody Family här.

Om anställningen
Detta är ett konsultuppdrag med anställning hos OIO inledningsvis under 6 månader. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Omfattning: Deltid, måndag-torsdag med viss flexibilitet utifrån studier.
Arbetstider: Kan vara t.ex 16:00-19:00 eller 17:00-20:00. Helger kan förekomma.
Start: Omgående alternativt efter sommaren, senast start v. 31.
Placering: Sisjön, Göteborg
Lön: Timlön



Om OIO

Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

Ansök nu

Account Manager till OIO

Account manager
Läs mer Apr 23
Nu söker vi dig, en stjärna på uppgång som vill utvecklas och ta nästa kliv inom försäljning och affärsutveckling. Vi är framförallt intresserade av dig som också vill vara en del av vår etablering och tillväxt som bolag – en resa du får göra i nära samarbete med vårt team i Göteborg samt grundarna av OIO. 

Vilka är vi på OIO?
Med lång samlad erfarenhet inom rekrytering och affärsutveckling har vi – Armin, Joachim, Dino & Gustav grundat OIO. Vi tror på genuina och personliga relationer samt kvalitativa matchningar mellan kandidat och organisation – en värdegrund vi lägger stor stolthet i och ämnar bygga bolagets framgång på. Tre år in på vår resa har vi blivit ett team i Göteborg bestående av åtta medarbetare utöver oss, samt ytterligare en region i Stockholm. Vi är även en del av U Group - en koncern bestående av två varumärken i OIO och Friday.

Som Account Manager blir du en del av vår försäljningsavdelning. Här kommer du i nära samarbete med Joachim, Gustav, Oscar, Tilda och August att spela en nyckelroll i att bearbeta nya prospekt/partners i syfte att identifiera nutida eller framtida kompetensbehov.

För att trivas hos oss tror vi att du är en person som vill arbeta och utvecklas i en entreprenöriell miljö som präglas av täta samarbeten, korta beslutsvägar och stort mandat. Även om vi är drygt tre år in på vår etablering finns det mycket kvar att utveckla och påverka framgent.

Vad erbjuder vi?
Utöver möjligheten att få vara med och etablera OIO som en självklar karriär- och rekryteringspartner utlovar vi stora utvecklingsmöjligheter på ett personligt plan för dig som har ambition och vilja. Du kommer dagligen att få samarbeta med oss som grundat OIO och därmed ta del av vår mångåriga erfarenhet inom branschen. Du kommer även omges av inspirerande kollegor, kandidater, konsulter & partners. Vi tror också starkt på att ha kul längs med vägen. Därför kan du räkna med ett och ett annat firande i takt med att vi når nya milstolpar i vår etablering och tillväxt. Kanske blir du till och med en person som leder bolaget i framtiden?

Vad kommer du att göra?
Ditt primära arbete kommer vara att prospektera, boka samt utföra möten med potentiella partners. Du blir individuellt ansvarig för att bygga din kundbas samt bearbeta den till dess fulla potential. Genom hög aktivitet och närvaro hos såväl potentiella som befintliga partners blir dit mål att hitta kvalitativa och hållbara affärsmöjligheter inom konsultuthyrning och rekrytering. Som Account Manager blir du kommersiellt ansvarig för att villkor, avtal samt prissättning är i nivå med uppsatta krav och strategier. Utöver detta blir du en nyckelperson i att säkerställa att dina partners får den bästa möjliga upplevelsen i samarbetet med OIO.

Genuint intresse för människor, professionalism, flexibilitet och en tydlig prestationskultur är vår nyckel till framgång. Därför är det avgörande att du arbetar med stor ansvarskänsla och en personlig approach i allt du tar dig an. Du motiveras av att sätta ambitiösa mål för dig själv och trivs således i en miljö där prestation och resultat står högt på agendan. Vi är även en grupp som sätter laget först i allt vi gör – på så vis får vi anledning att fira tillsammans längs med vägen för vår fortsatta etablering och tillväxt. 

Vad har du för bakgrund?
För att utvecklas, lyckas och trivas i rollen som Account Manager ser vi att du har:

En relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi, administration eller försäljning
1-2 års arbetslivserfarenhet av försäljning eller likvärdig kundorienterad roll
Du talar och skriver flytande på svenska samt är bekväm i att använda engelska i både tal och skrift då detta används frekvent i kontakt med partners
B-körkort


Det är meriterande om du har erfarenhet från konsult- och rekryteringsbranschen. Likaså uppskattar vi att du har en prestationsdriven bakgrund, exempelvis inom elitidrott. Det viktigaste av allt är dock att du genuint brinner för att jobba med ambitiösa mål, relationer och människor. En stor del av vår bedömning kommer därför ske utifrån dina personliga egenskaper.

För att lyckas i rollen som Account Manager ser vi att du är en resultatinriktad person som trivs med att sätta upp och ha tydliga, ambitiösa mål i arbetet. Du arbetar fokuserat för att nå önskat resultat, även när det uppkommer svårigheter eller utmaningar. Detta visar sig genom en stark ihärdighet där du lägger ner tid, energi och engagemang i arbetet i alla lägen. Vidare har du en förmåga att arbeta affärsmässigt, förstå samband och orsak av olika aktiviteter i arbetet. Som person är du utåtriktad och social med stark relationsskapande förmåga. Du har lätt för att knyta kontakter, identifiera nyckelpersoner och är lyhörd för din omgivning.

Information om anställningen
Startdatum: Augusti 2025
Placering: Avenyn, Göteborg
Arbetstider: Kontorstider, vardagar
Ersättning: Grundlön i kombination med provision samt ett generöst förmånspaket
Anställningsform: Tillsvidareanställning med inledande provanställning
Rekryterande chef: Joachim Abrahamsson


Bifoga CV samt personligt brev i samband med din ansökan för tjänsten. Se till att vara snabb med din ansökan då vi tillämpar ett löpande urval. Genom processens gång kommer ett logiskt- och personlighetstest samt bakgrundskontroll att tillämpas.

Ansök nu

Kategoriansvarig inom strategiskt inköp

Inköpare
Läs mer Jun 11
Om tjänsten

Vi söker tillsammans med vår partner en strategisk inköpare med start senast efter sommaren. Nu har du chansen att bli en del av ett framstående företag inom sin bransch som värdesätter kvalitet och innovation. Du kommer att jobba med strategiskt inköp med eget kategoriansvar. Vi ser gärna att du tidigare jobbat inom en större organisation och därmed är van vid komplexa miljöer. Om du dessutom tidigare jobbat inom livsmedelsbranschen som inköpare är det extra meriterande.



Du kommer att ingå i ett team av totalt 8 personer varav 4 personer har kategoriansvar. I rollen jobbar du med direktmaterial. Samarbetsförmåga är viktigt då du kommer ha tät dialog med leverantörer globalt samt även många interna kontakter inom bolaget. Det förekommer resor till leverantörer med jämna mellanrum, vilket kräver att du är flexibel inför det.



Vi söker dig som har
Relevant eftergymnasial utbildning inom inköp eller liknande område
Minst 3 års arbetslivserfarenhet från en roll som strategisk inköpare, gärna inom direktmaterial
Starkt meriterande om du har jobbat inom livsmedelsbranschen i en liknande roll
Har god systemvana
Talar och skriver flytande svenska och engelska


Som person ser vi att du är ansvarstagande och kan leda ditt eget arbete framåt. Du bör beskriva dig själv som flexibel, lösningsorienterad och analytisk. Att samarbeta med både externa och interna parter är något du trivs med.



Om rekryteringsprocessen och anställningen


Detta är initialt ett konsultuppdrag på 6 månader via oss på OIO med möjlighet till att detta övergår till en fast anställning hos kunden. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.



Omfattning: Heltid, möjlighet att jobba hemifrån 2 dagar i veckan
Start: Senast efter sommaren
Placering: Göteborg
Lön: Fast månadslön 



Om OIO

Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

Ansök nu

Lönespecialist

Löneadministratör/Lönekonsult
Läs mer Maj 28
Trygg, självständig och sugen på nästa steg inom lön? Till vår samarbetspartner söker vi dig som är vass på lönehantering och vill kliva in i en bred roll där du får ta ansvar, bidra till förbättringar och vara en nyckelperson i ett tight ekonomiteam.

Om rollen
Du kommer in i ett växande bolag som fortfarande har en stark familjär känsla och nu behöver vår samarbetspartner någon som tryggt kan ta över stafettpinnen inom löneområdet. I rollen ansvarar du för hela löneprocessen för både tjänstemän och timavlönade samt deltar i ekonomiadministrativa uppgifter kopplat till löner, som att ta fram underlag till bokslut och analysera data.

Du arbetar nära HR och ekonomi men är ensam i lönerollen. Det kräver att du är självgående, lösningsorienterad och har modet att fatta egna beslut. Självklart finns bollplank – men vi söker dig som trivs med att ta ägandeskap för ditt område.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

Hantera hela löneprocessen (ATF, frånvaro, semester m.m.)
Stötta chefer och medarbetare i lönefrågor
Ta fram och förklara löneunderlag till bokslut
Enklare admin kopplat till HR och ekonomi

Vi söker dig som
Har några års erfarenhet av lönearbete och känna dig trygg i din kompetens
Har eftergymnasial utbildning inom lön och/eller ekonomi
Vågar ta plats, kan stå för sina beslut och gillar att få saker att hända
Är servicemedveten med hög integritet
Är van vid att arbeta strukturerat och noggrant
Gärna har erfarenhet av Crona Lön och viss förståelse för ekonomi eller bokslutsarbete vilket är meriterande

Om anställningen

Tjänsten är ett konsultuppdrag via OIO, inledningsvis över 6 månader med goda möjligheter till förlängning och anställning hos vår partner.

Omfattning: Heltid, kontorstider
Placering: Mölndal
Start: Omgående eller efter överenskommelse
Kontaktperson: Elsa Jonasson

Om OIO

Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

Ansök nu

Finance Project Manager

Controller
Läs mer Jun 13
Till vår kund i Göteborg söker vi nu en affärsnära och självgående Finance Project Manager med tekniskt intresse och god förståelse för projektstyrning. Här får du möjlighet att vara med och säkra finansiering för några av de mest innovativa satsningarna inom fordonsindustrin – mitt i hjärtat av ett globalt teknikbolag i ständig utveckling.

Om tjänsten
Som Finance Project Manager arbetar du nära både teknikorganisation och affärssidan, med fokus på att planera, följa upp och driva finansiella frågor kopplade till utvecklingsprojekt. Du ansvarar för prognostisering, budgetering och rapportering inom din projektportfölj – och fungerar som en viktig länk mellan ekonomi och teknik. Rollen är både operativ och strategisk och passar dig som trivs med att ha helhetsansvar i en komplex, internationell miljö.

Sammanfattningsvis kommer du att arbeta med:

Planera, följa upp och rapportera kostnader för utvecklingsprojekt
Arbeta nära projektledare, produktägare och teknikchefer för att stödja beslut med rätt finansiella underlag
Koordinera prognos- och budgetprocesser inom projektportföljen
Delta i styrgrupper och andra beslutsforum
Driva förbättringsinitiativ kopplat till ekonomiska processer, metoder och verktyg

Vi söker dig som
Har en högskole- eller universitetsexamen inom ekonomi
Har flera års erfarenhet från en liknande roll, gärna i projektintensiv, tekniknära verksamhet
Har god förståelse för produktutvecklingsprocesser och investeringsekonomi
Är kommunikativ, strukturerad och van vid att hantera många intressenter samtidigt
Har stor vana av att arbeta i ekonomisystem och Excel – kunskap i Power BI och SAP är meriterande
Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, både muntligt och skriftligt


Som person tror vi att du är lösningsorienterad, nyfiken och trygg i din kompetens. Du gillar att ta ansvar, är van att arbeta mot deadlines och trivs i en roll där du får kombinera analys med samarbete.

Om anställningen
Detta är ett konsultuppdrag med anställning hos OIO. Avsikten är att anställningen ska gå över till vår partner längre fram förutsatt att båda parter är nöjda.

Omfattning: Heltid, 100'%
Arbetstider: Kontorstider
Start: Enligt överenskommelse
Placering: Göteborg
Lön: Fast månadslön

Om OIO

Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

Ansök nu